Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.721 views

• romon
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08-08 18:55
dragonhaertt schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:43:
Je kan het eindnummer vergelijken, en als het eindnummer gelijk is dan kan je naar de opbouw kijken om te zien of er relevante verschillen zijn. Je gaat een salarisonderhandeling ook niet in met alleen een getal als totaalpackage.
De verschillen in opbouw geven juist een mooi discussiepunt voor dit topic. Als we alleen getalletjes gaan vergelijken kan je net zo goed een scoreboard maken.
Helemaal met je eens. Opbouw is minstens zo belangrijk als het totaal. Bijvoorbeeld verhouding vast/variabel beloning voor de zekerheid van je package, of om te voorkomen dat men zichzelf rijk rekent met de werkgeversbijdrage van een middelloonpensioen op je 30e of met een leasebudget van 1k terwijl je een Polo rijdt.

• dvl-2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-09 17:36
dragonhaertt schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:43:
[...]

[...]

Je gaat een salarisonderhandeling ook niet in met alleen een getal als totaalpackage.
Niet? Het vaste jaarsalaris (=totaalpackage) is het enige waar je echt over kunt onderhandelen en ook het enige wat je kan vergelijken. Secundaire voorwaarden zijn vaak vastgelegd in bedrijfsregelingen dus valt niet/nauwelijks over te praten.

Zeg nou zelf.. je hebt toch liever 4k bruto per maand + 13de (=vak. geld) + 14de maand dan 4250 p/m met alleen vakantiegeld. Als je alleen naar het bruto maandloon zou kijken zou je dus met 4250 naar huis komen terwijl dat op jaarbasis echt minder is dan 14x4k.

Salarisonderhandelingen doe je m.i dus op totaalpackage.
romon schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:51:
[...]

Helemaal met je eens. Opbouw is minstens zo belangrijk als het totaal. Bijvoorbeeld verhouding vast/variabel beloning voor de zekerheid van je package, of om te voorkomen dat men zichzelf rijk rekent met de werkgeversbijdrage van een middelloonpensioen op je 30e of met een leasebudget van 1k terwijl je een Polo rijdt.
Opbouw is zeker belangrijk - al is je variabele deel (bonus) geen onderdeel van het package zoals we die hier vermelden. Mbt de leaseauto: ik ben van mening dat je leasebedragen niet moet meenemen in je totaal. De verschillen/voorwaarden en daardoor prijzen verschillen zoveel dat dit niets toevoegd. Natuurlijk moet een auto wel vermeld worden maar dan wel apart: je package is bijv. 50k + VW Golf. Of dat je werkgever daarvoor 750 of 1000 aftikt maakt niet uit (heb bij een hele grote werkgever gezeten - die betaalden echt peanuts voor de lease-auto's (Passat-diesel bijv. voor <€700 p/m incl. brandstof).

Pensioen is lasting - dat is enkele pagina's terug nog een discussie geweest.

[ Voor 41% gewijzigd door dvl-2 op 15-03-2018 07:32 ]

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-11 23:51
Zingo schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:38:
[...]

Even ter voorbeeld, ik heb momenteel het volgende (ben ook op aan AD ICT SM aan het afstuderen)

***members only***
Ik neem aan dat jij als manager ook de hr verantwoordelijk hebt..en dus ook inzicht in het salaris van je medewerkers. Tenzij het ook allemaal studenten/starters zijn verdienen zij meer dan jou gok ik? Gezien je de verantwoordelijkheid draagt vind ik het een bizar laag salaris.

Ook al zit je nog in je studie, je draait wel de functie al volledig en fulltime. Daar hoort de beloning m.i. dan ook naar te zijn. Minstens 3k bruto zou wel op zijn plaats zijn.

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:02
Mijn post uit 2013:

Leeftijd:22
Opleiding(en): HBO Technische Bedrijfskunde
Certificaten: Prince2 Foundation
Werkervaring: 1 jaar stage, waar van een half jaar bij dit bedrijf
Werkgever: Ingenieursbureau
Huidige functie: Document control/information management

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 28 obv 40 uur
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, vorig jaar € 5100
Laptop: Ja, maar niet voor privegebruik
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja, maar moet ik me nog in verdiepen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ov kaart, ongevallenverzekering, zorgverzekeraarskorting
Land: Nederland
Regio: randstad
Reistijd: 35-50 min.

Maand salaris (bruto): 2115 (2350 bij 40 uur)
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Technische Bedrijfskunde
• Werkervaring: 4.5 jaar bij dit bedrijf, stages niet meegerekend
• (Woon) Locatie: Groene Hart

2. Wat doe je:
• Functie: Planner
• Werkgever/branche: Ingenieursbureau
• (Werk) Locatie(s): Randstad/Duitsland
• Uren/week: 36
• Reistijd: 45 minuten enkele reis naar het Randstadkantoor
• Werkdruk: Middel/hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3100,-
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: Oplopend werkgeversdeel. Momenteel 2,1%, uiteindelijk 24.3%
• Mobiliteit per jaar: €0 (OV vergoeding)
• Overige: €0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €41019,69
• Winstdeling/bonus: Variabele bonus met maximum (vorig jaar bruto €3600)

Leuke sprongen in salaris gemaakt. Het bedrijf is tevreden met me, en geven hoge beoordelingen en daarbij passende loonsverhoging.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:26
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Rikvdlee
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-10 11:02
Members only:

Edit: Dank aan @AllSeeyinEye voor korte maar krachtige uitleg over "Members Only" :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rikvdlee op 15-03-2018 14:49 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Rikvdlee schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 14:43:

Edit: Hmm, hoe werkt Members only. :?
mo en /mo tussen de welbekende haken ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-11 19:28
Xisuthros333 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 00:00:
***members only***

Is bovenstaande redelijk gezien mijn werkervaring en functie, of zou ik meer mogen verwachten?
Zeker redelijk! Het is jammer van je secundaire arbeidsvoorwaarden, maar geen uitzondering helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door ravenger op 15-03-2018 16:22 ]

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-11 02:29
ravenger schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 16:22:
[...]

Zeker redelijk! Het is jammer van je secundaire arbeidsvoorwaarden, maar geen uitzondering helaas.
Inmiddels +200, secundaire arbeidsvoorwaarden wordt aan gewerkt. Erg tevreden dus _/-\o_

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
JariMighty schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:02:
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een baan aangeboden gekregen bij een kleine ICT-dienstverlener omstreken Rotterdam. (niet mijn afstudeerbedrijf) Heb ik wel wat wensen en eisen die ik duidelijk wil maken maar heb ik nooit echt onderhandeld over een salaris of secundaire arbeidsvoorwaarden.

Zit momenteel nog in een afstudeertraject omtrent het onderwerp Access Management ben thuis in onderwerpen als Windows Server, System Center Configuration Manager, CCNA (1,2 en 3) ITIL, BiSL en kan goed communiceren met klanten.

Nu heb ik hieronder a.d.h.v. het template en wat posts in dit topic een opzetje gemaakt waar ik zelf tevreden mee ben.
Kritische feedback kan ik waarderen :)

***members only***
Om je 'eis' van 2k netto bij 32 uur even in perspectief te plaatsen: het minimumloon voor een 21-jarige is 1342 bruto bij 40 uur :+ :+ :+

Ik denk dat je al heul erg blij mag zijn als dat bedrijf die HBO deeltijd betaald, je daarvoor 32 uur kan werken en je daarbij nog een salaris van 1800-2000 bruto wil geven. Met mijn TU Master haalde ik die 2k netto bij 40 uur ook niet :P

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
The Eagle schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 17:07:
Dat idd. HBO startsalaris ligt ergens rond de 2300 bruto. Jij hebt een associate degree, oftewel je propedeuse en verder gewoon MBO4. Geen vol HBO. Je mag in je handjes klappen als ze je 1900 bruto in de maand gaan bieden obv 40 uur, dus ergens 1750 bruto voor 32 uur.
Als je 1900 bruto voor 40 uur neemt, hoe kom je dan aan 1750 bij 32 uur :?

(1900 / 40 uur) * 32 uur = 1520 euro voor 32 uur.

The devil is in the details.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Montaner schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 07:38:
[...]

Ik neem aan dat jij als manager ook de hr verantwoordelijk hebt..en dus ook inzicht in het salaris van je medewerkers. Tenzij het ook allemaal studenten/starters zijn verdienen zij meer dan jou gok ik? Gezien je de verantwoordelijkheid draagt vind ik het een bizar laag salaris.

Ook al zit je nog in je studie, je draait wel de functie al volledig en fulltime. Daar hoort de beloning m.i. dan ook naar te zijn. Minstens 3k bruto zou wel op zijn plaats zijn.
Wel mee eens, hoewel het met intern meer taken krijgen wel eens zo gaat.
Heb ergens toch opeens als één van mijn projecten het afgelopen jaar een budget verantwoordelijkheid van een kleine half miljoen gekregen. Zit zelf ergens in de 3k+ (wordt mede door deze verantwoordelijkheid nu aan onderhandeld) maar dat komt er 'soms' 'opeens' zo bij en ja als je dan niet op je strepen gaat staan (of dat genegeerd wordt..).

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-11 07:19

avotar

P0werd by Black Coffee

Nou om heel eerlijk te zijn, kan ik je teleurstelling niet plaatsen.
Ik vraag me af of je ergens anders hetzelfde zou krijgen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

avotar schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 07:36:
[...]

Nou om heel eerlijk te zijn, kan ik je teleurstelling niet plaatsen.
Ik vraag me af of je ergens anders hetzelfde zou krijgen.
Dat is dan ook niet waar de teleurstelling over gaat he. Ik kan het me heel goed voorstellen,
Members only:
Zeker op een hoger inkomen is dat relatief erg weinig, het is slechts 2,5%. Daar zou ik ook niet gelukkig van worden.

Hij geeft daarnaast duidelijk aan dat hij zich alsnog gelukkig prijst met werk en inkomen versus opleiding, waarmee ik me ook goed kan identificeren (al heb ik zelf wel nog mn VWO diploma afgerond).

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 16-03-2018 07:52 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:26
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 07:48:
[...]

Dat is dan ook niet waar de teleurstelling over gaat he. Ik kan het me heel goed voorstellen,
***members only***
Zeker op een hoger inkomen is dat relatief erg weinig, het is slechts 2,5%. Daar zou ik ook niet gelukkig van worden.

Hij geeft daarnaast duidelijk aan dat hij zich alsnog gelukkig prijst met werk en inkomen versus opleiding, waarmee ik me ook goed kan identificeren (al heb ik zelf wel nog mn VWO diploma afgerond).
Dit dus. Die 2,18% zie ik als een royale inflatiecorrectie, meer niet. Zoals ik vorig jaar ook al zei, ik ben gewoon verwend. ;)

Just saying, bij m'n vorige werkgever in deze sector (dochteronderneming van m'n huidige werkgever..) ontving ik 1-1,5% CAO-verhoging per jaar (en daarbovenop 0-5% afhankelijk van individuele prestaties). Maar ja, geen CAO. :P

• MrNiceGuyIT
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-10 14:28
Goedemorgen,

Gisteren een 1ste aanbod gekregen van een potentiële nieuwe werkgever.
Lijkt mij een leuke baan, ongeveer dezelfde functie als nu, echter lever ik er wel een stukje "zekerheid" voor in.

Wie ben je:
Leeftijd: 28
Opleiding: MBO Systeembeheer niv. 4
Werkervaring: 7 jaar
(Woon) Locatie: Veluwe

2. Wat doe je:
Functie: Systeem-.applicatiebeheerder
Werkgever/branche: Voedingsindustrie
Uren/week: 40
Reistijd: 20 min (auto)
Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): €2876
Dertiende/veertiende maand: Nvt.
Pensioeninleg per jaar: € 1310 1/3 eigen inleg ( € 3910)
Mobiliteit per jaar: € 1092 (reiskosten)
Overige: laptop, mobiel + abo onbeperkt. 24 vakantiedagen (+2 als je niet ziek wordt 8)7 )

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 40.965
Winstdeling/bonus: NVT

Aanbod mogelijke nieuwe werkgever:

2. Wat doe je:
Functie: Senior systeembeheerder
Werkgever/branche: Software ontwikkelaar
Reistijd: 5 min (Fiets)
Werkdruk: Middel

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): €3300
Pensioeninleg per jaar: 3,9% van de pensioengrondslag (kan iemand dit uitleggen? :? )
Mobiliteit per jaar: € 500
Overige: laptop, mobiel + abo onbeperkt. 29 vakantiedagen

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €43.268
Winstdeling/bonus: Nvt.

Hoe kijken jullie tegen dit voorstel aan?

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:28
Pensioen kan ik niet beoordelen maar:
+vakantiedagen
+reistijd
+salaris
+minder auto kilometers

3300 is echt een heel prima salaris voor jouw profiel :)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• TheUninvited
  • Laatst online: 09-11 06:39
doppie62 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:13:
Goedemorgen,

Lijkt mij een leuke baan, ongeveer dezelfde functie als nu, echter lever ik er wel een stukje "zekerheid" voor in.

Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
Overige: laptop, mobiel + abo onbeperkt. 24 vakantiedagen (+2 als je niet ziek wordt 8)7 )

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
Pensioeninleg per jaar: 3,9% van de pensioengrondslag (kan iemand dit uitleggen? :? )

Je kunt je pensioengrondslag uitrekenen dat is je bruto jaarinkomen min de AOW franchise (13.344 in 2018), je kunt dit ook op je uniform pensioenoverzicht terugvinden. Voor jou zal dat ongeveer 95eu per maand zijn op basis van 3,9%. Afhankelijk van je leeftijd mag je een hoger percentage belastingvrij inleggen van je pensioengrondslag sommige werkgevers geven een lager percentage dan mag en dus ontstaat er een gat. Die mag je zelf belastingvrij opvullen indien je dat wilt in een apart pensioen of als extra inleg bij je werkgever.

• MrNiceGuyIT
TheUninvited schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:29:
[...]

Je kunt je pensioengrondslag uitrekenen dat is je bruto jaarinkomen min de AOW franchise (13.344 in 2018), je kunt dit ook op je uniform pensioenoverzicht terugvinden. Voor jou zal dat ongeveer 95eu per maand zijn op basis van 3,9%. Afhankelijk van je leeftijd mag je een hoger percentage belastingvrij inleggen van je pensioengrondslag sommige werkgevers geven een lager percentage dan mag en dus ontstaat er een gat. Die mag je zelf belastingvrij opvullen indien je dat wilt in een apart pensioen of als extra inleg bij je werkgever.
Het is me duidelijk nu, bedankt voor de uitstekende uitleg. :)
Faddermakker schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:18:
Pensioen kan ik niet beoordelen maar:
+vakantiedagen
+reistijd
+salaris
+minder auto kilometers

3300 is echt een heel prima salaris voor jouw profiel :)
Jaa, dat denk ik ook. Verder ook 0 certificeringen oid.

Verwijderd

The Eagle schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:05:
Ook dan niet. 2000 bruto wel, 2000 netto zeker niet.
Naja, je mag het wel verwachten maar dan kom je hoogstwaarschijnlijk bedrogen uit :+
Ik snap niet waarom er veel mensen op tweakers starters proberen te overtuigen dat ze minder waard zijn dan ze eigenlijk zijn. Ik heb verschillende gemiddelde hbo starter inkomen opgezocht en elke was tussen de 2500 en 2600.

Wanneer ik 8 cv’s opstuur en meteen 8 reacties terugkrijg waardoor ik zelfs 3 moet afzeggen omdat het gewoon te veel word weet ik echt wel wat ik waard ben. Trouwens die 2000+ netto per maand ga ik vanaf volgens maand ook gewoon ontvangen. ;)

Een beetje zelfvertrouwen en geloven in jezelf kan je veel opleveren.

• RoNoS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-02 08:59
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:06:
[...]
Ik snap niet waarom er veel mensen op tweakers starters proberen te overtuigen dat ze minder waard zijn dan ze eigenlijk zijn. Ik heb verschillende gemiddelde hbo starter inkomen opgezocht en elke was tussen de 2500 en 2600.
Een beetje realistische verwachtingen scheppen?
Tuurlijk er zijn er genoeg die starten met > 2500, maar ook genoeg die met niet meer dan 2000 aan de bak moeten.
Dus wat is dan realistisch? 2500 is vast mogelijk. Maar die leuke baan, bij dat leuke bedrijf etc. wellicht krijg je daar 'maar' 2000. En meer is mooi meegenomen.

Verwijderd

RoNoS schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:31:
[...]

Een beetje realistische verwachtingen scheppen?
Tuurlijk er zijn er genoeg die starten met > 2500, maar ook genoeg die met niet meer dan 2000 aan de bak moeten.
Dus wat is dan realistisch? 2500 is vast mogelijk. Maar die leuke baan, bij dat leuke bedrijf etc. wellicht krijg je daar 'maar' 2000. En meer is mooi meegenomen.
Dan doen ze toch iets verkeerd. Als je kijkt naar vraag en aanbod moet je makkelijker meer kunnen krijgen. De vraag is tegenwoordig zo hoog dat honderden bedrijven de hogescholen goed geld betalen om hun H&R meisjes met push up bra's, formulieren te laten uitdelen zodat iemand toch verleid wordt om even langs te komen voor een kopje koffie.

• Martinusz
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:06:
[...]

Wanneer ik 8 cv’s opstuur en meteen 8 reacties terugkrijg waardoor ik zelfs 3 moet afzeggen omdat het gewoon te veel word weet ik echt wel wat ik waard ben. Trouwens die 2000+ netto per maand ga ik vanaf volgens maand ook gewoon ontvangen. ;)

Een beetje zelfvertrouwen en geloven in jezelf kan je veel opleveren.
Ga je ook 32 uur per week werken? Want dat is de case waarop gereageerd wordt ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:38:
[...]

Dan doen ze toch iets verkeerd. Als je kijkt naar vraag en aanbod moet je makkelijker meer kunnen krijgen. De vraag is tegenwoordig zo hoog dat honderden bedrijven de hogescholen goed geld betalen om hun H&R meisjes met push up bra's, formulieren te laten uitdelen zodat iemand toch verleid wordt om even langs te komen voor een kopje koffie.
En niet iedereen werkt in hetzelfde vakgebied ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Martinusz op 16-03-2018 11:41 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:28

Prx

Op zich heb je voor een salaris van 2.000 netto maar 2.550 euro bruto nodig. Maar dat is dan kaal salaris met niets extra. Natuurlijk exact de reden dat we hier allemaal in bruto praten en de tabel wat uitgebreider is, want er zit nog zoveel meer in een pakket dan alleen het basis salaris.

Het lijkt me wel mogelijk om dat geld te gaan verdienen, maar dan hoef je geen pensioen of lease te verwachten. Misschien een organisatie die vakantiegeld maandelijks uitkeert ipv jaarlijks, dan kom je ook al weer iets dichter in de buurt. Of je dan tevreden moet zijn met je gehele pakket.. tjah.. je hebt wel lekker je 2K netto per maand. >:)

En dat is inderdaad niet gecorrigeerd voor 32 uur.

[ Voor 3% gewijzigd door Prx op 16-03-2018 11:40 ]

Verwijderd

Martinusz schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 11:39:
[...]

Ga je ook 32 uur per week werken? Want dat is de case waarop gereageerd wordt ;)
Nee ik werk 36 uur. Maar ik dacht dat we bij de tweede post niet meer over die jongen hadden omdat die niet zijn hbo heeft afgemaakt. Natuurlijk snap ik dat je met 32 uur geen 2k netto kan verwachten.

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:59
.

[ Voor 99% gewijzigd door thetrueman2 op 17-03-2018 18:10 ]

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

• Haassiej
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 12:44
Members only:

[ Voor 18% gewijzigd door Haassiej op 08-05-2018 08:41 ]

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:49

JaQ

Freelancen als wat? Als starter kan je beter proberen om wat meer van de markt te zien (bijvoorbeeld door naar een groter bedrijf te gaan) dan meteen te gaan freelancen. De kans is anders groot dat je de rest van je leven niet verder komt dan “onderkant van de markt”-werk.

Qua je package: ik vind je auto wat prijzig voor je bruto salaris. Verdere voorwaarden zien er niet ruim uit (je mist pensioen). Salaris is daardoor niet heel hoog, maar nog steeds prima voor iemand met 3 jaar ervaring.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11 11:57

BombaAriba

Ondertitel

Jij kan echt wel een stuk meer verdienen. Ik zit ook in zo’n zelfde soort functie bij een wat groter bedrijf in Noord-Holland. Alle BI bedrijven zoeken op dit moment mensen, ik zou als ik jou was even goed rondkijken in de BI hoek. Je kan wel 20-30% omhoog qua loon met een pensioenregeling erbij. Auto wordt wel wat moeilijk denk ik (weet niet hoeveel opties je hebt).

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-11 12:47

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Het basissalaris is niet slecht, maar jammer dat er geen 13e maand en geen pensioen inzit. Wat is je groeipad in je huidige functie? Biedt dat genoeg uitdaging/mogelijkheid nu en in de toekomst?

HENG HENG

• e_balk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-10 14:53
Members only:

Ik ben werkzaam bij een grote internationale Cloud provider op de primaire EU locatie voor het ondersteunen van afnemers van onze infrastructurele diensten (IaaS) bij problemen die zij kunnen ervaren op het gebied van fysieke en virtuele servers, netwerk configuraties, storage connecties, etc. etc. etc. Het is een relatief brede functie, waarbij je met veel verschillende technologieen in aanraking komt, we hebben hier dus een relatief brede kennis nodig om goede dienstverlening te kunnen bieden.

Het basissalaris is relatief hoog, daartegenover staan relatief lage vergoedingen voor de ploegendiensten, overall val je echter nog steeds behoorlijk hoog uit voor het functieniveau.

Het bedrijf kijkt niet naar achtergrond, maar naar capaciteiten die wat moeilijker te presenteren zijn dan certificaten en opleidingen. Ik ben ook actief betrokken bij het inwerken van nieuwe collega's op onze eerste en tweede lijn, als je meer wilt weten stuur me vooral een PM!

• Spacecowboy

Spacecowboy

e_balk schreef op zondag 18 maart 2018 @ 15:08:
***members only***

Ik ben werkzaam bij een grote internationale Cloud provider op de primaire EU locatie voor het ondersteunen van afnemers van onze infrastructurele diensten (IaaS) bij problemen die zij kunnen ervaren op het gebied van fysieke en virtuele servers, netwerk configuraties, storage connecties, etc. etc. etc. Het is een relatief brede functie, waarbij je met veel verschillende technologieen in aanraking komt, we hebben hier dus een relatief brede kennis nodig om goede dienstverlening te kunnen bieden.

Het basissalaris is relatief hoog, daartegenover staan relatief lage vergoedingen voor de ploegendiensten, overall val je echter nog steeds behoorlijk hoog uit voor het functieniveau.

Het bedrijf kijkt niet naar achtergrond, maar naar capaciteiten die wat moeilijker te presenteren zijn dan certificaten en opleidingen. Ik ben ook actief betrokken bij het inwerken van nieuwe collega's op onze eerste en tweede lijn, als je meer wilt weten stuur me vooral een PM!
Dat bruto salaris, is dat inclusief je ORT, of komt die er nog bovenop? Als dat het geval is, zit je zeker in een goede positie. :)

Oh wacht. "Relatief lage vergoedingen voor onregelmatigheidsdiensten". Waar moet je aan denken?

[ Voor 3% gewijzigd door Spacecowboy op 18-03-2018 16:13 ]

HENG HENG

• e_balk
Spacecowboy schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:11:
[...]

Dat bruto salaris, is dat inclusief je ORT, of komt die er nog bovenop? Als dat het geval is, zit je zeker in een goede positie. :)

Oh wacht. "Relatief lage vergoedingen voor onregelmatigheidsdiensten". Waar moet je aan denken?
Staat er precies bij, 5 en 10% afhankelijk van de dienst.

• Spacecowboy

Spacecowboy

e_balk schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:15:
[...]

Staat er precies bij, 5 en 10% afhankelijk van de dienst.
Ugh. Le-zen is ook een vak, excuus. Het is zondagmiddag zullen we maar zeggen. Werk je echt altijd een volcontinue rooster, of is het sporadisch

HENG HENG

• e_balk
Spacecowboy schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:16:
[...]

Ugh. Le-zen is ook een vak, excuus. Het is zondagmiddag zullen we maar zeggen. Werk je echt altijd een volcontinue rooster, of is het sporadisch
Het is in ploegen, dus enkele dagen dag, dan avond, dan nacht, dan weer het cirkeltje rond, gemiddeld kom je gewoon netjes uit op 40 uur per week, maar door de indeling kan er een week van 60 uur bij zitten en een week 30. Afhankelijk van het type contract dat je hier hebt neemt dat ook wat fluctuaties mee in je loon (ik heb daar in mijn contract minder last van, maar op de L1 wordt je per gewerkt uur betaald en daar kan het zijn dat je de ene maand wat meer werkt als de andere in absolute uren, waardoor je de ene maand meer loon hebt als de andere). Gemiddeld genomen liggen de beloningen hier wel duidelijk bovengemiddeld en is het dus zeer de moeite waard.

Het rooster is momenteel zo ingedeeld dat je in een periode van 6 weken 7 dagen in alle diensten hebt gedraaid en daarnaast nog 33.5 uur in een wat flexibelere inzet werkt. Dit betekend dat je in 6 weken dus altijd 3 zaterdagen en zondagen moet werken ook (Dagdiensten van 10 uur, Avonddiensten van 10 uur en nachtdiensten van 9,5 uur), ik ben dus nu bijvoorbeeld ook aan het werk ;)

[ Voor 17% gewijzigd door e_balk op 18-03-2018 16:25 ]

• Spacecowboy

Spacecowboy

e_balk schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:20:
[...]

Het is in ploegen, dus enkele dagen dag, dan avond, dan nacht, dan weer het cirkeltje rond, gemiddeld kom je gewoon netjes uit op 40 uur per week, maar door de indeling kan er een week van 60 uur bij zitten en een week 30. Afhankelijk van het type contract dat je hier hebt neemt dat ook wat fluctuaties mee in je loon (ik heb daar in mijn contract minder last van, maar op de L1 wordt je per gewerkt uur betaald en daar kan het zijn dat je de ene maand wat meer werkt als de andere in absolute uren, waardoor je de ene maand meer loon hebt als de andere). Gemiddeld genomen liggen de beloningen hier wel duidelijk bovengemiddeld en is het dus zeer de moeite waard.

Het rooster is momenteel zo ingedeeld dat je in een periode van 6 weken 7 dagen in alle diensten hebt gedraaid en daarnaast nog 33.5 uur in een wat flexibelere inzet werkt. Dit betekend dat je in 6 weken dus altijd 3 zaterdagen en zondagen moet werken ook (Dagdiensten van 10 uur, Avonddiensten van 10 uur en nachtdiensten van 9,5 uur), ik ben dus nu bijvoorbeeld ook aan het werk ;)
Het is zeker een net salaris d:)b . Maar goed, het onregelmatige heeft dan ook wel behoorlijk wat impact op je leven (mijn vriendin werkt op de IC in een ziekenhuis, dus die heeft vergelijkbare diensten).

HENG HENG

• e_balk
Spacecowboy schreef op zondag 18 maart 2018 @ 16:28:
[...]

Het is zeker een net salaris d:)b . Maar goed, het onregelmatige heeft dan ook wel behoorlijk wat impact op je leven (mijn vriendin werkt op de IC in een ziekenhuis, dus die heeft vergelijkbare diensten).
Wat impact heeft het altijd, maar na een gewenningsperiode is er best goed mee te leven, vooral omdat ik iets meer uur werk per dag houd ik meer vrije dagen over over de gehele periode. En met creatief plannen van vrije dagen kan ik behoorlijke periodes vrij krijgen zonder dat het overmatig veel vrije dagen (uren) kost. (voor mij is dat wat minder dringend, maar voor mensen die graag op reis gaan bijvoorbeeld kan dat heel interessant zijn).

Verwijderd

JariMighty schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:02:
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een baan aangeboden gekregen bij een kleine ICT-dienstverlener omstreken Rotterdam. (niet mijn afstudeerbedrijf) Heb ik wel wat wensen en eisen die ik duidelijk wil maken maar heb ik nooit echt onderhandeld over een salaris of secundaire arbeidsvoorwaarden.

Zit momenteel nog in een afstudeertraject omtrent het onderwerp Access Management ben thuis in onderwerpen als Windows Server, System Center Configuration Manager, CCNA (1,2 en 3) ITIL, BiSL en kan goed communiceren met klanten.

Nu heb ik hieronder a.d.h.v. het template en wat posts in dit topic een opzetje gemaakt waar ik zelf tevreden mee ben.
Kritische feedback kan ik waarderen :)

***members only***
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat erin zit. Ter vergelijking: Ik verdien als 25-jarige met universitaire opleidingen de 2000 bruto niet bij 32 uur. Desalniettemin, onderhandelen kan nooit kwaad, en je kan beter te hoog mikken dan te laag. En natuurlijk zegt mijn situatie ook niet alles over wat er mogelijk is voor jou.

Ik ben benieuwd wat eruit komt, vooral omdat ik ook eigenlijk wat meer wil verdienen :)

• MrNiceGuyIT
doppie62 schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 10:13:
Goedemorgen,

Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

In het kader van 'nee heb je en ja kun je krijgen' toch nog wat meer kunnen onderhandelen.

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): €3300 3400
Overige: laptop, mobiel + abo onbeperkt. 29 vakantiedagen 1x in de 2 weken thuis werken

vanavond nog even over denken, maar ik denk dat dit hem gaat worden :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:27:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat erin zit. Ter vergelijking: Ik verdien als 25-jarige met universitaire opleidingen de 2000 bruto niet bij 32 uur.
2500 euro/maand zou met WO IT geen probleem mogen zijn toch?
doppie62 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 13:15:
500 euro leek mij wat weinig maar ik zie dat je met de fiets kunt dus dat is erg lekker.

Wikipedia: Franchise (pensioenen en werknemersverzekeringen)

[ Voor 43% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-03-2018 14:13 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2018 @ 17:27:
Ik denk eerlijk gezegd niet dat dat erin zit. Ter vergelijking: Ik verdien als 25-jarige met universitaire opleidingen de 2000 bruto niet bij 32 uur.
Maar dat is dan ook weer heel erg laag, indien het full time betreft.

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-10 18:13
Brainscrewer schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:51:
***members only***

Mijn eerste baan, nadat ik hier een half jaar stage heb gelopen en hier vanaf september afstudeer. Ik kan meteen blijven plakken. Ben tevreden over wat er nu op tafel ligt, genoeg potentie om te groeien!
Sinds februari 2017 als junior analist aan het werk geweest. Sinds februari 2018 in vaste dienst + salarisverhoging :)

Members only:

Ik klaag niet :)

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:54
AssetStatusCustomer
Olaf van der Spek schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:11:
[...]

Daar staat wel dat het op basis van 32 uur is. Omgerekend kom je dan op 3125 voor 40 uur.
Het hangt er een beetje vanaf hoe voortvarend je studeert en of het een vier- of vijfjarige studie betreft hoeveel werkervaring je dan inmiddels hebt. Dat bepaald i.c.m. je werkgever of dat salaris haalbaar is. ;)

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mugwump schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:29:
Daar staat wel dat het op basis van 32 uur is. Omgerekend kom je dan op 3125 voor 40 uur.
Het hangt er een beetje vanaf hoe voortvarend je studeert en of het een vier- of vijfjarige studie betreft hoeveel werkervaring je dan inmiddels hebt. Dat bepaald i.c.m. je werkgever of dat salaris haalbaar is. ;)
Nee, we hadden het over 2000 / 32 dus 2500 / 40, bruto.

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:11:
[...]

Nee, klopt, dat verdien ik ook ongeveer als ik fulltime zou werken. Alleen net een tientje minder, vandaar mijn opmerking dat ik de 2000 bruto niet haal.
TheBrut3 schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:22:
[...]

Maar dat is dan ook weer heel erg laag, indien het full time betreft.
Nee, 32 uur dus, net als waar het over ging in de post die ik quote ;)

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-11 15:13

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Members only: LaForte

[ Voor 4% gewijzigd door laforte op 20-03-2018 09:34 ]

• dvl-2
Hoe kom je op het totaal? €3880 x14 = 54320.

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

dvl-2 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:53:
[...]

Hoe kom je op het totaal? €3880 x14 = 54320.
Ja klopt. Maar dat is dan exclusief bonus.

• dvl-2
laforte schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:54:
[...]

Ja klopt. Maar dat is dan exclusief bonus.
Er staat: totaal package (totaal van bovenstaande) en pas daarna de bonus. Je vaste package is dus 54k.

Voor 2018 snap ik dat je verwacht aan die 63 te komen (54+ 12% + reiskosten) maar zie niet in hoe je verwacht dat dit hoger, missen we niet iets?

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

dvl-2 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 08:59:
[...]

Er staat: totaal package (totaal van bovenstaande) en pas daarna de bonus. Je vaste package is dus 54k.

Voor 2018 snap ik dat je verwacht aan die 63 te komen (54+ 12% + reiskosten) maar zie niet in hoe je verwacht dat dit hoger, missen we niet iets?
Ik heb de post aangepast naar 54K zodat het totaal klopt.Ik verwacht hoger uit te komen door de extra bonussen (bovenop de 12% die ik reeds benoemd heb)

[ Voor 4% gewijzigd door laforte op 20-03-2018 09:35 ]

• Martinusz
  • Laatst online: 22:10
Update for the record:

Members only:

Nog steeds erg tevreden :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2018 20:48 . Reden: Verkeerde account ]

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-11 13:55
-

[ Voor 99% gewijzigd door wann0wfhc op 21-03-2018 10:37 ]

• Nickk93
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-10 22:26
Members only:

Wat vinden jullie hiervan? Ik ben anderhalf jaar geleden als trainee begonnen bij een andere werkgever voor €2350 voor 36 uur (alleen vrij reizen 1e klas) met 0 certificaten.

Er zitten nu wat mooie extra's bij en een vast contract, maar bij een hypotheek wordt natuurlijk alleen gekeken naar bruto salaris. Daarnaast rij ik voor die reiskostenvergoeding ook zo'n 3000 a 4000 km per maand.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nickk93 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:12:
Er zitten nu wat mooie extra's bij en een vast contract, maar bij een hypotheek wordt natuurlijk alleen gekeken naar bruto salaris. Daarnaast rij ik voor die reiskostenvergoeding ook zo'n 3000 a 4000 km per maand.
Tot 50 Mm/jaar @ 0,26 euro/km met je eigen auto?
Reistijd is ook nogal hoog.

[ Voor 3% gewijzigd door Olaf van der Spek op 21-03-2018 11:20 ]

• Nickk93
Olaf van der Spek schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:18:
[...]

Tot 50 Mm/jaar @ 0,26 euro/km met je eigen auto?
Dat is een bewuste keuze geweest. Ik reed al diesel, heb dat allemaal doorgerekend, heb geen nieuwe auto gekocht (5 jaar oud bij aankoop), dus lever daar nauwelijks op in.

De andere keuze was een leaseauto, maar de enige optie was een Polo, dan rijd ik die afstanden (tot 400km per dag) liever in mijn eigen Megane.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-11 09:53

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Nickk93 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:12:
***members only***

Wat vinden jullie hiervan? Ik ben anderhalf jaar geleden als trainee begonnen bij een andere werkgever voor €2350 voor 36 uur (alleen vrij reizen 1e klas) met 0 certificaten.

1,5 jaar ervaring, laat ik dat dan zien als reden voor het salaris. Qua opleiding en het feit dat Unix mensen best schaars zijn mag het wel ietsje meer.. Groei in de komende jaren besproken?

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• Nickk93
frankwopereis schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 12:45:
[...]

1,5 jaar ervaring, laat ik dat dan zien als reden voor het salaris. Qua opleiding en het feit dat Unix mensen best schaars zijn mag het wel ietsje meer.. Groei in de komende jaren besproken?
Ik heb wel al een paar keer aangegeven dat ik dit zou willen bespreken, maar dat wordt telkens een beetje afgehouden, vandaar dat ik ook graag even wat feedback wilde.

Wat mij vooral een beetje dwarszit, is dat ik in de afgelopen 9 maanden heel veel certificaten heb gehaald, en dat in mijn salaris totaal niet terugzie.

Daarnaast besef ik heel goed dat 1,5 jaar ervaring (naar beneden afgerond) niet heel erg veel is. Aan de andere kant ben ik na de trainingsfase van dat traineeship, dat helemaal niets met Linux te maken had, op een Linux/Unix beheerfunctie neergezet, omdat ik daar thuis zo leuk mee gehobbyd had. Het dagelijks beheer van AIX en Linux kwam vrijwel alleen op mij neer. Zo heb ik na 3 of 4 weken al voor een goed deel meegedraaid in een uitwijktest van de AIX omgeving. Ik denk dat ik in die maanden daar meer gezien en gedaan heb, dan normaal gesproken bij de taken van een trainee horen :) Alleen vind ik het altijd zo lastig hard te maken tijdens bijvoorbeeld een sollicitatie, misschien ook wat (valse) bescheidenheid

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-11 09:53

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Nickk93 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 13:13:
[...]

Ik heb wel al een paar keer aangegeven dat ik dit zou willen bespreken, maar dat wordt telkens een beetje afgehouden, vandaar dat ik ook graag even wat feedback wilde.

Wat mij vooral een beetje dwarszit, is dat ik in de afgelopen 9 maanden heel veel certificaten heb gehaald, en dat in mijn salaris totaal niet terugzie.

Daarnaast besef ik heel goed dat 1,5 jaar ervaring (naar beneden afgerond) niet heel erg veel is. Aan de andere kant ben ik na de trainingsfase van dat traineeship, dat helemaal niets met Linux te maken had, op een Linux/Unix beheerfunctie neergezet, omdat ik daar thuis zo leuk mee gehobbyd had. Het dagelijks beheer van AIX en Linux kwam vrijwel alleen op mij neer. Zo heb ik na 3 of 4 weken al voor een goed deel meegedraaid in een uitwijktest van de AIX omgeving. Ik denk dat ik in die maanden daar meer gezien en gedaan heb, dan normaal gesproken bij de taken van een trainee horen :) Alleen vind ik het altijd zo lastig hard te maken tijdens bijvoorbeeld een sollicitatie, misschien ook wat (valse) bescheidenheid
Ik zou het nog even aankijken, je kunt straks altijd nog verder kijken als ze je niks beters bieden..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-03 22:31
Members only:

Zeer tevreden met waar ik nu sta. Nog voldoende groeimogelijkheden, alhoewel de stroperigheid van een overheidsorganisatie mij wel af en toe tegenstaat. Dit zal bij grotere organisaties natuurlijk niet veel anders zijn.

• Paralectic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-11 10:12
SpyroTechnik schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 21:34:
***members only***

Zeer tevreden met waar ik nu sta. Nog voldoende groeimogelijkheden, alhoewel de stroperigheid van een overheidsorganisatie mij wel af en toe tegenstaat. Dit zal bij grotere organisaties natuurlijk niet veel anders zijn.
Is die bruto vergoeding van 600 per maand bovenop het salaris van 3800?

• SpyroTechnik
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-03 22:31
Paralectic schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:12:
[...]

Is die bruto vergoeding van 600 per maand bovenop het salaris van 3800?
Ja, de oproepbaarheid is echter wel wisselend per teamlid. Geen structurele vergoeding, maar met een klein team kan dit al snel een aantal maanden zijn.

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-11 06:37
Dat heb je met 2,5 jaar werkervaring en op zo’n jonge leeftijd goed geregeld!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Brainscrewer schreef op maandag 19 maart 2018 @ 14:37:
[...]

Sinds februari 2017 als junior analist aan het werk geweest. Sinds februari 2018 in vaste dienst + salarisverhoging :)

***members only***

Ik klaag niet :)
Prima voorwaarden. Waar bestaat je werkt als incident handler voornamelijk uit? Incident response uitvoeren binnen je eigen organisatie?

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-10 18:13
sjosz schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 15:34:
[...]

Prima voorwaarden. Waar bestaat je werkt als incident handler voornamelijk uit? Incident response uitvoeren binnen je eigen organisatie?
Ik werk voornamelijk als security analist. Denk aan threat intelligence, vulnerability management, phishing en dat soort dingen. Mocht er bijvoorbeeld een ransomeware-uitbraak plaatsvinden dan ben ik onderdeel van het CERT om dit zo snel mogelijk te containen, basicly. Het is vooral gericht op het bestrijden van grote incidenten binnen de eigen organisatie, alhoewel het natuurlijk geen verkeerde skill is om mee te nemen naar een andere werkgever.

• CyberDonky
  • Laatst online: 01-11 14:14

CyberDonky

DealBytes

Brainscrewer schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 20:21:
[...]

Ik werk voornamelijk als security analist. Denk aan threat intelligence, vulnerability management, phishing en dat soort dingen. Mocht er bijvoorbeeld een ransomeware-uitbraak plaatsvinden dan ben ik onderdeel van het CERT om dit zo snel mogelijk te containen, basicly. Het is vooral gericht op het bestrijden van grote incidenten binnen de eigen organisatie, alhoewel het natuurlijk geen verkeerde skill is om mee te nemen naar een andere werkgever.
Leuk om te zien dat je een bijna soortgelijke functie heb als mij! :) Gefeliciteerd met je vaste aanstelling!
Draai je ook stand-by diensten als CERT-lid?

• 1337mhz
  • Laatst online: 17-07 14:14
1337mhz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:51:
Ik denk dat ik ontzettend tevreden mag zijn :)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO Systeembeheerder niv. 4, HBO Informatica niet afgemaakt.
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Breda

2. Wat doe je:
• Functie: Jr. Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Importeur groenten/fruit
• (Werk) Locatie(s): Breda
• Uren/week: 38 op contract maar in de praktijk 45-50
• Reistijd: 10 minuten
• Werkdruk: wisselend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3484 €
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: x
• Pensioeninleg per jaar:
• Mobiliteit per jaar: Tankpas
• Overige: Lease auto 14% bijtelling, MCSA zojuist begonnen.

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 38800 (exclusief pensioenbijdrage werkgever, auto etc)
NIEUW:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Werkervaring: 3 jaar

2. Wat doe je:
• Uren/week: 38 op contract maar in de praktijk 45

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3484 € dit gaat 3525 worden per 1 juni i.v.m. cao.
• Pensioeninleg per jaar: 1600
• Overige: Lease auto 14% bijtelling

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € €45.152,64 + €10.000 prestatiebonus (exclusief pensioenbijdrage werkgever, auto etc)

Super tevreden natuurlijk. :)

• stervis
  • Laatst online: 06-11 13:49
1337mhz schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:52:
[...]

NIEUW:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Werkervaring: 3 jaar

2. Wat doe je:
• Uren/week: 38 op contract maar in de praktijk 45

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3484 € dit gaat 3525 worden per 1 juni i.v.m. cao.
• Pensioeninleg per jaar: 1600
• Overige: Lease auto 14% bijtelling

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € €45.152,64 + €10.000 prestatiebonus (exclusief pensioenbijdrage werkgever, auto etc)

Super tevreden natuurlijk. :)
Knap loontje voor een junior mbo'er :9

Is dat incl. lease?

Moo, I say.

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Ik zelf ben weer opzoek naar een nieuwe uitdaging, ik zit alleen met het probleem van "wat moet ik vragen?" Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen!

1.. Wie ben je:
• Opleiding: MBO+ Systeembeheerder niveau 4
• (Woon) Locatie: Tilburg

2. Wat zoek ik:
• Functie: (Jr.) Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Geen voorkeur
• (Werk) Locatie(s): In de buurt van Tilburg ~50KM
• Uren/week: 38-40
• Reistijd: 45min max
• Werkdruk: -

3. Wat wil ik verdienen:
• Maandsalaris (bruto): 2300-2400
• Vakantiegeld: Zal fijn zijn
• Dertiende/veertiende maand: zal fijn zijn, maar niet nodig
• Pensioeninleg per jaar: -
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: Cursus mogelijkheden, mobiel en laptop van de zaak indien nodig.

4. Certificaten:
• Microsoft Functioneel SharePoint Beheerder

Is het reëel wat ik vraag kwa eisen voor de kennis en ervaring die ik heb?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30

Sport_Life

Solvitur ambulando

erwin26 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 12:48:
Ik zelf ben weer opzoek naar een nieuwe uitdaging, ik zit alleen met het probleem van "wat moet ik vragen?" Hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen!

1.. Wie ben je:
• Opleiding: MBO+ Systeembeheerder niveau 4
• (Woon) Locatie: Tilburg

2. Wat zoek ik:
• Functie: (Jr.) Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Geen voorkeur
• (Werk) Locatie(s): In de buurt van Tilburg ~50KM
• Uren/week: 38-40
• Reistijd: 45min max
• Werkdruk: -

3. Wat wil ik verdienen:
• Maandsalaris (bruto): 2300-2400
• Vakantiegeld: Zal fijn zijn
• Dertiende/veertiende maand: zal fijn zijn, maar niet nodig
• Pensioeninleg per jaar: -
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: Cursus mogelijkheden, mobiel en laptop van de zaak indien nodig.

4. Certificaten:
• Microsoft Functioneel SharePoint Beheerder

Is het reëel wat ik vraag kwa eisen voor de kennis en ervaring die ik heb?
Vraag uitdaging, complexe werkzaamheden, verantwoordelijkheid en een studiebudget. Dan komt dat salaris vanzelf wel. Daar heb je veel meer aan dan nu 100 of 200 euro bruto erbij (geloof me, dat is peanuts als je straks wat verder bent).

Edit:
ANdrode schreef op zondag 25 maart 2018 @ 14:32:
[...]

Vraag inderdaad om inhoud van de baan. Vergoeding hoor daar dan bij :)
Precies :).

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 25-03-2018 20:27 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• Paralectic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-11 10:12
Sport_Life schreef op zondag 25 maart 2018 @ 00:41:
[...]
Vraag uitdaging, complexe werkzaamheden, verantwoordelijkheid en een studiebudget. Dan komt dat salaris vanzelf wel. Daar heb je veel meer aan dan nu 100 of 200 euro bruto erbij (geloof me, dat is peanuts als je straks wat verder bent).
"Dan komt dat salaris vanzelf wel" is hapklare onzin, naast het feit dat uitdaging en dergelijke allemaal belangrijk is, is het ook erg belangrijk dat je jezelf qua salaris goed ontwikkelt en een fatsoenlijk bedrag gaat verdienen, jezelf voor het goedkoopste bod verkopen zou ik in ieder geval niet doen.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Zenix

BOE!

Idd je kan dat ook allemaal krijgen en proberen een hoger salaris te krijgen.

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Sport_Life schreef op zondag 25 maart 2018 @ 00:41:
[...]
Vraag inderdaad om inhoud van de baan. Vergoeding hoor daar dan bij :)
Paralectic schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:13:
[...]
"Dan komt dat salaris vanzelf wel" is hapklare onzin, naast het feit dat uitdaging en dergelijke allemaal belangrijk is, is het ook erg belangrijk dat je jezelf qua salaris goed ontwikkelt en een fatsoenlijk bedrag gaat verdienen, jezelf voor het goedkoopste bod verkopen zou ik in ieder geval niet doen.
Ook "marktconform" stijgt sterk mee met ervaring, werkzaamheden en ambitie die je toont. Onderhandelen over het salaris lastiger dan inzetten op bepaalde werkzaamheden waar een salaris bij hoort.

Zeker bij grote organisaties zijn deze gegevens vaak relatief transparant. Uit het functieorderningssysteem kan je opmaken wat je moet opnoemen voor een bepaalde beloning :+

[ Voor 48% gewijzigd door ANdrode op 25-03-2018 20:41 ]

• 1337mhz
  • Laatst online: 17-07 14:14
stervis schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 00:06:
[...]

Knap loontje voor een junior mbo'er :9

Is dat incl. lease?
Nee lease mag je daar van aftrekken, maar vanwege de gunstige bijtelling ben ik daar maandelijks 120-130 euro aan kwijt. Dus vrijwel verwaarloosbaar.

• Maffo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-11 11:30
Ook maar een keer tijd om een lijstje te plaatsen, in januari begonnen:

Members only: title

Al met al dus erg tevreden met mijn eerste baan; ik heb gelijk een vast contract gekregen en er zit ook erg veel groei in de functie. Ik zie me er de komende jaren in ieder geval nog wel werken (leuke werksfeer en collega's).

Enige wat misschien laag over komt is het aantal vakantiedagen: 18 is niet heel veel. Daarnaast kan ik wel 4x 9u werken en daarmee elke week een dag vrij zijn.
De wettelijke vakantiedagen worden wel aangevuld in het persoonlijk budget waarmee ik zelf kan bepalen wat ik met het extra geld doen.

Wat vinden jullie?

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Maffo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:49:

***members only***

Al met al dus erg tevreden met mijn eerste baan; ik heb gelijk een vast contract gekregen en er zit ook erg veel groei in de functie. Ik zie me er de komende jaren in ieder geval nog wel werken (leuke werksfeer en collega's).

Enige wat misschien laag over komt is het aantal vakantiedagen: 18 is niet heel veel. Daarnaast kan ik wel 4x 9u werken en daarmee elke week een dag vrij zijn.
De wettelijke vakantiedagen worden wel aangevuld in het persoonlijk budget waarmee ik zelf kan bepalen wat ik met het extra geld doen.

Wat vinden jullie?
18 dagen is niet veel nee, het minimale wat je wettelijk verplicht moet krijgen. Geen mogelijkheden om dagen bij te kopen (tegen een normaal percentage), of 40 uur werken en die overuren opsparen?
Pensioeninleg van 615 door de werkgever is behoorlijk veel in mijn ogen (kan ook dat ik dat verkeerd zie hoor), zeker op jonge leeftijd en met dat salaris. Heb je dat zelf ergens zien staan (website pensioenfonds), of zelf berekend en misschien geen rekening gehouden met de franchise ofzo? :p

Dat persoonlijke budget van 588 is heel mooi, maar kantekening is wel dat daar 200 euro vakantiegeld in verwerkt zit. Maar alsnog een mooi bedrag van 4.5k per jaar. Is dat echt geheel vrij (auto van rijden, laten uitbetalen) te besteden, of is het toch wel de bedoeling dat je dat aan iets van cursussen/opleidingen besteed?

• Slavink89
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-11 08:59
Members only:

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-11 06:37
Maffo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:49:

***members only***

Wat vinden jullie?
Goed salaris op jouw leeftijd en het 4x9 werken compenseert je vakantiedagen echt wel. Lijkt erg op voorwaarden bij de overheid.
Ik denk dat je ook heel erg blij mag zijn met je ns businesscard. In de weekenden gratis reizen kan je veel opleveren.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

@Slavink89 Toch denk ik dat je een van de meest waardevolle papiertjes op zak hebt en dat er (zeker in Zuid Holland!) veel meer uitdaging (en beloning) voor jou te halen zou kunnen zijn. Hiervoor zou je gewoon eens rond moeten gaan kijken in de Oil & Energy sector.

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11 10:57
Ik heb deze week contractbespreking en vraag mij af of ik in aanmerking kom voor verhoging.

Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO Niveau 2
Werkervaring: 14 jaar
Certificaten: ITIL V3, MCSA Windows 7 (70-680 + 70-685)
Werkgever: Detachering (inmiddels 4 jaar)
Vorige functie: Servicedesk (3 jaar en 4 maanden)
Huidige functie: Werkplekbeheer (6 maanden)

Vakantiedagen: 20 denk ik, niet zeker.
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja,
Leaseauto: Ja
Werkweek: +/-43 uur
Pensioenregeling: word via werk geregeld
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige kilometervergoeding, certificaten halen op kosten van bedrijf
Regio: Utrecht
Reistijd: 1 uur zonder file

Maand salaris (bruto): 1900

Ik lees dat werkplekbeheerders meer krijgen dan servicedesk medewerkers maar houd dit dan in dat ik verhoging mag vragen/verwachten?

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:09

Kraz

Saving the world

mugenmarco schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:50:
Ik heb deze week contractbespreking en vraag mij af of ik in aanmerking kom voor verhoging.

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige kilometervergoeding, certificaten halen op kosten van bedrijf

Ik lees dat werkplekbeheerders meer krijgen dan servicedesk medewerkers maar houd dit dan in dat ik verhoging mag vragen/verwachten?
Ik weet zeker dat je sowieso wel wat meer kunt vragen ja.
Toen ik dezelfde leeftijd had, had ik 800 euro bruto meer per maand.

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:14
mugenmarco schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 09:50:

Ik ben het het met Kraz eens, voor 30 jaar met 14 jaar werkervaring zeker.

Ik ben net 30 geworden werk nu 6 maanden als IT consultant en zit meer dan 600+ op 36u. Ik heb net 2 jaar werkervaring in de IT. Moet ik er wel bij zeggen dat ik in mijn 2e jaar HBO zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Zaratrass op 27-03-2018 10:08 ]

• Voodoo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11 09:02

Voodoo

Lurker

.

[ Voor 101% gewijzigd door Voodoo op 28-03-2018 12:01 ]

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:47
Denk niet dat je mag klagen voor een starter

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-11 16:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

Een behoorlijk salaris voor een starter, zeker met een studie waar geen grote behoefte aan is. Netjes :)

• stervis
  • Laatst online: 06-11 13:49
Zeer netjes! Ik zit na 9 maanden werkervaring ook rond jouw salaris. Zeker niet slecht voor een start.

Moo, I say.

• dvl-2
Je brutoloon is wel behoorlijk maar die reiskostenvergoeding is dan wel weer karig. 900euro p/j (zal netto zijn) tov 30min reistijd met de auto (=40km?) kom je op 5 a 6c per km.

Geen idee hoe dit geregeld is en of dat je je keuzebudget kan aanspreken om dit aan te vullen tot 19c/km maar op deze manier kost het je veel geld om van en naar je werk te komen.

• Voodoo

Voodoo

Lurker

dvl-2 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 10:55:
Je brutoloon is wel behoorlijk maar die reiskostenvergoeding is dan wel weer karig. 900euro p/j (zal netto zijn) tov 30min reistijd met de auto (=40km?) kom je op 5 a 6c per km.

Geen idee hoe dit geregeld is en of dat je je keuzebudget kan aanspreken om dit aan te vullen tot 19c/km maar op deze manier kost het je veel geld om van en naar je werk te komen.
Je zit in de buurt, en hebt een goed punt. De Nederlandse overheid (gemeente in mijn geval) gaat uit van een km vergoeding van 9 ct/km (wat inderdaad netto is). Dit vul ik (netto) aan naar 19ct/km met het keuzebudget. Dit keuzebudget kan besteed worden aan deze km vergoeding, extra vakantiedagen kopen en bekostiging van studiegelden. Alle restanten komen (bruto) bovenop mijn salaris.

Edit: rekenfout met kmvergoeding, aangepast in OP.

[ Voor 3% gewijzigd door Voodoo op 27-03-2018 11:03 ]

• dvl-2
CtrAltDelicious schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:00:
[...]

Je zit in de buurt, en hebt een goed punt. De Nederlandse overheid (gemeente in mijn geval) gaat uit van een km vergoeding van 9 ct/km (wat inderdaad netto is). Dit vul ik (netto) aan naar 19ct/km met het keuzebudget. Dit keuzebudget kan besteed worden aan deze km vergoeding, extra vakantiedagen kopen en bekostiging van studiegelden. Alle restanten komen (bruto) bovenop mijn salaris.

Edit: rekenfout met kmvergoeding, aangepast in OP.
29km enkele reis in 30min :+

Verder is de regeling me duidelijk - al twijfel ik of dat je dat keuzebudget (€5850) volledig bij je 'package' moet optellen aangezien cursussen ed hier ook van betaald worden. Samen met de €1250 die gebruikt om je km-vergoeding aan te vullen naar 19c/km blijft er wellicht 3-4000 euro 'over' dat bruto uitgekeerd word.

Hoe dan ook - het is een erg mooi salaris voor een starter! (Ik had het niet als starter, ook HBO- BK).

• Voodoo

Voodoo

Lurker

dvl-2 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 11:13:
[...]
29km enkele reis in 30min :+
Altijd fijn dat de werkgever uitgaat van de zogenaamde snelste route, en je zelf wat binnenwegen kent :9
Cursusgelden zijn tot dusver 100% betaald door de werkgever, dus daar is geen keuzebudget aan te pas gekomen

[ Voor 20% gewijzigd door Voodoo op 27-03-2018 11:18 ]

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-11 21:48
Members only:

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 14:14
Ben je de enige architect of meedenkend senior developer?

Even niets...

• NetXtreme
  • Laatst online: 06-11 21:48
Nee, zijn met een handje vol developers mixed qua leeftijd, waarvan ik er wel het langste werk.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Reistijd: 50 km/30 min
Grappig. Ik heb het precies andersom: 30 km / 50 min.... Zie daar een van de verschillen tussen de Randstad en de buitengebieden. Op papier is het zelfs nog erger, want mijn woonplaats ligt letterlijk tegen Rotterdam, waar ik werk, aan. En dus toch 30 km en in de praktijk zo'n 50 minuten... .

• scosec
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-11 13:02
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door scosec op 27-03-2018 14:02 ]

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 14:14
NetXtreme schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 13:41:
Nee, zijn met een handje vol developers mixed qua leeftijd, waarvan ik er wel het langste werk.
Dus je hebt wel een soort natuurlijk Architectschap, maar bent niet in je eentje verantwoordelijk voor alle architecturele zaken in het bedrijf? Want voor een senior developer met wat design capaciteiten vind ik dat salaris (icm met het feit dat je in Groningen werkt) niet super slecht. Kan wel meer, maar dan zul je ook meer verantwoordelijkheid op je moeten nemen gok ik.

Even niets...

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-11 20:19
Dit heb ik nog nooit gedaan, maar ben nu toch wel even benieuwd.

Members only:

Aanbod gekregen van andere partij, richting digitaal productmanagement. Stap die ik normaal niet zou kunnen zetten behalve door er in te rollen op deze manier. Alles bij elkaar opgeteld zou ik er 150 euro bruto op vooruit gaan maar ook een enorme mooie stap om me daar in verder te ontwikkelen. Wat zouden jullie doen?

• liptonicee
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 09-11 10:07
Huidig
Members only:

Nieuw aanbod binnen de sector:

Members only:

Een zeer interessant aanbod en riante ondersteuning langs de kant van de nieuwe werkgever voor verhuizing richting de nieuwe werklocatie.

• Garyu
  • Laatst online: 09-11 11:48

Garyu

WW

KaiseRRuby schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:21:
Dit heb ik nog nooit gedaan, maar ben nu toch wel even benieuwd.

***members only***

Aanbod gekregen van andere partij, richting digitaal productmanagement. Stap die ik normaal niet zou kunnen zetten behalve door er in te rollen op deze manier. Alles bij elkaar opgeteld zou ik er 150 euro bruto op vooruit gaan maar ook een enorme mooie stap om me daar in verder te ontwikkelen. Wat zouden jullie doen?
Van KAM/sales naar Productmanager lijkt me een prima stap. Bevalt het je niet kan je altijd verder in de sales, dus als het je interessant lijkt zou ik het zeker doen!

[ Voor 61% gewijzigd door Garyu op 27-03-2018 15:24 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Garyu
  • Laatst online: 09-11 11:48

Garyu

WW

liptonicee schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:24:
Huidig

***members only***

Nieuw aanbod binnen de sector:

***members only***

Een zeer interessant aanbod en riante ondersteuning langs de kant van de nieuwe werkgever voor verhuizing richting de nieuwe werklocatie.
Heel nice! En inderdaad 2u enkeltje lijkt me een gevalletje snel verhuizen, maar dan prima. Riant salaris voor je leeftijd, in een vergelijkbare job?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1 ... 82 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.