Iemand met 3 jaar Scala ervaring kan een enorme stap maken. Denk aan +1000. Helaas zal dat vaak in de randstad zijn.
Leeftijd: 57
Opleiding(en): Lerarenopleiding Betavakken
Certificaten: Stuk of dertig, Varierend van hardware, SQL, Novell, Coaching tot RHCSA.
Werkervaring: 35 jaren
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: IT engineer
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: Alles boven 1850 uren per jaar
13/14e maand of winstuitkering: ja
Laptop: te declareren
GSM: te declareren
Leaseauto: ja, youngtimer met tankpas
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd: 35 minuten enkele reis
Maand salaris (bruto): 4300
Na respectievelijk 15, 11 en 8 jaren bij (grote) bedrijven nu sinds enkele maanden bij een kleine detacheerder, omdat het tijd werd dat ik ging meedenken en -praten over mijn positie.
Ik beheer alles vanaf hardware tot en met OS op voornamelijk *nix en storage gebied. Salaris is voldoende voor wat ik doe en wil: het onderste uit de kan is niet nodig. Wat meetelt is mijn leeftijd natuurlijk, ik ga niet concurreren met collega's van 25 jaren oud - die kunnen gebruik maken van mijn ervaringen, dat wel.
Opleiding(en): Lerarenopleiding Betavakken
Certificaten: Stuk of dertig, Varierend van hardware, SQL, Novell, Coaching tot RHCSA.
Werkervaring: 35 jaren
Huidige functie: IT engineer
Laptop: te declareren
GSM: te declareren
Leaseauto: ja, youngtimer met tankpas
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Utrecht
Reistijd: 35 minuten enkele reis
Maand salaris (bruto): 4300
Na respectievelijk 15, 11 en 8 jaren bij (grote) bedrijven nu sinds enkele maanden bij een kleine detacheerder, omdat het tijd werd dat ik ging meedenken en -praten over mijn positie.
Ik beheer alles vanaf hardware tot en met OS op voornamelijk *nix en storage gebied. Salaris is voldoende voor wat ik doe en wil: het onderste uit de kan is niet nodig. Wat meetelt is mijn leeftijd natuurlijk, ik ga niet concurreren met collega's van 25 jaren oud - die kunnen gebruik maken van mijn ervaringen, dat wel.
Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!
Hoe zit dat met die 1850 uren? Als je geen projecten hebt, dan kun je niet 3 weken met vakantie in de zomer o.i.d? Voor de rest net pakket aan voorwaarden. Zeker youngtimer kan erg leuk zijnDeBolle schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:47:
640KB should be enough for everyone
Leeftijd: 35
Opleiding(en): Bachelor ICT
Certificaten: ITIL F, Prince2 (prac.)
Werkervaring: 15 jaar
Werkgever: Financieel dienstverlener
Huidige functie: Beheerder werkplek infrastructuur
Vakantiegeld: 8% van het jaar salaris
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 13e + eindejaars bonus op basis van beoordeling.
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting op hypotheek, verzekeringen, collectieve zorgverzekering
Reis vergoeding: 200 eur p.m.
Opleiding: dit jaar MSCA gepland
Regio: NB
Reistijd: Ongeveer 60 minuten
Maandsalaris: 5000 bruto.
Ben zeer tevreden en heb het ook naar mijn zin bij deze werkgever! Vorig jaar deeltijd HBO studie afgerond na 4 jaar op kosten van werkgever. Zonder HBO (bachelor!) stoppen de doorgroeimogelijkheden bij deze werkgever. Merk dat veel mensen nu een deeltijd HBO studie aan het volgen zijn om HBO op hun C.V. te kunnen zetten. Let op dat er wel een verschil zit tussen een HBO studie (1 a 2 jaar) en een volledige bachelor. Die heb ik gelukkig afgerond!
13/14e maand of winstuitkering: 13e + eindejaars bonus op basis van beoordeling.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting op hypotheek, verzekeringen, collectieve zorgverzekering
Ben zeer tevreden en heb het ook naar mijn zin bij deze werkgever! Vorig jaar deeltijd HBO studie afgerond na 4 jaar op kosten van werkgever. Zonder HBO (bachelor!) stoppen de doorgroeimogelijkheden bij deze werkgever. Merk dat veel mensen nu een deeltijd HBO studie aan het volgen zijn om HBO op hun C.V. te kunnen zetten. Let op dat er wel een verschil zit tussen een HBO studie (1 a 2 jaar) en een volledige bachelor. Die heb ik gelukkig afgerond!
Ik ben begonnen als Java ontwikkelaar, maar heb nu 1,5 jaar Scala ervaring. Bij een eventuele volgende werkgever kan het wel van pas komen ja :-)t_captain schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:44:
Iemand met 3 jaar Scala ervaring kan een enorme stap maken. Denk aan +1000. Helaas zal dat vaak in de randstad zijn.
Anoniem: 221425
Lang geleden dat ik gepost had.
Het zijn geen grote sprongen, in het onderwijs...Anoniem: 221425 schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:08:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Leuk om eens wat te lezen over mensen die al wat later in hun loopbaan zitten. Heb jij in het verleden beter verloond geweest bij vorige werkgevers?[b][message=45626330,noline] Salaris is voldoende voor wat ik doe en wil: het onderste uit de kan is niet nodig. Wat meetelt is mijn leeftijd natuurlijk, ik ga niet concurreren met collega's van 25 jaren oud - die kunnen gebruik maken van mijn ervaringen, dat wel.
Ik vraag mij eigenlijk af wat een gemiddeld ICT loon zou zijn tegen het eind van de loopbaan.
Ik vermoed (vrees) dat het antwoord sterk afhankelijk is van de opgelopen schade in de loopbaan. Heb je het geluk dat je bij een goede werkgever zit waar je kunt blijven als je wat ouder wordt, dan zul je gaandeweg een goed salaris opbouwen.h8bal schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:02:
[...]
Leuk om eens wat te lezen over mensen die al wat later in hun loopbaan zitten. Heb jij in het verleden beter verloond geweest bij vorige werkgevers?
Ik vraag mij eigenlijk af wat een gemiddeld ICT loon zou zijn tegen het eind van de loopbaan.
Tot het moment dat je boven de 45 van baan moet wisselen. Dan komt vaak een salarisval. Ik heb iemand meegemaakt die op een bepaald moment de stekker uit zijn sollicitaties heeft getrokken en is teruggegaan naar zijn land van herkomst. Het was al moeilijk om een baan te vinden die de helft van zijn vorige baan betaalde.
Wel interessant, want er zijn op dit moment daar discussies over, op dit moment lijkt salaris gedurende loopbaan (leeftijd) in een stijgende lijn omhoog te lopen, op het einde zal het wat afvlakken. Maar waar men nu naar het kijken is is om veel meer een boog (parabool) te creeeren, waarbij de piek in het midden ligt van je loopbaan (midden leeftijd), waarop je op je best zou moeten zijn.h8bal schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:02:
[...]
Leuk om eens wat te lezen over mensen die al wat later in hun loopbaan zitten. Heb jij in het verleden beter verloond geweest bij vorige werkgevers?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Kernwoorden in deze zijn demotie en Capgemini. Je kunt stellen dat niet ieders waarde voor elk bedrijf altijd zal groeien, elke variatie kan en zal voorkomen.martinusz schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:22:
[...]
Wel interessant, want er zijn op dit moment daar discussies over, op dit moment lijkt salaris gedurende loopbaan (leeftijd) in een stijgende lijn omhoog te lopen, op het einde zal het wat afvlakken. Maar waar men nu naar het kijken is is om veel meer een boog (parabool) te creeeren, waarbij de piek in het midden ligt van je loopbaan (midden leeftijd), waarop je op je best zou moeten zijn.
Beter of meer, van hetzelfde laken een pak - maar na ruim dertig jaar in de IT als techneut valt mij op dat er veel zaken zijn veranderd, waarbij het werkvlak minder bevrediging biedt dan voorheen. Dat gaat dan niet over salarish8bal schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 15:02:
[...]
[ Voor 30% gewijzigd door Rukapul op 22-01-2016 11:26 ]
Ook weer even een update nadat mij vanmiddag onverwachts een brief onder mijn neus werd geduwd
Ik mag zeker niet ontevreden zijn en begin het vermoeden te krijgen dat ze me graag hier houden. Och zolang ik het nog naar mijn zin heb...

Ik mag zeker niet ontevreden zijn en begin het vermoeden te krijgen dat ze me graag hier houden. Och zolang ik het nog naar mijn zin heb...
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 4% gewijzigd door Magicw00b op 22-01-2016 12:13 ]
Anoniem: 727855
Leeftijd: 28
Opleiding(en): Professionele Bachelor ICT (Hogeschool/HBO)
Certificaten: VMware VCP4
Werkervaring: 6 jaar (1ste werkgever)
Werkgever: KMO in webdevelopment/hosting (MKB)
Huidige functie: Linux System Administrator / DevOps (RHEL/CentOS)
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 22
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarspremie (1 bruto maandloon aan hoog belastingtarief)
Laptop: ja (macbook pro 2010, wordt vervangen)
GSM: nee, wel vergoeding internetfactuur tot 30 EUR/maand
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: ja, 3% jaarsalaris door werkgever (sinds 1 jaar hebben we dit)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maaltijdchecks (7 EUR / werkdag = 140 EUR / maand), fiets v/h werk (+onderhoud), forfaitaire onkostenvergoeding (125 EUR)
Land: BE
Regio: Oost-Vlaanderen
Reistijd: 15 minuten met de fiets
Opleiding: budget 1000 EUR (bespreekbaar) en 5 dagen voor conferenties en/of opleiding
Maand salaris (bruto):
2015: 2475 EUR
voorstel 2016 werkgever: 2550 EUR (+3%)
Wat vinden jullie van mijn verloning? Juist een gesprek gehad, ze zijn tevreden met mijn prestaties.
Ik ben de enige systeembeheerder in het bedrijf, verzorg een groot deel van de hosting, hosting infrastructuur is uitbesteed,
VMs in eigen beheer (linux hosting + externe hosting klanten), ondersteuning van mijn collega's met hun dev environments (front & back-end developers),
kantoornetwerk, security, deployments, etc.
Het idee speelt toch regelmatig in mijn hoofd om toch maar eens de sprong te maken naar een ander bedrijf waar ik in een team van DevOps mensen kan werken.
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarspremie (1 bruto maandloon aan hoog belastingtarief)
Pensioenregeling: ja, 3% jaarsalaris door werkgever (sinds 1 jaar hebben we dit)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maaltijdchecks (7 EUR / werkdag = 140 EUR / maand), fiets v/h werk (+onderhoud), forfaitaire onkostenvergoeding (125 EUR)
Opleiding: budget 1000 EUR (bespreekbaar) en 5 dagen voor conferenties en/of opleiding
Maand salaris (bruto):
Wat vinden jullie van mijn verloning? Juist een gesprek gehad, ze zijn tevreden met mijn prestaties.
Ik ben de enige systeembeheerder in het bedrijf, verzorg een groot deel van de hosting, hosting infrastructuur is uitbesteed,
VMs in eigen beheer (linux hosting + externe hosting klanten), ondersteuning van mijn collega's met hun dev environments (front & back-end developers),
Het idee speelt toch regelmatig in mijn hoofd om toch maar eens de sprong te maken naar een ander bedrijf waar ik in een team van DevOps mensen kan werken.
Wat wil je erop vooruit gaan door devops te gaan doen?
Anoniem: 727855
Dat is juist mijn vraag, wat ik als systeembeheerder (devops is maar onderdeel van wat ik doe) waard kan zijn bij andere partijen.Boudewijn schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 00:53:
Wat wil je erop vooruit gaan door devops te gaan doen?
Volgens mij is dit nogal laag (understatement) voor wat ik kan opmaken uit jouw werkzaamheden (beetje vaag). Een ervaren Linux systeembeheerder moet toch zeker rond de €3000+ met auto kunnen verdienen in die regio. Recent heb ik ook gesolliciteerd in de streek en ze smeken bijna op hun knieën om goede Linux SE's. Ik zou zeker eens uitkijken en hier en daar gaan luisteren.Anoniem: 727855 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:48:
Maand salaris (bruto):
Blog (Linux-related)
Ik ben al weer van baan gehopt, sinds de vorige keer dat ik hier postte..
Ik ben erop vooruit gegaan.
Members only:
Inloggen
Ik ben erop vooruit gegaan.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Zo... een beoordelingsgesprek gehad en weer een half jaar verder:
Volgens mij wel een mooie stap gemaakt. Flexibele componenten zijn vervallen en bij brutoloon geteld plus wat extra's. Mooie aanbieding van een andere partij heeft de werkgever laten inzien dat hij nu en in de toekomst wat pro-actiever moet reageren
Ondanks aanbieding toch bij deze werkgever gebleven
Ninjetsu NL schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 13:55:
Members only:
Members only:
Inloggen
Volgens mij wel een mooie stap gemaakt. Flexibele componenten zijn vervallen en bij brutoloon geteld plus wat extra's. Mooie aanbieding van een andere partij heeft de werkgever laten inzien dat hij nu en in de toekomst wat pro-actiever moet reageren
Lijkt me nogal aan de lage kant. Hetzelfde + wagen of >= 3000 zonder wagen zou toch wel mogelijk moeten zijn.Anoniem: 727855 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 21:48:
Maand salaris (bruto):
Misschien heb je je functie wat ongelukkig omschreven of heb ik een verkeerd beeld van je functie maar volgens mij hoor je tot de best verdienende werkplekbeheerders van NL. Je hebt het goed voor elkaar. Enige nadeel dat ik zie is "gouden handboeien", je kan alleen maar naar beneden als je naar een ander bedrijf overstapt.RMG888 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 10:07:
Dat ligt denk ik ook aan het type werkplek. Als je een volledige VDI Werkplek architectuur moet onderhouden dan is dat veel technischer dan een standaard desktop/laptop die je onderhoudt.timag schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 13:45:
[...]
Misschien heb je je functie wat ongelukkig omschreven of heb ik een verkeerd beeld van je functie maar volgens mij hoor je tot de best verdienende werkplekbeheerders van NL. Je hebt het goed voor elkaar. Enige nadeel dat ik zie is "gouden handboeien", je kan alleen maar naar beneden als je naar een ander bedrijf overstapt.
Mogelijk dat hier ook nog werkzaamheden inzitten in de architectuur kant, dus de verbindingen (LAN/WAN/Mobile).
Maar dat zal de tweaker zelf het beste kunnen vermelden
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Ik ben bijna afgestuurd aan mijn hbo bachelor opleiding (Technische IT security: ethical hacking, forensics, onderzoeken, ...) en er is me een baan aangeboden bij mijn afstudeerstage. Er zijn nog geen details van het contract besproken maar ik ga graag met een reëel beeld het gesprek in. De informatie die ik al weet heb ik in het formulier ingevuld, hopelijk kunnen jullie mij helpen bij het vinden van een goed startsalaris om te onderhandelen.
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO ICT Cyber security (Bachelor)
Certificaten: -
Werkervaring: bijbaan als IT thuis-support voor consumenten, 3 jaar. Goed voor klantcontact om technische problemen voor een leek uit te leggen.
Werkgever: groeiend it security bedrijf, 25-50man personeel
Aangeboden functie: pentester/security consultant
Vakantiedagen: 24
Leaseauto*: mogelijk indien er veel naar klanten wordt gereisd
Werkweek: 40u
Regio: Rotterdam
Reistijd**: 1uur zonder file
Maandsalaris (bruto): voor zo ver ik tot nu toe in het topic, en van collega afstudeerders, heb gevonden verwacht ik een aanbod tussen de €2500-3000 te krijgen. Is dit reëel? zou ik eerder tegen de 2500 dan 2700 moeten verwachten?
Zodra ik er een definitief voorstel ligt zal ik hier een update plaatsen.
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO ICT Cyber security (Bachelor)
Werkervaring: bijbaan als IT thuis-support voor consumenten, 3 jaar. Goed voor klantcontact om technische problemen voor een leek uit te leggen.
Werkgever: groeiend it security bedrijf, 25-50man personeel
Aangeboden functie: pentester/security consultant
Leaseauto*: mogelijk indien er veel naar klanten wordt gereisd
Reistijd**: 1uur zonder file
Maandsalaris (bruto): voor zo ver ik tot nu toe in het topic, en van collega afstudeerders, heb gevonden verwacht ik een aanbod tussen de €2500-3000 te krijgen. Is dit reëel? zou ik eerder tegen de 2500 dan 2700 moeten verwachten?
ga eerder uit van 2200 t/m 2500, als ik hier in het bedrijf kijk.Tweekzor schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:25:
[...]
Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
*knip offtopic discussie over hoger educatiesysteem*
[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 22-01-2016 22:57 ]
Anoniem: 311786
In beide gevallen is het voor een dergelijke functie een exorbitant hoog inkomen. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat voor functie en bijbehorende werkzaamheden hier daadwerkelijk achter schuil gaanWylana schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 14:23:
[...]
Dat ligt denk ik ook aan het type werkplek. Als je een volledige VDI Werkplek architectuur moet onderhouden dan is dat veel technischer dan een standaard desktop/laptop die je onderhoudt.
Mogelijk dat hier ook nog werkzaamheden inzitten in de architectuur kant, dus de verbindingen (LAN/WAN/Mobile).
Maar dat zal de tweaker zelf het beste kunnen vermelden
[ Voor 81% gewijzigd door Rukapul op 22-01-2016 22:57 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Rukapul op 22-01-2016 22:57 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 22-01-2016 22:58 ]
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).
[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 22-01-2016 22:58 ]
Ik denk ook dat je wat te hoog inschat als HBO starter. Hoog inzetten is niet erg, maar ik denk dat je rond de 2300 uitkomt en daar hoef je ook niet ontevreden mee te zijn! Daarna kan je snel gaan groeien.itsalwaysme schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:29:
[...]
ga eerder uit van 2200 t/m 2500, als ik hier in het bedrijf kijk.
[ Voor 4% gewijzigd door Reynouts op 22-01-2016 20:35 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 22-01-2016 22:58 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 22-01-2016 22:58 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Rukapul op 22-01-2016 22:58 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 22-01-2016 22:58 ]
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Deze week een nieuw aanbod gehad en besloten om uit consultancy te stappen en voor een bank te gaan werken.
Leeftijd: 30
Opleiding(en): WO Information Management
Certificaten: Certified Information Systems Auditor (CISA), ITIL
Werkervaring: 3.5 4 jaar
Voorheen:
Opleiding(en): WO Information Management
Certificaten: Certified Information Systems Auditor (CISA), ITIL
Werkervaring: 3.5 4 jaar
Voorheen:
Nieuw aanbod:Goodfellas schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 22:32:
Werkgever: Big 4
Huidige functie: Senior Consultant
Vakantiegeld: neen
Vakantiedagen: 20 + stat holidays
13/14e maand of winstuitkering: neen (ze zeggen ieder jaar van wel maar het komt er nooit van)
Laptop: Lenovo T430
GSM: Samsung Android (fup prive bellen/texten/data)
Leaseauto: neen
Werkweek: 37.5 officieel (45 werkelijk)
Pensioenregeling: neen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: trainingen, verder niets noemenswaardig
Land: Nieuw Zeeland
Regio: Auckland
Reistijd: 10 minuten OV
Maand salaris (bruto): 3.617 EUR (als zodanig berekend: NZD salaris bruto --> NZD salaris netto --> EUR salaris netto --> EUR salaris bruto)
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
-knip- Discussie over een beroep of zelfs alle nuances over beloning is offtopic
[ Voor 93% gewijzigd door Zoijar op 31-01-2016 12:51 ]
Members only:
Inloggen
Ziet er goed uit! Is ook zeker een richting die ik open houd met m'n econometrie + informatica combinatie. Werk je bij een grote speler of een prop shop?Zoijar schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:00:
Het is weer een nieuw jaar, de inflatie is weer gecorrigeerdNog steeds leuk werk ook. Ik was vroeger niet zo bekend met de financiele sector, maar ik kan het iedereen aanraden om het te proberen -- top-developers zijn altijd gewild. Het beeld dat de media vaak geeft klopt ook grotendeels niet; ik word omringd door aardige, sociale, hardwerkende, slimme mensen (goed werk leveren wordt wel verwacht en is niet iets optioneels, maar dat motiveert mij juist).
Members only:
-knip- Discussie over een beroep of zelfs alle nuances over beloning is offtopic
[ Voor 92% gewijzigd door Zoijar op 31-01-2016 12:51 ]
Econometrie is m'n hoofdstudie, maar daar krijg ik ook vrij weinig economische vakken hoor. Ik heb drie klassiek economische vakken (micro, macro en finance), en verder nog wat statistiek-/wiskundevakken toegespitst op economische vraagstukken.Zoijar schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 14:10:
[...]
Bij een van de grote internationale (prop) market makers (dan blijven er nog drie over ofzo?)
Je achtergrond klinkt goed. Je kan je natuurlijk in veel dingen specialiseren, bijvoorbeeld de laatste 10 nanoseconde uit een FPGA of CPU persen, maar wat ik wel merk is dat de klassieke economische kennis niet zo ontzettend veel uitmaakt maar eerder een bonus is. Er worden niet bijzonder veel quants gezocht die specifiek alles van stochastic calculus weten -- al heb je er natuurlijk wel een of twee nodig. Mensen met skills als data analyse en machine learning technieken op grote (maar niet gigantische) data sets en daarbij solide programmeer skills worden veel gevraagd. Dus voor jou zou het in die zin eerder primair informatica met econometrie als goede bonus zijn dan andersom. Maar uiteindelijk is het een mix van alles en de een doet wat meer theoretisch werk en de ander wat meer praktisch; de rollen vervagen steeds meer. Dus wat dat betreft zit je goed.
Machine learning is helaas een ondergeschoven kindje bij mijn studie, maar dat komt denk ik vooral doordat econometristen nauwelijks leren programmeren.
itsalwaysme schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 16:29:
[...]
ga eerder uit van 2200 t/m 2500, als ik hier in het bedrijf kijk.
Bedankt voor de feedback beide, de hoge inschatting komt vooral door een mede-afstudeerder die bij een van de bekendere spelers is aangenomen met een jaarinkomen van 38k. Maar goed, ik heb nu een beter beeld waar ik voor open moet staan en als het dan hoger uit valt is dat mooi mee genomen.Reynouts schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 20:34:
[...]
Ik denk ook dat je wat te hoog inschat als HBO starter. Hoog inzetten is niet erg, maar ik denk dat je rond de 2300 uitkomt en daar hoef je ook niet ontevreden mee te zijn! Daarna kan je snel gaan groeien.
Ik ben onderdeel van de internal audit functie, die als basis taak heeft om de bedrijfsprocessen (en voor mijn functie specifiek ICT processen) te controleren. Voorbeelden hiervan zijn: project quality assurance, project management office reviews, IT strategy reviews, data / privacy management, business continuity / IT disaster recovery, etc. Als manager bepaal je mede wat de objectives zijn (wat voor reviews gaan we doen) en stuur je een team aan waarmee je de opdrachten uitvoert.Mythio schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:10:
Mooie stap.Lijkt me ook een interessante functie. Waar houd je je vooral mee bezig?
Leeftijd:26
Opleiding(en):WO Beta
Werkervaring: een half jaar
Werkgever:energie
Huidige functie:Junior trader
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:25
Overige beloningen: Winstdeling en bonus
GSM: Ja
Leaseauto:Nee
Werkweek:+-40
Pensioenregeling:Ja
Land:Nederland
Regio:Zuid Holland
Reistijd:5 minuten
De bonus is plusminus 1000 per maand. Daarmee kom ik op 3600 bruto per maand. Niet gek na een half jaar werken. Geen idee wat de winstdeling wordt. Ik had niet verwacht dat ik direct na het studeren zon goede baan zou krijgen en ga zoveel mogelijk vermogen opbouwen voor de fase waar ik kinderen krijg.
Opleiding(en):WO Beta
Werkervaring: een half jaar
Werkgever:energie
Huidige functie:Junior trader
Overige beloningen: Winstdeling en bonus
Leaseauto:Nee
Werkweek:+-40
Pensioenregeling:Ja
Regio:Zuid Holland
Reistijd:5 minuten
De bonus is plusminus 1000 per maand. Daarmee kom ik op 3600 bruto per maand. Niet gek na een half jaar werken. Geen idee wat de winstdeling wordt. Ik had niet verwacht dat ik direct na het studeren zon goede baan zou krijgen en ga zoveel mogelijk vermogen opbouwen voor de fase waar ik kinderen krijg.
[ Voor 24% gewijzigd door Tomm13 op 25-01-2016 16:53 ]
Kun/wil je meer gaan werken?Tjebakka schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:36:
Members only:
Leeftijd: 34
Opleiding(en): WO nederlands recht
Certificaten: nvt
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: middelgroot niche kantoor
Huidige functie: senior medewerker
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: omzettarget, opbrengst kan variëren van 0 tot 25000 euro
Laptop: nope
GSM: nope
Leaseauto: nope
Werkweek: op papier 40, in de praktijk gemiddeld 50
Pensioenregeling: maximaal toegestane werkgeversbijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ik rijd op een fiets van de zaak
Land: NL
Regio: zuidelijke randstad
Reistijd: 5 minuten met de fiets of 15 met de benenwagen
Maand salaris (bruto): 7900 euro (omhoog van 7600 vorig jaar)
Opleiding(en): WO nederlands recht
Certificaten: nvt
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: middelgroot niche kantoor
Huidige functie: senior medewerker
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: omzettarget, opbrengst kan variëren van 0 tot 25000 euro
Laptop: nope
GSM: nope
Leaseauto: nope
Werkweek: op papier 40, in de praktijk gemiddeld 50
Pensioenregeling: maximaal toegestane werkgeversbijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ik rijd op een fiets van de zaak
Regio: zuidelijke randstad
Reistijd: 5 minuten met de fiets of 15 met de benenwagen
Maand salaris (bruto): 7900 euro (omhoog van 7600 vorig jaar)
[ Voor 4% gewijzigd door nare man op 25-01-2016 16:55 ]
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
[ Voor 90% gewijzigd door Zoijar op 31-01-2016 12:50 ]
Opleiding(en): HBO BI
Certificaten: 1 certificaat, systeemgericht
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Functioneel SAP Consultant (FICO)
Laptop: Ja
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: ja, incl. prive gebruik.
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Ja, Alfa Guilietta (900 incl.)
Reistijd: Verschillend, ligt aan het project, gemiddeld 1 uur.
Maand salaris: 4000 euro bruto.
Hiernaast een onkostenvergoeding: 100 euro per maand.
Opleiding(en): HBO BI
Certificaten: 1 certificaat, systeemgericht
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Functioneel SAP Consultant (FICO)
Vakantiedagen: 30
GSM: ja, incl. prive gebruik.
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Ja, Alfa Guilietta (900 incl.)
Reistijd: Verschillend, ligt aan het project, gemiddeld 1 uur.
Maand salaris: 4000 euro bruto.
Hiernaast een onkostenvergoeding: 100 euro per maand.
Power markets, is inderdaad een andere orde van grootte dan gas of olie. Olie en gas zijn zeker interessant, wellicht in de toekomst. Voor mij is het belangrijkste dat ik mijn werk interessant vind en genoeg verdien om vermogen op te bouwen. Mocht je later kinderen krijgen en eentje heeft een ziekte of een dure hobby of je vrouw wordt ziek of wat dan ook dan ben je blij als je in de fase daarvoor gespaard hebt. De rest van mijn leven is werken sporten eten slapen en daar heb je echt totaal geen geld voor nodig.Zoijar schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:18:
[...]
Wat handel je dan, energie futures ofzo? Valt me een beetje op, want als je als junior trader aan de slag kan bij een market maker of hedge fund oid dan zit je direct op ~100k bonus per jaar; dat is toch wel een aardig contrast. Maar als ik een beetje zoek op de functie doe je ongeveer hetzelfde.
[ Voor 7% gewijzigd door Tomm13 op 25-01-2016 21:29 ]
Kan wel, sta er ook voor open. Waarom?
If it aint fixed, it's broken.
Op die leeftijd zou ik graag 38/40 uur werken, vandaar
Zal ik je dan meteen uit je dromen helpen? Als junior trader ga je niet direct 100k bonus ontvangen. Zelfs niet als je als investment banker bij de grote jongens op Wall Street/Canary Warf aan de slag gaat. Basis salaris is wel VER boven modaal.Zoijar schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:18:
[...]
Wat handel je dan, energie futures ofzo? Valt me een beetje op, want als je als junior trader aan de slag kan bij een market maker of hedge fund oid dan zit je direct op ~100k bonus per jaar; dat is toch wel een aardig contrast. Maar als ik een beetje zoek op de functie doe je ongeveer hetzelfde.
Daarnaast heb je vaker wel dan niet te maken met escrow van je bonussen. ALS je het goed doet als trader dan kan je uitstekend verdienen maar dat is echt niet voor iedere trader weggelegd.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
[ Voor 90% gewijzigd door Zoijar op 31-01-2016 12:50 ]
Het volgende aanbod gisteren geaccepteerd bij mijn afstudeerbedrijf.
Besloten mijn Master SE nog even uit te stellen en deze straks in deeltijd te gaan doen. Ook vanwege het 7 maanden gat dat ik anders nu heb en wilde mezelf toch blijven ontwikkelen en uitdagen en dat kan met deze functie. En ik denk vooral in de eerste 2 jaar heel veel te leren bij dit bedrijf wat de master niet bied.
Members only:
Inloggen
HD4Life @ Full-HD
Dat is een mooie eerste baan, gefeliciteerd! Erg mooi salaris.
Was dit het eerste wat ze neerlegden, of heb je ervoor moeten onderhandelen?
Wat voor contract heb je gekregen?
Voor hun eerste aanbod vroegen ze een range, deze heb ik gegeven. En van daar uit kwamen ze eigenlijk direct met dit bod, zat midden in de range want ik had 2800-3000 opgegeven. Standaard is het eerst een jaarcontract met uitzicht op een vaste aanstelling maar dat zeggen ze allemaalReynouts schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 09:58:
Dat is een mooie eerste baan, gefeliciteerd! Erg mooi salaris.
HD4Life @ Full-HD
Anoniem: 728853
Leeftijd: 31
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: BiSL,ASL2,ITIL v3 Foundation, Prince2 Foundation, UML Fundamentals, TMap next foundation, Information Security Foundation en Agile Foundation (EXIN).
Werkervaring: 5
Huidige functie: Functioneel Beheerder
Vakantiedagen: 28 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Bonus bij behalen billable uren (1k of 2k)
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Ja, catalogus waarde 33,5k (eigen bijdrage 200euro)
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: Niet premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid trainingen, behalen certificeringen
Regio: Ligt aan opdracht
Reistijd: Ligt aan opdracht
Maand salaris (bruto): 3450,- en netto onkosten vergoeding 130,-
Is dit redelijk? Andere collega's met dezelfde rol/ervaring hebben een beter salaris (200 tot 400 bruto meer).
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: BiSL,ASL2,ITIL v3 Foundation, Prince2 Foundation, UML Fundamentals, TMap next foundation, Information Security Foundation en Agile Foundation (EXIN).
Werkervaring: 5
Huidige functie: Functioneel Beheerder
Vakantiedagen: 28 dagen
13/14e maand of winstuitkering: Bonus bij behalen billable uren (1k of 2k)
Leaseauto: Ja, catalogus waarde 33,5k (eigen bijdrage 200euro)
Pensioenregeling: Niet premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid trainingen, behalen certificeringen
Regio: Ligt aan opdracht
Reistijd: Ligt aan opdracht
Maand salaris (bruto): 3450,- en netto onkosten vergoeding 130,-
Is dit redelijk? Andere collega's met dezelfde rol/ervaring hebben een beter salaris (200 tot 400 bruto meer).
Volgens je post is je bonus 60k EUR, en voor een 35-jarige PhD zit je nogal ver van een 23-jarige junior trader af of niet? Voor een 30 jarige trader met ervaring als analyst zou ik het me daarentegen wel voor kunnen stellen.Zoijar schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:40:
[...]
Nouja, ik zit er de hele dag tussenin, weet wat ik krijg, en weet wat zij krijgen; dus wie moet wie uit de droom helpen?
In je eerste jaar 100k aan bonus scoren als trader zal vast wel gebeuren, maar heeft dan waarschijnlijk meer met een contrair inzicht en een markt te maken die toevallig jouw kant op valt. Reden te meer om die junior trader niet die verantwoordelijkheid te geven als bedrijf (ivm risico op falen)...
Ik vind het niet helemaal fair van je om op deze manier een scheef beeld van de financiële wereld te schetsen.
[ Voor 93% gewijzigd door Zoijar op 31-01-2016 12:50 ]
Ik heb een aantal posts naar MrVegeta in "Het freelance ICT-ers discussie topic" verplaatst.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ik heb, welliswaar >10jr geleden, ook in dat wereldje gezeten en ken nog steeds ervaren lui bij de meeste trading huizen. Tenzij er fundamenteel iets veranderd is zijn bonussen van 100k in je eerste jaar niet onmogelijk, wel uitzonderlijk.Zoijar schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:40:
[...]
Nouja, ik zit er de hele dag tussenin, weet wat ik krijg, en weet wat zij krijgen; dus wie moet wie uit de droom helpen?
[...]
Dat klopt, uiteraard krijg je pas iets na een (goed) jaar. Niet meteen als je binnenkomt je eerste dag, nee. Anyway, het ging me dus om het opmerkelijke verschil, dat een energietrader "maar" een tiende ontvangt (en zal het een vijfde zijn, dan gaat het nog op)
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Zoijar heeft gelijk hoor, vanaf jaar-1 kun je al prima verdienen. Traders verdienen in het algemeen (stukken) beter dan research / devel, in elk geval wat betreft bonus. En wat betreft deze opmerking "dan waarschijnlijk meer met een contrair inzicht en een markt te maken die toevallig jouw kant op valt". Dat is eerder reden om er zo snel mogelijk uit gegooid te worden... in het algemeen houdt men niet echt van mensen die enorme risico's nemen.Black Sparrow schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:13:
[...]
Volgens je post is je bonus 60k EUR, en voor een 35-jarige PhD zit je nogal ver van een 23-jarige junior trader af of niet? Voor een 30 jarige trader met ervaring als analyst zou ik het me daarentegen wel voor kunnen stellen.
In je eerste jaar 100k aan bonus scoren als trader zal vast wel gebeuren, maar heeft dan waarschijnlijk meer met een contrair inzicht en een markt te maken die toevallig jouw kant op valt. Reden te meer om die junior trader niet die verantwoordelijkheid te geven als bedrijf (ivm risico op falen)...
Ik vind het niet helemaal fair van je om op deze manier een scheef beeld van de financiële wereld te schetsen.
[ Voor 3% gewijzigd door ErnstH op 27-01-2016 14:10 ]
Dat is dan ook precies mijn punt, een lucky shot die een junior trader king maakt. Besef van risico's komt pas na de bonus (Kerviel).ehoutgast schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:09:
[...]
En wat betreft deze opmerking "dan waarschijnlijk meer met een contrair inzicht en een markt te maken die toevallig jouw kant op valt". Dat is eerder reden om er zo snel mogelijk uit gegooid te worden...
Nee dus, in het algemeen weet men echt wel hoe het geld verdient wordt en waar de risico's liggen. Je krijgt echt niet de mogelijkheid om een "lucky shot" te maken, zoals je dat zo mooi noemt. En als je dat doet, dan word je niet als trader king gezien, maar eerder gezien als risicovol en klaar voor de exit. Dit soort bedrijven heeft niet als business model om in een klap veel geld te verdienen, en dat wordt dan ook niet gewaardeerd. Het gaat om gestaag en voorspelbaar kleine marges pakken. Proberen geld te verdienen door open delta posities in te nemen, zoals Kerviel, is niet de bedoeling.Black Sparrow schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 15:34:
[...]
Dat is dan ook precies mijn punt, een lucky shot die een junior trader king maakt. Besef van risico's komt pas na de bonus (Kerviel).
Na een jaar weer een update 
Members only:
Inloggen
Ik zal ook maar eens wat plaatsen, ben er zelf zeer tevreden over 
Opleiding(en): HBO Financial Service Management, WO Urban, Port & Transport Economics
Werkgever: Rijksoverheid
Huidige functie: Business Controller
Vakantiedagen: 25 + tijd voor tijd = ca. 50
GSM: Ja, iPhone
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36 uur betaald, 4 uur tijd voor tijd
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Trainingen, opleidingen worden volledig betaald
Regio: Den Haag
Reistijd: Afhankelijk van werkplek tussen de 10 - 45 minuten
Maand salaris (bruto): € 4605,-
Opleiding(en): HBO Financial Service Management, WO Urban, Port & Transport Economics
Werkgever: Rijksoverheid
Huidige functie: Business Controller
Vakantiedagen: 25 + tijd voor tijd = ca. 50
GSM: Ja, iPhone
Werkweek: 36 uur betaald, 4 uur tijd voor tijd
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Trainingen, opleidingen worden volledig betaald
Regio: Den Haag
Reistijd: Afhankelijk van werkplek tussen de 10 - 45 minuten
Maand salaris (bruto): € 4605,-
Beam Me Up!
Members only:
Inloggen
Wat vinden jullie? Ben erg blij dat ik hier een HBO opleiding kan volgen en misschien zelfs in de toekomst m'n Master kan behalen.
Dit klopt inderdaad precies, goed gezegd.ehoutgast schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:35:
Nee dus, in het algemeen weet men echt wel hoe het geld verdient wordt en waar de risico's liggen. Je krijgt echt niet de mogelijkheid om een "lucky shot" te maken, zoals je dat zo mooi noemt. En als je dat doet, dan word je niet als trader king gezien, maar eerder gezien als risicovol en klaar voor de exit. Dit soort bedrijven heeft niet als business model om in een klap veel geld te verdienen, en dat wordt dan ook niet gewaardeerd. Het gaat om gestaag en voorspelbaar kleine marges pakken. Proberen geld te verdienen door open delta posities in te nemen, zoals Kerviel, is niet de bedoeling.
[ Voor 10% gewijzigd door Rukapul op 31-01-2016 11:27 ]
Zelfs met HBO opleiding is dat een goed salaris, prima!JPtjeeNL schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:57:
Members only:
Wat vinden jullie? Ben erg blij dat ik hier een HBO opleiding kan volgen en misschien zelfs in de toekomst m'n Master kan behalen.
Ik zeg erg netjes....je werkgever is ook een erg leuke club om voor te werken volgens mijJPtjeeNL schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 11:57:
Members only:
Thanks!Zenix schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 13:23:
[...]
Zelfs met HBO opleiding is dat een goed salaris, prima!De secundaire voorwaarden zijn ook netjes!
Absoluut, thanks! Ben zeer tevreden bij deze club.TheVMaster schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:08:
[...]
Ik zeg erg netjes....je werkgever is ook een erg leuke club om voor te werken volgens mijOok secundaire voorwaarden zijn keurig...
[ Voor 5% gewijzigd door JPtjeeNL op 30-01-2016 16:12 ]
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO Applicatie ontwikkelaar N4
Certificaten:
Werkervaring: 1 jaar bij huidige bedrijf + half jaar stage
Werkgever: Bedrijf met 3 man, allemaal ontwikkelaars
Huidige functie:PHP Developer
Vakantiedagen:30
13/14e maand of winstuitkering:Nee
Leaseauto: Ja, betaal ik zelf wordt van mijn brutoloon afgeschreven ong. €250,- Dus 1600-250
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €200,- vergoed aan reiskosten
Land:NL
Regio:Barendrecht
Reistijd: ~45 minuten
Maand salaris (bruto): 1600
Certificaten:
Leaseauto: Ja, betaal ik zelf wordt van mijn brutoloon afgeschreven ong. €250,- Dus 1600-250
Tijd om te onderhandelen. Ik weet niet hoe goed je bent, maar als goede PHP Developer kun je echt wel wat meer verdienen. Anders kun je altijd nog voor jezelf beginnen net zoals ik. Werk in overvloed.arienvanhelden schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:49:
Leeftijd: 21
Certificaten:
Het is een mbo-er die zijn eerste baantje bij een startup heeft met weer extra hoog aantal vrije dagen. Het kan zeker beter maar je weet niet hoeveel vrijheid hij krijgt om te leren of hoeveel hij in euro's aan pensioen inleg krijgt
Edit
Ik zie inderdaad geen pensioen dus probeer te leren en zodra dat stopt gelijk hoppen
Edit
Ik zie inderdaad geen pensioen dus probeer te leren en zodra dat stopt gelijk hoppen
[ Voor 17% gewijzigd door gr8-jen op 01-02-2016 19:19 ]
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023
Na vier jaar te blijven plakken kriebelt het toch wel een beetje.Shunt schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:24:
[...]
Opleiding(en): MBO 4 ICT / HBO Network Infrastructure Design
Certificaten: Itil v3, Microsoft Enterprise admin 2008R2, MCSE 2012. Cisco UCS, Core solutions Lync core,
Werkervaring: 3.5 jaar +-
Werkgever: Atos Detachering
Huidige functie: Active Directory / Lync / Infra specialist.
Vakantiegeld: 8.33%
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering:13e maand met een keer per jaar een klein bedrag (150 euro ongeveer) als er posetieve resultaten behaald zijn binnen je afdeling.
Laptop: ja Dell Precision M6800
GSM: abonnement eigen keuze telefoon met korting werkgever + 150 bij start en 5 euro iedere maand om mobiel te bestellen. (nu een nokia lumia 930)
Leaseauto:€770 per maand incl brandstof. Privé gebruik 12k km. (Renault megane 2012 Bose hatchback)
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:secundaire arbeidsvoorwaarden:[/b] 75 onkosten vergoeding her en der nog wat extra'jes. Korting ziektekosten verzekering.
Bij het aanbrengen van een collega krijg ik 1k bruto bij ingaan van vast / jaar contract en bij tekenen een (op dat moment nieuwste) iphone 16gb. (dit jaar tot nu 2 collega's naar binnen gebracht)
Regio:Brabant
Reistijd: 25 min als ik mijn collega niet op zou halen.
Maand salaris (bruto): 2957,- euro
Een paar maanden terug heb ik een aanbieding gehad van een consulting partij als lync consultant. Ze hadden een heel mooi salaris maar ik kreeg aan het einde van de procedure een heel wrang gevoel bij de organisatie.
Uit eindelijk er voor gekozen om toch even te blijven plakken bij de huidige werkgever, het verschil met de aanbieding en wat ik nu verdien zou effectief ongeveer 150 tot 200 euro zijn. Ben wel bang dat de rek er nu helemaal uit is bij mijn huidige werkgever maar dat zien we vanzelf wel weer. Eerst maar eens de huidige opdracht afmaken en dan wat zoeken wat meer in de richting van Lync zit.
Bij een paar wat kleinere werkgevers op gesprek geweest een paar die echt te klein waren en een paar die stiekem even groot waren als mijn huidige werkgever.
De conclusie was dat ik iets zoek wat de grote had om af en toe een stootje op te vangen en klein genoeg is om als ik iets wil bereiken ik naar een hoofd / manager kan stappen om wat te regelen.
Afgelopen week het volgende aanbod gekregen.
Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO 4 ICT / HBO Network Infrastructure Design
Certificaten: Itil v3, Microsoft Enterprise admin 2008R2, MCSE 2012. Cisco UCS, Core solutions Lync core,
Werkervaring: 4.5 jaar +-
Werkgever: Even nog undisclosed
Huidige functie: Active Directory / Lync / Infra specialist.
13/14e maand of winstuitkering:Geen 13e maand of bonus
Laptop: Onbekend
GSM: abonnement eigen keuze telefoon +- 250 en eigen inleg voor een duurder model.
Leaseauto:€685 per maand incl brandstof. Privé gebruik 12k km. (hier kan ik meer mee leasen dan bij mijn huidige werkgever) Denk aan een auto tot 30k ofzo.
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:secundaire arbeidsvoorwaarden:[/b] 20 onkosten vergoeding her en der nog wat extra'jes. Korting ziektekosten verzekering.
Bij het aanbrengen van een collega krijg ik 1k netto bij een lead waar een leuke winst op gemaakt kan worden tot maximaal 1800 euro netto.
Regio:Brabant
Reistijd: 25 min afhankelijk van klant.
Maand salaris (bruto): 3900,- euro
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Dat is een mooie stap lijkt me. Een paar zaakjes gaan er op achteruit, maar over het geheel bezien lijkt het mij een leuke stap omhoog.
Members only:
Inloggen
“Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes hurtling down the highway.”
Members only:
Inloggen
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Wat vind je er zelf vooral van? Het is dat je onder de 23 bent, anders was het minimumloon geweest, dus dat zegt op zich al wat.
The devil is in the details.
Tja natuurlijk is meer nooit verkeerd! Het zijn allemaal wel fijne collega's etc, en niemand kijkt raar op wanneer je een half uurtje in de file heb gestaan.Hahn schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:13:
Wat vind je er zelf vooral van? Het is dat je onder de 23 bent, anders was het minimumloon geweest, dus dat zegt op zich al wat.
Maar je ziet hier salarissen tussen staan ook onder mijn leeftijd die gewoon echt 50% meer krijgen. Maar tja... Het gras is altijd groener aan de andere kant
[ Voor 27% gewijzigd door Yariva op 02-02-2016 20:38 ]
Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply
Members only:
Inloggen
Ik vind het behoorlijk karig, niet lullig bedoeld maar als fulltime vakkenvuller bij de AH zou je dat ook wel verdienen denk ik (of misschien zelfs meer). Misschien toch eens verder kijken. Als je naar 36u gaat moet er toch wel een 400 euro bij kunnen, bij 40u een 600 euro ofzo.Yariva schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:38:
[...]
Tja natuurlijk is meer nooit verkeerd! Het zijn allemaal wel fijne collega's etc, en niemand kijkt raar op wanneer je een half uurtje in de file heb gestaan.
Maar je ziet hier salarissen tussen staan ook onder mijn leeftijd die gewoon echt 50% meer krijgen. Maar tja... Het gras is altijd groener aan de andere kant
Dat is gebaseerd op iemand die vanaf HBO 5/6 jaar werkervaring heeft opgebouwd. Ik zou iets lager insteken en daarbij volledige kilometervergoeding vragen of bijvoorbeeld een NS-trajectkaart. Daar kun je ook op verdienenFuriousrickz schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:24:
Members only:
If it aint fixed, it's broken.
Okay, duidelijk signaal dat ik iets moet gaan onderhandelen bij een toekomstig gesprek. Dit was wel een tijdelijk contract van x maanden, ik verwacht dat na deze proefperiode het bedrijf ook wel redelijk zal zijn nadat ze zien dat ik niet uit me neus vreet.ThinkPadd schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:27:
[...]
Ik vind het behoorlijk karig, niet lullig bedoeld maar als fulltime vakkenvuller bij de AH zou je dat ook wel verdienen denk ik (of misschien zelfs meer). Misschien toch eens verder kijken. Als je naar 36u gaat moet er toch wel een 400 euro bij kunnen, bij 40u een 600 euro ofzo.
Daar ik ongeveer twee jaar terug zat te twijfelen of ik over moest stappen naar Atos of niet, ben ik bij mijn huidige werkgever gebleven en een jaar later de overstap gemaakt naar een andere functie:
Oud:
Nieuw:
Oud:
Members only:
Inloggen
Nieuw:
Members only:
Inloggen
[ Voor 11% gewijzigd door beyazz06 op 03-02-2016 16:03 ]
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO ICT niveau 4
Certificaten: MCSA Server 2012 R2, MCP server 2003, ITIL Foundation, diverse Cisco certificaten
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Grote zorgverlener
Huidige functie:Medior Systeembeheerder
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering
Werkweek: 36u
Andere secundaire: nee
Regio:Utrecht
Reistijd: 15 min
Maand salaris (bruto): 3200
Opleiding(en): MBO ICT niveau 4
Certificaten: MCSA Server 2012 R2, MCP server 2003, ITIL Foundation, diverse Cisco certificaten
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Grote zorgverlener
Huidige functie:Medior Systeembeheerder
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering
Werkweek: 36u
Andere secundaire: nee
Regio:Utrecht
Reistijd: 15 min
Maand salaris (bruto): 3200
Onlangs een aanbod gekregen voor mijn eerste echte baan voor langere tijd:
Members only:
Inloggen
XPS17 l702x 2670qm, 12GB, 128GB SSD, 500GB HDD, GT555m
henkjan1995 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:36:
Onlangs een aanbod gekregen voor mijn eerste echte baan voor langere tijd:
Members only:
Members only:
Inloggen
Anoniem: 311786
Tja. Kijkend naar het minimumloon zit je best wel goed. Maar het is geen vetpot. Ik ben destijds op 21-jarige leeftijd begonnen met ongeveer € 1.200,-, met min of meer dezelfde functie (ook CAO Metaal), dus in dat opzicht heb je denk ik niet heel veel te klagen. Wel verwacht ik dat je met een jaar of 2/3 ergens anders zal gaan werkenhenkjan1995 schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 17:36:
Members only:
En vul nu eens bij salariswijzer hetzelfde in, maar dan met 0 jaar werkervaring.Furiousrickz schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:24:
Members only:
Ze gaan er van uit dat het relevante werkervaring is met aantoonbaar niveau en opleiding.
2800-2900 euro is zwaar overschat als starter! Reken maar een stuk minder, denk aan 2100-2300 euro.
Daarnaast slechte secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar 60 van de 110 km een vergoeding... Je betaald zelf dus iedere dag 50 km uit eigen zak. Dat is meer dan 100km x 5dagen x 4 weken is 1.000 km (!!!) per maand uit eigen zak! 1.000 x 0,19 / km komt neer op meer dan 190 euro per maand!!!
Als je die er al bij krijgt, heb je al snel wat quick wins te pakken!
Of wellicht een lease auto of OV jaarkaart (mits goed met ov te doen is)
Met 0 jaar werkervaring maar wel HBO diploma in Support functie als 25 jarige (tegen die tijd) geeft hij 2750 aan. Ook vreemd, 6 jaar werkervaring zou dan maar 50-150 euro verschil zijn. De reiskostenvergoeding is inderdaad wel een punt ja, sommige collega's komen van nog verder en die krijgen wel 100% vergoeding / leaseauto. Het enige punt is dat zij wel een andere functie hebben waarvoor ze soms naar een klant toe moeten, ik niet.BastaRhymez schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 22:03:
[...]
En vul nu eens bij salariswijzer hetzelfde in, maar dan met 0 jaar werkervaring.
Ze gaan er van uit dat het relevante werkervaring is met aantoonbaar niveau en opleiding.
2800-2900 euro is zwaar overschat als starter! Reken maar een stuk minder, denk aan 2100-2300 euro.
Daarnaast slechte secundaire arbeidsvoorwaarden. Maar 60 van de 110 km een vergoeding... Je betaald zelf dus iedere dag 50 km uit eigen zak. Dat is meer dan 100km x 5dagen x 4 weken is 1.000 km (!!!) per maand uit eigen zak! 1.000 x 0,19 / km komt neer op meer dan 190 euro per maand!!!
Als je die er al bij krijgt, heb je al snel wat quick wins te pakken!
Of wellicht een lease auto of OV jaarkaart (mits goed met ov te doen is)
Leeftijd: pas 26 geworden
Opleiding(en): MBO Niveau 4 - Netwerk-Systeembeheerder
Certificaten: MCSA 2008, MCSA 2012, MCSA Win 7, MCSA Win8, ITIL, Mac OS X 10.11
Werkervaring: 2jr puur werkplek beheer gedaan, 4jr werkplek/junior systeembeheer
Werkgever: kleine detacheringspartij
Huidige functie: Servicedeskmedewerker/Junior Systeembeheerder
13/14e maand of winstuitkering: Bruto bonus bij aantal declarabele uren per jaar
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: Polo van de zaak(geen lease)
Pensioenregeling: Allianz, lijkt op zich prima
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 10 studiedagen per jaar, cursussen/certificaten worden betaald
Reistijd: 30-45min naar huidige opdracht
Maand salaris (bruto): 2525
Per certificaat 50 erbij.
Is dit een beetje "normaal" ?? Hoe zorg ik ervoor dat ik wat omhoog ga ? Bedrijf zelf is een prima werkgever met veel leuke uitjes en een familie sfeer.
Werkervaring: 2jr puur werkplek beheer gedaan, 4jr werkplek/junior systeembeheer
13/14e maand of winstuitkering: Bruto bonus bij aantal declarabele uren per jaar
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 10 studiedagen per jaar, cursussen/certificaten worden betaald
Is dit een beetje "normaal" ?? Hoe zorg ik ervoor dat ik wat omhoog ga ? Bedrijf zelf is een prima werkgever met veel leuke uitjes en een familie sfeer.
Ik lees al een tijdje mee, heb ik het verleden ook wel eens gepost. Maar, tijd voor een update:
Toelichting op het bovenstaande, mijn werk is wat anders dan een 9-5 baan. Sowieso werk ik als ik vlieg nooit 9-5. Ik begin meestal of vroeg (4 uur maar in de zomer komt 2 of 3 uur ook wel eens voor). Of ik begin laat (rond het middaguur) en eindig laat (12-4 in de nacht). Mijn werkdagen zijn meestal rond de 10 uur, al komen dagen van 14 uur ook wel voor. Daarom werken we 4 om 3.
Misschien valt op dat mijn pensioenregeling een hoog percentage is. De pensioenleeftijd van een piloot is laag. Op dit moment 58 met mogelijkheid van 2 jaar doorwerken. Daardoor hebben we minder tijd om het pensioen bij elkaar te sparen dan een normale werknemen die met 67 met pensioen gaat. Daarnaast heeft de overheid vorig jaar de pensioenwetgeving drastisch verslechterd, waardoor de inleg significant omhoog moest.
Mijn werkschema is altijd anders. Iedere week ziet er anders uit, dan werk ik weer 4 dagen achter elkaar, dan 6 dan 2, etc etc. Daarnaast zijn de werktijden altijd anders. Daarom wordt ieder week een nieuw rooster gepubliceerd, 3 weken vooruit. Dat is wel eens lastig, lang vooruit plannen is er niet altijd bij. Maar ik hou van de vrijheid en de afwisseling die het geeft. Maandag tot vrijdag is NIKS voor mij. 9-5 evenmin. Onregelmatig werken, you hate it or you love it.
Overwerk bestaat niet in mijn vakgebied. Wanneer we een vertraging hebben vanwege weer, drukte in het luchtruim, staking (die verkeersleiders ook altijd
) of een technische reden, is dat gewoon vrije tijd. Mijn loon is dan ook elke maand hetzelfde, of ik nou 1 of 100 uur (wettelijk maximum) vlieg. De enige variatie is de vergoeding die ik voor het lesgeven krijg.
Ik vlieg veel in de zomer, weinig in de winter. In de winter geef ik veel instructie aan nieuwe/bestaande piloten en nieuwe/bestaande cabin attendants (stewardessen). Dat zorgt voor een erg leuke afwisseling. Je leert veel van instructie geven, ook op persoonlijk vlak. Het lesgeven heeft wel als gevolg dat ik de laatste 5 jaar weinig vlieguren maak. Rond de 400 waar dat eerst ongeveer 750 waren. Let op, een vlieguur is alleen de tijd dat het vliegtuig beweegt. De daadwerkelijke duty-uren zijn uiteraard langer (voorbereiding, tijd tussen twee vluchten in en afmelden).
Nu ik 5K+ uren heb, maakt het aantal niet veel meer uit, Je hebt er 1500 nodig voor het hoogste brevet (ATPL, Air Transport Pilot License) waar je gezagvoerder mee kan worden. De maatschappij waar ik werk, vereist minimaal 3000 uur om gezagvoerder te kunnen worden. Die heb ik, nu is het wachten tot ik aan de beurt ben. We nemen de laatste jaren weer behoorlijk veel vliegers aan (60-70 per jaar) dus ik verwacht binnen 1-2 jaar aan de beurt te zijn.
De leukste nevenfunctie die ik heb, is testvliegen. Net als een auto moet een vliegtuig na bepaald onderhoud getest worden. Deze vluchten vallen niet onder de normale wetgeving, omdat we met deze vluchten de operationele grenzen van het vliegtuig naderen/overschrijden. Dat doen we, om te controleren of het toestel in noodsituaties ook veilig is. Alles voor een hoge vliegveiligheid. Deze testvluchten verlopen via een strak schema, alles is zeer efficient ingericht. Maar het blijft leuk, spelen met een lege jet.... boys will be boys.....
Ik heb de mazzel dat ik meteen na mijn opleiding bij een goede, Nederlandse maatschappij aan het werk kon. Veel afgestudeerde piloten hebben deze mazzel niet. Soms komt dat doordat ze de 'verkeerde' opleiding hebben gedaan, veel maatschappijen hebben 'preferred suppliers'. Ik wilde alleen de opleiding doen die ik gedaan heb, als ik daar was afgewezen had ik nu ander werk gedaan, met mijn HTS diploma. Of ik was doorgegaan aan de TU. Dat was mijn keuze. Ik zie wel eens mensen die koste wat kost piloot willen worden, bij de betere opleidingen afgewezen worden en dan met een kleine/vage opleiding in zee gaan. OP een gegeven moment word je toch wel ergens toegelaten, Opleidingen zijn veelal commerciele instellingen, die soms wel eens de eisen verlagen om aan genoeg studenten en inkomen te komen. Een vliegopleiding is duur 100K+. Die je zelf moet financieren. Ik zou zelf nooit met een kleine opleider in zee gaan. Want het vinden van een baan, zeker in NL, is dan moeilijk. Maar goed, iedereen zijn keuzes.
Bovenstaand is weer eens wat anders dan de reguliere GOT-er. Ik hoop dat jullie het wat vinden.
Members only:
Inloggen
Toelichting op het bovenstaande, mijn werk is wat anders dan een 9-5 baan. Sowieso werk ik als ik vlieg nooit 9-5. Ik begin meestal of vroeg (4 uur maar in de zomer komt 2 of 3 uur ook wel eens voor). Of ik begin laat (rond het middaguur) en eindig laat (12-4 in de nacht). Mijn werkdagen zijn meestal rond de 10 uur, al komen dagen van 14 uur ook wel voor. Daarom werken we 4 om 3.
Misschien valt op dat mijn pensioenregeling een hoog percentage is. De pensioenleeftijd van een piloot is laag. Op dit moment 58 met mogelijkheid van 2 jaar doorwerken. Daardoor hebben we minder tijd om het pensioen bij elkaar te sparen dan een normale werknemen die met 67 met pensioen gaat. Daarnaast heeft de overheid vorig jaar de pensioenwetgeving drastisch verslechterd, waardoor de inleg significant omhoog moest.
Mijn werkschema is altijd anders. Iedere week ziet er anders uit, dan werk ik weer 4 dagen achter elkaar, dan 6 dan 2, etc etc. Daarnaast zijn de werktijden altijd anders. Daarom wordt ieder week een nieuw rooster gepubliceerd, 3 weken vooruit. Dat is wel eens lastig, lang vooruit plannen is er niet altijd bij. Maar ik hou van de vrijheid en de afwisseling die het geeft. Maandag tot vrijdag is NIKS voor mij. 9-5 evenmin. Onregelmatig werken, you hate it or you love it.
Overwerk bestaat niet in mijn vakgebied. Wanneer we een vertraging hebben vanwege weer, drukte in het luchtruim, staking (die verkeersleiders ook altijd
Ik vlieg veel in de zomer, weinig in de winter. In de winter geef ik veel instructie aan nieuwe/bestaande piloten en nieuwe/bestaande cabin attendants (stewardessen). Dat zorgt voor een erg leuke afwisseling. Je leert veel van instructie geven, ook op persoonlijk vlak. Het lesgeven heeft wel als gevolg dat ik de laatste 5 jaar weinig vlieguren maak. Rond de 400 waar dat eerst ongeveer 750 waren. Let op, een vlieguur is alleen de tijd dat het vliegtuig beweegt. De daadwerkelijke duty-uren zijn uiteraard langer (voorbereiding, tijd tussen twee vluchten in en afmelden).
Nu ik 5K+ uren heb, maakt het aantal niet veel meer uit, Je hebt er 1500 nodig voor het hoogste brevet (ATPL, Air Transport Pilot License) waar je gezagvoerder mee kan worden. De maatschappij waar ik werk, vereist minimaal 3000 uur om gezagvoerder te kunnen worden. Die heb ik, nu is het wachten tot ik aan de beurt ben. We nemen de laatste jaren weer behoorlijk veel vliegers aan (60-70 per jaar) dus ik verwacht binnen 1-2 jaar aan de beurt te zijn.
De leukste nevenfunctie die ik heb, is testvliegen. Net als een auto moet een vliegtuig na bepaald onderhoud getest worden. Deze vluchten vallen niet onder de normale wetgeving, omdat we met deze vluchten de operationele grenzen van het vliegtuig naderen/overschrijden. Dat doen we, om te controleren of het toestel in noodsituaties ook veilig is. Alles voor een hoge vliegveiligheid. Deze testvluchten verlopen via een strak schema, alles is zeer efficient ingericht. Maar het blijft leuk, spelen met een lege jet.... boys will be boys.....
Ik heb de mazzel dat ik meteen na mijn opleiding bij een goede, Nederlandse maatschappij aan het werk kon. Veel afgestudeerde piloten hebben deze mazzel niet. Soms komt dat doordat ze de 'verkeerde' opleiding hebben gedaan, veel maatschappijen hebben 'preferred suppliers'. Ik wilde alleen de opleiding doen die ik gedaan heb, als ik daar was afgewezen had ik nu ander werk gedaan, met mijn HTS diploma. Of ik was doorgegaan aan de TU. Dat was mijn keuze. Ik zie wel eens mensen die koste wat kost piloot willen worden, bij de betere opleidingen afgewezen worden en dan met een kleine/vage opleiding in zee gaan. OP een gegeven moment word je toch wel ergens toegelaten, Opleidingen zijn veelal commerciele instellingen, die soms wel eens de eisen verlagen om aan genoeg studenten en inkomen te komen. Een vliegopleiding is duur 100K+. Die je zelf moet financieren. Ik zou zelf nooit met een kleine opleider in zee gaan. Want het vinden van een baan, zeker in NL, is dan moeilijk. Maar goed, iedereen zijn keuzes.
Bovenstaand is weer eens wat anders dan de reguliere GOT-er. Ik hoop dat jullie het wat vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door JUST_me op 04-02-2016 13:47 ]
Elke keer als ik ech tomhoog ging, was dat omdat ik van baan veranderde. Werkgever geven niet zomaar er wat bij. Maar elke keer als ik mijn ontslag indiende gaven een hoop werkgevers aan dat ze mijn nieuwe salaris dan ook wel wilden betalen om mij te houden. Maar bij mij werkt het vaak zo, als ik er om vraag en niet krijg, dan respecteer ik dat maar ga dan wel verder kijken en dan is dat voor mij ook een gepasseerd station.TerrorSource schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:27:
Leeftijd: pas 26 geworden
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.