Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.035.927 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomahawks
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 10:19
CaDje schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Bijzonder constructie, maar als jij 70% van het verschil tussen kostprijs en klantprijs krijgt, blijft er dan niet heel weinig over voor je werkgever?
Voldoende om een office ruimte en minimale overhead (een directeur, accountmanager en 0,5 FTE office manager) van te betalen en winst te maken. In feite neem je met deze constructie een stukje risico, want buiten opdrachten val je terug in salaris. Gezien de markt en mijn vaste lasten vind ik dit echter meer dan geoorloofd, zonder meteen naar 0 te gaan zoals een ZZP'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Nu online
Leeftijd: 30
Opleiding(en): Middelbaar onderwijs + TSO3 opleiding "computertechnicus"
Certificaten: ITIL behaald, ISTQB en Kepner Tregoe zijn in the making
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Application Support Engineer

Vakantiegeld: Ongeveer 75% van een bruto maandloon
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand en vakantiegeld
Laptop: Lenovo T440s
GSM: Eigen dualsim, wou geen Samsung van de zaak. Abonnement van het werk.
Leaseauto: Geen.
Werkweek: 37,5 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Flexibele uren, maaltijdcheques, premie op basis van evaluatie, hospitalisatieverzekering, gratis fruit en frisdrank.
Land: BE
Regio: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Reistijd: 80min, helaas

Maand salaris (bruto): 2900

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

CaDje schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:55:
[...]

Bijzonder constructie, maar als jij 70% van het verschil tussen kostprijs en klantprijs krijgt, blijft er dan niet heel weinig over voor je werkgever?
Mwah, vrij typische mid-lance constructie. Er zit typisch ook al een stukje overhead verwerkt in de kostprijs.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
thomahawks schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:43:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Omgeving Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Scrum master / Test consultant
• Werkgever/branche: Kleine test detacheerder (+/- 30 man) met zuster bedrijven in Agile detachering, JAVA & .NET detachering en BI detachering.
• (Werk) Locatie(s): Afhankelijk van opdracht, maar er wordt altijd gekeken naar reistijd/afstand
• Uren/week: 40
• Reistijd: 35 min met de auto
• Werkdruk: gemiddeld, vooral afhankelijk van de opdracht. Meetings van de werkgever zijn niet verplicht en buiten werktijd wordt nauwelijks iets van je verwacht. Dit is vooral eigen verantwoordelijkheid.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): gemiddeld € 6500
Toelichting: Dit betreft een mid-lance constructie. M'n basis salaris is € 2900 (uitgangspunt voor pensioen, vakantiegeld etc.) samen met de leasekosten (á € 1150) wordt omgezet in een kostprijs per uur (€ 52,66). Van het verschil tussen kostprijs en klanttarief krijg ik 70% netto als bonus, in mijn geval iets meer dan € 25 euro per uur. In een goede maand met 23 werkdagen en geen feestdagen loopt de bonus op tot € 4600 (€ 7500 incl. basis salaris). Rekening houdend met vakantiedagen, feestdagen etc. kom ik gemiddeld uit op totaal € 6500 per maand.

• Vakantiegeld: 8%
• Vakantiedagen: 26
• Dertiende/veertiende maand: NVT
• Pensioeninleg per jaar: 2/3 door werkgever
• Mobiliteit per jaar: Auto praktisch naar eigen keuze, maar beinvloed wel je kostprijs en je bonus per uur. Ik heb gekozen voor een Toyota Auris ST voor 50.000 km per jaar
• Overige: 60 euro vergoeding per maand voor telefoon/internet

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): > € 80.000 excl. lease auto
• Winstdeling/bonus: € 1 euro per declarabel uur bij behalen targets

Heb het erg naar mijn zin bij mijn huidige werkgever. We hebben geen beoordelingen, maar m'n 'baas' komt elk jaar langs om te vragen wat hij voor me kan doen dat jaar. Een weekje geleden zijn we een lang weekend naar Noorwegen gegaan voor ons jubileum. Mocht iemand meer willen weten, PM me dan vooral. We staan altijd open voor goede kandidaat tester/ontwikkelaar/scrummaster.
Werk zelf ook bij midlance organisatie en zou nooit met zo'n constructie zoals jij hebt akkoord gaan. Je neemt veel te veel risico voor iets meer salaris. Je werkt de eerste anderhalve week van de maand voor je auto en je pensioen. Midlance werkt alleen als je kosten laag zijn en reistijd kort is. Nu heb je een duur leasecontract met 50k kilometer per jaar. Daarnaast is je bonusconstructie heel raar en zal niet netto wezen. Wie berekent die kostprijs? Ik krijg gewoon 70% van mijn uurtarief zonder fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 19:49

3DDude

I void warranty's

DeveloperNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:03:
[...]

Werk zelf ook bij midlance organisatie en zou nooit met zo'n constructie zoals jij hebt akkoord gaan. Je neemt veel te veel risico voor iets meer salaris. Je werkt de eerste anderhalve week van de maand voor je auto en je pensioen. Midlance werkt alleen als je kosten laag zijn en reistijd kort is. Nu heb je een duur leasecontract met 50k kilometer per jaar. Daarnaast is je bonusconstructie heel raar en zal niet netto wezen. Wie berekent die kostprijs? Ik krijg gewoon 70% van mijn uurtarief zonder fratsen.
Volgens mij is dit Cimsolutions.. die hebben zeer goede reviews op glassdoor? (niet dus ;))

*disclaimer kan het fout hebben maar zat hier ook heel even naar te kijken... :P

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesiredPeanut
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-08 21:47
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: WO Economie (volgende maand afgerond)
• Werkervaring: ~5 jaar als freelancer, werk nu 2 jaar bij huidige werkgever
• (Woon) Locatie: Alkmaar

2. Wat doe je:
• Functie: Front-end web developer
• Werkgever/branche: Web dev voor klanten
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 32
• Reistijd**: 45 minuten
• Werkdruk: laag/normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3000 (op basis van 40 uur)
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: € -
• Mobiliteit per jaar:* € -
• Overige: Opleidingsbudget, OV vergoed

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38.880
• Winstdeling/bonus: € -

Op zich best tevreden, goed te doen in combinatie met studie, werkdruk is niet hoog en het is allemaal erg flexibel. Denk wel dat ik met 5-6 jaar relevante ervaring en een WO-papiertje nog wat meer zou moeten kunnen verdienen straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomahawks
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 10:19
3DDude schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 00:18:
[...]

Volgens mij is dit Cimsolutions.. die hebben zeer goede reviews op glassdoor? (niet dus ;))

*disclaimer kan het fout hebben maar zat hier ook heel even naar te kijken... :P
Daar heb ik wel een aanbieding van gekregen in het verleden, maar die hebben geen dergelijke constructie voor zover ik weet en met de reviews op glassdoor had ik ook geen behoefte om daar mee in zee te gaan. Die baas komt niet elk jaar langs met de vraag wat hij voor je kan doen dat jaar, volgens mij.
DeveloperNL schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 14:03:
[...]

Als je een percentage van je uurtarief krijgt lijkt mij het risico groter, je valt immers terug naar 0 als je op de bank zit, en loont het om freelancer te worden. In mijn ogen spreek je dan ook niet meer van midlance. Midlance is m.i. als je contract bestaat uit een significant vast component en een significante variabele component.

Het leasecontract is inclusief benzine en het kilometrage is een eigen keuze geweest. Kostprijs wordt bepaald middels een transparante formule. De bonus is wel netto, wat niet betekent dat ik het volledige bedrag netto krijg, maar dat rekening houdend met de belastingdruk van de werkgever en werknemer de verdeling van de bonus na belasting 70/30 is. Dat is niet raar, maar transparant. En hoe je erbij komt dat ik de eerste anderhalve week van de maand werk voor mijn auto en pensioen werk snap ik niet. Ook als ik maar 1 uur werk in een maand krijg ik mijn basissalaris, leaseauto en de bonus over dat ene uur.

Meer informatie over ons systeem kun je hier vinden: https://www.krijgenwatjeverdient.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 10:47
Chillco schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:29:
Inmiddels om me heen aan het kijken voor een nieuwe baan en heb het volgende aanbod ontvangen:

***members only***
Volgens mij zit er wel meer in als je gaat werken voor een detacheerder. Met 4 jaar Java ervaring kreeg ik ook € 3500 + een interessante bonusregeling, dus in jouw geval zou ik eerder mikken op de 4k of je horizon verbreden.
Zelf heb ik het een beetje gezien met het traditionele detacheringsmodel. Afwisselende projecten vind ik wel leuk, maar de gedachte dat mijn werkgever zo'n 75-90 euro per uur voor mij vangt en mij daarvan slechts 30-40% gunt, en dan ook nog moeilijk doet over cursussen etc, heeft mij doen besluiten om het over een andere boeg te gooien. Zelf ben ik nu gaan zzp-en (in een maatschap).

Wil je als Javaan echt veel meer verdienen dan dat aanbod, zou je kunnen gaan midlancen of freelancen, in de huidige markt is er een tekort aan Javanen, dus in theorie opdrachten genoeg.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: WO Technische Informatica/Software Engineering (TU Delft)
• Werkervaring: 10 jaar bij huidige werkgever + 4 jaar bijbaan programmeren tijdens studie
• (Woon) Locatie: Maarn (Utrecht)

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer/Solution Architect
• Werkgever/branche: Consultancy/Detachering
• (Werk) Locatie(s): Heel Nederland, m.u.v. het uiterste noorden en zuiden
• Reistijd**: gemiddeld 40 min enkele reis, afhankelijk van klantlocatie. Thuiswerken of werken vanuit ons hoofdkantoor (voor mij op 15 min afstand) is heel vaak mogelijk.
• Werkdruk: gemiddeld (hangt af van opdracht, of ik er op dat moment veel naast doe, etc.)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4300,-
• Vakantiegeld: 8%, min of meer een maandsalaris
• Dertiende/veertiende maand: We kennen een winstuitkering in december van ca 6% en een overwinstuitkering in april die schommelt tussen de 4 en 8%, afhankelijk van de winstmarges van dat jaar.
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee, maar beroerd.
• Mobiliteit per jaar:* Leaseauto incl brandstof (privé onbeperkt volgens FUP) t.w.v. € 850,-
• Overige: Vaste netto onkostenvergoeding van € 130,- per maand, bedoeld om lunch, eventuele parkeerkosten en andere zaken bij klanten te dekken. Als de (parkeer)kosten uit de klauwen lopen dan krijg je dat meestal allemaal vergoed na overleg met je manager (of je krijgt alternatief vervoer zoals NS BusinessCard aangeboden voor die klus, naast je leaseauto). Daarnaast de standaard laptop en telefoon, eens in de drie jaar een nieuwe.

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 67000,-

Al met al ben ik wel tevreden. Ik heb het idee dat ik qua salaris en extra's voor mijn werkervaring en bijkomende werkdruk zo rond het gemiddelde schommel. Voordelen van mijn huidige werkgever zijn de zekerheid (vast contract, heel veel klussen, brede organisatie, etc), redelijke invloed en vrijheid op wat ik doe of wil doen bij opdrachten en ruime opleidingsmogelijkheden binnen de organisatie. Nadelen zijn dat als ik nog een stap wil maken dat dat in feite neerkomt op meer uren draaien (buiten de 40 projecturen om, omdat je dan, naast het logischerwijs dragen van meer verantwoordelijkheden, geacht wordt wat extra's voor de organisatie te doen) en dat ons pensioen bar slecht geregeld is.

Zoals ik in een ander topic al eens aangaf schommelt mijn gevoel tussen 'blij met wat ik heb' en 'nieuwsgierig naar iets anders'. Wat hierbij meespeelt is dat mijn vrouw volledig voor zichzelf werkt en bij ons de risico's neemt/kan nemen - mijn inkomen is bedoeld voor de vaste lasten zodat zij zich daar geen zorgen over hoeft te maken. Dat maakt dat ik meer geneigd ben voor zekerheid te kiezen en freelance niet zo snel zou oppakken, ondanks dat daar veel meer te halen valt als je het goed doet.

Ik heb inmiddels een aantal (ex)collega's de midlance-constructie zien kiezen. Die lijken allemaal erg tevreden te zijn over die stap. Zijn er toevallig meer mensen met midlance-ervaring? Heb je daarbij echt het gevoel dat je de voordelen van vast en variabel inkomen beter zijn dan bij een reguliere detacheerder?

[ Voor 0% gewijzigd door secret17 op 24-05-2018 16:33 . Reden: typo ]

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
secret17 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 10:58:
1. Wie ben je:
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee, maar beroerd.
Dus je bouwt weinig / onvoldoende pensioen op? Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secret17
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-09 13:46
Olaf van der Spek schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:03:
[...]

Dus je bouwt weinig / onvoldoende pensoien op? Of bedoel je iets anders?
Naar wat ik er van heb begrepen heeft mijn werkgever het op zich allemaal wel goed willen regelen voor iedereen, maar hebben ze 15 jaar geleden voor zo'n woekerpolispensioen gekozen, waardoor het opgebouwde pensioen na 10 jaar minder was dan alle gestorte bedragen bij elkaar. Inmiddels zijn ze gewitched en moet het beter gaan, maar omdat mijn potje na 10 jaar nog niets voorstelt is mijn geprojecteerd pensioen nog heel erg laag. Ik hoop uiteraard dat het vanaf nu wel beter gaat, en dit zal wellicht anders zijn voor mensen die met een redelijk pensioenpot overstappen naar mijn werkgever, maar laat ik het zo zeggen: ik hoef momenteel niet uit te gaan van een vet pensioen, dus onze tactiek is vooral zelf vermogen opbouwen en/of snel het huis afbetalen. :)

There can be only fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Chillco schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:46:
[...]
In mijn huidige werk lijken opdrachten veel op elkaar en krijg ik naar mijn mening een te klein gedeelte van het Java ontwikkel landschap mee. Detachering lijkt mij daarom een goede zet om in meerdere 'keukens' te kijken om zo mijn kennis te verbreden. Ook zit ik op dit moment nog in een levensfase waarin ik de reistijd wel kan hebben. Mocht dit in de toekomst anders gaan kan ik te zijner tijd altijd weer opnieuw op zoek gaan.

Maar mager aanbod dus, dat idee had ik zelf ook al. Ook is het de bedoeling dat de leaseauto puur zakelijk gereden gaat worden (mijn vriendin heeft al een leaseauto die we ook privé rijden) en dan lijkt het mij heel erg gek dat ik 400 euro bruto salaris moet inleveren om een leaseauto te 'mogen' rijden. Volgens mij heb ik die auto gewoon nodig om mijn werk te doen.
Je gaat er toch 350 euro bruto op vooruit en zelfs 750 als je besluit geen leaseauto te nemen? De reiskostenvergoeding valt dan wel weg, je zal zelf uit moeten tellen of die 400 bruto daar tegenop weegt. Die 400 euro is in principe je reiskostenvergoeding, het lijkt me nogal logisch dat je werkgever geen reiskostenvergoeding gaat betalen als je al een leaseauto op kosten van de werkgever rijdt..
Overigens betalen veel detacheerders ook gewoon die 0.19/km netto uit en eventueel nog een deel bij bruto salaris. Lijkt me vreemd als de jouwe dat niet doet aangezien dat voor de werkgever ook goedkoper is.

Als je prive al een leaseauto tot je beschikking hebt valt inderdaad dat voordeel grotendeels weg. Dan is het meer de keuze tussen zorgenvrij (alles wordt voor je geregeld) een gloedjenieuwe auto rijden of zelf alles regelen en wss een oudere goedkopere auto rijden.

Als het echt 400 bruto is en niets netto lijkt me die keuze overigens makkelijk: Tegen (optimistisch) 42% belasting houd je daar per maand 232 euro van over, als je daar al je benzinekosten + verzekering + wegenbelasting + afschrijving/onderhoud van moet betalen gaat dat niet mee vallen. Dan kan je beter leaseauto nemen en die alleen zakelijk rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2018 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 18:05
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:51:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: MBO niveau 4
• Werkervaring: 6 jaar bij huidige werkgever + 2 jaar vorige job
• Certificaten:
-Identity with Windows Server 2016 70-742
-Networking with Windows Server 2016 70-741
-Installation, Storage and Compute with Windows Server 2016 70-740
-MCPS: Microsoft Certified Professional 70-347

2.Wat doe je:
• Functie: Hoofd sys admin
• Werkgever/branche: Telecom/ICT
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Utrecht
• Reistijd: 5 min
• Werkdruk: Gemiddeld-hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2900
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: 60% werkgever
• Mobiliteit per jaar: 1100€
• Overige: geen

• Winstdeling/bonus: 5500

Sinds kort ben ik hoofd sys admin. Daarbij heb ik de leiding over 6 sys admins en 500+ servers. Ik heb volgende week salaris gesprek. Welk bedrag kan ik vragen volgens jullie?
Tussen de €3300 en €3700 lijkt me redelijk.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
Deleted

[ Voor 98% gewijzigd door Buitenspel op 29-05-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is dat voldoende voor een goed pensioen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
Olaf van der Spek schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:03:
[...]

Nee absoluut niet. Maar dat is het nadeel van bij een interim kantoor zitten, pensioen is daar flexpensioen.

Momenteel ben ik aan het onderzoeken voor pensioensparen, want ik heb zelf redelijk wat vrije ruimte. Heb je nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:03:
[...]

Als het een beschikbare premieregeling is, is die inleg niet zo heel gek voor zijn leeftijd. Zijn staffel zal dan ergens tussen 4.5%-6.6% van de pensioengrondslag liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Metaalhoofd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:09:
[...]

Volgens mij zit er wel meer in als je gaat werken voor een detacheerder. Met 4 jaar Java ervaring kreeg ik ook € 3500 + een interessante bonusregeling, dus in jouw geval zou ik eerder mikken op de 4k of je horizon verbreden.
Zelf heb ik het een beetje gezien met het traditionele detacheringsmodel. Afwisselende projecten vind ik wel leuk, maar de gedachte dat mijn werkgever zo'n 75-90 euro per uur voor mij vangt en mij daarvan slechts 30-40% gunt, en dan ook nog moeilijk doet over cursussen etc, heeft mij doen besluiten om het over een andere boeg te gooien. Zelf ben ik nu gaan zzp-en (in een maatschap).

Wil je als Javaan echt veel meer verdienen dan dat aanbod, zou je kunnen gaan midlancen of freelancen, in de huidige markt is er een tekort aan Javanen, dus in theorie opdrachten genoeg.
The Future Group toevallig? Ik ben momenteel in de oriënterende fase.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 10:47
MrSleeves schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:11:
[...]

The Future Group toevallig? Ik ben momenteel in de oriënterende fase.
Niet TFG, een andere die recent begonnen is en iets lagere marges hanteert, maar wel vergelijkbaar idee.

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO (geen IT-opleiding maar gerelateerd)
• Werkervaring: 6 jaar (als dev)
• (Woon) Locatie: Provincie Utrecht
• Overige: in bezit van MCTS en 12 officiele Microsoft cursussen gevolgd (bij vorige werkgever)

2. Wat doe je:
• Functie: .NET webdeveloper (medior), af en toe wat projecten managen
• Werkgever/branche: Zorg (slechts 4 developers)
• (Werk) Locatie(s): Provincie Utrecht
• Reistijd: ca 20 min
• Werkdruk: vrij hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2850
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: kan ik niet zo gauw vinden, maar standaard bedrag
• Mobiliteit per jaar: 0.19 per km (vanaf 10 km) of OV-kosten volledig
• Overige: laptop en smartphone (beiden stellen niet veel voor) in bruikleen. 25 vakantiedagen, verder geen extra's.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 37.000 bruto
• Winstdeling/bonus: geen

-----------------------------

Nou is mijn vraag eigenlijk, is mijn salaris wel marktconform? Vooral omdat ik weet dat de developers die na mij zijn aangenomen meer verdienen terwijl ze echt niet veel meer skills hebben dan ik. Als ik ergens volgend jaar de focus wat meer zou willen laten verschuiven naar (project)management, wat zou dan een redelijk bedrag zijn om te vragen? (misschien "leuk" om te vermelden: mijn salaris is in 5 jaar slechts twee keer met 5% gestegen, ondanks goed functioneren)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:08:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO (geen IT-opleiding maar gerelateerd)
• Werkervaring: 6 jaar (als dev)
• (Woon) Locatie: Provincie Utrecht
• Overige: in bezit van MCTS en 12 officiele Microsoft cursussen gevolgd (bij vorige werkgever)

2. Wat doe je:
• Functie: .NET webdeveloper (medior), af en toe wat projecten managen
• Werkgever/branche: Zorg (slechts 4 developers)
• (Werk) Locatie(s): Provincie Utrecht
• Reistijd: ca 20 min
• Werkdruk: vrij hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2850
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: kan ik niet zo gauw vinden, maar standaard bedrag
• Mobiliteit per jaar: 0.19 per km (vanaf 10 km) of OV-kosten volledig
• Overige: laptop en smartphone (beiden stellen niet veel voor) in bruikleen. 25 vakantiedagen, verder geen extra's.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 37.000 bruto
• Winstdeling/bonus: geen

-----------------------------

Nou is mijn vraag eigenlijk, is mijn salaris wel marktconform? Vooral omdat ik weet dat de developers die na mij zijn aangenomen meer verdienen terwijl ze echt niet veel meer skills hebben dan ik. Als ik ergens volgend jaar de focus wat meer zou willen laten verschuiven naar (project)management, wat zou dan een redelijk bedrag zijn om te vragen? (misschien "leuk" om te vermelden: mijn salaris is in 5 jaar slechts twee keer met 5% gestegen, ondanks goed functioneren)
Bro, run.
Dit lijkt mij echt veel te laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 08:39
@Verwijderd Tenzij je zeer incapabel bent of functioneert op het niveau van een junior word je zwaar onderbetaald.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tassadar32 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:15:
@Verwijderd Tenzij je zeer incapabel bent of functioneert op het niveau van een junior word je zwaar onderbetaald.
Dit is niet het geval, ik werk al twee jaar als prima functionerende medior en op sommige vlakken heb ik wel zelfs een voorsprong op andere medior collega's. Ja, die meer verdienen dan ik. Ik geloof dat ik echt moet gaan rennen he :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 22:50
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:19:
[...]

Dit is niet het geval, ik werk al twee jaar als prima functionerende medior en op sommige vlakken heb ik wel zelfs een voorsprong op andere medior collega's. Ja, die meer verdienen dan ik. Ik geloof dat ik echt moet gaan rennen he :X
Dan ben je waarschijnlijk te lief naar je werkgever. Ik denk dat iemand met jouw ervaring makkelijk naar €3500-€4000,- kan.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-01 13:46

Voodoo

Lurker

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:08:
Nou is mijn vraag eigenlijk, is mijn salaris wel marktconform? ... (misschien "leuk" om te vermelden: mijn salaris is in 5 jaar slechts twee keer met 5% gestegen, ondanks goed functioneren)
Antwoord: nee.
Waarom ben je akkoord gegaan met deze minimale verhoging over 5 jaar? Vind je het een lastig idee om van werkgever te switchen of is bijvoorbeeld het werk dermate leuk dat je de waardering voor lief neemt? Het salaris is momenteel iets hoger dan dat van een HBO starter, trek je conclusies. Tip: Ga eens rondkijken en geef dit aan bij je manager/hoofd. (bijvoorbeeld met als onderbouwing dat de waardering over de afgelopen 5 jaar echt geen zoden aan de dijk zet, en je graag je carrière een boost wil geven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hammetje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:20:
[...]

Dan ben je waarschijnlijk te lief naar je werkgever. Ik denk dat iemand met jouw ervaring makkelijk naar €3500-€4000,- kan.
Ok thanks, daar kan ik wat mee. Ik zal het bij mijn komende functioneringsgesprek voorleggen, maar ondertussen wel bij andere werkgevers de nodige lijntjes uitzetten. Weet ik ook gelijk wat ik daar zou kunnen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CtrAltDelicious schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:21:
[...]

Antwoord: nee.
Waarom ben je akkoord gegaan met deze minimale verhoging over 5 jaar? Vind je het een lastig idee om van werkgever te switchen of is bijvoorbeeld het werk dermate leuk dat je de waardering voor lief neemt?
Er was mij tijdens mijn sollicitatie een flinke stijging beloofd maar toen ik daar later op terug kwam bleek dat zij 5% de max vinden voor een stijging. Ik had toen eigenlijk al lang moeten rennen, maar omdat ik het werk en de sfeer verder erg fijn vind ben ik blijven hangen. Had ook best weinig vergelijkingsmateriaal wat betreft andere werkgevers, maar nu ik al zo lang word benaderd door al die recruiters worden mijn ogen eindelijk wel geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 12:20
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Ok thanks, daar kan ik wat mee. Ik zal het bij mijn komende functioneringsgesprek voorleggen, maar ondertussen wel bij andere werkgevers de nodige lijntjes uitzetten. Weet ik ook gelijk wat ik daar zou kunnen vragen.
dit inderdaad. Ga bij 2 bedrijven gesprekken aan en vraag een aanbod van ze. Dan weet je wat je waard bent en kun je ook bij je huidige werkgever onderhandelen vanuit een positie van kracht.

Wil niet arrogant zijn maar ik heb ook HBO gedaan, heb net mijn eerste werkjaar achter de rug en zit 500 bruto per maand boven je... Je hoeft je echt niet slecht te voelen over het vragen van een verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApexAlpha schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:27:
[...]

Wil niet arrogant zijn maar ik heb ook HBO gedaan, heb net mijn eerste werkjaar achter de rug en zit 500 bruto boven je...
Pfff ik word best wel genaaid dus :| Ik had wel mijn vermoedens maar het is dus wel een stuk erger dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@Verwijderd 3.5k plus een leuke leasebak, of tegen de 4k aan moet zeker mogelijk zijn!

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 12:20
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:30:
[...]

Pfff ik word best wel genaaid dus :| Ik had wel mijn vermoedens maar het is dus wel een stuk erger dan ik dacht.
Ik heb voor HBO een relatief hoog startsalaris. Maar voor HBO IT / Techniek kant valt 't weer mee. Voor iemand die al 6 jaar werkt is het inderdaad te laag. Daar is niks relatiefs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:06
@Verwijderd 5% per keer is prima hoor. Zolang ze dat dan maar meerdere keren doen :+

Even niets...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:22:
[...]

Ok thanks, daar kan ik wat mee. Ik zal het bij mijn komende functioneringsgesprek voorleggen,
Dat is alsnog te afwachtend, gewoon nu een gesprek aanvragen binnen 2 weken met je manager. Zet voor jezelf op een rij waarom jij meer waard bent. en breng dit in. Laat je niet afschepen met een ontwikkeltraject waarna je alsnog weer discussie krijgt (been there, erg frustrerend en vervolgens blijf je alsnog stil staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
FireDrunk schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:39:
@Verwijderd 5% per keer is prima hoor. Zolang ze dat dan maar meerdere keren doen :+
Interessante discussie omdat ik het onlangs voor mijzelf aan het checken was.
5% per keer en dan jaarlijks?
Ik neem aan dat CAO verhogingen buiten beschouwing blijven?

Zelf heb ik in de 7 jaar bij mijn huidige werkgever 1x 4% verhoging gehad en 1x 7%. Daarnaast maar liefst 8x een CAO verhoging variërend van 0,25 % tot 2,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Er is echt geen standaard voor het "aantal" verhogingen. Sommigen krijgen er elk jaar wat bij, maar als ik elk jaar een paar procent had gekregen was ik nu nog steeds op een startsalaris geweest.

Je bent een bedrag waard, dat ligt tussen bepaalde bandbreedtes, en daar kan op verschillende manieren invulling aan gegeven worden. Hoe? Ligt aan situatie, persoon, werkgever, lef, geluk, lol, WAF en nog veel meer.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Cheesy schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:58:
Daarnaast maar liefst 8x een CAO verhoging variërend van 0,25 % tot 2,5%
Dat is gewoon inflatiecorrectie, dat telt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 22:15
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:10:
[...]

Onzin, dat het toevallig gelijk of ongeveer gelijk is als de inflatie staat compleet los hiervan.
Je hebt of salarisverhogingen of niet, zijn genoeg mensen die afgelopen jaren op de nullijn zaten.
Dusja elke procent telt :) (of verwacht jij werkelijk in je 40-50 jaar dat je moet werken elk jaar 5% verhoging?)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
@Cheesy Huidige werkgever minimaal zo'n 10% per jaar, met uitschieters naar boven. Ben dan ook naast mijn rol als dev actief betrokken bij recruiting en sales, wat gewaardeerd word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 13:30:
[...]

Best wel.. ik ben zonder gerelateerde studie begonnen en zit na 1,5 jaar nu boven je qua bruto salaris. Voor 6 jaar ervaring verdien je echt VEEL te weinig atm!

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tassadar32 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:17:
@Cheesy Huidige werkgever minimaal zo'n 10% per jaar, met uitschieters naar boven. Ben dan ook naast mijn rol als dev actief betrokken bij recruiting en sales, wat gewaardeerd word.
Dat kan jouw werkgever met de beste wil van de wereld niet volhouden, tenzij je belachelijk laag zit. Als ik de afgelopen 17 jaar jaarlijks (minimaal!!) 10% zou hebben gehad zou ik nu ruimschoots boven de € 10k maandelijks zitten. Bij mij heeft het altijd ergens tussen de 3 en 7% geschommeld, waarbij de werkgever ook aangeeft dat zodra salarissen hoger worden, de verhoging procentueel lager zal worden omdat het anders dus uit de klauw loopt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:20:
[...]

Dat kan jouw werkgever met de beste wil van de wereld niet volhouden, tenzij je belachelijk laag zit. Als ik de afgelopen 17 jaar jaarlijks (minimaal!!) 10% zou hebben gehad zou ik nu ruimschoots boven de € 10k maandelijks zitten. Bij mij heeft het altijd ergens tussen de 3 en 7% geschommeld, waarbij de werkgever ook aangeeft dat zodra salarissen hoger worden, de verhoging procentueel lager zal worden omdat het anders dus uit de klauw loopt.
Bij ons is het tussen de 2% en 5%, afhankelijk van salarisruimte die bepaald wordt en hoe je presteert en waar je in je schaal zit. Dat zijn de "standaard" verhogingen en je manager kan nog per persoon een persoonlijke verhoging bepalen.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 18:23
[...]
Klopt. Dergelijke percentages (en +X% bij een bepaald presteren) komen ook alleen in in de onderkant tot middenmoot van de sector voor. Als je op een dergelijk niveau veel waarde creëert (= levert veel op naar je kostenpost) dan krijg je een promotie en wordt het percentage volgende keer nog kleiner :+.

Inflatiecorrectie is toch wel een minimale eis, maar alles daarboven is nu gewoon echt extra. Daarvoor geldt dan wel weer dat 3% bijvoorbeeld al snel 200 euro (reken 250-300 met een beetje leuke secundaire voorwaarden) gaat worden en dan zit je aardig in lijn met 7-10% voor een starter of medior. Twee jaar op rij 5% erbij zou effectief zo'n 1000 ero per maand zijn voor mijn werkgever. Denk niet dat de mensen die dat moeten goedkeuren erg happerig gaan zijn, tenzij de verhouding tot de opbrengsten het toestaan en ze angstig zijn voor een vertrek :+.

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 29-05-2018 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
[...]

Ik verwacht ook niet dat dit eeuwig zo blijft nee. Loop nu iets voor op het gemiddelde als ik naar salarissen hier kijk, maar ook weer niet zo veel dat het echt onrealistisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:44

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 14:10:
[...]

Inflatiecorrectie bestaat niet in elke CAO, en ook niet elke werkgever heeft een CAO...

In mijn CAO bestaat inflatiecorrectie niet, en mijn vorige werk had dus geen CAO, wat betekende in de "crisis" jaren van een paar jaar geleden gewoon een verhoging van 0% bij goed presteren, en alleen de mensen die in de categorie extreem goed zaten kregen er wat bij.

Elke verhoging telt in mijn ogen en zou zeker in de vergelijkingen meegenomen moeten worden aangezien het gewoon niet bij elke werkgever hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 10:14
Goed, dit gaat over een aanbod. Hij lijkt mij erg laag, maar ik hoor graag wat jullie vinden.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: WO master computer engineering
• Werkervaring: 2 jaar bijbaan als serverbeheerder, 3 jaar bijbaan als embedded programmeur
• (Woon) Locatie: Delft

2. Wat doe je:
• Functie: Embedded programmeur
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): Delft
• Reistijd: 10 min fietsen
• Werkdruk: Geen idee, nog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500
• Vakantiegeld: €8 %
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Pensioeninleg per jaar: € "Goede pensioenregeling"
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: €40

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €30480
• Winstdeling/bonus: € Ten hoogste 1 maandsalaris per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:30
Prima startsalaris. Je secundaire pakket kan beter(ingevuld worden) maar ik vind het niet beroerd als je die bijbaan ervaring niet met fulltime ervaring vergelijkt.
Waarom vindt jij het erg laag?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
Hij voelt laag, omdat ik bij mijn huidige bijbaan meer zou krijgen als ik het bedrag zou extrapoleren naar 40 uur per week en daar heb ik al ruim een jaar geen salarisstijging meer gehad. Dus ik dacht: ik studeer af en krijg dan een pak meer. Maar dat valt dus tegen.

De nuance is dat dit aanbod een betere pensioenregeling heeft en ik eigenlijk de waarde van secundaire arbeidsvoorwaarden niet in kan schatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-09 18:23
Ik vind het voor je opleiding alleen al iets te karig. Dergelijke bedragen hoor ik wel vaker voor echte starters, maar dan met een leaseauto erbij in de detachering. Bij een inhouse plek zou ik zelf eerder op 2800 mikken en dan neem ik je ervaring niet mee, maar puur op basis van de tekst kan ik ook niet inschatten hoe relevant die werkzaamheden daadwerkelijk zijn. 2900 zou toch wel moeten lukken...

[ Voor 8% gewijzigd door Paprika op 29-05-2018 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Ik ga overstappen... Benieuwd of jullie op- of aanmerkingen hebben :) .

Van:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Naar:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalchas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:44
KillerZero86 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:41:
Goed, dit gaat over een aanbod. Hij lijkt mij erg laag, maar ik hoor graag wat jullie vinden.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: WO master computer engineering
• Werkervaring: 2 jaar bijbaan als serverbeheerder, 3 jaar bijbaan als embedded programmeur
• (Woon) Locatie: Delft

2. Wat doe je:
• Functie: Embedded programmeur
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): Delft
• Reistijd: 10 min fietsen
• Werkdruk: Geen idee, nog

3. Wat verdien je:
• Mobiliteit per jaar:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €30480
Ik vind dit vrij karig. Hoeveel kun je de komende twee jaar groeien in salaris? Dat zou het interessant kunnen maken.

Ik weet dat je in Delft als programmeur met een bijbaan al €17.5-20 per uur kan verdienen - dat is €2800/3200 per maand. Je 'goede pensioenregeling' zal niet veel zijn: vanwege je leeftijd, is de werkgever verplicht om maar ~3-5% van je salaris af te dragen (en: via je bijbaan zul je ook pensioen opbouwen). De vraag is of hij veel meer betaalt; dat denk ik niet.

Ter vergelijking, een groot bedrijf uit Veldhoven biedt volgens mij rond de 3.5K als startsalaris (bij technische WO opleiding). Veel embedded programmeurs zijn er niet in Nederland, dus daar zou je aan de bovenkant moeten zitten (of zelfs erboven).

Ik kan zo een paar praktische tips geven om in (de buurt van Delft) een andere baan te vinden zodat je het makkelijker kan vergelijken (heb een zelfde studie gedaan in Delft). PM me bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
KillerZero86 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:57:
Hij voelt laag, omdat ik bij mijn huidige bijbaan meer zou krijgen als ik het bedrag zou extrapoleren naar 40 uur per week en daar heb ik al ruim een jaar geen salarisstijging meer gehad. Dus ik dacht: ik studeer af en krijg dan een pak meer. Maar dat valt dus tegen.

De nuance is dat dit aanbod een betere pensioenregeling heeft en ik eigenlijk de waarde van secundaire arbeidsvoorwaarden niet in kan schatten.
Dat package is niet competitief. Of staat er abusievelijk 40 uur in plaats van 28?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:08
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
ANdrode schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:54:
[...]

Dat package is niet competitief. Of staat er abusievelijk 40 uur in plaats van 28?
Wat bedoel je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:12
ANdrode vindt je salaris niet goed genoeg en vraagt of er niet per ongeluk (in het Vlaams 'abusievelijk') 40 uur staat, waar 28 uur zou moeten staan. Of anders gezegd: ANdrode vindt dat bedrag genoeg voor 28 uur, niet voor 40 uur.

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 29-05-2018 23:07 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
Hahn schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:06:
[...]

ANdrode vindt je salaris niet goed genoeg en vraagt of er niet per ongeluk (in het Vlaams 'abusievelijk') 40 uur staat, waar 28 uur zou moeten staan. Of anders gezegd: ANdrode vindt dat bedrag genoeg voor 28 uur, niet voor 40 uur.
Oh. Nee, dit is het aanbod. Wat ik er overigens bij moet vermelden is dat er intern veel onderwijs mogelijkheden zijn en je mag 1.5 dag per maand steken in eigen projecten voor persoonlijke ontwikkeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hahn schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:06:
[...]
:X

Het package is in mijn ogen inderdaad totaal niet competitief als startsalaris voor na een technische universiteit computer science master voor iemand met enige werkervaring.
3. Wat verdien je:
• Mobiliteit per jaar: €

De markt begint ongeveer bij deze voorwaarden plus een leaseauto (zelfs bij HBO informatica als ik het goed inschat).

En ook bijvoorbeeld de Rijksoverheid zit ruim boven dit aanbod (want gegarandeerde 13e maand + goede reiskosten vergoeding + 36 uur). Ook daar stuurt men op groei en is er ruimte én tijd voor persoonlijke ontwikkeling.

Ga je naar bedrijven kijken die WO-technici zoeken en goed betalen dan zitten deze daar ruim boven (denk: embedded in regio Eindhoven). Voor (accountancy of strategy) consultancy weet ik geen recente getallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ANdrode schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 23:19:
[...]

:X

Het package is in mijn ogen inderdaad totaal niet competitief als startsalaris voor na een technische universiteit computer science master voor iemand met enige werkervaring.

[...]

De markt begint ongeveer bij deze voorwaarden plus een leaseauto (zelfs bij HBO informatica als ik het goed inschat).

En ook bijvoorbeeld de Rijksoverheid zit ruim boven dit aanbod (want gegarandeerde 13e maand + goede reiskosten vergoeding + 36 uur). Ook daar stuurt men op groei en is er ruimte én tijd voor persoonlijke ontwikkeling.

Ga je naar bedrijven kijken die WO-technici zoeken en goed betalen dan zitten deze daar ruim boven (denk: embedded in regio Eindhoven). Voor (accountancy of strategy) consultancy weet ik geen recente getallen.
Dit
Technici worden in NL absurd slecht betaald tov van onze oosterburen. Maar 2500 voor een master in ebbeded software development is gewoon weg om te janken/lachen.

Doe zelf wat anders maar ook een aardig technische master en zoek wat anders (deels vanwege het loon/groeiperspectief dat de nek om is gedraaid). Via LinkedIn komen er zat voorbij aan recruiters, ze vragen de wereld en het loon is een grijpstuiver.

Ik maar denken dat een budget verantwoordelijkheid van een kleine 3ton bij een salaris van net onder de 50k een grap is. (Met een technische master de functie ingeschaald zien worden als HBO marketeer, niets ten nadele van die collega's maat als bedrijf heb je dan kilo's boter op je hoofd.) Veel recruiters maken het nog veel bonter en komen voor lastigere functies met minder salaris aan. Lukt het?

[ Voor 8% gewijzigd door GoldenSample op 30-05-2018 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:09
Members only:

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
@Eypo
900 euro verhoging, leaseauto en pensioen inleveren. Niet echt een vetpot.
Is de job zo ontzettend gaaf? Want dan moet je het natuurlijk vooral doen.

offtopic:
Iets vaker F5-en :+

[ Voor 15% gewijzigd door FireDrunk op 30-05-2018 08:47 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukjuh93
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-04 14:41
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO ICT niveau 3 (ICT-Beheerder niveau 4 mee bezig)
• Werkervaring: 3 Jaar
• (Woon) Locatie: Landelijk, vaste plek in Nijmegen.

2. Wat doe je:
• Functie: Junior ICT Medewerker
• Werkgever/branche: Deurwaarders & Incassobureau
• (Werk) Locatie(s): Nijmegen, Utrecht, Leeuwarden, Eindhoven, Rotterdam, Almere & Amsterdam
• Reistijd: 20-30 min.
• Werkdruk: Prima vol te houden

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1703,-
• Vakantiedagen: 28
• Dertiende/veertiende maand: Nee.
• Pensioeninleg per jaar: Maximaal
• Mobiliteit per jaar: €0,19/km

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €21068
• Winstdeling/bonus: -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
FireDrunk schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:47:
@Eypo
900 euro verhoging, leaseauto en pensioen inleveren. Niet echt een vetpot.
Is de job zo ontzettend gaaf? Want dan moet je het natuurlijk vooral doen.

offtopic:
Iets vaker F5-en :+
Bedankt voor je reactie.
De voornaamste reden om te veranderen is omdat ik graag nieuwe dingen wil leren. Daar zal dan ook een hoge focus op liggen.
Zelf dacht ik dat het wel een goede verhoging was. Wat had jij dan minimaal gevraagd?
Moet toegeven dat ik dit lastig vind, omdat ik geen idee heb hoe de (technische) markt precies in elkaar zit (1e keer overstappen).
Laten we het dan maar een goed leermoment noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Eypo schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:59:
[...]

Bedankt voor je reactie.
De voornaamste reden om te veranderen is omdat ik graag nieuwe dingen wil leren. Daar zal dan ook een hoge focus op liggen.
Zelf dacht ik dat het wel een goede verhoging was. Wat had jij dan minimaal gevraagd?
Moet toegeven dat ik dit lastig vind, omdat ik geen idee heb hoe de (technische) markt precies in elkaar zit (1e keer overstappen).
Laten we het dan maar een goed leermoment noemen...
Op je 28e 4300 euro binnenharken lijkt me sowieso geen slechte deal. Data Architect is een lastige definitie, het ligt een beetje aan je verantwoordelijkheden of een goed salaris is.

Ik deed meer een absolute vergelijking met je oude job. Het salaris zelf lijkt mij prima.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paralectic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 17:32
luukjuh93 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:26:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO ICT niveau 3 (ICT-Beheerder niveau 4 mee bezig)
• Werkervaring: 3 Jaar
• (Woon) Locatie: Landelijk, vaste plek in Nijmegen.

2. Wat doe je:
• Functie: Junior ICT Medewerker
• Werkgever/branche: Deurwaarders & Incassobureau
• (Werk) Locatie(s): Nijmegen, Utrecht, Leeuwarden, Eindhoven, Rotterdam, Almere & Amsterdam
• Reistijd: 20-30 min.
• Werkdruk: Prima vol te houden

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1703,-
• Vakantiedagen: 28
• Dertiende/veertiende maand: Nee.
• Pensioeninleg per jaar: Maximaal
• Mobiliteit per jaar: €0,19/km

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €21068
Dit is een erg laag salaris, je kan minstens 2200-2400 verdienen bij elk ander bedrijf als je een beetje onderhandelt.
Wat houden je werkzaamheden precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Een jaartje verder, dus weer een update. Salaris is niets mis mee, doorgroeien is echter wat moeilijker helaas. Werk op dit moment lekker uitdagend en vooruitstrevend.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
  • Laatst online: 17-09 14:37
Members only:

[ Voor 0% gewijzigd door Lana Drahrepus op 26-06-2018 10:16 . Reden: verder geanonimiseerd ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirabello
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:18
Lana Drahrepus schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:53:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: +-15 Jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: .Net developer
• Werkgever/branche: Dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Reistijd: 1,5 a 2 uur per dag
• Werkdruk: goed te doen

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3900,-
• Vakantiedagen: 26
• Dertiende/veertiende maand: afhankelijk van bedrijfsresultaat, meestal 0,5 a 1 maandsalaris
• Pensioeninleg per jaar: 0,0
• Onkostenvergoeding (netto): 100 euro per maand
• Iedere paar jaar nieuwe high end mobiele telefoon van zaak
• Mobiliteit per jaar: leaseauto (leasebudget +- 650 per maand)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €58000

Tevreden? Nee. De belangijkste redenen waarom ik niet tevreden ben:

- we ontwikkelen veelal met oude technologien. We doen heel veel met SOAP, XML en we programmeren in vb.Net
- reistijd
- geen opleidingsbudget
- geen pensioen
- salaris (7 jaar uitsluitend inflatiecorrecties gehad, vind het lastig in te schatten of ik een goed salaris heb..)

Ik probeer de organisatie al jaren dmv uitgewerkte voorstellen en presentaties een andere 'modernere' richting op te sturen maar het is aan dovemansoren gericht. De reacties zijn altijd positief maar vervolgens gebeurt er niets mee. Enorm frustrerend. Ik werk er nu 7 jaar en ik heb een hoop zaken kunnen verbeteren maar veel structurele problemen blijven liggen omdat de rest niet mee wil veranderen.

Ik krijg bergen mails van recruiters en die zoeken allemaal C# ontwikkelaars met kennis van MVC. Ik krijg steeds meer het idee dat ik incourant aan het worden ben qua kennis. Ik ben daarom volop (in eigen tijd, en eigen kosten) cursussen aan het volgen (C#, MVC, Entity Framework, Angular, REST enz) en ik denk er serieus over om over te stappen. Omdat ik in de onderwerpen waarin me nu aan het bijspijkeren ben nog niet echt een super ervaren medior / senior ben vraag ik me af hoe ik dit ga aanpakken. Ik denk dat ik binnen een half jaar / jaar als een tierelier meedraai in zo'n team maar ga ik dan bijvoorbeeld eerst voor een lager salaris een baan accepteren? Of juist nu proberen een flinke stap vooruit in salaris te maken?
Waarom probeer je het niet bij de Rabobank (die willen volgens mij graag het aantal internen uitbreiden)? Als je jezelf als senior kunt verkopen dan ga je op alle punten vooruit (incl. vaste 13e maand). :)

Maar je levert ook wel iets in:
  • leaseauto (je krijgt een minimale reiskostenvergoeding)
  • vakantiedagen (kun je bijkopen)
  • onkostenvergoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

[b]Lana Drahrepus schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:53:[
Ik krijg bergen mails van recruiters en die zoeken allemaal C# ontwikkelaars met kennis van MVC. Ik krijg steeds meer het idee dat ik incourant aan het worden ben qua kennis. Ik ben daarom volop (in eigen tijd, en eigen kosten) cursussen aan het volgen (C#, MVC, Entity Framework, Angular, REST enz) en ik denk er serieus over om over te stappen. Omdat ik in de onderwerpen waarin me nu aan het bijspijkeren ben nog niet echt een super ervaren medior / senior ben vraag ik me af hoe ik dit ga aanpakken. Ik denk dat ik binnen een half jaar / jaar als een tierelier meedraai in zo'n team maar ga ik dan bijvoorbeeld eerst voor een lager salaris een baan accepteren? Of juist nu proberen een flinke stap vooruit in salaris te maken?
Waarom denk je dat je bergen mails krijgt? Er is een tekort. Dus het is zeker niet nodig om een lager salaris te accepteren...

Daarnaast ligt het aan de type vacature en hoe je jezelf verkoopt of je wel of niet een flinke stap vooruit kan maken. Maar als jij een goed verhaal hebt, goed kan uitleggen hoe je dingen zou willen aanpakken in relevante technologieën, ook aan kan tonen dat je er ervaring mee hebt (al is het maar in je eigen tijd), en ander zegt dat je wel een code testje of zoiets wil doen als bewijs. Dan kun je echt wel ergens binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MustacheNick
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 12:09
-

[ Voor 100% gewijzigd door MustacheNick op 14-06-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 22:43

Woohooo

Smilie, James Smilie

Paralectic schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:27:
[...]

Dit is een erg laag salaris, je kan minstens 2200-2400 verdienen bij elk ander bedrijf als je een beetje onderhandelt.
Ik denk dat met MBO3 en uitgaande dat je nog geen verdere certificaten hebt dat het een gangbaar start salaris is. Niet heel hoog maarja, je begint onderaan de ladder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
[..]

Omdat ik in de onderwerpen waarin me nu aan het bijspijkeren ben nog niet echt een super ervaren medior / senior ben vraag ik me af hoe ik dit ga aanpakken.
Jezelf vooral niet al diskwalificeren voordat je hebt gesolliciteerd. Dat is hun werk, niet het jouwe.
Ik denk dat ik binnen een half jaar / jaar als een tierelier meedraai in zo'n team maar ga ik dan bijvoorbeeld eerst voor een lager salaris een baan accepteren? Of juist nu proberen een flinke stap vooruit in salaris te maken?
Je loopt zwaar achter qua salaris, verder ben je leergierig. Bij een sollicitatie kan je makkelijk aangeven (bluffen) dat je nu 4300 verdient en graag een stap zou willen maken. Dan kom je met jouw profiel makkelijk uit op een salaris van 4500 met daarbovenop een leaseauto + opleidingsbudget + bonusregeling en/of 13e maand.

En leuker nog: je krijgt werk wat veel moderner is en leuk wordt om naartoe te gaan. Je werkt al veel te lang (7 jaar?) voor die werkgever. Ga solliciteren en ga lekker bluffen (want: geen haast) en leg je ontslagbrief bij je baas neer zodra je een paar contractaanbiedingen hebt liggen.

En overhandig nooit je huidige salarisstrook aan een nieuwe werkgever. Dat willen ze vast zien, maar dat gaat jou natuurlijk niet helpen.

Iemand met jouw profiel kan hier echt makkelijk 300 tot 500 euro per maand bij lullen. En als je dan bonusregelingen etc. ook meeneemt + vakantiegeld e.a. komt dat nog leuker uit per maand. Geen seconde mee wachten, stel je CV op en ga de markt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lana Drahrepus
  • Laatst online: 17-09 14:37
Ik heb de afgelopen jaren een aantal keren met recruiters gesproken en kreeg daarbij de indruk dat er heel veel vraag is maar de salarissen niet navenant stijgen. Een leaseauto terwijl je die voor je werkt niet persé nodig hebt (zoals ik nu heb) is helemaal uitgesloten. Maar ja, ik kan echt recruiter kwartet spelen want van een aantal van die bureau's heb ik denk ik van alle recruiters die daar werken wel mails gehad :-) De markt is er nu voor om over te stappen. Wij zouden zelf ook ontwikkelaars aannemen die nog niet de kwalificaties hebben maar het wel willen leren. Gewoon omdat er geen ervaren mensen te krijgen zijn (of ze willen er niet voor betalen).

Dan nog: als je via een recruiter iemand aanneemt mag je gelijk even 3 maandsalarissen aftikken aan zo'n bureau. En dan moet je hopen dat zo iemand goed genoeg is en over een half jaar nog bij je werkt want die fee ben je hoe dan ook kwijt.

Ik ben trouwens niet altijd full-time developer geweest. In mijn huidige functie kom ik af en toe eens bij een klant maar een aantal jaren geleden heb ik heel veel consultancywerk gedaan, in diverse reporting tools rapportages geschreven (omzet, ohw e.d.) en ik heb ook veel trainingen gegeven aan personeel van nieuwe klanten. Zaken die ik allemaal wel leuk vind. Ik wil ook niet tot aan mijn pensioen ontwikkelen. Het lijkt me leuker om meer de kant van teamlead op te gaan. Veel klantcontact, specificaties opstellen, een klein team aansturen en zelf ook een beetje meeprogrammeren lijkt me een gave combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 12:17
Members only:

Inmiddels heb ik denk ik toch wel een mooie stap gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-09 13:07
Long time reader, first time responder.

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3900,-
Da's laag. Ik ben ook 38, ook zo'n 15 jaar ervaring. Op basis van 40 uur p/w verdien ik 5375 per maand. M'n werkgever legt 2/3e van m'n pensioen in, ik heb een leasebudget van 900e per maand en een bonus (die niemand niet haalt) van 3500 per jaar. Daarnaast hebben we een opleidingsbudget waaruit trainingen en conferenties betaald worden en organiseren we veel workshops (zowel intern als voor externen) om onszelf up to date te houden.

Zit wel in de consulting hoek; specialisme is Java back-end. Dus een profit center voor 't bedrijf waar ik voor werk i.t.t. in house devs die vaak cost-centers zijn.
Lana Drahrepus schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 07:56:
Dan nog: als je via een recruiter iemand aanneemt mag je gelijk even 3 maandsalarissen aftikken aan zo'n bureau. En dan moet je hopen dat zo iemand goed genoeg is en over een half jaar nog bij je werkt want die fee ben je hoe dan ook kwijt.
Da's gewoon niet hoe dat werkt. Standaard zijn er clausules dat iemand er minimaal een half jaar tot een jaar moet blijven; anders krijgt de recruiter z'n geld niet. Daarnaast is het B2B; als je als bedrijf akkoord gaat met slechte voorwaarden is dat toch echt hun fout.

Daarnaast ben je vooral excuses aan 't verzinnen om dingen niet te doen. Van baan switchen is eng. Daarom verdien je te weinig ;) Dat je daar uberhaupt de afgelopen 7 jaar bent blijven hangen met dergelijke shitty voorwaarden.

[ Voor 46% gewijzigd door Hydra op 31-05-2018 14:59 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 17:02
Members only:

Half jaar geleden begonnen met een trainee ship tot webdeveloper, kennis was in de basis aanwezig, werkervaring niet in deze branche (heb de afgelopen jaar niet relevante werkervaring opgedaan).

Begin van het jaar begonnen als trainee webdeveloper, inmiddels (bijna) 6 maanden erop zitten en dan zit de trainee ship er dus op. Mijn werkgever heeft al aangegeven dat hij (meer dan) tevreden is en mij een contract wilt aanbieden. Bij mijn vorige werkgever (retail brance) heb ik wel een leiding gevende functie gehad (3 jaar ervaring) en mijn werkgever zou mij graag binnen dit bedrijf, ook als leiding gevende zien. Het bedrijf is overigens nu met werknemers, maar groeiende, begin juli start een 4de werknemer.

Binnen het bedrijf ben ik wel de enige webdeveloper.

Ik wil dus een beetje een reëel beeld krijgen wat ik zou kunnen vragen, reiskostenvergoeding zal blijven. Indien ik daarvoor kies, mag ik een auto leasen (wel private lease), maar krijg ik wel de volledige €341,- vergoeding, ongeacht lease prijs.

[ Voor 0% gewijzigd door mauro101 op 01-06-2018 11:38 . Reden: info members only gemaakt ]

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
mauro101 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:34:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO 3 Multimedia Vormgever, LOI thuis studies webdesign (HBO cursussen)
• Werkervaring: 6 maanden
• (Woon) Locatie: Arnhem-Utrecht
Opleiding 7 jaar geelden afgerond, cursussen 4 jaar geleden

2. Wat doe je:
• Functie: Webdeveloper
• Werkgever/branche: Internetbureau
• (Werk) Locatie(s): kantoor
• Uren/week: 32 uur p/w.
• Reistijd: 2 uur 40 min (heen/terug)
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 750,- NETTO
• Vakantiegeld: € geen
• Dertiende/veertiende maand: € n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: € n.v.t.
• Mobiliteit per jaar: € Volledige OV reiskostenvergoeding €341,- p/m (€4092,- per jaar)

Half jaar geleden begonnen met een trainee ship tot webdeveloper, kennis was in de basis aanwezig, werkervaring niet in deze branche (heb de afgelopen jaar niet relevante werkervaring opgedaan).

Begin van het jaar begonnen als trainee webdeveloper, inmiddels (bijna) 6 maanden erop zitten en dan zit de trainee ship er dus op. Mijn werkgever heeft al aangegeven dat hij (meer dan) tevreden is en mij een contract wilt aanbieden. Bij mijn vorige werkgever (retail brance) heb ik wel een leiding gevende functie gehad (3 jaar ervaring) en mijn werkgever zou mij graag binnen dit bedrijf, ook als leiding gevende zien. Het bedrijf is overigens nu met werknemers, maar groeiende, begin juli start een 4de werknemer.

Ik wil dus een beetje een reëel beeld krijgen wat ik zou kunnen vragen, reiskostenvergoeding zal blijven. Indien ik daarvoor kies, mag ik een auto leasen (wel private lease), maar krijg ik wel de volledige €341,- vergoeding, ongeacht lease prijs.
Natuurlijk is werkgever tevreden, hij krijgt een developer voor minimumloon. Voor 32 uur per week, zou ik 2750 (waarvan 250 per maand voor je pensioen is) per maand vragen en kijken wat je groeipad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
mauro101 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 15:34:

Is dat wel verstandig om als eerste baan binnen die techniek te doen? Aangezien je nog lerende bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
Helemaal met @Cue_ eens, je wil echt de eerste paar jaar (ik zou zeggen 5) van je collega's leren, en niet zelf prutsen.

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Laatst online: 07-07 17:03
Ik moest daar ook direct aan denken... toevallig ook nog in het Mercator gebouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-08 17:02
Cue_ schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 07:47:
[...]

Is dat wel verstandig om als eerste baan binnen die techniek te doen? Aangezien je nog lerende bent?
Ja, ik was ook liever bij een 'groter' bedrijf begonnen waar ik meer kon leren van meerdere collega's, echter heb ik weinig tot geen ervaring en is mijn school/kennis al van een aantal jaar terug. Bij de carrière switch/solliciteren had ik dus niet echt de optie om te kiezen.

Gelukkig heeft mijn werkgever ook de nodige ervaring in het ontwerpen van websites, zitten wij in een gebouw met meerdere bedrijven waar wij mee samenwerken, waaronder een zeer ervaren webdeveloper. Ik heb dus ook al heel veel geleerd en krijg ook heel veel ruimte om nog meer te leren.

Qua ontwikkeling zou het dus in een ander geval 'sneller' kunnen gaan, maar ik ben zeer tevreden over mijn leer curve en baan/voorzieningen.
DeveloperNL schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 18:24:
[...]

Natuurlijk is werkgever tevreden, hij krijgt een developer voor minimumloon. Voor 32 uur per week, zou ik 2750 (waarvan 250 per maand voor je pensioen is) per maand vragen en kijken wat je groeipad is.
Bedankt voor je input, als ik het topic doorzoek zit je wel redelijk een de hoge kant van het gemiddelde, zelfs t.o.v. een 40 uur salaris. Is de vraag naar developers de laatste maanden flink toegenomen? (merk wel dat m'n linkedin steeds vaker wordt bezocht)

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 14:15
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ben je van plan bij deze werkgever te blijven als je bent afgestudeerd? Zorg dan dat je je groeipad op papier krijgt, zwart op wit dat je die verhogingen gaat krijgen wanneer je je papiertje hebt en meer ervaring.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus_Budel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-09 14:15
SmurfLink schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 11:03:
[...]

Ben je van plan bij deze werkgever te blijven als je bent afgestudeerd? Zorg dan dat je je groeipad op papier krijgt, zwart op wit dat je die verhogingen gaat krijgen wanneer je je papiertje hebt en meer ervaring.
Dat is een goeie opmerking, want mijn plan is inderdaad om bij deze werkgever te blijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10
Afgelopen week het onderstaande aanbod gekregen, ik twijfel. Wat vinden jullie hiervan?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paralectic schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:27:
[...]

+1

Ik heb ook 3 jaar werkervaring en alleen MBO papiertje.
Je kan makkelijk tot 3k verdienen. Kwestie van prof. overkomen tijdens een gesprek en goed onderhandelen.
En ik ben geen super techneut.

Als je als een non-communicatief nerd overkomt laten ze je zelfs voor minimumloon werken tegenwoordig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paralectic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-09 17:32
Verwijderd schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:33:
[...]

+1

Ik heb ook 3 jaar werkervaring en alleen MBO papiertje.
Je kan makkelijk tot 3k verdienen. Kwestie van prof. overkomen tijdens een gesprek en goed onderhandelen.
En ik ben geen super techneut.

Als je als een non-communicatief nerd overkomt laten ze je zelfs voor minimumloon werken tegenwoordig 8)7
Mee eens, zelf heb ik na 1.5 jaar werkervaring met MBO 2600 salaris kunnen tekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Paralectic schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:34:
[...]

Mee eens, zelf heb ik na 1.5 jaar werkervaring met MBO 2600 salaris kunnen tekenen.
Ik zie heel veel mensen met een vaste functie altijd klagen over hun salaris. Mja ze doen er zelf niks aan om meer te kunnen verdienen.

Ik wissel ieder keer van baan en de voorwaarden worden om de paar maanden beter. Echter ben ik nu op een level gekomen waar ik aan mijn technische kennis moet werken om verder te komen.

Alleen praatjes maken brengt je zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 20:45
Strider schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:17:
Afgelopen week het onderstaande aanbod gekregen, ik twijfel. Wat vinden jullie hiervan?

***members only***
Aanbod is waardeloos of fantastisch, compleet afhankelijk van wat je nu verdient, hoeveelheid vrije dagen, bonus e.d.

Oftewel, zonder vergelijk van je huidige package is daar weinig over te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 20:58

Theo

moederbord

[ Voor 93% gewijzigd door Theo op 08-06-2018 09:58 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
  • Laatst online: 15-01 21:04
Strider schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:17:

***members only***
Dan moet je uitleggen waarom je twijfelt want het aanbod is gewoon goed. Ik ben zelf BI Consultant, heb geen WO maar HBO, en heb vrijwel hetzelfde vaste bruto maandsalaris maar verdien weer meer door een hogere bonus (ben ook iets ouder). Ik begrijp wel dat dit een vaste functie is? Ik heb er namelijk ook nog een lease auto bij (V60 hybrid).

Dus ja, lastig om zoiets te vergelijken maar misschien heb je er iets aan. Ik krijg wel vaak te horen dat wij minder verdienen in het Noorden maar door dit topic zie ik dat ik eigenlijk evenveel of vaak zelfs meer verdien dan mensen uit de Randstad in vergelijkbare functies dus dat valt heel erg mee. Voordeel is dan wel weer dat onze huize de helft minder kosten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10
DypFrys schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:30:
[...]

Dan moet je uitleggen waarom je twijfelt want het aanbod is gewoon goed. Ik ben zelf BI Consultant, heb geen WO maar HBO, en heb vrijwel hetzelfde vaste bruto maandsalaris maar verdien weer meer door een hogere bonus (ben ook iets ouder). Ik begrijp wel dat dit een vaste functie is? Ik heb er namelijk ook nog een lease auto bij (V60 hybrid).

Dus ja, lastig om zoiets te vergelijken maar misschien heb je er iets aan. Ik krijg wel vaak te horen dat wij minder verdienen in het Noorden maar door dit topic zie ik dat ik eigenlijk evenveel of vaak zelfs meer verdien dan mensen uit de Randstad in vergelijkbare functies dus dat valt heel erg mee. Voordeel is dan wel weer dat onze huize de helft minder kosten :D
Ik vind het zelf geen top aanbieding, het is wel wat beter dan wat ik nu verdien maar mijn doel lag toch wel een stukje hoger. Maar misschien wilde ik ook teveel, vandaar deze vraag natuurlijk.

Het is overigens ook een vaste functie, als hier een lease auto bij zou zitten had ik het contract al lang getekend ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DypFrys
  • Laatst online: 15-01 21:04
Strider schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 15:16:
[...]
Ik vind het zelf geen top aanbieding, het is wel wat beter dan wat ik nu verdien maar mijn doel lag toch wel een stukje hoger. Maar misschien wilde ik ook teveel, vandaar deze vraag natuurlijk.

Het is overigens ook een vaste functie, als hier een lease auto bij zou zitten had ik het contract al lang getekend ;)
Vandaar ook onze vraag: van waar kom je en waar hoopte je op?

Als je veel meer verwacht dan denk ik inderdaad dat je dan teveel wilt omdat je ook nog "maar" 5 jaar ervaring hebt. Het hangt ook weer een beetje van het soort BI functie af. Als je binnen het team de architect en team lead bent dan is 5K weer een stuk realistischer maar volgens mij ben je dat niet. Ik ben nu als inhuur werkzaam voor een grote openbaar vervoer organisatie en ik weet ongeveer wat de interne BI mensen hier verdienen. Die zitten ook tussen de 4K-5,5K en 13de maand. Leeftijden verschillen van begin 30 tot bijna 50 jaar.

Ik zou het aanbod toch wel echt als gewoon goed bestempelen hoor maar misschien geen top aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12:20
DypFrys schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 16:12:
[...]

Vandaar ook onze vraag: van waar kom je en waar hoopte je op?

Als je veel meer verwacht dan denk ik inderdaad dat je dan teveel wilt omdat je ook nog "maar" 5 jaar ervaring hebt. Het hangt ook weer een beetje van het soort BI functie af. Als je binnen het team de architect en team lead bent dan is 5K weer een stuk realistischer maar volgens mij ben je dat niet. Ik ben nu als inhuur werkzaam voor een grote openbaar vervoer organisatie en ik weet ongeveer wat de interne BI mensen hier verdienen. Die zitten ook tussen de 4K-5,5K en 13de maand. Leeftijden verschillen van begin 30 tot bijna 50 jaar.

Ik zou het aanbod toch wel echt als gewoon goed bestempelen hoor maar misschien geen top aanbieding.
Bij ons lopen BI functies van pakweg 2k tot 8k p.m., maar dat hangt er dus nogal vanaf of je junior developer of lead architect bent. :P
Een senior dev zit op 3,5k-5k p.m. en een consultant (wat bij ons wel een iets meer commerciële functie is) loopt uiteen van 5k-6,5k.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekeer
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13-07 10:55
Ik schrik van hoe goed ik het heb! Tevens een hele toffe baan waar ik lekker veel mag leren bij een bedrijf met veel energie.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO4, half afgemaakte buitenlandse Bachelor
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder Linux
• Werkgever/branche: ICT dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): regio Utrecht
• Reistijd: 30-45 min auto

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2400 (naar € 2600 na 6 maanden)
• Overige: 50% maandsalaris bonus bij 0% ziekte, gaat met elke reeks ziektedagen 5% vanaf, kilometervergoeding die de helft van mijn totale autorijdkosten dekt aanschafprijs niet meegerekend

[ Voor 0% gewijzigd door Zonnekeer op 02-06-2018 15:49 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Zonnekeer schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:42:
• Overige: 50% maandsalaris bonus bij 0% ziekte, gaat met elke ziektedag 5%
Blijven bijzondere regelingen, ziek zijn is niet echt een keuze te noemen (met uitzondering van de kleine hoofdpijntjes waar sommige al voor thuis blijven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekeer
Napo schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:47:
[...]

Blijven bijzondere regelingen, ziek zijn is niet echt een keuze te noemen (met uitzondering van de kleine hoofdpijntjes waar sommige al voor thuis blijven)
Daar heb je gelijk in, ik heb m even aangepast want het is per ziekteperiode en niet per ziektedag.
Het is idd voor de persoon die wel eens een maandagje ziek word na een gezellig weekend vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12:12
Zonnekeer schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:52:
[...]

Daar heb je gelijk in, ik heb m even aangepast want het is per ziekteperiode en niet per ziektedag.
Het is idd voor de persoon die wel eens een maandagje ziek word na een gezellig weekend vervelend.
En juist voor die personen, die een gezellig weekend net wat te gezellig hebben gemaakt, lijkt het me dan ook bedoeld ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekeer
Hahn schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 15:53:
[...]

En juist voor die personen, die een gezellig weekend net wat te gezellig hebben gemaakt, lijkt het me dan ook bedoeld ;)
Dat probeer ik ook te zeggen, dat die er meer last aan zal ondervinden dan iemand die geen keus heeft.
Pagina: 1 ... 89 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.