Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.719 views

• Amargedon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:04
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:16:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO ICT Software Engineer
• Werkervaring: Bijna 2 jaar fulltime (~1.5 parttime tijdens studie)
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Software Developer (NodeJS, Blockchain, AWS)
• Werkgever/branche: Groot consultancy bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Inhouse in het zuiden(voornamelijk)
• Uren/week: 40
• Reistijd: 30 minuten
• Werkdruk: Hoger dan gemiddeld/Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: 13de
• Mobiliteit per jaar: km vergoeding en/of NS kaart
• Overige: Laptop, tel, korting op aandelen, opleidingsbudget
Niemand? Ik heb namelijk het gevoel dat ik onderbetaald word.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Da's lastig te zeggen, puur op specs valt het wel mee, en vooral: je zult jezelf moeten verkopen. Ja, iedereen probeert Blockchain ergens in z'n structuur te prakken, omdat het hot is, maar dan zul je daar wel op moeten solliciteren.

Met wat geluk kun je ergens 3k/maand krijgen, maar het is Limburg (ligt volgens mij minder in de markt dan Randstad), en je reistijd zou wel eens op kunnen lopen. Ik denk dat opleidingsbudget en ervaren seniors in de buurt belangrijker is (maak er gebruik van!) dan die paar laatste euros.
Mocht je avontuurlijk ingesteld zijn dan kun je over de grens kijken, viel Erfolg dabei.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
Verwijderd schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:14:
[...]

Je wordt niet heel goed betaald, maar dat zal ook aan de locatie liggen. En als jij het niet genoeg vindt, dan zal je er zelf wat aan moeten doen. Vragen om meer, of naar een andere baan kijken.

The devil is in the details.

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-11 13:49
[...]

Ik vind het persoonlijk wat aan de lage kant. De markt zoekt links en rechts software engineers en je werkdruk is hoog zo te lezen. Ik zou met 2 jaren ervaring meer verwachten van mijn werkgever. Denk tegen de €2900 of hoger

[ Voor 5% gewijzigd door stervis op 08-04-2018 16:41 ]

Moo, I say.

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:12:
[...]

Je wordt niet heel goed betaald, maar dat zal ook aan de locatie liggen. En als jij het niet genoeg vindt, dan zal je er zelf wat aan moeten doen. Vragen om meer, of naar een andere baan kijken.
Dat is de reden dat ik het hier vraag. Ik had zo mijn vermoedens. En ik zal er zeker wat aan doen. bedankt voor je reactie

Verwijderd

[...]

Lijkt me ook aan de lage kant. Misschien eens met je werkgever over hebben? Ligt misschien ook wel een beetje aan de locatie.

Misschien kan je een beetje rondkijken naar andere werkgevers. Als je een leuk aanbod hebt, heb je niet alleen een alternatief, maar sta je ook wat sterker in de onderhandelingen. Anders zal je werkgever toch al snel zeggen dat daar toch echt geen geld voor is (en waarom zouden ze ook, als ze je toch niet kwijtraken).

• Weysboy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 21:14
Members only:

[ Voor 35% gewijzigd door Weysboy op 13-04-2018 19:44 ]

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
[...]

Wij kunnen er allemaal wat van gaan vinden, maar de vraag is wat vind jij er zelf van?
Ik kom niet uit de ICT, maar hanteerde in het begin van mijn carriere leeftijd x € 100
Vergeet ook niet dat je een 13e maand heb (in mijn branche komt dat niet vaak voor), dus als je die verdeeld over je maandsalaris zit je rond de € 2700 / maand.

Kan het beter: ja, dat kan
Kan het slechter: ja, dat kan

Vraag is dus: ben je tevreden met je dagelijkse werkzaamheden?

En anders moet je jezelf de vraag stellen: met welk salaris ben ik tevreden en wat heb ik er voor over om dat te krijgen? Zou je bijv. (even extreem genomen) € 3500 willen verdienen, maar wel 2x zo lang moeten reizen? Of een (nog) hogere werkdruk aangaan voor een beter salaris?

• Amargedon
Ik weet dat het 'net pas' gisteren was, maar ben wel benieuwd of hier nog gedachten over zijn?

• admiraalschaap
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-05-2023
1. Wie ben je:
Leeftijd: 30
Opleiding: MSc Politicologie
Werkervaring: 4 jaar (+2 naar niet/minder-relevante werkervaring)
(Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
Functie: Web developer (Full stack, back-end heavy)
Werkgever/branche: Creatief bureau
(Werk) Locatie(s): Amsterdam
Uren/week: 36
Reistijd**: 15 minuten
Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): € 2700
Vakantiegeld: 8%
Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
Pensioeninleg per jaar: half / half
Mobiliteit per jaar: n.v.t.
Overige: n.v.t.

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 34.992
Winstdeling/bonus: n.v.t.

Wat denken jullie hiervan?

Ik heb net mijn eerste jaarcontract afgerond, nadat ik ben overgestapt vanuit mijn vorige werkgever. Contract is wel verlengd maar zonder salarisstijging en ook geen duidelijk perspectief dat dat over een jaar wel het geval zal zijn. Ik ben hier zelf niet heel tevreden mee, zeker gezien de situatie op de arbeidsmarkt en het gebrek aan secundaire voorwaarden.

Ben ik te kritisch?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:23

Koppensneller

winterrrrrr

Verlengen zonder verhoging is wel wat karig, maar aan de andere kant werk je in een vakgebied zonder relevant diploma. Ik zou zeggen dat je salaris voor iemand met 4 jaar ervaring maar zonder relevante opleiding (en ook geen vakopleidingen/-certificaten?) redelijk marktconform is.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
admiraalschaap schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:54:
1. Wie ben je:
Leeftijd: 30
Opleiding: MSc Politicologie
Werkervaring: 4 jaar (+2 naar niet/minder-relevante werkervaring)
(Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
Functie: Web developer (Full stack, back-end heavy)
Werkgever/branche: Creatief bureau
(Werk) Locatie(s): Amsterdam
Uren/week: 36
Reistijd**: 15 minuten
Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): € 2700
Vakantiegeld: 8%
Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
Pensioeninleg per jaar: half / half
Mobiliteit per jaar: n.v.t.
Overige: n.v.t.

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 34.992
Winstdeling/bonus: n.v.t.

Wat denken jullie hiervan?

Ik heb net mijn eerste jaarcontract afgerond, nadat ik ben overgestapt vanuit mijn vorige werkgever. Contract is wel verlengd maar zonder salarisstijging en ook geen duidelijk perspectief dat dat over een jaar wel het geval zal zijn. Ik ben hier zelf niet heel tevreden mee, zeker gezien de situatie op de arbeidsmarkt en het gebrek aan secundaire voorwaarden.

Ben ik te kritisch?
Heb je wel zelf ook aangegeven dat je graag een verhoging zou willen hebben (met daarbij een gedegen onderbouwing)?

• admiraalschaap
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-05-2023
Koppensneller schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:10:
[...]

Verlengen zonder verhoging is wel wat karig, maar aan de andere kant werk je in een vakgebied zonder relevant diploma. Ik zou zeggen dat je salaris voor iemand met 4 jaar ervaring maar zonder relevante opleiding (en ook geen vakopleidingen/-certificaten?) redelijk marktconform is.
Dat is een goed punt. Ik zou zeker graag nog een opleiding doen, alleen vind ik het erg lastig om een goede opleiding te vinden die me echt nuttig lijkt en bovendien nog betaalbaar is. Tips?
Homeland schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:17:
[...]

Heb je wel zelf ook aangegeven dat je graag een verhoging zou willen hebben (met daarbij een gedegen onderbouwing)?
Ja, zeker. Het argument om geen verhoging te geven was met name dat ik dan teveel zou gaan verdienen ten opzichte van de andere (meer senior) collega's.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-11 09:53

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

admiraalschaap schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:23:
[...]

Dat is een goed punt. Ik zou zeker graag nog een opleiding doen, alleen vind ik het erg lastig om een goede opleiding te vinden die me echt nuttig lijkt en bovendien nog betaalbaar is. Tips?

[...]

Ja, zeker. Het argument om geen verhoging te geven was met name dat ik dan teveel zou gaan verdienen ten opzichte van de andere (meer senior) collega's.
Tip; vraag een opleiding aan je werkgever ipv meer geld. Win win.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verhuizen naar het oosten zou ik serieus goed over nadenken. Je blijft daar niet tot je pensioen werken en in de randstad is veel meer werk dan in het oosten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:34
Jaartje verder, zeer tevreden.

Members only:

Members only:

Opper-prutser

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

FatalZero schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 11:15:
Jaartje verder, zeer tevreden.

***members only***

***members only***
Dat is heel erg goed natuurlijk een dergelijke verhoging zonder promotie zie je bijna nergens. Je salaris is ook erg hoog voor je leeftijd en ervaring. Je maakt daarentegen ook wel genoeg uren (50+ 3uur per dag reizen, is toch zon 65 uur per week en 13! uur per dag..... ) maar ik kan niet anders zeggen dan dat de beloning erg goed is.

• guysp
  • Laatst online: 07-11 16:19
-

[ Voor 99% gewijzigd door guysp op 10-04-2018 17:43 ]

// TODO: Schrijf een signature

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:54
[...]

Tja, slecht is het ook net he.
Wellicht kan het beter, maar je hebt 6 mnd fulltime ervaring en 1,5 jaar parttime.
Als die 1,5 jaar development is voor de bakker om de hoek en de lokale slager, dan telt dat over het algemeen een stuk minder dan 1,5 ervaring in een grote complexe omgeving. Zeg niet dat het bij jou het geval is, maar zou kunnen.

Je gaat pas vanaf 3 a 4 jaar relevante ervaring grotere stappen maken qua beloning.
Zorg dat je nu vooral veel leert en ervaring op doet, deze is straks enorm waardevol (een stuk meer dan nu 200 per maand meer verdienen)

wijze woorden

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:45

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Members only:

Ik klaag niet :).

[ Voor 6% gewijzigd door Bart ® op 10-04-2018 13:41 ]

Cunning linguist.

Verwijderd

Members only:

Ik heb het vast niet helemaal correct ingevuld, weet ook niet hoe ik de auto van de zaak moet berekenen per jaar. Het is een auto van een kleine 30.000 euro. Dat van die pensioeninleg was volgens mij 50/50, maar ook dat weet ik niet precies. En de werkdruk... die heb ik dus niet. Ik bepaal zelf waar ik les in geef, verder wordt de planning voor mij geregeld en heb ik denk ik de beste werkgever die je je maar kunt voorstellen.

Zeg maar hoe ik het lijstje kan verbeteren. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2018 17:01 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:44:
***members only***

Ik heb het vast niet helemaal correct ingevuld, weet ook niet hoe ik de auto van de zaak moet berekenen per jaar. Het is een auto van een kleine 30.000 euro. Dat van die pensioeninleg was volgens mij 50/50, maar ook dat weet ik niet precies. En de werkdruk... die heb ik dus niet. Ik bepaal zelf waar ik les in geef, verder wordt de planning voor mij geregeld en heb ik denk ik de beste werkgever die je je maar kunt voorstellen.

Zeg maar hoe ik het lijstje kan verbeteren. :)
Bij je package zou je nog de inleg die de werkgever jaarlijks doet in jouw pensioenpot moeten optellen. De auto bereken je door 12 maal het leasebedrag op te tellen. Als de werkgever de auto aanschaft dan kan je een virtueel bedrag berekenen bijvoorbeeld op directlease.nl.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• dragonhaertt
  • Laatst online: 20:21

dragonhaertt

@_'.'

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 14:44:
En de werkdruk... die heb ik dus niet. Ik bepaal zelf waar ik les in geef, verder wordt de planning voor mij geregeld en heb ik denk ik de beste werkgever die je je maar kunt voorstellen.
Geen werkdruk komt op mij een beetje over alsof je geen werk verricht. Ik neem toch aan dat je die lessen zeker moet voorbereiden, je kennis op peil houden en (buiten werktijd om?) toch zeker bezig bent met lesinhoud specificeren.

Als jij dit, samen met de lesuren zelf, makkelijk binnen 40 uur doet dan heb je lage werkdruk, maar ik zou het niet "geen werkdruk" noemen. Of blijven ze vrolijk doorbetalen als je in die 40 uur niks doet?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Verwijderd

dragonhaertt schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:11:
[...]

Geen werkdruk komt op mij een beetje over alsof je geen werk verricht. Ik neem toch aan dat je die lessen zeker moet voorbereiden, je kennis op peil houden en (buiten werktijd om?) toch zeker bezig bent met lesinhoud specificeren.

Als jij dit, samen met de lesuren zelf, makkelijk binnen 40 uur doet dan heb je lage werkdruk, maar ik zou het niet "geen werkdruk" noemen. Of blijven ze vrolijk doorbetalen als je in die 40 uur niks doet?
HAHA, oké, een zeer lage werkdruk dan. Al sinds mijn 11de heb ik als hobby "computers" en voorbereiden van trainingen gaat bijna vanzelf. Ik doe zo ongeveer alles binnen de 40 uur/week en omdat ik het nog steeds als hobby zie, vergaar ik ook altijd kennis in mijn vrije tijd.
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:09:
[...]

Bij je package zou je nog de inleg die de werkgever jaarlijks doet in jouw pensioenpot moeten optellen. De auto bereken je door 12 maal het leasebedrag op te tellen. Als de werkgever de auto aanschaft dan kan je een virtueel bedrag berekenen bijvoorbeeld op directlease.nl.
Het is inderdaad een auto van de zaak en geen lease, dus heb ik even op directlease een vergelijkbare auto opgezocht. Het komt neer op 750 euro. Ik zal het direct aanpassen. Thanks!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 17:00:
[...]
Het is inderdaad een auto van de zaak en geen lease, dus heb ik even op directlease een vergelijkbare auto opgezocht. Het komt neer op 750 euro. Ik zal het direct aanpassen. Thanks!
Een auto van de zaak die geen lease is? En je rijdt er wel prive in? Dat klinkt niet helemaal koosjer. Of is het een pool auto?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

JvS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:11:
[...]

Een auto van de zaak die geen lease is? En je rijdt er wel prive in? Dat klinkt niet helemaal koosjer. Of is het een pool auto?
Niets mis mee hoor. Zat werkgevers die gewoon de auto's zelf kopen en beschikbaar stellen aan de medewerkers.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Hahn
Inderdaad, ik snapte ook al niet helemaal waarom @JvS dat zo raar vond. Maar aangezien ik nog nooit een auto van de zaak heb gehad, dacht ik dat ik misschien wat miste :P

Verwijderd

Valandil schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 13:37:
[...]

Tja, slecht is het ook net he.
Wellicht kan het beter, maar je hebt 6 mnd fulltime ervaring en 1,5 jaar parttime.
Als die 1,5 jaar development is voor de bakker om de hoek en de lokale slager, dan telt dat over het algemeen een stuk minder dan 1,5 ervaring in een grote complexe omgeving. Zeg niet dat het bij jou het geval is, maar zou kunnen.

Je gaat pas vanaf 3 a 4 jaar relevante ervaring grotere stappen maken qua beloning.
Zorg dat je nu vooral veel leert en ervaring op doet, deze is straks enorm waardevol (een stuk meer dan nu 200 per maand meer verdienen)
Ik heb bijna 2 jaar fulltime ervaring niet 6 maanden. Je kijkt verkeerd ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:13:
[...]

Niets mis mee hoor. Zat werkgevers die gewoon de auto's zelf kopen en beschikbaar stellen aan de medewerkers.
Ok. Je betaalt dan wel bijtelling enzo? Misschien haal ik dat allemaal door de war.

• Hahn
Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:18:
[...]

Ik heb bijna 2 jaar fulltime ervaring niet 6 maanden. Je kijkt verkeerd ;)
Jij zegt:
Bijna 2 jaar fulltime (~1.5 parttime tijdens studie)
Dat lees ik ook als '2 jaar fulltime, waarvan ongeveer 1,5 parttime'. Wat niet veel sense maakt, maar in dit geval zou ik zeggen dat jij het er verkeerd neer hebt gezet, niet dat hij verkeerd kijkt ;)

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:20:
[...]

Jij zegt:

[...]

Dat lees ik ook als '2 jaar fulltime, waarvan ongeveer 1,5 parttime'. Wat niet veel sense maakt, maar in dit geval zou ik zeggen dat jij het er verkeerd neer heb gezet, niet dat hij verkeerd kijkt ;)
Ow ja ik zie de verwarring. Ik heb bijna 2 jaar fulltime ervaring en voordat ik fulltime begon heb ik 1,5 jaar parttime gewerkt.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:38
JvS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:18:
[...]
Ok. Je betaalt dan wel bijtelling enzo? Misschien haal ik dat allemaal door de war.
De bijtelling staat dan ook helemaal los van het leasebedrag, immers wordt de bijtelling gebaseerd op de catalogusprijs / fiscale waarde. Voor de overheid maakt het dan ook weinig uit hoe de auto wordt gefinancierd.

Members only:

[ Voor 50% gewijzigd door Paprika op 10-04-2018 19:54 ]

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-11 09:42

HetGezegde

Yes, you can!

Members only:

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:50

FreakNL

Well do ya punk?

Paprika schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:32:
[...]

De bijtelling staat dan ook helemaal los van het leasebedrag, immers wordt de bijtelling gebaseerd op de catalogusprijs / fiscale waarde. Voor de overheid maakt het dan ook weinig uit hoe de auto wordt gefinancierd.

***members only***
Inderdaad. Maar het wordt zeldzamer.

Heb stage gelopen bij een bedrijf wat het op deze manier deed, die kochten gewoon zelf de auto's in plaats van dat de leasemaatschappij dat deed. Je bent dan dus in principe je eigen leasemaatschappij. Was een klein bedrijf, inmiddels zitten ze gewoon bij Athlon (ondank dat ze klein zijn), dat was waarschijnlijk toch eenvoudiger...

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

FreakNL schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 23:15:
[...]

Inderdaad. Maar het wordt zeldzamer.

Heb stage gelopen bij een bedrijf wat het op deze manier deed, die kochten gewoon zelf de auto's in plaats van dat de leasemaatschappij dat deed. Je bent dan dus in principe je eigen leasemaatschappij. Was een klein bedrijf, inmiddels zitten ze gewoon bij Athlon (ondank dat ze klein zijn), dat was waarschijnlijk toch eenvoudiger...
Het is (belastingtechnisch) vooral interessant als Digra.
(en dan vervolgens wel veel zeiken over het forfait natuurlijk)
Dus wanneer een toko groter wordt (lees: een paar mensen) wordt het al minder interessant.
Hoewel er nog genoeg grote bedrijven zijn die het ook doen. (maar als je echt groot bent is de administratieve last weer geringer natuurlijk)

[ Voor 15% gewijzigd door qadn op 11-04-2018 06:51 ]

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Verwijderd

qadn schreef op woensdag 11 april 2018 @ 06:49:
[...]

Het is (belastingtechnisch) vooral interessant als Digra.
(en dan vervolgens wel veel zeiken over het forfait natuurlijk)
Dus wanneer een toko groter wordt (lees: een paar mensen) wordt het al minder interessant.
Hoewel er nog genoeg grote bedrijven zijn die het ook doen. (maar als je echt groot bent is de administratieve last weer geringer natuurlijk)
Ik werk inderdaad bij een klein bedrijf. De meeste auto's zijn door de werkgever gekocht, er zijn volgens mij nog 2 auto's in de lease.
JvS schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 18:18:
[...]
Uiteraard heb ik gewoon de wettelijke bijtelling, wat dat betreft is er geen verschil tussen een auto van de zaak en een lease auto.
Voor mij is de auto van de zaak prettig, omdat ik nu niet vastzit aan een leasecontract van x jaar. Ik kan met mijn werkgever overleggen wanneer het tijd wordt voor een andere auto.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2018 09:04 ]

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-11 16:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Je secundaire arbeidsvoorwaarden zijn wel prima imo, maar bruto maandloon valt me nog tegen, ook al heb je geen echte relevante werkervaring. Er is AFAIK een hoop vraag naar mensen die met Java kunnen werken, en denk dat je elders wel meer zou kunnen krijgen. echter dan misschien wel zonder leaseauto.

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

The Inquisitor schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:12:
[...]

Je secundaire arbeidsvoorwaarden zijn wel prima imo, maar bruto maandloon valt me nog tegen, ook al heb je geen echte relevante werkervaring. Er is AFAIK een hoop vraag naar mensen die met Java kunnen werken, en denk dat je elders wel meer zou kunnen krijgen. echter dan misschien wel zonder leaseauto.
Dat bruto loon wordt wel wat opgekrikt door de secundaire arbeidsvoorwaarden.
Voorbeeldje:
Members only:

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Echt? Hij is startende HBO'er, dan hebben we het over het algemeen tussen de €2000 en €2500 per maand. Ik vermoed dat elke startende HBO'er weleens Java heeft gebruikt. Vervolgens heeft hij 32 vakantiedagen, lease-auto, en nog hele zut wat hij netto uitbetaald krijgt. Dat lijkt mij echt niet verkeerd.
Members only:

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
[...]

Binnen België is wat hij krijgt een beetje de standaard als beginner. Zeker geen slecht begin dus.

PS: @HetGezegde Bedoel je niet hospitalisatieverzekering ipv zorgverzekering?

EDIT: Ook nog wel een (onbeperkte) tankkaart erbij vermoed ik?

[ Voor 5% gewijzigd door Grim op 11-04-2018 09:22 ]

Steam: Grim

• The Inquisitor
  • Laatst online: 08-11 16:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Sissors schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:20:
[...]

Echt? Hij is startende HBO'er, dan hebben we het over het algemeen tussen de €2000 en €2500 per maand. Ik vermoed dat elke startende HBO'er weleens Java heeft gebruikt. Vervolgens heeft hij 32 vakantiedagen, lease-auto, en nog hele zut wat hij netto uitbetaald krijgt. Dat lijkt mij echt niet verkeerd.

[...]

***members only***
True, maar hij is 26. Maar goed, doet niet echt van jouw feiten af inderdaad.
Ik denk dat je bij de Nederlandse overheid 2300-2400 zal krijgen, maar dan zonder leaseauto, maar wel met 13e maand.

Al met al zeker een goed startsalaris.

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Grim schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:21:
[...]

Binnen België is wat hij krijgt een beetje de standaard als beginner. Zeker geen slecht begin dus.

PS: @HetGezegde Bedoel je niet hospitalisatieverzekering ipv zorgverzekering?

EDIT: Ook nog wel een (onbeperkte) tankkaart erbij vermoed ik?
Thanks.

Ik heb dat nagevraagd en het is gewoon een verzekering, zoals wij de zorgverzekering kennen in Nederland. Het is bij AG Insurance. Is een hospitalisatieverzekering niet een aanvullende verzekering, naast de (in Nederland kennende) verplichte zorgverzekering? Of haal ik nu twee termen door elkaar?

• Grim
  • Laatst online: 19-01-2024
HetGezegde schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:27:
[...]

Thanks.

Ik heb dat nagevraagd en het is gewoon een verzekering, zoals wij de zorgverzekering kennen in Nederland. Het is bij AG Insurance. Is een hospitalisatieverzekering niet een aanvullende verzekering, naast de (in Nederland kennende) verplichte zorgverzekering? Of haal ik nu twee termen door elkaar?
Wat je in België zo goed als altijd krijgt qua verzekering (als je het krijgt) is een hospitalisatieverzekering. Deze verzekering dekt het overgrote deel van de ziekenhuiskosten bij een opname. Een algemene zorgverzekering moet je normaal gezien zelf nog afnemen. Datgene waarvan je geld terugkrijgt na een doktersbezoek bijvoorbeeld.

Steam: Grim

• HetGezegde

HetGezegde

Yes, you can!

Grim schreef op woensdag 11 april 2018 @ 09:40:
[...]

Wat je in België zo goed als altijd krijgt qua verzekering (als je het krijgt) is een hospitalisatieverzekering. Deze verzekering dekt het overgrote deel van de ziekenhuiskosten bij een opname. Een algemene zorgverzekering moet je normaal gezien zelf nog afnemen. Datgene waarvan je geld terugkrijgt na een doktersbezoek bijvoorbeeld.
Bedankt. Ik gooi dat nog eens op tafel voor de duidelijkheid.

• Weysboy
Iemand?
Weysboy schreef op maandag 9 april 2018 @ 15:54:
[mo]
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Consultant.
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Reistijd: Momenteel 20 minuten fietsen
• Werkdruk: Prima

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3000,-
• Vakantiegeld: €2880,-
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: €0. Leg zelf maandelijks €140,- in.
• Mobiliteit per jaar: €0,19 per kilometer en een NS businesscard
• Overige: €0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38.880
• Winstdeling/bonus: € Ik krijg momtenteel ieder kwartaal een bonus van gemiddeld €2000,-

[ Voor 32% gewijzigd door Weysboy op 13-04-2018 19:46 ]

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:06
Best goed voor 23.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:44
Ik neem aan dat je vooral feedback wil op je afweging. Aangezien de situatieschets niet helemaal volledig is (nieuwe reistijd bijv.) is het een beetje koffiedik kijken, mogelijk zijn er nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden beter bij een semi-overheidsinstelling. De afweging is nu vooral: minder werken, voor iets minder inkomen nu welke wel stabiel is, maar voor meer inkomen later.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:00
Wat je nu hebt is heel erg netjes en de nieuwe functie ook :) Semi-overheid is wellicht een betere keuze voor de toekomst maar het zal je waarschijnlijk wel direct iets minder opleveren.. Ik persoonlijk kies liever voor zekerheid en toekomst dan voor iets meer verdienen.

[ Voor 45% gewijzigd door Pelox op 11-04-2018 15:50 ]

Zero.

• Weysboy
dvdheiden schreef op woensdag 11 april 2018 @ 15:46:
[...]

Ik neem aan dat je vooral feedback wil op je afweging. Aangezien de situatieschets niet helemaal volledig is (nieuwe reistijd bijv.) is het een beetje koffiedik kijken, mogelijk zijn er nog meer secundaire arbeidsvoorwaarden beter bij een semi-overheidsinstelling. De afweging is nu vooral: minder werken, voor iets minder inkomen nu welke wel stabiel is, maar voor meer inkomen later.
De reistijd bij de semi-overheid is 60 minuten enkele reis. Hier kan ik echter wel gemiddeld 1x per week thuis werken. Bij mijn huidige werkgever heb ik nu geluk met mijn reistijd, maar dat kan bij een volgend project zomaar anders zijn.

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:44
>= 60 minuten enkele reis vind ik vrij lang. Heb ik een tijd gedaan en gaat op den duur toch echt storen. Andere kant als je die 36 uur in 4 dagen kan doen (4x9 uur) en een van die dagen vanuit huis werkt, hoef je maar 6 keer die route te rijden.

• Workharder
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-11 19:02
Helaas had ik voor mijn vraag al een apart topic gemaakt.

Binnenkort ga ik overstappen van baan. Op het moment ben ik werkzaam als software engineer met iets meer dan een jaar ervaring.

Zelf zit ik te denken aan een bedrag rond de 2500 (zonder leaseauto).

Is dit een realistisch bod? En hoe kan ik dit het beste aanpakken? Direct dit bedrag noemen lijkt me niet zo handig maar welke range zou ik het beste kunnen opgeven?

• Amargedon
The Eagle schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 10:06:
[...]

Verhuizen naar het oosten zou ik serieus goed over nadenken. Je blijft daar niet tot je pensioen werken en in de randstad is veel meer werk dan in het oosten.
Eens. Met het oosten bedoel ik dan ergens tussen Utrecht en Barneveld in, dus nog relatief aan de randstad kant.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Workharder schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:22:

Binnenkort ga ik overstappen van baan. Op het moment ben ik werkzaam als software engineer met iets meer dan een jaar ervaring.

Is dit een realistisch bod? En hoe kan ik dit het beste aanpakken? Direct dit bedrag noemen lijkt me niet zo handig maar welke range zou ik het beste kunnen opgeven?
Welke regio?

En ja hoor, je kan prima aangeven wat jij wilt verdienen. Als ze je willen hebben doen ze ook gewoon een bod ongeacht wat jij vraagt (tenzij je echt bizar hoog zit, en dat zit jij niet). Bedenkt voor jezelf wat jij minimaal wilt ontvangen. Als dat minimaal 2500 euro is dan vraag je standaard om iets meer (denk 2700).

Het is gewoon een zakelijke onderhandeling. Als ze bijvoorbeeld maximaal 2400 willen of kunnen betalen, dan zeggen ze dat en kan jij zakken naar 2500. Als ze jou willen hebben houdt het gesprek daar echt niet op.

Ik zou andere arbeidsvoorwaarden ook bespreken. Geef aan dat je gewenste salaris tussen de 2500 en 2800 ligt, en dat het afhangt van zaken zoals een bonus, winstuitkering, opleidingsbudget, zakenuitjes, reiskostenvergoeding, et cetera.

Als ze dan met 2500 komen maar zonder bonus en dergelijke dan sta je sterk(er) om meer te vragen, aangezien ze tekort komen op die andere vlakken.

Succes in ieder geval, vergeet niet dat bluffen loont: het is gewoon een zakelijke onderhandeling. Zeker als softwareontwikkelaar. Genoeg werk te vinden, en goede programmeurs zijn enorm gewild.

• Workharder
Blue-eagle schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:50:
[...]

Welke regio?

En ja hoor, je kan prima aangeven wat jij wilt verdienen. Als ze je willen hebben doen ze ook gewoon een bod ongeacht wat jij vraagt (tenzij je echt bizar hoog zit, en dat zit jij niet). Bedenkt voor jezelf wat jij minimaal wilt ontvangen. Als dat minimaal 2500 euro is dan vraag je standaard om iets meer (denk 2700).

Het is gewoon een zakelijke onderhandeling. Als ze bijvoorbeeld maximaal 2400 willen of kunnen betalen, dan zeggen ze dat en kan jij zakken naar 2500. Als ze jou willen hebben houdt het gesprek daar echt niet op.

Ik zou andere arbeidsvoorwaarden ook bespreken. Geef aan dat je gewenste salaris tussen de 2500 en 2800 ligt, en dat het afhangt van zaken zoals een bonus, winstuitkering, opleidingsbudget, zakenuitjes, reiskostenvergoeding, et cetera.

Als ze dan met 2500 komen maar zonder bonus en dergelijke dan sta je sterk(er) om meer te vragen, aangezien ze tekort komen op die andere vlakken.

Succes in ieder geval, vergeet niet dat bluffen loont: het is gewoon een zakelijke onderhandeling. Zeker als softwareontwikkelaar. Genoeg werk te vinden, en goede programmeurs zijn enorm gewild.
Het gaat hier om regio Limburg.

Verder ais ik de verschillende salariswijzers erbij pak komen er ook bedragen tussen de 2500 en 2800 voorbij. Zou ik dit ook als tegenargument kunnen geven voor wat betreft een gemiddeld salaris?

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Workharder schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:54:
[...]

Verder ais ik de verschillende salariswijzers erbij pak komen er ook bedragen tussen de 2500 en 2800 voorbij. Zou ik dit ook als tegenargument kunnen geven voor wat betreft een gemiddeld salaris?
Kan, is goed om te weten voor jezelf denk ik, ik zou het niet opbrengen. Jij stelt jouw prijs vast, punt. Zij weten ook wel wat een normaal salaris is. Daar zit rek in en dat is afhankelijk van het totaalplaatje. Ik zou het heel simpel brengen als een simpele salaris-range en eis. Aan hun om vervolgens te verkopen wat ze jou willen bieden.

Jouw regio ken ik alleen totaal niet, maar in de regio Amsterdam zou je 3000 tot 3200 kunnen vragen ongeveer. Ligt eraan wat voor development je doet natuurlijk.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:33
Workharder schreef op woensdag 11 april 2018 @ 20:54:
[...]

Wat ik heb geleerd de afgelopen jaren is dat het ook goed is om te vragen in welke schaal je komt en je positie daarin. Oftewel, kun je nog door groeien en hoeveel ruimte is daarvoor. Ik heb weleens een gesprek gehad en dan zou ik direct in het einde van de hoogste schaal voor de functie komen. Dan heb je misschien wel het gewenste salaris maar zit je direct al vast.

• Valandil
Workharder schreef op woensdag 11 april 2018 @ 18:22:

Uitgaande dat je engineer bent in relevante technologie, dan is 2500 een realistische salariseis. Lager zou ik zeker niet gaan.

Let wel dat secundaire arbeidsvoorwaarde ook een enorm verschil maken.
Aantal vakantiedagen, wel of geen leaseauto, telefoon van de zaak (ook voor prive gebruik), pensioenregeling of niet.

Nog veel belangrijker gezien je vrij geringe ervaring; voldoende tijd/middelen voor trainingen en dus je ontwikkeling?

wijze woorden

• Workharder
Valandil schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:47:
[...]

Uitgaande dat je engineer bent in relevante technologie, dan is 2500 een realistische salariseis. Lager zou ik zeker niet gaan.

Let wel dat secundaire arbeidsvoorwaarde ook een enorm verschil maken.
Aantal vakantiedagen, wel of geen leaseauto, telefoon van de zaak (ook voor prive gebruik), pensioenregeling of niet.

Nog veel belangrijker gezien je vrij geringe ervaring; voldoende tijd/middelen voor trainingen en dus je ontwikkeling?
Zover ik begrepen heb is er inderdaad voldoende ruimte voor opleiding/cursussen en is er een pensioenregeling. Leaseauto zit er niet in gezien gesproken werd over de standaard 0,19/km. De overige zaken zijn nog niet bekend.

Het gaat verder om de .NET hoek.

• stervis
Members only:

Een leuke vooruitgang al zeg ik het zelf :)

[ Voor 8% gewijzigd door stervis op 22-09-2018 11:22 ]

Moo, I say.

• Gaaloss
  • Laatst online: 12-07 14:44
-

[ Voor 99% gewijzigd door Gaaloss op 12-04-2018 10:17 . Reden: Foutje ]

Verwijderd

stervis schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:58:
***members only***

Een leuke vooruitgang al zeg ik het zelf :)
En dat na één jaar? Netjes!!!

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 09:02
Members only:

• stervis
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:59:
[...]

En dat na één jaar? Netjes!!!
Ik moet de 12 maanden nog passeren :P

Moo, I say.

• Valandil
2400 euro (even voor het gemak bij 40 uur) als startsalaris is niet gek, gewoon prima marktconform.
Lunch is ook wel nice. Dat kost je anders ook minimaal 2 euro (bij zelf bammetjes smeren) tot 5 euro per dag...
3 minuten lopen _/-\o_

Echt, lijkt me heerlijk! Nooit gehad, altijd minimaal 30 minuten enkele reis tot 90 minuten enkele reis. Afhankelijk van locatie en fileleed.

wijze woorden

• thieske1
  • Laatst online: 08:01
thieske1 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 17:46:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24 25 26
• Opleiding: MBO4 ICT beheer
• Werkervaring: 2 jaar 3 jaar 4 jaar
• (Woon) Locatie: Apeldoorn

2. Wat doe je:
• Functie: eerste lijns servicedesk Infrastructure engineer
• Werkgever/branche: ICT diensten (voornamelijk cloudwerkplekken)
• (Werk) Locatie(s):veenendaal Heel Nederland
• Reistijd: enkele reis ±35 minuten Variërend
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1900 € 2300 € 2650
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € 0 bij positief bedrijfsresultaat 13de maand
• Pensioeninleg per jaar: € 0 50-50
• Mobiliteit per jaar: Toyota auris uit 2011 voor alleen zakelijk verkeer. €635 (benzine auto)
• Overige: een MBPr 2014 als werklaptop MBP uit 2016

• Certificering: ITILFv3, Prince2F, MCSA Office365, MCSA 2012, MCSA 2016, MCSE cloud

Zodra 70-411 word behaald kom ik in aanmerking voor de tweedelijns functie. wat zou dan een reëel salaris worden?

Begin 2017 overstap gemaakt naar detachering om mij sneller te ontwikkelen door meer verschillende (grotere) omgeving te zien. Opdrachtgevers en werkgever zijn over het algemeen positief over hoe ik het doe.

• macmellow
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 09:02
Valandil schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:42:
[...]

2400 euro (even voor het gemak bij 40 uur) als startsalaris is niet gek, gewoon prima marktconform.
Lunch is ook wel nice. Dat kost je anders ook minimaal 2 euro (bij zelf bammetjes smeren) tot 5 euro per dag...
3 minuten lopen _/-\o_

Echt, lijkt me heerlijk! Nooit gehad, altijd minimaal 30 minuten enkele reis tot 90 minuten enkele reis. Afhankelijk van locatie en fileleed.
Thanks, dat dacht ik ook. Voor de lunch wordt wel een bedrag in rekening gebracht, dat moet van de belastingdienst geloof ik.

• Viducius
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-08-2024
verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Viducius op 17-04-2018 14:09 ]

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:04
Members only:

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:55
Members only:

De secundaire arbeidsvoorwaarden zijn mager, maar ik zie deze baan niet als mijn eindbestemming. Dit is de eerste functie waar ik als manager aan de slag kan gaan. Ik vind ervaring opdoen en plezier in je werk hebben belangrijker dan salaris en secundaire voorwaarden.

[ Voor 0% gewijzigd door Putyah op 13-04-2018 16:42 . Reden: Spelfout ]

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Behoorlijk hoog. Maar je zat (voor consultancy) nog aan de goede kant qua kosten/baten.
Dwz. Als je direct uren kan maken kan het gewoon uit voor de werkgever.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Eddy Dean
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:38
Members only:

Ik heb zelf het idee dat er gezien mijn ervaring en positie binnen het bedrijf er wel een goede slok bij deze borrel mag. Wat zijn jullie meningen?

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-11 08:46
Eddy Dean schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:28:
***members only***

Ik heb zelf het idee dat er gezien mijn ervaring en positie binnen het bedrijf er wel een goede slok bij deze borrel mag. Wat zijn jullie meningen?
Gezien je opleiding, aantal jaar ervaring (bij hetzelfde bedrijf nog wel) en weinig extra's (pensioen etc.) zou ik zeker meer verwachten. Ik weet niet wat de gemiddelde .NETter doet, maar 3k+ is toch wel het minimum wat ik nu bij jouw ervaring zou verwachten..

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-11 09:46
Valandil schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:42:
[...]

3 minuten lopen _/-\o_

Een bedrijfslunch doe je meestal gewoon een bijdrage aan. Je mag van de belastingdienst niet zomaar gratis lunch ontvangen zover ik weet, aangezien dit gezien kan worden als verkapt loon.
Het bedrijf waar ik stage gelopen heb werd hiervoor ongeveer 1,50 gerekend per dag (Stagiaires uitgesloten, die kregen het gratis). Natuurlijk is dat nog steeds erg goedkoop, als je zelf je brood gaat smeren of iedere dag in de kantine/supermarkt je lunch gaat halen ben je meer kwijt.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:01
EyeWitness schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 10:31:
[...]

Gezien je opleiding, aantal jaar ervaring (bij hetzelfde bedrijf nog wel) en weinig extra's (pensioen etc.) zou ik zeker meer verwachten. Ik weet niet wat de gemiddelde .NETter doet, maar 3k+ is toch wel het minimum wat ik nu bij jouw ervaring zou verwachten..
Het is wel voor 36 uur he. Er mag wel wat bij, maar "minimaal 3k+" (3333 op 40 uurs basis) met die leeftijd/werkervaring is eerder aan de ruime kant dan het minimum. Ik zou zelf eerder inzetten op iets van 2800/2850.

[ Voor 4% gewijzigd door Moi_in_actie op 14-04-2018 11:00 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Paprika
Moi_in_actie schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 11:00:
[...]

Het is wel voor 36 uur he. Er mag wel wat bij, maar "minimaal 3k+" (3333 op 40 uurs basis) met die leeftijd/werkervaring is eerder aan de ruime kant dan het minimum. Ik zou zelf eerder inzetten op iets van 2800/2850.
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Paprika op 14-04-2018 12:28 ]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:01
Paprika schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:12:
[...]

Ben ik het niet mee eens. Als ik het zo lees hebben we het over een hoogopgeleide medewerker die al wat jaren bij de zaak rondloopt en efffectief rond de 4 jaar fulltime werkervaring zal hebben. ...
Alles leuk en aardig, maar het gaat zoals ik het lees om een klein webdevelopment bedrijfje met 5 werknemers. De kans dat zo'n bedrijf wat minder betaald is aannemelijk. Hoe denk je dat die werkgever reageert als je in één keer 15 tot 20% salarisverhoging vraagt? Ik gok dat de reactie iets zal zijn van "we kunnen je 5% geven, kan je ergens anders meer krijgen veel succes dan". En natuurlijk, je kan hoog inzetten met de gedachte ergens er middenin te eindigen, maar hoe hoger jouw vraag hoe eerder men geneigd is hard te lachen of direct te zeggen "sorry maar wij hebben er niet de middelen voor".

Indien hij bereid is om ook verder te kijken naar een andere werkgever, dan kan je natuurlijk wat hoger inzetten en ja, bij een andere, grotere werkgever zou ik zelf in die positie ook gewoon 3k minimaal vragen. Maar om bij de huidige, kleine werkgever in een keer zo'n grote sprong te verwachten noem ik niet heel realistisch.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Paprika
Moi_in_actie schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:29:
[...]

Alles leuk en aardig, maar het gaat zoals ik het lees om een klein webdevelopment bedrijfje met 5 werknemers. De kans dat zo'n bedrijf wat minder betaald is aannemelijk. Hoe denk je dat die werkgever reageert als je in één keer 15 tot 20% salarisverhoging vraagt? Ik gok dat de reactie iets zal zijn van "we kunnen je 5% geven, kan je ergens anders meer krijgen veel succes dan". En natuurlijk, je kan hoog inzetten met de gedachte ergens er middenin te eindigen, maar hoe hoger jouw vraag hoe eerder men geneigd is hard te lachen of direct te zeggen "sorry maar wij hebben er niet de middelen voor".

Indien hij bereid is om ook verder te kijken naar een andere werkgever, dan kan je natuurlijk wat hoger inzetten en ja, bij een andere, grotere werkgever zou ik zelf in die positie ook gewoon 3k minimaal vragen. Maar om bij de huidige, kleine werkgever in een keer zo'n grote sprong te verwachten noem ik niet heel realistisch.
Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door Paprika op 14-04-2018 12:53 ]

• Yustice
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:20
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik probeer het maar hier.

Ik heb volgende week wat gesprekken met bedrijven, ze hebben leuke vacatures met leuke arbeidsvoorwaarden. Het zijn allemaal inhouse functies, geen detachering ofzo.

Idealiter werk ik 40 uur per week, krijg ik er 36/38 uitbetaald en spaar ik de andere uren op voor verlof. Dat zou mij persoonlijk beter uitkomen ivm vrijwilligerswerk.

Zijn dit soort constructies gebruikelijk in de IT?

• epic_gram
  • Laatst online: 19:08

epic_gram

undercover moderator

Members only:

ik heb bovenstaand aanbod hier liggen, wat vinden jullie?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:33
Yustice schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:04:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik probeer het maar hier.

Idealiter werk ik 40 uur per week, krijg ik er 36/38 uitbetaald en spaar ik de andere uren op voor verlof. Dat zou mij persoonlijk beter uitkomen ivm vrijwilligerswerk.
Dat is hier wel offtopic, maar dat hangt af van het bedrijf. Kijk of je een 36 uur contract kunt krijgen en elke week dus 4 over uren mag maken die je tijd voor tijd mag opnemen.

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-11 17:54
Leeftijd: 26 30
Opleiding(en): Vapro B Vapro C
Certificaten: Teveel werkgerelateerde certificaten
Werkervaring: 4 jaar 8 jaar
Werkgever: Olie raffinaderij
Huidige functie: Advanced Operator Senior Operator

Vakantiegeld: 8% van jaarsalaris
Vakantiedagen: 33 34
13/14e maand of winstuitkering: Geen van beide, een bonus elk jaar vergelijkbaar met een 13e maand
Laptop: Regulier niet, tijdens projecten wel
GSM: Regulier niet, tijdens projecten wel
Leaseauto: Nee
Werkweek: 33,6 uur (continudienst)
Pensioenregeling: Ja, 25% eigen bijdrage, 75% door werkgever 1,5% inleg werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding voor opleidingen en cursussen, bijdrage zorgverzekering, uitstekende overwerk regeling, tripjes naar zuster fabrieken zoals in Canada, Finland en Singapore voor cursussen of assistentie tijdens Turnaround.
Land: Nederland
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 20 min

Maand salaris incl toeslag (bruto): 4050€ 4950€

De laatste update was alweer eventjes geleden. Nog steeds bij dezelfde werkgever, wat kleine aanpassingen aan de arbeidsvoorwaarden, genoten opleiding, functie, en salaris.

Nog steeds tevreden en plezier in het werk, de grotere stapjes zijn nu wel geweest, volgende stap is naar een leidinggevende functie maar dat zit er niet zo snel in binnen de 5 ploegen.

M3P 24'

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

epic_gram schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 14:26:
***members only***

ik heb bovenstaand aanbod hier liggen, wat vinden jullie?
Best redelijk goed voor een HBO starter zou ik zeggen. Elektrotechniek kan nog wel iets steviger betalen, maar dit is prima.
Vissa66 schreef op zondag 15 april 2018 @ 03:11:
Leeftijd: 26 30
Opleiding(en): Vapro B Vapro C
Certificaten: Teveel werkgerelateerde certificaten
Werkervaring: 4 jaar 8 jaar
Werkgever: Olie raffinaderij
Huidige functie: Advanced Operator Senior Operator

Vakantiegeld: 8% van jaarsalaris
Vakantiedagen: 33 34
13/14e maand of winstuitkering: Geen van beide, een bonus elk jaar vergelijkbaar met een 13e maand
Laptop: Regulier niet, tijdens projecten wel
GSM: Regulier niet, tijdens projecten wel
Leaseauto: Nee
Werkweek: 33,6 uur (continudienst)
Pensioenregeling: Ja, 25% eigen bijdrage, 75% door werkgever 1,5% inleg werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding voor opleidingen en cursussen, bijdrage zorgverzekering, uitstekende overwerk regeling, tripjes naar zuster fabrieken zoals in Canada, Finland en Singapore voor cursussen of assistentie tijdens Turnaround.
Land: Nederland
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 20 min

Maand salaris incl toeslag (bruto): 4050€ 4950€

De laatste update was alweer eventjes geleden. Nog steeds bij dezelfde werkgever, wat kleine aanpassingen aan de arbeidsvoorwaarden, genoten opleiding, functie, en salaris.

Nog steeds tevreden en plezier in het werk, de grotere stapjes zijn nu wel geweest, volgende stap is naar een leidinggevende functie maar dat zit er niet zo snel in binnen de 5 ploegen.
Tering. Olie industrie is goed voor het geld. Ik neem aan dat je 3800 basissalaris hebt en 30% ploegentoeslag erbovenop? Dat is best stevig voor een Vapro-C Sr Operator. Dat is een salaris dat je in de farmaceutische branche als (Sr) Productie Ingenieur / (Sr) Technoloog met een jaar of 5 ervaring verdient.

• Vissa66
JvS schreef op zondag 15 april 2018 @ 11:07:
[...]

Best redelijk goed voor een HBO starter zou ik zeggen. Elektrotechniek kan nog wel iets steviger betalen, maar dit is prima.
[...]

Tering. Olie industrie is goed voor het geld. Ik neem aan dat je 3800 basissalaris hebt en 30% ploegentoeslag erbovenop? Dat is best stevig voor een Vapro-C Sr Operator. Dat is een salaris dat je in de farmaceutische branche als (Sr) Productie Ingenieur / (Sr) Technoloog met een jaar of 5 ervaring verdient.
Correct, het bedrijf waarvoor ik werk is nog niet eens de best betalende. De salarisschaal van Senior Operator loopt tot 4450€ basis, +- 5750€ dus incl toeslag. Naar een leidinggevende functie binnen de ploeg is gelijk 3 schalen omhoog met een dubbele bonus elk jaar. Die gasten krijgen echt achterlijk betaald. :P

M3P 24'

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vissa66 schreef op zondag 15 april 2018 @ 16:04:
[...]

Correct, het bedrijf waarvoor ik werk is nog niet eens de best betalende. De salarisschaal van Senior Operator loopt tot 4450€ basis, +- 5750€ dus incl toeslag. Naar een leidinggevende functie binnen de ploeg is gelijk 3 schalen omhoog met een dubbele bonus elk jaar. Die gasten krijgen echt achterlijk betaald. :P
Is er nou gewoon achterlijk veel geld beschikbaar? Of is het gevaarlijk? Of moet je op gekke plekken werken? Of verkoop je je ziel? Waarom betaalt die branche zo enorm goed?

• Vissa66
JvS schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:22:
[...]

Is er nou gewoon achterlijk veel geld beschikbaar? Of is het gevaarlijk? Of moet je op gekke plekken werken? Of verkoop je je ziel? Waarom betaalt die branche zo enorm goed?
De branche betaald inderdaad gewoon goed, ze concurreren allemaal met elkaar. Als ,,operator'' moet je voornamelijk in de chemie of petrochemie zitten, daar wordt het meeste geld gemaakt.

Gekke plekken, hard werken, smerig werk? Nee totaal niet, nu kan ik alleen spreken over het bedrijf waar ik werk en dat is nog ,,nieuw''. Het draait pas 7 jaar, alles is schoon en niet zo verrot als bijvoorbeeld de grote spelers die al 50+ jaar bestaan. Daar gebeurd vaker wat.

Gevaarlijk, er gebeurd tegenwoordig niet met regelmaat iets meer in deze tak. Vergeleken met vroeger zijn de regels wel enorm verscherpt en veiligheidssystemen dubbel of driedubbel uitgevoerd. Toch, in alle raffinaderijen of chemische bedrijven schuilen gevaren. De stoffen waarmee gewerkt wordt zijn over het algemeen extreem brandbaar, explosief, giftig, carciogeen etc. De drukken en temperaturen van de installatie zitten dusdanig hoog dat je er niet bij in de buurt wilt zijn mocht er onverhoopt een lekkage ontstaan. Er zijn natuurlijk veel voorbeelden uit het verleden waarbij dodelijke slachtoffers zijn gevallen in deze tak.

M3P 24'

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
Vissa66 schreef op Sunday 15 April 2018 @ 16:04:
[...]

Nadeel is wel dat je erg veel van huis bent of niet? Week op, week af ofzo?

• Vissa66
JackSparrow schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:03:
[...]

Nadeel is wel dat je erg veel van huis bent of niet? Week op, week af ofzo?
Ik ben juist erg veel thuis, krijg af en toe wel eens de opmerking van buurt bewoners of ik wel werk. :+

We lopen 2-2-2, dus ik werk 2 ochtenden, 2 middagen en 2 nachten opeenvolgend, waarna een weekend volgt van 4 dagen en dan begint de cyclus weer opnieuw. Het grote nadeel van continudienst is dat je vaak ook in het weekend werkt, op feestdagen en vrij bent doordeweeks als de rest aan het werk is. :P

M3P 24'

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-10 22:52
JvS schreef op zondag 15 april 2018 @ 18:22:
[...]

Er komt gewoon eng veel geld binnen.
Eigenlijk alles rondom de havens (stuwadoors bedrijven) en petrochemie betaald ontzettend goed, als je eens hoort wat een ongeschoold persoon in de havens verdient. Een startende HBO'er komt nog niet dichtbij.

Maar, altijd ploegendiensten (soms fysiek zwaar), weekenden en feestdagen werken..

[ Voor 5% gewijzigd door TaZTeD op 15-04-2018 23:16 ]

• Vissa66
Continudienst is wel slecht, kost je zeker weten aantal jaar van je leven. Het is wel beter geworden met de huidige roosters. Vroeger liepen ze 7-7-7 of 5-5-5, wordt je niet vrolijk van.

M3P 24'

• TaZTeD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-10 22:52
Vissa66 schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:33:
Continudienst is wel slecht, kost je zeker weten aantal jaar van je leven. Het is wel beter geworden met de huidige roosters. Vroeger liepen ze 7-7-7 of 5-5-5, wordt je niet vrolijk van.
Zelf werk ik ook continudienst in een klein team bij een IT bedrijf, en die 30% extra is mij die paar jaar wel waard hoor...

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
TaZTeD schreef op Sunday 15 April 2018 @ 23:40:
[...]

Zelf werk ik ook continudienst in een klein team bij een IT bedrijf, en die 30% extra is mij die paar jaar wel waard hoor...
Zou het mij niet waard zin, heb liever 'gewoon een goed salaris'.....dan maakt die 30% ook niets meer uit. Boven een bepaald salaris maakt het ook niet zoveel meer uit voor mijn gevoel...

• TheVMaster
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
..

[ Voor 99% gewijzigd door TheVMaster op 15-04-2018 23:52 ]

• Vissa66
JackSparrow schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:50:
[...]
Zou het mij niet waard zin, heb liever 'gewoon een goed salaris'.....dan maakt die 30% ook niets meer uit. Boven een bepaald salaris maakt het ook niet zoveel meer uit voor mijn gevoel...
Beetje afhankelijk van wat je salaris is en waar je genoegen mee neemt. Ik krijg het nog altijd voor elkaar het te weinig te vinden, terwijl er heel wat mensen zijn die het met een stuk minder moeten doen. :+

Aan de ene kant vind ik continudienst ook wel heerlijk. Niet dat maandag tot vrijdag rideltje en alles op zaterdag/zondag te moeten doen zoals het merendeel van Nederland. :+

M3P 24'

• Paprika
Vissa66 schreef op maandag 16 april 2018 @ 00:02:
[...]
Beetje afhankelijk van wat je salaris is en waar je genoegen mee neemt. Ik krijg het nog altijd voor elkaar het te weinig te vinden, terwijl er heel wat mensen zijn die het met een stuk minder moeten doen. :+
De meeste mensen stellen doelen op die hij/zij gedurende een bepaalde periode willen halen. Als je referentiekader hoger is (in 't geval van salaris), dan zal je doel ook hoger zijn. Zo zie je ook dat mensen die echt succesvol zijn (uiteraard is "echt succesvol" dan weer gebaseerd op mijn referentiekader) zich vaak nog altijd de hele dag bezighouden met hun vermogen nog meer te laten groeien (investeringen).

Zoals sommigen hier jouw sector als (erg?) goed betalend ervaren, zo ervaart iemand die achter de kassa zit een standaard IT salaris weer als veel, terwijl iemand uit de directie van een grote onderneming een auto rijdt die duizenden euro's per maand kost in de lease en totaal niet onder de indruk gaat zijn van de bedragen die hier worden genoemd. :+

In jouw geval denk ik dan weer: dit kun je in de IT ook prima verdienen, zeker met jouw werkervaring. Nadeel is wel dat je dan inderdaad gedurende de avond of in het weekend je boodschappen moet doen. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 16-04-2018 00:35 ]

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 17:36
TaZTeD schreef op zondag 15 april 2018 @ 23:13:
[...]

Er komt gewoon eng veel geld binnen.
Eigenlijk alles rondom de havens (stuwadoors bedrijven) en petrochemie betaald ontzettend goed, als je eens hoort wat een ongeschoold persoon in de havens verdient. Een startende HBO'er komt nog niet dichtbij.

Maar, altijd ploegendiensten (soms fysiek zwaar), weekenden en feestdagen werken..
100% eens (werk zelf ook in de petrochemie) maar een startende ongeschoolde werknemer verdient ook weer geen enorme vetpot hoor. Zodra je inderdaad jezelf (engizins) bewezen hebt kan je als (ongeschoolde) arbeider wel een modaal inkomen verdienen, mits je niet vies bent om de overuren te pakken en met regelmaat een weekend te werken. De business gaat echt 24/7 door - dus als je wil kan je zoveel werken als je maar wilt. Ken echt gasten die *gemiddeld* 60u per week werken (=3000u per jaar!!). Die gasten zitten dan zomaar aan de 60k per jaar - voor ongeschoolde arbeid natuurlijk enorm veel maar teruggerekend naar uurloon echt niet zo schokkend.

• Frietfabriek
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-07-2024
Lang gelden dat ik een update heb gedaan. Een aantal jaar terug de switch gemaakt van intern software development naar consultancy.

Nu volg ik dit topic niet heel erg actief. Is onderstaande nog marktconform?

Members only:

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:38
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO Information Engineering
• Werkervaring: 7
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Technisch applicatiebeheerder
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Per 1 mei A'dam
• Uren/week: 32 (40 uur contract, 8 uur ouderschapsverlof per week)
• Reistijd**: 45 enkele reis
• Werkdruk: Nog niet in te schatten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3600
• Vakantiegeld: €3456
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: €673
• Mobiliteit per jaar:* €10.080
• Overige: €45 netto onkostenvergoeding per maand

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €56.063
• Winstdeling/bonus: €3456 (bij behalen pers/bedr doelstellingen)

• Pauperesk
  • Laatst online: 14-08 11:08
Pauperesk schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:28:
Ook mijn voorwaarden maar eens posten. Over het algemeen zeer tevreden, alleen het leasebudget is wat laag. Om een beetje leuk te rijden moet er altijd bijgelegd worden.

***members only***
Maar eens een update posten. Arbeidsvoorwaarden waren:

Members only:

Ik start bijna bij een nieuwe werkgever, daar zullen de voorwaarden als volgt worden:

Members only:

Kortom, een leuke stap (verbeteringen m.n. sterk in de secundaire arbeidsvoorwaarden). Verwacht dat het een uitdagende functie gaat worden, maar ook meer reizen dan dat ik nu doe. Helemaal omdat de dienstverlening zich nu m.n. nog vanuit London afspeelt.

• Watisdat
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO Engineering bezig met mSc Computer Science
• Werkervaring: 5,5 (2 jaar automatisering intern , 1,5 jaar data analytics consultant, 2 jaar data science intern)
• (Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Data-scientist
• Werkgever/branche: rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 38
• Reistijd: 45 minuten
• Werkdruk: Acceptabel als je vaak nee zegt

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3792
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: 8.33%
• Pensioeninleg per jaar: 100% Werkgever
• Mobiliteit per jaar: NS Business Card
• Overige:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ±€53088
• Winstdeling/bonus:
Pagina: 1 ... 84 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.