Leuk voor die Grieken, krijgen ze ze gewoon weer terug
.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Kunnen ze mooi compenseren met de herstelbetalingen voor WO2 die Tsirpas wil.Brent schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:47:
Ik lees dat Duitsland vluchtelingen wil gaan terugsturen, Griekenland, en bijval vanuit de EC krijgt. Niemand die zich inbeeld wat het soort aantallen dat Duitsland treft voor effect zullen hebben op een economie als je Griekse? Als de Duitsers al zwichten, wat kunnen de Grieken dan in vredesnaam uitvoeren?
https://euobserver.com/tickers/134914
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
De Verenigde Naties voorspelden vorig jaar dat we in 2050 met 9,7 miljard mensen zijn, maar het blijkt nog sneller te gaan. Tegen die tijd zijn er volgens een nieuwe voorspelling van het Amerikaanse Population Reference Bureau 9,9 miljard mensen op aarde
Het is opvallend dat Egypte beleid t.o.v. populatiebeheersing heeft losgelaten, zeker aangezien Egypte vanuit zichzelf al weinig carrying capacity heeft voor zoveel mensen, externe factoren zoals voedselprijzen of een wereldwijde recessie hebben al snel een enorme impact. Maatschappelijke en politieke onrust is direct gelinked aan voedsel schaarste.U verwacht dus meer migratie naar Europa?
„Op korte termijn is dat wel te verwachten, maar op de langere termijn is het moeilijk te zeggen
Mogelijk dat Europa ook onder Egyptenaren straks populair wordt
Dit soort kwesties gaan rechtstreeks in tegen de populatie optimisten zoals de populaire Hans Rosling. In veel gebieden met hoge populatie druk en/of groei is de carrying capacity al ruimschoots overschreden wat tevens met de komst van klimaatverandering, water schaarste en andere milieuschade alleen nog maar verder gaat afnamen.Since the 2011 revolution, the population has increased by 3 million, bringing the total to 80.7 million, and is estimated to likely double to 160 million by 2050. Already plagued with energy, water and wheat shortages, as well as dwindling foreign currency reserves and high unemployment, the situation could massively affect the Egyptian people. So why isn’t there an outcry?
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Als Merkel verliest zal de volgende premier Steinmeier van de SPD heten...arbraxas schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:13:
Dat terugsturen zal wel met een nederlandse slag worden. Oftewel gaat niet gebeuren. Merkel heeft nogmaals herhaald dat ze het de juiste keuze vond. Er zijn verkiezingen in Duitsland en als Merkel`s partij niet helemaal afgeslacht wil worden zullen ze toch wat hardere geluiden moeten laten horen. Maar ik zie Merkel en haar regering echt geen 180 graden draai maken. Dat zal eventueel pas met een andere regering gebeuren.
Merkel heeft zichzelf helemaal klem gezet. Ze kan niet terug zonder een enorme afgang te accepteren. Dus blijft ze maar "Wir schaffen das" roepen. Ze kan niet anders meer. Maar de volgende premier zal geen Merkel heten denk ik. Die nederlaag in haar eigen bundesland voorspeld niet veel goeds voor Merkel.
[ Voor 7% gewijzigd door RM-rf op 06-09-2016 10:49 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Dat is niet dankzij Merkel, dat is ondanks Merkel. De landen ten zuiden van Duitsland zijn de grenzen gaan bewaken, waardoor de illegale migranten Duitsland niet meer kunnen bereiken.RM-rf schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:44:
De aanstoom van vluchtlingen is gestopt (het BAMF rekent nu nog met een aanstroom van 200.000 per jaar, dat is dus een teruggang van 80%.. hoeveel meer resultaat wil je zien?
Ik vind het ook heel apart dat pas sinds de grote instroom aan illegale migranten op gang kwam, de politiek hier opeens doet alsof een afnemende bevolking een probleem is. Mijn hele leven is het beleid gericht op "een slimme meid is op haar toekomst voorbereid", ik ken meer jonge vrouwen dan ooit die helemaal geen kinderen willen. Veel mensen met twee banen kunnen amper nog 2 kinderen betalen, waar mijn grootouders op 1 salaris 6 kinderen grootbrachten.defiant schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:40:
Weer een kijkje in de nabije toekomst:
Meer wereldbewoners, meer migratie?
welke landen zijn hun grenzen gaan bewaken?RemcoDelft schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:37:
[...]
Dat is niet dankzij Merkel, dat is ondanks Merkel. De landen ten zuiden van Duitsland zijn de grenzen gaan bewaken, waardoor de illegale migranten Duitsland niet meer kunnen bereiken.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Waar staan die muren?RM-rf schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:15:
[...]
welke landen zijn hun grenzen gaan bewaken?
[ Voor 13% gewijzigd door Goner op 06-09-2016 14:21 ]
en hoeveel hielpen die muren in augustus-december 2015 de toestroom van vluchtelingen naar duitsland te verhinderen?Goner schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:03:
[...]
Waar staan die muren?
De meest recente muur is die van Hongarije. De laatste maanden maakte het een hek af op de grens van Servië (175 kilometer lang), waar veel vluchtelingen vandaan komen in een poging de Europese Unie binnen te komen. Eergisteren begon het ook met de bouw van een hek aan de grens met Kroatië, 41 kilometer lang.
In 2012 en 2013 begonnen Griekenland en Bulgarije met het bouwen van barricades op de grens met Turkije. Bulgarije heeft recentelijk aangekondigd deze obstakels te versterken (160 kilometer). Roemenië zou ook al aan het nadenken zijn over dergelijke stappen.
Ook in Frankrijk, bij Calais, is een hek geplaatst, waar migranten via de Kanaaltunnel Engeland proberen te bereiken.
Oekraïne is vorig jaar begonnen met het afsluiten van de grens met Rusland. Dit jaar kondigde de Baltische staten (Estland, Letland, Litouwen) aan dat ze het voorbeeld van Oekraïne zullen volgen.
https://www.nrc.nl/nieuws...-de-koude-oorlog-a1413012
[ Voor 25% gewijzigd door RM-rf op 06-09-2016 14:31 ]
Het probleem is tevens dat bevolkingsgroei tegenwoordig niet automatisch lijdt tot economische groei, maar vaak juist een last is voor capaciteit van economie en lokale ecologie en uiteindelijk dus ook voor de lokale bevolking. Zie bijvoorbeeld dit WHO rapport:RemcoDelft schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:37:
West-Europa was hard op weg om een stabiel bevolkingsaantal te krijgen. Wat mij betreft is dat iets wat we moeten koesteren, i.p.v. te proberen een fractie (want het is amper 1%!) van de bevolkingstoename van derde wereldlanden op ons te nemen.
Bill Gates zelf gaat uit van 6 dollar.In many countries, every dollar spent on family planning saves at least four dollars that would have been spent treating complications arising from unplanned pregnancies.
Helaas is het onderwerp populatie nog steeds een groot taboe, maar daar zullen de mensen die nu en straks gebukt zullen gaan onder resource, klimaat, water en ecologische stress weinig mee geholpen zijn.Every dollar spent on family planning can save governments up to 6 dollars that can be spent on improving health, housing, water, sanitation, and other public services.
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Tja, zolang onder ander de paus blijft roepen dat je hem zonder rubber erin moet steken en familieplanning bestaat uit onthouding dan krijg je dus de uitkomst die we nu hebben.Helaas is het onderwerp populatie nog steeds een groot taboe
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
OK, dat is dus 18% van de wereldbevolking ... en die andere 82% ??arbraxas schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:11:
[...]
Tja, zolang onder ander de paus blijft roepen dat je hem zonder rubber erin moet steken en familieplanning bestaat uit onthouding dan krijg je dus de uitkomst die we nu hebben.
Schandalig dat iemand die zelf gemarteld is door IS, in Duitsland nog voor z'n eigen veiligheid moet vrezen. Hebben we toch weer goed voor elkaar.A huge number of migrants arrived in Germany without papers and it was impossible to determine who they were. How, then, could officials differentiate between real refugees and terrorists? "Germany made a mistake by letting all of these people in," says Aqil. "Now, the terrorists are here."
He opens his laptop and points to a screenshot of a Facebook profile showing a grinning man in sunglasses. When Aqil saw this photo for the first time, he could hardly breathe. He knew this Arab with the scar on his forehead.
The man is from Qamishli and had lived just a few streets away from Aqil until, in 2013, he suddenly disappeared from the city, parts of which were under the control of the Kurdish YPG. At the same time, Aqil says, images of the man holding a Kalashnikov and standing next to IS fighters appeared on his then-Facebook profile. He had apparently become one of them.
He is evil incarnate," says Aqil, biting his fist. "Everyone in our city knew that he belonged to them." Now, the man has a new Facebook profile and there are no longer any images of him with other IS fighters. Aqil's brother stumbled upon the new profile and forwarded it to Aqil. The man's new hometown was also listed: a city in Bavaria.
Niet alleen die vluchteling zelf, maar ook mensen in de buurt van die IS strijder. Hij zal maar bij je in de wijk wonen, recipe for disaster.HallonRubus schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:14:
http://www.spiegel.de/int...operatives-a-1114791.html
[...]
Schandalig dat iemand die zelf gemarteld is door IS, in Duitsland nog voor z'n eigen veiligheid moet vrezen. Hebben we toch weer goed voor elkaar.
En hoe hadden "we" dat moeten voorkomen dan ?? Er komen honderdduizenden mensen binnen, vaak zonder papieren uit landen waar we hun antecedenten niet kunnen nagaan ... hoe vis je dan de 'baddies' eruit ? Dit gebeurde ook al met vluchtelingen uit bijv. Rwanda ; zaten ook oorlogsmisdadigers tussen.HallonRubus schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 10:14:
Hebben we toch weer goed voor elkaar.
Dat in ieder geval !!arbraxas schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 22:51:
Wil je als politiek dat mensen de oversteek niet meer wagen moet je niet een soort taxidienst net voor de afrikaanse kust gaan instellen.
Ik vraag mij nog steeds af wat nou het idee van de EU hierachter is? Want dit gebeurt echt wel bewust dat men die mensen actief hier heen haalt. Maar waarom?Goner schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:50:
[...]
Dat in ieder geval !!
Nu varen ze een boot met net genoeg brandstof en drijfvermogen tot net buiten de territoriale wateren en dan zijn de diverse marines blijkbaar verplicht om iedereen op te pikken en naar Italië te brengen. Dat schiet niet op.
Na de overgang van Mare Nostrum naar Operation Triton verdronken meen ik meer mensen, en men stopte niet bepaald met oversteken.muffstuff schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:06:
...
Ik vraag mij nog steeds af wat nou het idee van de EU hierachter is? Want dit gebeurt echt wel bewust dat men die mensen actief hier heen haalt. Maar waarom?
[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 11-10-2016 10:26 ]
Okay fair enough, maar waarom dan die mensen niet weer terug brengen naar locatie van vertrek. Om deze manier houden ze dit probleem toch in stand en heeft het een aantrekkingskracht. Ff met je bootje 15 mijl varen en kassa, je bent in europa.begintmeta schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:21:
[...]
Na de overgang van Mare Nostrum naar Operation Triton verdronken meen ik meer mensen, en men stopte niet bepaald met oversteken.
Je doet net alsof het beleid is om de mensen niet te helpen. Dat is nou juist de uitdaging - (bijna) iedereen ziet ook wel dat 500.000.000 mensen uitnodigen op de koffie niet kan, maar het is wel nog altijd onze gezamenlijke zelfopgelegde en vastgelegde plicht om mensen in nood te helpen. Dat was nu net wat onze samenleving maakt tot wat ie zou moeten zijn, barmhartig, behulpzaam en sociaal.muffstuff schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:31:
[...]
Okay fair enough, maar waarom dan die mensen niet weer terug brengen naar locatie van vertrek. Om deze manier houden ze dit probleem toch in stand en heeft het een aantrekkingskracht. Ff met je bootje 15 mijl varen en kassa, je bent in europa.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Ik ben er helemaal voor om mensen in nood te helpen, echte een paar km uit de kust is niet in nood. En dan is het nog steeds mogelijk deze mensen terug te brengen.NiGeLaToR schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:53:
[...]
Je doet net alsof het beleid is om de mensen niet te helpen. Dat is nou juist de uitdaging - (bijna) iedereen ziet ook wel dat 500.000.000 mensen uitnodigen op de koffie niet kan, maar het is wel nog altijd onze gezamenlijke zelfopgelegde en vastgelegde plicht om mensen in nood te helpen. Dat was nu net wat onze samenleving maakt tot wat ie zou moeten zijn, barmhartig, behulpzaam en sociaal.
Dat de klad in het systeem komt door oa misbruik en een te grote aanwas van mensen is jammer, maar voor de politiek die realiteit kan verwerken wordt er eerst gezocht naar maatregelen om enerzijds mensen in nood ook echt te helpen en anderzijds mensensmokkelaars en mensen die misbruik maken af te schrikken.
Zie hier jip-en-janneke uitleg van het vluchtelingen verdrag. En nee, die wordt niet zomaar opgezegd omdat het nu een keer tegenvalt. Ook ik ben sceptisch over de aanwas van nieuwe buren naar de EU, maar vind nog steeds, dat na alles wat er in de afgelopen 100+ jaar gebeurd is je mensen niet zomaar aan hun lot kunt overlaten.
Alleen als je kunt garanderen dat dit het geval is:muffstuff schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:00:
[...]
Ik ben er helemaal voor om mensen in nood te helpen, echte een paar km uit de kust is niet in nood. En dan is het nog steeds mogelijk deze mensen terug te brengen.
Daar ligt de juridische gevoeligheid voor ons systeem - want zodra je 1 vluchteling terug zet aan wal in Libië en die wordt daar gedood, gemarteld of gevangengezet handel je in strijd met het vluchtelingen verdrag.Wie is vluchteling?
Een vluchteling is iemand die een ‘gegronde vrees’ heeft voor vervolging op grond van ras, godsdienst, nationaliteit, politieke overtuiging of het behoren tot een bepaalde maatschappelijke groep; en die in het herkomstland geen bescherming krijgt. Ook vallen onder de definitie: mensen zonder nationaliteit (statelozen) die vanwege die vrees niet kunnen terugkeren naar het land waar ze eerder verbleven.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Nou ja, een paar km uit de kust kun je ook verdrinken hoor ..muffstuff schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:00:
[...]
Ik ben er helemaal voor om mensen in nood te helpen, echte een paar km uit de kust is niet in nood.
Dat wel ; je zou dus in de territoriale wateren die boten al moeten onderscheppen en terugslepen. Ze kunnen waarschijnlijk nu al precies zien waar die dingen afvaren ...En dan is het nog steeds mogelijk deze mensen terug te brengen.
Dat mag sinds 2006 niet meer van het EHRM. De eerste link hierover die ik kan vinden: doorbraak.eu, er is veel meer over te vinden. In het kort komt het er dat zodra iemand aan boord is van een Europees schip, het onze verantwoordelijkheid is om te zorgen dat hij (langdurig!) veilig is. En omdat dat in zeer veel landen nou geen garantie is (ondanks dat er miljarden mensen wonen), zitten wij ermee.muffstuff schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:31:
Okay fair enough, maar waarom dan die mensen niet weer terug brengen naar locatie van vertrek. Om deze manier houden ze dit probleem toch in stand en heeft het een aantrekkingskracht. Ff met je bootje 15 mijl varen en kassa, je bent in europa.
Niet dat ik vind dat wat er de afgelopen eeuwen gebeurd is allemaal onze schuld is, maar hun lot verbeter je IMHO niet door ze hiernaartoe te halen, dat is intussen wel duidelijk. Er zou eens serieus gekeken moeten worden om hun lot aldaar te verbeteren, daar zit meer toekomst in dan hier een nieuwe onderlaag v/d bevolking te creëren,NiGeLaToR schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 10:53:
[...]
maar vind nog steeds, dat na alles wat er in de afgelopen 100+ jaar gebeurd is je mensen niet zomaar aan hun lot kunt overlaten.
Ja, ik heb na lang overpeinzen ontdekt dat ik vóór noodhulp ben maar sceptisch over de 'adoptie' van zoveel mensen uit andere regio's. Dat betekent dat het altijd moet leiden tot terugkeer naar eigen land, mede met als doel het daar herbouwen van de situatie. Syrië is kansloos als al die mensen die zich konden permitteren om zich hierheen te laten slepen door mensensmokkelaars nooit meer teruggaan - daar blijven nu alleen de mensen over die gewoon niet in staat zijn te vluchten. Dat lijkt me niet de aangewezen groep om na oorlog heropbouw te doen.Goner schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:35:
[...]
Niet dat ik vind dat wat er de afgelopen eeuwen gebeurd is allemaal onze schuld is, maar hun lot verbeter je IMHO niet door ze hiernaartoe te halen, dat is intussen wel duidelijk. Er zou eens serieus gekeken moeten worden om hun lot aldaar te verbeteren, daar zit meer toekomst in dan hier een nieuwe onderlaag v/d bevolking te creëren,
En de mensen die niet willen vluchten ; de Assad-aanhangers. Die 2 groepen zouden eerst verzoend moeten worden ... redelijk kansloos.NiGeLaToR schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:49:
[...]
Syrië is kansloos als al die mensen die zich konden permitteren om zich hierheen te laten slepen door mensensmokkelaars nooit meer teruggaan - daar blijven nu alleen de mensen over die gewoon niet in staat zijn te vluchten.
Ik denk niet dat het taboe is om het te benoemen alleen vanuit welk perspectief - men is erg makkelijk in het wijzen naar de 3e wereld landen dat zij iets aan hun bevolking moeten doen, alleen vergeet men gemakshalve dat het rijke westen relatief gezien meer bronnen verstookt en vervuild dan deze 3e wereld landen bij elkaar.defiant schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:21:
[...]
Helaas is het onderwerp populatie nog steeds een groot taboe, maar daar zullen de mensen die nu en straks gebukt zullen gaan onder resource, klimaat, water en ecologische stress weinig mee geholpen zijn.
Niet op z'n minst omdat in een wereld van 10 miljard mensen je groepen niet zomaar verhuisd als grote gebieden slecht of niet bewoonbaar worden.
Ben ik te pessimistisch? Ik hoop 't niet, maar ik zie de balans al decennia de andere kant op slaan, d.w.z. er heerst een optimistische inslag dat catastrofes allemaal afwendbaar zijn. Imho een zeer grote en riskante gok waarvan men de verantwoordelijkheid niet beseft.
Vergeet overigens niet dat in delen van Afrika & MO de ecologische malaise dusdanig groot is dan wel wordt, dat er simpelweg niks meer is om naar toe terug te keren. En met noodhulp ga je daar ook weinig bereiken.NiGeLaToR schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 13:49:
[...]
Ja, ik heb na lang overpeinzen ontdekt dat ik vóór noodhulp ben maar sceptisch over de 'adoptie' van zoveel mensen uit andere regio's. Dat betekent dat het altijd moet leiden tot terugkeer naar eigen land, mede met als doel het daar herbouwen van de situatie. Syrië is kansloos als al die mensen die zich konden permitteren om zich hierheen te laten slepen door mensensmokkelaars nooit meer teruggaan - daar blijven nu alleen de mensen over die gewoon niet in staat zijn te vluchten. Dat lijkt me niet de aangewezen groep om na oorlog heropbouw te doen.
Verder mbt kijkende naar afgelopen 100+ jaar is het meer het gegeven dat als je mensen aan hun lot overlaat dit uiteindelijk grotere problemen oplevert dan ze te helpen. Heb geen historisch schuldgevoel.
Net zoals in grote delen van afrika geboorteregulering taboe is. Je hebt delen in Afrika waar je status als man ten dele afhankelijk is van het aantal kinderen. Geloof heeft hier ook een grote vinger in de pap.Ik denk dat de gedachte om her te verdelen de taboe is
[ Voor 13% gewijzigd door arbraxas op 11-10-2016 21:03 ]
Zonder onze hulp? Het lijkt me dat er flink wat hulp wordt geboden (al decennia lang) in de vorm van investeringen, ontwikkelingshulp en medische hulp ... het komt alleen vaak niet terecht op de juiste plaats. En dat is niet bepaald motiverend ...djengizz schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 21:16:
Dat zal nog sterker gelden voor oplossingen die zonder onze hulp verwacht worden van precies die groep.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
Het probleem zit hem ook in het feit dat ook in het westen nog steeds wordt gedacht dat (forse) populatie groei voornamelijk goed nieuws zowel is voor de economie:But Niger's President Mahatma Issoufou also proposed something perhaps more significant, in the long run, than a development package - bringing Niger's population growth down from 3.9 percent, the highest in the world.
[...]
"You can't resolve this by just paying money," said Owoeye Olumide, a demographer at Bowen university in southwest Nigeria, one of the world's most densely populated regions.
"There are going to be too many people ... the development you need will not be possible. You have to lower fertility rates and bring down population (by educating and empowering women)."
Het is opvallend dat het economische draaiboek van Azië genoemd wordt voor Afrika, terwijl juist de 1-kind politiek in China een belangrijk onderdeel is geweest van het economische succes van China, want een nog grotere populatie explosie zou een significante rem hebben gezet op de ontwikkeling. Je ziet juist India met een meer ongeremde bevolkingsgroei juist nog steeds worstelen met infrastructuur en ontwikkeling.According to a theory popular with investment bankers and management consultants, Africa's population woes will solve themselves. Africa, they say, will reap a "demographic dividend" as its bulging youth population drives innovation and consumer markets -- as happened to Asia in decades past.
The latest commodity crash highlighted reasons for being less optimistic: Africa remains over-dependent on raw materials and has failed to create the manufacturing or service jobs that helped drive Asia forwards.
And despite predictions, economic growth hasn't significantly cut birth rates in most African countries.
In tegenstelling tot de crisis in Syrië, is de crisis in Afrika zeer waarschijnlijk een zeer langdurige zonder een quick fix. Zoals ook in dat artikel eerder wordt genoemd, is de populatie groei in Afrika niet onder controle, met projecties dat Nigeria zelfs een grotere populatie zal krijgen dan Amerika.We zijn in Europa met 500 miljoen. Hoeveel mensen zijn er gekomen? Eén miljoen? Twee miljoen? Wat is dan het probleem?”
Sterker nog: de bevolking daar stijgt tientallen malen harder dan de aantallen die nu Europa weten te bereiken. Die "1 of 2 miljoen" lost daar niets op, en zorgt hier voor heel veel problemen.defiant schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:17:
In die zin kan je niet beweren dat het eenmalig 1 of 2 miljoen zullen zijn, die aantallen zullen nog vele malen groter worden. Politiek gezien ook zeer onverstandig, want mensen zullen die beloftes onthouden. Grootschalige migratie zal hierdoor geen oplossing zijn voor Afrika's problemen, simpelweg omdat de aantallen te groot zullen zijn.
Harmanli is de plaats waar het vluchtelingenkamp is. De directeur spreekt over "mediasensatie" maar ik zou dit wel serieus nemen. Als het schurft is, ik weet niet hoe erg dát is? Ben geen expert op dat gebied."Dit is een zoektocht naar sensatie, wat een negatief effect op de samenleving veroorzaakt," zei de directeur van het opvangcentrum
Informatie over schurft en exotische infectieziekten in het asielzoekerscentrum overeind Harmanli. Er volgde een reeks inspecties van de instellingen en het debat over de kwestie. Is er een hausse in exotische, onbekende te infecteren Bulgarije en bestaat het risico van een uitbraak in de stad?
"Is er Leishmaniasis in dit centrum zou moeten zeggen experts parasitologisch ziekten. Kwestie van een paar dagen is om de mensen te herzien om monsters te nemen van de huid en het geven van een oordeel of de zaak van deze ziekte te geven, "zei in" Awake "Dr. Natalia Spiridonova van" Beheersing van infectieziekten "in RHI Sofia.
"Dit is een zoektocht naar sensatie, wat negatieve gevolgen in de samenleving veroorzaakt. Wanneer we de inname van vluchtelingen en merken dat er mensen die verdacht worden van een ziekte, we hen door naar specialisten of te behandelen. Zijn ze met schurft en andere huiduitslag, worden ze behandeld, "zei de directeur van het asielzoekerscentrum Dimitar Zahariev.
Hij zei dat er isolator die is voorzien en indien nodig worden gebruikt.............
[ Voor 57% gewijzigd door chim0 op 12-11-2016 07:35 ]
Klinkt inderdaad als iets sensatiezuchtigs, niet direct iets om je druk over te maken (zeker als je niet in zo'n kamp hoeft te leven). Men zal zoals men aangeeft uitzoeken wat er aan de hand is, en vervolgens passende maatregelen nemen. Het kan wel zijn dat de vluchtelingen in dat kamp onder minder goede/ziektebevorderende omstandigheden moeten leven, maar zelfs dat zou ik op basis van wat in dat bericht staat niet kunnen zeggen, tenslotte kan je ook een beetje verwachten dat mensen eventueel parasieten of ziekteverwekkers opdoen in een oorlogsgebied of op de vlucht en met een matige algehele gezondheid aankomen. Als ze dan met veel contact met elkaar in een kamp zitten, dat eventueel overdragen, in die zin is het natuurlijk nooit optimaal om vluchtelingen zo in dergelijke kampen op te vangen.chim0 schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 07:25:
Grote problemen in Bulgarije! ...
Het is nog veel slechter om ze gewoon door het hele land te verspreiden als ze besmettelijke ziekten meedragen.begintmeta schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 08:38:
in die zin is het natuurlijk nooit optimaal om vluchtelingen zo in dergelijke kampen op te vangen.
Niet noodzakelijk waar, de leefomstandigheden en voorzieningen en sociale patronen spelen, zeker bij bijvoorbeeld schurft, een belangrijke rol, niet alleen bij het blijven bestaan, maar ook bij de overdracht. (Denk bijvoorbeeld aan de schurft die regelmatig rondgaat in studenten of ouderenpopulaties.). ik stel overigens ook niet dat het per se niet goed is om vluchtelingen in een kamp op te vangen, maar als je het doet, dan moet je bij de opzet ervan rekening houden met ziektes, dan kan je al een hoop voorkomen.RemcoDelft schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 10:09:
Het is nog veel slechter om ze gewoon door het hele land te verspreiden als ze besmettelijke ziekten meedragen.
Ben benieuwd naar je bron. (wat zijn legale migranten trouwens precies)Legale migranten krijgen zeer strenge controles, al voordat ze ons continent bereiken.
[ Voor 27% gewijzigd door begintmeta op 12-11-2016 11:53 ]
[ Voor 3% gewijzigd door eL_Jay op 15-11-2016 12:58 ]
Wat mij betreft zou goed gedrag prima een voorwaarde kunnen zijn voor een verblijf in Nederland voor vluchtelingen: zodra je een veroordeling (door de rechtereL_Jay schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:49:
Trek zelf de conclusie.
http://nos.nl/artikel/214...ielzoekers-uitzetten.html
Ik snap die burgemeester helemaal. Ik begrijp oprecht niet waarom dat criminaliteit geen reden is om mensen terug te sturen naar land van herkomst. Want de reden waarom dat die Marokanen gaan worden uitgezet heeft NIETS met hun criminele handelingen te maken.
Zou je dan criminaliteit onder vluchtelingen zelf uitzondern, tenslotte heeft dat dan geen impact op 'onze vrijheid en veiligheid'dr.lowtune schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:10:
... Wat mij betreft zou goed gedrag prima een voorwaarde kunnen zijn voor een verblijf in Nederland voor vluchtelingen: zodra je een veroordeling (door de rechter) op zak hebt mag je linea recta terug naar land van herkomst, ook als het er gevaarlijk is, want kennelijk is onze vrijheid en veiligheid dan toch niet zo belangrijk voor die mensen. ...
Als het in Nederland gebeurd en strafbaar is, dan maakt het mij niet uit of het onder elkaar is, tegen Nederlanders of tegen marsmannetjes. Het gaat om het onderliggende gedrag waarvan wij in onze samenleving hebben bepaald dat het niet wenselijk is (immers, anders was het niet strafbaar gesteldbegintmeta schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:34:
[...]
Zou je dan criminaliteit onder vluchtelingen zelf uitzondern, tenslotte heeft dat dan geen impact op 'onze vrijheid en veiligheid'
Hoe dan ook, 'de vluchtelingenkwestie' zal je er niet mee oplossen.
Zou je 'gepreventeerde' criminaliteit eventueel ook als een goede manier de beeldvorming te beinvloeden zien?dr.lowtune schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:48:
...
Je lost de vluchtelingenkwestie er inderdaad niet mee op, maar wel een deel van de negatieve beeldvorming er omheen. Juist de "echte" vluchtelingen die zich prima gedragen en dankbaar zijn voor de hulp die ze krijgen zouden hier wat mee opschieten.
[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 15-11-2016 16:04 ]
De kern van het bericht komt ook niet duidelijk naar voren,dr.lowtune schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:48:
[...]
Je lost de vluchtelingenkwestie er inderdaad niet mee op, maar wel een deel van de negatieve beeldvorming er omheen. Juist de "echte" vluchtelingen die zich prima gedragen en dankbaar zijn voor de hulp die ze krijgen zouden hier wat mee opschieten.
In hoogst uitzonderlijke gevallen kan (tijdelijk) asiel worden verleend voor mensen uit veilige landen,Burgemeester Peter den Oudsten (PvdA) zegt dat de lange asielprocedure onderdeel is van het probleem. Als het aan hem ligt, moet de asielprocedure voor mensen uit veilige landen één of twee dagen duren. "Maar dat is nog niet zo en daarom zijn deze mensen hier nog", zegt hij tegen RTV Noord.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Marokko is slechts een van de vele landen die keihard over ons heenlopen, en de politiek laat het gewoon gebeuren. Ze weten gewoon dat onze overheid meer om hun inwoners geven dan zijzelf, en maken daar keihard misbruik van.Cobb schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:38:
Die Marokkanen zorgen er wel voor dat hun paspoort niet in handen komt van Justitie en dan loop je als Nederland tegen deze muur aan:
http://nos.nl/artikel/202...kanen-meer-uitzetten.html
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
In een verder vrijwel hetzelfde artikel op volkskrant.nl staat de toevoeging dat in 2016 maar liefst 20 Marokkanen met een vertrekpremie zijn vertrokken. Dat lijkt me nou niet echt de beste reden om op Wilders te stemmen.Spotmatic schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:31:
Ik snap het allemaal wel, Nederland wil alles volgens de regels doen (en terecht) maar met al dat gezeur over de export van uitkeringen, kinderbijslag naar niet-bestaande kinderen en zogenaamde vluchtelingen die met een flinke zak geld huiswaarts gestuurd worden, moet de politiek niet vreemd opkijken als er straks een tsunami van stemmen Wilders' kant op komt, ook al is die vent volkomen ongeschikt als politicus en leider.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Zelfs 100 x zo'n vertrekpremie dekt de diefstal van PVV- 'partijgelden' (de PVV heeft maar 1 lid) nog maar ternauwernood.Shabbaman schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:20:
[...]
In een verder vrijwel hetzelfde artikel op volkskrant.nl staat de toevoeging dat in 2016 maar liefst 20 Marokkanen met een vertrekpremie zijn vertrokken. Dat lijkt me nou niet echt de beste reden om op Wilders te stemmen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Cobb schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:27:
@Ramzzz, maar zij volgen (over het algemeen) netjes de regels hier in Nederland en gaan niet zakkenrollend door Groningen.
[ Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 16-11-2016 19:39 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
[ Voor 8% gewijzigd door Cobb op 15-11-2016 20:39 ]
Verwijderd
Haha, geen PVV stemmer is inderdaad een noodzakelijk disclaimer geworden.Cobb schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:38:
Misschien kunnen we weer ontopic gaan?
Ik ben geen PVV stemmer, dusss (weet eigenlijk echt niet wat ik deze keer zal gaan stemmen...)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2016 11:17 ]
Mijn belasting-geld zit niet in de partijkas van de PVV ... maar wel in de vertrekpremies, vrees ik.Ramzzz schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:24:
[...]
Zelfs 100 x zo'n vertrekpremie dekt de diefstal van PVV- 'partijgelden' (de PVV heeft maar 1 lid) nog maar ternauwernood.
[ Voor 19% gewijzigd door Goner op 16-11-2016 15:10 ]
Goner schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:42:
[...]
Mijn belasting-geld zit niet in de partijkas van de PVV ... maar wel in de vertrekpremies, vrees ik.
EDIT: alhoewel ... als ik zo eens Google, lijkt er wel belastinggeld in die kas te gaan. Dat verbaast me eigenlijk, ik dacht dat ze alleen donaties kregen ??
[ Voor 33% gewijzigd door Ramzzz op 16-11-2016 19:37 ]
Alleen het bestaan van de regeling is reden genoeg. Persoonlijk zie ik ook niet het nut om iemand uit een land als Marokko een sloot geld mee te geven om terug te keren, terwijl van te voren duidelijk is dat je kansloos bent qua asielaanvraag.Shabbaman schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:20:
[...]
In een verder vrijwel hetzelfde artikel op volkskrant.nl staat de toevoeging dat in 2016 maar liefst 20 Marokkanen met een vertrekpremie zijn vertrokken. Dat lijkt me nou niet echt de beste reden om op Wilders te stemmen.
Inderdaad, gewoon een gevolg en een groot deel proteststemmen...Spotmatic schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:31:
Ik snap het allemaal wel, Nederland wil alles volgens de regels doen (en terecht) maar met al dat gezeur over de export van uitkeringen, kinderbijslag naar niet-bestaande kinderen en zogenaamde vluchtelingen die met een flinke zak geld huiswaarts gestuurd worden, moet de politiek niet vreemd opkijken als er straks een tsunami van stemmen Wilders' kant op komt, ook al is die vent volkomen ongeschikt als politicus en leider.
Ik sluit niet uit dat ik voor het eerst een keer PVV zal stemmen.Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:55:
Haha, geen PVV stemmer is inderdaad een noodzakelijk disclaimer geworden.
(ps: nee ik ben geen PVV stemmer en zal dat ook niet worden, Maar ik ben wel een beetje klaar met altijd hetzelfde gezever omtrent Wilders dat o zo averechts werkt bij mensen die je eigenlijk zou moeten overtuigen met argumenten i.p.v. te shamen).
Vergeet niet dat die groepen ook gewoon deels Republikeins en conservatief zijn. “Democrats fall in love; Republicans fall in line”. Voor zover we de exit polls mogen geloven heeft Trump het gewoon goed gedaan bij de traditionele republikeinen en maar op een paar cruciale plaatsen een kleine nieuwe groep stemmers aangeboord. Trump heeft minder stemmen gehad dan Romney in 2012, wat suggereert dat de beweging van "change" en echt "pro-Trump" helemaal niet zo groot is. Trump had in Florida, Pennsylvania, Wisconsin en Michigan bij elkaar maar 200.000 meer stemmen dan Romney, maar die leverden hem wel 75 extra kiesmannen op.Goner schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:17:
Inderdaad, onderschat nooit de stemmer ; in de US moeten er miljoenen vrouwen, zwarten en latino's voor hem gestemd hebben om te kunnen winnen. Juist de groepen die door hem geschoffeerd werden. Ook die willen blijkbaar toch verandering ... iets anders kan ik niet verzinnen.
[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 17-11-2016 13:33 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het punt met Wilders is dat -juist- hij helemaal geen interesse heeft aan verandering. Hij IS als een van de langstzittende parlementariers juist onderdeel van het establishment. Goede framing zorgt er voor dat veel mensen dat schijnbaar niet waarnemen.dfrenner schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:10:
[...]
Ik sluit niet uit dat ik voor het eerst een keer PVV zal stemmen.
Na langetijd wisselend tussen VVD en beetje in het midden CDA, ben ik er met het hele Ukraine verdrag wel een keertje klaar mee. Mijn nee, was écht een nee... Niemaqnd die dat serieus neemt, helaas.
Ik snap de trumpstemmers in US ook heel goed. Jensen had een leuk programma, dat echt het land in ging daar om te peilen onder de mensen. Allemaal mensen die het niet al te best hebben daar... Maar ook mensen die een beetje klaar zijn met al die belangen en corruptie. Niet dat het nu beter wordt, maar een signaal was nodig. Veel mensen stonden ook niet achter Trump, maar het alternatief was nog slechter...
Zo'n gevoel heb ik ook steeds vaker.
Ik sta absoluut n iet achter Wilders, maar de rest is nog erger...
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Het zij zo.Garyu schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:52:
Het punt met Wilders is dat -juist- hij helemaal geen interesse heeft aan verandering. Hij IS als een van de langstzittende parlementariers juist onderdeel van het establishment. Goede framing zorgt er voor dat veel mensen dat schijnbaar niet waarnemen.
Als regering in een meer-partijen-systeem moet je compromissen aangaan. Zolang de trias politicas geldt, zul je ook als regering de wet moeten respecteren. Wilders heeft al laten zien dat hij het eerste niet kan (Balkenende, anyone), en dat hij het woord van de rechter ook zal negeren, "want hij heeft gelijk". Ik vind dat veeeeeeeeeeel gevaarlijker dan een VVD of CDA politicus. Dat je ontevreden bent met de politiek is 1 ding, maar om dan maar de destructiefste weg te kiezen, a la Merica, hopelijk kunnen we Nederland voor zo'n fout behoeden.
Edit. Kak, wat heb ik nu weer gedaan. Tekstmuur incomingGaryu schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:52:
[...]
Het punt met Wilders is dat -juist- hij helemaal geen interesse heeft aan verandering. Hij IS als een van de langstzittende parlementariers juist onderdeel van het establishment. Goede framing zorgt er voor dat veel mensen dat schijnbaar niet waarnemen.
Als regering in een meer-partijen-systeem moet je compromissen aangaan. Zolang de trias politicas geldt, zul je ook als regering de wet moeten respecteren. Wilders heeft al laten zien dat hij het eerste niet kan (Balkenende, anyone), en dat hij het woord van de rechter ook zal negeren, "want hij heeft gelijk". Ik vind dat veeeeeeeeeeel gevaarlijker dan een VVD of CDA politicus. Dat je ontevreden bent met de politiek is 1 ding, maar om dan maar de destructiefste weg te kiezen, a la Merica, hopelijk kunnen we Nederland voor zo'n fout behoeden.
[ Voor 0% gewijzigd door NiGeLaToR op 17-11-2016 14:58 . Reden: Kak, wat heb ik nu weer gedaan. Tekstmuur incoming |:( ]
Ik deel je begrip van de problemen. Wilders deelt het begrip voor deze problemen. Maar kom op, wie deelt dat begrip nu eigenlijk niet? Èlke Nederlandse partij heeft deze punten in hun prioriteitenlijstje, van GroenLinks tot Partij voor de Dieren tot PvdA tot SGP tot ChristenUnie tot DENK (nouja, die misschien nog het minste van allemaal). Het probleem is dat het complexe problemen zijn, en die hebben nu eenmaal meestal complexe oplossingen. Migratie is er het schoolvoorbeeld van. Verschillende normen en waarden botsen, en dan komt er een geblondeerde meneer die wel even komt vertellen dat er een makkelijke oplossing is voor al deze problemen. Dat de mensen die dat geloven er uiteindelijk zelf het meeste op achteruit gaan, dat weigeren ze te zien. Ik help het ze hopen, maar afgaande op wat Wilders tot nu toe zegt en heeft laten zien, heb ik er een erg hard hoofd in dat er ook maar -iets- positiefs of constructiefs gaat gebeuren, laat staan dat er problemen opgelost gaan worden.NiGeLaToR schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:57:
[...]
Edit. Kak, wat heb ik nu weer gedaan. Tekstmuur incoming![]()
Om te beginnen ben ik het met je eens: de (zelf)destructieve route als oplossing voor aversie tegen gevestigde orde is geen heilzame.
Toch begin ik langzamerhand meer begrip te krijgen voor Wilders- en bijvoorbeeld Trump-stemmers.
Ik geef een paar redenen voor mijn begrip:Al met al heeft dit niet zoveel met vluchtelingen te maken, al komen die gewoon op het verkeerde moment in te grote hoeveelheden. Ik haal 'm weer van stal: toen ik aan jaar of 10 was kwamen er asielzoekers in ons dorp wonen. Toen wij dorpelingen wisten in welke woning ze kwamen, heeft de gemeenschap de boel netjes gemaakt en ze een warm ontvangst gegeven. Ze werden zo erg warm verwelkomd dat ze helemaal Nederlands van werden. De eerste sneeuw die ze zagen.. prachtig, zelfs voor mij een geweldige herinnering. Een van de zoons van het gezin kom ik nog wel eens tegen, hij woont bij me in de buurt en is parkeerwachter geworden. Die hoort er echt bij
- veel mensen hebben gegronde zorgen over hun toekomst, zorg, ouderdom, pensioenen, werk, immigratie, ec. Deze zorgen lijken wat overdreven; het gaat toch goed? Maar oa UWV en CBS constateren dat er een eenzijdige groep mensen steevast buiten de boot blijft vallen.
- in de media hoor je juist veel dat we solidair moeten zijn, de zwakkeren moeten helpen en minderheden moeten respecteren. In de praktijk betekent het dat de relatief grote groep mensen met gegronde zorgen niet onder deze groep valt. Sterker nog, als ze zeggen 'en ik dan?' dan krijgen ze juist de solidariteits-roepers op hun dak. Tot zover de 'solidariteit, die is alleen weggelegd voor andere groepen'.
- in de politiek wordt heel veel gemarginaliseerd met koopkrachtplaatjes, gemiddeldes, statistieken en ander cijfermatige onderbouwing met als signaal: stel je niet zo aan, het valt - gemiddeld genomen - wel mee. Ook daar anderzijds weer de roep om solidariteit, bijdrage leveren, participatie, terwijl een flinke groep werkende en werkloze mensen in de tang zitten. Gister zag ik dat als je van 20k euro naar 30k euro per jaar gaat, je dankzij toeslagen in NL over 10.000,- bruto 670,- netto per jaar meer gaat verdienen. De rest is een duit uit eigen zag, want gaat van je toeslagen af. Tussen 20.000 en 40.000 bruto zit maar liefst 5.000 netto. Kansloos.
- tenslotte valt me op dat veel goed boerende hoogopgeleide mensen dezelfde blinde vlek bij media en politiek ziet en dit niet functioneren van allerlei zaken zat zijn, maar geen andere optie meer zien.
![]()
Nu komen er zoveel mensen en zijn er in veel met name steden al zoveel problemen van mensen die weinig uitzicht hebben, er niet bij horen en nergens aansluiting vinden behalve hun zusters en broeders van gelijke afkomst en/of overtuiging dat zo'n situatie van 'warm-welkom' er niet meer is, er geen opvang op locatie is, geen integratie in de samenleving, ze komen terecht op hun eigen culturele eilandje. Ik vind dat een falen van in beginsel Europa en Nederland zelf - we staan eerst toe dat dit gebeurt en daarna gaan we klagen dat het gebeurt. En gaan er daarna vervolgens 'gewoon' mee door. Daarin vind ik het debat nog steeds te politiek correct en te veel gefocust op randverschijnselen en incidenten - niets bijdragend aan het verbeteren van de situatie voor asielzoekers en de huidige bewoners van Nederland.
En wederom ben ik het met je eens Garyu - als je ingewikkelde materie versimpeld voor uitleg, is het nog steeds ingewikkelde materie. Het meest stuitende is wel dat veel van de zaken die worden geroepen door politici die claimen 'de elite' (wat is dat eigenlijk?) en de 'gevestigde orde' te vervangen in de praktijk onmogelijk zijn, dan wel niets bijdragen aan het oplossen van welk probleem dan ook. Het klinkt alleen lekker.Garyu schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:08:
[...]
Ik deel je begrip van de problemen. Wilders deelt het begrip voor deze problemen. Maar kom op, wie deelt dat begrip nu eigenlijk niet? Èlke Nederlandse partij heeft deze punten in hun prioriteitenlijstje, van GroenLinks tot Partij voor de Dieren tot PvdA tot SGP tot ChristenUnie tot DENK (nouja, die misschien nog het minste van allemaal). Het probleem is dat het complexe problemen zijn, en die hebben nu eenmaal meestal complexe oplossingen. Migratie is er het schoolvoorbeeld van. Verschillende normen en waarden botsen, en dan komt er een geblondeerde meneer die wel even komt vertellen dat er een makkelijke oplossing is voor al deze problemen. Dat de mensen die dat geloven er uiteindelijk zelf het meeste op achteruit gaan, dat weigeren ze te zien. Ik help het ze hopen, maar afgaande op wat Wilders tot nu toe zegt en heeft laten zien, heb ik er een erg hard hoofd in dat er ook maar -iets- positiefs of constructiefs gaat gebeuren, laat staan dat er problemen opgelost gaan worden.
Nu in de verkiezingstijd? Elke partij.Maar kom op, wie deelt dat begrip nu eigenlijk niet
Gelukkig houdt de PVV voet bij stuk en zullen ze geen compromissen aangaan....arbraxas schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 18:34:
[...]
Nu in de verkiezingstijd? Elke partij.
Alleen hebben mensen nog steeds de beloftes van de vorige verkiezing in het geheugen staan. Oftewel, waar blijft mijn 1000 euro en waarom gaat mijn hypotheekrenteaftrek toch naar beneden?
Dan nog de privatisering van de zorg wat voor veel mensen direct voelbaar is. En dan bedoel ik niet eens qua geld (al zijn er veel waar dat wel een issue is), maar waar de zorg gewoon wegbezuinigd is.
Dan kun je als een PVDA/VVD allemaal wel roepen dat we dat de volgende regeerperiode gaan aanpakken, maar welke partijen met de steun van gedoogpartijen hebben dit eigenlijk allemaal bekokstooft?
Dus, nee ik geloof echt niet dat een PVDA,VVD of hun gedoogvriendjes na de verkiezingen hun eigen werk gaan afbreken. Wat je kunt wel positief en constructief lullen, maar uiteindelijk word je beoordeeld op je daden. En dan bedoel ik niet de mooier als de werkelijkheid cijfers die nu vlak voor de verkiezingen ineens boven water komen.
EnAsociaal en crimineel gedrag van asielzoekers maakt het werk voor medewerkers van asielzoekerscentra zwaar. Vooral vrouwen moeten het ontgelden. Een medewerker vertelt over de dagelijkse praktijk met de kansloze Noord-Afrikaanse groep asielzoekers in zijn azc.
Ze zijn agressief en respectloos. Ze blowen en drinken tot diep in de nacht, draaien harde muziek
Anonieme medewerker azc "Ik ben niet uit idealisme met asielzoekers gaan werken. Ik zocht een baan en de doelgroep sprak me aan. Ik ben nooit links of rechts geweest. Maar door dit werk ben ik rechtser geworden. Het asielzoekersbeleid in ons land is te soft."
Zoals ik hier al wel vaker heb aangestipt, werkt mijn vriendin al behoorlijke tijd in een AMV (AZC voor minderjarige alleenstaande vreemdelingen) en komt dit precies overeen met de dagelijkse praktijk die ik thuis krijg te horen, eveneens van haar collega's.Personeel in asielzoekerscentra voelt zich onveilig door asociaal en crimineel gedrag van asielzoekers uit Noord-Afrikaanse landen. In een brandbrief aan de directie zeggen personeelsleden dat de situatie in de centra 'onhoudbaar wordt'. De asielzoekers uit vooral Marokko en Algerije hebben nagenoeg geen kans op een verblijfsstatus, maar de laatste maanden zijn ze met honderden naar Nederland gekomen.
[ Voor 20% gewijzigd door Malarky op 02-12-2016 12:19 ]
'Je hebt nu een Amerikaanse president die openlijk minachting koestert voor Merkel, maar Poetin bewondert. Er dreigt een 'Alliantie van Minachting' die loopt van Moskou, via Peking tot Washington, waar ze allemaal zeggen: 'Die Europeanen hebben het echt niet door, hè? Ze hebben zich laten overlopen door moslimimmigranten, wat wij nooit zouden doen, en ze zijn allemaal zwak en zielig.' Wij dachten dat we een machtig waardensysteem vertegenwoordigden in de wereld. Wij zullen ons opeens belegerd voelen als zelfs de VS het niet meer geloven - en de helft van Europa zelf ook niet. Er zullen veel moeilijker vragen op ons afkomen. Geloven we echt in deze waarden?'
De rest van het artikel is ook interessant, maar zeker ook pessimistisch. Er komen zoals hij zegt moeilijke vragen op ons af, waarvan migratie waarschijnlijk qua impact een van de belangrijkste zal worden.Maar ik geloof wel dat Europa een groot probleem heeft met Afrika en het Midden-Oosten. Heel jonge bevolkingen, die kunnen bewegen. Onze samenlevingen gaan dat niet accepteren, maar om het te stoppen zullen we dingen moeten doen die veel illusies over wie wij zijn, zullen verbrijzelen.'
Dat hoor je van heel veel medewerkers in AZC`sMalarky schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:00:
Insert: heel verhaal over AZC`s
A reporter who was there yesterday said, "When word got round they where taking children to the UK large groups of people turned up and it became chaotic". They'll all be saying they're 17.
[ Voor 37% gewijzigd door bluemoon23 op 05-12-2016 02:38 ]
NRC vandaag ook:
Waar staat die informatie precies? In het stuk dat je linkt staat niks over meerdere gezinnen die een aanvraag hebben gedaan toen dat van de dwangsom bekend werd.De_Bastaard schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:06:
Vanaf het moment dat er in Aleppo bekend werd dat er sprake zou zijn van een dwangsom, hebben meteen meerdere gezinnen een dergelijke aanvraag gedaan.
http://www.hln.be/hln/nl/...t-uitgereikt-worden.dhtml
Wie stuurt de AZCs precies (niet) aan? Is het bekend waarom die geen enkele regie nemen, en niet luisteren naar haar werknemers?defiant schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 00:18:
[...]
NRC vandaag ook:
‘Asielhoofdstad’ Ter Apel leeft in angst
Zoals ik laatst ook in een artikel las van een Duitse socioloog, is veiligheid de absolute basis onder de acceptatie van asielbeleid waar je als overheid eigenlijk geen fouten kan veroorloven, onveiligheid werpt mensen namelijk ver terug op de piramide van Maslow. Als ik het artikel zo lees kan ik me voorstellen dat mensen hun vertrouwen snel verliezen, juist met dit soort onderwerpen zou je als overheid juist snel moeten reageren wetende dat dit snel uit de hand kan lopen. In plaats daarvan wordt problemen genegeerd of verschoven.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Goede vraag, volgens wikipedia vallen ACZ's onder het COA, die weer wordt aangestuurd door veiligheid en justitie en valt (waarschijnlijk) onder Klaas Dijkhoff. Als ik een gok mag nemen is het voor de VVD een te explosief onderwerp om mee geassocieerd te worden, aangezien ze op dit onderwerp juist willen scoren.Brent schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:29:
Wie stuurt de AZCs precies (niet) aan? Is het bekend waarom die geen enkele regie nemen, en niet luisteren naar haar werknemers?
http://www.volkskrant.nl/...r-visum-weigert~a4430621/Prosac schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 13:02:
[...]
Waar staat die informatie precies? In het stuk dat je linkt staat niks over meerdere gezinnen die een aanvraag hebben gedaan toen dat van de dwangsom bekend werd.
Vluchtelingen kunnen niet eens illegaal het land binnenkomen. Iedereen heeft het recht om asiel aan te vragen in elk land ter wereld. Overheden mogen dat niet in de weg staan, en moeten elke asielaanvraag correct behandelen en de vluchteling humaan behandelen.RemcoDelft schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:08:
[...]
Bronnen? Het is al jaren in het nieuws dat deze "vluchtelingen" illegaal binnenkomen. Of denk je dat hij met visum kwam aanvliegen?
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Ik moet hier toch even op reageren want je hebt deels gelijk, namelijk dat niet iedereen via het vliegtuig ons landje binnenkomt. Er zijn grote stromen via de buitengrens illegaal de EU binnen gegaan zonder dat iemand weet wie dat waren en waar zij nu vertoeven. Daar schuilt toch wel een gevaar. Om dan nog maar niet te spreken van de valse Syrische paspoorten die massaal door IS gedrukt werken met officiële apparatuur omdat men dat in handen heeft gekregen. (heb er een aantal gezien waar ook een tijdelijke status op afgegeven is)Mx. Alba schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:24:
[...]
Vluchtelingen kunnen niet eens illegaal het land binnenkomen. Iedereen heeft het recht om asiel aan te vragen in elk land ter wereld. Overheden mogen dat niet in de weg staan, en moeten elke asielaanvraag correct behandelen en de vluchteling humaan behandelen.
Luchtvaartmaatschappijen worden echter voor het karretje van de overheid gespannen om het vuile werk op te knappen dat overheden zelf niet kunnen en mogen: vluchtelingen weigeren. Luchtvaartmaatschappijen hanteren de regel dat je een geldig visum moet hebben voor het land waar je naartoe vliegt - en vluchtelingen hebben dat uiteraard niet, want zij zijn pas legaal op het moment dat ze aankomen in het land waar ze asiel willen aanvragen.
Realiseer je dit: die vluchtelingen die vanuit het Midden-Oosten naar Europa komen hebben er recht op om dat te doen. En wij hebben de plicht om ze op te vangen, humaan te behandelen, en hun asielaanvraag correct af te handelen. Het is gewoon compleet onmenselijk dat wij überhaupt toestaan dat mensen die hun recht uitoefenen dat op zulke gevaarlijke manieren moeten doen zoals dat nu gebeurt - alleen maar omdat wij onder onze plicht uit willen komen.
[mbr]Oprechte excuses, nu ben ik zelf ook zwaar off topic aan het gaan...[/]
I am the great Cornholio!
Verwijderd
Allemaal leuk en aardig, maar die spelregels zijn niet opgesteld met de huidige situatie in het achterhoofd. Indien hier niet snel iets aan veranderd dan kan half Afrika in Europa aankloppen. Wat jij presenteert is een onhoudbare situatie (neemt niet weg dat je feitelijk gelijk hebt, of het wenselijk is daar zullen wij waarschijnlijk van mening over verschillen).Mx. Alba schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:24:
[...]
Vluchtelingen kunnen niet eens illegaal het land binnenkomen. Iedereen heeft het recht om asiel aan te vragen in elk land ter wereld. Overheden mogen dat niet in de weg staan, en moeten elke asielaanvraag correct behandelen en de vluchteling humaan behandelen.
Luchtvaartmaatschappijen worden echter voor het karretje van de overheid gespannen om het vuile werk op te knappen dat overheden zelf niet kunnen en mogen: vluchtelingen weigeren. Luchtvaartmaatschappijen hanteren de regel dat je een geldig visum moet hebben voor het land waar je naartoe vliegt - en vluchtelingen hebben dat uiteraard niet, want zij zijn pas legaal op het moment dat ze aankomen in het land waar ze asiel willen aanvragen.
Realiseer je dit: die vluchtelingen die vanuit het Midden-Oosten naar Europa komen hebben er recht op om dat te doen. En wij hebben de plicht om ze op te vangen, humaan te behandelen, en hun asielaanvraag correct af te handelen. Het is gewoon compleet onmenselijk dat wij überhaupt toestaan dat mensen die hun recht uitoefenen dat op zulke gevaarlijke manieren moeten doen zoals dat nu gebeurt - alleen maar omdat wij onder onze plicht uit willen komen.
[mbr]Oprechte excuses, nu ben ik zelf ook zwaar off topic aan het gaan...[/]
Daarin verschillen wij dus van mening, jij ziet het als jouw/ons probleem en ik denk daar anders (wellicht in jouw ogen onmenselijk) over. Ik ben niet bereid mijn veiligheid/geborgenheid en welvaart in te leveren om het voor een ander beter te maken.Mx. Alba schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:33:
[...]
Misschien een onhoudbare situatie - maar wel de realiteit. Het Midden-Oosten en Afrika worden in rap tempo steeds minder bewoonbaar. Dat zal daar zorgen voor oorlogen, hongersnood, droogte - en meer en meer vluchtelingen. Die zullen toch ergens heen moeten?
[/offtopic]
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 16:45 ]
Maar die grote illegale instroom is er juist doordat "wij" er alles aan doen om te proberen die vluchtelingen buiten de deur te houden, terwijl ze gewoon het recht hebben om hierheen te komen. Ze moeten dus wel illegale routes nemen. En juist dan verlies je de controle erover.MetaFrame schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:29:
[...]
Ik moet hier toch even op reageren want je hebt deels gelijk, namelijk dat niet iedereen via het vliegtuig ons landje binnenkomt. Er zijn grote stromen via de buitengrens illegaal de EU binnen gegaan zonder dat iemand weet wie dat waren en waar zij nu vertoeven. Daar schuilt toch wel een gevaar. Om dan nog maar niet te spreken van de valse Syrische paspoorten die massaal door IS gedrukt werken met officiële apparatuur omdat men dat in handen heeft gekregen. (heb er een aantal gezien waar ook een tijdelijke status op afgegeven is)
Misschien een onhoudbare situatie - maar wel de realiteit. Het Midden-Oosten en Afrika worden in rap tempo steeds minder bewoonbaar. Dat zal daar zorgen voor oorlogen, hongersnood, droogte - en meer en meer vluchtelingen. Die zullen toch ergens heen moeten?Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:32:
Allemaal leuk en aardig, maar die spelregels zijn niet opgesteld met de huidige situatie in het achterhoofd. Indien hier niet snel iets aan veranderd dan kan half Afrika in Europa aankloppen. Wat jij presenteert is een onhoudbare situatie.
[ Voor 24% gewijzigd door Mx. Alba op 20-12-2016 16:35 ]
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dat is een regel van de EU. Internationaal recht geeft eenieder het recht om asiel aan te vragen in elk land ter wereld. De EU komt daar onderuit doordat de gehele EU één "douanezone" is. En door ervoor te zorgen dat het voor vluchtelingen zo goed als onmogelijk is om in het "binnenland" van de EU te komen.jip_86 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:35:
Je moet asiel aanvragen in land van aankomst.
Verwijderd
Neem me niet kwalijk, maar dit is gewoon onwaar. Ik ben voor mijn werk betrokken geweest bij een aanmeldcentrum en daar wordt praktisch niemand geweigerd. Veel mensen mikken hun paspoort weg en komen alsnog Nederland binnen.Mx. Alba schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:33:
[...]
Maar die grote illegale instroom is er juist doordat "wij" er alles aan doen om te proberen die vluchtelingen buiten de deur te houden, terwijl ze gewoon het recht hebben om hierheen te komen. Ze moeten dus wel illegale routes nemen. En juist dan verlies je de controle erover.
[...]
Misschien een onhoudbare situatie - maar wel de realiteit. Het Midden-Oosten en Afrika worden in rap tempo steeds minder bewoonbaar. Dat zal daar zorgen voor oorlogen, hongersnood, droogte - en meer en meer vluchtelingen. Die zullen toch ergens heen moeten?
[/offtopic]
Daar ben ik het ook helemaal mee eens. Waar het om gaat is de weg hiernaartoe. Ze worden verplicht om een illegale route te nemen om hier te komen - en als ze hier eenmaal zijn dan worden ze inderdaad netjes opgevangen zoals het hoort. Maar de route hier naartoe is noodgedwongen "ondergronds" en juist daarom niet te controleren.Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:41:
[...]
Neem me niet kwalijk, maar dit is gewoon onwaar. Ik ben voor mijn werk betrokken geweest bij een aanmeldcentrum en daar wordt praktisch niemand geweigerd. Veel mensen mikken hun paspoort weg en komen alsnog Nederland binnen.
Het land is vanaf dat moment ook verantwoordelijk voor een vluchteling, gaan ze naar Duitsland en worden ze daar weggestuurd dan stuurt Duitsland ze terug naar Nederland.
Nederland doet er alles aan om het verblijf zo aangenaam en makkelijk mogelijk te maken. Tolken en artsen staan klaar, ze kunnen zich beroepen op een advocaat die aanwezig is, er staat direct een maaltijd en een bed klaar en zo worden zo snel mogelijk ingeschreven om hun procedure te kunnen starten.
Als er een vluchteling geen asiel krijgt dan is dat echt grondig onderzocht.
Dat veroorzaken ze zelf met hun enorme bevolkingsexplosie. Terwijl er vorig jaar ruim 1 miljoen naar Europa kwamen, is de bevolking in Afrika met 30+ miljoen toegenomen. Die moeten niet "ergens" heen, ze moeten zelf in evenwicht komen met wat hun continent aankan. Een halve eeuw voedselhulp helpt daar trouwens niet bij, integendeel!Mx. Alba schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:33:
En dat recht is bedacht toen het nog vrijwel onmogelijk was om zo massaal ver te reizen. Je kan leuk zeggen dat het onmenselijk is dat wij ze illegaal een gevaarlijke route laten afleggen, maar dat is het enige wat de aantallen nog een klein beetje beperkt. Zodra er een veilige kosteloze route is, zijn 1000 vliegtuigen per dag niet genoeg om aan de vraag te voldoen. En daarmee verplaats je dan wel de bevolkingexplosie van alle arme landen naar Europa.Mx. Alba schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:38:
Dat is een regel van de EU. Internationaal recht geeft eenieder het recht om asiel aan te vragen in elk land ter wereld.
[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 20-12-2016 18:04 ]
Ik snap je punt wel, maar je denkt teveel in wij/zij. Het gaat om honderden miljoenen individuen die allemaal in verschillende omstandigheden leven en meer van elkaar verschillen dan jij en ik, blanke hoog opgeleide nederlandse jongemannen. Afrika is veel en veel te groot om van "ze moeten maar" te spreken. Ik zie dat je Delft in je naam hebt staan. Zou het kunnen dat je oorspronkelijk uit een dorp komt? Zou leuk zijn geweest als de geboren Delftenaren dan zouden zeggen: sorry Remco uit [dorp bij Delft], jullie zijn zelf verantwoordelijk voor jullie kleine dorpje, jullie moeten je eigen boontjes maar doppen, ga ook maar een stad worden oid, niet ons probleem dat er waar jij woont geen technische opleidingen of leuke studentwoningen zijn, dan moeten "jullie" zelf maar aan de slag.RemcoDelft schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:57:
[...]Dat veroorzaken ze zelf met hun enorme bevolkingsexplosie. Terwijl er vorig jaar ruim 1 miljoen naar Europa kwamen, is de bevolking in Afrika met 30+ miljoen toegenomen. Die moeten niet "ergens" heen, ze moeten zelf in evenwicht komen met wat hun continent aankan. Een halve eeuw voedselhulp helpt daar trouwens niet bij, integendeel!
[ Voor 23% gewijzigd door Znorkus op 20-12-2016 19:27 ]
Verwijderd
Zoek de definitie van racisme in de International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination van de VN eens op. Let wel, een document dat reeds 50 jaar geleden geratificeerd is door Nederland. Geen nieuwe definitie dus. Daar zal je zien dat racisme, ondanks wat de term doet vermoeden, veel breder is dan ras alleen. Er is dus geen sprake van schuivende definitiesHeatWave schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:07:
Tegen het ras moslim zeker?.
Hou toch eens op met die term al zijn betekenis te laten verliezen, racist begint een geuzennaam te worden ipv waar het echt voor staat, mensen zonder reden verkeerd behandelen op basis van ras.
Zonder asielzoekers is het geen pais en vree, dus moeten we asielzoekers binnenhalen om het nog erger te maken, goed argument hoor!
Article 1
1. In this Convention, the term "racial discrimination" shall mean any distinction, exclusion, restriction or preference based on race, colour, descent, or national or ethnic origin which has the purpose or effect of nullifying or impairing the recognition, enjoyment or exercise, on an equal footing, of human rights and fundamental freedoms in the political, economic, social, cultural or any other field of public life.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq