Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Je trekt m'n quote wel lekker uit context zeg:Metalfreak schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:39:
Definieer "zwaar" want het kan dan wel fysiek geen zwaar werk zijn zoals bijvoorbeeld stenen tillen als stratenmaker, maar het kan mentaal gezien wel veel zwaarder zijn en dat moet je echt niet onderschatten. Ik kan altijd heel slecht tegen mensen die zeggen dat mensen op kantoor niet écht werken. Getuige het grote (en groeiende) aantal burnouts tegenwoordig is dit tegenwoordig toch een heel groot probleem dat door veel werkgevers nog teveel onderschat wordt.
Ik heb het helemaal niet over fysiek zwaar werk. Waar ik vooral op doel is bijvoorbeeld mensen in het onderwijs die op papier een prima baan hebben maar een immense werkdruk omdat al het ondersteunende personeel wegbezuinigd is.Euh. Ik zit 36 uur per week achter een bureau. Dat kun je geen 'zwaar' werk noemen. Je moet niet de hele "IT" over een kam scheren. Juist developer jobs betalen 't best en daar hoef je over 't algemeen niet substantieel meer te werken dan wat er in je contract staat, helemaal niet met een aantal jaar ervaring.
https://niels.nu
Ja of wellicht eerder al. Raad je het aan om in het begin van een carrière om vaker over te stappen?Guusjee schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 07:39:
[...]
Vooral niet jaloers zijn. Ervaring telt heel erg in de bouwsector. Blijf een jaar of 5 bij de aannemer werken waar je nu werkt, en maak dan een stap. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je salaris dan omhoog schiet.
Ik heb zelf na 5 jaar een overstap gemaakt naar een consultancybureau. Ik denk als ik dit een paar jaar eerder had gedaan, dit minder goed had uitgepakt omdat ik juist met de kennis en ervaring die ik nu heb veel meer waard ben voor mn baas. Daarnaast denk ik dat als je om de paar jaar wisselt van baan je meer een jobhopper lijkt dan iemand die bewust een keuze ergens voor maakt. Dit is in mijn ogen niet positief.dezze schreef op woensdag 29 november 2017 @ 15:07:
[...]
Ja of wellicht eerder al. Raad je het aan om in het begin van een carrière om vaker over te stappen?
Iemand?Erwinn84 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 10:09:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 11 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland
2. Wat doe je:
• Functie: Projectmanager web development (reclamebureau)
• Werkgever/branche: Reclamebureau > afdeling online/software ontwikkeling (ict)
• (Werk) Locatie(s): provincie Utrecht
• Uren/week: ik werk tussen de 40 en 45 uur
• Reistijd: 45 min heen, 45 min terug
• Werkdruk: hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3850
• Vakantiegeld: 8%
• Vakantiedagen: 25
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand bij goede bedrijfsresultaten (de afgelopen jaren was dit het geval)
• Pensioeninleg per jaar: 6%
• Mobiliteit per jaar: n.v.t.
• Overige: laptop v/d zaak
Ik ben inmiddels 11 jaar werkzaam bij een reclamebureau en ben daar inmiddels opgeklommen van junior projectmanager naar senior projectmanager development (ict functie). Ik stuur (php/magento) ontwikkelaars aan bij de ontwikkeling van zowel eenvoudige websites als grootse webapplicaties, bewaak budgetten, maak en bewaak de planningen en heb bovendien een leidinggevende rol binnen het (online) projectmanagement team van het reclamebureau (50 medewerkers). Ook heb ik direct en dagelijks klantcontact, verpakt in een consultant-achtige rol. Een veelzijdige functie dus.
Wat vinden jullie van mijn salaris? Zelf ben ik redelijk tevreden, maar aangezien de aard van de functie heel divers is kan ik op de meeste salariswijzers niet goed inschatten of het nu marktconform is of niet. Hoor het graag van jullie :-)
[ Voor 3% gewijzigd door Erwinn84 op 29-11-2017 23:35 ]
Kan vast wel hoger als je zo overstappen naar een andere werkgever. Maar hoe ga jij zelf het gesprek in? Ik neem aan dat dit een beoordelingsgesprek is waarbij je vooral vanuit je manager gaat horen hoe je functioneert. De kans om een stap te maken zit bij je ontwikkelgesprek om hier duidelijke (liefst meetbare) afspraken te maken om een stap in salaris te maken. Bij grotere bedrijven ben ik gewent dat je bij goed functioneren je er X procent bij krijgt en er alleen een stap in salaris gemaakt kan worden d.m.v. promotie.Erwinn84 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:33:
[...]
Iemand?Ik heb binnenkort weer het jaarlijkse functioneringsgesprek en ben erg benieuwd wat jullie vinden van mijn huidige salaris.
Ik zou (voor dezelfde job) op niet veel meer dan 2-300 euro hoger rekenen bij een andere werkgever (even afhankelijk van secundaire arbeidsvoorwaarden uiteraard).
Even niets...
Dank voor je reactie! Het gaat inderdaad om een beoordelingsgesprek. Ik ga er ook niet perse in om er een salarisverhoging uit te halen, maar ben wel benieuwd wat jullie er van vinden zoals het nu is. Is het marktconform gezien leeftijd, ervaring en verantwoordelijkheden?jongetje schreef op donderdag 30 november 2017 @ 08:39:
[...]
Kan vast wel hoger als je zo overstappen naar een andere werkgever. Maar hoe ga jij zelf het gesprek in? Ik neem aan dat dit een beoordelingsgesprek is waarbij je vooral vanuit je manager gaat horen hoe je functioneert. De kans om een stap te maken zit bij je ontwikkelgesprek om hier duidelijke (liefst meetbare) afspraken te maken om een stap in salaris te maken. Bij grotere bedrijven ben ik gewent dat je bij goed functioneren je er X procent bij krijgt en er alleen een stap in salaris gemaakt kan worden d.m.v. promotie.
Ik denk dat je wel hoger kan inzetten op basis van je werk/levenservaring. Die startsalarissen is voor broekies net van school. Het enige verweer dat ze kunnen hebben is ervaring in het specifieke vakgebied, je zult geen 4K bruto krijgen nee, maar 2500+ moet wel lukken denk ik.M. Cannibale schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:39:
***members only***
Float like a butterfly, sting like a bee.
Puur uit interesse, vanwaar wil je de overstap maken naar software developing? Heb je hier al ervaring mee? Wat heeft je getriggered?M. Cannibale schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:39:
***members only***
M. Cannibale schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:39:
***members only***
Martinusz schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:45:
[...]
Ik denk dat je wel hoger kan inzetten op basis van je werk/levenservaring. Die startsalarissen is voor broekies net van school. Het enige verweer dat ze kunnen hebben is ervaring in het specifieke vakgebied, je zult geen 4K bruto krijgen nee, maar 2500+ moet wel lukken denk ik.
ITguru schreef op donderdag 30 november 2017 @ 17:47:
[...]
Puur uit interesse, vanwaar wil je de overstap maken naar software developing? Heb je hier al ervaring mee? Wat heeft je getriggered?
Bedankt voor de reacties!
Verwijderd
• Leeftijd: 36
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: Drenthe
2. Wat doe je:
• Functie: Software ontwikkelaar
• Werkgever/branche: Automatisering
• (Werk) Locatie(s): Drenthe
• Uren/week: 40 uur
• Reistijd: 50 min.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2940
• Vakantiedagen: 28
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: N.v.t.
Binnenkort salaris bespreking en ik vind het enigszins aan de lage kant. Ik zat zelf te denken aan 3200,- is dat een marktconform salaris?
Van wat ik hier voorbij zie komen is dit zeker aan de lage kant. Gemiddeld zitten de mensen zomaar 1000 euro hoger met betere voorwaarden (pensioen en 13e maand) als ik het goed zieVerwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:18:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Binnenkort salaris bespreking en ik vind het enigszins aan de lage kant. Ik zat zelf te denken aan 3200,- is dat een marktconform salaris?
Dat sowieso, maar je hebt voor de rest ook een hele kale CAO. Ik zit met mijn 34 jaar rond dat salaris wat jij op noemt, maar met de nodige extra's (auto, bonus, etc.).Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:18:
Volgens mij moet daar veel meer uit te halen zijn.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Ik denk dat je vooral bereid moet zijn om weg te gaan. Gezien het feit dat je met die werkervaring dit bedrag verdient zal de werkgever niet snel 200 bruto erbij geven. Ook had je op die leeftijd ook al een 400-500 in de maand apart moeten zetten voor je pensioen ( en in de jaren ervoor ook een redelijk bedrag). Ik weet niet wat je nu hebt staan in je pensioen maar neem alsjeblieft snel stappen.Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:18:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Verder denk ik dat je met 50 minuten reistijd van je huis wel een ander kan vinden die op de dezelfde afstand is gevestigd.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023
In vergelijking met andere soortgelijke posts zit je inderdaad zomaar 1000 te laag...zeker omdat je bijna geen secundaire voorwaarden hebt. Tijd om verder te zoekenVerwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:18:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
1
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
remier schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:54:
***members only***
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Erwinn84 schreef op woensdag 29 november 2017 @ 23:33:
[...]
Iemand?Ik heb binnenkort weer het jaarlijkse functioneringsgesprek en ben erg benieuwd wat jullie vinden van mijn huidige salaris.
Ik heb tijdens mijn consultancy jaren ook in dergelijke situaties vastgezeten. En lager uurtarief is ook minder ruimte voor salarisverhoging tijdens je jaarlijkse evaluatie met je manager. Dus ik weet wat je bedoelt.remier schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:54:
***members only***
Het kan zo maar zijn dat je onder een mantelcontract valt waar de tarieven voor bepaalde inhuurposities in beton zijn gegoten. Het kan zelfs zo zijn dat je directe opdrachtgever het verhoogde uurtarief te rechtvaardigen vind, maar dat de inkoopafdeling dit afkeurt. Dit heb ik zelf ook een paar keer meegemaakt. Erg frustrerend en na de tweede keer in een dergelijke situatie te zijn beland, heb ik inzet op een mantelcontract proberen te vermijden.
wheel schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:49:
[...]
Wil je jouw huidige lijstje ook eens posten?
[ Voor 3% gewijzigd door Elm0wer op 01-12-2017 22:29 ]
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..
Heb je al eens gevraagd wat je interne collega’s verdienen?remier schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:54:
***members only***
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Oke. Beloning (basissalaris + lease) lijkt me acceptabel (zonder je werkzaamheden en toegenomen verantwoordelijkheden te kennen), maar secundair is het verder matig (geen 13e maand, onbekend pensioen, geen andere voordelen). Gezien je overuren verdien je per uur iets meer dan minimumloon... Waarom werk je structureel 1,5 FTE? Je hebt het over opdrachtgevers; werk je gedetacheerd?
Verwijderd
[ Voor 214% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2017 17:44 ]
Devvers zijn nu veelgevraagd maar wat de toekomst doet weet niemand.
Verwacht een HBO startsalaris, alles meer is meegenomen. En wat dat momenteel is kun je zelf opzoeken
Lijkt me verstandig dat je eerst je studie afmaakt iig, op MBO'ers zit vrijwel niemand meer te wachten momenteel en ik verwacht niet dat dat beter gaat worden. Een outsourced Indier of Pool is goedkoper en beter opgeleid met meer ervaring. En AI wordt ook steeds beter, dat gaat ook een hoop mensen bijten.
Edit: je had je eigen topic al geopend zie ik Wat verdient een junior web developer gemiddeld?
[ Voor 9% gewijzigd door The Eagle op 02-12-2017 19:00 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Kid Jansen schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:17:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
M. Cannibale schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:20:
Members only:
[ Voor 18% gewijzigd door Kid Jansen op 02-12-2017 19:40 ]
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Goede Elektro, CV, Onderhouds, Printer, Auto etc. etc. monteurs zijn best schaars. Ook hier op de servicedesk is het vinden van personeel erg lastig en dat zijn geen HBO functies.The Eagle schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 17:40:
Lijkt me verstandig dat je eerst je studie afmaakt iig, op MBO'ers zit vrijwel niemand meer te wachten momenteel en ik verwacht niet dat dat beter gaat worden.
En dan nog even los van alle zorgbanen die er zijn op MBO niveau. Ik vind dat je hiermee veel MBO's veel te kort doet met deze uitspraak.
[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 04-12-2017 10:13 ]
Vandaag is het ROA rapport "arbeidsmarkt naar opleiding en beroep tot 2022" uitgekomen. Aan de hand daarvan postte één van de auteurs vandaag deze treemap op twitter:jongetje schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:11:
[...]
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Goede Elektro, CV, Onderhouds, Printer, Auto etc. etc. monteurs zijn best schaars. Ook hier op de servicedesk is het vinden van personeel erg lastig en dat zijn geen HBO functies.
En dan nog even los van alle zorgbanen die er zijn op MBO niveau. Ik vind dat je hiermee veel MBO's veel te kort doet met deze uitspraak.

De conclusie is eigenlijk dat sector op dit moment meer uitmaakt dan opleidingsniveau (voor werk vinden binnen opleidingsgebied). Wel kan een werkzoekende met hoger opleidingsniveau veel makkelijker werk vinden in een andere gebied en vindt deze gemiddeld sneller werk.
[ Voor 15% gewijzigd door ANdrode op 04-12-2017 11:44 ]
Witte letters op (lime)groen achtergrondenANdrode schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:43:
[...]
Vandaag is het ROA rapport "arbeidsmarkt naar opleiding en beroep tot 2022" uitgekomen. Aan de hand daarvan postte één van de auteurs vandaag deze treemap op twitter:
[afbeelding]
De conclusie is eigenlijk dat sector op dit moment meer uitmaakt dan opleidingsniveau (voor werk vinden binnen opleidingsgebied). Wel kan een werkzoekende met hoger opleidingsniveau veel makkelijker werk vinden in een andere gebied en vindt deze gemiddeld sneller werk.
Salaris is wel aan de erg lage kant, zeker gezien je werkervaring.Verwijderd schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:18:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Ik weet natuurlijk niet precies wat je doet, maar ik heb collega's(HBO) jonger dan jou zijn die meer verdienen. Deze collega's zijn rond de 26/27.
Ik vind dit plaatje niet veel zeggend, Het geef totaal geen indicatie of er WO/HBO of MBO mensen nodig zijn.ANdrode schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:43:
[...]
Vandaag is het ROA rapport "arbeidsmarkt naar opleiding en beroep tot 2022" uitgekomen. Aan de hand daarvan postte één van de auteurs vandaag deze treemap op twitter:
[afbeelding]
Ook is "ICT" een, in mijn mening, veelste ruim begrip. In de "ICT" zijn er zoveel gradaties.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
"Authentiek" he. Laagste kleur van de schaal ook niet gebruikt. Heb niet het gevoel dat de vorm boven de inhoud ging/hier teveel design tijd in is gestoptNotna schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:45:
[...]
Witte letters op (lime)groen achtergrondenWow
Als je meer detail wilt moet je het rapport in. De erg korte samenvatting is dat iets waar de arbeidsmarkt ruim is ook op HBO/WO niveau ruimer is.Goldman schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:48:
[...]
Ik vind dit plaatje niet veel zeggend, Het geef totaal geen indicatie of er WO/HBO of MBO mensen nodig zijn.
Ook is "ICT" een, in mijn mening, veelste ruim begrip. In de "ICT" zijn er zoveel gradaties.
Het vervelend aan zo'n rapport is ook dat de gekozen classificatie erg veel invloed heeft op de conclusies. Classificaties zijn vaak breed, grens is vaak niet duidelijk (als je de definitie niet exact kent) én als je meer detail geeft gaat de kans op fouten per definitie sterk omhoog.
Zo is er eerder voorspeld dat de kansen voor IT op HBO/WO laag waren op de termijn tot 2020
Als je het over de hele markt hebt dan heeft MBO het grootste effect (want het grootste deel van de studenten). Daar moet je daadwerkelijk andere conclusies trekken. Wat betreft ICT gaat (a) de vraag niet zo blijven en (b) is er daadwerkelijk een groot automatiseringsrisico.
Neem Office 365 <=> Die certificaatjes die aangeven dat je de office installer snapt. Dat bedrijven daar nog niet zijn betekent niet dat de trend al overduidelijk is
[ Voor 10% gewijzigd door ANdrode op 04-12-2017 11:56 ]
Hier in BE zit het uurloon voor een PM/PL tussen de 75€ en de 150€. Die laatste is wel meestal de vraagprijs naar de klant toe, die je als kleine zelfstandige rechtstreeks meestal niet krijgt.remier schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:54:
***members only***
Werk je in onderaanneming voor een bedrijf als (zelfstandige) ZZP'er die je naar klanten uitstuurt, dan weet je dat ze ook een marge hebben op jou maar hun vraagprijs naar de klant is dus ook meestal iets hoger dan jij rechtstreeks zou kunnen vragen.
Hier bij mij in het bedrijf houden ze ongeveer aan de 80% billable regel, de rest zijn teammeetings, interne andere zaken die niet aan een klant kunnen gefactureerd worden. Ik als PM weet voor wat ze mij verkopen aan de klant, en heb (onbewust) mijn dagrpijs op 75% genegotieerd (ik wist toen nog niet voor wat ze mij verkochten). Dus ze hebben een 5% dagmarge op mij, wat denk ik het max is wat er zou kunnen uithalen.
Dus door de band genomen moet je toch kunnen achterhalen voor hoeveel ze jou verkopen aan de klant, en pak daar dan 70% van?
Sinds 2008 zijn de grote dagprijzen wel een beetje afgezakt. Een IBM kon makkelijk voor een PM 1800€ vragen bij een klant voor langdurige opdracht. Dat is echt wel gigantisch
Maar nog eens, een senior PM die in onderaanneming naar klanten wordt gestuurd, moet toch minstens een 650€ per dag kunnen pakken (in BE)..
Never ever financial advice...
Dank voor je reactie. Sowieso stuur ik geen 50 man aan hoor
Het is deze mindset waardoor je het nooit zult krijgenErwinn84 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:59:
[...]
Dank voor je reactie. Sowieso stuur ik geen 50 man aan hoorHet gaat inderdaad om veel kleinere teams, momenteel van 5 a 6 man. Dat is het aantal dat ik aanstuur op dit moment, 50 man is de complete organisatie, haha. Dat maakt het wel even wat anders lijkt me. Ik neem zeker geen genoegen met een habbekrats, maar 6k lijkt mij ook niet haalbaar hier. Vraag is alleen wel wat wel reeel is. Het is gezien de diversiteit in de functie behoorlijk lastig in te schatten.
Hoeveel van deze teams stuur je aan?Erwinn84 schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:59:
[...]
Dank voor je reactie. Sowieso stuur ik geen 50 man aan hoorHet gaat inderdaad om veel kleinere teams, momenteel van 5 a 6 man. Dat is het aantal dat ik aanstuur op dit moment, 50 man is de complete organisatie, haha. Dat maakt het wel even wat anders lijkt me. Ik neem zeker geen genoegen met een habbekrats, maar 6k lijkt mij ook niet haalbaar hier. Vraag is alleen wel wat wel reeel is. Het is gezien de diversiteit in de functie behoorlijk lastig in te schatten.
Één team van 6 personen (projectmanagers online) stuur ik aan op het gebied van project development, proces beheersing en planning.
Je merkt anders wel, vooral bij overheid/semi-overheid, dat je als MBO'er op een gegeven moment niet verder kan groeien, omdat er dan "opeens" HBO vereist is. Die instellingen zien dan HBO als beter dan MBO + 15 jaar ervaring. Iets wat in het bedrijfsleven minder interessant is.jongetje schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:11:
[...]
Hier ben ik het totaal niet mee eens. Goede Elektro, CV, Onderhouds, Printer, Auto etc. etc. monteurs zijn best schaars. Ook hier op de servicedesk is het vinden van personeel erg lastig en dat zijn geen HBO functies.
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ik reageerde op een reactie dat je nergens terecht kunt als MBO's, Jij hebt het nu over doorgroeien, dat is totaal iets anders. Sommige functies zijn op MBO niveau, sommige HBO en daarna nog de WO functies. Betekend niet dat een MBO niets waard is, gelukkig maar dat niet iedereen alleen maar WO heeft. Die houden het (over het algemeen) niet jaren uit op een servicedesk.MrSleeves schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:11:
[...]
Je merkt anders wel, vooral bij overheid/semi-overheid, dat je als MBO'er op een gegeven moment niet verder kan groeien, omdat er dan "opeens" HBO vereist is. Die instellingen zien dan HBO als beter dan MBO + 15 jaar ervaring. Iets wat in het bedrijfsleven minder interessant is.
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO applicatie-ontwikkeling
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Programmeur
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Uren/week: 40
• Reistijd**: 40min enkele reis met de fiets
• Werkdruk: Laag/Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2600
• Vakantiegeld: € 8.3%
• Dertiende/veertiende maand: €
• Pensioeninleg per jaar: € 200 zelf, 400 werkgever
• Mobiliteit per jaar: * € 660
• Overige: €
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 34.460
• Winstdeling/bonus: €
Nieuw contract na 2 jaar in dienst te zijn geweest, na wat onderhandelen op dit bedrag uitgekomen.
Ik ben tevreden
[ Voor 8% gewijzigd door Paralectic op 04-12-2017 20:20 ]
Ik moet hem even nuanceren merk ik. Ik doelde op ICT'ers (zie ook topictiteljongetje schreef op maandag 4 december 2017 @ 10:11:
[...]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het is wel een gek vakgebied. Ik heb bij een bedrijf dat aan software ontwikkeling doet dat zeer kritisch recruit met een autodidact gesproken die daar mee kon komen [er werkten ook veel PhD's]. Dan ben je wel de uitzondering.The Eagle schreef op maandag 4 december 2017 @ 17:34:
[...]
Ik moet hem even nuanceren merk ik. Ik doelde op ICT'ers (zie ook topictitel) en niet op andere sectoren. Daar ken ik de situatie verder niet van. MBO ICT is idd vnl servicedeskers, maar daar houdt het ook snel op. Jongens die vervolgens verder willen lopen al snel op tegen het niet hebben van een HBO papiertje.
In het algemeen denk ik dat voor programmeurs HBO of WO een goede ondergrens is. Je komt in dit vakgebied maandelijks wekelijks complexiteitstheorie en statistiek tegen. Dat moet je herkennen. Wanneer je dat niet doet dan gaat het vaak goed maar neem je wel een risico. Het ligt aan het soort bedrijf of dit risico (kwaliteit/doorlooptijd) acceptabel is.
M. Cannibale schreef op donderdag 30 november 2017 @ 16:39:
Members only:
[ Voor 20% gewijzigd door Gizz op 04-12-2017 23:07 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Gizz schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:04:
Wij laten onze collega's liever iets doen i.p.v. structureel vergaderen...
Toch worden klassieke mbo functies ook hbo functies. De elektromonteur en loodgieter van deze tijd krijgen zulke gigantisch complexe, connected systemen voor de kiezen, dat de markt schreeuwt om hbo'ers. Natuurlijk blijft er het 'standaard' installatiewerk van luchtkanalen trekken en een kabel in de muur vrezen, maar cv's moeten tegenwoordig op het netwerk van de installateur worden aangesloten waarbij allerlei sensortechniek te pas komt, tekenaars zitten ineens met connected systemen en BIM..jongetje schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:14:
[...]
Ik reageerde op een reactie dat je nergens terecht kunt als MBO's, Jij hebt het nu over doorgroeien, dat is totaal iets anders. Sommige functies zijn op MBO niveau, sommige HBO en daarna nog de WO functies. Betekend niet dat een MBO niets waard is, gelukkig maar dat niet iedereen alleen maar WO heeft. Die houden het (over het algemeen) niet jaren uit op een servicedesk.
[ Voor 124% gewijzigd door B.Schuimpje op 18-01-2018 10:30 ]
[ Voor 37% gewijzigd door TweakerThomas op 05-12-2017 13:33 . Reden: Te vroeg verzonden ]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Dat ziet er netjes uit.
Wat was je startsalaris als ik vragen mag?
Ik ben benieuwd ook omdat ik bijna af gestudeerd ben
Aangezien hij al 13 jaar relevante werkervaring heeft weet je daar weinig aan, want salarissen van 13 jaar geleden zijn totaal niet representatief meer nuDutchredgaming schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:54:
[...]
Dat ziet er netjes uit.
Wat was je startsalaris als ik vragen mag?
offtopic:
Ik ben benieuwd ook omdat ik bijna af gestudeerd ben
The devil is in the details.
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO ICT niveau 4
HBO Bedrijfskundige informatica,
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: ICT/ ecommerce
• Werkgever/branche: Horeca groothandel
• (Werk) Locatie(s): Brabant
• Reistijd: 30 min
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2300
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Pensioeninleg per jaar: € niet bij de hand
• Mobiliteit per jaar: €0.19 cnt p.k.
• Overige: € -
Ik vind het nog een wat karig salaris. tijd voor onderhandelingen dus. wat zou een markt conform salaris zijn? 2800 bruto lijkt mij meer realistich
Wat doe je precies? ICT/ ecommerce is nou niet echt een rol.Frogy schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:11:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO ICT niveau 4
HBO Bedrijfskundige informatica,
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: ICT/ ecommerce
• Werkgever/branche: Horeca groothandel
• (Werk) Locatie(s): Brabant
• Reistijd: 30 min
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2300
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Pensioeninleg per jaar: € niet bij de hand
• Mobiliteit per jaar: €0.19 cnt p.k.
• Overige: € -
Ik vind het nog een wat karig salaris. tijd voor onderhandelingen dus. wat zou een markt conform salaris zijn? 2800 bruto lijkt mij meer realistich
Maar met je HBO op zak had je toch wel wat verder moeten zitten, 3K moet er zeker inzitten.
Wat voor stappen qua salaris heb je bij deze werkgever gemaakt?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ben je met HBO daar begonnen of met MBO begonnen en later HBO behaald terwijl je al binnen het bedrijf zat? Voor mijn gevoel het laatste en ben je blijven hangen in een MBO beloning/functiewaardering.Frogy schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:11:
Als je na 3 jaar op €2300,- zit en binnen bent gekomen als HBO'er heb ik ook het gevoel dat je of te laag bent ingestapt of nooit verhoging hebt gehad.
Hoger salaris moet zeker mogelijk zijn, anders eens goed buiten rondkijken. Volgens mij zijn er in/rond de Brabantse grote steden genoeg functies te vinden die aansluiten bij HBO BI(M).
• Leeftijd: 27
• Opleiding: mbo ict beheer niveau 3
• Werkervaring:6 jaar
• (Woon) Locatie:Tilburg
2. Wat doe je:
• Functie: Support Specialist
• Werkgever/branche: Klein ontwikkelingshuis in de verzekeringen
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Utrecht
• Reistijd: 45-60 minuten soms uitschieters naar 75 minuten enkele reis.
• Werkdruk: tot nu toe zeer laag, pas net begonnen sinds 23 november.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3200
• Vakantiegeld: €3072
• Vakantiedagen: 24
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Pensioeninleg per jaar: Werkgever zorgt voor 100% pensioeninleg €1284
• Mobiliteit per jaar: €4500
• Overige: €480 p.j. vergoeding telefoonabonnement
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Winstdeling/bonus: €47.736
Super tevreden met deze nieuwe baan. Werk er net 2 weken.
Geen certificaten of hoge diploma's
[ Voor 3% gewijzigd door Bloodbad op 06-12-2017 13:40 ]
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO Bedrijfskundige Informatica
• Werkervaring: 14
• (Woon) Locatie: Utrecht
2. Wat doe je:
• Functie: Software Consultant
• Werkgever/branche: ITOM / BigData
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Reistijd: max 1 uur
• Werkdruk: Projecten
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4350
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: € 50/50
• Mobiliteit per jaar: € 950 *12 per maand leaseauto
• Overige: € mob zonder limiet / laptop Macbook
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €68000 (salaris/vak.geld/auto
[ Voor 85% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 07-12-2017 08:35 ]
• Opleiding: HBO informatica
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Wijchen
2. Wat doe je:
• Functie: Programmeur
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Rosmalen
• Reistijd**: 45min enkele reis met de auto (huidige opdracht)
• Werkdruk: Laag/Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4250
• Vakantiegeld: € 8.0%
• Dertiende/veertiende maand: €
• Pensioeninleg per jaar: 50/50
• Mobiliteit per jaar: 12 * €700 = €8400 lease budget
• Overige: ong €5000,- tot €10.000 opleidingsbudget per jaar
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 68480 (uitgaande van €5000 euro opleidingsbudget)
• Leeftijd: 24
• Opleiding: WO Bachelor - Computer Science (oftewel Informatica) + OCP/OCA certificering
• Werkervaring: 2,5 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Medior Java developer
• Werkgever/branche: Internationale leverancier van hardware, software, technologie en dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Reistijd**: 15 minuten
• Werkdruk: erg laag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.500
• Vakantiegeld: € 2.500
• Dertiende/veertiende maand: € 2.500
• Pensioeninleg per jaar: € 0
• Mobiliteit per jaar:* € 540
• Overige: € 290
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36.370
• Winstdeling/bonus: € 0
Ik vind mijn salaris relatief laag gezien mijn locatie (Amsterdam). Wat vinden jullie?
Mijn prioriteiten zijn als volgt: locatie (omgeving Amsterdam), salaris, ervaring op doen. Tips zijn welkom!
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: MBO
• Werkervaring: 7 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Linux Engineer
• Werkgever/branche: Hosting
• Reistijd: <10 minuten
• Werkdruk: gemiddeld/hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3400
• Dertiende/veertiende maand: -
• Pensioeninleg per jaar: 2/3 werkgever
• Mobiliteit per jaar: 840
• Overige: Sportkosten vergoeding €50, Macbook
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): plusminus € 45.000 bruto
• Winstdeling/bonus: nvt
Ik heb nu een aanbieding op zak voor €4200 bruto, dat is flink meer, ik onderhandel nog over de verdere arbeidsvoorwaarden. Van een ander bedrijf krijg ik ook nog een aanbieding. Met deze op zak probeer ik mijn huidige werkgever mijn waarde te overtuigen, maar ben bang dat daar het geld er niet voor is.
• Leeftijd: 28
• Opleiding: Hbo
• Werkervaring: 3
2. Wat doe je:
• Functie: Java ontwikkelaar
• Werkgever/branche: detachering
• (Werk) Locatie(s): Arnhem
• Reistijd: 50min - 60mim
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500
• Dertiende/veertiende maand: halve maand 4%
• Pensioeninleg per jaar: geen idee
• Mobiliteit per jaar: lease auto europese Tankpas
• Overige: 75 netto onkostenvergoeding, 29 vakantiedagen plus
Binnenkort salaris bespreking
Wil toch wel een stap omhoog maken. Wat denken jullie?
JohnDoe70 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:35:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: WO Bachelor - Computer Science (oftewel Informatica) + OCP/OCA certificering
• Werkervaring: 2,5 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Medior Java developer
• Werkgever/branche: Internationale leverancier van hardware, software, technologie en dienstverlening
• Reistijd**: 15 minuten
• Werkdruk: erg laag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.500
• Vakantiegeld: € 2.500
• Dertiende/veertiende maand: € 2.500
• Pensioeninleg per jaar: € 0
• Mobiliteit per jaar:* € 540
• Overige: € 290
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36.370
• Winstdeling/bonus: € 0
Ik vind mijn salaris relatief laag gezien mijn locatie (Amsterdam). Wat vinden jullie?
Mijn prioriteiten zijn als volgt: locatie (omgeving Amsterdam), salaris, ervaring op doen. Tips zijn welkom!
Heb je ook een idee in welke branche dit zou kunnen? Op LinkedIn krijg ik namelijk berichten van recruiters (ook uit het buitenland), maar ik denk dat het beter is om zelf een bedrijf te benaderen.The Eagle schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 22:57:
Je linkedin open zetten en let the games begin. java devs zijn niet aan te slepen momenteel, Amsterdam is gezochte regio. je hebt je OCP en dat zegt heel veel. Je zou gezien de huidige vraag makkelijk 1000 euro bruto meer + auto + pension moeten kunnen vangen.
Ligt er aan wat je zoekt.JohnDoe70 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:45:
[...]
[...]
Heb je ook een idee in welke branche dit zou kunnen? Op LinkedIn krijg ik namelijk berichten van recruiters (ook uit het buitenland), maar ik denk dat het beter is om zelf een bedrijf te benaderen.
Een branche en ergens vast in dienst of meerdere branches willen meemaken, maar wel vast indienst en dan via projecten (dus obv detachering) ervaring en kennis opdoen?
Indien dat laatste, stuur me dan een PM
En nee ik ben geen recruiter, maar werk voor een hele leuke club.
wijze woorden
Weer een hele mooie stijging voor elkaar gekregen. Kan niet anders dan tevreden zijn.
De open deur: Finance.JohnDoe70 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 22:45:
[...]
Heb je ook een idee in welke branche dit zou kunnen? Op LinkedIn krijg ik namelijk berichten van recruiters (ook uit het buitenland), maar ik denk dat het beter is om zelf een bedrijf te benaderen.
Als ze je echt willen hebben krijg je daarvan goede aanbiedingen. Dan helpt het wel als je een goed verhaal hebt (projecten met maatschappelijke relevantie, bekende werkgevers/stages, mogelijk ook open source werk)
Wow dat is wel erg laag, daar moet toch wel zo'n 500 bij kunnen....Joostje123 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:17:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: Hbo
• Werkervaring: 3
2. Wat doe je:
• Functie: Java ontwikkelaar
• Werkgever/branche: detachering
...
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2500
...
Lijkt mij een uitstekend startsalaris. Al kan je altijd proberen te onderhandelen natuurlijk.champion16 schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:57:
Een paar maandjes uit de schoolbanken en onderstaand aanbod ontvangen. Aangezien dit mijn eerste contractaanbod is, heb ik geen idee waar ik op zou moeten letten. Is dit aanbod redelijk en zijn er specifieke dingen waar ik op kan letten?
***members only***
50+
w.o geschoold. Meer dan 20 jaar werkervaring in ict.
Werk in Zuid Holland bij een middel groot bedrijf. Heb rond de 25 man onder mij.
Geen auto van de zaak, geen winstdeling, geen dertiende maand, niks extra's verder.
4500 bruto per maand.
Ik wil graag groeien in salaris en heb binnenkort hierover een gesprek.
Wie kan mij adviseren.
En is mijn huidige salaris inderdaad al hoog zoals recruiters aangeven, of zit er nog voldoende rek in?
Graag jullie lichtje hierover.
Dank.
Zeer net aanbod! Ik zou het wel weten.champion16 schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:57:
Een paar maandjes uit de schoolbanken en onderstaand aanbod ontvangen. Aangezien dit mijn eerste contractaanbod is, heb ik geen idee waar ik op zou moeten letten. Is dit aanbod redelijk en zijn er specifieke dingen waar ik op kan letten?
***members only***
• Leeftijd: 39
• Opleiding: HTS Hogere Informatica
• Certificaten: Van alles. Prince2, IPMA C, Scrum Master (en over twee week Product Owner hopelijk
• Werkervaring: 16 jaar
• (Woon) Locatie: Groningen
2. Wat doe je:
• Functie: Product Owner
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Uren/week: 36
• Reistijd: 30 minuten (auto)/60 minuten (OV)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3915 (per 1-1-2018 4106)
• Vakantiegeld: 8,33%
• Dertiende/veertiende maand: vaste eindejaarsuitkering van 8%
• Pensioeninleg per jaar: Onbekend
• Laptop: Nee
• GSM: ja
• Leaseauto: nee
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- 55000 (omgerekend naar 40 uur: 61K)
Dit klinkt wel erg mager, zeker gezien het ontbreken van secundaire arbeidsvoorwaarden... ik zat ooit als senior developer al op dat bruto salaris maar had een 13de maan en een leaseauto. Ook als je hier in dit topic rondsnuffelt zie je over het algemeen hogere bedragen voorbij komen voor een dergelijk profiel.Flatlinerz schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:01:
Lead developer/it architect
50+
Werk in Zuid Holland bij een middel groot bedrijf. Heb rond de 25 man onder mij.
Geen auto van de zaak, geen winstdeling, geen dertiende maand, niks extra's verder.
4500 bruto per maand.
Wie kan mij adviseren.
En is mijn huidige salaris inderdaad al hoog zoals recruiters aangeven, of zit er nog voldoende rek in?
Dank.
In hoeverre heb je daadwerkelijk rond de 25 man onder je? Met andere woorden, voer je de functioneringsgesprekken van deze 25 man? Lijkt me namelijk vreemd voor een rol als lead developer/it architect.Flatlinerz schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:01:
50+
4500 bruto per maand.
Wie kan mij adviseren.
Dank.
Je salaris is wat mij betreft aan de lage kant. Je beknopte omschrijving komt echter over alsof er geen sprake is van specialisatie. Met andere woorden, stukje development, stukje architectuur en een stukje mensen aansturen. Naar wat voor soort rollen kijk je als je vacatures doorneemt?
Pensioeninleg is gewoon algemeen bekend van het ABP:Agent_Smith schreef op zondag 10 december 2017 @ 13:00:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: HTS Hogere Informatica
• Certificaten: Van alles. Prince2, IPMA C, Scrum Master (en over twee week Product Owner hopelijk)
• Werkervaring: 16 jaar
• (Woon) Locatie: Groningen
2. Wat doe je:
• Functie: Product Owner
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Uren/week: 36
• Reistijd: 30 minuten (auto)/60 minuten (OV)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3915 (per 1-1-2018 4106)
• Vakantiegeld: 8,33%
• Dertiende/veertiende maand: vaste eindejaarsuitkering van 8%
• Pensioeninleg per jaar: Onbekend
• Laptop: Nee
• GSM: ja
• Leaseauto: nee
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- 55000 (omgerekend naar 40 uur: 61K)
2017 Ouderdoms- en nabestaandenpensioen 21,1%: uw werkgever 14,77% en u 6,33%.
2018 Ouderdoms- en nabestaandenpensioen 22,9%: uw werkgever 16,03% en u 6,87%.
Je eigen deel staat ook op je loonstrookje, het werkgevers deel niet.
Flatlinerz schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:01:
50+
4500 bruto per maand.
Wie kan mij adviseren.
Dank.
Na zo'n 9 jaar developer geweest te zijn (waarvan de laatste 2 jaar als team lead) ga ik nu 'formeel' iets anders doen. Ik ga me voornamelijk bezig houden met performance/scalability/security van ons cloud platform als geheel en niet alleen maar een specifiek onderdeel of applicatie daarvan. Dat betekent in ieder geval dat ik een stuk minder ga programmeren. Ik was me al een tijdje aan het beraden op vervolgstappen, maar dit is iets wat gelukkig heel natuurlijk zo gegroeid is en zowel voor mij persoonlijk goed uitkomt als voor het bedrijf.Down schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:30:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31 32
• Werkervaring: 8 9 jaar
• (Woon) Locatie: Omgeving Zwolle
2. Wat doe je:
• Functie: Full Stack Developer & Tech lead Software Architect
• Werkgever/branche: Digitale educatie (50-100 werknemers)
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Utrecht
• Reistijd: 1 uur enkele reis met de trein
• Werkdruk: Hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4800 €5100 €5400
• Dertiende/veertiende maand: N.v.t
• Pensioeninleg per jaar: € N.v.t
• Mobiliteit per jaar: €4560 (treinabbo)
• Overige: N.v.t
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €70.000 (ex reiskosten)
• Winstdeling/bonus: N.v.t
Nu nog voorkomen dat ik geen architecture astronaut wordt.
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
[ Voor 108% gewijzigd door Flatlinerz op 11-12-2017 19:54 ]
Lijkt mij dat hier meer in moet zitten. Hoeveel is 40+ urenFlatlinerz schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:12:
Ik zit nu 2 jaar bij deze werkgever. Kwam binnen met dit salaris en zit er nog op.
Qua developer ben ik frontend focussed, maar regel ook de architectuur van de backend. Dat is Symfony3 op een mysql cluster. Frameworks zijn voor mij geen probleem: in principe zijn ze allemaal hetzelfde maar met hun specifieke eigenaardigheden. Dat geldt ook voor talen. Afgelopen maand heb ik Ruby opgepakt voor een project test automatisering. Hoewel Ruby wat afwijkt in dialect blijft het een C-derivaat.
Als scrum/lead focus ik op de mogelijkheden van de ontwikkelaars. Ik wil rust en duidelijkheid voor ze creeeren zodat ze hun focus kunnen leggen op waar ze goed in zijn. Daarbij zorg ik dat de stories die ze krijgen duidelijk zijn, dat testdoelen duidelijk zijn, de acceptatie criteria op orde zijn. Ook heb ik duidelijke wensen voor wbt coding standards en heb code review in de standaard workflow staan.
Om het team te sturen gebruik ik een aantal KPI maar dat zijn geen blaming tools maar indicatoren voor afwijkingen. Door product demo en feedback laat ik de developer een zgn code-owner worden. Iedereen heeft invloed op het eind product en er is nooit een gooi maar over de muur´ mentaliteit.
Ik verdien voor 40+ uren werk 4500 bruto, 21 vakantiedagen, geen auto van de zaak, val niet onder een cao, geen inflatiecorrectie, geen telefoon, geen winstdeling of andere bonussen, geen 13e maand, pensioen half-half. Ik ben 51. Dikke 25 jaar werkervaring, w.o niveau
Ik hoop dat dit een en ander meer inzichtelijk maakt. Als iemand nog vragen heeft dan hoor ik het graag. Vriendelijke groet,
Je bent dus een php developer/scrum master in vaste dienst bij een MKB bedrijf. Voor wat ik zo lees in dit topic is dat ongeveer het salaris wat je krijgt: circa 50k bruto. Ik lees hier niet direct een architect in, maar dat kan aan de summiere uitleg liggen. Ontwikkel je jezelf wel voldoende?Flatlinerz schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:12:
Qua developer ben ik frontend focussed, maar regel ook de architectuur van de backend. Dat is Symfony3 op een mysql cluster. Frameworks zijn voor mij geen probleem: in principe zijn ze allemaal hetzelfde maar met hun specifieke eigenaardigheden. Dat geldt ook voor talen. Afgelopen maand heb ik Ruby opgepakt voor een project test automatisering. Hoewel Ruby wat afwijkt in dialect blijft het een C-derivaat.
Als scrum/lead focus ik op de mogelijkheden van de ontwikkelaars. Ik wil rust en duidelijkheid voor ze creeeren zodat ze hun focus kunnen leggen op waar ze goed in zijn. Daarbij zorg ik dat de stories die ze krijgen duidelijk zijn, dat testdoelen duidelijk zijn, de acceptatie criteria op orde zijn. Ook heb ik duidelijke wensen voor wbt coding standards en heb code review in de standaard workflow staan.
Om het team te sturen gebruik ik een aantal KPI maar dat zijn geen blaming tools maar indicatoren voor afwijkingen. Door product demo en feedback laat ik de developer een zgn code-owner worden. Iedereen heeft invloed op het eind product en er is nooit een gooi maar over de muur´ mentaliteit.
Ik verdien voor 40+ uren werk 4500 bruto, 21 vakantiedagen, geen auto van de zaak, val niet onder een cao, geen inflatiecorrectie, geen telefoon, geen winstdeling of andere bonussen, geen 13e maand, pensioen half-half. Ik ben 51. Dikke 25 jaar werkervaring, w.o niveau
Ik hoop dat dit een en ander meer inzichtelijk maakt. Als iemand nog vragen heeft dan hoor ik het graag. Vriendelijke groet,
Wil je (veel) meer gaan verdienen zijn er grofweg twee methodes:
1. Ga freelancen (niet vergeten jezelf te blijven scholen).
2. Leer een taal die gewenst is binnen een corporate omgeving en stroom door naar een beter betalende branche en taal.
De tweede is een route die langer duurt, bij beide routes gaat je leeftijd je parten spelen (alhoewel het steeds meer bon ton is om oudere mensen aan te nemen in IT functies. Je leeftijd is echter niet meer van dien aard dat je binnen een bank bijvoorbeeld eenvoudig naar een 100k job groeit.
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me
Uitstekend startsalaris! Geen leaseauto, maar zo'n OV kaart is bijna net zo duur. Als je ook nog wat opleidingsmogelijkheden hebt zit je helemaal gebakken.champion16 schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:57:
***members only***
• Opleiding: Electronica en Datacommunicatie
• Certificaten: Cyber Security
• Werkervaring: 18 jaar (als je "jobstudent in computer winkel" erbij telt)
2. Wat doe je:
• Functie: IT Directeur
• Werkgever/branche: Hospitaal
• Uren/week: 36 (af en toe meer/minder)
• Reistijd: 15-30 minuten (auto)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 7,916
• Vakantiegeld: Ongelimiteerd (technisch gezien ~8% denk ik, maar geen haan die er naar kraait als ik wel of niet teveel vakantie opneem, zolang ik dringende e-mail antwoord)
• Pensioeninleg per jaar: 100% werkgever, (~600/maand?)
• Laptop: Ja
• GSM: Nee
• Leaseauto: Nee
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~130k? Volgens de propaganda van HR kost ik 180-220k maar ik denk dat ze daarbij mijn kantoor en een reeks andere lasten bijrekenen.
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
Verwar je vakantiegeld en vakantiedagen niet? En is dat in Nederland of België? Ik vermoed het laatste. En natuurlijk kost jij jouw werkgever meer dan je brutosalaris. Niet zozeer alleen facilitair, maar premies werknemersverzekeringen (in Nederland) en cao-afspraken (pensioenpremie).Guru Evi schreef op maandag 11 december 2017 @ 01:41:
1. Wie ben je:
• Opleiding: Electronica en Datacommunicatie
• Certificaten: Cyber Security
• Werkervaring: 18 jaar (als je "jobstudent in computer winkel" erbij telt)
2. Wat doe je:
• Functie: IT Directeur
• Werkgever/branche: Hospitaal
• Uren/week: 36 (af en toe meer/minder)
• Reistijd: 15-30 minuten (auto)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 7,916
• Vakantiegeld: Ongelimiteerd (technisch gezien ~8% denk ik, maar geen haan die er naar kraait als ik wel of niet teveel vakantie opneem, zolang ik dringende e-mail antwoord)
• Pensioeninleg per jaar: 100% werkgever, (~600/maand?)
• Laptop: Ja
• GSM: Nee
• Leaseauto: Nee
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~130k? Volgens de propaganda van HR kost ik 180-220k maar ik denk dat ze daarbij mijn kantoor en een reeks andere lasten bijrekenen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.