Members only: 50
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Benieuwd wat jullie hierover denken.
[ Voor 0% gewijzigd door Fenrir-sol op 31-12-2015 00:10 . Reden: Werkervaring klopte niet. ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 0% gewijzigd door Fenrir-sol op 31-12-2015 00:10 . Reden: Werkervaring klopte niet. ]
[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 31-12-2015 15:01 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Rukapul op 31-12-2015 15:01 ]
www.google.nl
[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 31-12-2015 15:01 ]
Wat is een BD?NanoStrike schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:17:
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
[ Voor 58% gewijzigd door Nikel op 31-12-2015 11:36 ]
Het salaris kan best wat hoger denk ik. Al mag je niet klagen omdat je wel goede arbeidsvoorwaarden hebt verderPsyed schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:52:
Alweer een tijd geleden, vorige keer was ik nog op zoek naar werk direct na het afstuderen. Nu een aantal jaar fulltime werkende.
Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Software Engineering
Certificaten: SJCP 6, SCRUM Master
Werkervaring: 4½ Java jaar na studie, 7 jaar PHP tijdens studie
Werkgever: Klein (is ~26 man klein?) java software huis
Huidige functie: Medior consultant / inhouse developer
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand: nee
Winstuitkering: Prestatiebeloning obv eigen prestatie en bedrijfsprestatie. Sinds vorig jaar ingevoerd, geen relevante data voor gemiddelde uitkering.
Laptop: Ja, iedere 4 jaar vrije keuze tot 2500 exclusief BTW, mag prive gebruikt worden
GSM: Nee, belkosten wel vergoed
Leaseauto: Ja, op basis van loon ingedeeld, onbeperkt prive gebruik. Extra ruimte wanneer voor zuinige auto's gekozen wordt. Kostenverlaging bereikt via zuinig rijden & tanken wordt per kwartaal voor 50% uitgekeerd als netto "bonus", geen bestraffing voor onzuinig rijden.
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja, werkgever draagt 75% bij.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding bij thuiswerk, €3000 jaarbudget vakopleidingen of conferenties.
Land: Nederland
Regio: Heel Nederland
Reistijd: Thuis -> kantoor 5 minuten fietsen. Consultancy werk variabel met mogelijkheid (mits redelijk) te weigeren i.v.m. reistijd. Bij structureel >1½ reizen wordt teveel aan reistijd als werktijd vergoed.
Maand salaris (bruto): 3100
Dit is de huidige staat. Volgende maand weer tijd om verhoging te bespreken
Edit: Vergeten certificaat toegevoegd
Klopt. Business development.Nikel schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:34:
Business Development zou ik gokken.
@Nanostrike: het maakt me wel nieuwsgierig. Hoe kom je in zo'n functie terecht? Hoe bevalt het?
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 19-08-2018 11:12 ]
Vergeet ook niet dat het leven in steden als Shanghai belachelijk duur is, op eten en drinken na dan.Cocytus schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:37:
[...]
Dat is wel een beetje een misleidende berekening als je zo weinig vakantiedagen hebt en geen sociale zekerheid, wat je als het ware 'koopt' met je belastingafdracht in Nederland.
[ Voor 3% gewijzigd door Aconitum op 02-01-2016 12:05 ]
[ Voor 104% gewijzigd door 0kk0 op 02-01-2016 20:55 ]
Misleiding is toch zeker niet de gedachte, tenslotte zijn de omstandigheden duidelijk.Cocytus schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:37:
[...]
Dat is wel een beetje een misleidende berekening als je zo weinig vakantiedagen hebt en geen sociale zekerheid, wat je als het ware 'koopt' met je belastingafdracht in Nederland.
Ligt eraan wat je als functie wil? MBO3 en 3000 euro lijkt me persoonlijk vrij stevig voor gewoon ontwikkelwerk, maar ik weet niet waar je op gaat solliciteren.0kk0 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:42:
Vraagje... Wat zou redelijk salaris zijn op basis van:
Leeftijd: 30 jaar
Opleiding: MBO ICT niv. 3 (4 alles behaald op 1 onderdeel na)
Werkervaring: 9 a 10 jaar (+7 jaar bijbaantjes)
Ervaring in web development en applicatie development.
Meerdere jaren en goede ervaring met: c#, vb.net, PHP, c, c++, html5, jquery, angularJs, Android development.
Heb aantal jaar bij grotere bedrijven gewerkt (alternate, unit4)
Dacht zelf iets van 3000/3200 bruto?
Thnx alvast!
[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 02-01-2016 18:22 ]
The devil is in the details.
Beetje denigrerend niet?Boudewijn schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:20:
[...]
Ligt eraan wat je als functie wil? MBO3 en 3000 euro lijkt me persoonlijk vrij stevig voor gewoon ontwikkelwerk, maar ik weet niet waar je op gaat solliciteren.
[ Voor 54% gewijzigd door Boudewijn op 03-01-2016 20:07 ]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2016 20:16 ]
Verwijderd
Met dat papiertje laat je zien wat je kan en welke kennis je hebt. Dat is uiteraard niet een perfect iets, maar de vraag bij iemand die het niet heeft is wel altijd: Als je die kennis en intelligentie hebt, waarom heb je dat papiertje dan niet?Wellicht dat ik het hier heel kort door de bocht schets, maar het ergert me nogal dat de mens niet gewaardeerd wordt maar alleen het papiertje.
Be nice, You Assholes :)
Je vergeet algehele intelligentie en analysecapaciteit. Als de wereld alleen bestaat uit PCs in elkaar schroeven heb je gelijk.Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:54:
MBO afzeiken vind ik nogal kort door de bocht. Laten we het erop houden dat de gemiddelde werkende persoon in een bepaald tijdsbestek en bepaalde opdracht kan uitvoeren. Hoe meer ervaring die persoon heeft met de werkzaamheden, hoe sneller deze opdracht gemiddeld genomen kan worden uitgevoerd.
Uhh de HBOer heeft praktijkervaring, de doctorandus of ir heeft de kennis. En een "papiertje"? Mwa MBO3, als je enige ambitie en kennis hebt haal toch wel je HBO?Iemand met een Niveau 3 of 4 opleiding en een stuk werkervaring kan wat dat betreft met zijn ervaring sneller klaar zijn met een opdracht dan een snotneus met een zogenaamd HBO papiertje. Dit omdat de HBO-er wel de hersens heeft om het klaar te krijgen, maar de praktijkervaring mist om met snelheid iets af te krijgen.
Ik zit in een team met 15 man WO, allemaal keihard uitvoerend. Ken genoeg andere teams op die manier (kijk eens in de consultancy). Echt onzin.Oftewel de doeners zijn vaak de MBO-ers niveau 2/3 - De opdrachtgevers zijn vaak mensen met Niveau 4 of startende HBO-ers. De beleidsbepalers zijn vaak HBO-ers of Universitair opgeleide mensen.
Als de mens slim genoeg is en gemotiveerd genoeg haalt hij wel dat diploma (zullen we het gewoon diploma noemen ipv papiertje? het is immers geen veterstrikdiplomaDat iemand met meer verantwoordelijkheden of kennis beter beloond wordt dat lijkt me geen discussie waard, Dat is gewoon marktwerking.
Wellicht dat ik het hier heel kort door de bocht schets, maar het ergert me nogal dat de mens niet gewaardeerd wordt maar alleen het papiertje.
My thoughts exactly.Sissors schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:05:
[...]
Met dat papiertje laat je zien wat je kan en welke kennis je hebt. Dat is uiteraard niet een perfect iets, maar de vraag bij iemand die het niet heeft is wel altijd: Als je die kennis en intelligentie hebt, waarom heb je dat papiertje dan niet?
@MajinZ, je moet uiteraard geen opleiding doen in een gebied waar je niet in wil werken, maar er zijn toch redelijk wat technische gebieden waar je met enkel MBO nooit aan de slag komt, hoe intelligent je ook bent. De IT is wat dat betreft één van de weinige technische gebieden waar dat papiertje relatief weinig uitmaakt.
En ook een chirurg wordt je nooit met mbo.
[ Voor 20% gewijzigd door Boudewijn op 04-01-2016 23:14 ]
Verwijderd
Doorgaans doe je die kennis op tijdens de HBO opleiding. En voor wat betreft ambitie... bij sommige mensen komt dat nou eenmaal wat later, zoals bij mij, jaren na het behalen van m'n MBO3 diploma. Overigens nog nooit opmerkingen over gehad en ik heb door de jaren heen echt niet op vacatures voor vakkenvullers en pizzakoeriers gesolliciteerd.Boudewijn schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:53:
Mwa MBO3, als je enige ambitie en kennis hebt haal toch wel je HBO?
[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 04-01-2016 22:25 ]
Afgezien van pwc en McKinsey zou je bij de overige waarschijnlijk wel kunnen binnenkomen als je de juiste contacten hebt. Je zal wel flink moeten zweten (of juist niet) om je te bewijzen.Boudewijn schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:24:
Ongetwijfeld, maar laten we even reeel zijn, er zijn gewoon genoeg banen waar je niet binnen komt zonder WO.
Als ik er een paar neem, dan kun je nog zo'n handige MBO3-klusser zijn, maar je gaat daar gewoon niet op gesprek komen. Ik heb even 5 minuten naar div vacatures gezocht:
http://www.mckinsey.com/c...reer/our_roles/consulting
https://www.werkenvoorned...s/detail/data-scientist-3
http://www.werkenbijpwc.n...0/Manager-MA-IT-Strategy/
Zelfs voor gewoon software engineer heb je hier een BSc. nodig:
https://www.asml.com/asml...d=47647&dfp_posting=96028
Dus wmb kun je dan met 10 jaar handige script-en-computer-in-elkaar-knutsel harrie aankomen maar ga je gewoon niet op gesprek komen. Laat staan dat je een WO high potential klopt. Let op: er staat niet 'werk en denkniveau', maar diploma.
Dat diploma is er niet voor niets, ook al noemen mensen het 'papiertje'.
Verwijderd
Yes, very nice. Maar die functies boeien me ook helemaal nietBoudewijn schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:24:
Ongetwijfeld, maar laten we even reeel zijn, er zijn gewoon genoeg banen waar je niet binnen komt zonder WO.
Als ik er een paar neem, dan kun je nog zo'n handige MBO3-klusser zijn, maar je gaat daar gewoon niet op gesprek komen. Ik heb even 5 minuten naar div vacatures gezocht:
http://www.mckinsey.com/c...reer/our_roles/consulting
https://www.werkenvoorned...s/detail/data-scientist-3
http://www.werkenbijpwc.n...0/Manager-MA-IT-Strategy/
Zelfs voor gewoon software engineer heb je hier een BSc. nodig:
https://www.asml.com/asml...d=47647&dfp_posting=96028
Dus wmb kun je dan met 10 jaar handige script-en-computer-in-elkaar-knutsel harrie aankomen maar ga je gewoon niet op gesprek komen. Laat staan dat je een WO high potential klopt. Let op: er staat niet 'werk en denkniveau', maar diploma.
Dat diploma is er niet voor niets, ook al noemen mensen het 'papiertje'.
Dat gaat een beetje kort door de bocht. Zonder achtergrondinformatie valt hier weinig over te zeggen.3DDude schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:48:
Papiertjes ach het ligt aan het totaal plaatje.
Ik ken iemand die MBO 2,3,4 en daarna HBO heeft gedaan (en afgerond).
Kijk ik op zijn linkedin profiel - Afstudeerstage Hogschool zelf; duur 9 maanden.
Dan gaan bij mij al lampjes branden;
1. Waarom bij de hogeschool zelf?
2. Waarom 9 maanden? (Een afstudeerstage duurt normaal 5 maanden).
Dan denk ik: Bij de hogeschool zelf, omdat hij niks kon vinden en hij heeft uiteindelijk een genade 6je gehad zodat ze van hem af zijn. (en de school krijgt bedrag X per student als die de opleiding succesvol haalt).
Het is aan iemand die het CV leest om daar doorheen te prikken.
Hetzelfde geldt voor certificeringen, ken iemand met zijn MCSA, die kwam bij mij vragen hoe die een RDP sessie moest openen. Tsjah.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 05-01-2016 08:36 ]
[ Voor 4% gewijzigd door bord4kop op 05-01-2016 09:45 ]
| Security Management |
[ Voor 26% gewijzigd door xchrisnl op 05-01-2016 12:26 ]
Zoals je vaker ziet in dit topic ligt het salaris voor een startende MBO4 geschoolde IT'er bij een dozenschuiver (Brunel, PEAK, Inwork etc.) als detacheerder zo rond de 1500 tot 1700 euro inderdaad. Alleen krijg je bij sommige detacheerders dan nog wel een Aygo'tjexchrisnl schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:06:
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO NV4 ICT Beheerder
Certificaten: CCNA Exploration: LAN Switching and Wireless, ITIL Foundation, 70-685, 8januari examen 70-685.
Werkervaring: 1.5
[b]Werkgever: Detachering
CCNA Exploration: LAN Switching and Wireless: Servicedesk 1e 2e lijns.
Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: 26 (3 verplichte)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40uur (wanneer geen werk, wel doorbetaald)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding verschilt qua afstand, Examen 100% vergoed, Boeken benodigd voor examen volledig vergoed(thuis studie).
Regio: Oost-Nederland
Reistijd**: 30-90minuut
Maandsalaris (bruto): 1600euro als ik 8januari 70-685 haal 75euro bruto erbij dan 1675euro
Is dit marktcomfort? Naar verwachting/planning einde van dit jaar mcsa 2012 er ook bij. En ligt het aan mij of liggen de lonen in de randstad stukken hoger.
[ Voor 13% gewijzigd door Hoteldebotel op 05-01-2016 12:23 ]
Klopt Servicedesk 1e 2e lijns.Hoteldebotel schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:20:
[...]
Zoals je vaker ziet in dit topic ligt het salaris voor een startende MBO4 geschoolde IT'er bij een dozenschuiver (Brunel, PEAK, Inwork etc.) als detacheerder zo rond de 1500 tot 1700 euro inderdaad. Alleen krijg je bij sommige detacheerders dan nog wel een Aygo'tje
Weet niet precies wat je doet want je functie staat er niet bij? Servicedesk als ik het goed begrijp? Dan is het een te verwachten salaris inderdaad.
Verwijderd
InWork / Peak / Qiss? Staan om de lagere salarissen bekend.xchrisnl schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:06:
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO NV4 ICT Beheerder
Certificaten: CCNA Exploration: LAN Switching and Wireless, ITIL Foundation, 70-685, 8januari examen 70-685.
Werkervaring: 1.5
Werkgever: Detachering
CCNA Exploration: LAN Switching and Wireless: Servicedesk 1e 2e lijns.
Functie: Servicedesk 1e 2e lijns
Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: 26 (3 verplichte)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40uur (wanneer geen werk, wel doorbetaald)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding verschilt qua afstand, Examen 100% vergoed, Boeken benodigd voor examen volledig vergoed(thuis studie).
Regio: Oost-Nederland
Reistijd**: 30-90minuut
Maandsalaris (bruto): 1600euro als ik 8januari 70-685 haal 75euro bruto erbij dan 1675euro
Is dit marktcomfort? Naar verwachting/planning einde van dit jaar mcsa 2012 er ook bij. En ligt het aan mij of liggen de lonen in de randstad stukken hoger.
[ Voor 76% gewijzigd door xchrisnl op 05-01-2016 13:03 ]
Verwijderd
[ Voor 107% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2016 20:26 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2016 20:26 ]
[ Voor 83% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2016 20:28 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2016 20:28 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2016 20:29 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2016 20:29 ]
amahusu schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:03:
Members only:
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Verschillen met huidig dienstverband is reistijd, minimaal een factor 6 minder in de auto zitten. Het is een 40u dienstverband, dus geen 36 meer (al werk ik eigenlijk altijd meer dan 36 uur, dus beetje dief van eigen portomonnee op dit moment), wel flexibel in werktijden en werkplek (thuis of kantoor).martinusz schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:27:
Members only:
Aanbod:
Members only:
Float like a butterfly, sting like a bee.
[ Voor 90% gewijzigd door Rukapul op 06-01-2016 09:29 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Rukapul op 06-01-2016 09:27 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Rukapul op 06-01-2016 09:28 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 06-01-2016 09:28 ]
There comes the monkey out of the sleeve...
[ Voor 98% gewijzigd door Rukapul op 06-01-2016 09:28 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Rukapul op 06-01-2016 09:29 ]
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
Brutes schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:50:
Ik ben bijna afgestudeerd en heb het volgende aanbod geaccepteerd:
Members only:
Is dit een beetje marktconform voor mijn situatie?
Na twee jaar wel weer tijd voor een update:geenstijl schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:49:
Update:
Leeftijd: 3032
Opleiding(en): HBO - Informatica
Certificaten: MCTS SharePoint
Werkervaring: 6
Werkgever: Overheid
Huidige functie: SharePoint-architect/ontwikkelaar
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 22 + 13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: laptop, ipad
GSM: blackberry
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur (38 uur contract, vandaar 13 ADV-dagen)
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 2 dagen thuiswerken, 1 dag op locatie dichtbij, helft reistijd = werktijd 2 dagen thuiswerken, openbaar vervoer volledig vergoed, cursussen volledig vergoed,
Regio: Utrecht
Reistijd: 1,5 uur (enkele reis, deur-tot deur via OV)
Maand salaris (bruto): € 3929 € 4433
Reken alsjeblieft ook het wegvallen van die leaseauto mee. Dat is nogal een groot verschil. Die octavia zou ik rekenen als minimaal 500E bruto per maand; dit ben je minstens kwijt voor een vergelijkbare auto en brandstof.martinusz schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:07:
Ik denk dat ik een tegenvoorstel ga doen van 200,- bruto meer per maand.
Wat vinden jullie?
https://niels.nu
[ Voor 0% gewijzigd door Awesomo4k op 07-01-2016 10:06 . Reden: Members only ]
I'm empty inside
Verwijderd
Geen afgeronde MBO, HBO of WO opleiding werkt natuurlijk niet in je voordeel. Daarom denk ik dat je met dit aanbod het absoluut niet slecht getroffen hebt. Sta je ervoor open om de komende jaren te werken aan een CCIE certificering? De basiscertificeringen daarvoor heb je al en als je met deze nieuwe functie de juiste werkervaring op kunt doen, moet dat haalbaar zijn. Dan kun je de echte grote stappen maken.Jaish schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:12:
Na de stap te hebben genomen om mij te richten op wat ik al doe, heb ik een aantal certificaten behaald de afgelopen tijd. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging/werkgever en heb een aanbieding gekregen. Is dit een redelijke aanbieding, of sta ik sterk om te onderhandelen?
Members only:
Waar een scheidingsteken bij staat is de wijziging bij de nieuwe werkgever. Waar geen scheidingsteken staat, verandert niet.
Bij voorbaat
Verwijderd
*offtopic lease meuk over type auto. Alleen financiele waardering (secundaire) arbeidsvoorwaarden is relevant!*Hydra schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:23:
[...]
Reken alsjeblieft ook het wegvallen van die leaseauto mee. Dat is nogal een groot verschil. Die octavia zou ik rekenen als minimaal 500E bruto per maand; dit ben je minstens kwijt voor een vergelijkbare auto en brandstof.
Ik snap dat je graag dichter bij wil werken (3 uur per dag is echt veel) maar je gaat er wel flink op achteruit.
[ Voor 46% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2016 11:55 ]
Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies
Dat zeg ik niet. Hij moet in welke auto hij dan ook wil gaan rijden. Maar er hangt gewoon een prijskaartje aan secundaire arbeidsvoorwaarden. In mijn geval is mijn leasebudget ook gewoon het bedrag dat ik bruto kan krijgen als ik geen leaseauto wil. Als ik dus naar een andere werkgever ga die geen dergelijk budget heeft ga ik er dus z'n 900E op achteruit als ik daar voor hetzelfde salaris ga werken. Zo zijn er meer voorwaarden: mijn werkgever betaalt 66% van m'n pensioeninleg en regelt een arbeidsongeschikheidsverzekering. Dat is ook gewoon allemaal geld waard. Heck; een fitnessabonnement van 50E per maand is geld waard.Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:47:
Waarom zou hij een vergelijkbare auto moeten rijden?
Bedankt voor de input. Dit jaar wil ik aan de Security en CCIE, afhankelijk van wat er allemaal mogelijk is met de werkgever. Zonder al teveel op de zaken vooruit te lopen, moet er ook nog een WO bedrijfskunde gedaan worden. Anyway, veel plannen. Nu stap voor stap alles doen. Ik zal updaten hoe/wat/waar/wanneer!Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:43:
[...]
Geen afgeronde MBO, HBO of WO opleiding werkt natuurlijk niet in je voordeel. Daarom denk ik dat je met dit aanbod het absoluut niet slecht getroffen hebt. Sta je ervoor open om de komende jaren te werken aan een CCIE certificering? De basiscertificeringen daarvoor heb je al en als je met deze nieuwe functie de juiste werkervaring op kunt doen, moet dat haalbaar zijn. Dan kun je de echte grote stappen maken.
Verder staat het je natuurlijk altijd vrij om te onderhandelenMisschien zit er nog wel wat rek in het salaris.
I'm empty inside
[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 08-01-2016 16:14 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2016 11:53 ]
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
[ Voor 110% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2016 11:53 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2016 11:53 ]
[ Voor 85% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2016 12:19 ]
[ Voor 89% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2016 12:19 ]
[ Voor 82% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2016 12:19 ]
Ik wil vooral weten in hoeverre het marktconform is.Avalaxy schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:29:
Maar hoe relevant is dat nu nog dan? Je kunt bij een baanwissel toch gewoon (flink) hoger inzetten?
€4.6k op basis van 40 uur klinkt niet laag. 't is geen topsalaris, maar aardig marktconform, dunkt me.hneel schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:27:
[...]
Ik wil vooral weten in hoeverre het marktconform is.
Je verwerkt in je jaarsalaris al standaard je eventuele verhoogde bonus van 2016 mee? Ik zie zelf een bonus niet als iets structureels (ook al kan dat in de praktijk wel zijn, telt in de meeste gevallen ook niet mee bij bijvoorbeeld een hypotheekaanvraag). Ik tel daarom mijn bonus ook nooit mee en zie het als een leuk extraatje (ook al is het gemiddeld tussen de 1,5 maandsalaris).AllSeeyinEye schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:37:
Members only:
Afgelopen jaar heb ik een sterke ontwikkeling doorgemaakt in de internationale markt. Ca 1/3 van mijn werkvoorraad betreft zaken in het buitenland of opdrachten van internationale klanten (met schade in Nederland). Diverse inspecties in het buitenland gedaan (Scandinavie, Zuid Europa, Noord-West Europa), alsmede verschillende besprekingen buiten Nederland verricht. Veel contact met internationale klanten, met name in UK en US. De verhoging van de structurele beloning (het maandsalaris) ziet bij ons alleen op je eigen ontwikkeling en hoe je in het bedrijf staat. Uren en omzet worden beloond middels de bonus. Die wordt voor dit jaar dus significant hoger verwacht dan afgelopen jaar, omdat ik ca een ton boven budget gedraaid heb.
En eind dit jaar een nieuwe auto uitzoeken, levering begin 2017 (yes, één bijtellingspercentage is maar relevant!), een A4 of A5 is voor de baas geen probleem, zo geeft hij aan.
Ik heb dat inderdaad gedaan, om de simpele reden dat die dus al aangekondigd is. Alleen de precieze hoogte nog niet, waarbij ik er vanuit mag gaan dat die tussen 5 en 10k zal liggen. Ik ben van 7k uitgegaan in mijn inschatting.thafusion schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:24:
[...]
Je verwerkt in je jaarsalaris al standaard je eventuele verhoogde bonus van 2016 mee? Ik zie zelf een bonus niet als iets structureels (ook al kan dat in de praktijk wel zijn, telt in de meeste gevallen ook niet mee bij bijvoorbeeld een hypotheekaanvraag). Ik tel daarom mijn bonus ook nooit mee en zie het als een leuk extraatje (ook al is het gemiddeld tussen de 1,5 maandsalaris).
[ Voor 201% gewijzigd door CrawlFish op 12-01-2016 17:07 ]
20 vakantiedagen.... Dan mag je 4000 krijgen maar dat is wel heel erg weinig...Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:44:
Nu:
Members only:
Toch handiger het er even apart bij de zetten. Je kunt die bonus nl. ook niet meenemen in je jaarsalaris voor een hypotheek bijvoorbeeld.AllSeeyinEye schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:09:
Ik heb dat inderdaad gedaan, om de simpele reden dat die dus al aangekondigd is. Alleen de precieze hoogte nog niet, waarbij ik er vanuit mag gaan dat die tussen 5 en 10k zal liggen. Ik ben van 7k uitgegaan in mijn inschatting.
En ik besef dat een bonus niet gegarandeerd is, noch structureel. Echter kan ik de afgelopen 9 jaar terugkijken op ieder jaar een aanzienlijke bonus en omdat ik inzicht en tot zekere hoogte inzage heb in de cijfers van het bedrijf kan ik aardig inschatten of er winst gemaakt wordt of niet, dus of er weer bonussen te vergeven zijn.
Volgens mij als je drie jaar op rij een bonus krijgt wordt het als structureel gezien en mag je het middelen oid en bij je inkomen optellen voor een hypotheek (mijn bonus is een vol extra jaarsalaris op het moment).Hydra schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:35:
Toch handiger het er even apart bij de zetten. Je kunt die bonus nl. ook niet meenemen in je jaarsalaris voor een hypotheek bijvoorbeeld.
[ Voor 10% gewijzigd door Deveon op 12-01-2016 08:39 ]
Mja, gewoon wettelijke minimum aantal. Bij ons hebben we exact dezelfde regeling met een employee benefits budget waar je vakantiedagen van kán kopen. Dus niet zo heel vreemd. En met 10% van je jaarsalaris, kan je heus wel 5 dagen van kopensinasappel schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:34:
[...]
20 vakantiedagen.... Dan mag je 4000 krijgen maar dat is wel heel erg weinig...
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
Het is hier niet een staatje wat je bij de bank inlevert voor een hypotheek aanvraag, het is een overzicht van wat de Tweaker (al dan niet ICT gerelateerd) aan arbeidsvoorwaarden en inkomen geniet. In mijn geval is de bonus inmiddels toch wel structureel te noemen (van de 9 jaar heb ik m 8 jaar op rij gehad, mijn eerste jaar was geen volledig jaar).Hydra schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:35:
[...]
Toch handiger het er even apart bij de zetten. Je kunt die bonus nl. ook niet meenemen in je jaarsalaris voor een hypotheek bijvoorbeeld.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt, volgens mij zijn salarissen binnen jouw kwalificaties toch beduidend hoger.Otherside schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:08:
Kleine Update:
Members only:
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq