ja gooi er maar 700/1000 boven op als je om je heen gaat solliciteren.Joostje123 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:17:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: Hbo
• Werkervaring: 3
• (Woon) Locatie: Utrecht
2. Wat doe je:
• Functie: Java ontwikkelaar
• Werkgever/branche: detachering
• (Werk) Locatie(s): Arnhem
• Uren/week: 40
• Reistijd: 50min - 60mim
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: halve maand 4%
• Pensioeninleg per jaar: geen idee
• Mobiliteit per jaar: lease auto europese Tankpas
• Overige: 75 netto onkostenvergoeding, 29 vakantiedagen plus
Binnenkort salaris bespreking
Wil toch wel een stap omhoog maken. Wat denken jullie?
Geen idee welke branche? Ik zelf 17 jaar ervaring met mijn 35 jaar en ben geen architect en zit al op 4700 euro plus 800 mobiliteits budget per maand.Flatlinerz schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:01:
Lead developer/it architect
50+
w.o geschoold. Meer dan 20 jaar werkervaring in ict.
Werk in Zuid Holland bij een middel groot bedrijf. Heb rond de 25 man onder mij.
Geen auto van de zaak, geen winstdeling, geen dertiende maand, niks extra's verder.
4500 bruto per maand.
Ik wil graag groeien in salaris en heb binnenkort hierover een gesprek.
Wie kan mij adviseren.
En is mijn huidige salaris inderdaad al hoog zoals recruiters aangeven, of zit er nog voldoende rek in?
Graag jullie lichtje hierover.
Dank.
25 man onder je dan zou ik persoonlijk richting de 6000 gaan vragen. Maar afhankelijk welke tech stack ook. Maar als je architect bent kan je echt veel meer verdienen dan dit. Dit is een senior salaris.
Doe je goed. De stelregel is dat een werkgever zo'n 30% bovenop het bruto salaris kwijt is aan een werknemer.Guru Evi schreef op maandag 11 december 2017 @ 01:41:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: Electronica en Datacommunicatie
• Certificaten: Cyber Security
• Werkervaring: 18 jaar (als je "jobstudent in computer winkel" erbij telt)
2. Wat doe je:
• Functie: IT Directeur
• Werkgever/branche: Hospitaal
• Uren/week: 36 (af en toe meer/minder)
• Reistijd: 15-30 minuten (auto)
• Werkdruk: Hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 7,916
• Vakantiegeld: Ongelimiteerd (technisch gezien ~8% denk ik, maar geen haan die er naar kraait als ik wel of niet teveel vakantie opneem, zolang ik dringende e-mail antwoord)
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: 100% werkgever, (~600/maand?)
• Laptop: Ja
• GSM: Nee
• Leaseauto: Nee
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~130k? Volgens de propaganda van HR kost ik 180-220k maar ik denk dat ze daarbij mijn kantoor en een reeks andere lasten bijrekenen.
Volgens mij haal je vakantiegeld en vakantie dagen door elkaar.[b]Guru Evi schreef op maandag 11 december 2017 @ 01:41:
• Vakantiegeld: Ongelimiteerd (technisch gezien ~8% denk ik, maar geen haan die er naar kraait als ik wel of niet teveel vakantie opneem, zolang ik dringende e-mail antwoord)
Ongelimiteerd vakantie geld opteer ik ook wel
Hoe groot is de IT (hoeveel mensen, hoe grote organisatie) waar je werkt?
Wat een gejank in die blogpost. Ik snap zn punt ergens wel, maar wat een klaagzang...Down schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:55:
[...]
Nu nog voorkomen dat ik geen architecture astronaut wordt.
In ander nieuws, als ik hier een beetje rondkijk, valt het mij op dat de salarissen de afgelopen tijd afgelopen jaar) behoorlijk zijn gestegen. Valt dat meer mensen op, is dat het gevolg van het economisch herstel de afgelopen tijd?
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Zal er ongetwijfeld mee te maken hebben jaWidow schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:03:
[...]
In ander nieuws, als ik hier een beetje rondkijk, valt het mij op dat de salarissen de afgelopen tijd afgelopen jaar) behoorlijk zijn gestegen. Valt dat meer mensen op, is dat het gevolg van het economisch herstel de afgelopen tijd?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Vanmorgen heb ik contact gehad met een bedrijf die werkt met een midlance-constructie. Daarbij heb je een basisloon (bijv. 2000 euro) en een bonusloon (bijv. 4000). In het geval je geen project hebt krijg je de basisloon en andersom het bonusloon. Wat vind je hiervan?Valandil schreef op zondag 10 december 2017 @ 00:44:
[...]
Ligt er aan wat je zoekt.
Een branche en ergens vast in dienst of meerdere branches willen meemaken, maar wel vast indienst en dan via projecten (dus obv detachering) ervaring en kennis opdoen?
Indien dat laatste, stuur me dan een PM
En nee ik ben geen recruiter, maar werk voor een hele leuke club.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 18
• Opleiding: Medewerker ICT Beheer / Momenteel bezig met BBL Netwerkbeheer Niv 4
• Certificaten: Office certificaten, binnenkort Cisco 3/4.
• Werkervaring: 0,5 jaar stage als Systeembeheerder.
2. Wat doe je:
• Functie: Systeem/Netwerk/Werkplek beheer
• Werkgever/branche: Zorg
• Uren/week: 36 (4 uren van mijn schooldag worden ook betaald)
• Reistijd: 30-40 minuten
• Werkdruk: Redelijk hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1233,- (+ mijn schoolgeld en boeken e.d. Dit zit rond de 700€per jaar)
• Vakantiegeld: 8% ?
• Dertiende/veertiende maand: Eindejaarsuitkering zit ook rond de 8% dacht ik
• Pensioeninleg per jaar: Is wel geregeld maar hoe?!
• GSM: ja, Samsung Galaxy J5
Denk wel redelijk voor een BBL student?
• Leeftijd: 18
• Opleiding: Medewerker ICT Beheer / Momenteel bezig met BBL Netwerkbeheer Niv 4
• Certificaten: Office certificaten, binnenkort Cisco 3/4.
• Werkervaring: 0,5 jaar stage als Systeembeheerder.
2. Wat doe je:
• Functie: Systeem/Netwerk/Werkplek beheer
• Uren/week: 36 (4 uren van mijn schooldag worden ook betaald)
• Reistijd: 30-40 minuten
• Werkdruk: Redelijk hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1233,- (+ mijn schoolgeld en boeken e.d. Dit zit rond de 700€per jaar)
• Vakantiegeld: 8% ?
• Dertiende/veertiende maand: Eindejaarsuitkering zit ook rond de 8% dacht ik
• Pensioeninleg per jaar: Is wel geregeld maar hoe?!
• GSM: ja, Samsung Galaxy J5
Denk wel redelijk voor een BBL student?
[ Voor 6% gewijzigd door Weirdoapo op 11-12-2017 11:41 ]
Met alle respect, wat is je doel met bovenstaande post?Guru Evi schreef op maandag 11 december 2017 @ 01:41:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: Electronica en Datacommunicatie
• Certificaten: Cyber Security
• Werkervaring: 18 jaar (als je "jobstudent in computer winkel" erbij telt)
2. Wat doe je:
• Functie: IT Directeur
• Werkgever/branche: Hospitaal
• Uren/week: 36 (af en toe meer/minder)
• Reistijd: 15-30 minuten (auto)
• Werkdruk: Hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 7,916
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: 100% werkgever, (~600/maand?)
• GSM: Nee
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~130k? Volgens de propaganda van HR kost ik 180-220k maar ik denk dat ze daarbij mijn kantoor en een reeks andere lasten bijrekenen.
Werkervaring: 18 jaar (als je "jobstudent in computer winkel" erbij telt) en als we dit niet doen?
Maandsalaris (bruto): 7,916 euro, dollar, koreaans munt?
• Vakantiegeld: Ongelimiteerd (technisch gezien ~8% denk ik, maar geen haan die er naar kraait als ik wel of niet teveel vakantie opneem, zolang ik dringende e-mail antwoord) ??
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~130k? Volgens de propaganda van HR kost ik 180-220k maar ik denk dat ze daarbij mijn kantoor en een reeks andere lasten bijrekenen. ok je verdient dik, is dat wat je wil zeggen

Zou ik nooit doen, voor mij combineert dat de nadelen van ZZPen met de nadelen van loondienst.JohnDoe70 schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:32:
[...]
Vanmorgen heb ik contact gehad met een bedrijf die werkt met een midlance-constructie. Daarbij heb je een basisloon (bijv. 2000 euro) en een bonusloon (bijv. 4000). In het geval je geen project hebt krijg je de basisloon en andersom het bonusloon. Wat vind je hiervan?
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Als regelmatige meelezer valt het mij ook op dat de genoemde salarissen stukken hoger lijken te liggen dan voorheen.Widow schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:03:
[...]
(...)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Eindelijk zelf ook aan het werk, en dit is tot nu toe het resultaat. Onderhand zit ik hier nu 4 maanden en in januari mijn eerste officiële voortgangs-gesprek. De planning is om dan ook een salaris-onderhandeling te starten.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
Waarom als ik vragen mag?dragonhaertt schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:50:
***members only***
Eindelijk zelf ook aan het werk, en dit is tot nu toe het resultaat. Onderhand zit ik hier nu 4 maanden en in januari mijn eerste officiële voortgangs-gesprek. De planning is om dan ook een salaris-onderhandeling te starten.
Je verdient voor je leeftijd en werkervaring goed.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Omdat ik tijdens mijn eerste gesprekken niet echt onderhandeld heb over salaris, en binnen deze branche is het salaris niet bijzonder hoog. Tevens krijg ik erg goede beoordelingen van mijn leidinggevenden en vind ik dat ik heb laten zien de extra moeite er in te steken om boven de gemiddelde starter te presteren.Faddermakker schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:04:
[...]
Waarom als ik vragen mag?
Je verdient voor je leeftijd en werkervaring goed.
Maar feedback wordt gewaardeerd, als ik van meerdere kanten hoor dat het niet verstandig is om hier nu al over te beginnen hoor ik het graag.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
John, ik werk volgens een zelfde constructie en ben er zelf erg tevreden over. PM me maar voor details.JohnDoe70 schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:32:
[...]
Vanmorgen heb ik contact gehad met een bedrijf die werkt met een midlance-constructie. Daarbij heb je een basisloon (bijv. 2000 euro) en een bonusloon (bijv. 4000). In het geval je geen project hebt krijg je de basisloon en andersom het bonusloon. Wat vind je hiervan?
Je kan wel vragen om een groeipad (als je certificaat x haalt krijg je y) of misschien zijn er salarisschalen.dragonhaertt schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:44:
[...]
Omdat ik tijdens mijn eerste gesprekken niet echt onderhandeld heb over salaris, en binnen deze branche is het salaris niet bijzonder hoog. Tevens krijg ik erg goede beoordelingen van mijn leidinggevenden en vind ik dat ik heb laten zien de extra moeite er in te steken om boven de gemiddelde starter te presteren.
Maar feedback wordt gewaardeerd, als ik van meerdere kanten hoor dat het niet verstandig is om hier nu al over te beginnen hoor ik het graag.
Daarnaast misschien afspraak maken over 6 maanden hoe je door kunt groeien naar medior? Zoiets, niet gelijk zeggen ik wil 200 per maand erbij, maar misschien komt je werkgever er al zelf wel mee.
Lijkt me wel een lastig verhaal, 16% erbij krijgen bij je huidige werkgever. Dat is erg veel. De helft lijkt me reëeler, en je moet je afvragen hoeveel van je taken die jij vindt dat je extra doet, je werkgever ook daadwerkelijk ziet als extra ipv natuurlijke ontwikkeling.aegis schreef op zondag 3 december 2017 @ 16:11:
***members only***
Zelf ook een update, ben geswitched; Helft minder reistijd, minder uren, meer secundaire arbeidsvoorwaarden, 2500 bruto meer per jaar.
Members only:
Inloggen
[ Voor 56% gewijzigd door ravenger op 13-12-2017 09:19 ]
Persoonlijk vind ik de mid-lance constructie helemaal niks.JohnDoe70 schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:32:
[...]
Leuk dat je basisloon krijgt, maar uit welk potje komt dat geld? Oftewel sta je bij lange beschikbaarheid negatief?
Vaak moet je uit de midlance constructie alle kosten halen: loon, pensioen, lease, cursussen, werkgeverslasten etc. De partij zelf steekt vaak gewoon 30% van je omzet in eigen zak. Kan je beter freelancen.
Uiteindelijk moet je zelf een keuze maken.
Ik persoonlijk geef de voorkeur aan een leuke werkgever, maar ik zit dan ook in een andere functie.
Bij een vaste (en goede) werkgever gewoon goede ervaringen op doen, trainingen volgen en groeien tot volwaardige senior... kan je dan altijd nog freelancen als je dat heel graag wilt.
[ Voor 9% gewijzigd door Valandil op 11-12-2017 14:29 ]
wijze woorden
Ik heb in het verleden in een mid-lance constructie gezeten. Paar punten om op te letten:JohnDoe70 schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:32:
[...]
- Als je 70% van de omzet ontvangt, zorg er dan ook voor dat je maar 70% van je onkosten betaald (auto, laptop, cursus)
- Je basissalaris wordt bij sommige partijen betaald met de bonus van de maanden waarin je wel werk hebt. Moet je niet aan beginnen
- Werkgeverskosten zijn voor de werkgever, die moet je niet van jouw 70% af laten halen
Hallo iedereen, ik ben onlangs afgestudeerd aan de TU/e en ik heb een salarisvoorstel van een adviesbureau ontvangen. Ik heb het gevoel dat dit voorstel een beetje aan de lage kant is, maar ik hoor graag van jullie hoe jullie hierover denken. Zeker omdat ik altijd tot de top 10% van mijn opleiding heb behoord, mijn opleiding perfect aansluit bij de functie en het feit dat deze sector ook opkomend is. Hun salarisvoorstel is inmiddels al iets verhoogd.
Members only:
Inloggen
Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP
kevinjkok schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:33:
Hallo iedereen, ik ben onlangs afgestudeerd aan de TU/e en ik heb een salarisvoorstel van een adviesbureau ontvangen. Ik heb het gevoel dat dit voorstel een beetje aan de lage kant is, maar ik hoor graag van jullie hoe jullie hierover denken. Zeker omdat ik altijd tot de top 10% van mijn opleiding, mijn opleiding perfect aansluit bij de functie en het feit dat deze sector ook opkomend is.
***members only***
Members only:
Inloggen
Float like a butterfly, sting like a bee.
Lijkt me vooral door de sector te komen. Bij ons (offshore/Randstad) beginnen alle verse WO afgestudeerden op 2900 bruto/maand (30 vakantiedagen, geen 13e maand).kevinjkok schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:33:
Hallo iedereen, ik ben onlangs afgestudeerd aan de TU/e en ik heb een salarisvoorstel van een adviesbureau ontvangen. Ik heb het gevoel dat dit voorstel een beetje aan de lage kant is, maar ik hoor graag van jullie hoe jullie hierover denken. Zeker omdat ik altijd tot de top 10% van mijn opleiding heb behoord, mijn opleiding perfect aansluit bij de functie en het feit dat deze sector ook opkomend is. Hun salarisvoorstel is inmiddels al iets verhoogd.
***members only***
Bij ons (ook offshore/Randstad/overal) begin je als WO afgestudeerde met 50k. Om even een beeld te geven van de mogelijke range zelfs binnen een sectorDRAFTER86 schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:42:
[...]
Lijkt me vooral door de sector te komen. Bij ons (offshore/Randstad) beginnen alle verse WO afgestudeerden op 2900 bruto/maand (30 vakantiedagen, geen 13e maand).
33k zonder pensioen, bonus of wat dan ook is zeker aan de lage kant, ik zou wat meer rondkijken om te bepalen wat in jouw sector de mogelijkheden zijn.
Edit:
Members only:
Inloggen
[ Voor 35% gewijzigd door fsfikke op 11-12-2017 17:24 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dat wilde ik er inderdaad nog bij zeggen: het bedrijf waar ik werk staat niet bekend om zijn hoge startsalarissenfsfikke schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:18:
[...]
Bij ons (ook offshore/Randstad/overal) begin je als WO afgestudeerde met 50k. Om even een beeld te geven van de mogelijke range
Overigens ben ik wel benieuwd waar fsfikke dan ongeveer zit (mag via DM), dat soort salarissen zijn m.i. niet de norm. Wel ken ik mensen bij de grote jongens (Shell, Exxon etc.) die met dusdanige salarissen gestart zijn,
Ik heb het volgende aanbod gekregen van mijn detacheerder. Dit jaar een ICT omscholingtraject ("traineeship") gevolgd. Een aantal certificaatjes gehaald (MCSA, ITIL) en een half jaar praktijkervaring opgedaan in IT beheer (firewalls, loadbalancing, proxy's).
Wat denken jullie?
Wat denken jullie?
Members only:
Inloggen
Teijin Aramid, Elke olieboer als WOer veelal 3500+ per maand als start, Bain Company en andere consultancies 3500 - 4000+ start. Meer tweakers gericht, ASML geeft 3000 voor WO starter. Dit zijn allemaal de grotere jongens.DRAFTER86 schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:21:
[...]
Dat wilde ik er inderdaad nog bij zeggen: het bedrijf waar ik werk staat niet bekend om zijn hoge startsalarissen
Overigens ben ik wel benieuwd waar fsfikke dan ongeveer zit (mag via DM), dat soort salarissen zijn m.i. niet de norm. Wel ken ik mensen bij de grote jongens (Shell, Exxon etc.) die met dusdanige salarissen gestart zijn,
2600 als starter is zo slecht nog niet, geen wereld salaris, maar je moet ergens beginnen. Dat je werk leuk is, is is belangrijker dan of je nou 400 meer of minder verdiend. Neemt niet weg dat je natuurlijk altijd naar meer kan vragenkevinjkok schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:33:
***members only***
Ik weet toevallig wel dat DNV-GL uit Arnhem voor junior consultant 2700 + lease bak geeft wat mensen met jou achtergrond ook zouden kunnen doen
Verder bieden financials en tech sector bijna dezelfde salarisrange als strategy consultancy bij WO (5-jarige opleiding) IT starters. Mits de prospect inderdaad sterk is (~"zou ook bij strategy binnenkomen"). Denk aan cijfers en nevenactiviteiten.MLPN schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:13:
[...]
Teijin Aramid, Elke olieboer als WOer veelal 3500+ per maand als start, Bain Company en andere consultancies 3500 - 4000 4500+ start. Meer tweakers gericht, ASML geeft 3000 voor WO starter. Dit zijn allemaal de grotere jongens.
Hoe kunnen jullie nou 14, 17 en 18 jaar ervaring in de ICT hebben op je 34e? 4 klassen overgeslagen op de basisschool, of tellen we tegenwoordig die paar uurtjes op een technische dienst en snuffelstages ook mee?
Verder hebben wij eenzelfde profiel/functie, ik ben alleen iets jonger (net 27) en heb met MBO+HBO hetzelfde salaris. Gezien je leeftijd en WO moet het dus zeker mogelijk zijn elders minimaal €250 + urenbonus meer te verdienen.
Pas wanneer die extra moeite jouw baas extra knaken oplevert heb je iets om over te praten. Feedback en schouderklopjes idem dito. Wees ook bewust dat dit tegen je kan gaan werken, creëer je verwachting die je niet waar kunt maken, dan val je alsnog door de mand. Een baas kijkt niet zo snel naar maanden, eerder jaren.
Probeer eerst maar eens een jaar vol te maken.
Ik zie Bedrijfskunde naar ICT niet echt als een omscholing hoor. Met dat woord zet je jezelf alleen maar in een bepaalde hoek. Een technische studie is het niet, maar infrastructuur (het inrichten/wijzigen daarvan althans) is doorgaans meer functioneel en organisatorisch dan technisch.U.F.O schreef op maandag 11 december 2017 @ 18:32:
Ik heb het volgende aanbod gekregen van mijn detacheerder. Dit jaar een ICT omscholingtraject ("traineeship") gevolgd. Een aantal certificaatjes gehaald (MCSA, ITIL) en een half jaar praktijkervaring opgedaan in IT beheer (firewalls, loadbalancing, proxy's).
Wat denken jullie?
***members only***
Verder hebben wij eenzelfde profiel/functie, ik ben alleen iets jonger (net 27) en heb met MBO+HBO hetzelfde salaris. Gezien je leeftijd en WO moet het dus zeker mogelijk zijn elders minimaal €250 + urenbonus meer te verdienen.
Er is niet onderhandeld omdat het al een prima voorstel is. 'Niet bijzonder hoog' is een non-argument, met 4 maanden werkervaring kun je nog geen idee hebben wat ze bij de concurrent krijgen of wat ze daar voor moeten doen. 'Extra moeite' en 'boven gemiddeld' zijn eigenlijk ook gewoon de verwachting als je ook maar een beetje ambitie hebt. Wie dat niet heeft zul je over een jaar of 2 ook wel weer zien vertrekken.dragonhaertt schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:44:
[...]
Omdat ik tijdens mijn eerste gesprekken niet echt onderhandeld heb over salaris, en binnen deze branche is het salaris niet bijzonder hoog. Tevens krijg ik erg goede beoordelingen van mijn leidinggevenden en vind ik dat ik heb laten zien de extra moeite er in te steken om boven de gemiddelde starter te presteren.
Pas wanneer die extra moeite jouw baas extra knaken oplevert heb je iets om over te praten. Feedback en schouderklopjes idem dito. Wees ook bewust dat dit tegen je kan gaan werken, creëer je verwachting die je niet waar kunt maken, dan val je alsnog door de mand. Een baas kijkt niet zo snel naar maanden, eerder jaren.
Probeer eerst maar eens een jaar vol te maken.
[ Voor 86% gewijzigd door Ypuh op 11-12-2017 20:17 ]
Members only:
Inloggen
... en gaat over tot de orde van de dag
MBO afronden op je 16e, gaan werken en de rest in deeltijd doen is een reëel pad. In die tijd kon je als MBOer nog gewoon aan de bak, itt nuYpuh schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:57:
Hoe kunnen jullie nou 14, 17 en 18 jaar ervaring in de ICT hebben op je 34e? 4 klassen overgeslagen op de basisschool, of tellen we tegenwoordig die paar uurtjes op een technische dienst en snuffelstages ook mee?
Of op je 21e HBO afgerond zijn (op je 17e gaan studeren vanaf de Havo), ook reëel pad.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
In alle 3 gevallen op de laatste pagina's hebben ze HBO. Of zijn dat van die deeltijd opleidingen?The Eagle schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:16:
[...]
MBO afronden op je 16e, gaan werken en de rest in deeltijd doen is een reëel pad. In die tijd kon je als MBOer nog gewoon aan de bak, itt nuEn hoeveel is 16+18?
Of op je 21e HBO afgerond zijn (op je 17e gaan studeren vanaf de Havo), ook reëel pad.
Met 21 + 18 kom ik nog steeds niet op 34 uit
Misschien een bijbaantje in het weekend of 's avonds?Ypuh schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:19:
[...]
In alle 3 gevallen op de laatste pagina's hebben ze HBO. Of zijn dat van die deeltijd opleidingen?
Met 21 + 18 kom ik nog steeds niet op 34 uit.
Nergens staat dat met een jaar werkervaring de volle 1872 uur wordt bedoeld.
Genoeg mensen die een stuk minder uren draaien op jaarbasis en dat dan toch als een vol jaar aan werkervaring meetellen. Het zou eerlijker zijn om het totaal aan relevante werkuren op te geven.
[ Voor 6% gewijzigd door Het Fantoom op 11-12-2017 20:52 ]
Dat tikt aan, ik ben nu in m'n zevende achtereenvolgende week bezig van 14 uur per dag, zeven dagen per week...Het Fantoom schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:51:
[...]
. Het zou eerlijker zijn om het totaal aan relevante werkuren op te geven.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Het Fantoom schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:51:
[...]
Misschien een bijbaantje in het weekend of 's avonds?
Genoeg mensen die een stuk minder uren draaien op jaarbasis en dat dan toch als een vol jaar aan werkervaring meetellen. Het zou eerlijker zijn om het totaal aan relevante werkuren op te geven.

Uren opgeven? Ik neem aan dat iedereen hier snapt dat een (relevant) bijbaantje van 1 dag in de week tijdens een 4-jarige studie niet leidt tot 4 jaar werkervaring. En dat een BBL-traject (in het geval van mbo) geen volwaardige werkervaring is. Of een FTE 34, 36, 37, 39 of 40 is, maakt niet zoveel uit; een jaar is een jaar.
[ Voor 5% gewijzigd door wheel op 12-12-2017 13:24 ]
Wat zijn gebruikelijke 13e maand / bonus % in de branche?
13e maand is een maandsalaris.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:32:
Wat zijn gebruikelijke 13e maand / bonus % in de branche?
Bonus is afhankelijk van prestaties / afspraken / resultaten / goodwill van de baas
Winstdeling is afhankelijk van bedrijfsresultaat en afspraken.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Je begrijpt hopelijk dat dat helemaal niet mag van de arbo, en daar flinke boetes op staan?AllSeeyinEye schreef op maandag 11 december 2017 @ 23:20:
[...]
Dat tikt aan, ik ben nu in m'n zevende achtereenvolgende week bezig van 14 uur per dag, zeven dagen per week...
Bron: https://www.arboportaal.n...en/regels-voor-werktijdenWerknemers van 18 jaar en ouder mogen maximaal 12 uur per dienst werken en maximaal 60 uur per week.
In een periode van 16 weken mag een werknemer gemiddeld niet meer dan 48 uur per week werken.
Even niets...
FireDrunk schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:47:
[...]
Je begrijpt hopelijk dat dat helemaal niet mag van de arbo, en daar flinke boetes op staan?
[...]
Bron: https://www.arboportaal.n...en/regels-voor-werktijden
Members only:
Inloggen
[ Voor 9% gewijzigd door AllSeeyinEye op 12-12-2017 14:50 ]
Daar zijn uitzonderingen op. En bij zo'n werkweek kan je er ook vanuit gaan dat je niet meer per uur betaald wordt. Afhankelijk van de organisatie bouw je wel/geen overuren op.FireDrunk schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:47:
[...]
Je begrijpt hopelijk dat dat helemaal niet mag van de arbo, en daar flinke boetes op staan?
[...]
Bron: https://www.arboportaal.n...en/regels-voor-werktijden
Rijksoverheid.nl Wanneer geldt de Arbeidstijdenwet niet (of gedeeltelijk) voor mij?
De regels voor werktijden, pauzes en rusttijden in de Arbeidstijdenwet gelden niet of maar gedeeltelijk voor:
[list]
• werknemers die 3 keer het minimumloon of meer verdienen. Behalve als het gaat om gevaarlijk werk, nachtdienst of werk door niet-leidinggevenden in de mijnbouw;
• vrijwilligers;
…
• wetenschappelijk onderzoekers;
…
• medisch en tandheelkundig specialisten, verpleeghuisartsen, huisartsen en sociaal geneeskundigen;
Seriously, bij 3x het minimumloon mag je jezelf wel doodwerken?

[ Voor 8% gewijzigd door FireDrunk op 12-12-2017 14:59 ]
Even niets...
Das grofweg 4750......nooit geweten dat de Arbeidstijdenwet dan niet geldtFireDrunk schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:59:
Seriously, bij 3x het minimumloon mag je jezelf wel doodwerken?![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Oogje op 12-12-2017 15:07 ]
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Ga je met de auto of met het OV? Met de een heb je geen vergoeding, met de ander is de reistijd onbekend.champion16 schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:57:
Is dit aanbod redelijk en zijn er specifieke dingen waar ik op kan letten?
Inmiddels naar een ander bedrijf overgestapt, zelfde setting maar meer leidinggevend in de ontwikkeling.Cadaej schreef op woensdag 4 mei 2016 @ 10:25:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: BSc/HBO Informatica / MBO niv 4 Ict Beheerder
• Werkervaring: 4 jaar 16u/week naast school / half jaar 40u aan het werk
• (Woon) Locatie: Omgeving Enschede
2. Wat doe je:
• Functie: C# Software Developer
• Werkgever/branche: Software ontwikkeling, klein team.
• (Werk) Locatie(s): Kantoor
• Reistijd: 30m
• Werkdruk: gemiddeld, zelden overwerken
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2780
• Vakantiegeld: € 2666 (8%)
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: € 33% ( 66% werkgever)
• Mobiliteit per jaar: € -
• Overige: € -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36.000
• Winstdeling/bonus: € -
Ik ben net een half jaartje klaar met de opleiding en ben benieuwd of ik een beetje goed zit als starter zo.
Het bedrijf is tevens ook een startup die het wel goed doet.
Vind zelf dat ik wel een goede stap heb gemaakt:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: BSc/HBO Informatica
• Werkervaring: 2-3 jr fulltime als developer
2. Wat doe je:
• Functie: C# Software Engineer
• Reistijd: 25m
• Werkdruk: gemiddeld, leidinggevend dus blijf soms wat langer om alles af te maken voor de dag.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3870
• Pensioeninleg per jaar: € geen
• Mobiliteit per jaar: € 1800 reiskostenvergoeding pj (70km per dag, eigen vervoer)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€ 50.000 + reiskosten dus
• Winstdeling/bonus: € komt over een aantal jaar wel, eerst maar eens goed mijn werk doen
Lijkt op maandbasis een mooie stap en net salaris. Maar als je de packages vergelijkt, wat blijft er dan aan verschil over? Dat hangt af van je oude pensioenopbouw en op basis van de percentages niets zinnigs over te zeggen zonder het opbouwpercentage te kennen.Cadaej schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 18:08:
[...]
Inmiddels naar een ander bedrijf overgestapt, zelfde setting maar meer leidinggevend in de ontwikkeling.
Vind zelf dat ik wel een goede stap heb gemaakt:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: BSc/HBO Informatica
• Werkervaring: 2-3 jr fulltime als developer
2. Wat doe je:
• Functie: C# Software Engineer
• Reistijd: 25m
• Werkdruk: gemiddeld, leidinggevend dus blijf soms wat langer om alles af te maken voor de dag.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3870
• Pensioeninleg per jaar: € geen
• Mobiliteit per jaar: € 1800 reiskostenvergoeding pj (70km per dag, eigen vervoer)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€ 50.000 + reiskosten dus
• Winstdeling/bonus: € komt over een aantal jaar wel, eerst maar eens goed mijn werk doen
Met werkervaring doelt men op fulltime werk na je afstuderen over het algemeen. Niet op bijbanen e.d., dat rekent voor veel te lastig.Het Fantoom schreef op maandag 11 december 2017 @ 20:51:
Misschien een bijbaantje in het weekend of 's avonds?
Ik heb vanaf m'n 20e stage gelopen en ook een bijbaan bij een web bureautje gehad, maar ik tel ook pas vanaf m'n 22e.
https://niels.nu
Klopt, maar vanwege de leeftijd spaarde ik nog maar 100e per maand aan pensioen. Legde daar zelf dus zo'n 35e voor inwheel schreef op woensdag 13 december 2017 @ 07:43:
[...]
Lijkt op maandbasis een mooie stap en net salaris. Maar als je de packages vergelijkt, wat blijft er dan aan verschil over? Dat hangt af van je oude pensioenopbouw en op basis van de percentages niets zinnigs over te zeggen zonder het opbouwpercentage te kennen.
Vrij standaard hoor. Ik ben net begonnen bij een bedrijf en heb dezelfde Master afgerond in Enschede, krijg precies hetzelfde per maand.kevinjkok schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:33:
***members only***
Dank voor de toelichting. Dan is de stap groot, ja (en de opbouw laag). Tip: laat je voorlichten, want met €100 per maand ga je geen heel hoog pensioen realiseren. En aangezien je dat nu zelf moet regelen...Cadaej schreef op woensdag 13 december 2017 @ 12:39:
[...]
Klopt, maar vanwege de leeftijd spaarde ik nog maar 100e per maand aan pensioen. Legde daar zelf dus zo'n 35e voor in
Ik heb betere eerste-baans-salarisen vernomen. Maar wat is in dit geval het adviesbureau, waar je zou gaan werken of een soort van uitzendbureau/recruiterts omgeving?kevinjkok schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:33:
***members only***
Je kunt altijd hoger vragen, vaak is het eerste bod lager dan wat ze uiteindelijk willen bieden.
Echter: Een studie afronden betekent niet dat je per direct een waardevolle werknemer kan zijn, mogelijk ontbreekt er heel veel professionaliteit (welke je met name tijdens werken leert). Dus de kans is heel groot, afhankelijk van je studie dat je in de komende jaren vrij snel omhoog kunt schieten afhankelijk van je soft skills, in de IT betekent dit vaak wel dat je zult moeten jobhoppen.
ik ook dan maar effe
Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO Medewerker Technich Beheer
Certificaten: ITIL 2x, Diverse MS en Vmware certificaten
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: ICT consultancy/managed services
Huidige functie: consultant
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: nvt
Laptop: HP 17" probook i7, 256GB SSD en 2TB sata disk
GSM: ja, onbeperkt
Leaseauto: ja, rij niet prive, Ford Focus
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja
Land: Nederland
Regio: NH noord
Reistijd: 20 minuten enkele reis
Maand salaris (bruto): 4100
Opleiding(en): MBO Medewerker Technich Beheer
Certificaten: ITIL 2x, Diverse MS en Vmware certificaten
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: ICT consultancy/managed services
Huidige functie: consultant
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: nvt
Laptop: HP 17" probook i7, 256GB SSD en 2TB sata disk
GSM: ja, onbeperkt
Leaseauto: ja, rij niet prive, Ford Focus
Pensioenregeling: ja
Regio: NH noord
Reistijd: 20 minuten enkele reis
Maand salaris (bruto): 4100
[ Voor 3% gewijzigd door DarkSim1986 op 13-12-2017 14:15 ]
Je hebt gelijk en daar ben ik me ook bewust van. Nu is mij verteld dat het op mijn leeftijd nog niet veel uitmaakt en dat een pensioenplan voor de werknemers wel iets is waar ze naar aan het kijken zijn voor de nabije toekomst. Ik wacht het dus nog even af, in iedergeval bedankt voor de tip!wheel schreef op woensdag 13 december 2017 @ 13:59:
[...]
Dank voor de toelichting. Dan is de stap groot, ja (en de opbouw laag). Tip: laat je voorlichten, want met €100 per maand ga je geen heel hoog pensioen realiseren. En aangezien je dat nu zelf moet regelen...
Geen ICT, wel een ander leuk veld
Members only:
Inloggen
Ben ik het niet mee eens. Ik ben zelf 29 maar inmiddels wel meer dan €400 aan pensioen opgebouwd. De jaren vliegen op dit vlak voorbij als er niets gebeurd en dan heb je ineens heel wat in te halen. Het is natuurlijk ook maar wat je zelf wil, genoeg mensen die er zelf voor sparen en genoeg mensen die straks niets (op AOW na) hebben.Cadaej schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:07:
Nu is mij verteld dat het op mijn leeftijd nog niet veel uitmaakt
Oké.. Ik zal voor inderdaad zelf moeten sparen. Hoeveel zou je grossweg aan de kant zetten in mijn geval?TheBrut3 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 17:56:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Ik ben zelf 29 maar inmiddels wel meer dan €400 aan pensioen opgebouwd. De jaren vliegen op dit vlak voorbij als er niets gebeurd en dan heb je ineens heel wat in te halen. Het is natuurlijk ook maar wat je zelf wil, genoeg mensen die er zelf voor sparen en genoeg mensen die straks niets (op AOW na) hebben.
Ook ik ben het daar zeker niet mee eens. Nu is het nog makkelijk en kun je je pensioen nog lekker laten renderen (rente over rente enzo). Bovendien zul je hoe dan ook een gat overhouden wat je laten dan weer moet opvullen. En dat kost dan disproportioneel veel geld. Een looptijd van x jaar levert je aan het eind met een gemiddelde beurs veel minder op dan de helft van het kapitaal wat je hebt als je er slecht x/2 jaar over mag doen (met dezelfde inleg). Het is dus niet lineair. Daar heb je op hogere leeftijd dan wel meer fiscale jaarruimte voor vanuit de overheid maar echt fijn is het niet om dat te moeten gebruiken, niet om méér pensioen over te houden, maar puur op je gat van x jaar geleden op te vullen.Cadaej schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:07:
[...]
Je hebt gelijk en daar ben ik me ook bewust van. Nu is mij verteld dat het op mijn leeftijd nog niet veel uitmaakt en dat een pensioenplan voor de werknemers wel iets is waar ze naar aan het kijken zijn voor de nabije toekomst. Ik wacht het dus nog even af, in iedergeval bedankt voor de tip!
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Bedankt voor jullie toevoegingen, ik ga maar eens zo'n adviesgesprekje aanvragen.HarmoniousVibe schreef op woensdag 13 december 2017 @ 18:27:
[...]
Ook ik ben het daar zeker niet mee eens. Nu is het nog makkelijk en kun je je pensioen nog lekker laten renderen (rente over rente enzo). Bovendien zul je hoe dan ook een gat overhouden wat je laten dan weer moet opvullen. En dat kost dan disproportioneel veel geld. Een looptijd van x jaar levert je aan het eind met een gemiddelde beurs veel minder op dan de helft van het kapitaal wat je hebt als je er slecht x/2 jaar over mag doen (met dezelfde inleg). Het is dus niet lineair. Daar heb je op hogere leeftijd dan wel meer fiscale jaarruimte voor vanuit de overheid maar echt fijn is het niet om dat te moeten gebruiken, niet om méér pensioen over te houden, maar puur op je gat van x jaar geleden op te vullen.
Members only:
Inloggen
Inmiddels 3 jaar actief in een technische rol bij het bedrijf en ben verantwoordelijk voor ontwikkeling, sales, relatiemanagement, projectleiding van enkele kleinere projecten en hoogover coördinatie van alle projecten binnen mijn domein terwijl ik de enige product expert ben. Heb hiërarchisch niemand onder me op dit moment. De werkdruk is hoog (zeker vergeleken met de rest van de firma) en de doorgroeimogelijkheden beperkt en heb het idee dat mijn package niet echt competitief is voor iemand met mijn achtergrond, maar misschien zit ik in een bèta-bubbel en verwacht ik teveel?
Eerlijk gezegd klinkt dat juist niet technisch. Maar echt verantwoordelijk voor zoveel dingen lijkt mij bijna onmogelijk tenzij het een 2 of 3 mans bedrijfje is waarbij je meerdere taken op je neemt.bits schreef op donderdag 14 december 2017 @ 00:24:
Inmiddels 3 jaar actief in een technische rol bij het bedrijf en ben verantwoordelijk voor ontwikkeling, sales, relatiemanagement, projectleiding van enkele kleinere projecten en hoogover coördinatie van alle projecten binnen mijn domein terwijl ik de enige product expert ben.
Qua salaris voor je leeftijd en werkervaring is niet slecht.
Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO systeembeheer niv. 3 MBO netwerkbeheer niv. 4
Certificaten: CCNA, ECDL, (wanneer goedgekeurd CISSP)
Werkervaring: 8 jaar
Huidige functie: Systeem en Netwerk beheerder
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: Dell XPS 15
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Is er wel, maar geen idee hoe die precies in elkaar steekt.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen en certificaten worden door de zaak aangemoedigd en vergoed, zonder dat ze dan verwachten dat jij je aan het bedrijf bind voor de daarop volgende jaren.
Regio: Utrecht
Reistijd: 15 min. met eigen auto
Maand salaris (bruto): €2850,-
Opleiding(en): MBO systeembeheer niv. 3 MBO netwerkbeheer niv. 4
Certificaten: CCNA, ECDL, (wanneer goedgekeurd CISSP)
Werkervaring: 8 jaar
Huidige functie: Systeem en Netwerk beheerder
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: Dell XPS 15
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Is er wel, maar geen idee hoe die precies in elkaar steekt.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen en certificaten worden door de zaak aangemoedigd en vergoed, zonder dat ze dan verwachten dat jij je aan het bedrijf bind voor de daarop volgende jaren.
Regio: Utrecht
Reistijd: 15 min. met eigen auto
Maand salaris (bruto): €2850,-
Members only:
Inloggen
Vorig jaar had ik twee certificaten op zak;
- ADM-201 Salesforce Certified Administrator
- Salesforce Certified Sales Cloud Consultant
- Salesforce Certified Service Cloud Consultant
Ook google laat niet echt de situatie zien waarmee ik kan bepalen wat ik nou kan vragen.
Dus ik weet niet of ik nou onder marktwaarde zit of er boven.
Alle vragen hebben een antwoord
Duidelijk, wat voor percentages zijn daarvoor 'gebruikelijk'?AllSeeyinEye schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:38:
Bonus is afhankelijk van prestaties / afspraken / resultaten / goodwill van de baas
Als je in dit topic nou eens de honderden lijstjes bekijkt, vooral het kopje "• Dertiende/veertiende maand:" Dan krijg je daar een aardig beeld van of niet?Olaf van der Spek schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:18:
[...]
Duidelijk, wat voor percentages zijn daarvoor 'gebruikelijk'?
• Leeftijd: 35
• Opleiding: HBO Bachelor of ICT
• Werkervaring: 8 jaar Systeem/netwerk beheer
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Systems engineer/Service delivery manager
• Werkgever/branche: ICT dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Regio Noord Brabant
• Uren/week: 32
• Reistijd:50 minuten enkele reis
• Werkdruk: middel
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3100
• Pensioeninleg per jaar: 50%
• Laptop, telefoon
• Lease auto Peugeot 308 met prive tankpas zonder eigen bijdrage.
• 21 vakantie dagen
• Opleiding: HBO Bachelor of ICT
• Werkervaring: 8 jaar Systeem/netwerk beheer
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Systems engineer/Service delivery manager
• Werkgever/branche: ICT dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Regio Noord Brabant
• Uren/week: 32
• Reistijd:50 minuten enkele reis
• Werkdruk: middel
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3100
• Laptop, telefoon
• Lease auto Peugeot 308 met prive tankpas zonder eigen bijdrage.
• 21 vakantie dagen
50% van wat?mhindrik schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:13:
***members only***
50% van wat?Ukhata schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:45:
[ Voor 32% gewijzigd door wheel op 14-12-2017 14:54 ]
Voor bonussen zijn geen gebruikelijke percentages. Ik heb de laatste jaren een bonus gekregen van zo'n 15% van mijn inkomen. Maar heb ook jaren gehad dat het maar 10% was.Olaf van der Spek schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:18:
[...]
Duidelijk, wat voor percentages zijn daarvoor 'gebruikelijk'?
En ik ben nu met een project bezig waarmee ik 150k extra omzet in nog geen twee maanden, bovenop mn (in oktober al gehaalde) jaar target. Over dat extra deel wil ik een bonus van 25% van wat ik omgezet heb, + expenses (een per diem van US$ 100 per dag). De mondelinge toezegging heb ik al.
Bonussen zijn dus, in mijn optiek, onderhandelbaar. Maar vaak genoeg is er een vaste bonusregeling in contracten beschreven.
13e / 14e maand is dus iets anders dan bonus als ik het goed heb: AllSeeyinEye in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"fsfikke schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:26:
[...]
Als je in dit topic nou eens de honderden lijstjes bekijkt, vooral het kopje "• Dertiende/veertiende maand:" Dan krijg je daar een aardig beeld van of niet?
Dan kijk je naar het kopje "• Winstdeling/bonus:"Olaf van der Spek schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:59:
[...]
13e / 14e maand is dus iets anders dan bonus als ik het goed heb: AllSeeyinEye in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"
Punt is dat dit hele topic vol staat met ervaringen en jij even een samenvatting vraagt ipv gewoon te kijken naar wat al gedeeld is.
Je kan natuurlijk op je loonstrookje kijken wat er aan bijdrage van jouw salaris wordt ingehouden. Maar dan moet je wel even een complexe rekenoperatie uitvoeren om er achter te komen hoe hoog de werkgeverbijdrage is: Als 100% de totale bijdrage is, dan is jouw eigen bijdrage 100% - het percentage wat de werkgever bijdraagt = 50%. Dat bedrag op je loonstrook delen door de 50% eigen bijdrage, en dan weer vermenigvuldigen met het percentage wat de werkgever bijdraagt. Als je vervolgens beide bedragen bij elkaar optelt kom je op de totale bijdrage uit. Pensioen is complex zeg
[ Voor 43% gewijzigd door fsfikke op 14-12-2017 15:19 ]
Dit. Zou wel kijken naar hoe je wel ergens kan groeien.jongetje schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:00:
[...]
Eerlijk gezegd klinkt dat juist niet technisch. Maar echt verantwoordelijk voor zoveel dingen lijkt mij bijna onmogelijk tenzij het een 2 of 3 mans bedrijfje is waarbij je meerdere taken op je neemt.
Qua salaris voor je leeftijd en werkervaring is niet slecht.
Overigens ben ik qua profiel vergelijkbaar maar werk ik wel wat technischer en doe ik bijna 10k minder (wat te kort is, wordt aan gewerkt). Zit m vooral in de lease auto, secundaire arbeidsvoorwaarden lijken verder beter (40 vakantiedagen bijvoorbeeld
Juist klassiek technische banen verdienen vaak minder dan meer commercieel georiënteerde functies waar iemand met een technisch profiel voor gevraagd wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 14-12-2017 15:10 ]
Moet wel iets meer uit te halen zijn denk ik, maar klopt wel redelijk. Ik heb zelf 7 Salesforce-certificeringen (bij elkaar 5 gehaald in laatste weekend juli en eerste weekend augustus), maar heb geen diploma (begonnen met WO, maar nooit afgemaakt). Doe nu op een haar na twee jaar Salesforce, daarvoor als bijbaan wel vijfenhalf jaar in CRM-team van universiteit gewerkt als functioneel beheerder.mhindrik schreef op donderdag 14 december 2017 @ 11:13:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
In augustus / september met bijna alle Salesforce implementatiepartners in Nederland gesproken, meeste aanbieding waren voor €3200-3500, maar uiteindelijk ingegaan op aanbod van €3858.
Hoeveel je waard bent in Salesforce landschap hangt wel heel erg af van hoe breed je inzetbaar bent. Hoe is je kennis van Apex, Visualforce en Lightning Components? Doe je ook stukje architectuur (zowel functioneel als technisch)? Klantworkshops? Business consultancy / proces automatisering en optimalisatie?
Je kunt toch gewoon het bedrag wat jij bijdraagt delen door jouw percentage om op 100% uit te komen?fsfikke schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:01:
Je kan natuurlijk op je loonstrookje kijken wat er aan bijdrage van jouw salaris wordt ingehouden. Maar dan moet je wel even een complexe rekenoperatie uitvoeren om er achter te komen hoe hoog de werkgeverbijdrage is: Als 100% de totale bijdrage is, dan is jouw eigen bijdrage 100% - het percentage wat de werkgever bijdraagt = 50%. Dat bedrag op je loonstrook delen door de 50% eigen bijdrage, en dan weer vermenigvuldigen met het percentage wat de werkgever bijdraagt. Als je vervolgens beide bedragen bij elkaar optelt kom je op de totale bijdrage uit. Pensioen is complex zeg
Bijvoorbeeld: $100 / 40% = $250.
Welp, ben aan het gaan solliciteren en de volgende aanbieding gekregen:DaWin schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:16:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: Master Business Information Management (+ Bachelor Technische Informatica), ISTQB Foundation (2015)
• Werkervaring: 5 jaar (waarvan 4.5 jaar Software Engineer, nu 6 maanden bij huidige werkgever)
• (Woon) Locatie: Zuid Limburg
2. Wat doe je:
• Functie: Technical Consultant
• Werkgever/branche: Innovation/Portfolio Management
• (Werk) Locatie(s): Maastricht
• Reistijd: 45 minuten
• Werkdruk: Middel (tot nu toe)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3346
• Dertiende/veertiende maand: -
• Pensioeninleg per jaar: 5% van de werkgever, de rest zelf
• Mobiliteit per jaar: Traject abonnement of €0.19/km
• Overige: Collectieve zorgverzekering voor de helft betaald door de werkgever, mogelijkheid tot Pluralsight abonnement, telefoon van de zaak (Huawei P9 lite)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €43.500
• Winstdeling/bonus: Max 5% jaarsalaris afhankelijk van bedrijfsprestatie.
Mijn functie bestaat voor 30% uit klant interactie, 30% systeem software configuratie (van intern software pakket) en 30% customisaties (lees: projectspecifieke scriptjes maken) in Javascript/C#/SQL/VBA (en 10% overig/flexibel/administratie). Begin dit jaar hiernaar overgestapt na eerst als Software Engineer te hebben gewerkt omdat ik eens wilde proberen of meer/directer contact met de klant mij een beetje lag, ik zag mezelf niet tot aan mijn pensioen als Software Engineer werken.
Maar nu begin ik toch te twijfelen. Contact met de klant gaat nog niet zo slecht, maar ik mis eerlijk gezegd het bouwen aan een product/systeem, in plaats van het oplossen van hetzelfde probleem in een andere variant bij elk project. En het in elkaar flansen van Excel bestanden is ook niet het meest bevredigende werk. Bovendien ligt de organisatie me ook niet erg lekker (hoofdkantoor en directe manager in US, veel korte termijn denken, vaak paniekvoetbal als een klant begin te schreeuwen), hoewel de directe collega's wel bevallen. Typerend was dat ik in de eerste dagen zelf achter van alles aan moest gaan (systeem accounts, headset, pensioen regeling) en overal head-first in werd gegooid. Dat laatste vind ik niet eens zo erg, maar er werd nauwelijks tijd vrijgemaakt om me wegwijs te maken in het interne software pakket.
Contract loopt nog een half jaar, maar ik twijfel of ik toch weer rond ga kijken. Software bouwen is toch leuker, ik heb nu het gevoel dat ik beetje stil sta qua ontwikkeling. Ook heb ik vrij weinig voldoening in mijn werk nu. Aan de andere kant, dit is al mijn 3e werkgever in 5 jaar, mijn manager vind me helemaal geweldig en ik kan makkelijk vanuit thuis werken als dat nodig is. Dus... blijven zitten en afwachten of ik erin moet groeien of toch alweer verder kijken?
Members only:
Inloggen
Als je meer groeikansen hebt kan je het proberen. Verder is het wel redelijk voor iemand met 5 jaar ervaring, misschien dat je ergens anders meer krijgt als je onderhandeld.DaWin schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:46:
[...]
Welp, ben aan het gaan solliciteren en de volgende aanbieding gekregen:
***members only***
[ Voor 34% gewijzigd door TheUninvited op 14-12-2017 15:51 ]
@DaWin ik weet niet hoe de salarissen in zuid Limburg zich verhouden tot salarissen in de Randstad, maar het lijkt mij best wel laag voor 31 met WO en 5 jaar ervaring.
Gewoon andere aanbiedingen afwachten, als je ééntje krijgt die significant hoger is tegen dit bedrijf zeggen dat je er graag zou willen werken, maar dat je dan wel een X bedrag meer salaris wil en misschien ook wat meer leasebudget, bonus, etc. Zijn de andere aanbiedingen vergelijkbaar of lager, dan kan je hier alsnog op in gaan.
Gewoon andere aanbiedingen afwachten, als je ééntje krijgt die significant hoger is tegen dit bedrijf zeggen dat je er graag zou willen werken, maar dat je dan wel een X bedrag meer salaris wil en misschien ook wat meer leasebudget, bonus, etc. Zijn de andere aanbiedingen vergelijkbaar of lager, dan kan je hier alsnog op in gaan.
Ik weet wel hoe het werkt. Mijn punt was dat het noemen van het het werkgevers-/werknemerspercentage (of het eigen bijdrage-bedrag) benoemen in dit topic niets zegt over de waarde van pensioen in het package. Nog makkelijker is om in de cao dan wel het pensioenreglement te kijken. Zo complex is dat niet.fsfikke schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:01:
[...]
Dan kijk je naar het kopje "• Winstdeling/bonus:"
Punt is dat dit hele topic vol staat met ervaringen en jij even een samenvatting vraagt ipv gewoon te kijken naar wat al gedeeld is.
[...]
Zuid-Limburg staat nou niet echt bekend om de topsalarissen, zeker in vergelijking met de Randstad of omgeving Eindhoven. Woninglasten zijn dan wel weer een stuk lagerKid Jansen schreef op donderdag 14 december 2017 @ 16:02:
@DaWin ik weet niet hoe de salarissen in zuid Limburg zich verhouden tot salarissen in de Randstad, maar het lijkt mij best wel laag voor 31 met WO en 5 jaar ervaring.
Ik wilde sowieso nog de andere gesprekken afwachten, misschien dat ik dan wat meer leverage heb voor wat verhoging.
Ik zit zelf in Amsterdam en dat scheelt nogal. Van €3200 naar €4000 is +25% en dat zou zomaar kunnen als ik zoek naar hoe de salarissen per regio zich tot elkaar verhouden in Nederland en dan specifiek kijk naar Zuid-Limburg en Amsterdam. En dat verschi is dan eigenlijk nog klein als je kijkt naar het verschil tussen die twee op de woningmarkt, dat scheelt denk ik wel bijna een factor twee.
***members only***
Leuke opslag ontvangen vanwege een HAY grading die onlangs werd uitgevoerd
Ik ben van € 3100,- naar € 3500,- per maand gegaan
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: MBO
• Werkervaring: 7
• (Woon) Locatie: Zuid-Limburg
2. Wat doe je:
• Functie: Supply Chain Specialist
• Werkgever/branche:Medical
• Reistijd: 50 min
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3500
• Vakantiegeld: € 3360
• Dertiende/veertiende maand: € 3500
• Pensioeninleg per jaar: 4% eigen bijdrage
• Mobiliteit per jaar:* € 2520 KM vergoeding
• Overige: Collectieve zorgverzekering, WG bijdrage van € 25,-, laptop + mobiel van de zaak (incl. prive gebruik), 34 verlofdagen, aandelen met 20% korting.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 54.000
• Winstdeling/bonus: 1,5 x maandsalaris (afhankelijk van eigen prestaties + afdelingsprestaties + bedrijfsprestaties)
Leeftijd: 34
• Opleiding: HBO CE + post HBO + NIMA C
• Werkervaring: 11 jaar totaal, 6 jaar marketing, 7 jaar consultancy (projectleider,business analist, adviseur met expert kennis op een niche) Deels tegelijk. Vandaar 13 jaar.
• (Woon) Locatie: Gelderland
2. Wat doe je:
• Functie: Strategische marketing
• (Werk) Locatie(s): Arnhem/Nijmegen
• Uren/week: 36 (4x9)
• Reistijd: 15 minuten enkele reis
• Werkdruk: 1/2 middel 1/4 hoog 1/4 erg hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4500
• Vakantiegeld: 8,33%
•Eindejaarsuitkering 8%
• Pensioeninleg per jaar: meh
• Extra's: Geen, enkel wat uitruilen. Veel studie mogelijkheden die volledig betaald zonder enige voorwaarden zijn (dus bij vertrek, betaal ik niks ook niet tijdens de studie of 1 dag er na)
• 26 vakantie dagen
Buiten de zorg zou ik met gemak 500,- meer vangen plus auto en laptop. Maar nu doe ik iets waarvan ik vind dat ik positief bijdraag aan de maatschappij.
• Opleiding: HBO CE + post HBO + NIMA C
• Werkervaring: 11 jaar totaal, 6 jaar marketing, 7 jaar consultancy (projectleider,business analist, adviseur met expert kennis op een niche) Deels tegelijk. Vandaar 13 jaar.
• (Woon) Locatie: Gelderland
2. Wat doe je:
• Functie: Strategische marketing
• (Werk) Locatie(s): Arnhem/Nijmegen
• Uren/week: 36 (4x9)
• Reistijd: 15 minuten enkele reis
• Werkdruk: 1/2 middel 1/4 hoog 1/4 erg hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4500
• Vakantiegeld: 8,33%
•Eindejaarsuitkering 8%
• Pensioeninleg per jaar: meh
• Extra's: Geen, enkel wat uitruilen. Veel studie mogelijkheden die volledig betaald zonder enige voorwaarden zijn (dus bij vertrek, betaal ik niks ook niet tijdens de studie of 1 dag er na)
• 26 vakantie dagen
Buiten de zorg zou ik met gemak 500,- meer vangen plus auto en laptop. Maar nu doe ik iets waarvan ik vind dat ik positief bijdraag aan de maatschappij.
[ Voor 9% gewijzigd door Tasma op 14-12-2017 19:27 ]
Snap wat je bedoelt met dat het niet technisch lijkt maar juist het product inhoudelijke deel maakt het wel super technisch. Er zit erg veel elektrotechniek in het product waar ik mee te maken heb en het blijft maatwerk.GoldenSample schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:09:
[...]
Dit. Zou wel kijken naar hoe je wel ergens kan groeien.
Overigens ben ik qua profiel vergelijkbaar maar werk ik wel wat technischer en doe ik bijna 10k minder (wat te kort is, wordt aan gewerkt). Zit m vooral in de lease auto, secundaire arbeidsvoorwaarden lijken verder beter (40 vakantiedagen bijvoorbeeld)
Juist klassiek technische banen verdienen vaak minder dan meer commercieel georiënteerde functies waar iemand met een technisch profiel voor gevraagd wordt.
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
[ Voor 0% gewijzigd door ddkiller0900 op 14-12-2017 23:38 . Reden: Members only ]
Ik werk niet bij een van de grotere implementatieclubs van Nederland, maar wat ik kan is veel en breed.Kid Jansen schreef op donderdag 14 december 2017 @ 15:22:
[...]
Moet wel iets meer uit te halen zijn denk ik, maar klopt wel redelijk. Ik heb zelf 7 Salesforce-certificeringen (bij elkaar 5 gehaald in laatste weekend juli en eerste weekend augustus), maar heb geen diploma (begonnen met WO, maar nooit afgemaakt). Doe nu op een haar na twee jaar Salesforce, daarvoor als bijbaan wel vijfenhalf jaar in CRM van van universiteit gewerkt als functioneel beheerder.
In augustus / september met bijna alle Salesforce implementatiepartners in Nederland gesproken, meeste aanbieding waren voor €3200-3500, maar uiteindelijk ingegaan op aanbod van €3858.
Hoeveel je waard bent in Salesforce landschap hangt wel heel erg af van hoe breed je inzetbaar bent. Hoe is je kennis van Apex, Visualforce en Lightning Components? Doe je ook stukje architectuur (zowel functioneel als technisch)? Klantworkshops? Business consultancy / proces automatisering en optimalisatie?
Ik doe meestal projecten niet in een team maar in als individueel waardoor je alle rollen moet pakken, dus van Solution Architect tot configurator. Van business consultancy tot uiteindelijk trainingen.
APEX, visualforce en lightning components ken ik, maar ik ben geen developer.
Alle vragen hebben een antwoord
Anoniem: 973219
Oud
• Opleiding: Boekhouden - informatica (nu laatste jaar HBO5 Telecom)
• Werkervaring: 1 jaar relevant IT
• (Woon) Locatie: Vlaams Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: 1st line IT Service Desk
• Werkgever/branche: Telecom
• (Werk) Locatie(s): Brussel
• Uren/week: 38
• Reistijd: 1,5 uur
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2022
• Vakantiegeld: ?
•Eindejaarsuitkering 13de maand (iets meer dan de helft bruto)
• Pensioeninleg per jaar: ?
• Extra's: netto dagvergoeding van 8 euro per dag
• 20 vakantie dagen
Netto komt dit op 1645 euro
Nieuw
• Opleiding: Secundair Boekhouden - informatica (nu laatste jaar HBO5 Telecom)
2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): provincie antwerpen
• Reistijd: 30 min
• Werkdruk:
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1800
• Extra's: 149,71 netto vergoeding per maand, maaltijdcheques 8 euro per dag, bedrijfswagen type renault clio + tankkaart
• 20 vakantie dagen
Netto komt dit uit op 1755 euro per maand.
Wat denken jullie? is dit een goede stap?
Bruto loon is minder (2022 - 1800) maar het netto loon is meer (1645 - 1755)
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• 20 vakantie dagen
Nieuw
2. Wat doe je:
• Werkgever/branche:
• Werkdruk:
3. Wat verdien je:
• Extra's: 149,71 netto vergoeding per maand, maaltijdcheques 8 euro per dag, bedrijfswagen type renault clio + tankkaart
• 20 vakantie dagen
Je gaat van anderhalf uur reistijd naar een half uur reistijd.Anoniem: 973219 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:13:
Oud
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• 20 vakantie dagen
Nieuw
2. Wat doe je:
• Werkgever/branche:
• Werkdruk:
3. Wat verdien je:
• 20 vakantie dagen
Je levert wat basis salaris in voor wat extra's en je krijgt er een auto bij ?
Volgens mij is dat best een net aanbod. Alleen mag ik vragen hoe het komt dat je met 31 jaar 1 jaar relevante werkervaring hebt? En wat ben je van plan te gaan doen nadat je het HBO afgerond hebt?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik denk dat je beter had kunnen onderhandelen om op z’n minst hetzelfde bruto loon te krijgen. Je vakantiegeld en pensioen wordt hier namelijk op berekend.Anoniem: 973219 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:13:
Oud
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• 20 vakantie dagen
Nieuw
2. Wat doe je:
• Werkgever/branche:
• Werkdruk:
3. Wat verdien je:
• 20 vakantie dagen
Hoe laat vertrek je smorgens naar je werk? Ik hoor op de radio dat er steeds file is en zie dit regelmatig wanneer ik voorbij Lummen rij. Dan staat men aan te schuiven om de e313 op te rijden.
Ik ben pas op mijn 29ste die HBO begonnen. En er voor andere jobs gedaan meer administratie. Werk nu sinds januari echt in de IT als eerste lijn helpdesk. Na de HBO zou ik eventueel voor bachelor informatica gaan en certificaten.Shunt schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:26:
[...]
Je gaat van anderhalf uur reistijd naar een half uur reistijd.
Je levert wat basis salaris in voor wat extra's en je krijgt er een auto bij ?
Volgens mij is dat best een net aanbod. Alleen mag ik vragen hoe het komt dat je met 31 jaar 1 jaar relevante werkervaring hebt? En wat ben je van plan te gaan doen nadat je het HBO afgerond hebt?
Ik ga met het openbaar vervoer naar Brussel dus van files geen last. Ook al is het openbaar vervoer ook niet altijd prettig.ddkiller0900 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:28:
[...]
Ik denk dat je beter had kunnen onderhandelen om op z’n minst hetzelfde bruto loon te krijgen. Je vakantiegeld en pensioen wordt hier namelijk op berekend.
Hoe laat vertrek je smorgens naar je werk? Ik hoor op de radio dat er steeds file is en zie dit regelmatig wanneer ik voorbij Lummen rij. Dan staat men aan te schuiven om de e313 op te rijden.
Ik dacht dat HBO (NL) bachelor's afleverde? Dan zou je een BaNaBa doen? Eventueel met een vekorte studieduur?Anoniem: 973219 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:57:
[...]
Ik ben pas op mijn 29ste die HBO begonnen. En er voor andere jobs gedaan meer administratie. Werk nu sinds januari echt in de IT als eerste lijn helpdesk. Na de HBO zou ik eventueel voor bachelor informatica gaan en certificaten.
In België is het zo:Kwakkel schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 22:02:
[...]
Ik dacht dat HBO (NL) bachelor's afleverde? Dan zou je een BaNaBa doen? Eventueel met een vekorte studieduur?
Secundair onderwijs - HBO5 - bachelor - master - doctoraat.
De HBO5 is 3 jaar in avondopleiding. Na deze 3 jaar zou de bachelor, ook in avondopleiding, 2 tot 4 jaar zijn. Afhankelijk van hoeveel vakken je wil per semester.
De meeste gaan van secundair direct naar de bachelor of master. Maar omdat ik nog geen hoger diploma heb en ik voltijds werk moet ik eerst de HBO5 halen voor ik aan de bachelor mag beginnen.
@Anoniem: 973219 : Ow, wist ik niet. Is HBO5 dan het oude A2? Of nog iets anders?
Het secundair is het oude A2, bachelor A1. De HBO5 is B2 geloof ik. In de volksmond ook wel graduaat genoemd.Kwakkel schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:43:
@Anoniem: 973219 : Ow, wist ik niet. Is HBO5 dan het oude A2? Of nog iets anders?
Members only:
Inloggen
Ik weet niet helemaal wat ik ervan moet vinden. Als enige 'backender' ben ik eigenlijk voor alles verantwoordelijk. Wat vinden jullie ervan?
[ Voor 7% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-12-2017 17:50 ]
En de jaarlijkse verhoging weer gehad, bedrijf waarvoor ik werk draait goed, dus er was wat meer ruimte dan de vorige jaren.DRAFTER86 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:09:
Update sinds mijn laatste reactie in 2013:
[...]
Zit nog bij dezelfde werkgever, op min of meer dezelfde plek. Wel aardig doorgegroeid qua verantwoordelijkheid en taken, maar officieel nog dezelfde functie:
***members only***
Zit hier vooralsnog goed op m'n plek, informele sfeer, veel verantwoordelijkheid en mogelijkheden. Eerlijk gezegd heb ik moeite om (niet perse in deze sector, wel in de techniek) werkgevers te noemen met een vergelijkbare arbeidssfeer.
Members only:
Inloggen
Zit hier goed op mijn plek, goede vooruitzichten, genoeg te leren. De verhoging is ook deels compensatie voor het niet langer vergoed krijgen van overuren (boven een bepaald salaris is dit part of the job).
Olaf van der Spek schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:48:
***members only***
Ik weet niet helemaal wat ik ervan moet vinden. Als enige 'backender' ben ik eigenlijk voor alles verantwoordelijk. Wat vinden jullie ervan?
Members only:
Inloggen
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023
Ik denk dat 37 te laat is om nog aan te modderen, ik zou snel je carrière gaan starten bij een fatsoenlijk bedrijf waar je daadwerkelijk kan doorgroeien.Olaf van der Spek schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:48:
***members only***
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Members only:
Inloggen
Nee, graduaat is de 'oude' bachelor.Anoniem: 973219 schreef op zondag 17 december 2017 @ 09:04:
[...]
Het secundair is het oude A2, bachelor A1. De HBO5 is B2 geloof ik. In de volksmond ook wel graduaat genoemd.
Vroeger had je graduaat (hogeschool) en kandidatuur/licenciaat (universiteit). Dat is nu professionele bachelor (hogeschool) en academische bachelor/master (universiteit).
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.