Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 15:42

Sebazzz

3dp

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:06:
[...]

Geweldig idee. Laten we al die dure Nederlanders vervangen door immigranten.
:F
De werkgevers vinden het geweldig ja :F

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De influx van migranten blazen begrotingen op. Ergens moeten ze geld vandaan plukken. De belastingbetalende burger is dan al gauw de sigaar. Maar op een gegeven moment treedt de Laffer curve in effect, d.w.z belastingverhogingen verlagen juist de belastinginkomsten. Dus ik denk eerder dat overheden veel meer geld gaan lenen, zoals Obama ook de Amerikaanse staatsschuld verdubbeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:49

Goner

What can I do you for ?

Nou, gelukkig lees en weet jij wel alles. Fijne 'discussie' nog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:04
Bartjuh schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:24:
[...]

Ik heb ook wel het idee dat 2016 het jaar van de waarheid wordt, volgens mij kan het maar twee kanten op:
1. De grenzen sluiten, muren Bulgarije en Griekenland, guard posts, drones, en een DMZ. Geen gezinsheriniging meer. Illigaal de grens over? Gevangenis + nooit meer kans op een paspoort (a la Australië). Bepaalde Griekse/Italiaanse eilanden afschrijven en als opvangkampen beschouwen tot terugkeer naar homeland. Dan kan de EU eventueel nog bij elkaar gehouden worden.
Volgens mij is optie 1 + NoWay policy de enige manier. Althans het is het enige wat mogelijk is met toekomst voor de lange termijn. Al het andere is wensdenken en hopen dat het allemaal wel meevalt.

Zelfs als er morgen vrede komt in Syrie, stopt de vluchtelingenstroom echt niet. Als eenmaal bekend wordt in de wereld dat iedereen hier welkom is zal dat een aanzuigende werking vanuit (economische) rampgebieden / oorlogsgebieden hebben die ongekend is. Uiteindelijk wordt dan toch voor deze oplossing gekozen, de vraag is alleen of het dan niet te laat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:08
[...]
Ik heb ook wel het idee dat 2016 het jaar van de waarheid wordt, volgens mij kan het maar twee kanten op:
Zou ook graag willen dat er nu eindelijk eens duidelijk keuzes worden gemaakt. Maar waarschijnlijk opteert men voor 3.... pappen, nathouden, alles zo lang mogelijk op zijn beloop laten.

Let wel, ik zeg men 'opteert', en niet 'dit gaat het worden'. Want ik ben het met meerdere mensen hier eens die vermoeden dat dit niet lang meer goed zal gaan op deze manier. Onze 'leiders' wekken steeds meer de indruk ook geen idee meer te hebben hoe de crises (meervoud) aan te pakken.

Het idee van Schäuble (die moet ik blijkbaar ook onder 'onze' leider scharen, hij komt met een plan dat mij en de rest van Nederland ook geld zou gaan kosten) voor een EU-brede extra tax op brandstof is er zo één. Het merendeel van de Europeanen is tegen deze massa-immigratie, en dat deel groeit nog elke dag. Als er nu ook nog dit soort maatregelen doorgevoerd worden zal het draagvlak helemaal verdwijnen.

Maar blijkbaar weet men in Duitsland ook niet meer wat nog te doen. De ideeënbus is leeg. Evenals de schatkist.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:21
Hm, dus dan zouden we naar Duits idee dus een vluchtelingentax krijgen op brandstof, waarvan de prijs nu erg laag is, en wanneer de prijzen weer stijgen en de vluchtelingeninstroom afneemt zou, theoretisch gezien, de tax weer moeten verdwijnen? Zoiets komt me bekend voor, iets met een kwartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:35

defiant

Moderator General Chat
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 12:06:
Dan Schäuble. Een prachtig staaltje beeldvorming laat hij zien met het voorstel om een extra belasting te heffen op brandstof. De manier om de gemiddelde burger in Noord-Europa zich tegen vluchtelingen te laten keren is om ze extra belasting op te leggen, voor de melkkoe genaamd auto net nu het weer wat goedkoper werd. Schäuble krijgt zijn hek rond Europa zo er wel heel makkelijk door de publieke opinie...
Schäuble geeft een voorproefje van wat op de wat langere termijn sowieso zal gaan gebeuren (lastenverzwaringen en/of afbouw van voorzieningen), in die zin kan ik hem geeneens ongelijk geven door zo te handelen.
Inderdaad, maar onderschat niet de politici en hun belangen niet, het zijn nog steeds dezelfde mensen die dachten dit te ordelijk en zonder enige electorale fallout te kunnen managen. Dat terwijl iedereen die ook maar enigszins kennis heeft van sociale en electorale processen had kunnen vertellen dat dit zal direct zal lijden tot de meest existentiële crisis van allemaal.

Kijk naar de Griekse crisis, onder zware druk is dat in 1 weekend besloten, terwijl migratiecrisis feitelijk al maanden zonder enige serieuze maatregelen kan blijven voortbestaan. De bottom line: er bestaat niet zoiets als politici die verrast of onwetend zijn, niets doen is ook beleid, het huidige beleid zal zo zolang mogelijk blijven bestaan als enigszins mogelijk is.
Trishul schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:58:
Hm, dus dan zouden we naar Duits idee dus een vluchtelingentax krijgen op brandstof, waarvan de prijs nu erg laag is, en wanneer de prijzen weer stijgen en de vluchtelingeninstroom afneemt zou, theoretisch gezien, de tax weer moeten verdwijnen? Zoiets komt me bekend voor, iets met een kwartje.
Je geeft het antwoord op je eigen vraag al, je weet decennia na dato nog precies wat het 'het kwartje' is en hoe het tot stand is gekomen. Datzelfde effect zal men nu ook nastreven.

[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 16-01-2016 16:22 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 08:46:
Waarom geen kans voor de vluchtelingen op de arbeidsmarkt? Ze kunnen een hoop laagopgeleide dure Nederlanders vervangen.
Misschien is het gewoon beter als wij Nederlanders gewoon emigreren om plaats te maken voor asielzoekers?

Pat Condell heeft een video gemaakt over hetgeen wat de afgelopen tijd gebeurd is. Aanrader, aangezien hij wederom weer de spijker op z'n kop slaat:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=TIfMAP4Q1yk]

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2016 17:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind het altijd zo heerlijk naïef om te denken dat al deze gelukszoekers hier ook echt gaan werken en iets aan de samenleving gaan bijdragen. Een hoop van die gasten(vooral de Afrikanen) hebben thuis niet eens gas water en licht... Als ze hier eenmaal een huurhuis en uitkering hebben gekregen, gaan ze echt niet nog eens 40 uur keihard werken om netto 300 euro extra te krijgen. Een gratis huis en maandelijkse uitkering voelt als de jackpot voor die mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

rachez schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:07:
[...]
Een van de weinige ooggetuigen die ik heb kunnen vinden inderdaad.
Verbaast me wel dat het er niet meer zijn, dat zou je toch wel verwachten?
Oude post, en mijn reactie toentertijd:
Bartjuh schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 23:11:
[...]
ik denk dat velen überhaupt niet durven om hun gezicht te tonen met hun verhaal, om dezelfde redenen mensen als Hans Teeuwen een tandje terug doen, en er eigenlijke geen echt islamkritische columnisten meer zijn.
En nu dit:
Slachtoffer 'Keulen' bedreigd om tv-optreden

Ik denk dat ik maar eens moet gaan nadenken over een carrièreswitch naar profeet :+

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 16-01-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:43
Je mag je wel zorgen gaan maken als je tegenwoordig iets doet en niet bedreigd wordt 8)7

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:05
Kwam een goede post op Reddit tegen over het verschil in cultuur tussen het westen en (grote delen van) het midden-oosten: link

Ik deel de mening dat het cultuurverschil zo groot is dat ze eigenlijk niet (op afzienbare termijn) te integreren zijn. Europa heeft daar nu al last van en gaat daar nog veel last van krijgen.

Tuurlijk wil je vluchtelingen helpen, maar tegen welke prijs? Vanuit de pro-vluchtelingen hoek zie ik veel empathie voor de vluchtelingen, maar hoe zit het met de empathie voor de slachtoffers van de vluchtelingen?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
pingkiller schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:41:
Tuurlijk wil je vluchtelingen helpen, maar tegen welke prijs? Vanuit de pro-vluchtelingen hoek zie ik veel empathie voor de vluchtelingen, maar hoe zit het met de empathie voor de slachtoffers van de vluchtelingen?
Om het even bot over een andere boeg te gooien, een crimineel stuk ongeluk is dat ongeacht zijn locatie, hier heb je tenminste nog kans dat ie in de cel beland.

Maar laten we even naar the big picture kijken, totaal aantal aanrandingen, berovingen, whatever die daadwerkelijk toegeschreven kunnen worden aan vluchtelingen over heel Europa sinds dit hele gedoe is begonnen is wat? 20,000? 30,000? Variërend van aanranding tot zakkenrollen.

Weet je wat er jaarlijks enkel in Nederland aan misdrijven word gepleegd? Meer dan 1 miljoen.

Statistisch gezien hebben we het over niets.

En wat betreft Keulen, ik geloof dat gisteren of eergisteren uitkwam dat dat illegale Marokkanen en Algerijnen waren, dus geen vluchtelingen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
pingkiller schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:41:
Kwam een goede post op Reddit tegen over het verschil in cultuur tussen het westen en (grote delen van) het midden-oosten: link

Ik deel de mening dat het cultuurverschil zo groot is dat ze eigenlijk niet (op afzienbare termijn) te integreren zijn. Europa heeft daar nu al last van en gaat daar nog veel last van krijgen.

Ik was diezelfde thread op reddit ook net aan het lezen. Het geeft precies aan waarom ik zeer pessimistisch ben, want hoewel ik er op zich wel van overtuigd ben dat je mensen individueel zonder interactie/feedback van hun eigen gemeenschap kan laten integreren is dat in groepen en zeer grote aantallen een gigantische onderneming.

We hebben simpelweg geen succesvolle geschiedenis waarin we dit soort zaken hebben ondernomen en infrastructuur hiervoor ontbreek totaal. Daar komt bij op dit moment bijna niemand nog doorheeft hoeveel moeite/tijd/geld het daadwerkelijk zal gaan kosten om dit te bewerkstelligen.

En wat me het meest pessimistisch stemt is dat als het als het erop aankomt maar weinig mensen persoonlijk in hun privé leven in aanraking willen komt met de negatieve aspecten van integratie. Hoeveel mensen die openstaan voor vluchtelingen willen zelf in zulke wijken wonen en hun eigen kinderen blootstellen aan de straatcultuur. Of inboeten op de kwaliteit van het onderwijs van hun eigen kinderen dat gezien de achterstanden minder aandacht kan besteden aan normale leerlingen en waar het op het schoolplein niet gaat over hockey of de nieuwste aflevering van de favoriete westerse serie.

Uitzonderingen daargelaten zijn de mensen die vaak het meest pro migratie zijn de mensen die zich het minste bemoeien met of last hebben van daadwerkelijk integratie. De huidige migratiegolf zal zich voltrekken volgens bekende patronen, met de creatie van parallelle samenlevingen en scheiding van culturele werelden. Spanningen zullen toenemen zodra de beloofde positieve kanten (economische groei, diversiteit, wederzijdse tolerantie, hulp bij vergrijzing) uitblijven en de negatieve kanten het nieuws blijven halen en de sociale kosten nopen tot ingrijpen.

De politieke fall-out zal uiteindelijk oplossingen frustreren en de politieke agenda blijven beheersen waardoor andere kritieke problemen op de achtergrond raken en waardoor lobbyisten en en andere politieke krachten vrij spel krijgen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
defiant schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 23:37:
En wat me het meest pessimistisch stemt is dat als het als het erop aankomt maar weinig mensen persoonlijk in hun privé leven in aanraking willen komt met de negatieve aspecten van integratie. Hoeveel mensen die openstaan voor vluchtelingen willen zelf in zulke wijken wonen en hun eigen kinderen blootstellen aan de straatcultuur. Of inboeten op de kwaliteit van het onderwijs van hun eigen kinderen dat gezien de achterstanden minder aandacht kan besteden aan normale leerlingen en waar het op het schoolplein niet gaat over hockey of de nieuwste aflevering van de favoriete westerse serie.

Uitzonderingen daargelaten zijn de mensen die vaak het meest pro migratie zijn de mensen die zich het minste bemoeien met of last hebben van daadwerkelijk integratie.
*steekt hand op*

Meer multi-culti als mijn basisschool klas was is vrijwel onmogelijk, Nederlands, Turks, Marokkaans, Surinaams, Indisch, Vietnamees en Spaans zat er allemaal in. En nee, geen speciale internationale school of EU project of wat dan ook.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 00:35:
*steekt hand op*

Meer multi-culti als mijn basisschool klas was is vrijwel onmogelijk, Nederlands, Turks, Marokkaans, Surinaams, Indisch, Vietnamees en Spaans zat er allemaal in. En nee, geen speciale internationale school of EU project of wat dan ook.
Dat doet me dan weer deugd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat we ons niet te veel moeten focussen op het arbeidspotentieel van een migrant.
De problemen rondom cultuurverschillen evenals het behouden van de identiteit van de Europese landen zijn toch belangrijker. Dat is een kwestie van het voortbestaan van de Westerse beschaving.

Iemand zal meer invloed gaan uitoefenen naarmate hij meer invloed krijgt in de maatschappij waar hij heen migreert. Dus krijgt hij een goede baan, dan is de impact groter. Ergo, iemand met een cultuur die haaks staat op de Westerse, wordt een groter probleem naarmate hij succesvoller wordt in de Westerse cultuur. Hij/zij zal meer middelen tot zijn beschikking krijgen en die aanwenden om de waardes waarin hij gelooft na te streven ter exclusiviteit van de Westerse identiteit.

We moeten onze ziel niet aan de duivel verkopen, en vooral niet apathisch/onverschillig doen alsof een mens alleen maar een zakje arbeidspotentieel is en we allemaal deep down hetzelfde zouden zijn. We moeten gaan kijken naar de inhoud, de normen en waarden van personen en of die hier wel passen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 00:35:
[...]
Meer multi-culti als mijn basisschool klas was is vrijwel onmogelijk,
En is dat positief of negatief ?
Ik zat (heel lang geleden) ook op school met kinderen uit Indonesië (Ambon, Molukken) en Suriname en ook bijv. kinderen van Poolse ouders (blijven hangen na WO2), maar dat was toen nog 'in verhouding'. Toen ik later op school kwam bij mijn kinderen, schrok ik me rot. Meer dan de helft allochtoon, sprak slecht NL, gedroeg zich duidelijk 'anders', ouders bemoeiden zich niet met school en IMHO was dat allemaal niet bevorderlijk voor de kwaliteit van de opleiding.
Leo1010 schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 23:02:
[...]
Vertel dat maar aan die vrouwen ..
En wat betreft Keulen, ik geloof dat gisteren of eergisteren uitkwam dat dat illegale Marokkanen en Algerijnen waren, dus geen vluchtelingen.
Maar wel meegekomen met de vluchtelingenstroom, zich voordoend als vluchteling.

[ Voor 24% gewijzigd door Goner op 17-01-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:41

Garyu

WW

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 10:03:
Ik denk dat we ons niet te veel moeten focussen op het arbeidspotentieel van een migrant.
De problemen rondom cultuurverschillen evenals het behouden van de identiteit van de Europese landen zijn toch belangrijker. Dat is een kwestie van het voortbestaan van de Westerse beschaving.

Iemand zal meer invloed gaan uitoefenen naarmate hij meer invloed krijgt in de maatschappij waar hij heen migreert. Dus krijgt hij een goede baan, dan is de impact groter. Ergo, iemand met een cultuur die haaks staat op de Westerse, wordt een groter probleem naarmate hij succesvoller wordt in de Westerse cultuur. Hij/zij zal meer middelen tot zijn beschikking krijgen en die aanwenden om de waardes waarin hij gelooft na te streven ter exclusiviteit van de Westerse identiteit.

We moeten onze ziel niet aan de duivel verkopen, en vooral niet apathisch/onverschillig doen alsof een mens alleen maar een zakje arbeidspotentieel is en we allemaal deep down hetzelfde zouden zijn. We moeten gaan kijken naar de inhoud, de normen en waarden van personen en of die hier wel passen.
WTF 8)7
Iemand met een cultuur die haaks staat op de Westerse is een bedreiging als ie een goede baan krijgt? Paranoide much? Je bent dus bang voor mensen als Khadija Arib, of Aboutaleb, zeg maar de schoolvoorbeelden van ingeburgerde migranten?

Volgens mij ben je niet meer te redden :F

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Goner schreef op zondag 17 januari 2016 @ 10:56:
En is dat positief of negatief ?
Zeker niet negatief. Kleurtje en soms accent was eigenlijk het enige waar je het aan kon merken. En ja, de Marokkanen waren de straatjochies, maar guess what? Dat was het roomblanke jochie wat in dezelfde straat woonde ook.
Goner schreef op zondag 17 januari 2016 @ 10:56:
Vertel dat maar aan die vrouwen ..
---
Maar wel meegekomen met de vluchtelingenstroom, zich voordoend als vluchteling.
Nooit, nooit, nooit naar specifieke situaties kijken in een debat als deze. Altijd big picture. Trouwens, we weten dat ze zich uitgaven voor, hoe ze precies binnen zijn gekomen weten we nog niet.

Voor elk persoon die met die stroom binnenkomt en zich misdraagt heb je er letterlijk duizend die zich gewoon goed gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Garyu schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:03:
[...]
Dat is zo zwak in een discussie ... oh, je hebt een andere mening dan ik ? Niet serieus te nemen dus.
Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:11:
[...]
Voor elk persoon die met die stroom binnenkomt en zich misdraagt heb je er letterlijk duizend die zich gewoon goed gedragen.
Dus op een miljoen goeden zijn er 1000 fouten ... dat vind ik persoonlijk al veel te veel met de huidige aantallen.

[ Voor 41% gewijzigd door Goner op 17-01-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Goner schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:20:
Dus op een miljoen goeden zijn er 1000 fouten ... dat vind ik persoonlijk al veel te veel met de huidige aantallen.
Dat is anders een lager percentage dan de normale bevolking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:03:
[...]

WTF 8)7
Iemand met een cultuur die haaks staat op de Westerse is een bedreiging als ie een goede baan krijgt? Paranoide much? Je bent dus bang voor mensen als Khadija Arib, of Aboutaleb, zeg maar de schoolvoorbeelden van ingeburgerde migranten?

Heeft Aboutaleb normen en waarden die haaks staan op de Westerse dan? Dat is wat ik zei namelijk.

Een werkloze neo-nazi die uitgekotst wordt door de maatschappij is een kleiner probleem dan een neo-nazi als minister president of neo-nazis in de top van het bedrijfsleven. Ze zijn dan wel succesvol, geintegreerd, hoogopgeleid en financieel winstgevend voor de staat, je zult toch echt verder moeten kijken dan geld.

Iemand met een cultuur die haaks op de Westerse staat, en die niet assimileert, is een groter probleem wanneer hij integreert dan wanneer hij niet integreert. Een werkloze gefrustreerde migrant zonder uitzicht, zal misschien een criminaliteitsprobleem worden. Dezelfde persoon, met dezelfde anti-Westerse normen en waarden in de top van de politiek, dat is een stuk ernstiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:30:
Iemand met een cultuur die haaks op de Westerse staat, en die niet assimileert, is een groter probleem wanneer hij integreert dan wanneer hij niet integreert. Een werkloze gefrustreerde migrant zonder uitzicht, zal misschien een criminaliteitsprobleem worden. Dezelfde persoon, met dezelfde anti-Westerse normen en waarden in de top van de politiek, dat is een stuk ernstiger.
Moet je mij eens even uitleggen hoe je een baardmans die vrouwen een hand weigert te geven (voorbeeld) een serieuze politieke macht ziet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:24:
[...]
Dat is anders een lager percentage dan de normale bevolking...
En wat precies is een normale bevolking ? Ik woon in een stad waar ik eigenlijk een minderheid ben als geboren en vooral getogen Nederlander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:37:
[...]

Moet je mij eens even uitleggen hoe je een baardmans die vrouwen een hand weigert te geven (voorbeeld) een serieuze politieke macht ziet worden.
Dat hangt in een democratie toch af van de stemmers. Ik geloof dat de baardmannen waar je het over hebt, de snelst groeiende religieuze stroming zijn in diverse Westerse landen, bijvoorbeeld Duitsland. Dit zal vertegenwoordigd gaan worden in de politiek, tenzij de politiek ingrijpt. De politiek zal oppervlakkig gezien anti-democratischer worden, om de democratie echter te behoeden voor anti-democratische invloeden die in de democratie zullen integreren om hem af te schaffen.

Eerst zullen er echter mensen zonder baard komen die het onmogelijk maken om de preventieve maatregelen te nemen. We zijn immers allen gelijk, de democratie moet een afspiegeling zijn van de maatschappij en je mag nooit iemand beoordelen op zijn normen en waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Goner schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:45:
En wat precies is een normale bevolking ? Ik woon in een stad waar ik eigenlijk een minderheid ben als geboren en vooral getogen Nederlander.
1. Dat weet je best.
2. Met jou ben ik klaar, jij bent net zo ver heen als tweaklol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Maar laten we even naar the big picture kijken, totaal aantal aanrandingen, berovingen, whatever die daadwerkelijk toegeschreven kunnen worden aan vluchtelingen over heel Europa sinds dit hele gedoe is begonnen is wat? 20,000? 30,000? Variërend van aanranding tot zakkenrollen.
Oke, laten we even naar "the big picture" kijken. In Nederland zijn allochtonen sterk oververtegenwoordigd in de criminaliteitscijfers. Al sinds 20 jaar geleden is driekwart van de verkrachters allochtoon. Dit zijn geen vluchtelingen, maar kinderen van immigranten die onder de groep meest bevoorrechte kinderen van onze generatie vallen.
Je doet mij een beetje denken aan die griezel Leo Lucassen, die afgelopen week op televisie het gehele gebeuren in Keulen trachtte weg te bagatelliseren door het te hebben over een groep "zakkenrollers".

Maar goed, ga gerust door met het ontkennen en wegkijken. Misschien dat de problemen dan vanzelf verdwijnen, je weet het niet.
...dat maakt het toch alleen maar nog erger? Mensen die dus al in het land verbleven (en dus genoeg tijd en kansen gehad hebben om te integreren) of uit landen kwamen waar geen enkele sprake is van oorlog, vertonen dus precies hetzelfde gedrag als de "echte" vluchtelingen? Ja, ik mijn enthousiasme voor nog meer ongelimiteerde immigratie uit islamitische landen stijgt met de minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:57:
Al sinds 20 jaar geleden is driekwart van de verkrachters allochtoon.
Niets recenter? En dan daadwerkelijk veroordelingscijfers, niet het aantal wat verdacht word wat zo vaak voorbijkomt.
Je doet mij een beetje denken aan die griezel Leo Lucassen, die afgelopen week op televisie het gehele gebeuren in Keulen trachtte weg te bagatelliseren door het te hebben over een groep "zakkenrollers".
Even bot gezegd, tenzij ik het nieuws verkeerd heb begrepen gaat het merendeel van de aangiften ook over zakkenrollen/beroving.
Maar goed, ga gerust door met het ontkennen en wegkijken. Misschien dat de problemen dan vanzelf verdwijnen, je weet het niet.
Right back at you mbt de vluchtelingenstroom, grenzen sluiten en dat soort fratsen gaat dat probleem immers niet oplossen.
...dat maakt het toch alleen maar nog erger? Mensen die dus al in het land verbleven (en dus genoeg tijd en kansen gehad hebben om te integreren) of uit landen kwamen waar geen enkele sprake is van oorlog, vertonen dus precies hetzelfde gedrag als de "echte" vluchtelingen?
Wat hebben de "echte" vluchtelingen met Keulen te maken als zijn niet de daders waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:49:
...Dit zal vertegenwoordigd gaan worden in de politiek, tenzij de politiek ingrijpt. ...
Vind je de maatregelen die in Duitsland hiervoor zijn bestemd voldoen, of zou je iets anders in gedachten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 11:37:
[...]

Wat doet je denken dat jouw cultuur waarin dit normaal is zal worden overgenomen door miljoenen nieuwe Nederlanders? Historisch en internationaal gezien is het niet altijd gebruikelijk dat vrouwen gelijkwaardig zijn, en ik zie geen reden waarom dit in de toekomst perse zo zou moeten zijn. In vergelijking tot die reddit post hierboven: Stel dat jij verhuisd naar een land waar honden gelijke rechten hebben als mensen, waarom zou je dan perse op een partij gaan stemmen die dit ook vind?
offtopic:
Daarnaast is handen geven onhygiënisch, en misschien gebeurt dat daarom in een superieure cultuur sowieso niet.

Ik zie dus geen argument waarom dit niet zou kunnen gebeuren. Een aantal landen hebben nu ook al machthebbers die vrouwen geen hand geven.

Ik dacht ook dat je om voorzitter van het Nederlandse parlement te worden, je het Nederlands op native niveau zou moeten beheersen. In de praktijk is nu goed niveau en ietswat stotterend goed genoeg.

En wie had er verwacht dat de PVV op 41 virtuele zetels zou staan?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:05:
Niets recenter? En dan daadwerkelijk veroordelingscijfers, niet het aantal wat verdacht word wat zo vaak voorbijkomt.
Ik zou zeggen, google eens op "criminaliteitscijfers allochtonen". Maar dit mag geen nieuws zijn voor je lijkt mij, want elk jaar is het hetzelfde liedje omtrent dit onderwerp. En elke keer is iedereen "geschokt" en "verbaast", en moet er nu écht, écht, écht wat gaan veranderen en moeten we deze mensen een eerlijke kans geven en beter laten integreren met wat extra cursussen en straatcoaches.
Even bot gezegd, tenzij ik het nieuws verkeerd heb begrepen gaat het merendeel van de aangiften ook over zakkenrollen/beroving.
Inderdaad, slechts een luttele 40% van de aangiftes (!) betreft seksuele delicten. Het is redelijk stuitend om het dan simpel gezegd over "zakkenrollers" te hebben, gezien de hoeveelheid aanrandingen.
Helemaal zeker zullen we het natuurlijk nooit weten, aangezien er waarschijnlijk nog steeds gewoon wordt gelogen of informatie achter wordt gehouden.
Right back at you mbt de vluchtelingenstroom, grenzen sluiten en dat soort fratsen gaat dat probleem immers niet oplossen.
Grappig, dat hoor en lees ik best wel vaak zonder wat voor argumenten dan ook. Vertel eens, wat is dan volgens jou wél de oplossing? Of ben je iemand die gewoon af en toe populistische one-liners wilt plaatsen zonder enig besef van realiteit?
Wat hebben de "echte" vluchtelingen met Keulen te maken als zijn niet de daders waren?
Het gaat over het gedrag (waar de honden geen brood van lusten) wat veel immigranten uit islamitische landen vertonen, vluchteling of niet. Dat betekent niet dat alle immigranten dit doen, maar dat betekent ook niet dat we derhalve maar moeten pretenderen dat het allemaal om vredelievende, hoogopgeleide, ambitieuze en moderne mensen gaat. Dat laatste lijkt namelijk ongeveer de tendens te zijn (geweest, gelukkig), kijkend naar de jubelende berichten van het COA en onze volksvertegenwoordigers hoe alle vluchtelingen (die allemaal vluchten voor oorlog en tevens uit Syrie komen) allemaal een diploma hebben en een hele nuttige bijdrage gaan leveren aan Nederland en de rest van Europa*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:29:
Inderdaad, slechts een luttele 40% van de aangiftes (!) betreft seksuele delicten. Het is redelijk stuitend om het dan simpel gezegd over "zakkenrollers" te hebben, gezien de hoeveelheid aanrandingen.
Helemaal zeker zullen we het natuurlijk nooit weten, aangezien er waarschijnlijk nog steeds gewoon wordt gelogen of informatie achter wordt gehouden.
Ach overdrijf niet, het is geen CIA doofpot. Wacht gewoon het onderzoek af. Het is niet eens gezegd dat al die aanranding aangiftes door immigranten gepleegd zijn. Van dat fabeltje over 1000 op seks beluste Moslims weten we inmiddels ook dat dat onzin was. Dus nogmaals, wacht het onderzoek af en dan zien we wel wie wat gedaan heeft en welke stappen we het beste kunnen ondernemen.
Grappig, dat hoor en lees ik best wel vaak zonder wat voor argumenten dan ook. Vertel eens, wat is dan volgens jou wél de oplossing? Of ben je iemand die gewoon af en toe populistische one-liners wilt plaatsen zonder enig besef van realiteit?
Voel je vrij om mijn eerdere bijdrages in dit topic op te zoeken.
Het gaat over het gedrag (waar de honden geen brood van lusten) wat veel immigranten uit islamitische landen vertonen, vluchteling of niet. Dat betekent niet dat alle immigranten dit doen, maar dat betekent ook niet dat we derhalve maar moeten pretenderen dat het allemaal om vredelievende, hoogopgeleide, ambitieuze en moderne mensen gaat. Dat laatste lijkt namelijk ongeveer de tendens te zijn (geweest, gelukkig), kijkend naar de jubelende berichten van het COA en onze volksvertegenwoordigers hoe alle vluchtelingen (die allemaal vluchten voor oorlog en tevens uit Syrie komen) allemaal een diploma hebben en een hele nuttige bijdrage gaan leveren aan Nederland en de rest van Europa*.
Maar zo wil je ze het liefst wel behandelen. En serieus? Infowars? YouTube: ALEX JONES: FUNNIEST MOMENTS EVER (Part 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:48:

Opvang in de regio die zo goed is dat men liever daar is dan in West-Europa ? Hoe ga je voorkomen dat alle Turken en Libanezen ook aanspraak gaan doen op die opvang die beter is dan de omstandigheden in hun eigen land ?

In de meeste plannen ontbreekt enige anticipatie op hoe die regeling gaat worden misbruikt. Toen Merkel zei ' welkom Syrische vluchtelingen' was er vast wel een adviseur ergens die haar erop wees dat er nu veel meer niet-Syriers zouden gaan komen die niet eenvoudig van echte vluchtelingen te onderscheiden waren. En iemand moet Juncker toch wel hebben verteld dat als je een bestemmingsloterij gaat houden voor welk land een vluchteling terecht komt degene die 'Hongarije' uit de hoge hoed trekt daar niet gaat blijven maar de trein pakt naar Duitsland of Zweden. Maar dat druist in tegen het imago van hulpeloze vluchtelingen die passief hun lot ondergaan totdat De Verlosser ze onder hun hoede neemt.

[ Voor 46% gewijzigd door IJzerlijm op 17-01-2016 12:59 ]

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Vervelend he, als niet iedereen alleen maar ja en amen knikt op jouw (interpretatie van) cijfertjes en statistieken ??
Dream on.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ach overdrijf niet, het is geen CIA doofpot.
Wat _lul_ je nou? :? Er is moedwillig informatie achtergehouden door de politie en de overheid, uit angst voor "extreem-rechts". Feiten worden verdraaid of weggelaten. Uiteindelijk hebben we "Keulen" moeten vernemen vanuit de "alternatieve" media, want de "mainstream" media sprak gewoon doodleuk over een "rustig" verloop van oudejaarsavond. Als dit hele dossier geen doofpot is, dan ben ik echt benieuwd wat jij dan onder de term "doofpot" verstaat.
Maar zo wil je ze het liefst wel behandelen.
Waag het niet om woorden in mijn mond te leggen, al helemaal niet met de insinuatie die je nu doet.
En serieus? Infowars?
Tja, als de informatie je niet aanstaat, val je toch gewoon de bron aan. Lekker makkelijk.
Helder, je hebt dus 0,0 ideeën, argumenten, of wat voor plan dan ook. Maar je bent gelukkig wel overtuigd van je eigen gelijk en al helemaal over het feit dat we de grenzen vooral open moeten houden. Welterusten.

Om even een quote van jezelf erbij te halen:
Met jou ben ik nu ook klaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:02:
[...]
Als dit hele dossier geen doofpot is, dan ben ik echt benieuwd wat jij dan onder de term "doofpot" verstaat.
Misschien Zweden ?
http://nieuws.tpo.nl/2016...en-door-asielzoekers-toe/
http://www.nrc.nl/nieuws/...a-verzwijgen-aanrandingen

Daar gaan ze trouwens echt een probleem krijgen : http://www.nrc.nl/handels...en-mannenprobleem-1580413

[ Voor 24% gewijzigd door Goner op 17-01-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Wat _lul_ je nou? :? Er is moedwillig informatie achtergehouden door de politie en de overheid, uit angst voor "extreem-rechts". Feiten worden verdraaid of weggelaten. Uiteindelijk hebben we "Keulen" moeten vernemen vanuit de "alternatieve" media, want de "mainstream" media sprak gewoon doodleuk over een "rustig" verloop van oudejaarsavond. Als dit hele dossier geen doofpot is, dan ben ik echt benieuwd wat jij dan onder de term "doofpot" verstaat.
Jij had het over de situatie NU, niet een week of 2 geleden. Jij claimde dat er NU nog een doofpot gaande is, ik reageerde daar op.

Daarnaast, eerste nieuws over de gebeurtenissen in Keulen kwam op 5 Januari uit, Dinsdag, dus tussen NYE en de eerste raporten zat een weekend, het was een van de drukste avonden van het jaar + nog wat "wat is er eigenlijk gebeurd" onderzoek, is 3-4 dagen dan echt zo lang?
Helder, je hebt dus 0,0 ideeën, argumenten, of wat voor plan dan ook. Maar je bent gelukkig wel overtuigd van je eigen gelijk en al helemaal over het feit dat we de grenzen vooral open moeten houden. Welterusten.
Luie donder.
Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3
Tja, als de informatie je niet aanstaat, val je toch gewoon de bron aan. Lekker makkelijk.
Als die bron een aluminium folie hoed is die geregeld over FEMA campen, jackbooted thugs, etc rant, ja dan val ik de bron aan.

[ Voor 10% gewijzigd door Shamalamadindon op 17-01-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
IJzerlijm schreef op zondag 17 januari 2016 @ 12:52:
... Hoe ga je voorkomen dat alle Turken en Libanezen ook aanspraak gaan doen op die opvang die beter is dan de omstandigheden in hun eigen land ?
...
Ben benieuwd waarom je denkt dat dat überhaupt nodig zou zijn trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
begintmeta schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:31:
[...]

Ben benieuwd waarom je denkt dat dat überhaupt nodig zou zijn trouwens.
mbt Libanezen, als het zo nog een jaar of 2 doorgaat is er best kans dat Libanon instort en er een nieuwe burgeroorlog start. Al betwijfel ik of dat is wat hij bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:11:

Daarnaast, eerste nieuws over de gebeurtenissen in Keulen kwam op 5 Januari uit, Dinsdag, dus tussen NYE en de eerste raporten zat een weekend, het was een van de drukste avonden van het jaar + nog wat "wat is er eigenlijk gebeurd" onderzoek, is 3-4 dagen dan echt zo lang?
Kom nou toch. Er is een politie commissaris ontslagen omdat het te druk was in het weekend? Je weet donders goed dat deze commissaris het niet te druk had om in eerste instantie te melden dat nieuwjaar rustig was verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
noguru schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:52:
Kom nou toch. Er is een politie commissaris ontslagen omdat het te druk was in het weekend? Je weet donders goed dat deze commissaris het niet te druk had om in eerste instantie te melden dat nieuwjaar rustig was verlopen.
Ik doelde meer op het idee dat het een algeheel complot tussen Overheid, Politie en Media was.

En wat betreft die commissaris, laten we redelijk zijn, die is als stuk vlees voor de wolven gegooid.

[ Voor 70% gewijzigd door Shamalamadindon op 17-01-2016 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:55:
Ik doelde meer op het idee dat het een algeheel complot tussen Overheid, Politie en Media was.
Niemand heeft het een complot genoemd dacht ik, dat zijn jouw woorden, maar wegkijken en bagatelliseren wordt niet gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
noguru schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:00:
Niemand heeft het een complot genoemd dacht ik, dat zijn jouw woorden, maar wegkijken en bagatelliseren wordt niet gewaardeerd.
Wat noem je dat stuk tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:02:
[...]

[...]

Wat noem je dat stuk tekst?
Ja joh, noem het wat je wil. Ik lees daar niet over een complot tussen overheid en media en politie. Dat zijn toch echt jouw woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
noguru schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:03:
[...]

Ja joh, noem het wat je wil. Ik lees daar niet over een complot tussen overheid en media en politie. Dat zijn toch echt jouw woorden.
Hij noemt specifiek overheid, politie en media en claimt dat die allemaal express feiten hebben achtergehouden en dat nu nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:05:
[...]

Hij noemt specifiek overheid, politie en media en claimt dat die allemaal express feiten hebben achtergehouden en dat nu nog doen.
Ja maar daar moet je niet meteen een complot van maken. Er is bewust informatie achtergehouden, dat is ook toegegeven en het is ook niet uniek, zie Zweden. Jammer dat jij dat ontkent maar het is niet anders. Maar ik geloof niet in een complot of zoiets. Media ( en mensen) zijn uiterst bereid zichzelf te censureren en hebben daarbij niet noodzakelijkerwijs politie of overheid nodig en misschien maakt dat het alleen maar erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:05:
[...]

Hij heeft niet ongelijk. Politie meldt veel niet, ook in NL en komt daar zo nu en dan voor uit. Media is bewust terughoudend met het melden van incidenten rondom asielzoekers om (extreem) rechts niet in de kaar te spelen en de overheid heeft er ook een jaar van 'feel-good'-beleid op zitten waarin eventuele problemen onbesproken blijven. In ieder geval in het publieke debat.

Je kunt er dus vanuit gaan dat deze partijen politieke kleuring geven aan wat er echt gebeurt. Ik denk dat we gebaat zijn bij openheid, maar zie inmiddels ook wel dat we die nooit gehad hebben en nooit zullen krijgen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Het probleem wat ik hier mee heb is dat het een uitstraling geeft dat het een soort natuurverschijnsel is waar niets aan hoeft te gebeuren. En zonder erkenning wordt er vaak ook niet structureel op een probleem geacteerd. De uitstraling dat er eigenlijk geen oplossingen zijn en we de problemen moeten accepteren is een zeer gevaarlijk houding, want dat heeft als consequenties dat mensen gaan denken dat meer mensen uit het MO/NA gelijk staan aan meer van dit soort problemen zonder oplossing en ze hier ook nog eens gelijk in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

NiGeLaToR schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:20:
[...]
Media is bewust terughoudend met het melden van incidenten rondom asielzoekers om (extreem) rechts niet in de kaar te spelen en de overheid heeft er ook een jaar van 'feel-good'-beleid op zitten waarin eventuele problemen onbesproken blijven.
Als dat echt zo is - en die indruk krijg ik meer en maar - dan is dat wel heeel droevig. Er wordt ons bewust informatie onthouden in het kader van een politieke agenda ... krijg wel de indruk dat de media dat ook in de gaten krijgen en begrijpen dat er gewoon keihard verteld moet worden gemeld wat er gebeurt. Maar ja, als de media het niet eens te horen krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:00
[...]

Om het even bot over een andere boeg te gooien, een crimineel stuk ongeluk is dat ongeacht zijn locatie, hier heb je tenminste nog kans dat ie in de cel beland.

Weet je wat er jaarlijks enkel in Nederland aan misdrijven word gepleegd? Meer dan 1 miljoen.

Vindt het een vreemd verhaal. Als je de beelden terug ziet, zie je de hele tijd de koerdische vlaggen wapperen. Ik ga ervan uit dat het moeilijk wordt om de daders te pakken en een bevolkingsgroep of vluchtelingen de schuld te geven. Denk dat wel heel veel mannen uit verschillende landen zich hebben vergrepen die nacht.

[ Voor 9% gewijzigd door polli_ op 17-01-2016 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:09
Iemand op Reddit had naar aanleiding van dat essay de statistieken van de Zweedse overheid bekeken:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ehPYzRZLlOKtmViiF8YI9gXD/medium.png

Wat er nog niet bij wordt verteld is dat vrijwel alle migranten in de grote stad wonen (en dan ook nog in bepaalde steden en bepaalde wijken), dus in sommige schoolklassen zullen ze waarschijnlijk 2 jongens per meisje krijgen.

Over 5 à 10 jaar hebben ze dus tienduizenden jongemannen zonder werk, zonder vriendin, met hun eigen cultuur, die slecht Zweeds en/of Engels spreken, wellicht oorlogstrauma's hebben. Die gaan echt niet allemaal de hele dag in de kroeg zitten tot hun pensioen.

En in Duitsland is de situatie nauwelijks beter...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt nog interessant nu de PvdA weer volop bezig is met zaken die er echt toe doen, zoals het invoeren van een vrouwenquotum voor in de bedrijfstop. Moeten er natuurlijk wel voldoende vrouwen zijn, maar dat terzijde. :P
Goner schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:48:
[...]

Als dat echt zo is - en die indruk krijg ik meer en maar - dan is dat wel heeel droevig. Er wordt ons bewust informatie onthouden in het kader van een politieke agenda ... krijg wel de indruk dat de media dat ook in de gaten krijgen en begrijpen dat er gewoon keihard verteld moet worden gemeld wat er gebeurt. Maar ja, als de media het niet eens te horen krijgen ?
Tja, en dan kom je toch weer terecht op sites als GeenStijl en TPO die dus wél informatie naar buiten brengen die anders gewoon onder het tapijt zou zijn geschoven. Maar gek genoeg krijg je dan altijd het argument van de tegenpartij "Ja maar, GeenStijl..." en wordt per definitie de bron aangevallen in plaats van dat er in wordt gegaan op de inhoud. Het is echt van de zotte dat je op een weblog als GeenStijl de waarheid moet achterhalen en niet op, zegge, het NOS Journaal waar we allemaal voor belasting voor betalen.

Enfin. Sommige mensen willen gewoon gecensureerd worden en zijn als de dood voor de waarheid. Ik snap het ergens ook wel, aangezien de feiten wijzen op een Europese Lente die ons mogelijk tegemoet gaat komen. En dan is er, ook voor alle wegkijkers, geen ontkennen meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Goner schreef op zondag 17 januari 2016 @ 14:48:
[...]

Media krijgen niet alles te horen en moeten dus zelf op jacht naar de waarheid, alleen als die waarheid niet bij hun (politieke) agenda past dan wordt het spannend.

Ben daarom blij dat er ook media is die ongenuanceerd is - ook al wordt ze dat niet altijd (of altijd niet) in dank afgenomen.

Overigens leid het onder de pet houden van dit soort dingen onherroepelijk tot een vorm van opstand - dus heel slim is het uiteindelijk niet/nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:03:
Enfin. Sommige mensen willen gewoon gecensureerd worden en zijn als de dood voor de waarheid. Ik snap het ergens ook wel, aangezien de feiten wijzen op een Europese Lente die ons mogelijk tegemoet gaat komen. En dan is er, ook voor alle wegkijkers, geen ontkennen meer aan.
Even afgezien van het feit dat het een belachelijk idee is, heb je een mirror? Ik kom op een paywall uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:21:
[...]

Even afgezien van het feit dat het een belachelijk idee is, heb je een mirror? Ik kom op een paywall uit.
Je kunt het beste even in privacymodus de pagina bekijken denk ik; ik heb zelf geen abonnement namelijk en ik kan er gewoon bij. Ik zal even zoeken of ik hem ergens anders voor je kan vinden.

Ah, got it: Spiegeltje :)
ik zie overigens dat dit niet 1:1 een kopie is van het artikel, maar meer een korte versie. voor het volledige artikel kan je dus het beste kijken of je toch zonder paywall op de site van nrc kan komen

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 11:59
Waarom zou het een belachelijk idee zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:21:
[...]
Even afgezien van het feit dat het een belachelijk idee is,
Wat lijkt het me heerlijk om de wijsheid in pacht te hebben en alles te weten 8)7
Je bedoelt waarschijnlijk dat JIJ het een belachelijk idee vindt ?

PS: ik kan die site gewoon zien, dus het zal wel een complot zijn ...

[ Voor 10% gewijzigd door Goner op 17-01-2016 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
De_Bastaard schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:29:
Waarom zou het een belachelijk idee zijn ?
Omdat geschiedenis gebruiken om de toekomst te voorspellen een disciplinaire doodzonde is. ;)
Neemt niet weg dat vrijwel iedereen buiten de discipline en de helft van de historici het alsnog doen. Het is ook zo verdomt makkelijk als argument omdat het bijna niet te weerleggen is tot de datum zich voordoet. :P

Het artikel op zich, ik sluit het niet uit. Ondanks alle technologische en ideologische vooruitgang die Europa de afgelopen eeuwen heeft gekend hebben we ook als collectief een duistere kant. Superioriteitsgevoelens, zeer veel persoonlijke rechten samen met het gevoel van machteloosheid voortkomend uit niet langer de controle te hebben over ons eigen leven of hoe de samenleving zich ontwikkeld hebben zich bewezen een zeer rijke voedingsbodem te zijn voor "maatschappelijke onrusten" a.k.a dood de elite.

Ja, ik doe het nu ook. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
"Verhalen over grootschalige verkrachtingen of een terroristische aanslag kunnen de stoppen ieder moment laten doorslaan. "
Met name dat "Verhalen over" vind ik erg opvallend. Dat komt over als: "houd het onder de pet, dan blijft het volk rustig". Het zijn niet de verhalen, het zijn de gebeurtenissen die de "stoppen ieder moment laten doorslaan".
Persoonlijk denk ik dat het nog niet zo ver is, maar ik zie mijn land wel heel hard een richting op gaan die ik hoopte nooit mee te hoeven maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
euh, wat :P bedoel je niet: een doodzonde binnen de discipline?
Het artikel op zich, ik sluit het niet uit. Ondanks alle technologische en ideologische vooruitgang die Europa de afgelopen eeuwen heeft gekend hebben we ook als collectief een duistere kant. Superioriteitsgevoelens, zeer veel persoonlijke rechten samen met het gevoel van machteloosheid voortkomend uit niet langer de controle te hebben over ons eigen leven of hoe de samenleving zich ontwikkeld hebben zich bewezen een zeer rijke voedingsbodem te zijn voor "maatschappelijke onrusten" a.k.a dood de elite.
Je gaat alleen voorbij aan het meest belangrijke facet van het artikel, namelijk de gigantische contrasten tussen de westerse cultuur en de islamitische cultuur en het "herlevend conservatisme" wat daarmee gepaard gaat. Vertaling: er zijn behoorlijk veel mensen Europa binnen gekomen met ideeën over vrouwen, homo's en vrijheid die wij al een paar eeuwen geleden afgeschaft hebben en dat zorgt voor (behoorlijke) wrijvingen binnen de samenleving.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grotbewoner
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16-09 09:19
Heeft iemand het stukje met Marianne Zwagerman gezien bij WNL? Ik zag het net op geenstijl:

En waar ik van schrok was vooral als de gespreksleider aan haar vraagt, nadat ze stelt dat een dood kind nou niet zo schokkend is, "bent u niet een beetje cynisch?" waarop ze antwoord "Nee hoor, ik ben, denk ik, realistisch". "Nu gaan we het hebben over leuke dingen!" eindigt de gesprekleider.

Ik vind dit zo herkenbaar. Ik voer regelmatig met familie, vrienden en mijn vriendin de discussie over het migratieprobleem. Ik eindig altijd precies als dit gesprek eindigt. Ik ben cynisch, en ik heb geen zin meer om er over na te denken. Mijn vriendin haakt bewust wat eerder af: we hebben het in Nederland goed, en we merken zelf toch weinig van de migratiecrisis? Ze weet ook wel dat het geen excuus is om niet meer na te denken, maar ja, wat kan je doen?

Hier word ik een beetje triest van. De enige politieke partij die realistisch over de migratiecrisis wil denken is de PVV. Jammer van al dat geschreeuw. Van de rest verwacht ik weinig. De huidige regering zegt, als je er naar vraagt, dat de "vluchtelingen" tijdelijk zullen blijven. Wie gelooft er nu dat ook maar 10% teruggaat? Iedereen kan blijven, en uitzetten is schier onmogelijk door internationale verdragen (die boven de Nederlandse wet gaan). Als je niet gedeporteerd wil worden uit Nederland, en je hebt op tijd je paspoort verscheurd, kan je niet gedeporteerd worden.

In Duitsland wordt in navolging van de massa-aanranding in Keulen ook gezinspeeld op deportatie van criminele asielzoekers. Oeps, de wet schrijft voor dat je minstens veroordeeld moet zijn tot 3+ jaar gevangenisstraf. Een bizar hoge grens, wat mij betreft. Zelfs als je deze grens overschrijdt dan loop je nog op tegen dezelfde wet: Duitsland mag niemand deporteren naar "daar waar ze kans lopen op schending van hun mensenrechten, de doodstraf of serieuze verwonding". Dat is dus ongeveer het hele midden oosten, en als advocaat kan je nog pleiten dat je in het land van herkomst geen goede opvang krijgt.

Vervolgens moet je nog aan het land waar je de persoon heen wilt deporteren toestemming vragen. Dat wordt lastig als je niet kan bewijzen (immers, het paspoort is vals/verdwenen) dat de burger in kwestie daar ook vandaan komt.

Kortom: deportatie van criminelen? Mooie praat voor de bühne, legalistisch compleet onhaalbaar. Ook in Nederland.

Daarom pleit ik voor een conservatieve inname van migranten (liever dat ze zich eerst bewijzen, immers als ze binnen zijn en crimineel kom je er nooit meer vanaf). En het liefst ook een verandering van de wet zodat deportatie van criminelen mogelijk wordt. Maarja, dan moet je ongeveer gaan morrelen aan de rechten van de mens en cruciale verdragen uit de Europese Unie veranderen/opzeggen. Dat gaat dus nevernooitniet gebeuren.

Met de huidige wetgeving vertrekken alleen de vrijwilligen. Dus moet het beleid sober zijn. Maar dan plegen mensen zelfmoord of worden ze aggresief (zie suïcide van Irakese migrant in Alphen aan de rijn. En de meerderheid van onze leiders en instellingen wil/kan dit niet eens erkennen.

Kortom: om cynisch van te worden. En ze had gelijk. Cynisme is in deze kwestie realisme.

En vergis u niet, dit is een kwestie met een zeer lange termijn. En ik denk dat hij alleen maar zal groeien tot de wal het schip keert. En wie weet wat voor een grote offers Europa moet brengen op het altaar van het (mijns insziens: naïeve) altruïsme in onze leiders, wetgeving en moraal.

De bevolkingsgroei in de brandhaarden zorgt voor een eindeloze stroom migranten.

...nu ga ik er maar even niet aan denken, en fijn doorleren voor mijn tentamens. Zo slecht hebben we het toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:40
Grotbewoner schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:52:

In Duitsland wordt in navolging van de massa-aanranding in Keulen ook gezinspeeld op deportatie van criminele asielzoekers. Oeps, de wet schrijft voor dat je minstens veroordeeld moet zijn tot 3+ jaar gevangenisstraf. Een bizar hoge grens, wat mij betreft. Zelfs als je deze grens overschrijdt dan loop je nog op tegen dezelfde wet: Duitsland mag niemand deporteren naar "daar waar ze kans lopen op schending van hun mensenrechten, de doodstraf of serieuze verwonding". Dat is dus ongeveer het hele midden oosten, en als advocaat kan je nog pleiten dat je in het land van herkomst geen goede opvang krijgt.

Vervolgens moet je nog aan het land waar je de persoon heen wilt deporteren toestemming vragen. Dat wordt lastig als je niet kan bewijzen (immers, het paspoort is vals/verdwenen) dat de burger in kwestie daar ook vandaan komt.

Kortom: deportatie van criminelen? Mooie praat voor de bühne, legalistisch compleet onhaalbaar. Ook in Nederland.
Als meerdere landen deze Europese regels negeren dan valt er niks meer aan te doen voor de EU. Het enige (imho ook het juiste) wat we dan kunnen doen is de regelgeving veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 13:34:
[...]

mbt Libanezen, als het zo nog een jaar of 2 doorgaat is er best kans dat Libanon instort en er een nieuwe burgeroorlog start. Al betwijfel ik of dat is wat hij bedoelde.
Als je zegt 'betere voorzieningen daar zal de instroom stoppen' dan zullen die opvangkampen daar wel heel goed moeten zijn willen mensen liever daar zijn dan in Duitsland of Zweden. De vluchtelingen zullen het in zo'n situatie beter hebben dan de bevolking van het land in kwestie en dat zal nieuwe spanningen opleveren.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
Goner schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:30:
[...]

Wat lijkt het me heerlijk om de wijsheid in pacht te hebben en alles te weten 8)7
Je bedoelt waarschijnlijk dat JIJ het een belachelijk idee vindt ?

PS: ik kan die site gewoon zien, dus het zal wel een complot zijn ...
Heerlijk. En ik heb bewijs van het complot hoor!
http://i.imgur.com/AIvzX04.png
Mag ik hopen. Stel je voor zeg dat men ongewenste personen zo op het vliegtuig zou kunnen zetten naar een willekeurig land.
Daarom pleit ik voor een conservatieve inname van migranten (liever dat ze zich eerst bewijzen, immers als ze binnen zijn en crimineel kom je er nooit meer vanaf).
Niets liever, mits er eerst eens wat gedaan word aan de vluchtelingen kampen situatie in Turkije, Libanon en Jordanië. Tot dan zul je mij noot horen over grenzen sluiten.
Dat gezegd, de officiële inname van vluchtelingen vanuit de kampen is ook een lachertje. Amper 170.000 sinds 2013, wereldwijd.
IJzerlijm schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:02:
Als je zegt 'betere voorzieningen daar zal de instroom stoppen' dan zullen die opvangkampen daar wel heel goed moeten zijn willen mensen liever daar zijn dan in Duitsland of Zweden. De vluchtelingen zullen het in zo'n situatie beter hebben dan de bevolking van het land in kwestie en dat zal nieuwe spanningen opleveren.
Dak boven je hoofd, bed om op te slapen en een school voor de kinderen zijn een gigantische hoop al meer dan blij mee. Hou in gedachten dat de situatie een beetje onmogelijk is momenteel. In Turkije bijvoorbeeld mogen ze niet werken, de kampen huisvesten nog geen 20% en enige financiële hulp die ze van de Turkse overheid krijgen betaald de huur nauwelijks.

Het is een kwestie van die mensen daar in de regio de ruimte en mogelijkheden te geven om te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Avalaxy schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:02:
[...]

Als meerdere landen deze Europese regels negeren dan valt er niks meer aan te doen voor de EU. Het enige (imho ook het juiste) wat we dan kunnen doen is de regelgeving veranderen.
Een proces wat (als het überhaupt al gestart wordt) zo lang gaat duren dat de migratiestroom al kritieke massa bereikt zal hebben. We kunnen beter eerst inzetten op preventie van groter worden van het probleem (de migratiestroom uit het midden oosten en noord-Afrika naar 0 brengen) dan hopeloos proberen de EU, de VN en onze eigen wetten te veranderen.
Leo1010 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:08:

[...]

Mag ik hopen. Stel je voor zeg dat men ongewenste personen zo op het vliegtuig zou kunnen zetten naar een willekeurig land.

[...]

Niets liever, mits er eerst eens wat gedaan word aan de vluchtelingen kampen situatie in Turkije, Libanon en Jordanië. Tot dan zul je mij noot horen over grenzen sluiten.
Je reactie op de huidige wetgevingsproblemen geeft aan waarom ze pas zullen veranderen bij hoge nood. Nood die onvermijdelijk is met de huidige bevolkingsgroei. Hoe meer mensen, hoe moeilijker het woord om dezelfde waarde te hechten aan een mensenleven als we nu doen.

Ik ben (en was het al ongeveer 10 jaar) met je eens dat we ons geld beter kunnen besteden aan goede lokale opvang onder toezien van de VN/Frontex. Maar onze en de Europese leiders zijn niet in staat of hebben liever dat we de migranten hier opvangen, voor een veelvoud van de prijs voor kwaliteit van leven. Maar in deze kies ik gewoonweg liever voor kwaliteit van leven voor Nederlanders en Europeanen, dan naïef de sluizen maar openzetten omdat de vluchtelingenkampen in de regio ellendig zijn. Liever mijn moraal verlagen om de gigantische lange-termijn problemen die nu ontstaan in Europa uit te weg te gaan (i.p.v. landen met een zo'n lagere moraal betalen om het vuile werk op te knappen, de 3 miljard naar Turkije).

[ Voor 52% gewijzigd door Grotbewoner op 17-01-2016 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotbewoner
Foutje.

[ Voor 99% gewijzigd door Grotbewoner op 17-01-2016 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik ben cynisch, en ik heb geen zin meer om er over na te denken.
Heel herkenbaar .. ik hoef er thuis (gezin van 4) ook niet meer over te beginnen. Het ergste vind ik dat er maar gezegd wordt dat het min of meer onze schuld/verantwoordelijkheid is. En daar trappen een hoop mensen blijkbaar in ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2016 @ 16:51:
[...]

offtopic:
euh, wat :P bedoel je niet: een doodzonde binnen de discipline?
Misschien iets beter ja. ;)
Je gaat alleen voorbij aan het meest belangrijke facet van het artikel, namelijk de gigantische contrasten tussen de westerse cultuur en de islamitische cultuur en het "herlevend conservatisme" wat daarmee gepaard gaat. Vertaling: er zijn behoorlijk veel mensen Europa binnen gekomen met ideeën over vrouwen, homo's en vrijheid die wij al een paar eeuwen geleden afgeschaft hebben en dat zorgt voor (behoorlijke) wrijvingen binnen de samenleving.
Juist niet, ik benader het van de Europese kant. Ik maak mij meer zorgen over de gevolgen binnen Europese samenlevingen en instituten dan mensen die hier heenkomen, eindigen in de bijstand en uit frustratie crimineel worden of radicaliseren. Overgens zijn wij hier ook nog niet zo lang voor gelijke rechten. Het homohuwelijk werd bijvoorbeeld ook pas in 2001 ingevoerd in Nederland en zeker nog niet universeel in Europa.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

DaniëlWW2 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 18:37:
[...]
Het homohuwelijk werd bijvoorbeeld ook pas in 2000 ingevoerd in Nederland en zeker nog niet universeel in Europa.
<knip>

Als je niets fatsoenlijks te melden hebt, meld dan niets?

[ Voor 35% gewijzigd door Ramzzz op 17-01-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Juist niet. Je kan simpelweg niet verwachten dat alle mensen altijd rationeel denken en handelen. Al die verlichtingsdenkers waren intelligente, hoogopgeleide mensen die dachten dat met educatie elk mens hun niveau zou kunnen bereiken. Tot een bepaalde hoogte hebben ze daar gelijk in. Het geld alleen niet voor iedereen. Een aantal bladzijde geleden had ik het over dat xenofobie een natuurinstinct is waar kennis, dus educatie tegen helpt. Bij die stelling blijf ik. Het is alleen zo dat zelfs in een zeer hoog opgeleid land zoals Nederland de meerderheid geen hoger, laat staan universitair onderwijs heeft genoten. Er is niks mis met MBO, VMBO of zelfs de praktijkschool, verre van maar de kennis die je daar aangeleerd krijgt is radicaal anders en veel praktischer van aard. Ontwikkeling zoals acceptatie van homo´s is geen proces dat je een heel volk in een paar jaar kan leren. Er is nog steeds de nodige homofobie in Nederland en daar zullen nog generaties overheen gaan voordat deze zich zover heeft teruggetrokken totdat dit geen probleem meer is. Het volledig uitwissen, daar geloof ik niet in.

Laten we ook eerlijk zijn. Wat er in Keulen is gebeurd moeten we niet tolereren maar het zijn echt niet alleen asielzoekers, migranten of hun kinderen die vrouwen aanranden. Is de kans procentueel grote? Daar ga ik geen harde uitspraken over doen omdat ik geen uitgebreide data heb. Onderbuikgevoelens zeggen ja maar bewijzen doe ik het niet. Daar zit nou juist het probleem. Xenofobie zit in de meest rationele mensen en als stoïcijnse autist die een geschiedkundige master volgt ben ik ook niet immuum.

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 17-01-2016 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Modbreak:Dit topic begint hoe langer hoe meer weer in de richting te gaan van generaliseren, stigmatiseren en zomaar van alles maar roepen wat je te binnen schiet.

Dat houdt nu op.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
DaniëlWW2 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 20:20:
Juist niet. Je kan simpelweg niet verwachten dat alle mensen altijd rationeel denken en handelen. Al die verlichtingsdenkers waren intelligente, hoogopgeleide mensen die dachten dat met educatie elk mens hun niveau zou kunnen bereiken. Tot een bepaalde hoogte hebben ze daar gelijk in. Het geld alleen niet voor iedereen.
Het zou daarom helpen als bestuur en politiek meer gedreven zouden worden door kennis van menselijk gedrag, niet ter manipulatie, maar om bijvoorbeeld bepaald beleid wel of niet uit te voeren. Bij zoveel gebeurtenissen de afgelopen decennia was het gedrag van mensen zo ontzettend voorspelbaar en toch is er iedere keer weer alom verbazing dat mensen zich zo gedragen. Hetzelfde met deze crisis, het is gewoon pijnlijk om te zien dat men ook zich nu weer 'zorgen' maakt, terwijl de voedingsbodem al voor deze crisis zeer zichtbaar aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
defiant schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:16:
[...]

Het zou daarom helpen als bestuur en politiek meer gedreven zouden worden door kennis van menselijk gedrag, niet ter manipulatie, maar om bijvoorbeeld bepaald beleid wel of niet uit te voeren. Bij zoveel gebeurtenissen de afgelopen decennia was het gedrag van mensen zo ontzettend voorspelbaar en toch is er iedere keer weer alom verbazing dat mensen zich zo gedragen. Hetzelfde met deze crisis, het is gewoon pijnlijk om te zien dat men ook zich nu weer 'zorgen' maakt, terwijl de voedingsbodem al voor deze crisis zeer zichtbaar aanwezig was.
Tja, krijg het ze maar in hun hoofd in Den Haag. :/
Ik ben bang dat deze hele generatie politici in een klap moet verdwijnen omdat het huidige systeem geen dissidenten toestaat en individueel denken tegenwerkt onder de noemer partijdiscipline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Snowdog schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:42:
[...]

Ik meen laatst ergens gelezen (of gezien in tv-programma) te hebben dat die cijfers een enigszins vertekend beeld geven omdat er vroeger anders werd geteld dan nu. Zo werden in de jaren '90 meerdere asielaanvragen die door dezelfde persoon werden gedaan elke keer opnieuw meegeteld, terwijl dat nu niet meer het geval is. Ik weet niet zeker of ik het me helemaal goed herinner en hoe het precies zat, maar als het ongeveer zo zat, en deze cijfers zijn niet gecorrigeerd, dan zou het kunnen dat een dergelijk plaatje dus niet echt een realistisch beeld schetst en dat de huidige aantallen wel extreem hoog zijn (ook ivm de jaren '90). Verder zijn het er uiteraard geen miljoenen, maar wel een flink aantal :P
Dat klopt, ook is elk lid van het gezin dat er achteraan kwam opgenomen in de cijfers. Dat nemen ze nu niet meer op. Dus een factor 5 verschil puur door wat ze tellen denk ik zo.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Canada neemt voortaan alleen vrouwen en gezinnen op uit Syrie; een zeer verstandig besluit, met het oog op de opmerkelijk scheve man/vrouw verhoudingen die tot nu in de migranten bewegingen waar te zijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:40
Hadden we hier ook moeten doen. Sluit natuurlijk niet uit dat je nog steeds jihadisten naar binnen haalt (want vrouwelijk jihadisme is ook een trend tegenwoordig), maar het zou de enorm scheve verhoudingen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:08
Gevoelsmatig ook eerlijker, volwassenen kunnen beter voor zichzelf zorgen dan kinderen, en je hebt liever wel dat er 1 ouder bij zit, en dan is in mijn ogen de moeder vaak geschikter als opvoeder dan de vader.

Maar ik snap niet dat de immigratiewetgeving, Europabreed, niet enorm versimpeld wordt, waarbij die ook nog eens breed gedragen wordt door de bevolking:

Vanaf nu onderscheiden we 2 soorten vluchtelingen:
A. Economische vluchtelingen
B. Niet-economische vluchtelingen (oorlog, politiek, natuurrampen etc.)

en daarnaast 3 soort 'opvangkampen'.
1. Intakekampen - hier wordt je in 1e instantie opgevangen met als doel zo snel mogelijk naar 2. of 3. te gaan
2. Opvangkampen - voor vluchtelingen uit categorie B
3. Uitzetkampen - extreem basic, met als enige doel uitgezet te worden naar het land van herkomst/ eigenlijk een vorm langdurige detentie

A. Max 5k per maand binnengelaten via een loterij o.i.d. Je kunt je inschrijven bij ambassade's buiten de EU, binnen de EU is per definitie uitgesloten van deelname.
B. Vangen we op in opvangkampen, recht op een dak boven je hoofd en eten, scholing en zorg. Alleen als je aan kunt tonen ook daadwerkelijk een niet-economische-vluchteling te zijn.

We moeten in mijn ogen namelijk toe naar een systeem waar je houden aan het systeem je helpt, ipv het overtreden van het systeem en een systeem dat humaan is en iedereen een kans geeft. Ik vind dat we als rijke westen een morele plicht hebben bijv. oorlogsvluchtelingen te helpen, maar ook om mensen de kans te geven zich economisch verder te ontwikkelen, maar dan wel op onze voorwaarden, waarbij ze zich aan onze wetten en normen en waarden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 11:59
Misschien zijn wereldwijde afspraken dan wel meer op zijn plaats.

In India of China is de markt ook booming, daar kunnen ze ook prima aan de bak komen als ze zo goed gecertificeerd zijn, of in het zakenleven van Dubai of de andere Arabische staten in die hoek....

In de VS zeggen meerdere staten gewoon "Nope, we gaan geen vluchtelingen opnemen" en dan is het mooi ons probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:39
Avalaxy schreef op maandag 18 januari 2016 @ 13:41:
Hadden we hier ook moeten doen. Sluit natuurlijk niet uit dat je nog steeds jihadisten naar binnen haalt (want vrouwelijk jihadisme is ook een trend tegenwoordig), maar het zou de enorm scheve verhoudingen oplossen.
Dat is voor ons alleen een beetje lastig omdat wij geen oceaan als natuurlijke grens hebben.

We hebben er voor gekozen om te weinig geld vrij te maken voor opvang in de regio en te investeren in de buitengrenzen, nadat we er mede voor gekozen hebben om de boel daar uit de hand te laten lopen, en daarom kunnen we nu niet meer kiezen wie er deze kant op komen.

Het plan om alleen mensen die zich vooraf aanmelden binnen te laten is leuk, maar het enige wat dat doet is er voor zorgen dat er groepen de illegaliteit en criminaliteit in verdwijnen.

Waren de oplossingen voor de vluchtelingenproblematiek maar zo makkelijk als sommigen voorstellen.
De_Bastaard schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:23:

In India of China is de markt ook booming, daar kunnen ze ook prima aan de bak komen als ze zo goed gecertificeerd zijn, of in het zakenleven van Dubai of de andere Arabische staten in die hoek....

In de VS zeggen meerdere staten gewoon "Nope, we gaan geen vluchtelingen opnemen" en dan is het mooi ons probleem.
Tja, wij nemen toch ook geen Mexicanen op? Dit soort problemen wil iedereen uit zn buurt houden en er alleen wat aan doen als ze direct door de gevolgen getroffen worden.

[ Voor 25% gewijzigd door ph4ge op 18-01-2016 15:25 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De ontwikkeling van automatisering gaat intussen gewoon door: http://www.rtlz.nl/busine...oen-banen-weg-door-robots

Dit heeft enorme impact op de laagopgeleiden in Nederland, incluis dus de meeste migranten. Nederland zal de komende 20 jaar een hoge structurele werkloosheid onder ogen moeten zien, omdat veel mensen domweg een te laag IQ hebben, en/of te ongemotiveerd en/of niet bestendig zijn tegen de snelle veranderingen in de arbeidsmarkt.

Waar zijn de politici met een goed onderbouwde visie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:47:
Die hebben geleerd niet verder dan 4 jaar -in NL is het tegenwoordig 2 jaar- vooruit te denken. Het volk denkt vooral voor de korte termijn. Politici willen herkozen worden, dus denken ook alleen op de korte termijn.

Jammer dat het met China verder niet zo best gesteld is met de mensenrechten, maar lange-termijndenken was aan hun wel besteed (al zorgt het oprukkende kapitalisme -het kortetermijnsdenken bij uitstek- wel voor flink wat tegengas het laatste decennium).

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaniëlWW2 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:36:
Ik ben bang dat deze hele generatie politici in een klap moet verdwijnen omdat het huidige systeem geen dissidenten toestaat en individueel denken tegenwerkt onder de noemer partijdiscipline.
Een nobel streven. We kunnen het in ieder geval proberen en zien dan wel waar het schip strandt.
Maar dan is het wel nuttig om over het opvolgende systeem na te denken en de lessen geleerd zo goed mogelijk te verankeren in de grondwet om te voorkomen dat niet weer dezelfde foute gemaakt worden. Dat moet dan op zijn minst dan een paar eeuwen mee kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

DaniëlWW2 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:36:
[...]
Kijk maar uit met wat je zegt... Er hoeft maar 1 gek op een idee te komen en een hele generatie kan inderdaad zomaar eens in een klap weg zijn tijdens een openbare 2e kamer zitting :X

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:14
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:14:
[...]

Een nobel streven. We kunnen het in ieder geval proberen en zien dan wel waar het schip strandt.
Maar dan is het wel nuttig om over het opvolgende systeem na te denken en de lessen geleerd zo goed mogelijk te verankeren in de grondwet om te voorkomen dat niet weer dezelfde foute gemaakt worden. Dat moet dan op zijn minst dan een paar eeuwen mee kunnen gaan.
Daar heeft iemand al ideeen over:
Machiavelli put forth the idea that democracies will tend to cater to the whims of the people, who then follow false ideas to entertain themselves, squander their reserves and do not deal with potential threats to their rule until it is too late to oppose them. He put forth a cyclical theory of government where monarchies always decay into aristocracies, which then decay into democracies, which subsequently decay into anarchy, then tyranny, then return to monarchy.[9][10] An example is the timeline of France before, during, and after the French Revolution until the last Bourbon Monarch.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Señor Sjon schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:25:
...
Weten we wel zeker dat hij dat niet gewoon van Polybios had gepikt trouwens? (die het wellicht ook weer van voorgangers Plato en Aristoteles had overgenomen)

[ Voor 23% gewijzigd door Señor Sjon op 18-01-2016 16:41 . Reden: niet telkens offtopic tags gebruiken... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:09
De_Bastaard schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:23:

India en China zien het waarschijnlijk niet zitten om de fouten van het westen op het gebied van integratie te herhalen, bovendien hebben ze beide al genoeg interne problemen met moslim extremisme. En het is in onze pers niet breed uitgemeten, maar de VS deporteren per jaar al een half miljoen mensen.
Señor Sjon schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:25:
[...]

[...]
Interessante theorie, maar als we nu al bij de volgende fase zouden zijn, zou dat al erg snel zijn. Europa heeft maar 70 jaar ononderbroken democratie gehad (en daarvoor vaak ook nauwelijks + beperkt stemrecht). En dankzij de globalisering zijn de belangen veel groter. Als Europa niet had ingegrepen was het in Griekenland nog veel spannender dan het nu al is.

[ Voor 4% gewijzigd door HallonRubus op 18-01-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
FunkyTrip schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:18:
[...]

Kijk maar uit met wat je zegt... Er hoeft maar 1 gek op een idee te komen en een hele generatie kan inderdaad zomaar eens in een klap weg zijn tijdens een openbare 2e kamer zitting :X
Ik bedoelde meer nieuwe partijen die in een klap alla Syriza grote delen van de oude elite de meest riante WW uitkering (wachtgeld) van Nederland indrukken.

En dan zijn er ongeregeldheden in Heesch. Dat en Wilders die een podium krijgt om nog harder te gaan schreeuwen, daar word ik dus bang van en niet zozeer van migrantenstromen. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Commentaar uit nota bene de Volkskrant:
Strengere selectie zoals in Zweden is onvermijdelijk

De poorten van het paradijs gaan langzaam dicht. Zweden, jarenlang het toonbeeld van gastvrijheid jegens vluchtelingen, begint killer te worden. Voortaan worden alleen nog maar asielzoekers met geldige papieren binnengelaten. Het land heeft het gevoel dat het de grenzen van zijn absorptievermogen heeft bereikt.

[...]

Het struikelblok is dat enkele landen weigeren mee te werken omdat zij ieder automatisme als een inbreuk op hun soevereiniteit zien. Maar misschien zijn de EU-landen stilletjes ook bang dat er nog meer vluchtelingen zullen komen als er een gesmeerde spreidingsmachine wordt opgetuigd en in Griekenland en Italië de vliegtuigen al klaarstaan om de asielzoekers verder te brengen.

[...]

Willen de EU-landen de opvang voor echte vluchtelingen overeind houden, dan is het onvermijdelijk dat er strenger wordt geselecteerd, zoals nu aan de Zweedse grens gebeurt. Dat betekent ook dat de asielprocedures drastisch moeten worden bekort en asielzoekers uit veilige landen subiet moeten worden teruggestuurd. Anders stort het draagvlak onherroepelijk in.
Hier komt de paradox terug die ik al eerder heb aangegeven, hoe hoger en egalitairder het niveau van de verzorgingsstaat des te beperkter is de praktische absorptiecapaciteit. Het venijn zit hem in de vertraging waarin deze effecten merkbaar zullen worden. Het wordt vaak nog niet met zoveel woorden gezegd, maar Zweden heeft voor alle schijnbare ruimhartigheid voor vluchtelingen ze in de praktijk vaak helemaal geen dienst bewezen aangezien de praktische capaciteit van Zweden al enige tijd terug (voor deze crisis) was bereikt. Er groeien daar complete verloren generaties op met het vooruitzicht dat de genereuze welvaartsstaat ze uiteindelijk niet meer op het huidige niveau kan ondersteunen.
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 15:47:
Je ziet dat de politiek vaak lyrisch is over het z.g.n. "onvoorwaardelijk basisinkomen", maar wat mensen vaak vergeten is dat het idee uit o.a. de Amerikaans libertaire koker komt en dus helemaal niet zo links en sociaal als men zou vermoeden. Want ga maar na, je zet feitelijk het nutteloze gedeelte van de samenleving op het rantsoen van een basisinkomen zodat ze niet in opstand komen, terwijl aan de aan de andere kant enorm ongelijkheid ontstaan doordat de het steeds kleinere gedeelte van de samenleving dat wel meekomt steeds meer kapitaal naar zich toe kan trekken.

[ Voor 15% gewijzigd door defiant op 18-01-2016 21:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

DaniëlWW2 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:42:
[...]
Ik bedoelde meer nieuwe partijen die in een klap alla Syriza grote delen van de oude elite de meest riante WW uitkering (wachtgeld) van Nederland indrukken.

En dan zijn er ongeregeldheden in Heesch. Dat en Wilders die een podium krijgt om nog harder te gaan schreeuwen, daar word ik dus bang van en niet zozeer van migrantenstromen. :/
Ik wordt eerder bang van het feit dat we al ca 15 jaar niet echt een land/continent met echt vrije meningsuiting meer zijn. Theo van Gogh vermoord, Charlie hebdo verstomt, Hans Teeuwen die niet meer durft, Wilders die continu beveiligd moet worden, tot zelfs een meisje uit Keulen die bedreigt wordt omdat zij met haar verhaal op tv verschijnt.

En dat allerlei criminaliteit en ellende massaal wordt bedekt door de mantel der liefde, en de lagere klasse het gros van de lasten van immigratie op zijn bordje krijgt (concurrentie schaars werk, en toegenomen criminaliteit in de wijken) door de wegkijkende en bagatelliserende elite.

DAT zijn de problemen. Populisme is slechts een symptoom. Als Wilders er niet zou zijn, blijft het probleem, hell, waarschijnlijk wordt het zelfs nog erger dan het al is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Tja, een chique Haagse wijk hoeft niet met vuurwerk en spandoeken te protesteren, die regelen dat via een direct lijntje met het gemeentelijk bestuur.

"Zoiets hoort toch niet thuis in onze wijk, met ons soort mensen?"

Vervolgens kijken diezelfde mensen met hun vrijstaande huizen van een paar ton of meer wel met afschuw en walging naar dat dorp of volksbuurt dat vervolgens wel openlijk protesteert tegen een AZC ...

Ik weet wel van welk volk ik meer te vrezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

DaniëlWW2 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 21:42:
[...]

Totaal niet bedoeld om een aanslag goed te praten, maar, we weten nog wel wat er gebeurde toen een rechtsige populist een flinke winst zou gaan krijgen bij de verkiezingen.

Hoe groter, en machtiger, iemand als Wilders ie wordt, in hoe meer gevaar hij komt. En dan denk ik niet dat er een jihadist zoiets doet, maar toch weer iemand uit de extreem-linkse hoek.

En ik denk dat we dan pas echt fucked zijn.

Laat Wilders maar eens winnen, en laat hem en zijn aanhang maar zien dat zijn ideeën geen oplossingen zijn. Een halfjaartje later stemmen we overnieuw, en komen hopelijk de echte partijen weer aan zet. Meest interessante zal dan een mooi links blok zijn, maar ik zie dat niet snel gebeuren.

Ik denk overigens dat we de afgelopen 15 jaar ontdekt hebben dat vrijheid van meningsuiting ook veel verantwoordelijkheid betekend. Dat niet alles wat je raaskalt positief wordt gevonden, en ja, dat je iets kan zeggen is geen reden om iets te moeten zeggen.

Natuurlijk, in een perfecte wereld had Wilders geen beveiliging nodig, echter, in diezelfde wereld maakte Wilders [en anderen] niet hele bevolkingsgroepen zwaar belachelijk, maar kon hij ook op een normale manier zijn punten geven.

Beledigd zijn is een keuze, maar iemand beledigen is ook een keuze. En je kan niet ontkennen dat iemand als Wilders dat bewust doet, keer op keer nieuwe dingen verzinnen om een complete groep mensen nog harder naar beneden te trappen. Ja, daar wordt je niet geliefd mee, en ja, dan doe je het toch echt zelf.

Natuurlijk, uiteindelijk is diegene die hem bedreigt het meest fout, maar je maakt het er ook wel naar.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RobinHood schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:18:

Natuurlijk, uiteindelijk is diegene die hem bedreigt het meest fout, maar je maakt het er ook wel naar.
Vind deze thuishoren in het rijtje 'ze droeg een rokje, dus ze vroeg er ook wel om'. Vraag is dan of het probleem bij de rokjesdrager / Wilders ligt, of bij degene die de boodschap verkeerd opvat.

Punt is dat als de traditionele politiek niet zolang bezig was geweest met hun hoofd in het zand te steken over de problemen waar mensen elke dag mee te maken krijgen, dat heel Wilders geen politiek zou kunnen bedrijven. Hij vaart wel op het gegeven dat veel mensen last hebben van andere mensen en ze dit blijkbaar niet hardop mogen zeggen. De vrijheid waar we zo verzot op zijn wordt wellicht niet overal even eerlijk verdeeld zou je kunnen stellen.

Uiteindelijk is de beste remedie tegen elke vorm van populisme, is de oorzaak weg te nemen. Is er een maatschappelijk probleem? Bespreekbaar maken, oplossing zoeken en acteren. Het eeuwig maar bagatelliseren en marginaliseren komt inmiddels 41 potentiële zetels aan stemmend Nederland de neus uit. Blijkbaar is er dus een probleem, wat alleen maar verder onder druk wordt gezet door de toestroom van asielzoekers.

Ik weet dus niet wat ik erger vind: het feit dat de PVV 41 zetels in de peiling heeft, of het feit dat de rest van de politiek vergeten is deze mensen te horen...

[ Voor 4% gewijzigd door NiGeLaToR op 18-01-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
NiGeLaToR schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:47:
...
Ik weet dus niet wat ik erger vind: het feit dat de PVV 41 zetels in de peiling heeft, of het feit dat de rest van de politiek vergeten is deze mensen te horen...
Of horen de mensen niet dat ze gehoord worden (of vergeten ze dat) :P

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 18-01-2016 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
NiGeLaToR schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:47:
Vind deze thuishoren in het rijtje 'ze droeg een rokje, dus ze vroeg er ook wel om'. Vraag is dan of het probleem bij de rokjesdrager / Wilders ligt, of bij degene die de boodschap verkeerd opvat.
Er is enigszins verschil tussen een rokje dragen en je kont in andermans kruis duwen en dan verbaasd zijn dat die andere persoon er in knijpt...

Off-topic, er zou een Godwin regel moeten zijn voor vergelijkingen met rokjes dragen. Ook zo'n dooddoener want wat je er ook op antwoord je komt over alsof je het goedpraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

RobinHood schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:18:
[...]
Laat Wilders maar eens winnen, en laat hem en zijn aanhang maar zien dat zijn ideeën geen oplossingen zijn. Een halfjaartje later stemmen we overnieuw, en komen hopelijk de echte partijen weer aan zet.
En die "echte" partijen hebben wel ideeën cq. oplossingen ? En daar moeten we op wachten tot er eerst een kabinet Wilders is geweest ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

begintmeta schreef op maandag 18 januari 2016 @ 22:55:
[...]

Of horen de mensen niet dat ze gehoord worden (of vergeten ze dat) :P
Of willen ze überhaupt wel gehoord worden en meedenken aan oplossingen, en soms niet 100% gelijk krijgen, maar gewoon lekker zeiken, dwarsliggen en geloven in oplossingen die geen oplossingen zijn?
Goner schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:22:
[...]

En die "echte" partijen hebben wel ideeën cq. oplossingen ? En daar moeten we op wachten tot er eerst een kabinet Wilders is geweest ? :?
Een kabinet Wilders zal er wss nooit komen, die 41 zetels zal ie wss niet eens halen, want als puntje bij paaltje komt zullen zat mensen toch maar weer VVD stemmen "want ik wil zeker niet dat de PvdA wint!"

Maar, stel hij krijgt 35 zetels, en is wonderbaarlijk genoeg de grootste partij, dan zal hij moeten samenwerken met partijen, en dus liters water bij de wijn moeten doen willen zijn ideeën een beetje werkbaar worden, anders zal gewoon iedereen weglopen onder het mom van "tja, jouw ideeën sluiten niet aan op de onze"

Al is het dan wel de vraag hoe de media het gaat spinnen. Is het Wilders die geen concessies wilt doen, en is dat goed of slecht? Of is het een complot van de linkse kerk om zo Wilders buiten de deur te houden?

Maar sowieso is het niet moeilijk om betere oplossingen te hebben dan de PVV: Grenzen dicht en bijv. voor het gemak alle moslimmannen maar opsluiten kunnen simpelweg niet, en zijn dus geen oplossing. Hoef je niet meer worden aan vuil te maken.

Zeewater per raket op de maan droppen tegen zeewaterspiegel is ook een idee, maar geen oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant

defiant

Moderator General Chat
RobinHood schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:37:
Maar sowieso is het niet moeilijk om betere oplossingen te hebben dan de PVV: Grenzen dicht
Ik wil niet veel zeggen, maar dat is precies wat er nu al gaande is, niet direct, maar langzaam steeds een stap verder. De politici laten het probleem zover oplopen tot de limiet bereikt is en dan doen ze toch wat voorheen als "onmogelijk" werd geacht. Ik durf nu al te voorspellen dat verder inperking van Schengen de volgende stap zal zijn. Een paar maand geleden was Schengen een onaantastbaar fundament van Europa.

En deze maatregelen worden niet alleen genomen door nationalistische/xenofobische partijen in Europa, maar ook door de mainstream partijen. Een teken dat ze zelf ook geen betere ideeën meer hebben en een groter plan ontbreekt. Daarvoor zou je imho juist zenuwachtig moeten worden ipv virtuele zetels voor iemand die peroxide nodig vind voor z'n image.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 18-01-2016 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

defiant schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:46:
[...]

Ik wil niet veel zeggen, maar dat is precies wat er nu al gaande is, niet direct, maar langzaam steeds een stap verder. De politici laten het probleem zover oplopen tot de limiet bereikt is en dan doen ze toch wat voorheen als "onmogelijk" werd geacht. Ik durf nu al te voorspellen dat verder inperking van Schengen de volgende stap zal zijn. Een paar maand geleden was Schengen een onaantastbaar fundament van Europa.

En deze maatregelen worden niet genomen door nationalistische/xenofobische partijen in Europa, maar door de mainstream partijen. Een teken dat ze zelf ook geen betere ideeën meer hebben en een groter plan ontbreekt.
Het is vooral onzinnig omdat de Europese grens al dicht is in de zin van: als je normaal reist, moet je je paspoort trekken. Je komt Rusland of Turkije niet zomaar in.

Vandaar dat we taferelen krijgen met gammele bootjes, want die bootjes tegenhouden is eigenlijk niet te doen. En dat proberen te controleren is eigenlijk ook niet te doen, op het moment dat je 1 bootje rechtsomkeert laat maken, landen er weer enkele op het strand.

Landsgrenzen dichtgooien is ook niet echt geweldig, het ene land kan er beter tegen dan het andere land, maar Nederland moet dat als doorvoerland echt niet proberen, of ja, vrachtwagens altijd doorlaten, maarja, dan zijn grenscontroles ook niet zo heel nuttig :+

Dat er een maximum aan het mensen wat we opnemen moet komen is evident, naar mijn mening niet omdat ons land anders ten onder gaat aan tsunami van moslims, maar vooral om de huidige schrijnende situaties tegen te gaan, de boel beter verdelen over het land zal ook wonderen doen, maar ook beter verspreiden over de EU. Ja, daar zijn afspraken over gemaakt, maar dat allemaal zo vreselijk traag.... Dat zou gestroomlijnder moeten gaan.

En de VS ermee opzadelen zou helemaal geweldig zijn, zij zijn die oorlog in Irak begonnen, mogen zij ook een stapel vluchtelingen hebben. Maarja, zeker nu voor de verkiezingen is er geen staat te vinden die zegt "Ja, doe ons maar even 10 Jumbojets vol vluchtelingen"

Pagina: 1 ... 14 ... 38 Laatste

Let op:
De startpost is een uitvoerige en niets aan de verbeelding overlatende handleiding vooraf, voordat je vanuit de heup begint te schieten in dit topic.

Wie denkt dat hij toch één van die regels moet en zal overtreden bedenk dan: wij tolereren wangedrag hier niet.

Onderbouw altijd hoe oplossingen voor migratie gerealiseerd kunnen worden, bijvoorbeeld in de context van geopolitieke verhoudingen en internationaal recht en afspraken.