The devil is in the details.
Al met al nu redelijk tevreden.
Hier een paar jaar meer werkervaring opdoen, en dan waarschijnlijk dichter in de buurt proberen een soortgelijke baan te vinden.
Gemiddeld hebben andere werkgevers ook nog secundaire arbeidsvoorwaarden en deze kunnen flink meetellen.mauro101 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 10:27:
Bedankt voor je input, als ik het topic doorzoek zit je wel redelijk een de hoge kant van het gemiddelde, zelfs t.o.v. een 40 uur salaris. Is de vraag naar developers de laatste maanden flink toegenomen? (merk wel dat m'n linkedin steeds vaker wordt bezocht)
Je krijgt geen vakantiegeld (is verplicht) en geen pensioen en waarschijnlijk weinig vakantiedagen. Is er budget voor cursussen?
Natuurlijk mag je private lease doen, maar zou ik met jouw salaris niet zomaar doen, behalve als je een vast contract hebt. Het nadeel van private lease is dat alle risico's bij jou liggen en dat je een BKR notering krijgt (stel dat je een huis wil gaan kopen, kan dat flink in je nadeel zijn).
Werk je op eigen laptop of krijg je deze wel van werkgever? Als je werkgever zo laag in salaris gaat zitten en geen secundaire arbeidsvoorwaarden biedt, zou ik inzetten op een winstdeling.
Ja, dat is ook wel zo ongeveer hoe het bij ons is al zul je niet snel 6,5K verdienen ex bonus als consultant. Wij hebben maand bonussen dus je zou wel 5,5K bruto vast per maand kunnen krijgen en een maandelijkse bonus van 1000,-. Maar de jongens die bij ons dit verdienen zitten echt wel in de top en hebben ook veel verantwoordelijkheden en vaak extra taken naast het draaien van je uren bij een klant.Mugwump schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:23:
[...]
Bij ons lopen BI functies van pakweg 2k tot 8k p.m., maar dat hangt er dus nogal vanaf of je junior developer of lead architect bent.
Een senior dev zit op 3,5k-5k p.m. en een consultant (wat bij ons wel een iets meer commerciële functie is) loopt uiteen van 5k-6,5k.
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO 4 ICT-Beheerder
• Certificaten: MCSA Windows 10, MCSA Office 365
• Werkervaring: 2 jaar (zelfde werkgever )
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: ICT Engineer / Servicedesk
• Werkgever/branche: IT Detachering
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant / Gelderland
• Uren/week: 40
• Reistijd**: 2 uur per dag
• Werkdruk: laag/gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2100
• Vakantiegeld: €1900
• Dertiende/veertiende maand: €n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: € Geen idee
• Mobiliteit per jaar:* Standaard auto, Renault Clio 2017 + tankpas(unlimited prive rijden) fiscale bijtelling van €380 bruto per maand
• Overige: Laptop & Telefoon van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €27.100
• Winstdeling/bonus: Nvt
Begonnen met 1850, na de eerste jaar gestegen naar 1950 en de tweede jaar 2100.
Wat ik vrij matig vind...
Heb in 2018 nu mijn dubbele MCSA behaald, ben benieuwd dat het nieuwe aanbod gaat worden.
Ben zeker nog van plan minimaal 2-3 certificaten te behalen dit jaar.
Een fiscale waarde van 380,- voor een Clio kan nietUnknown01 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:12:
• Mobiliteit per jaar:* Standaard auto, Renault Clio 2017 + tankpas(unlimited prive rijden) Fiscale waarde van €380
Hehe oeps, kosten per maand bedoelde ik natuurlijk.DypFrys schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:23:
[...]
Een fiscale waarde van 380,- voor een Clio kan nietDaar kan Renault geen Clio's voor bouwen
Dat lijkt me dan nog niet kloppen. Tenzij je het over bruto kosten hebt. jij rijd geen Clio van 49k euro neem ik even aan.Unknown01 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:26:
[...]
Hehe oeps, kosten per maand bedoelde ik natuurlijk.
Yes, is inderdaad een brutobedrag.Equator schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:58:
[...]
Dat lijkt me dan nog niet kloppen. Tenzij je het over bruto kosten hebt. jij rijd geen Clio van 49k euro neem ik even aan.
• Leeftijd: 33 35
• Opleiding: MBO Tech. Informatica Niv. 4, ITILv3 Foundation
• Werkervaring: 8,5 jaar developer, sinds 2013 IT coordinator/project manager
• (Woon) Locatie: Leeuwarden
2. Wat doe je:
• Functie: IT coordinator/project manager
• Werkgever/branche: Openbaar vervoer
• (Werk) Locatie(s): Groningen (3/5), Amersfoort en Utrecht (2/5) 1 dag thuiswerk en de rest verdeeld over Groningen/Amersfoort/Utrecht met vaker dan niet maar 1 dag Groningen
• Uren/week: 40 (+ 1 keer in de drie weken een week storingsdienst en af een toe een weekje langer of korter naar eigen inzicht)
• Reistijd: heen en terug: Groningen 2 uur, Amersfoort/Utrecht 4 á 5 uur (volledig vergoed, extra reistijd is werktijd)
• Werkdruk: Wisselend, maar over het algemeen hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3563 3900
• Vakantiegeld: € c.a. 3426 4000 bruto (afhankelijk van gedraaide storingsdiensten)
• Dertiende/veertiende maand: EJU ca € 1000 (afhankelijk van gedraaide storingsdiensten)
• Pensioeninleg per jaar: € 0
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: Toeslag storingsdienst c.a.€ 3730 p/j € 4800 p/j, € 140 reiskosten p/m en nog een paar kleine andere onkosten vergoedingen en gratis met het OV (2e klas)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € pak hem beet 53k 56k
• Winstdeling/bonus: € 0
Niet echt een gigantische stijging. En ik begin mij steeds meer af te vragen of het helemaal marktconform is. Ik heb geen mensen 'onder' me. En ben een aantal maanden uit de running geweest. Wil binnenkort wel even het gesprek aangaan.
Pff wat een reistijden, daar moet je maar zin in hebben elke week ook als deze betaald zijn...Naj_Geetsrev schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:42:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s): Groningen (3/5), Amersfoort en Utrecht (2/5) 1 dag thuiswerk en de rest verdeeld over Groningen/Amersfoort/Utrecht met vaker dan niet maar 1 dag Groningen
• Uren/week: 40 (+ 1 keer in de drie weken een week storingsdienst en af een toe een weekje langer of korter naar eigen inzicht)
• Reistijd: heen en terug: Groningen 2 uur, Amersfoort/Utrecht 4 á 5 uur (volledig vergoed, extra reistijd is werktijd)
3. Wat verdien je:
• Vakantiegeld: € c.a. 3426 4000 bruto (afhankelijk van gedraaide storingsdiensten)
• Dertiende/veertiende maand: EJU ca € 1000 (afhankelijk van gedraaide storingsdiensten)
• Overige: Toeslag storingsdienst c.a.€ 3730 p/j € 4800 p/j, € 140 reiskosten p/m en nog een paar kleine andere onkosten vergoedingen en gratis met het OV (2e klas)
Niet echt een gigantische stijging. En ik begin mij steeds meer af te vragen of het helemaal marktconform is. Ik heb geen mensen 'onder' me. En ben een aantal maanden uit de running geweest. Wil binnenkort wel even het gesprek aangaan.
Je zit in het OV wereldje. Arriva toevallig? Daar zit ik momenteel namelijk ook. Voor iemand met MBO papieren heb je toch niet een verkeerd salaris. Je hebt wel aardig wat reistijd als dat een wekelijks schema is maar daar kan de werkgever niet veel aan doen, of wel?Naj_Geetsrev schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:42:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Wat me opvalt: 0,- pensioen inleg. Vergoeden zij je gehele pensioen? Ik ken de regeling hier toevallig en ik vond juist dat je hier een groot deel zelf moet betalen.
En 0,- mobiliteit. Hoe kan dat nou als je in OV wereld werkt? dan krijg je toch wel een OV kaart? Hier weet ik dat ze kilometer vergoedingen krijgen en dat je sowieso gratis met Arriva kan reizen.
Vroeg me af of dit redelijk marktconform is of dat er nog wat meer uit te halen valt.
*Moet opgemerkt worden dat huidige werkgever vooral richt op functionele consultancy waarbij mijn werk als ondersteuning dient bij projecten.
Lijkt me eigenlijk vrij laag, ik ben wat jaartjes terug met een vergelijkbare opleiding (MSc elektrotechniek/TU Delft) begonnen met ruim €50k. Sindsdien grote stappen gemaakt.Ystime schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:53:
***members only***
Vroeg me af of dit redelijk marktconform is of dat er nog wat meer uit te halen valt.
*Moet opgemerkt worden dat huidige werkgever vooral richt op functionele consultancy waarbij mijn werk als ondersteuning dient bij projecten.
Misschien eens tijd om rond te gaan kijken wat je echt waard bent.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik denk dat het gras bij de buren / opdracht gevers een stuk groener kan zijn. Maar dan moet je wel stappen maken die in lijn van je WO opleiding liggen.
Kijk niet meer echt op van reistijden. Groot gedeelte van de reistijd richt ik ook efficiënt in hoor, werk ook best veel vanuit de trein.alki schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:58:
[...]
Pff wat een reistijden, daar moet je maar zin in hebben elke week ook als deze betaald zijn...
Nee. Qbuzz. Voor alleen een MBO papiertje doe ik het zeker niet verkeerd. Met mijn babbel en mijn kunnen heb ik het redelijk ver geschopt. Ik probeer het reizen wel te beperken door zoveel mogelijk meeting virtueel te laten inplannen. Maar ik geloof er zelf heel erg in om face2face zaken te bespreken.DypFrys schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:00:
[...]
Je zit in het OV wereldje. Arriva toevallig? Daar zit ik momenteel namelijk ook. Voor iemand met MBO papieren heb je toch niet een verkeerd salaris. Je hebt wel aardig wat reistijd als dat een wekelijks schema is maar daar kan de werkgever niet veel aan doen, of wel?
Wat me opvalt: 0,- pensioen inleg. Vergoeden zij je gehele pensioen? Ik ken de regeling hier toevallig en ik vond juist dat je hier een groot deel zelf moet betalen.
En 0,- mobiliteit. Hoe kan dat nou als je in OV wereld werkt? dan krijg je toch wel een OV kaart? Hier weet ik dat ze kilometer vergoedingen krijgen en dat je sowieso gratis met Arriva kan reizen.
Begin te twijfelen over de pensioen inleg.
Bij mobiliteit had ik inderdaad de kosten voor een Altijd Vrij abonnement moeten invullen.
Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Voor de groei als consultant binnen 1 bedrijf in 6 jaar is dit normaal.Barrycade schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:25:
Ja ziet er voor een WO-er met 6 jaar ervaring wat mager uit. Zeker omdat er geen 13e maand bij zit. Alleen je leasebudget lijkt redelijk hoog.
Ik denk dat het gras bij de buren / opdracht gevers een stuk groener kan zijn. Maar dan moet je wel stappen maken die in lijn van je WO opleiding liggen.
BlaBlaBla
Ik ben het eens dat dat loon voor een WO opleiding en 6 jaar ervaring zeer mager is. Ik heb WO gedaan (psychologie) en zit op 58000 per jaar bruto na 6 jaar, waarbij ik na mijn postmaster weer een schaal omhoog ga.Strider schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:48:
[...]
Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen. Voor de groei als consultant binnen 1 bedrijf in 6 jaar is dit normaal.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Met lease?carpebios schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:58:
[...]
Ik ben het eens dat dat loon voor een WO opleiding en 6 jaar ervaring zeer mager is. Ik heb WO gedaan (psychologie) en zit op 58000 per jaar bruto na 6 jaar, waarbij ik na mijn postmaster weer een schaal omhoog ga.
Als ik kijk binnen de IT dienstverlener waar ik werk, is 3500 bruto + lease normaal met 6 jaar werkervaring.
[ Voor 13% gewijzigd door Strider op 04-06-2018 23:58 ]
BlaBlaBla
Als hij constinu ingezet is komt er nog ruim 700 euro bruto per maand bij wat zijn maandsalsris verhoogt tot ~ 4200 per maand. Toch al wat meer marktconform.carpebios schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:58:
[...]
Ik ben het eens dat dat loon voor een WO opleiding en 6 jaar ervaring zeer mager is. Ik heb WO gedaan (psychologie) en zit op 58000 per jaar bruto na 6 jaar, waarbij ik na mijn postmaster weer een schaal omhoog ga.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
1. Wie ben je:LordSynn schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 12:31:
[...]
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€77000
• Winstdeling/bonus: €1800-3600
• Leeftijd: 36
• Opleiding: WO Bsc Informatiekunde, (nog steeds bezig met) Msc BPMIT
• Werkervaring: ~10j
• (Woon) Locatie: Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Solutions Architect
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Uren/week: 36
• Reistijd: ~30m enkel
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ~€5300,-
• Vakantiegeld: ~€5090,-
• Dertiende/veertiende maand: ~3780 (6%)
• Pensioeninleg per jaar: ~€ 6500 wg (70/30 wg/wn)
• Mobiliteit per jaar: ~€1800
• Overige: Studie en cursussen vergoed, telefoon vd zaak, 30 onkosten, 2% potje voor cursussen, vrije dagen, etc.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€81000
• Winstdeling/bonus: €1900-3750
Verhoging gehad van 5%. Fantastisch werk, goede work/life balance en soortgelijke voorwaarden
Ok, aangezien je in Leeuwarden woont leek Arriva (Heerenveen) mij logischer, vandaar mijn gok. Ook veel mooier bedrijf dan die italianen ;-)Naj_Geetsrev schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:44:
Nee. Qbuzz. Voor alleen een MBO papiertje doe ik het zeker niet verkeerd. Met mijn babbel en mijn kunnen heb ik het redelijk ver geschopt. Ik probeer het reizen wel te beperken door zoveel mogelijk meeting virtueel te laten inplannen. Maar ik geloof er zelf heel erg in om face2face zaken te bespreken.
Begin te twijfelen over de pensioen inleg.. Ik val 'gewoon' onder CAO OV (dus met 25 vakantie dagen én 17 ATV dagen).
Bij mobiliteit had ik inderdaad de kosten voor een Altijd Vrij abonnement moeten invullen.
Ik heb gezien wat de mensen hier zelf een pensioen premie moeten betalen en dat was op basis van mijn salaris bijna 2x zoveel als wat ik betaal bij mijn huidige werkgever. Dat was dan volgens mij wel op basis van de andere CAO (er zijn er 2 begreep ik in OV land?). Misschien zit daar het verschil. Die hebben dan ook weer een 13/14de maand maar weer minder vakantiedagen.
was:
Heden:
Ik denk niet dat ik het slecht voor elkaar heb, zeker omdat vrouw lief een vergelijkbaar salaris verdient. Wat denken jullie?
To the dwarf, the cripple and the mother of madness!
Ik denk dat het best redelijk is zonder opleiding voor een helpdesk.maussie95 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:36:
***members only***
Let wel op de manieren waarop je kan doorgroeien, dit is erg belangrijk (ook voor je salarisontwikkeling)
Verwijderd
Agreed. Probeer eerst een goed opleidings budget te krijgen en certificaten te behalen. Dat is de beste manier van waardevermeerdering.Paralectic schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:40:
[...]
Ik denk dat het best redelijk is zonder opleiding voor een helpdesk.
Let wel op de manieren waarop je kan doorgroeien, dit is erg belangrijk (ook voor je salarisontwikkeling)
Paralectic schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:40:
[...]
Ik denk dat het best redelijk is zonder opleiding voor een helpdesk.
To the dwarf, the cripple and the mother of madness!
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
• Leeftijd: 32
• Opleiding: MBO 4 ICT-Beheerder
• Certificaten: MCITP, CISM, CISSP (en nog een aantal die ik ben vergeten).
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland
2. Wat doe je:
• Functie: Cyber Security Consultant
• Werkgever/branche: IT bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Overal in Nederland en soms Europa.
• Reistijd: 3 uur per dag, huidige klant (maar ik werk ook 2 dagen thuis).
• Werkdruk: Gemiddeld tot hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3500
• Vakantiegeld: €3360
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: 3000
• Mobiliteit per jaar: 10200 en ik rij een Audi A3.
• Overige: Laptop & Telefoon van de zaak. Daarnaast kan ik bijna alle trainingen volgen die ik wil zolang het maar betrekking heeft tot mijn werk.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €58560
• Winstdeling/bonus: nvt
Ondanks dat ik wordt doodgegooid met betere aanbiedingen ben ik erg tevreden met deze werkgever.
Ik ga wel binnenkort weer onderhandelen. Wat denken jullie? Iemand met een zelfde soort profiel?
[ Voor 4% gewijzigd door n3z op 05-06-2018 19:44 ]
• Leeftijd: 39
• Opleiding: WO Bsc Computer Science
• Werkervaring: 9 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: DevOps Engineer
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Uren/week: 36
• Reistijd: ~1uur enkel
• Werkdruk: gemiddeld/laag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4500
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: €4500
• Pensioeninleg per jaar: Goed geregeld, maar exacte bedragen weet ik niet.
• Mobiliteit per jaar: NS Business Card
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ???
Ik vraag me af wat jullie van dit aanbod vinden. Ik mag 1 a 2 dagen thuiswerken en dat spreekt me erg aan.
LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik ben het met je eens, ik wil ook zeker een tegenbod doen. Nu is het natuurlijk een soort verkapte bonus. Verraderlijke constructie aangezien ik er zelf weinig/geen invloed op heb natuurlijk.The Eagle schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:34:
@harm12 Zou het zo niet aannemen. Dat maakt je qua loon volstrekt afhankelijk van de perikelelen van de salesjongens. Als zij vinden dat jij standaard 75 euro waard bent (en da's een regulier tarief imho, zou wellicht zelfs 85 kunnen zijn) dan moeten ze dta ook betalen aan jou lijkt me. Ongeacht of ze je voor minder wegzetten. Bedrijfsrisico heeft dat, en dat proberen ze nu over jou af te wikkelen. Persoonlijk zou ik niet eens bij een dergelijke wekgever willen werken
Weet niet geheel zeker of dit de juiste locatie is, maar het leek mij de meest logische. Mocht dit het niet zijn hoor ik het graag.
Momenteel zit ik in de afronding van mijn afstudeerstage. Ik heb daarbij een vervolg aanbod gekregen om te kijken naar de mogelijkheden. Nu heb ik zelf geen idee wat ik daarbij als een 'normaal' loon mag zien.
De secundaire arbeidsvoorwaarden die al bekend zijn hierboven alvast wel opgenomen.
Ik was benieuwd aan welke range ik mag denken voor wanneer het loon ter spraken komt bij de sollicitatie voor de nieuwe functie.
Ligt erg aan je ervaring. 24 jaar, net afgestudeerd en 10 jaar ervaring roept natuurlijk vragen op: hoe dan? Zijn dat bijbaantjes, is de ervaring relevant etc etc..IMarks schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:10:
***members only***
Weet niet geheel zeker of dit de juiste locatie is, maar het leek mij de meest logische. Mocht dit het niet zijn hoor ik het graag.
Momenteel zit ik in de afronding van mijn afstudeerstage. Ik heb daarbij een vervolg aanbod gekregen om te kijken naar de mogelijkheden. Nu heb ik zelf geen idee wat ik daarbij als een 'normaal' loon mag zien.
De secundaire arbeidsvoorwaarden die al bekend zijn hierboven alvast wel opgenomen.
Ik was benieuwd aan welke range ik mag denken voor wanneer het loon ter spraken komt bij de sollicitatie voor de nieuwe functie.
HBO starter zou ik ergens rond de 2200 inschatten met 13de maand en 36 uur.
Ben op mijn 14de begonnen met bijbaantje inderdaad, bij de Mc Donalds, dit 5 jaar volgehouden. Vervolgens heb ik bij 2 werkgevers in totaal ongeveer 4 jaar webontwikkeling gedaan. Verder heb ik nog een half jaar project management gedaan.Pieter van Ras schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:59:
[...]
Ligt erg aan je ervaring. 24 jaar, net afgestudeerd en 10 jaar ervaring roept natuurlijk vragen op: hoe dan? Zijn dat bijbaantjes, is de ervaring relevant etc etc..
HBO starter zou ik ergens rond de 2200 inschatten met 13de maand en 36 uur.
Qua mobiel development vooral hobby matig ontwikkeling (android) en voor de opleiding (android en swift). Maar daarvoor net zo goed professionele applicaties al zeg ik het zelf (audio verwerking, threading, netwerk, Google play services api's ect)
Oftewel 4 jaar relevante werkervaring.IMarks schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 23:08:
[...]
Ben op mijn 14de begonnen met bijbaantje inderdaad, bij de Mc Donalds, dit 5 jaar volgehouden. Vervolgens heb ik bij 2 werkgevers in totaal ongeveer 4 jaar webontwikkeling gedaan. Verder heb ik nog een half jaar project management gedaan.
Qua mobiel development vooral hobby matig ontwikkeling (android) en voor de opleiding (android en swift). Maar daarvoor net zo goed professionele applicaties al zeg ik het zelf (audio verwerking, threading, netwerk, Google play services api's ect)
En dan is dat waarschijnlijk geen 4 jaar fulltime. Dus wordt het nog minder.MitchellHearth schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:38:
[...]
Oftewel 4 jaar relevante werkervaring.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Volgens mij is de keuze leaseauto vs ambtenarenvoordelen (36h, pensioen, vrijheid etc.).Serial-X schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:29:
***members only***
Wat zijn je groeimogelijkheden in je huidige baan en hoe bevalt het werken je?
Ik zou persoonljk niet meer gauw voor een detacheerder gaan werken. Naar mijn mening beloven de meeste
gouden bergen, maar eindig je vaak al snel als een nummertje met standaard (karig) groeipad.
Daar lijkt het wel op ja. De groeimogelijkheden in mijn huidige baan zijn redelijk beperkt. Ik kan nog doorgroeien naar een adviseursfunctie, maar dat betekent dat ik alle techniek los moet laten. Certificering of cursus zit er niet in vanuit de werkgever, alleen op eigen kosten en tijd. In de functie kan ik nog wel groeien qua inhoudelijke kennis.AequitasII schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:56:
[...]
Volgens mij is de keuze leaseauto vs ambtenarenvoordelen (36h, pensioen, vrijheid etc.).
Wat zijn je groeimogelijkheden in je huidige baan en hoe bevalt het werken je?
Het werken bevalt redelijk, maar er is niet veel uitdaging meer. Het is nu echter ook weer niet zo slecht dat ik weg moet.
Bedankt voor je toelichting. In een vervolggesprek zal ik extra aandacht besteden aan het groeipad, omdat dit juist een van de redenen is dat ik elders wil gaan werken.Ik zou persoonljk niet meer gauw voor een detacheerder gaan werken. Naar mijn mening beloven de meeste
gouden bergen, maar eindig je vaak al snel als een nummertje met standaard (karig) groeipad.
LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR
Ben ik het niet helemaal mee eens. Dat hangt ook van de detacheringsclub af waar je voor werkt. Bij een Brunel, ATOS, Cap (of andere grote speler) ben je idd snel een nummer en krijg je een berg management boven je. Ik werk voor een hele kleine (<10 man personeel) detacheerder en ervaar juist super veel vrijheid in het zelf regelen van opdrachten, prima salaris e.d..AequitasII schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:56:
[...]
Ik zou persoonljk niet meer gauw voor een detacheerder gaan werken. Naar mijn mening beloven de meeste
Ik vind een detacheerder met overheid vergelijken wel een erg groot verschil (ook in mentaliteit), daarnaast ben je bij de overheid ook gewoon een nummertje in de stroperige organisatie. Ga daar maar iets voor elkaar krijgen op IT gebied (uitzonderingen daar gelaten)...
Mooie CV zal dat maken! moet het toch vragen of je salaris wel hoog genoeg is aangezien wat je behaald heb.Kid Jansen schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:21:
***members only***
heb je al geprobeerd om te vergelijken met andere personen die een vergelijkbaar "cv" hebben?
Ik heb het even na gerekend, om precies te zijn is het 51 maanden waarvan 14 Full-time. De rest is part-time gemiddeld 2 tot 3 volledige dagen per week.DeluxZ schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:51:
[...]
En dan is dat waarschijnlijk geen 4 jaar fulltime. Dus wordt het nog minder.
Trots op je certificaten en dat mag best!Kid Jansen schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:21:
***members only***
Je hebt prima je best gedaan en dat wordt prima beloond.
Dik salaris & emolumenten, netjes
| Security Management |
Voor iemand met enkel vwo vind ik het een best prima salaris...agittunc schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:38:
[...]
Mooie CV zal dat maken! moet het toch vragen of je salaris wel hoog genoeg is aangezien wat je behaald heb.
heb je al geprobeerd om te vergelijken met andere personen die een vergelijkbaar "cv" hebben?
nee klopt, weet alleen niet hoe het zit kwa certificaten die je daarna haalt. maar hij heeft in ieder geval een sterk salaris.wimjongil schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:17:
[...]
Voor iemand met enkel vwo vind ik het een best prima salaris...
Fixed that for youwimjongil schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:17:
[...]
Voor iemand met enkel vwo vind ik het een best prima salaris op je 30e
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Voor een afgestudeerde HBO'er is 2500 volgens mij redelijk gebruikelijk. Bij multinationals wil dat wel eens hoger liggen. Dan ga ik wel uit van een 40u-werkweek.IMarks schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:10:
***members only***
Bij de grote detacheerders krijg je over het algemeen (als ik collega's en medestudenten/vrienden mag geloven) minder dan dat, maar wel een leaseauto.
Als IT'er met werkervaring zou je wel redelijk snel door moeten kunnen groeien.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ah ik ken de werkgever, je kan denken aan 2300-2400. Voor WO-afgestudeerden bieden ze 2500-2600.IMarks schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 22:10:
***members only***
Vergeleken met de andere banken bieden ze minder maar dat komt ook weer terug in de werkdruk.
[ Voor 5% gewijzigd door Xepos op 07-06-2018 16:03 ]
agittunc schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 10:38:
Mooie CV zal dat maken! moet het toch vragen of je salaris wel hoog genoeg is aangezien wat je behaald heb.
Thanks!bord4kop schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 11:41:
Trots op je certificaten en dat mag best!
Je hebt prima je best gedaan en dat wordt prima beloond.
Dik salaris & emolumenten, netjes
Even niets...
Salesforce is echt erg groot, dat is niet zomaar weg.FireDrunk schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:43:
@Kid Jansen Nou ben ik niet absoluut geen Salesforce kenner, maar is het niet sort-of gevaarlijk om maar in 1 ding gespecialiseerd te zijn? "Stel" dat Salesforce ooit omvalt, failliet gaat, whatever. Wat dan?
Daarnaast zijn er op erg veel gebieden mensen die zich specialiseren. Er zijn genoeg consultancy bedrijven/leveranciers die de implementatie van 1 tool doen bij bedrijven. Als je bijv. bij TOPdesk werkt, dan doe je alleen maar TOPdesk trajecten / implementaties / upgrades.
Als ik voor mezelf spreek doe ik graag veel verschillende dingen en ken inmiddels best veel tools (waarvan 2 a 3 op expert niveau) . Als ik wordt gedetacheerd bij een bedrijf ben ik snel genoeg up2speed om binnen 1 a max. 2 maanden volledig zelfstandig een voor mij nieuwe applicatie te beheren. Probleem is vaak dat de beheerders die er al lang op zitten langzaam "verstoffen" en niet meer scherp zijn omdat het een beetje doorsukkelt, maar goed, nu dwalen we af. Weer terug naar de quote, ik snap best dat je je in 1 tool specialiseert en de kans dat dit omvalt is erg klein. Daarnaast, als dit zou gebeuren dan moet je zorgen dat je veel migratie trajecten van de oude tool (in dit geval Sales Force) naar een nieuwe tool gaat doen waardoor je daar direct kennis van opdoet en je je volgende specialisme te pakken hebt.
Ik vind dat je moet doen wat je leuk vind en bij je past. Als dat specialist op 1 applicatie of platform is is dat prima. Als ik voor mijzelf spreek wil ik in een continue veranderende wereld zitten en vind ik het fijn om hierin mee te bewegen, nieuwe mensen, bedrijven, processen en applicaties te leren (en me vooral te verwonderen dat het eigenlijk overal er hetzelfde aan toe gaat, of het nu overheid, bank, verzekeraar, onderwijs, olie etc. is).
Ik ben namelijk puur gespecialiseerd in Microsoft technologie. Nu zie ik mijn kansen niet echt somber in. Maar mochten die omvallen zijn er nog genoeg bedrijven die er wel mee werken waar ik terecht kan. Zo ook met Salesforce. Ze zijn groot genoeg. Als die omvallen heb je nog genoeg klanten die je kunt migreren etc.
Ken genoeg 'specialisten' die zich focussen op veel kleinere specialismes. Als voorbeeld een react-js ontwikkelaar. Maar als react weer 'oud en achterhaald' is, leert ie een andere taal en kan ie daar mee verder.
Dat is zeker een risico, maar dat heb je altijd als je met één pakket werkt. Dat zal met met Microsoft, SAP en Oracle niet anders zijn. Dit risico wordt wel kleiner naarmate je meer richting architecture gaat, want dan wordt het meer conceptueel op veel vlakken. Sommige aspecten van architectuur zijn natuurlijk juist heel erg platformafhankelijk, maar zaken als enterprise integration patterns zijn bijvoorbeeld met elk platform van toepassing en bepaalde protocollen en frameworks worden ook op meerdere platformen gebruikt.FireDrunk schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:43:
@Kid Jansen Nou ben ik niet absoluut geen Salesforce kenner, maar is het niet sort-of gevaarlijk om maar in 1 ding gespecialiseerd te zijn? "Stel" dat Salesforce ooit omvalt, failliet gaat, whatever. Wat dan?
Laatst ook bij een meet-up geweest waar diverse certified technical architects een panel discussion hielden. Eén daarvan was hiervoor al architect voor een ander platform en heeft binnen twee jaar zich helemaal naar de top gewerkt voor Salesforce en is daar nu architect voor. Bij een overstap zal je waarschijnlijk wel een jaar of twee à drie een flinke pay cut moeten accepteren, maar daarna kan je dus alweer op hetzelfde niveau zitten.
Als je een T-vormig kennis profiel hebt dan heb je ervaring met diepe specialisatie. Wanneer je wisselt naar een andere techniek generaliseerd die kennis voor een deel. Mijn ervaring is dat je dan vaak kan redeneren vanuit verschillen. Je weet welke potentiële valkuilen er zijn en vergelijkt dit.Kid Jansen schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 10:34:
[...]
Laatst ook bij een meet-up geweest waar diverse certified technical architects een panel discussion hielden. Eén daarvan was hiervoor al architect voor een ander platform en heeft binnen twee jaar zich helemaal naar de top gewerkt voor Salesforce en is daar nu architect voor. Bij een overstap zal je waarschijnlijk wel een jaar of twee à drie een flinke pay cut moeten accepteren, maar daarna kan je dus alweer op hetzelfde niveau zitten.
Heb je een breed kennisprofiel en ga je de diepte in dan moet je juist al die valkuilen leren kennen.
[ Voor 98% gewijzigd door VidaR-9 op 06-07-2018 06:02 ]
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
ja in ieder geval je salaris is niet verkeerd. en met die certificaten zal je nog alleen maar omhoog gaan. zeker goed gedaan
Geen pensioen?VidaR-9 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:37:
***members only***
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO ICT N3
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: /
2. Wat doe je:
• Functie: ICT support engineer (huidig)
• Werkgever/branche: detachering
• (Werk) Locatie(s): /
• Reistijd**: 50 (heen en weer, Huidig)
• Werkdruk: rustig/normaal
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1.800,- (1.900,- bij volledig MCSA W10)
• Vakantiegeld: € 8% (1728,-)
• Dertiende/veertiende maand: €
• Pensioeninleg per jaar: €
• Mobiliteit per jaar:* € 0,19
• Overige: € alle certificeringen worden vergoed.
optioneel lease indien nodig
Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €23.328,-
Winstdeling/bonus: bonus afhankelijk van certificeringen. ligt aan mezelf
[ Voor 7% gewijzigd door agittunc op 08-06-2018 15:23 ]
Jawel, maar ken de specs niet uit mn hoofd. Redelijk standaard DC regeling met 1/3 eigen bijdrage volgens mij.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
De druk is af en toe enorm, maar inhoudelijk is nog steeds erg leuk en we kunnen binnen het team ook genoeg met elkaar lachen op de momenten dat de boog even niet gespannen staat. Zou uiteindelijk wel weer eens wat meer richting de techniek willen gaan, misschien over een paar jaar eens kijken of dat gaat passen. In ieder geval geen management meer, daar ben ik geheel van genezen
Hoe rol je hier in als iemand die basicly ongeschoold is?kellhus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:36:
***members only***
De druk is af en toe enorm, maar inhoudelijk is nog steeds erg leuk en we kunnen binnen het team ook genoeg met elkaar lachen op de momenten dat de boog even niet gespannen staat. Zou uiteindelijk wel weer eens wat meer richting de techniek willen gaan, misschien over een paar jaar eens kijken of dat gaat passen. In ieder geval geen management meer, daar ben ik geheel van genezen
Ik zie wel meer "salestijgers" in dit topic met soortgelijke salarissen.
Ik doe ook nog wat werk als freelance maar dat neem ik hier niet in mee omdat ik dit jaar eigenlijk niet meer meer dan 40 uren per week wil werken.
Volgens mij een prima salaris voor mijn leeftijd/opleiding. Verder zijn er mogelijkheden om door te groeien in salaris als ik extra certificaten haal of opleidingen doe (op kosten van de zaak).
Wel mis ik de pensioenopbouw die ik bij mijn vorige werkgever had.
Verder heb ik op korte termijn gesprekken dus mogelijk komt daar nog een mooi aanbod uit.
Ik ben wel benieuwd of er ook andere Magento developers zijn die wat willen delen, ik heb er niet veel kunnen vinden hier.
Compleet aan de onderkant beginnen, heel veel (over)werken de eerste jaren en aan het begin wat geluk hebben. Dat laatste zit hem voornamelijk in het feit dat je iemand in een bedrijf moet treffen die de potentie ziet en je een kans wil geven ondanks het ontbrekende papiertje.TaZTeD schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 22:12:
[...]
Hoe rol je hier in als iemand die basicly ongeschoold is?
Ik zie wel meer "salestijgers" in dit topic met soortgelijke salarissen.
Na een aantal jaar relevante ervaring schuift de balans tussen vereiste startkwalificatie en werkervaring op en kom je overal binnen o.b.v. aantoonbare competenties (en netwerk).
Zonder gekheid. Je moet een zekere mate van "schijt aan alles"-mentaliteit hebben om een dergelijk salaris af te kunnen dwingen.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Vaak genoeg gehad dat een verkoper iets had verkocht dat niet binnen dat budget mogelijk was en ook meerdere keren dat het überhaupt technisch niet mogelijk was, ongeacht tijd en budget.
Verwijderd
Leeftijd: 23 (wordt 24 als ik start
Opleiding: Medewerker beheer ICT mbo niveau 3 en ICT Beheer mbo niveau 4
Certificaten: Windows Operating System Fundamentals Windows 7 en Windows Server Administration Fundamentals
Werkervaring: 2 jaar
2. Wat doe je:
Functie: 1e lijns servicedesk+werkplekbeheer
Uren/week: 40
Reistijd: 1u per dag
3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): 1800
Vakantiegeld: 8% van het salaris
Vakantiedagen: 25
Dertiende/veertiende maand: Nee
Reisvergoeding: 6 euro per dag
Extra: Opleidingen worden gedeeltelijk vergoet
14k lijkt mij extreem veel, maar als het zo is, niks mis mee natuurlijkAmargedon schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 14:22:
***members only***
Even niets...
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2018 19:15 ]
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding:
- Propedeuse HBO Bedrijfskundige Informatica
- WO BSc Psychologie
- WO MSc HRM
• Werkervaring: Bijbanen (klantenservice, horeca)
2. Wat doe je:
• Functie: Product support
- prioriteren van user feedback
- collega's opleiden mbt product
- uitzoeken/documenteren huidige/toekomstige werking van product/bugs
• Werkgever/branche: Start-up
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 40u (overuren niet uitbetaald)
• Reistijd: 10min met de fiets
• Werkdruk: Nog niet bekend
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2.200
• Vakantiegeld: 8% (€2.112)
• Pensioeninleg per jaar: nvt
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: Apple equipment, lunch, sport abonnement; eerste contract is 7 maanden.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €28.512
[ Voor 5% gewijzigd door goldeneye22 op 12-06-2018 15:57 ]
Het basissalaris oogt mij eerlijk gezegd wat laag. Het is een start-up, wat dat kan verklaren, maar wat krijg jij daar verder voor terug? Een aandeel in het bedrijf? Zorg dat daar wat over vast komt te liggen!
- Geen reiskostenvergoeding
- Geen pensioen
Dat zijn dingen die simpelweg pijn gaan doen, zeker op termijn. Je bent 27 en zal echt vanaf dag 1 moeten gaan pensioensparen tenzij je op een grote pot (oud)geld al zit of een andere voorziening hebt of in de maak is om later in je oude dag te voorzien.
Wat de reiskosten betreft lijkt het nu allemaal koek en ei daar je dicht bij kantoor woont, maar als jij straks verhuist en dan buiten 020 wil gaan wonen, dan ga je er flink op inleveren.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Wat eerder ook is gezegd is, het startloon is niet bijzonder voor een 27 + HBO. Daarnaast zijn de secundaire voorwaarden ook bjina niet bestaand. De dertiende maand is nog discutabel, maar pensioen en mobiliteit niet. Pensioen is super belangrijk, om dat later in te halen is erg lastig.goldeneye22 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:31:
In juli ben ik klaar met mijn master HRM, maar ik heb ingezien dat ik toch meer de IT kant op wil. Bij mijn huidige werkgever kan ik doorstromen in onderstaande functie (bestaat nog niet, dus omschrijving is nog heel globaal), waarin ik een redelijk breed beeld kan krijgen van het werkveld en evt kan inzien waarin ik wil specialiseren/doorontwikkelen. Het is een vrije functie, waarin ik dus zelf mijn rol moet creëren. Ik heb onderstaand voorstel ontvangen en ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Propedeuse HBO Bedrijfskundige Informatica, BSc Psychologie, MSc HRM
• Werkervaring: Bijbanen (klantenservice, horeca)
2. Wat doe je:
• Functie: Product support
- prioriteren van user feedback
- collega's opleiden mbt product
- uitzoeken/documenteren huidige/toekomstige werking van product/bugs
• Werkgever/branche: Start-up
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 40u
• Reistijd: 10min met de fiets
• Werkdruk: Nog niet bekend
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2.200
• Vakantiegeld: 8% (€2.112)
• Pensioeninleg per jaar: nvt
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: Apple equipment, lunch, sport abonnement; eerste contract is 7 maanden.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €28.512
Reiskosten word misschien later een punt als je gaat verhuizen en km's moet gaan maken..
Is meer dat ik eerst het product leer kennen binnen het bedrijf en daarna verder ga als consultant.Kid Jansen schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:04:
Vrij standaard voor HBO starter. Alleen geen lease-auto? Dat is wel lastig als consultant lijkt mij.
Ik zou sowieso meer vragen dan €100,- bij het behalen van je MCSA W10, schandalig voor woorden dat durven om een miezerig €100 bruto erbij te geven.agittunc schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:22:
Dacht zal mijne er ook maar bij zetten. misschien lage salaris maar aangezien het mijn eerste officiele baan is buiten school is het tedoen.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO ICT N3
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: /
2. Wat doe je:
• Functie: ICT support engineer (huidig)
• Werkgever/branche: detachering
• (Werk) Locatie(s): /
• Reistijd**: 50 (heen en weer, Huidig)
• Werkdruk: rustig/normaal
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1.800,- (1.900,- bij volledig MCSA W10)
• Vakantiegeld: € 8% (1728,-)
• Dertiende/veertiende maand: €
• Pensioeninleg per jaar: €
• Mobiliteit per jaar:* € 0,19
• Overige: € alle certificeringen worden vergoed.
optioneel lease indien nodig
Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €23.328,-
Winstdeling/bonus: bonus afhankelijk van certificeringen. ligt aan mezelf
Krijg in de nieuwe baan meer verantwoordelijkheden en mogelijkheid tot opbouwen kennis/ervaring, maar vindt het aanbod niet heel bijzonder moet ik zeggen. Had er meer van verwacht.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Komt op mijn over als een bedrijf dat zijn zaakjes niet goed op orde heeft en dat over de rug van de medewerkers probeert te fixen.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Buiten vakantiewerk heb ik nog nooit per uur gewerkt, kan me er ook niet zo heel veel bij voorstellen om daar zo gedetailleerd mee bezig te zijn eerlijk gezegd.
Gaat uiteraard alleen op als het vrijwillig is, als jij om wat voor reden dan ook direct weg wilt maar perse moet blijven dan zou ik dat ook als overwerk zien (zeker als het structureel is).
[ Voor 21% gewijzigd door assje op 12-06-2018 15:56 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 08:56:
@goldeneye22
Het basissalaris oogt mij eerlijk gezegd wat laag. Het is een start-up, wat dat kan verklaren, maar wat krijg jij daar verder voor terug? Een aandeel in het bedrijf? Zorg dat daar wat over vast komt te liggen!
- Geen reiskostenvergoeding
- Geen pensioen
Dat zijn dingen die simpelweg pijn gaan doen, zeker op termijn. Je bent 27 en zal echt vanaf dag 1 moeten gaan pensioensparen tenzij je op een grote pot (oud)geld al zit of een andere voorziening hebt of in de maak is om later in je oude dag te voorzien.
Wat de reiskosten betreft lijkt het nu allemaal koek en ei daar je dicht bij kantoor woont, maar als jij straks verhuist en dan buiten 020 wil gaan wonen, dan ga je er flink op inleveren.
Thanks voor de duidelijke onderbouwing! @AllSeeyinEye @VerwijderdVerwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:10:
[...]
Wat eerder ook is gezegd is, het startloon is niet bijzonder voor een 27 + HBO. Daarnaast zijn de secundaire voorwaarden ook bjina niet bestaand. De dertiende maand is nog discutabel, maar pensioen en mobiliteit niet. Pensioen is super belangrijk, om dat later in te halen is erg lastig.
Reiskosten word misschien later een punt als je gaat verhuizen en km's moet gaan maken..
- Pensioenregeling is inderdaad wel iets waar verandering in moet komen (en ook binnenkort zal gaan veranderen, als het goed is).
- Daarnaast worden reiskosten wel vergoed (€0,19 p/km als ik het goed heb), maar momenteel maak ik daar geen gebruik van, vandaar de nvt.
Het lijkt er dus op dat onderhandelen geen verkeerd idee is.
Lijkt me echter wel dat je hier doordat het een startup is sneller zou kunnen doorgroeien, of wellicht door aandelen kan meedelen in het succes van het bedrijf.
Pensioenopbouw is sowieso een must zoals anderen al aangaven...
Volgens mij zit je idd rond dat soort bedragen bij de doorsnee detacheringsbureaus voor 'consultants' (a.k.a. programmeurs). Maar strategy consultancy zit toch echt op een ander level, dan loopt de range al snel richting de 60k voor MSc's.Atanamir schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:01:
@goldeneye22 Omdat dit een start-up is vind ik het basis salaris niet heel vreemd. Bij de grote (IT) consultancy partijen liggen startsalarissen voor MSc'ers rond de 34-35K geloof ik.
Als startsalaris?fsfikke schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:15:
[...]
Volgens mij zit je idd rond dat soort bedragen bij de doorsnee detacheringsbureaus voor 'consultants' (a.k.a. programmeurs). Maar strategy consultancy zit toch echt op een ander level, dan loopt de range al snel richting de 60k voor MSc's.
Met 10k aan mobiliteit, 10k aan pensioeninleg en een dertiende maand zit je al bij 2850 in de maand op 60k aan jaarlijks package. Dus zo gek is dat niet.
Ja, en dan heb ik pensioen niet meegeteld (net als mobiliteit wat niets in een package te zoeken heeft). Maar goed, in dit topic ligt de focus natuurlijk dichter bij het meer typische IT detacheringswerk, daar schijnen mensen met een stuk minder genoegen te nemen
[ Voor 36% gewijzigd door fsfikke op 12-06-2018 17:29 ]
Mobiliteit ga je toch niet meerekenen als package? Dat heb je gewoon nodig om je werk te verrichten. Dat je je leaseauto prive mag gebruiken zie ik nog wel als voordeel, maar de waarde daarvan is veel lager dan je totale leasebudget. Een kilometervergoeding zie ik ook niet als onderdeel van je package, want wat heb je nu liever:AllSeeyinEye schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:41:
[...]
Met 10k aan mobiliteit, 10k aan pensioeninleg en een dertiende maand zit je al bij 2850 in de maand op 60k aan jaarlijks package. Dus zo gek is dat niet.
1. vijf minuten van je werk wonen en op de fiets gaan of
2. twee uur van je werk wonen, maar wel een kilometervergoeding die niet kostendekkend is om met de auto te gaan
Netto ben je beter af op de fiets, maar je "jaarlijkse package" zou hoger zijn indien je met de auto gaat. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling bij de vergelijking
Pensioen vind ik ook nogal raar om mee te rekenen bij je package. Het is wel degelijk veel bepalend, maar erg lastig te vergelijken. Premies zijn vaak leeftijdafhankelijk en (de premie van) een pensioen van de fonds van een grote CAO is totaal niet te vergelijken met (bijvoorbeeld) een beschikbare premie pensioen. Van dat laatste weet je als werknemer uberhaupt niet wat de werkgever aan premie betaald en dat is eigenlijk ook niet relevant. Je weet namelijk wat je aan pensioen opbouwt en dat is het enige dat voor je als werknemer telt. Veel zinvoller zou het dus zijn om te vermelden wat voor soort pensioen je opbouwt en hoeveel premie je daar zelf voor moet afdragen.
Dit topic is deels een ego boost en ik gun iedereen een zo hoog mogelijk loon, maar men rekent zich nu wel heel erg rijk met dit soort fratsen. Succes met de hypotheekaanvraag als je zo rekent
Uiteraard zijn er uitzonderingen maar 60k salaris per jaar voor een starter is echt uit de lucht gegrepen.fsfikke schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:23:
[...]
Ja, en dan heb ik pensioen niet meegeteld (net als mobiliteit wat niets in een package te zoeken heeft). Maar goed, in dit topic ligt de focus natuurlijk dichter bij het meer typische IT detacheringswerk, daar schijnen mensen met een stuk minder genoegen te nemen
Dit verdient een manager of senior consultant.
Dat is dus €37k per jaar. Met €15k pensioen grondslag, blijft er €22k over. Om dan €10k pensioeninleg te hebben moet je werkgever bijna 50% pensioen uitbetalen. Dat is echt idioot hoog. (Net als overigens een €10k leasebudget met dat salaris).AllSeeyinEye schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:41:
[...]
En een net afgestudeerde MSc'er ga je 60k per jaar betalen voor die strategie? Want dat is iets waar je geen enkele ervaring voor hoeft te hebben?fsfikke schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:15:
[...]
Volgens mij zit je idd rond dat soort bedragen bij de doorsnee detacheringsbureaus voor 'consultants' (a.k.a. programmeurs). Maar strategy consultancy zit toch echt op een ander level, dan loopt de range al snel richting de 60k voor MSc's.
Er is vast iemand weleens net afgestudeerd en heeft dat gekregen. En er is vast zelfs iemand die dat niet kreeg door in zijn vaders bedrijf te werken, of omdat hij orthodontist is. Maar buiten dat om is het echt een extreem startsalaris wat na geen enkele studie als realistisch kan worden gezien.
Dat is inderdaad het startsalaris bij strategy consultancy (exclusief bonus en leasebudget)…Sissors schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:26:
[...]
En een net afgestudeerde MSc'er ga je 60k per jaar betalen voor die strategie? Want dat is iets waar je geen enkele ervaring voor hoeft te hebben?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.