EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Snap ik, een opleiding is een start maar zeker geen eind.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:51:
@Verwijderd Papiertjes zijn niet per definitie zaligmakend, ik heb alleen een VWO papiertje. Maar mag niet klagen over waar ik nu sta en wat er nog mogelijk is
De IT wereld is ook nog weer zo breed dat dit niet in één of twee opleidingen vast te leggen is, daarom zijn certificaten zo belangrijk.
De opleiding die ik heb gedaan (MBO 4 ICT) heeft vrij weinig te maken met wat ik nu doe, of wat ik wil gaan doen op korte termijn. Al ben ik zelf wel bezig om een HBO te starten, al is het maar om te bewijzen dat ik het kan...(hoop ik)
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO ICT-Beheerder Niveau 4, HBO ICT
• Werkervaring: 1.5 jaar
• (Woon) Locatie: Gouda
2. Wat doe je:
• Functie: IT-Engineer
• Werkgever/branche: Consultancy ICT
• (Werk) Locatie(s): Midden Nederland
• Uren/week: 40
• Reistijd: 45-60 minuten
• Werkdruk: Normaal
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: -
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee…
• Mobiliteit per jaar: Lease auto budget ongeveer € 700 per maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Tussen de 32k per jaar (zonder lease auto
• Winstdeling/bonus: Winstdeling van 300 euro
Ben benieuwd naar jullie mening op bovenstaande. Zit er al tijdje over na te denken om een overstap te maken. Wat zou ik ongeveer kunnen verwachten?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
• Leeftijd: 40+
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 20 jaar
• Functie: IT-Support
• Jaarsalaris (bruto): 68000, netto maand 3100 excl shares / bonus / extras (dan zou netto maand rond 5.5k zijn)
Ik vind het zelf ook veel en ik weet dat ik bij een ander bedrijf niet zo veel zou verdienen voor hetzelfde werk. Dit zie ik daarojm als een salarisstrookje maar geen carriere.
ICT & Reizen
Ik vind het niet perse veel. Ik vind het gewoon netjes.PZOOO schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:54:
• Jaarsalaris (bruto): 68000, netto maand 3100 excl shares / bonus / extras (dan zou netto maand rond 5.5k zijn)
Ik vind het zelf ook veel
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik vind het iets te weinig informatie om hier iets over te zeggen. Maar gewoon IT support en 68k per jaar pakken lijkt mijn inziens nogal veel.PZOOO schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:54:
Mijn situatie:
Ik vind het zelf ook veel en ik weet dat ik bij een ander bedrijf niet zo veel zou verdienen voor hetzelfde werk. Dit zie ik daarojm als een salarisstrookje maar geen carriere.
Ben je leidinggevende? Internationaal of?
Bensimpel
Positieve meneer
Ja, werk is wel uitdagend zoverVijeta schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 08:35:
[...]
Tevreden? En zit je net in een je nieuwe functie?
Zit hier nu 1 maand.
😆 - Denk ook eens om ;)
Ja, dat is een leuk startersloonYustice schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:33:
Rondgekeken, gesolliciteerd en vanaf deze maand aan de slag bij een andere tent.
Oud:
***members only***
Naar:
***members only***
Ben ik heel erg blij mee
Moo, I say.
Waarom is het zo lastig om het template te volgen en meer informatie te geven?PZOOO schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:54:
Mijn situatie:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO Communicatie en Multimedia Design
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht
2. Wat doe je:
• Functie: Senior PHP Developer
• Werkgever/branche: Publieke sector
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Uren/week: 36
• Reistijd: 25 minuten enkele reis
• Certificering: -
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3445
• Vakantiegeld: 8%
• 13e maand: 3%
• Pensioeninleg per jaar: 4% werkgever premie regeling
• Mobiliteit per jaar: OV business overal en altijd 2e klas
• Onkostenvergoeding: -
• Overige: Opleiding budget van 3% per jaar
• Bonus: -
Nieuwe werkgever
2. Wat doe je:
• Functie: Medior Java Developer
• Werkgever/branche: Publieke sector
• Uren/week: 36
• Reistijd: 35 minuten enkele reis
• Certificering: -
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4000
• 13e maand: 3%
• Pensioeninleg per jaar: 8% zelf, 16% werkgever middelloon regeling
• Mobiliteit per jaar: OV business overal en altijd 1e klas
• Onkostenvergoeding: -
• Overige: Persoonlijk budget van 5 werkdagen. Mag uren verkopen, opnemen, opsparen etc. vrij in te vullen
• Bonus: -
Nog wel goed om te weten dat ik bij nieuwe werkgever ben aangenomen met de kennis dat ik nog geen Java ervaring heb, en dat hier dus ga 'leren'. Leren is een groot woord omdat veel overeenkomt met andere programmeertalen die ik al beheers etc.
Goeie deal? Met name veel betere pensioen regeling, en meer cash, betere groeimogelijkheden etc. Mijn ambitie is om door te groeien tot Architect en dit is daar voor nodig vind ik.
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 14:01:
[...]
Ik vind het niet perse veel. Ik vind het gewoon netjes.
Hij zegt
Iedere maand 10.000 euro verdienen (dan zit je rond die 5500 netto), zeker met als functie 'IT-support' en als beschrijving "ik heb geen senior positie" is absoluut niet de standaard, ook niet met '20 jaar' ervaring.excl shares / bonus / extras (dan zou netto maand rond 5.5k zijn)
Ik merk zelf ook dat het bedrijf waar ik werk grote moeite heeft om (goede) mensen te vinden voor de servicedesk, ook merk ik dat je met MBO2/3 al bijna niet meer serieus genomen wordt en minimaal MBO4 nodig hebt om op een servicedesk te komen. Maar niveau 4 is weer te weinig voor een systeem of netwerkbeheer functie..Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 09:26:
[...]
Het geen wat nu met de MBO 2-3 functies (SD) gebeurt gaat dan gebeuren met de MBO4, gevolgd door de HBO functies en het word elke keer weer moeilijker...
In sommige bedrijven zijn er ook totaal geen doorgroeimogelijkheden vanuit de servicedesk, vaak ook nog is met een laag salaris.
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Vul gewoon even het hele template in. Dat geeft een eerlijk overzicht.
Netjes hoor, op die leeftijd. Zeker als testautomatiseerder kan je goed doorgroeien, en zeker nu met de automation hype een goede bak geld verdienen. Let wel op dat ook je technische kwaliteiten op peil blijven (bijvoorbeeld degelijk C# of andere talen te kunnen schrijven). Feitelijk moet je gewoon een developer met een testmindset zijn)...Yustice schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 15:33:
Rondgekeken, gesolliciteerd en vanaf deze maand aan de slag bij een andere tent.
Oud:
***members only***
Naar:
***members only***
[ Voor 46% gewijzigd door Spacecowboy op 01-05-2018 19:05 ]
HENG HENG
• Leeftijd: 21
• Opleiding: ICT-Beheerder MBO-4 / MCSA Windows 10
• Werkervaring: 7 Maanden huidige positie
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: Offsite 24/7 IT Support
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Uren/week: 32~
• Reistijd: 30 Minuten
• Werkdruk: Dit ligt aan de dienst, avond diensten hoog, nacht diensten extreem laag.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1800~ ± €500 ploegentoeslag
• Dertiende/veertiende maand: Nop
• Pensioeninleg per jaar: Is er wel, maar geen idee hoeveel...
• Mobiliteit per jaar: Renault Clio incl privé.
• Overige: Gunstige verzekering via de werkgever, kortingen op bepaalde producten, onbeperkt certificeren.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32500~
• Winstdeling/bonus: -
Ik denk dat ik het prima voor elkaar heb, en ik ga met plezier naar mijn werk.
Wel vindt ik het moeilijk om voor mijzelf een carrierepad uit te stippelen, dit is vooral 1e en 2e lijns support.
Maar waar kan ik nou echt naar doorgroeien en hoe ga ik dat bereiken...
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 99% gewijzigd door natasdiamon op 21-05-2018 15:59 ]
HENG HENG
Dat ziet er wel goed uit, zeker voor de publieke sector en omdat Java nieuw voor je is. In de publieke sector kom je bedragen tegen van max 4500 euro per maand voor senior Java developer.brianvd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 16:53:
Nog wel goed om te weten dat ik bij nieuwe werkgever ben aangenomen met de kennis dat ik nog geen Java ervaring heb, en dat hier dus ga 'leren'. Leren is een groot woord omdat veel overeenkomt met andere programmeertalen die ik al beheers etc.
Goeie deal? Met name veel betere pensioen regeling, en meer cash, betere groeimogelijkheden etc. Mijn ambitie is om door te groeien tot Architect en dit is daar voor nodig vind ik.
Ik denk dat de taal an sich niet zo'n probleem is maar dat er vooral tijd gaat zitten in alle gangbare frameworks, libraries en tooling.
Goed gedaan zou ik zeggen, succes met het doorgroeien naar Architect!
MCA papiertjes die zijn pas weinig waard. Een hoop leren alleen de antwoorden.
Verwijderd schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 10:11:
[...]
Snap ik, een opleiding is een start maar zeker geen eind.
De IT wereld is ook nog weer zo breed dat dit niet in één of twee opleidingen vast te leggen is, daarom zijn certificaten zo belangrijk.
De opleiding die ik heb gedaan (MBO 4 ICT) heeft vrij weinig te maken met wat ik nu doe, of wat ik wil gaan doen op korte termijn. Al ben ik zelf wel bezig om een HBO te starten, al is het maar om te bewijzen dat ik het kan...(hoop ik)
En wat zijn je huurkosten rond London? Ik vind de salarissen daar altijd belachelijk laag in vergelijking met je kosten. Of woon je op kamer zoals zoveel jonge Britten.natasdiamon schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:50:
Het gemiddelde salaris in Engeland is best laag, maar met de juiste ervaring kun je wel een fijne baan vinden, mijn impressie is dat ik niet een zelfde soort baan zou kunnen vinden in Nederland met mijn leeftijd en ervaring. Ik ben benieuwd naar de verschillen tussen de Nederlandse en Engelse werkcultuur, ik vind dat ik hier best snel al veel verantwoording kreeg.
Verwijderd
Bij ons, en bij een hoop bedrijven nu, is MBO4 een geaccepteerd of een standaard iets voor Skilled SD en standaard beheer, ik zie de meerwaarde van HBO hier niet in op het moment. ( *Dit is mijn ervaring ermee overigens, iets met een korreltje zoutBroWohsEdis schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:05:
[...]
Ik merk zelf ook dat het bedrijf waar ik werk grote moeite heeft om (goede) mensen te vinden voor de servicedesk, ook merk ik dat je met MBO2/3 al bijna niet meer serieus genomen wordt en minimaal MBO4 nodig hebt om op een servicedesk te komen. Maar niveau 4 is weer te weinig voor een systeem of netwerkbeheer functie..
In sommige bedrijven zijn er ook totaal geen doorgroeimogelijkheden vanuit de servicedesk, vaak ook nog is met een laag salaris.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2018 10:35 ]
Verwijderd
De standaard 70-410 etc zijn idd niet veel waard met de huidige staat van "valsspelen".TheDudez schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 07:43:
Papiertjes zijn niet zalig makend. Naar een HBO papiertje opent wel makkelijker deuren dan een MBO 4. Zeker in de ICT.
MCA papiertjes die zijn pas weinig waard. Een hoop leren alleen de antwoorden.
[...]
*Edit: HBO is natuurlijk "more beneficial" dan MBO4. MBO2-3 word bijna niets mee gedaan helaas.
Hetgeen wat deuren opent (naar de Servicedesk/beheer) op dit moment is inzet, enthousiastme, ervaring en natuurlijk de juiste mensen kennen ( maar dat is in alles zo... )
Vaak word er ook niet alleen meer gekeken naar technische inzicht, maar ook naar dat diegene niet bang is om dingen gedaan te krijgen, resultaat staat voorop.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2018 10:26 ]
Het houdt als tester wel snel op is mijn ervaring. Als je testvacatures doorkijkt is de top meestal 4.5k.Spacecowboy schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:58:
[...]
Vul gewoon even het hele template in. Dat geeft een eerlijk overzicht.€3100/maand klinkt aardig, maar voor fulltime en een functie waar je al 10 jaar automatisch met elk periodiek omhoog gaat, niet heel boeiend.
[...]
Netjes hoor, op die leeftijd. Zeker als testautomatiseerder kan je goed doorgroeien, en zeker nu met de automation hype een goede bak geld verdienen. Let wel op dat ook je technische kwaliteiten op peil blijven (bijvoorbeeld degelijk C# of andere talen te kunnen schrijven). Feitelijk moet je gewoon een developer met een testmindset zijn)...
Ben ook redelijk ervaren als testautomatiseerder en zit nog onder de 4k (ben 44). Ok ok, lage werkdruk. Binnenkort een gesprek voor salariscorrectie. Werk hier nu dubbele cijfers met plezier, maar heb het idee dat mijn salaris niet meer marktconform is. Moet nog even de argumenten goed op een rijtje zetten (flink ontwikkeld afgelopen jaren, goede beoordelingen, pas midden in mijn functieschaal terwijl ik volgens beoordelingen bijna al op hogere profielschaal functioneer, enkele collega's die ik zelf van advies voorzie hoe ze hun werk moeten doen verdienen soms tot ruim meer)
En dan echt harde conclusies trekken over wat ik wil bij een 'nee, sorry'. Solliciteren is eng als je dat al 10 jaar niet gedaan hebt.
Dit dus.
Verwijderd
Solliciteren is een sport. En zoals bij elke sport, oefening baart kunstFunkyTrip schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:48:
[...]
En dan echt harde conclusies trekken over wat ik wil bij een 'nee, sorry'. Solliciteren is eng als je dat al 10 jaar niet gedaan hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2018 10:53 ]
Vind zelf dat ik niet mag klagen, ook niet vanwege de opleidingsmogelijkheden waar geen voorwaarden aan vast zitten, maar heb totaal geen idee of dit in verhouding is met de markt.
Wat me vooral opvalt is dat vacatures vaak geen salarisindicatie hebben ('marktconform') en als deze er wel staat vaak lager is. Zijn er mensen die een idee hebben wat marktconforme salarissen zijn voor IT Audit/Security Consultancy-functies voor een 'net-niet-meer-junior'?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
[ Voor 103% gewijzigd door Lekiame op 02-05-2018 19:51 ]
Als puur alleen tester wel. Je moet juist de verdieping kunnen bieden middels automatisering (C#/Selenium etcetera) is mijn ervaring.FunkyTrip schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 10:48:
[...]
Het houdt als tester wel snel op is mijn ervaring. Als je testvacatures doorkijkt is de top meestal 4.5k.
Ben ook redelijk ervaren als testautomatiseerder en zit nog onder de 4k (ben 44). Ok ok, lage werkdruk. Binnenkort een gesprek voor salariscorrectie. Werk hier nu dubbele cijfers met plezier, maar heb het idee dat mijn salaris niet meer marktconform is. Moet nog even de argumenten goed op een rijtje zetten (flink ontwikkeld afgelopen jaren, goede beoordelingen, pas midden in mijn functieschaal terwijl ik volgens beoordelingen bijna al op hogere profielschaal functioneer, enkele collega's die ik zelf van advies voorzie hoe ze hun werk moeten doen verdienen soms tot ruim meer)
Moet ik wel zeggen dat ik altijd bij banken/verzekeraars heb gewerkt, dus dat vertekend misschien wel iets qua salarisopbouw.
Maar ga gewoon het gesprek aan. Als ik je verhaal zo lees heb je minimaal recht op een flinke verhoging. Geef ook gewoon heel open en eerlijk aan dat als ze geen wil hebben om je tegemoet kan komen, je toch eens je positie gaat heroverwegen. Neem in ieder geval altijd een beslissing waar je achter staat.
En bedenk: Geld is leuk, maar niet alles.
[ Voor 10% gewijzigd door Spacecowboy op 02-05-2018 19:35 ]
HENG HENG
Verwijderd
Zeker, ben er ook heel erg blij mee. Vooral omdat ik geen hbo/wo-diploma heb. Ik had het voordeel dat ik meerdere aanbiedingen had liggen, ik me had verdiept in de markt en wat tactisch te werk kon gaan om een goed aanbod te krijgen.Spacecowboy schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:58:
Netjes hoor, op die leeftijd. Zeker als testautomatiseerder kan je goed doorgroeien, en zeker nu met de automation hype een goede bak geld verdienen. Let wel op dat ook je technische kwaliteiten op peil blijven (bijvoorbeeld degelijk C# of andere talen te kunnen schrijven). Feitelijk moet je gewoon een developer met een testmindset zijn)...
Ik wil in ieder geval 1 jaar m'n stinkende best doen en tegen die tijd concrete plannen maken om eventueel hbo deeltijd te doen. In de tussentijd kan ik gewoon bijleren en cursussen volgen. Ik kan iig m'n ervaring met test automation flink uitbreiden (is nu nog vrij beperkt) en gaan beginnen met performance testing.
Mijn geluk is dat ik testen ook oprecht leuk vind om te doen, dus ik betrap me er regelmatig op dat ik in mijn vrije tijd informatie opzoek
[ Voor 25% gewijzigd door Yustice op 03-05-2018 01:51 ]
Klopt. Maar puur functionele testers worden allang niet meer gezocht. In mijn ervaring wordt er echt wel wat verdieping gevraagd tegenwoordig. Daar staat dan ook een hogere beloning tegenover.Verwijderd schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:18:
Ik ben zelf ook tester. Zes jaar geleden was ik ook 44 en zat ik toen op 3k8 / maand. Over twee weken ga ik als agile tester ook met C#/Selenium de slag en zit dan op ongeveer 5k / maand. 4k5 / maand voor gewoon wat functioneel testen lijkt mij wat hoog. Dan moet je bij mijn huidige werkgever tmap +coördinator zijn. Bij mijn sollicitaties als tester waarbij je de term tmap goed verstopt, of beter weglaat van je CV en de nadruk legt op technisch tester, dan is bij verschillende werkgevers mijn loonwens van 5k geen obstakel gebleken.
Als ik de loonwijzer check val je met meer dan €4,7k dus al buiten de brandbreedte van wat een softwaretester zou moeten kunnen verdienen.
[ Voor 8% gewijzigd door Spacecowboy op 03-05-2018 06:47 ]
HENG HENG
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door FireDrunk op 03-05-2018 08:06 ]
Even niets...
HBO = HBO bachelor, deze staat qua niveau gelijk aan de WO (universiteit) bachelor, en dat zou gelijk moeten staan met de Belgische Bachelor. Dit zou Europees gezien allemaal gelijk moeten zijn.Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:00:
Ik lees vooral HBO en MBO niveau? Kan iemand mij vertellen welk niveau in Nederland gelijk staat aan een Bachelor in België?
I have stability. The ability to stab.
Voor mijn leeftijd ben ik meer dan tevreden met mijn loon. Toch als ik hier rond kijk en de bedragen zie ligt dat veel hoger dan dat van mij.
Wat verdere aanvulling op wat ik kan/doe:
- Maken van website analyses (snelheid, veiligheid, automatisering en optimaliseren) en hierop advies uitbrengen
- Website volledig oppakken van design tot eind product
- Veel klant contact
- Vue.js, React.js
- SCSS
- WordPress
- Laravel
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb zelf deze training gevolgd: https://training.infosupp...ningen/programming-with-cPiet_Piraat7 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:29:
@Spacecowboy @Verwijderd hebben jullie tips voor cursussen als ik mij wil verdiepen op het gebied van testautomatisering? Ik heb nu zo'n 4 jaar ervaring als tester, maar automatisering kennis ontbreekt. Hoewel ik tevreden ben over mijn salaris zie ik ook in dat de groei van puur functioneel tester beperkt is en ik wil graag op tijd bij lerenis een basis cursus C#/Selenium een goede?
Dat heeft mij een goeie start gegeven om in C# te beginnen. Daarnaast ben ik een aantal cursussen via pluralsight (zit gratis bij je MSDN in) gaan volgen, en nog wat losse zaken over selenium, maar dat zou ik thuis even voor je moeten nazoeken.
Uiteraard voorheen al basiscursussen voor dingen als SQL, TMAP en ISTQB (beide practitioner).
HENG HENG
Dit was eigenlijk mijn planTsurany schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:26:
@Merlinni is het een optie om nog een jaar of twee te werken en dan via de 21+ toets aan een HBO opleiding te beginnen?
Op 't moment is het nog wel het doel. Doordat ik nu lekker veel geld verdien kan ik schuldenvrij afstuderen. Mijn netwerk is al relatief groot waardoor ik nooit last heb gehad om ergens aan de slag te kunnen.
Je kan kijken naar een deeltijd opleiding. Je merkt nu zelf dat je zonder opleiding tegen grenzen aan loopt, die grenzen kan je ook omzeilen met veel praktijk ervaring maar enkel als dat de juiste ervaring is. Eindeloos websites bouwen levert je wel 10 jaar ervaring op uiteindelijk maar wat is de kwaliteit van die ervaring?Merlinni schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:33:
[...]
Dit was eigenlijk mijn plan. Toch twijfel ik de laatste tijd daar aan. Zodra ik 21 ben heb ik dus al 5 jaar relevante werk ervaring (7 in totaal). Weegt een diploma dan nog op tegen de opgebouwde ervaring? En het is best een flinke stap, een fulltime inkomen naar geen/laag inkomen.
Op 't moment is het nog wel het doel. Doordat ik nu lekker veel geld verdien kan ik schuldenvrij afstuderen. Mijn netwerk is al relatief groot waardoor ik nooit last heb gehad om ergens aan de slag te kunnen.
Hoe zit het met de basis IT-kennis? SQL, XML, Rest, HTML, etc... Direct beginnen met C# en Selenium kan erg stroef zijn als je de basis niet onder de knie hebt.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 08:29:
@Spacecowboy @Verwijderd hebben jullie tips voor cursussen als ik mij wil verdiepen op het gebied van testautomatisering? Ik heb nu zo'n 4 jaar ervaring als tester, maar automatisering kennis ontbreekt. Hoewel ik tevreden ben over mijn salaris zie ik ook in dat de groei van puur functioneel tester beperkt is en ik wil graag op tijd bij lerenis een basis cursus C#/Selenium een goede?
Het werkt wel in je voordeel als je al reeds IT ervaring hebt opgedaan. Ik ben zelf na een jaar of 8 technisch beheer het testvak ingerold.Loev schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:45:
[...]
Hoe zit het met de basis IT-kennis? SQL, XML, Rest, HTML, etc... Direct beginnen met C# en Selenium kan erg stroef zijn als je de basis niet onder de knie hebt.
HENG HENG
Kennis van SQL, XML, HTML zit wel snor. Ik zie wel dat de cursus die @Spacecowboy aanraadt uitgaat van basiskennis van programmeertalen (of professionele ontwikkelaars) en daar vind ik mijzelf niet toe horen, maar daar zijn vast ook weer introductie cursussen voor.Loev schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:45:
[...]
Hoe zit het met de basis IT-kennis? SQL, XML, Rest, HTML, etc... Direct beginnen met C# en Selenium kan erg stroef zijn als je de basis niet onder de knie hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 03-05-2018 11:02 ]
De 2 bedrijven waar ik een aanbieding van kreeg (en waar ik dus 1 van heb geaccepteerd) waren eigenlijk op zoek naar functionele testers die handmatig zouden testen, en die wellicht ooit eens kennis wilden gaan opdoen over automatisering. Dus helemaal geen vraag naar lijkt me niet correct.Spacecowboy schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 06:42:
[...]
Klopt. Maar puur functionele testers worden allang niet meer gezocht. In mijn ervaring wordt er echt wel wat verdieping gevraagd tegenwoordig. Daar staat dan ook een hogere beloning tegenover.
Als ik de loonwijzer check val je met meer dan €4,7k dus al buiten de brandbreedte van wat een softwaretester zou moeten kunnen verdienen.
• Leeftijd: 25 Jaar
• Opleiding: Geen
• Werkervaring: 3 jaar HVAC Programmeur
• (Woon) Locatie: België
2. Wat doe je:
• Functie: Software Test Engineer
• Werkgever/branche: Detachering / Biotech
• (Werk) Locatie(s): Mechelen
• Uren/week: 40u
• Reistijd: 2u30 per dag
• Werkdruk: Gemiddeld, laag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2200
• Vakantiegeld: Ja
• Dertiende/veertiende maand: Ja
• Pensioeninleg per jaar: /
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto van 675/maand
• Overige: Gsm abbo, laptop, hospitalisatieverzekering
Vorig jaar een certificaat ISTQB gehaald en zo kunnen beginnen als tester.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20
• Opleiding: ICT medewerker beheer (verwacht 1 juli afgerond te hebben)
• Certificeringen: MSCA 70-740 (behaald), MSCA 70-741(behaald), bezig met MSCA 70-742
• Werkervaring: Stage
• (Woon) Locatie: Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Jr Systeembeheer
• Werkgever/branche: ICT consultancy
•(Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Vakantiedagen: elke schoolvakantie, dit is volgens stagecontract. Meestal ga ik gewoon door.
• Uren/week: 24
• Reistijd**: 90 minuten enkele reis
• Laptop: Dell xps 15 2017
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 650
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand € 650
• Pensioeninleg per jaar: € -
• Mobiliteit per jaar:* € 691.20
• Overig: Lunch op de zaak.
• Winstdeling/bonus: € 500
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 10.265 met mobiliteit per jaar
Dit was voor mijn stage. per 1 juli kan ik hier vast aan de slag
1. Wie ben je:
• Opleiding: ICT medewerker beheer, ICT-beheerder (vervolg opleiding BBL)
• Certificeringen: MSCA 70-740, MSCA 70-741, bezig met MSCA 70-742
• Werkervaring: 1 jaar stage
2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2400
• Vakantiedagen: 28
• Dertiende/veertiende maand: 13e en 14e maand € 2400e
• Pensioeninleg per jaar: € 8% voor mijzelf 16% voor de baas.
• Mobiliteit per jaar:* € volledig vergoed, 560 euro per maand 6.720 per jaar
• Overig: € 2000 studie budget, daarbij word de kosten van mijn BBL opleiding volledig betaald door de baas. Ook nog lunch op de zaak. Werk 4 dagen 1 dag per week school krijg ik volledig doorbetaald, daarom ook 40 uur contract.
• Winstdeling/bonus: € hangt van extra prestatie af.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 40.224 met mobiliteit per jaar
Als beginner heb ik niks te klagen denk ik.
Op jou leeftijd met je werkervaring en diploma's heb je niet alleen niets te klagen maar ik zou er voorlopig ook niet weggaan. Lijkt me als ik zo rondkijk een enorm goed salaris in combinatie met een doorbetaalde schooldag!Donz2 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:52:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overig: € 2000 studie budget, daarbij word de kosten van mijn BBL opleiding volledig betaald door de baas. Ook nog lunch op de zaak. Werk 4 dagen 1 dag per week school krijg ik volledig doorbetaald, daarom ook 40 uur contract.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 40.224 met mobiliteit per jaar
Verwijderd
Haha, lekker blijven zitten idd, dat is een best salaris en goede secundaire voorwaarden.Donz2 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:52:
Stage
1. Wie ben je:
• Certificeringen: MSCA 70-740 (behaald), MSCA 70-741(behaald), bezig met MSCA 70-742
2. Wat doe je:
• Vakantiedagen: elke schoolvakantie, dit is volgens stagecontract. Meestal ga ik gewoon door.
3. Wat verdien je:
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 10.265 met mobiliteit per jaar
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Ik geloof dat dit wel de trend word als je zo rondkijkt.
Ik zou zeggen, geniet er van en ontwikkel je lekker door.
Dat is een best net startsalaris.Donz2 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:52:
Stage
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Alleen die reistijd van 90 minuten enkel...
HENG HENG
Ben ik ook zeer van plan om te doen.Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:05:
[...]
Haha, lekker blijven zitten idd, dat is een best salaris en goede secundaire voorwaarden.
Ik geloof dat dit wel de trend word als je zo rondkijkt.
Ik zou zeggen, geniet er van en ontwikkel je lekker door.
Klopt, Gelukkig kan je nog veel doen in de trein.:)Spacecowboy schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:13:
[...]
Dat is een best net startsalaris.
Alleen die reistijd van 90 minuten enkel...
Je moet dingen ook in een ander perspectief bekijken (wat ik niet in de templates terug lees) : Ik neem mijn werk niet mee naar huis en heb een gezond priveleven. Er is wat dat betreft geen stress. Vergeleken met doorsnee banen met veel meer verantwoordelijkheid (die Duitse Lease auto met dubbel geld, maar ook dubbel stress) is dit dus een goede balans. Dat het niet eeuwig duurt snap ik ook wel (er komt ooit wel een keer een reorganisatie) maar het geeft me tijd en middelen om me daar op voor te bereiden. Mijn goals zijn inmiddels anders dan 'carriere maken' bij een werkgever (dat is waarom ik een HBO diploma heb en er spijt van heb) , nu ik al meer verdien heb ik ook geen motivatie om manager te worden, iets dat vaak de enige manier is om veel meer te gaan verdienen. Ik groei daarom liever de breedte in.Spacecowboy schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:58:
[...]
Vul gewoon even het hele template in. Dat geeft een eerlijk overzicht.€3100/maand klinkt aardig, maar voor fulltime en een functie waar je al 10 jaar automatisch met elk periodiek omhoog gaat, niet heel boeiend.
[...]
Misschien klinkt IT Support niet zo fantastisch als Operationeel directeur maar ik kies er dan ook iever voor om na 17:00 onbereikbaar te mogen zijn
ICT & Reizen
Wat heeft dit te maken met de vraag om gewoon het template in te vullen wat iedereen hier gebruikt? Dit zou je er gewoon onder kunnen bijvermelden als je daar behoefte aan hebt, of het uitdrukken in de werkdruk die in de template staat.PZOOO schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:34:
[...]
Je moet dingen ook in een ander perspectief bekijken (wat ik niet in de templates terug lees) : Ik neem mijn werk niet mee naar huis en heb een gezond priveleven. Er is wat dat betreft geen stress. Vergeleken met doorsnee banen met veel meer verantwoordelijkheid (die Duitse Lease auto met dubbel geld, maar ook dubbel stress) is dit dus een goede balans. Dat het niet eeuwig duurt snap ik ook wel (er komt ooit wel een keer een reorganisatie) maar het geeft me tijd en middelen om me daar op voor te bereiden. Mijn goals zijn inmiddels anders dan 'carriere maken' bij een werkgever (dat is waarom ik een HBO diploma heb en er spijt van heb) , nu ik al meer verdien heb ik ook geen motivatie om manager te worden, iets dat vaak de enige manier is om veel meer te gaan verdienen. Ik groei daarom liever de breedte in.
Misschien klinkt IT Support niet zo fantastisch als Operationeel directeur maar ik kies er dan ook iever voor om na 17:00 onbereikbaar te mogen zijn
I have stability. The ability to stab.
Zo zit ik ook in mijn baan. Ik heb lol in m’n werk, maar werken doe ik 36 uur. Daarbuiten ben ik niet beschikbaar voor m’n werkgever. Werk is ondergeschikt aan privé. Ook de reden geweest dat ik dichtbij huis werk. 16:15 klaar, 16:45 zit ik in de tuin.PZOOO schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:34:
[...]
Je moet dingen ook in een ander perspectief bekijken (wat ik niet in de templates terug lees) : Ik neem mijn werk niet mee naar huis en heb een gezond priveleven. Er is wat dat betreft geen stress. Vergeleken met doorsnee banen met veel meer verantwoordelijkheid (die Duitse Lease auto met dubbel geld, maar ook dubbel stress) is dit dus een goede balans. Dat het niet eeuwig duurt snap ik ook wel (er komt ooit wel een keer een reorganisatie) maar het geeft me tijd en middelen om me daar op voor te bereiden. Mijn goals zijn inmiddels anders dan 'carriere maken' bij een werkgever (dat is waarom ik een HBO diploma heb en er spijt van heb) , nu ik al meer verdien heb ik ook geen motivatie om manager te worden, iets dat vaak de enige manier is om veel meer te gaan verdienen. Ik groei daarom liever de breedte in.
Noem het een 9 tot 5 mentaliteit, maar ik voel er mij het prettigst bij.
HENG HENG
Ik heb dit ook een beetje en vind dat eigenlijk ook wel een groot nadeel.PZOOO schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 13:54:
[...]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Ik begrijp hoe je op het totaal van je package komt maar ben het ergens niet met je eens. Je bruto (belastbaar) jaarinkomen is ca. 34k en daarbij krijg je nog 6700 netto aan reiskosten uitbetaald. Nu lijkt het net alsof je belastbaar inkomen 40k is terwijl dat niet zo is.Donz2 schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 11:52:
• Opleiding: HBO Technische Natuurkunde
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Test Engineer
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Brabant
• Reistijd: 1.5 uur per dag
• Werkdruk: laag/gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2300
• Vakantiegeld: €8%
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Pensioeninleg per jaar: € inbegrepen
• Mobiliteit per jaar: € 780 euro per maand lease auto
• Overige: € 70,- onbelast
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 30650 , exclusief lease auto.
• Winstdeling/bonus: € -
Heb een lease auto met een catalagusprijs van 25k, kost me rond 200 euro netto p/m.
Heb over een 2 maanden een performance gesprek. Wat kan ik eisen met een HBO technische opleiding met 3 jaar werkervaring.
[ Voor 3% gewijzigd door Kakulukia op 03-05-2018 18:04 ]
Ik zou zelf 3K vragen en dan een tegenbod terugverwachten van rond de 2800~2900 en dat accepteren.Kakulukia schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:01:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Heb een lease auto met een catalagusprijs van 25k, kost me rond 200 euro netto p/m.
Heb over een 2 maanden een performance gesprek. Wat kan ik eisen met een HBO technische opleiding met 3 jaar werkervaring.
zazadanger68 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:37:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24 26
• Opleiding: MBO Niv. 4
• Werkervaring: 3 5 jaar
• Certificaten: oa MCSA 2012, Windows 8.1 en SCCM. Nieuwe certificeringen behaald: MCSA 2016, MCSA Windows 10
• (Woon) Locatie: Dordrecht
2. Wat doe je:
• Functie: MDM Specialist / Windows Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Detachering Overheid
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam / Den Haag
• Reistijd: Amsterdam 60min / Den Haag 40min
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3450 €3850
• Dertiende maand: Ja 6%
• Vakantiegeld: Ja 8%
• Bonus: Ja , ligt eraan hoeveel uren je hebt geschreven.
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak Volvo V40 Sport Business, ook voor prive gebruik. Helaas geen leaseauto meer, maar €4080,- mobiliteitsbudget
• Laptop: Ja, Lenovo T450 HP Zbook 15 G3
• GSM: Ja, iPhone 5s Samsung Galaxy A5 2017
• Overige: 25 44 vakantiedagen, IKB (Individueel Keuze Budget) dit kan ik indien gewenst nog uit laten keren.
Qua auto en tankpas ben ik "achteruit" gegaan, maar gelukkig ben ik qua salaris en vakantiedagen flink vooruit gegaan.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33 34
• Opleiding: Technische informatica (WO)
• Werkervaring: ~11 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht
2. Wat doe je:
• Functie: senior Java developer
• Reistijd: 1 uur per dag (OV)
• Werkdruk: normaal
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4600 €4950
• Pensioeninleg per jaar: €2500
• Mobiliteit: €800 €700 per maand (maar wel met zakelijk OV daarbij volledig vergoed er bovenop)
• Overige: telefoon / laptop voor werk en privé, gratis lunch, €5-10k opleidingsbudget.
• Winstdeling/bonus: 1-2 maandsalarissen
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Ik wil verder niet klagen over wat ik krijg hoor, maar wij hebben een vrij transparant salarishuis en dan zie je dat de salesmensen gewoon puur op basissalaris al hoger zijn ingeschaald dan alle techneuten afgezien van lead architects. En die krijgen dan ook nog eens bonussen voor het binnenhalen van (grote) klussen. Als ik ook van oud-collega's in de producthoek of bij klanten hoor wat mensen met een iets meer commerciële functie of een functie die iets meer tegen de business aanligt verdienen dan is mijn salaris weinig bijzonder. Voor het grote geld ga je niet de IT(-loondienst) in.Ingegno schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:45:
Ligt het aan mij of zijn de voorwaarden tegenwoordig wat hoger als ik de laatste paar berichten zo lees (kijkend ook naar aanbiedingen die ik links/rechts krijg aangeboden). Worden wij IT'ers (eindelijk) weer/meer op waarde geschat?!![]()
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Hehe, afgezet tegen sales zal het denk ik altijd wel minder zijn. Offerte moet gewonnen worden, daar gaat het om. Die nerds mogen het in elkaar zettenMugwump schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:13:
[...]
Ik wil verder niet klagen over wat ik krijg hoor, maar wij hebben een vrij transparant salarishuis en dan zie je dat de salesmensen gewoon puur op basissalaris al hoger zijn ingeschaald dan alle techneuten afgezien van lead architects. En die krijgen dan ook nog eens bonussen voor het binnenhalen van (grote) klussen. Als ik ook van oud-collega's in de producthoek of bij klanten hoor wat mensen met een iets meer commerciële functie of een functie die iets meer tegen de business aanligt verdienen dan is mijn salaris weinig bijzonder. Voor het grote geld ga je niet de IT(-loondienst) in.
Met een dergelijke mentaliteit is helemaal niks mis. Als jij je werkt gewoon goed uitvoert binnen de uren die ervoor staan dan is het toch helemaal primaSpacecowboy schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:04:
[...]
Noem het een 9 tot 5 mentaliteit, maar ik voel er mij het prettigst bij.
Range tussen 2800-3200, maar verwacht niet dat je werkgever opeens 700 euro bruto meer gaat betalen per maand. Dan moet je wel goed verhaal hebben. Succes!Kakulukia schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 18:01:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Ik kan geen goede inschatting maken hoe reëel dit is. Het lijkt laag tegenover wat ik zie, maar ik ben ingestapt zonder ICT opleiding, dus dat speelt wel mee (wel jarenlang callcenter ervaring tot aan crewtrainer). Daarnaast wordt de opleiding vergoed. Het team waaraan in leiding geef/ga geven (is overgangsfase) bestaat momenteel uit 4 a 5 FTE waarbij is uiteindelijk alles doe en enkel nog maar aan de directie hoef te rapporteren.
Nouja, laat voorop staan dat ik perfect op mijn plek zit, ik heb een enorme vrijheid hier en dat heb je niet zomaar ergens te pakken. Maar aangezien ik altijd benieuwd ben hoe mijn arbeidsvoorwaarden zijn tegenover anderen was ik nieuwsgierig. Ik ga sowieso de bachelor erbij doen nogZenix schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 16:59:
Je kan altijd kijken of er een ander bedrijf je wilt hebben en de schuld ook wil overnemen. Ik zou persoonlijk nog 2 jaar bijplakken bij die AD voor een bachelor als dat mogelijk is.
Goed bezig! Een HBO-ICT Bachelor start bij de Rijksoverheid ongeveer op €2520 en 13e maand. Op dit moment heb je in de nieuwe functie geen werkervaring, de werkervaring die je hebt opgedaan is deels relevant. Ik zou in jou geval op zo'n €2400 richten. Die vrijheid is inderdaad belangrijk, ook om je bachelor af te maken.Zingo schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 18:10:
[...]
Nouja, laat voorop staan dat ik perfect op mijn plek zit, ik heb een enorme vrijheid hier en dat heb je niet zomaar ergens te pakken. Maar aangezien ik altijd benieuwd ben hoe mijn arbeidsvoorwaarden zijn tegenover anderen was ik nieuwsgierig. Ik ga sowieso de bachelor erbij doen nog
wm1234 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:23:
@Paprika Mooi groeipad! Wat voor functies heb je hiervoor gedaan? Wat heb je de afgelopen jaren uitgevoerd om dit niveau te bereiken? Ik zit in een vergelijkbaar pad, dus ben wel benieuwd.
[ Voor 61% gewijzigd door Paprika op 08-05-2018 14:25 ]
Road-runner83 schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 22:58:
@Paprika Damn dat zijn bizar hoge salarisstijgingen! 500, 1200, 800, bijna 2K. Is dat normaal bij dat bedrijf of is dit uitzonderlijk? En is het een klein of groot bedrijf?
Wat een salaris, mag je mee in je handjes klappen!Paprika schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 19:54:
***members only***
Ik gun het je van harte maar als ik je manager was geweest had ik het anders gedaan. Ik had je de verhoging in 2 of 3 keer gegeven.
Volgens mij ben je blijer met 3x een verhoging van 800 (nog steeds serieus geld!) ipv zo'n klapper.
Dan mag Vipeax blij zijn dat 'ie jou niet als manager heeftybos schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:46:
[...]
Wat een salaris, mag je mee in je handjes klappen!
Ik gun het je van harte maar als ik je manager was geweest had ik het anders gedaan. Ik had je de verhoging in 2 of 3 keer gegeven.
Volgens mij ben je blijer met 3x een verhoging van 800 (nog steeds serieus geld!) ipv zo'n klapper.
Je lijkt het goed te bedoelen, maar ik vind dat je mensen gewoon fair & square moet geven wat ze verdienen
The devil is in the details.
Mooie nummers Vipeax. Ik hoop dat je het in je dagelijkse werk ook net zo naar je zin hebt als ik. Je werk en schema lijkt wel veel op dat van mij als ik het zo even vergelijk; alleen dan in de software ipv hard- en softwarebranche.
Omdat ik gequote werd toch ook even even een korte update:
Een paar maanden in de nieuwe job kan ik zeggen dat ik het erg goed naar m'n zin heb; een mooie mix van pre-sales, events (presenteren) en automation/scripting als "hobbyprojectjes" ernaast - waarmee je dan natuurlijk wel weer de waarde van de APIs aan klanten kan laten zien.
In retrospect had ik misschien nog wat meer kunnen onderhandelen, ik had op het moment dat het aanbod kwam niet zo'n nummer verwacht en dus gelijk toegehapt. Anyways, ik zit goed hier - en zo te zien jij ook
Lessons learned: een brutaal mens heeft de halve wereld
[ Voor 14% gewijzigd door eBait op 05-05-2018 11:59 ]
[ Voor 113% gewijzigd door Paprika op 13-05-2018 16:03 ]
in mei 2017 begonnen bij een nieuwe werkgever maar binnen de proeftijd er achter gekomen dat dit een slechte keuze was, aangenomen voor een functie die er eigenlijk niet was en totale chaos. Na 2 maanden begonnen bij een andere werkgever.
Op het moment zit ik in mijn afstudeerperiode (Business IT & Management) en ben ik mijzelf aan het orienteren op de banenmarkt. Hierbij gaat mijn interesse op het moment vooral uit naar Junior Consultant omtrent Software Testing.
Nu een drietal organisaties gevonden die mij wel aanspreken (KZA, Capgemini en Alten). KZA heeft toevallig de arbeidsvoorwaarden op hun website gepubliceerd. Hierbij geven ze aan:
Startsalaris 2.200 en na het eerste jaar een verhoging tot 2.500. Persoonlijke bonus van 4-8% o.b.v. je jaarsalaris, collectiebonus van 4%-8% o.b.v. je jaarsalaris. Lease auto/mobiliteitsvergoeding, 26 vakantiedagen, 8% vakantiegeld, pensioenregeling, korting op ziektekosten en een telefoon en laptop van de zaak.
Is dit een beetje een reëel beeld van wat ik (ongeveer) kan gaan verdienen. Heb er op het moment totaal geen beeld van en wil eigenlijk voorkomen dat ik dadelijk een 'slechte deal' heb.
Waar ik werk hanteren ze 2200-2300 voor een HBO starter, 2400-2500 voor een WO starter. Dat is redelijk marktcomform.
Bij Capgemini hebben ze vrij goede leaseregeling voor het geval een auto voor jou belangrijk is.
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Ik ben dus maar op zoek naar een nieuwe baan
[ Voor 26% gewijzigd door alienfruit op 07-05-2018 02:27 ]
Ligt aan je risicobereidheid. Als freelancer is dat geen raar netto inkomen, een stuk hoger is ook prima mogelijk.alienfruit schreef op maandag 7 mei 2018 @ 02:24:
@Vipeax Mooi salaris hoor, ik ben zelf teruggezet naar dit salaris wegens Brexit. Tegenovergestelde van 2K erbij lol
Ik ben dus maar op zoek naar een nieuwe baanIn Nederland vind je eigenlijk niet gemakkelijk zulke salarissen, zo netto rond de €6.800,- per maand
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2018 08:03 ]
Verwijderd
Dus 1 jaar werkervaring. Geen idee, ligt er aan welke certificeringen (benoem ze even?), maar richting de 2500+ lijkt mij moeten kunnen aan je inzet te horen.Verwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:19:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: Bachelor ICT
• Werkervaring: Eerste job
2. Wat doe je:
• Functie: .Net Developer
• Werkgever/branche: CRM
• Reistijd: 10min
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2350
• Vakantiegeld: Geen idee, maar in België is dit denk ik 60% van mijn basisloon
• Dertiende/veertiende maand: Geen idee
• Pensioeninleg per jaar: €900
• Overige: BMW 1 Reeks met tankkaart ongelimiteerd (Ook prive), Maaltijdcheques €7/dag, Hospitalisatie verzekering, GSM Abo ook prive, flexibele werkuren, gratis fitness, teambuildings (5 per jaar)
Nu voor mijn eerste job denk ik dat dit zeker niet slecht is? Binnenkort heb ik mijn eerste evaluatiegesprek. Ik werk hier dan ongeveer 1 jaar.
Binnen dit evaluatiegesprek wordt ook mijn loon besproken. Welke loonsverhoging mag ik verwachten ?
Ik ben gestart als junior met 0,0 werkervaring in de IT wereld. Heb intussen wel enkele 5 certificaten gehaald en ben nu MSCE in CRM. Ik heb me laten vertellen dat er maar een 200-tal MSCE's in CRM zijn in België?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2018 08:22 ]
Precies. Ik moet altijd lachen om die belachelijke wervingsteksten, zeker vor juniorfuncties. "Wij zoeken mensen die de wereld willen veroveren en en winnaarsmentaliteit hebben. Geen 9 tot 5 mentaliteit bla bla bla bla"Dhrax schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:32:
[...]
Met een dergelijke mentaliteit is helemaal niks mis. Als jij je werkt gewoon goed uitvoert binnen de uren die ervoor staan dan is het toch helemaal prima
Ik vraag me dan serieus af of dat soort bedrijven niet snappen dat niet iedereen alleen maar achter z'n werk wil aanhollen, en soms ook gewoon een privéleven willen hebben.
Werk is leuk, maar het dient je privéleven in mijn optiek.
HENG HENG
Een van de redenen dat er zoveel jongeren met een burn-out lopen. Altijd maar ja zeggen en je werk niet los willen laten. En als je een keer nee zegt krijg je rare gezichten...Spacecowboy schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:16:
[...]
Precies. Ik moet altijd lachen om die belachelijke wervingsteksten, zeker vor juniorfuncties. "Wij zoeken mensen die de wereld willen veroveren en en winnaarsmentaliteit hebben. Geen 9 tot 5 mentaliteit bla bla bla bla"
Ik vraag me dan serieus af of dat soort bedrijven niet snappen dat niet iedereen alleen maar achter z'n werk wil aanhollen, en soms ook gewoon een privéleven willen hebben.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Genoeg mensen die genieten van hun werk een er geen probleem mee hebben om 50 a 55 uur per week te werken, mits er een compensatie is. Probleem is vaak dat recruiters en HR mensen niet bereid zijn extra te betalen voor die mensen. Ze verwachten dat iemand 50 uur werkt en hetzelfde krijgt betaald als branchegenoten die 36 a 40 uur werken.Spacecowboy schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:16:
[...]
Precies. Ik moet altijd lachen om die belachelijke wervingsteksten, zeker vor juniorfuncties. "Wij zoeken mensen die de wereld willen veroveren en en winnaarsmentaliteit hebben. Geen 9 tot 5 mentaliteit bla bla bla bla"
GoT, You have to love it!
Wat bedoel je met peer group?overhyped schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 22:56:
[...]
Wat ik zeg: in de peer group niet exorbitant.
nieuwmentalozzie schreef op vrijdag 1 april 2016 @ 22:16:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO2 magazijn MBO3 commercieel MBO4 vestigingsmanager HBO Digitale Communicatie & Media
Certificaten: Bezig met ITIL
Werkervaring: 3 maanden relevant IT
Werkgever: Gedetacheerd bij een grote bank.
Huidige functie: Servicedesk Medewerker
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Alle cursussen worden betaald (ITIL, PRINCE2 etc.)
Reiskostenvergoeding: n.v.t
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd**: 5minuten fiets
Maandsalaris (bruto): 2000
Salaris is niet alles, voor de rest leuk werk en nog best divers. Snel ITIL, Prince2 halen en doorgroeien naar de volgende uitdaging.
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO2 magazijn MBO3 commercieel MBO4 vestigingsmanager HBO Digitale Communicatie & Media
Certificaten: ITIL, PRINCE2, 70-697
Werkervaring: 2 jaar en 4 maanden.
Werkgever: detacheringsbureau
Huidige functie: IT specialist op afdeling Managed Services (Beheer en monitoring bij verschillende klanten op de achtergrond)
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26 dagen
13/14e maand of winstuitkering: nee
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bonus bij behalen van 2000uur van €1500
Reiskostenvergoeding: n.v.t
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd**: 20minuten fiets
Maandsalaris (bruto): 2400
Salaris mag wel weer wat hoger van mij maar tevreden met de stijging. Wil wel iets harder aan de slag gaan met certificaten (70-698 / Windows 2016)
Wel tevreden dat dit inmiddels mijn vierde opdracht is en de leercurve nog steeds goed is! Erg leuk om om de zoveel tijd bij een ander bedrijf te zitten.
[ Voor 4% gewijzigd door mentalozzie op 07-05-2018 11:26 ]
Een groep met 'peers' oftewel collega's in hetzelfde vakgebied en senioriteit.
Een groep mannen welke allemaal Peter heten.SBTweaker schreef op maandag 7 mei 2018 @ 10:50:
Wat bedoel je met peer group?
Ja, flauw... Maar ik kon het niet laten.
Hoe kun je dat halen of is dit 2000uur over meerdere jaren? Dit is namelijk 50weken obv 40uur per week.mentalozzie schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:20:
[...]
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: bonus bij behalen van 2000uur van €1500
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.