Sinds deze maand onderstaand salarispakket. Het probleem voor zover ik het zie is vooral dat het binnen mijn sector redelijk hoog is voor een senior front-end web developer. Andere werkgevers die in de running waren konden niet in de buurt komen van deze consultancy baan. Tenzij ik internationaal wilde gaan werken, maar dan moest ik direct 8 weken naar Dubai waar ik geen zin in had
Mijn vorige bruto maandloon was €3600/maand bij 32 uur per week. En nu verdien ik iets meer dan €5000/maand bij 36 uur per week

Ik heb een aantal werkgevers tegen elkaar uitgespeeld en goed zitten bluffen tijdens onderhandelingen. Blijft een leuk spelletje. Ik ben blij
Onderstaand op 40 uren berekend. Ik werk 36 uren, dus dat kan allemaal naar rato naar beneden. Ik ben van mening dat een weergave van 40 uren een betere vergelijking oplevert voor anderen, want part-time uren geven een vertekend beeld.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: Geen
• Werkervaring: 18 Jaar
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: Front-end web developer
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Randstad regio
• Uren/week: 40
• Reistijd: Max. 30 minuten enkele rit
• Werkdruk: Normaal (laag)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5625,--
• Vakantiegeld: 8% dus € 5400,-- per jaar
• Dertiende/veertiende maand: ---
• Pensioeninleg per jaar: Ja, geen idee hoeveel
• Mobiliteit per jaar: € 7200,-- vervoersbudget (maak ik geen gebruik van dus zit al bovenop bovenstaand salaris inbegrepen)
• Overige: € 140,-- en 19 cent per gemaakte kilometer wat neerkomt op +€200 per maand op dit moment
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Grofweg € 75.000,--
• Winstdeling/bonus: Tussen de € 10.000,-- en €12k per jaar
Dus all-in komt het uit op minimaal € 85k+ per jaar. Hooguit €90k, al naargelang mijn gemaakte uren en overwerk en mogelijk meer lucratieve opdrachten in de toekomst.
Nogmaals: In mijn geval werk ik 36 uur per week, dus alle bovenstaande zaken kunnen naar rato naar beneden.
Ik vraag mij nu af wat de volgende stap moet gaan zijn (over een paar jaar). Consultancy is persoonlijk bedoeld als voorbereiding op een mogelijke switch naar freelance, maar ik ken freelancers die op jaarbasis minder verdienen. En zij moeten zelf hun vakantiedagen betalen, en verzekeringen, en maken lange dagen, en doen zelf acquisitie, et cetera. Dat is gewoon keihard werken en lange dagen maken. Dat heb ik nu absoluut niet.
Gouden handboeien noemen ze dit. Dat wordt nog een probleem zodra ik weg wil