Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:12

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik ben nog de avond bezig geweest met een schone install van de game en mods etc. Geen verbetering..

Ik had riva turner uitgezet. En het was opgelost..? Oké dan! Draait nu op directx met alles op max en promods en realistic gfx mod op 100 fps..

Dus alleen rive turner uitzetten was de oplossing!

Als jullie een graphics mod gebruiken.. welke hebben jullie ik zag gister de next gen 1.6 mod, wat ziet dat er prachtig uit!

Nu gebruik ik nog de realistic graphic mod van Frankie ofzo

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik gebruik frkn (?) Graphics mod en reshader. Soms een slappe Photoshop erover😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:39
In American Truck Simulator, is er een mogelijkheid om de 'zon-verblindende' wegen in Nevada en Arizona wat minder verblindend te maken of gewoon normaal? Ik heb wat met de grafische settings zitten puzzelen maar het is me nog niet gelukt dit aan te passen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jin
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-05 16:14

jin

cbr600f4i schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:30:
In American Truck Simulator, is er een mogelijkheid om de 'zon-verblindende' wegen in Nevada en Arizona wat minder verblindend te maken of gewoon normaal? Ik heb wat met de grafische settings zitten puzzelen maar het is me nog niet gelukt dit aan te passen.
https://steamcommunity.co...filedetails/?id=647642833

no bloom mods zouden dit moeten kunnen verhelpen

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:23
Heb je helemaal geen mods voor nodig, gewoon je config.cfg in je Euro Truck Simulator 2 map aanpassen.

code:
1
uset g_bloom "1.0"
naar
code:
1
uset g_bloom "0.5"
(of hoger/lager wat jij het mooiste vind)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of het jullie ook is opgevallen, maar dit ervaar ik al sinds het begin:

Als je zelfs met 5 kilometer per uur over een drempel rijdt, vliegt die truck onderhand omhoog en trilt m'n stuur kneiter hard. Tuurlijk, kan ik zachter zetten, maar er bestaan toch ook dingen in trucks die veringen heten? :p

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:30:
HDR uit zetten misschien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
Gisteren ATS beta 1.35 erop gezet, wat een verademing zeg, loopt zo soepel met DX11
Veel nieuwe trailers en instellingen met sliders.

Hier een video met de nieuwe updates en DX11

Zitten nog wel wat bugs in, maar daar is deze beta voor :p

[ Voor 9% gewijzigd door Barfman op 02-05-2019 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:33

Davidson

Porsche fan

Barfman schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 10:23:
Gisteren ATS beta 1.35 erop gezet, wat een verademing zeg, loopt zo soepel met DX11
Veel nieuwe trailers en instellingen met sliders.

Hier een video met de nieuwe updates en DX11
[YouTube: American Truck Simulator 1.35 Experimental Beta | Toast 🚚]

Zitten nog wel wat bugs in, maar daar is deze beta voor :p
Oh interessant, ga de beta zeker ook even uitproberen. Verwacht wel heel veel verbeteringen dankzij DX11 :)

Desktop config | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 09:30

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

De eerste rit met de beta resulteerde in een probleempje met het rijden met dubbele trailer, de achterste lijkt als een zwaar overbeladen caravan heen en weer te zwabberen bij elke stuurbeweging waardoor er veel schade ontstaat en de boel niet op snelheid komt. Vanavond maar eens verder rommelen.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat zwabberen van een tweede trailer zie ik ook vaker. Ik ben niet zo van de "authentieke ervaring" dus ik rij met maximale stabiliteit en en de regio van 120-160 km/h, en vanaf 120 zie je die achterste trailer soms heel lang heen en weer gaan.
In ATS met de driedubbele trailers is het soms nog erger. Die gaan echt heen en weer.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:09
Vanavond om 17u een livestream op Twitch van SCS waarin ze gaan laten zien wat er allemaal in de 1.35 release van ETS2 komt. Erg interessant dusver:

- Nieuwe wegen in Frankrijk, Duitsland.
- Nieuw eiland Sardinië.
- LZV in Duitsland en Nederland.
- Schwärzmuller trailers die je nu kunt kopen.

En nog meer dat ze laten zien vanavond!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Gister dit oude lor maar weer van stal gehaald, eens zien of we er een miljoen killometers op kunnen krijgen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4Tw17vOy2wP1ZJ3cgjh07ugy/full.png

Nog 390.000 te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Zie net dat ik, voor de tweede keer in de editors pick sta. Blijft toch wel leuk, alleen wel benieuwd hoe of wie dat kiest?
Neem aan via een algoritme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
[quote]flugelisoke schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:51:
Vanavond om 17u een livestream op Twitch van SCS waarin ze gaan laten zien wat er allemaal in de 1.35 release van ETS2 komt. Erg interessant dusver:

- Nieuw eiland Sardinië.

[/quote]
LZV ?

langere combinaties.. dus..

ik hoop dat ze NL nog eens een hele overhaul geven qua wegen..

[ Voor 10% gewijzigd door mschol op 02-05-2019 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Gewoon promods, alleen icm tregion.

Dat zou gaaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flugelisoke schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 12:51:

- Nieuw eiland Sardinië.

Wacht even. Dus ze komen met bovenstaand nieuws naar buiten maar er wordt niks gezegd over DirectX 11? Of zat dat al in de beta? Want ATS heeft het blijkbaar al wel in de beta zitten terwijl ETS langer bestaat dan ATS :?.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
@Anonymoussaurus

ETS2 heeft het ook alleen die bèta is niet open.

Edit: en toevallig vandaag begint ook de experimental beta van ETS2 :X

[ Voor 35% gewijzigd door Barfman op 03-05-2019 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flugelisoke
De experimental 1.35 beta is nu voor iedereen toegankelijk!

[ Voor 45% gewijzigd door flugelisoke op 03-05-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:55
Ik stoor mij enorm aan alle boetes die ik krijg voor het rijden zonder licht overdag van de rijdende politiewagens en heb hier eigenlijk nog geen goede oplossing voor kunnen vinden... overdag rijden met het licht aan is gewoon niet mooi en vind opzich de politie die af en toe boetes uit deelt als je een tijde te hard rijd prima... herkent men dit en heeft er iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
krissie100 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:03:
Ik stoor mij enorm aan alle boetes die ik krijg voor het rijden zonder licht overdag van de rijdende politiewagens en heb hier eigenlijk nog geen goede oplossing voor kunnen vinden... overdag rijden met het licht aan is gewoon niet mooi en vind opzich de politie die af en toe boetes uit deelt als je een tijde te hard rijd prima... herkent men dit en heeft er iemand een oplossing?
Ik vind de lichten altijd storend, veel te fel ook 's nachts. Dat zouden ze moeten tweaken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
de normale verlichting vind ik nauwelijks verlichting, ik rij snachts altijd met groot licht :$
flugelisoke schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:44:
De experimental 1.35 beta is nu voor iedereen toegankelijk!
kan je indien het niet bevalt met hetzelfde profiel terug switchen naar de vorige versie? (of kan een oude versie het profiel dan niet meer inlezen?)

[ Voor 22% gewijzigd door mschol op 04-05-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:16
mschol schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 19:39:
[...]

de normale verlichting vind ik nauwelijks verlichting, ik rij snachts altijd met groot licht :$

[...]

kan je indien het niet bevalt met hetzelfde profiel terug switchen naar de vorige versie? (of kan een oude versie het profiel dan niet meer inlezen?)
In je documenten folder van ETS2, zie je mapjes van ''backups''. Dan de ena nieuwste versie pakken en vervangen (eventjes alles back-uppen, want heb er zelf geen ervaring mee. En anders ff een profiel downloaden die je gebruikt om andere versies te proberen. Doet ik zelf ook als ik een nieuwe beta versie krijg. https://ets2.lt/en/?s=100+profile&button=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik weet niet wat je ziet van je lichten buiten dat zo storend is en ik wist niet dat je ook boetes krijgt voor geen licht overdag (wanneer, als het regent of zo?), maar je kunt altijd nog een mod voor de boetes installeren.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
In Nederland moeten alle auto's en trucks die na 2011 gebouwd zijn verplicht verlichting aan hebben (DRL).

[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 05-05-2019 10:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flugelisoke
Barfman schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:28:
In Nederland moeten alle auto's en trucks die na 2011 gebouwd zijn verplicht verlichting aan hebben (DRL).
Alleen jammer dat mensen zo dom zijn te denken dat het volstaat om 's nachts ook met deze verlichting rond te rijden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Tja, die heb je er altijd tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat iets nieuws van de nieuwe versie je altijd met je verlichting aan moet rijden. Dat lijkt mij echt niets. Al doe ik in de landen waar het overdag verplicht is om verlichting aan te hebben doe ik dat wel. Het is natuurlijk onzin om in Nederland een boete te krijgen als je overdag geen verlichting voert. Je kan de politie ook uitschakelen maar dan krijg je ook bij flitspalen geen boete meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
CyberCow schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:45:
[...]

Is dat iets nieuws van de nieuwe versie je altijd met je verlichting aan moet rijden. Dat lijkt mij echt niets. Al doe ik in de landen waar het overdag verplicht is om verlichting aan te hebben doe ik dat wel. Het is natuurlijk onzin om in Nederland een boete te krijgen als je overdag geen verlichting voert. Je kan de politie ook uitschakelen maar dan krijg je ook bij flitspalen geen boete meer.
Heb nu tijdelijk de boetes maar uitgezet, ik rijd altijd gewoon met dimlicht of hoe dat ook heet, maar in veel landen moet je echt met licht rijden wat er echt lelijk uit ziet en als je een politie achter je hebt komen de boetes weer binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
krissie100 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 14:49:
[...]

Heb nu tijdelijk de boetes maar uitgezet, ik rijd altijd gewoon met dimlicht of hoe dat ook heet, maar in veel landen moet je echt met licht rijden wat er echt lelijk uit ziet en als je een politie achter je hebt komen de boetes weer binnen
Vind toch dat er veel te veel politie is. Zoveel kom je er op de weg ook niet tegen en het zou het mooiste zijn als ze bijvoorbeeld een pakkans van 1 op 30 zouden invoeren. Al maak je in het echt een fout op de weg heb je ook niet gelijk de politie in je nek zitten. Of je moet gaan zitten te bellen daar zijn ze wel fel op.
Barfman schreef op zondag 5 mei 2019 @ 10:28:
Ik ben het deels met je eens maar het gaat niet om auto's vanaf 2011 maar modeljaar 2011. Dus als een model uitkwam in 2009 dan hoefde deze in 2011 nog geen dagrijverlichting te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ik heb hier ff snel een mod gemaakt die de regels betreft verlichting overdags uitzet in alle landen.
Kan hem zelf niet testen op dit moment omdat ik de beta aan heb en niet weet of hij dan werkt.
Op 1.34 zou het moeten werken.
no_fines_without_lights.zip - 41 KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik rij gewoon altijd met dimlicht ingeschakeld. Ik gebruik grootlicht ook amper, vind ik veel te veel licht geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Bakken met geld uitgegeven aan verlichting 8)7
Dan zet ik ook alles aan dag en nacht 8) 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/55ceL7w3p69Sz1mAEOlgdcwg/full.jpg

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Haha. Ik heb overdag 2 double burners aan op contact en hoogstens een drl bij.
S'nachts komt de kerstboom pas tot leven haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
Ik ben weer aan ATS begonnen, ik heb het idee dat dit een versie qua AI achterloopt op ETS. Of het ligt aan situaties die afwijken van de ETS wereld.

Voorbeeldjes:
1. ik sta netjes op mijn weghelft voor een driesprong, een bus komt van links en die draait naar rechts en raakt mij op mijn weghelft, ik vind het knap. Misschien dat dit ook in ETS voorkomt maar nog nooit meegemaakt.
2. Hoe vaak moet ik in ATS wel niet zwaar in de ankers omdat er ineens een file opduikt terwijl ze alle ruimte hebben om alle kanten op te gaan. Wat ik ook vaak meemaak in die trant is wanneer de weg van 1 naar 2 banen gaat dat de voorliggers doodleuk op de rem gaan staan en heel langzaam de rechterweghelft opzoeken.

Verder is het wel weer even leuk om 'met beide benen op de grond te staan' aangezien ik in ETS al een dikke 40-50 levels heb gehad en niet meer weet waar ik mijn geld moet witwassen, ik in ATS net mijn eerste day-cab Peterbilt hebt aangeschaft en waarschijnlijk weer een jaar verder ben om een leuk imperium op te bouwen. Binnenkort Oregon en Washington aanschaffen en sparen voor een Kenworth met een mooie Caterpillar motor.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Anonymoussaurus schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:09:
Ik weet niet of het jullie ook is opgevallen, maar dit ervaar ik al sinds het begin:

Als je zelfs met 5 kilometer per uur over een drempel rijdt, vliegt die truck onderhand omhoog en trilt m'n stuur kneiter hard. Tuurlijk, kan ik zachter zetten, maar er bestaan toch ook dingen in trucks die veringen heten? :p
zeer herkenbaar, sowieso zit het wegennet vol met dit soort "drempels"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:15

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Nog meer mensen die al met de open beta van ATS (v1.35) hebben gespeeld en dan specifiek met DX11 aangezet. Als ik dit aanzet krijg ik een hele fov en kan ik niet om me heen kijken. Ik heb de settings nagelopen zoals ik die had staan en die staan voor dx9 gewoon goed. Ik neem aan dat ik voor dx11 geen settings zou hoeven aanpassen?

*empty*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
Road to the Black Sea

Dit is de nieuwe DLC voor ETS2
Romania, Bulgaria, and the European part of Turkey

SCS Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Barfman schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:22:
Road to the Black Sea

Dit is de nieuwe DLC voor ETS2
Romania, Bulgaria, and the European part of Turkey

[YouTube: ETS2 Road to the Black Sea announcement]

SCS Blog
Het lijkt wel of ze ProMods achterna aan het rennen zijn. Maar wel blij dat er weer wat nieuws bij gaat komen. Zal wel november zijn deze uitkomt. Dat is met eerdere DLCs ook nog zo geweest.

Helaas doet mijn stuur het niet (goed) meer waardoor ik eventjes uit de running ben. Weet iemand hoe het kan dat de flippers het niet altijd meer doen. Is dat schoon te maken? Zoja, waarmee kan ik dat het beste doen. Het gaat om de Logitech G27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Ik heb geen ervaring met de G27, maar misschien staat er in dit topic wat meer informatie daarover.

[PC][Racesim] Logitech G25 / G27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-08 09:30

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Vandaag DX11 maar eens aangezet in zowel ETS2 als ATS. In ETS2 zie ik grafisch wel zeker verbetering, maar voor mij zitten de grootste verschillen (en problemen) in ATS.

Ik ben in ATS ineens voor 95 % van mijn framedrops af (alle games staan hier ingesteld op een FPS cap van 60 FPS). Tevens zie ik onder ATS de GPU load niet meer boven de 70 % komen waar dit regelmatig 100 % was, zeker bij steden als Los Angeles waar ik dan ineens met 25 a 30 FPS zat te harken met mijn GTX 1050 Ti.

Tot zover hoezee... alleen de auto's in ATS lijken bijna allemaal (zwart) verchroomd.... tot ze me voorbij zijn en ik ze in de spiegel zie met hun daadwerkelijke kleurstelling. Ik gebruik de standaard preset high in beide games, ik ben niet zo van het kloten met instellingen. In ETS2 heb ik dit probleem niet en de overige trucks zien er prima uit. Beetje vaag...

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
CyberCow schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 17:43:
[...]

Het lijkt wel of ze ProMods achterna aan het rennen zijn.
Als dat zo was dan hadden ze heel Europa al aangeboden als DLC. Als er iets is wat SCS niet doet is rennen. Op het tempo dat zij aanhouden ga ik bij wijze van spreken met pensioen wanneer ze alle Amerikaanse staten hebben opgeleverd. Europa is gelukkig wat kleiner maar niet minder ingewikkeld.

Mijn persoonlijke mening, ik zie graag Spanje hierna, ik maak gemiddeld veel uren in Italie en Frankrijk en over de hele DLC vind ik die landen het meest realistisch. En het wordt tijd voor een simpele bakwagen, men noemt het een truck simulator dus waarom men daar geen aandacht aan besteedt is mij een raadsel.

[ Voor 5% gewijzigd door cbr600f4i op 12-05-2019 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
cbr600f4i schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:02:
[...]

Als dat zo was dan hadden ze heel Europa al aangeboden als DLC. Als er iets is wat SCS niet doet is rennen. Op het tempo dat zij aanhouden ga ik bij wijze van spreken met pensioen wanneer ze alle Amerikaanse staten hebben opgeleverd. Europa is gelukkig wat kleiner maar niet minder ingewikkeld.

Mijn persoonlijke mening, ik zie graag Spanje hierna, ik maak gemiddeld veel uren in Italie en Frankrijk en over de hele DLC vind ik die landen het meest realistisch. En het wordt tijd voor een simpele bakwagen, men noemt het een truck simulator dus waarom men daar geen aandacht aan besteedt is mij een raadsel.
Komt wel goed schatje.

Tandems zal misschien wat meer werk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
flugelisoke schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:32:
[...]

Komt wel goed schatje.

Tandems zal misschien wat meer werk zijn.
Schatje? Ik kon je vader zijn waarschijnlijk. Maar goed, dat terzijde, meer werk? Ze knutselen complete roadtrains en lzv's in mekaar die ingewikkelder zijn dan een simpele bakwagen of simpele combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cbr600f4i schreef op zondag 12 mei 2019 @ 11:02:
[...]

Dat klopt dat het bij SCS niet allemaal even snel gaat. Het viel mij alleen op waar ProMods aan begint die kant gaan hun ook op. Bij ProMods hebben ze meer informatie dan dat jij en ik te weten krijgen. Toch valt mij dat wel op. Ben wel blij het zo'n open omgeving is zodat er toch content aan toegevoegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Jullie vergeten dat ze bij promods alle prefabs, 3D gebouwen, vegetatie etc.. al hebben, want de meeste gebruiken ze allemaal van SCS. SCS moet echt alles ontwerpen en maken, daar gaat ook heel veel tijd in zitten dan alleen een map maken waarvan 90% al gereed is.

[ Voor 6% gewijzigd door Barfman op 12-05-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
cbr600f4i schreef op zondag 12 mei 2019 @ 12:50:
[...]

Schatje? Ik kon je vader zijn waarschijnlijk. Maar goed, dat terzijde, meer werk? Ze knutselen complete roadtrains en lzv's in mekaar die ingewikkelder zijn dan een simpele bakwagen of simpele combi.
Dat was sarcasme en het komt uit een inmiddels wat oudere reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
CyberCow schreef op zondag 12 mei 2019 @ 13:16:
[...]

Dat klopt dat het bij SCS niet allemaal even snel gaat. Het viel mij alleen op waar ProMods aan begint die kant gaan hun ook op. Bij ProMods hebben ze meer informatie dan dat jij en ik te weten krijgen. Toch valt mij dat wel op. Ben wel blij het zo'n open omgeving is zodat er toch content aan toegevoegd kan worden.
Wellicht dat ze bij ProMods maar even weer opnieuw aandacht besteden aan het Iberisch Schiereiland inclusief Gibraltar ;) Hopelijk volgt SCS dan weer. :) Van dat is het mooi dat er een hele community actief is die ook behoorlijke kwaliteit levert, het zal SCS zeker bewegen de kwaliteit hoog te houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
We hebben van SCS regelmatig het commentaar gekregen dat we de lat heel erg hoog leggen voor hen :)

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:20
Onlangs ATS weer eens van stal gehaald... Blijft toch een heerlijke manier om te onthaasten...

@Scul. Laat Canada maar komen ! Is dat een bewuste keuze omdat SCS daar niet mee bezig lijkt te zijn en dan niet elke update van hun jullie meteen weer zwaar aan het werk zet ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZvB398Tu5OdV8ZiKaswKH3C2/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door strider1007 op 13-05-2019 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-08 08:13
strider1007 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 08:38:
Onlangs ATS weer eens van stal gehaald... Blijft toch een heerlijke manier om te onthaasten...

@Scul. Laat Canada maar komen ! Is dat een bewuste keuze omdat SCS daar niet mee bezig lijkt te zijn en dan niet elke update van hun jullie meteen weer zwaar aan het werk zet ?

[Afbeelding]
Hoeveel inch is die monitor met welke resolutie? Welke GPU gebruik je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Jeanke117 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:12:
[...]

Hoeveel inch is die monitor met welke resolutie? Welke GPU gebruik je hiervoor?
Da's 34 inch. 3440 x 1440.

Een van mijn beste investeringen ooit als ik kijk naar gebruiksplezier. En vooralsnog loopt het soepeltjes met een GTX970.

Net een upgrade van een i5-4690 naar een i5-9600 gedaan. Volgende stap ( lees : spaarplan ) is een videokaart die een wellicht nog bredere monitor aan kan. 5120 x 1440 lijkt me ultiem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-08 08:13
strider1007 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:28:
[...]

Da's 34 inch. 3440 x 1440.

Een van mijn beste investeringen ooit als ik kijk naar gebruiksplezier. En vooralsnog loopt het soepeltjes met een GTX970.

Net een upgrade van een i5-4690 naar een i5-9600 gedaan. Volgende stap ( lees : spaarplan ) is een videokaart die een wellicht nog bredere monitor aan kan. 5120 x 1440 lijkt me ultiem..
970 maar? Ohh dan ga ik ook kijken naar een ultrawide!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:42

[Afbeelding]
Hoe krijg je dat scherm zo? Ziet er wel nice uit!

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Kloever schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:03:
[...]

Hoe krijg je dat scherm zo ? Ziet er wel nice uit!
Hmm. Hoe bedoel je : '"dat scherm zo " ? De instellingen van het spel of de opstelling?

Voor wat betreft dat laatste: een VESA beugel achter op het bureaublad zodat de monitor boven de soundbar 'zweeft'. En de twee USB ventilatoren voor als het erg warm wordt of ik ingame in een cabrio rijd..

Het spel: F4 en dan spelen met de stoel-opstelling en de kijkhoek...

@Jeanke117 Ik speel Far cry new dawn met alles op high op 45 fps. Ultra settings zijn wat te hoog gegrepen, vandaar mijn spaarplan ;-)

[ Voor 11% gewijzigd door strider1007 op 13-05-2019 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barfman schreef op zondag 12 mei 2019 @ 14:17:
Jullie vergeten dat ze bij promods alle prefabs, 3D gebouwen, vegetatie etc.. al hebben, want de meeste gebruiken ze allemaal van SCS. SCS moet echt alles ontwerpen en maken, daar gaat ook heel veel tijd in zitten dan alleen een map maken waarvan 90% al gereed is.
  1. Scul kwam op dit forum met de vraag dat hij de kaart richting het noorden wilde uitbreiden, waarmee Promods geboren werd. De eerste map DLC van ETS2 is Scandinavia
  2. Promods ging een samenwerking aan met Poland Rebuilding, SCS kwam met Going East
  3. Promods breide Italië uit, SCS kwam met een Italië map DLC
  4. Promods breid Frankrijk uit, voila, daar was Viva la France
  5. Promods heeft Going East nu verbonden met Finland door Estland, Letland en Litouwen toe te voegen, en daar was dan de Baltic Sea DLC
  6. Nu is Promods aan het uitbreiden richting het zuiden met Griekenland, Cyprus etc. En SCS kondigt de Balkan DLC aan
  7. En nog eentje, niet eens een DLC. Promods verbouwt Duitsland, SCS is bezig Duitsland op te knappen

[ Voor 13% gewijzigd door FastFred op 13-05-2019 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ScuL schreef op maandag 13 mei 2019 @ 03:56:
We hebben van SCS regelmatig het commentaar gekregen dat we de lat heel erg hoog leggen voor hen :)
Maak er dan een soort van wedstrijd van met SCS. Wie het mooiste kan bouwen en doe dan ieder een ander gebied. Erg jammer dat dingen dubbel gemaakt worden.

de winnaar van de wedstrijd is de gebruiker :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:45

Player1S

Probably out in the dark

Puur uit nieuwsgierigheid en onwetendheid. Waarom werken jullie niet samen met SCS?
Als jullie het gros van de kaart onder handen nemen kunnen zij zich op andere zaken richten?

Of denk ik er veel te simplistisch over?

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJeroen
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-03-2024
FastFred schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:34:
[...]
  1. Scul kwam op dit forum met de vraag dat hij de kaart richting het noorden wilde uitbreiden, waarmee Promods geboren werd. De eerste map DLC van ETS2 is Scandinavia
  2. Promods ging een samenwerking aan met Poland Rebuilding, SCS kwam met Going East
  5. Promods heeft Going East nu verbonden met Finland door Estland, Letland en Litouwen toe te voegen, en daar was dan de Baltic Sea DLC
  6. Nu is Promods aan het uitbreiden richting het zuiden met Griekenland, Cyprus etc. En SCS kondigt de Balkan DLC aan
  7. En nog eentje, niet eens een DLC. Promods verbouwt Duitsland, SCS is bezig Duitsland op te knappen
Typisch he... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:36:
Puur uit nieuwsgierigheid en onwetendheid. Waarom werken jullie niet samen met SCS?
Als jullie het gros van de kaart onder handen nemen kunnen zij zich op andere zaken richten?

Of denk ik er veel te simplistisch over?
Één van ons heeft een baanaanbod gehad en woont en werkt nu in Praag (MandelSoft).
SCS heeft een aantal (zeer strikte) eisen alvorens werk in het officiële spel mag worden opgenomen.
Punt één moeten alle developers in Praag aanwezig zijn (op afstand is in het verleden geprobeerd en mislukt en daar willen ze zich niet nog eens aan branden).
Punt twee moet al het materiaal dat in het officiële spel komt binnenshuis worden ontworpen.
Men wil hiermee voorkomen dat er schending van auteursrecht geclaimed kan worden.
Het importeren van "ProMods werk" als dusdanig is helaas geen optie om die reden :'(
Het derde aspect is dat SCS specfieke teams heeft voor specifieke doeleinden. Als mappers dus ineens niet meer nodig waren is het niet zo dat ze in één keer meer handen vrij hebben voor andere functies.
Sorry ik had deze comment gemist.

Ja dat is een bewuste keuze omdat SCS voorlopig daar niet bezig gaat. Tevens is het zo dat het ATS team heel ellendig werkt (ze gaan telkens weer terug naar oude delen van de map om nieuwe aanpassingen te maken) waardoor we continu conflicten zouden krijgen. Om die reden hebben we op dit moment geen zin om de base map te verbouwen, misschien later als SCS de gebieden eindelijk eens met rust laat.

[ Voor 24% gewijzigd door ScuL op 14-05-2019 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:42
strider1007 schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:28:
[...]

Hmm. Hoe bedoel je : '"dat scherm zo " ? De instellingen van het spel of de opstelling?

Voor wat betreft dat laatste: een VESA beugel achter op het bureaublad zodat de monitor boven de soundbar 'zweeft'. En de twee USB ventilatoren voor als het erg warm wordt of ik ingame in een cabrio rijd..

Het spel: F4 en dan spelen met de stoel-opstelling en de kijkhoek...
Ik bedoelde de kijkhoek. Zal eens kijken hoe dat er uitziet op mijn 27"

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Kloever schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 11:12:
[...]

Ik bedoelde de kijkhoek. Zal eens kijken hoe dat er uitziet op mijn 27"
Ah.. Ik heb de stoel zo ver mogelijk naar achteren en dan de kijkhoek op 77 of 78 graden. Ik wil graag de beide gewone spiegels gebruiken, en niet de 'F2-spiegel'. Met deze brede monitor wil dat net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
FastFred schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:34:
[...]
8. Promods update/upgrade/breidt Iberisch Schiereiland uit. SCS kondigt Andorra/Spanje/Gibraltar/Portugal DLC aan ;) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pancake007
Dat zou een natte droom zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
cbr600f4i schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:30:
[...]

8. Promods update/upgrade/breidt Iberisch Schiereiland uit. SCS kondigt Andorra/Spanje/Gibraltar/Portugal DLC aan ;) _/-\o_
Tja, uiteindelijk weten ze bij promods dat ETS2 alle landen van europa zal krijgen, dus het is natuurlijk raar om te denken dat wat promods doet scs ook doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hm ik ben er niet zo zeker van dat SCS ooit Liechtenstein of IJsland zal bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Haha, liechtenstein zet je een garage neer en dan is het vol, maar of ze die zullen toevoegen is natuurlijk de vraag. Maar het kan altijd zoals Sardinia een gratis update worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
Onderweg naar Zandvoort :P

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/47086166224_ebbef7a77e_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strider1007
Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben..

Hoe groot is de kans dat we ooit via Engeland of IJsland met een boot naar Amerika of ( als promods dat ontsluit ) Canada kunnen oversteken...

Ik speel nu weer een paar weken ATS en ETS2 en wil eigenlijk daar 1 game van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
0,0% kans, het zijn 2 aparte games. De schaal is al anders, het is niet realistisch omdat er geen trucks van Europa naar America rijden en andersom. Plus dat als je van 2 games 1 maakt verdien je een stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Barfman schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:56:
0,0% kans, het zijn 2 aparte games. De schaal is al anders, het is niet realistisch omdat er geen trucks van Europa naar America rijden en andersom. Plus dat als je van 2 games 1 maakt verdien je een stuk minder.
als ultieme en definitieve (en dure) dlc #durftedromen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
Barfman schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:56:
Tenzij.. Je ervoor zorgt dat elke speler de tweede game ook moet kopen.

Als er vrachtwagens vanuit de Balkan naar IJsland kunnen rijden/oversteken is de Atlantische oceaan geen blokkade, maar een uitdaging..

Als je beide games hebt en er een brug geslagen kan worden...

Ik snap ook wel dat het morgen niet klaar is, maar als niemand het idee aanwakkert...

Laat iemand creatief zijn, denk ik dan..

Voor alle duidelijkheid : Ik mis de benodigde kennis, daarom kan ik het idee lanceren..

[ Voor 5% gewijzigd door strider1007 op 18-05-2019 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Niet zo'n beste actie als je verplicht bent om beide games te kopen. Betreft de oversteek naar de VS, natuurlijk zou het in theorie kunnen, maar in de praktijk zal dat niet gebeuren omdat het veel te kostbaar is om met een vrachtwagen naar de VS te gaan, daar hebben ze juist containers voor uitgevonden. Het lijkt mij ook niet mogelijk om met 2 aparte games wel tegelijk te spelen. Je zou wel iets met WOT kunnen doen, bijv vrachten linken. Je levert met ETS2 een vracht af in de haven, en in ATS kan je die via WOT contracten weer ophalen. Bovendien is deze discussie al een paar keer geweest op het SCS forum en daar zeggen ze dat het technisch gezien niet mogelijk is, dan zouden ze beide games opnieuw moeten maken tot 1 geheel. Maar de games linken via WOT contracten zou wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Mario map? Om verder te rijden in Amerika..
( al heb ik daar totaal geen ervaring mee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barfman
Mario Map is een standalone map, maar alles wat daar in zit is gestolen, en de laadtijd kan ruim een kwartier duren.

MandelSoft (SCS) zegt:
Mario Map has stolen from not just one, but multiple map mods. This includes:

ProMods
TSM
EEA Brazil
Eastern Express

This is why most map makers hate the existence of this map, because they see content they created in another map mod without any credit. This is also the reason why this map gets so many DMCA takedown requests. Furthermore, the stolen content is often far outdated. Play the originals instead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1207064

Kan je ergens (in ATS) ook instellen dat je niet meer ziet waar je al gereden hebt? Ik vind het wat irritant om her en der grijze stukken in een gele weg te zien. Ik heb liever alles gewoon grijs, zonder dat geel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Nee, niet in het spel zelf, maar je kan het wel zelf doen als je de base van SCS extract, daar zit dan een file def/map_data.sii waar je de kleuren kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Barfman schreef op zondag 19 mei 2019 @ 21:53:
Mario Map is een standalone map, maar alles wat daar in zit is gestolen, en de laadtijd kan ruim een kwartier duren.

MandelSoft (SCS) zegt:

[...]
Nooit geweten, al moet ik zeggen dat ik mij er niet heel erg in verdiep.
Zolang, promods werkt speel ik en vind ik het wel best.
Persoonlijk, vind ik dat het merendeel van de ets community, een vervelende houding heeft.
Daarom, ook wel blij, dat het hier gewoon normaal gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 16:03
strider1007 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 21:02:
[...]

Tenzij.. Je ervoor zorgt dat elke speler de tweede game ook moet kopen.

Als er vrachtwagens vanuit de Balkan naar IJsland kunnen rijden/oversteken is de Atlantische oceaan geen blokkade, maar een uitdaging..
Totaal onrealistisch. Alleen al andere wetgeving omtrent verlichting op de wagens om iets heel simpels te noemen. Dat heb je met IJsland al niet.
Met je us truck mag je in Europa geen Europese standaard trailers hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 21-05-2019 08:36 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pancake007
Mag je blij zijn met een citytrailer achter, zo een neus.

😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barfman schreef op maandag 20 mei 2019 @ 21:03:
Nee, niet in het spel zelf, maar je kan het wel zelf doen als je de base van SCS extract, daar zit dan een file def/map_data.sii waar je de kleuren kan aanpassen.
Jammer dat het niet makkelijk kan. Weet je toevallig ergens een tutorial die me uitlegt hoe ik de base van SCS kan extracten en bewerken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Anoniem: 1207064 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:05:
[...]

Jammer dat het niet makkelijk kan. Weet je toevallig ergens een tutorial die me uitlegt hoe ik de base van SCS kan extracten en bewerken...?
https://eurotrucksimulator2.com/mod_tools.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks. Ik heb de base uitgepakt maar niet nergens een 'data.sii' waar ik wat mee zou kunnen (alleen een delivery_log_data.sii). En heb natuurlijk ook geen idee wat ik precies zou moeten aanpassen om de gele lijn weg te krijgen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:32

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

rusmap leg lat nog hoger met dezen mooi zon onder gang :P voor mannen je kan ze vinden langs E119
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/nzKyD9mW/ets2-20190522-201015-00.png

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wacht ff, hebben we een vrachtwagensimulator inclusief hoertjes?? 😂

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Anoniem: 1207064 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 20:20:
[...]

Thanks. Ik heb de base uitgepakt maar niet nergens een 'data.sii' waar ik wat mee zou kunnen (alleen een delivery_log_data.sii). En heb natuurlijk ook geen idee wat ik precies zou moeten aanpassen om de gele lijn weg te krijgen...
Je moet de map_data.sii file hebben en als je de scs base file hebt uitgepakt zit daar een mapje bij met "def" daarin zit de file "map_data.sii"

Heb er maar ff snel een mod voor gemaakt no_discovered_color.zip - 50 KB

Het is een zip bestand die je in rechtstreeks in je mod map kan zetten en dan activeren in de mod manager.
Je kan hem ook openen en zelf het een en ander aanpassen als je wilt, hieronder de code die je moet aanpassen in de map_data.sii file als je andere kleuren wilt gebruiken. Ik heb in ieder geval al world_road_discovered_color aangepast voor je. Wil je de kleuren in de navigatie veranderen, dan moet je road_discovered_color veranderen naar 0xFF707070 (is grijs)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
    road_color:         0xFF707070  //Advisor map undiscovered route
    road_discovered_color:      0xFF61bde9  //Advisor map discovered route
    job_road_color:         0x50353535  //Job market map undiscoveder route
    job_road_discovered_color:  0xFF2b3436  //Job market map discovered route
    world_road_color:       0xFF707070  //Main map undiscovered route
    world_road_discovered_color:    0xFF707070  //Main map discovered route

prefab_color:               0xFF737373  //Undiscovered prefab driveable areas
    prefab_obstacle_color:          0xFF333333  //Undiscovered prefab buildings
    prefab_grass_color:         0xFF737373  //Undiscovered prefab grass areas
    prefab_discovered_color:        0xFF98CAEB  //Discovered prefab driveable areas
    prefab_obstacle_discovered_color:   0xFF3BA2E0  //Discovered prefab buildings
    prefab_grass_discovered_color:      0xFF95CAA9  //Discovered prefab grass

outline_color:          0xFF000000  //Route outline
    navigation_color:       0xFF0C0CCF  //Navigation path color
    navigation_highlight_color: 0xFF0C42DF  //Navigation path color, highligted segment
    navigation_fade_color:      0xFF07077C  //Navigation path color, faded segment
    navigation_arrow_color:     0xFF06FB11  //Navigation crossroad arrows color

Wat bereft modden, via het forum van scs staan genoeg guides, deze link kan je gebruiken als je beginner bent: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=189533 En dit is de nieuwe scs modding site waar je alle tools kan downloaden: https://modding.scssoft.com/wiki/Main_Page

[ Voor 69% gewijzigd door Barfman op 22-05-2019 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:32

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Jorgen schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:10:
Wacht ff, hebben we een vrachtwagensimulator inclusief hoertjes?? 😂
en sex club >:)
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RCgKdmjY/ets2-20190522-200934-00.png

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat weet ik. We hebben er bij ProMods bewust voor gekozen geen "adult" content in de mod te stoppen en om rekening te houden met alle leeftijden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Barfman schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 21:35:
[...]

Je moet de map_data.sii file hebben en als je de scs base file hebt uitgepakt zit daar een mapje bij met "def" daarin zit de file "map_data.sii"

Heb er maar ff snel een mod voor gemaakt no_discovered_color.zip - 50 KB

Het is een zip bestand die je in rechtstreeks in je mod map kan zetten en dan activeren in de mod manager.
Je kan hem ook openen en zelf het een en ander aanpassen als je wilt, hieronder de code die je moet aanpassen in de map_data.sii file als je andere kleuren wilt gebruiken. Ik heb in ieder geval al world_road_discovered_color aangepast voor je. Wil je de kleuren in de navigatie veranderen, dan moet je road_discovered_color veranderen naar 0xFF707070 (is grijs)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
    road_color:         0xFF707070  //Advisor map undiscovered route
    road_discovered_color:      0xFF61bde9  //Advisor map discovered route
    job_road_color:         0x50353535  //Job market map undiscoveder route
    job_road_discovered_color:  0xFF2b3436  //Job market map discovered route
    world_road_color:       0xFF707070  //Main map undiscovered route
    world_road_discovered_color:    0xFF707070  //Main map discovered route

prefab_color:               0xFF737373  //Undiscovered prefab driveable areas
    prefab_obstacle_color:          0xFF333333  //Undiscovered prefab buildings
    prefab_grass_color:         0xFF737373  //Undiscovered prefab grass areas
    prefab_discovered_color:        0xFF98CAEB  //Discovered prefab driveable areas
    prefab_obstacle_discovered_color:   0xFF3BA2E0  //Discovered prefab buildings
    prefab_grass_discovered_color:      0xFF95CAA9  //Discovered prefab grass

outline_color:          0xFF000000  //Route outline
    navigation_color:       0xFF0C0CCF  //Navigation path color
    navigation_highlight_color: 0xFF0C42DF  //Navigation path color, highligted segment
    navigation_fade_color:      0xFF07077C  //Navigation path color, faded segment
    navigation_arrow_color:     0xFF06FB11  //Navigation crossroad arrows color

Wat bereft modden, via het forum van scs staan genoeg guides, deze link kan je gebruiken als je beginner bent: https://forum.scssoft.com/viewtopic.php?t=189533 En dit is de nieuwe scs modding site waar je alle tools kan downloaden: https://modding.scssoft.com/wiki/Main_Page
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Thank you! Much appreciated! :) Helemaal top!

EDIT
Sorry, toch weer een vraagje. }:O Als ik jouw zip gebruikt, werkt 'ie prima: in de mod manager zie ik ook een mooi plaatje van de mod. Top! Maar als ik 'm unzip, bewerk (road_discovered_color op grijs) en opnieuw inzip werkt 'ie niet meer... Ik zie geen plaatje in de mod manager en alle wegen zijn weer geel. De mod is alsnog actief volgens de mod manager. Ik las in de gelinkte tutorial dat je de boel gewoon kan zippen maar misschien moet je toch een speciale zipper gebruiken met speciale instellingen?

Problem solved: gewoon de map NIET zippen maar ongecomprimeerd in de mod map zetten en dan werkt 'ie wel! Zal dus te maken hebben met de Windows 10 zipper. Hoe dan ook, het werkt! _/-\o_
Heb meteen alle andere berijdbare gebieden 'ontgeeld': ik vind dat echt veel fijner en vrijer rijden zo. Mijn eigen navigatie maakt ook niet alles geel waar ik gereden heb. Zal wel een rare tik van mij zijn 8)7 maar ik vind het apart dat dit niet optioneel is in het spel zelf.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1207064 op 23-05-2019 19:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barfman
Wat een rust hier, en nou juist wanneer SCS veel nieuwe dingen brengt.

Er is vanaf nu (Open Beta) DX11 ondersteuning voor ETS2 en ATS, en er is een flinke performance winst. Veel mensen halen zelfs dubbele fps, en alles draait perfect.

Hier de laatste screens van de Washington DLC (ATS), ziet er echt schitterend uit.
Meer screens

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-FmIyndgeATw/XO6dDfoEHoI/AAAAAAAADIo/KADeReUWKPwRgXF0Ad1U2zZfXZGmfRj7ACLcBGAs/s1600/001.jpg

Nu in open bèta voor ETS2 voice navigation :9 Het is vandaag pas voor het eerst, en zal nog verder uitgebreid en verbeterd worden, maar het is een leuke toevoeging.

Beeld kwalitiet is niet top, maar hier een ingame video voor voice navigation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nu kan ik eindelijk vrijuit spreken hierover, dit is dus de reden waarom de 1.35 update zo lang duurt!
Dx11 en voice navigatie! :9 :P

Ik geloof dat er in maart al mensen riepen "wanneer komt 1.35 nu eindelijk eens"... nu begrijpen mensen hopelijk waarom het nu juni is en de update nog steeds wordt getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
Ik denk, dat veel mensen niet snappen hoeveel werk het is allemaal.

Zeker, zoals navigatie met stem.

Sowieso, update ik pas bij elke nieuwe promods versie, want imho vanilla is echt een pret bederver.

Al moet ik zeggen, dat ik wel nieuwsgierig ben naar direct x 11.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Op de meeste plekken in ProMods pak je met DX11 zo'n 20 à 30 fps winst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
ScuL schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:09:
That's huge, dat is net een mooie drempel om op de meeste plekjes de 60fps minimaal aan te tikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pancake007
ScuL schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 13:09:
en in Barcelona?
dat blijft een dingetje hier haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Promods werkt hier totaal niet....
Maar die navigatie is wel gaaf.....

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nivida_intel schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 22:43:
Promods werkt hier totaal niet....
Er zijn veel behulpzame mensen op ons forum maar je mag hier ook je probleem kwijt als je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barfman schreef op vrijdag 31 mei 2019 @ 23:42:
Nu in open bèta voor ETS2 voice navigation :9 Het is vandaag pas voor het eerst, en zal nog verder uitgebreid en verbeterd worden, maar het is een leuke toevoeging.
Nice! Hopelijk komt het ook snel naar ATS! Lijkt me inderdaad een leuke toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Is ook bij ATS 1.35 aanwezig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barfman schreef op zondag 2 juni 2019 @ 16:42:
Is ook bij ATS 1.35 aanwezig :-)
Ah, mooi! Ik ben niet zo van de beta's dus ik wacht nog even maar fijn dat het eraan zit te komen. ;)
Pagina: 1 ... 104 ... 161 Laatste