Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:50
Ik ben eruit, qua downloadsnelheid, heb mijn 5g verbinding aangemeld en de downloadsnelheid is nu 40mb.

Hoe dit precies kan weet ik niet... maar goed, dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Verder ben ik eigenlijk heel erg tevreden over deze laptop, het is niet de rolls royce onder de ultabooks, maar daar staat zijn lage prijs tegenover.

En voor deze prijs krijg je een nette en snelle laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je veel storing op 2,4 GHz WiFi. 5GHz werkt hier ook veel beter, mijn Envy haalde net zoveel als mijn desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:34
Ik ben vandaag voor het eerst lang aan het werk geweest met mijn koptelefoon. Het valt me op dat de geluidskwaliteit echt merkbaar beter is dan op mn oude Elitebook. Weer een pluspuntje voor op de lijst :)

En dat zonder fancy B&O equalizer, maar gewoon de standaard Ubuntu settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 707408

Zo juist m'n envy uit de doos gehaald en geïnstalleerd. Eerste indruk is top.

Heeft er iemand suggesties voor een website waar ik hoesjes/sleeves kan kopen voor deze envy13-d10?

Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 707347

Would you be so kind, as to test the scrolling issue, I mentioned the page before (IE or Edge)? merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Does it also occur in other browsers? If not, just blame Microsoft and get another browser. If yes, it could be something related to the touchpad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Small stutters during scrolling are not that uncommon. Also, this is not a Microsoft Precision Touchpad (which is also not perfect) so it is completely dependant on Synaptics' software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mythling schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:44:
Does it also occur in other browsers? If not, just blame Microsoft and get another browser. If yes, it could be something related to the touchpad...
I have several other notebooks right beside me and in all these I don't have this issue with IE and Edge. So it's not the browsers to blame but my envy. Maybe it is not the touchpad but the general low performance of the whole notebook? I just wanted to know, whether you have the same experience.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 707347 op 08-11-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 22:04
Is het gebeugen uitbreidbaar van de Envy 13-d010nd? Of zit het vastgebakken, kan er niet veel input over vinden..

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Wat ik tot nu toe heb gelezen zit het geheugen vast gesoldeerd, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Niet uit te breiden inderdaad. Je zit vast aan wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Hmmm, het scherm blijft weer hangen en krijg de melding intel graphics windows 8 r weer. Zijn degene die een herinstallatie hebben gedaan ook weer bekend met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I also get the Intel display error from time to time.

Another question: do you also hear some very quiet noises coming from the speakers? You can trigger it by changing the volume up and down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-07 13:25
@frietsaus; weet je of je een bevestiging krijgt als hp de retourzending ontvangt? Heb wel een afleverontvangst van dhl parcel, maar die code werkt niet....

Wat betreft die intel graphics error... die had ik ook, maar dacht dat die bug wel gefixt zou worden. Maar dat laat nog even op zich wachten zo te zien.
Wellicht de driver handmatig verwijderen en dan de meest recente van hp site installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beninho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-06 22:04
@Axente / @Frietsasus - daar was ik al bang voor, gezien het feit er in de handleiding met geen woord over gesproken is. Gelukkig gaat windows 10 keurig om met geheugen. Hoe snel is de ingebouwde m.2 ssd eigenlijk?

Voor zover ik kan lezen in de reviews, hebben mensen geen last van de 4GB. Wat zijn jullie ervaringen?

panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
spacecrap schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:50:
@frietsaus; weet je of je een bevestiging krijgt als hp de retourzending ontvangt? Heb wel een afleverontvangst van dhl parcel, maar die code werkt niet....
Volgens mijn trackingcode is mijne nog onderweg naar het DHL sorteercentrum... Schiet niet echt op allemaal. Had toch wel verwacht dat DHL hem vandaag zou afgeven bij TechData. Geen idee of je nog bevestiging krijgt van HP eigenlijk.
Beninho schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:52:
Hoe snel is de ingebouwde m.2 ssd eigenlijk?

[ Voor 33% gewijzigd door Frietsaus op 09-11-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-06 22:05
Frietsaus schreef op maandag 09 november 2015 @ 20:54:
[...]

Volgens mijn trackingcode is mijne nog onderweg naar het DHL sorteercentrum... Schiet niet echt op allemaal. Had toch wel verwacht dat DHL hem vandaag zou afgeven bij TechData. Geen idee of je nog bevestiging krijgt van HP eigenlijk.

[...]

[...]
Mijn door HP aangemaakte DHL barcode werkte niet bij het DHL afleverpunt, ook handig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-05 17:05
Heeft iemand al geprobeerd om de SSD in de nieuwe Envy te vervangen? Bekend wat voor type/welke afmetingen passen? De lichtste configuratie (i5, full HD, 4GB RAM) voldoet op de meeste vlakken prima aan mijn wensen voor een nieuwe laptop, alleen de SSD is (veel) te klein! 256GB is IMO erg krap en 128GB is echt niet te doen wat mij betreft...maar als hier redelijk eenvoudig een 500GB+ SSD in te zetten is, dan is dit voor mij ineens een heel aantrekkelijk alternatief voor o.a. de (dure) XPS13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
ToTheBone schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:25:
Heeft iemand al geprobeerd om de SSD in de nieuwe Envy te vervangen? Bekend wat voor type/welke afmetingen passen? De lichtste configuratie (i5, full HD, 4GB RAM) voldoet op de meeste vlakken prima aan mijn wensen voor een nieuwe laptop, alleen de SSD is (veel) te klein! 256GB is IMO erg krap en 128GB is echt niet te doen wat mij betreft...maar als hier redelijk eenvoudig een 500GB+ SSD in te zetten is, dan is dit voor mij ineens een heel aantrekkelijk alternatief voor o.a. de (dure) XPS13.
Dit moet mogelijk zijn. Zie: MrTorch in "ASUS UX305LA niet meer leverbaar?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:30
J0ey schreef op maandag 09 november 2015 @ 21:12:
[...]

Mijn door HP aangemaakte DHL barcode werkte niet bij het DHL afleverpunt, ook handig. 8)7
Is dat de DHL barcode voor het terugsturen van de Envy? Ik heb vanmiddag contact gehad met HP Store en zou een barcode krijgen maar heb alleen een mail ontvangen van de bevestiging van het terugsturen. Een barcode kan ik daar echter niet uit ontwaren. Hoe ging dat bij jou? Of bij Frietsaus? Ik heb ervoor gekozen de laptop zelf af te geven bij een afleverpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
bazzemans schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:00:
[...]

Is dat de DHL barcode voor het terugsturen van de Envy? Ik heb vanmiddag contact gehad met HP Store en zou een barcode krijgen maar heb alleen een mail ontvangen van de bevestiging van het terugsturen. Een barcode kan ik daar echter niet uit ontwaren. Hoe ging dat bij jou? Of bij Frietsaus? Ik heb ervoor gekozen de laptop zelf af te geven bij een afleverpunt.
Ik heb 2 mails gehad, 1 van de HP Store met inderdaad de bevestiging voor het terugsturen en 1 van DHL met de barcode, de mail van DHL kwam 5 minuten later, dus denk dat er iets mis is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
bazzemans schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:00:
[...]Is dat de DHL barcode voor het terugsturen van de Envy? Ik heb vanmiddag contact gehad met HP Store en zou een barcode krijgen maar heb alleen een mail ontvangen van de bevestiging van het terugsturen. Een barcode kan ik daar echter niet uit ontwaren. Hoe ging dat bij jou? Of bij Frietsaus? Ik heb ervoor gekozen de laptop zelf af te geven bij een afleverpunt.
Ik heb geen DHL barcode oid. gehad.... ik kreeg een bevestigingmail van HP dat de retourname akkoord was en kort daarna een mail van DHL met afhaalgegevens.
Op de afgesproken datum kwam er een poppetje van DHL en die heeft de laptop meegenomen. Ik kreeg wel een inleverbewijs met een code.... die dus niet werkt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Op het verzendlabel staat wel een code denk ik. Ik neem aan dat je een label moest plakken op de doos?

En check op www.dhlforyou.nl, niet op dhl.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Frietsaus schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:08:
Op het verzendlabel staat wel een code denk ik. Ik neem aan dat je een label moest plakken op de doos?

En check op www.dhlforyou.nl, niet op dhl.nl.
Nu je het zegt... de DHL man heeft er inderdaad een label opgeplakt.

DHLforyou geeft ook een error... morgen maar eens bellen met HP. (je kan hier wel druk mee zijn hoor O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
spacecrap schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:04:
[...]

Ik heb geen DHL barcode oid. gehad.... ik kreeg een bevestigingmail van HP dat de retourname akkoord was en kort daarna een mail van DHL met afhaalgegevens.
Op de afgesproken datum kwam er een poppetje van DHL en die heeft de laptop meegenomen. Ik kreeg wel een inleverbewijs met een code.... die dus niet werkt :F
Oké. De mail van DHL had ik nog niet gehad. Inmiddels wel. Even kijken wanneer ik het kan wegbrengen en dan hopen dat ik volgende week een nieuwe Envy kan ontvangen.
Vervelend dat die code niet werkt. Ben benieuwd wat die van mij doet.

@spacecrap Dat is het vervelende met dit soort dingen. Kost ongemerkt toch net ff te veel tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door bazzemans op 10-11-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik zal vandaag DHL parcel eens bellen want hij is nog steeds onderweg naar het sorteercentrum. Je kunt zeggen wat je wil over PostNL, maar het is 99% van de tijd de volgende werkdag afgeleverd, zoals het hoort. Jammer dat HP in zee gaat met die Selektvracht tent.

Edit: net gebeld, is gisteren al afgeleverd. Hun online track en trace heeft een storing op het moment en loopt dus achter. Nu is het afwachten wat HP doet.

[ Voor 23% gewijzigd door Frietsaus op 10-11-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Via systeembeheer de driverupdate gedaan voor intel graphics, deze is bijgewerkt en tot op heden gisteravond en vandaag nog geen meldingen gezien.

Valt mij trouwens op, dat via HP support niet de laatste drivers worden geinstalleerd. Via intel is er ook een klein programma te downloaden, welke alle geinstalleerde drivers checkt en eventueel bijwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Frietsaus schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:50:
Ik zal vandaag DHL parcel eens bellen want hij is nog steeds onderweg naar het sorteercentrum. Je kunt zeggen wat je wil over PostNL, maar het is 99% van de tijd de volgende werkdag afgeleverd, zoals het hoort. Jammer dat HP in zee gaat met die Selektvracht tent.

Edit: net gebeld, is gisteren al afgeleverd. Hun online track en trace heeft een storing op het moment en loopt dus achter. Nu is het afwachten wat HP doet.
Die van mij lijkt ook niet helemaal te werken, op de oude site van DHL werkt de track en trace voor zover ik kan zien wel (track en trace code achter de "="): http://www.dhl-tracknet.n...A100/NL/?type=U&zoekVeld=

Die van mij is in ieder geval net afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

What is your experience with battery lifetime? I hardly can manage to get 6 hours.
50% brightness, Bluetooth off, only Surfing the web all the time and watching some YouTube-Videos (IE). 16% loss of battery per hour. I have the FHD Version by the way. Pretty disappointing for a Notebook which claims up to 10 hours.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 707347 op 10-11-2015 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
It's quite the same over here, but for me it's not that big of a deal. I mostly use it in a room where there are plenty of outlets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
OK. Mijn DHL parcel code functioneert niet. Een afhaalbevestigingcode van DHL gekregen en met HP gebeld. Daar werd ik, wederom, zeer klantvriendelijk te woord gestaan en men benadrukte dat alle plooien gladgestreken zouden worden en ik een retour product binnen een zo kort mogelijke termijn kan verwachten.

Al met al niet geheel tevreden met DHL, maar zeer tevreden met HP zijn klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Klinkt goed, hoop dat het deze week rond is want volgende week heb ik hem wel echt hard nodig voor school. :+

@chankoedo
Battery life is not great on this notebook, but I was able to get 5 to 6 hours with about 50% brightness on my Envy w/ QHD+ display. HP must have measured with BT off, not playing videos, screen almost turned off etc.

Ik ben overigens ook aan het overwegen om te downgraden naar Windows 8.1 tot Windows 10 voor mij volwassen genoeg is. Moet alleen even kijken of ik alle drivers kan vinden voor 8.1.

[ Voor 23% gewijzigd door Frietsaus op 10-11-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Frietsaus schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:34:
Klinkt goed, hoop dat het deze week rond is want volgende week heb ik hem wel echt hard nodig voor school. :+

@chankoedo
Battery life is not great on this notebook, but I was able to get 5 to 6 hours with about 50% brightness on my Envy w/ QHD+ display. HP must have measured with BT off, not playing videos, screen almost turned off etc.

Ik ben overigens ook aan het overwegen om te downgraden naar Windows 8.1 tot Windows 10 voor mij volwassen genoeg is. Moet alleen even kijken of ik alle drivers kan vinden voor 8.1.
Zou er niet van uit gaan dat er officiële Windows 8.1 drivers beschikbaar zijn, hier staan ze in ieder geval niet: http://support.hp.com/nl-...341/drivers?lang=nl&cc=nl

Heeft iemand al een clean install van Windows 10 gedaan op de Envy 13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het meeste is wel bij Intel te verkrijgen vermoed ik, alleen wat specifieke zaken zoals het touchpad, vingerafdrukscanner en hp wireless switch zal wat lastig worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Frietsaus schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:10:
Het meeste is wel bij Intel te verkrijgen vermoed ik, alleen wat specifieke zaken zoals het touchpad, vingerafdrukscanner en hp wireless switch zal wat lastig worden denk ik.
Meestal zijn dat soort drivers wel compatibel met meerdere laptops. Voor mijn oude HP laptop kwamen geen Windows 8 drivers meer uit, ik heb toen de drivers van een recenter model gepakt en deze installeerde ook zonder problemen (vingerafdrukscanner, geluid, toetsenbord).

Je zou bijv. de Envy 15 drivers kunnen proberen: http://support.hp.com/nl-...345/drivers?lang=nl&cc=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Da's een goede tip, thanks. Even wachten tot ik hem weer terug heb.

Edit:
Zojuist gebeld met HP, ze hebben bevestigd dat ze hem hebben ontvangen. Ze moeten nu nog een rapportje opmaken en ik heb nadrukkelijk gevraagd of ik uiterlijk zaterdag een nieuw apparaat in handen zal hebben, mij werd verzekerd dat dit het geval zou zijn. Mogelijk eerder. Voor de zekerheid zou ze even spoed zetten achter het laten maken van het rapport door de betreffende afdeling.

Toch heb ik ergens het idee dat het niet gaat lukken, in het Spectre x360 topic werd ook twee werkdagen beloofd maar dit zijn uiteindelijk twee weken geworden bij twee verschillende personen. Het zal mij dus benieuwen. Het is dat HP smijt met kortingen, maar anders had ik veel liever bij CoolBlue besteld, dan was het allang opgelost geweest.

[ Voor 84% gewijzigd door Frietsaus op 11-11-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
haha, ik ben nu net met HP aan het bellen... sta in de wacht

... 15 min. later nog steeds. Zo maar weer eens proberen |:(

[Edit; Ook mijn nieuwe levering is in behandeling en er is een akkoord gegeven op uitleveren nieuw product. Zou hem voor het einde van de week binnen moeten hebben. Dat zou fijn zijn aangezien ik van het weekend een weekje op pad ga :)
Moet zeggen dat de HP service wel adequaat is. Ben wat dat betreft tevreden. ]

[ Voor 91% gewijzigd door spacecrap op 11-11-2015 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb zojuist een nieuwe factuur ontvangen, dus er lijkt wat te gaan gebeuren. Inderdaad, HP's service vind ik best goed. Alleen jammer dat ze het logistiek niet op orde hebben met DHL.

Vandaag belde de technische support nog even terug om na te vragen of ik er met het casenummer uit was gekomen en een nieuw apparaat heb kunnen regelen, nadat ze eerder al een mail hadden gestuurd met die vraag. De technische support heeft me ook uitstekend te woord gestaan, een stuk beter dan bijvoorbeeld Asus dat doet.

Hoe staat het er voor met crashes van de Intel graphics driver? Voor de mensen die hem nog hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Hebben jullie het algemene nummer gebeld en toen optie 2 gekozen of is er een apart nummer voor de technische support?

Overigens gewoon naar de status van de retour gevraagd of hebben jullie het anders aangepakt om er een beetje spoed achter te krijgen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
De store bellen en dan optie 2 inderdaad. Daar kan je de status van je retour opvragen. Ik heb alleen even benadrukt dat ik maandag echt een nieuwe nodig heb in verband met school en dat kon ze me beloven dat dat goed zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Frietsaus schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:42:
Ik heb zojuist een nieuwe factuur ontvangen, dus er lijkt wat te gaan gebeuren. Inderdaad, HP's service vind ik best goed. Alleen jammer dat ze het logistiek niet op orde hebben met DHL.

Vandaag belde de technische support nog even terug om na te vragen of ik er met het casenummer uit was gekomen en een nieuw apparaat heb kunnen regelen, nadat ze eerder al een mail hadden gestuurd met die vraag. De technische support heeft me ook uitstekend te woord gestaan, een stuk beter dan bijvoorbeeld Asus dat doet.

Hoe staat het er voor met crashes van de Intel graphics driver? Voor de mensen die hem nog hebben. :P
We lopen aardig synchroon ;) heb ook net een no-charge factuur ontvangen.
Men gaf overigens aan dat ik 'als het goed is' een DHL mail zou krijgen met de verzendinformatie, maar dat dit 'niet altijd' gebeurt.... ik ben benieuwd.
J0ey schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:48:
Hebben jullie het algemene nummer gebeld en toen optie 2 gekozen of is er een apart nummer voor de technische support?

Overigens gewoon naar de status van de retour gevraagd of hebben jullie het anders aangepakt om er een beetje spoed achter te krijgen? :P
Rechtstreeks technische helpdesk/ klantenservice HP is overigens 020 7219041

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Bedankt, morgen even proberen. Als jullie op je HP account bij "Mijn bestellingen" kijken, staat er dan ook "Bestellingsgegevens konden niet worden gevonden." bij de bestelling van de defecte laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojeewatnu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-07 16:07
Past niet helemaal in een Envy topic, maar toch ter info vandaag mijn Spectre x360 ontvangen.
Wel 2 dagen later dan was aangegeven, ik denk dat HP het erg druk heeft...
Maar prachtig apparaat, snel en nauwlijks bleeding gelukkig. En nog geen intel graphics driver foutmeldingen gelukkig...(klop klop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
J0ey schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:15:
Bedankt, morgen even proberen. Als jullie op je HP account bij "Mijn bestellingen" kijken, staat er dan ook "Bestellingsgegevens konden niet worden gevonden." bij de bestelling van de defecte laptop?
Dat is exact wat er staat.
ojeewatnu schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:39:
Past niet helemaal in een Envy topic, maar toch ter info vandaag mijn Spectre x360 ontvangen.
Wel 2 dagen later dan was aangegeven, ik denk dat HP het erg druk heeft...
Maar prachtig apparaat, snel en nauwlijks bleeding gelukkig. En nog geen intel graphics driver foutmeldingen gelukkig...(klop klop)
Hoe zit het met autoroteren en de audio jack?
En qua gewicht? Is het te gebruiken als tablet?

[ Voor 43% gewijzigd door spacecrap op 11-11-2015 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojeewatnu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-07 16:07
spacecrap schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:40:
[...]
Hoe zit het met autoroteren en de audio jack?
En qua gewicht? Is het te gebruiken als tablet?
Autoroteren en audio jack heb ik nog niet uitgeprobeerd, ben nu druk bezig met installeren van software.
Wel de speakers even getest maar geluid klinkt redelijk goed, ik heb ook geen last van plop-geluiden.
Verder is de fan, als die al aan slaat, ook erg stil.

Gewicht is uiteraard iets zwaarder dan een pure tablet, maar ik vind dat het juist daardoor allemaal wel degelijk aan voelt. Ik heb uiteindelijk voor de Spectre gekozen (wilde eerst de Envy 020 nemen) vanwege de tablet functie. Ik heb een active stylus van Dell aangeschaft, en hoop daardoor nooit meer een papieren kladblok te hoeven gebruiken ;-)
Maar ook die stylus heb ik nog niet getest, eerst even wat installaties afronden

[ Voor 31% gewijzigd door ojeewatnu op 11-11-2015 23:32 . Reden: meer info ]

• spacecrap
Zie trouwens net dat de US blackfriday deal van HP de HP ENVY 13t N8R87AV_1 betreft (8 GB, 1920x1080 en 128 GB SSD).

Korting ~180 USD. :o

• Frietsaus
  • Niet online
Net een mailtje gekregen van DHL dat ik mijn laptop vanavond in ontvangst kan nemen. :)

• spacecrap
Nice!... hopelijk lopen we ook hier synchroon ;) bij mij is het nog even afwachten.

Ik hoop echt dat onze Envy 's nu aan de verwachtigen gaan voldoen.

Edit; en jahoor: Vandaag, donderdag 12 november tussen 18:00 uur en 21:00 uur, bezorg ik bij jou een pakket :P

[ Voor 28% gewijzigd door spacecrap op 12-11-2015 14:31 ]

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Als hij er goed uit komt bij jullie denk ik toch dat ik hem ga bestellen.

• J0ey
Hebben jullie nog iets van een bevestiging gehad via e-mail of de HP Store? Klantenservice was (weer) vrij vaag (vandaag/morgen) maar ik zie nu dat de laptop op 5-10 werkdagen staat in de HP Store.

• spacecrap
Ja. Gisteren een HP Store factuur, vandaag HP Store bestelling (vervanging) en later een DHL parcel afleverbevestiging.

• bazzemans
Dat is goed nieuws. De HP Store factuur en HP Store bestelling (vervanging) heb ik inmiddels al gehad. Dus goede hoop dat ik vandaag of morgen ook de DHL mail krijg.

• J0ey
Bedankt voor je reactie, zo nog maar eens bellen. |:(

Bazzemans, wanneer heb jij jouw laptop opgestuurd?

[ Voor 33% gewijzigd door J0ey op 12-11-2015 15:12 ]

• spacecrap
bazzemans schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:03:
Dat is goed nieuws. De HP Store factuur en HP Store bestelling (vervanging) heb ik inmiddels al gehad. Dus goede hoop dat ik vandaag of morgen ook de DHL mail krijg.
Men gaf overigens aan dat je een mail van DHL zou moeten krijgen..... maar dat dit niet altijd gebeurt

• bazzemans
spacecrap schreef op donderdag 12 november 2015 @ 15:19:
[...]

Men gaf overigens aan dat je een mail van DHL zou moeten krijgen..... maar dat dit niet altijd gebeurt
Ik acht de kans zeer aanwezig dat ik die niet krijg. De vorige keer heb ik die namelijk ook niet gehad.
Edit: ik ga denk ik zelf nog even bellen met DHL of er een bezorging bij mij in hun systeem gepland staat. In principe is dit natuurlijk niet HP's fout dat die bezorging niet goed loopt. Je kunt ze hoogstens verwijten dat ze (zoals hier genoemd en dat neem ik gemakshalve voor waar aan) gebruik maken van wat voorheen Selektvracht was.

Edit2: Zojuist gebeld met DHL. Postcode en huisnummer opgeven was voldoende. Er staat inderdaad een zending klaar. Vanavond tussen 18:00-21:00 uur. _/-\o_

[ Voor 43% gewijzigd door bazzemans op 12-11-2015 15:53 ]

• J0ey
Hier duurt het nog minimaal een week. Dat is ook mijn laatste bestelling bij de HP Store, dan maar wat extra betalen. 8)7

• bazzemans
Wat is de reden dat het bij jou nog minimaal een week duurt?

• Frietsaus
  • Niet online
Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat, een klein beetje bleed zal niet zo'n probleem voor me zijn maar als het weer een hele hoek is... dan wordt het toch even goed nadenken.

[ Voor 76% gewijzigd door Frietsaus op 12-11-2015 18:03 ]

• J0ey
Ik heb de d010nd teruggestuurd, die is blijkbaar sinds vandaag niet meer op voorraad. Duurt daarom (minimaal een week) langer, dat kan gebeuren. De klantenservice komt op mij wel laks over, ik zou teruggebeld/gemaild worden waarom de retour langer duurde, dit gebeurde niet dus weer gebeld en toen pas werd het uitgezocht.

Heb overigens nog steeds geen factuur/bevestiging voor een nieuwe laptop dus ik vraag me af of het nu wel goed gaat, volgens mij zou dat gewoon kunnen ook al is de laptop niet op voorraad. Al met al gaat er erg veel tijd in zitten en heb ik de laptop gewoon nodig.

Ben benieuwd naar jullie laptops, neem aan dat deze uit een nieuwe batch komen.

[ Voor 7% gewijzigd door J0ey op 12-11-2015 20:14 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Dat is matig ja, hopelijk is het snel geregeld!

Mijne is net afgeleverd, ga hem zo even uitpakken en proberen.

• spacecrap
.... mijne is uitgepakt en....

heeft backlightbleed; 5 cm. rechts uit de linker bovenhoek.

Ben echt SUPER teleurgesteld en denk dat ik hem weer terugstuur.... even over nadenken

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, hier ook. Het viel me direct weer op wanneer ik hem aanzette. Major backlight bleed. Het vervelende is, ik heb de ruimte niet meer om om te ruilen want ik heb hem vanaf maandag hard nodig voor een project dus ik hou hem wel. Het is geen verbetering in elk geval, misschien is deze zelfs wel wat slechter als de vorige die ik had, maar dat moet ik even testen met wat donkere applicaties.

• spacecrap
Het 'ding' is een beetje dat het er zit... niet hoort, maar ook niet heel storend is ofzo.

Daardoor voelt het bijna niet goed om hem retour te sturen, maar omdat je weet dat het er zit ga je ernaar kijken :/

• Frietsaus
  • Niet online
Ik weet dat ik me er in het begin erg aan ga storen (daarom ging hij ook retour), maar aangezien ik niet echt een andere keus meer heb zal ik er mee leren leven. Na een paar weken zal het me ook niet meer storen denk ik. Als ik de ruimte er voor had zou hij gewoon retour gaan.

Edit:
Ik had het ook wel verwacht, het zit gewoon in de constructie. Gelukkig ben ik er op een ander vlak wel op vooruit gegaan: bij de vorige sloot de onderklep niet netjes aan ter hoogte van de HDMI poort, bij deze wel.

Edit2:
De plek die ik voorheen zag in Spotify is nu niet meer zichtbaar, dat is een kleine vooruitgang. Alleen pikzwart ziet er dus niet uit, maar tijdens normaal gebruik heb ik tenminste nergens meer last van.

[ Voor 45% gewijzigd door Frietsaus op 12-11-2015 18:45 ]

• J0ey
Ik heb mijn iPad er ook een keer voor omgeruild, nieuwe exemplaar had het iets minder maar het was nog steeds aanwezig, ik moet zeggen dat ik me er na een paar weken eigenlijk niet echt meer aan stoorde en nu helemaal niet meer. Is de rest van de laptop wel goed (staat vlak op de tafel, scherm zit recht in de behuizing)?

• spacecrap
Frietsaus schreef op donderdag 12 november 2015 @ 18:37:
Edit2:
De plek die ik voorheen zag in Spotify is nu niet meer zichtbaar, dat is een kleine vooruitgang. Alleen pikzwart ziet er dus niet uit, maar tijdens normaal gebruik heb ik tenminste nergens meer last van.
Dat heb ik dus ook... bij pikzwart is het duidelijk, maar zodra er 'kleur' bijkomt niet heel erg meer....

Maar toch blijf ik erbij; een product van 1200 euro moet gewoon goed zijn. En die gedachten kan ik lastig loslaten.

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, mee eens.

Hij staat wel vlak op tafel, zowel open als dicht en het scherm zit recht in de behuizing.

Anoniem: 457735

Ik heb hem vanmiddag besteld. Als het goed is komt ie morgen binnen, ben benieuwd of ik ook die backlight bleeding heb...

• Frietsaus
  • Niet online
Nog een verschil, ditmaal een LiteOn SSD in plaats van een Samsung. Dat is op zich wel goed want de Samsungs schijnen last te hebben van een firmware bug waarbij de snelheid inkakt.

• bazzemans
Bij mij is de blacklight bleed echt minimaal en ongeveer vergelijkbaar met mijn vorige model. Alleen zichtbaar in het pikkedonker en bij 100% brightness op 100% zwart. Ik heb ook even Spotify gedownload en daarbij zie ik het (ook op 100% brightness) ook helemaal niet. Daarnaast staat hij stabiel (wat voorheen dus bij mij het probleem was) en sluit het overal verder goed aan. Ik heb inderdaad nu ook een LiteOn SSD.

Kortom: ik ben op dit moment dik tevreden met deze ruilactie!

• spacecrap
Nice Bazzemans! Ze kunnen het dus wel ;)

Ik heb overigens ook een LiteOn SSD

• Frietsaus
  • Niet online
Ik ben overigens ook tevreden tot zover. Ik kan hier wel mee leven. :)

• spacecrap
Tipje...kijk ook even een film/ serie/ trailer op full screen. Bij gewoon gebruik Was er niets te zien, maar bij het kijken van een film was het wel duidelijk (keek trailer waar donkere stukken in zaten)

Waar zit de bleed bij jou frietsaus?

• Frietsaus
  • Niet online
Linksboven, rechtsboven en linksonder. Maar ik ga er niet meer over inzitten, tijdens normaal gebruik zie ik het niet meer en tijdens een trailer is het nog net te doen. Aangezien ik hem niet voor films gebruik laat ik het er maar bij zitten, heb al ruim 7 laptops moeten retourneren wegens problemen en ik ben er nu wel even klaar mee. :+

• spacecrap
Zo... en ik ben al super geïrriteerd met deze tweede maal terugsturen haha!

• bazzemans
Eerlijk gezegd heb ik er ook met het afspelen van films geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Prima toch! Fijn dat ze het iig. wel kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Wat ga je doen Spacecrap, retour of nogmaals omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Ik twijfel nog heel erg... op zich vind ik het een prima laptop (even de bleed wegdenkende), maar heb weinig vertrouwen in een omruil.

Heb eigelijk 3 keuzes:
1. Omruilen (laatste poging);
2. Ruilen tegen een Spectre;
3. Retour en XPS 13 aanschaffen.

Aanstaande week ben ik niet thuis, dus een omruil zou kunnen. Dan heb ik tegen het einde vd. week een nieuw exemplaar en die moet dan goed zijn. Ik heb namelijk tot 10 december de tijd... dan ga ik op vakantie en moet het gewoon geregeld zijn.

Edit; Gekozen voor optie 1. Heb de, overigens wederom vriendelijke, helpdesk aangegeven dat dit echt mijn laatste poging is en er anders een andere oplossing moet komen.

[ Voor 15% gewijzigd door spacecrap op 13-11-2015 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik ben bang dat mijne toch retour gaat, niet vanwege het scherm want daar ben ik eigenlijk wel redelijk tevreden over maar de rechter speaker. Die kraakt als een malle, met name wanneer mensen praten. Even kijken hoe ik dit ga regelen want het wordt wel lastig zo met school. En dan wordt het overigens ook gelijk een terugbetaling van het aankoopbedrag, want ik gok het er niet nogmaals op.

[ Voor 17% gewijzigd door Frietsaus op 13-11-2015 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Dat is balen.

Wat bedoel je met 'met name wanneer mensen praten'? Gedurende SKYPE sessie? of radio/film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, want ik heb echt nergens meer last van. Dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
YouTube, films, etc.

Ik heb met de technische support via de Diagnotische omgeving de speakers getest en bij hogere tonen en volumes gaat de rechterspeaker kraken, alsof hij los zit in de behuizing. Zelfs als Windows een notificatiegeluid afspeelt kraakt het al aan de rechterzijde. De linkerspeaker is goed. Conclusie is dat hij defect is.

Tevens heb ik maar wel melding gemaakt van de backlight en verwezen naar dit topic, zowel de store als de technische support gaven aan dit serieus te nemen en het door te zetten binnen HP. Geen idee of daar ooit nog een resultaat uit komt, maar we zien wel.

Ik ben er in elk geval klaar mee, retourzending is ingepland en ik krijg mijn geld terug. Ik heb wel een coupon voor 20 euro voor de HP store gekregen. Nu nog even uitzoeken hoe het zit met CashbackXL, want het is niet eerlijk om dat bedrag in ontvangst te nemen nu.

[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 13-11-2015 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Echt jammer dat het zo gaat. De Envy is echt een mooi apparaat met een geode inhoud voor de prijs die ervoor wordt gevraagd. Het lijkt er nu sterk op dat er toch in het productieproces is bezuinigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Mee eens, het is een prachtapparaat. Ik ben vooral tevreden met het toetsenbord. Ik kan wel nog een keer ruilen en dan zal het vast ook allemaal acceptabel zijn maar ik ben er voor nu even klaar mee. Zoals ik al zei, ik heb afgelopen zomer al meerdere laptops terug moeten sturen omdat ze stuk voor stuk tekortkomingen en defecten hadden. Ik weiger meer dan 1000 euro neer te leggen en met domme problemen te moeten zitten.

Ik denk dat ik maar even een gebruikt laptopje op de kop tik waar ik mee vooruit kan en dan volgend jaar maar weer eens ga kijken. Of ik ga terug naar een MacBook Pro, waarvan ik 100% zeker weet dat ik een uitstekend apparaat uit de doos haal zonder defecten en andere onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Allemaal bij HP of ook bij andere fabrikanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Microsoft (Surface Pro 3, 4x beschadigd en/of defect 8)7), Fujitsu (1x), HP Spectre x360 (1x) en dan de Envy 13 (2x dus). Edit: Ik vergat een Asus UX301LA die met een verkeerd scherm werd geleverd (1080p ipv 1440p). Ik geef toe dat ik kieskeurig ben, maar ik tolereer geen defecten en beschadigingen op een nieuw product. Mensen kijken me inmiddels ook wel raar aan. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 13-11-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
[b][message=45256995,noline] Ik weiger meer dan 1000 euro neer te leggen en met domme problemen te moeten zitten.
Exact dit dus.... als ik een el cheapo laptop koop verwacht ik enkele problemen/ issues (al vind ik backlightbleed zoals op de envy's tot dusver sowieso onacceptabel), maar voor een EUR. >1000 laptop moet dit gewoon goed zijn.

Waarom ben je overigens van de spectre naar de envy overgestapt?

[ Voor 8% gewijzigd door spacecrap op 13-11-2015 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Helemaal mee eens hoor. De gebreken waar wij onze laptops voor terugsturen zijn m.i. gewoon legitiem. Ik kan me niet voorstellen dat anderen dat maar accepteren. Vraag me soms wel af of wij gewoon pech hebben gehad of dat er toch genoeg zijn die het dan dus wel accepteren.

Ik vind het trouwens wel jammer dat ik niet eens onze laptops naast elkaar kan leggen om de backlight bleed te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
spacecrap schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:23:
[...]

Exact dit dus.... als ik een el cheapo laptop koop verwacht ik enkele problemen/ issues (al vind ik backlightbleed zoals op de envy's tot dusver sowieso onacceptabel), maar voor een EUR. >1000 laptop moet dit gewoon goed zijn.

Waarom ben je overigens van de spectre naar de envy overgestapt?
De Spectre had ook backlight bleed linksonder, image persistence/spookbeelden, krakende speakers en een touchpad wat los zat.

Het speakerprobleem is geloof ik verholpen in de Skylake uitvoering, mijne was Broadwell.

[ Voor 7% gewijzigd door Frietsaus op 13-11-2015 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvBest
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-03-2019
Frietsaus schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:55:
Microsoft (Surface Pro 3, 4x beschadigd en/of defect 8)7), Fujitsu (1x), HP Spectre x360 (1x) en dan de Envy 13 (2x dus). Edit: Ik vergat een Asus UX301LA die met een verkeerd scherm werd geleverd (1080p ipv 1440p). Ik geef toe dat ik kieskeurig ben, maar ik tolereer geen defecten en beschadigingen op een nieuw product. Mensen kijken me inmiddels ook wel raar aan. :+
Balen ja, of toch maar een Dell XPS13 anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
XPS 13 ben ik nog niet helemaal van overtuigd, eerst meer ervaringen afwachten.

Heb jij inmiddels al een keuze kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 14:46

rda

Ik heb mijn ogen het laten winnen van mijn verstand, zoals mij dat vaker gebeurd, en heb de xps13 besteld itt deze. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Wat is bij jou de levertijd rda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Mijn nieuwe laptop is bezorgd. Lijkt er dus op dat de klantenservice geen juiste informatie heeft over de afhandeling van retouren. Maandag de laptop teruggestuurd en zaterdag een nieuwe is wat mij betreft in ieder geval prima.

De nieuwe laptop staat wel vlak op tafel en ziet er verder prima afgewerkt uit, backlight bleed is redelijk gelijk aan de teruggestuurde laptop, hier stoor ik me niet echt aan. Tot nu toe dus prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nice, controleer je speaker ook even. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
Mijn backlightbleed in de bovenhoeken is vrijwel verdwenen. Ik heb in het begin een beetje zitten rommelen om het scherm wat meer ruimt te geven, maar het lijkt nu echt weg te zijn. Ik heb nu alleen aan de onderkant een paar plekjes, maar dit is alleen in de GRUB bootloader te zien, daarna gewoon niet meer.

Dus een beetje rommelen aan de bezel kan best helpen om de ergste symptomen te verminderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dat viel mij bij mijn eerste exemplaar inderdaad ook op. De bezel is aan de bovenkant eenvoudig los te halen en als je hem heel voorzichtig terugplaatst kan het de backlight bleed verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvBest
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-03-2019
Frietsaus schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 17:31:
XPS 13 ben ik nog niet helemaal van overtuigd, eerst meer ervaringen afwachten.

Heb jij inmiddels al een keuze kunnen maken?
Ik heb inderdaad toch maar de XPS 13 in bestelling staan nu :)
Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste