Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Señor Sjon schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:33:
[...]

Dat is elke keer een andere groep. Uit mijn hoofd hebben we Albanezen, Marokkanen en Oekraïners aardig gesponsord op die manier.
Er was een tijd terug volgens mij in het vluchtelingen topic een link naar een docu geplaatst, over een dorp in marroko dat elk half jaar leeg stroomde omdat ze allemaal geld gingen halen in nederland. Bizar.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Señor Sjon schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:28:
Ze reizen met de vluchtelingenstromen mee. Dus ja, ze beginnen als 'vluchteling'. En die verpesten het voor de echte vluchtelingen.
Maar het zijn geen vluchtelingen, en dat is nou het hele punt.

Wat ze inderdaad wel doen is het verpesten voor echte vluchtelingen, vooral omdat de media graag de termen asielzoeker en vluchteling door elkaar halen.

Noem de beestjes gewoon bij hun naam, dan is het wel zo duidelijk.

Overigens kunnen mensen uit Marokko wel degelijk asiel krijgen, maar dan bijvoorbeeld politiek asiel. Da's weer wat anders.
Bullet NL schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:29:
[...]

[...]

Ik neem aan dat ook jij vindt dat Marokko een "veilig" land is?

Uit het artikel blijkt gewoon dat veel Marokkaanse asielzoekers een maas in ons systeem hebben gevonden, ze gaan bewust een procedure is, ze krijg hier tijd (de betreffende groep gebruikt deze tijd om op "jacht" te gaan, vervolgens worden ze uitgewezen omdat ze geen recht op asiel hebben.
Ja, dat zeg ik toch ook?
hexta schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:32:
[...]

En dan nog de groepen die zich aanmelden om vervolgens "mee te werken aan hun uitzetting" en met iets van 2000(?) euro naar huis gingen. Dan een half jaartje wachten en repeat.
En van die regeling werd dus nauwelijks gebruik gemaakt. Als je je daarin een beetje verdiept, kom je een hele mooie zin/logica tegen van Dijkhoff:
Dijkhoff reageert daar doortastend op. Hij maakte dinsdagmiddag bekend dat de vergoeding van 1950 euro voor vrijwillig vertrek wordt opgeheven. Er werd volgens hem weinig gebruik van gemaakt, maar de regeling zou wel nieuwe asielzoekers hebben aangetrokken.
bron: http://www.rtvnoord.nl/ni...kkenrollende-asielzoekers

Dus, Mensen uit Marokko komen hier voor de oprotpremie, doen heel veel moeite [ze betalen een mensensmokkelaar, overleven een tocht in een gammel bootje, komen somehow van Italië in Nederland] en vervolgens vergeten ze die oprotpremie aan te vragen :Y

Prachtig gewoon :P

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:33
Señor Sjon schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:22:
[...]

Ja, maar daar krijg je een ingezetenbelasting voor de provincies voor terug. Die innen alleen bij automobilisten via de opcenten (wat eigenlijk ook erg krom is).

Er mag wel even naar omliggende landen gekeken worden. Auto's zijn hier buitenproportioneel veel duurder in aanschaf EN gebruik. Zuinige auto's verdwijnen na een leasetermijn naar het buitenland. Dus de milieuwinst rijdt ook snel het land weer uit.

@RobinHood
Genoeg bronnen zo?:
https://www.nrc.nl/nieuws...en-en-algerijnen-a1531679
http://nos.nl/artikel/214...eroorzaken-problemen.html
http://www.volkskrant.nl/...ers-loopt-spaak~a4437160/
http://www.dvhn.nl/gronin...d-door-stad-21778893.html
http://nos.nl/artikel/208...telingen-naar-europa.html
Heb je daar misschien ook een bron van? Als het echt zo is, dan schieten we daar idd niks mee op. We moeten juist af van die nutteloze regeldrift van de overheid.

Als Stadjer, ik woon dus in Groningen, wil ik nog wel inhaken op het artikel van het Dagblad van het Noorden. Ik krijg de indruk dat het artikel wat is aangedikt. Ik heb 1 keer twee mensen gearresteerd zien worden. Die lagen echt languit op straat. Voor de rest valt het dus niet op, maar misschien heeft dat te maken met het feit dat ik geen fervent stapper ben. Ik ben ook nog nooit overvallen of wat dan ook. (*knock on wood*) Verder hoor ik in mijn vriendenkring niks over gestolen portemonnees oid.

Dit neemt niet weg dat die Marokkanen het wel verpesten voor de echte asielzoekers en hier dus echt niet horen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
RobinHood schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:38:
En van die regeling werd dus nauwelijks gebruik gemaakt. Als je je daarin een beetje verdiept, kom je een hele mooie zin/logica tegen van Dijkhoff:
Dat betwijfel ik, heb je hier een bron voor?

Verder is die regeling dus opgeheven? Dan loop ik achter. Mooi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMD1800
@hexta Voor Marokkanen is die oprotpremie opgeheven ja. Marokko is een land dat als veilig is gemarkeerd. Lijkt me correct. Belgie, Duitsland, Spanje, Engeland en Ierland zijn tenslotte ook veilig, terwijl daar ook terroristische aanslagen waren in de afgelopen 20 jaar.

Ik geloof ook niet dat er geen gebruik wordt gemaakt van die regeling. Je gaat echt niet met een bootje de oceaan over voor een paar portemonnees. Bovendien kun je die dingen overal jatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

AMD1800 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:39:
[...]

Heb je daar misschien ook een bron van? Als het echt zo is, dan schieten we daar idd niks mee op. We moeten juist af van die nutteloze regeldrift van de overheid.

Als Stadjer, ik woon dus in Groningen, wil ik nog wel inhaken op het artikel van het Dagblad van het Noorden. Ik krijg de indruk dat het artikel wat is aangedikt. Ik heb 1 keer twee mensen gearresteerd zien worden. Die lagen echt languit op straat. Voor de rest valt het dus niet op, maar misschien heeft dat te maken met het feit dat ik geen fervent stapper ben. Ik ben ook nog nooit overvallen of wat dan ook. (*knock on wood*) Verder hoor ik in mijn vriendenkring niks over gestolen portemonnees oid.
Hier ook een Groningenganger..... Geloof mij maar, ik heb het wel zien gebeuren. Lang niet alles komt in het nieuws.....
Dit neemt niet weg dat die Marokkanen het wel verpesten voor de echte asielzoekers en hier dus echt niet horen te zijn.
Klopt, eens..... Bovendien, de overlast die gegeven wordt valt in het Noorden nog best wel mee, Echter wanneer je gaat kijken wat er de laatste tijd allemaal in Ter Apel gebeurd, het is ook daar niet echt gezellig meer....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

hexta schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:40:
[...]

Dat betwijfel ik, heb je hier een bron voor?

Verder is die regeling dus opgeheven? Dan loop ik achter. Mooi!
Mijn bron is de staatssecretaris zelf [zie het citaat en de bron]. Hoe goed wil je je bron hebben?

Die regeling is inderdaad opgeheven nadat Groningen was "overspoelt" door criminele asielzoekers.

Hoeveel dat er waren? Mwah, als we even mogen uitgaan dat mensen die vrijgesproken worden echt onschuldig zijn, en mensen die dat niet worden echt schuldig zijn, dan waren er wel 3 Marokkaanse zakkenrollers: http://www.volkskrant.nl/...e-vrijgesproken~a4416670/

Ik snap werkelijk niet hoe Groningen dit heeft kunnen overleven. 3 zakkenrollende, Marokkaanse, asielzoekers. Je Suis Groningen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 10:31
RobinHood schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:38:
[...]

Maar het zijn geen vluchtelingen, en dat is nou het hele punt.

Wat ze inderdaad wel doen is het verpesten voor echte vluchtelingen, vooral omdat de media graag de termen asielzoeker en vluchteling door elkaar halen.

Noem de beestjes gewoon bij hun naam, dan is het wel zo duidelijk.

Overigens kunnen mensen uit Marokko wel degelijk asiel krijgen, maar dan bijvoorbeeld politiek asiel. Da's weer wat anders.
Als in dezelfde mensenmassa vluchtelingen, politiek asielzoekers en economische vluchtelingen zitten, tsja... denk dat we in een soort semantische definitiediscussie eindigen op deze manier. :)
[...]

Ja, dat zeg ik toch ook?

[...]

[...]
bron: http://www.rtvnoord.nl/ni...kkenrollende-asielzoekers

Dus, Mensen uit Marokko komen hier voor de oprotpremie, doen heel veel moeite [ze betalen een mensensmokkelaar, overleven een tocht in een gammel bootje, komen somehow van Italië in Nederland] en vervolgens vergeten ze die oprotpremie aan te vragen :Y

Prachtig gewoon :P
Denk dat zij wat minder wanhopig zijn in hun middelen van transport. ;)
AMD1800 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:39:
[...]

Rond de eerdere discussies rondom rekeningrijden en afschaffing MRB is dit langsgekomen. De provincies willen ook inkomsten houden: http://www.telegraaf.nl/b...n_nieuwe_belasting__.html

Fun ( :( ) fact. De halfjaartarieven voor o.a. motoren en caravans zijn afgeschaft vooruitlopend op de invoering van rekeningrijden. Zie een bloemlezing hier: http://www.mag-nl.org/cms...e=motorrijtuigenbelasting
RobinHood schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:46:
Ik snap werkelijk niet hoe Groningen dit heeft kunnen overleven. 3 zakkenrollende, Marokkaanse, asielzoekers. Je Suis Groningen :+
Je snapt ook dat de aangiftebereidheid niet zo hoog meer is? Ook wel door de politiek beschouwd dat het land veiliger is geworden. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 02-03-2017 13:55 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Bullet NL : Ik zeg ook niet dat het helemaal niet gebeurt, maar ik heb er oprecht niemand over gehoord. En ik ken toch redelijk wat mensen die meerdere nachten in de week stappen. Dus, wat is dan vaak en om hoeveel mensen gaat het? Ik gok dat het misschien iin totaal 20 mensen zijn geweest.

@RobinHood : Uit het artikel dat je quote:
Maar mede door de haastige spoed achtte de rechter veel verdenkingen niet bewezen. Hij sprak van een dossier met 'veel open eindjes'.
Aangezien die lui meestal in groepjes werken kun je er eigenlijk vanuit gaan dat al die 6 mensen gewoon schuldig waren. Daarnaast geeft het gewoon aan dat een heel specifieke groep mensen die hier niet eens horen te zijn wel problemen veroorzaken. Dan kun je toch beter zorgen dat er geen stimulansen zijn die zorgen voor het aantrekken van nog meer van dat soort volk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Señor Sjon schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:53:
[...]

Als in dezelfde mensenmassa vluchtelingen, politiek asielzoekers en economische vluchtelingen zitten, tsja... denk dat we in een soort semantische definitiediscussie eindigen op deze manier. :)
Misschien moeten we het gewoon dan maar "mensen" noemen? Da's toch wel de meest correcte term dan.

Tenzij mensen ook hun hond meenemen omdat die ook een vluchteling is :+
[...]

Denk dat zij wat minder wanhopig zijn in hun middelen van transport. ;)
Ik weet het niet, vliegmaatschappijen hoeven het niet te proberen iemand mee te nemen zonder geldige papieren, dus ik neem aan dat rederijen dat ook niet zomaar doen.

Spanje kom je niet in vanwege een hek waar Trump en Netanyahu nog jaloers op zijn.

Tja, dan lijkt mij het meest logische, zeker als je wil doen alsof je een echte vluchteling bent, dat je mee gaat met een mensensmokkelaar.
AMD1800 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:56:

@RobinHood : Uit het artikel dat je quote:

[...]

Aangezien die lui meestal in groepjes werken kun je er eigenlijk vanuit gaan dat al die 6 mensen gewoon schuldig waren. Daarnaast geeft het gewoon aan dat een heel specifieke groep mensen die hier niet eens horen te zijn wel problemen veroorzaken. Dan kun je toch beter zorgen dat er geen stimulansen zijn die zorgen voor het aantrekken van nog meer van dat soort volk.
Dan waren het er 6, ook goed, het punt blijft dat het niet de enorme aantallen waren waarover de media spraken.

Overigens ben ik neutraal over die oprotpremie, maar omdat mensen erover begonnen dacht ik dat het wel even interessant was wat onze eigen Klaas erover te vertellen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
RobinHood schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 13:46:
[...]

Mijn bron is de staatssecretaris zelf [zie het citaat en de bron]. Hoe goed wil je je bron hebben?

Die regeling is inderdaad opgeheven nadat Groningen was "overspoelt" door criminele asielzoekers.

Hoeveel dat er waren? Mwah, als we even mogen uitgaan dat mensen die vrijgesproken worden echt onschuldig zijn, en mensen die dat niet worden echt schuldig zijn, dan waren er wel 3 Marokkaanse zakkenrollers: http://www.volkskrant.nl/...e-vrijgesproken~a4416670/

Data. Hoeveel marrokanen hebben gebruik gemaakt van de -meewerken aan uitzetting- regeling.

Dit heeft niets met 3 zakkenrollers te maken, ik snap niet waarom je dat verhaal er bij probeert te slepen.
RobinHood schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:00:
Ik weet het niet, vliegmaatschappijen hoeven het niet te proberen iemand mee te nemen zonder geldige papieren, dus ik neem aan dat rederijen dat ook niet zomaar doen.

Spanje kom je niet in vanwege een hek waar Trump en Netanyahu nog jaloers op zijn.

Tja, dan lijkt mij het meest logische, zeker als je wil doen alsof je een echte vluchteling bent, dat je mee gaat met een mensensmokkelaar.
Deze mensen hoeven dus niet te doen alsof ze een echte vluchteling zijn.
Vliegtuig-aankomst-melden als vluchteling-meewerken aan uitzetting-terugvliegen-profit.

[ Voor 25% gewijzigd door hexta op 02-03-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

hexta schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:06:
[...]

Data. Hoeveel marrokanen hebben gebruik gemaakt van de -meewerken aan uitzetting- regeling.
Zover ik weet zijn die cijfers [nog niet] te vinden, maar, bekijk het zo: Als een VVD staatssec., die het niet heel erg op vluchtelingen en aanverwanten heeft, zegt dat er heel weinig gebruik werd gemaakt van iets, dan moet dat haast op 1 hand te tellen zijn.

Andersom heb jij namelijk totaal geen bewijs dat er hordes mensen gebruik van hebben gemaakt.
Dit heeft niets met 3 zakkenrollers te maken, ik snap niet waarom je dat verhaal er bij probeert te slepen.
Tuurlijk heeft dat er wel mee te maken, het ging eerst over criminele Marokkanen, en dan vooral de verschrikkelijke situatie in Groningen.
[...]

Vliegtuig-aankomst-melden als vluchteling-meewerken aan uitzetting-terugvliegen-profit.
Dan moet je wel een visum hebben, da's niet zo heel moeilijk, maar je bent toch wel heel dom als je vluchtelingen-asiel gaat aanvragen terwijl je een visum hebt :P De IND weet namelijk direct dat je uit Marokko komt, dus je wordt ook direct geweigerd.

En grote kans dat de volgende keer dat je zoiets wilt flikken, je visum gewoon geweigerd wordt.

Overigens is de huidige instroom van asielzoekers weer behoorlijk laag, en zitten de AZC's niet meer rampievol, het is nu vooral de vraag hoe we de integratie van al die mensen niet wéér verkloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
RobinHood schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:29:
[...]

Zover ik weet zijn die cijfers [nog niet] te vinden, maar, bekijk het zo: Als een VVD staatssec., die het niet heel erg op vluchtelingen en aanverwanten heeft, zegt dat er heel weinig gebruik werd gemaakt van iets, dan moet dat haast op 1 hand te tellen zijn.
Dijkhof staat nou niet echt bekend om zijn eerlijkheid mbt cijfers. En "heel weinig" kan ook 20.000 zijn, maar heel weinig in vergelijking met roemenen bijvoorbeeld.
Tuurlijk heeft dat er wel mee te maken, het ging eerst over criminele Marokkanen, en dan vooral de verschrikkelijke situatie in Groningen.
Daar heb ik het niet over gehad. Ik denk dat je mensen door elkaar haalt.
Dan moet je wel een visum hebben, da's niet zo heel moeilijk, maar je bent toch wel heel dom als je vluchtelingen-asiel gaat aanvragen terwijl je een visum hebt :P De IND weet namelijk direct dat je uit Marokko komt, dus je wordt ook direct geweigerd.

En grote kans dat de volgende keer dat je zoiets wilt flikken, je visum gewoon geweigerd wordt.

Overigens is de huidige instroom van asielzoekers weer behoorlijk laag, en zitten de AZC's niet meer rampievol, het is nu vooral de vraag hoe we de integratie van al die mensen niet wéér verkloten.
Goed punt, wel benieuwd wat de partijen willen doen om de integratie te verbeteren.
Ik lees eigenlijk enkel het voor/tegen/meer/minder migranten. Weinig over concrete plannen om de integratie van de aanwezigen te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe we de integratie van al die mensen niet wéér verkloten? Met "we" bedoel je hopelijk: de immigranten zelf? :?
Dit gaat toch om levende, volwassen, zelf nadenkende individuen die er gewoon voor kunnen kiezen om onze taal te leren? En die ervoor kunnen kiezen om zich aan onze maatschappij aan te passen in plaats van te verwachten dat anderen zich aan hun aanpassen? En die ervoor kunnen kiezen om, zegge, geen vrouwen aan te randen of homo's in elkaar te timmeren? En die ervoor kunnen kiezen om mensen met een ander geloof met rust te laten?

Je kan mensen niet dwingen om te integreren. Als ze niet willen, dan willen ze niet. En dan zijn ze simpelweg niet geschikt om samen met ons in dezelfde samenleving te leven; zo simpel is het toch echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
hexta schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:06:
[...]

[...]

Maar is dit echt een issue dat Nederland moet bezighouden?

Regels zijn bekend en moeten worden uitgevoerd, als daar iets aan schort kun je die aanpassen.
Als blijkt dat mensen die onbedoeld hier asiel vragen en te lang blijven hangen dan kun je het traject aanpassen. Ik snap niet dat daar zoveel heisa over gemaakt moet worden.

Sterker nog,
de kamer heeft recht van initiatief.

Elke kamerlid, van uiterst links tot uiterst rechts, mag een wetsvoorstel indienen. Ik vraag me af of partijen die dergelijke gebreken opmerken wel in staat zijn om dat snel en adequaat aan te pakken, of dat ze gebaat zijn om het te laten sudderen. Ik vermoed namelijk het tweede. Dat gezever met misbruik van de regeling had heel snel kunnen worden opgepakt waardoor het asielsysteem minder werd belast. Zou Nederland beter van zijn geworden lijkt me. Maar dan zouden bepaalde partijen minder nodig zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

WhySoSerious schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:50:
Want daar wordt duidelijk dat het niet van 1 kant komt. Gelukkig zijn een heleboel mensen verder dan jij op dit punt.
Het komt ook van 2 kanten:

• Onderdak, eten, kleding. Er is zelfs gesproken om sommige gewelddadige asielzoekers apart op te vangen omdat ze anders de hersens in slaan van homoseksuele en/of andersgelovige asielzoekers.
• Voorrang op de woningmarkt in veel gemeentes, gemeubileerd en al.
• Taalcursussen
• Toegang tot de Nederlandse zorg
• Toegang tot het Nederlandse sociale stelsel
• Hulp bij het zoeken van werk
• Allerlei cursussen, buurtcoaches, etc, al sinds jaar en dag.

Maar goed, dat is blijkbaar allemaal toch niet genoeg voor een hoop vluchtelingen immigranten gezien bepaalde statistieken. We moeten dus nog meer doen om het mensen uit een ander land naar de zin te maken.

Ik ben benieuwd hoe ver we precies nog moeten gaan dan, en waarom "we" het de vorige (?) keer verprutst hebben. Klinkt meer als een zeer sadistische vorm van zelfkastijding als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:46:
[...]

Hoe we de integratie van al die mensen niet wéér verkloten? Met "we" bedoel je hopelijk: de immigranten zelf? :?
Dit gaat toch om levende, volwassen, zelf nadenkende individuen die er gewoon voor kunnen kiezen om onze taal te leren? En die ervoor kunnen kiezen om zich aan onze maatschappij aan te passen in plaats van te verwachten dat anderen zich aan hun aanpassen? En die ervoor kunnen kiezen om, zegge, geen vrouwen aan te randen of homo's in elkaar te timmeren? En die ervoor kunnen kiezen om mensen met een ander geloof met rust te laten?

Je kan mensen niet dwingen om te integreren. Als ze niet willen, dan willen ze niet. En dan zijn ze simpelweg niet geschikt om samen met ons in dezelfde samenleving te leven; zo simpel is het toch echt.
We kiezen er als politiek juist voor om problemen te stimuleren, beetje werken op het rand van de snede, maar het heeft gewoon politiek nut. Het is hetzelfde als een PVV die tegen maatregelen stemt om mensen met psychische problemen van de straat te houden. Het is hetzelfde als een CDA dat stemt voor vereiste grootschaligheid van AZC's. Het is hetzelfde als een VVD die stemt voor budgettaire vereisten die facilitering ondermijnen.

Dit heet macro-instrumentatie, van zowel staat als partij. Niets nieuws. Het is heel erg makkelijk om met de vinger naar anderen te wijzen. In de spiegel kijken is een goed begin.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 02-03-2017 15:06 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:03:
Je hebt duidelijk een verkeerd beeld van hoe het er aan toe gaat.

[...]

Het komt ook van 2 kanten:

• Onderdak, eten, kleding. Er is zelfs gesproken om sommige gewelddadige asielzoekers apart op te vangen omdat ze anders de hersens in slaan van homoseksuele en/of andersgelovige asielzoekers.
Dit zijn vaak de uitzonderingen
• Voorrang op de woningmarkt in veel gemeentes, gemeubileerd en al.
Hier trek mijn twijfels bij zonder bron. Mijn moeder werkt met vluchtelingen in eindhoven en ze krijgen een kleine lening en moeten alles zelf regelen
• Taalcursussen
Die ze zelf moeten betalen van een lening van ondermaatse kwaliteit dankzij marktwerking(dank u VVD) en waar ze pas mee mogen beginnen op het moment dat ze een huis hebben toegewezen gekregen(nogmaal dank u VVD)
• Toegang tot de Nederlandse zorg
Want je moet ze gewoon ziek laten worden en doodgaan, want ze zijn geen nederlands staats burger. Klinkt lekker barbaars.
• Toegang tot het Nederlandse sociale stelsel
zorg vooral zat ze zelfstandig zonder hulp op een of andere manier geld bij elkaar zien te krijgen om te kunnen overleven, want dat zal zeker geen ernstige negative gevolgen hebben als je ze allemaal laat vallen.
• Hulp bij het zoeken van werk
Wil je nou dat ze iets toevoegen aan de samenleving of moet ze uitkering zitten trekken terwijl ze zitten te niksen?
• Allerlei cursussen, buurtcoaches, etc, al sinds jaar en dag.
Wat allemaal bijna volledig draait op vrijwilligers als er iets gratis word aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, voor de duidelijkheid: het punt was dus: het (integratie en de hulp bij integratie) komt al van twee kanten.
Wij doen als land alles wat we horen te doen (en nog een flinke schep bij bovenop) om ervoor te zorgen dat nieuwkomers het hier naar hun zin hebben en op een behoorlijke manier kunnen integreren. De realiteit is dat ze het vaak niet willen of misschien zelfs niet kunnen. De stelling dat "we de integratie hebben verprutst" ben ik het dan ook totaal mee oneens en is eigenlijk gewoon absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:51:
[...]
Goed, voor de duidelijkheid: het punt was dus: het (integratie en de hulp bij integratie) komt al van twee kanten.
Wij doen als land alles wat we horen te doen (en nog een flinke schep bij bovenop) om ervoor te zorgen dat nieuwkomers het hier naar hun zin hebben en op een behoorlijke manier kunnen integreren. De realiteit is dat ze het vaak niet willen of misschien zelfs niet kunnen. De stelling dat "we de integratie hebben verprutst" ben ik het dan ook totaal mee oneens en is eigenlijk gewoon absurd.
We hebben de laatste jaren toch wel degelijk een stap terug gezet. De door de overheid geregelde cursussen van minister Verdonk zijn ingeruild voor "marktwerking". En dat heeft de kwaliteit en bereikbaarheid van die cursussen niet vergroot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De fout die je maakt is dat je doet alsof wat de regering doet, jouw bijdrage is. Er zijn 3 "partijen": de regering zorgt voor het framework, maar zowel de nieuwkomers en de lokale bevolking zullen moeten werken aan integratie. En het probleem zit zowel aan de kant van de nieuwkomers en de lokale bevolking.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 16:54
D-e-n schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:59:
[...]

We hebben de laatste jaren toch wel degelijk een stap terug gezet. De door de overheid geregelde cursussen van minister Verdonk zijn ingeruild voor "marktwerking". En dat heeft de kwaliteit en bereikbaarheid van die cursussen niet vergroot.
Ik geloof ergens te hebben gelezen dat we van een 80% slagingspercentage naar 20% zijn gegaan vanwege de slecht kwaliteit van de cursussen.
[...]

Ik zal niet zeggen dat we de integratie hebben verprutst, maar zeggen dat we doen wat kunnen om het goed te laten verlopen is ook niet waar. We doen echt absoluut het minimale om het nog maar net werkende te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:06:
En het probleem zit zowel aan de kant van de nieuwkomers en de lokale bevolking.
Care to elaborate? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

Garyu

WW

D-e-n schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 15:59:
[...]

Warning - understatement :o

Zelfs een Verdonk (Trots of NL, anyone :X) kon inzien dat het ook noodzakelijk is om dergelijke cursussen aan te bieden om de integratie te bevorderen. Moet je zien hoe het nu loopt.

Natuurlijk kan integratie niet van één kant komen, er loopt hier op GOT nog een ander draadje over migratie waar verschillende problemen uit naar voren komen dat misschien interessant leesvoer is hier. In any case, het is nooit zo zwart-wit als door de politiek/media gesteld, en echt niet alles loopt slecht. Maar er lopen in ieder geval genoeg asielzoekers rond op AZCs, zeker op de grotere, die de boel flink lopen te verzieken. Dit ten nadele van de (veel grote groep) asielzoekers die wél hun best doen.

Het hele marktwerkingsprincipe dat er met de cursussen is ingevoerd zorgt volgens laatste onderzoeken trouwens voor een enorme verkwisting, slechtere kwaliteit, een hoop bureaucratie en weinig motivatie. Nogmaals, dank aan de geniale inzet door VVD c.s.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk bijvoorbeeld naar je eigen houding en hoe verwelkomend je bent. Kijk naar de mensen die niet willen wonen in gemengde wijken, de schreeuwlelijken bij AZCs, de opmars van PVV en andere xenofobe uitingen, en ga zo door.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:11:
[...]

Kijk bijvoorbeeld naar je eigen houding en hoe verwelkomend je bent. Kijk naar de mensen die niet willen wonen in gemengde wijken, de schreeuwlelijken bij AZCs, de opmars van PVV en andere xenofobe uitingen, en ga zo door.
Doe eens niet waar je anderen van beschuldigd.
Kijk naar de mensen die niet willen wonen in gemengde wijken
Deze vind ik dan wel weer mooi. De mensen die het hardst schreeuwen over "tolerantie", "fatsoen" en "samen leven", zijn juist de mensen die in een witte wijk in een duur pand wonen en volledig afgesloten zijn van de realiteit en waarschijnlijk niet eens weten wat een gemengde wijk is. Echt om te kotsen gewoon.

[ Voor 41% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-03-2017 18:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

[...]

Leg mij dan eens uit hoe het komt dat sinds de inburgering geprivatiseerd is, het aantal mensen die 'm haalt ingestort is?

Stom toeval, of is de kwaliteit van de gemiddelde inburgeringscursus gewoon om te huilen?

Ik weet vrijwel zeker dat het door het laatste komt. Ik werk namelijk met vluchtelingen, en andere migranten, en er zit een enorm kwaliteitsverschil tussen de mensen die bij het Friesland College lopen, die doen het echt erg goed, en mensen die bij Trinitas of Vluchtelingenwerk hun cursus doen. Zeker Vluchtelingenwerk maakt er hier in Heerenveen een potje van, en stuurt ze vervolgens maar naar de bibliotheek, waar ik werk en het dus maar moet oplossen :/

Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar Verdonk heeft gewoon echt goed werk geleverd bij de oude inburgeringswet. Verplicht inburgeren, maar, de staat [gemeente] regelt alles. Wel zo handig, want de gemiddelde Nederlander wordt al knettergek van de websites van de overheid, laat staan een Syriër :X

Natuurlijk, er zitten rotte appels tussen die gewoon niet willen, vluchtelingen zijn net mensen, dus er zitten hele toffe mensen tussen waarmee ik zo een biertje mee zou pakken, maar er zitten dus ook eikels tussen. Net als bij Nederlanders dus.

Een ander probleem is ook dat vooral mensen uit Eritrea gewoon niet het niveau hebben om snel in te burgeren. De gemiddelde Syriër die bij mij langskomt is heeft de basisschool afgemaakt en een opleiding op wat hier MBO niveau is, en het Syrische onderwijssysteem was behoorlijk goed, de gemiddelde Eritreër heeft basisschool afgemaakt, en het onderwijs van Eritrea zuigt.

En dat verschil in niveau merk je dus ook enorm als je mensen de taal wilt leren, ik denk dat het vooral te maken heeft met of je wel of niet weet hoe je iets moet leren.

Overigens, met de verprutste inburgering doelde ik vooral op die van de gastarbeiders, een flink deel van alle problemen met de Turken en Marokkanen vloeit daar uit voort. Maar ook die van Somaliërs kun je wel mislukt noemen naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
RobinHood schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:15:
[...]

Leg mij dan eens uit hoe het komt dat sinds de inburgering geprivatiseerd is, het aantal mensen die 'm haalt ingestort is?
Right on the money!
Het is een industrie geworden, er vallen bakken met geld te verdienen, en we weten hoe het vaak gaat met dingen waar marktwerking opeens een rol gaat spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

hexta schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:19:
[...]

Right on the money!
Het is een industrie geworden, er vallen bakken met geld te verdienen, en we weten hoe het vaak gaat met dingen waar marktwerking opeens een rol gaat spelen.
De kwaliteit gaat omhoog, en de prijs naar beneden natuurlijk! :Y

Ach, ik kan er met een paar vluchtelingen wel om lachen, we grappen dat we gewoon ons eigen schooltje beginnen, die 10.000 euro per persoon kunnen we allemaal goed gebruiken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:12:
knip
[...]
Deze vind ik dan wel weer mooi. De mensen die het hardst schreeuwen over "tolerantie", "fatsoen" en "samen leven", zijn juist de mensen die in een witte wijk in een duur pand wonen en volledig afgesloten zijn van de realiteit en waarschijnlijk niet eens weten wat een gemengde wijk is. Echt om te kotsen gewoon.
Je geeft een mooi voorbeeld van het probleem. Gelijk ad hominem roepen, nul komma nul introspectie of zelfkritiek en gelijk in de aanval gaan. Integratie is een proces van samengaan, jij wilt assimilatie waar de nieuwkomers onzichtbaar worden.

Wat heb jij gedaan om nieuwkomers te verwelkomen, helpen ipv ze te bekritiseren en afdoen op de rotte appels?

[ Voor 6% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-03-2017 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
RobinHood schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:23:
[...]

De kwaliteit gaat omhoog, en de prijs naar beneden natuurlijk! :Y

Ach, ik kan er met een paar vluchtelingen wel om lachen, we grappen dat we gewoon ons eigen schooltje beginnen, die 10.000 euro per persoon kunnen we allemaal goed gebruiken :+
Je kan natuurlijk ook een aftakelend vakantiepark hebben en je politieke netwerk inzetten om een contract voor lokale opvang binnen te halen, vervolgens keihard melken met papier en de mensen met enige propaganda van misleidende dwang 's ochtends aan de poort op te laten halen met een bus om bij de deputé zijn bedrijf te laten werken voor een uurtje of tien zonder vergoeding ....

Maar even een voorbeeld uit eigen kring. Ik kan er zo nog wel een paar geven. Dan heb ik het nog niet eens over de politieke lobby om kleinschalige opvang keihard tegen te werken omdat het niet in lijn ligt met vereisten voor instrumentatie conformistisch gedrag.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Virtuozzo schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:34:
[...]

Je kan natuurlijk ook een aftakelend vakantiepark hebben en je politieke netwerk inzetten om een contract voor lokale opvang binnen te halen, vervolgens keihard melken met papier en de mensen met enige propaganda van misleidende dwang 's ochtends aan de poort op te laten halen met een bus om bij de deputé zijn bedrijf te laten werken voor een uurtje of tien zonder vergoeding ....
Dat is fase 2 van het plan 8)
Maar even een voorbeeld uit eigen kring. Ik kan er zo nog wel een paar geven. Dan heb ik het nog niet eens over de politieke lobby om kleinschalige opvang keihard tegen te werken omdat het niet in lijn ligt met vereisten voor instrumentatie conformistisch gedrag.
En dat is waar ik echt wel woest over ben, mensen die shit hebben meegemaakt wat niet zal misstaan in een horrorfilm misbruiken voor je eigen politieke gewin :r

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hexta
RobinHood schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:37:
En dat is waar ik echt wel woest over ben, mensen die shit hebben meegemaakt wat niet zal misstaan in een horrorfilm misbruiken voor je eigen politieke gewin :r
Of simpelweg voor geld en beroemdheid. Even een dood kind verslepen voor een mooie foto bijvoorbeeld. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
hexta schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:49:
[...]

Of simpelweg voor geld en beroemdheid. Even een dood kind verslepen voor een mooie foto bijvoorbeeld. |:(
Alleen wat is het probleem precies?

Als je 0,0 mensen binnen wilt laten dan hoeft dat geen probleem te zijn. Je kunt van mening zijn dat ze in de regio moeten blijven bijvoorbeeld.
Als je vermoed dat de er sprake is van
Tsunami's
dan is samenwerken met landen als Italië, Spanje, Griekenland goedkoper dan een eilandje creëeren.

En dat er rare fenomenen zijn te constateren is een gegeven, hoe komt iemand uit Eritrea asiel zoeken in Nederland. Dan kan en zal niemand me kunnen uitleggen,
heb ik ook geen behoefte aan want dat is ook niet uit te leggen. Dat neigt naar commercië en heeft weinig met asiel zoeken te maken.

Alleen snap ik niet dat er voortdurend een punt van wordt gemaakt van immigratie maar dat niemand eens een keer doorpakt en duidelijk maakt welke realistische ideeen die heeft.

Asiel verlenen lijkt heel nobel, alleen is het niet realistisch. Alleen betekent het niet dat je niet moet helpen. Er zijn partijen die daar op inspelen.

Gek genoeg elke keer weer dezelfde ritueeltjes bij verkiezingen.
https://www.nrc.nl/nieuws...aanpassen-6979955-a690636
Meesterlijk artikel mede omdat het al meer dan 25 jaar oud is. Geeft het blijk van onvermogen van de politici weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
@Iblies Dus jij gaat CDA stemmen? :)

Grappig dat ze 25 jaar geleden ook al hamerden op het aanpassen en ze daar weinig aan hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Ik kan het 100x lezen en ik sta telkens verbaast over wat er eigenlijk in staat.
In oktober vorig jaar riep een imam in een radioprogramma van de gesubsidieerde Turkse Omroep Stichting in Amsterdam op om afvalligen van de islam “te vermoorden, op te hangen, te slachten of te verbannen”. Bolkestein keert zich fel tegen zulke uitzendingen. “Dat kan niet, dat is in strijd met de regels van onze rechtsstaat. Moslims moeten essentiële normen van onze samenleving in ere houden. Zo ben ik ook tegen het gedwongen uithuwelijken van meisjes. En onlangs hoorde ik een imam op de Nederlandse televisie zeggen dat moslims overal ter wereld één natie moeten vormen. Wat betekent dat? Is dat een loyaliteit die uitgaat boven het Nederlanderschap?”
Als die signalen toen al aanwezig waren, hoe komt het dat de generatie daarna nog steeds de discussie moet voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
Ik heb het artikel nu 1 keer gelezen en het is echt bizar inderdaad. Je kunt dit artikel nu gewoon opnieuw uitbrengen.

Ongeveer alle problemen die we nu hebben met migrantengroepen hadden opgelost kunnen zijn als ze toen hadden ingegrepen. Maar dat gebeurde niet voldoende. Alhoewel de oprotpremie er wel is en mensen nu wel de taal leren, blijven mensen een achterstand hebben. Daar moet men gewoon op ingrijpen. Het is echt krankzinnig dat er zelfs niet is ingegrepen na de gebeurtenissen die je quote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
RobinHood schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:15:
Dat is heel simpel: er staat nauwelijks een sanctie op, er zijn vele herkansingen, en de eventuele korting op de uitkering is een fractie van wat de cursussen en examens kosten. En als je maar vaak genoeg zakt, krijg je het diploma toch!
Moet je eens kijken wat de slagingspercentages zouden zijn als er na 3 jaar niet-slagen gewoon deportatie tegenover staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
RemcoDelft schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:16:
[...]

Dat is heel simpel: er staat nauwelijks een sanctie op, er zijn vele herkansingen, en de eventuele korting op de uitkering is een fractie van wat de cursussen en examens kosten. En als je maar vaak genoeg zakt, krijg je het diploma toch!
Moet je eens kijken wat de slagingspercentages zouden zijn als er na 3 jaar niet-slagen gewoon deportatie tegenover staat.
Je negeert compleet het punt: het feit dat de slagingspercentages eerst veel en veel hoger waren.
AMD1800 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:38:
Ik heb het artikel nu 1 keer gelezen en het is echt bizar inderdaad. Je kunt dit artikel nu gewoon opnieuw uitbrengen.

Ongeveer alle problemen die we nu hebben met migrantengroepen hadden opgelost kunnen zijn als ze toen hadden ingegrepen. Maar dat gebeurde niet voldoende. Alhoewel de oprotpremie er wel is en mensen nu wel de taal leren, blijven mensen een achterstand hebben. Daar moet men gewoon op ingrijpen. Het is echt krankzinnig dat er zelfs niet is ingegrepen na de gebeurtenissen die je quote.
De meeste politici zullen wat Bolkestein toen constateerde nu ook constateren en zijn partij is al jaren aan de macht. Dus kennelijk is het niet zo makkelijk. Er wordt bij dit onderwerp ook veel te vaak gesuggereerd dat het makkelijk is.

[ Voor 42% gewijzigd door D-e-n op 02-03-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

RemcoDelft schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:16:
[...]

Nope, je krijgt he diploma niet als je maar vaak genoeg zakt. Je moet een verklaring van je school hebben dat je minimaal 800 uur (uit mijn hoofd) les hebt gevolgd, dat betekend dat je zo'n 200-400 uur zelf betaald hebt. En je moet iedere toets minimaal 5x gedaan hebben, en na 2x betaal je ze al zelf, a 50 euro per keer.
Waarschijnlijk geen: Het probleem is immers de kwaliteit van de opleiding, want waarom slaagde eerder zo'n 80% zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:35
Ik heb Buma er de afgelopen dagen geregeld over gehoord en ook zelf vraag ik me dit al een tijdje af, maar als (Islamitische) vluchtelingen voor zulke frictie zorgen in een maatschappij, waarom is er dan niet een opvangregeling van een duidelijk tijdelijke aard? Ik snap dat mensen uit Aleppo ergens heen moeten, en dat ze dan kiezen voor een land met een goed sociaal vangnet snap ik ook, maar waarom is die verblijfsvergunning gelijk permanent? En voordat mensen roepen dat dit het gevolg is van het verdrag van Geneve, dat snap ik, maar waarom kan dat verdrag niet aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Michielgb schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 21:49:
maar waarom is die verblijfsvergunning gelijk permanent?
Dat is volgens mij niet zo.

Als ik even google zie ik dat je sowieso altijd eerst een vergunning voor een bepaalde tijd krijgt. Ik vind ook een bericht dat het CDA en de SGP de periode willen oprekken van vijf naar zeven jaar.

In het algemeen (niet speciaal hier) merk ik overigens op dat mensen erg veel (negatieve) aannames doen over dit onderwerp, over zaken die vaak gewoon op te zoeken zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door D-e-n op 02-03-2017 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iblies
In hoeverre is dat verdrag nog van toepassing als je zoveel kilometer hebt afgelegd?

Heb eerder het punt aangehaald over Eritrea,
dat is meer dan 5000 km hier vandaan.

En het klinkt heel hard, maar is het risico op vervolging, geweld, opsluiting, ed reëel op 1000km afstand. Op 2000 km. Op 3000 km.

Uit alles blijkt dat dergelijke reizen gouden handel zijn en niets met asiel te maken hebben. Een ieder die iets heeft kan de reis maken, de rest blijft achter in de regio.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.prod.elseone.nl/uploads/2016/02/2680741-1.jpg
Soortgelijk verhaal met Syrië, groot deel blijft in de regio en maar een klein deel Europa. Daarvan is ook bekend dat er netwerk is die je zo ver mogelijk in Europa probeert te loodsen om te voorkomen dat ze in het eerste land worden geregistreerd. En daar gaan duizenden euro's in om.

Denemarken heeft daar een simpel stokje voor gestoken door aan te geven dat ze alles wat van (financiële) waarde is zullen moeten inleveren en waarachtig praktisch niemand die interesse in dat land heeft.
http://refugees.dk/en/fac...re-coming-and-from-where/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Buma er de afgelopen dagen geregeld over gehoord en ook zelf vraag ik me dit al een tijdje af, maar als (Islamitische) vluchtelingen voor zulke frictie zorgen in een maatschappij, waarom is er dan niet een opvangregeling van een duidelijk tijdelijke aard? Ik snap dat mensen uit Aleppo ergens heen moeten, en dat ze dan kiezen voor een land met een goed sociaal vangnet snap ik ook, maar waarom is die verblijfsvergunning gelijk permanent? En voordat mensen roepen dat dit het gevolg is van het verdrag van Geneve, dat snap ik, maar waarom kan dat verdrag niet aangepast worden?
Volgens mij zijn heel veel mensen met jou eens, waarom immigreren, RobinHood is niet jou eens, het is zijn broodwinning .

Volgens mij kunnen deze mensen gewoon terug, in ieder geval 90 procent, RobinHood is trots dat er vluchtelingen goed integreren , mijn vraag is dan hoeveel, 10 procent, 90 procent, ook maken veel vluchtelingen misbruik van de situatie , net zoals die jonge zanger, die met een TV show meedeed, waar de vader zogenaamd was gesneuveld, in mijn opinie is immigreren niet van toepassing, uitzonderingen zijn er natuurlijk ook, in principe is iemand gelukkiger in zijn eigen geboorteland, het is toch van het zotte dat jonge mannen Syrië ontvluchten, om niet in het leger te hoeven, ze vluchten, laten de anderen in de steek, in plaats gezamelijk een vuist te maken tegen al-Assad, het land is al heel verdeeld. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:21:
[...]
het is toch van het zotte dat jonge mannen Syrië ontvluchten, om niet in het leger te hoeven, ze vluchten, laten de anderen in de steek, in plaats gezamelijk een vuist te maken tegen al-Assad, het land is al heel verdeeld. 8)7
Ik snap best dat je je zorgen maakt om het aantal vluchtelingen maar waar haal je het lef vandaan om mensen te veroordelen die een land in puin ontvluchten en niet voor een dictator willen vechten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 10:46

Goner

What can I do you for ?

D-e-n schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:26:
[...]
en niet voor een dictator willen vechten?
Eh, tégen een dictator was het, dacht ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:26:
[...]

Ik snap best dat je je zorgen maakt om het aantal vluchtelingen maar waar haal je het lef vandaan om mensen te veroordelen die een land in puin ontvluchten en niet voor een dictator willen vechten?
Dat snap ik wel, vluchten is wel de weg met de minste weerstand en lossen de problemen in Syrië niet op, vluchten houdt de burgeroorlog in stand, er is geen noodzaak om de problemen op te lossen, vluchten naar de welvaart is dan de oplossing, de burgeroorlog houd zich zelf in stand. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Goner schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:34:
[...]
Eh, tégen een dictator was het, dacht ik ...
Tegen én voor. Weinig om voor te vechten in elk geval.
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:34:
[...]
Dat snap ik wel, vluchten is wel de weg met de minste weerstand en lossen de problemen in Syrië niet op, vluchten houdt de burgeroorlog in stand, er is geen noodzaak om de problemen op te lossen, vluchten naar de welvaart is dan de oplossing, de burgeroorlog houd zich zelf in stand. 8)7
Ben je nu echt zo kortzichtig dat je je niet kunt verplaatsen in een andere situatie of ben je te verwend hier dat je je niet kunt voorstellen dat mensen vluchten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

D-e-n schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:42:
[...]
Oh ? Vechten tegen een dictator is niet de moeite ?
Gelukkig denken en dachten veel mensen daar heel anders over ...
Ben je nu echt zo kortzichtig dat je je niet kunt verplaatsen in een andere situatie of ben je te verwend hier dat je je niet kunt voorstellen dat mensen vluchten?
En ben jij echt zo gemakzuchtig dat elke situatie een excuus is om weg te hollen ipv te proberen iets te doen aan die situatie ?

[ Voor 34% gewijzigd door Goner op 02-03-2017 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Goner schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 22:57:
[...]

Oh ? Vechten tegen een dictator is niet de moeite ?
Gelukkig denken en dachten veel mensen daar heel anders over ...
Verdiep je eerst eens in die situatie daar voordat je vergelijkingen gaat maken. Het is daar namelijk geen kwestie van goed tegen slecht. Zou jij voor IS willen vechten? Zou jij voor Assad willen vechten?

Ik hoor stoere taal hier maar als je al te lui bent om je in de situatie te verdiepen of enige basiskennis op te doen, waar haal je dan het lef vandaan om anderen de maat te nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

D-e-n schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:02:
[...]
Zou jij voor IS willen vechten? Zou jij voor Assad willen vechten?
Dat zijn de enige 2 partijen waar je voor kunt kiezen ?? Als ik jou was zou ik eens een krant openslaan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Het vriendelijke verzoek om graag even de startpost door te lezen:
Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3
Probeer je beweringen te onderbouwen met bronnen en dus geen losse opeenvolgende niet onderbouwde statements te maken, dat bevorderd namelijk geen gezonde discussie. Dank voor je aandacht.

[ Voor 37% gewijzigd door defiant op 03-03-2017 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:02:
[...]

Verdiep je eerst eens in die situatie daar voordat je vergelijkingen gaat maken. Het is daar namelijk geen kwestie van goed tegen slecht. Zou jij voor IS willen vechten? Zou jij voor Assad willen vechten?

Ik hoor stoere taal hier maar als je al te lui bent om je in de situatie te verdiepen of enige basiskennis op te doen, waar haal je dan het lef vandaan om anderen de maat te nemen?
Er zijn 5 partijen die strijden om de macht, daarbij zijn 2 partijen die gematigd zijn, het Islamitisch Front en de Hoogste Militaire Raad. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Goner schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Dat zijn de enige 2 partijen waar je voor kunt kiezen ?? Als ik jou was zou ik eens een krant openslaan ...
En de aanwezigheid van al die groeperingen maakt het makkelijker? Hup, even meevechten en zowel IS en Assad zijn weg? Dat klinkt meer als zelfmoord. Zou jij ook niet doen als de bommen rond je oren vliegen.

*knip*

[ Voor 43% gewijzigd door defiant op 02-03-2017 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
[...]
[...]
De keus om te vechten of niet, is persoonlijk.

Waar je wel vragen bij mag zetten is de weg die wordt afgelegd en de bestemming die wordt opgezocht.

Iblies in "Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3"

Je kunt zo een rijtje landen opnoemen die cutlureel veel dichter bij een land als Syrië ligt, maar dat is voor velen niet interessant.
https://www.moroccoworldn...nd-solace-from-moroccans/
Morocco implemented refugee regularization process program that allowed migrants to apply for residency. Between September 2013 to December 2015, 17,961 migrants benefited from the program, including 5,250 Syrians. According to Berginc, 460 Syrians registered in the first trimester of 2016. The lowest number of Syrian refugees registered at the UNHCR was 78 last March.
Iets meer dan 5000 over ruim twee jaar.

Als je de statistieken er bij haalt worden er keuzes gemaakt die niet te verantwoorden zijn. Opnieuw starten in Egypte, Tunesië, Algerije, Marokko is vele malen makkelijker dan in Duitsland, Nederland, Frankrijk.
Dat zou je vanuit de EU zelfs voor een fractie kunnen financieren.

Jammer genoeg wordt de ruimte voor oprechte kritiek veel te snel de mond gesnoerd terwijl het in veel gevallen niets te maken heeft met de bereidheid om te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iblies schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:26:
[...]
De keus om te vechten of niet, is persoonlijk.

Waar je wel vragen bij mag zetten is de weg die wordt afgelegd en de bestemming die wordt opgezocht.

Iblies in "Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3"

Je kunt zo een rijtje landen opnoemen die cutlureel veel dichter bij een land als Syrië ligt, maar dat is voor velen niet interessant.
https://www.moroccoworldn...nd-solace-from-moroccans/

[...]

Iets meer dan 5000 over ruim twee jaar.

Als je de statistieken er bij haalt worden er keuzes gemaakt die niet te verantwoorden zijn. Opnieuw starten in Egypte, Tunesië, Algerije, Marokko is vele malen makkelijker dan in Duitsland, Nederland, Frankrijk.

Jammer genoeg wordt de ruimte voor oprechte kritiek veel te snel de mond gesnoerd terwijl het in veel gevallen niets te maken heeft met de bereidheid om te helpen
Sommige mensen kunnen niet tegen de waarheid c.q. aannames , deze mensen werken in deze sector en verdienen er een dik belegde boterham mee. Daar draait het toch om, de asielindustrie die zichzelf in stand houdt, ISIS die de oorlog financiert met het verzorgen van de vluchtelingenstroom. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
[...]
Jammer genoeg wordt de ruimte voor oprechte kritiek veel te snel de mond gesnoerd terwijl het in veel gevallen niets te maken heeft met de bereidheid om te helpen.
Je draait het om. Het zijn juist de bijdragen van Goner en Met_meer_mini die de discussie vermoorden. Doen alsof Syrische vluchtelingen geen reden hebben om te vluchten is bezopen. Het superioriteitsgevoel wat er uit spreekt is misplaatst. Syriërs zijn mensen net als wij en niet minder of meer heldhaftig.

Het is hier wat dat betreft hetzelfde als in de politiek. Zelfs leden van GL of PvdA willen dolgraag discussies houden over hou vluchtelingen bijvoorbeeld in eigen regio op te vangen maar een stelling als "geen moslims meer naar binnen" smoort de discussie al voordat die is begonnen.

Deze discussie kan alleen werken als iedereen beseft dat vluchtelingen gewoon mensen zijn die het beste voor henzelf willen, net als jij en ik. Dat betekent niet dat we ze allemaal moeten opvangen en daar zitten ook luie uitvreters tussen maar je kunt ze niet al bij voorbaat veroordelen

Om even nog een voorbeeld te noemen :
[...]
Kijk, los van of dat voor al die genoemde landen een optie is is dat opbouwende kritiek. Daar heeft niemand issues mee denk ik. Daar is over te discussiëren.

[ Voor 16% gewijzigd door D-e-n op 02-03-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:19

defiant

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:38:
ISIS die de oorlog financiert met het verzorgen van de vluchtelingenstroom. 8)7
Kan je deze stelling ook onderbouwen met een betrouwbare bron?

En als moderator het verzoek niet elk bericht te eindigen met een smiley. Bij voorbaat dank.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
D-e-n schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:41:
[...]
...
Deze discussie kan alleen werken als iedereen beseft dat vluchtelingen gewoon mensen zijn die het beste voor henzelf willen, net als jij en ik. Dat betekent niet dat we ze allemaal moeten opvangen en daar zitten ook luie uitvreters tussen maar je kunt ze niet al bij voorbaat veroordelen
...
Wat speelt is dat er twijfels zijn over de oprechtheid van de hulpvraag.

Er zijn twee manieren om vanuit Syrië in Nederland asiel aan te vragen. Met het vliegtuig of je wordt toegewezen. Je kunt niet op andere manier legaal Nederland binnenkomen.

Ze komen echter via trein, bus, auto en zelfs te voet Nederland binnen om asiel aan te vragen.

Dat klopt niet, dat voelen burgers aan en dat wordt ook misbruikt door politici. Dat gevoel van gebrek aan controle creëert onrust en betichtingen van gebrek aan empathie maakt het alleen erger.
Mensen maken een afweging van de op basis van de info die ze hebben en dat is over de hele breedte niet positief en niet alleen voorbehouden aan moslims.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
Iblies schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:30:
Ik kan het 100x lezen en ik sta telkens verbaast over wat er eigenlijk in staat.

[...]
Als die signalen toen al aanwezig waren, hoe komt het dat de generatie daarna nog steeds de discussie moet voeren.
Omdat politiek enkel een afgeleide is van burger en bedrijf. Als die niet willen, of zichzelf enkel continu afleiden, dan volgt politiek vanzelf op die weg.

Het is zuur, maar het zou wel zichtbaar moeten kunnen zijn voor mensen. We menen dat er een kloof is, maar is dat ook echt zo? Of zit politiek met inertie in het volgen van ons gedrag.

Lees nog maar eens 100 keer, maar let eens op de verhouding tussen ontwikkelingen in gedrag en keuze van onderwerpen bij de kiezer, dan wordt het duidelijk. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

D-e-n schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:41:
[...]
Je draait het om. Het zijn juist de bijdragen van Goner en Met_meer_mini die de discussie vermoorden.
Het zijn juist dit soort "bijdragen" die discussies vermoorden ; doen alsof jij de wijsheid in pacht hebt en alle anderen die niet jouw mening delen veroordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 22:13
Ik snap dat mensen uit Aleppo ergens heen moeten, en dat ze dan kiezen voor een land met een goed sociaal vangnet snap ik ook, maar waarom is die verblijfsvergunning gelijk permanent?
Die verblijfsvergunning is niet permanent. Na een positieve beslissing op een asielverzoek krijgt men een verblijfsvergunning voor 5 jaar. Na 5 jaar kan deze worden omgezet in een permanente verblijfsvergunning, indien men ook het inburgeringsdiploma heeft behaald.

Het is lastige materie, en ik hoop dat het een foutje was dat je dacht dat het permanent is. Een discussie voeren op basis van dergelijke fouten ondermijnt namelijk de discussie.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Goner schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 09:15:
[...]

Het zijn juist dit soort "bijdragen" die discussies vermoorden ; doen alsof jij de wijsheid in pacht hebt en alle anderen die niet jouw mening delen veroordelen.
Ik heb de wijsheid niet in pacht. Ik oordeel echter niet zomaar over de beweegredenen van vluchtelingen. Voor jou kan er maar één uitkomst zijn: alle vluchtelingen uit Syrië vluchten zonder reden. Met zulke vooringenomen stellingen krijg je geen discussie.

Iemand als Iblies is ook kritisch maar die komt met inhoudelijke punten en draagt alternatieven aan. Dan krijg je discussie.
Iblies schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 00:43:
[...]
Wat speelt is dat er twijfels zijn over de oprechtheid van de hulpvraag.
Twijfels mag je hebben maar dat is iets anders dan de suggestie wekken dat Syrië vol zit met klaplopers. Dat is een ontkenning van de vreselijke situatie daar.
Ze komen echter via trein, bus, auto en zelfs te voet Nederland binnen om asiel aan te vragen.
Is dat niet logisch? Mensen op de vlucht kunnen zelden gepland het vliegtuig nemen naar ik aanneem.
Mensen maken een afweging van de op basis van de info die ze hebben
En daar schort het nog wel eens aan als ik zie welke foute aannames er hier voorbij komen. Men denkt dat iedere asielzoeker gelijk permanent mag blijven. Men denkt dat Marokkanen hier kans maken op asiel. Dan is het moeilijk genuanceerd te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
D-e-n schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:09:
[...]
...
Is dat niet logisch? Mensen op de vlucht kunnen zelden gepland het vliegtuig nemen naar ik aanneem.
...
Nee dat is niet logisch. Je hebt geldige documenten nodig om door de EU te reizen, en die zijn er niet.

In plaats daarvan wordt het vertrouwen geschonden door gebruik te maken van vrij verkeer van mensen binnen de EU, en lukt het in West-Europa asiel aan te vragen en daar zijn legio voorbeelden van.

Calais is een schrijnend voorbeeld waarbij er werd geprobeerd om het VK te bereiken en vooral niet geregistreerd te worden. Als je Afghaans bent en je zat daar dan heb je in mijn optiek wel wat uit te leggen.

Die ongecontroleerde stroom zet mensen aan het denken wat de hulpvraag niet goed doet. En in aantallen zijn het niet eens veel, maar gegroepeerd en het ogenschijnlijk gebrek aan grip op deze groep mensen is een fatale combinatie.

Dat ze daadwerkelijk hulpbehoevend zijn is dan niet meer relevant.
Je hebt je niet aan de regels gehouden.
En in hoeverre ben je vervolgens oprecht bij je asiel-aanvraag als je vertelt dat je niet wist dat je je moest aangeven in Griekenland, Roemenië, Bulgarije, Oostenrijk, Duitsland, Tsjechië, Slowakije, etc.

Het zijn vragen die altijd openblijven die in het vervolgtraject ook de loyaliteit jegens het gastland in twijfel trekken. Ongetwijfeld dat het gros van de migranten het goed bedoeld, maar met een slechte start houd je altijd die achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Iblies schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:44:
[...]
Het zijn vragen die altijd openblijven die in het vervolgtraject ook de loyaliteit jegens het gastland in twijfel trekken. Ongetwijfeld dat het gros van de migranten het goed bedoeld, maar met een slechte start houd je altijd die achterstand.
Ik merk dat sommige mensen dat voelen maar door, in tegenstelling tot jou, ook de andere kant van het verhaal niet te zien vermoorden die mensen wel de discussie.

Je kunt niet probleemoplossend over het vluchtelingenprobleem discussiëren vanuit de gedachte dat ze allemaal ten onrechte vluchten. Net zo goed als ze allemaal als "zielig" bestempelen ook niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Iblies schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 10:44:
[...]
Nee dat is niet logisch. Je hebt geldige documenten nodig om door de EU te reizen, en die zijn er niet.

In plaats daarvan wordt het vertrouwen geschonden door gebruik te maken van vrij verkeer van mensen binnen de EU, en lukt het in West-Europa asiel aan te vragen en daar zijn legio voorbeelden van.

Calais is een schrijnend voorbeeld waarbij er werd geprobeerd om het VK te bereiken en vooral niet geregistreerd te worden. Als je Afghaans bent en je zat daar dan heb je in mijn optiek wel wat uit te leggen.

Die ongecontroleerde stroom zet mensen aan het denken wat de hulpvraag niet goed doet. En in aantallen zijn het niet eens veel, maar gegroepeerd en het ogenschijnlijk gebrek aan grip op deze groep mensen is een fatale combinatie.

Je hebt je niet aan de regels gehouden.
En in hoeverre ben je vervolgens oprecht bij je asiel-aanvraag als je vertelt dat je niet wist dat je je moest aangeven in Griekenland, Roemenië, Bulgarije, Oostenrijk, Duitsland, Tsjechië, Slowakije, etc.

Ik snap die vluchteling ook wel als hij zegt dat hij liever niet in een toekomstloos tentenkamp op een Grieks eiland blijft zitten, maandenlang, jarenlang. Ja het is beter dan doodgeschoten worden, maar nee, heel spannend is ook niet bepaald.

Vind je het gek dat mensen verder reizen? De EU heeft in principe de genoemde landen -juist- ertoe verordonneerd hun verantwoordelijkheid te nemen en heeft een verdeelsleutel ingesteld, opdat de EU-grenslanden (Italië en Griekenland) ontlast worden en de registratieprocedures weer volgens Dublin kunnen lopen. Hoewel dit Europees beleid is, werkt Nederland, en met Nederland nog een stapel andere landen, niet mee aan de omzetting van dat plan. Wie houdt zich dan precies niet aan de regels? Nederland of de asielzoeker die dan maar op eigen houtje naar NL komt?

[ Voor 10% gewijzigd door Garyu op 03-03-2017 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

D-e-n schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:02:
[...]
vanuit de gedachte dat ze allemaal ten onrechte vluchten.
En waar precies heb ik dat gezegd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Goner schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:15:
[...]

En waar precies heb ik dat gezegd :?
Jij zegt dat ze "voor hun landen moeten vechten". Hoe moet ik dat ander interpreteren? Dat is een waardeoordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Wil je beweren dat ik verwent ben, net zoals jij moet ik werken voor de inkomsten. Dat mensen vluchten kan ik mij goed voorstellen, maar waarom naar Zweden, Engeland was populair, Duitsland en Nederland, er zijn landen genoeg in de regio die meer lijken op Syrië die vluchtelingen onderdak bieden, bijvoorbeeld Denemarken was ook populair totdat de vluchtelingen zelf moesten bijdragen aan huisvesting e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Klopt, jij zegt dat het niet de moeite is om te vechten voor of tegen een dictator, je kunt beter vluchten ; is dat geen waardeoordeel ?

Kijk, vrouwen en kinderen snap ik, maar als ik zo eens kijk zitten er wel heel veel jonge mannen tussen waarvan ik denk, waarom zet je je niet in voor je land ? (en er zijn er inderdaad die dat wél doen, dus zinloos is het niet).

Buiten dat, we hebben het niet alleen over Syriërs hier die een land in brand onvluchten, maar ook over grote hoeveelheden die puur om economische redenen vluchten. Afrika, Noord-Afrika, Balkan ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:38:
[...]

Wil je beweren dat ik verwent ben, net zoals jij moet ik werken voor de inkomsten. Dat mensen vluchten kan ik mij goed voorstellen, maar waarom naar Zweden, Engeland was populair, Duitsland en Nederland, er zijn landen genoeg in de regio die meer lijken op Syrië die vluchtelingen onderdak bieden, bijvoorbeeld Denemarken was ook populair totdat de vluchtelingen zelf moesten bijdragen aan huisvesting e.d.
Ten eerste: de meeste vluchtelingen worden al in de regio opgevangen. Die kampen zitten tot aan de nok toe vol en de omstandigheden zijn vreselijk. Dus zijn er mensen die het verder zoeken. En als je dan verder vlucht: waar vlucht je dan heen? Vlucht je naar landen die vaak net zo in oorlog zijn of probeer je de landen te bereiken waar er veel meer stabiliteit en rijkdom is? De vraag stellen is hem beantwoorden.

Dat is geen betoog om je over te halen voor meer opvang te zijn. Het is wel de bedoeling je het perspectief van de vluchteling te laten zien. Die heeft geen huis en haard meer en is op zoek. En dan ga je op zoek naar het beste. Dat hebben Nederlandse emigranten destijds ook gedaan toen ze naar Australië of de VS gingen. Is dat nu zo'n misdaad?

En ja, wij zijn verwend. We hebben nooit oorlog meegemaakt, hebben een goede schoolopleiding gehad en wonen in een land waar er allerlei voorzieningen zijn als je oud, ziek of werkloos wordt. Er is een hele infrastructuur waardoor je je op allerlei manier kunt ontplooien. De meeste mensen in de wereld hebben dat niet.
Goner schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:42:
Klopt, jij zegt dat het niet de moeite is om te vechten voor of tegen een dictator, je kunt beter vluchten ; is dat geen waardeoordeel ?
Ik zeg enkel dat het niet meer dan logisch is dat mensen die geen huis en haard meer hebben vluchten. Vergis je niet: de meesten komen al uit kampen in de regio waar de omstandigheden ook vreselijk zijn. Het is niet zo dat ze allemaal achter de keukentafel zitten en denken "kom, laten we eens emigreren".
Buiten dat, we hebben het niet alleen over Syriërs hier die een land in brand onvluchten, maar ook over grote hoeveelheden die puur om economische redenen vluchten. Afrika, Noord-Afrika, Balkan ...
Die mogen hier dan ook niet blijven. Stop eens met dat als argument te gebruiken. Er is geen enkele partij die wil dat bijvoorbeeld Marokkanen hier asiel kunnen krijgen. Het is gewoon het huidige beleid: als je uit een veilig land komt krijg je geen asiel.

[ Voor 23% gewijzigd door D-e-n op 03-03-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goner schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:42:

Kijk, vrouwen en kinderen snap ik, maar als ik zo eens kijk zitten er wel heel veel jonge mannen tussen waarvan ik denk, waarom zet je je niet in voor je land ? (en er zijn er inderdaad die dat wél doen, dus zinloos is het niet).

Van de moderator zou ik meer feiten moeten geven, 66 procent van de asielzoekers is een jonge man, van de asielzoekers komt 44 procent uit Syrië . Feit is dat ik een interview heb gezien van een asielzoeker uit Afrika, hij had op TV de rijkdom in Europa gezien, hij zag Nederland als een land waar hij gratis geld zou krijgen waar hij normaal voor zou moeten werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:54:
Feit is dat ik een interview heb gezien van een asielzoeker uit Afrika, hij had op TV de rijkdom in Europa gezien, hij zag Nederland als een land waar hij gratis geld zou krijgen waar hij normaal voor zou moeten werken.
Ja, en tegelijk zie je ook talloze reportages van mensen die huis en haard kwijt zijn en wegkwijnen in een kamp. Dat telt niet? Er wordt wel eens gezegd dat "linkse" mensen wegkijken voor integratieproblemen maar is dit ook niet een vorm van wegkijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:48:
[...]

En ja, wij zijn verwend. We hebben nooit oorlog meegemaakt, hebben een goede schoolopleiding gehad en wonen in een land waar er allerlei voorzieningen zijn als je oud, ziek of werkloos wordt. Er is een hele infrastructuur waardoor je je op allerlei manier kunt ontplooien. De meeste mensen in de wereld hebben dat niet.
Daarom gaat Engeland uit de EU, ze vrezen dat de hele infrastructuur te kostbaar doordat het overspoeld wordt door Asielzoekers en Vluchtelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 12:54:
[...]

Van de moderator zou ik meer feiten moeten geven, 66 procent van de asielzoekers is een jonge man, van de asielzoekers komt 44 procent uit Syrië . Feit is dat ik een interview heb gezien van een asielzoeker uit Afrika, hij had op TV de rijkdom in Europa gezien, hij zag Nederland als een land waar hij gratis geld zou krijgen waar hij normaal voor zou moeten werken.
En nogmaals, de niet-Syrische asielzoekers krijgen over het algemeen géén status, immers geen vluchteling, en worden teruggestuurd. Op de enkeling na die politiek vervolgd wordt of tot een bepaalde bedreigde groep minderheden behoort en daarom zijn leven in land van herkomst niet zeker is. Zo werkt het systeem al vrij lang.
De pijnpunten zitten daar dan ook helemaal niet. Die zitten een of twee stappen later. Want wat gebeurt er defacto? De processen om status te verlenen duren lang, waardoor mensen lang niet weten waar ze aan toe zijn. Daar tegen kunnen ze (terecht) in beroep gaan, dan duurt het nog langer. En worden ze uiteindelijk uitgewezen, dan is er tussen het papieren document en daadwerkelijke uitzetting nog een wereld van illegaliteit, omdat mensen niet terug willen of het land van herkomst de mensen niet terugneemt.

Daarnaast speelt natuurlijk het integratievraagstuk van mensen die wél een vluchtelingenstatus krijgen, zoals de mensen uit bijvoorbeeld Syrië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:04:
[...]

Daarom gaat Engeland uit de EU, ze vrezen dat de hele infrastructuur te kostbaar doordat het overspoeld wordt door Asielzoekers en Vluchtelingen.
Een groot deel van het anti-EU-gevoel komt echt niet door vluchtelingen, maar door arbeidsmigratie uit Oost-Europa op basis van de Europese vrijheid van vestiging. Engelse immigranten zijn merendeels in de X-te generatie, oorspronkelijk afkomstig uit voormalig koloniën als Pakistan en India.

[ Voor 3% gewijzigd door Garyu op 03-03-2017 13:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

[...]
Die mogen hier dan ook niet blijven. Stop eens met dat als argument te gebruiken. Er is geen enkele partij die wil dat bijvoorbeeld Marokkanen hier asiel kunnen krijgen. Het is gewoon het huidige beleid: als je uit een veilig land komt krijg je geen asiel.
Klopt. Maar het probleem is dat we in veel gevallen niet van ze af kunnen komen (excusez le mot). Hun land van afkomst wil ze ook niet (meer), dus ze maken wel degelijk deel uit van het 'vluchtelingen' probleem. Ze willen vaak wel terug met een oprot-premie, 'grappig' genoeg.

En vertel me aub niet wat ik wel en niet als argument mag gebruiken, dat maak ik zelf wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Goner schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:46:
[...]

Klopt. Maar het probleem is dat we in veel gevallen niet van ze af kunnen komen (excusez le mot). Hun land van afkomst wil ze ook niet (meer), dus ze maken wel degelijk deel uit van het 'vluchtelingen' probleem. Ze willen vaak wel terug met een oprot-premie, 'grappig' genoeg.
Nee, je moet die problemen juist los van elkaar zien. Andere problemen dus andere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
[...]

Ten eerste: de meeste vluchtelingen worden al in de regio opgevangen. Die kampen zitten tot aan de nok toe vol en de omstandigheden zijn vreselijk. Dus zijn er mensen die het verder zoeken. En als je dan verder vlucht: waar vlucht je dan heen? Vlucht je naar landen die vaak net zo in oorlog zijn of probeer je de landen te bereiken waar er veel meer stabiliteit en rijkdom is? De vraag stellen is hem beantwoorden.
Alleen hebben we sowieso in Nederland afgesproken dat opvang per definitie tijdelijk is.
Er is en mag geen korrelatie worden tussen afgelegde afstand en kans op verblijf.

En daar kan een discussie over worden gevoerd, alleen kunnen we maar een zeer beperkt aantal opvangen en onze normen en waarden aanhouden.

Moment dat we letterlijk opvangkampen opzetten zoals in Turkije en Syrië zelf die tevens zijn afgesloten, dan kun je met gemak een tienvoud aan.
Dat is geen betoog om je over te halen voor meer opvang te zijn. Het is wel de bedoeling je het perspectief van de vluchteling te laten zien. Die heeft geen huis en haard meer en is op zoek. En dan ga je op zoek naar het beste. Dat hebben Nederlandse emigranten destijds ook gedaan toen ze naar Australië of de VS gingen. Is dat nu zo'n misdaad?
...
Correctie,
http://anderetijden.nl/aflevering/542/Emigratie-naar-Canada
"Krachtdadige bevordering"
Een onbaatzuchtige overheid?
Vrijwillig vertrek was uitgangspunt bij het beleid. De overheid probeerde vooral de emigratie makkelijker dan voorheen te maken. Individuele emigranten met weinig eigen inkomen kregen bijvoorbeeld de overtocht betaald plus enkele honderden guldens 'landingsgeld'. De verschillende emigratiediensten kregen subsidies voor hun activiteiten, waaronder de zeer druk bezochte voorlichtingsbijeenkomsten. De overheid produceerde ook een aantal voorlichtingsfilms over emigratie, die op deze bijeenkomsten konden worden vertoond. Er werden taalcursussen voor weinig geld gegeven en zelfs omscholingscursussen. Want in Canada zat men niet op 'kantoorbediendes' te wachten, daar wilde men vooral agrariërs hebben. En dus werd het op verschillende plaatsen in het land mogelijk om in een half jaar koeien te leren melken.
Geheel onbaatzuchtig was de overheid niet bij het toekennen van subsidies. Er werd voorrang gegeven aan "overschotberoepen". Ongeschoolde arbeiders, kappers, sigarenmakers, kantoorbedienden; ze vielen allen onder de categorie "misbaren", zoals het Ministerie van Sociale Zaken deze mensen betitelde. Ook kinderrijke gezinnen vielen onder deze categorie. Tot de "moeilijk misbaren" behoorden onder meer timmerlieden, metselaars, stucadoors en andere geschoolde arbeiders in industrie en bouwnijverheid. Mensen in deze beroepen kwamen minder snel in aanmerking voor subsidie.
Naast dit nationale beleid, probeerde de overheid ook gunstige emigratieverdragen af te sluiten met landen als Canada, Australië en Nieuw-Zeeland. Bij die laatste twee landen lukte dat zonder veel problemen, maar Canada bleef vasthouden aan eigen criteria. Eind 1952 vroeg de hoogste immigratie-ambtenaar van Canada zich openlijk af of "de beperkte ervaring van sommige agrariërs die zich aanmelden voor emigratie, er niet op wees dat de Nederlandse autoriteiten het liefst mensen steunden en subsidieerden die een probleem vormden".
Geschiedenis zou gewoon een vak moeten worden vanaf het moment dat iemand geboren wordt totdat die zijn laatste adem uitblaast :P

De overeenkomst is juist dat er een beeld is gecreëerd dat in het verre westen een leven is op te bouwen zonder enige tegenslag waar er een overdaad aan rijkdom is. Dat klopt niet, ook hier lopen mensen bij de voedselbank, in Duitsland hebben ze niet alleen een zwak sociaal systeem kwa uitkeringen, minimumloon is ook echt schrikbarend, daar werk je soms voor een appel en een ei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:34:
[...]

En nogmaals, de niet-Syrische asielzoekers krijgen over het algemeen géén status, immers geen vluchteling, en worden teruggestuurd. Op de enkeling na die politiek vervolgd wordt of tot een bepaalde bedreigde groep minderheden behoort en daarom zijn leven in land van herkomst niet zeker is. Zo werkt het systeem al vrij lang.
De pijnpunten zitten daar dan ook helemaal niet. Die zitten een of twee stappen later. Want wat gebeurt er defacto? De processen om status te verlenen duren lang, waardoor mensen lang niet weten waar ze aan toe zijn. Daar tegen kunnen ze (terecht) in beroep gaan, dan duurt het nog langer. En worden ze uiteindelijk uitgewezen, dan is er tussen het papieren document en daadwerkelijke uitzetting nog een wereld van illegaliteit, omdat mensen niet terug willen of het land van herkomst de mensen niet terugneemt.

Daarnaast speelt natuurlijk het integratievraagstuk van mensen die wél een vluchtelingenstatus krijgen, zoals de mensen uit bijvoorbeeld Syrië.
De asielzoekers die onterecht in Nederland verblijven, kunnen niet teruggestuurd worden omdat de landen waar ze vandaan komen ze niet terug nemen, dat is toch vreemd, wel naar Europa toe maar niet terug, heel vreemd .

Onderbouwing: Een artikel uit de De Dagelijkse Standaard.

Asielzoekers_SumteFoto: De Algerijnse ambassadeur wil criminele Marokkaanse en Algerijnse asielzoekers ook niet meer in zijn land.
Door Alina Sedee 28 december 2016

Algerije weigert om criminele Marokkaanse en Algerijnse asielzoekers die ons land zijn uitgezet terug te nemen. Ambassadeur Nourredine Avadi is natuurlijk allang blij dat zijn land van dat uitschot is verlost. In de Telegraaf vandaag legt hij Mark Rutte een waslijst met eisen voor. Als Nederland tekent, neemt hij ze misschien terug.

De meeste asielzoekers komen momenteel uit Marokko en Algerije. Ze worden bijna allemaal afgewezen. Terecht, er is geen oorlog dus ze hebben hier niets te zoeken. Het probleem is dat ze weigeren om terug te gaan naar hun eigen land als wij zeggen dat ze moeten ophoepelen.

Het kabinet, azc-medewerkers en gemeenten luiden de noodklok over de overlast die deze bevolkingsgroepen in ons land veroorzaken. In Drenthe zijn conducteurs en buschauffeurs woedend over de agressieve zwartrijdende asielzoekers. Gisteren was er ophef in Limburg waar criminele ‘Noord-Afrikanen’ huisarrest van de burgemeester kregen omdat ze burgers bespuugden, intimideerden en bestalen.

Dit is de grootste groep asielzoekers, namelijk 56 procent. Beste moderator dit is geen onderbuikgevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Nu weet ik niet of dat DDS blogje zo'n betrouwbare bron is. Dat is vaak meer ophitsend dan wat anders, ook niet altijd correct met de feiten. Leuk voor wie in de bekende bubbel zit, een beetje het tegenovergestelde van Joop zeg maar.

Maar dan moeten we toch vaststellen dat iedereen het van links tot rechts eens is? We willen vooral af van de kanslozen die sowieso nooit mogen blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:26:
[...]

De asielzoekers die onterecht in Nederland verblijven, kunnen niet teruggestuurd worden omdat de landen waar ze vandaan komen ze niet terug nemen, dat is toch vreemd, wel naar Europa toe maar niet terug, heel vreemd .

Onderbouwing: Een artikel uit de De Dagelijkse Standaard.

Asielzoekers_SumteFoto: De Algerijnse ambassadeur wil criminele Marokkaanse en Algerijnse asielzoekers ook niet meer in zijn land.
Door Alina Sedee 28 december 2016

Algerije weigert om criminele Marokkaanse en Algerijnse asielzoekers die ons land zijn uitgezet terug te nemen. Ambassadeur Nourredine Avadi is natuurlijk allang blij dat zijn land van dat uitschot is verlost. In de Telegraaf vandaag legt hij Mark Rutte een waslijst met eisen voor. Als Nederland tekent, neemt hij ze misschien terug.

De meeste asielzoekers komen momenteel uit Marokko en Algerije. Ze worden bijna allemaal afgewezen. Terecht, er is geen oorlog dus ze hebben hier niets te zoeken. Het probleem is dat ze weigeren om terug te gaan naar hun eigen land als wij zeggen dat ze moeten ophoepelen.

Het kabinet, azc-medewerkers en gemeenten luiden de noodklok over de overlast die deze bevolkingsgroepen in ons land veroorzaken. In Drenthe zijn conducteurs en buschauffeurs woedend over de agressieve zwartrijdende asielzoekers. Gisteren was er ophef in Limburg waar criminele ‘Noord-Afrikanen’ huisarrest van de burgemeester kregen omdat ze burgers bespuugden, intimideerden en bestalen.

Dit is de grootste groep asielzoekers, namelijk 56 procent. Beste moderator dit is geen onderbuikgevoel.
Zeker is dit geen onderbuikgevoel. Dit probleem is bekend over het hele politieke spectrum, van links tot rechts, van conservatief tot progressief. Sommige denken constructief over oplossingen na, waardoor je in nuance móet vervallen, terwijl andere politici liever zwart-wit denken, groepen mensen op een rgote hoop gooien, loze kreten blijven roepen omdat het electoraal zo goed klinkt maar tegelijkertijd botst met a) de mensenrechten of b) de grondwet of c) allebei.

Misschien help je ons een handje met je eigen constructieve bijdrage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:26:
[...]
...
Als je wilt dat anderen je serieus gaan nemen dan is het een vereiste dat je jezelf serieus neemt.

Dat wordt twijfelachtig als je DDS als bron gaat gebruiken :N

Je zet een heel tendentieuze stelling neer die misschien in een bepaalde setting klopt, maar het geen leidend gegeven en je zult er geen beleid op gaan vormen.
https://ind.nl/Documents/AT%20oktober%202016.pdf
Minder dan 10% waarbij al vaststaat dat ze hier niets te zoeken hebben. Of Algerije of Marokko ze moet hebben is niet relevant.

Opsluiten en laat ambassade/consulaat het maar uitzoeken. In casu moet je niet overleggen en zeker niet te druk om maken.

•Ze hebben hier niets te zoeken
•Je maakt terugkeer mogelijk, en legt zelfs toe
•Algerijnse/Marokkaanse overheid wil niet meewerken

Als er een advocaat er problemen heeft, daar is het hof van de rechten van de mens. Land van oorsprong is het probleem en dat moet je niet jouw probleem maken. We hebben zat regels en iets bespreken betekent niet iets opgeven.
Sterker nog, als we die mensen hier gewoon opsluiten tot moment van uitzetten heeft dat een afschrikkend effect op anderen.

Ik zie alleen winst >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:53:
[...]

Zeker is dit geen onderbuikgevoel. Dit probleem is bekend over het hele politieke spectrum, van links tot rechts, van conservatief tot progressief. Sommige denken constructief over oplossingen na, waardoor je in nuance móet vervallen, terwijl andere politici liever zwart-wit denken, groepen mensen op een rgote hoop gooien, loze kreten blijven roepen omdat het electoraal zo goed klinkt maar tegelijkertijd botst met a) de mensenrechten of b) de grondwet of c) allebei.

Misschien help je ons een handje met je eigen constructieve bijdrage?
Heel simpel en doeltreffend, je neemt een vliegtuig, een parachute , je dropt deze afgewezen asielzoeker in hun thuisland, dit is tevens een signaal dat afreizen naar Europa totaal geen zin heeft.

Nu weten ze dat de kans groot is om hun leven lang een uitkering te krijgen in Nederland, als het niet goedschiks kan dan maar op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:27
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:17:
[...]

Heel simpel en doeltreffend, je neemt een vliegtuig, een parachute , je dropt deze afgewezen asielzoeker in hun thuisland, dit is tevens een signaal dat afreizen naar Europa totaal geen zin heeft.

Nu weten ze dat de kans groot is om hun leven lang een uitkering te krijgen in Nederland, als het niet goedschiks kan dan maar op deze manier.
Kom zeg, je hebt het hier nog altijd over mensen - mensen die jij wellicht niet hoog hebt zitten en wellicht niets te zoeken in NL als asielzoeker, maar dan nog..

Uiteindelijk is het inderdaad niet ingewikkeld - mensen moeten terug. Het enige wat wel ingewikkeld is, is dat als het land van herkomst weigert, je de mensen formeel zover mij bekend ook niet vast mag zetten. En daar wringt de schoen een beetje - je weet dat er mensen zijn die hopen op een betere toekomst, maar geen aanspraak maken op een asielstatus en vervolgens gokken op een mislukte uitzetting om zo toch maar zo lang mogelijk te blijven.

Dit is het probleem - niet zozeer de asielregels, of het feit dat mensen hier op een betere toekomst hopen. Tis dat wij hier geboren zijn, anders had je wellicht zelf hetzelfde geprobeerd in een ander land.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:38:
[...]

Een groot deel van het anti-EU-gevoel komt echt niet door vluchtelingen, maar door arbeidsmigratie uit Oost-Europa op basis van de Europese vrijheid van vestiging. Engelse immigranten zijn merendeels in de X-te generatie, oorspronkelijk afkomstig uit voormalig koloniën als Pakistan en India.
Kun je deze stelling bewijzen of is dit een onderbuikgevoel , niet voor niets was er een vluchtelingenkamp bij Calais of waren dat Polen en Roemenen die daar zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:35:
[...]

Kun je deze stelling bewijzen of is dit een onderbuikgevoel , niet voor niets was er een vluchtelingenkamp bij Calais of waren dat Polen en Roemenen die daar zaten.
Volgens mij heeft dat uitgebreid in de kranten gestaan. Er was vorige week nog zelfs een relletje met graffiti over Polen in een Engelse soap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:37:
[...]

Volgens mij heeft dat uitgebreid in de kranten gestaan. Er was vorige week nog zelfs een relletje met graffiti over Polen in een Engelse soap.
Daar heb je gelijk in, maar het gaat om dezelfde gevoelens, gevoelens jegens onmacht, de banen worden ingepikt door niet-Britten, dat de EU niet breng wat het zou brengen, dat we steeds meer geld kwijt zijn voor hetzelfde, de lonen niet evenredig stijgen, dat geld voor Nederlanders en Britten, de Britten zijn het sociaalste van heel Europa , ze gaan uit de EU, de kanaaltunnel heeft hun geen welvaart gebracht , wel 500000 Polen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bodevinaat
  • Laatst online: 27-07-2023
NiGeLaToR schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:34:
[...]

Kom zeg, je hebt het hier nog altijd over mensen - mensen die jij wellicht niet hoog hebt zitten en wellicht niets te zoeken in NL als asielzoeker, maar dan nog..

Uiteindelijk is het inderdaad niet ingewikkeld - mensen moeten terug. Het enige wat wel ingewikkeld is, is dat als het land van herkomst weigert, je de mensen formeel zover mij bekend ook niet vast mag zetten. En daar wringt de schoen een beetje - je weet dat er mensen zijn die hopen op een betere toekomst, maar geen aanspraak maken op een asielstatus en vervolgens gokken op een mislukte uitzetting om zo toch maar zo lang mogelijk te blijven.

Dit is het probleem - niet zozeer de asielregels, of het feit dat mensen hier op een betere toekomst hopen. Tis dat wij hier geboren zijn, anders had je wellicht zelf hetzelfde geprobeerd in een ander land.
Volgens mij is het échte probleem dat de politieke wil om dit geschetste beeld aan te pakken volledig ontbreekt. En waarom ontbreekt deze politieke wil? Omdat men niet de handen wil branden (lees: negatieve kritiek) aan dit gevoelige onderwerp. Zodra er houtsnijdende maatregelen bedacht worden en beter nog, worden uitgevoerd zullen de msm moord en brand schreeuwen, lopen alle linkse partijen en masse naar de interruptiemicrofoon en wordt elke niet-linkse stemmer voor xenofoob uitgemaakt. Dus blijft het bij pappen en nathouden, wat stevige quotes voor de Bühne en de achterban, wijzen naar Brussel en voor de rest: achterover hangen. Terwijl de influx of liever gezegd aanwas van het aantal bijstandsgerechtigden fors toeneemt:

CBS, 4 dagen geleden: Het aantal personen met een bijstandsuitkering is in 2016 met 18 duizend toegenomen. Eind december 2016 waren er 467 duizend bijstandsgerechtigden tot de AOW-leeftijd. Bekeken naar herkomst is de toename toe te schrijven aan personen met een niet-westerse migratieachtergrond. Wat betreft leeftijd zijn vooral meer jongeren en ouderen in de bijstand terechtgekomen. Dit meldt het CBS op grond van nieuwe cijfers.

De belastingbetaler mag opdraaien voor deze politieke lethargie, in feite een puur a-sociaal beleid. Iedereen kan zien dat dit op korte termijn een probleem vormt - maar we gaan er niets aan doen. De 'barmhartigheid' van de een is de belastingaanslag van de ander.

Windoosch: techniek uit den voorigen eeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:27
Bodevinaat schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:10:
[...]

Volgens mij is het échte probleem dat de politieke wil om dit geschetste beeld aan te pakken volledig ontbreekt. En waarom ontbreekt deze politieke wil? Omdat men niet de handen wil branden (lees: negatieve kritiek) aan dit gevoelige onderwerp. Zodra er houtsnijdende maatregelen bedacht worden en beter nog, worden uitgevoerd zullen de msm moord en brand schreeuwen, lopen alle linkse partijen en masse naar de interruptiemicrofoon en wordt elke niet-linkse stemmer voor xenofoob uitgemaakt. Dus blijft het bij pappen en nathouden, wat stevige quotes voor de Bühne en de achterban, wijzen naar Brussel en voor de rest: achterover hangen. Terwijl de influx of liever gezegd aanwas van het aantal bijstandsgerechtigden fors toeneemt:

CBS, 4 dagen geleden: Het aantal personen met een bijstandsuitkering is in 2016 met 18 duizend toegenomen. Eind december 2016 waren er 467 duizend bijstandsgerechtigden tot de AOW-leeftijd. Bekeken naar herkomst is de toename toe te schrijven aan personen met een niet-westerse migratieachtergrond. Wat betreft leeftijd zijn vooral meer jongeren en ouderen in de bijstand terechtgekomen. Dit meldt het CBS op grond van nieuwe cijfers.

De belastingbetaler mag opdraaien voor deze politieke lethargie, in feite een puur a-sociaal beleid. Iedereen kan zien dat dit op korte termijn een probleem vormt - maar we gaan er niets aan doen. De 'barmhartigheid' van de een is de belastingaanslag van de ander.
Dat mensen een bijstandsuitkering krijgen betekent toch dat ze statushouder zijn? Dat lijkt me een ander onderwerp dan mensen die hier blijven nadat ze zijn uitgewezen.

Er valt genoeg af te dingen op asielbeleid en integratie, ik denk dat er ook wat valt te winnen qua realisme. Uit een mooi onderzoek van Robin Fransman over de stand van integratie in NL blijkt een wat genuanceerder beeld dan we nu vaak lezen/horen. De 'integratie' vindt wel plaats, het duurt alleen lang(er). Dus ja, de kosten per immigrant om tot een zelfredzame situatie in de samenleving te komen is hoog - maar het is niet per definitie een kansloze exercitie.

Dat belastingbetalers hier voor op draaien klopt - zou niet weten wie anders. Om dit a-sociaal beleid te noemen is een perceptiekwestie - ik vind het toevallig wel prima om vluchtelingen op te vangen, maar vind ook dat het doel uiteindelijk moet zijn om terug te kunnen. Niet per se omdat het voor NL anders een te grote uitdaging wordt, maar ook omdat het land van herkomst kansloos is/blijft zonder deze groepen mensen. Ik zie immigratie en vluchtelingen dan ook als 2 verschillende manieren om hulp te vragen waarbij beide andere uitgangspunten hebben, zover mij bekend.

Nb; dat de politiek lastige besluiten/maatregelen uit de weg gaat maakt het beleid niet per se slecht, maar de uitvoering. 15 maart zal blijken welke partijen dit de komende 4 jaar mogen gaan regelen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

D-e-n schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 14:53:
Maar dan moeten we toch vaststellen dat iedereen het van links tot rechts eens is? We willen vooral af van de kanslozen die sowieso nooit mogen blijven.
Ja, daar hebben we wat aan ... we kunnen het nog zo eens zijn, we komen niet van ze af.
Hun thuislanden willen ze niet terug, en dat komt niet uit een blogje, zoek maar op. Ja, er zijn ook onbetrouwbare bronnen, maar die herken je snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Verwijderd schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:17:
[...]

Je disqualificeert jezelf aardig met dergelijke 'oplossingen' en past bij dezelfde demagogie van het populisme: lak hebben aan internationale afspraken, wetgeving of, dichtbij huis, onze grondwet. Ik vroeg om een constructieve oplossing, juist een keer geen luchtfietserij. Maar dat is schijnbaar niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:06:
[...]
Je disqualificeert jezelf aardig met dergelijke 'oplossingen' en past bij dezelfde demagogie van het populisme: lak hebben aan internationale afspraken, wetgeving of, dichtbij huis, onze grondwet. Ik vroeg om een constructieve oplossing, juist een keer geen luchtfietserij. Maar dat is schijnbaar niet mogelijk.
Een politiek correcte oplossing is de vluchtelingen deal met Turkije, alleen heel Europa is bang voor Erdogan dat hij de vluchtelingen doorlaat , daarom kan Erdogan doen en laten wat hij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:23
Het daadwerkelijk uitzetten van bepaalde groepen afgewezen asielzoekers is lastig om dat de herkomst landen niet meewerken aan terugkeer.

Irak bijvoorbeeld:
https://www.nrc.nl/nieuws...er-vluchtelingen-a1433309

Afghanistan bijvoorbeeld:
http://www.elsevier.nl/ne...el-belangrijker-1782119W/

Ook de niet ex-asielzoekers, maar illegalen zijn lastig om uit te zetten:

Marokko bijvoorbeeld:
https://www.nrc.nl/nieuws...tzetting-1598029-a1385586

en

http://www.volkskrant.nl/...erden-zo-stroef~a4426592/

Algerije:
https://www.pressreader.c.../20161228/281479276077655

Dat is het probleem...als de mensen niet terug willen kunnen ze ook niet zonder documenten worden uitgezet.

Albanie, waar we letterlijk mee zijn overspoeld werkt gelukkig wel mee.
http://nos.nl/artikel/208...te-groepen-uitzetten.html

[ Voor 7% gewijzigd door Cobb op 19-03-2017 17:21 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Cobb schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:18:
Dat is het probleem...als de mensen niet terug willen kunnen ze ook niet zonder documenten worden uitgezet.
Het probleem zit een stap eerder: wij laten ze zonder documenten binnen. Als wij dat niet zouden doen zouden ze een land eerder stranden, dan zou dat land ze ook weigeren, en zo gaat het rijtje door totdat ze in hun eigen land de grens niet meer uitkomen.
Waarom moeten inwoners van andere landen opeens onze verantwoordelijkheid zijn, alleen maar omdat ze illegaal hiernaartoe komen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Dan hebben we nog de genen die helemaal niet uit Syrië komen, en wel een Syrisch paspoort hebben (gekocht).(http://www.volkskrant.nl/...ier-naar-europa~a4195052/)

Een voorbeeld is ook het generaal pardon, een groot deel gaf foute info waardoor ze konden blijven. Later werd hun echt identiteit bekend. Omdat ze dan ook nog hun familie willen laten komen. Ipv hun NL paspoort terug te pakken, werkten de gemeenten mee aan het herstellen van de echte identiteit. Maar het NL paspoort mochten ze houden 8)7 .(http://www.rtlnieuws.nl/n...rden-voor-generaal-pardon)

Er is een groot deel van de migranten die hier komen die helemaal geen vluchteling zijn, en dankzij allerlei VN verdragen niet uit gezet kunnen worden. Die verdragen beschermen het ontvangende land niets, alleen de zogenaamde vluchteling. Die verdragen zouden in deze tijden herzien moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:23
RemcoDelft schreef op zondag 19 maart 2017 @ 18:46:
[...]

Het probleem zit een stap eerder: wij laten ze zonder documenten binnen. Als wij dat niet zouden doen zouden een land eerder stranden, dan zou dat land ze ook weigeren, en zo gaat het rijtje door totdat ze in hun eigen land de grens niet meer uitkomen.
Waarom moeten inwoners van andere landen opeens onze verantwoordelijkheid zijn, alleen maar omdat ze illegaal hiernaartoe komen?
De enige manier om dit te voorkomen is om het schengenverdrag achter ons te laten. Alleen dan kun je Nederland 100% potdicht krijgen. En dan zit je nog met de Marokkanen, Turken etc. die met een visum binnenkomen, hun paspoort achterhouden hier een gezin beginnen en niet meer zelfstandig terug willen keren. Op een kopietje kun je ze niet terugsturen.

Het zijn de VN verdragen niet, het is de onwil van het land van herkomst. Als China iedere Chinees wereldwijd ineens terug zou nemen, dan zouden complete provincies als Zhejiang failliet gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Cobb op 19-03-2017 22:46 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kobus71
Cobb schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:43:
[...]

De enige manier om dit te voorkomen is om het schengenverdrag achter ons te laten. Alleen dan kun je Nederland 100% potdicht krijgen. En dan zit je nog met de Marokkanen, Turken etc. die met een visum binnenkomen, hun paspoort achterhouden hier een gezin beginnen en niet meer zelfstandig terug willen keren. Op een kopietje kun je ze niet terugsturen.

Het zijn de VN verdragen niet, het is de onwil van het land van herkomst. Als China iedere Chinees wereldwijd ineens terug zou nemen, dan zouden complete provincies als Zhejiang failliet gaan.
De EU zou ook een handje kunnen uitsteken. En ipv Orban zo tegen te werken, hem helpen met zijn plannen. We kunnen toch niet op deze voet door gaan? Oost_Europa houd de migranten stroom graag tegen is al gebleken..

Dan hebben we nog Frontex en artsen zonder grenzen die migranten uit de kop van Afrika vh strand afhalen om vervolgens in europa af te zetten. Dan denk ik, waar zijn we mee bezig.

[ Voor 9% gewijzigd door kobus71 op 20-03-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Cobb schreef op zondag 19 maart 2017 @ 22:43:
[...]

De enige manier om dit te voorkomen is om het schengenverdrag achter ons te laten. Alleen dan kun je Nederland 100% potdicht krijgen.
met of zonder Schengen kun je nederland ook niet realistisch 'potdicht' krijgen...

sterker nog, in de tijd voor schengen (en specifiek voor het benelux-verdrag rondom vrije grensoverschreidingen dat eigenlijk een voorloper is van schengen) waren er bv grote problemen met criminaliteit rondom illegale smokkelaars en illegale grensoverschreidingen tussen bv Belgie en Nederland welke ook uitliep op enkele dodelijke slachtoffers bij confrontaties tussen criminelen en grensbewakers...

een stuk daarvoor is er een tijd geweest waar er een 'dodendraad' stond tussen de Blgische en Nederlandse grens, waar een groot aantal doden gevallen zijn, maar die niet kon voorkomen dat er veel illegale grensoverschreidingen waren.

Punt is gewoon dat het idioot is te denken dat je een grens die niet natuurlijk is effectief op kunstmatige wijzes kunt afsluiten ...
zelfs natuurlijke grenzen als rivieren, hoge bergen-massieven en zeeen blijken nog best goed te overkomen (al is dat de grens-controle vaak wegens de natuurlijke barriere ook wat makkelijker).

Wil je bv ervoor zorgen dat vluchtelingen niet uitgezet moeten worden of hier asiel aanvragen, moet je vorkomen dat ze steds verder wegvluchten uit de regio en dat kun je eigenlijk enkel doen door de opvang van de vluchtelingen in de Regio stabiel genoeg te maken...

de vluchtelingenstroom in 2015 werd grotendeels veroorzaakt door grote problemen bij de opvang in Libanon, Jordanie en problemen in Turkije, waar delokale landen vaak oproepen deden aan het westen om eer steun te geven omdat ze het niet zelf ankonden, maar het westen veel toegezegde bedragen uiteindelijk weigerde over te maken...
Vanaf begin 2015 waren er grote problemen bv met het verzorgen van de basis-voedselvoorzieningen aan Syrische vluchtelingen in kampen in de regio zelf, wat een van de sterke initatoren was ervan van het gegeven dat toen die vluchtelingen wegwilden uit die kampen en naar het veiligere westen begonnen te trekken
https://www.theguardian.c...crisis-un-world-programme

[ Voor 27% gewijzigd door RM-rf op 20-03-2017 12:13 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
RM-rf schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:07:
[...]

met of zonder Schengen kun je nederland ook niet realistisch 'potdicht' krijgen...

sterker nog, in de tijd voor schengen (en specifiek voor het benelux-verdrag rondom vrije grensoverschreidingen dat eigenlijk een voorloper is van schengen) waren er bv grote problemen met criminaliteit rondom illegale smokkelaars en illegale grensoverschreidingen tussen bv Belgie en Nederland welke ook uitliep op enkele dodelijke slachtoffers bij confrontaties tussen criminelen en grensbewakers...

een stuk daarvoor is er een tijd geweest waar er een 'dodendraad' stond tussen de Blgische en Nederlandse grens, waar een groot aantal doden gevallen zijn, maar die niet kon voorkomen dat er veel illegale grensoverschreidingen waren.

Punt is gewoon dat het idioot is te denken dat je een grens die niet natuurlijk is effectief op kunstmatige wijzes kunt afsluiten ...
zelfs natuurlijke grenzen als rivieren, hoge bergen-massieven en zeeen blijken nog best goed te overkomen (al is dat de grens-controle vaak wegens de natuurlijke barriere ook wat makkelijker).
Het is aardig bekend langs welke routes deze mensen komen. Daar kan je op zijn minst op in spelen.
Pagina: 1 ... 29 ... 38 Laatste

Let op:
De startpost is een uitvoerige en niets aan de verbeelding overlatende handleiding vooraf, voordat je vanuit de heup begint te schieten in dit topic.

Wie denkt dat hij toch één van die regels moet en zal overtreden bedenk dan: wij tolereren wangedrag hier niet.

Onderbouw altijd hoe oplossingen voor migratie gerealiseerd kunnen worden, bijvoorbeeld in de context van geopolitieke verhoudingen en internationaal recht en afspraken.