Ik ben eruit, qua downloadsnelheid, heb mijn 5g verbinding aangemeld en de downloadsnelheid is nu 40mb.
Hoe dit precies kan weet ik niet... maar goed, dit werkt.
Hoe dit precies kan weet ik niet... maar goed, dit werkt.
Anoniem: 707408
Anoniem: 707347
I have several other notebooks right beside me and in all these I don't have this issue with IE and Edge. So it's not the browsers to blame but my envy. Maybe it is not the touchpad but the general low performance of the whole notebook? I just wanted to know, whether you have the same experience.Mythling schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:44:
Does it also occur in other browsers? If not, just blame Microsoft and get another browser. If yes, it could be something related to the touchpad...
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 707347 op 08-11-2015 17:49 ]
panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west
panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west
Volgens mijn trackingcode is mijne nog onderweg naar het DHL sorteercentrum... Schiet niet echt op allemaal. Had toch wel verwacht dat DHL hem vandaag zou afgeven bij TechData. Geen idee of je nog bevestiging krijgt van HP eigenlijk.spacecrap schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:50:
@frietsaus; weet je of je een bevestiging krijgt als hp de retourzending ontvangt? Heb wel een afleverontvangst van dhl parcel, maar die code werkt niet....
Beninho schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:52:
Hoe snel is de ingebouwde m.2 ssd eigenlijk?
[ Voor 33% gewijzigd door Frietsaus op 09-11-2015 20:58 ]
Mijn door HP aangemaakte DHL barcode werkte niet bij het DHL afleverpunt, ook handig.Frietsaus schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:54:
[...]
Volgens mijn trackingcode is mijne nog onderweg naar het DHL sorteercentrum... Schiet niet echt op allemaal. Had toch wel verwacht dat DHL hem vandaag zou afgeven bij TechData. Geen idee of je nog bevestiging krijgt van HP eigenlijk.
[...]
[...]
Dit moet mogelijk zijn. Zie: MrTorch in "ASUS UX305LA niet meer leverbaar?"ToTheBone schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:25:
Heeft iemand al geprobeerd om de SSD in de nieuwe Envy te vervangen? Bekend wat voor type/welke afmetingen passen? De lichtste configuratie (i5, full HD, 4GB RAM) voldoet op de meeste vlakken prima aan mijn wensen voor een nieuwe laptop, alleen de SSD is (veel) te klein! 256GB is IMO erg krap en 128GB is echt niet te doen wat mij betreft...maar als hier redelijk eenvoudig een 500GB+ SSD in te zetten is, dan is dit voor mij ineens een heel aantrekkelijk alternatief voor o.a. de (dure) XPS13.
Is dat de DHL barcode voor het terugsturen van de Envy? Ik heb vanmiddag contact gehad met HP Store en zou een barcode krijgen maar heb alleen een mail ontvangen van de bevestiging van het terugsturen. Een barcode kan ik daar echter niet uit ontwaren. Hoe ging dat bij jou? Of bij Frietsaus? Ik heb ervoor gekozen de laptop zelf af te geven bij een afleverpunt.J0ey schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:12:
[...]
Mijn door HP aangemaakte DHL barcode werkte niet bij het DHL afleverpunt, ook handig.
Ik heb 2 mails gehad, 1 van de HP Store met inderdaad de bevestiging voor het terugsturen en 1 van DHL met de barcode, de mail van DHL kwam 5 minuten later, dus denk dat er iets mis is gegaan.bazzemans schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:00:
[...]
Is dat de DHL barcode voor het terugsturen van de Envy? Ik heb vanmiddag contact gehad met HP Store en zou een barcode krijgen maar heb alleen een mail ontvangen van de bevestiging van het terugsturen. Een barcode kan ik daar echter niet uit ontwaren. Hoe ging dat bij jou? Of bij Frietsaus? Ik heb ervoor gekozen de laptop zelf af te geven bij een afleverpunt.
Ik heb geen DHL barcode oid. gehad.... ik kreeg een bevestigingmail van HP dat de retourname akkoord was en kort daarna een mail van DHL met afhaalgegevens.bazzemans schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:00:
[...]Is dat de DHL barcode voor het terugsturen van de Envy? Ik heb vanmiddag contact gehad met HP Store en zou een barcode krijgen maar heb alleen een mail ontvangen van de bevestiging van het terugsturen. Een barcode kan ik daar echter niet uit ontwaren. Hoe ging dat bij jou? Of bij Frietsaus? Ik heb ervoor gekozen de laptop zelf af te geven bij een afleverpunt.
Nu je het zegt... de DHL man heeft er inderdaad een label opgeplakt.Frietsaus schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:08:
Op het verzendlabel staat wel een code denk ik. Ik neem aan dat je een label moest plakken op de doos?
En check op www.dhlforyou.nl, niet op dhl.nl.
Oké. De mail van DHL had ik nog niet gehad. Inmiddels wel. Even kijken wanneer ik het kan wegbrengen en dan hopen dat ik volgende week een nieuwe Envy kan ontvangen.spacecrap schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:04:
[...]
Ik heb geen DHL barcode oid. gehad.... ik kreeg een bevestigingmail van HP dat de retourname akkoord was en kort daarna een mail van DHL met afhaalgegevens.
Op de afgesproken datum kwam er een poppetje van DHL en die heeft de laptop meegenomen. Ik kreeg wel een inleverbewijs met een code.... die dus niet werkt
[ Voor 6% gewijzigd door bazzemans op 10-11-2015 09:02 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Frietsaus op 10-11-2015 11:57 ]
Die van mij lijkt ook niet helemaal te werken, op de oude site van DHL werkt de track en trace voor zover ik kan zien wel (track en trace code achter de "="): http://www.dhl-tracknet.n...A100/NL/?type=U&zoekVeld=Frietsaus schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:50:
Ik zal vandaag DHL parcel eens bellen want hij is nog steeds onderweg naar het sorteercentrum. Je kunt zeggen wat je wil over PostNL, maar het is 99% van de tijd de volgende werkdag afgeleverd, zoals het hoort. Jammer dat HP in zee gaat met die Selektvracht tent.
Edit: net gebeld, is gisteren al afgeleverd. Hun online track en trace heeft een storing op het moment en loopt dus achter. Nu is het afwachten wat HP doet.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 707347 op 10-11-2015 14:09 ]
[ Voor 23% gewijzigd door Frietsaus op 10-11-2015 14:37 ]
Zou er niet van uit gaan dat er officiële Windows 8.1 drivers beschikbaar zijn, hier staan ze in ieder geval niet: http://support.hp.com/nl-...341/drivers?lang=nl&cc=nlFrietsaus schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:34:
Klinkt goed, hoop dat het deze week rond is want volgende week heb ik hem wel echt hard nodig voor school.
@chankoedo
Battery life is not great on this notebook, but I was able to get 5 to 6 hours with about 50% brightness on my Envy w/ QHD+ display. HP must have measured with BT off, not playing videos, screen almost turned off etc.
Ik ben overigens ook aan het overwegen om te downgraden naar Windows 8.1 tot Windows 10 voor mij volwassen genoeg is. Moet alleen even kijken of ik alle drivers kan vinden voor 8.1.
Meestal zijn dat soort drivers wel compatibel met meerdere laptops. Voor mijn oude HP laptop kwamen geen Windows 8 drivers meer uit, ik heb toen de drivers van een recenter model gepakt en deze installeerde ook zonder problemen (vingerafdrukscanner, geluid, toetsenbord).Frietsaus schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:10:
Het meeste is wel bij Intel te verkrijgen vermoed ik, alleen wat specifieke zaken zoals het touchpad, vingerafdrukscanner en hp wireless switch zal wat lastig worden denk ik.
[ Voor 84% gewijzigd door Frietsaus op 11-11-2015 12:59 ]
[ Voor 91% gewijzigd door spacecrap op 11-11-2015 15:14 ]
We lopen aardig synchroonFrietsaus schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:42:
Ik heb zojuist een nieuwe factuur ontvangen, dus er lijkt wat te gaan gebeuren. Inderdaad, HP's service vind ik best goed. Alleen jammer dat ze het logistiek niet op orde hebben met DHL.
Vandaag belde de technische support nog even terug om na te vragen of ik er met het casenummer uit was gekomen en een nieuw apparaat heb kunnen regelen, nadat ze eerder al een mail hadden gestuurd met die vraag. De technische support heeft me ook uitstekend te woord gestaan, een stuk beter dan bijvoorbeeld Asus dat doet.
Hoe staat het er voor met crashes van de Intel graphics driver? Voor de mensen die hem nog hebben.
Rechtstreeks technische helpdesk/ klantenservice HP is overigens 020 7219041J0ey schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:48:
Hebben jullie het algemene nummer gebeld en toen optie 2 gekozen of is er een apart nummer voor de technische support?
Overigens gewoon naar de status van de retour gevraagd of hebben jullie het anders aangepakt om er een beetje spoed achter te krijgen?
Dat is exact wat er staat.J0ey schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:15:
Bedankt, morgen even proberen. Als jullie op je HP account bij "Mijn bestellingen" kijken, staat er dan ook "Bestellingsgegevens konden niet worden gevonden." bij de bestelling van de defecte laptop?
Hoe zit het met autoroteren en de audio jack?ojeewatnu schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:39:
Past niet helemaal in een Envy topic, maar toch ter info vandaag mijn Spectre x360 ontvangen.
Wel 2 dagen later dan was aangegeven, ik denk dat HP het erg druk heeft...
Maar prachtig apparaat, snel en nauwlijks bleeding gelukkig. En nog geen intel graphics driver foutmeldingen gelukkig...(klop klop)
[ Voor 43% gewijzigd door spacecrap op 11-11-2015 22:45 ]
Autoroteren en audio jack heb ik nog niet uitgeprobeerd, ben nu druk bezig met installeren van software.spacecrap schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:40:
[...]
Hoe zit het met autoroteren en de audio jack?
En qua gewicht? Is het te gebruiken als tablet?
[ Voor 31% gewijzigd door ojeewatnu op 11-11-2015 23:32 . Reden: meer info ]
[ Voor 28% gewijzigd door spacecrap op 12-11-2015 14:31 ]
[ Voor 33% gewijzigd door J0ey op 12-11-2015 15:12 ]
Men gaf overigens aan dat je een mail van DHL zou moeten krijgen..... maar dat dit niet altijd gebeurtbazzemans schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:03:
Dat is goed nieuws. De HP Store factuur en HP Store bestelling (vervanging) heb ik inmiddels al gehad. Dus goede hoop dat ik vandaag of morgen ook de DHL mail krijg.
Ik acht de kans zeer aanwezig dat ik die niet krijg. De vorige keer heb ik die namelijk ook niet gehad.spacecrap schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:19:
[...]
Men gaf overigens aan dat je een mail van DHL zou moeten krijgen..... maar dat dit niet altijd gebeurt
[ Voor 43% gewijzigd door bazzemans op 12-11-2015 15:53 ]
[ Voor 76% gewijzigd door Frietsaus op 12-11-2015 18:03 ]
[ Voor 7% gewijzigd door J0ey op 12-11-2015 20:14 ]
[ Voor 45% gewijzigd door Frietsaus op 12-11-2015 18:45 ]
Dat heb ik dus ook... bij pikzwart is het duidelijk, maar zodra er 'kleur' bijkomt niet heel erg meer....Frietsaus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:37:
Edit2:
De plek die ik voorheen zag in Spotify is nu niet meer zichtbaar, dat is een kleine vooruitgang. Alleen pikzwart ziet er dus niet uit, maar tijdens normaal gebruik heb ik tenminste nergens meer last van.
Anoniem: 457735
[ Voor 15% gewijzigd door spacecrap op 13-11-2015 10:19 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Frietsaus op 13-11-2015 11:59 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 13-11-2015 12:36 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 13-11-2015 14:15 ]
Exact dit dus.... als ik een el cheapo laptop koop verwacht ik enkele problemen/ issues (al vind ik backlightbleed zoals op de envy's tot dusver sowieso onacceptabel), maar voor een EUR. >1000 laptop moet dit gewoon goed zijn.[b][message=45256995,noline] Ik weiger meer dan 1000 euro neer te leggen en met domme problemen te moeten zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door spacecrap op 13-11-2015 13:24 ]
De Spectre had ook backlight bleed linksonder, image persistence/spookbeelden, krakende speakers en een touchpad wat los zat.spacecrap schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:23:
[...]
Exact dit dus.... als ik een el cheapo laptop koop verwacht ik enkele problemen/ issues (al vind ik backlightbleed zoals op de envy's tot dusver sowieso onacceptabel), maar voor een EUR. >1000 laptop moet dit gewoon goed zijn.
Waarom ben je overigens van de spectre naar de envy overgestapt?
[ Voor 7% gewijzigd door Frietsaus op 13-11-2015 14:15 ]
Balen ja, of toch maar een Dell XPS13 anders?Frietsaus schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:55:
Microsoft (Surface Pro 3, 4x beschadigd en/of defect), Fujitsu (1x), HP Spectre x360 (1x) en dan de Envy 13 (2x dus). Edit: Ik vergat een Asus UX301LA die met een verkeerd scherm werd geleverd (1080p ipv 1440p). Ik geef toe dat ik kieskeurig ben, maar ik tolereer geen defecten en beschadigingen op een nieuw product. Mensen kijken me inmiddels ook wel raar aan.
Ik heb inderdaad toch maar de XPS 13 in bestelling staan nuFrietsaus schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:31:
XPS 13 ben ik nog niet helemaal van overtuigd, eerst meer ervaringen afwachten.
Heb jij inmiddels al een keuze kunnen maken?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq