Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.758 views

• vdb819
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-08 15:06
Recentelijk m'n beoordelingsgesprek gehad en hierbij ook salarisverhoging gekregen. Echter ook nog een aanbod gekregen van een ander bedrijf wat veel hoger ligt. Weet nog niet zeker wat ik ga doen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Verwijderd

Recentelijk m'n beoordelingsgesprek gehad en hierbij ook salarisverhoging aangeboden gekregen. Alleen vraag ik mij af of mijn werkgever op de juiste manier rekent.

Op dit moment heb ik een 5 jaar oude auto v/d zaak welke in de 22% bijtellingscategorie zit.
Deze auto staat op mn loonstrookje aangegeven als "fiscale bijtelling auto v/d zaak a € 404,98

Stel mij standaard bruto salaris is 2.000 euro, dan beredeneerd de werkgever dat mijn bruto salaris € 2404,98 is. Mag de werkgever op deze manier rekenen qua salaris voor mij, of zou hij de "waarde privé gebruik auto" niet mogen meenemen in het bruto salaris?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2017 10:47 ]

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:13
Ja dat mag, want dat is het geen wat jouw werkgever betaald voor het leasen van jouw auto. Meeste mensen hier nemen het leasebedrag wat werkgever betaald mee in de berekening.
Wat jij vervolgens nog aan bijtelling (privé gebruikt) betaald is niet de zorg van je werkgever.

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 21:36
AequitasII schreef op maandag 18 december 2017 @ 10:52:
Ja dat mag, want dat is het geen wat jouw werkgever betaald voor het leasen van jouw auto.
Dat is heel erg kort door de bocht. Het leasebedrag (en dus niet de bijtelling) is wat de werkgever kwijt is, dus inwezen betaald wordt. En nog een klein extra bedrag aan werkgeverslasten over de fiscale bijtelling zelfs.
Maar belastingtechnisch gezien, wordt de fiscale bijtelling gezien als salaris. En een werkgever zou dat als norm/rekeneenheid mogen gebruiken.

Verwijderd

VorCha schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:11:
[...]

Dat is heel erg kort door de bocht. Het leasebedrag (en dus niet de bijtelling) is wat de werkgever kwijt is, dus inwezen betaald wordt. En nog een klein extra bedrag aan werkgeverslasten over de fiscale bijtelling zelfs.
Maar belastingtechnisch gezien, wordt de fiscale bijtelling gezien als salaris. En een werkgever zou dat als norm/rekeneenheid mogen gebruiken.
Bij ons worden auto's gekocht. Wij hebben dus niets met lease en budgetten te maken.
De auto is gekocht en afgetikt door de werkgever, waarbij wij hem vervolgens zakelijk en privé mogen gebruiken en dus bijtelling betalen, wat voor mij netto zo'n 180 euro per maand is.

Ik wil graag een vergelijk maken met de ICT CAO en wat anderen hier verdienen.
Hierbij is mijn vraag of ik dus moet vergelijken met 2000 euro wat mijn Bruto salaris is op het loonstrookje, of met 2404,98 wat het is inclusief waarde privé gebruik auto.

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 21:36
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:18:
[...]
Bij ons worden auto's gekocht. Wij hebben dus niets met lease en budgetten te maken.
De auto is gekocht en afgetikt door de werkgever, waarbij wij hem vervolgens zakelijk en privé mogen gebruiken en dus bijtelling betalen, wat voor mij netto zo'n 180 euro per maand is.

Hierbij is mijn vraag of ik dus moet vergelijken met 2000 euro wat mijn Bruto salaris is op het loonstrookje, of met 2404,98 wat het is inclusief waarde privé gebruik auto.
Dat de auto gekocht is door de werkgever wil nog niet zeggen dat de auto de werkgever niets kost. Het bedrag dat de werkgever kwijt is aan de auto kan hij niet voor iets anders inzetten, en daarmee zijn er dus 'kosten' aan de auto. Als daar geen rekening mee wordt gehouden dan zou de boekhouder eens een goed gesprek moeten hebben.
Voor jou prive veranderd dat al helemaal niets, je hebt nog steeds een fiscale bijtelling. Of het nu lease, koop of gejat is, jij hebt er prive voordeel van als je meer dan 500km per jaar prive ermee rijdt en dat wordt belast.

Leuk dat je het noemt, maar er is geen ICT CAO.

Ik vergelijk zelf het liefst met mijn bruto salaris zonder bijtelling, maar wel rekening houdend met een eventuele bijtelling. Maar daarvoor gebruik ik dan de rekenmodule van reat om te kijken wat ik netto over hou.

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:13
Verwijderd schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:18:
[...]

Vergelijken doe je op basis van je primaire voorwaarden. Dan geldt de 2000. De mogelijkheid om een leaseauto te rijden is een secundaire voorwaarde.
Als je b.v. nog een huis moet gaan kopen word je berekend op 2000€ bruto per maand. De hypotheker zal je leaseauto niet meenemen. Wellicht belangrijk voor je keuze.

• Karrespoor
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-10 10:51
Intern een dergelijke berekening hanteren kan wat mij betreft prima. Een auto is natuurlijk een stuk verkapt salaris wat je van je werkgever krijgt.

Naar buiten toe is het rekenen met een bijtellingspercentage echter niet handig, vanwege de 'willekeurigheid' in bijtellingspercentages. Als je nu een Tesla zou krijgen van je werkgever zou je er dan op achteruitgaan in bruto salaris? Dat is natuurlijk raar.

• vincent.78
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-11 16:49
Een kleine update na een jaar een dienst.
Was voorheen:
vincent.78 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:25:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 0 jaar (wel 2 jaar stage ervaring)
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Java software ontwikkelaar
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Voornamelijk randstad
• Uren/week: 40
• Reistijd: 30/60min. afhankelijk van locatie
• Werkdruk: Laag/gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1900
• Vakantiegeld: € 160
• Dertiende/veertiende maand:
• Pensioeninleg per jaar: € 350
• Mobiliteit per jaar: € Standaard leaseauto + tankpas EU
• Overige: € 60 internetabonnement en mobiel

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 27.000
• Winstdeling/bonus: € 100 performancebeloning p/m
Zit nu op het volgende, wat is jullie mening hierover?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Werkervaring: 1.5 jaar (wel 2 jaar stage ervaring)

2. Wat doe je:
• Functie: full-stack mean ontwikkelaar
• Reistijd: 45/90min. afhankelijk van locatie
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2285 (+ 80 als je facturabel bent)
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: €
• Pensioeninleg per jaar: € 580

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 28.250
• Winstdeling/bonus: € 100 performancebeloning p/m, prognose is dat we niet het volledige bedrag uitgekeerd gaan krijgen :'(

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-11 10:05
vincent.78 schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:04:
Was voorheen:

[...]

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

• Winstdeling/bonus: € 100 performancebeloning p/m, prognose is dat we niet het volledige bedrag uitgekeerd gaan krijgen :'(
Lijkt me dat je toch zeker wel naar de 2.5k mag en eigenlijk nog hoger. Zeker in de Randstad.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• JohnDoe70
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-12-2021
JohnDoe70 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:35:
1. Wie ben je:
• Opleiding: WO Bachelor - Computer Science (oftewel Informatica) + OCP/OCA certificering
• Werkervaring: 2,5 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Medior Java developer
• Werkgever/branche: Internationale leverancier van hardware, software, technologie en dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Reistijd**: 15 minuten
• Werkdruk: erg laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.500
• Vakantiegeld: € 2.500
• Dertiende/veertiende maand: € 2.500
• Pensioeninleg per jaar: € 0
• Mobiliteit per jaar:* € 540
• Overige: € 290

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36.370
• Winstdeling/bonus: € 0

Ik vind mijn salaris relatief laag gezien mijn locatie (Amsterdam). Wat vinden jullie?

Mijn prioriteiten zijn als volgt: locatie (omgeving Amsterdam), salaris, ervaring op doen. Tips zijn welkom! :)
Ik vind dat ik meer kan vinden met mijn profiel (€ 2500 bruto voor een Java developer met 2.5 jaar ervaring in Amsterdam).
Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe werkgever.
Mijn toekomstplan om te freelancen met 5-7 jaar ervaring.

Ik ben op zoek naar een goede werkgever (goed op CV) en hoger salaris. :P
Zijn er suggesties?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Snel verder kijken, lage loon zou niet erg zijn als je wat extras had zoals 13e maand echter mis ik die ook.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
Members only:

Verwijderd

AequitasII schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:34:
[...]
Vergelijken doe je op basis van je primaire voorwaarden. Dan geldt de 2000. De mogelijkheid om een leaseauto te rijden is een secundaire voorwaarde.
Als je b.v. nog een huis moet gaan kopen word je berekend op 2000€ bruto per maand. De hypotheker zal je leaseauto niet meenemen. Wellicht belangrijk voor je keuze.
Naja dit gevoel heb ik dus ook.
Afgelopen jaar een hypotheek afgesloten en die werd (uiteraard) bepaald op het bruto salaris van 2k, en of daar nou wel of geen auto van de zaak bij zit heeft geen invloed.

Natuurlijk is een auto v/d zaak (ook al is hij 5 jaar oud en 180k op de teller) een stuk verkapt loon. Echter ben ik simpelweg benieuwd of de waarde van het privé gebruik van een (lease) auto door de mensen wel of niet wordt vernoemd in het bruto salaris op dit forum?

Om dan direct maar even de post te doen qua salaris waar ik nu op zit en waar ik naar toe kan, ben ik tevens benieuwd wat jullie hier van vinden:

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO Niveau 4 ICT beheer + traineeship door importeur. + 2 Cisco certificaten.
• Werkervaring: Bijna 7 jaar bij huidige werkgever, 4 jaar ICT netwerk/systeembeheer (waarvan 3 jaar BBL) Sinds 2014 voornamelijk in de sales, met dus een technische achtergrond, wat zeer goed van pas komt tijdens verkoop gesprekken.
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Accountmanager / relatiebeheer / Commercieel medewerker buitendienst, geef het maar een naam.
• Werkgever/branche: IT leverancier met klanten op MKB(+), waar wij een totaal package leveren qua IT diensten.
• (Werk) Locatie(s): Overijssel
• Reistijd: 10min
• Werkdruk: normaal--> hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2198,00
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: Volledig door werkgever
• Mobiliteit per jaar: Auto v/d zaak station uit 2012, is gekocht dus geen lease. 22% is per maand 162 euro netto bijtelling. Waarde volgens loonstrook privé gebruik auto zo'n € 400,00
• Overige: Telefoon + abbo v/d zaak + Windows tablet

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 28.486,08 (zonder de auto mee te nemen)
• Winstdeling/bonus: In overleg, afgelopen 2 jaar zo'n 1.500 bruto per jaar bonus bij over-score target van ruim 30%.

Werkgever geeft aan dat mijn salaris nu op 2198 + 400 = € 2598,00 zit en wil hier € 2.700,00 van maken.
Bruto salaris (zonder auto) dus van 2198 naar 2300.

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
Members only:

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:57
Klein vraagje aan de tweakers:

Members only:

Members only:

[ Voor 220% gewijzigd door KillaZ op 18-12-2017 22:03 ]

K to the KillaZ

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:02

Sandyman538

SandstorM [148839]

KillaZ schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:40:
Members only:
Members only:

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-11 09:06

***members only***

***members only***
Als je de vrijgekomen reistijd meer waard vindt dan de daling in inkomen, de rest gelijkwaardig is én je na de daling nog steeds rond kan komen, zou ik het wel weten.

[ Voor 3% gewijzigd door wheel op 19-12-2017 08:25 ]

• KillaZ
wheel schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:24:
[...]

Als je de vrijgekomen reistijd meer waard vindt dan de daling in inkomen, de rest gelijkwaardig is én je na de daling nog steeds rond kan komen, zou ik het wel weten.
Members only:

K to the KillaZ

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Members only:

En ik begrijp nog steeds niet waarom we niet gewoon MO mogen quoten

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ja ik sluit me hier ook bij aan. Het is een drop in salaris, maar het is alsnog hoog genoeg om prima je broek op te houden... dus dan is dat verschil in reistijd inene wel erg aantrekkelijk. Zou voor mij een no brainer zijn!

I have stability. The ability to stab.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11 15:15
We zijn weer bijna een jaar verder en ik heb gisteren te horen gekregen dat ik een contract voor onbepaalde tijd ga krijgen bij mijn huidige WG :)

Members only:

HD4Life @ Full-HD

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

***members only***

***members only***
Weet niet wat een EPM'er qua uurtarief doet, laatste keer dat ik ERP checkte was dat iets van 85 per uur. Maar dan nog, de marges zijn een probleem van de werkgever en niet van de werknemer. Dat hoeft niet direct op jouw salaris terug te slaan.
Vraag is wel om welke ERP het gaat. SAP is niet aan te slepen, verdient dus erg goed, groeit snel. De overigen is een stuk minder van wat ik gezien heb, of je moet echt een sloot ervaring hebben in het vakgebied.
Overigens zit je al aan de top van de markt qua salaris irt je leeftijd en ervaring. Dus goed dat je daar rekening mee houdt,

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• KillaZ
The Eagle schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:16:
[...]

Weet niet wat een EPM'er qua uurtarief doet, laatste keer dat ik ERP checkte was dat iets van 85 per uur. Maar dan nog, de marges zijn een probleem van de werkgever en niet van de werknemer. Dat hoeft niet direct op jouw salaris terug te slaan.
Vraag is wel om welke ERP het gaat. SAP is niet aan te slepen, verdient dus erg goed, groeit snel. De overigen is een stuk minder van wat ik gezien heb, of je moet echt een sloot ervaring hebben in het vakgebied.
Overigens zit je al aan de top van de markt qua salaris irt je leeftijd en ervaring. Dus goed dat je daar rekening mee houdt,
Members only:

K to the KillaZ

• wheel
Eens. Maar naast kunnen kun je ook willen lezen. Overigens niet ondenkbaar dat mensen naar hun salaris gaan leven,

• The Eagle

The Eagle

@KillaZ je kunt twee dingen doen: iets bij onderhandelen en accepteren, of verder zoeken. Is genoeg in jouw regio te doen in beide richtingen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:16

***members only***

***members only***
Members only:

Float like a butterfly, sting like a bee.

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-11 13:56
JohnDoe70 schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:16:
[...]

Ik vind dat ik meer kan vinden met mijn profiel (€ 2500 bruto voor een Java developer met 2.5 jaar ervaring in Amsterdam).
Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe werkgever.
Mijn toekomstplan om te freelancen met 5-7 jaar ervaring.

Ik ben op zoek naar een goede werkgever (goed op CV) en hoger salaris. :P
Zijn er suggesties?
Je had hier van de week een topic over gestart. Naar aanleiding hiervan had ik je toen al een bericht gestuurd.
Was voorheen:

[...]

...
Naar mijn mening is dit ook karig, ik kan je wel hier introduceren kan je kijken wat je eruit kan halen, maar zeker wat beter dan dit, stuur maar een bericht mocht je interesse hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door EdjeCageman op 19-12-2017 10:18 ]

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:19

Blokker_1999

Full steam ahead

Members only:

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:25

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door InjecTioN op 19-12-2017 13:51 . Reden: Pensioeninleg toevoeging ]

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geen pensioen?
Pensioeninleg is per maand neem ik aan?

[ Voor 30% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-12-2017 11:53 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11 06:51

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:52:
[...]

Geen pensioen?

[...]

De inleg die je werkgever doet, ja. En dat per maand of jaar.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• InjecTioN

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:52:
[...]

Geen pensioen?

[...]

Nee, per jaar. De rest tikt de baas af. :)

[ Voor 5% gewijzigd door InjecTioN op 19-12-2017 12:08 ]

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:11
Was voorheen:

[...]

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Omg. amsterdam pak je die 3000 makkelijk. En je krijgt 80 euro als je facturabel bent? topper hoor. 580 euro per jaar pensioen inleg. Wat voor bedrijf is dit zeg?

• wheel
InjecTioN schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:01:
[...]

Maak je je geen zorgen, gezien de combinatie van je leeftijd en de inleg? Of betaal je zelf een aanzienlijk bedrag per maand?
Tja, nagenoeg nutteloos om (alleen) je eigen bijdrage op te nemen. Die is nou net het minst relevant voor de bepaling van je package.

[ Voor 19% gewijzigd door wheel op 19-12-2017 12:40 . Reden: je hebt je bericht ge-edit; je eigen inleg is nagenoeg irrelevant ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11 06:51

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

InjecTioN schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:01:
[...]

Wat is dit voor een raar antwoord. We vergelijken hier de packages die je als beloning krijgt. Hoe is het deel dat je zelf betaalt onderdeel van je package? Het is wellicht vermeldenswaardig omdat het bijdraagt aan een netto berekening, maar relevant is het deel dat de werkgever inlegt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• InjecTioN

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

wheel schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:30:
[...]

Maak je je geen zorgen, gezien de combinatie van je leeftijd en de inleg? Of betaal je zelf een aanzienlijk bedrag per maand?
Tja, nagenoeg nutteloos om (alleen) je eigen bijdrage op te nemen. Die is nou net het minst relevant voor de bepaling van je package.
Je hebt gelijk. Direct even die gegevens erbij gepakt. Zie vernieuwde overzicht. :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
InjecTioN schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:15:
[...]

Je hebt gelijk. Direct even die gegevens erbij gepakt. Zie vernieuwde overzicht. :)
Per jaar dus.. is dat niet erg weinig?

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:20
Jeetje, jij mag sowieso €1000 bruto per maand omhoog gaan eisen, anders kun je zo ergens anders beginnen waar je dat als startsalaris krijgt uit je onderhandelingen.

Je zit, zeker voor Amsterdam, zwaar onder marktconform.

Members only: salaris

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:28
wheel schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:00:
[...]

Eens. Maar naast kunnen kun je ook willen lezen. Overigens niet ondenkbaar dat mensen naar hun salaris gaan leven,
Niet ondenkbaar, maar wel heel dom.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:34

JaQ

Het Fantoom schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:25:
Niet ondenkbaar, maar wel heel dom.
Waarom dan?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-12-2017 22:15 ]

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:41

***members only***

***members only***
Zeer net salaris!
Als je ervaring hebt kun je in de ERP-tak dit soort salarissen met enige moeite wel halen. In de organisatie waar ik werk is dit mogelijk, de schaal daar loopt van €3k tot €6k en daarnaast is er een 13e maand. Echter is dit uiteraard niet voor een junior-rol (dan start je met €3k bij ons), maar moet je eind medior/senior zijn. Ik kan niet bepalen of je met je EPM-kennis hier al aan voldoet. Je hebt immers 8 jaar ervaring :)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-11 08:53
Members only:

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• MEJ
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:27

MEJ

BlackHmark schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:47:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Sport, Gezondheid & Management
Certificaten: Geen (bij tekenen vast contract mogelijk tot opleiding/certificaten)
Werkervaring: Bijna 3 jaar bij dit bedrijf
Werkgever: Tussenpersoon verzekeringen
Huidige functie: 1e lijns helpdeskmedewerker (junior)

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: -
Leaseauto: -
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: kleine maandelijkse bijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Land: Nederland
Regio: Gelderland
Reistijd: 10 minuten rijden

Maand salaris (bruto): 1569,- (wordt bij vast contract 1750,-)

Heb deze maand na bijna 3 jaar tijdelijke contracten een vast contract aangeboden gekregen met bovenstaand maandsalaris.
1 januari 2017 verhoging gekregen naar € 2200,-. Ga per 1 januari 2018 naar onderstaand. Zelfde werkgever nog.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Sport, Gezondheid & Management, Scope CRM, PlanetPress
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Applicatiebeheerder
• Werkgever/branche: Assurantiekantoor
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Reistijd: 10 minuten met auto enkele reis
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: 100% werkgever (ben (nog) niet op de hoogte van bedragen)
• Mobiliteit per jaar: geen
• Overige: geen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32400
• Winstdeling/bonus: geen

Maak ik acceptabele financiële vooruitgang? Wat is jullie mening?

Apple | LEGO | Sony Playstation

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:00
BlackHmark schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:10:
[...]

1 januari 2017 verhoging gekregen naar € 2200,-. Ga per 1 januari 2018 naar onderstaand. Zelfde werkgever nog.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Sport, Gezondheid & Management, Scope CRM, PlanetPress

2. Wat doe je:
• Functie: Applicatiebeheerder
• Werkgever/branche: Assurantiekantoor
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Reistijd: 10 minuten met auto enkele reis

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: 100% werkgever (ben (nog) niet op de hoogte van bedragen)
• Mobiliteit per jaar: geen
• Overige: geen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 32400
• Winstdeling/bonus: geen

Maak ik acceptabele financiële vooruitgang? Wat is jullie mening?
Denk dat je goede stappen maakt binnen je bedrijf als ik puur de cijfertjes bekijk, je bent wel aan de lage kant begonnen. Als je denkt meer waard te zijn ergens anders kan het je nooit schaden ergens anders te solliciteren. Met alleen de functietitel applicatiebeheerder is het lastig (voor mij althans) in te schatten hoe waardevol je bent voor je bedrijf, wat je verantwoordelijkheden zijn en of je salaris ongeveer klopt. Als je 5 jaar ervaring relevant zijn dan kan je denk ik wel meer krijgen overigens alleen is de vraag of dat ten koste gaat van je reistijd/werkdruk.

[ Voor 5% gewijzigd door TheUninvited op 20-12-2017 11:52 ]

• derXen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-01 12:43
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: HAVO / Netwerkbeheerder Niv.4
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Almelo

2. Wat doe je:
• Functie: Accountmanager / Backend - Frontend developer
• Werkgever/branche: Financiële dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Amersfoort
• Reistijd**: 1 uur excl. files per rit

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3.500,-
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Pensioeninleg per jaar: €1.200,- (€100,- per maand extra bij brutoloon)

4. Overig
• Aantal vakantiedagen: 25
• Leaseauto: ja (budget: €700,-).
• Tankpas: ja, heel EU

• The Eagle

The Eagle

Voor MBO4 is dat heel netjes :)

• MStache
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-11 14:52
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: Mavo, 1/2 jaar HBO
• Certificaten: CISSP, ITIL V3 Expert, ISO27001, Prince2, AWS architect, handjevol MS certificaten,
• Werkervaring: 12 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: IT Manager / Information Security Officer + klein beetje systeembeheer
• Werkgever/branche: Software Ontwikkeling
• (Werk) Locatie(s): Regio Amersfoort
• Reistijd**: 15 min

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4300
• Pensioeninleg per jaar: €1.600 werkgever, 1600 werknemer

4. Overig
• Aantal vakantiedagen: 31 (2 extra loyaliteitsdagen)
• Leaseauto: ja (budget: €550,-).
• Tankpas: ja, NL

Overal aardig tevreden, maar dat lijkt me logisch gezien het gebrek aan opleiding.

[ Voor 3% gewijzigd door MStache op 20-12-2017 13:28 ]

• BJD1997
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:57
Members only:

IT Guru :)

• Druiper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2019
MStache schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:24:

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4300
• Pensioeninleg per jaar: €1.600 werkgever, 1600 werknemer
prima salaris, maar relatief laag pensioenopbouw voor dit salaris. Ik betaal met een vergelijkbaar salaris al 2500 euro zelf en legt mijn baas nog 9000 euro in.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Druiper schreef op donderdag 21 december 2017 @ 00:45:
[...]

prima salaris, maar relatief laag pensioenopbouw voor dit salaris. Ik betaal met een vergelijkbaar salaris al 2500 euro zelf en legt mijn baas nog 9000 euro in.
Ik moet me er ook echt in gaan verdiepen maar is bijna 12K/jaar pensioeninleg niet 'absurd' veel?
Ligt mogelijk ook aan de leeftijden.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-11 16:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Foutje....

[ Voor 96% gewijzigd door Luchtbakker op 21-12-2017 07:43 ]

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-11 16:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

. Wie ben je:
• Opleiding: netwerkbeheerder niveau 4 mbo
• Werkervaring: 4 jaar MyCom computers repareren. Nu 2 jaar actief binnen retail winkel automatisering
• (Woon) Locatie: beverwijk

2. Wat doe je:
• Functie: field engineer
• Werkgever/branche: simac
• (Werk) Locatie(s): Nederland
• Uren/week: 38
• Reistijd: 90 min per dag
• Werkdruk: middelmatig - hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1900 (ik begon met 1450 bij binnenkomst)
• Dertiende/veertiende maand: winstafhankelijk
• Mobiliteit per jaar: auto van de zaak 0 euro.
• Overige: € 40 (internet vergoeding )

• henk1994
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-11 10:38
Members only:

• Druiper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2019
Olaf van der Spek schreef op donderdag 21 december 2017 @ 07:40:
[...]

Ik moet me er ook echt in gaan verdiepen maar is bijna 12K/jaar pensioeninleg niet 'absurd' veel?
Ligt mogelijk ook aan de leeftijden.
ja, dat klopt. Maar is helaas echt zo. De premie van alle grote fondsen is zo ongeveer 22-24% van je salaris - franchise (aow) gedeelte. Dus 24% * (60k-14K) = +/- 11K. ik dahct dat bij mij de inleg leeftijdsonafhankelijk is, maar dat verschilt per fonds

Bekijk het ook zo. Je leeft gemiddeld nog 15 jaar na je pensioen, en dat moet je in principe sparen in de 45 jaar dat je werkt. Om 70-80% van je salaris te behouden moet je fors wat inleggen. Het kan niet alleen van goede belegiigngen komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Druiper op 21-12-2017 09:23 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Members only:

[ Voor 14% gewijzigd door Olaf van der Spek op 21-12-2017 09:51 ]

• henk1994
Ik dacht dat er 15/uur in mijn contract staat, echter op de loonstrook zie ik nu 11,75 staan. Ik ga het heel even nakijken want volgens mij klopt dat niet.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:38
Dan gaat er natuurlijk nog wel wat vakantie dagen vanaf en vakantie geld bij. Maar dit is wel minimaal voor iemand waar je afhankelijk van bent. Ik weet niet of je nog verder wilt leren en je HBO wilt halen (op kosten van je werkgever), dan zou je dat er eventueel uit kunnen slepen in de onderhandelingen.

• henk1994
jongetje schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:04:
[...]

Dan gaat er natuurlijk nog wel wat vakantie dagen vanaf en vakantie geld bij. Maar dit is wel minimaal voor iemand waar je afhankelijk van bent. Ik weet niet of je nog verder wilt leren en je HBO wilt halen (op kosten van je werkgever), dan zou je dat er eventueel uit kunnen slepen in de onderhandelingen.
Dat was ook hun verklaring toen ik daarnaar vroeg. Heb 160 vakantie uren op basis van 40-urige werkweek dus dat is in mijn geval 128 uur, plus vakantiegeld komt er nog bij (weet uit mn hoofd even niet hoeveel).

Vanochtend heb ik het gesprek gehad, krijg telefoon met abo van de zaak en als ik iets nodig heb (laptop oid) wordt dat ook geregeld. Daar zijn ze heel schappelijk in en als ik kan beargumenteren dat het nodig is, wordt het besteld.

• MvHMontySCOUT
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-11 22:00
henk1994 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:42:
[...]

Dat was ook hun verklaring toen ik daarnaar vroeg. Heb 160 vakantie uren op basis van 40-urige werkweek dus dat is in mijn geval 128 uur, plus vakantiegeld komt er nog bij (weet uit mn hoofd even niet hoeveel).

Vanochtend heb ik het gesprek gehad, krijg telefoon met abo van de zaak en als ik iets nodig heb (laptop oid) wordt dat ook geregeld. Daar zijn ze heel schappelijk in en als ik kan beargumenteren dat het nodig is, wordt het besteld.
wat voor telefoon, wat voor abbo? Ik denk dat je iets specifieker door had moeten vragen om een helder beeld te hebben. Voor hetzelfde geld zijn ze klaar voor 2 tientjes. :P

Ik heb (welliswaar HBO en gewoon goed startsalaris) in het zelfde schuitje gezeten. Het gemis van een senior waarvan je veel kennis kunt opdoen is bij mij de reden geweest om verder te zoeken. Alleen heb ik die conclusie pas na 3 jaar getrokken.

Als ik jou was zou ik investeren in kennis (klein/middelgroot bedrijf met goede seniors) uitzoeken. Grote kans dat je er nog een beetje bruto bij krijgt.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik stap per februari over van een MKB metaalbedrijf naar een detacheerder. Zocht toch wat meer technische uitdaging. En dat de prive auto de deur uit kan is ook wel heel welkom :)

Members only:

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• whipcheck
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:44
Members only: title

• Olaf van der Spek
  • Niet online
henk1994 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 12:42:
0 extra vakantiedagen is erg weinig..
Laptop en telefoon van de zaak zijn toch geen arbeidsvoorwaarden meer als je die voor je werk nodig hebt?

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06:00
Druiper schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:16:
[...]

ja, dat klopt. Maar is helaas echt zo. De premie van alle grote fondsen is zo ongeveer 22-24% van je salaris - franchise (aow) gedeelte. Dus 24% * (60k-14K) = +/- 11K. ik dahct dat bij mij de inleg leeftijdsonafhankelijk is, maar dat verschilt per fonds

Bekijk het ook zo. Je leeft gemiddeld nog 15 jaar na je pensioen, en dat moet je in principe sparen in de 45 jaar dat je werkt. Om 70-80% van je salaris te behouden moet je fors wat inleggen. Het kan niet alleen van goede belegiigngen komen.
10k per jaar met 4% rendement hou je na 30 jaar 580K over. Denk dat dat voor Nederlandse begrippen echt veel is. Als je dat in 20 jaar opeet krijg je 29k per jaar is gewoon een modaal salaris aan extra pensioen bovenop je AOW.

• Furiousrickz
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:05
Ik heb werkelijk waar geen idee of mijn voorwaarden marktconform zijn gezien mijn opleiding en ervaring.
Mijn collega's zijn allemaal veel ouder en langer werkzaam bij het bedrijf, daar kan ik mijzelf ook niet mee vergelijken. In jan/feb is het tijd voor de beoordelingsgesprekken, ik vind het erg moeilijk om te bepalen wat realistisch is om naar te streven.

Members only:

• The Eagle

The Eagle

Doe je heel netjes, al is het denk ik wel een gouden kooi. Als in: elders ga je niet snel meer krijgen, eerder 1000 euro bruter minder.
Wat doe je werkinhoudelijk als ik vragen mag? :)

Verwijderd

TheUninvited schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:49:
[...]

10k per jaar met 4% rendement hou je na 30 jaar 580K over. Denk dat dat voor Nederlandse begrippen echt veel is. Als je dat in 20 jaar opeet krijg je 29k per jaar is gewoon een modaal salaris aan extra pensioen bovenop je AOW.
30 k is is wel heel erg krap modaal en zeker niet tegen die tijd.. vergeet de inflatie niet :P. Je pensioen is normaal gebasseerd op 70-80% van je gemiddeld verdiende loon, maar de belastingschijven liggen iets anders waardoor je netto ongeveer hetzelfde overhoudt.

Ik heb simpelweg geen keus.. vrijwel alle bedrijspensioenen van grote bedrijven vragen zoveel inleg hoor. (Abp bv)

• whipcheck
The Eagle schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 12:30:
[...]

Doe je heel netjes, al is het denk ik wel een gouden kooi. Als in: elders ga je niet snel meer krijgen, eerder 1000 euro bruter minder.
Wat doe je werkinhoudelijk als ik vragen mag? :)
Ik ben een keer op gesprek geweest op bij een concurrent, hier werd inderdaad 5K/maand aangeboden.
Inkomsten zouden dan achteruit gaan maar de werkdruk was niet te vergelijken. Weken achtereen 80+ uren/week werken is geen uitzondering.

Bij een concurrent werken zal geen optie zijn, een eigen bedrijf starten met collega;s of ZZP'er worden ligt meer in de lijn.

Het werk:

• Aannemen van engineers.
• Aansturen en begeleiden van engineers (voornamelijk MSc' ers).
• Beoordelen van nieuw materiaal ontwerp
• Controleren van offertes
• Schrijven van offertes als sales er niet uit komt.
• Project manager bij grote projecten
• Management on-call duty (voornamelijk werk delegeren)
• Reviewen en goedkeuren van project documentatie.
• Cursussen geven

In de loop van 2018 zal de functie titel veranderen naar technisch manager.

• The Eagle

The Eagle

Ah, niet echt ICT dus zo te horen. Gezien de werkzaamheden en verantwoordelijkheden dan wel reeel te noemen lijkt me - al is het stiekem nog steeds best hoog ;)

• whipcheck
*knip offtopic*

[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 24-12-2017 21:10 ]

• barellron
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:21
Members only:

• jongetje
*knip offtopic*

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 24-12-2017 21:10 ]

• The Eagle

The Eagle

Je zit boven marktconform iig, dus ik denk het niet.
5 jaar werkervaring plus HBO zit in de consultancy op ca 3300 plus auto. Jij zit daarboven, hebt OV en houdt dus netto veel meer over. Denk dat je niet mag klagen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03
The Eagle schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 09:31:
[...]

Je zit boven marktconform iig, dus ik denk het niet.
5 jaar werkervaring plus HBO zit in de consultancy op ca 3300 plus auto. Jij zit daarboven, hebt OV en houdt dus netto veel meer over. Denk dat je niet mag klagen.
Hij is alleen geen consultant, dus je vergelijking gaat een beetje mank :?

Z'n salaris is niet slecht, maar voor z'n functie is het ook weer niet heel veel.

The devil is in the details.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:09
Denk dat je beter kan vinden als je eens goed om je heen kijkt. Misschien niet veel in primair salaris, maar in secundair opzicht.
Krijg je betaling voor de extra uren? Of wordt dat gezien als normaal bij jullie? Als het normaal is dan ga je er dus relatief nog wat op achteruit vergeleken met anderen. Verder geen extra bonus en geen pensioen, dat kan alweer 20-25% verschil maken ten opzichte van anderen.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 17:31
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door FitTiv op 23-12-2017 20:31 ]

• liptonicee
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:55
Om de IT salarissen in perspectief te plaatsen met een andere sector:

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door liptonicee op 27-03-2018 15:06 ]

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-11 22:17
Voor die 500 euro moet je dan wel je 4x9, 15 minuten reistijd en relatief lage werkdruk opgeven.

Ik ben zelf ook consultant in de zorg en het is vooral de interne politiek die de druk creëert. In andere sectoren zoals de banken wereld maak je pas mee wat werkdruk inhoudt en zijn de risico's groter (zowel de financiële risico's als je eigen werkzekerheid). In de zorg zit je toch redelijk veilig als je maar vooral gewoon je bek houdt |:(.

• jongetje
Ypuh schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:51:
[...]

In andere sectoren zoals de banken wereld maak je pas mee wat werkdruk inhoudt en zijn de risico's groter (zowel de financiële risico's als je eigen werkzekerheid).
Ik denk dat je bij een bank juist veel veiliger zit. De salarissen liggen daar al hoger en ik ben van mening ben dat je het zo druk hebt als je zelf toe laat.

• Het Fantoom
  • Laatst online: 20:28
jongetje schreef op maandag 25 december 2017 @ 08:43:
[...]

Ik denk dat je bij een bank juist veel veiliger zit. De salarissen liggen daar al hoger en ik ben van mening ben dat je het zo druk hebt als je zelf toe laat.
En hoe snel je kunt werken. Als je snel kunt werken kun je wat rust inlassen, op je gemak het werk afronden en toch de deadline te halen. Mensen met een laag werktempo hebben het meestal drukker omdat ze constant moeten stressen en doorwerken om de deadline überhaupt te halen. Dan lijkt het dat ze zeer druk zijn maar ze zijn minder productief in hetzelfde tijdsbestek. Zijn meestal degenen die bij tentamens ook de volledige tijd nodig hadden terwijl anderen al een half uur eerder weg waren.

[ Voor 15% gewijzigd door Het Fantoom op 25-12-2017 13:15 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ypuh schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:51:
[...]

Voor die 500 euro moet je dan wel je 4x9, 15 minuten reistijd en relatief lage werkdruk opgeven.

Ik ben zelf ook consultant in de zorg en het is vooral de interne politiek die de druk creëert. In andere sectoren zoals de banken wereld maak je pas mee wat werkdruk inhoudt en zijn de risico's groter (zowel de financiële risico's als je eigen werkzekerheid). In de zorg zit je toch redelijk veilig als je maar vooral gewoon je bek houdt |:(.
Hangt ook weer sterk van de bank en de afdeling af, ik heb nooit hoge werkdruk meegemaakt bij een bank, werkdruk was wat mij betreft gewoon normaal. En zeker nu ook steeds meer banken min of meer Agile gaan werken zie je dat ook de organisatie snapt dat prioriteit veel belangrijker is dan strakke deadlines.

Al is de zorg inderdaad een geval apart, weinig professionaliteit te vinden daar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Tmr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-10 09:38

Tmr

Na een tijdje te hebben meegelezen leek het mij ook wel eens leuk om mijn ervaringen te delen.

Members only:

Mijn voornaamste skill is Java development met ook een stevige DevOps component (Docker, Kubernetes). Populaire zaken waar veel vraag naar is.

Voor 4 dagen in de week vind ik dit lang niet gek. Ik ben vorig jaar overgestapt naar een nieuwe werkgever en ben er sindsdien pakweg 30% op vooruit gegaan. Dat kan een stuk minder :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tmr op 25-12-2017 15:06 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:30
Tmr schreef op maandag 25 december 2017 @ 14:36:
Na een tijdje te hebben meegelezen leek het mij ook wel eens leuk om mijn ervaringen te delen.

***members only***

Mijn voornaamste skill is Java development met ook een stevige DevOps component (Docker, Kubernetes). Populaire zaken waar veel vraag naar is.

Voor 4 dagen in de week vind ik dit lang niet gek. Ik ben vorig jaar overgestapt naar een nieuwe werkgever en ben er sindsdien pakweg 30% op vooruit gegaan. Dat kan een stuk minder :)
Ik vond het eerst weinig, maar voor 32u inderdaad lang niet gek. Wel grappig dat je de "ops"-component DevOps noemt.

• spare123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-10 09:44
Oud:
Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: Technische Informatica
• (Woon) Locatie: Friesland, Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Full stack (Scala/angular) developer
• Werkgever/branche: Zorg
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Reistijd: 30 minuten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3000
• Maandsalaris (netto): ~2300
• Pensioeninleg per jaar: Werkgever regelt het, maar weet niet hoe of wat
• Mobiliteit per jaar: Nee
• Overige: Macbook pro van werk

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~39000
• Winstdeling/bonus: Nee
Vanaf januari:
Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: Technische Informatica
• (Woon) Locatie: Friesland, Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Full stack (Scala/angular) developer
• Werkgever/branche: Zorg
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Reistijd: 30 minuten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3240
• Maandsalaris (netto): ~2300
• Pensioeninleg per jaar: Werkgever regelt het, maar weet niet hoe of wat
• Mobiliteit per jaar: Nee
• Overige: Macbook pro van werk

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~42120
• Winstdeling/bonus: Nee
Wel leuke stijging er weer bij :-) Is dit een beetje redelijk salaris voor wat ik doe?

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:30
In Juni 2015 had ik het volgende:
Members only:
In April 2016 had ik het volgende:
Members only:
Sinds 1 januari 2017 een nieuwe baan. Inmiddels is mijn contract is gewijzigd in een vast contract met een salarisverhoging en per 1 januari 2018 soort van 'promotie' gemaakt naar een andere, meer technische, afdeling.
Ik was eerst systeembeheer voor het Kantoor Automatisering gedeelte. De Interne automatisering en alles wat erbij hoort. Collega's helpen met problemen etc.
Nu ga ik het Technisch/systeem beheer doen voor de afdeling die de klanten beheren. Meer verantwoordelijkheid en dieper in de techniek. Alleen maar server beheer eigenlijk. Geen gebruikersondersteuning meer :)

Nieuwe lijstje per 1 januari 2018:

Members only:

Voorlopig goed tevreden :) Zit niet meer in de detachering, mooie functie waar ik voor geleerd heb, goed bedrijf, leuke collega's, goede doorgroeimogelijkheden.
Mooie stappen gemaakt in 2.5 jaar.

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
-

[ Voor 99% gewijzigd door Ferluci92 op 02-01-2018 11:21 ]

• The Eagle

The Eagle

De eerstkomende 5 jaar iig geen verhoging vermoed ik ;)
Enne, met die baan komt natuurlijk ook nog een shitload aan verantwoordelijkheid. Dan helpt het ook als je consultant goed kunt schrijven ;)

• spare123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-10 09:44
Knap zeg, nu al manager, gefeliciteerd :)
Heb je er zelf op gesolliciteerd of kwam het van iemand anders af?

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:51
Members only:

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Op je 24e met jouw vooropleiding hoofd ICT? Ik neem aan dat het een tweemanszaakje was ofzo?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Valandin
Boudewijn schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:58:
Op je 24e met jouw vooropleiding hoofd ICT? Ik neem aan dat het een tweemanszaakje was ofzo?
Zoiets ja :)

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dan vind ik Hoofd ICT eerlijk gezegd wel een tikje pretentieus, hoe zie je dat zelf?

offtopic:
Je post zoiets om mening te vragen, die krijg je ook. Zie het aub niet als een aanval.

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Boudewijn schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:30:
Dan vind ik Hoofd ICT eerlijk gezegd wel een tikje pretentieus, hoe zie je dat zelf?

offtopic:
Je post zoiets om mening te vragen, die krijg je ook. Zie het aub niet als een aanval.
Vind het nog wel meevallen. Ken ook een (niet nader te noemen) data-toko van zo'n 10 man.
Die heeft naast een directeur ook een CIO. *proest*

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

• Valandin
Boudewijn schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:30:

offtopic:
Ik voel me gelukkig nooit snel aangevallen :)

Kan ik me verder wel in vinden; op LinkedIn e.d. heb ik het gewoon als Systeem/Netwerkbeheerder staan.
Nu in topic maar aangepast naar 'Eindverantwoordelijke ICT'

Bedoel het overigens niet als opscheppen, ik doe het immers ook niet meer 8)7

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
qadn schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:35:
[...]

Vind het nog wel meevallen. Ken ook een (niet nader te noemen) data-toko van zo'n 10 man.
Die heeft naast een directeur ook een CIO. *proest*
Zonder indicatie van verantwoordelijkheid zegt "hoofd ICT" of "CIO" vrij weinig. Beetje het niveau dat een ZZP'er zich "CEO" noemt. In theorie zal het best kloppen, in de praktijk heb je bij lange na niet de verantwoordelijkheden die normaliter bij zo'n functie hoort
Valandin schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:45:
[...]
Kan ik me verder wel in vinden; op LinkedIn e.d. heb ik het gewoon als Systeem/Netwerkbeheerder staan.
IMHO ook een veel betere dekking :)

[ Voor 23% gewijzigd door Napo op 27-12-2017 14:46 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Valandin schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:45:
[...]

Ik voel me gelukkig nooit snel aangevallen :)

Bedoel het overigens niet als opscheppen, ik doe het immers ook niet meer 8)7
Mooi opgelost. Is denk ik ook reëler. Ziet er verder uit als een mooi groeipad :).

• 3DDude
  • Laatst online: 00:36

3DDude

I void warranty's

16% vakantiegeld dat is wel netjes hoor :)

Be nice, You Assholes :)

• Valandin
3DDude schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:55:
16% vakantiegeld dat is wel netjes hoor :)
Ben er ook heel blij mee. In (relatief) korte tijd flinke sprongen in salaris gemaakt, beter pensioen, minder werken, meer vakantiegeld.. Ik laat nu de helft maandelijks uitkeren, dat gebruik ik dan als "kilometervergoeding". Compenseert wel een beetje.

Ik ga het een jaar aankijken, krijg ik dan een vaste aanstelling wil ik dichterbij werk gaan wonen om met de fiets te gaan. Dat zal €600-700 aan benzine, afschrijving, onderhoud besparingen opleveren..

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: HAVO en ik ben nu bezig met een deeltijd opleiding Geo-ICT
• Werkervaring: Hiervoor ben ik een aantal jaar werkzaam geweest bij de AH.
• (Woon) Locatie: Apeldoorn

2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker Datamanagement
• Werkgever/branche: Ik sta onder contract bij een MKB dat mij via via detacheerd bij een netbeheerder.
• (Werk) Locatie(s): Apeldoorn
• Uren/week: 36 uur
• Reistijd: 15 minuten
• Werkdruk: middel

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1500

Ik ben nog niet heel lang werkzaam bij dit bedrijf maar ik ben afgelopen maand van 32 uur werken in de week naar 36 uur werken in de week gegaan, daarom laat ik volgende week mijn contract vernieuwen. Ik heb nog niet heel veel ervaring in deze branche en vroeg me daarom af of wat ik krijg normaal is en wat volgens jullie een redelijk bruto bedrag per maand zou zijn om naar te streven.

Alvast bedankt!
Pagina: 1 ... 71 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.