Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijne is 100% stabiel, zowel dicht- als opengeklapt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:13
Dat is dus zuur. Op zich is het stabiel op het moment als je de pols op de laptop legt maar dat kan niet de bedoeling zijn. Ik probeer een contactnummer te vinden maar heb nog niet veel succes op de site. Product wordt niet herkend en hp support assistent geeft bij ondersteuning aan dat dit model niet langer wordt ondersteund door HP. Iemand die me verder kan helpen?

Edit: nummer gevonden. Mijn scherm lijkt niet goed. Rechts minder speling tussen draaisysteem dan links.

[ Voor 62% gewijzigd door bazzemans op 05-11-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:53
De website is behoorlijk crappy als je het mij vraagt....

Het contactnummer van HP shop is 020-6551458. Kies 2, leg je probleem uit en vraag daar evt. naar technische helpdesk.

Rechtstreeks technische helpdesk/ klantenservice HP is overigens 020 7219041

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Ik heb direct met de technische helpdesk gebeld. Die hebben mijn klacht opgenomen en me nu gevraagd foto's te sturen. Daarna gaan ze bekijken of ze het mogelijk kunnen repareren of dat er moet worden vervangen. Ze gaven aan dat het geen probleem is dat al meer gemeld is. Dikke pech dus.

Voor de geïnteresseerden hier wat foto's:
Envy-links
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WSvHalPKBc14390WOHDjxkxn/full.jpg

Video van het effect:
[YouTube: https://youtu.be/xpcGo4q4-8Q]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
bazzemans schreef op donderdag 05 november 2015 @ 14:05:
Ik heb direct met de technische helpdesk gebeld. Die hebben mijn klacht opgenomen en me nu gevraagd foto's te sturen. Daarna gaan ze bekijken of ze het mogelijk kunnen repareren of dat er moet worden vervangen. Ze gaven aan dat het geen probleem is dat al meer gemeld is. Dikke pech dus.

Voor de geïnteresseerden hier wat foto's:
[afbeelding]
[afbeelding]

Video van het effect:
[video]
Ik zou niet akkoord gaan met een reparatie, volgens mij heb je binnen 14 dagen recht op een nieuw apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Bedankt voor de tip, die ga ik zeker meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Je moet aan support doorgeven dat je een casenummer nodig hebt zodat je bij de store een omruilprocedure kan starten. De support gaat niet repareren als je binnen de 14 dagen zit, maar dit moet je wel zelf zo sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Ik heb trouwens vandaag nog even gebeld met HP support om te checken wat het retourneringsbeleid mocht een retour gezonden nieuw apparaat weer defect blijken.

Zodra HP een apparaat retour stuurt dan maakt men een nieuwe order aan en gaan de 14 dagen opnieuw lopen. Dit klinkt uiteraard heel logisch, maar ik weet uit ervaring dat niet alle leveranciers zo redeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Zo ik heb hem net ingepakt en ga hem zo wegbrengen, dan zou ik ergens midden volgende week wel een nieuwe moeten hebben. Ik verwacht geen topscherm zonder bleeding, maar we zullen zien hoe ver we komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop wordt morgen verzonden, ik heb het dan zaterdag of maandag binnen. De laptop staat op de HP website trouwens weer op voorraad. Zit nu echt te twijfelen of ik de bestelling moet annuleren of niet, door al die berichten over backlight bleeding haha. Want ik weet zeker van mezelf dat ik het terug zal sturen ook al zal het in mindere mate aanwezig zijn. Mijn alternatief was de nieuwe ASUS zenbook, maar ik hoorde dat die laptop ook al wat last had van backlight bleeding. Is het iets dat alleen IPS-schermen er last van hebben of zo? Ik heb er weinig verstand van. Zo, wat is jullie advies jongens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Het is absoluut niet iets specifiek voor de Envy, heel veel laptop hebben het in meer of mindere mate. Het kan zelfs bij laptops van 2500 euro voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:13:
Mijn laptop wordt morgen verzonden, ik heb het dan zaterdag of maandag binnen. De laptop staat op de HP website trouwens weer op voorraad. Zit nu echt te twijfelen of ik de bestelling moet annuleren of niet, door al die berichten over backlight bleeding haha. Want ik weet zeker van mezelf dat ik het terug zal sturen ook al zal het in mindere mate aanwezig zijn. Mijn alternatief was de nieuwe ASUS zenbook, maar ik hoorde dat die laptop ook al wat last had van backlight bleeding. Is het iets dat alleen IPS-schermen er last van hebben of zo? Ik heb er weinig verstand van. Zo, wat is jullie advies jongens?
Ik heb 'm ook besteld, staat bij mij ook dat de verzending morgen is, terwijl bij de laptop zelf staat: Vandaag voor 17:00 uur besteld: Volgende werkdag in huis* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Kijk niet verbaasd wanneer DHL morgen ineens op de stoep staat. HP schat erg ruim in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Frietsaus schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:48:
Kijk niet verbaasd wanneer DHL morgen ineens op de stoep staat. HP schat erg ruim in.
Sturen ze geen track & trace code of een verzendbevestiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik had hem op een vrijdag besteld en hij zou maandag verzonden worden. Zaterdagochtend om 7 uur kreeg ik de verzendmelding en om 9 uur stond DHL voor de deur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
HP moet eens kappen met DHL Parcel (aka Selektvracht) en overstappen naar iets fatsoenlijks (zoals Dell met UPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0ey schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:43:
[...]

Ik heb 'm ook besteld, staat bij mij ook dat de verzending morgen is, terwijl bij de laptop zelf staat: Vandaag voor 17:00 uur besteld: Volgende werkdag in huis* :P
Denk dat we het zaterdag binnen hebben. Hopelijk zonder mankementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:39:
Het is absoluut niet iets specifiek voor de Envy, heel veel laptop hebben het in meer of mindere mate. Het kan zelfs bij laptops van 2500 euro voorkomen.
Maar heeft het met IPS-scherm te maken, weet je dat? Volgens mij komt het bij tn-panelen niet zoveel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
IPS schermen hebben vooral last van IPS glow, dat lijkt wel op backlight bleed maar is het eigenlijk niet echt. IPS glow heeft met filters te maken. Backlight bleed is niet specifiek voor IPS, ik heb zat TN panels gezien met erge backlight bleed. De reden dat de Envy er last van heeft is eigenlijk gewoon de constructie. Het lcd panel is extreem dun en flexibel, de bezel drukt er iets te hard op waardoor je dit effect krijgt. Het is dus net alsof er een vinger continu op het scherm drukt.

Nu zal de mate van de druk (en dus de backlight bleed) verschillen per exemplaar. Maar aangezien ik zag hoe weinig er nodig is om de bleed te forceren op dit scherm, ben ik ook wel tot de conclusie gekomen dat dit panel door z'n dikte en flexibiliteit sowieso erg gevoelig is voor bleed.

[ Voor 52% gewijzigd door Frietsaus op 05-11-2015 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Dell lijkt het beter onder controle te hebben... als mijn tweede exemplaar tevens opvallende bleed heeft stap ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Als je het over de XPS serie hebt, Dell gebruikt aanzienlijk betere Sharp IGZO panels. ;) Als ik ook een tweede exemplaar met storende bleed ontvang houdt het voor mij ook op ben ik bang. Wat ik dan wel doe weet ik nog niet, misschien dat ik dan terugkeer naar een MacBook Pro waar ik altijd uitstekende ervaringen mee heb gehad.

[ Voor 83% gewijzigd door Frietsaus op 05-11-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Ja heb het inderdaad over XPS serie. De nieuwe XPS13 met FHD, 8GB, 256 ram zou het dan worden... maar .... allereerst HP nog een kans geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Frietsaus schreef op donderdag 05 november 2015 @ 16:51:
Ik had hem op een vrijdag besteld en hij zou maandag verzonden worden. Zaterdagochtend om 7 uur kreeg ik de verzendmelding en om 9 uur stond DHL voor de deur. ;)
Was dat de e-mail met in de titel "Order bevestigd en geplande verzenddatum"? Hierin staat bij mij dat de overdracht naar DHL gepland is op 6-11, vervolgens staat bij de artikelen "Geplande leveringsdatum: 6 Nov 2015".. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nee je krijgt een mailtje van HP met een track and trace code en mail van DHL dat ze langskomen. Maar die mails komen doorgaans te laat. Ga er maar van uit dat als je het op een werkdag voor 17:00 hebt besteld, dat je hem de dag er na binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Frietsaus schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:44:
Nee je krijgt een mailtje van HP met een track and trace code en mail van DHL dat ze langskomen. Maar die mails komen doorgaans te laat. Ga er maar van uit dat als je het op een werkdag voor 17:00 hebt besteld, dat je hem de dag er na binnen hebt.
Ok, bedankt! Ik ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik kan het weten, DHL stond hier al twee keer onverwachts op een zaterdag voor de deur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RonaldBe schreef op woensdag 04 november 2015 @ 20:06:
Krijg om de 10 minuten een melding dat mijn intel graphic driver windows 8r niet functioneert. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Bij mij crashed de Intel HD Graphics Driver ook met enige regelmaat. :( Bij het instellen van mijn laptop stond er een driver update klaar die ik meteen heb geïnstalleerd, misschien ligt het daar aan. Ik zal binnenkort een volledig schone installatie uitvoeren, hopelijk is het dan opgelost.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojeewatnu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 11:25
Na de toch wat tegenvallende ervaringen rond de Envy heb ik zojuist de Spectre x360 besteld.
Ik verwacht dat de bouwkwaliteit iets beter zal zijn dan de Envy, maar ben benieuwd of ik met de Spectre ook bleeding effecten zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ojeewatnu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 12-09 11:25
En een tip voor iedereen die nog wil bestellen:
er is weer een actuele kortingscode voor HP webshop bestellingen boven 999 euro, geldig tot 19 november:
ALLESCODE10
geeft je een korting van 10%

[ Voor 8% gewijzigd door ojeewatnu op 05-11-2015 22:01 . Reden: kortingspercentage toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
spocky schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:36:
[...]

Bij mij crashed de Intel HD Graphics Driver ook met enige regelmaat. :( Bij het instellen van mijn laptop stond er een driver update klaar die ik meteen heb geïnstalleerd, misschien ligt het daar aan. Ik zal binnenkort een volledig schone installatie uitvoeren, hopelijk is het dan opgelost.
Gebeurt dat tijdens speciale dingen of gewoon random? Ik heb in de week dat ik hem heb gehad niet één crash gezien. Wel direct geüpdatet toen de updates er waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:03
Doe eigenlijk geen gekke dingen, hij crashed soms 2x binnen een minuut en soms kan ik uren werken.

Qua driver staat er een actuelere op website van Intel. Weet alleen niet of het verstandig is om die direct te downloaden.

Qua scherm, ik kijk het weekend nog even aan, anders bel ik ze op om melding te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Niet online
Frietsaus schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:20:
[...]

Gebeurt dat tijdens speciale dingen of gewoon random? Ik heb in de week dat ik hem heb gehad niet één crash gezien. Wel direct geüpdatet toen de updates er waren.
Random, ik heb er in ieder geval nog geen patroon in kunnen ontdekken. Het gebeurt zo'n vier keer per dag (ik gebruik mijn laptop de hele dag voor mijn werk). Toch interessant om te horen dat het bij jou niet gebeurt, misschien moet ik toch eens contact met HP opnemen.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik zou zeker even de laatste driver installeren, want de eerste Skylake drivers van Intel waren/zijn zeer slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Frietsaus schreef op donderdag 05 november 2015 @ 15:38:
Zo ik heb hem net ingepakt en ga hem zo wegbrengen, dan zou ik ergens midden volgende week wel een nieuwe moeten hebben. Ik verwacht geen topscherm zonder bleeding, maar we zullen zien hoe ver we komen. :)
Ingepakt....ik neem aan gewoon terug de doos in? (Wellicht staking the obvious, maar dit is de eerste keer dát ik een laptop retour stuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, gewoon zoals HP hem ook gestuurd heeft zonder omdoos (serieus, wie verzint dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
ojeewatnu schreef op donderdag 05 november 2015 @ 20:49:
En een tip voor iedereen die nog wil bestellen:
er is weer een actuele kortingscode voor HP webshop bestellingen boven 999 euro, geldig tot 19 november:
ALLESCODE10
Kijk, maar liefst 10% korting! Ideaal voor de mensen zónder studentenkorting dus. De mensen met studentenkorting krijgen ook 10%; helaas zijn de codes niet te combineren :P.

Ik ben zojuist ook twee kortingscodes tegengekomen (geldig t/m 19 november 2015):
  • 4% Korting op jouw aankoop (geen minimum bestelwaarde)
  • € 50 Korting op aankopen vanaf € 500
Ik weet echter niet of ik deze codes hier mag plaatsen (doordat deze - aan de code te zien - speciaal door HP voor een specifieke website zijn gemaakt). Ik kan je echter wel een linkje sturen waar je deze codes kunt vinden, als dat is wat je wilt. In dat geval, PM!

[ Voor 2% gewijzigd door Weedy op 05-11-2015 21:47 . Reden: Einddatum v/d codes toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik denk niet dat de nieuwe Envy/Spectre e.d. hierbij zitten, zo wel zullen ze niet heel veel goedkoper zijn dan met de kortingscodes hier gegeven lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weedy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
J0ey schreef op donderdag 05 november 2015 @ 22:55:
[...]

Ik denk niet dat de nieuwe Envy/Spectre e.d. hierbij zitten, zo wel zullen ze niet heel veel goedkoper zijn dan met de kortingscodes hier gegeven lijkt mij.
Dat is inderdaad even afwachten. Ik vind de gegeven korting van 10% al vrij fors - al helemaal op zo'n nieuw product dat volgens mij ook nog best aardig verkoopt; één Envy versie was al tijdelijk niet meer direct leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Klopt 10% is niet verkeerd maar ik kan nog wachten en wil die gok wel nemen anders lekker 10% + 5% cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:35
Vandaag het eerste serieuze minpunt van mn Envy tegengekomen... de HDMI poort. Op mn werk wilde ik een WQHD scherm aansluiten met HDMI.... Nou vergeet het maar. Een mini-Displayport aansluiting was echt veel handiger geweest :(

En dan heb ik het nog niet over scaling issues met externe monitoren, dat is ook een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:04:
[...]

Denk dat we het zaterdag binnen hebben. Hopelijk zonder mankementen.
Lijkt er wel op, heb in ieder geval nog iets gehoord van HP dus vandaag zal het niet worden.

EDIT: Staat inmiddels wel een Tracking-ID bij "mijn bestellingen".

[ Voor 10% gewijzigd door J0ey op 06-11-2015 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0ey schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:06:
[...]

Lijkt er wel op, heb in ieder geval nog iets gehoord van HP dus vandaag zal het niet worden.

EDIT: Staat inmiddels wel een Tracking-ID bij "mijn bestellingen".
Bij mij zie ik het ook staan inderdaad. Alleen bij de sleeve staat de verzendgegevens unknown, neem aan dat ze het samen met laptop hebben opgestuurd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Volgens mij heeft HP diverse magazijnlocaties, waarbij de bestelde items vanuit de verschillende locaties worden verzonden en per dhl aan worden geboden.

In mijn geval, kreeg die losse dozen aangeleverd, met 3 verschillende track en trace codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Mythling schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:00:
Vandaag het eerste serieuze minpunt van mn Envy tegengekomen... de HDMI poort. Op mn werk wilde ik een WQHD scherm aansluiten met HDMI.... Nou vergeet het maar. Een mini-Displayport aansluiting was echt veel handiger geweest :(

En dan heb ik het nog niet over scaling issues met externe monitoren, dat is ook een drama.
Wat was er aan de hand, wilde hij niet verder dan 1920*1080? Hdmi zou doorgaans moeten werken met wqhd, zelfs 4k op 30hz op een oudere 1.4 aansluiting als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kilon
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-08 08:17
Frietsaus schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:59:
[...]

Wat was er aan de hand, wilde hij niet verder dan 1920*1080? Hdmi zou doorgaans moeten werken met wqhd, zelfs 4k op 30hz op een oudere 1.4 aansluiting als ik het goed heb.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Een van de redenen waarom ik liever niet voor de XPS ga is het missen van een HDMI of DP aansluting. Het kan ook wel met usb-c, maar dat brengt toch weer wat extra kosten met zich mee met de aanschaf van nieuwe adapters of dockingstation die nog niet te koop schijnt te zijn. En ik ben wel van plan de laptop regelmatig aan te sluiten op een externe monitor of beamer.

[ Voor 6% gewijzigd door kilon op 06-11-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythling
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:35
Wellicht lag het ook aan de monitor, die een verouderde 1.3 aansluiting had waardoor 1080p inderdaad de limiet was. Op dezelfde monitor werkte het met mijn vorige laptop met DP perfect. Ik weet uit mn hoofd niet wat voor HDMI poort er op de Envy zit?

De scaling issues met lagere DPI monitoren blijven wel, al is dat wellicht in Windows beter. Voor Linux is het wachten op Wayland, die daar wel fatsoenlijk mee om moet kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
HP is daar wat onduidelijk over, kan in de handleiding ook niet vinden welke HDMI poort de Envy heeft. Het mooiste zou een 2.x aansluiting zijn, maar ik vermoed een 1.4 aansluiting. De Envy is ook wel echte basis ultrabook, met alleen het echt noodzakelijke er op. Al hebben ze er wel een vingerafdrukscanner en een TPM in weten te duwen.

Als ik hem nog had had ik hem even kunnen testen aan mijn 4K monitor. Maar ik ben het er wel mee eens, ik heb liever DisplayPort dan HDMI. In mijn geval maakte het echter niet zoveel uit, hij zal alleen zo nu en dan aan een VGA beamer hangen. Moet daar nog een converter voor regelen.

[ Voor 43% gewijzigd door Frietsaus op 06-11-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Geen idee of de informatie klopt. Bij de specificaties op pricewatch van tweakers staat HDMI 2.0. Wie vult deze informatie? De producent?

Zie: pricewatch: HP Envy 13-d020nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop is binnen. First impression: i'm lovin' it, erg mooie laptop. Er is misschien wel wat backlight bleed aanwezig, maar ik merk er bijna niks van. Ik heb er een paar foto's gemaakt in een donkere kamer. Op de foto's lijkt het inderdaad veel erger dan het is. Ik weet alleen niet hoe ik die foto's hier moet plaatsen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
bazzemans schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:54:
Geen idee of de informatie klopt. Bij de specificaties op pricewatch van tweakers staat HDMI 2.0. Wie vult deze informatie? De producent?

Zie: pricewatch: HP Envy 13-d020nd
Ik had begrepen dat HDMI 2.0 op Skylake M alleen mogelijk is via een DisplayPort > HDMI 2.0 adapter. De 'native' HDMI is 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Qua backlight bleed, gisteren een dossiernummer laten aanmaken, maar moet zeggen dat ik gewoon heel tevreden ben met het apparaat, stoor mij niet aan de backlight bleed. Kan zijn dat ik nu een exemplaar met weinig, terwijl als ik een nieuwe aanvraag kans heb op een exemplaar welke meer backlight bleed heeft.

Wie heeft er zijn codes al binnengekregen voor de gratis games? Zijn de games de moeite waard om op de laptop te zetten en kan hij deze moeiteloos draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb de code binnengekregen, CS:GO kan hij wel aan op 1080p. De andere games weet ik niet. Het is een leuk extraatje.

Overigens, hoe meer ik er aan denk hoe vaker ik denk "hij had eigenlijk ook niet weg gehoeven". Buiten de backlight om is het voor het geld echt een uitstekend laptopje. Bijna alle laptops hebben wel problemen helaas. We zullen wel zien hoe het volgende exemplaar is, maar waarschijnlijk hou ik die toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Ik heb 'm ook binnen, kan waarschijnlijk gelijk weer terug want net als bij bazzemans beweegt de linkerhoek. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hmm lelijk. Ben benieuwd of mijn volgende ook van dat soort kwaaltjes heeft want dan ga ik er op achteruit. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de fan uitschakelen, het staat constant aan. Ik las hier ergens dat je dat in bios-instellingen moet doen. Weet iemand hoe ik daar kom? En is dat niet erg om het uit te schakelen? Ik gebruik de laptop trouwens nooit intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
BIOS via F10 bij het opstarten en ergens staat Fan Always On. Die uitzetten en het is geregeld. Het is niet erg om het uit te schakelen, de fan springt wel aan zodra het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Pfff, weet niet waar het aan ligt, maar ben al vanaf 12:00 mee bezig, mijn computer werkte niet meer, iets over een melding dat hij niet kon aanmelden bij windows group policy.

Kon niks meer, dus een systeemherstel uitgevoerd, probeer nu alles opnieuw te installeren en hier gaat het mis... mijn wifi signaal rechts onderin, valt telkens weg, van 4 streepjes naar 1 streepje of erger, geen netwerkverbinding.

Krijg op deze manier geen enkele update binnen van windows of via HP. Kan ook geen Office 2016 installeren, dit werkt ook via een download.

Zou dit te maken kunnen hebben met de hardware/software van de laptop?

Laptop staat op 4 meter van de draadloze modem, dit zou het probleem niet mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frietsaus schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 15:07:
BIOS via F10 bij het opstarten en ergens staat Fan Always On. Die uitzetten en het is geregeld. Het is niet erg om het uit te schakelen, de fan springt wel aan zodra het nodig is.
Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
vreemd,

mijn oude laptop behaalt de download snelheid, de envy niet, kom niet hoger dan 14mb per seconde en hij valt dus ook telkens weg.... ligt dus aan de envy???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Hoe heb je een systeemherstel gedaan Ronald? Het beste is om even via HP Recovery naar de Restoreomgeving te starten en te herstellen naar fabrieksinstellingen. Wel even een backup maken. Als hij dan nog raar doet kan er wat serieuzers aan de hand zijn.

[ Voor 70% gewijzigd door Frietsaus op 07-11-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
naar een herstelpunt terugzetten, dit herstelpunt was van de avond dat ik hem heb gekregen, maar nu lijkt het wel alsof het allemaal niet lekker meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Dan zou ik een fabrieksherstel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Oke, dan ga ik nu via hp recovery een fabrieksherstel doen. Wellicht dat dit het beste werkt.

/edit: Zie de optie niet staan?

/edit2: Is het de optie windows systeem opnieuw instellen? Dan kiezen om alles te verwijderen?

[ Voor 42% gewijzigd door br00ky op 07-11-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
*knip* in plaats van 3 keer achter elkaar reageren, kan je ook die mooie wijzigknop gebruiken als je nog wat wil toevoegen :).

[ Voor 82% gewijzigd door br00ky op 07-11-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
*knip* in plaats van 3 keer achter elkaar reageren, kan je ook die mooie wijzigknop gebruiken als je nog wat wil toevoegen :).

[ Voor 70% gewijzigd door br00ky op 07-11-2015 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://support.hp.com/doc-images/402/c04517047.jpg

Deze optie.

[ Voor 88% gewijzigd door Frietsaus op 07-11-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
J0ey schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:16:
Ik heb 'm ook binnen, kan waarschijnlijk gelijk weer terug want net als bij bazzemans beweegt de linkerhoek. |:(
Frietsaus schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 14:48:
Hmm lelijk. Ben benieuwd of mijn volgende ook van dat soort kwaaltjes heeft want dan ga ik er op achteruit. :')
Sorry, vals alarm. :P Ligt aan de tafel, mijn oude laptop was een stuk zwaarder en van plastic waardoor deze waarschijnlijk iets kan doorzakken. Op mijn bureau en een glasplaat ligt die wel goed.

Eerste indruk is heel positief, erg mooi apparaat! Wel idioot veel bloatware geïnstalleerd, binnenkort even een schone installatie erop zetten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
@frietsaus,

heb de optie erboven gedaan, deed er behoorlijk lang over, heeft alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

Alleen blijft hij nu weer hangen op het installeren van office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ja, het duurt even inderdaad maar het zet wel een complete image terug dus dat sluit wel het een en ander uit. Maar dit klinkt niet goed, heb je ook je router al eens uit- en aangezet vanwege de Wifi problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
J0ey schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:58:
[...]

[...]

Sorry, vals alarm. :P Ligt aan de tafel, mijn oude laptop was een stuk zwaarder en van plastic waardoor deze waarschijnlijk iets kan doorzakken. Op mijn bureau en een glasplaat ligt die wel goed.

Eerste indruk is heel positief, erg mooi apparaat! Wel idioot veel bloatware geïnstalleerd, binnenkort even een schone installatie erop zetten denk ik.
Haha mooi dat jij het niet hebt. Bij mij is er ook echt een verschil tussen links en rechts te zien. Heb inmiddels te horen gekregen dat ik de laptop als doa kan beschouwen en een omruilprocedure kan starten.

Verder ben ik echt super tevreden. Blacklight bleed is minimaal en stoor ik me nauwelijks aan. Alleen bij 100% brightness en in het pikkedonker op een zwart scherm te zien. De laptop draait als een zonnetje en heeft een prachtig design.

Qua games heb ik ook Grid gespeeld. Ook prima te spelen. Leuk maar ik speel toch nauwelijks spellen. Wel erg prettig hoe snel software start en soepel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Goed om te horen dat er wat positievere ervaringen binnendruppelen m.b.t. backlight bleeding. Het is toch wel een toppertje van een laptop, zou zonde zijn als elk exemplaar serieuze backlight bleeding zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Helemaal waar Frietsaus. Graag positieve ervaringen ook melden, anders krijgt men ten onrechte een verkeerd beeld.

Vraagje trouwens. Wat kan ik gebruiken om scherm/toentsenbord goed te beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik heb er een ShaggyMax tussen liggen. Formaatje Retina MacBook Pro 13". :)

shaggymax.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
bazzemans schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 17:33:
[...]

Haha mooi dat jij het niet hebt. Bij mij is er ook echt een verschil tussen links en rechts te zien. Heb inmiddels te horen gekregen dat ik de laptop als doa kan beschouwen en een omruilprocedure kan starten.

Verder ben ik echt super tevreden. Blacklight bleed is minimaal en stoor ik me nauwelijks aan. Alleen bij 100% brightness en in het pikkedonker op een zwart scherm te zien. De laptop draait als een zonnetje en heeft een prachtig design.

Qua games heb ik ook Grid gespeeld. Ook prima te spelen. Leuk maar ik speel toch nauwelijks spellen. Wel erg prettig hoe snel software start en soepel werkt.
Hmm, toch niet helemaal geen last helaas. Ik denk dat het minder is dan bij jouw laptop, maar er zit wel een klein verschil tussen het linker en het rechter scharnier, de linker heeft iets meer ruimte (net als op jouw foto). De linkerhoek komt omhoog als het scherm (zo goed als helemaal) naar achter geklapt is.

Ik kijk jullie RMA ervaringen even aan, als dat goed verloopt is het wel even de moeite om 'm om te laten ruilen denk ik (helaas, want verder lijkt die redelijk perfect).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axente
Iemand al games er mee gespeelt ?

Ben benieuwd gezien deze prestaties bij oudere rigs.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bvI2EV3.png

[ Voor 9% gewijzigd door Axente op 07-11-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 21:50

rda

Hoe is de weerspiegeling van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Persoonlijk vind ik de weerspiegeling heel erg meevallen. Daar was ik wel wat bang voor. Nog helemaal niet aan gestoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn voor jullie essentiele accessories voor een ultrabook als deze?

zoieso een goede hoes/tas en voor de rest?
screenprotector?
keyboardprotector?

alvast bedankt, :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Frietsaus schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:00:
Overigens, hoe meer ik er aan denk hoe vaker ik denk "hij had eigenlijk ook niet weg gehoeven". Buiten de backlight om is het voor het geld echt een uitstekend laptopje. Bijna alle laptops hebben wel problemen helaas. We zullen wel zien hoe het volgende exemplaar is, maar waarschijnlijk hou ik die toch wel.
haha, heel herkenbaar... ondanks dat de bleeding toch wel serieus was, twijfelde ik tot het laatste moment met het meegeven aan de koerier. Wat de doorslag gaf is dat ik vind dat een laptop voor dit geld gewoon goed moet zijn en ik hoop dan ook dat ik een niet wiebelend, no bleeding exemplaar krijg :+ (als het me weer tegenvalt stap ik misschien over naar de XPS13)
rda schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 18:48:
Hoe is de weerspiegeling van het scherm?
Weerspiegeling vond ik erg meevallen. Toen hij uitstond dacht ik... ohoh... maar zodra hij aangaat viel het eigelijk niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Frietsaus schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 13:00:
Het lijkt erop dat mijn laptop minder backlight bleeding heeft dan jouw exemplaar (uitgaande van de foto's), dit is wel het 1080p model. Op 100% valt het wel op, op 25% in het donker is het scherm eigenlijk egaal zwart. Ben wel benieuwd hoe lang een RMA duurt, heb je al wat van HP gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Nee, hij is pas gisteren meegegaan met DHL want ik was eersgisteren te laat met afgeven bij het depot. Ze krijgen hem maandag binnen als ik de track and trace zo zie. Volgens de mevrouw aan de telefoon duurt het verwerken één a twee werkdagen en het aanmaken van een order ook één werkdag. Maar voor eind volgende week zou ik een nieuwe moeten hebben, mits op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Frietsaus schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:38:
Nee, hij is pas gisteren meegegaan met DHL want ik was eersgisteren te laat met afgeven bij het depot. Ze krijgen hem maandag binnen als ik de track and trace zo zie. Volgens de mevrouw aan de telefoon duurt het verwerken één a twee werkdagen en het aanmaken van een order ook één werkdag. Maar voor eind volgende week zou ik een nieuwe moeten hebben, mits op voorraad.
Als dat klopt is dat heel netjes, ben wel benieuwd of ze de laptops zonder problemen omruilen omdat backlight bleed (en bijvoorbeeld het bewegen van de linkerhoek) nogal subjectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Bij mij gaf men aan dat men hem direct zou omruilen na ontvangst 'no questions asked.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
spacecrap schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:55:
Bij mij gaf men aan dat men hem direct zou omruilen na ontvangst 'no questions asked.'
Oh top, bedankt. Dan ga ik maandag ook een RMA aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 21:50

rda

Niemand die een matte folie voor het scherm overweegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
Ik heb er over gedacht rda, maar de spiegeling viel me mee en heb weinig ervaring met evt. kwaliteitsverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
J0ey schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 19:45:
[...]

Als dat klopt is dat heel netjes, ben wel benieuwd of ze de laptops zonder problemen omruilen omdat backlight bleed (en bijvoorbeeld het bewegen van de linkerhoek) nogal subjectief is.
Als het probleem is bevestigd bij de technical support is het direct omruilen zodra de retour is verwerkt zonder verdere vragen. :) De enige controle die ze doen is dat je alles compleet en netjes hebt opgestuurd.

En nee, ik had geen last van het glossy scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door Frietsaus op 07-11-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Vraagje,

na het herstellen van de software, werkt bijna alles weer, behalve de optie, vingerafdruk instellen bij accountopties.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen, heb zowel windows als hp update gedraaid en geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
Ik snap nu overigens ook waarom de tekst in het 'oude' deel van Windows 10 wat blokkeriger is op het QHD+ scherm. In het klassieke deel (desktop, win32-apps) wordt ClearType gebruikt voor de tekst en ClearType is afhankelijk van een RGB subpixelconfiguratie terwijl het QHD+ scherm een RGBW subpixelconfiguratie heeft. Als je ClearType uit zet wordt de tekst dan ook haarscherp, net als in de modern apps van Windows 10. Nadeel is alleen dat ClearType-loze tekst er niet heel mooi uit ziet.

Maar goed, dat is even ter info mocht iemand willen weten waarom sommige tekst wat blokkeriger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Niet online
RonaldBe schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 20:34:
Vraagje,

na het herstellen van de software, werkt bijna alles weer, behalve de optie, vingerafdruk instellen bij accountopties.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen, heb zowel windows als hp update gedraaid en geinstalleerd.
Heb je misschien via Windows systeemherstel je laptop teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Dat had ik namelijk ook gedaan en toen werkte mijn vingerafdruklezer niet meer. Nu heb ik via de HP recovery partitie de laptop opnieuw geïnstalleerd en kan ik weer inloggen met mijn vingerafdruk.

Overigens heb ik na het opnieuw installeren mijn Intel graphic driver niet bijgewerkt naar de nieuwste versie en heb ik geen last meer van beeldscherm driver crashes *O*

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
spocky schreef op zondag 08 november 2015 @ 08:55:
[...]

Heb je misschien via Windows systeemherstel je laptop teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Dat had ik namelijk ook gedaan en toen werkte mijn vingerafdruklezer niet meer. Nu heb ik via de HP recovery partitie de laptop opnieuw geïnstalleerd en kan ik weer inloggen met mijn vingerafdruk.

Overigens heb ik na het opnieuw installeren mijn Intel graphic driver niet bijgewerkt naar de nieuwste versie en heb ik geen last meer van beeldscherm driver crashes *O*
Inderdaad, had de 1e keer via systeemherstel gedaan, maar dit leverde niet het gewenste resulaat. Daarna kreeg ik via Frietsaus de optie om het via hp recovery te doen, alles werkt weer. Heb zelfs de hp update gedaan, incl bios maar excl. de intel graphics driver.

Jij hebt dezelfde acties ondernomen, heb jij je laptop hersteld alleen vanwege de intel graphics driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spocky
  • Niet online
RonaldBe schreef op zondag 08 november 2015 @ 09:05:
[...]

Jij hebt dezelfde acties ondernomen, heb jij je laptop hersteld alleen vanwege de intel graphics driver?
Ja, ik kreeg een paar keer per dag de melding dat de Intel HD graphics driver was gecrashed en dat is nu gelukkig opgelost door de update die in de HP support assistant staat niet te installeren. Nieuwe drivers zijn kennelijk niet altijd beter.

Portugese Wijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
[...]

Heb jij trouwens de software van B&O terug, ik zie net dat het niet meer word weergegeven rechtsonderin het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey there, I am from Austria and was reading through this thread via Google-Translator.

I have the FHD Model. Almost no backlight-bleeding, however there is a yellowish tint to the display. I nearly could get rid of this by calibrating the panel, however the average brightness of this panel is not too high. I guess it is about 250cd/m².

Another problem I experienced was the touchpad. When doing the 2-finger-scrolling feature in browser there was some kind of lag: I scrolled down with fingers very fast, then releasing the touchpad, so the screen-contend was scrolling downwards by itself. What I now could see was some minor stuttering in this scrolling in each of these browsers: IE and Edge. Would you be so kind, to try this out?

chankoedo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
[...]

Waarschijnlijk heeft de herinstallatie je probleem gefixt, niet het feit dat je nog op de oude driver zit. Ik heb bijna een week gewerkt met de nieuwste drivers van de Support Assistent en heb geen enkele crash gehad. :)

Misschien zit er wel een bug in de installatie af fabriek die alleen te herstellen is door nogmaals de image terug te zetten. Toen ik hem net binnen had had ik een fout gemaakt en heb ik direct een Factory image reset gedaan. Wellicht heb ik daarom nooit crashes gezien.

[ Voor 14% gewijzigd door Frietsaus op 08-11-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Wat is de beste manier om de laptop compleet te resetten (voor een RMA)? Ik neem aan via de HP Recovery Manager, maar welke optie wist al mijn gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBe
Loop nog tegen 1 ding aan, mijn oude laptop haalt 39 mb downloadsnelheid terwijl de Envy schommelt tussen de 12 en 20 mb.

Heb via apparaatbeheer al de laatste driver geinstalleerd van intel.

Nog suggesties....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
J0ey schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:47:
Wat is de beste manier om de laptop compleet te resetten (voor een RMA)? Ik neem aan via de HP Recovery Manager, maar welke optie wist al mijn gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ey
Oh juist, bedankt. Was er niet zeker van of alle HP troep en drivers er dan ook afgegooid werden. :P

Overigens nog een klein puntje, het schermpaneel bij mijn model zit aan de linkerkant iets hoger dan aan de rechterkant (in de behuizing). Het gebruikte materiaal van de laptop is prima, maar de bouwkwaliteit van mijn model is vrij slordig.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste