Allereerst iedereen bedankt voor de informatie, erg nuttig om alles te kunnen vergelijken. Nu ook mijn steentje, waar anderen hopelijk weer wat aan hebben.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: Nu 1.5 ICT gerelateerd, daarvoor alleen ongerelateerd qua IT
• (Woon) Locatie: Gelderland, Arnhem
Vorige werkgever 2017:
2. Wat deed je eerst:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche: Groot (500+, europees niveau) ICT oplossingen en diensten, detacheringsafdeling
• (Werk) Locatie(s): Capelle aan den IJssel, maar detacheringslocatie Eindhoven
• Uren/week: 40
• Reistijd: 3-4 uur per werkdag
• Werkdruk: Opzich lage werkdruk - Althans, zo heb ik hem ervaren. Vooral de reistijd erbij maakte de totale ervaring minder prettig.
3. Wat verdiende je:
• Maandsalaris (bruto): € 2600 (3200, zie mobiliteit)
• Vakantiegeld: € 8%
• Vakantiedagen: 25
• Dertiende/veertiende maand: € Neen
• Pensioeninleg per jaar: Onbekend eerlijk gezegd. Weet alleen dat het door de werkgever volledig werd afgedekt.
• Mobiliteit per jaar: €7152 (596 p/m) - Dit was het leasebudget, waar ik voor koos om gewoon uit te laten betalen en mijn eigen vervoer te gebruiken. Bruto salaris werd daarmee dus eigenlijk 3200.
• Overige: € +/- 50 belastingvrije algemene vergoeding. Tevens reed ik echt heel veel hier voor (imo), waardoor er iedere maand nog zo'n 800 euro (belastingvrije) vergoeding bijkwam (en ong. 300-400 van uit ging aan gemaakte kosten). Hier zat ik dan wel 15-20 uur voor in de auto iedere werkweek, bovenop de 40 werkuren.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €+/- 41k
• Winstdeling/bonus: €0 Er was een heel plan opgesteld van hoe je delen van je bonus kon 'vrijspelen'. Vergeten hoeveel dit was. Kreeg er ook niets van, omdat ik vrij snel weer weg was...
Huidige werkgever, 2017:
2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche: Klein-middelgroot software+diensten op maat ontwikkelkantoor
• (Werk) Locatie(s): Arnhem
• Uren/week: 40
• Reistijd: max 1u per dag
• Werkdruk: Wel vol te houden, maar hoger dan voorheen. Vooral het idee dat ik hier (imo) duur word 'verkocht' geeft me soms een nare bijsmaak als iets niet opschiet.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3300
• Vakantiegeld: €8%
• Vakantiedagen: 28
• Dertiende/veertiende maand: €3300, maar niet vastgelegd en 'targets behaald' afhankelijk. Eigenlijk dus meer een bonus.
• Pensioeninleg per jaar: Onbekend ook weer, eerlijk gezegd. Gedekt door werkgever.
• Mobiliteit per jaar: €0 (geen budget oid voor lease, wel de 0.19 vergoeding voor kilometers, maar die tel ik niet mee als inkomen)
• Overige: € +/- 50 belastingvrije algemene vergoeding.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €+/-43k
• Winstdeling/bonus: de 13e maand is eigenlijk ook meteen de bonus.
2018 blijft alles hetzelfde, maar wordt het ipv 3300 nu 3400 bruto per maand. Package komt dus een 1.2-1.3k bij (bruto).
Overige info/achtergrond:
Bij de vorige werkgever weggegaan vanwege vooral de reistijd en het weinig inspirerende werk (oude technieken, geen testing, alles recht toe recht aan/uurtje factuurtje)(bij de detacheringslocatie, althans). Nieuwe werkgever dus een kleine bump qua salaris (ipv mobiliteit nu een hoger basissalaris, dus groot qua basissalaris, wat me goed uit zou moeten komen bij een eventuele hypotheek) en een oprecht goede omgeving qua technieken/interesse vanuit de collega's/etc, maar dus wel met een wat hogere werkdruk.
Het 'double-edged sword' effect hier qua inkomen is dus dat ik nu geen 15-20 uur per week meer in de auto zit, maar dus ook weinig 'winst'/netto inkomen meer behaal uit de kilometervergoeding (500 van de 800 bleef over, nu 75 van de 140 oid). Aan het einde van de maand netto dus een paar honderd euro achteruit, maar gedurende de maand tientallen uren minder in de auto. Zou dezelfde keuze zo weer maken - Werd/word helemaal naar van dat verkeer. Lekker dicht bij huis, en weinig tot geen gedoe met naar clienten behalve af en toe een middagje.
Al met al prima tevreden nu, zowel voor als na het vergelijken.
Edit 1: Vakantiedagen toegevoegd en wat kleine aanvullingen/changes.
[
Voor 3% gewijzigd door
Forvaine op 14-01-2018 23:33
]