Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Netjes. Ik neig toch zelf meer naar een Lenovo ThinkPad, alleen wacht ik dan even de Skylake refresh in januari af. In elk geval geen consumentenmodellen meer denk ik, daar heb ik al teveel slechte ervaringen mee inmiddels. Ik heb gisteren een ThinkPad X201 van iemand overgenomen zodat ik in elk geval vooruit kan de komende tijd en ik ga rustig rondkijken in het zakelijke aanbod van Dell/Lenovo/HP.

Maar goed, dat is een beetje off-topic. Ik wens in elk geval iedereen met de Envy 13 veel plezier met hun aanschaf, het is nog steeds een toppertje en ik vind het jammer dat het bij mij zo tegenviel uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Frietsaus schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:53:
Netjes. Ik neig toch zelf meer naar een Lenovo ThinkPad, alleen wacht ik dan even de Skylake refresh in januari af. In elk geval geen consumentenmodellen meer denk ik, daar heb ik al teveel slechte ervaringen mee inmiddels. Ik heb gisteren een ThinkPad X201 van iemand overgenomen zodat ik in elk geval vooruit kan de komende tijd en ik ga rustig rondkijken in het zakelijke aanbod van Dell/Lenovo/HP.

Maar goed, dat is een beetje off-topic. Ik wens in elk geval iedereen met de Envy 13 veel plezier met hun aanschaf, het is nog steeds een toppertje en ik vind het jammer dat het bij mij zo tegenviel uiteindelijk.
Jammer om te lezen dat je niet meer voor de Envy 13 gaat, maar dat is begrijpelijk. Zelf ben ik dan weer geen voorstander van Lenovo. Ja, ze hanteren prima prijzen en je hebt veel 'bang for the buck'. In mijn omgeving hebben de mensen met Lenovo laptops echter alleen maar gedonder met hun laptops..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Er is wel een verschil tussen Lenovo consumentenlaptops (IdeaPad) en hun zakelijke aanbod (ThinkPad). Een goede ThinkPad is ook niet goedkoop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-08 07:52
Ik heb besloten een Envy aan te schaffen. Hoewel de kleinste configuratie op dit moment aan mijn eisen voldoet heb ik toch gekozen voor 8GB RAM aangezien dit later niet is uit te breiden, het is dus toch een d020nd geworden. Mijn DHL mailtje is wel gekomen maar pas na aflevering.... Ook ik heb lichte backlight bleed, voornamelijk langs de bovenrand een stukje van de linkerbovenhoek, maar niet zoveel dat het me stoort. De SSD is succesvol vervangen voor een 500GB Samsung 850 EVO. Schone engelstalige windows geinstalleerd zonder enige problemen. De Lite-on SSD uit de ENVY zit nu in een USB3 behuizing en is zo dus ook nog bruikbaar.

Tot nu toe tevreden en blij met mijn aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ToTheBone schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:27:
De SSD is succesvol vervangen voor een 500GB Samsung 850 EVO. Schone engelstalige windows geinstalleerd zonder enige problemen.
Dat is mooi om te horen! Ik zit er namelijk ook aan te denken om een grotere SSD te installeren. Welke driver heb je voor de vingerafdruklezer geinstalleerd? Werkt deze goed en kan je inloggen met Windows Hello? Voor mij is dat inmiddels een bijna onmisbare optie geworden!

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
Ik gebruik geen microsoft account om in te loggen maar een lokaal account, Windows hello is dus geen optie voor mij. HP levert software bij (ook los te downloaden) waarmee inloggen op een lokale account ook prima gaat. Wegens eerdere ervaringen met een vingerafdrukscanner was ik eigenlijk niet van plan deze te gebruiken maar het werkt best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
ToTheBone schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 17:12:
Ik gebruik geen microsoft account om in te loggen maar een lokaal account, Windows hello is dus geen optie voor mij. HP levert software bij (ook los te downloaden) waarmee inloggen op een lokale account ook prima gaat. Wegens eerdere ervaringen met een vingerafdrukscanner was ik eigenlijk niet van plan deze te gebruiken maar het werkt best goed.
Ik neem aan dat je de drivers van de HP site hebt gebruikt voor de schone installatie van Windows, heb je bijgehouden welke drivers wel en niet nodig zijn? Vaak staan er namelijk verouderde drivers op de HP site. :P

Ging het activeren van Windows overigens automatisch?

[ Voor 4% gewijzigd door J0ey op 17-11-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:10
ToTheBone schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:27:De SSD is succesvol vervangen voor een 500GB Samsung 850 EVO.
Dat is interessant, volgens mij ben je de eerste. Kan je wat meer vertellen over hoe je dat hebt gedaan? Veel moeite? Zegels moeten doorbreken of iets dergelijks? De klantenservice verzekerde mij dat het absoluut niet mogelijk was dit zelf te doen zonder verlies van garantie. Dat zal allemaal best, maar als het gewoon relatief eenvoudig gaat ga ik dat zeker nog overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
@ J0ey: De meeste hardware werkt direct na windows installatie op een paar uitzonderingen na. Op de originele SSD staat een \SWSetup folder met daarin de belangrijkste dingen zodat alles werkt, gewoon van windows update de laatste versies. Tot nu toe geen enkel probleem met hardware tegengekomen.

Ik had een key voor Windows klaarliggen maar die heb ik niet nodig gehad. Activatie ging inderdaad automatisch.

@Mythling: Ik ben niet de eerste, ik heb zelf bericht afgewacht of dit mogelijk was ;-) ToTheBone in "HP ENVY 13-dXXXnd (Skylake)"
Het is voor iemand met wat ervaring met notebooks echt heel eenvoudig. Alle zichtbare schroefjes aan de onderkant verwijderen, dan zijn er nog 2 verborgen onder de achterste "pootjes". Daarna laat de onderkant zich eenvoudig verwijderen. Er zit een beugeltje over de SSD en WLAN kaart om deze te bevestigen en deze zit met een schroefje vast. Geen zegels of andere nare dingen. Let wel op: niet alle schroefjes aan de onderkant hebben dezelfde lengte dus zet ze op de juiste plaats terug.
Een USB stickje voorbereid met daarop de bootable Windows ISO, even BIOS aanpassen om eerst van USB te starten en klaar.

[ Voor 4% gewijzigd door ToTheBone op 18-11-2015 10:11 . Reden: toevoegen link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoonxxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:29
Ben ik ook benieuwd naar!

Zoals ik eerder heb gemeld in dit topic vindt coolblue het wel goed als je de ssd vervangt.

"U mag de harde schijf zelf vervangen, mits u dit met beleid doet. De garantie zal dan niet komen te vervallen."

Plus voor mij een voordeel dat ik de laptop in geval van problemen naar een fysieke winkel kan brengen + snellere verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:43
Dat is inderdaad interessant. Mooi dat het kan zonder al te veel moeite. Ik geloof niet dat ik heel snel tegen mijn max aan zal zitten maar prettig dat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decaying
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-11-2015
Ik heb gisteren ook de d020nd besteld.
Van 17 t/m 26 november is er nog 5% korting bovenop een eventuele studentenkorting te krijgen met de code 10DAAGSE (staat ook op de site).
In combinatie met CashbackXL heb ik hem nu dus voor minder dan €1000 :)

Tijdens het bestellen stond er nog dat hij 19 november geleverd zou worden, vanochtend een bevestigingsmail met daarin 2 december vermeld. Ben benieuwd wanneer ik hem kan verwachten.

Edit: 10daagse is blijkbaar alleen voor studenten

[ Voor 5% gewijzigd door Decaying op 18-11-2015 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Decaying schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:52:
Ik heb gisteren ook de d020nd besteld.
Van 17 t/m 26 november is er nog 5% korting bovenop een eventuele studentenkorting te krijgen met de code 10DAAGSE (staat ook op de site).
In combinatie met CashbackXL heb ik hem nu dus voor minder dan €1000 :)

Tijdens het bestellen stond er nog dat hij 19 november geleverd zou worden, vanochtend een bevestigingsmail met daarin 2 december vermeld. Ben benieuwd wanneer ik hem kan verwachten.

Edit: 10daagse is blijkbaar alleen voor studenten
Goed dat je de kortingscode deelt. Deze kortingscode is inderdaad alleen voor studenten, overigens betekent dat wel een zeer aangename 15% korting!

De HP Envy 13-D020nd laptop is hiervoor al te koop voor maar € 1025 in plaats van 1199 (en dan kun je nog profiteren van cashbackacties zoals bij CashbackXL).

Ik ben benieuwd of Black Friday (dat na de actieperiode is) nog extra kortingen gaat geven op deze producten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilon
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-08 08:17
Heh lastig. Probeer ik mezelf ervan te overtuigen de d020nd toch niet te nemen door de bleed problemen, hoge resolutie die toch niet echt noodzakelijk is enz., en dan is het de komende week bijna 200 euro goedkoper dan bijvoorbeeld de Asus UX303UA. Dat is toch een groot verschil. Nu was ik hem ook nog niet van plan zo snel te kopen, maar ik zit nu toch wel weer te twijfelen.

Al die luxeproblemen ook.

[ Voor 6% gewijzigd door kilon op 18-11-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medetweakers,
Ik ben in bezit van een HP ENVY 13 d021nd. Ik had een probleem met de backlight die automatisch van helderheid veranderde als de kleuren op het scherm veranderen(dit gebeurde bijvoorbeeld als ik van een vrij donkere video naar een lichte webpagina ging zoals deze).
Misschien hebben jullie ook last van dit probleem. Dit kan je oplossen door naar Intel HD Graphics Control Panel te gaan, te kiezen voor "Energie" en bij het tabje "accuvoeding", "energiebesparende technologie voor beeldschermen" uit te schakelen.
Na het uitschakelen van deze instelling heb ik geen last meer gehad van automatische aanpassingen aan de helderheid van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:10
Klinkt als een soort nare implementatie van dynamisch contrast ofzo. Wellicht wel iets voor de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb het in de openingspost gezet, bedankt. :)

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik heb besloten hem te bestellen met die 10% + 5% + 5% korting. Dus begin volgende week zal ik hem wel binnen hebben.

• Weedy
Axente schreef op donderdag 19 november 2015 @ 10:17:
Ik heb besloten hem te bestellen met die 10% + 5% + 5% korting. Dus begin volgende week zal ik hem wel binnen hebben.
Je bedoelt met die 5% de Cashback actie?

Ik ben het ook erg aan het overwegen om hem gedurende de 5% korting actieperiode (t/m 26 november) te kopen om zodoende ook van de 10% studentkorting, 5% "10-daagse korting" en + Cashback te profiteren.

Ik twijfel echter of ik wil wachten tot de Black Friday actie. Het kan maar zo zijn dat ook de Envy dan weer nóg scherper geprijsd is, maar dat hoeft natuurlijk niet.

• Axente
Klopt inderdaad de 5% van cashback. Er gaat nu al wel 15% af van HP en ik verwacht dat dit wel de bodem is hoeft niet natuurlijk. Ik ben morgen en zaterdag niet thuis dus zal hem pas zondag/maandag bestellen. Hoop hem dan dinsdag te hebben.

Verwijderd

Iemand zijn geld van cashbackXL al gehad?

ik ben nog steeds ontzettend tevreden met het apparaat, enige nadeel is dat naar mijn mening de accu en het trackpad beter hadden gemogen, zijn er al volledige reviews van de 020 ?

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:29
Ik heb de Envy 13, fhd scherm besteld met studentenkorting, 10DAAGSE 5% korting en met de cashback actie.

Geen bevestigingsmailtje ontvangen dus HP maar gebeld. Ik kreeg te horen dat op het moment dat ik de laptop bestelde was er iets mis met de systemen van HP. Dus mijn order is kwijt, nu moet ik een screenshot van de betaling doen en terug sturen. Dan word de laptop morgen (Vrijdag 20-11) verzonden. Het bizarre is dat de bestelling wel gewoon onder mijn account op de HP website staat.

Nu komt het probleem: de cashback. Ik heb geen mailtje gekregen van CashbackXL en ik ga er vanuit dat deze bestelling dus niet geregistreerd word bij cashbackXL. Je kunt handmatig een claim indienen, alleen weet ik niet of dit 100% gaat werken.

Ik kan de order annuleren, op mijn geld wachten en opnieuw bestellen. Maar het liefst heb ik de laptop gelijk binnen. Ik kan ook niet gelijk opnieuw bestellen want ik ben een student en zoveel heb ik niet op mijn rekening. Ik weet ook niet hoelang die actie van CashbackXL nog duurt.

Iemand advies wat ik het beste kan doen?

• Weedy
Ik zou in ieder geval contact opnemen met CashbackXL. Op hun pagina over HP geven ze aan de aankopen meestal binnen 1 dag te bevestigen (https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/hp). Je kunt daarom natuurlijk altijd contact zoeken en vragen of zij weten hoe dit kan / hoe het ervoor staat.

• bulletproof93
Weedy schreef op donderdag 19 november 2015 @ 19:33:
Ik zou in ieder geval contact opnemen met CashbackXL. Op hun pagina over HP geven ze aan de aankopen meestal binnen 1 dag te bevestigen (https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/hp). Je kunt daarom natuurlijk altijd contact zoeken en vragen of zij weten hoe dit kan / hoe het ervoor staat.
Was ik inderdaad van plan, hoop dat de bestelling is geregistreerd.

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:53
Bevestiging gehad dat mijn nieuwe laptop morgen geleverd wordt....hopelijk is driemaal scheepsrecht. Anders ga ik voor de ASUS denk ik.

Edit; Exemplaar ontvangen met minder backlight bleed, maar een ZEER storende zoemende ventilator aan de rechterbovenzijde. Als je de laptop voorzichtig 'kantelt' dan wordt het meer/ minder... dus vermoed dat hij los zit (?).... mijn vertrouwen in een goede afloop is nul, dus ik ga switchen. Zit te denken aan de ASUS Zenbook UX303UA-R4051T

[ Voor 56% gewijzigd door spacecrap op 20-11-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Meer mensen last van het touchpad dat bij de geringste swipe / aanraking een klikkend geluid maakt ? De touchpad zit wel goed vast lijkt het echter dit is vreselijk irritant het lijk net of ik de touchpad indruk bij iedere beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:16
Inmiddels de 2e HP Envy 13, ter vervanging, binnengekregen. Binnen 1 minuut zat hij weer in de originele doos. Man, man, wat een backlight bleeding. De taakbalk onderin van Windows 10 was niet om aan te gluren.

Nu weer wachten op retour. De service via HP is bizar slecht. Inmiddels 2 weken zonder laptop gezeten en nu beginnen we weer weer helemaal opnieuw.

Zoiets hoort toch gewoon niet bij een product in deze prijsklasse? Hoe mooi het design ook mag zijn en wat de ultrabook ook onder de motorkap mag hebben, het scherm blijft het belangrijkste. Hier kijk je ten slotte naar. Na het lezen van dit forum blijken het geen incidenten te zijn. Het is gewoon een waardeloos product.

Iemand een leuk alternatief? De Asus Zenbook heeft een corel M processor. Weet niet of ik dat wel wil.

[ Voor 29% gewijzigd door henidde op 21-11-2015 10:11 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Heb inmiddels mijn 3e Envy 13, deze lijkt tot nu toe goed genoeg. Alleen nog storende backlight bleed 5 cm rechts van de linkerbovenhoek en het touchpad zit aan de voorkant van de laptop iets lager dan aan de achterkant (weet niet of dit normaal is?) maar verder lijkt die goed afgewerkt. Kwaliteitscontrole kennen ze in ieder geval niet bij HP voor zover ik kan beoordelen.

Deze punten maken het voor mij niet waard om €400,- bij te leggen voor een vergelijkbare XPS 13 of €300,- voor een Zenbook maar het is wel jammer dat HP de prijs niet €50,- hoger heeft gemaakt voor een fatsoenlijke kwaliteitscontrole.
Mythling schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:43:
Mijn backlightbleed in de bovenhoeken is vrijwel verdwenen. Ik heb in het begin een beetje zitten rommelen om het scherm wat meer ruimt te geven, maar het lijkt nu echt weg te zijn. Ik heb nu alleen aan de onderkant een paar plekjes, maar dit is alleen in de GRUB bootloader te zien, daarna gewoon niet meer.

Dus een beetje rommelen aan de bezel kan best helpen om de ergste symptomen te verminderen :)
Frietsaus schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:51:
Dat viel mij bij mijn eerste exemplaar inderdaad ook op. De bezel is aan de bovenkant eenvoudig los te halen en als je hem heel voorzichtig terugplaatst kan het de backlight bleed verminderen.
Hoe hebben jullie dit gedaan?

[ Voor 48% gewijzigd door J0ey op 21-11-2015 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb het geld inmiddels al terug, heeft HP als beloofd snel geregeld. Inmiddels ben ik voorzien van een Lenovo X230 in nieuwstaat waar ik zeker een lange tijd mee vooruit kan. De X201 beviel zo goed dat dit een goede en betaalbare optie was.

@J0ey
Begin in het midden bij de webcam, een pasje aan de onderkant tussen het scherm en de bezel steken en voorzichtig naar je toehalen. Werk op deze manier naar links en rechts. Dan kan je ook voorzichtig de hoeken loshalen. Veel verder dan dat kom je niet want de rest is vastgeplakt. Wees voorzichtig want het zijn plastic klauwen die kunnen breken.

Een dezer dagen zou de Cashback ook binnen moeten komen. Ik ben benieuwd of ze nog gaan zeuren, maar ik was eigenlijk niet meer van plan daar nog achter aan te gaan. Dit gedoe heeft me zoveel tijd gekost dat ik het stiekem liever gewoon houd.

En mensen die retourneren. Ik zou toch telkens even aangeven dat dit topic er is en dat er steeds meer klachten binnenkomen. HP zal toch een beetje op z'n donder moeten krijgen voor ze wat gaan doen. Al zullen ze denk ik op een gegeven moment ook wel doorhebben dat dit model wel heel vaak retour komt.

[ Voor 36% gewijzigd door Frietsaus op 21-11-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Frietsaus schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:18:

En mensen die retourneren. Ik zou toch telkens even aangeven dat dit topic er is en dat er steeds meer klachten binnenkomen. HP zal toch een beetje op z'n donder moeten krijgen voor ze wat gaan doen. Al zullen ze denk ik op een gegeven moment ook wel doorhebben dat dit model wel heel vaak retour komt.
Dat heb ik inderdaad gedaan en men gaf toe dat ze 'meerdere exemplaren' retour hadden. En eigelijk had men al zoiets van... 'wil je echt nog een derde proberen?'

Het probleem is dus zeker bekend, maar oplossing lijkt er nog niet.

Zou de Spectre beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Frietsaus schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:18:@J0ey
Begin in het midden bij de webcam, een pasje aan de onderkant tussen het scherm en de bezel steken en voorzichtig naar je toehalen. Werk op deze manier naar links en rechts. Dan kan je ook voorzichtig de hoeken loshalen. Veel verder dan dat kom je niet want de rest is vastgeplakt. Wees voorzichtig want het zijn plastic klauwen die kunnen breken.
Wow, dat werkt erg goed, bedankt! De klip in de linkerhoek (+/- 5 cm naar rechts) zat erg strak, met de bezel los was er nog steeds iets backlight bleed maar een heel stuk minder, na wat klooien met de bezel heb ik het redelijk vergelijkbaar gekregen met de overige 'normale' backlight bleed. Op 0-50% helderheid ziet het scherm er nu redelijk egaal uit met een donkere kleur, goed genoeg voor mij in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja dat is ook vooral het probleem hoor, de bezel zit er gewoon te strak tegenaan. Maar goed dat het nog iets beter is geworden. :)

Ik denk dat de Spectre wel een stuk beter is ja, die heeft met de glasplaat wel een wat betere constructie. Sowieso komen daar ook veel minder klachten binnen over backlight bleed.

[ Voor 17% gewijzigd door Frietsaus op 21-11-2015 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojeewatnu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 11:25
henidde schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:00:
Inmiddels de 2e HP Envy 13, ter vervanging, binnengekregen. Binnen 1 minuut zat hij weer in de originele doos.
...
Iemand een leuk alternatief? De Asus Zenbook heeft een corel M processor. Weet niet of ik dat wel wil.
Zelf twijfelde ik lang over de Envy maar ben uiteindelijk toch voor de Spectre gegaan omdat die qua bouwkwaliteit beter leek (uit de recensies)
En ik moet zeggen dat ik totaal geen last heb van alle problemen die hier worden genoemd, de Spectre lijkt tot nu toe een degelijk en vooral erg mooi afgewerkte ultrabook. Dus dat als tip voor een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
Ik heb zaterdagochtend de envy ontvangen. Eerste indruk was erg goed, premium feel, lekker snel opstarten en scherm zag er goed uit. (FHD, 4gb, i5, 128gb)

Ook dit model heeft last van backlight bleeding, ik heb er zelf geen last van.

Wel een probleem is het niet stabiel staan op tafels, hetzelfde probleem als bazzemans. Als ik op de rechter onderkant van de laptop duw dan gaat de laptop heen en weer als een wip (open en dicht). Was er niet blij mee maar ik heb uiteindelijk beide hoeken gepakt en lichtelijk gebogen. Nu staat hij stabiel. Rare maar effectieve oplossing. Mocht dit een tijdelijke oplossing zijn dan laat ik het weten.

Voor 650 euro is de laptop het zeker waard!

Edit: spelling

[ Voor 4% gewijzigd door bulletproof93 op 22-11-2015 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
henidde schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:00:

De UX303UA-R4051T heeft dezelfde specs als de envy 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
Heeft iemand veel last van de fan en de cpu die flink in temperatuur stijgt? Zodra ik een filmpje kijk gaat de fan loeien.

Ook klinken de speakers erg blikkerig, hebben jullie dit ook?

Ik ben aan het piekeren om de laptop te retourneren voor een nieuwe, alleen ik weet niet of dit standaard problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Speakers blijven Ultrabook speakers dus daar kan je vrijwel niks van verwachten. Je kunt spelen met de Bang & Olufsen instellingen.

En tijdens het spelen van films kan de fan aanslaan ja en gezien het een dunne aluminium laptop is kan de laptop heet aanvoelen. Betekent overigens niet dat de cpu aan het oververhitten is. De koeling in deze laptop is niet slecht, alleen de behuizing geleidt veel warmte (wat ook goed is).

Kortom, niet echt problemen als ik het zo hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door Frietsaus op 23-11-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
Frietsaus schreef op maandag 23 november 2015 @ 09:25:
Speakers blijven Ultrabook speakers dus daar kan je vrijwel niks van verwachten. Je kunt spelen met de Bang & Olufsen instellingen.

En tijdens het spelen van films kan de fan aanslaan ja en gezien het een dunne aluminium laptop is kan de laptop heet aanvoelen. Betekent overigens niet dat de cpu aan het oververhitten is. De koeling in deze laptop is niet slecht, alleen de behuizing geleidt veel warmte (wat ook goed is).

Kortom, niet echt problemen als ik het zo hoor.
Het ligt er een beetje aan. Gisteren lag ik in bed en wilde even een YouTube filmpje bekijken; de fans begonnen na 1 min harder te loeien dan de speakers. Dit kan niet de bedoeling zijn......

Bij de speakers heb ik het geluid gefixed door het hele bang & Olufsen uit te zetten, daarvoor brak het geluid boven de 30. Nu gaan de speakers harder. Geluid is een stuk slechter dan mijn chromebook van 250 euro....

Ik ga het deze weken even testen en dan zie ik wel wat ik ermee ga doen.

[ Voor 3% gewijzigd door bulletproof93 op 23-11-2015 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
bulletproof93 schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:05:
[...]

Het ligt er een beetje aan. Gisteren lag ik in bed en wilde even een YouTube filmpje bekijken; de fans begonnen na 1 min harder te loeien dan de speakers. Dit kan niet de bedoeling zijn......

Bij de speakers heb ik het geluid gefixed door het hele bang & Olufsen uit te zetten, daarvoor brak het geluid boven de 30. Nu gaan de speakers harder. Geluid is een stuk slechter dan mijn chromebook van 250 euro....

Ik ga het deze weken even testen en dan zie ik wel wat ik ermee ga doen.
Check even de openingspost, als je "Fan always on" uit zet is dat waarschijnlijk opgelost. Geluid van de laptop is inderdaad niet top, dat ligt niet aan jouw exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Moet zeggen dat ik de fan eigelijk niet hoorde bij mijn eerdere exemplaren, maar bij mijn laatste exemplaar was het echt verschrikkelijk. Lijkt alsof hij los zit oid. als ik de laptop schuin houd dan wordt hij weer stil... irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Ik wil hem vanavond gaan bestellen maar twijfel wel door deze verhalen hier. En denk eraan om hem te bestellen en hopen op een goed exemplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
J0ey schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:31:
[...]

Check even de openingspost, als je "Fan always on" uit zet is dat waarschijnlijk opgelost. Geluid van de laptop is inderdaad niet top, dat ligt niet aan jouw exemplaar.
Dit heb ik vanaf het begin gedaan, als je mijn post leest zie je dat hij bij een youtube filmpje begint met loeien. Als ik tekst verwerk oid is het verder prima. Ik vind het gewoon bizar dat hij zoveel geluid maakt terwijl andere apparaten van een lage prijsklasse muisstil zijn ookal kijk je een uur lang youtube of dergelijke applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Ik ga definitief de overstap maken op de Spectre en heb de 4150nd aangeschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Bulletproof93: Op welke dag heb jij hem besteld? Bij mij is verteld dat zaterdag of maandag iets zou aankomen, maar dat de levering weer is uitgesteld.

Daarnaast is de HP Envy d010nd laptop uit de webshop gehaald van HP. Meerdere van de goedkope versies van elke lijn zo lijkt het.

Zou dit vanwege de problemen zijn of doordat er veel gekocht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 17:58:
@Bulletproof93: Op welke dag heb jij hem besteld? Bij mij is verteld dat zaterdag of maandag iets zou aankomen, maar dat de levering weer is uitgesteld.

Daarnaast is de HP Envy d010nd laptop uit de webshop gehaald van HP. Meerdere van de goedkope versies van elke lijn zo lijkt het.

Zou dit vanwege de problemen zijn of doordat er veel gekocht wordt?
Je hebt idd gelijk ik zie de laptop er niet meer tussen staan. Ik denk dat hij is weg gehaald omdat met alle kortingen en cashbacks ze waarschijnlijk een hele kleine marge overhouden. Ik verwacht dat zodra de kortingen en cashbacks ophouden hij weer beschikbaar word. 648 voor de laptop is geen geld, iedereen besteld die versie.

Ik heb hem vorige donderdag besteld, hij stond in de ochtend op 5-10 werkdagen levertijd en in de avond stond hij op 48 uur. Toen gelijk besteld en zaterdagochtend kwam hij binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah dat is niet zo netjes van HP. Ik heb hem namelijk zondag al besteld en ben nog steeds aan het wachten. Ze kunnen ook nog steeds geen exacte data geven. Naar verwachting 27 of 30 november... De sleeve erbij besteld en die is ook niet meer leverbaar.

Er werd nog verteld dat ze daar de bestellingen niet konden volgen. Waarschijnlijk was er ergens een fout gemaakt die ze niet willen toegeven.

Ze mogen daar echt wel hun processen beter inrichten. De service en logistiek is zeer ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:02:
Ah dat is niet zo netjes van HP. Ik heb hem namelijk zondag al besteld en ben nog steeds aan het wachten. Ze kunnen ook nog steeds geen exacte data geven. Naar verwachting 27 of 30 november... De sleeve erbij besteld en die is ook niet meer leverbaar.

Er werd nog verteld dat ze daar de bestellingen niet konden volgen. Waarschijnlijk was er ergens een fout gemaakt die ze niet willen toegeven.

Ze mogen daar echt wel hun processen beter inrichten. De service en logistiek is zeer ondermaats.
Die zondag ervoor? Of gisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De zondag daarvoor op de 15e. Toch wel essentieel voor het verhaal hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Gezien de problemen op dit forum toch maar besloten hem niet te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Laatst online: 07:58
Hebben jullie trouwens ook al eens gekeken naar de:
pricewatch: HP ProBook 440 G3 P5R62EA

Deze is namelijk wel te upgraden met extra geheugen naar 16gb en je kan de M.2 ssd verwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2015 @ 21:26:
De zondag daarvoor op de 15e. Toch wel essentieel voor het verhaal hahah
Oh dat is wel heel erg slordig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Axente schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:32:
Gezien de problemen op dit forum toch maar besloten hem niet te bestellen.
Ik heb de kans toch gewaagd en de laptop vanmiddag besteld. Ik heb overigens geen echte haast bij het hebben van een goed werkende laptop, dus als er iets me écht niet bevalt dan gaat hij ook gewoon retour.

Ik heb overigens nog geen email ontvangen van HP zoals een bestelbevestiging. Ik zie mijn order wel terug in mijn account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Weedy schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:47:
[...]

Ik heb de kans toch gewaagd en de laptop vanmiddag besteld. Ik heb overigens geen echte haast bij het hebben van een goed werkende laptop, dus als er iets me écht niet bevalt dan gaat hij ook gewoon retour.

Ik heb overigens nog geen email ontvangen van HP zoals een bestelbevestiging. Ik zie mijn order wel terug in mijn account.
Ik hoop dat het een goed model is voor je. Ik heb zelf nu de xps 13 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Axente schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 20:01:
[...]

Ik hoop dat het een goed model is voor je. Ik heb zelf nu de xps 13 besteld.
Oké, ik ben benieuwd.

Ik heb inmiddels de orderbevestiging van HP via email ontvangen. Vlak daarna kreeg ik ook een mailtje van CashbackXL, waarin stond dat ik 42,xx terug zal ontvangen.

Qua specs lijkt het me een heel goed laptopje voor minder dan €1000 (ivm 20% korting). Ik zal mijn ervaringen met deze ultrabook hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Weedy schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:19:
[...]

Oké, ik ben benieuwd.

Ik heb inmiddels de orderbevestiging van HP via email ontvangen. Vlak daarna kreeg ik ook een mailtje van CashbackXL, waarin stond dat ik 42,xx terug zal ontvangen.

Qua specs lijkt het me een heel goed laptopje voor minder dan €1000 (ivm 20% korting). Ik zal mijn ervaringen met deze ultrabook hier posten.
Hoe heb jij 20% korting kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Ryatzu schreef op woensdag 25 november 2015 @ 06:56:
[...]

Hoe heb jij 20% korting kunnen krijgen?
Zie eerdere berichten:
10% Studentenkorting
5% "10DAAAGSE" korting (kortingscode "10DAAGSE" is geldig tot en met 26 november)
+\- 5% Cashback; te verkrijgen via CashbackXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
5% van cashback is over het bedrag zonder btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Ik maak me een beetje zorgen. Volgens mij heb ik hetzelfde probleem als Frietsaus met de rechter speaker. Die kraakt dus bij bepaalde tonen en lijkt een beetje los te zitten.

Morgen heb ik de laptop 14 dagen en ik zal dus uiterlijk morgen moeten besluiten om de laptop te ruilen. Voor de rest is de laptop perfect en ben ik heel tevreden. Ik ben bij ruilen bang dat ik een laptop terug krijg met een ander (groter) probleem.

Het kraken is niet heel erg maar nu ik weet dat het er is, valt het me veel meer op en hoor ik het natuurlijk continu. Vraag is dus of op termijn kiezen voor reparatie binnen garantie geen betere keus is, aangezien dan ik dan in ieder geval deze voor de rest goede laptop blijf houden. Iemand ervaring, een andere tip or lumineua idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
bazzemans schreef op woensdag 25 november 2015 @ 18:58:
Ik maak me een beetje zorgen. Volgens mij heb ik hetzelfde probleem als Frietsaus met de rechter speaker. Die kraakt dus bij bepaalde tonen en lijkt een beetje los te zitten.

Morgen heb ik de laptop 14 dagen en ik zal dus uiterlijk morgen moeten besluiten om de laptop te ruilen. Voor de rest is de laptop perfect en ben ik heel tevreden. Ik ben bij ruilen bang dat ik een laptop terug krijg met een ander (groter) probleem.

Het kraken is niet heel erg maar nu ik weet dat het er is, valt het me veel meer op en hoor ik het natuurlijk continu. Vraag is dus of op termijn kiezen voor reparatie binnen garantie geen betere keus is, aangezien dan ik dan in ieder geval deze voor de rest goede laptop blijf houden. Iemand ervaring, een andere tip or lumineua idee?
Probeer eens de bang en olufsen equalizer en andere equalizers uit te zetten. Dit verholp het kraak geluid bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
bulletproof93 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:22:
[...]

Probeer eens de bang en olufsen equalizer en andere equalizers uit te zetten. Dit verholp het kraak geluid bij mij.
Dat maakt helaas geen verschil. Behalve dan dat het geluid zachter/minder vol wordt, waardoor het inderdaad wel iets minder is. Echter niet weg. Het is zelfs zo dat als ik stevig op de behuizing druk boven de speaker dan is het gekraak minder aanwezig. Het lijkt dus aan de montage te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
bazzemans schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:31:
[...]

Dat maakt helaas geen verschil. Behalve dan dat het geluid zachter/minder vol wordt, waardoor het inderdaad wel iets minder is. Echter niet weg. Het is zelfs zo dat als ik stevig op de behuizing druk boven de speaker dan is het gekraak minder aanwezig. Het lijkt dus aan de montage te liggen.
Pff, constructie/assemblage van de ENVY is wel echt hopeloos. Bij mij zit het touchpad aan de voorkant iets verder naar beneden dan aan de achterkant, voelt ook minder stevig dan mijn 5 jaar oude HP laptop. Werkt verder wel goed, maar ook dit zijn dingen op te lossen zijn met een goede constructie volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Weedy schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:19:
[...]
Ik zal mijn ervaringen met deze ultrabook hier posten.
Hierbij mijn eerste berichtje op Tweakers over mijn nieuwe Ultrabook (de i7 versie):

Ik heb gisteren vlak voor 17 uur deze laptop besteld en ongeveer een uur geleden is deze geleverd. Daar valt dus niets van te zeggen. Ik vond het raar dat er geen omdoos om de doos zat, het was duidelijk dat er een laptop in deze doos zit.

Ik heb direct het laptopje uitgepakt (nadat ik deze eerst heb aangesloten op het stroomnet, zoals aanbevolen). Daarna heb ik direct het volgende gecheckt:
- Mijn laptop wiebelt niet en staat daarentegen erg stabiel.
- Ik heb nog niet meegenaakt dat er een luidspreker kraakt, maar veel geluid heb ik nog niet afgespeeld. Eerlijk gezegd valt het geluid me reuze mee voor zo'n compact laptopje.
- En dan nu de grootste kwaal van deze ultrabooks: backlightbleeding. Ja, dit is ook aanwezig hier. Nagenoeg alleen in de linkerbovenhoek. Het valt me echter alleen op bij 100% helderheid op een volledig zwart scherm (hiervoor heb ik even een "backlightbleed test" filmpje afgespeeld op YouTube). In tegenstelling tot wat ik verwachtte na het lezen van de vele reacties, valt deze backlightbleeding me reuze mee. Ja, het is en blijft zichtbaar in bepaalde situaties.

Verder heb ik de ultrabook nog niet veel gebruikt (en dat zal vanavond ook niet gebeuren).

Eerste beoordeling: een prima ultrabookje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
J0ey schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:04:
[...]

Pff, constructie/assemblage van de ENVY is wel echt hopeloos. Bij mij zit het touchpad aan de voorkant iets verder naar beneden dan aan de achterkant, voelt ook minder stevig dan mijn 5 jaar oude HP laptop. Werkt verder wel goed, maar ook dit zijn dingen op te lossen zijn met een goede constructie volgens mij.
Wat doe jij nu dan? Ga je hem weer terugsturen? Of niet?
Ik zit echt te twijfelen. Niks doen is eigenlijk geen optie, ik wil wel een goed product. Terugsturen is een hele rompslomp (bestanden er weer af halen). Laten repareren is ergens een risico, je bent het product lang kwijt en je weet nooit zeker of het probleem verholpen wordt.

[ Voor 42% gewijzigd door bazzemans op 25-11-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
bazzemans schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:53:
[...]

Wat doe jij nu dan? Ga je hem weer terugsturen? Of niet?
Ik zit echt te twijfelen. Niks doen is eigenlijk geen optie, ik wil wel een goed product. Terugsturen is een hele rompslomp (bestanden er weer af halen). Laten repareren is ergens een risico, je bent het product lang kwijt en je weet nooit zeker of het probleem verholpen wordt.
Nee, ik vind het niet storend genoeg om 'm weer terug te sturen. Omruilen zou ik sowieso niet meer doen, het is meer de vraag wat voor probleem de volgende laptop heeft. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
J0ey schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:35:
[...]

Nee, ik vind het niet storend genoeg om 'm weer terug te sturen. Omruilen zou ik sowieso niet meer doen, het is meer de vraag wat voor probleem de volgende laptop heeft. :P
Daar ben ik dus ook bang voor.
Mijn probleem is wel echt storend. Ik ga me er steeds meer aan ergeren. Alleen hoe moet ik repareren inschatten? Zitten daar risico's aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
bazzemans schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:38:
[...]

Daar ben ik dus ook bang voor.
Mijn probleem is wel echt storend. Ik ga me er steeds meer aan ergeren. Alleen hoe moet ik repareren inschatten? Zitten daar risico's aan?
Heb je geen mogelijkheid meer om 'm terug te sturen en het aankoopbedrag terug te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
J0ey schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:45:
[...]

Heb je geen mogelijkheid meer om 'm terug te sturen en het aankoopbedrag terug te vragen?
Ik denk het wel maar ik ben eigenlijk heel tevreden over het apparaat. Met uitzondering van de speakers dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Speaker was niet te verhelpen met software, of de speaker was kapot of zat niet goed gemonteerd. Ik kan het weten want mijn eerste exemplaar had het 100% zeker weten niet.

• spacecrap
Mijn Spectre is gisteren binnengekomen..... dik tevreden! Heel klein beetje bleed op 100% helderheid (maar ook echt een klein beetje en absoluut niet storend).

Ik zeg de Envy dus vaarwel ;)

• bazzemans
Ik denk dat ik hetzelfde doe. Kreeg net een gigantische eikel aan de telefoon bij de store. Ben bijna klaar met HP.

Edit; gisteren heeft technische ondersteuning geen case-nummer aangemaakt en ik kan dus weer helemaal opnieuw beginnen.

Edit2: Niet helemaal eerlijk om hem een gigantische eikel te noemen. Hij hield vast aan de procedures en dat is op zich natuurlijk terecht. HP heeft het uiteindelijk heel netjes opgepakt (zie hieronder).

[ Voor 65% gewijzigd door bazzemans op 26-11-2015 12:40 ]

• spacecrap
Heb ik ook een keer gehad. Toen gebeld met HP store nummer (doorkies 2) en aangegeven dat ik wilde retourneren en al met technische dienst gesproken had. Was geen enkel probleem.

• bazzemans
Bij mij dus niet, heb dus echt een nieuwe case aan moeten maken. Dat ging uiteindelijk zonder al te veel problemen en ik begrijp best dat ze dat willen hebben. Op die manier krijgen ze in ieder geval een beeld van de problemen rondom een bepaald model.

Uiteindelijk weer met de Store gebeld en ik had de indruk dat ze voorbereid waren en er rekening werd gehouden met mijn belletje. Ze waren volledig op de hoogte, ook van het feit dat ik wat minder netjes was geweest vanochtend tegen een andere collega (daarvoor heb ik mijn excuses gemaakt). Ik werd zonder problemen heel goed geholpen. Omdat ik nu voor de tweede keer retourneer, willen ze geen nieuwe Envy meer uitleveren en zijn ze in overleg met mij naar een passende oplossing gaan zoeken. Ik krijg mijn geld terug en tegelijk heb ik voor hetzelfde geld een nieuwe bestelling gedaan. Hun voorstel was een Spectre met dezelfde inhoud aan processor, geheugen en ssd. Ik ruil dus nu alleen het Ultra HD non-touch scherm in voor een Full HD-touch scherm. Dat is een hele goede en mooie oplossing van HP. Niets dan lof daarvoor.

• spacecrap
Ik heb dus exact dezelfde oplossing gekregen, nadat ik dit zelf voorstelde overigens. Dit voorstel moest overlegd worden met de country manager, maar al snel werd dit goedgekeurd.

Ben zelf altijd netjes tewoord gestaan en men had alle begrip voor mijn problemen.

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, ik kan ook melden dat ondanks de problemen dat ik door zowel de technische support als de store altijd heel netjes te woord ben gestaan en er voor mij geen reden was om boos te worden. Technische support had me zelfs nog teruggebeld om te vragen of het allemaal was gelukt met omruilen bij de store. Goed dat het met de aanschaf van een Spectre is opgelost, de ENVY bleek helaas dus niet zo mooi te zijn als we hadden gehoopt. Erg leuk laptopje, maar ze moeten eerst de bugs en gebreken oplossen.

Ik vraag me wel af of HP nog wat gaat doen aan de problemen.

[ Voor 21% gewijzigd door Frietsaus op 26-11-2015 15:13 ]

• bazzemans
Blijf er inderdaad bij dat het een fantastische laptop is voor de prijs. Als de gebreken er niet waren, was ik heel gelukkig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etothej
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-07 15:58
ik heb vandaag mijn envy 13 d021nd binnengekregen, heb de modificaties die genoemd werden in de openingspost toegepast en ik ben echt ontzettend tevreden! Mijn eergisteren overleden laptop was een hp envy 14 uit 2010, die had ook toch wel last van backlight bleeding dus ik vind het niet zo'n probleem, het enige moment waarop ik het zie is het opstarten. Neemt natuurlijk niet weg dat het niet netjes is van HP om die bezel er zo strak omheen te doen. Daarnaast is het geluid van de fan op z'n hardst al lager dan het geluid van de fan van de oude envy 14 op z'n zachtst haha. Verder staat bij mij alles netjes recht en ik moet ook zeggen dat ik vind dat de touchpad heel goed werkt voor een windows-machine: three-finger bewegingen werken gewoon!
Ik plaats dit bericht overigens een beetje als tegenwicht tegen de overwegend negatieve reacties uit dit topic: ook met de issues die hij heeft is het een ontzettend mooi ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Heel goed dat je dat doet en fijn dat bij jouw model alles goed is. Ik had graag gezien dat hèt bij mij ook zo was. Het model is top! Ik werkte er heerlijk op. De backlight bleeding was bij mij wel aanwezig maar acceptabel (zoals bij jou). Er zat echter een constructiefout in de eerste waardoor deze wiebelde en in mijn tweede had/heb ik een krakende speaker die waarschijnlijk los zit. Het zijn geen dingen die de prestatie van de laptop beïnvloeden maar wel uiterst vervelend zijn en ik ging me er steeds meer aan ergeren. Bij een nieuwe laptop mag dat gewoon niet.

Het blijft altijd zo dat mensen met problemen met de laptop eerder hierheen komen om hun verhaal te doen. Goed dus om ook verhalen te lezen van goede laptops.

Ik wil ook eigenlijk niet negatief overkomen door te blijven zeggen dat ik het een hele prettige en mooie laptop vind. Ik had er (zelfs met de gebreken) al heel veel plezier mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:16
In totaal maar liefst 4 HP Envy's wegens enorme backlight bleeding geretourneerd. Uit frustratie uiteindelijk maar twee exemplaren tegelijk besteld in de hoop op een goed exemplaar. Ik zit inmiddels ruim een maand zonder laptop en dit moet snel opgelost worden. Te belachelijk voor woorden dat zoiets tegenwoordig nog voor kan komen. De technische support gaf aan dat de eerste batch niet goed is en dat dit dan ook de reden is dat de HP Envy van de website is gehaald.

Uiteindelijk krijg ik ter compensatie een HP Spectre 360. Prima opgelost! Hopelijk heeft deze geen gebrekkigheden en krijg ik het product op de beloofde datum (4 december) binnen.

Ik wacht op het moment nog steeds op teruggave van mijn geld en hoop dat de Spectre snel geleverd wordt. Wanneer dit product goed blijkt te zijn dan ben ik meer dan tevreden. Zo niet, dan voor mij nooit geen HP meer. Ik zal sowieso niet weer zo snel iets via HP bestellen. Producten in deze prijsklasse moeten gewoon goed zijn! Je zou zeggen dat zoiets in de fabriek al wordt opgemerkt voordat het op de markt wordt gezet. Zeer slecht!

[ Voor 4% gewijzigd door henidde op 27-11-2015 22:08 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Huh? De Envy 13 is niet van de site gehaald, ik kan hem gewoon zien. Ik durf te wedden dat HP helemaal nog niet bezig is om het te onderzoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
Frietsaus schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:32:
Huh? De Envy 13 is niet van de site gehaald, ik kan hem gewoon zien. Ik durf te wedden dat HP helemaal nog niet bezig is om het te onderzoeken. ;)
Hij is inderdaad terug dat zag ik gisteren ook, hij was wel echt even weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Frietsaus schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:32:
bulletproof93 schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 16:03:
[...]

Hij is inderdaad terug dat zag ik gisteren ook, hij was wel echt even weg.
Momenteel staan alle 3 de nieuwe Envy's 13 weer op de website zie ik. De eerste, de FHD versie, is inderdaad een tijdje weg geweest. Ik vermoed echter dat dit eerder te maken heeft met de grote getalen waarin deze laptops worden verkocht:

Enkele weken geleden waren alle drie de Envy's nog "direct leverbaar". Toen ik mijn Envy 13" i7 wilde bestellen zondag, was deze "beperkt leverbaar" maar was de i5 256GB "direct leverbaar". Het goedkoopste model was zondag niet te bestellen. Inmiddels staan alle modellen weer op "leverbaar binnen 48 uur" (en dus niet meer op "direct leverbaar").

Overigens ontving ik mijn laptop binnen 1 dag ook al was deze "binnen 48 uur leverbaar". Niets mis mee dus.

- -

Tot op heden heb ik op de kleine backlightbleeding nog géén problemen met de Envy 13 ondervonden. Ik heb er nu wat meer uurtjes mee gewerkt en kreeg al wel een aantal keer de melding dat een stuurprogramma niet goed functioneerde; ik heb zojuist de update daarvoor gedownload en ben benieuwd of dit het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind_surfer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik wilde vanavond ook de HP ENVY 13-d020nd kopen via de studenten store van HP. Begin van de week had ik 15% korting (standaard 10% + 5% extra dmv code)....maar nu 0%. Doe ik iets verkeerd of ben ik te laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
wind_surfer schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:02:
Ik wilde vanavond ook de HP ENVY 13-d020nd kopen via de studenten store van HP. Begin van de week had ik 15% korting (standaard 10% + 5% extra dmv code)....maar nu 0%. Doe ik iets verkeerd of ben ik te laat?
Ik denk dat de 5% van hp zelf weg is maar pak de 4% van casbackxl. Kom je op 14% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
wind_surfer schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 21:02:
Zoals aangegeven liep de "10DAAGSE" actie (=5% korting) inderdaad tot en met 26 november.

De 5% cashback kun je wel gewoon krijgen via CashbackXL. Je hebt dan 10% studentenkorting + 5% cashback over het bedrag zonder BTW.

(Tot en met 26 november 2015 was dit dus 10% studentenkorting, 5% "10DAAGSE" korting en 5% cashback).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Ik ontvang zojuist een email: kortingscode "MEGA10" geeft bij HP 10% korting op álles vandaag!

(Alleen vandaag dus geldig, op maandag 30 december)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
Ja klopt dus iedereen die wil bestellen doe het vandaag. Kom er alleen net achter dat de studentenkorting vandaag niet geld. Dus die 10% krijg je als student normaal ook.

[ Voor 43% gewijzigd door bulletproof93 op 30-11-2015 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Indien iemand een oplossing heeft gevonden voor het af en toe crashende beeldschermstuurprogramma (Intel HD Graphics for Windows 8(R), dan hoor ik dit graag.

Ik kamp met dit probleem vòòr en na de desbetreffende update van deze driver via de HP Support Assistent. Het Intel tooltje waar in dit topic naar wordt gerefereerd, herkent ook géén nieuwe drivers hieromtrent.

Ook het downloaden van nieuwe drivers via het downloadcentrum van Intel werkt niet; deze software is niet geverifieerd door de leverancier of iets dergelijks en kan daarom niet worden geïnstalleerd. Tenslotte heb ik zojuist via de website van HP de nieuwste desbetreffende drivers gedownload (van 27 november); maar zojuist kreeg ik weer een crashmelding (en heb ik even geen idee hoe ik dit probleem nog wél kan oplossen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Heb je al eens een complete factory reset gedaan? Dat had ik op dag 1 namelijk gedaan en ik heb nooit een crash gezien. Voor zover ik weet hebben anderen die een reset hebben gedaan ook geen issues meer gedaan. Als dat de oplossing is, dan zit er gewoon iets niet goed in de installatie die HP aflevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Frietsaus schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:30:
Heb je al eens een complete factory reset gedaan? Dat had ik op dag 1 namelijk gedaan en ik heb nooit een crash gezien. Voor zover ik weet hebben anderen die een reset hebben gedaan ook geen issues meer gedaan. Als dat de oplossing is, dan zit er gewoon iets niet goed in de installatie die HP aflevert.
Nog niet. Dat probeer ik ook zolang mogelijk uit te stellen omdat ik anders diverse programma's weer opnieuw moet installeren.

Nu ik nieuwe drivers via de website van HP heb gedownload, lijkt de melding veel minder vaak voor te komen. Ik kijk nog even aan hoe dit gaat lopen. Het is niet heel vervelend (aangezien ik bijvoorbeeld niet game op deze laptop), maar het hoort natuurlijk niet bij een gloednieuwe laptop.

Op dat puntje na bevalt de laptop overigens nog steeds prima. Ik heb de accu nu pas 2 keer opgeladen, maar de accuduur had wellicht ook wat beter kunnen zijn. Ik heb echter nog geen seconde spijt gehad van deze aankoop :)

Edit; nu verschijnt de melding weer regelmatig grrrrr.

[ Voor 2% gewijzigd door Weedy op 01-12-2015 19:20 . Reden: Edit; aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eline88
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-01-2023
Hallo! Net de HP ENVY 13-d021nd in de winkel gezien, ik was verkocht! Wat een mooi ding zeg. Gelukkig toch niet gekocht en eerst nog even over nadenken. Zit te denken aan de i5, 4gb versie. Volgens de verkoper was geheugen uit te breiden naar 8gb maar als ik zo op Internet zit te kijken klopt dat volgens mij niet. Klopt dat? :)

Wil hem echt voor lange termijn dus uitbreidbaar geheugen is wel leuk. Hoor van Veel mensen dat 4gb werkgeheugen wel weinig is en dat je minimaal 6 of 8 moet hebben. Ik wil er op werken en simpele dingen doen maar in de toekomst ook wel foto's op gaan bewerken waarschijnlijk.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
eline88 schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 22:35:
Hallo! Net de HP ENVY 13-d021nd in de winkel gezien, ik was verkocht! Wat een mooi ding zeg. Gelukkig toch niet gekocht en eerst nog even over nadenken. Zit te denken aan de i5, 4gb versie. Volgens de verkoper was geheugen uit te breiden naar 8gb maar als ik zo op Internet zit te kijken klopt dat volgens mij niet. Klopt dat? :)

Wil hem echt voor lange termijn dus uitbreidbaar geheugen is wel leuk. Hoor van Veel mensen dat 4gb werkgeheugen wel weinig is en dat je minimaal 6 of 8 moet hebben. Ik wil er op werken en simpele dingen doen maar in de toekomst ook wel foto's op gaan bewerken waarschijnlijk.

Alvast bedankt!
Geheugen zit vast gesoldeerd op het moederbord en kun je dus helaas niet upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eline88
Ok bedankt! Jammer dan ga ik even verder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
eline88 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 13:16:
Ok bedankt! Jammer dan ga ik even verder kijken
Als je foto's wilt bewerken, dat is de duurste versie natuurlijk de beste keuze (deze heeft naast (4GB) meer RAM ook een (snellere) i7 processor en een beter beeldscherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Frietsaus schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:30:
Zojuist ook een "Blue screen" gehad met de fout "VIDEO_SCHEDULER_INTERNAL_ERROR"; dit lijkt mij samen te hangen met deze errors..

Ik moet toch maar eens meer gaan proberen om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eline88
Die ligt helaas net wat buiten mijn budget.. dacht aan max 800 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Met dat budget is het 'kiezen of delen'... als je een ultrabook wilt waar je echt jaren mee vooruit kan dan zou ik voor de 8gb versie gaan.

Overigens is 4gb voldoende voor simpele foto en videobewerking met bijv. photoshop elements. Adobe weet de minimale systeemeisen altijd lekker laag te houden.

Edit; even de systeemeisen opgezocht voor APE:
  • 1,6 GHz of snellere processor met SSE2-ondersteuning
  • Microsoft Windows 7 met Service Pack 1, Windows 8 of Windows 10 (32-bits versies zullen worden geïnstalleerd op 32-bits systemen; 64-bits versies zullen worden geïnstalleerd op 64-bits systemen)
  • 2 GB RAM
  • 5 GB vrije ruimte op de vaste schijf (tijdens de installatie is meer vrije ruimte nodig)
  • Schermresolutie van 1024 x 768 (met 100% schalingsfactor)
  • Microsoft DirectX 9- of 10-compatibel stuurprogramma voor weergave
  • Dvd-rom-station (voor installatie vanaf dvd)
  • QuickTime 7-software
  • Internetverbinding vereist voor productactivering en downloaden van content*

[ Voor 58% gewijzigd door spacecrap op 02-12-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Ik heb zojuist even via de PM contact gehad met RonaldBe over het probleem van de crashende beeldschermstuurprogramma. Ronald heeft hiervoor even contact opgenomen met HP waarna - via hulp op afstand - eerdere drivers zijn verwijderd en de nieuwste driver (beta) is geïnstalleerd.

Hierna heb ik ook contact opgenomen met HP via de chatfunctie van hun supportwebsite. Al snel werd ik verbonden met iemand die mijn probleem direct begreep en ook - na mijn acceptatie - mijn laptop op afstand overnam.

Waar ik maar één update zag in de HP Support Assistent, kwamen er ineens 3 te staan. Een driverupdate voor de graphics chip stond hier echter niet tussen. De persoon in kwestie opende hierop mijn browser en downloadede de driver "sp72107" ergens vandaan.

Deze werd geïnstalleerd samen met de overige updates. (Hier zat weer een BIOS update bij).

Nadat mijn laptop hierna opnieuw opstartte, meldde de persoon in kwestie dat het probleem hiermee waarschijnlijk is opgelost. Ik heb benieuwd, maar heb er alle vertrouwen in dat dit ook het geval is (aangezien Ronald ook geen problemen meer heeft ondervonden).

I'll keep you updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Weedy schreef op woensdag 02 december 2015 @ 19:15:
Ik heb zojuist even via de PM contact gehad met RonaldBe over het probleem van de crashende beeldschermstuurprogramma. Ronald heeft hiervoor even contact opgenomen met HP waarna - via hulp op afstand - eerdere drivers zijn verwijderd en de nieuwste driver (beta) is geïnstalleerd.

Hierna heb ik ook contact opgenomen met HP via de chatfunctie van hun supportwebsite. Al snel werd ik verbonden met iemand die mijn probleem direct begreep en ook - na mijn acceptatie - mijn laptop op afstand overnam.

Waar ik maar één update zag in de HP Support Assistent, kwamen er ineens 3 te staan. Een driverupdate voor de graphics chip stond hier echter niet tussen. De persoon in kwestie opende hierop mijn browser en downloadede de driver "sp72107" ergens vandaan.

Deze werd geïnstalleerd samen met de overige updates. (Hier zat weer een BIOS update bij).

Nadat mijn laptop hierna opnieuw opstartte, meldde de persoon in kwestie dat het probleem hiermee waarschijnlijk is opgelost. Ik heb benieuwd, maar heb er alle vertrouwen in dat dit ook het geval is (aangezien Ronald ook geen problemen meer heeft ondervonden).

I'll keep you updated.
Het zou fijn zijn als je deze drivers ook kan delen met de rest hier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Ryatzu schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:23:
[...]

Het zou fijn zijn als je deze drivers ook kan delen met de rest hier _/-\o_
Qua bestandsnaam is het dezelfde driver als je hier: http://support.hp.com/nl-...-pc/7771341/model/8902504? kunt downloaden bij "Driver Videokaart".

Wat het vreemde is, toen ik zelf deze driver had gedownload en geïnstalleerd, loste dit het probleem niet op.

- -

Het is echter de vraag of dit is wat iedereen wil; Ik weet niet waar die BIOS update vandaan kwam, maar ik vermoed dat dit de snelheid van mijn laptop heeft aangetast.

Sinds deze updates start mijn laptop minder snel op. Daarnaast wordt de laptop al snel warm en hoor je de fans daardoor een stuk beter. Of ik moet het me verbeelden... Ik weet echter niet welke update dit heeft veroorzaakt, maar ik vermoed de BIOS update.

Ik denk dat ik morgen nog een keer contact opneem met de support via de chat en dit voorleg.

Edit; aanvulling: het betreft hier BIOS update met Softpaq nummer: SP73896. Hebben jullie deze BIOS update ook al uitgevoerd? Heeft dit jullie prestaties beïnvloed?

Dus, naast de nieuwe bovengenoemde driver werden ook de volgende updates geïnstalleerd:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/30tt09i.png

[ Voor 12% gewijzigd door Weedy op 02-12-2015 20:56 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Het bovenstaande is dus momenteel ook niet aan te raden (wanneer je dezelfde problemen krijgt als ik nu heb). Volgens mij draait er veel te veel op de achtergrond mee, of zorgt een van die updates ervoor dat je prestaties fors achteruit gaan.

Er wordt momenteel ook enorm veel energie gebruikt al doe je niets; met de huidige 44% die nu nog in mijn accu zit, kan ik géén uur meer volhouden staat er.

Ik kan zelf niet vinden waar dit allemaal aan ligt. Daarom neem ik morgen weer even contact op met HP hierover. Mochten zij geen oplossing vinden, dan ga ik mijn laptop denk ik resetten naar de fabrieksinstellingen.

Note: Je kunt beter af en toe die crashes hebben dan de problemen waar ik nu mee kamp. De laptop wordt enorm warm; er lijkt erg veel te draaien en ook het opstarten duurt een stuk langer. Ik heb overigens geen melding meer gehad van de crashende driver, dat is dan weer een voordeel.

Het euvel is dus dat er 3 updates tegelijk zijn doorgevoerd én nieuwe drivers zijn geïnstalleerd: ik weet dus niet wat dit veroorzaakt. Als de geïnstalleerde driver het probleem van de crashes voorkomt en je laptop gewoon zoals voorheen laat functioneren, dan is het natuurlijk wel aan te raden om deze driver te (laten) installeren..
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste