Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 09:49
Ik heb een nieuw exemplaar, maar wéér resoneert de rechterspeaker. Hebben jullie hier geen last van?

Ps: Ik ben er wel achter dat andere laptops die ik heb dit ook doen, maar wel in mindere mate. Het lijkt net alsof er iets resoneert wat naast de speaker gemonteerd is, in plaats van de speaker zelf. Het gebeurt vooral met het geluid op het hoogste vermogen.

Update: Ook het scherm maakt een brommend geluid als de helderheid onder 80% staat. Erg irritant.

[ Voor 68% gewijzigd door Sier op 19-05-2016 20:48 ]

Apple iPhone 16 Pro - HP Envy x360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:36
Ik ben sinds gisteren in bezit van een 13-d082nd. Nu staat er bij de Support Assistant dat ik nog maar 7 maanden garantie heb. Wil dit betekenen dat dit niet een nieuw exemplaar is? De support-afdeling van HP is maandag pas weer open, dus ik kan nu niet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Hp Envy 13 d082dn binnen.
i5 256ssd 4gbram
Via ibood bestelt voor 749 EU vorige week.

Ik ben super tevreden tot zover, alles werkt maar ik wil een mooie case voor mijn laptop hebben. Mijn vorige laptop had namelijk water en stootschade omdat ik mijn laptop vaak naar school mee nam. Er lekte een flesje water op en toen was het einde oefening.

Weet iemand waar ik iets soortgelijks als dit kan krijgen:
http://www.ebay.com/itm/Y...5c875b:g:1n0AAOSwU1FXP-JN

Verder heb ik wel de keyboard cover gevonden wat de juiste moet zijn voor dit model:
http://www.ebay.com/itm/252410821093?var=551258664599

http://www.ebay.com/itm/U...85e909:g:l84AAOxyVPJSIbtb

Alieexpress heeft ze helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Hoe kun je er water op lekken? Misschien het flesje niet op je laptop zetten. Als het tijdens het vervoer is gebeurd dan je laptop in een (waterdichte) sleeve stoppen. Ik heb in mijn tas een apart vak voor mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flesje sprong open door de druk in me tas van alle boeken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 14:15:
Flesje sprong open door de druk in me tas van alle boeken..
Dan zou ik een waterdichte sleeve kopen. Dan gaat een (toetsenbord)cover niet tegen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
Ik vraag me af hoe de bouwkwaliteit van de Hp envy zich verhoudt tot de spectre. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
Ook de derde Envy 13 heb ik teruggestuurd. Ik ben twee maanden bezig geweest, maar het mocht niet baten. Ik ga nu toch voor een Zenbook!

• HTCHolland
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Beste luitjes,

Ik zag in de openingspost staan dat studenten korting krijgen, geldt deze korting nog? En zo ja, op welke site moet ik de laptop dan bestellen.

Bij voorbaat dank, _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sier
HTCHolland schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:55:
Beste luitjes,

Ik zag in de openingspost staan dat studenten korting krijgen, geldt deze korting nog? En zo ja, op welke site moet ik de laptop dan bestellen.

Bij voorbaat dank, _/-\o_
Je kunt je via de site van HP registreren als student met je studenten-email, dan krijg je de korting automatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTCHolland
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Oh top, ontzettend bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 17:49

aap

Weet iemand wat het verschil is tussen de HP Envy 13-d020nd en de HP Envy 13-d131nd?
Ze zouden beide een QHD scherm, een 256 MB SD, 8 MB geheugen en een i7 moeten hebben. Maar de laatste is 50 euro duurder. Staat daar nog een voordeel tegenover dat ik over het hoofd gezien heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 17:55
aap schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:37:
Weet iemand wat het verschil is tussen de HP Envy 13-d020nd en de HP Envy 13-d131nd?
Ze zouden bijden een QHD scherm, een 256 MB SD, 8 MB geheugen en een i7 moeten hebben. Maar de laatste is 50 euro duurder. Staat daar nog een voordeel tegenover dat ik over het hoofd gezien heb?
Bij twee modellen met i5 en FHD scherm was het verschil tussen de d0xxnd en de d1xxnd (met verder identieke specificaties) dat de laatste een glasplaat over het scherm had (en de eerste een mat scherm had).

Ik weet niet of dat bij deze twee ook zo is. De QHD modellen hebben sowieso al glanzende schermen natuurlijk.

• aap

aap

Dat zou het wel eens kunnen zijn dan. Ik had op internet een service manual gevonden en ik zag dat de replacement parts voor de schermen verschillend waren voor de d0xx en d1xx modellen, zonder dat uit die manual bleek waarom.

Maar HP doet dan weinig moeite om aan de consumenten uit te leggen dat daar iets te kiezen valt.

Coolblue kon ook geen bevredigend antwoord geven op de verschillen, terwijl ze beide modellen aanbieden.

• thomas_n
Ik keek nog even op de site van HP en zag dat er in de specificaties van de d131nd inderdaad gesproken wordt over "glas van rand tot rand". Bij de d020nd staat dat niet en die heeft ook nog een iets lager opgegeven gewicht.

Dat zal het dus wel zijn. Duidelijke communicatie over de verschillende modellen is het niet, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Vraag me af hoe dat er uit ziet met dat glas en of het de backlight bleed mogelijk vermindert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas_n
Het ziet er niet heel bijzonder uit hoor, er zit gewoon dun glas over het scherm en bezel (tot de rand). Het staat wel mooi en maakt het scherm iets stijver, maar voegt verder niet veel toe.

Er is wel iets van backlight bleed, niet heel extreem. Om te weten of het door het glas minder wordt zou je eigenlijk een groot aantal exemplaren, zowel met als zonder glas, moeten onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
Nieuw model komt eraan! Ik heb interesse.

YouTube: HP ENVY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Nu online
Ik zie niet heel veel verschil. Bling bling scharnier (hoeft van mij dan weer niet) en andere speakerafdekking. Voor de rest bijna gelijk (zover ik kan zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap

aap

Ik had eerst mijn zinnen gezet op de Kaby Lake ENVY, maar het heeft zo lang geduurd dat mijn hart intussen geswitched is naar de Dell XPS 13...
Van het filmpje krijg ik daar niet direct spijt van. Misschien krijg ik dat wel als blijkt dat de nieuwe ENVY (veel) betere value gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
aap schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 17:36:
Ik had eerst mijn zinnen gezet op de Kaby Lake ENVY, maar het heeft zo lang geduurd dat mijn hart intussen geswitched is naar de Dell XPS 13...
Van het filmpje krijg ik daar niet direct spijt van. Misschien krijg ik dat wel als blijkt dat de nieuwe ENVY (veel) betere value gaat geven.
Ik heb zelf sinds een jaar de ENVY met Core i7 en QHD scherm. Destijds heb ik ook enorm getwijfeld of ik de Dell XPS 13 zou kopen, maar deze was in dezelfde configuratie ruim 700 euro duurder. Soms heb ik wel spijt van mijn keuze omdat de bouwkwaliteit van de ENVY niet zo goed is als die van de XPS 13. Ik vraag me af wat dit voor de levensduur zal betekenen.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar wel Envy 13-kennis zie ik...
Ik ben in de running voor een ultrabook, maar een absolute pré is een mat scherm, wat HP ook levert.

Simpele vraag is welke huidige Envy 13-modellen (Kaby Lake) bieden een mat scherm?
Volgens mij is dat er helaas geen één namelijk, maar ik hoop toch echt dat ik hiermee verkeerd zit.

De HP Envy 13-d125nd heeft dat bijvoorbeeld wel en heeft ook 3x USB A ipv 2x USB A + 1x USB C (zoals de nieuwe modellen aan boord hebben), maar als ik nu veel geld uitgeef wil ik wel Kaby Lake ipv Skylake. Tevens is standaard een 512GB SSD gewenst. Dan kom ik uit op de HP Envy 13-ab010nd, maar dat is een glare-scherm. Het liefste zie ik de d125nd-behuizing en scherm met de inhoud van de ab010nd, maar dat is niet echt mogelijk volgens mij? Iemand die wel een nieuw high-end model van de 13 kent met mat scherm?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
CLB schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 21:50:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar wel Envy 13-kennis zie ik...
Ik ben in de running voor een ultrabook, maar een absolute pré is een mat scherm, wat HP ook levert.

Simpele vraag is welke huidige Envy 13-modellen (Kaby Lake) bieden een mat scherm?
Volgens mij is dat er helaas geen één namelijk, maar ik hoop toch echt dat ik hiermee verkeerd zit.

De HP Envy 13-d125nd heeft dat bijvoorbeeld wel en heeft ook 3x USB A ipv 2x USB A + 1x USB C (zoals de nieuwe modellen aan boord hebben), maar als ik nu veel geld uitgeef wil ik wel Kaby Lake ipv Skylake. Tevens is standaard een 512GB SSD gewenst. Dan kom ik uit op de HP Envy 13-ab010nd, maar dat is een glare-scherm. Het liefste zie ik de d125nd-behuizing en scherm met de inhoud van de ab010nd, maar dat is niet echt mogelijk volgens mij? Iemand die wel een nieuw high-end model van de 13 kent met mat scherm?
Je hebt twee verschillende soorten schermen en coatings. De full-hd schermen hebben een plastic bezel, met een glanzend scherm, MacBook Air a-like. Ik kom van een mat scherm, en vind het persoonlijk niet heel storend. De hogere resolutie schermen hebben een afwerking van edge-to-edge glas. Echt matte schermen zijn er dus niet meer. Ik vind de nieuwe Envy's echter wel erg mooie en goede laptops. De accuduur is ook echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Thanks, dan wordt het geen Envy hier, jammer HP!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnia love
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-06 08:06
Kunt u mij meer vertellen over de accuduur.
Hoe lang gaat het bij licht/normaal/zwaar gebruik?
Hoe lang zal de accu gaan als je alleen word en internet (geen YT of andere broadcast website's)gebruikt?
Alvast bedankt!
Sier schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 14:23:
[...]

Je hebt twee verschillende soorten schermen en coatings. De full-hd schermen hebben een plastic bezel, met een glanzend scherm, MacBook Air a-like. Ik kom van een mat scherm, en vind het persoonlijk niet heel storend. De hogere resolutie schermen hebben een afwerking van edge-to-edge glas. Echt matte schermen zijn er dus niet meer. Ik vind de nieuwe Envy's echter wel erg mooie en goede laptops. De accuduur is ook echt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sier
Omnia love schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:14:
Kunt u mij meer vertellen over de accuduur.
Hoe lang gaat het bij licht/normaal/zwaar gebruik?
Hoe lang zal de accu gaan als je alleen word en internet (geen YT of andere broadcast website's)gebruikt?
Alvast bedankt!

[...]
Ik gebruik de laptop eigenlijk alleen voor licht en normaal gebruik (dus Word, internet, SPSS en NVivo voor mijn studie en Netflix). Bij licht/normaal gebruik gaat de accu wel een uur of 10-12 mee, denk ik. Misschien nog wel meer. Zwaarder gebruik durf ik niet te zeggen.

Alhoewel inaccuraat en meestal onbetrouwbaar, hierbij toch een screenshot van de geschatte batterijduur door Windows:

Batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Dit topic is wel toe aan een Kaby Lake update. Vanavond de ENVY 13-AB000ND besteld... Ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Laatst online: 09-09 09:07
xabre16v schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 21:51:
Dit topic is wel toe aan een Kaby Lake update. Vanavond de ENVY 13-AB000ND besteld... Ik ben benieuwd. :)
De zaak heeft er ook een voor mij besteld! Ben benieuwd of hij uberhaupt wordt geleverd.. HIj was vrij snel overal uitverkocht..
Het betreft de HP Envy 13-ab021nd..

Weet iemand overigens of de USB-C poort Thunderbolt is? Kan er weinig over vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Inmiddels mijn ab000nd (goedkoopste met 4gb ram en fullhd) weer ingeleverd bij de mediamarkt.. 4gb is echt net niks, bovendien zat er een dode pixel in.

Nu de ab021nd (meest luxe model).. glas van rand tot rand is echt prachtig en gelukkig nu geen dode pixels.

Beide modellen hadden wat last van backlight bleeding maar alleen zichtbaar bij volledig zwart gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
xabre16v schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:13:
Inmiddels mijn ab000nd (goedkoopste met 4gb ram en fullhd) weer ingeleverd bij de mediamarkt.. 4gb is echt net niks, bovendien zat er een dode pixel in.

Nu de ab021nd (meest luxe model).. glas van rand tot rand is echt prachtig en gelukkig nu geen dode pixels.

Beide modellen hadden wat last van backlight bleeding maar alleen zichtbaar bij volledig zwart gelukkig.
Deze krijg ik ook, eind van deze maand!
Dit model heeft geen touchscreen toch? Op de website van HP staan allerlei verschillende verhalen.
Kan je iets meer vertellen over het model, of een kleine mini review? Je kan er heel weinig over op internet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Nee inderdaad geen enkel model heeft touchscreen. Wat wil je verder weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
xabre16v schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:40:
Nee inderdaad geen enkel model heeft touchscreen. Wat wil je verder weten?
Accuduur, en wordt hij echt warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Bioflap schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:29:
[...]

Accuduur, en wordt hij echt warm?
Nee echt warm wordt hij niet. Accuduur kan ik nog weinig over zeggen, pas 1x opgeladen :P

Speakers zijn goed voor een laptop, kunnen lekker luid zonder gekraak. Toetsenbord en trackpad zijn heerlijk.

Ik vind de laptop redelijk vergelijkbaar met mijn oude MacBook Pro 2013. Die heb ik weggedaan omdat OSX gewoon niks voor mij is.

Ben er erg blij mee. :)

Weet iemand trouwens hoe je ooit de Windows 10 vanaf de recovery partitie kan installeren mocht je de laptop ooit willen verkopen?

Ik heb van plan de laptop leeg te halen en een schone Windows 10 te installeren zonder al die bloatware van HP.

• xabre16v
  • Niet online
Wie heeft er ervaring met het weghalen van de Intel sticker? Weet niet of er mogelijk een dikke lijmlaag overblijft of kleurverschil. (anders laat ik 'm zitten)

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Die Intel stickers gaan doorgaans zonder resten en problemen weg van de behuizing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Frietsaus schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 20:32:
Die Intel stickers gaan doorgaans zonder resten en problemen weg van de behuizing. :)
Bedankt. Inmiddels netjes verwijderd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Ik heb nu sinds 2 dagen het ab021nd model. Ik merk zojuist rechtsonder het scherm toch aardig wat backlight bleeding. Ik weet nog niet echt of ik hier iets mee ga doen.. Het is namelijk best wel hinderlijk.

Overigens moet ik zeggen dat de laptop echt heel erg goed bevalt! Het is echt een geweldige laptop om op te werken. Het toetsenbord is heerlijk stil en typt erg fijn! Ik kan de laptop zeker aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
Zitten hier al mensen op de insider preview? Ik merk sinds dat ik over ben op de insider preview (slow ring), mijn sneltoetsen voor de helderheid niet meer werken. Geluid enzo werkt overigens wel.

Daarnaast heb ik W10 Enterprise er op gezet, een stuk minder RAM verbruik zonder alle HP-applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ja rechtsonder heb ik ook een plek zitten. Ik heb van te voren dit hele topic doorgelezen en was op de hoogte van de 'kwaliteit' van dit scherm. Ik heb dit maar geaccepteerd. Overigens had ik hiervoor de ab000nd welke een dode pixel had midden in het scherm.
Schone installatie is zeker aan te bevelen zonder alle HP bloatware. :) Overigens heb ik de HP AudioSwitch en HP HotKey wel weer geïnstalleerd.

Voor de problemen met de insider preview verwacht ikdat HP nog wel met een update komt voor HP HotKey.

[ Voor 11% gewijzigd door xabre16v op 05-03-2017 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
xabre16v schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:47:
Ja rechtsonder heb ik ook een plek zitten. Ik heb van te voren dit hele topic doorgelezen en was op de hoogte van de 'kwaliteit' van dit scherm. Ik heb dit maar geaccepteerd. Overigens had ik hiervoor de ab000nd welke een dode pixel had midden in het scherm.
Schone installatie is zeker aan te bevelen zonder alle HP bloatware. :) Overigens heb ik de HP AudioSwitch en HP HotKey wel weer geïnstalleerd.

Voor de problemen met de insider preview verwacht ikdat HP nog wel met een update komt voor HP HotKey.
Ik heb inderdaad ook als enige bloatware de Audiosoftware en hotkey erop gezet.
Wel apart, ik was inderdaad ook op de hoogte van de backlight bleeding, maar eigenlijk is het belachelijk dat je het met zo'n prijskaartje accepteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Bioflap schreef op zondag 5 maart 2017 @ 10:52:
[...]

Ik heb inderdaad ook als enige bloatware de Audiosoftware en hotkey erop gezet.
Wel apart, ik was inderdaad ook op de hoogte van de backlight bleeding, maar eigenlijk is het belachelijk dat je het met zo'n prijskaartje accepteert.
Ja gek hè, eerlijk gezegd vind ik het zelf ook raar.
Stomme is dat ruilen bijna zinloos is, ze hebben het allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
xabre16v schreef op zondag 5 maart 2017 @ 11:01:
[...]

Ja gek hè, eerlijk gezegd vind ik het zelf ook raar.
Stomme is dat ruilen bijna zinloos is, ze hebben het allemaal..
Ja, daarom vind ik het ook niet echt iets om hem terug te sturen. Ik heb hem overigens gekocht via de MediaMarkt, dus ik weet niet hoe de retourprocedure gaat. Mocht je hem dan een paar weken kwijt zijn heb ik daar eerlijk gezegd ook weinig zin in.

Welke schaling gebruiken jullie met het 3k-scherm? Ik zit zelf een beetje te kloten tussen 175% en 200%. 175 is best klein en nog net acceptabel. 200% is erg mooi, maar dan benut je het scherm minder.

Het touchpad werkt overigens erg fijn! Alleen is het Edge fijn om te browsen, de andere browsers scrollen dan weer niet zo fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ik heb de schaling op de default 200% staan. Ziet er toch wel het beste uit.
Ik heb het scrollen op snelst gezet want met default instelling gaat het mij echt te langzaam. :P

Als hem online hebt gekocht kan je hem in de winkel retourneren, wet koop of afstand. Wel Windows 10 terug zetten met behulp van de hp recovery partitie en alles als nieuw in de doos doen. Geld stond binnen week terug op mijn rekening.

[ Voor 108% gewijzigd door xabre16v op 05-03-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
xabre16v schreef op zondag 5 maart 2017 @ 13:14:
Ik heb de schaling op de default 200% staan. Ziet er toch wel het beste uit.
Ik heb het scrollen op snelst gezet want met default instelling gaat het mij echt te langzaam. :P

Als hem online hebt gekocht kan je hem in de winkel retourneren, wet koop of afstand. Wel Windows 10 terug zetten met behulp van de hp recovery partitie en alles als nieuw in de doos doen. Geld stond binnen week terug op mijn rekening.
HP Recovery partitie is natuurlijk allang verwijderd :+
Overigens merk ik dat met regelmaat de fan begint te draaien. Ik heb al wel de laatste BIOS-update gehad, maar toch gaat hij met regelmaat aan. Soms is het terwijl ik er niets mee doe, soms als ik alleen al Edge opstart.

Net ging hij out of the blue opeens naar 70graden. Standaard zit hij zo rond de 50/60. Is wel met een i7.

EDIT:
Net ff gekeken, het zijn ergens Windows updates waar hij mee bezig is. Alleen zijn er nergens updates beschikbaar :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bioflap op 06-03-2017 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Dat die fan regelmatig aanslaat heb ik ook last van laatste BIOS. Gisteren even zitten te experimenteren (Intel Extreme Tuning Utility) met undervolten, nu CPU 0,085V eraf en GPU 0,095V eraf. Met meer eraf blijft de boel niet stabiel meer.
Fan slaat stuk minder aan nu. :)

Eerlijk gezegd moet ik nog steeds Windows 10 eens schoon installeren :o

[ Voor 12% gewijzigd door xabre16v op 10-03-2017 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
xabre16v schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:44:
Dat die fan regelmatig aanslaat heb ik ook last van laatste BIOS. Gisteren even zitten te experimenteren (Intel Extreme Tuning Utility) met undervolten, nu CPU 0,085V eraf en GPU 0,095V eraf. Met meer eraf blijft de boel niet stabiel meer.
Fan slaat stuk minder aan nu. :)

Eerlijk gezegd moet ik nog steeds Windows 10 eens schoon installeren :o
Clean install helpt wel een beetje. Heb alleen af en toe nog last dat hij random een uur gaat blazen omdat Windows in de achtergrond bezig is met een proces :)

Ik zou nog niet de insider-preview proberen. Een aantal hotkey's werken niet meer en de gestures in Edge zijn ook uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenesiZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 19:57
Ik heb sinds vanmiddag ook een Envy, de 13-AB021ND om precies te zijn maar heb twee vraagjes. Ik heb in de bios niets staan over het uitzetten van de fan, is dat er gewoon uit gehaald in dit type met de Sky Lake cpu.

En de andere vraag is of iemand weet of deze met USB-C opgeladen kan worden met een dockingstation, bijvoorbeeld van Kensington met een losse adapter? Ik zou hem graag op mijn bureau aan willen koppelen op mijn desktop-producten maar zou dit het liefst maar met 1 kabel willen doen O-)

IG MarkMeisner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
GenesiZ schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 23:46:
Ik heb sinds vanmiddag ook een Envy, de 13-AB021ND om precies te zijn maar heb twee vraagjes. Ik heb in de bios niets staan over het uitzetten van de fan, is dat er gewoon uit gehaald in dit type met de Sky Lake cpu.

En de andere vraag is of iemand weet of deze met USB-C opgeladen kan worden met een dockingstation, bijvoorbeeld van Kensington met een losse adapter? Ik zou hem graag op mijn bureau aan willen koppelen op mijn desktop-producten maar zou dit het liefst maar met 1 kabel willen doen O-)
Voor zover ik weet is het niet mogelijk om de laptop op te laden via de USB-C kabel.
Daarnaast viel mij op dat niet alle dockingstations via USB-C werken. Met de USB-Hub van Dell werkt bij mij alleen de netwerkpoort en de USB poort. VGA weer niet.

Hoe je de FAN uitzet weet ik ook niet. Ik weet wel dat ik mij er aardig aan stoor dat hij constant aan het blazen is.. Helemaal vergeleken met de XPS13 die ik voor mijn werk gebruik. Die hoor je nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-09 14:39
De laptop komt erg langzaam uit slaapstand. Soms moet ik hem zelfs herstarten.

Bekend probleem? Hoe op te lossen?

• xabre16v
  • Niet online
Ik heb een HP Envy 13-ab021nd.

Probleem is als ik de laptop uitzet (dus echt uit, geen slaapstand) en ik een aantal dagen tot een week de laptop niet gebruik de accu leeg is. Dit terwijl deze echt vol was toen ik hen uit deed. Iets slurpt de accu toch langzaam leeg. Al een verse Windows 10 installatie gedaan maar mocht niet baten.

Op internet zie ik meer mensen klagen met HP laptop over dit probleem maar eigenlijk zonder oplossing. Mensen die zich hier in herkennen?

[ Voor 12% gewijzigd door xabre16v op 14-12-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnanning
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-12-2024
Vandaag eigenaar geworden van de Envy 13 ad112nd, erg mooi ding :). Al wat dingen zoals Office en Bitdefender geïnstalleerd en wat bloatware zooi verwijderd.

Maar nu dacht ik dat het misschien wel beter is om een volledige clean install te doen. Is dit aan te raden? Worden alle drivers dan wel weer mee geïnstalleerd?

[ Voor 10% gewijzigd door pnanning op 09-04-2018 16:43 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste