AequitasII schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:34:
[...]
Vergelijken doe je op basis van je primaire voorwaarden. Dan geldt de 2000. De mogelijkheid om een leaseauto te rijden is een secundaire voorwaarde.
Als je b.v. nog een huis moet gaan kopen word je berekend op 2000€ bruto per maand. De hypotheker zal je leaseauto niet meenemen. Wellicht belangrijk voor je keuze.
Naja dit gevoel heb ik dus ook.
Afgelopen jaar een hypotheek afgesloten en die werd (uiteraard) bepaald op het bruto salaris van 2k, en of daar nou wel of geen auto van de zaak bij zit heeft geen invloed.
Natuurlijk is een auto v/d zaak (ook al is hij 5 jaar oud en 180k op de teller) een stuk verkapt loon. Echter ben ik simpelweg benieuwd of de waarde van het privé gebruik van een (lease) auto door de mensen wel of niet wordt vernoemd in het bruto salaris op dit forum?
Om dan direct maar even de post te doen qua salaris waar ik nu op zit en waar ik naar toe kan, ben ik tevens benieuwd wat jullie hier van vinden:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO Niveau 4 ICT beheer + traineeship door importeur. + 2 Cisco certificaten.
• Werkervaring: Bijna 7 jaar bij huidige werkgever, 4 jaar ICT netwerk/systeembeheer (waarvan 3 jaar BBL) Sinds 2014 voornamelijk in de sales, met dus een technische achtergrond, wat zeer goed van pas komt tijdens verkoop gesprekken.
• (Woon) Locatie: Overijssel
2. Wat doe je:
• Functie: Accountmanager / relatiebeheer / Commercieel medewerker buitendienst, geef het maar een naam.
• Werkgever/branche: IT leverancier met klanten op MKB(+), waar wij een totaal package leveren qua IT diensten.
• (Werk) Locatie(s): Overijssel
• Uren/week: 40
• Reistijd: 10min
• Werkdruk: normaal--> hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2198,00
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: Volledig door werkgever
• Mobiliteit per jaar: Auto v/d zaak station uit 2012, is gekocht dus geen lease. 22% is per maand 162 euro netto bijtelling. Waarde volgens loonstrook privé gebruik auto zo'n € 400,00
• Overige: Telefoon + abbo v/d zaak + Windows tablet
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 28.486,08 (zonder de auto mee te nemen)
• Winstdeling/bonus: In overleg, afgelopen 2 jaar zo'n 1.500 bruto per jaar bonus bij over-score target van ruim 30%.
Werkgever geeft aan dat mijn salaris nu op 2198 + 400 = € 2598,00 zit en wil hier € 2.700,00 van maken.
Bruto salaris (zonder auto) dus van 2198 naar 2300.