Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.723 views

• Stephanvr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:15
[quote]ShadowWorrier schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:48:

Netjes! Ik doe tegenwoordig hetzelfde en ik zit qua salaris op de helft :)
-> 27 jaar, Security Officer (met additionele rol als privacy officer)

• ShadowWorrier
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-10-2024
nldls schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:16:
[...]

Geen pensioen of niet bekend hoeveel?
Overigens mooi pakket verder.
Ik heb wel pensioen maar ik heb geen idee wat het kost, staat mij iets van 8% eigen inleg bij maar pin mij er niet op vast (ja is slecht, ik weet het)

• Shmorky
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-10 10:54
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO Communicatie + MCSD
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Full-stack developer (.NET + Web)
• Werkgever/branche: Detachering (voornamelijk bij de Rijksoverheid)
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Uren/week: 36 (4x9)
• Reistijd: 30m - 1u
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3800
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: € ?
• Mobiliteit per jaar: Geen budget. Auto obv goedkeuring baas (Volvo V40 nu, binnenkort een Tesla Model 3)
• Overige: 22 vakantiedagen (van 9 uur)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 52.000 (+ whatever een leaseauto kost)
• Winstdeling/bonus: NVT
#rateme

• Sunnie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-11 13:51
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: WO + MCSE + PSM
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Privacy Consultant
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Uren/week: 40
• Reistijd: 20 min
• Werkdruk: Gemiddeld/hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2600
• Dertiende/veertiende maand: -
• Pensioeninleg per jaar: 60/40
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: Laptop, 30 vakantiedagen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33400
• Winstdeling/bonus: 10%

Verwijderd

Is het leuk om eens buitenlandse tarieven te horen hier?

Ik heb de afgelopen 2 jaar in Polen in de ICT gewerkt voor een multinational die alle "talen" hier verzameld heeft, en verhuis eind deze maand door naar het Finse hoofdkantoor.

• roda_djavulen
  • Laatst online: 05-11 19:33
@Verwijderd Laat maar horen :p

Verwijderd

Polen, cost of living erg laag:
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Finland, cost of living gelijk aan Nederland:
Members only: title

Werkervaring naar tijdsverloop aangepast. PS mijn werkervaring komt van werk&hobby. Opleidingsverleden niet representatief voor denkvermogen :+

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-11 12:10
Ondertussen alweer even een nieuwe baan.
Members only:

• roda_djavulen
  • Laatst online: 05-11 19:33
@Verwijderd Bedankt, is meer dan ik verwacht had moet ik zeggen.

Verwijderd

roda_djavulen schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:50:
@Verwijderd Bedankt, is meer dan ik verwacht had moet ik zeggen.
Het verschil in salaris tussen Poolse werknemers en buitenlandse is ook wel vrij groot. Een groot deel zit in "language addition". Plus mijn werkgever is niet Pools, dat helpt ook mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2018 10:55 ]

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:38:
[...]

Polen, cost of living erg laag:

***members only***

***members only***

Werkervaring naar tijdsverloop aangepast. PS mijn werkervaring komt van werk&hobby. Opleidingsverleden niet representatief voor denkvermogen :+
Woon je ook fulltime in het buitenland? Houd er rekening mee dat je geen AOW opbouwt over de jaren dat je niet in Nederland woont. Dus als je ook niet weet hoeveel pensioen je opbouwt, kan dat voor lelijke verassingen zorgen als je straks met pensioen gaat.

Verwijderd

Z___Z schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 11:10:
[...]

Woon je ook fulltime in het buitenland? Houd er rekening mee dat je geen AOW opbouwt over de jaren dat je niet in Nederland woont. Dus als je ook niet weet hoeveel pensioen je opbouwt, kan dat voor lelijke verassingen zorgen als je straks met pensioen gaat.
Ja, ik ben me op de hoogte van de regels die ingingen toen ik nederland verliet. Maar ik heb mijn pensioen prive georganiseerd - alles wat er van de werkgever/buitenlandse overheid bovenop komt is "extra" (vanuit Polen is dat bijna niets, Finland is sociaal wel zeer goed georganiseerd)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2018 11:16 ]

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 10:38:
[...]
Dat vind ik een lastige, hoe ga je 'cost of living' definieren?
Je kan wel vergelijkingen vinden zoals hier ik hoop dat je weinig alcohol drinkt.., maar dingen als gezondheidszorg, huizenmarkt (prijs, HRA) en pensioen etc zitten daar maar amper in verwerkt, en dan heb je het nog niet over de kwaliteit van bepaalde voorzieningen.

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-11 13:55
ShadowWorrier schreef op zondag 4 maart 2018 @ 20:48:
1. Wie ben je:
• Leeftijd:32
• Opleiding:Wo Information science
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-nederland

2. Wat doe je:
• Functie: IT Security officer
• Werkgever/branche: retail
• (Werk) Locatie(s): Noord-nederland
• Reistijd: 30m
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 6100
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: Ja, dertiende maand
• Pensioeninleg per jaar: € ?
• Mobiliteit per jaar: € 230/maand reiskostenvergoeding, geen leaseauto
• Overige: 40 vakantiedagen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~80.000
• Winstdeling/bonus: € nvt

8 jaar geleden helemaal onderaan begonnen maar mooie stappen gemaakt door te switchen bij verschillende werkgevers :) los van financieel ook inhoudelijk helemaal op mijn plek
Leuk salaris. Het is meer dan € ~80.000

(((6100*12)*1,08)+6100)= € 85.156 met mobiliteit = € 87.916 en 40 vakantiedagen! Wat is dit voor droombedrijf?

GoT, You have to love it!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

matthewk schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:25:
België. Er is een verdrag tussen BE en NL dat je belastingen betaalt in het land waarin je het meeste van je werkzaamheden uitvoert.

Ik betaal in België voor mijn CLA shooting break full option 130 euro per maand. Dat noem ik geen drol voor een auto van 40k.
Ik gok dat de auto daarmee op Belgische platen staat? Indien ja, lees dan dit eens:

https://www.belastingdien..._met_buitenlands_kenteken
https://www.belastingdien...ng/werknemersvrijstelling
https://www.telegraaf.nl/...-heffen-op-belgische-auto (snelle google tocht)

Als hij op een gele plaat staat is er niks aan de hand natuurlijk, maar gezien 40k+full option gok ik belgische kentekenplaten :)

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

elevator schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 03:59:
[...]

Ik gok dat de auto daarmee op Belgische platen staat? Indien ja, lees dan dit eens:

https://www.belastingdien..._met_buitenlands_kenteken
https://www.belastingdien...ng/werknemersvrijstelling
https://www.telegraaf.nl/...-heffen-op-belgische-auto (snelle google tocht)

Als hij op een gele plaat staat is er niks aan de hand natuurlijk, maar gezien 40k+full option gok ik belgische kentekenplaten :)
Nvt als je je werkzaamheden in België uitvoert. Ik heb helaas ook het ongunstige Bruto / Netto regeltje qua loon (België's loonlast is ontzettend zwaar), maar neen ik betaal al enkele Jaren helemaal niets aan het einde van het jaar buiten het Belgische VAA.

Consultant - Autogek

• elevator
  • Niet online

elevator

matthewk schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:09:
Nvt als je je werkzaamheden in België uitvoert. Ik heb helaas ook het ongunstige Bruto / Netto regeltje qua loon (België's loonlast is ontzettend zwaar), maar neen ik betaal al enkele Jaren helemaal niets aan het einde van het jaar buiten het Belgische VAA.
Ik denk dat je dan de bijtelling (vaa in belgie) en de bpm (belasting op autos die rond mogen rijden in nederland) verwart.

De BPM (waar mijn linkjes over gaan) staan los van waar je werkgever zit, maar heeft te maken met in welk land jij woont. De BPM is ook een eenmalige belasting per auto, en niet een jaarlijkse heffing op je inkomsten.

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Ow te snel gelezen dacht dat het over bijtelling ging. Hij staat idd op Belgische platen, de cataloguswaarde is ook de Belgische (zonder BPM).

Het artikel hierboven is deels correct. Ik heb met de belasting gesproken (in Heerlen) en de BPM is enkel van toepassing als je de meeste van jouw km's in Nederland maakt. De belastingsdienst kan hiervan gegevens opvragen bij de werkgever wel, dus ik moet mijn agenda altijd up-to-date houden.

Gezien ik het meeste in België rijdt hoef ik geen BPM te betalen.

Heb trouwens ondertussen een beter aanbod gekregen:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: WO
• Werkervaring: 3 Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Testing consultant
• (Werk) Locatie(s): Brussel, verschillende klanten
• Reistijd: 1
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2850
• Dertiende/veertiende maand:Ja
• Pensioeninleg per jaar: 8%
• Mobiliteit per jaar: zelfde: Mercedes cla leasing met VAA in België en zonder BPM

Vrij leuk dus

[ Voor 47% gewijzigd door matthewk op 07-03-2018 08:33 ]

Consultant - Autogek

• elevator
  • Niet online

elevator

Je woont in Limburg, hebt een kantoor job voor een bank als ik het goed begrijp, dus pendel je niet tussen klanten in. Dan heb je ofwel prive vrijwel niks aan die auto (want je rijd nauwelijks prive) en is je vaa dus weer erg veel (130 euro / maand voor iets wat je niet gebriukt), of je werkgever is ver weg wat de prive km's compenseert.

Soit, wou het alleen even aangeven. Ik woon zelf ook op 10km van de Belgische grens, voor een organisatie in beide landen actief. Dan ga je ook wel eens rondkijken naar de mogelijkheden om de ideale mix te hebben maar in de praktijk valt het zodra je gaat mixen/matchen nogal tegen. Logischerwijs :P)

• matthewk

matthewk

Ubernoob

elevator schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 08:30:
Je woont in Limburg, hebt een kantoor job voor een bank als ik het goed begrijp, dus pendel je niet tussen klanten in. Dan heb je ofwel prive vrijwel niks aan die auto (want je rijd nauwelijks prive) en is je vaa dus weer erg veel (130 euro / maand voor iets wat je niet gebriukt), of je werkgever is ver weg wat de prive km's compenseert.

Soit, wou het alleen even aangeven. Ik woon zelf ook op 10km van de Belgische grens, voor een organisatie in beide landen actief. Dan ga je ook wel eens rondkijken naar de mogelijkheden om de ideale mix te hebben maar in de praktijk valt het zodra je gaat mixen/matchen nogal tegen. Logischerwijs :P)
Ik woon net op de grens, en pendel naar Brussel.... Shit vergeten erin te zetten. Dat is dus 1000 km per week :p Ik weiger in Brussel te gaan wonen, smerige snertstad.

Ik ga ook naar verschillende klanten toe ;)

Consultant - Autogek

Verwijderd

Pieter van Ras schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 19:26:
[...]

Dat vind ik een lastige, hoe ga je 'cost of living' definieren?
Je kan wel vergelijkingen vinden zoals hier ik hoop dat je weinig alcohol drinkt.., maar dingen als gezondheidszorg, huizenmarkt (prijs, HRA) en pensioen etc zitten daar maar amper in verwerkt, en dan heb je het nog niet over de kwaliteit van bepaalde voorzieningen.
Ik maak de cost of living vergelijk op eigen ervaringen - die websites zijn "leuk" maar niet meer dan dat. De prijsverschillen tussen Finland globaal en Helsinki zijn daar te groot voor.

Alcohol is inderdaad duur, de voorzieningen en "mindstate" in het geheel van Finland en de Finnen zijn eigenlijk erg gelijk aan Nederland.

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:17

Thompson

Beeromaniac

Members only:

Zeker niet ontevreden over, gezien ik nooit echt een opleiding heb afgemaakt. Inmiddels 5 jaar bij dit bedrijf en omhoog gewerkt tot deze functie (hiervoor op productie afdeling, eerst als operator en later als supervisor). Dit jaar nog 250 bruto salaris verhoging na afronden van een groot project.
Dit jaar ga ik me ook meer richten op een aantal ICT/automatiserings projecten en mag ook cursussen, door de baas betaald, daarvoor volgen. Indien ik me waardevol kan maken hierin zit er volgend jaar waarschijnlijk wel weer een zelfde verhoging á 250 bruto in.

Beeromaniac

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:05
. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO (grafisch vormgeving)
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Office Manager
• Reistijd: 15 minuten (auto) 30 minuten (OV)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1700
• Mobiliteit: geen
• dertiende maand: nee
• pensioen: nee

Morgen een beoordelingsgesprek aangezien ik voor 2 bedrijven werk (particuliere klanten en zakelijke klanten).
En ik naar mijn idee te weinig verdien.

Wat doe ik:
Reparaties laptops/smartphones, eerstelijns problemen, telefoon (gemiddeld 40-50 per dag), Kantoor onderhoud (karton, RMA's, bestellingen bijwerken etc.) afspraken inplannen voor collega's en nog wat dingen waar ik nu niet op kan komen.

Verwijderd

Knamix schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 12:09:

2. Wat doe je:
• Functie: Office Manager

Wat doe ik:
Reparaties laptops/smartphones, eerstelijns problemen, telefoon (gemiddeld 40-50 per dag), Kantoor onderhoud (karton, RMA's, bestellingen bijwerken etc.) afspraken inplannen voor collega's en nog wat dingen waar ik nu niet op kan komen.
Office manager is in mijn ogen een hippe term voor secretaresse. Net als dat interieur verzorger schoonmaker is.
Wat jij doet is ook gewoon deels servicedesk werk.

Succes met je gesprek, hopelijk haal je er wat uit. Want dat mag best.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2018 12:12 ]

• CyberDonky
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-11 14:14

CyberDonky

DealBytes

Ik ben zeker tevreden met mijn arbeidsvoorwaarden! :D

Members only:

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:18
2h reizen? Enkel of retour?

• CyberDonky
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-11 14:14

CyberDonky

DealBytes

Retour :)

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Salaris is ok, secundaire arbeidsvoorwaarden slecht (weet niet hoe je pensioen is).
Geen 13e maand of bonus is raar in de detachering. Auto van de zaak is blijkbaar belangrijk voor je (ik heb zelf liever hoger salaris).

[ Voor 13% gewijzigd door DeveloperNL op 08-03-2018 13:27 ]

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Members only:

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:49
@BigSmurf Is toch geen slecht salaris op je 25e met 3jr (FT) werkervaring. Ik weet niet met hoeveel je bent begonnen en wat nu de verwachting is voor de komende jaren maar ik denk niet dat je veel meer kan krijgen als je nu zou switchen...

En plezier/uitdaging wint het (bijna) altijd van $$ :)

• BigSmurf
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@Road-runner83 Zeker niet slecht gezien leeftijd en werkervaring. Alles bij elkaar ben ik ook best tevreden waar ik nu sta, en ik wil ook niet switchen, want plezier (en ook genoeg uitdaging, belangrijke drijfveer).

Maar als ik m'n totaalpakket vergelijk met hoogopgeleide vrienden in dezelfde branche (daar heb ik er dan toevallig een paar van, wat vergelijken wat makkelijker maakt) en ook met oud-collega's die ik nog weleens spreek, dan vind ik het wel iets tegenvallen. Niet zo zeer het brutosalaris, maar met name het ontbreken van een 13e maand en representatieve winstdeling (organisatie doet het echt goed namelijk) scheelt toch aardig wat. Daarnaast vind ik het bijzonder dat als je grote, complexe projecten succesvol maakt en echt meer verantwoordelijkheid op je neemt dan collega's (en dat ook wordt erkend), je daar financieel niets van merkt. Onze salarisontwikkeling is behoorlijk transparant, en ik zit nu gewoon op gemiddeld. Hoe leuk je je werk ook vindt, bovengemiddeld presteren (met erkenning dus), maar gemiddelde financiële ontwikkeling ervaart iedereen denk ik ergens wel als een gebrek aan waardering.

Maar genoeg "geklaagd", ik ben op zich gewoon happy, en we zien wel waar we over een paar jaar staan. Genoeg mensen die dagelijks met tegenzin naar hun werk gaan. Ik niet. :)

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-11 23:34
Update inclusief nieuwe verantwoordelijkheden

Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Awesomo4k op 09-03-2018 15:52 ]

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:12
Als je die cursus MS Access nog moet doen, dan zou ik hem nog niet bij je certificaten neerzetten. Je hebt het certificaat dan nog niet.

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-11 23:34
Mijre schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 17:28:
Als je die cursus MS Access nog moet doen, dan zou ik hem nog niet bij je certificaten neerzetten. Je hebt het certificaat dan nog niet.
Ik heb het even duidelijker gemaakt. Bedankt voor je opmerking. 8)

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:12
Awesomo4k schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:44:
[...]

Ik heb het even duidelijker gemaakt. Bedankt voor je opmerking. 8)
Top. Dan kun je mijn eerdere bericht als niet geplaatst beschouwen :-)

• Black!
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-11 15:18
Members only:

Ik heb recent de kans om mee te starten als Junior IT-Architect onder leiding van een Senior (> 15 jaar ervaring als Architect). Mobiliteitsbudget laat ik uitbetalen gezien de beperkte aantal KM per maand (ca. 1200). Bij vorige werkgevers waren certificaten nooit echt belangrijk, de nieuwe werkgever hecht hier iets meer waarde aan en in het kader van de doorgroei functie hier nu actief mee bezig.

Verwijderd

Sunnie schreef op maandag 5 maart 2018 @ 23:21:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Volgens mij had er nog niemand gereageerd. Voor zover ik er zicht op heb: Lijkt me redelijk, niet heel laag of hoog.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2018 16:42 ]

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11 11:57

BombaAriba

Ondertitel

Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:40:
[...]

Volgens mij had er nog niemand gereageerd. Voor zover ik er zicht op heb: Lijkt me redelijk, niet heel laag of hoog.
Zonder mobiliteit en bonus kan er wel 400-500 bij. Moet je alleen even goed kijken.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Verwijderd

Black! schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 16:29:
***members only***

Ik heb recent de kans om mee te starten als Junior IT-Architect onder leiding van een Senior (> 15 jaar ervaring als Architect). Mobiliteitsbudget laat ik uitbetalen gezien de beperkte aantal KM per maand (ca. 1200). Bij vorige werkgevers waren certificaten nooit echt belangrijk, de nieuwe werkgever hecht hier iets meer waarde aan en in het kader van de doorgroei functie hier nu actief mee bezig.
Je bent 29 en hebt 10 jaar relevante werkervaring? Full-time?
Ik heb hetzelfde scala aan opleidingen, alleen dan bedrijfskundige informatica ipv management & security, heb het meeste in verkorte trajecten kunnen doen + vroege leerling en ik was met mijn 23e afgestudeerd, vrij knap als je dus met je 19e die studies af hebt gerond :p
Hooguit 7 jaar relevante (full-time) werkervaring dus als ik het zo zie.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 17:48:
[...]

Of het full-time is maakt mijns inziens niet heel veel uit. Als je (bijvoorbeeld) vier dagen werkt kom je net zo goed in de situaties terecht die buiten je comfort zone liggen en waarvan je leert. Wellicht is het leerrendement zelfs wat groter als je meer tijd hebt voor bezinning in plaats van fulltime aan de bak en voornamelijk bijkomen in het weekend. Zeker als je net start.
ik was met mijn 23e afgestudeerd, vrij knap als je dus met je 19e die studies af hebt gerond :p
Werkervaring doe je niet per definitie pas op als je je studies hebt afgerond.

Om mijzelf als voorbeeld te nemen: ik stond vanaf mijn 19e voor de klas in het voortgezet onderwijs. Eerst drie dagen in de week, binnen een jaar opgeschaald naar vier dagen per week. Op mijn 23e ben ik begonnen met mijn opleiding tot docent, op mijn 28e afgerond. Ik ben nu 32 en heb 13 jaar relevante werkervaring, niet pas 4 omdat ik 4 jaar geleden mijn studie heb afgerond.

Uitzonderlijk, wellicht. Maar het kan :)

[ Voor 7% gewijzigd door Gizz op 09-03-2018 18:15 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• Black!
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-11 15:18
Ik heb hetzelfde scala aan opleidingen, alleen dan bedrijfskundige informatica ipv management & security, heb het meeste in verkorte trajecten kunnen doen + vroege leerling en ik was met mijn 23e afgestudeerd, vrij knap als je dus met je 19e die studies af hebt gerond :p
Ik heb MBO3 afgerond toen ik 19 was en ben toen als systeembeheer begonnen. Daarna MBO4 via deeltijd gedaan en HBO als avondopleiding aan de Fontys. Al die minstens 32 tot 40 uur per week gewerkt. Dus ja die jaren tel ik als full-time mee :) Momenteel aan het kijken om ook aan de Open Universiteit een master te halen middels een avondopleiding.

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:55
Gizz schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 18:10:
[...]

Of het full-time is maakt mijns inziens niet heel veel uit. Als je (bijvoorbeeld) vier dagen werkt kom je net zo goed in de situaties terecht die buiten je comfort zone liggen en waarvan je leert. Wellicht is het leerrendement zelfs wat groter als je meer tijd hebt voor bezinning in plaats van fulltime aan de bak en voornamelijk bijkomen in het weekend. Zeker als je net start.

[...]
Eerst drie dagen in de week, binnen een jaar opgeschaald naar vier dagen per week.
Dat zijn toch steeds geen volledige werkweken van 40 uur? Dus ook geen volledige jaren aan werkervaring.

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-11 09:53

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Het Fantoom schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 00:58:
[...]

Dat zijn toch steeds geen volledige werkweken van 40 uur? Dus ook geen volledige jaren aan werkervaring.
Ik vind dat het meer te maken heeft met wat voor werk je doet, als je jaren vakkenvuller bent is dat geen relevante werkervaring. Echter in bovenstaande gevallen vind ik dat wel. 24 of 32uur mag je best meetellen..

Ps ik werk, net als vele anderen, 36uur (= fulltime cao), dat is ook geen 40. Telt mijn ervaring dan ook niet?

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-11 15:13

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

En ik werk bijna structureel 45 a 50 uur per week al jarenlang. Bouw ik dan meer jaren op?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Paralectic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-11 10:12
[...]

Dus je hebt 0 werkervaring als je 40 jaar lang 32 uur per week werkt? logisch :)

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:01

Zenix

BOE!

[...]

Bij overheid en zorg is 36 uur de norm. Dus je wilt zeggen dat die mensen allemaal niet fulltime werken? :7

• Het Fantoom
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 07:23:
En ik werk bijna structureel 45 a 50 uur per week al jarenlang. Bouw ik dan meer jaren op?
Ja, in pincipe wel.
Paralectic schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 10:49:
[...]
Dus je hebt 0 werkervaring als je 40 jaar lang 32 uur per week werkt? logisch :)
Nee dan heb je bij elkaar opgeteld 32 jaar werkervaring ipv 40.
Zenix schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 11:54:
[...]

Bij overheid en zorg is 36 uur de norm. Dus je wilt zeggen dat die mensen allemaal niet fulltime werken? :7
Nee ik vind van niet. :)
Nou is het natuurlijk niet allemaal zo strikt te nemen, maar je maakt mij ook niet wijs dat iemand die 10 jaar lange halve weken heeft gedraaid net zoveel werkervaring heeft opgedaan dan iemand die 10 jaar lang fulltime werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Het Fantoom op 10-03-2018 12:44 ]

• Paralectic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 08-11 10:12
Het Fantoom schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:41:
[...]

Ja, in pincipe wel.

[...]

Nee dan heb je bij elkaar opgeteld 32 jaar werkervaring ipv 40.

[...]

:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het Fantoom schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:41:
[...]
Nou is het natuurlijk niet allemaal zo strikt te nemen, maar je maakt mij ook niet wijs dat iemand die 10 jaar lange halve weken heeft gedraaid net zoveel werkervaring heeft opgedaan dan iemand die 10 jaar lang fulltime werkt.
Ik heb liever iemand die tien jaar 20 uur per week aan verschillende projecten parallel heeft gewerkt dan iemand die 7,5 jaar full time aan één project tegelijkertijd gewerkt heeft in mijn team. Verschillende omgevingen zien en belangen afwegen is ontzettend veel waard.

Ik ga ook mee in de gedachte van athletes boven experts.

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11 11:57

BombaAriba

Ondertitel

ANdrode schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 12:51:
[...]

Ik heb liever iemand die tien jaar 20 uur per week aan verschillende projecten parallel heeft gewerkt dan iemand die 7,5 jaar full time aan één project tegelijkertijd gewerkt heeft in mijn team. Verschillende omgevingen zien en belangen afwegen is ontzettend veel waard.

Ik ga ook mee in de gedachte van athletes boven experts.
Dat is ook niet echt een goede vergelijking. Je zou dan iemand die verschillende projecten doet voor 40u per week moeten vergelijken met iemand die verschillende projecten doet voor 20u per week. Uiteraard heeft de gene die 40u werkt dan meer werkervaring dan de gene die maar 20u werkt.

Het is alleen de vraag of je het ook anders moet gaan rekenen en noteren hier als iemand 32/36/40 werkt voor de jaren werkervaring. Dat gaat denk ik een beetje ver.

Dat gezegd hebbende reken ik zaken als een bijbaan bij AH ook niet mee terwijl sommige dat wel al als werkervaring tellen. Dat zorgt ook voor scheve vergelijkingen.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

• frankwopereis
  • Laatst online: 06-11 09:53

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

BombaAriba schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 15:08:
[...]
Dat is ook niet echt een goede vergelijking. Je zou dan iemand die verschillende projecten doet voor 40u per week moeten vergelijken met iemand die verschillende projecten doet voor 20u per week. Uiteraard heeft de gene die 40u werkt dan meer werkervaring dan de gene die maar 20u werkt.
Dat hoeft ook niet zo te zijn. Verschillende projecten, teams, omgevingen, doorlooptijden, tempo’s, niveaus etc, etc.
Net als dat iedereen hier zijn eigen werkdruk hoog vind.. Natte vinger werk.. Moeilijk meetbaar en daardoor. Ijna niet vergelijkbaar.

Genoeg discussie denk ik? 8)7
Ps. ik ben ook wel van de discussie maar voldoende denk ik zo.
Modbreak:Hier eindigt inderdaad het offtopic uitstapje over wat meetelt als jaren werkervaring.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 10-03-2018 19:22 ]

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 10:05
-

[ Voor 102% gewijzigd door HarmoniousVibe op 04-06-2018 08:30 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Het Fantoom
*knip zie modbreak hierboven*

[ Voor 85% gewijzigd door Rukapul op 12-03-2018 12:26 ]

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00

[ Voor 89% gewijzigd door Rukapul op 12-03-2018 12:26 ]

• Het Fantoom

[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 12-03-2018 12:26 ]

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 10:05

[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 12-03-2018 12:26 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:35
Members only:

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Niet verkeerd! Hoe heb je de combi opleiding, werkervaring en leeftijd voor elkaar gekregen?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-11 15:23

Koppensneller

winterrrrrr

En weer de jaarlijkse update gehad:

Members only:

Promotie gehad, dus een salarisschaal omhoog. Het plafond ligt weer wat hoger :)

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 22:54
Members only:

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:35
Olaf van der Spek schreef op maandag 12 maart 2018 @ 10:43:
[...]

Niet verkeerd! Hoe heb je de combi opleiding, werkervaring en leeftijd voor elkaar gekregen?
Bedankt! Als je alles nominaal doet ben je al op 23/24 jaar klaar met alle opleidingen bij elkaar. Bij de big four op redelijk jonge leeftijd gestart nadat ik mijn MSc had afgerond. Tijdens het werken heb ik de post master behaald. Daarna overstap gemaakt naar het bedrijfsleven.

• MerCy
  • Laatst online: 24-02 21:27
Members only:

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:18

Wok

Dakloos...

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Wok op 12-03-2018 15:35 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29

Woohooo

Smilie, James Smilie

Hoeveel leg in in je pensioen per maand?
Ik denk dat je iets op achteruit gaat zonder je leaseauto uitgaande van 20% inleg pensioen.

[ Voor 17% gewijzigd door Woohooo op 12-03-2018 16:02 ]

• ItMeAedri
Woohooo schreef op maandag 12 maart 2018 @ 16:00:
[...]

Hoeveel leg in in je pensioen per maand?
Ik denk dat je iets op achteruit gaat zonder je leaseauto uitgaande van 20% inleg pensioen.
Ik ga 150 tot 200,- per maand inleggen, hier ben ik nog niet helemaal over uit. Moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat je met je laatste zin bedoeld.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Sunnie schreef op maandag 5 maart 2018 @ 23:21:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik vind het maar dunnetjes hoor, Privacy is een hot topic op het moment. Als je je ogen opendoet denk ik dat je er toch zonder veel moeite minstens 20% op vooruit zou moeten kunnen

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:18

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Binnenkort een gesprek i.v.m. het aflopen van mijn contract, is 2000,- bruto een redelijk salaris om te vragen?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: MBO niveau 3 & 4 (Netwerkbeheer), CCNA (school certificaat), MTA Networking & Security fundamentals.
• Werkervaring: 8 maanden, waarvan 3 als 'Field Service Engineer', 5 maanden op een servicedesk.
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk medewerker
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Reistijd: 35-45 min enkele reis
• Werkdruk: redelijk hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1750
• Pensioeninleg per jaar: -
• Overige: Kilometervergoeding van 19 cent per km.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €23.000
• Winstdeling/bonus: -

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-11 14:14
- is niks? of - is, ik weet het niet? Want 1750 euro met heel veel goede secundaire arbeidsvoorwaarden is een heel ander plaatje dan 1750 euro kaal.

Even niets...

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29

Woohooo

Smilie, James Smilie

ItMeAedri schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:42:
[...]

Ik ga 150 tot 200,- per maand inleggen, hier ben ik nog niet helemaal over uit. Moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal begrijp wat je met je laatste zin bedoeld.
Hoe ben je tot het bedrag van 150 tot 200 gekomen?
Ik was zelf uitgegaan in je plaatje van 20% (€600).

• Sunnie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-11 13:51
GoldenSample schreef op maandag 12 maart 2018 @ 20:37:
[...]

Ik vind het maar dunnetjes hoor, Privacy is een hot topic op het moment. Als je je ogen opendoet denk ik dat je er toch zonder veel moeite minstens 20% op vooruit zou moeten kunnen
Ik ben ook niet helemaal tevreden over het salaris. Werkgever is echter best flexibel en enorm dicht in de buurt, wat in Gelderland nogal lastig is. Maar ben met je eens dat het salaris wel iets hoger kan, ook gezien alle spam met aanbiedingen op linkedin.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:45

dragonhaertt

@_'.'

Members only:

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• ItMeAedri
Woohooo schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:33:
[...]

Voor mijn berekening ga ik op het moment uit van ~5% van het maandsalaris. Afhankelijk van mijn uitgaven kan ik dit nog opschalen. 5% is wel het minimum.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:26
Woohooo schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 09:33:
[...]

20%? :o Dat soort percentages zie je alleen bij een middelloonregeling. Je zou eventueel ook kunnen inleggen op basis van de beschikbare premiestaffels.

Afbeeldingslocatie: https://www.financieelactief.nl/sites/default/files/Staffels%202018%20%282%29.jpg

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-10 15:41

Younes

Wie, Wat, Waar?

Members only:

...en waarom?

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:28
Ik kom 2k lager uit voor jouw package.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Het Fantoom
Faddermakker schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:44:
Ik kom 2k lager uit voor jouw package.
Dan reken je het OV-pasje niet mee.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:28
Het Fantoom schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:52:
[...]

Dan reken je het OV-pasje niet mee.
Dat staat niet gekwantificeerd :P

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Het Fantoom
Faddermakker schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 17:53:
[...]

Dat staat niet gekwantificeerd :P
Maar verklaart misschien wel het verschil. :)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-11 11:48

Garyu

WW

Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Garyu op 14-03-2018 21:42 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• AndRo555
  • Laatst online: 20:11
"buitenland" kan echt van alles zijn. Je salaris zegt nu echt letterlijk niets. 70k is een starter salaris in het ene land en genoeg om echt ruim te leven in een ander land.

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
AndRo555 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:19:
"buitenland" kan echt van alles zijn. Je salaris zegt nu echt letterlijk niets. 70k is een starter salaris in het ene land en genoeg om echt ruim te leven in een ander land.
Die 'all-in' bij uren per week en 'gecoverd' bij pensioeninleg zeggen ook vrij weinig :p

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-11 11:31
Na een tijd alleen meelezen hier dan mijn bijdrage:

Members only:

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-11 11:48

Garyu

WW

AndRo555 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 18:19:
OK, zal het even indammen naar buurland ;).

Aangezien het pensioenstelsel hier een beetje anders werkt dan in Nederland (het wettelijke pensioenstelsel IS het pensioenstelsel, dus daar wordt automatisch voor betaald), heb ik geen idee hoeveel geld er precies naar toe gaat. Belangrijk is hoeveel er gegarandeerd na m'n 65e weer terugkomt ;). Toch maar even opgezocht. Is 22.8%.

En als we dan toch al bezig zijn, all-in zegt inderdaad niet zoveel. In mijn geval is het netto zo'n 40-45 urige werkweek. In de zomermaanden is het ook wel minder, de drukste maanden zijn meestal Sept/Okt en Jan/Feb/Maart waar ook redelijk veel gereisd wordt, zo 1 keer per week tot 1 keer per twee weken naar verschillende Europese steden.

[ Voor 59% gewijzigd door Garyu op 14-03-2018 21:43 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kan dit "Pensioeninleg werkgever per jaar" worden? Momenteel lijkt het onduidelijk voor menigeen.

• Jealgu
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19:24
Dat dekt de lading niet, want zegt lang niet alles over de opbouw.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Jealgu schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:01:
De opbouw doet er dan ook niet toe, het gaat hier om de bepaling van jouw package. En daarvoor is alleen van belang wat de werkgever er in steekt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

AllSeeyinEye schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:10:
[...]

De opbouw doet er dan ook niet toe, het gaat hier om de bepaling van jouw package. En daarvoor is alleen van belang wat de werkgever er in steekt.
Tuurlijk maakt dat wel uit, als je verplicht wordt 300 euro aan eigen inkomen daar in te steken hou je minder vrij besteedbaar inkomen over. Dat is zeker relevant, ik heb toch ook veel liever 100 euro netto extra in de maand dan 100 euro aan belkosten vergoed.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dragonhaertt schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:14:
[...]

Tuurlijk maakt dat wel uit, als je verplicht wordt 300 euro aan eigen inkomen daar in te steken hou je minder vrij besteedbaar inkomen over. Dat is zeker relevant, ik heb toch ook veel liever 100 euro netto extra in de maand dan 100 euro aan belkosten vergoed.
Dat is voor jou wel relevant, maar niet voor in dit topic. Of je vermeld het er gewoon bij. Maar in de basis draait dit topic over: wat krijg je van je werkgever, in salaris en alles wat daarbij komt en wat een zekere waarde vertegenwoordigt. Dat gaat puur om bruto bedragen. Netto is volstrekt irrelevant hier.

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

AllSeeyinEye schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:16:
[...]

Dat is voor jou wel relevant, maar niet voor in dit topic. Of je vermeld het er gewoon bij. Maar in de basis draait dit topic over: wat krijg je van je werkgever, in salaris en alles wat daarbij komt en wat een zekere waarde vertegenwoordigt. Dat gaat puur om bruto bedragen. Netto is volstrekt irrelevant hier.
Er is een reden dat we leaseauto en laptop/telefoon van de zaak ook vernoemen hier. De startpost bevat toch ook niet alleen "Totaalpackage: €"

Of je uitbetaald krijgt in liquiden of in waarde maakt zeker uit. Je zou kunnen stellen dat liquide waarde meer 'waard' is dan uitbetalingen waarvan je zelf niet kan bepalen waar die heen gaan.

Als ik elk jaar een auto van 100.000 euro krijg ben ik, naar mijn mening, slechter uit dan iemand die een totaalpackage van 80K heeft.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dragonhaertt schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:22:
[...]

Er is een reden dat we leaseauto en laptop/telefoon van de zaak ook vernoemen hier. De startpost bevat toch ook niet alleen "Totaalpackage: €"

Of je uitbetaald krijgt in liquiden of in waarde maakt zeker uit. Je zou kunnen stellen dat liquide waarde meer 'waard' is dan uitbetalingen waarvan je zelf niet kan bepalen waar die heen gaan.

Als ik elk jaar een auto van 100.000 euro krijg ben ik, naar mijn mening, slechter uit dan iemand die een totaalpackage van 80K heeft.
En toch is dat de enige manier van vergelijken. Want als jij die auto van 100k zelf zou moeten aanschaffen ieder jaar, dan is de koek al snel op. En dat is de basis voor een eerlijk vergelijk. Dus bruto salaris, bonussen, winstdeling, vakantiegeld en dertiende / viertiende maand. Plus bruto leasebedrag / leasebijdrage / leasebudget, plus bruto pensioeninleg werkgever. Plus eventuele overige dingen die de werkgever betaalt.

Package zegt feitelijk: De werkgever geeft je een grote zak geld, en daaruit betaal je feitelijk al je primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden. Dus je salaris en daaraan verwante liquide betalingen, maar ook laptop, telefoon, auto etc.

Die zak geld is het enige dat wij kunnen vergelijken.

[ Voor 12% gewijzigd door AllSeeyinEye op 14-03-2018 10:27 ]

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

AllSeeyinEye schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:25:
En dat is de basis voor een eerlijk vergelijk. Dus bruto salaris, bonussen, winstdeling, vakantiegeld en dertiende / viertiende maand. Plus bruto leasebedrag / leasebijdrage / leasebudget, plus bruto pensioeninleg werkgever. Plus eventuele overige dingen die de werkgever betaalt.
Precies, alles bij elkaar optellen én het vermelden van de opbouw. Zoals Jealgu al zei;
Jealgu schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 10:01:
Je kan het eindnummer vergelijken, en als het eindnummer gelijk is dan kan je naar de opbouw kijken om te zien of er relevante verschillen zijn. Je gaat een salarisonderhandeling ook niet in met alleen een getal als totaalpackage.
De verschillen in opbouw geven juist een mooi discussiepunt voor dit topic. Als we alleen getalletjes gaan vergelijken kan je net zo goed een scoreboard maken.

• JariMighty
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-08 13:17
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een baan aangeboden gekregen bij een kleine ICT-dienstverlener omstreken Rotterdam. (niet mijn afstudeerbedrijf) Heb ik wel wat wensen en eisen die ik duidelijk wil maken maar heb ik nooit echt onderhandeld over een salaris of secundaire arbeidsvoorwaarden.

Zit momenteel nog in een afstudeertraject omtrent het onderwerp Access Management ben thuis in onderwerpen als Windows Server, System Center Configuration Manager, CCNA (1,2 en 3) ITIL, BiSL en kan goed communiceren met klanten.

Nu heb ik hieronder a.d.h.v. het template en wat posts in dit topic een opzetje gemaakt waar ik zelf tevreden mee ben.
Kritische feedback kan ik waarderen :)

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door JariMighty op 14-03-2018 16:06 . Reden: Deeltijd opleiding toegevoegd ]

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:10
JariMighty schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:02:
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een baan aangeboden gekregen bij een kleine ICT-dienstverlener omstreken Rotterdam. (niet mijn afstudeerbedrijf) Heb ik wel wat wensen en eisen die ik duidelijk wil maken maar heb ik nooit echt onderhandeld over een salaris of secundaire arbeidsvoorwaarden.

Zit momenteel nog in een afstudeertraject omtrent het onderwerp Access Management ben thuis in onderwerpen als Windows Server, System Center Configuration Manager, CCNA (1,2 en 3) ITIL, BiSL en kan goed communiceren met klanten.

Nu heb ik hieronder a.d.h.v. het template en wat posts in dit topic een opzetje gemaakt waar ik zelf tevreden mee ben.

***members only***
Je wilt als starter van 21 voor 362 uur 2000 euro netto?
Naast dat dat behoorlijk stevig is, moet je niet met netto rekenen, maar met Bruto. Je aanbod zal namelijk een bruto salaris zijn, niet netto.

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-11 16:20
Beste Tweakers,

***members only***
In het begin heb je niet zo heel veel te willen; hoogstens als een aanbod echt heel laag is in vergelijking met anderen. 2000 netto is grofweg 2600 bruto voor 32 uur.

Ik denk dat je al heel blij mag zijn met 2200 bruto voor 40 uur. Echter kennen wij natuurlijk niet de achtergrond van jouw stage bij dat bedrijf, misschien heb je wel iets geniaals gedaan wat een hoog start bedrag rechtvaardigt. Zeker in het begin zou ik goed opletten of er een mogelijkheid is om door te groeien en/of leren.

[ Voor 0% gewijzigd door Tales op 14-03-2018 16:12 . Reden: typo ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. HBO startsalaris ligt ergens rond de 2300 bruto. Jij hebt een associate degree, oftewel je propedeuse en verder gewoon MBO4. Geen vol HBO. Je mag in je handjes klappen als ze je 1900 bruto in de maand gaan bieden obv 40 uur, dus ergens 1750 bruto voor 32 uur.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-11 23:49
Beste Tweakers,

***members only***
Even ter voorbeeld, ik heb momenteel het volgende (ben ook op aan AD ICT SM aan het afstuderen)

Members only:

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:02
Die 2000 netto mag je pas verwachten na het afronden van de BIM. Dan ben je weer 3 jaar verder en heb je een volwaardig HBO diploma.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ook dan niet. 2000 bruto wel, 2000 netto zeker niet.
Naja, je mag het wel verwachten maar dan kom je hoogstwaarschijnlijk bedrogen uit :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mwah, over drie jaar heeft hij ook werkervaring erbij en gaat hij neem ik aan fulltime werken, en heeft hij dan HBO, dus dan verwacht ik wel boven de €2k bruto.

Maar idd, nu €2k netto verwachten is behoorlijk onrealistisch.

[ Voor 17% gewijzigd door Sissors op 14-03-2018 18:23 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:02
The Eagle schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:05:
Ook dan niet. 2000 bruto wel, 2000 netto zeker niet.
Waarom niet? 2k netto is ongeveer 2.6k bruto. Dat moet er echt wel inzitten als HBO'er welke dan fulltime gaat werken en met inmiddels 3 jaar ervaring.
Pagina: 1 ... 81 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.