Zeker, zelf slaap ik in de zomer bv ook vaak met de ramen open. Gewoon omdat ik/wij dat lekker vinden. Maar juist tijdens het seizoen dat de verwarming aan staat en ik de warmte zoveel mogelijk wil binnen houden, houd ik de ramen dicht en ventileer ik alleen met de (centrale) wtw unit. De debieten per vertrek zijn dan ook berekend op alleen die mechanische ventilatie. Zie mijn voorgaande bericht.Ragnar9999 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 07:37:
[...]
Natuurlijk heb je gelijk dat het zonde is een WTW te installeren en dan structureel natuurljk ventileren.
Aan de andere kant is een situatie ook niet statisch, grofweg in de zomer natuurljk ventileren en in de winter met een WTW kan ook
Volgens mij zeggen we hetzelfdeFranciesco schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:21:
[...]
Zeker, zelf slaap ik in de zomer bv ook vaak met de ramen open. Gewoon omdat ik/wij dat lekker vinden. Maar juist tijdens het seizoen dat de verwarming aan staat en ik de warmte zoveel mogelijk wil binnen houden, houd ik de ramen dicht en ventileer ik alleen met de (centrale) wtw unit. De debieten per vertrek zijn dan ook berekend op alleen die mechanische ventilatie. Zie mijn voorgaande bericht.
Ik heb onlangs ook een decentraal ventilatie systeem van Climarad maar snap het koppelen van de verschillende componenten niet helemaal.
Situatie:
1x Ventura V1X (Woonkamer)
1x B-Fan (Badkamer)
1x T-Fan (WC)
2x S-Fan+ (Slaapkamer en kantoor)
Alles op dezelfde verdieping.
In de handleiding staat dat je de B- of T-Fan alleen draadloos mag koppelen aan de Ventura.
Ik neem aan dat je ze wel beiden mag koppelen aan de Ventura?
Maar dan de S-Fan. Volgens de handleiding moet die gekoppeld worden aan de 'Climarad Fan'.
Daarmee bedoelen ze de B- of T-Fan. Moet je dan één S-Fan koppelen aan de B-Fan, en de andere S-Fan aan de T-Fan? Ik had eigenlijk verwacht dat je gewoon alles aan de Ventura kon koppelen, als centraal punt.
Iemand die hier meer van weet?
Situatie:
1x Ventura V1X (Woonkamer)
1x B-Fan (Badkamer)
1x T-Fan (WC)
2x S-Fan+ (Slaapkamer en kantoor)
Alles op dezelfde verdieping.
In de handleiding staat dat je de B- of T-Fan alleen draadloos mag koppelen aan de Ventura.
Ik neem aan dat je ze wel beiden mag koppelen aan de Ventura?
Maar dan de S-Fan. Volgens de handleiding moet die gekoppeld worden aan de 'Climarad Fan'.
Daarmee bedoelen ze de B- of T-Fan. Moet je dan één S-Fan koppelen aan de B-Fan, en de andere S-Fan aan de T-Fan? Ik had eigenlijk verwacht dat je gewoon alles aan de Ventura kon koppelen, als centraal punt.
Hoi, ik heb privé ook een aardig setje Climarad hangen. Bij ons over verschillende verdiepingen. De S fans hangen op de slaapkamers op de eerste en zijn allemaal verbonden met de B fan op de badkamer. Dat kan dus gewoon. Ik denk ook dat je het beste elke verdieping als aparte eenheid kan zien.Mr. Jinx schreef op maandag 8 september 2025 @ 14:19:
Klopt ja, ik heb inmiddels ook contact gehad met Climarad.
Het verschilt heel erg per situatie. In mijn geval met een Ventura WTW en verder geen ventilatieroosters is het de bedoeling om de S-Fan te koppelen aan de B- of T-Fan en de Ventura WTW standalone. Ik dacht dus dat alles aan de Venture gekoppeld moest worden, maar dat was niet de bedoeling.
Bij mij is het nu dus zo:
Het verschilt heel erg per situatie. In mijn geval met een Ventura WTW en verder geen ventilatieroosters is het de bedoeling om de S-Fan te koppelen aan de B- of T-Fan en de Ventura WTW standalone. Ik dacht dus dat alles aan de Venture gekoppeld moest worden, maar dat was niet de bedoeling.
Bij mij is het nu dus zo:
- Ventura V1X -> standalone
- S-Fan slaapkamer -> B-Fan (zelfde verdieping)
- S-Fan kantoor -> T-Fan (zelfde verdieping)
Ja dit klinkt als een prima setup en in lijn met de inzichten die ik heb opgedaan! Succes ermeeMr. Jinx schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:41:
Klopt ja, ik heb inmiddels ook contact gehad met Climarad.
Bij mij is het nu dus zo:Eventueel zou ik de S-Fans dus ook aan de B- en T-Fan tegelijk kunnen koppelen maar volgens mij is het perfect zo.
- Ventura V1X -> standalone
- S-Fan slaapkamer -> B-Fan (zelfde verdieping)
- S-Fan kantoor -> T-Fan (zelfde verdieping)
Dat document heb ik inderdaad gebruikt. De installatie is vrij eenvoudig, je krijgt een printplaat met een flat cable die je direct aan de ingebouwde printplaat aansluit. Ik heb overigens een Climarad 2.0. Vervolgens is deze middels een RJ45 kabel bevestigt met een female RJ45 socket, waar je je modbus kabeltje op kunt aansluiten. Ik heb deze aangesloten op een ESP32 (Atom Mstack lite met rs485 module) en die stuur ik vervolgens weer met Home Assistant aan via ESPHome. Maar je kunt ook gewoon een RS485 naar USB kabel gebruiken.Djvdb schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:00:
[...]
Ik zie overigens dat Climarad nu ook de Modbus-registers op hun website heeft gepubliceerd. . Je kunt blijkbaar via modbus een heleboel zelf instellen, waaronder de CO₂-offset, de gewenste luchtvochtigheid en meer.
Kun je iets meer delen over de installatie, ook voor toekomstige gebruikers? Ik heb vandaag even een foto gemaakt van de PCB van mijn Sensa V2X, en daar lijkt inderdaad Modbus ingebouwd te zijn. Er zit namelijk een RJ45- en een MSTB 2,5-connector op en ik ga ervan uit dat die worden gebruikt voor Modbus. Zie ook de foto hieronder.
[Afbeelding]
Als er interesse is kan ik hier wel een blogpost van maken 👍🏻
Ik ben ook aan het overwegen decentrale ventilatie te plaatsen. Nu alleen kiepraampjes en hopen dat het waait. Opzich geen probleem om wat gaten in de muur te boren, maar klopt het dat al die apparaten een eigen maatvoering voor de locatie en diameter van de buizen aanhouden? Mocht ik bijv voor een holtop gaan en die zou sneuvelen over bijv 10 jaar. Dan heb je kans dat hij niet meer verkrijgbaar is en ik nieuwe gaten voor een ander merk moet boren?
Als dat zo is is het niet handiger een kleine centrale unit in een omkasting te plaatsen? dan kan je zelf met slang de locatie van de gaten kiezen?
Als dat zo is is het niet handiger een kleine centrale unit in een omkasting te plaatsen? dan kan je zelf met slang de locatie van de gaten kiezen?
Hier helaas hetzelfde met een S-Fan. Er zit een ventilatieklep in. Als die 's nachts open of dicht gaat hoor je inderdaad een irritant klikkend geluid. Het gaat stapsgewijs, dus je hoort meerde klikjes en kraakjes achter elkaar. De fan zelf is redelijk stil maar dit is ronduit irritant.leejoow schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 06:36:
Wij hebben sinds deze week een S-Fan en een B-Fan hangen. Gedurende de nacht horen wij meerdere keren een klik of klep geluid uit de S-Fan komen. Genoeg geluid om van wakker te worden (we slapen nogal licht).
Heeft iemand deze ervaring ook en wat kunnen we daar aan doen?
In een andere kamer hangt ook een S-Fan. Ik dacht 'goh deze is wel lekker stil'. Maar daar gaat de ventilatieklep gewoon helemaal nooit open. Blijft altijd dicht zitten.
Toch maar eens naar laten kijken.
Wij hebben hetzelfde inderdaad met onze S-Fans. Inmiddels gewend aan het geluid en we worden er niet wakker van, maar irritant is het wel. Ik heb nog geprobeerd om het tikken en kraken te verminderen door met een bus wd40 in de weer te gaan op de klepgeleiders, of hoe je die rails wil noemen waar de klep overheen glijdt, maar dat heeft helaas niks geholpen. Gezien het geluid vermoed ik dat het wel met die rails te maken heeft, maar je kunt onmogelijk met eigen ogen zien / voelen wat er gebeurt.Mr. Jinx schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:44:
[...]
Hier helaas hetzelfde met een S-Fan. Er zit een ventilatieklep in. Als die 's nachts open of dicht gaat hoor je inderdaad een irritant klikkend geluid. Het gaat stapsgewijs, dus je hoort meerde klikjes en kraakjes achter elkaar. De fan zelf is redelijk stil maar dit is ronduit irritant.
In een andere kamer hangt ook een S-Fan. Ik dacht 'goh deze is wel lekker stil'. Maar daar gaat de ventilatieklep gewoon helemaal nooit open. Blijft altijd dicht zitten.
Toch maar eens naar laten kijken.
Uiteindelijk heb ik de aansturing van de klep eruit getrokken en hem handmatig op open gezet. Het geluid zorgde ervoor dat mijn man echt niet kon slapen...
LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module
Dat is ook nog een optie, niet eens aan gedacht. Wellicht dat ik dat ook doe als ik me blijf irriteren.
Ik wil nog uitzoeken hoe die klep wordt aangestuurd zodat ik het zelf via een ESP kan doen 🙂 Scheelt een hoop geluid als de buren een feestje hebben 😅
Aan de zijkant linksonder zit wel een schroefje waarmee je 'm handmatig kan openen/sluiten. Maar dat is natuurlijk geen tweaken
Nog een ervaringsvraag ...
S-Fan is gekoppeld met een B-fan.
Als de S-Fan aanslaat wegens hoge CO2/ppm dan blijft de B-fan uitstaan?
Zet ik de S-Fan handmatig op stand 3, dan gaat de B-fan wel mee draaien.
Klopt dit gedrag? Zou de B-fan niet ook mee moeten draaien als de S-dan aanslaat wegens CO2?
Om dit te testen heb ik het ronde kapje van de B-fan gehaald en de bewegingssensor afgeplakt.
Je ziet dan precies wanneer deze gaat draaien.
Klopt dit gedrag? Zou de B-fan niet ook mee moeten draaien als de S-dan aanslaat wegens CO2?
Om dit te testen heb ik het ronde kapje van de B-fan gehaald en de bewegingssensor afgeplakt.
Inderdaad, de maatvoering en positionering is verschillend voor de diverse merken en types. Met name bij de types met aparte toe- en afvoerbuis.henri_brink schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 11:29:
Ik ben ook aan het overwegen decentrale ventilatie te plaatsen. Nu alleen kiepraampjes en hopen dat het waait. Opzich geen probleem om wat gaten in de muur te boren, maar klopt het dat al die apparaten een eigen maatvoering voor de locatie en diameter van de buizen aanhouden? Mocht ik bijv voor een holtop gaan en die zou sneuvelen over bijv 10 jaar. Dan heb je kans dat hij niet meer verkrijgbaar is en ik nieuwe gaten voor een ander merk moet boren?
De unit in een omkasting plaatsen zou betekenen dat deze veel groter wordt. Ook moet je rekening houden met sensoren die dan wellicht niet meer (goed) werken. De weerstand zal ook toenemen bij het verlengen van de kanalen wat meer geluid en een hoger stroomverbruik kan geven.
Het beste wat je mijn inziens kan doen is het materiaal wat uit de boorgaten komt bewaren voor een mogelijk latere situatie waarbij de boel weer dicht gemaakt moet worden. Ik heb dat zelf ook gedaan en inmiddels ook weer gebruikt. Wat bijvoegen en iets bijkleuren en je ziet er gelukkig weinig meer van.
ok ik was daar al een beetje bang voor. Ik bedoelde niet de decentrale unit in een omkasting plaatsen, maar een kleine unit bedoeld voor centrale balansventilatie...Franciesco schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 19:35:
[...]
Inderdaad, de maatvoering en positionering is verschillend voor de diverse merken en types. Met name bij de types met aparte toe- en afvoerbuis.
De unit in een omkasting plaatsen zou betekenen dat deze veel groter wordt. Ook moet je rekening houden met sensoren die dan wellicht niet meer (goed) werken. De weerstand zal ook toenemen bij het verlengen van de kanalen wat meer geluid en een hoger stroomverbruik kan geven.
Het beste wat je mijn inziens kan doen is het materiaal wat uit de boorgaten komt bewaren voor een mogelijk latere situatie waarbij de boel weer dicht gemaakt moet worden. Ik heb dat zelf ook gedaan en inmiddels ook weer gebruikt. Wat bijvoegen en iets bijkleuren en je ziet er gelukkig weinig meer van.
Ah ok. Dat idee is hier wel eens vaker ter sprake gekomen. En als dat kan, dat kan dat vele voordelen hebben. Maar past qua onderwerp dan beter in het centrale wtw topic.
Dit gedrag herken ik inderdaad ook. Ik heb daar contact over gezocht en dat is zoals het hoort te werken.Mr. Jinx schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:55:
Nog een ervaringsvraag ...
Waarom zou een B-fan moeten gaan meedraaien met een S-fan?
Ervan uitgaande dat de B-fan in de badkamer zit en de S-fan in de slaapkamer
Ervan uitgaande dat de B-fan in de badkamer zit en de S-fan in de slaapkamer
Ik dacht om het systeem in balans te houden? Als je geen luchtroosters hebt dan wordt er met de S-Fan frisse lucht naar binnen geblazen. Ik zou dan verwachten dat de B-fan aan gaat om lucht uit te blazen zodat er net zoveel lucht naar binnen gaat als eruit.
ah okMr. Jinx schreef op woensdag 24 september 2025 @ 20:00:
Ik dacht om het systeem in balans te houden? Als je geen luchtroosters hebt dan wordt er met de S-Fan frisse lucht naar binnen geblazen. Ik zou dan verwachten dat de B-fan aan gaat om lucht uit te blazen zodat er net zoveel lucht naar binnen gaat als eruit.
He, wie wil er eens mee denken.
Wij hebben een huis uit 1953, dus origineel ventilatie langs kozijnen en klapraampjes.
Nu hebben we nieuwe kozijnen met een lucht rooster waar koude tocht door binnen komt en warme lucht naar buiten verdwijnt...
Ik wil graag, vanwege de hoog oplopende CO2 (makkelijk tot boven de 1500ppm) iets aan de ventilatie doen.
Nu heb ik een paar mogelijk opties waar ik graag jullie mening over heb.
Eerst de situatie schets:

Ik heb met rood geel en groen de mogelijke locaties voor ventilatie aangegeven.
Ik denk aan drie opties:
1, twee units, bij rood en groen, ventilatie trekt door de hele kamer.
2. twee units bij rood en geel, minder last van geluid en tocht in de zitkamer.
3. Eén grotere unit bij groen. minder werk, wellicht goedkoper.
bij optie 1 en twee denk ik dan aan gekoppelde één buis wtw's die dus elke minuut van richting wisselen.
bij optie 2 zou het een grotere met kruisende luchtstroom zijn.
Nog een extra vraag. Waarom zegt de installatie handleiding altijd dat deze dingen hoog aan de muur moeten? ik zou hem liever onderin de hoek van de woonkamer hebben. Kan dit gewoon?
Wij hebben een huis uit 1953, dus origineel ventilatie langs kozijnen en klapraampjes.
Nu hebben we nieuwe kozijnen met een lucht rooster waar koude tocht door binnen komt en warme lucht naar buiten verdwijnt...
Ik wil graag, vanwege de hoog oplopende CO2 (makkelijk tot boven de 1500ppm) iets aan de ventilatie doen.
Nu heb ik een paar mogelijk opties waar ik graag jullie mening over heb.
Eerst de situatie schets:

Ik heb met rood geel en groen de mogelijke locaties voor ventilatie aangegeven.
Ik denk aan drie opties:
1, twee units, bij rood en groen, ventilatie trekt door de hele kamer.
2. twee units bij rood en geel, minder last van geluid en tocht in de zitkamer.
3. Eén grotere unit bij groen. minder werk, wellicht goedkoper.
bij optie 1 en twee denk ik dan aan gekoppelde één buis wtw's die dus elke minuut van richting wisselen.
bij optie 2 zou het een grotere met kruisende luchtstroom zijn.
Nog een extra vraag. Waarom zegt de installatie handleiding altijd dat deze dingen hoog aan de muur moeten? ik zou hem liever onderin de hoek van de woonkamer hebben. Kan dit gewoon?
Ik heb hem ook onderop de grond op 2 locaties, werkt prima. wellicht meer stof in je filter? Dat komt typisch minder hoog met langslopen.
Ik zou het aantal units minimaliseren en zeker niet een model nemen dat elke minuut van richting veranderd, ik zelf heb een kruislingse kleine unit van Siegenia de Aeroplus WRG, hij doet wat het moet doen. heb er hiervan 2 beneden hangen en 2 boven (in 2 aparte slaapkamers).
Ik zou het aantal units minimaliseren en zeker niet een model nemen dat elke minuut van richting veranderd, ik zelf heb een kruislingse kleine unit van Siegenia de Aeroplus WRG, hij doet wat het moet doen. heb er hiervan 2 beneden hangen en 2 boven (in 2 aparte slaapkamers).
Niet helemaal on-topic, maar bij gebrek aan beter
Een Brink Sonair of een andere decentrale ventilatie zonder WTW in de woonkamer
Ja, geen probleem
of
Nee, definitieve afrader
?
Ja, geen probleem
of
Nee, definitieve afrader
?
En hoe kijk je naar alleen een unit bij rood of geel, voor het geluid in de zitkamer natuurlijk erg prettig, maar is de luchtverversing in het zitgedeelte dan nog ok?rikkkurd schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 17:52:
Ik heb hem ook onderop de grond op 2 locaties, werkt prima. wellicht meer stof in je filter? Dat komt typisch minder hoog met langslopen.
Ik twijfel zelf om een Siegenia Aeropac IE (iemand ervaring hiermee?) te gaan gebruiken op een slaapkamer. Die wordt toch niet verwarmd en heeft een wtw model minder nut.Ragnar9999 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:20:
Ja, geen probleem
of
Nee, definitieve afrader
?
In de woonkamer echter is het wel verwarmd en kan het ook gauw tot minder comfort (tocht?) leiden.
WTW is helemaal geen must, het kan in verwarmde ruimtes energie besparen, en comfort brengen (geen koude luchtstroom) maar frisse lucht is frisse lucht.Ragnar9999 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:20:
Ja, geen probleem
of
Nee, definitieve afrader
?
[ Voor 50% gewijzigd door rikkkurd op 02-10-2025 17:23 ]
co2 verplaatst zich vrij goed in een open ruimte van hoge naar lage concentraties. Ik heb ook de luchtverversing alleen aan de achterkant van het huis, en het zitgedeelte is vooraan, de luchtkwaliteit blijft dan gewoon goed ook in de woonkamer.hfolkers schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 07:54:
[...]
En hoe kijk je naar alleen een unit bij rood of geel, voor het geluid in de zitkamer natuurlijk erg prettig, maar is de luchtverversing in het zitgedeelte dan nog ok?
Dat werkt natuurlijk niet als er een smalle doorgang of deur tussen voor en achter zit.
Lijkt me helemaal prima, ik vind ze zelf minder mooi door het klokje bovenop daarom heb ik boven ook de aeroplus WRG geplaatst omdat deze strakker zijn vormgegeven.raven22 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:23:
[...]
Ik twijfel zelf om een Siegenia Aeropac IE (iemand ervaring hiermee?) te gaan gebruiken op een slaapkamer. Die wordt toch niet verwarmd en heeft een wtw model minder nut.
In de woonkamer echter is het wel verwarmd en kan het ook gauw tot minder comfort (tocht?) leiden.
Snap ik, maar is alleen slaapkamer en het prijsverschil is door ontbreken wtw behoorlijk.rikkkurd schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:22:
[...]
Lijkt me helemaal prima, ik vind ze zelf minder mooi door het klokje bovenop daarom heb ik boven ook de aeroplus WRG geplaatst omdat deze strakker zijn vormgegeven.
Wij hebben de aeropack nd (basisuitvoering zonder CO2 sturing, qua uiterlijk blijkbaar nog hetzelfde als de varianten die nu verkocht worden)) al een aantal jaren in gebruik op de slaapkamer van mijn vrouw. Installatie, bediening en onderhoud zijn eenvoudig. Wat betreft geluid zo goed als niet te horen op stand "60 m3/u". Luchtstroming is ook nauwelijks merkbaar. Maar als je een redelijke luchtkwaliteit (CO2 niveau lager dan 800 ppm) wilt bereiken dan is onze ervaring dat je voor 1 persoon de "60 m3/u" stand al nodig hebt.
Dank, dat zou betekenen dat voor 2 personen hij harder moet draaien en dus hoorbaar wordt. Daar zal mijn vrouw niet blij mee zijn helaas.PGMO schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:08:
Wij hebben de aeropack nd (basisuitvoering zonder CO2 sturing, qua uiterlijk blijkbaar nog hetzelfde als de varianten die nu verkocht worden)) al een aantal jaren in gebruik op de slaapkamer van mijn vrouw. Installatie, bediening en onderhoud zijn eenvoudig. Wat betreft geluid zo goed als niet te horen op stand "60 m3/u". Luchtstroming is ook nauwelijks merkbaar. Maar als je een redelijke luchtkwaliteit (CO2 niveau lager dan 800 ppm) wilt bereiken dan is onze ervaring dat je voor 1 persoon de "60 m3/u" stand al nodig hebt.
Toch even mijn ervaringen delen met het Oerre systeem (Icon en Ghost).
Sinds kort hebben we in totaal 7 O.erre apparaten:
-3 x Icon 200 app voor de bijkeuken, keuken, woonkamer
-4 x Ghost 160 app voor de slaapkamers
Icon 200:
Op stand 1 is het geluid nog prima te hebben ondanks dat we een open keuken hebben en er dus een versterkend effect is. Op stand “Handmatige warmteterugwinning” met snelheid 1 blijft CO2 zo rond de 600-800ppm in de kamer (5 pers huishouden waarvan 2 pubers enkel op de slaapkamer zijn..). We hebben nog geluidsdempers maar die zet ik er pas in als er ook een gevelkap opzit (gevel wordt nog gestuct).
Ghost:
Ter referentie: zonder ventilatie loopt CO2 op onze slaapkamer op tot zo’n 3000ppm (2 volwassenen dus). Met de Ghost op stand 1 is dit nog zo’n 1600ppm. Niet perfect maar wel een hele verbetering. Op stand 1 is hij voor ons nauwelijks hoorbaar (zit op ong 1.5 meter van het bed en 2m hoog). Stand 2 is net te luid denk ik, maar dit wil ik nog eens testen als ook hiervoor de geluidsdempers er inzitten.
App:
De app is niet best. Zoals de UI, gebruiksgemak als snelheid. De snelheid van connectie kan echter nog liggen aan het feit dat ons wifi netwerk op dit moment waardeloos is maar daar komt hopelijk morgen verandering in en dan kan ik dat uitsluiten.
Sinds kort hebben we in totaal 7 O.erre apparaten:
-3 x Icon 200 app voor de bijkeuken, keuken, woonkamer
-4 x Ghost 160 app voor de slaapkamers
Icon 200:
Op stand 1 is het geluid nog prima te hebben ondanks dat we een open keuken hebben en er dus een versterkend effect is. Op stand “Handmatige warmteterugwinning” met snelheid 1 blijft CO2 zo rond de 600-800ppm in de kamer (5 pers huishouden waarvan 2 pubers enkel op de slaapkamer zijn..). We hebben nog geluidsdempers maar die zet ik er pas in als er ook een gevelkap opzit (gevel wordt nog gestuct).
Ghost:
Ter referentie: zonder ventilatie loopt CO2 op onze slaapkamer op tot zo’n 3000ppm (2 volwassenen dus). Met de Ghost op stand 1 is dit nog zo’n 1600ppm. Niet perfect maar wel een hele verbetering. Op stand 1 is hij voor ons nauwelijks hoorbaar (zit op ong 1.5 meter van het bed en 2m hoog). Stand 2 is net te luid denk ik, maar dit wil ik nog eens testen als ook hiervoor de geluidsdempers er inzitten.
App:
De app is niet best. Zoals de UI, gebruiksgemak als snelheid. De snelheid van connectie kan echter nog liggen aan het feit dat ons wifi netwerk op dit moment waardeloos is maar daar komt hopelijk morgen verandering in en dan kan ik dat uitsluiten.
[ Voor 28% gewijzigd door GijsVee op 06-10-2025 21:50 ]
@GijsVee begrijp ik het goed dat de CO2 meting van 600-800ppm met 3 personen in de woonkamer gedaan is met alle 3 de Icons op stand 1? Dus m.a.w.: met een debiet van 3x40=120m3/h totaal debiet?
Nee, het bericht was inderdaad niet helemaal volledig (mannen kunnen toch geen 2 dingen tegelijk...Franciesco schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:30:
@GijsVee begrijp ik het goed dat de CO2 meting van 600-800ppm met 3 personen in de woonkamer gedaan is met alle 3 de Icons op stand 1? Dus m.a.w.: met een debiet van 3x40=120m3/h totaal debiet?

Nog iemand hier last van wellicht?
[ Voor 14% gewijzigd door GijsVee op 09-10-2025 10:41 ]
@GijsVee Rood lampje betekent volgens mij dat er geen verbinding is met de server. Kan je de devices wel pingen op je netwerk?
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Volgende keer dat het gebeurd zal ik eens checken.
In het boekje kon ik alleen terugvinden dat een roodlampje het vochtigheidsalarm is.
In het boekje kon ik alleen terugvinden dat een roodlampje het vochtigheidsalarm is.
:strip_exif()/f/image/9WueolntPhuNxSRf2KMTfg39.png?f=user_large)
@GijsVee Jij en de handleiding hebben helemaal gelijk. Je moet dus het filter schoonmaken en daarna de alert resetten in de app.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Dat is als het lampje zou knipperen, bij mij blijft hij aan. Daarnaast staat de set pas een week aan dus zou wel heel erg zijn als het filter nu al verstopt is.RichieB schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:30:
@GijsVee Jij en de handleiding hebben helemaal gelijk. Je moet dus het filter schoonmaken en daarna de alert resetten in de app.