Geen idee hoe het werkt of waar het voor staat, ik zie alleen dat bedrag als pensioenpremie op m'n loonstrook staan...dvl-2 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:16:
[...]
Ik hoop dat je pensioenopbouw wel iets hoger is, anders wordt dat over 40j op een houtje bijten.
Normaal is de premie ca. 20-25% van de pensioengrondslag
Globaal:GenomDalar1983 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:26:
[...]
Geen idee hoe het werkt of waar het voor staat, ik zie alleen dat bedrag als pensioenpremie op m'n loonstrook staan...
Pensioengrondslag is pensioengevend salaris (in jouw geval die €47k) - 13k = 34k.
Premie per jaar is dan ongeveer 8k (beetje afhankelijk van welke pensioenfonds je zit). Per maand is dat dus ongeveer 670 euro. Jij betaald daarvan 85 - de werkgever dus de rest.
Zonder gekheid - die 85 euro die jij betaald kan nooit een 50/50 regeling zijn, eerder een 10/90 regeling.
Het kan wel, je wil niet weten hoe slecht pensioeninleg is bij de meeste beschikbare premieregeling pensioenen. Die 670/maand klinkt eerder als een premie voor middelloonregeling pensioen.dvl-2 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:33:
[...]
Globaal:
Pensioengrondslag is pensioengevend salaris (in jouw geval die €47k) - 13k = 34k.
Premie per jaar is dan ongeveer 8k (beetje afhankelijk van welke pensioenfonds je zit). Per maand is dat dus ongeveer 670 euro. Jij betaald daarvan 85 - de werkgever dus de rest.
Zonder gekheid - die 85 euro die jij betaald kan nooit een 50/50 regeling zijn, eerder een 10/90 regeling.
Bij mijn DC-regeling is het als onderstaand. Dat dan 50/50 verdeeld geeft voor mij op dit moment 3,3% werkgever en 3,3% van mezelf.dvl-2 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:16:
[...]
Voorheen zat ik bij PME en was het rond de 22%, franchise was wel iets hoger. Alsnog ontloopt bij gelijk pensioengevend salaris de inschatting van het verwachtte pensioen elkaar niet veel, blijft dus lastige materie. Bij DC regeling is het natuurlijk maar net met welk rendement je rekent, bij DB regeling is het dan weer de vraag in hoeverre het allemaal houdbaar is in de toekomst.
21 tot en met 24 4,40%
25 tot en met 29 5,40%
30 tot en met 34 6,60%
35 tot en met 39 8,00%
40 tot en met 44 9,80%
45 tot en met 49 11,90%
50 tot en met 54 14,60%
55 tot en met 59 18,00%
60 tot en met 64 22,40%
65 en hoger 26,80%
Voor mij zou dit pensioengevend salaris een maandinleg van €93,50 geven, het kan dus echt wel kloppen.dvl-2 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:33:
[...]
Wat @Z___Z zegt dus....
[ Voor 46% gewijzigd door assje op 23-02-2018 15:51 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ik ben inderdaad uit gegaan van een middelloonregeling.Z___Z schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:45:
[...]
Het kan wel, je wil niet weten hoe slecht pensioeninleg is bij de meeste beschikbare premieregeling pensioenen. Die 670/maand klinkt eerder als een premie voor middelloonregeling pensioen.
Die regeling kende ik nog niet - weer wat geleerd.
[ Voor 20% gewijzigd door dvl-2 op 23-02-2018 16:00 ]
Dat is afhankelijk van de pensioenregeling. Bij een middelloonregeling is dat inderdaad een gangbaar percentage, maar bij een beschikbare premieregeling is de opbouw afhankelijk van de leeftijd (staffel). Het werknemersdeel is bij ons 2%, het werkgeversdeel neemt toe (vb: 30-34j: 4,9%, 35-39: 6,4%,55-59:16,9%, 60-64: 21,6%).dvl-2 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:16:
[...]
/edit: voortaan toch maar de volgende pagina lezen.
[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 23-02-2018 17:17 ]
Om je premieafdracht te optimalizeren/minimalizeren zou je dus eigenlijk aan het begin van je carriere bij een bedrijf met beschikbare premieregeling moeten werken, en dan aan het einde van de rit bij een bedrijf met middelloonregeling.sylvesterrr schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:16:
[...]
Dat is afhankelijk van de pensioenregeling. Bij een middelloonregeling is dat inderdaad een gangbaar percentage, maar bij een beschikbare premieregeling is de opbouw afhankelijk van de leeftijd (staffel). Het werknemersdeel is bij ons 2%, het werkgeversdeel neemt toe (vb: 30-34j: 4,9%, 35-39: 6,4%,55-59:16,9%, 60-64: 21,6%).
/edit: voortaan toch maar de volgende pagina lezen.
Daarmee minimaliseer je ook je pensioen. Om je pensioen te maximaliseren moet je dus het omgekeerde doen. Aangezien middelloonregeling vaak voor aanzienlijk deel gevuld wordt door de werkgever, is deze vorm eigenlijk altijd beter voor de werknemer.ehoutgast schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 18:10:
[...]
Om je premieafdracht te optimalizeren/minimalizeren zou je dus eigenlijk aan het begin van je carriere bij een bedrijf met beschikbare premieregeling moeten werken, en dan aan het einde van de rit bij een bedrijf met middelloonregeling.
Dat heb ik dus gedaan.Z___Z schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:26:
[...]
Daarmee minimaliseer je ook je pensioen. Om je pensioen te maximaliseren moet je dus het omgekeerde doen. Aangezien middelloonregeling vaak voor aanzienlijk deel gevuld wordt door de werkgever, is deze vorm eigenlijk altijd beter voor de werknemer.
Noem me gek, maar ik heb 0,0 vertrouwen in ABP (waar m'n pensioen eerst was ondergebracht). Vooral omdat de overheid er al eens van heeft gesnoept.
[ Voor 9% gewijzigd door Mawlana op 23-02-2018 21:08 ]
Volgens mij niet hoor, je bent alleen wel afhankelijk van de beurs ipv gegarandeerde rechten. Middelloon is vooral gunstig voor oudere werknemers aangezien het een omslagstelsel is.Z___Z schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:26:
[...]
Daarmee minimaliseer je ook je pensioen. Om je pensioen te maximaliseren moet je dus het omgekeerde doen. Aangezien middelloonregeling vaak voor aanzienlijk deel gevuld wordt door de werkgever, is deze vorm eigenlijk altijd beter voor de werknemer.
Nee hoor, ook middelloonregelingen hebben een kapitaaldekking. Waar denk je dat de term dekkingsgraad vandaan komt? Wat jij daar opbouwt is met kapitaal gedekt, en kan bij een waardeoverdracht ergens anders naartoe. Dat het aanwezige vermogen niet per individu is toebedeeld, wil niet zeggen dat het er niet is.ehoutgast schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:19:
[...]
Volgens mij niet hoor, je bent alleen wel afhankelijk van de beurs ipv gegarandeerde rechten. Middelloon is vooral gunstig voor oudere werknemers aangezien het een omslagstelsel is.
Volgens mij is de AOW de enige oudedagsvoorziening in Nederland met een omslagstelsel, zorgkosten even daar gelaten.
Ik vind het daarom ook terecht ingelegde pensioenpremie door je werkgever in je package mee te nemen. Het geld wordt niet gebruikt om de uitkeringen mee te financiëren. En aangenomen dat iedereen netjes de fiscale jaaruimte gebruikt: anders was je het zelf kwijt geweest en hoort het als opslag in je bruto salaris te zitten.
[ Voor 28% gewijzigd door Hrolfr op 24-02-2018 07:22 ]
Op een houtje bijten? Met zo'n salaris kun je toch prima zelf wat vermogen opbouwen, desnoods een huis erbij wat je verhuurd en tegen die tijd verkoopt als je het geld nodig hebt.dvl-2 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:16:
[...]
Ik hoop dat je pensioenopbouw wel iets hoger is, anders wordt dat over 40j op een houtje bijten.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
-
[ Voor 99% gewijzigd door wouter6022 op 09-03-2018 21:49 ]
Erg goede deal lijkt me, als HBO starter verdien je gewoon €2750 pm als ik die 4400 van je 13de maand even erbij tel. En dan daar ook nog eens die bonus van 10% salaris bij..wouter6022 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 09:44:
***members only***
Pensioen is wel een minpuntje, maar met zo'n pakket kan je zelf makkelijk een mooi bedrag inleggen als je zou willen.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Business IT & Management
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven
2. Wat doe je:
• Functie: Business Intelligence Consultant
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Brabant, regio Eindhoven en regio Breda
• Uren/week: 40
• Reistijd: Op dit moment +/- 30 minuten. Afgelopen 10 maanden (2,5 uur)
• Werkdruk: Hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2200
• Vakantiegeld: € 8.33%
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: ja, 50/50
• Mobiliteit per jaar:* € 9600 (800 per maand (incl. brandstof))
• Overige: € 75 netto onkostenvergoeding p. maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 29.499
• Winstdeling/bonus: Maximaal 1 maandsalaris, op basis van facturabele uren
• Vakantiedagen: 28
Ik denk dat mijn salaris vrij laag is. 2500-2600 bruto is wat mij betreft realistischer. Wat denken jullie?
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Ik denk dat mijn salaris vrij laag is. 2500-2600 bruto is wat mij betreft realistischer. Wat denken jullie?
Lijkt mij ook vrij laag, afhankelijk van je werkzaamheden. Je inschatting is zeker wel de onderkant van een marktconform salaris. Anders gewoon verder gaan kijken.
Dat lijkt mij vrij redelijk om op in te zetten.djj90 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:22:
Voor 2 jaar ervaring is 2500-2600 niet heel hoog, maar je moet niet vergeten dat er een lease auto bij zit wat je toch al mag omrekenen naar een paar honderd euro per maand. In het jaarsalaris/package is het leasebudget in ieder geval niet meegerekend. Zou dat wel gebeurd zijn, dan kwam het toch al tegen de 40k aan, wat voor iemand van 27 met 2 jaar ervaring niet zo slecht is.Zonder leasebak zou ik ook geneigd zijn om te zeggen dat 2700-2900 meer gepast zou zijn.wm1234 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:33:
Lijkt mij ook vrij laag, afhankelijk van je werkzaamheden. Je inschatting is zeker wel de onderkant van een marktconform salaris. Anders gewoon verder gaan kijken.
[ Voor 11% gewijzigd door Moi_in_actie op 24-02-2018 22:06 ]
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Dat, plus de werklocatie helpt niet mee. In Brabant betalen ze wat minder.. althans dat is mijn ervaring van jaren geleden.
Hoewel Breda wel een fantastische stad is
[ Voor 16% gewijzigd door Equator op 24-02-2018 22:02 ]
In middelloonregelingen zit wel een grote component solidariteit. Alle uitkeringen zijn nominaal inderdaad gedekt, maar niet met jouw individuele inleg. Oud krijgt meer van de pot dan jong, rendementen in goede generaties vloeit naar slechte generaties. Om te zorgen dat bovenstaande in het redelijke blijft en omdat het de werkgever is die een uitkering toezegt, niet je jongere collega's, zie je dat werkgevers grote delen van de premie op zich nemen.Hrolfr schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 07:16:
[...]
Ik vind het daarom ook terecht ingelegde pensioenpremie door je werkgever in je package mee te nemen. Het geld wordt niet gebruikt om de uitkeringen mee te financiëren. En aangenomen dat iedereen netjes de fiscale jaaruimte gebruikt: anders was je het zelf kwijt geweest en hoort het als opslag in je bruto salaris te zitten.
Als 'jongere' onder de 30-40 in een DB regeling reken je jezelf rijk door de inleg van je werkgever bij je package op te tellen, als oudere arm. De eventuele waardeoverdracht die je kunt doen gaat over wat je hebt opgebouwd, niet wat er is ingelegd.
Voor het bepalen van het package heb ik ook wel een idee. Eigen bijdrage pensioenregeling in mindering brengen op je package en je opbouw er op één of andere manier bij optellen. Voor DC is dat makkelijk, bij DB zal dat altijd een schatting zijn. Voor de vergelijking ook goed om je franchise, opbouw-(DB) of inlegpercentage(DC) en pensioenleeftijd te noemen.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO IT Management
• Werkervaring: geen
• (Woon) Locatie: Roermond
2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer
• Werkgever/branche: IT Dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Reistijd**: iets meer dan 1 uur
• Werkdruk: verschilt; van normaal tot vrij hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2000
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: €730 (50/50)
• Mobiliteit per jaar:* €2400
• Overige: geen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ongeveer €28.500
• Winstdeling/bonus: geen
Volgens mij op zich best redelijk voor iemand die net is afgestudeerd of zie ik dit verkeerd?
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO IT Management
• Werkervaring: geen
• (Woon) Locatie: Roermond
2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer
• Werkgever/branche: IT Dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Reistijd**: iets meer dan 1 uur
• Werkdruk: verschilt; van normaal tot vrij hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2000
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: €730 (50/50)
• Mobiliteit per jaar:* €2400
• Overige: geen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ongeveer €28.500
• Winstdeling/bonus: geen
Volgens mij op zich best redelijk voor iemand die net is afgestudeerd of zie ik dit verkeerd?
Brutosalaris had wellicht iets hoger gekund, maar persoonlijk zou ik als starter eerder kijken naar de ontwikkelingsmogelijkheden en het perspectief bij de werkgever.praelyk schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:59:
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Hoe kom je daarbij? http://statline.cbs.nl/St...=5-7&HDR=T,G2&STB=G1&VW=TEquator schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 22:01:
Dat, plus de werklocatie helpt niet mee. In Brabant betalen ze wat minder.. althans dat is mijn ervaring van jaren geleden.
Hij verdient gewoon behoorlijk te weinig.
-
[ Voor 100% gewijzigd door wouter6022 op 27-03-2018 17:30 ]
Ja zeker als gedetacheerde ben je veel meer waard. Ik weet niet of je zelf ook in Eindhoven woont of wat meer noordelijk zit. De grote IT consultancy bedrijven zitten dichter bij de 3k qua startsalaris voor mensen in de BI. Je zou regio Utrecht kunnen kijken, dat is met auto ook nog wel te doen. Of gewoon wat harder onderhandelen bij je huidige baas.djj90 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 21:22:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Je zou kunnen kijken of je nu een bump kunt krijgen en daarna 300 ieder jaar omhoog bij goede performance. (Wel schriftelijk vastleggen.)
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
Tja pas daar wel voor op, voor je het weet is je prima perspectief door de neus geboord wordt. Been there done that, via de CAO met dank aan de vergrijsde vakbonden van 10 naar 4%/jaarBombaAriba schreef op zondag 25 februari 2018 @ 19:49:
[...]
Ja zeker als gedetacheerde ben je veel meer waard. Ik weet niet of je zelf ook in Eindhoven woont of wat meer noordelijk zit. De grote IT consultancy bedrijven zitten dichter bij de 3k qua startsalaris voor mensen in de BI. Je zou regio Utrecht kunnen kijken, dat is met auto ook nog wel te doen. Of gewoon wat harder onderhandelen bij je huidige baas.
Je zou kunnen kijken of je nu een bump kunt krijgen en daarna 300 ieder jaar omhoog bij goede performance. (Wel schriftelijk vastleggen.)
Ben benieuwd wat jullie denken
Momenteel werkzaam als Applicatiebeheerder bij een bedrijf in Twente. Daar beheer / ontwikkelen we applicaties en help ik aan mee. Vooral ben ik de algehele vraagbaak van alle ontwikkelaars, niet op technisch gebied, maar op procesmatig gebied. Ik ken alle lijnen/koppelingen/processen etc.
Voor dit alles verdien ik nu zo'n 4300 euro. (+50 woon/werk + 25 internet, geen 13e maand)
Nu is er een andere functie die mij erg interessant lijkt waarbij je ook eigenlijk een manusje van alles moet zijn. Dus zowel ontwikkeling/beheer als functioneel, als sort of helpdesk, nouja alles wat ik nu ook doe, maar dan officieel.
Nu is het idee dat ik 4600 ga aangeven als gewenst salaris. In mijn hoofd is dit heeeul veel. Dus is het wel realistisch? (woon/werk zit er niet in, de rest weet ik nog niet wat zij bieden aan secundaire arb.vw. )
Qua werk is het net wat uitgebreider dan ik nu doe.
Qua kennis van mij matched het nog niet helemaal, want technisch mis ik nog wel kennis, maar qua gedachtegang en snelheid zal ik het zeker snel kunnen oppakken.
Daarbij, ik hoef niet weg bij mijn huidige baas en ik wil ook zeker niet achteruit gaan in salaris.
Wat is jullie gedachtegang? Of zo algemeen dat je er niets over kan zeggen
Momenteel werkzaam als Applicatiebeheerder bij een bedrijf in Twente. Daar beheer / ontwikkelen we applicaties en help ik aan mee. Vooral ben ik de algehele vraagbaak van alle ontwikkelaars, niet op technisch gebied, maar op procesmatig gebied. Ik ken alle lijnen/koppelingen/processen etc.
Voor dit alles verdien ik nu zo'n 4300 euro. (+50 woon/werk + 25 internet, geen 13e maand)
Nu is er een andere functie die mij erg interessant lijkt waarbij je ook eigenlijk een manusje van alles moet zijn. Dus zowel ontwikkeling/beheer als functioneel, als sort of helpdesk, nouja alles wat ik nu ook doe, maar dan officieel.
Nu is het idee dat ik 4600 ga aangeven als gewenst salaris. In mijn hoofd is dit heeeul veel. Dus is het wel realistisch? (woon/werk zit er niet in, de rest weet ik nog niet wat zij bieden aan secundaire arb.vw. )
Qua kennis van mij matched het nog niet helemaal, want technisch mis ik nog wel kennis, maar qua gedachtegang en snelheid zal ik het zeker snel kunnen oppakken.
Daarbij, ik hoef niet weg bij mijn huidige baas en ik wil ook zeker niet achteruit gaan in salaris.
Hey stadsgenoot, het is geen vetpot, het zou wel iets hoger kunnen, maar word jij niet helemaal gek van de files richting Eindhovenpraelyk schreef op zondag 25 februari 2018 @ 12:59:
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Van een salaris van €47k (pakweg €2300 netto p/m) kan je niet erg veel opbouwen hoor en al helemaal geen tweede tweede huis. Misschien dat het als dinky lukt maar even uitgaande van een 'doorsnee gezin' (vrouw partime werken + 2 kids) kan je goed rondkomen maar echt vermogen opbouwen gaat je dan niet lukken.Het Fantoom schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 07:41:
[...]
Op een houtje bijten? Met zo'n salaris kun je toch prima zelf wat vermogen opbouwen, desnoods een huis erbij wat je verhuurd en tegen die tijd verkoopt als je het geld nodig hebt.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: Havo. Propadeuse HBO Informatica
• Werkervaring: 12 jaar. Waarvan echter maar maar 3a4 enigzins IT gerelateerd
• (Woon) Locatie: Veldhoven (Eindhoven)
2. Wat doe je:
• Functie: Zeg 60% Medewerker bedrijfsburo = Administratie taken. 40% support/Beheer over telefonie en alarmcentrale
• Werkgever/branche: Afgespliste onderdeel van een thuisZorg organisatie
• (Werk) Locatie(s): Veldhoven
• Uren/week: 36
• Reistijd: 5minuten
• Werkdruk: vaak hoog, soms laag. 1 mans afdeling, dus dat schept ook nogal eens problemen
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2375
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € Nieuwjaarsuitkering van 1700 Bruto
• Pensioeninleg per jaar: € 2400
• Mobiliteit per jaar: € -
• Overige: € -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32125
• Winstdeling/bonus: €
Even vooropgesteld dat ik me eigen tot nu toe eigenlijk nooit echt als ict'er heb gezien.
Ooit bij dit bedrijf binnengerold, nadat ik overspannen was geraakt tijdens afstuderen Kort HBO Informatica.
Begonnen als veredeld pakjes bezorger, binnen een jaar zoveel karweitjes overgenomen van andere werknemers dat ik mijn eigen functie had gecreerd.
Vervolgens een 8 jaar gewerkt als, planner voor onze 5 monteurs, helpdesk voor onze klanten, voornamelijk telefonie vragen (wij leveren heel simpele alarm apparatuur, aan nog simpelere mensen
) . werkvoorbereider en magazijn beheerder. en wat administratieve taken
De laatste 4 jaren is dat onderdeel verkocht, ik ben bij het daadwerkelijke alarm centrale gedeelte terecht gekomen. mijn taken zijn nu. voor 50% administratief werk. Daarnaast ik heb enkele excel/vba programma's geschreven welke de OA facturatiegegevens klaarzetten. Deze moeten nog regelmatig aangepast worden aan nieuwe situaties. Ik beheer de telefonie centrale. ben Functioneel beheerder voor de alarmcentrale & software geworden. Alsmede een soort 0e lijns aanspreekpunt voor ict gerelateerde zaken bij mijn directe collega's.
Eigenlijk was ik best happy met mijn functie, en was ik neit geheel ontevreden over mijn salaris.
Helaas gaat het bedrijf eind van het jaar sluiten/fuseren. En ik heb dus echt nog geen idee waar ik nu op kan soliciteren, of hoe een vergelijkbare functie uberhaubt heet.
• Leeftijd: 39
• Opleiding: Havo. Propadeuse HBO Informatica
• Werkervaring: 12 jaar. Waarvan echter maar maar 3a4 enigzins IT gerelateerd
• (Woon) Locatie: Veldhoven (Eindhoven)
2. Wat doe je:
• Functie: Zeg 60% Medewerker bedrijfsburo = Administratie taken. 40% support/Beheer over telefonie en alarmcentrale
• Werkgever/branche: Afgespliste onderdeel van een thuisZorg organisatie
• (Werk) Locatie(s): Veldhoven
• Reistijd: 5minuten
• Werkdruk: vaak hoog, soms laag. 1 mans afdeling, dus dat schept ook nogal eens problemen
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2375
• Dertiende/veertiende maand: € Nieuwjaarsuitkering van 1700 Bruto
• Pensioeninleg per jaar: € 2400
• Mobiliteit per jaar: € -
• Overige: € -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32125
• Winstdeling/bonus: €
Even vooropgesteld dat ik me eigen tot nu toe eigenlijk nooit echt als ict'er heb gezien.
Ooit bij dit bedrijf binnengerold, nadat ik overspannen was geraakt tijdens afstuderen Kort HBO Informatica.
Begonnen als veredeld pakjes bezorger, binnen een jaar zoveel karweitjes overgenomen van andere werknemers dat ik mijn eigen functie had gecreerd.
Vervolgens een 8 jaar gewerkt als, planner voor onze 5 monteurs, helpdesk voor onze klanten, voornamelijk telefonie vragen (wij leveren heel simpele alarm apparatuur, aan nog simpelere mensen
De laatste 4 jaren is dat onderdeel verkocht, ik ben bij het daadwerkelijke alarm centrale gedeelte terecht gekomen. mijn taken zijn nu. voor 50% administratief werk. Daarnaast ik heb enkele excel/vba programma's geschreven welke de OA facturatiegegevens klaarzetten. Deze moeten nog regelmatig aangepast worden aan nieuwe situaties. Ik beheer de telefonie centrale. ben Functioneel beheerder voor de alarmcentrale & software geworden. Alsmede een soort 0e lijns aanspreekpunt voor ict gerelateerde zaken bij mijn directe collega's.
Eigenlijk was ik best happy met mijn functie, en was ik neit geheel ontevreden over mijn salaris.
Helaas gaat het bedrijf eind van het jaar sluiten/fuseren. En ik heb dus echt nog geen idee waar ik nu op kan soliciteren, of hoe een vergelijkbare functie uberhaubt heet.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 44
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 26 jaar
• (Woon) Locatie: Noord Nederland
2. Wat doe je:
• Functie: Engineer
• Werkgever/branche: Installatietechniek
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Uren/week: 38
• Reistijd: 45 min
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3800
• Mobiliteit: Lease Skoda Octavia Combi
• Leeftijd: 44
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 26 jaar
• (Woon) Locatie: Noord Nederland
2. Wat doe je:
• Functie: Engineer
• Werkgever/branche: Installatietechniek
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Uren/week: 38
• Reistijd: 45 min
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3800
• Mobiliteit: Lease Skoda Octavia Combi
Maak een eigen topic zou ik zeggen. Dit is het topic voor wat de gemiddelde ICT'er verdient, niet een topic om je individuele vragen te besprekenCue_ schreef op maandag 26 februari 2018 @ 07:56:
Ben benieuwd wat jullie denken
Verder is eea totaal afhankelijk van opleiding, ervaring etc etc. Dat lijstje is er niet voor niks (zie startpost). Dus maak een eigen topic en begin daar eens mee
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: WO (bachelor en master biomedische wetenschappen en geneeskunde)
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid Holland
2. Wat doe je:
• Functie: 3e jaars promovendus (arts-onderzoeker)
• Werkgever/branche: Medisch
• (Werk) Locatie(s): Leiden
• Reistijd: 20 min (fiets)
• Werkdruk: Gemiddeld / hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4000 + 4-12% eindejaarsbonus.
• Mobiliteit: nvt, fiets.
• Leeftijd: 33
• Opleiding: WO (bachelor en master biomedische wetenschappen en geneeskunde)
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid Holland
2. Wat doe je:
• Functie: 3e jaars promovendus (arts-onderzoeker)
• Werkgever/branche: Medisch
• (Werk) Locatie(s): Leiden
• Reistijd: 20 min (fiets)
• Werkdruk: Gemiddeld / hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4000 + 4-12% eindejaarsbonus.
• Mobiliteit: nvt, fiets.
[ Voor 6% gewijzigd door br00ky op 26-02-2018 18:11 ]
Ik promoveer niet in de academie en ben arts-onderzoeker. Zal dat laatste even bijvoegen.
Beste mensen, het isverg lastig om werkdruk meetbaar te maken, maar bijna alles wat ik voorbij zie komen is “hoog” of “gemiddeld-hoog”.. Hoog is het nieuwe normaal? Las laatst ook dat er zo enorm veel mensen een burn out hebben.. Salaris is leuk maar de werkdruk moet wel behapbaar zijn lijkt me.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er
Veel mensen in dit topic zitten in de consultancy en zullen het dus wat drukker hebben dan gemiddeld. Dit terwijl een groot deel van de IT’ers daar niet in zit. En het blijft natuurlijk altijd draaien om perceptie.frankwopereis schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:49:
Beste mensen, het isverg lastig om werkdruk meetbaar te maken, maar bijna alles wat ik voorbij zie komen is “hoog” of “gemiddeld-hoog”.. Hoog is het nieuwe normaal? Las laatst ook dat er zo enorm veel mensen een burn out hebben.. Salaris is leuk maar de werkdruk moet wel behapbaar zijn lijkt me.
We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman
Tja ik zit ook in de consultancy, maar het ligt er ook erg aan bij welke klant je zit. Ik zit nu bij een klant waar de werkdruk echt bizar laag ligt in mijn ogen. Als ik effectief vier uur een beetje door zou werken dan zou ik nog meer doen dan veel anderen die hier zitten. En het is niet eens overheid.BombaAriba schreef op maandag 26 februari 2018 @ 19:26:
[...]
Veel mensen in dit topic zitten in de consultancy en zullen het dus wat drukker hebben dan gemiddeld. Dit terwijl een groot deel van de IT’ers daar niet in zit. En het blijft natuurlijk altijd draaien om perceptie.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Verwijderd
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO IT niveau 3, echter elk jaar nieuwe opleidingen vanuit het bedrijf (Cisco,Juniper, etc.)
• Werkervaring: 7 jaar (vanaf 20e bij hetzelfde bedrijf)
• (Woon) Locatie: Noord limburg
2. Wat doe je:
• Functie: Expert Field Engineer
• Werkgever/branche: IT/Datacommunicatie
• (Werk) Locatie(s): Heel limburg + brabant
• Uren/week: gemiddeld 40 uur per week,
• Reistijd**: n.v.t (vanuit thuis)
• Werkdruk: gemiddeld tot laag.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4700
• Vakantiegeld: € 0,-
• Dertiende/veertiende maand: € 0,-
• Pensioeninleg per jaar: € 167
• Mobiliteit per jaar:* € 0 (lease auto)
• Overige: +/- € 1000 bruto bonus per jaar.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 5700 +/- per jaar bruto.
• Extra's - Auto van de zaak, Mobiel van de zaak, korting op verzekeringen.
• Opleiding: MBO IT niveau 3, echter elk jaar nieuwe opleidingen vanuit het bedrijf (Cisco,Juniper, etc.)
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
tja het is denk ik het type dat hier z'n salaris post, die het of druk hebben of graag de indruk wekken toch wel een drukke baan te hebbenfrankwopereis schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:49:
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Je werkt fulltime vanuit huis? Hebt wel een auto van de zaak?Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:19:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Netjes verder! Je totaal pakket mist een nulletje
Zo over 1 kam scheren wou ik nou ook weer niet doen maar als iedereen de druk hoog vind kun je het wel uit de lijstjes schrappen.. Werkdruk is deels gerelateerd aan een functie, en deels hoe goed jij je zaakjes op orde hebt en hoe sterk jij in je schoenen staat.JvS schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:48:
[...]
tja het is denk ik het type dat hier z'n salaris post, die het of druk hebben of graag de indruk wekken toch wel een drukke baan te hebben
A'j drieven wilt moe'j schoape kop'n en dan wel witte schoape, dan kö'j 's nacht deurdrieven.
Voor de rest van het land:
Als je drijven wilt moet je schapen kopen en dan wel witte schapen want dan kun je 's nachts doordrijven. Ik laat me niet opjagen
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er
In Nederland is dat zo ja. Doordat wij al zeer efficiënt werken en bedrijven nog efficiënter willen hebben wij een hoge werkdruk in ons land. Tevens legt vooral de jongere generatie (millennials) zichzelf ook veel druk op, presteren is de maatstaf en lukt dat niet dan komt het door ons zelf.[b]frankwopereis schreef op maandag 26 februari 2018 @ 18:49:
Hoog is het nieuwe normaal?
Werkdruk is perceptie. Als je net van school komt, is werkdruk altijd hoog, want de druk van fulltime studeren is enorm laag on vergelijking met fulltime werken. Je kan eigenlijk pas beoordelen of je werkdruk relatief hoog is als je meerdere functies hebt gedaan.
Verwijderd
Hoi,
Vraagje, in hoeverre rekenen jullie een 13e maand of bonus mee in je maand loon?
Stel, je verdient 2500 euro bruto per maand (30k per jaar excl vakantiegeld).
Je ontvangt een 13e maand of bonus als secundaire arbeidsvoorwaarde. (bv 3600 euro om ff makkelijk te rekenen).
Gemiddeld verdien je dus 2800 euro per maand..
In theorie zou je dus die 2800 euro moeten vergelijken met evt andere vacatures om een beeld te krijgen of je "goed" betaald wordt.
Toch merk ik dat veel mensen vast houden aan die 2500 euro die ze maandelijk krijgen en zien ze die 13e maand als een extraatje.
Hoe denken jullie hierover?
Vraagje, in hoeverre rekenen jullie een 13e maand of bonus mee in je maand loon?
Stel, je verdient 2500 euro bruto per maand (30k per jaar excl vakantiegeld).
Je ontvangt een 13e maand of bonus als secundaire arbeidsvoorwaarde. (bv 3600 euro om ff makkelijk te rekenen).
Gemiddeld verdien je dus 2800 euro per maand..
In theorie zou je dus die 2800 euro moeten vergelijken met evt andere vacatures om een beeld te krijgen of je "goed" betaald wordt.
Toch merk ik dat veel mensen vast houden aan die 2500 euro die ze maandelijk krijgen en zien ze die 13e maand als een extraatje.
Hoe denken jullie hierover?
Ik vind dat je moet kijken naar het totale pakket arbeidsvoorwaarden. Zowel primair als secundair wegen daarin even zwaar mee. Het moet in balans zijn.
Verwijderd
Eens, maar de argumenten die ik soms hoor zijn:B-lex schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:36:
Ik vind dat je moet kijken naar het totale pakket arbeidsvoorwaarden. Zowel primair als secundair wegen daarin even zwaar mee. Het moet in balans zijn.
- bonus etc telt niet mee voor bijvoorbeeld een hypotheek. Dus leuk dat de bonus regeling goed is, maar zie het liever als normaal salaris zodat ik 20-30k extra kan lenen.
- bonus of 13e maand is eenmalig per jaar, leuk voor de spaarrekening of aanbetaling vakantie etc, maar niet bedoeld als compensatie van overige maanden. Verdeel het dan evenredig.
Denk dat we nu teveel gaan discussiëren, wat eigenlijk niet in dit topic hoort, maar voor mij tellen alle bonussen en uitkeringen mee. Ik vergelijk dan ook liever op jaartotaal + overige voorwaarden, dan op bruto maandsalaris. (Ik wil sowieso niet maximaal lenen voor een hypotheek, maar dat is weer een heel andere discussie
)
Members only:
Inloggen
Lang geleden dat ik hier postte.
1. Wie ben je?
• Leeftijd: 37
• Opleiding: Niets relevants
• Werkervaring: 15 jaar voltijds (en 9 jaar als student)
2. Wat doe je?
• Functie: Consultant, maar eigenlijk gewoon sysadmin
• Werkgever/branche: IT
• Uren/week: 40u/week
• Reistijd: 25 minuten
• Werkdruk: zeer hoog
3. Wat verdien je?
• Maandsalaris (bruto): € 4500
• Vakantiegeld: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: +/- € 1000 bruto bonus per jaar in natura (hardware)
1. Wie ben je?
• Leeftijd: 37
• Opleiding: Niets relevants
• Werkervaring: 15 jaar voltijds (en 9 jaar als student)
2. Wat doe je?
• Functie: Consultant, maar eigenlijk gewoon sysadmin
• Uren/week: 40u/week
• Reistijd: 25 minuten
• Werkdruk: zeer hoog
3. Wat verdien je?
• Maandsalaris (bruto): € 4500
• Vakantiegeld: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: +/- € 1000 bruto bonus per jaar in natura (hardware)
[ Voor 3% gewijzigd door YellowOnline op 27-02-2018 14:50 ]
Heb je wel pensioen?
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023
Toch nog even een update na 15 maanden:
2016:
2018
2016:
Members only:
Inloggen
2018
Members only:
Inloggen
|| System Specs || 36° ONO-WZW 4875Wp ||
Het is dan ook een van de vele met zo'n hoog salaris (27, MBO, €4700 bruto) die speciaal hiervoor een account heeft aangemaaktfrankwopereis schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 06:08:
[...]
Je werkt fulltime vanuit huis? Hebt wel een auto van de zaak?
Netjes verder! Je totaal pakket mist een nulletje
Wat is de reden dat je niet fulltime werkt? Als starter lijkt me dat toch wel handig. Later, als je meer verdiend en kinderen hebt (even aangenomen dat je die nu niet hebt) begrijp ik dat wel maar als je net begonnen bent lijkt me toch dat je ervaring op wil doen, uren wil maken en veel wil verdienen.
Grappig. Valt me nog mee dan
Die laatste dag gebruik ik op dit moment ook om ervaring op te doen, alleen dan niet bij hetzelfde bedrijf en onbetaald. Op dit moment weegt dat wel op tegen extra geld of urenPieter van Ras schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 18:55:
Wat is de reden dat je niet fulltime werkt? Als starter lijkt me dat toch wel handig. Later, als je meer verdiend en kinderen hebt (even aangenomen dat je die nu niet hebt) begrijp ik dat wel maar als je net begonnen bent lijkt me toch dat je ervaring op wil doen, uren wil maken en veel wil verdienen.
Precies dit inderdaad, daarom hebben veel studenten ook echt veel moeite tijdens een stageperiode. Ken er mensen die daaraan echt 'op' zijn gegaan. Vaak moet er namelijk ook nog gewerkt worden in het weekend.Z___Z schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:32:
Werkdruk is perceptie. Als je net van school komt, is werkdruk altijd hoog, want de druk van fulltime studeren is enorm laag on vergelijking met fulltime werken. Je kan eigenlijk pas beoordelen of je werkdruk relatief hoog is als je meerdere functies hebt gedaan.
Verwijderd
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO (technisch informatica)
• Werkervaring: 0 jaar
• (Woon) Locatie: Overijssel
2. Wat doe je:
• Functie: junior netwerkbeheerder
• Reistijd: 30 min (auto) 1 uur (ov)
• Werkdruk: hopelijk niet te hoog.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2550
• Mobiliteit: 6 cent per kilometer of gratis ov
• dertiende maand: ja
• pension: 22% jaar inkomen. 2/3 word betaald door werkgever.
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO (technisch informatica)
• Werkervaring: 0 jaar
• (Woon) Locatie: Overijssel
2. Wat doe je:
• Functie: junior netwerkbeheerder
• Reistijd: 30 min (auto) 1 uur (ov)
• Werkdruk: hopelijk niet te hoog.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2550
• Mobiliteit: 6 cent per kilometer of gratis ov
• dertiende maand: ja
• pension: 22% jaar inkomen. 2/3 word betaald door werkgever.
Dit is naar mijn mening geheel persoonlijk, vind jij het waard om die extra reistijd af te wegen tegenover kosten besparend reizen? Ik zou persoonlijk met het OV gaan aangezien je in dit uur ook werkgerelateerd bezig kan zijn of voor jezelfVerwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:31:
Ik zou trouwens willen weten of jullie in mijn situatie met de ov zouden gaan of met de auto.
Van een kant bespaar ik veel geld maar van de andere kant heb ik 5 uur extra reistijd per week.
@Verwijderd niet slecht, €2833 voor 40 uur equivalent met 25 jaar en 0 jaar ervaring. Kilometervergoeding is wel absurd laag. Voordeel van de trein is dat je misschien al wat werk onderweg kan doen en daardoor wellicht je werkdag iets kan inkorten als ze daar niet moeilijk over doen (zou ik niet meteen vanaf begin doen, maar na een paar maanden bij goede prestaties is het proberen waard).
6 cent per kilometerVerwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:31:
Ik zou trouwens willen weten of jullie in mijn situatie met de ov zouden gaan of met de auto.
Van een kant bespaar ik veel geld maar van de andere kant heb ik 5 uur extra reistijd per week.
Kun je het bedrag wat ze aan OV kwijt zijn niet laten uitbetalen?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Ja ben er zelf ook erg blij mee. Die reiskosten was om groen reizen aan te moedigen. Maar het bedrag is ook 300 hoger dan al mijn andere aanboden en natuurlijk de 13de maand. Denk dat ik de eerste paar maanden met de ov ga en daarna beter kan inschatten wat handiger is. Moet eerlijk zeggen dat ik als 25 jarige ook niet echt weet wat ik met zoveel geld moet dus kan wel wat extra uitgeven als ik merk dat het echt niet mee zit met de ov.Kid Jansen schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:34:
@Verwijderd niet slecht, €2833 voor 40 uur equivalent met 25 jaar en 0 jaar ervaring. Kilometervergoeding is wel absurd laag. Voordeel van de trein is dat je misschien al wat werk onderweg kan doen en daardoor wellicht je werkdag iets kan inkorten als ze daar niet moeilijk over doen (zou ik niet meteen vanaf begin doen, maar na een paar maanden bij goede prestaties is het proberen waard).
Verwijderd
Nee. Ik kreeg wel te horen dat ik wat extra kan krijgen met het invullen van mijn belastingteruggave. Ze doen dit om groen reizen aan te moedigen.Martinusz schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:38:
[...]
6 cent per kilometerwat is dat voor raar bedrag.
Kun je het bedrag wat ze aan OV kwijt zijn niet laten uitbetalen?
Kosten openbaar vervoer zijn inderdaad aftrekbaar bij je eigen belastingaangifte (voor zover niet vergoed).Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:43:
[...]
Nee. Ik kreeg wel te horen dat ik wat extra kan krijgen met het invullen van mijn belastingteruggave. Ze doen dit om groen reizen aan te moedigen.
Maak je gebruik van de reiskostenvergoeding dan ontstaat er fiscale ruimte doordat deze lager is dan de van belasting vrijgestelde €0,19. Deze fiscale ruimte kan je alleen via je werkgever benutten, hier kan je zelfs niets mee.
https://financieel.infonu...ten-woon-werkverkeer.html
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Heb je zelf wel recentelijk gestudeerd? De werkdruk op de universiteiten en hoge scholen ligt namelijk tegenwoordig wel hoog, is mijn vermoeden.Z___Z schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:32:
Standaard word er verwacht dat je 15 EC haalt per kwartaal van 10 weken (vaak iets langer, maar 10 weken rekent makkelijker). In NL is 1 EC 28 uur, wat dus neerkomt op 42 uur per week. Vaak ben je er minder uur aan kwijt, maar als je niet een 6'je wilt ga je snel die kant op. En dan word er nog verwacht dat je op kamers gaat en een baan hebt om dat (en de vrije tijd die je over hebt) te kunnen betalen. Hierdoor kom je op lange werkweken uit en geld er zeker bij eerstejaars studenten een hoge druk om veel studiepunten te halen (omdat ze anders van de opleiding worden getrapt), ze willen zich sociaal ontplooien en moeten dus ook werken. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat mensen ook nog dingen er naast willen/moeten doen om hun CV een beetje op te leuken. Er is altijd wel iets wat je nog moet doen. En een stage/scriptie is niet meer dan de tijd die je in de vakken hoort te stappen, maar nu bij een bedrijf en/of voor 1 groot iets.
Heb ook verschillende starters horen zeggen dat het werkleven zoveel relaxter is omdat ze de deur achter zich dicht konden trekken. Ook genoeg studenten gehoord over burnouts etc terwijl ze het makkelijk bij kunnen benen als ze aan het werk zijn.
TLDR; de universiteit zelf is qua werkdruk misschien niet extreem hoog, maar door alles er om heen word de werkdruk wel erg hoog.
Heb een IT opleiding op zak, maar omdat ik niet kon aarden in de sector ben ik omgeschoold naar de techniek kant. Momenteel werkzaam in de petrochemie. In mijn gedachten had ik als IT'er een stuk meer kunnen verdienen, maar was ik simpelweg niet gelukkig om er meer dan hobby-matig mee bezig te zijn. Nu ik dit topic heb doorgenomen blijkt dat mijn huidige sector ook niet onverdienstelijk is. Wel leuk om eens een kijkje in de keuken te hebben zo.
there's no tweak without the tweaker
De petrochemische industrie is zeker niet onverdienstelijk maar de verschillen kunnen groot zijn. Over het algemeen zijn de lonen hoger dan in menig andere sector alleen de secundaire (rand)zaken zijn vaak wat 'traditioneler'. Telefoon, laptop en leaseauto zijn verre van 'standaard' in de petrochemie.virtualJac schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:10:
Heb een IT opleiding op zak, maar omdat ik niet kon aarden in de sector ben ik omgeschoold naar de techniek kant. Momenteel werkzaam in de petrochemie. In mijn gedachten had ik als IT'er een stuk meer kunnen verdienen, maar was ik simpelweg niet gelukkig om er meer dan hobby-matig mee bezig te zijn. Nu ik dit topic heb doorgenomen blijkt dat mijn huidige sector ook niet onverdienstelijk is. Wel leuk om eens een kijkje in de keuken te hebben zo.
Wellicht wil je jouw plaatje ook delen (daar is dit topic tenslotte ook voor).
Klopt wel. Ik heb beide meegemaakt, lager basissalaris met telefoon, laptop en leaseauto en nu een wat hoger basissalaris met alleen telefoon en laptop.dvl-2 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:35:
[...]
De petrochemische industrie is zeker niet onverdienstelijk maar de verschillen kunnen groot zijn. Over het algemeen zijn de lonen hoger dan in menig andere sector alleen de secundaire (rand)zaken zijn vaak wat 'traditioneler'. Telefoon, laptop en leaseauto zijn verre van 'standaard' in de petrochemie.
Wellicht wil je jouw plaatje ook delen (daar is dit topic tenslotte ook voor).
[ Voor 39% gewijzigd door virtualJac op 05-03-2018 09:45 ]
there's no tweak without the tweaker
Net lijstje alleen de optelling van je package klopt niet. 5k p/m + 13de + vakgeld is ca. €70k per jaar en geen 60.virtualJac schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:46:
[...]
Klopt wel. Ik heb beide meegemaakt, lager basissalaris met telefoon, laptop en leaseauto en nu een wat hoger basissalaris met alleen telefoon en laptop. Ben niet zo'n fan om alles hier te posten, maar globaal hierbij mij lijstje:
***members only***
Tijd voor een update:
Members only:
Inloggen
@Rhndy Komt als vrij laag op mij over.
Verwijderd
Vind dat lof uit meer bestaat dan alleen woorden. Je salaris is vrij mager en je zou veel meer kunnen verdienen. Ik verdien meer met 0 jaar ervaring. Rondkijken voor een andere bedrijf kan ook helpen als je meer wilt verdienen. Maar als je echt blij bent waar je zit moet ie het natuurlijk zelf weten.
Vind het wel meevallen. Wat jij verdient met 0 jaar ervaring is uitzonderlijk. Hij kreeg er >10% bij. Als hij dat doorzet tot zijn 30e elk jaar zit hij bovengemiddeld goed, zo wijzen alle salariswijzers uit.Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:06:
[...]
Vind dat lof uit meer bestaat dan alleen woorden. Je salaris is vrij mager en je zou veel meer kunnen verdienen. Ik verdien meer met 0 jaar ervaring. Rondkijken voor een andere bedrijf kan ook helpen als je meer wilt verdienen. Maar als je echt blij bent waar je zit moet ie het natuurlijk zelf weten.
Dit dus.
Percentages zeggen niks, als je maar laag genoeg start kun je elke verhoging naar een gigantisch percentage omrekenen. Dan liever een dik salaris hebben en maar een procentje erbij op jaarbasis.FunkyTrip schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:13:
[...]
Vind het wel meevallen. Wat jij verdient met 0 jaar ervaring is uitzonderlijk. Hij kreeg er >10% bij. Als hij dat doorzet tot zijn 30e elk jaar zit hij bovengemiddeld goed, zo wijzen alle salariswijzers uit.
[ Voor 7% gewijzigd door Het Fantoom op 28-02-2018 17:20 ]
Als het elk jaar gewoon een paar honderd euro is, zit hij op zijn 30e op 3500 ofzo. Dat lijkt me gewoon een normaal bovengemiddeld salaris (niet vergeleken tweakers topic, maar vergelijken de duizenden stille ITers in NL)Het Fantoom schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:19:
[...]
Percentages zeggen niks, als je maar laag genoeg start kun je elke verhoging naar een gigantisch percentage omrekenen. Dan liever een dik salaris hebben en maar een procentje erbij op jaarbasis.
Dit dus.
Klopt, als dat zo elk jaar doorzet wel. Maar ik verwacht niet dat ze hem nog jaarlijks 13% verhoging geven als hij rond die 3500 zit. >10% stappen maak je meestal alleen als je echt een stuk minder verdient dan je waard bent.FunkyTrip schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:23:
[...]
Als het elk jaar gewoon een paar honderd euro is, zit hij op zijn 30e op 3500 ofzo. Dat lijkt me gewoon een normaal bovengemiddeld salaris (niet vergeleken tweakers topic, maar vergelijken de duizenden stille ITers in NL)
Verwijderd
Kan me niet voorstellen dat ze voor een servicedesk medewerker 3500 gaan betalen, je wordt op een gegeven moment gewoon te duur. Nog een reden om te switchen.FunkyTrip schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:23:
[...]
Als het elk jaar gewoon een paar honderd euro is, zit hij op zijn 30e op 3500 ofzo. Dat lijkt me gewoon een normaal bovengemiddeld salaris (niet vergeleken tweakers topic, maar vergelijken de duizenden stille ITers in NL)
Wat een reacties allemaal!
Dat het salaris niet geweldig is, weet ik.
Ik ga dus inderdaad switchen, maar wel intern. Voor de afdeling waar ik zit heb ik het einde wel bereikt qua salaris. Ik weet dat ik buiten de deur ook meer kan verdienen, maar zit voor nu nog goed (master heb ik echt net pas afgerond en daarom ook tijdens m'n studie blijven zitten).
Ik ga dus inderdaad switchen, maar wel intern. Voor de afdeling waar ik zit heb ik het einde wel bereikt qua salaris. Ik weet dat ik buiten de deur ook meer kan verdienen, maar zit voor nu nog goed (master heb ik echt net pas afgerond en daarom ook tijdens m'n studie blijven zitten).
Daar is zo'n stage dan ook voor bedoeld, om te ervaren hoe het er in 'de echte wereld' aan toe gaatJordyz schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:28:
[...]
Precies dit inderdaad, daarom hebben veel studenten ook echt veel moeite tijdens een stageperiode. Ken er mensen die daaraan echt 'op' zijn gegaan. Vaak moet er namelijk ook nog gewerkt worden in het weekend.
Combinatie met werken in het weekend is inderdaad wel vervelend, zeker als men je op stage ook gewoon 40 uur per week verwacht tegen geen/belachelijk lage stagevergoeding..
Eigenlijk zou je als minimale stagevergoeding een bedrag moeten krijgen zodat je op zaterdag niet hoeft te werken.
Mwah, ik denk dat die 'CV opleuken activiteiten' nogal overrated zijn. Ik ken er genoeg, allerlei commissies en besturen etc doen maar wel 2 jaar langer over hun studie doen..Gropah schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:03:
[...]
Heb je zelf wel recentelijk gestudeerd? De werkdruk op de universiteiten en hoge scholen ligt namelijk tegenwoordig wel hoog, is mijn vermoeden.
Standaard word er verwacht dat je 15 EC haalt per kwartaal van 10 weken (vaak iets langer, maar 10 weken rekent makkelijker). In NL is 1 EC 28 uur, wat dus neerkomt op 42 uur per week. Vaak ben je er minder uur aan kwijt, maar als je niet een 6'je wilt ga je snel die kant op. En dan word er nog verwacht dat je op kamers gaat en een baan hebt om dat (en de vrije tijd die je over hebt) te kunnen betalen. Hierdoor kom je op lange werkweken uit en geld er zeker bij eerstejaars studenten een hoge druk om veel studiepunten te halen (omdat ze anders van de opleiding worden getrapt), ze willen zich sociaal ontplooien en moeten dus ook werken. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat mensen ook nog dingen er naast willen/moeten doen om hun CV een beetje op te leuken. Er is altijd wel iets wat je nog moet doen. En een stage/scriptie is niet meer dan de tijd die je in de vakken hoort te stappen, maar nu bij een bedrijf en/of voor 1 groot iets.
Heb ook verschillende starters horen zeggen dat het werkleven zoveel relaxter is omdat ze de deur achter zich dicht konden trekken. Ook genoeg studenten gehoord over burnouts etc terwijl ze het makkelijk bij kunnen benen als ze aan het werk zijn.
TLDR; de universiteit zelf is qua werkdruk misschien niet extreem hoog, maar door alles er om heen word de werkdruk wel erg hoog.
Misschien dat ze daar in bepaalde sectoren gevoelig voor zijn maar ik denk dat ze in de IT/techniek daar niet snel enorm van onder de indruk zijn. Zal sowieso per werkgever verschillen hoeveel ze daar om geven.
Je salaris is niet niet geweldig, maar gewoon prima, bovengemiddeld zelfs voor helpdesk.Rhndy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:47:
Wat een reacties allemaal!
Enige downside is je werkdruk zo te zien: hoog.
Dit dus.
De verhouding discussie / salarisoverzichten is weer scheef. On-topic ajb.
Tijdje geleden dat ik gepost heb en vele jaren verder. Ik heb de afgelopen jaren naar mijn idee niet veel verhoging ontvangen dus ik vraag mij af of ik nog een beetje goed zit?
Members only:
Inloggen
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
@Sebazzz Lijkt mij een zeer mooi salaris voor je leeftijd.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: public policy, hiervoor international business. Heb 2 WO opleidingen, 1 HBO en aantal ICT certificaten (codeer al sinds mijn 12e)
• Werkervaring: 3 jaar waarvan 1 binnen ICT
• (Woon) Locatie: Limburg
2. Wat doe je:
• Functie: Junior test consultant
• Werkgever/branche: Banking
• (Werk) Locatie(s): BE
• Uren/week: 40 (30 vakantiedagen)
• Reistijd: 1.5 uur
• Werkdruk: Laag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2450
• Dertiende maand: Ja, 1 maand.
• Pensioeninleg per jaar: 8%
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak, Mercedes CLA shooting break dus leasebudget van CA €700 incl brandstof. Gezien Belgische werkgever kost me dit geen drol.
• Overige: € Prestatiebonus + aandelenplan
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ca € 30k ex bonus etc
• Winstdeling/bonus: 1000€ per aangebrachte werknemer
Werk hier nu 8 maanden en krijg de kans over te stappen om richting de 3k bruto te gaan.
• Leeftijd: 26
• Opleiding: public policy, hiervoor international business. Heb 2 WO opleidingen, 1 HBO en aantal ICT certificaten (codeer al sinds mijn 12e)
• Werkervaring: 3 jaar waarvan 1 binnen ICT
• (Woon) Locatie: Limburg
2. Wat doe je:
• Functie: Junior test consultant
• Werkgever/branche: Banking
• (Werk) Locatie(s): BE
• Uren/week: 40 (30 vakantiedagen)
• Reistijd: 1.5 uur
• Werkdruk: Laag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2450
• Dertiende maand: Ja, 1 maand.
• Pensioeninleg per jaar: 8%
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak, Mercedes CLA shooting break dus leasebudget van CA €700 incl brandstof. Gezien Belgische werkgever kost me dit geen drol.
• Overige: € Prestatiebonus + aandelenplan
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ca € 30k ex bonus etc
• Winstdeling/bonus: 1000€ per aangebrachte werknemer
Werk hier nu 8 maanden en krijg de kans over te stappen om richting de 3k bruto te gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door matthewk op 03-03-2018 14:51 ]
Consultant - Autogek
Als jij in NL belasting betaald en privé rijdt met deze auto, dan kost die auto je minimaal €266,- netto per maand, als je werkgever dat niet afdraagt dan krijg je die rekening volgens mij nog.. kijk daar dus mee uit. Hierbij ben ik uit gegaan van een auto van €36.000,- en 40,4% belastingmatthewk schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:49:
Verder voor de opleidingen die hebt gedaan vind ik het niet heel slecht, maar het kan zeker beter.
[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 03-03-2018 16:21 ]
Ik ben tewerkgesteld bij een be werkgeverEquator schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 16:20:
[...]
Als jij in NL belasting betaald en privé rijdt met deze auto, dan kost die auto je minimaal €266,- netto per maand, als je werkgever dat niet afdraagt dan krijg je die rekening volgens mij nog.. kijk daar dus mee uit. Hierbij ben ik uit gegaan van een auto van €36.000,- en 40,4% belasting
Verder voor de opleidingen die hebt gedaan vind ik het niet heel slecht, maar het kan zeker beter.
Consultant - Autogek
Dat is in ieder geval niet mijn perceptieTheBrut3 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 08:10:
[...]
Tevens legt vooral de jongere generatie (millennials) zichzelf ook veel druk op, presteren is de maatstaf en lukt dat niet dan komt het door ons zelf.
Ook in België kost die lease-auto jou geld als je hem ook voor privé verplaatsingen gebruikt. (En woon-werk verkeer, dat zijn privé verplaatsingen). Kijk je loonbrief er maar eens op na; het voordeel alle aard waar je belastingen op betaald zal je er zeker op terugvinden. De omvang van dat bedrag hangt af van de CO2 uitstoot, leeftijd en catalogusprijs van de wagen.
(Sommige werkgevers gaan zelfs verder, en trekken het VAA volledig af van je loon).
[ Voor 49% gewijzigd door whoami op 03-03-2018 17:30 ]
https://fgheysels.github.io/
Met het risico om offtopic te gaan: in welk land betaal je belasting?
Members only:
Inloggen
België. Er is een verdrag tussen BE en NL dat je belastingen betaalt in het land waarin je het meeste van je werkzaamheden uitvoert.Equator schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:37:
[...]
Met het risico om offtopic te gaan: in welk land betaal je belasting?
Ik betaal in België voor mijn CLA shooting break full option 130 euro per maand. Dat noem ik geen drol voor een auto van 40k.
Consultant - Autogek
Heel netjes. En de rest (of een deel)van de mobiliteit krijg je als bruto loon of dat niet?Sebazzz schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:19:
Tijdje geleden dat ik gepost heb en vele jaren verder. Ik heb de afgelopen jaren naar mijn idee niet veel verhoging ontvangen dus ik vraag mij af of ik nog een beetje goed zit?
***members only***
Correct, ik krijg netto wat ik nodig heb om woon-werkverkeer te kunnen doen.frankwopereis schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:41:
[...]
Heel netjes. En de rest (of een deel)van de mobiliteit krijg je als bruto loon of dat niet?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Na vaak gelezen te hebben, hierbij ook mijn info eens.
Ben hier niet ontevreden mee.
Members only:
Inloggen
Update na wisselen van baan:
Kan direct bevestigen: om je heen kijken kan een leuke stap opleverenFrankdr schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 19:34:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: HBO Toegepaste Wiskunde
• Werkervaring: Vanaf september full-time. Daarvoor stages en relevante bijbaan.
• (Woon) Locatie: Leiden
2. Wat doe je:
• Functie: Junior Data Analist Database Marketeer
• Werkgever/branche: Uitgever Verzekeraar
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Uren/week: 40 36
• Reistijd: 50 minuten deur tot deur 25 met fiets, 20 deur tot deur met trein
• Werkdruk: (te) Laag Nog geen idee
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2300 €2950
• Dertiende/veertiende maand: Nee Ja (8,33%)
• Pensioeninleg per jaar: Weet ik niet precies. Volgens ouders ongeveer gemiddeld
• Mobiliteit per jaar: Reiskostenvergoeding waar ik het net niet mee red. Scheelt ongeveer twee tientjes in de maand. NS abo volledig vergoed
• Overige: Eenmalig €500 ontvangen ter compensatie van het niet nemen van een mobiele telefoon. Laptop + telefoon incl. abonnement
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- €30.000 +-€42.000
• Winstdeling/bonus: Gemiddeld 6% per jaar Volgens mij niet
Wat vinden jullie er van? Heb het momenteel niet echt naar mijn zin, dus ik ben alweer verder aan het kijken. Kan ik in een soortgelijke functie al een stapje maken? Of moet ik mede door m'n leeftijd en geringe ervaring nog even genoegen nemen met een soortgelijk salaris? (waar ik overigens zeker niet ontevreden over ben)
Hoe praat je iemand een minderwaardigheidsgevoel aan? Hij heeft een amper half jaar werkervaring, verdient bijna 3300,- bruto op basis van 40 uur en heeft een HBO opleiding...Frankdr schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:02:
[...]
Kan direct bevestigen: om je heen kijken kan een leuke stap opleveren
Lijkt mij een bovengemiddeld salaris wat hij nu al heeft.
Ik reageerde op m'n eigen bericht van een aantal weken geleden, nadat ik een overstap heb gemaakt. Als ik het zo zie is dat idd niet helemaal duidelijk.Jeroen V schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:35:
[...]
Hoe praat je iemand een minderwaardigheidsgevoel aan? Hij heeft een amper half jaar werkervaring, verdient bijna 3300,- bruto op basis van 40 uur en heeft een HBO opleiding...
Lijkt mij een bovengemiddeld salaris wat hij nu al heeft.
Zeker een goeie deal. Tip: Check echt je pensioen eens. Mocht je via je werkgever niets opbouwen, dan moet je toch eens gaan nadenken hoe je straks je AOW wil aanvullen.nldls schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 22:05:
Na vaak gelezen te hebben, hierbij ook mijn info eens.
***members only***
Goed salaris hoor, zeker op de leeftijd. Tijdens het overstappen van baan is ook het moment dat je de stappen moet maken. Eenmaal binnen is het (zeker bij grote corporates) een stuk moeilijker om grote stappen te maken.Frankdr schreef op zondag 4 maart 2018 @ 17:51:
[...]
Ik reageerde op m'n eigen bericht van een aantal weken geleden, nadat ik een overstap heb gemaakt. Als ik het zo zie is dat idd niet helemaal duidelijk.
[ Voor 38% gewijzigd door Spacecowboy op 04-03-2018 19:26 ]
HENG HENG
Ik bouw wel op. Dat sowieso. Er wordt 9.7% bruto ingehouden tbv pensioen. Geen idee of dat volledig is of niet, daar zou ik eens in moeten duiken.Spacecowboy schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:25:
[...]
Zeker een goeie deal. Tip: Check echt je pensioen eens. Mocht je via je werkgever niets opbouwen, dan moet je toch eens gaan nadenken hoe je straks je AOW wil aanvullen.
1. Wie ben je:
• Leeftijd:32
• Opleiding:Wo Information science
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-nederland
2. Wat doe je:
• Functie: IT Security officer
• Werkgever/branche: retail
• (Werk) Locatie(s): Noord-nederland
• Reistijd: 30m
• Werkdruk: normaal
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 6100
• Dertiende/veertiende maand: Ja, dertiende maand
• Pensioeninleg per jaar: € ?
• Mobiliteit per jaar: € 230/maand reiskostenvergoeding, geen leaseauto
• Overige: 40 vakantiedagen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~80.000
• Winstdeling/bonus: € nvt
8 jaar geleden helemaal onderaan begonnen maar mooie stappen gemaakt door te switchen bij verschillende werkgevers
los van financieel ook inhoudelijk helemaal op mijn plek
• Leeftijd:32
• Opleiding:Wo Information science
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-nederland
2. Wat doe je:
• Functie: IT Security officer
• Werkgever/branche: retail
• (Werk) Locatie(s): Noord-nederland
• Reistijd: 30m
• Werkdruk: normaal
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 6100
• Dertiende/veertiende maand: Ja, dertiende maand
• Pensioeninleg per jaar: € ?
• Mobiliteit per jaar: € 230/maand reiskostenvergoeding, geen leaseauto
• Overige: 40 vakantiedagen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~80.000
• Winstdeling/bonus: € nvt
8 jaar geleden helemaal onderaan begonnen maar mooie stappen gemaakt door te switchen bij verschillende werkgevers
[ Voor 14% gewijzigd door ShadowWorrier op 05-03-2018 12:42 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.