Termen als 'manager' of 'senior' hebben alleen waarde binnen een bedrijf, daarbuiten zegt het niets over wat iemand doet. Geen manager of senior waar ik werk die voor 60k z'n bed uit komt.gerlof92 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:11:
[...]
Uiteraard zijn er uitzonderingen maar 60k salaris per jaar voor een starter is echt uit de lucht gegrepen.
Dit verdient een manager of senior consultant.
Nee natuurlijk niet, die doen het voetenwerk voor de partner die voor 0.1 FTE en senior die voor 0.5 FTE aan het project verkocht is. Die ervaring krijgen ze snel genoeg met 80 uur per week bikkelenSissors schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:26:
[...]
En een net afgestudeerde MSc'er ga je 60k per jaar betalen voor die strategie? Want dat is iets waar je geen enkele ervaring voor hoeft te hebben?
Extreem? Het kan hoger hoor, de echt grote jongens betalen ook wel meer, om over de financiële sector nog maar te zwijgen waar je nog eens 100% van je salaris als bonus kan krijgen.Er is vast iemand weleens net afgestudeerd en heeft dat gekregen. En er is vast zelfs iemand die dat niet kreeg door in zijn vaders bedrijf te werken, of omdat hij orthodontist is. Maar buiten dat om is het echt een extreem startsalaris wat na geen enkele studie als realistisch kan worden gezien.
Mijn persoonlijke referenties voor deze bedragen hoef je natuurlijk niet geloven, m'n eerste jaaropgave ga ik natuurlijk ook niet delen
BCG Associates met 0-1 jaar ervaring gemiddeld €51k
Bain Associates met 0-1 jaar ervaring gemiddeld €52k
McKinsey Associates met 0-1 jaar ervaring gemiddeld €104k
Dat zijn gemiddelde salarissen, dat de range dus niet €34-35k is maar dat €60k in de range ligt lijkt me dus duidelijk. Ik zeg niet dat iedereen met een master in archeologie zulke bedragen kan vragen, maar we hebben het hier vaak over Tweakers met technisch relevante studies, die kunnen best in aanmerking komen voor zulke banen. De teneur in dit topic is meestal eentje van "Vraag maar niet te veel, bouw eerst maar werkervaring op! Dat salaris komt later wel." En vervolgens zeuren dat IT'ers zo slecht betaald krijgen
[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 12-06-2018 21:23 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl