Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.035.941 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Na wat solliciteren heb ik ergens een baan aangeboden gekregen. Het geboden salaris ligt hoger dan ik van tevoren had verwacht. Zouden jullie in zo'n situatie toch nog gaan onderhandelen over het salaris, of gewoon tevreden zijn met wat je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29

TheVMaster

Moderator WOS
RekZ schreef op Monday 14 May 2018 @ 21:45:
Na wat solliciteren heb ik ergens een baan aangeboden gekregen. Het geboden salaris ligt hoger dan ik van tevoren had verwacht. Zouden jullie in zo'n situatie toch nog gaan onderhandelen over het salaris, of gewoon tevreden zijn met wat je krijgt?
Dat ligt er (wat mij betreft) een beetje aan of het marktconform is, maar bovenal is het bij mij altijd een kwestie van 'gevoel'. Is het een leuke job, vind je zelf dat je moet gaan onderhandelen? Je hebt zelf gesolliciteerd, maar solliciteer je omdat je werkloos was...of omdat je gewoon naar een nieuwe baan op zoek was.

In het geval van dat laatste zou ik zelf altijd over het salaris onderhandelen, maar dat ligt er ook beetje aan of het marktconform is wat ze bieden en of je er iets op vooruit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 22:41
Ben je bereidt iets van getallen en richting te delen? In de basis geldt dat je er altijd meer uit kan halen door te onderhandelen, maar daar staat tegenover dat als jij hebt gesolliciteerd je altijd in een zwakkere positie zit waarbij je moet oppassen dat je 'je hand' niet verspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:23
RekZ schreef op maandag 14 mei 2018 @ 21:45:
Tja, dat hangt van heel veel factoren af. Hoe graag wil jij de baan, hoe graag willen zij jou, hebben ze andere opties, heb jij andere opties, wat is je huidige situatie en ga zo maar door.

Meestal is er wel enige ruimte tot onderhandelen, maar als je de baan heel graag wilt dan moet je je hand niet overspelen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Bedankt voor de reacties allen. Getallen en richting deel ik liever niet, maar het aanbod is zeker marktconform, en het salaris is ruim 30% meer dan wat mijn vorige werkgever betaalde.

Na het eerste sollicitatiegesprek hadden beide partijen al wel gelijk een goed gevoel, dus dat zit wel oke.

Ik wil zeker niet mijn hand overspelen, maar is er iets van een marge die gebruikelijk is bij onderhandelingen? 2% 5%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:29

TheVMaster

Moderator WOS
RekZ schreef op Monday 14 May 2018 @ 22:23:
Bedankt voor de reacties allen. Getallen en richting deel ik liever niet, maar het aanbod is zeker marktconform, en het salaris is ruim 30% meer dan wat mijn vorige werkgever betaalde.

Na het eerste sollicitatiegesprek hadden beide partijen al wel gelijk een goed gevoel, dus dat zit wel oke.

Ik wil zeker niet mijn hand overspelen, maar is er iets van een marge die gebruikelijk is bij onderhandelingen? 2% 5%?
Er is volgens mij niet echt een richtlijn. Ik check altijd van die salariscompassen om te kijken of ik een marktconform aanbod gekregen heb. Hebben ze je ook naar je huidige salaris gevraagd en (belangrijker nog) heb je dat vervolgens verteld, of heb je ze verteld dat niet relevant is...ze vast een 'eigen salarisgebouw' hebben etc..etc.. Zelf vertel ik eigenlijk nooit wat ik nu verdien...dat is zo niet relevant vind ik. En dat heeft mij toch eigenlijk ook een sprong van 30-50% opgeleverd de laatste twee keer dat ik van baan ben gewisseld. Ben je overigens niet gewoon heel blij met 30% meer dan bij je vorige werkgever?

Daarnaast ben ik het mijn de reacties hierboven eens, als je zelf gesollicieerd hebt dan sta je wel 1-0 achter en zou ik wat voorzichtiger zijn, je kunt je hand inderdaad zomaar overspelen. Hoe graag wil je die baan eigenlijk...of heb je meer sollicitaties lopen (dan kun je ze soms nog een beetje tegen elkaar uitspelen).

[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 14-05-2018 22:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Probleem is dat percentages erg weinig vertellen. Zit je op 3000 dan is een stijging van 30% dus 3900 en is een rek naar 4000 ook meestal mogelijk. Hebben we het echter over 5000 nu en bieden ze 6500 dan worden het opeens andere getallen. Verder zie je vaak dat het getal zelf veel zegt over de marges. Zo is een rond getal (3000, 4000, ...) vaak opgerekt om het aantrekkelijker te maken (4000 klinkt immers aantrekkelijker dan 3900, net zoals dat winkels juist liever 3900 dan 4000 neerzetten) en is de rek kleiner dan dat ze zelf met 3800 komen aanzetten die je zelf wel kunt afronden als tegenbod.

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 14-05-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:21

3DDude

I void warranty's

RekZ schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:23:

Ik zou altijd een tegenbod doen / onderhandelen maar dat is mijn mening.

30% van je vorige salaris, als dat een salaris van 2k bruto is heb je 600 euro erbij, bij 3k heb je 900 euro erbij en bij 4k heb je 1200 euro erbij.

Zie je hoeveel dat effectief uit maakt als je binnen een bepaalde range zit.
To clarify, zit jij op 2k en ga je naar 2600, waarom zou je dan niet onderhandelen en er nog 100 euro bij proberen te lullen? heb je er 35% ipv 30% van gemaakt. (en zoveel scheelt dat echt niet)

Het verhaal wordt naar mijn mening anders als je van 4k naar 5.2k gaat :P

Wat je ook kunt meenemen is afspraken maken dat bij goed functioneren we X of Y gaan doen. :)
En je moet goed bedenken wat je jezelf op dit moment waard vind!

Heb jij ooit bij de AH vakkengevuld voor minimun loon en krijg je daar nu 30% boven. Newsflash dat is nog steeds peanuts :P

[ Voor 7% gewijzigd door 3DDude op 14-05-2018 23:07 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Niet online
Bedankt voor de adviezen, het zit meer in de range van 3000 naar 3900. Ik ga proberen er nog een klein beetje bij te krijgen :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
RekZ schreef op maandag 14 mei 2018 @ 22:23:
Dan zit je naar mijn mening hier toch echt in het verkeerde topic waar je juist wel je salaris deelt...

[ Voor 4% gewijzigd door jongetje op 15-05-2018 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earry
  • Laatst online: 15-09 07:39
Tijd voor een update:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 16:56
RoNoS schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:28:
Je hebt een leaseauto, maar gaat elke dag met de motor?
Yep, 2 elementen:
- Antwerpen-Brussel is nogal rijk aan files. Toen ik een 13 jaar geleden begon te werken, heb ik eerst een half jaar de trein genomen (in combinatie met tram en metro). Met al de vertragingen van het openbaar vervoer was ik dat toen beu en heb ik een motor gekocht. Tot een jaar of 2 geleden was de rit per motor ongeveer 45 minuten enkel, met de auto gemakkelijk anderhalf uur. Het bedrijf is ondertussen verhuisd in de (voor mij) goede richting, waardoor de reistijd gelukkig is afgenomen. Met de motor is het nu een kleine 30 minuten door de file. Met de auto zal het nu tussen de 45 en 60 minuten zijn.
- Ik gebruik de motor uitsluitend voor woon-werk verkeer en kan hem bijgevolg (quasi) volledig aftrekken van de belastingen. Schrijf de motor volledig af op 4 jaar en krijg daardoor ongeveer 50% van de aankoopwaarde terug. Idem voor kledij (afschijven op 3 jaar) en verzekering/onderhoud/....

Ondertussen gebruikt mijn vrouw de bedrijfswagen om naar haar werk te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
Kwakkel schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 15:04:
[...]

Ondertussen gebruikt mijn vrouw de bedrijfswagen om naar haar werk te gaan :)
Mag dat van je werkgever, of weet die daar niet van ?
Hoe zit dat dan verzekeringstechnisch ?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
whoami schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:05:
[...]

Mag dat van je werkgever, of weet die daar niet van ?
Hoe zit dat dan verzekeringstechnisch ?
Partner mag met de auto rijden, dus daar is geen probleem.
Iedereen (nuja, mijn directe manager, huidige en vorige collega's, HR manager, ...) weet ook dat ik met de motor kom.

Strikt genomen is het niet de bedoeling, maar zolang het gebruik 'normaal' blijft, gaat niemand erover klagen.
Voor het bedrijf verhuisde, deed het bedrijf zelfs voordeel, vermits het werk van mijn vrouw dichter bij thuis lag. Nu zitten we bijna naast elkaar, dus komt het gelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Kwakkel schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:10:
[...]
Nu zitten we bijna naast elkaar, dus komt het gelijk uit.
Als jullie bijna naast elkaar werken, waarom dan niet samen in de auto ipv achter elkaar aan rijden?

Daarnaast, hoe kun je als je die auto van de zaak hebt ook nog je motor en je kleding afschrijven? Of vertel je de belasting dat je in de motorkleding in je auto zit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
jongetje schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 16:12:
[...]

Als jullie bijna naast elkaar werken, waarom dan niet samen in de auto ipv achter elkaar aan rijden?

Daarnaast, hoe kun je als je die auto van de zaak hebt ook nog je motor en je kleding afschrijven? Of vertel je de belasting dat je in de motorkleding in je auto zit 8)
Andere uren - zij werkt in shiften en ik niet; zij heeft een vast uur waarop ze stopt (en start) en ik niet :)

Voor een wetswijziging uitgevoerd door de vorige regering was dit een probleem. De auto werd toen forfaitair belast op basis van een aantal kilometer (X indien je minder dan 25 km van je werk woonde, Y indien je verderaf woonde). Als je dan je motor inbracht, wat je deed op basis van je gemaakte kilometers, dan argumenteerde de belastingdienst dat het voordeel van je wagen ook op die kilometers gebaseerd moest worden. Je voordeel werd dan al snel een nadeel. Di Rupo maakte het belastbaar voordeel voor de wagen echter afhankelijk van de prijs en CO2 uitstoot. Kilometers maken dus niet meer uit.

Zowiezo gebruik ik de wagen wel als het vriest/sneeuwt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Ik gebruik de motor uitsluitend voor woon-werk verkeer en kan hem bijgevolg (quasi) volledig aftrekken van de belastingen. Schrijf de motor volledig af op 4 jaar en krijg daardoor ongeveer 50% van de aankoopwaarde terug. Idem voor kledij (afschijven op 3 jaar) en verzekering/onderhoud/....
Kan een werknemer dit aftrekken van zijn personenbelasting? Eerste keer dat ik dit hoor! Heb je wat relevante linkjes voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:15
3DDude schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:36:
[...]

In 7 jaar, naar 3650..

3650 - 2940, waarempel das op 10 euro na precies 700 euro bruto.. Dus jij vind dat best elk jaar 100 bruto erop vooruit gaan. Tegen die tijd ben je 35.. 8)7
Een stijging van 700 euro bruto klinkt inderdaad niet veel, zeker niet in 7 jaar tijd. Echter is dit mijn eerste baan, dus hoe veel is reëel om te stijgen per jaar (of per 7 jaar)?
ybos schreef op maandag 14 mei 2018 @ 08:24:
[...]

Je hebt gewoon de pech dat je in een waardeloze CAO zit.
Maar denk inderdaad dat er meer in moet zitten. Zeker als je wereldwijd installaties in bedrijf stelt brengt dit best wat verantwoordelijkheid met zich mee, dat zou zich in het basissalaris wel wat meer mogen uiten.
Ik heb zelf niet het idee dat mijn CAO zo slecht is. Ik heb ook geen vergelijking dus het is slechts een gevoel. Ik heb alleen het idee dat mijn salaris niet zo geweldig is en dat de groei ook onvoldoende is.
Spacecowboy schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:06:
[...]

Startsalaris is mooi voor je leeftijd d:)b

Het groeipad wat je post lijkt me dat echter niet, dat is amper €100 per jaar er bij, misschien net genoeg om de inflatie te dekken, maar nooit als je bijvoorbeeld een huis of iets dergelijks wil gaan kopen in de toekomst.

Als je fijn op je plek zit kan je dat prima accepteren, maar misschien kan het interessant voor je zijn om eens rond te gaan kijken...
Het is geen start salaris, ik heb inmiddels 5 jaar werkervaring bij hetzelfde bedrijf (ben daar ook afgestudeerd). Misschien ben ik voor sommigen onder ons een starter aangezien die misschien wat meer werkervaring hebben inmiddels. Ik ben 5 jaar geleden begonnen met €2350,- en heb dus in 5 jaar tijd er bijna 600 euro bij gehad.

Ik zit prima op mijn plek, heb het naar mijn zin en er valt nog genoeg te leren. Maar ik werk om mijn geld te verdienen en als dat elders met €1000,- per maand meer kan, dan zet dat wel te denken. Eigenlijk wil ik alleen mijn baas overtuigen dat hij onvoldoende betaald. Maar hoe doe je dat? Tips?
Blue-eagle schreef op maandag 14 mei 2018 @ 16:37:
[...]

Ik ken programmeurs met 5 jaar ervaring die al tussen de 4000 en 4500 euro bruto per maand zitten, regio randstad. Eerlijk gezegd zou ik aanraden heel snel te switchen van werkgever want dit kost je tienduizenden euro's per jaar op deze manier.
Dit hoor ik dus vaker en brengt mij aan het twijfelen.Ik heb het naar mijn zin, maar deze verschillen zijn gigantisch. Ik hoop mijn baas te kunnen overtuigen meer te betalen, maar wat hij aanbiedt over 7 jaar komt nog niet in de buurt van de bedragen die jij noemt. Dus ik heb er een hard hoofd in.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paragon93
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
DjRik schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:30:

[...]
Het is geen start salaris, ik heb inmiddels 5 jaar werkervaring bij hetzelfde bedrijf (ben daar ook afgestudeerd). Misschien ben ik voor sommigen onder ons een starter aangezien die misschien wat meer werkervaring hebben inmiddels. Ik ben 5 jaar geleden begonnen met €2350,- en heb dus in 5 jaar tijd er bijna 600 euro bij gehad.

Ik zit prima op mijn plek, heb het naar mijn zin en er valt nog genoeg te leren. Maar ik werk om mijn geld te verdienen en als dat elders met €1000,- per maand meer kan, dan zet dat wel te denken. Eigenlijk wil ik alleen mijn baas overtuigen dat hij onvoldoende betaald. Maar hoe doe je dat? Tips?

[...]
Ik ben een jaar terug gestart en heb bijna dezelfde sprong in 1 jaar gemaakt als jij in 5, ook HBO opgeleid.

Trust me, I'm an engineer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3DDude
  • Laatst online: 23:21

3DDude

I void warranty's

[...]

Een stijging van 700 euro bruto klinkt inderdaad niet veel, zeker niet in 7 jaar tijd. Echter is dit mijn eerste baan, dus hoe veel is reëel om te stijgen per jaar (of per 7 jaar)?
Zoals we zeiden: Wat vind je dat je zelf waard bent?
- Ga eens ergens praten en kijk waar die mee komen.
- Of ga is in gesprek met je werkgever en zeg dat je altijd te weinig hebt verdiend en daarom graag een correctie doorgevoerd wil hebben met terugwerkende kracht voor afgelopen jaar.

Maar serieus als je in 5 jaar 500 bruto erop vooruit bent gegaan vanaf een HBO-starter salaris? Dan moet je echt een keer voor jezelf gaan opkomen :X

Zie de tweaker hierboven die maakt die sprong van jou van 5 jaar in 1 jaar |:(

[ Voor 5% gewijzigd door 3DDude op 15-05-2018 20:13 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

2000 euro?
[...]

Ik heb zelf niet het idee dat mijn CAO zo slecht is. Ik heb ook geen vergelijking dus het is slechts een gevoel. Ik heb alleen het idee dat mijn salaris niet zo geweldig is en dat de groei ook onvoldoende is.
Je salaris en de verwachte groei is echt bagger, zo snel mogelijk wegwezen daar als die CAO je teveel beperkt.
In die vijf jaar tijd had je er 1200 bij moeten krijgen minimaal er van uitgaande dat je goed presteert.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Hoeveel ligt aan je werkgever. Ik ben niet bekend met CAO's, maar in het bedrijfsleven zou ik aankaarten dat jij meer waard bent en dat je het contract wilt openbreken. In overleg zet jij in op een andere/hogere functie met meer verantwoordelijkheden waar jij per direct een salarisverhoging uithaalt, en bij een wederzijds tevreden functioneren na 6 maanden nogmaals een verhoging.

Voorbeeld: Jij wordt de tech-lead van jouw afdeling met bijgaande verantwoordelijkheden. Dat levert jou per direct 350 euro per maand meer op. En na een half jaar komt daar 450 per maand bij. Dat heb ik zien gebeuren (met andere bedragen, vaak hoger) bij verschillende bedrijven.

Als jij weggaat en ze moeten iemand anders vinden, inwerken, en productief krijgen, dan zijn ze veel meer geld kwijt en minimaal eenzelfde salaris.
[...]

En dat valt volledig binnen de verwachtingen die je van een werkgever mag hebben. Niet goed, niet slecht, gewoon standaard.
Ga ergens anders solliciteren. Krijg een contractaanbieding. Dan weet je hoe je in de markt ligt en wat je elders kan krijgen. Je zit niet op de schopstoel dus je hoeft niet weg, dus ga lekker bluffen bij een sollicitatie. Als je ergens anders +1000 euro per maand weet te krijgen dan zeg je tegen je huidige baas:

"Hoi baas, omdat ik ontevreden ben over mijn salaris heb ik gekeken hoe ik in de markt lig zodat ik een goed argument kon overhandigen. Schijnbaar ben ik 1000 euro per maand meer waard. Je hebt tot het eind van deze werkweek [of einde van deze maand, whichever is sooner] om hier een reactie op te geven. Kusje, DjRik."

Iets zakelijker en vriendelijker verwoorden natuurlijk :+ Maar dan is je punt duidelijk en je waarde ook.
[...]

Dit hoor ik dus vaker en brengt mij aan het twijfelen.Ik heb het naar mijn zin, maar deze verschillen zijn gigantisch. Ik hoop mijn baas te kunnen overtuigen meer te betalen, maar wat hij aanbiedt over 7 jaar komt nog niet in de buurt van de bedragen die jij noemt. Dus ik heb er een hard hoofd in.
Het naar-je-zin-hebben argument is waardevol maar niet uniek aan deze werkgever natuurlijk. Ergens anders kan je het meer naar je zin krijgen en meer geld krijgen.

Als mijn bovenstaande suggesties (die redelijk agressief zijn) niet gaat toepassen moet je minimaal een ontwikkelplan maken en een meetbaar groeipad uitstippelen met bijhorende salarisverhogingen. Geef aan dat je over 12 maanden op die +700 wilt zitten, niet pas over 7 jaar.

Maar...

Ik zou adviseren heel snel een switch te maken. Ze zijn van plan jou +100 per jaar te geven, dat gaat niet ineens vertienvoudigen. No way. Dat heb ik nog nooit gezien zonder grote wijzigingen in iemand z'n functietitel en verantwoordelijkheden.

Wat ik ken, grof genomen uit een handjevol bedrijven waar ik heb gewerkt met tussen haakjes een geschat bruto maandsalaris bij 40 uur per week:

Junior (2400) -> Medior (3000) -> Senior (3500) -> Lead (4500+) of Architect (5000+) -> Developer/Product Manager (6000+) -> CTO (tussen de 5000 en 30.000).

Als je op hetzelfde niveau wilt blijven krijg je waarschijnlijk niet veel losgeweekt :P Als je een stap wil maken zullen veel bedrijven jou niet betalen wat die functie waard is; als ze iemand extern zouden recruiten zijn ze dat geld wel kwijt.

Zoek gewoon iets anders. Ik raad iedereen in de ICT aan om maximaal 4 jaar bij een werkgever te blijven plakken. Mij levert dat gemiddeld +8% per jaar op dankzij iedere 3 tot 4 jaar te wisselen.

Ik ben front-end web developer in Amsterdam en verdien full-time 6000 euro in loondienst. En ik was ook verantwoordelijk voor het aannemen van nieuwe developers, en ben ook bekend met vele recruiters in deze markt. Je bent veel meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:10
Blue-eagle schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 21:15:

[...]

Zoek gewoon iets anders. Ik raad iedereen in de ICT aan om maximaal 4 jaar bij een werkgever te blijven plakken. Mij levert dat gemiddeld +8% per jaar op dankzij iedere 3 tot 4 jaar te wisselen.

[...]
Met dit gedeelte ben ik het niet helemaal met je eens. In de Randstad zou het misschien kunnen werken maar daarbuiten wordt het al gauw minder. En wanneer je - zoals ik - in een klein bedrijf werkt waar iedereen zijn inbreng heeft en naar iedereen geluisterd wordt kun je denk ik meer bereiken met overleg en een plan zoals je hierboven beschreef dan maar constant hoppen van werkgever. Maar dat is mijn mening en ik heb de laatste tijd gehoord dat anderen vinden dat loyaliteit bij mij zo hoog in het vaandel staat; dat kan bij anderen natuurlijk anders zijn ;)

Nu wil ik absoluut niet zeggen dat jij niet loyaal bent Blue-eagle!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
Members only:

Ik ben benieuwd naar jullie meningen over bovenstaande :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDucky
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 10:10
Members only:

AMD Ryzen 9 5800X3D, 2x16 GB G.Skill Ripjaws V 3600MHZ CL16 DDR4, Gigabyte B550i Aorus Pro AX, AMD Radeon RX 6900 XT, 1x Samsung PM9A1 1TB nvme SSD, 1x Crucial C300 256 GB, 1x Crucial MX500 1TB, 1x WD 2.5 Inch 1TB, SSUPD Meshlicious, Corsair SF-750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
KevinK92 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:23:
Met dit gedeelte ben ik het niet helemaal met je eens. In de Randstad zou het misschien kunnen werken maar daarbuiten wordt het al gauw minder. En wanneer je - zoals ik - in een klein bedrijf werkt waar iedereen zijn inbreng heeft en naar iedereen geluisterd wordt kun je denk ik meer bereiken met overleg en een plan zoals je hierboven beschreef dan maar constant hoppen van werkgever. Maar dat is mijn mening en ik heb de laatste tijd gehoord dat anderen vinden dat loyaliteit bij mij zo hoog in het vaandel staat; dat kan bij anderen natuurlijk anders zijn ;)
Eens. Jobhoppen heeft veelal het voordeel dat je omhoog gaat in salaris, maar dat is wel iets dat je moet willen.
Zelf werk ik in een bedrijf in het oosten waar ze best zuinig zijn met salarisverhogingen (50 tot 100 bruto per jaar is veel :') ) Door een jobhob en toen weer terug heb ik het geluk gehad dat ik flink omhoog ben gegaan, maar dat zijn uitzonderingen. Daarbij zit ik nu wel aan m'n max hier.

Het is geheel afhankelijk van het bedrijf wat normaal is. Soms lees ik hier jaarlijkse stijgingen binnen een bedrijf die mijn oren doen klapperen. Maar sommigen doen dat nu eenmaal wel aan en anderen niet.

1x in de 3 jaar hoppen kan, maar dat moet niet met precieze regelmaat zijn. Want dan weet het nieuwe bedrijf ook wel weer dat jij bij hen ook weer na 3 jaar weg bent. En sommigen vinden dat niet erg, anderen willlen dat juist niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

KevinK92 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:31:
***members only***

Ik ben benieuwd naar jullie meningen over bovenstaande :)
Hoe kom je aan je totale package ? ;)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Cue_ schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:33:
En sommigen vinden dat niet erg, anderen willlen dat juist niet.
Dan doen ze toch iets om de redenen weg te nemen waarom mensen vertrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
DeluxZ schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 10:49:
[...]

Hoe kom je aan je totale package ? ;)
(12 x maandloon) + (12 x auto) + (maandloon x 1.08)

Of hoeft auto niet meegerekend te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:29
Members only:

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik denk dat ik nu een klein beetje off-topic ga, dus mijn laatste reactie op dit punt. Hopelijk is het stimuleren van hogere salarissen een on-topic argument :7
KevinK92 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 08:23:
[...]

Met dit gedeelte ben ik het niet helemaal met je eens. In de Randstad zou het misschien kunnen werken maar daarbuiten wordt het al gauw minder.
Van 2001 tot 2012 heb ik altijd in het oosten van 't land gewerkt :) In die tijd praktisch 2 werkgevers gehad. Ik vond loyaliteit ook erg belangrijk maar kwam er ook achter dat het (kleine en middelgrote) bedrijf, als het er op aankomt, ook het zakelijke pad kiest. Ik maakte daar, door mijn loyaliteit, gemiddeld 2% per jaar aan salarisverhogingen mee. Nauwelijks inflatiecorrectie, dus.

Wat ik daar heb geleerd is dat loyaliteit veel waard is, voor het bedrijf. Maar zeer zeker niet voor jou. Loyaal personeel wordt gezien als iemand die toch niet weg gaat, een typische grijze muis die het naar zijn zin heeft in zijn rad :+ Geef die persoon een keer +5% erbij en dan zijn ze weer 2 jaar blij. Dat idee.

4 Jaar lang bij een werkgever blijven is leerzaam, leuk, en je bouwt goede relaties op met de mensen met wie je werkt. En wat ik heb gemerkt is dat het na die tijd ook wel tijd wordt om verder te kijken, want 'verandering van spijs doet eten' gaat (voor mij) altijd goed op :)
En wanneer je - zoals ik - in een klein bedrijf werkt waar iedereen zijn inbreng heeft en naar iedereen geluisterd wordt kun je denk ik meer bereiken met overleg en een plan zoals je hierboven beschreef dan maar constant hoppen van werkgever. Maar dat is mijn mening en ik heb de laatste tijd gehoord dat anderen vinden dat loyaliteit bij mij zo hoog in het vaandel staat; dat kan bij anderen natuurlijk anders zijn ;)

Nu wil ik absoluut niet zeggen dat jij niet loyaal bent Blue-eagle!
Ja, dat is geen verkeerde instelling. Het is maar waar jij de waarde uit haalt natuurlijk. Als ik switch van werkgever krijg ik ook het idee dat er naar mij wordt geluisterd ;) Dat is niet exclusief voorbehouden aan een kleine werkgever.

Ik heb de laatste 3 keer een sprong van 1000 euro of meer gemaakt, en dat is sinds 2011. Ik begon toen op 2500 euro bruto (oosten des lands) en zit nu op die 6000 euro. Dus 3500 euro erbij in 7 jaar tijd. Da's gemiddeld +500 per jaar.

Loyaliteit levert geen +500 euro per jaar op, althans niet in mijn beleving.

En mijn loyaliteit is wel aanwezig hoor, maar ik zie mijn dienstbetrekking vooral als een zakelijke overeenkomst. Het moet voldoen aan mijn wensen, en als dat niet meer het geval is dan moet ik verder kijken om het daarna intern te kunnen oplossen of anders extern te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
KevinK92 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:56:
[...]

Ik zou het iets anders berekenen:
12.96 x maandloon (.96 i.v.m. vakantiegeld) + 12 x auto = € 40944. Bonus gemiddelde van de laatste jaren of los erbij zetten. De € 43500 die je noemt is denk ik dan ook gewoon prima...

Members only:

[ Voor 38% gewijzigd door Paprika op 16-05-2018 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Olaf van der Spek schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:46:
Dan doen ze toch iets om de redenen weg te nemen waarom mensen vertrekken?
Doelde meer op het feit dat bedrijven die hier niet op zitten te wachten niet snel mensen zullen aannemen die enorm aan het jobhoppen zijn geweest de laatste jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 21:57

Spacecowboy

XBL: Biggmans

[...]

[...]

[...]

[...]

De grootste sprongen maak je bij het switchen van werkgever, en misschien heel soms daarbinnen, maar dan moet je een manager hebben die jouw kennis, inzet en meerwaarde op waarde schat.

Ook bij CAO georiënteerde bedrijven kan je grote sprongen maken die niet in de CAO staan (CAO is immers een minimum). Je moet daarvoor echter wel je leidinggevende overtuigen. Toon je meerwaarde aan, geef aan dat je graag wil blijven, maar dat er dan wel iets significants van je werkgever moet komen. Willen ze dat niet, kan je je conclusie trekken.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Cue_ schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:33:
[...]

Doelde meer op het feit dat bedrijven die hier niet op zitten te wachten niet snel mensen zullen aannemen die enorm aan het jobhoppen zijn geweest de laatste jaren.
Als jij geschikt bent voor die baan en er weinig andere kandidaten zijn dan wordt je heus wel aangenomen. Je zult hoogstens die vraag krijgen bij je sollicitatie gesprek en dan antwoord je gewoon dat dit bedrijf veel beter bij je past bla bla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 21:57

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Cue_ schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:33:
[...]

Wat is er mis met jobhoppen? Ik ben in m'n hele leven nog nooit afgewezen op het feit dat ik de eerste paar jaar aan jobhoppen heb gedaan. Sterker nog, aantal keren gehad dat er op een positieve manier op werdt gewezen (ervaring binnen verschillende (soorten) organisaties.

Misschien scheelt het per branche, maar ik denk dat bijna niemand meer een "baan voor het leven" heeft. Jobhoppen hoort daar gewoon bij.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
Spacecowboy schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:57:
Wat is er mis met jobhoppen? Ik ben in m'n hele leven nog nooit afgewezen op het feit dat ik de eerste paar jaar aan jobhoppen heb gedaan. Sterker nog, aantal keren gehad dat er op een positieve manier op werdt gewezen (ervaring binnen verschillende (soorten) organisaties.

Misschien scheelt het per branche, maar ik denk dat bijna niemand meer een "baan voor het leven" heeft. Jobhoppen hoort daar gewoon bij.
Ik zeg niet dat er altijd iets mis mee is. Ik weet wel dat sommige bedrijven het wel als iets negatiefs zien als ze dit zien op de cv of tijdens een gesprek te horen krijgen.
Dat lang niet ieder bedrijf dit heeft lijkt me logisch. Ook dat het soms positief wordt gezien in sommige gevallen.

Volgens mij had ik genoeg nuance in m'n oorspronkelijke bericht gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakertjee
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:44
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20
• Opleiding: MBO 4 Systeem beheer (hoop ik over enkele weken af te ronden)
• Werkervaring: 0 jaar, wel totaal 1 jaar stage bij deze werkgever
• (Woon) Locatie: Zeeland

2. Wat doe je:
• Functie: Support medewerker intern 40% daarnaast allerlei zaken als serverbeheer en implementatietrajecten 60%
• Werkgever/branche: Industrie
• (Werk) Locatie(s): Zeeland
• Uren/week: 32
• Reistijd: 30km/30 min auto
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1625
• Vakantiegeld: 8%
• Vakantiedagen: 30
• Dertiende/veertiende maand: € dertiende maand
• Pensioeninleg per jaar: alsnog onbekend
• Mobiliteit per jaar: € reiskostenvergoeding 0.19 km
• Overige: Surface Pro en iPhone zakelijk, ook prive gebruik toegestaan.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
• Winstdeling/bonus: € ja, bedrag nog onbekend.

Daarnaast hoop ik een deeltijd HBO opleiding te volgen. Om deze reden 32 uur per week. De werkgever vergoed 75% van de studiekosten.

Dit is het voorstel wat gedaan is door m'n nu stagebedrijf en hopelijk toekomstige werkgever. Wat vinden jullie hiervan zover?

Edit: over een aantal dagen volgt het definitieve voorstel op papier, ik zal dan zaken als pensioen etc. verder aanvullen.

[ Voor 4% gewijzigd door tweakertjee op 16-05-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolko
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-09 15:45
tweakertjee schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 15:56:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20
• Opleiding: MBO 4 Systeem beheer (hoop ik over enkele weken af te ronden)
• Werkervaring: 0 jaar, wel totaal 1 jaar stage bij deze werkgever
• (Woon) Locatie: Zeeland

2. Wat doe je:
• Functie: Support medewerker intern 40% daarnaast allerlei zaken als serverbeheer en implementatietrajecten 60%
• Werkgever/branche: Industrie
• (Werk) Locatie(s): Zeeland
• Reistijd: 30km/30 min auto
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1625
• Vakantiedagen: 30
• Dertiende/veertiende maand: € dertiende maand
• Pensioeninleg per jaar: alsnog onbekend
• Mobiliteit per jaar: € reiskostenvergoeding 0.19 km
• Overige: Surface Pro en iPhone zakelijk, ook prive gebruik toegestaan.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
• Winstdeling/bonus: € ja, bedrag nog onbekend.

Daarnaast hoop ik een deeltijd HBO opleiding te volgen. Om deze reden 32 uur per week. De werkgever vergoed 75% van de studiekosten.

Dit is het voorstel wat gedaan is door m'n nu stagebedrijf en hopelijk toekomstige werkgever. Wat vinden jullie hiervan zover?

Edit: over een aantal dagen volgt het definitieve voorstel op papier, ik zal dan zaken als pensioen etc. verder aanvullen.
Ik ben ook 20 met bijna de zelfde opleiding, werkervaring etc.
Je hebt zeker niet te klagen. Telefoon + laptop van de zaak, 32 uur per week, 30 vakantie dagen, HBO vergoeding. Als je het mij vraagt een zeer goed aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

KevinK92 schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 11:56:
[...]

Waarom zie je je lease budget als salaris zien? Je hebt die auto nodig voor je werk en je mag hem niet privé gebruiken. Dan kan je bij je package nog €2000 optellen voor de MacBook en een paar duizend Euro voor de huur die ze betalen voor jouw kantoortje ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Wim Leers schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 17:27:
[...]

Kan een werknemer dit aftrekken van zijn personenbelasting? Eerste keer dat ik dit hoor! Heb je wat relevante linkjes voor me?
Yep, onder de post 'Beroepskosten' - te bewijzen uiteraard, dus facturen e.d. bijhouden :)

https://financien.belgium...en/woon-werkverkeer/motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Blue-eagle schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:04:
Ik denk dat ik nu een klein beetje off-topic ga, dus mijn laatste reactie op dit punt. Hopelijk is het stimuleren van hogere salarissen een on-topic argument :7

[...]

Van 2001 tot 2012 heb ik altijd in het oosten van 't land gewerkt :) In die tijd praktisch 2 werkgevers gehad. Ik vond loyaliteit ook erg belangrijk maar kwam er ook achter dat het (kleine en middelgrote) bedrijf, als het er op aankomt, ook het zakelijke pad kiest. Ik maakte daar, door mijn loyaliteit, gemiddeld 2% per jaar aan salarisverhogingen mee. Nauwelijks inflatiecorrectie, dus.

Wat ik daar heb geleerd is dat loyaliteit veel waard is, voor het bedrijf. Maar zeer zeker niet voor jou. Loyaal personeel wordt gezien als iemand die toch niet weg gaat, een typische grijze muis die het naar zijn zin heeft in zijn rad :+ Geef die persoon een keer +5% erbij en dan zijn ze weer 2 jaar blij. Dat idee.

4 Jaar lang bij een werkgever blijven is leerzaam, leuk, en je bouwt goede relaties op met de mensen met wie je werkt. En wat ik heb gemerkt is dat het na die tijd ook wel tijd wordt om verder te kijken, want 'verandering van spijs doet eten' gaat (voor mij) altijd goed op :)

[...]

Ja, dat is geen verkeerde instelling. Het is maar waar jij de waarde uit haalt natuurlijk. Als ik switch van werkgever krijg ik ook het idee dat er naar mij wordt geluisterd ;) Dat is niet exclusief voorbehouden aan een kleine werkgever.

Ik heb de laatste 3 keer een sprong van 1000 euro of meer gemaakt, en dat is sinds 2011. Ik begon toen op 2500 euro bruto (oosten des lands) en zit nu op die 6000 euro. Dus 3500 euro erbij in 7 jaar tijd. Da's gemiddeld +500 per jaar.

Loyaliteit levert geen +500 euro per jaar op, althans niet in mijn beleving.

En mijn loyaliteit is wel aanwezig hoor, maar ik zie mijn dienstbetrekking vooral als een zakelijke overeenkomst. Het moet voldoen aan mijn wensen, en als dat niet meer het geval is dan moet ik verder kijken om het daarna intern te kunnen oplossen of anders extern te zoeken.
Members only:

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diogenes
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:03
Blue-eagle schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:04:

Dat is lang niet gek! Ik zit in het Oosten en mijn ervaring is dat developer functies niet boven de 5000 euro komen en dan moet je al erg je best doen. Ik zit zelf als senior backend developer rond de 4500 en krijg geregeld te horen dat ik overbetaald ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:08
diogenes schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:13:
[...]

Dat is lang niet gek! Ik zit in het Oosten en mijn ervaring is dat developer functies niet boven de 5000 euro komen en dan moet je al erg je best doen. Ik zit zelf als senior backend developer rond de 4500 en krijg geregeld te horen dat ik overbetaald ben.
Ben wel benieuwd wie dat zegt. In mijn vorige baan werkte ik redelijk veel over, was erg druk. Toen zei Mn baas eens dat mijn baan makkelijk in de normale 40 uur kon. Lekker motiverend... direct gezegd dat hij knap stom is dat hij dan niet iemand anders zoekt, want dan was ik veel te duur. (Klein bedrijfje dus korte lijnen dus kon dat daar wel zeggen, dat was wel fijn). Nee, zo moest ik het niet zien. Was het begin van het eind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
diogenes schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 07:13:
[...]

Oh nee in het oosten zat ik met 2500 aan mijn "max" denk ik, anno 2011. Daarna naar Amsterdam gegaan, direct 3500 gekregen :) Dat beviel niet, dus 1 jaar later naar de volgende: 4500. En na 4 jaar naar waar ik nu zit: 6000.

Het oosten is waar ik nog loyaal was aan een werkgever, het westen is waar ik loyaal ben tot 't niet meer loont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

fsfikke schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:16:
[...]

Waarom zie je je lease budget als salaris zien? Je hebt die auto nodig voor je werk en je mag hem niet privé gebruiken. Dan kan je bij je package nog €2000 optellen voor de MacBook en een paar duizend Euro voor de huur die ze betalen voor jouw kantoortje ;)
Precies dit. Je krijgt je lease budget om een auto uit te zoeken of om je eigen auto te bekostigen. Mijn inziens zou het "total package" getal je belastbaar inkomen moeten zijn. Als je een lease auto neemt wordt je lease budget niet als belastbaar inkomen gezien maar word je bruto bijtelling bij je belastbaar inkomen meegenomen.

Mocht je geen lease auto nemen zal het, bij sommige bedrijven, uitgekeerd worden bij je salaris. Dan is het wel weer belastbaar :)

Just my 2 cents ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Wat je daarbij niet moet vergeten is dat bedrijven als alternatief op lease vaak een vaste vergoeding rekenen. Dus soms krijg je de keuze. € 400 bij je bruto salaris of een lease auto. Daarbij heb je geen recht meer om kilometers te declareren.

Als je dan goed wilt vergelijken dan moet je het een wel tegenover het ander zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
Members only:

Met bovenstaande opmerkingen heb ik mijn post eens aangepast. Hopelijk is het nu meer in lijn met de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Proqzor schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 11:20:
Wat je daarbij niet moet vergeten is dat bedrijven als alternatief op lease vaak een vaste vergoeding rekenen. Dus soms krijg je de keuze. € 400 bij je bruto salaris of een lease auto. Daarbij heb je geen recht meer om kilometers te declareren.

Als je dan goed wilt vergelijken dan moet je het een wel tegenover het ander zetten.
Bij ons gaat het lease-budget (inc. brandstof) gewoon bij het bruto opgeteld.
Als je netjes de KMs declareert krijg je 19ct/km eerst netto uitgekeerd voordat het overgebleven budget bij het bruto opgaat.

Heel leuk, maar uiteindelijk heb ik (en 90% van de collega's met mij) gewoon een lease-auto.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Members only:

[ Voor 23% gewijzigd door Paprika op 17-05-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

fsfikke schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 16:16:
[...]

DeluxZ schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 10:16:
[...]

Precies dit. Je krijgt je lease budget om een auto uit te zoeken of om je eigen auto te bekostigen. Mijn inziens zou het "total package" getal je belastbaar inkomen moeten zijn. Als je een lease auto neemt wordt je lease budget niet als belastbaar inkomen gezien maar word je bruto bijtelling bij je belastbaar inkomen meegenomen.

Mocht je geen lease auto nemen zal het, bij sommige bedrijven, uitgekeerd worden bij je salaris. Dan is het wel weer belastbaar :)

Just my 2 cents ;)
Het is al verschillende malen aan de orde gekomen de afgelopen jaren, maar een 'package' in de arbeidssfeer is iets wezenlijks anders als een inkomen. In het buitenland is een package heel gebruikelijk. Dat is gewoon het getal waaruit al jouw werkgerelateerde kosten worden betaald. Dus salaris, vakantiegeld, auto/mobiliteit, zorgkosten (indien van toepassing) etc.

Omdat er legio verschillende arbeidsvoorwaarden zijn, zijn we een aantal jaar terug overgegaan naar het vermelden van je package om zo dichterbij het vergelijken van appels met appels te komen.

Zie bijvoorbeeld ook: https://www.emolument.com...ce/full_salary_calculator
Keep in mind that your full salary package includes more than just your basic pay. You also have to factor in the bonuses that you receive in a given year, plus all your other benefits. This is the better way to negotiate for a better pay with your potential employers. By enumerating your basic pay, your bonuses, and your benefits - you have a better idea of how much you are worth for your company. By knowing your value as an employee, you are able to confidently assert for a better full salary package.

[ Voor 16% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-05-2018 13:47 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diogenes
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:03
ybos schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 08:16:
[...]

Ben wel benieuwd wie dat zegt.
Voornamelijk recruiters met een 'fantastische opportunity' voor minder geld. Daarnaast ook van mijn werkgever tijdens de evaluaties. Letterlijk wordt het dan iets anders verwoord maar de boodschap is dat je al heel veel krijgt (zeker ten opzichte van de anderen!) en niet moet zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:34
AllSeeyinEye schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 13:44:
[...]

[...]

Het is al verschillende malen aan de orde gekomen de afgelopen jaren, maar een 'package' in de arbeidssfeer is iets wezenlijks anders als een inkomen. In het buitenland is een package heel gebruikelijk. Dat is gewoon het getal waaruit al jouw werkgerelateerde kosten worden betaald. Dus salaris, vakantiegeld, auto/mobiliteit, zorgkosten (indien van toepassing) etc.

Omdat er legio verschillende arbeidsvoorwaarden zijn, zijn we een aantal jaar terug overgegaan naar het vermelden van je package om zo dichterbij het vergelijken van appels met appels te komen.

Zie bijvoorbeeld ook: https://www.emolument.com...ce/full_salary_calculator

[...]
Je leasebudget bij je package tellen is imho wel niet de correcte manier om dat te doen. Dan krijg je toestanden zoals hier boven waar iemand die enkel zakelijk er mee rijdt er door op een grotere package komt.
Zo heeft de duur en km's van je leasecontract ook een grote invloed op je package, wat niet echt realistisch is als net een groot (of klein) deel er van zakelijk gereden wordt.
Exact dezelfde wagen met hetzelfde prive gebruik heeft een andere invloed op de package als daar 50k km per jaar mee gereden wordt waarvan veel zakelijk of als daar 15k km mee gereden wordt waarvan amper zakelijk.

Ik stel voor dat we de waarde van een leaseauto die prive gereden wordt, berekenen zoals de bijtelling geregeld wordt. Neem dan voor elke leasewagen hier 22% (of 20/25/... %, een vast percentage) van de cataloguswaarde als jaarlijkse "waarde" die je krijgt van de werkgever. Neem ook 22% voor elektra wagens en 7/14% wagens. Dat geeft een eerlijkere vergelijking dan gewoon leasebudgetten er bij gaan lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@AndRo555 Het bedrag dat je in package opgeeft is het bedrag dat jij de werkgever kost. Vanuit werkgevers perspectief is dat dus:

Basissalaris + vak geld + 13e maand + winstdeling + bonus + wat de werkgever aan jouw auto of mobiliteit uitgeeft + kosten van jouw telefoon (indien prive gebruik) + kosten van jouw laptop (indien prive gebruik) + kortingen op weet ik het wat + abonnementen van weet ik het wat.
Dan krijg je toestanden zoals hier boven waar iemand die enkel zakelijk er mee rijdt er door een grotere package krijgt.
Maar dat is toch ook zo? Want ook als iemand er alleen zakelijk mee rijdt, maakt de uitgave door de werkgever wel deel uit van zijn package. Of je er zakelijk of prive mee rijdt is een afweging die je doorgaans maakt op basis van de regels en eisen van de belastingdienst.
Zo hebben de duur en km's van je leasecontract ook een grote invloed op je package, wat niet echt realistisch is als een groot deel er van zakelijk gereden wordt.
Ja, dat klopt. Echter is het nog altijd wat jij de werkgever kost en dus een goede indicatie van wat je waard bent. Als de werkgever jou die kosten niet waard acht, dan zal hij ze niet omwille van jou maken.
Ik stel voor dat we de waarde van een leaseauto die prive gereden wordt, berekenen zoals de bijtelling geregeld wordt.
Nee juist niet, want als iemand een budget van 1500 euro en het niet verbruikte deel niet gestort krijgt heeft, en er een auto van rijdt van 20.000 euro omdat hij de bijtelling anders te hoog vindt, dan gaat het toch aardig scheef lopen. Opnieuw: de waarde van de leaseauto of het budget indien dat hoger is, is wat de werkgever aan jou uit wil geven en dus onderdeel van jouw package.

En tot slot: Als jij van baan wisselt, dan is (neem ik aan) een van jouw onderhandelpunten (indien nodig) toch ook dat je leasebudget minimaal gelijk moet zijn aan wat je had? Dus ja, het leasebedrag is wel degelijk relevant. Ik wil er qua auto in ieder geval niet op achteruit gaan!

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-05-2018 15:10 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 17:34
AllSeeyinEye schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:09:
@AndRo555 Het bedrag dat je in package opgeeft is het bedrag dat jij de werkgever kost. Vanuit werkgevers perspectief is dat dus:

Basissalaris + vak geld + 13e maand + winstdeling + bonus + wat de werkgever aan jouw auto of mobiliteit uitgeeft + kosten van jouw telefoon (indien prive gebruik) + kosten van jouw laptop (indien prive gebruik) + kortingen op weet ik het wat + abonnementen van weet ik het wat.
Werkgeverskost en package zijn twee totaal andere dingen. In realiteit geeft je werkgever makkelijk 2 keer je package aan kosten, je kantoor, bureau, etc. zijn ook niet gratis.

Je opsommingen van van wat je package is ben ik het wel mee eens, dat is alles van geld tot voordele in natura. Je 2000 euro laptop er bij tellen als je die prive mag gebruiken is prima. Echter is dat 2000 euro ongeacht je er 2u per dag zakelijk met bezig bent of 8u. Dat is nu anders bij de waarde van je leasewagen in je package. Doe je die berekening op basis van catalogusprijs dan reken je die equivalent met de laptop.
[...]
Maar dat is toch ook zo? Want ook als iemand er alleen zakelijk mee rijdt, maakt de uitgave door de werkgever wel deel uit van zijn package. Of je er zakelijk of prive mee rijdt is een afweging die je doorgaans maakt op basis van de regels en eisen van de belastingdienst.
Het gaat niet over dat je nu prive er mee rijdt of niet. Het gaat over dat de hoeveelheid die jij zakelijk er mee rijdt eigenlijk geen invloed mag hebben op de bijdrage van je auto aan je package.

Als je werkgever je in First/Business class naar de andere kant van de wereld stuurt ga je dat toch ook niet bij je package tellen? Dat is ook gewoon zakelijke transportkosten? Of moeten we dat ook gewoon bij de package rekenen? En de hotels dan? etc.
[...]
Ja, dat klopt. Echter is het nog altijd wat jij de werkgever kost en dus een goede indicatie van wat je waard bent. Als de werkgever jou die kosten niet waard acht, dan zal hij ze niet omwille van jou maken.
Werkgeverskost is geen relevante metric om te vergelijken wat mensen verdienen tussen branches en posities heen. Een sales guy reist veel, kost veel en brengt veel op. Volgens jouw idee van package moet die dus altijd een (veel) hogere package hebben dan een interne job functie? Dan kan je die nooit gaan vergelijken, iets wat net de bedoeling is van dit topic.
[...]
Nee juist niet, want als iemand een budget van 1500 euro en het niet verbruikte deel niet gestort krijgt heeft, en er een auto van rijdt van 20.000 euro omdat hij de bijtelling anders te hoog vindt, dan gaat het toch aardig scheef lopen. Opnieuw: de waarde van de leaseauto of het budget indien dat hoger is, is wat de werkgever aan jou uit wil geven en dus onderdeel van jouw package.
Maar als je een goedkope 20k leasebak rijdt ipv een dure bak is je totale verdienste (loon+natura) toch effectief minder?
[/quote]
En tot slot: Als jij van baan wisselt, dan is (neem ik aan) een van jouw onderhandelpunten (indien nodig) toch ook dat je leasebudget minimaal gelijk moet zijn aan wat je had? Dus ja, het leasebedrag is wel degelijk relevant. Ik wil er qua auto in ieder geval niet op achteruit gaan!
Leasebedrag is geen onderhandelingspunt, dat is veel te afhankelijk van de omstandigheden (weer: aantal zakelijke km's).
Je onderhandelt gewoon dat je een evenwaardige of betere wagen mag rijden dan nu. De betere indicator daarvoor is catalogusprijs. Wat er effectief aan leaseprijs betaald wordt mag jouw worst wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: vmbo
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: network engineer
• Werkgever/branche: consultancy
• (Werk) Locatie(s): Brabant
• Uren/week: 40
• Reistijd: 60 minuten (leaseauto)
• Werkdruk: gemiddeld tot zwaar

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3000
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: €1950
• Mobiliteit per jaar: €7200
• Overige: laptop + telefoon

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €48.030
• Winstdeling/bonus: geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 12:07
*knip niet-constructieve opmerking/vraag/smiley over opleiding*

[ Voor 94% gewijzigd door Rukapul op 18-05-2018 20:43 ]

Moo, I say.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 15:34
Kun je wel denigrerend over doen, maar ik vind het een net salaris. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 18-05-2018 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 22:28
Kansloze opmerking....

Dikke prima hoe hij het voor elkaar heeft.
Opleiding is soms waanzinnig overrated...

Dus je hebt lekker op kosten van paps en mams een studie kunnen doen zonder enig toegevoegde waarde en kan je jezelf bachelor noemen in studie “Het klonk wel leuk en hip” om gelijk minimaal als manager te willen starten... ;w

[ Voor 2% gewijzigd door Rukapul op 18-05-2018 20:43 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* in dit topic tolereren we geen clones

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 18-05-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Valandil schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 23:37:
[...]

Kansloze opmerking....

Dikke prima hoe hij het voor elkaar heeft.
Opleiding is soms waanzinnig overrated...

Dus je hebt lekker op kosten van paps en mams een studie kunnen doen zonder enig toegevoegde waarde en kan je jezelf bachelor noemen in studie “Het klonk wel leuk en hip” om gelijk minimaal als manager te willen starten... ;w
Het Fantoom schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 23:25:
[...]

Kun je wel denigrerend over doen, maar ik vind het een net salaris. :)
Zo bedoel ik het niet jongens.... Ik sta alleen versteld dat je op zo'n functie terecht komt zonder een toegespitste opleiding. Een werkgever moet je dan wel heel erg vertrouwen in je hebben of je bent natuurlijk een zeer overtuigend zzp'er. Kudo's voor @Gravit0n _/-\o_

Inderdaad een zeer net salaris. Veel hbo'ers moeten het met ietwat minder doen.

edit:

ps zelf ook van vmbo omhoog gekrabbeld naar hbo en dat op eigen kosten @Valandil O-)

[ Voor 4% gewijzigd door stervis op 18-05-2018 08:11 ]

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 01:15:
Mijn huidige verantwoordelijkheden liggen voor een groot deel bij architectuur, code reviews en kennisoverdracht. Ben een van de meest senior mensen in het team.

Vinden jullie deze arbeidsvoorwaarden redelijk?

Ik hoor het graag van jullie. :)
Redelijk wel, Ik vind het wel zorgelijk dat jij de meest senior persoon bent in het team.

Wat verder opvalt is dat het secundair wel heel erg kaal is, ook vrij apart.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-09 09:10
Zal ook even een mijzelf op de lijst zetten
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:02
stervis schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 08:04:
[...]

[...]

Zo bedoel ik het niet jongens.... Ik sta alleen versteld dat je op zo'n functie terecht komt zonder een toegespitste opleiding. Een werkgever moet je dan wel heel erg vertrouwen in je hebben of je bent natuurlijk een zeer overtuigend zzp'er. Kudo's voor @Gravit0n _/-\o_

Inderdaad een zeer net salaris. Veel hbo'ers moeten het met ietwat minder doen.

edit:

ps zelf ook van vmbo omhoog gekrabbeld naar hbo en dat op eigen kosten @Valandil O-)
Soms moet je gewoon geluk hebben. Verder als je ergens eenmaal binnen hebt kan je - als het je wordt gegund en je alle kansen beide handen aangrijpt - wel groeien.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 01:15:
Heb een aantal jaren part-time gewerkt tijdens mijn studie incl stage bij een niet nader te noemen zoekgigant.

Mijn huidige verantwoordelijkheden liggen voor een groot deel bij architectuur, code reviews en kennisoverdracht. Ben een van de meest senior mensen in het team.
Hoewel je deze rol in dit team waarschijnlijk aan kan zou ik dit wat betreft persoonlijke groei zelf niet kiezen. Ik leer sneller in high functioning teams.
Vinden jullie deze arbeidsvoorwaarden redelijk?
Beetje gemiddeld voor in de randstad. Ongeveer 1/3e van het package bij een zoekgigant…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Gravit0n schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:50:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: vmbo
Met 29 jaar en 4 jaar werkervaring was je met je 25e klaar met het vmbo? Heb je veel gereisd, of vaak blijven zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
RoNoS schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:39:
[...]

Met 29 jaar en 4 jaar werkervaring was je met je 25e klaar met het vmbo? Heb je veel gereisd, of vaak blijven zitten?
Het was me nog niet eens opgevallen, maar inderdaad. Daarom had ik ook m'n vermoedens bij deze post.

Hij kan net zoals ik een carrière switch hebben gemaakt op late leeftijd.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
sylvesterrr schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:10:
[...]

Soms moet je gewoon geluk hebben. Verder als je ergens eenmaal binnen hebt kan je - als het je wordt gegund en je alle kansen beide handen aangrijpt - wel groeien.

***members only***
Interessant, ik heb ook een aanta jaar op verschillende helpdesks gewerkt. Daar ben ik gecharmeerd geraakt van het netwerkbeheer en zo ben ik erin gerold. Hier en daar wat certs gehaald, maar nooit mbo/hbo overwogen.

Wellicht komt het er ooit eens, maar nu ben ik meer gebaat bij extra certs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Gravit0n schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:18:
[...]

Interessant, ik heb ook een aanta jaar op verschillende helpdesks gewerkt. Daar ben ik gecharmeerd geraakt van het netwerkbeheer en zo ben ik erin gerold. Hier en daar wat certs gehaald, maar nooit mbo/hbo overwogen.

Wellicht komt het er ooit eens, maar nu ben ik meer gebaat bij extra certs. :)
Ik denk dat je voornamelijk een 'probleem' hebt als je ooit van werkgever wilt switchen. Eerste blik gaat denk ik toch vaker uit naar opleiding en vervolgens pas naar ervaring. Stukje waarborging.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
stervis schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:54:
[...]

Ik denk dat je voornamelijk een 'probleem' hebt als je ooit van werkgever wilt switchen. Eerste blik gaat denk ik toch vaker uit naar opleiding en vervolgens pas na ervaring. Stukje waarborging.
Dat klopt. Om die reden is een breed netwerk wel een pré, want dan zijn er mensen die jou kunnen aanbevelen. Mocht ik morgen op straat komen te staan, dan vind ik in korte tijd wel een nieuwe uitdaging. Misschien zal ik wel wat moeten inleveren op salaris, maar misschien ook niet.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Laatst online: 12-09 13:08
Na 3 jaar een update:

Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO medewerker beheer ICT niv 3.
Certificaten: Ouwe zooi, bezig met opleiding ICT beheerder niv 4.
Werkervaring: 6,5 jaar
Werkgever:
Huidige functie: 2014 t/m 2016: Junior systeembeheerder | 2017 tot heden: Systeembeheerder
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Land: Nederland
Regio: Gelderland
Reistijd: 30 minuten totaal (heen en terug)

Maand salaris (bruto):
2014: 1600
2015: 1900
2017: 2150
2018: 2750
2019: 3000 (staat al vast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
stervis schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:54:
[...]

Ik denk dat je voornamelijk een 'probleem' hebt als je ooit van werkgever wilt switchen. Eerste blik gaat denk ik toch vaker uit naar opleiding en vervolgens pas na ervaring. Stukje waarborging.
Het is een geregeld genoemd onderwerp tijdens een gesprek, maar dat is vrij gemakkelijk te pareren met ervaring en certs. Eerst CCNA/P datacenter halen (RS heb ik al), daarna ga ik weer eens nadenken of ik er zoveel tijd aan wil spenderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
Gravit0n schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:16:
[...]

Het is een geregeld genoemd onderwerp tijdens een gesprek, maar dat is vrij gemakkelijk te pareren met ervaring en certs. Eerst CCNA/P datacenter halen (RS heb ik al), daarna ga ik weer eens nadenken of ik er zoveel tijd aan wil spenderen. :)
Begrijp het volkomen. Persoonlijk zou ik mij veiliger voelen met een generalistisch hbo papiertje dan een specifiek (specialistisch) certificaat. Biedt in mijn optiek wat meer opties als de marktvraag wel verschuift.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
Als je éénmaal 5+ jaar ervaring hebt en wat relevante certificaten, kijken ze dan in NL nog echt zoveel naar je opleiding? Ik ben zelf nog niet zo lang geleden afgestudeerd maar wat ik doorheen de jaren bij studentenjobs in de IT gehoord heb is dat het in België echt niet uitmaakt.

Je kan dus perfect een gewone middelbare schoolopleiding volgen maar door middel van inzet en hard werken jezelf gewoon bewijzen en evenveel verdienen als andere collega's met een hoger opgeleid diploma.

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunamous
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:54
Ik heb twee verschillende aanbiedingen gekregen van twee hele verschillende werkgevers. Op het gebied van reistijd en wat ik verdien zal het niet veel schelen. Toch vind ik het een lastige keuze om te maken aangezien dit mijn eerste baan is, misschien kunnen jullie mij daarbij helpen?

Aanbod A is een bedrijf wat intussen gesmeerd loopt, heb daar erg veel mogelijkheden om mezelf door te ontwikkelen en hebben een erg transparante bedrijfscultuur waarin een hele hoop mogelijk is. Daarnaast werk ik met diverse klanten. Aanbod B is een startup waarbij ik verantwoordelijk ga zijn voor de UX/UI van een specifiek product, hier zal er veel meer van mij verwacht worden aangezien ik ook de enige designer ben. Ik verwacht dan ook een hogere werkdruk. Het aanbod vind ik voor een startup best goed en er is ook aangegeven dat er mogelijkheden zijn voor overige extra's mocht ik dat graag willen zoals cursussen om mezelf door te ontwikkelen omdat ik daar natuurlijk geen mentor heb waarvan ik kan leren. Al met al willen ze mij heel graag in dienst nemen en hebben daar dan ook wat voor over.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22 jaar
• Opleiding: HBO Communicatie & Multimedia Design
• Werkervaring: 0 jaar (1 jaar stage en daarnaast wat freelance klussen)
• (Woon) Locatie: Omgeving Arnhem

Aanbod A
2. Wat doe je:
• Functie: UX/UI designer
• Werkgever/branche: Full Service Internetbureau
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Arnhem
• Uren/week: 40 uur
• Reistijd: 30 minuten met OV
• Werkdruk: Verwacht een fijne werkdruk

Aanbod B
2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Startup dat een product gaat lanceren, ben hier ook afgestudeerd
• Werkdruk: Verwacht een hogere werkdruk

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.300,-
• Dertiende/veertiende maand: Nog onbekend
• Pensioeninleg per jaar: Nog onbekend
• Mobiliteit per jaar: Nog onbekend
• Overige: Bij beide een laptop & telefoon, nog in detail te bespreken

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €?
• Winstdeling/bonus: Nog onbekend

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Lunamous schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:40:
Ik heb twee verschillende aanbiedingen gekregen van twee hele verschillende werkgevers. Op het gebied van reistijd en wat ik verdien zal het niet veel schelen. Toch vind ik het een lastige keuze om te maken aangezien dit mijn eerste baan is, misschien kunnen jullie mij daarbij helpen?

Aanbod A is een bedrijf wat intussen gesmeerd loopt, heb daar erg veel mogelijkheden om mezelf door te ontwikkelen en hebben een erg transparante bedrijfscultuur waarin een hele hoop mogelijk is. Daarnaast werk ik met diverse klanten. Aanbod B is een startup waarbij ik verantwoordelijk ga zijn voor de UX/UI van een specifiek product, hier zal er veel meer van mij verwacht worden aangezien ik ook de enige designer ben. Ik verwacht dan ook een hogere werkdruk. Het aanbod vind ik voor een startup best goed en er is ook aangegeven dat er mogelijkheden zijn voor overige extra's mocht ik dat graag willen zoals cursussen om mezelf door te ontwikkelen omdat ik daar natuurlijk geen mentor heb waarvan ik kan leren. Al met al willen ze mij heel graag in dienst nemen en hebben daar dan ook wat voor over.
Juist als je net bent afgestudeerd is het hebben van ervaren collega's een hele grote pre omdat je daar juist het meeste van leert. Cursussen zijn mooi, maar ervaring is beter. Ik merk dat in de praktijk nog elke dag, ik leer zo ontieglijk veel van mijn collega's. Dus in jouw geval zou ik zelf voor aanbod A kiezen om mee te beginnen. Wanneer je zelf de ervaring hebt lijkt B me ook een prima optie, gezien je dan als enige designer lekker je eigen gang kan gaan zonder gedoe.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Lunamous eens met wat hierboven geschreven is. Als starter moet je niet alleen aan de slag gaan, je hebt dan echt de ervaring en kennis nodig van collega's om zelf ook te kunnen groeien.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
SmurfLink schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:47:
[...]

Juist als je net bent afgestudeerd is het hebben van ervaren collega's een hele grote pre omdat je daar juist het meeste van leert. Cursussen zijn mooi, maar ervaring is beter. Ik merk dat in de praktijk nog elke dag, ik leer zo ontieglijk veel van mijn collega's. Dus in jouw geval zou ik zelf voor aanbod A kiezen om mee te beginnen. Wanneer je zelf de ervaring hebt lijkt B me ook een prima optie, gezien je dan als enige designer lekker je eigen gang kan gaan zonder gedoe.
Eens. Als je eens ziet wat managementtrainees bij ons leren op de werkvloer... Na een paar weken beseffen ze al dat hun MSc niet betekent dat ze alles weten. Ze leren zelfs van mij. :+ Deze trainees mogen moeten 4x een halfjaar op een andere afdeling werken waarna ze een aanbod krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stervis
sylvesterrr schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:03:
[...]

Eens. Als je eens ziet wat managementtrainees bij ons leren op de werkvloer... Na een paar weken beseffen ze al dat hun MSc niet betekent dat ze alles weten. Ze leren zelfs van mij. :+ Deze trainees mogen moeten 4x een halfjaar op een andere afdeling werken waarna ze een aanbod krijgen.
Precies dit. Ik merk hetzelfde inderdaad.. en je moet ook maar net een plek vinden die je dit moment 'gunt' naast dat de juiste mensen werkzaam bij het bedrijf zijn. Inwerken is vaak slecht geregeld. Heel ad hoc a.k.a. met de bek op het stuur, neus in de boter, voor de leeuwen is toch minder fijn.

Moo, I say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
Grim schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:30:
Je kan dus perfect een gewone middelbare schoolopleiding volgen maar door middel van inzet en hard werken jezelf gewoon bewijzen en evenveel verdienen als andere collega's met een hoger opgeleid diploma.
Ja, dat kan.
Zo ben ik met 2 HBO papiertjes aan de slag in een team met allemaal (post-)WO. Het heeft me wel minimaal 10 jaar gekost om qua salaris ongeveer gelijk te staan met andere collega's met dezelfde leeftijd en verantwoordelijkheden.

Nu, dat is niet binnen IT, daar loopt dat inhalen misschien wat makkelijker. Maar, ga er zeker niet zomaar van uit dat dat verschil in no-time bijgebeend is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 18-09 21:37
stervis schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:31:
[...]

Precies dit. Ik merk hetzelfde inderdaad.. en je moet ook maar net een plek vinden die je dit moment 'gunt' naast dat de juiste mensen werkzaam bij het bedrijf zijn. Inwerken is vaak slecht geregeld. Heel ad hoc a.k.a. met de bek op het stuur, neus in de boter, voor de leeuwen is toch minder fijn.
Dit.

Heb vaak al gezien de hele werkplek niet eens geregeld is als er een nieuwe collega komt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stervis
Mektheb schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:50:
[...]

Dit.

Heb vaak al gezien de hele werkplek niet eens geregeld is als er een nieuwe collega komt :+
Het is vooral 'leuk' als collega's die er 15+ jaren werken het je kwalijk nemen dat je nog niet bekend bent met alle termen, locaties en namen na amper een halfjaar werkzaam te zijn binnen de organisatie. :+

Moo, I say.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lunamous
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:54
Bedankt voor jullie advies, mijn gevoel ging al uit naar optie A. Ik denk dat ik simpel weg nog niet genoeg ervaring heb om zoveel hooi op mijn vork te nemen. Daarnaast zijn de arbeidsvoorwaarden waarschijnlijk in het totaalplaatje iets beter bij optie A dus dan blijven er weinig voordelen over van optie B.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paprika
Grim schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:30:
Als je éénmaal 5+ jaar ervaring hebt en wat relevante certificaten, kijken ze dan in NL nog echt zoveel naar je opleiding? Ik ben zelf nog niet zo lang geleden afgestudeerd maar wat ik doorheen de jaren bij studentenjobs in de IT gehoord heb is dat het in België echt niet uitmaakt.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Niet online
stervis schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:19:
[...]

Begrijp het volkomen. Persoonlijk zou ik mij veiliger voelen met een generalistisch hbo papiertje dan een specifiek (specialistisch) certificaat. Biedt in mijn optiek wat meer opties als de marktvraag wel verschuift.
Voor een verschuivende marktkvraag ben ik absoluut niet bang, het zal niet zo zijn dat we met zijn allen plotseling geen data meer verstoken. Zolang de datahonger blijft (hij neemt zelfs alleen maar toe) blijft de sector waarin ik werkzaam ben voorzien van meer dan voldoende vraag.

Ik krijg meerdere malen per maand vragen of ik opensta voor een nieuwe functie, dus dat zegt ook wel wat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
Lunamous schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:40:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22 jaar
• Opleiding: HBO Communicatie & Multimedia Design
• Werkervaring: 0 jaar (1 jaar stage en daarnaast wat freelance klussen)
• (Woon) Locatie: Omgeving Arnhem

Aanbod A
2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Full Service Internetbureau
• Werkdruk: Verwacht een fijne werkdruk

Aanbod B
2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Startup dat een product gaat lanceren, ben hier ook afgestudeerd
• Werkdruk: Verwacht een hogere werkdruk

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.300,-
• Dertiende/veertiende maand: Nog onbekend
• Pensioeninleg per jaar: Nog onbekend
• Mobiliteit per jaar: Nog onbekend
• Overige: Bij beide een laptop & telefoon, nog in detail te bespreken

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €?
• Winstdeling/bonus: Nog onbekend
Zou je bij A niet een veel betere start hebben omdat je kan leren en sparren met collega’s?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:44

heho

Ommen, Overijssel

Eens de gegevens delen van een IC'er i.p.v. ICT'er ...

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 40 jaar
• Opleiding: MBO aangevuld interne opleiding HBO niveau
• Werkervaring: 18 jaar
• (Woon) Locatie: Ommen

2. Wat doe je:
• Functie: IC verpleegkundige
• Werkgever/branche: Ziekenhuisgroep Twente
• (Werk) Locatie(s): Almelo
• Reistijd: 1 uur per dag
• Werkdruk: sterk wisselend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3624 exlusief onregelmatigheidstoeslag en bij 36 uur.
• Vakantiegeld: 8.33%
• Dertiende/veertiende maand: 8.33%
• Pensioeninleg per jaar: €4551.90
• Mobiliteit per jaar: €1152 per jaar
• Overige: €4850 onregelmatigheidstoeslag (wisselt per jaar klein beetje)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45000

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:09

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

heho schreef op maandag 21 mei 2018 @ 13:50:
Eens de gegevens delen van een IC'er i.p.v. ICT'er ...

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 40 jaar
• Opleiding: MBO aangevuld interne opleiding HBO niveau
• Werkervaring: 18 jaar
• (Woon) Locatie: Ommen

2. Wat doe je:
• Functie: IC verpleegkundige
• Werkgever/branche: Ziekenhuisgroep Twente
• (Werk) Locatie(s): Almelo
• Reistijd: 1 uur per dag
• Werkdruk: sterk wisselend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3624 exlusief onregelmatigheidstoeslag
• Dertiende/veertiende maand: 8.33%
• Pensioeninleg per jaar: €4551.90
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: €4850 onregelmatigheidstoeslag (wisselt per jaar klein beetje)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €45000
Misschien handig om er bij te melden dat het bruto maandsalaris op basis van 36uur is. Vakantiegeld is 8,33% trouwens ;)
((14*3624):36)*32 = 45098 per jaar exclusief de ORT en reiskosten (je hebt 0 ingevuld maar krijgt minimaal 4,80 per gewerkte dag als het goed is)..

[ Voor 3% gewijzigd door frankwopereis op 21-05-2018 14:05 ]

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:44

heho

Ommen, Overijssel

Ik zie inderdaad dat het vakantiegeld dit jaar naar 8.33% is gegaan ...
Salaris is inderdaad op basis van 36 uur. Reiskosten is €96 per maand inderdaad.

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillco
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:33
Inmiddels om me heen aan het kijken voor een nieuwe baan en heb het volgende aanbod ontvangen:

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
Chillco schreef op maandag 21 mei 2018 @ 17:29:
Inmiddels om me heen aan het kijken voor een nieuwe baan en heb het volgende aanbod ontvangen:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: Communication & Multimedia Design
• (Woon) Locatie: Omgeving Utrecht

Huidig:

2. Wat doe je:
• Functie: Java Developer
• Werkgever/branche: Digital Agency
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Utrecht
• Reistijd: Klein stukje fietsen Klein stukje fietsen
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3150
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: 80% werkgever
• Mobiliteit per jaar: NS Business Card. Daarbuiten 0,25 cent per km
• Overige: Laptop / Mobiel

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 40.824
• Winstdeling/bonus: Geen

Nieuw aanbod:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Kleine detacheerder
• Reistijd: Afhankelijk van opdrachtgever
• Werkdruk: Nog onbekend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3500
• Pensioeninleg per jaar: 5,6% eigen bijdrage
• Mobiliteit per jaar: € 700 leasebudget of NS Business Card en € 400 extra bruto salaris
• Overige: Laptop

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 45.360

Zelf heb ik het idee dat ik er niet bijzonder veel op vooruit ga. In de detachering lijkt een leaseauto mij wel noodzakelijk dus dat 'kost' me 400 euro bruto salaris en bijtelling. Hier bovenop zit ik met hoge parkeerkosten waar ik woon en heb ik slechts een kleine auto nodig (Ibiza / Polo) en gaat het niet gebruikte deel van het leasebudget terug naar de werkgever.

Wat vinden jullie van dit aanbod?
En vergeet niet dat waarschijnlijk je reistijd flink omhoog gaat en je dus netto langer van huis bent elke dag. Kost weliswaar niet keihard geld maar je kan er wel waarde aan hangen, aangezien je minder vrije tijd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 18-09 21:37
ybos schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:03:
[...]

En vergeet niet dat waarschijnlijk je reistijd flink omhoog gaat en je dus netto langer van huis bent elke dag. Kost weliswaar niet keihard geld maar je kan er wel waarde aan hangen, aangezien je minder vrije tijd hebt.
Precies om die rede ben ik dichterbij gaan werken ( 5min auto en 10 min fiets ) inplaats van 1 uur en 30min in de auto heen en 1 uur en 30min terug.

Verdiende toen wel bruto een hoop meer dan nu, maar dat is netto een klein verschil en in tijd een hele hoop.

Van 3uur reistijd per dag naar 20min.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
[...]
Zelf heb ik het idee dat ik er niet bijzonder veel op vooruit ga. In de detachering lijkt een leaseauto mij wel noodzakelijk dus dat 'kost' me 400 euro bruto salaris en bijtelling. Hier bovenop zit ik met hoge parkeerkosten waar ik woon en heb ik slechts een kleine auto nodig (Ibiza / Polo) en gaat het niet gebruikte deel van het leasebudget terug naar de werkgever.

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 22-05-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 13:06

1. Wie ben je:
• Opleiding: Communication & Multimedia Design

Huidig:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Digital Agency
• Reistijd: Klein stukje fietsen Klein stukje fietsen
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3150
• Pensioeninleg per jaar: 80% werkgever
• Mobiliteit per jaar: NS Business Card. Daarbuiten 0,25 cent per km
• Overige: Laptop / Mobiel

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 40.824

Nieuw aanbod:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Kleine detacheerder
• Reistijd: Afhankelijk van opdrachtgever
• Werkdruk: Nog onbekend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3500
• Pensioeninleg per jaar: 5,6% eigen bijdrage
• Mobiliteit per jaar: € 700 leasebudget of NS Business Card en € 400 extra bruto salaris
• Overige: Laptop

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 45.360

Detachering lijkt me zelf geen prettige werkvorm, en gezien je huidige situatie lijkt het me niet de moeite waard om die stap te maken.

Wat denk je er te winnen? Financieel zal je er niet heel erg op vooruit gaan denk ik, wat trekt je er dan wel in aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L0we schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:01:
[...]

Detachering lijkt me zelf geen prettige werkvorm, en gezien je huidige situatie lijkt het me niet de moeite waard om die stap te maken.

Wat denk je er te winnen? Financieel zal je er niet heel erg op vooruit gaan denk ik, wat trekt je er dan wel in aan?
Hier ben ik het wel mee eens, de meeste mensen stappen juist uit de detachering, niet er in.
Zeker niet als de verschillen zo klein zijn, en de reistijd waarschijnlijk zelfs veel slechter zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillco
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:33
L0we schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:01:
[...]

In mijn huidige werk lijken opdrachten veel op elkaar en krijg ik naar mijn mening een te klein gedeelte van het Java ontwikkel landschap mee. Detachering lijkt mij daarom een goede zet om in meerdere 'keukens' te kijken om zo mijn kennis te verbreden. Ook zit ik op dit moment nog in een levensfase waarin ik de reistijd wel kan hebben. Mocht dit in de toekomst anders gaan kan ik te zijner tijd altijd weer opnieuw op zoek gaan.

Maar mager aanbod dus, dat idee had ik zelf ook al. Ook is het de bedoeling dat de leaseauto puur zakelijk gereden gaat worden (mijn vriendin heeft al een leaseauto die we ook privé rijden) en dan lijkt het mij heel erg gek dat ik 400 euro bruto salaris moet inleveren om een leaseauto te 'mogen' rijden. Volgens mij heb ik die auto gewoon nodig om mijn werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-09 13:06
Chillco schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:46:
[...]

Maar mager aanbod dus, dat idee had ik zelf ook al. Ook is het de bedoeling dat de leaseauto puur zakelijk gereden gaat worden (mijn vriendin heeft al een leaseauto die we ook privé rijden) en dan lijkt het mij heel erg gek dat ik 400 euro bruto salaris moet inleveren om een leaseauto te 'mogen' rijden. Volgens mij heb ik die auto gewoon nodig om mijn werk te doen.
Je levert geen 400 euro salaris in, je krijgt een auto twv 700 euro per maand :).

Het aanbod is 3500 euro per maand, die 400 euro is om de kosten voor de mobiliteit anders in te vullen. Heb je ook recht op km-vergoeding? Of zit dat inbegrepen in die 400 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

L0we schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 13:02:
[...]

Je levert geen 400 euro salaris in, je krijgt een auto twv 700 euro per maand :).

Het aanbod is 3500 euro per maand, die 400 euro is om de kosten voor de mobiliteit anders in te vullen. Heb je ook recht op km-vergoeding? Of zit dat inbegrepen in die 400 euro?
Ik las het inderdaad als (700 euro leasebudget) of (NS Businesscard en 400 euro bruto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomahawks
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 10:19
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 9 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Scrum master / Test consultant
• Werkgever/branche: Kleine test detacheerder (+/- 30 man) met zuster bedrijven in Agile detachering, JAVA & .NET detachering en BI detachering.
• (Werk) Locatie(s): Afhankelijk van opdracht, maar er wordt altijd gekeken naar reistijd/afstand
• Reistijd: 35 min met de auto
• Werkdruk: gemiddeld, vooral afhankelijk van de opdracht. Meetings van de werkgever zijn niet verplicht en buiten werktijd wordt nauwelijks iets van je verwacht. Dit is vooral eigen verantwoordelijkheid.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): gemiddeld € 6500
Toelichting: Dit betreft een mid-lance constructie. M'n basis salaris is € 2900 (uitgangspunt voor pensioen, vakantiegeld etc.) samen met de leasekosten (á € 1150) wordt omgezet in een kostprijs per uur (€ 52,66). Van het verschil tussen kostprijs en klanttarief krijg ik 70% netto als bonus, in mijn geval iets meer dan € 25 euro per uur. In een goede maand met 23 werkdagen en geen feestdagen loopt de bonus op tot € 4600 (€ 7500 incl. basis salaris). Rekening houdend met vakantiedagen, feestdagen etc. kom ik gemiddeld uit op totaal € 6500 per maand.

• Vakantiedagen: 26
• Dertiende/veertiende maand: NVT
• Pensioeninleg per jaar: 2/3 door werkgever
• Mobiliteit per jaar: Auto praktisch naar eigen keuze, maar beinvloed wel je kostprijs en je bonus per uur. Ik heb gekozen voor een Toyota Auris ST voor 50.000 km per jaar
• Overige: 60 euro vergoeding per maand voor telefoon/internet

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): > € 80.000 excl. lease auto
• Winstdeling/bonus: € 1 euro per declarabel uur bij behalen targets

Heb het erg naar mijn zin bij mijn huidige werkgever. We hebben geen beoordelingen, maar m'n 'baas' komt elk jaar langs om te vragen wat hij voor me kan doen dat jaar. Een weekje geleden zijn we een lang weekend naar Noorwegen gegaan voor ons jubileum. Mocht iemand meer willen weten, PM me dan vooral. We staan altijd open voor goede kandidaat tester/ontwikkelaar/scrummaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:07

CaDje

Framedrops for life

thomahawks schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 10:43:
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 9 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Scrum master / Test consultant
• Werkgever/branche: Kleine test detacheerder (+/- 30 man) met zuster bedrijven in Agile detachering, JAVA & .NET detachering en BI detachering.
• (Werk) Locatie(s): Afhankelijk van opdracht, maar er wordt altijd gekeken naar reistijd/afstand
• Reistijd: 35 min met de auto
• Werkdruk: gemiddeld, vooral afhankelijk van de opdracht. Meetings van de werkgever zijn niet verplicht en buiten werktijd wordt nauwelijks iets van je verwacht. Dit is vooral eigen verantwoordelijkheid.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): gemiddeld € 6500
Toelichting: Dit betreft een mid-lance constructie. M'n basis salaris is € 2900 (uitgangspunt voor pensioen, vakantiegeld etc.) samen met de leasekosten (á € 1150) wordt omgezet in een kostprijs per uur (€ 52,66). Van het verschil tussen kostprijs en klanttarief krijg ik 70% netto als bonus, in mijn geval iets meer dan € 25 euro per uur. In een goede maand met 23 werkdagen en geen feestdagen loopt de bonus op tot € 4600 (€ 7500 incl. basis salaris). Rekening houdend met vakantiedagen, feestdagen etc. kom ik gemiddeld uit op totaal € 6500 per maand.

• Vakantiedagen: 26
• Dertiende/veertiende maand: NVT
• Pensioeninleg per jaar: 2/3 door werkgever
• Mobiliteit per jaar: Auto praktisch naar eigen keuze, maar beinvloed wel je kostprijs en je bonus per uur. Ik heb gekozen voor een Toyota Auris ST voor 50.000 km per jaar
• Overige: 60 euro vergoeding per maand voor telefoon/internet

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): > € 80.000 excl. lease auto
• Winstdeling/bonus: € 1 euro per declarabel uur bij behalen targets

Heb het erg naar mijn zin bij mijn huidige werkgever. We hebben geen beoordelingen, maar m'n 'baas' komt elk jaar langs om te vragen wat hij voor me kan doen dat jaar. Een weekje geleden zijn we een lang weekend naar Noorwegen gegaan voor ons jubileum. Mocht iemand meer willen weten, PM me dan vooral. We staan altijd open voor goede kandidaat tester/ontwikkelaar/scrummaster.
Bijzonder constructie, maar als jij 70% van het verschil tussen kostprijs en klantprijs krijgt, blijft er dan niet heel weinig over voor je werkgever?
Pagina: 1 ... 88 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.