Ik vind je package zeker niet onaardig, de werkdruk en onbetaalde overuren is inderdaad iets waar je mee moet leren leven lijkt me. Weinig focus op ontwikkeling lijkt me wel een aanleiding om verder te zoeken, of in eerste instantie het gesprek over aan te gaan met je huidige werkgever?Naicol schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:58:
***members only***
Opzich niet ontevreden over het salaris, wel over de werkdruk en onbetaalde overuren (veelgehoord probleem bij finance collega's in dit bedrijf) plus de reisafstand (eigen keus natuurlijk) maakt het dat er weinig focus ligt op ontwikkeling terwijl ik wel nog graag een post-hbo o.i.d zou willen doen. Dus nu op zoek naar wat nieuws! Zijn er meer financials hier met tips?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: Universitair
• Werkervaring: 19 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Sr. Transformation Consultant
• Werkgever/branche: Financiele dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 40
• Reistijd: 35 min (OV)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 8.814
• Vakantiegeld: zit in mijn bruto salaris
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand zit in mijn bruto salaris
• Pensioeninleg per jaar: €4.114
• Mobiliteit per jaar: €1.500
• Overige: Gratis Telefoon + 4G abo (onbeperkt ook prive gebruik), OV Jaarkaart (ook onbeperkt prive te gebruiken)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 105.770
• Winstdeling/bonus: NVT
• Leeftijd: 39
• Opleiding: Universitair
• Werkervaring: 19 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Sr. Transformation Consultant
• Werkgever/branche: Financiele dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Reistijd: 35 min (OV)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 8.814
• Vakantiegeld: zit in mijn bruto salaris
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand zit in mijn bruto salaris
• Pensioeninleg per jaar: €4.114
• Mobiliteit per jaar: €1.500
• Overige: Gratis Telefoon + 4G abo (onbeperkt ook prive gebruik), OV Jaarkaart (ook onbeperkt prive te gebruiken)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 105.770
• Winstdeling/bonus: NVT
:-)
Overuren is idd veel voorkomend bij dit beroep, echter hoor ik wel van veel collega's en oud-klasgenoten dat bij veel bedrijven tijd-voor-tijd wordt gegeven wat het een stuk aantrekkelijker maakt. Mijn werkgever is een grote US corporate en wil geen Msc. of Nederlandse post-hbo vergoeden. Enige optie die er is zijn Amerikaanse certificaten halen zoals een CPA of CMA, maar dit is weer iets minder van waarde mocht ik voor een klein bedrijf of MKB willen werken(ooit). Zit nu te denken richting consultancy te gaan aangezien daar meestal wel meer budget plus focus op ontwikkeling is. Gelukkig de arbeidsmarkt uitstekend op dit moment en mogen we niet klagen :-)Niku schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 12:12:
[...]
Ik vind je package zeker niet onaardig, de werkdruk en onbetaalde overuren is inderdaad iets waar je mee moet leren leven lijkt me. Weinig focus op ontwikkeling lijkt me wel een aanleiding om verder te zoeken, of in eerste instantie het gesprek over aan te gaan met je huidige werkgever?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: Medewerker Beheer ICT (MBO3)
• Werkervaring: 3 jaar in soortgelijke functies en stages
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Helpdeskmedewerker/Sys. beheer
• Werkgever/branche: Groothandel
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant
• Uren/week: 38
• Reistijd: 25 min
• Werkdruk: Laag/gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1800
• Vakantiegeld: 8% van het jaarloon
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: €720 waarvan €240 zelf (als ik het correct heb)
• Reiskosten per jaar: €1680 / €140 p/m
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €23280
• Winstdeling/bonus: None
Verder geen extra voorwaarden en/of gsm, laptop, leaseauto.
Hoop binnen nu en een jaar (via werkgever) MCSA/ITIL certificeringen te behalen.
• Opleiding: Medewerker Beheer ICT (MBO3)
• Werkervaring: 3 jaar in soortgelijke functies en stages
2. Wat doe je:
• Functie: Helpdeskmedewerker/Sys. beheer
• Werkgever/branche: Groothandel
• Uren/week: 38
• Reistijd: 25 min
• Werkdruk: Laag/gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1800
• Pensioeninleg per jaar: €720 waarvan €240 zelf (als ik het correct heb)
• Reiskosten per jaar: €1680 / €140 p/m
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €23280
• Winstdeling/bonus: None
Hoop binnen nu en een jaar (via werkgever) MCSA/ITIL certificeringen te behalen.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO ICT & Software Engineering
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: Limburg
2. Wat doe je:
• Functie: Software developer
• Werkgever/branche: Media & entertainment
• Reistijd: 60 min
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2300
• Reiskostenvergoeding: 19 cent per km op basis van DE HELFT van mijn KM..
Aangezien ik nu een jaar bij mijn huidige werkgever werk (waar ik ook ben afgestudeerd) is het tijd om eens om de tafel te gaan zitten. Bovenstaande mijn huidige situatie, na een half jaar proeftijd heb ik inmiddels een vaste aanstelling gekregen.
Vinden jullie bovenstaande marktconform? Waar kan ik redelijkerwijs om vragen? Sowieso wil ik al mijn reiskilometers vergoed hebben in plaats van de helft.
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Aangezien ik nu een jaar bij mijn huidige werkgever werk (waar ik ook ben afgestudeerd) is het tijd om eens om de tafel te gaan zitten. Bovenstaande mijn huidige situatie, na een half jaar proeftijd heb ik inmiddels een vaste aanstelling gekregen.
Vinden jullie bovenstaande marktconform? Waar kan ik redelijkerwijs om vragen? Sowieso wil ik al mijn reiskilometers vergoed hebben in plaats van de helft.
Secundaire arbeidsvoorwaarden lijken me zoals het er nu staat erg karig. Zeker ook zo'n "halve vergoeding" voor je reiskosten.nowherebound123 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:54:
Flaxourne
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Salaris kan op zich wel. Al zou ik als ik jou was wel goed kijken of er fatsoenlijke groeimogelijkheden zijn. 2300 kan nog wel als je net start, maar over een jaar of drie wil je in mijn ogen toch minimaal op iets van 3000 zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door Mugwump op 08-08-2018 14:00 ]
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Dit is zeker geen riant pakket, wellicht loont het om om je heen te gaan kijken. 2200 tot 2500 euro moet zeker mogelijk zijn. Zeker in deze tijd.
Financial hier:)Naicol schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:58:
***members only***
Opzich niet ontevreden over het salaris, wel over de werkdruk en onbetaalde overuren (veelgehoord probleem bij finance collega's in dit bedrijf) plus de reisafstand (eigen keus natuurlijk) maakt het dat er weinig focus ligt op ontwikkeling terwijl ik wel nog graag een post-hbo o.i.d zou willen doen. Dus nu op zoek naar wat nieuws! Zijn er meer financials hier met tips?
Tip van mij zou zijn: ga op zoek naar een goede detacheerder - veel ervaringen opdoen en wellicht kom je een bedrijf tegen waar je kan blijven plakken.. Bij de detacheerder waar ik zat tevens ook mijn MSC accounting & control afgerond na vijf jaar eerder HBO bedrijfseconomie te hebben afgerond.
toettoett
Finance Manager hier. Ook US corp.Naicol schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:58:
***members only***
Salaris lijkt me niet verkeerd, zou bij ons miss paar 100 pm hoger liggen. Onbetaalde overuren is denk toch wel beetje de norm in Finance buiten accountancy, consultancy, detachering. Heb je dit al eens aangekaart bij je manager? Ik ben hier voor mijn teamleden wel flexibel in. Na een drukke close of reizen op vrijdagmiddag op tijd naar huis is geen punt voor mij. Gewoon off the record.
Als je wilt overstappen is het wel een goed moment. Vanuit mijn mgr rol is dat momenteel het grootste risico voor mijn team, vooral als de US corporate structuur het lastig maakt om hogere salarisstijgingen te geven.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ook niet omdat ik niet meerdere certificaten bezit? Ik heb op papier enkel MBO3. Heb echter al mijn kennis door werkervaring vergaard.mr.DJ95 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 16:26:
[...]
Dit is zeker geen riant pakket, wellicht loont het om om je heen te gaan kijken. 2200 tot 2500 euro moet zeker mogelijk zijn. Zeker in deze tijd.

Geen ICT, maar bouw. Ben benieuwd wat jullie hiervan denken;
Los hiervan ook vrijwel elk jaar de mogelijkheid om een cursus of opleiding te volgen, varierend van vakinhoudelijk tot persoonlijke ontwikkeling.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Los hiervan ook vrijwel elk jaar de mogelijkheid om een cursus of opleiding te volgen, varierend van vakinhoudelijk tot persoonlijke ontwikkeling.
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Je bent dus dagelijks zo'n 13 uur kwijt aan werk + reistijd?Pixeltje schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 08:55:
Geen ICT, maar bouw. Ben benieuwd wat jullie hiervan denken;
***members only***
Dan hou je dus nog amper vrije tijd over doordeweeks.
Neem aan dat die overuren wel uitbetaald worden? Anders is het een zeer slechte deal.
Het staat er een beetje ambigu, maar ik neem aan dat het 2,5 uur is voor heen en terug samen. Aangezien hij in dezelfde provincie woont als dat hij werkt, lijkt me het vrij onwaarschijnlijk dat het 2,5 uur enkele reis is.Het Fantoom schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:34:
[...]
Je bent dus dagelijks zo'n 13 uur kwijt aan werk + reistijd?
Dan hou je dus nog amper vrije tijd over doordeweeks.
Neem aan dat die overuren wel uitbetaald worden? Anders is het een zeer slechte deal.
[ Voor 22% gewijzigd door thescorpi0n op 10-08-2018 19:43 ]
Ging ik ook vanuit.thescorpi0n schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:41:
[...]
Het staat er een beetje ambigu, maar ik neem aan dat het 2,5 uur is voor heen en terug samen. Aangezien hij in dezelfde provincie woont als dat hij werkt, lijkt me het vrij onwaarschijnlijk dat het 2,5 uur enkele reis is.
Maar zijn werkuren zijn 50-55 uur per week.
Dus dagelijks 10,5 uur werken + 2,5 uur reizen.
[ Voor 8% gewijzigd door Het Fantoom op 10-08-2018 20:34 ]
Ah excuses, ik keek naar de verkeerde persoon.Het Fantoom schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:32:
[...]
Ging ik ook vanuit.
Maar zijn werkuren zijn 50-55 uur per week.
Dus dagelijks 10,5 uur werken + 2,5 uur reizen.
Ja, dat klopt wel. Atm niet omdat het project in afrondende fase is, dus rustiger. Reistijd is inderdaad heen en terug. Overuren worden in principe niet betaald, daar staat tegenover dat thuiswerken en een dag vrij zijn heel flexibel is. (Als in, tijd voor tijd is het niet, maar ik heb meer vrije dagen dan de 30 die in het contract zitten).
[ Voor 5% gewijzigd door Pixeltje op 10-08-2018 21:15 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 47 jaar
• Opleiding: HTS
• Werkervaring: 25 jaar
• (Woon) Locatie: Arnhem
2. Wat doe je:
• Functie: projectmanager
• Werkgever/branche: ERP implementaties
• (Werk) Locatie(s): zuid/oost NL
• Reistijd: 1-2 uur/dag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 6.400 €
• Vakantiegeld: 8%
• Vakantiedagen: 33
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: €
• Mobiliteit per jaar: fiscale waarde 40k, max. 10% eigen bijdrage, inclusief brandstof
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Winstdeling/bonus: geen
• Leeftijd: 47 jaar
• Opleiding: HTS
• Werkervaring: 25 jaar
• (Woon) Locatie: Arnhem
2. Wat doe je:
• Functie: projectmanager
• Werkgever/branche: ERP implementaties
• (Werk) Locatie(s): zuid/oost NL
• Reistijd: 1-2 uur/dag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 6.400 €
• Vakantiegeld: 8%
• Vakantiedagen: 33
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Mobiliteit per jaar: fiscale waarde 40k, max. 10% eigen bijdrage, inclusief brandstof
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Winstdeling/bonus: geen
[ Voor 4% gewijzigd door Pegasus op 10-08-2018 23:13 ]
Lang niet gek.
Welke ERP suite(s) doe je?
Welke ERP suite(s) doe je?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Je kunt als software developer echt veel meer krijgen. ik verdien met vergelijkbaar profiel in dezelfde provincie 2650 bruto na 1 jaar. Plus 19ct per km volledig. Zou daar op inzetten, je bent echt veel meer waard wat mij betreft desnoods wissel je van werkgever.nowherebound123 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 13:54:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
First world problems, maar is de auto die je mag rijden vergeleken met je salaris niet een beetje mager?
Is beleid en heeft te maken met de branche waarin we opereren. Maar ik rij nu een A4 Avant en vind dat prima hoor. De meeste collega's rijden een Skoda (no offense).Fromz schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 08:49:
[...]
First world problems, maar is de auto die je mag rijden vergeleken met je salaris niet een beetje mager ?
Kleinere bedrijven willen vaak niet het idee geven aan klanten dat al het geld wat de klant betaald vervolgens naar de dikke bakken van de medewerkers gaat.Fromz schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 08:49:
[...]
First world problems, maar is de auto die je mag rijden vergeleken met je salaris niet een beetje mager?
Ze hebben liever dat al het geld naar de topmensen gaat?TaZTeD schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 09:36:
[...]
Kleinere bedrijven willen vaak niet het idee geven aan klanten dat al het geld wat de klant betaald vervolgens naar de dikke bakken van de medewerkers gaat.
Steam: Grim
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO4 Systeem Beheer, HBO ICT Software Engineering
• Werkervaring: 7 maanden
• (Woon) Locatie: Groningen
2. Wat doe je:
• Functie: Software developer (Java); DevOps
• Werkgever/branche: Webbureau
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Reistijd: 5 min
• Werkdruk: gemiddeld/hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2550
• Reiskostenvergoeding: Nee
• Winstdeling: jaarlijks % van de winst bij een goed jaar
Niet alleen een prima salaris maar ook nog eens een enorm leuke werkplek. Bedrijf kent ongeveer 50 werknemers dus een hecht clubje. Door het relatief lage aantal werknemers waar nog niet eens de helft Developer zijn wel een hoge werkdruk; maar op een positieve manier. Verder tafeltennis tafel en een muziek studio aanwezig (waar heb je dat nou). Echt een bijzonder leuke werkplek.
Woon je in de provincie Groningen en zoek je nog een baan als developer (Front-end, Backend Java, .Net) kan ik je dit clubje echt aanraden. PM me voor informatie
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Niet alleen een prima salaris maar ook nog eens een enorm leuke werkplek. Bedrijf kent ongeveer 50 werknemers dus een hecht clubje. Door het relatief lage aantal werknemers waar nog niet eens de helft Developer zijn wel een hoge werkdruk; maar op een positieve manier. Verder tafeltennis tafel en een muziek studio aanwezig (waar heb je dat nou). Echt een bijzonder leuke werkplek.
Woon je in de provincie Groningen en zoek je nog een baan als developer (Front-end, Backend Java, .Net) kan ik je dit clubje echt aanraden. PM me voor informatie
Klinkt misschien heel stom maar ik ken eigenlijk heel veel bedrijven (in de ict) waar een tafeltennistafel staat naast ander vermaak.Odyssey schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 10:56:
Lol, een auto ter waarde van bijna de helft van je bruto jaarsalaris is 'mager' in verhouding tot je salaris?Fromz schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 08:49:
[...]

Ik weet dat Nederlandse leaseregelingen vrij riant zijn, maar bij dit soort opmerkingen is de realiteitszin wel echt zoek.
[ Voor 5% gewijzigd door Cocytus op 12-08-2018 17:40 ]
Vrij riant? Mijn inziens gewoon ter compensatie vanwege de hoge prijzen in het land in vergelijk om omringende landen.Cocytus schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 17:39:
[...]
Lol, een auto ter waarde van bijna de helft van je bruto jaarsalaris is 'mager' in verhouding tot je salaris?![]()
Ik weet dat Nederlandse leaseregelingen vrij riant zijn, maar bij dit soort opmerkingen is de realiteitszin wel echt zoek.
Jouw inziens is dan wel heel erg naar jezelf geredeneerdFromz schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:17:
[...]
Vrij riant? Mijn inziens gewoon ter compensatie vanwege de hoge prijzen in het land in vergelijk om omringende landen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik vraag me af of je de waarde van een leaseauto moet relateren aan de hoogte van je salaris.JvS schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 23:06:
[...]
Jouw inziens is dan wel heel erg naar jezelf geredeneerd. Een lease auto ter waarde van de helft van je salaris kan je toch niet met droge ogen mager noemen?
Meer realistisch is het om te kijken wat gangbaar is in Nederland voor een bepaalde functie.
Bij sommige bedrijven rijden projectmanagers maximaal in een Golf Variant, bij andere bedrijven in een A6 of C-klasse.
Bij ons is het dus een volle Superb, een iets mindere volle Passat of een redelijk aangeklede A4. En dat vind ik prima. Daarbij wordt bij ons gekeken naar fiscale waarde en niet naar leasekosten.
Voor mij voelt een auto van 40k tot max 44k niet als mager.
Members only:
Inloggen
Ach, we betalen er ook het meeste bijtelling voor vergeleken met omringende landen.Fromz schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 18:17:
[...]
Vrij riant? Mijn inziens gewoon ter compensatie vanwege de hoge prijzen in het land in vergelijk om omringende landen.

Klinkt als S...dleOdyssey schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 10:56:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
If it aint fixed, it's broken.
Members only:
Inloggen
"Mekker, blaat"
Ik heb nog niet getekend, maar kreeg onderstaand aanbod en hoor graag jullie mening. Ik ben me er van bewust dat het nog niet volledig is (geen idee over vakantiedagen/gelden of extra uitkering), maar hoor graag toch jullie mening.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: Enkel bijbaantjes, wat freelance projectjes en projecten op de opleiding.
2. Wat doe je:
• Functie: IT Consultant
• Werkgever/branche: Consultancy detacheringsbureau
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant & Randstad
• Reistijd: 15 - 90 min
• Werkdruk: ?
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2340 nu, 2600 in 12 maanden, 3000 in 19 maanden
• Vakantiegeld: € ?
• Dertiende/veertiende maand: €?
• Pensioeninleg per jaar: €?
• Mobiliteit per jaar: €750/maand, volledig vrij te besteden (lease, OV, eigen zak met eigen auto). Restant gaat naar bruto inkomen.
• Overige: Wanneer ik teken krijg ik een 6 weken durende Java opleiding, een optionele .NET opleiding en onbeperkte gratis trainingen en opleidingen bij hun opleidingcentrum (hard- en softskills), zonder leerovereenkomst o.i.d.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €28080 dag 1, na 19 maanden €36000. Dit is exclusief vakantiegeld of 13e maand, aangezien ik hier nog geen info over heb. Mobiliteits is €9000/jaar en vrij te besteden, waarbij het restant naar bruto inkomen gaat. Een 6-weken durende software engineering opleiding is inbegrepen, en ik heb een onbeperkt trainingsbudget zonder leerovereenkomst.
• Winstdeling/bonus: -
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: Enkel bijbaantjes, wat freelance projectjes en projecten op de opleiding.
2. Wat doe je:
• Functie: IT Consultant
• Werkgever/branche: Consultancy detacheringsbureau
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant & Randstad
• Reistijd: 15 - 90 min
• Werkdruk: ?
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2340 nu, 2600 in 12 maanden, 3000 in 19 maanden
• Vakantiegeld: € ?
• Dertiende/veertiende maand: €?
• Pensioeninleg per jaar: €?
• Mobiliteit per jaar: €750/maand, volledig vrij te besteden (lease, OV, eigen zak met eigen auto). Restant gaat naar bruto inkomen.
• Overige: Wanneer ik teken krijg ik een 6 weken durende Java opleiding, een optionele .NET opleiding en onbeperkte gratis trainingen en opleidingen bij hun opleidingcentrum (hard- en softskills), zonder leerovereenkomst o.i.d.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €28080 dag 1, na 19 maanden €36000. Dit is exclusief vakantiegeld of 13e maand, aangezien ik hier nog geen info over heb. Mobiliteits is €9000/jaar en vrij te besteden, waarbij het restant naar bruto inkomen gaat. Een 6-weken durende software engineering opleiding is inbegrepen, en ik heb een onbeperkt trainingsbudget zonder leerovereenkomst.
• Winstdeling/bonus: -
[ Voor 6% gewijzigd door Valdun op 14-08-2018 11:58 ]
Ik vind het een erg mooi aanbod waar ook nog eens snelle groei in zitValdun schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:56:
Ik heb nog niet getekend, maar kreeg onderstaand aanbod en hoor graag jullie mening.
@Valdun Lijkt me een prima aanbod inderdaad!
Zit je in de Mediacentrale? Net salaris verder.Odyssey schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 10:56:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Prima aanbod. Wel opvallend dat je verhogingen al vast staan. Zeker bij detacheringspartijen zou ik verhogingen in salaris verwachten op basis van je prestaties, zo gebeurd dat bij ons en enkele concurrenten in ieder geval. Wel fijn dat je al weet waar je aan toe bent binnen 2 jaarValdun schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:56:
Ik heb nog niet getekend, maar kreeg onderstaand aanbod en hoor graag jullie mening. Ik ben me er van bewust dat het nog niet volledig is (geen idee over vakantiedagen/gelden of extra uitkering), maar hoor graag toch jullie mening.
Alweer een tijd geleden, dus tijd voor een update
Zit op het moment bij zowel de klant als werkgever erg goed op mijn plek en heb volgens mij niets te klagen qua beloning. Ik probeer wel meer mijn focus van de werkplek naar cloud te verplaatsen zodat ik mijn toegevoegde waarde vergroten en meer leuke dingen ga doen. Vandaar dat ik ook vier dagen ben gaan werken om één dag mijzelf te ontwikkelen.
Members only:
Inloggen
Zit op het moment bij zowel de klant als werkgever erg goed op mijn plek en heb volgens mij niets te klagen qua beloning. Ik probeer wel meer mijn focus van de werkplek naar cloud te verplaatsen zodat ik mijn toegevoegde waarde vergroten en meer leuke dingen ga doen. Vandaar dat ik ook vier dagen ben gaan werken om één dag mijzelf te ontwikkelen.
Members only:
Inloggen
Mijn certificeringen zijn nog al verouderd, iets waar ik komende tijd echt aan moet gaan werken. maar vooral omdat het met het plaatsen voor uitdagingen zorgt. Het is niet alsof ik geen hands-on ervaring heb.
[ Voor 11% gewijzigd door Sir Guinhill op 14-08-2018 14:01 ]
Ik ga binnenkort mijn afstudeerstage afronden en vroeg me af waar ik op in kan zetten tijdens salarisonderhandelingen.
Voorheen
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: WO BSc Computer Science
• Werkervaring: 1.5 jaar parttime
2. Wat doe je:
• Functie: PHP Developer
• Werkgever/branche: Webshops
• (Werk) Locatie(s): Thuis / Regio Tilburg
• Uren/week:10
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 640 (€2560 in geval van 40 uur)
• Vakantiegeld: € -
• Reiskosten: €0.19/km tot €150 per maand
Verwacht
1. Wie ben je:
• Opleiding: MSc Computer Science
• Werkervaring: 3 jaar parttime, 1/2 jaar fulltime
2. Wat doe je:
• Functie: GIS Developer
• Werkgever/branche: Infrastructuur
• (Werk) Locatie(s): Regio Den Bosch
• Reistijd: 40 min
• Uren/week:40
Voorheen
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: WO BSc Computer Science
• Werkervaring: 1.5 jaar parttime
2. Wat doe je:
• Functie: PHP Developer
• Werkgever/branche: Webshops
• (Werk) Locatie(s): Thuis / Regio Tilburg
• Uren/week:10
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 640 (€2560 in geval van 40 uur)
• Vakantiegeld: € -
• Reiskosten: €0.19/km tot €150 per maand
Verwacht
1. Wie ben je:
• Opleiding: MSc Computer Science
• Werkervaring: 3 jaar parttime, 1/2 jaar fulltime
2. Wat doe je:
• Functie: GIS Developer
• Werkgever/branche: Infrastructuur
• (Werk) Locatie(s): Regio Den Bosch
• Reistijd: 40 min
• Uren/week:40
Nee ik zit niet in de MediaCentrale. Ook al zo'n leuke werkplek dus?Bouke-p schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 12:54:
[...]
Zit je in de Mediacentrale? Net salaris verder.
ik werk naast de mediacentrale, als systeembeheerder bij een online marketing bureau(Traffic4U/bGenius). Ook erg leuk!Odyssey schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:32:
[...]
Nee ik zit niet in de MediaCentrale. Ook al zo'n leuke werkplek dus?
Vanuit ons gebouw kijken we uit op de MediaCentrale, daar zie ik regelmatig mensen poolen en tafeltennissen.
Members only:
Inloggen
Sinds lange tijd weer een update:
Op zich wel tevreden, verwacht komende jaren wel flink wat stappen te maken wat betreft salaris, gezien de secundaire voorwaarden niet helemaal top zijn.
Members only:
Inloggen
Op zich wel tevreden, verwacht komende jaren wel flink wat stappen te maken wat betreft salaris, gezien de secundaire voorwaarden niet helemaal top zijn.
Tijd geleden, update vanuit een non IT consultancy functie:
Om me heen aan het kijken voor een consultancy exit. Wil meer echt eigenaarschap (geen ambitie om intern te worden bij de bank), dus richting start-ups en scale-ups (zowel fintech als totaal daarbuiten).
Members only:
Inloggen
Om me heen aan het kijken voor een consultancy exit. Wil meer echt eigenaarschap (geen ambitie om intern te worden bij de bank), dus richting start-ups en scale-ups (zowel fintech als totaal daarbuiten).
Wat een salarisRDDD schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:18:
***members only***
Financieel happy idd (al is pensioen ronduit slecht).wheel schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:43:
[...]
Wat een salarisWat verwacht je arbeidsvoorwaardelijk van de door jou gewenste overstap?
Wat ik verwacht qua arbeidsvoorwaarden is financieel achteruitgang op korte termijn (ie. minder cash, inleveren auto), maar aangevuld met ofwel aandelen(opties), direct eigenaarschap, bonusregelingen etc. Zijn werkelijk waar tientallen (creatieve) oplossingen voor situaties waar het bedrijf minder liquide middelen heeft.
Ben iig bij het (cliché) punt aanbeland dat geld minder belangrijk is dan plezier in werk (ja echt). Ik vind m'n werk nog steeds heel leuk, maar de voldoening wordt steeds minder. Vandaar expliciet zoekende naar meer eigenaarschap (letterlijk en/of figuurlijk), dus daarmee een kleiner team.
RDDD schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 15:10:
[...]
Financieel happy idd (al is pensioen ronduit slecht).
Wat ik verwacht qua arbeidsvoorwaarden is financieel achteruitgang op korte termijn (ie. minder cash, inleveren auto), maar aangevuld met ofwel aandelen(opties), direct eigenaarschap, bonusregelingen etc. Zijn werkelijk waar tientallen (creatieve) oplossingen voor situaties waar het bedrijf minder liquide middelen heeft.
Ben iig bij het (cliché) punt aanbeland dat geld minder belangrijk is dan plezier in werk (ja echt). Ik vind m'n werk nog steeds heel leuk, maar de voldoening wordt steeds minder. Vandaar expliciet zoekende naar meer eigenaarschap (letterlijk en/of figuurlijk), dus daarmee een kleiner team.
Members only:
Inloggen
[ Voor 5% gewijzigd door GoldenSample op 16-08-2018 18:27 ]
Hypotheek is idd een ding - let wel, hypotheek krijg je alleen op basis van vast. Bonus wordt nooit meegerekend, standaard variabel kan meegerekend worden als je werkgever een verklaring afgeeft dat deze variabele uitkering structureel is, minimum banbreedte etc (tenminste, dit was 4 jaar geleden het geval toen ik mijn appartement kocht). Aandelen waardes etc zijn vanzelfsprekend ook waardeloos voor een hypotheek.
Members only:
Inloggen
Wat is de driver voor je maandelijkse variabele deel?RDDD schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:18:
***members only***
@jongetje een Success Manager zorgt post-implementatie ervoor dat de klant zo veel mogelijk waarde haalt uit hun investering, breed gezegd. Dus waken over adoptie van het systeem, relatie met klant, etc. Simpelweg er voor zorgen dat klanten altijd klanten blijven.
Ah, dat noemen wij gewoon account manager of after sales 
*Misschien flauw maar het is blijkbaar hip om in navolging van coolblue hippe functie namen te hebben.
*Misschien flauw maar het is blijkbaar hip om in navolging van coolblue hippe functie namen te hebben.
[ Voor 47% gewijzigd door jongetje op 18-08-2018 22:22 ]
Als ik zo'n salaris krijg op mijn 30e mogen ze me elke functietitel geven die ze willen.jongetje schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:21:
Dit is niet echt een "nieuwe" functie, bestaat al vrij lang. Daarnaast is het tegenwoordig/in deze business belangrijk om een goeie ongoing relatie te hebben met de klant aangezien het om licenties gaan die ieder(e paar) jaar wel/niet verlengd gaan worden.jongetje schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:21:
Ik ben ook dedicated op een aantal (6) klanten, en heb verder geen financiele targets. Mijn KPI is letterlijk het Success van de klant.
Doe mij die baan maar.Booth schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:30:
[...]
Dit is niet echt een "nieuwe" functie, bestaat al vrij lang. Daarnaast is het tegenwoordig/in deze business belangrijk om een goeie ongoing relatie te hebben met de klant aangezien het om licenties gaan die ieder(e paar) jaar wel/niet verlengd gaan worden.
Ik ben ook dedicated op een aantal (6) klanten, en heb verder geen financiele targets. Mijn KPI is letterlijk het Success van de klant.
Moo, I say.
Omzet targets van Amsterdam branch. Vertaalt zich voor mij altijd rond het genoemde bedrag (+/- 15%)VidaR-9 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:43:
[...]
Wat is de driver voor je maandelijkse variabele deel?
Members only:
Inloggen
Werkzaamheden:
Het bedrijf heeft iets meer dan 100 man, waarvan op dit moment 6 developers. Werkzaamheden bestaan uit beheren en doorontwikkelen van de softwaresystemen (PHP) en mobiele apps (React Native).
Daarnaast serverbeheer/devops (AWS) en praktische ondersteuning op kantoor waar nodig.
Ik ben benieuwd wat de andere GoT'ers hiervan vinden.
[ Voor 17% gewijzigd door hondsdol|IA op 20-08-2018 15:01 . Reden: membersonly tag ]
Members only:
Inloggen
Werkzaamheden:
Voornamelijk in het Symfony framework, maar ook projecten met NodeJS. Vooral backend maar ook een klein beetje frontend. We doen alles in en met Docker waar ik ook het nodige vanaf weet.
Over een aantal maanden verloopt mijn tijdelijk contract en zou ik een vast contract krijgen. Heb het idee dat het loon wel wat aan de lage kant is en wil hier bij de contractbespreking zeker iets mee gaan doen. Mij lijkt €2500 - €2600 redelijker. Wat denken jullie?
Gewoon eisen. Je hebt specifieke waardevolle vaardigheden, dat mag beloond worden. Bij mijn bedrijf zijn er talloze mensen die veel meer dan verdienen dan jij terwijl ze naar mijn mening uitwisselbaar simpel werk doen.KoekBenaan schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 22:04:
***members only***
Werkzaamheden:
Voornamelijk in het Symfony framework, maar ook projecten met NodeJS. Vooral backend maar ook een klein beetje frontend. We doen alles in en met Docker waar ik ook het nodige vanaf weet.
Over een aantal maanden verloopt mijn tijdelijk contract en zou ik een vast contract krijgen. Heb het idee dat het loon wel wat aan de lage kant is en wil hier bij de contractbespreking zeker iets mee gaan doen. Mij lijkt €2500 - €2600 redelijker. Wat denken jullie?
[ Voor 8% gewijzigd door TMC op 20-08-2018 22:25 ]
Members only:
Inloggen
Ben benieuwd wat jullie hier van vinden
Prima pakketje :)!Eragon666 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:30:
***members only***
Niks te klagen. Salaris vind ik persoonlijk aan de hoge kant gezien je ervaring , maar wel WO natuurlijk.Eragon666 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 20:30:
***members only***
Even een update na een lange tijd
Members only:
Inloggen
[ Voor 5% gewijzigd door Angelus64x op 22-08-2018 20:27 ]
1. Wie ben je:
• Leeftijd:
21
• Opleiding:
Gamedeveloper
• Werkervaring:
0 jaar
• (Woon) Locatie:
Amersfoort
2. Wat doe je:
• Functie:
It support technician
• Werkgever/branche:
Buitenspeelgoed
• (Werk) Locatie(s):
Ede
• Uren/week:
32
• Reistijd**:
40 min
• Werkdruk:
Laag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €
2000 obv 40 uur
• Vakantiegeld: €
1920 obv 40 uur
• Dertiende/veertiende maand: €
Nee
300
• Mobiliteit per jaar:* € 19 cent per km
Laptop van de zaak: ja
Telefoon van de zaak: ja inclusief abbonement
• Overige: €
Weeksalaris als je een jaar niet ziek bent dus 500 euro
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):€26420
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.
• Leeftijd:
21
• Opleiding:
Gamedeveloper
• Werkervaring:
0 jaar
• (Woon) Locatie:
Amersfoort
2. Wat doe je:
• Functie:
It support technician
• Werkgever/branche:
Buitenspeelgoed
• (Werk) Locatie(s):
Ede
• Uren/week:
32
• Reistijd**:
40 min
• Werkdruk:
Laag
3. Wat verdien je:
2000 obv 40 uur
1920 obv 40 uur
Nee
300
[ Voor 6% gewijzigd door sgouman op 23-08-2018 22:23 ]
Oftewel mensen gaan ook als ze ziek zijn naar werk om anderen aan te steken, in plaats van zich ziek te melden?sgouman schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:17:
Dit lijkt mij toch een maatregel die vrij averechts kan werken.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ja zo heb ik ook gedacht.g0tanks schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:22:
[...]
Oftewel mensen gaan ook als ze ziek zijn naar werk om anderen aan te steken, in plaats van zich ziek te melden?
Alleen mensen die er 10 jaar werken zeggen dat het meevalt omdat er per keer dat je je ziekmeld er 10% afgaat en je niet gelijk alles kwijt bent
Verwijderd
Lijkt me op het eerste gezicht OK. Wat houdt je opleiding precies in?sgouman schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:17:
1. Wie ben je:
• Leeftijd:
21
• Opleiding:
Gamedeveloper
• Werkervaring:
0 jaar
• (Woon) Locatie:
Amersfoort
2. Wat doe je:
• Functie:
It support technician
• Werkgever/branche:
Buitenspeelgoed
• (Werk) Locatie(s):
Ede
• Uren/week:
32
• Reistijd**:
40 min
• Werkdruk:
Laag
3. Wat verdien je:
2000 obv 40 uur
1920 obv 40 uur
Nee
300
Het programmeren van games. Had totaal niks mrt ict te maken. Dus alles wat ik van windows server etc weet zelf aangeleerd. Ik wilde niet verder met programmeren omdat ik het niet heel leuk vindVerwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:29:
[...]
Lijkt me op het eerste gezicht OK. Wat houdt je opleiding precies in?
Verwijderd
Uhu, maar is het een cursus, HBO of WO, bachelor of master? Dat maakt allemaal wel uit voor je startsalaris namelijksgouman schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:32:
[...]
Het programmeren van games. Had totaal niks mrt ict te maken. Dus alles wat ik van windows server etc weet zelf aangeleerd. Ik wilde niet verder met programmeren omdat ik het niet heel leuk vind
Hi,Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:41:
[...]
Uhu, maar is het een cursus, HBO of WO, bachelor of master? Dat maakt allemaal wel uit voor je startsalaris namelijk
Het was een mbo opleiding gedurende 4 jaar.
Maar echt op programmeren in C# gericht i.c.m met een game engine(unity3d)
en dus niks voorderest met ict.
Angelus64x schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:14:
***members only***
Members only:
Inloggen
Verwijderd
Leeftijd: 31
Opleiding: MBO NIV3- RHCSA - RHCE - OSCP
Werkervaring: 10 jaar
(Woon) Locatie: Zuid holland
2. Wat doe je:
Functie: Linux engineer
Werkgever/branche: detachering
(Werk) Locatie(s): Noord Holland
Uren/week: 36
Reistijd: 15 min met de auto
Werkdruk: Wat is werkdruk? Je kan ook nee zeggen - werkdruk is iets wat je je zelf aan praat.
3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): € 4700
Vakantiegeld: 8% van het jaarloon
Pensioen: ja. goed geregeld
Dertiende/veertiende maand: Ja
0.19 center per kilometer
certficeringen
Bonnetjes van lunch op het bedrijf
Mag ik klagen? Nee, dat doe ik ook echt niet! 36 uur is echt prima! Zou voor geen 100 euro meer 40 uur uur willen werken!
2. Wat doe je:
Werkdruk: Wat is werkdruk? Je kan ook nee zeggen - werkdruk is iets wat je je zelf aan praat.
3. Wat verdien je:
certficeringen
Mag ik klagen? Nee, dat doe ik ook echt niet! 36 uur is echt prima! Zou voor geen 100 euro meer 40 uur uur willen werken!
Members only:
Inloggen
Verwijderd
Mooi pakket!. Vind dat je erg goed verdiend voor iemand (met alle respect overigens) die 'slechts' een MBO niveau 3 opleiding heft afgerond. Aan de andere kant heb je natuurlijk wel weer 10 jaar werkervaring.Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:42:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
certficeringen
--
[ Voor 103% gewijzigd door clockw1ze op 27-08-2018 10:37 ]
40/36 * 4700 = €5222Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:42:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
certficeringen
Zou je voor €522 euro meer wel 40 uur willen werken?
1. Wie ben je: T-800 
• Leeftijd: 36
• Opleiding: hts elektrotechnici propedeuse mavo havo mcse 2000
• Werkervaring: 16 jaar waarvan 14 jaar zzp en deels nog steeds
• (Woon) Locatie: dordrecht
2. Wat doe je:
• Functie: ict beheerder / parttime zzp ict beheer (variabel dus niet hier genoteerd)
• Werkgever/branche: onderwijs
• (Werk) Locatie(s): dordrecht
• Uren/week: 32 (het parttime deel)
• Vakantie dagen: 64 (12 weken
)
• Reistijd**: 2 minuten
• Werkdruk: normaal behalve vakanties (alles in orde brengen zodat alles klaar is ik kan de vakantie dagen nemen zodra alles klaar is voor alle werknemers. als het bijvoorbeeld 30 graden is kom ik de volgende dag weer terug. Extreem flexibel)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2444
• Vakantiegeld: € 1800 netto
• Eindejaarsuitkering ca € 1800 netto
• Pensioeninleg per jaar: Ca €1500
• Mobiliteit per jaar:* Indien gevraagd 0,19€ per km
• Overige: € 0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 29273 bruto. Dit groeit nog door tot 33757 de komende 4 jaar.
Dit is zzp deel niet meegerekend. Reken op ong €12000 bruto per jaar.
• Winstdeling/bonus: € 0
• Leeftijd: 36
• Opleiding: hts elektrotechnici propedeuse mavo havo mcse 2000
• Werkervaring: 16 jaar waarvan 14 jaar zzp en deels nog steeds
• (Woon) Locatie: dordrecht
2. Wat doe je:
• Functie: ict beheerder / parttime zzp ict beheer (variabel dus niet hier genoteerd)
• Werkgever/branche: onderwijs
• (Werk) Locatie(s): dordrecht
• Uren/week: 32 (het parttime deel)
• Vakantie dagen: 64 (12 weken
• Reistijd**: 2 minuten
• Werkdruk: normaal behalve vakanties (alles in orde brengen zodat alles klaar is ik kan de vakantie dagen nemen zodra alles klaar is voor alle werknemers. als het bijvoorbeeld 30 graden is kom ik de volgende dag weer terug. Extreem flexibel)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2444
• Vakantiegeld: € 1800 netto
• Eindejaarsuitkering ca € 1800 netto
• Pensioeninleg per jaar: Ca €1500
• Mobiliteit per jaar:* Indien gevraagd 0,19€ per km
• Overige: € 0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 29273 bruto. Dit groeit nog door tot 33757 de komende 4 jaar.
Dit is zzp deel niet meegerekend. Reken op ong €12000 bruto per jaar.
• Winstdeling/bonus: € 0
Dit is echt een grote misvatting.g0tanks schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 22:22:
[...]
Oftewel mensen gaan ook als ze ziek zijn naar werk om anderen aan te steken, in plaats van zich ziek te melden?
Het moment dat iemand symptomen heeft als gesnotter en er voor kiest om zich ziek te melden om anderen niet aan te steken? Dat hebben ze al een week gedaan voordat de symptomen zichtbaar werden. Dus je kan net zo goed wel komen, want je kost je werkgever alleen maar geld met die onzin redenaties.
Verwijderd
Volgens mij zijn veel ziektes toch echt besmettelijk.
De meeste mensen die ik ken kunnen prima zelf inschatten of ze te ziek zijn om te werken of niet, en zullen niet voor een licht verkoudheidje thuisblijven.Het moment dat iemand symptomen heeft als gesnotter en er voor kiest om zich ziek te melden om anderen niet aan te steken? Dat hebben ze al een week gedaan voordat de symptomen zichtbaar werden.
Ik snap niet helemaal waarom je zo fel reageert. Het idee om een bonus te geven als iemand niet ziek wordt is gewoon raar, omdat je er dan vanuit gaat dat mensen zelf bepalen of ze ziek worden of niet. Bovendien: Als iemand de boel onderkotst wil je hem echt niet op kantoor hebbenDus je kan net zo goed wel komen, want je kost je werkgever alleen maar geld met die onzin redenaties.
*knip offtopic geneuzel over ziekmelden*
[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 02-09-2018 12:02 ]
Oké, nu ik..
Be gentle, ik kijk momenteel rond.
Graag wat feedback op wat ik ongeveer kan vragen.
1. Wie ben je:
Leeftijd: 28
Opleiding: MBO elektrotechniek + HBO elektrotechniek
Werkervaring: 4.5 jaar
(Woon) Locatie: Overijssel
2. Wat doe je:
Functie: Electronics Engineer
Werkgever/branche: productontwikkeling voor externe klanten
(Werk) Locatie(s): regio zwolle
Uren/week: 40
Reistijd: 40 minuten
Werkdruk: wisselend, soms rustig en soms staat de druk flink op de ketel ivm deadlines
3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): € 2300
Pensioen: ja zo'n PPI. Geen idee van de verdeling. Algemeen bekend binnen het bedrijf dat het bagger is
Dertiende/veertiende maand: 13e maand
Mobiliteit : 19 cent/km
Package: bagger dus..
Mijn werkzaamheden bestaan dus uit het ontwikkelen van elektronica/producten voor klanten. Vooral IOT devices. Begint vaak met opstellen van specificaties, schema en PCB ontwerp, soms mechanica en daarna validatie van prototypes en vervolgens begeleiding naar productie toe in Europa of China.
Ik heb vooral onvrede over het salaris en de doorgroeimogelijkheden qua functie. Die zie ik niet echt.
Ik ben nu dus sindskort aan het rondkijken en heb al contact gehad met een aantal detacheerders. Dat heeft niet helemaal mijn voorkeur maar oké het is heel gebruikelijk in de sector.
Ik zoek nu vooral eerst naar functies in regio Zwolle en regio Enschede op het gebied van elektronica. Zou eventueel ook naar het noorden toe kunnen.
Ik hoop zelf rond de 3500 uit te komen, misschien zelfs wat meer. Daarnaast hoop ik er een goede mobiliteitsregeling uit te slepen omdat ik best wat kilometers maak.
Wat is reëel om te vragen?
Ik heb een aantal gesprekken gepland staan en heb er nu een gehad bij een detacheerder en toen we het kregen over salaris zei hij dat mensen met mijn cv sowieso wel rond de 3500 moeten zitten. Hij zei het zo snel en zonder twijfel dat ik het vermoeden heb dat dit nog niet het onderste uit de kan is. Wat is handig om te doen? Bluffen en hoog inzetten bij de andere gesprekken of?
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
Werkdruk: wisselend, soms rustig en soms staat de druk flink op de ketel ivm deadlines
3. Wat verdien je:
Pensioen: ja zo'n PPI. Geen idee van de verdeling. Algemeen bekend binnen het bedrijf dat het bagger is
Mijn werkzaamheden bestaan dus uit het ontwikkelen van elektronica/producten voor klanten. Vooral IOT devices. Begint vaak met opstellen van specificaties, schema en PCB ontwerp, soms mechanica en daarna validatie van prototypes en vervolgens begeleiding naar productie toe in Europa of China.
Ik heb vooral onvrede over het salaris en de doorgroeimogelijkheden qua functie. Die zie ik niet echt.
Ik ben nu dus sindskort aan het rondkijken en heb al contact gehad met een aantal detacheerders. Dat heeft niet helemaal mijn voorkeur maar oké het is heel gebruikelijk in de sector.
Ik zoek nu vooral eerst naar functies in regio Zwolle en regio Enschede op het gebied van elektronica. Zou eventueel ook naar het noorden toe kunnen.
Ik hoop zelf rond de 3500 uit te komen, misschien zelfs wat meer. Daarnaast hoop ik er een goede mobiliteitsregeling uit te slepen omdat ik best wat kilometers maak.
Ik heb een aantal gesprekken gepland staan en heb er nu een gehad bij een detacheerder en toen we het kregen over salaris zei hij dat mensen met mijn cv sowieso wel rond de 3500 moeten zitten. Hij zei het zo snel en zonder twijfel dat ik het vermoeden heb dat dit nog niet het onderste uit de kan is. Wat is handig om te doen? Bluffen en hoog inzetten bij de andere gesprekken of?
3500 is met 4.5 jaar werkervaring is prima lijkt me.
je kunt altijd proberen 4 te vragen om dan in het midden uit te komen (3750).
Als je moest kiezen:
4 bruto, geen lease auto
3.5 bruto, wel een lease auto
Wat zou je dan doen? (ik bedoel maar is je huidige auto bijna op? Of is daar niks mis mee, je hebt hem immers toch al
)
Maak voor jezelf de keuze dan kun je daarop aansturen he
je kunt altijd proberen 4 te vragen om dan in het midden uit te komen (3750).
Als je moest kiezen:
4 bruto, geen lease auto
3.5 bruto, wel een lease auto
Wat zou je dan doen? (ik bedoel maar is je huidige auto bijna op? Of is daar niks mis mee, je hebt hem immers toch al
Maak voor jezelf de keuze dan kun je daarop aansturen he
[ Voor 16% gewijzigd door 3DDude op 26-08-2018 11:17 ]
Be nice, You Assholes :)
Goede vraag, ik ben niet tot in detail bekend met alles voor een lease auto.
Het hangt een beetje af wat ik in het geval van geen lease auto voor kilometer vergoeding zou krijgen.
Dat zou ik dan in beide gevallen moeten doorrekenen wat het gunstigste is. De afschrijving op mijn auto en het onderhoud is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden en tikt best wel aan.
Het hangt een beetje af wat ik in het geval van geen lease auto voor kilometer vergoeding zou krijgen.
Dat zou ik dan in beide gevallen moeten doorrekenen wat het gunstigste is. De afschrijving op mijn auto en het onderhoud is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden en tikt best wel aan.
Niet heel dichtbij, maar in Ruurlo zit een bedrijf waarvan ik heb gehoord dat ze wel leuk betalen.Mlmn12 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:03:
Oké, nu ik..
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
https://www.bronkhorst.com/
Misschien is het wat voor je.
Verwijderd
Ik las het inderdaad alsof je zei dat mensen zich al een week voor de symptomen ziek zouden melden, nu snijdt je argument opeens een stuk meer houtFlowSnake schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:56:
[...]
Ik denk dat jij het niet snapt, lees de boel anders nogmaals door.
Het ging om het feit dat als iemand zich ziek voelt, die beter thuis kan blijven om anderen niet aan te steken.
Ik begrijp je argument nu wat beter, maar ik ben het er nog steeds niet helemaal mee eens. Ik ben niet medisch opgeleid, maar volgens mij is het zo dat de besmettelijkheid ook voor een groot deel samenhangt van de symptomen. Iemand die alles onderniest zal sneller mensen aansteken dan iemand die nog nergens last van heeft.Ik stel dat het dan al te laat is, want de persoon die ziek is droeg het virus dan al geruime tijd met zich mee. Dat houdt dus in dat die persoon in het tijdsbestek voordat de eerste symptomen naar voren kwamen, al geruime tijd mensen heeft aangestoken, als die mensen bevattelijk waren voor het virus.
Ik heb inderdaad even iets opgezocht over incubatietijd en besmettelijkheid: Het is zo dat voor bijvoorbeeld griep je bijna een week ziek bent, maar je slechts één dag voor de eerste klachten besmettelijk bent. Door thuis te blijven verlaag je dus wel degelijk substantieel de kans dat je anderen besmet (in ieder geval in het geval van griep). (Ik weet niet of dit klopt, ik vind er tegenstrijdige informatie over...)Dus het puur thuis blijven om anderen niet aan te willen steken is kul, daarom reageer ik zo fel. Zoek anders eens iets op over incubatietijd.
Nogmaals, de meeste mensen die ik ken houden aan dat als er gewerkt kan worden, er gewerkt wordt. Misschien is jouw ervaring of omgeving anders. Als veel mensen zich vaak ziek melden, lijkt het me eerder een cultuurprobleem, en dat zou ik op andere manieren aanpakken.En ja, mensen bepalen zelf of ze zich ziek melden. Ziek melden is een keuze. En daarmee stel ik niet dat die keuze fout is, maar het is en blijft een keuze. Jij kiest er letterlijk voor om niet naar je werk te komen. En dat kan komen omdat je in een ziekenhuisbed ligt, 40 graden koorts hebt, een kater hebt, een kneuzinkje in je duim hebt, of gewoon geen zin hebt. En ik vind dat de werkgever dan best een incentive mag geven om die keuze positief te beïnvloeden, immers kost het hem hoe dan ook geld. Vaak gaat het dan om kortdurend verzuim. Geen werkgever zal je die bonus weerhouden als je een gebroken been hebt.
Mlmn12 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:03:
Oké, nu ik..
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Members only:
Inloggen
Heel wat anders maar ga eens praten bij de netbeheerder in jouw buurt (Enexis, Liander). Beide partijen schreeuwen om mensen, vooral in de midden/hoogspanning. Compleet andere tak van sport maar uit eigen ervaring mooi vak. Goed salaris al ga je denk ik niet direct op 3500 starten met je nog geen 30 jaar. Werkdruk valt over het algemeen mee, goed pensioen en overige regelingen.Mlmn12 schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:03:
Oké, nu ik..
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Ik ben zelf werkzaam bij een netbeheerder en deze hebben absoluut een goede cao, salaris en prima secundaire arbeidsvoorwaarden
Members only:
Inloggen
Best wel tevreden al zeg ik het zelf
[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 26-08-2018 19:50 ]
"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"
Members only:
Inloggen
Geplaatst in het buitenland door mijn NL werkgever en tevreden over mijn package. Voornamelijk de netto vergoedingen zorgen voor een leuke extra. Doorgroei mogelijkheden zijn zeker aanwezig en ik weet me goed te vermaken/ontwikkelen
Dat is een hoog salaris. Veel geswitcht of wat maakt je uniek?Angelus64x schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 20:14:
***members only***
well done!
Het werk is ook zeker wel erg interessant, afwisselend en leuke projecten. Maar je gaat uiteindelijk toch voor de centen in werken. Het grote verschil kan ik daar nu niet meer verkroppen.Dat zou wel beter moeten kunnen, ja. Je werk lijkt me dan wel weer leerzaam en interessant: Het is iets wat ik ook graag zou doen. Ik merkte al wel dat er in de elektronica minder werk is, en het een stuk minder betaalt dan in de software. Als je het interessant vind zou je eens kunnen kijken naar iets in de software.
En trouwens, als je iets vind rond de randstad wat meer voor starters is: Ik hou me aanbevolen
Elektronica is idd een kleiner wereldje en lonen liggen er iets lager. Ik ga me nu oriënteren om te kijken wat er mogelijk is en als het niet toereikend is dan ga ik wel kijken of andere branch mogelijk of eventueel SW ontwikkelaar
. Heb er eerder van gehoord alleen te ver weg, btochbbedankt voor de suggestieNiet heel dichtbij, maar in Ruurlo zit een bedrijf waarvan ik heb gehoord dat ze wel leuk betalen.
Misschien is het wat voor je.
Technische Automatisering ligt in de lijn van jouw studie en betaald en stuk beter. Je kan ook naar een alewijnse bijvoorbeeld die geven volgens mij ook een stuk meer voor niet software elektro.ybos schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 17:31:
[...]
Heel wat anders maar ga eens praten bij de netbeheerder in jouw buurt (Enexis, Liander). Beide partijen schreeuwen om mensen, vooral in de midden/hoogspanning. Compleet andere tak van sport maar uit eigen ervaring mooi vak. Goed salaris al ga je denk ik niet direct op 3500 starten met je nog geen 30 jaar. Werkdruk valt over het algemeen mee, goed pensioen en overige regelingen.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.