Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
HP ENVY 13-dXXXnd

Welkom in het topic voor de HP ENVY 13-dXXXnd serie met Intel Skylake processors. HP heeft een erg aantrekkelijke Ultrabook neergezet voor een eveneens aantrekkelijke prijs.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y4BbYsj.png

Kenmerken
- Intel Skylake U processors
- 4/8GB RAM
- 128/256GB SSD
- 13,3" IPS 1920x1080 (mat) of 3200x1800 (glossy) pixels beeldscherm
- Bang & Olufsen audio
- Dikte: 12,9 mm
- Gewicht: 1,36 kg

Configuraties
13-d010nd
Intel Core i5 6200U
4GB DDR3L geheugen
128GB M.2 SATA SSD
13,3" 1920x1080 pixels (IPS, mat)
Prijs: € 799,- (studenten € 719,10)

13-d021nd
Intel Core i5 6200U
4GB DDR3L geheugen
256GB M.2 SATA SSD
13,3" 3200x1800 pixels (IPS, glossy)
Prijs: € 999,- (studenten € 899,10)

13-d020nd
Intel Core i7 6500U
8GB DDR3L geheugen
256GB M.2 SATA SSD
13,3" 3200x1800 pixels (IPS, glossy)
Prijs: € 1199,- (studenten € 1079,10)

Tips 'n Tricks
Fansnelheid
De laptop wordt standaard geleverd met de instelling 'Fan always on' op aan. Dit zorgt er voor dat de laptop altijd koel blijft, maar dat de fan onnodig veel draait, zelfs op momenten wanneer dit niet nodig is. Om dit uit te schakelen, ga naar het BIOS via ESC bij het opstarten en zet de instelling op uit.

Touchpad reageert slecht aan de randen
Ik dacht bijna dat dit een hardwareprobleem was, maar het bleek toch op te lossen te zijn met software. Het touchpad heeft zones aan de randen waarbij onbedoelde input wordt genegeerd. Nu heb ik de neiging om vaak aan de uiterste bovenkant nog tap-to-click te doen en dit wilde vaker niet dan wel. Oplossing:
In de Synaptics software (via Configuratiescherm > Muis) de zones van SmartSense aanpassen of SmartSense helemaal uitschakelen. Ik heb het persoonlijk uitgezet want het doet verder niet veel. Onbedoelde detecte tijdens het typen blijft werken, zelfs met SmartSense uit.

Schermconstrast wijzigt telkens (dynamisch contrast)
Anoniem: 457735 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:33:
Beste medetweakers,
Ik ben in bezit van een HP ENVY 13 d021nd. Ik had een probleem met de backlight die automatisch van helderheid veranderde als de kleuren op het scherm veranderen(dit gebeurde bijvoorbeeld als ik van een vrij donkere video naar een lichte webpagina ging zoals deze).
Misschien hebben jullie ook last van dit probleem. Dit kan je oplossen door naar Intel HD Graphics Control Panel te gaan, te kiezen voor "Energie" en bij het tabje "accuvoeding", "energiebesparende technologie voor beeldschermen" uit te schakelen.
Na het uitschakelen van deze instelling heb ik geen last meer gehad van automatische aanpassingen aan de helderheid van het scherm.
Wijzigingen:
- Links toegevoegd
- Studentenprijzen toegevoegd
- Tips 'n Tricks toegevoegd

[ Voor 60% gewijzigd door Frietsaus op 18-11-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:28
@Frietsaus, bedankt voor het aanmaken van een eigen topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 705131

heb zojuist de d020 besteld maar ik word op geen enkele manier naar de bedank pagina van cashbackXL terugverwezen, help !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Je komt alleen terug op de bedankpagina van HP. Daarna krijg je een bevestiging per mail dat de Cashback geslaagd is, dit duurde bij mij langer dan een uur overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke, op goede hoop dan maar. @ronaldBe jij ook voor de Envy gegaan? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:25
Momenteel een paar uurtjes in het bezit van de HP ENVY 13-d010nd. Eerste indruk: prachtig design, alles zit stevig in elkaar en de ultrabook werkt lekker snel. Ongetwijfeld zal een objectiever oordeel zich vormen na een x-aantal dagen/x-aantal weken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03 17:01
Kan je zowel cashback als studentenkorting gebruiken dan Frietsaus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:24
Die van mij zou vandaag geleverd worden, maar DHL was niet capabel genoeg. Maandag weer een kans! Ik heb de 020d besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
jpstaman schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:01:
Kan je zowel cashback als studentenkorting gebruiken dan Frietsaus?
CashbackXL heeft het bevestigd, zij wachten alleen nog op HP (dat ik hem niet terugstuur enzo) dus ik denk dat het mogelijk is ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
Cool, dat had ik niet verwacht... Weer een extra reden om te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Ik heb nog niet besteld, wellicht vanavond als ik het eea overlegd heb thuis.

Maar is het nu mogelijk de 10% kortingscode en cashbackxl te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
RonaldBe schreef op vrijdag 30 oktober 2015 @ 23:03:
Ik heb nog niet besteld, wellicht vanavond als ik het eea overlegd heb thuis.

Maar is het nu mogelijk de 10% kortingscode en cashbackxl te gebruiken?
Ik zou het gewoon proberen. Je zult het toch eerst zelf moeten betalen. Als het dan niet lukt, jammer, maar het is ook geen wereldschokkend bedrag.

€ 1199,- had ik ook wel over gehad voor de d020nd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nog steeds geen mail.en met 1.999 word t toch lastiger kiezen naast andere merken vind je niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Die 10% korting heeft hij sowieso, alleen de cashback is dus niet zeker. Je keuze zou niet enkel en alleen van de cashback af moeten hangen was meer mijn punt: je moet het volledige bedrag immers zelf eerst betalen.

Gewoon proberen dus en als het werkt is het een mooi extraatje.

Wat betreft jouw aankoop, als je na drie dagen nog geen bevestiging hebt, dan kan je een claim indienen, zie website.

[ Voor 30% gewijzigd door Frietsaus op 31-10-2015 02:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dit is wel een nieuwe post waard denk ik, vanochtend om 9:00 werd heel onverwachts mijn d020nd bezorgd. Blijkt dat de verzendmelding een half uur eerder was verzonden naar mijn schoolmail. Ik dus snel aangekleed want ik lag nog te slapen, gelukkig was de bezorger nog een pakketje aan het afleveren in de straat, dus het was zo geregeld. HP is dus erg ruim met hun schattingen, zij zeiden namelijk verzending 2 november en levering 3 november. Maar goed, het is gelukt en ik ben aan de slag gegaan. :+

Allereerst wat foto's voor de geïnteresseerden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GWpehk2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0j2eVcR.jpg
Ok, mijn eerste impressies...

Bouwkwaliteit:
Prima, het eerste wat ik altijd controleer als ik iets uit de doos haal is of alles goed en recht in elkaar zit. Hier heb ik niks op aan te merken. Het aluminium is wel het iets goedkoper aanvoelende en ogende, maar dat is te verwachten voor deze prijs.

Toetsenbord en touchpad:
Het toetsenbord heeft een duidelijke aanslag en voldoende travel. De toetsen zijn ook vrij groot, dus typen gaat tot zover prima. De letters zijn moeilijk te lezen met de backlight aan, maar hier heeft elke laptop met zilverkleurige toetsen last van. Het touchpad is breed en vrij nauwkeurig, het is wel een van de betere PC touchpads. Weinig op aan te merken dus.

Beeldscherm:
Het belangrijkste, de kwaliteit van het QHD+ beeldscherm. Ik heb direct getest hoe het geel er uit ziet en ik kan melden dat het scherm geel prima weergeeft. Mijn angst bleek dus onterecht te zijn. Het beeldscherm staat standaard op 250% scaling en dat maakt alles wel erg groot. Ik heb hem nu even op 200% gezet (effectief 1600x900) maar op 175% of 150% kan ik ook prima werken.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EDv60DF.jpg
Nu komt het 'nadeel' van het scherm. Zoals ik al wist, is het een RGBW scherm en niet een RGB scherm. Dit effect is te zien als je goed kijkt, over het hele scherm is een heel subtiel raster te zien en je zult ook zien dat als je echt dicht op het scherm zit, dat tekst wat blokkerig is. Het scherm is glossy maar heeft denk ik wel een lichte vorm van ontspiegeling. De helderheid is 'ok', niets extreems maar voldoende om binnen lekker te kunnen werken.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2KElra3.jpg
Mijn mening? In deze prijsklasse kun je geen 'echt' RGB 3200x1800 scherm verwachten. Op normale werkafstand is het een mooi scherm en ziet tekst er prima uit. Of ik liever 1080p had gehad? Absoluut niet. Dit scherm is nog steeds vele malen scherper dan een 1080p scherm en het is voor de prijs van de laptop een mooie middenstap tussen 1080p en RGB 3200x1800/4K. Als je een RGB 3200x1800 panel wil dan zit je vast aan de Dell XPS 13 en die is een stuk duurder.

Fan:
Die staat constant aan. Dus het eerste wat je kunt doen als je hem aanzet is naar het BIOS gaan met F10 en Fan Always On uitzetten.

Dat was het wel zo'n beetje, als er vragen zijn stel ze gerust. Het enige wat ik niet doe is hem openmaken, daar heb ik slechte ervaringen mee (plastic clips die afbreken enzo). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Frietsaus schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 10:31:
Dit is wel een nieuwe post waard denk ik, vanochtend om 9:00 werd heel onverwachts mijn d020nd bezorgd. Blijkt dat de verzendmelding een half uur eerder was verzonden naar mijn schoolmail. Ik dus snel aangekleed want ik lag nog te slapen, gelukkig was de bezorger nog een pakketje aan het afleveren in de straat, dus het was zo geregeld. HP is dus erg ruim met hun schattingen, zij zeiden namelijk verzending 2 november en levering 3 november. Maar goed, het is gelukt en ik ben aan de slag gegaan. :+

Allereerst wat foto's voor de geïnteresseerden:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ok, mijn eerste impressies...

Bouwkwaliteit:
Prima, het eerste wat ik altijd controleer als ik iets uit de doos haal is of alles goed en recht in elkaar zit. Hier heb ik niks op aan te merken. Het aluminium is wel het iets goedkoper aanvoelende en ogende, maar dat is te verwachten voor deze prijs.

Toetsenbord en touchpad:
Het toetsenbord heeft een duidelijke aanslag en voldoende travel. De toetsen zijn ook vrij groot, dus typen gaat tot zover prima. De letters zijn moeilijk te lezen met de backlight aan, maar hier heeft elke laptop met zilverkleurige toetsen last van. Het touchpad is breed en vrij nauwkeurig, het is wel een van de betere PC touchpads. Weinig op aan te merken dus.

Beeldscherm:
Het belangrijkste, de kwaliteit van het QHD+ beeldscherm. Ik heb direct getest hoe het geel er uit ziet en ik kan melden dat het scherm geel prima weergeeft. Mijn angst bleek dus onterecht te zijn. Het beeldscherm staat standaard op 250% scaling en dat maakt alles wel erg groot. Ik heb hem nu even op 200% gezet (effectief 1600x900) maar op 175% of 150% kan ik ook prima werken.
[afbeelding]
Nu komt het 'nadeel' van het scherm. Zoals ik al wist, is het een RGBW scherm en niet een RGB scherm. Dit effect is te zien als je goed kijkt, over het hele scherm is een heel subtiel raster te zien en je zult ook zien dat als je echt dicht op het scherm zit, dat tekst wat blokkerig is. Het scherm is glossy maar heeft denk ik wel een lichte vorm van ontspiegeling. De helderheid is 'ok', niets extreems maar voldoende om binnen lekker te kunnen werken.
[afbeelding]
Mijn mening? In deze prijsklasse kun je geen 'echt' RGB 3200x1800 scherm verwachten. Op normale werkafstand is het een mooi scherm en ziet tekst er prima uit. Of ik liever 1080p had gehad? Absoluut niet. Dit scherm is nog steeds vele malen scherper dan een 1080p scherm en het is voor de prijs van de laptop een mooie middenstap tussen 1080p en RGB 3200x1800/4K. Als je een RGB 3200x1800 panel wil dan zit je vast aan de Dell XPS 13 en die is een stuk duurder.

Fan:
Die staat constant aan. Dus het eerste wat je kunt doen als je hem aanzet is naar het BIOS gaan met F10 en Fan Always On uitzetten.

Dat was het wel zo'n beetje, als er vragen zijn stel ze gerust. Het enige wat ik niet doe is hem openmaken, daar heb ik slechte ervaringen mee (plastic clips die afbreken enzo). ;)
Leuke eerste impressie! Hoe vind je de uniformiteit c.q. backlight bleeding als je bijvoorbeeld een zwarte afbeelding hebt?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
In normaal licht is er niets aan de hand, als je in een compleet donkere kamer zit zie je op mijn exemplaar aan de bovenzijde wel twee plekjes waar vrij veel licht wegkomt. Vermoedelijk drukt de constructie daar wat te hard op het scherm, want als je het scherm een beetje buigt dan verdwijnt het. Om het zo te zeggen: als ik hem eerst had gecontroleerd in de winkel was het me niet opgevallen door het omgevingslicht.

Ik kan me voorstellen dat wanneer je veel films kijkt dat dat storend is, maar het zal op elk exemplaar anders zijn (dus hecht niet teveel waarde aan de resultaten van die van mij) en ik heb helaas geen tijd (en zin) meer om te ruilen. Daarnaast kijk ik er nooit films op, het is voor mij puur een werklaptop.

Voor de rest is het scherm redelijk uniform.

[ Voor 13% gewijzigd door Frietsaus op 31-10-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Is dit scherm nu hetzelfde als wat in de Lenovo Yoga Pro 3 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Voor zover ik weet is er maar één fabrikant die deze RGBW 13,3" panels maakt, Samsung, dus ik zou zeggen dat het een gelijksoortig (of hetzelfde) panel is. Dit panel zit ook in Samsung's eigen Ativ Book serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Top, ik ga nu de bestelling plaatsen via CashbackXL.... Gezien ik nu een Samsung Ativ 9 Lite hebt met een 1366 x 768 touchscreen en soort van amd processor.

Deze trekt gewoon de applicaties niet, ondanks de 4 gb ram en ssd schijf.

Hopelijk is de HP Envy geen verkeerde keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
Denk je dat je morgen al wat kan zeggen over de batterij duur? Ik ben benieuwd! Goede review, hartstikke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik zal het proberen, maar ik verwacht geen topresultaten de eerste paar ontladingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 14:46

rda

Ik ben wel benieuwd: Wat heeft je doen kiezen voor de Envy en uiteindelijk niet voor de XPS, aangezien je angst betreffende het scherm?

Ik ben sterk aan het twijfelen, zoals altijd, tussen verschillende laptops. Qua looks de XPS (1080p), maar om het zo futureproof mogelijk te maken is een hogere resolutie misschien een pre. Bij de XPS gaat deze dan direct 1600 kosten. De Envy, hoewel mooi, verliest het wat looks betreft. De randen geven het toch een minder premium uitstraling. Echter, de prijs is niet te vergelijken en blijkbaar is de kwaliteit ook nog eens goed.
Dan zijn er ook nog de Zenbooks. Uit mijn hoofd even geen idee wat voor schermen deze hebben, maar ook daar het 'probleem' van de dikkere randen.
Ik. weet. het. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Is besteld, accu ben ik ook wel nieuwsgierig naar maar is nu te laat als blijkt als hij snel leeg is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-06 22:05
Frietsaus schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:13:
Ik zal het proberen, maar ik verwacht geen topresultaten de eerste paar ontladingen.
Bedankt voor je eerste impressie! Blijft de temperatuur van de laptop acceptabel als je de fan niet op "always on" zet? Is de fan luid als deze wel aan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
rda schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:16:
Ik ben wel benieuwd: Wat heeft je doen kiezen voor de Envy en uiteindelijk niet voor de XPS, aangezien je angst betreffende het scherm?
De HP heeft me €1079 gekost en als alles goed gaat krijg ik via de cashback nog 45 euro terug, dat is een goede deal voor de specificaties en het scherm. 1080p is geen optie voor mij, dus een XPS 13 met QHD+ zou gelijk ruim 400 euro duurder zijn, en dat is als je de VIP korting nog kunt krijgen. Zo niet, dan is het prijsverschil nog groter. Daarnaast vind ik de XPS 13 met mat 1080p scherm ook niet mooi, die randen komen in mijn ogen pas tot z'n recht met de glasplaat voor het scherm.
J0ey schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 11:18:
[...]
Bedankt voor je eerste impressie! Blijft de temperatuur van de laptop acceptabel als je de fan niet op "always on" zet? Is de fan luid als deze wel aan gaat?
De fan is hoorbaar, het is een suizend geluid en geen hoog 'motorisch' geluid. Tijdens het installeren van software is de fan aanwezig, maar ik verwacht bij normaal gebruik dat de boel stil is. Kom ik nog op terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Frietsaus op 31-10-2015 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Verwachte leverdatum is 3 november, ben benieuwd, gelijktijdig een wifi printer meebesteld, zodat we hier in huis vanaf iedere kamer kunnen printen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda

rda

Hoe presteert de SSD?
Mocht dit enigszins vergelijkbaar zijn met de m600 di in de asus ux305la zit, is dit waarschijnlijk mijn volgende laptop

[ Voor 74% gewijzigd door rda op 31-10-2015 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
CashbackXL heeft bevestigd dat ik 47,95 euro terug krijg... Toppie dus, is in totaal een besparing van bijna 175 euro. Leuke meevaller dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
rda schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:00:
Hoe presteert de SSD?
Mocht dit enigszins vergelijkbaar zijn met de m600 di in de asus ux305la zit, is dit waarschijnlijk mijn volgende laptop
Wat kan ik daar voor gebruiken? Ik test nooit ssd's namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Heeft iemand van hier een idee hoe ik op een goedkope manier een licentie voor MS Office Professional kan bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
A random question appears!
Ben je toevallig student? Ik weet niet of SURFspot en dergelijke ook de Pro versie aanbieden aan studenten, maar die krijgen vaak veel korting. Anders via een kennis die studeert misschien, vaak kan je je office met een X aantal computers delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda

rda

Frietsaus schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:13:
[...]

Wat kan ik daar voor gebruiken? Ik test nooit ssd's namelijk.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik geloof dat ze bij tweakers as ssd gebruiken

http://www.guru3d.com/files-details/as-ssd-benchmark.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2vERnEx.png

SSD is een Samsung PM851, SATA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
In de XPS is het een PCIe geloof ik? Is dit een grote verbetering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben superbenieuwd, helaas heb in geen bevestiging van cashbackxl ontvangen en loop ik waarschijnlijk de cashback mis... of kan ik die nog claimen.

Blij om te horen dat iedereen enthousiast is, verwacht hem a.s. maandag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
jpstaman schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 12:47:
In de XPS is het een PCIe geloof ik? Is dit een grote verbetering?
Ja, die zal wel een stuk sneller zijn. Ik had hiervoor een MacBook Pro 13" Retina met een PCIe SSD maar in het normale gebruik merk ik geen verschil in snelheid. In specifieke schijfintensieve toepassingen zal het denk ik wel merkbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda

rda

Stukje trager dan die in de 305LA, maar in een aantal opzichten sneller dan de xps13. Dat is jammer. Geen ramp, ik zou altijd nog een andere kunnen plaatsen denk ik. En als ik eerlijk ben, maakt het voor mijn gebruik toch niet uit. Bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door rda op 31-10-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het is gewoon een M.2 slot dus je kunt inderdaad een andere plaatsen als de rest van de laptop wel goed is. Misschien kan het M.2 slot zelfs een PCIe ssd aan, maar dat durf ik niet te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda

rda

Heeft iemand ervaringen met HP? Ik lees verschillende meningen, waarbij HP niet altijd even goed uit de bus komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
rda schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 13:02:
Stukje trager dan die in de 305LA, maar in een aantal opzichten sneller dan de xps13. Dat is jammer. Geen ramp, ik zou altijd nog een andere kunnen plaatsen denk ik. En als ik eerlijk ben, maakt het voor mijn gebruik toch niet uit. Bedankt!
In welk opzicht is deze trager dan die in de XPS dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 23:35
Weet iemand of het geheugen te upgraden is voor de HP Envy 13-d010nd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ryatzu schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:02:
Weet iemand of het geheugen te upgraden is voor de HP Envy 13-d010nd ?
Heb met HP gebeld hierover en dit schijnt niet mogelijk te zijn, anders was ik ook voor deze optie gegaan. Heb nu de 020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Is niet mogelijk, het aanwezige geheugen is vastgesoldeerd en er zit geen slot in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Ok thanks voor de info :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nog even over het scherm, ik zit nu op de bank te werken en je merkt echt niks van de Pentile rgbw matrix. Alleen als je met je neus op het scherm zit kan je het zien. Dus mochten mensen hier nog over twijfelen, het is een prima scherm. :)

Hij wordt wel vrij warm aan de bovenkant boven het toetsenbord, nu is Dropbox wel aan het syncen dus ik kijk nog even hoe dat gaat als hij klaar is met indexeren en andere software installeren.

EDIT: Ja, hij blijft bij normaal gebruik (ik ben nu aan het internetten, muziek via Spotify en Dropbox is klaar) vrij koel. Op schoot merk ik er sowieso niks van omdat het scharnier de laptop verhoogt.

Speakers zijn ook in orde, de B&O toevoeging is wel leuk (als je het uitzet hoor je pas echt hoe crappy laptopspeakers zijn) maar geen gekraak en andere problemen zoals wel eens voorkwam bij de Spectre x360.

[ Voor 61% gewijzigd door Frietsaus op 31-10-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
@frietsaus, welke resolutie gebruik jij nu? Is het prettig werken en ben je al tegen soort van scalingsproblemen aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hij staat op 3200x1800 met 200% scaling (effectief 1600x900). De applicaties die ik hier op gebruik scalen prima, behalve Skype. Skype is bruikbaar, maar het is wazig. En de screenshot hier boven van AS SSD Benchmark heeft ook een scalingsprobleem, maar zoals je kunt zien, het is bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Laatst online: 05-07 13:25
@frietsaus; hoe bevalt het 'glossy' scherm als je hem buiten gebruikt? Ben benieuwd of het erg spiegelt of gewoon goed bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
@frietsaus,

is het mogelijk om bijv. foto's te plaatsen van het windows beginscherm op 3200 x 1800 met 100%, 150%, 175% en 200% schaling?

Dit om te zien wat het doet?

Heb net een mail gekregen van HP dat ze mijn order op 3 november gepland hebben staan om over te dragen aan DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien enigszins offtopic maar heeft iemand ervaring met matte covers over een glossy screen zoals bij de envy 13 en gaat er iemand een specifieke laptop hoes bestellen?

zo'n dunne laptop lijkt me toch maar erg kwetsbaar bij het vervoer in een rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
RonaldBe schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:48:
@frietsaus,

is het mogelijk om bijv. foto's te plaatsen van het windows beginscherm op 3200 x 1800 met 100%, 150%, 175% en 200% schaling?

Dit om te zien wat het doet?

Heb net een mail gekregen van HP dat ze mijn order op 3 november gepland hebben staan om over te dragen aan DHL.
Ik zal zo even screenshots maken. Maar het doet niks meer dan de interface vergroten of verkleinen. Niks bijzonders eigenlijk.

Erg grappig, maar dit laat maar weer zien hoe snel het gaat. Ik heb net de laatste update van Skype geïnstalleerd en ja hoor, nu is Skype haarscherp en gaat perfect om met scaling. :+ Weer een programma minder die niet kan scalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Foto's van het scherm met 100% tot 200% scaling. Hij kan nog verder, maar dan wordt alles zo groot. Ik zou zeggen dat 200% de sweetspot is. En als je een keer voor iets meer ruimte nodig hebt zet je hem op 175% of 150%.

http://imgur.com/a/ekEcL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mida
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-06 14:02
Ik heb vandaag mijn Envy 13 i7 qhd 256gb binnengekregen en mijn eerste indruk is overwegend positief. Zit stevig in elkaar, mooi scherm, werkt soepel en toetsenbord en trackpad zijn fijn. Minpuntje is wel het geluid, er staat dat Bang & Olufsen het geluid verzorgd heeft maar het is bar slecht, mijn telefoon (Oneplus One) heeft duidelijk beter geluid, Fritsaus dit ook opgemerkt? Batterijduur kan ik nog niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
@Frietsaus, dank voor de foto's, ziet er netjes uit. Zal zeker gaan spelen met de schaling.

Wat betreft geluid, daar staan Mida en Frietsaus anders in, Frietsaus was behoorlijk tevreden over de toevoeging van Bang & Olufsen. Is het aan en uit te schakelen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Die tuning door B&O stelt niet veel voor, het is ook niets meer dan een stukje software die knoeit met de levels enzo. Het laat de speakers beter klinken, maar het blijven kleine ultrabook speakertjes. Gezien de dikte van de laptop vind ik ze wel goed, maar niet meer dan dat.

[ Voor 40% gewijzigd door Frietsaus op 31-10-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Blijft een superdunne laptop, waarbij geluid produceren met speakers een uitdaging blijft voor de ontwikkelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb slechtere speakers gehoord in andere ultrabooks, dus het is allemaal zo slecht niet. Overigens zit ik nu op de batterij te werken, ik denk dat ik vanavond wel een beeld heb van de batterijduur.
spacecrap schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:48:
@frietsaus; hoe bevalt het 'glossy' scherm als je hem buiten gebruikt? Ben benieuwd of het erg spiegelt of gewoon goed bruikbaar is.
Ik heb vanmiddag op de bank gezeten vol in de zon en dat was prima te doen. Hij is helder genoeg om dingen nog te kunnen zien. Alleen als je iets donkers op het scherm hebt zie je jezelf wel heel goed. Mijn MacBook Pro was beter op dit vlak, maar ik heb ook wel erger gezien.

[ Voor 56% gewijzigd door Frietsaus op 31-10-2015 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mida
Ok geluid is bij tweede indruk zo slecht nog niet, had wat instellingen verkeerd staan en nu valt het best mee. Ik heb wat dat betreft niet veel andere ultrabooks gehoord dus daar kan ik weinig over zeggen. De B&O tuning stelt inderdaad niks voor, niks anders dan een EQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Mida hoe zijn bij jouw scherm de bovenste hoeken van het scherm qua backlight bleed? Ik merk dat er wat kleine plekjes zijn doordat de bezel er op die plekken wat te strak op zit. Het schermpaneel is echt bizar dun dus elk beetje teveel druk levert backlight bleed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mida
Blacklight bleed kan ik eigenlijk helemaal niks van bespeuren, erg goed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Netjes, mijne heeft het helaas wel in de linker bovenhoek maar ik vind het niet genoeg om hem er voor terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Frietsaus schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:06:
Mida hoe zijn bij jouw scherm de bovenste hoeken van het scherm qua backlight bleed? Ik merk dat er wat kleine plekjes zijn doordat de bezel er op die plekken wat te strak op zit. Het schermpaneel is echt bizar dun dus elk beetje teveel druk levert backlight bleed op.
Ik heb linksbovenaan het scherm heel duidelijke backlight bleeding op een zwart scherm. Bij normaal gebruik heb ik er verder geen last van.

Overigens valt het me wel op dat er soms bij het bekijken van video wat lichte fluctuaties in de helderheid van het scherm zijn, alsof dit automatisch wordt aangepast.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, ik heb al even gekeken hoe dat komt dat het linksboven vooral zo is. De bezel wordt daar heel strak tegen het panel aangetrokken door een plastic clip. Het panel is flinterdun dus elk beetje teveel druk levert al bleed op helaas. Als ik de bezel daar loshaal dan is de bleed ook weg. Is dus niet veel aan te doen helaas. Gelukkig is het maar een heel klein plekje, het went wel. ;)

Het aanpassen van de helderheid zou aan de Intel graphics driver kunnen liggen, denk een dynamisch contrast instelling.

Accuduur tot zover goed. Ik ben om 17:35 begonnen, ik zit te internetten via Chrome (niet de zuinigste), af en toe muziek via Spotify, af en toe YouTube, PowerPoint en Skype staat ook aan. De helderheid staat op ongeveer 50% en ik heb nu nog 64% over met een schatting van 4 uur en 3 minuten resterend. Ik denk dat 6 a 7 uur dus wel mogelijk moet zijn. Wellicht meer met de helderheid nog lager.

De exacte temperaturen weet ik niet, maar nu ik geen software meer installeer en de laptop 'rustig' is geworden is de laptop nergens onaangenaam warm. Boven het toetsenbord is het lauw/warm, toetsenbord en de rest is vrij koel. Onderkant is ook lauw. Koeling zit wel aardig goed dus, zelfs met 'Fan Always On' uit. Fan slaat ook nauwelijks aan.

[ Voor 55% gewijzigd door Frietsaus op 31-10-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Valt dus nog niet tegen, de accuduur. Wellicht word het nog iets beter om het moment dat de accu een aantal malen is opgeladen en leeggetrokken.

Je geeft trouwens goede feedback frietsaus, kan haast niet meer wachten tot volgende week, dan word hij geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Vandaag naar de mediamarkt geweest en daar de envy kunnen bewonderen. Mooie laptop voor de prijsklasse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
Oh mooi, laatste keer dat ik er langs ging hadden ze nog helemaal niks. Morgen maar weer eens even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Owww, ben zelf ook al diverse malen bij Mediamarkt, BCC en Mycom geweest, maar in 13 inch ultrabook hebben ze weinig tot niks staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja dat kan wel kloppen. Al het Broadwell spul is wel zo'n beetje uitverkocht en Skylake komt pas mondjesmaat binnen. Ik vond dit ook een erg slome launch met Windows 10 en Skylake, heb erg lang moeten wachten tot er geschikte laptops voor mij voorbijkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mida
Ik heb nu wel een minder positieve ervaring, met youtube filmpjes afspelen gaat de cpu volgens speedfan al snel naar 75 graden en op youtube 1080p 60fps afspelen gaat stottered op fullscreen, niet fullscreen werkt wel soepel. Ook filmpjes bekijken op een aangesloten full hd scherm stottert enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Met welke browser is dat? In Chrome gaat 1080p60 goed in fullscreen bij mij. 4K gaat wel wat stotterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mida
Firefox en Chrome allebei, hoe zit het met de temperatuur bij jou? Als ik een 1080p60 filmpje aan zet dan zit de processor binnen twee minuten rond de 75C, dat kan niet normaal zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Waar lees je de temperatuur mee uit? Programma's die ik normaal gebruik zien geen CPU temperatuur om een of andere reden.

Als de CPU wordt belast dan is 75C nog wel netjes trouwens, volgens mij is dat nog niet hoog genoeg om hard te gaan throttelen.

[ Voor 35% gewijzigd door Frietsaus op 31-10-2015 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mida
SpeedFan, maar het is ook goed te voelen, na even youtube of netflix kijken is de laptop boven de f7 knop enorm heet.

[ Voor 87% gewijzigd door Mida op 31-10-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Speedfan werkt inderdaad, had ik zojuist gevonden. Ehm, een paar minuten fullscreen 1080p60 is ongeveer 70C voor de CPU en het speelt af zonder haperingen.

Staat het energieschema in Windows wel goed?

Ook nog wel interessant om te weten denk ik, ik ben nu Prime95 aan het draaien en de temperatuur van de CPU blijft netjes rond de 60C steken. Dat vind ik helemaal niet slecht eigenlijk. Palmrest en toetsenbord blijven lekker koel.

Hij zal vast wel een stuk warmer worden als je de graphics ook aan het werk zet.

[ Voor 44% gewijzigd door Frietsaus op 31-10-2015 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe Ultrabook en houd deze HP Envy's goed in de gaten.
Ryatzu schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 22:06:
Vandaag naar de mediamarkt geweest en daar de envy kunnen bewonderen. Mooie laptop voor de prijsklasse :)
In welke Mediamarkt is dit geweest? Ik heb deze laptops nog niet in reguliere winkels gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Weedy schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:40:
Ik ben op zoek naar een nieuwe Ultrabook en houd deze HP Envy's goed in de gaten.

[...]

In welke Mediamarkt is dit geweest? Ik heb deze laptops nog niet in reguliere winkels gevonden.
Mediamarkt alexander. De spectre lag er ook pal naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Anoniem: 705131 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:58:
misschien enigszins offtopic maar heeft iemand ervaring met matte covers over een glossy screen zoals bij de envy 13 en gaat er iemand een specifieke laptop hoes bestellen?

zo'n dunne laptop lijkt me toch maar erg kwetsbaar bij het vervoer in een rugzak.
Ik heb onderstaande laptophoes binnengekregen:
http://store.hp.com/Nethe...AA&masteropt=ABB&sel=ACC&

Gewoon een goede hoes voor zeer weinig centen! :*) Kan hem zeker aanraden!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Iemand nog leuke tips voor accessoires? Siliconen toetsenbordbescherming, zoals je die ook voor de MacBook hebt (http://www.dx.com/p/prote...-pink-138365#.VjXjT_kvfWI)? Heb al even op de bekende Chinese websites gezocht maar ik kan nog niks vinden..

[ Voor 25% gewijzigd door henidde op 01-11-2015 11:03 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb er tijdens vervoer een Shaggymax protector tussen liggen tegen toetsafdrukken in het scherm. Als hoes heb ik een Case Logic LAPS-113, die past ook perfect.

Ik heb zo nu en dan wel een probleempje met het touchpad, namelijk dat tap to click niet werkt op de bovenste helft van het touchpad, soms registreert hij ook geen beweging op die plek. Ik ben er nog niet achter wat het probleem is. Iemand dezelfde ervaring?

En er zijn nieuwe Intel drivers beschikbaar via de Support Assistant. Mogelijk lost dat problemen op met video's afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Frietsaus schreef op zondag 01 november 2015 @ 11:45:
Ik heb er tijdens vervoer een Shaggymax protector tussen liggen tegen toetsafdrukken in het scherm. Als hoes heb ik een Case Logic LAPS-113, die past ook perfect.

Ik heb zo nu en dan wel een probleempje met het touchpad, namelijk dat tap to click niet werkt op de bovenste helft van het touchpad, soms registreert hij ook geen beweging op die plek. Ik ben er nog niet achter wat het probleem is. Iemand dezelfde ervaring?

En er zijn nieuwe Intel drivers beschikbaar via de Support Assistant. Mogelijk lost dat problemen op met video's afspelen.
Heb je een linkje voor me welke precies past voor de HP Envy? Bestel ik die even! :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb er twee, die van de Retina MacBook Pro 13" past perfect en dekt het toetsenbord af. Ik heb ook een custom, die neemt het hele oppervlak van de laptop in beslag (dus beschermt evt. ook de randen rondom het scherm). Als ik tussen deze twee moet kiezen ga ik voor die van de MacBook, die is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Hoe erg is het downloaden op een SSD? Ik hoor en lees nogal wat verschillende verhalen over wat voor impact dit heeft voor een SSD. Ontzie ik de SSD als ik rechtstreeks naar een externe harde schijf download, of maakt het niks uit of ik veelvuldig op de SSD download?

[ Voor 15% gewijzigd door henidde op 01-11-2015 12:37 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:24
Bij moderne SSD's maakt het allemaal niet zo veel meer uit. Tenzij je echt meerdere malen per dag je hele schijf volschrijft gaat de SSD gemiddeld langer mee dan de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Maakt inderdaad niet veel uit, gewoon gebruiken zoals jij wil. :)

Wat betreft mijn touchpadprobleem, ik ben er vrij zeker van dat dat een driverprobleem is want zonder Synaptics drivers is er niks aan de hand en reageert het bovenste deel altijd. Nu is de driver van HP wat ouder en Synaptics heeft een nieuwere driver, maar die installeert niet. Eens even kijken hoe ik die er op kan krijgen want voordat HP een update uitbrengt zijn we denk ik wel weer een hele tijd verder. :+

Edit:
Volgens mij is het opgelost. In de Synaptics driver zit een stukje 'SmartSense' die onbedoelde input negeert. Het bovenste randje werd genegeerd dus mijn taps werden als onbedoelde input aangezien. Gebied even gewijzigd en nu lijkt het goed te gaan. Gelukkig geen hardwareprobleem. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Frietsaus op 01-11-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Ryatzu schreef op zondag 01 november 2015 @ 07:37:
[...]

Mediamarkt alexander. De spectre lag er ook pal naast.
Oké, bedankt voor je reactie. Dat ligt helaas niet echt in de buurt, maar ik heb er goede hoop in dat ze lokale Mediamarkten nu wellicht ook voorzien zijn van deze Ultrabooks. Ik zal er binnenkort eens langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
Hier in Utrecht nog niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Degene die hem al hebben. Is hij snel zoals je hem verwacht met de aangeboden specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
@Frietsaus, is het handig als je in de openingstopic behalve de 3 verschillende uitvoeringen, ook een soort van tips/tricks kopje aan toevoeg.

Merk dat de verschillende mensen die hem al hebben toch tegen kleine punten aanlopen, zoals net las ik bijv. de reactie over drivers of trackpad.

Door het te bundelen hoeven we daarvoor straks niet hele bladzijdes door te akkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wind_surfer
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-11-2021
Is er al een review uitgevoerd? Of een vergelijk met de XPS 13? Ik kan in ieder geval niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvBest
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-03-2019
wind_surfer schreef op zondag 01 november 2015 @ 19:15:
Is er al een review uitgevoerd? Of een vergelijk met de XPS 13? Ik kan in ieder geval niks vinden.
Helaas nog niet beschikbaar, gezien beide modellen pas net op de markt zijn
Frietsaus schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 19:45:
Accuduur tot zover goed. Ik ben om 17:35 begonnen, ik zit te internetten via Chrome (niet de zuinigste), af en toe muziek via Spotify, af en toe YouTube, PowerPoint en Skype staat ook aan. De helderheid staat op ongeveer 50% en ik heb nu nog 64% over met een schatting van 4 uur en 3 minuten resterend. Ik denk dat 6 a 7 uur dus wel mogelijk moet zijn. Wellicht meer met de helderheid nog lager.
HP meldt zelf een batterijduur van 9uur voor de HP Envy (13-d020nd) . Wat is jou gemiddelde ervaring nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Laatst online: 05-07 13:25
Zo... ik heb net de Envy 13-d020nd besteld, mede dankzij je snelle feedback over het scherm Frietsaus .... as woensdag zou hij uiterlijk hier moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
@spacecrap... Toppie. Ik verwacht de mijne ook op 4 november, gisteren besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
NielsvBest schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:16:
[...]

Helaas nog niet beschikbaar, gezien beide modellen pas net op de markt zijn
Ik wacht ook nog op een goede review. Zelfs op de rest van het internet is nog niet veel te vinden over 13-d020nd die ik op het oog heb.
spacecrap schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:08:
Zo... ik heb net de Envy 13-d020nd besteld, mede dankzij je snelle feedback over het scherm Frietsaus .... as woensdag zou hij uiterlijk hier moeten zijn...
RonaldBe schreef op zondag 01 november 2015 @ 21:52:
@spacecrap... Toppie. Ik verwacht de mijne ook op 4 november, gisteren besteld.
Ik wacht met smart op jullie ervaringen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Het is een gok geweest, maar vind het prijsverschil met de Dell XPS 13 redelijk groot. Zeker omdat tot 31/10 een kortingsactie van HP met 10% geldig was. Dit maakte het nog extra interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
RonaldBe schreef op zondag 01 november 2015 @ 22:07:
Het is een gok geweest, maar vind het prijsverschil met de Dell XPS 13 redelijk groot. Zeker omdat tot 31/10 een kortingsactie van HP met 10% geldig was. Dit maakte het nog extra interessant.
Ik kom deze kortingscodes inderdaad tegen in een ander topic. Helaas kan ik geen actuele kortingscodes vinden, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat deze niet meer komen de komende weken ;).

Helaas ben ik sinds een paar weken student-af, maar wellicht kan ik nog gebruik maken van de studentenkorting van HP (en natuurlijk van de Cashback actie bij CashbackXL).

Ik heb altijd de voorkeur om dergelijke apparatuur in een fysieke winkel te kopen (zodat je daar ook naar toe kunt wanneer er iets kapot is) en zou daarom het kopen van de Envy 13 bij Coolblue prefereren (al zijn er verder nog niet veel alternatieven wat betreft aanbieders). Wanneer dit echter 10% korting + 5% cashback scheelt, dan is de keuze om online te bestellen meteen een stuk aangenamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
Heb je toevallig geen toegang meer tot je studenten mail? Want dan zou het nog kunnen en deze is alleen nodig om te registreren daarna kun je hem veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
Axente schreef op maandag 02 november 2015 @ 08:07:
Heb je toevallig geen toegang meer tot je studenten mail? Want dan zou het nog kunnen en deze is alleen nodig om te registreren daarna kun je hem veranderen.
Jawel, als het goed is worden alle e-mails die daarna verstuurd worden nog doorgestuurd naar mijn privé emailadres. Eventuele bevestigingsmailtjes en dergelijke kan ik dus gewoon (via mijn privé emailadres) bevestigen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
RonaldBe schreef op zondag 01 november 2015 @ 15:21:
@Frietsaus, is het handig als je in de openingstopic behalve de 3 verschillende uitvoeringen, ook een soort van tips/tricks kopje aan toevoeg.

Merk dat de verschillende mensen die hem al hebben toch tegen kleine punten aanlopen, zoals net las ik bijv. de reactie over drivers of trackpad.

Door het te bundelen hoeven we daarvoor straks niet hele bladzijdes door te akkeren.
Dit heb ik toegevoegd met twee tips (fan en touchpad).
NielsvBest schreef op zondag 01 november 2015 @ 20:16:
HP meldt zelf een batterijduur van 9uur voor de HP Envy (13-d020nd) . Wat is jou gemiddelde ervaring nu?
9 uur lijkt me wat ruim ingeschat door HP. Mijn eerste run, dus ja die kan beter worden maar hoeft niet, leverde ongeveer 6 a 7 uur op met 50% helderheid. 9u is wellicht haalbaar met de helderheid op bijna 0 en als je verder geen intensieve dingen doet, maar dat kan ik niet bevestigen.

[ Voor 31% gewijzigd door Frietsaus op 02-11-2015 14:22 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste