Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.029 views

• Fenrir-sol
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 09:39
Members only: 50
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Benieuwd wat jullie hierover denken.

[ Voor 0% gewijzigd door Fenrir-sol op 31-12-2015 00:10 . Reden: Werkervaring klopte niet. ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:12

TheVMaster

Moderator WOS
*knip offtopic autogeneuzel*

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 31-12-2015 15:01 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:40

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

[ Voor 89% gewijzigd door Rukapul op 31-12-2015 15:01 ]

www.google.nl

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:12

TheVMaster

Moderator WOS

[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 31-12-2015 15:01 ]

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-09 19:58
Members only: werk

[ Voor 4% gewijzigd door Randleman op 31-12-2015 10:01 ]

• NanoStrike
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-03-2023
Members only: title

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:57

Praetextatus

the dutch_paki

NanoStrike schreef op donderdag 31 december 2015 @ 10:17:
Wat is een BD?

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Business Development zou ik gokken.

@Nanostrike: het maakt me wel nieuwsgierig. Hoe kom je in zo'n functie terecht? Hoe bevalt het?

[ Voor 58% gewijzigd door Nikel op 31-12-2015 11:36 ]

• Psyed
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-07 11:58
Alweer een tijd geleden, vorige keer was ik nog op zoek naar werk direct na het afstuderen. Nu een aantal jaar fulltime werkende.

Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Software Engineering
Certificaten: SJCP 6, SCRUM Master
Werkervaring: 4½ Java jaar na studie, 7 jaar PHP tijdens studie
Werkgever: Klein (is ~26 man klein?) java software huis
Huidige functie: Medior consultant / inhouse developer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand: nee
Winstuitkering: Prestatiebeloning obv eigen prestatie en bedrijfsprestatie. Sinds vorig jaar ingevoerd, geen relevante data voor gemiddelde uitkering.
Laptop: Ja, iedere 4 jaar vrije keuze tot 2500 exclusief BTW, mag prive gebruikt worden
GSM: Nee, belkosten wel vergoed
Leaseauto: Ja, op basis van loon ingedeeld, onbeperkt prive gebruik. Extra ruimte wanneer voor zuinige auto's gekozen wordt. Kostenverlaging bereikt via zuinig rijden & tanken wordt per kwartaal voor 50% uitgekeerd als netto "bonus", geen bestraffing voor onzuinig rijden.
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja, werkgever draagt 75% bij.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding bij thuiswerk, €3000 jaarbudget vakopleidingen of conferenties.
Land: Nederland
Regio: Heel Nederland
Reistijd: Thuis -> kantoor 5 minuten fietsen. Consultancy werk variabel met mogelijkheid (mits redelijk) te weigeren i.v.m. reistijd. Bij structureel >1½ reizen wordt teveel aan reistijd als werktijd vergoed.

Maand salaris (bruto): 3100

Dit is de huidige staat. Volgende maand weer tijd om verhoging te bespreken :)

Edit: Vergeten certificaat toegevoegd

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 10:50
Psyed schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:52:
Alweer een tijd geleden, vorige keer was ik nog op zoek naar werk direct na het afstuderen. Nu een aantal jaar fulltime werkende.

Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Software Engineering
Certificaten: SJCP 6, SCRUM Master
Werkervaring: 4½ Java jaar na studie, 7 jaar PHP tijdens studie
Werkgever: Klein (is ~26 man klein?) java software huis
Huidige functie: Medior consultant / inhouse developer

Vakantiedagen: 26
13/14e maand: nee
Winstuitkering: Prestatiebeloning obv eigen prestatie en bedrijfsprestatie. Sinds vorig jaar ingevoerd, geen relevante data voor gemiddelde uitkering.
Laptop: Ja, iedere 4 jaar vrije keuze tot 2500 exclusief BTW, mag prive gebruikt worden
GSM: Nee, belkosten wel vergoed
Leaseauto: Ja, op basis van loon ingedeeld, onbeperkt prive gebruik. Extra ruimte wanneer voor zuinige auto's gekozen wordt. Kostenverlaging bereikt via zuinig rijden & tanken wordt per kwartaal voor 50% uitgekeerd als netto "bonus", geen bestraffing voor onzuinig rijden.
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Ja, werkgever draagt 75% bij.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding bij thuiswerk, €3000 jaarbudget vakopleidingen of conferenties.
Regio: Heel Nederland
Reistijd: Thuis -> kantoor 5 minuten fietsen. Consultancy werk variabel met mogelijkheid (mits redelijk) te weigeren i.v.m. reistijd. Bij structureel >1½ reizen wordt teveel aan reistijd als werktijd vergoed.

Maand salaris (bruto): 3100

Dit is de huidige staat. Volgende maand weer tijd om verhoging te bespreken :)

Edit: Vergeten certificaat toegevoegd
Het salaris kan best wat hoger denk ik. Al mag je niet klagen omdat je wel goede arbeidsvoorwaarden hebt verder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoStrike
Nikel schreef op donderdag 31 december 2015 @ 11:34:
Business Development zou ik gokken.

@Nanostrike: het maakt me wel nieuwsgierig. Hoe kom je in zo'n functie terecht? Hoe bevalt het?
Klopt. Business development.

Ik woon al een aantal jaar in China, dat was een eigen keus. Begonnen als tester bij een klein westers bedrijfje. Toen Chinees bedrijfje als enige westerling met nog veel Engels en uiteindelijk de taal geleerd en binnengekomen bij een groot bedrijf door volledig Chinese interviews.

De werkcultuur is heel anders. Hoe ga je om met collega's, bedrijfspolitiek, kritiek op jou en anderen. En je hebt eigenlijk geen vakantie, hier en daar een lang weekend. Dus je baan is alles. Ik ga dan veel op reis en dan zie je nog eens wat, maar rust geeft het niet.

Als je jong bent kom je in China ver door hard te werken. Met familie zou ik er misschien niet voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 19-08-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aconitum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Cocytus schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:37:
[...]

Dat is wel een beetje een misleidende berekening als je zo weinig vakantiedagen hebt en geen sociale zekerheid, wat je als het ware 'koopt' met je belastingafdracht in Nederland.
Vergeet ook niet dat het leven in steden als Shanghai belachelijk duur is, op eten en drinken na dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Aconitum op 02-01-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0kk0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-01-2024
...

[ Voor 104% gewijzigd door 0kk0 op 02-01-2016 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoStrike
Cocytus schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:37:
[...]

Dat is wel een beetje een misleidende berekening als je zo weinig vakantiedagen hebt en geen sociale zekerheid, wat je als het ware 'koopt' met je belastingafdracht in Nederland.
Misleiding is toch zeker niet de gedachte, tenslotte zijn de omstandigheden duidelijk.

Je kunt bijvoorbeeld ook de 15 en 16e maand salaris nemen als compensatie voor de vakantie.

Sociale zekerheid is inderdaad een issue, waar je of zelf voor spaart of gewoon voor je uit schuift. Het Chinese stelsel bied zorg, werkloosheid en andere verzekeringen zoals in Nederland, maar die worden uitgekeerd op een niveau van modaal inkomen, en dat is misschien nog geen 500 euro per maand hier.

Verder is Shanghai niet verschrikkelijk duur als je niet als een expat hoeft te leven. Een appartementje huren op 20 minuten metro van het centrum kan makkelijk onder de duizend euro pm. Het wordt pas echt duur als je westers wil dineren, een auto wil kopen, westerse doktoren wil bezoeken, of een huis met tuin.

In China kun je kiezen van erg goedkoop tot superdeluxe voor alle aspecten in het dagelijks leven, zeker in Shanghai. In Nederland is het meer een package deal, en erg goedkoop wordt al snel lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

0kk0 schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 13:42:
Vraagje... Wat zou redelijk salaris zijn op basis van:

Leeftijd: 30 jaar
Opleiding: MBO ICT niv. 3 (4 alles behaald op 1 onderdeel na)
Werkervaring: 9 a 10 jaar (+7 jaar bijbaantjes)

Ervaring in web development en applicatie development.
Meerdere jaren en goede ervaring met: c#, vb.net, PHP, c, c++, html5, jquery, angularJs, Android development.

Heb aantal jaar bij grotere bedrijven gewerkt (alternate, unit4)

Dacht zelf iets van 3000/3200 bruto?
Thnx alvast!
Ligt eraan wat je als functie wil? MBO3 en 3000 euro lijkt me persoonlijk vrij stevig voor gewoon ontwikkelwerk, maar ik weet niet waar je op gaat solliciteren.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33
10 jaar developmentervaring lijkt me een stuk belangrijker dan dat 'ie 'maar' MBO3 heeft gedaan, maar aangezien de functie niet bekend is, valt er weinig zinnigs over te zeggen :P

[ Voor 13% gewijzigd door Hahn op 02-01-2016 18:22 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabrinii
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:57
Leeftijd: 26 jaar
Opleiding(en): MBO ICT beheerder niveau 4
Certificaten: MSCE 2008, MSCA 2012, HyperV (74-409), CCA-V Citrix XenDesktop 7.6)
Werkervaring: 5 jaar als systeem engineer. Hiervoor aantal teamleider bij AH (bijbaan tijdens studie). en daarnaast 2x 6 maanden stage als helpdesk medewerker.
Werkgever: MKB ICT Service Provider
Huidige functie: Medior System Engineer.
Fulltime systeembeheerder voor diverse klanten. Daarnaast lopen we stand-by dienst.Hiervoor hebben we een losse vergoeding.
Ik functioneer als aanspreekpunt/begeleiding voor alle Trainee en Junior Systeem Engineers.

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25 + 1 (i.v.m. zoveel jaar in dienst.)
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: Nee
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Als medewerker betalen we niet veel, maar schijnt geen goede regeling te zijn.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 60%vergoeding voor Alles in 1 pakket i.v.m. stand-by dienst.
Land:Nederland
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 15-30 min enkele reis met de auto.

Maand salaris (bruto): 2700 Excl. reiskosten vergoeding.

Ik heb het idee dat ik niet slecht verdien, alleen hoor ik tegenwoordig steeds meer verhalen om mij heen dat mensen het zelfde of 200/300 euro minder verdienen zonder relevante werkervaring/certificaten.
Ben dan ook erg benieuwd naar jullie meningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-08 20:04
Boudewijn schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 18:20:
[...]
Ligt eraan wat je als functie wil? MBO3 en 3000 euro lijkt me persoonlijk vrij stevig voor gewoon ontwikkelwerk, maar ik weet niet waar je op gaat solliciteren.
Beetje denigrerend niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nee toch? Lijkt me vrij realistisch. Zeker zonder context. MBO is al niet enorm super, en niveau3 is dan toch wel redelijk basaal.
Ik vind dat wel echt een gebrek aan iemands CV om heel eerlijk te zijn.

[ Voor 54% gewijzigd door Boudewijn op 03-01-2016 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer even een update voor 2016 :)

Members only:

Denk nog steeds dat ik niet echt mag klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:52
Members only:

Members only:

Ben eigenlijk gewoon goed tevreden over mijn loonontwikkeling van de afgelopen jaren :)

[ Voor 3% gewijzigd door TheJason op 04-01-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Mag ook wel toch? 600 op twee jaar vooruit is prima. Daarnaast een betere auto en minder reistijd. Zie verder alleen wat geschoven vergoedingen, maar dat komt onder aan de streep hetzelfde uit zo te zien.

Junior manager betekent dat er ook nog een goed groeipad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:52
Ja klopt, ben van werkgever veranderd. Vandaar de verschuivingen in vergoedingen.
Van een goed groeipad is denk ik ook wel sprake. Als alles volgens plan en verwachting loopt dan zal ik over 3 jaar doorgroeien naar de volgende functiegroep. Je weet ook waar je financieel aan toe bent als je naar verwachting presteert en die duidelijkheid vind ik ook prettig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MBO afzeiken vind ik nogal kort door de bocht. Laten we het erop houden dat de gemiddelde werkende persoon in een bepaald tijdsbestek en bepaalde opdracht kan uitvoeren. Hoe meer ervaring die persoon heeft met de werkzaamheden, hoe sneller deze opdracht gemiddeld genomen kan worden uitgevoerd.

Iemand met een Niveau 3 of 4 opleiding en een stuk werkervaring kan wat dat betreft met zijn ervaring sneller klaar zijn met een opdracht dan een snotneus met een zogenaamd HBO papiertje. Dit omdat de HBO-er wel de hersens heeft om het klaar te krijgen, maar de praktijkervaring mist om met snelheid iets af te krijgen.

Overigens is het bedrijfsleven verdeeld in de mensen die iets doen, de mensen die mensen opdracht geven om iets te doen, De mensen die bepalen wat er gedaan moet worden en dan nog een handjevol mensen die de verantwoordelijkheid nemen om mensen aan te nemen die bepalen wat er gedaan wordt.

Oftewel de doeners zijn vaak de MBO-ers niveau 2/3 - De opdrachtgevers zijn vaak mensen met Niveau 4 of startende HBO-ers. De beleidsbepalers zijn vaak HBO-ers of Universitair opgeleide mensen.

Als je het zo stelt is iedereen ongeacht niveau noodzakelijk voor het slagen van de bedrijfsvoering en mag daarom ook met hetzelfde respect behandeld worden.

Dat iemand met meer verantwoordelijkheden of kennis beter beloond wordt dat lijkt me geen discussie waard, Dat is gewoon marktwerking.

Wellicht dat ik het hier heel kort door de bocht schets, maar het ergert me nogal dat de mens niet gewaardeerd wordt maar alleen het papiertje.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het een goed verhaal en kan me er prima in vinden :) Daarnaast... je opleiding zegt niks over je intelligentie. Een hogere opleiding kan echter wel bepaalde deuren voor je openen, maar de vraag is natuurlijk ook of je die deur zou willen openen. Ik vermaak me met mijn MBO3 diploma meer dan prima met m'n HBO+ werk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wellicht dat ik het hier heel kort door de bocht schets, maar het ergert me nogal dat de mens niet gewaardeerd wordt maar alleen het papiertje.
Met dat papiertje laat je zien wat je kan en welke kennis je hebt. Dat is uiteraard niet een perfect iets, maar de vraag bij iemand die het niet heeft is wel altijd: Als je die kennis en intelligentie hebt, waarom heb je dat papiertje dan niet?

@MajinZ, je moet uiteraard geen opleiding doen in een gebied waar je niet in wil werken, maar er zijn toch redelijk wat technische gebieden waar je met enkel MBO nooit aan de slag komt, hoe intelligent je ook bent. De IT is wat dat betreft één van de weinige technische gebieden waar dat papiertje relatief weinig uitmaakt.

En ook een chirurg wordt je nooit met mbo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:13

3DDude

I void warranty's

Papiertjes ach het ligt aan het totaal plaatje.

Ik ken iemand die MBO 2,3,4 en daarna HBO heeft gedaan (en afgerond).
Kijk ik op zijn linkedin profiel - Afstudeerstage Hogschool zelf; duur 9 maanden.

Dan gaan bij mij al lampjes branden;
1. Waarom bij de hogeschool zelf?
2. Waarom 9 maanden? (Een afstudeerstage duurt normaal 5 maanden).

Dan denk ik: Bij de hogeschool zelf, omdat hij niks kon vinden en hij heeft uiteindelijk een genade 6je gehad zodat ze van hem af zijn. (en de school krijgt bedrag X per student als die de opleiding succesvol haalt).

Het is aan iemand die het CV leest om daar doorheen te prikken.

Hetzelfde geldt voor certificeringen, ken iemand met zijn MCSA, die kwam bij mij vragen hoe die een RDP sessie moest openen. Tsjah.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 17:31
Dat is wel waar, echter hoeft hij helemaal niet te vermelden hoelang hij er gezeten heeft en valt er dan niet altijd wat doorheen te prikken.

Tenzij je er natuurlijk om gaat vragen, want ik dan weer niet relevant zou vinden want ik zou zijn levensloop van MBO 2 naar HBO al als "doorzetten zien"

Maar goed dat is maar net wat voor keurslager je zou willen zijn, ik hou er nooit zo van :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:54:
MBO afzeiken vind ik nogal kort door de bocht. Laten we het erop houden dat de gemiddelde werkende persoon in een bepaald tijdsbestek en bepaalde opdracht kan uitvoeren. Hoe meer ervaring die persoon heeft met de werkzaamheden, hoe sneller deze opdracht gemiddeld genomen kan worden uitgevoerd.
Je vergeet algehele intelligentie en analysecapaciteit. Als de wereld alleen bestaat uit PCs in elkaar schroeven heb je gelijk.
Iemand met een Niveau 3 of 4 opleiding en een stuk werkervaring kan wat dat betreft met zijn ervaring sneller klaar zijn met een opdracht dan een snotneus met een zogenaamd HBO papiertje. Dit omdat de HBO-er wel de hersens heeft om het klaar te krijgen, maar de praktijkervaring mist om met snelheid iets af te krijgen.
Uhh de HBOer heeft praktijkervaring, de doctorandus of ir heeft de kennis. En een "papiertje"? Mwa MBO3, als je enige ambitie en kennis hebt haal toch wel je HBO?
Oftewel de doeners zijn vaak de MBO-ers niveau 2/3 - De opdrachtgevers zijn vaak mensen met Niveau 4 of startende HBO-ers. De beleidsbepalers zijn vaak HBO-ers of Universitair opgeleide mensen.
Ik zit in een team met 15 man WO, allemaal keihard uitvoerend. Ken genoeg andere teams op die manier (kijk eens in de consultancy). Echt onzin.
Dat iemand met meer verantwoordelijkheden of kennis beter beloond wordt dat lijkt me geen discussie waard, Dat is gewoon marktwerking.

Als de mens slim genoeg is en gemotiveerd genoeg haalt hij wel dat diploma (zullen we het gewoon diploma noemen ipv papiertje? het is immers geen veterstrikdiploma :> ).

Mijn punt is deels ook: kijk even naar wel hoog opgeleide mensen , denk je serieus dat je diezelfde bedragen op diezelfde leeftijd gaat krijgen? If so, ga ervoor.
Sissors schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:05:
[...]

Met dat papiertje laat je zien wat je kan en welke kennis je hebt. Dat is uiteraard niet een perfect iets, maar de vraag bij iemand die het niet heeft is wel altijd: Als je die kennis en intelligentie hebt, waarom heb je dat papiertje dan niet?

@MajinZ, je moet uiteraard geen opleiding doen in een gebied waar je niet in wil werken, maar er zijn toch redelijk wat technische gebieden waar je met enkel MBO nooit aan de slag komt, hoe intelligent je ook bent. De IT is wat dat betreft één van de weinige technische gebieden waar dat papiertje relatief weinig uitmaakt.

En ook een chirurg wordt je nooit met mbo ;).
My thoughts exactly.

[ Voor 20% gewijzigd door Boudewijn op 04-01-2016 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:53:
Mwa MBO3, als je enige ambitie en kennis hebt haal toch wel je HBO?
Doorgaans doe je die kennis op tijdens de HBO opleiding. En voor wat betreft ambitie... bij sommige mensen komt dat nou eenmaal wat later, zoals bij mij, jaren na het behalen van m'n MBO3 diploma. Overigens nog nooit opmerkingen over gehad en ik heb door de jaren heen echt niet op vacatures voor vakkenvullers en pizzakoeriers gesolliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ongetwijfeld, maar laten we even reeel zijn, er zijn gewoon genoeg banen waar je niet binnen komt zonder WO.

Als ik er een paar neem, dan kun je nog zo'n handige MBO3-klusser zijn, maar je gaat daar gewoon niet op gesprek komen. Ik heb even 5 minuten naar div vacatures gezocht:

http://www.mckinsey.com/c...reer/our_roles/consulting
https://www.werkenvoorned...s/detail/data-scientist-3
http://www.werkenbijpwc.n...0/Manager-MA-IT-Strategy/
Zelfs voor gewoon software engineer heb je hier een BSc. nodig:
https://www.asml.com/asml...d=47647&dfp_posting=96028

Dus wmb kun je dan met 10 jaar handige script-en-computer-in-elkaar-knutsel harrie aankomen maar ga je gewoon niet op gesprek komen. Laat staan dat je een WO high potential klopt. Let op: er staat niet 'werk en denkniveau', maar diploma.

Dat diploma is er niet voor niets, ook al noemen mensen het 'papiertje'.

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 04-01-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:17
Boudewijn schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:24:
Ongetwijfeld, maar laten we even reeel zijn, er zijn gewoon genoeg banen waar je niet binnen komt zonder WO.

Als ik er een paar neem, dan kun je nog zo'n handige MBO3-klusser zijn, maar je gaat daar gewoon niet op gesprek komen. Ik heb even 5 minuten naar div vacatures gezocht:

Dus wmb kun je dan met 10 jaar handige script-en-computer-in-elkaar-knutsel harrie aankomen maar ga je gewoon niet op gesprek komen. Laat staan dat je een WO high potential klopt. Let op: er staat niet 'werk en denkniveau', maar diploma.

Afgezien van pwc en McKinsey zou je bij de overige waarschijnlijk wel kunnen binnenkomen als je de juiste contacten hebt. Je zal wel flink moeten zweten (of juist niet) om je te bewijzen. :P

Ik zit ook op een WO-functie. Normaalgesproken wordt er gevraagd naar een diploma, maar ik heb mezelf toch naar binnen weten te werken. En dat terwijl ik mijn VWO niet eens heb afgemaakt en hooguit een hbo propedeuse heb. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik denk ook niet dat je bij het NFI er heel ver mee komt. Wat ik aan wil tonen, en je zelf ook bevestigt, is dat het bij sommige organisaties wel gewoon een hard requirement is. En dat is functieafhankelijk en werkervaringonafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op maandag 04 januari 2016 @ 22:24:

Yes, very nice. Maar die functies boeien me ook helemaal niet ;) Ik ben veel liever zo'n "script-en-computer-in-elkaar-knutsel" figuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanvr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-09 21:30
3DDude schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:48:
Papiertjes ach het ligt aan het totaal plaatje.

Ik ken iemand die MBO 2,3,4 en daarna HBO heeft gedaan (en afgerond).
Kijk ik op zijn linkedin profiel - Afstudeerstage Hogschool zelf; duur 9 maanden.

Dan gaan bij mij al lampjes branden;
1. Waarom bij de hogeschool zelf?
2. Waarom 9 maanden? (Een afstudeerstage duurt normaal 5 maanden).

Dan denk ik: Bij de hogeschool zelf, omdat hij niks kon vinden en hij heeft uiteindelijk een genade 6je gehad zodat ze van hem af zijn. (en de school krijgt bedrag X per student als die de opleiding succesvol haalt).

Het is aan iemand die het CV leest om daar doorheen te prikken.

Hetzelfde geldt voor certificeringen, ken iemand met zijn MCSA, die kwam bij mij vragen hoe die een RDP sessie moest openen. Tsjah.
Dat gaat een beetje kort door de bocht. Zonder achtergrondinformatie valt hier weinig over te zeggen.

Om maar iets te noemen :
Ik heb zelf MBO 3, MBO 4, HBO AD (cum laude) afgerond, en begin februari met afstuderen van mijn Bachelor (7,5) opleiding, wat gevolgd wordt door een master in juni.

Uitlopen kan natuurlijk altijd. Stel dat iemand vanwege persoonlijke omstandigheden langer over zijn studie doet. Bijvoorbeeld bij overlijden, ziekte, of op dat moment een verminderde motivatie..

Ik ben zelf de afgelopen 3,5 jaar deeltijdstudent geweest en ik kan je mededelen dat de situatie voor de een ander is dan voor de ander. Iemand die zojuist een kindje heeft gekregen, 40 uur werkt én daarnaast nog 20 uur aan school werkt is in mijn ogen een held. En als die persoon vanwege dat soort situaties iets langer over zijn studie doet.. het zij zo.

En overigens, op het moment dat ik een hele leuke opdracht bij mijn school uit kan voeren dan ga ik daarvoor.

Probeer eens in de huid van een ander te kruipen, je kan namelijk niet iedereen over één kam scheren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doorgaans wordt hier gereageerd door mensen met een redelijk opleidingsniveau en gemiddelde tot bovengemiddelde intelligentie.

Als ik mijzelf reken dan ben ik MBO gecertificeerd en gediplomeerd. Daarna heb ik in de avond-uren en naast mijn baan diverse opleidingen gedaan waardoor ik nu een aantoonbaar HBO niveau heb.

Echter heb ik een technische opleiding en ben ik momenteel commeriëel leidinggevend en uitvoerend bezig. Met mijn MBO-diploma en certificeringen heb ik wel mijn niveau aangetoond maar niet mijn vaardigheden op dit gebied.

Gelukkig heeft mijn werkgever het vertrouwen in MIJ uitgesproken waardoor ik kan uitblinken in DAT waar ik goed in ben.

Voor mij heeft dit geresulteerd in een baan waarin ik de verantwoordelijkheid heb voor 9 mensen. Ik ben instaat om deze 9 mensen in te zetten om gezamenlijk onze doelen voor het bedrijf te halen. Met mijn kennis alleen had ik dat niet gered, maar met het verbinden van elkaar zijn we tot grootse prestaties in staat.

Daarnaast hebben wij respect voor elkaar ongeacht onze afkomst. Ik stuur 3 WO-ers aan op het gebied van werktuigbouwkunde. Ik kan prima beoordelen of zij hun werk goed uitvoeren, maar ik kan zelf dat werk niet!

Ook heb ik iemand met een WAJONG uitkering lopen, die presteert bovengemiddeld goed op inzet, maar moet intensiever gestuurd worden om goed mee te kunnen draaien. Deze persoon heeft onlangs na 60 autorij lessen zijn rijbewijs gehaald en dat is een enorme prestatie voor hem. Hij wordt gewaardeerd om wie hij is en wat hij doet. Niet omdat hij HBO of WO heeft. Dat zou er nooit inzitten.

Ik erger me aan het feit dat er mensen zijn zoals Boudewijn die minderwaardig doen over MBO.

Mooi dat hij goed is in IT, wellicht heb ik hem nog eens nodig, Net zo goed als hij mij of mijn collega's voor andere zaken misschien nodig heeft. Een timmerman of automonteur is vaak ook MBO geschoold. Als mijn auto kapot is of mijn woning heeft onderhoud nodig dan heb ik deze mensen met hun vaardigheden daarvoor nodig. Als ze hiervoor 45 euro per uur rekenen en ze leveren vakwerk dan betaal ik dat graag.

Daarom vind ik de persoon die 3000 euro wil verdienen met MBO-3 een held. Als hij het voor elkaar krijgt dan mag hij trots zijn op zichzelf. Mij lijkt het niet onmogelijk. Ambitieus is het wellicht wel en het zal niet het makkelijkste pad zijn om dit voor elkaar te krijgen. 2600 euro zou misschien realistischer zijn.

Mensen op het eerste gezicht veroordelen is de makkelijkste weg, Mensen waarderen om de keuzes die ze maken en de persoon die ze zijn of willen worden daar heb ik meer waardering voor.

Genoeg erover wat mij betreft, ik heb mijn punt gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Volgens mij doet Boudewijn niet minderwaardig, maar hij is reëel .
Uiteraard zijn er altijd uitzonderingen, (ik ben er zelf 1) maar dat neemt niet weg dat het gros met een MBO papiertje op zak niet de hoogste salaris regionen aan zal kunnen spreken, of bepaalde functies zal kunnen bekleden.
Dat is volgens mij ook een feit. (uitzonderingen daar gelaten)
ICT is wel een branche waarin de eisen niet altijd snoeihard zijn, een chirurg kan je inderdaad echt niet worden met alleen MBO3 op zak. Dit terwijl ik genoeg Consultants/Teamleiders/Managers tegenkom in de ICT die geen HBO/WO op zak hebben.

Ik heb zelf een MBO3 op zak en ben daarna gaan werken, ik kon geen schoolbank meer luchten of zien.
De afgelopen 10 jaar heb ik wel heel wat waardevolle certificaten behaald binnen oa mijn vakgebied en in combinatie met mijn ervaring zorgt dat er voor dat ik ook op functies werkzaam ben die in principe boven mijn opleidingsniveau liggen.
Ook over mijn salaris heb ik absoluut geen klagen :)

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 05-01-2016 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:20
Het ligt er ook heel erg aan wat je vakgebied is. Afgerond heb ik alleen Mavo, wel nog op mijn 25e een jaar avond hbo gedaan, maar niet afgemaakt. Ik leerde er niets nieuws en 70% van de tijd besteden aan project managment was mij iets te gortig. Uiteindelijk is mijn salaris nu beduidend hoger dan van vrienden die wel hbo/wo afgerond hebben. Maar ja, als je als programmeur flink wat ervaring op je naam hebt en je hebt bewezen, maakt zo'n opleiding uiteindelijk niet heel veel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08
Modbreak:Genoeg offtopic geneuzel nu. De eerstvolgende reacties zijn ingevulde lijstjes en niets anders dan ingevulde lijstjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 09:31

bord4kop

maximaal 100KB!

Sinds +/- 2 jaar dit.

Leeftijd: 44
Opleiding(en): HAVO, HBO niet relevant
Certificaten: MCDST, MCSA, MCSE, MCTS, MCITP-SA MCITP-EA, ITIL, VCP 5.1, 5.5
Werkervaring: 18+
Werkgever: Groothandel
Huidige functie: ICT manager (6 FTE)
Vakantiedagen: 25 +3
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: ja, Lenovo 'omklap' geval met touchscreen, i7 en ssd (mooi ding :) )
GSM: ja, samsung S3 (S6 zou ook mogen, maar prima zo)
Leaseauto: nee, reiskostenvergoeding
Werkweek: 40
Pensioenregeling: ja, 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ..
Land: NL
Regio: Midden
Reistijd: 60 minuten met auto
Maand salaris (bruto): 4100

Geen uitzonderlijk salaris, zeker gezien mijn werkzaamheden, verantwoordelijkheid en hoeveelheid tijd die het me kost. Maar wellicht aardig om te vergelijken..

[ Voor 4% gewijzigd door bord4kop op 05-01-2016 09:45 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xchrisnl
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-05-2021
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO NV4 ICT Beheerder
Certificaten: CCNA Exploration: LAN Switching and Wireless, ITIL Foundation, 70-685, 8januari examen 70-685.
Werkervaring: 1.5
Werkgever: Detachering
CCNA Exploration: LAN Switching and Wireless: Servicedesk 1e 2e lijns.
Functie: Servicedesk 1e 2e lijns
Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: 26 (3 verplichte)
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40uur (wanneer geen werk, wel doorbetaald)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding verschilt qua afstand, Examen 100% vergoed, Boeken benodigd voor examen volledig vergoed(thuis studie).
Regio: Oost-Nederland
Reistijd**: 30-90minuut

Maandsalaris (bruto): 1600euro als ik 8januari 70-685 haal 75euro bruto erbij dan 1675euro

Is dit marktcomfort? Naar verwachting/planning einde van dit jaar mcsa 2012 er ook bij. En ligt het aan mij of liggen de lonen in de randstad stukken hoger.

[ Voor 26% gewijzigd door xchrisnl op 05-01-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-09 10:53
xchrisnl schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:06:
Certificaten: CCNA Exploration: LAN Switching and Wireless, ITIL Foundation, 70-685, 8januari examen 70-685.
[b]Werkgever: Detachering

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding verschilt qua afstand, Examen 100% vergoed, Boeken benodigd voor examen volledig vergoed(thuis studie).

Maandsalaris (bruto): 1600euro als ik 8januari 70-685 haal 75euro bruto erbij dan 1675euro

Is dit marktcomfort? Naar verwachting/planning einde van dit jaar mcsa 2012 er ook bij. En ligt het aan mij of liggen de lonen in de randstad stukken hoger.
Zoals je vaker ziet in dit topic ligt het salaris voor een startende MBO4 geschoolde IT'er bij een dozenschuiver (Brunel, PEAK, Inwork etc.) als detacheerder zo rond de 1500 tot 1700 euro inderdaad. Alleen krijg je bij sommige detacheerders dan nog wel een Aygo'tje :+

Weet niet precies wat je doet want je functie staat er niet bij? Servicedesk als ik het goed begrijp? Dan is het een te verwachten salaris inderdaad.

[ Voor 13% gewijzigd door Hoteldebotel op 05-01-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xchrisnl
Hoteldebotel schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:20:
[...]

Zoals je vaker ziet in dit topic ligt het salaris voor een startende MBO4 geschoolde IT'er bij een dozenschuiver (Brunel, PEAK, Inwork etc.) als detacheerder zo rond de 1500 tot 1700 euro inderdaad. Alleen krijg je bij sommige detacheerders dan nog wel een Aygo'tje :+

Weet niet precies wat je doet want je functie staat er niet bij? Servicedesk als ik het goed begrijp? Dan is het een te verwachten salaris inderdaad.
Klopt Servicedesk 1e 2e lijns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xchrisnl schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:06:
Werkgever: Detachering
Functie: Servicedesk 1e 2e lijns

InWork / Peak / Qiss? Staan om de lagere salarissen bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xchrisnl
Betreft een wat grotere internationaal detachering bureau. Ik laat de naam even voor wat het is.

[ Voor 76% gewijzigd door xchrisnl op 05-01-2016 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip geen offtopic vragen dumpen in een topic als deze dumpen*

[ Voor 107% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2016 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
*knip niet antwoorden op offtopic vragen*

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:16
Huidig;
Members only:

Aanbod;
Members only:

Minderwerken voor het zelfde salaris (wil graag meer bij de vrouw zijn :)), meer vakantie uren en korting op producten die ze aanbieden. Daarnaast ben ik het huidige bedrijf wel een beetje 'beu' qua management, omgaan met personeel etc.

Mijn enigste punt is dat ze een jaar contract aanbieden, waar ik nu een contract voor onbepaalde tijd heb. Ik wil binnenkort graag ons huidige appartement verkopen en een ander huis kopen. Je hoort nog wel eens dat dit invloed kan hebben, ook al heb je soms een intentieverklaring van de werkgever.

Maar we zijn nog in de onderhandeling fase, dus ga ik het wel proberen om een contract voor onbepaalde tijd eruit te slepen. Mocht dat niet lukken, dan probeer ik het salaris 'ter compensatie' wat om hoog te krikken :+ .

Als iemand anders nog een goed idee heeft, dan hoor ik dit graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
*knip* niet inhoudelijke toevoegingen / persoonlijke meningen zijn ook offtopic

[ Voor 83% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip offtopic*

[ Voor 104% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2016 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
*knip offtopic doorgaan over contractonderhandelingen*

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06 15:11
Ik ben bijna afgestudeerd en heb het volgende aanbod geaccepteerd:

Members only:

Is dit een beetje marktconform voor mijn situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 27-09 17:31
*knip offtopic*

[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:10
*knip* carrierevragen stel je in een eigen topic, maar zeker niet in dit topic

[ Voor 96% gewijzigd door Rukapul op 05-01-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

amahusu schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:03:
Members only:
Members only: update

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Laatst online: 15:02
Eerste aanbod ontvangen:
martinusz schreef op woensdag 16 december 2015 @ 22:27:
Members only:

Aanbod:
Members only:
Verschillen met huidig dienstverband is reistijd, minimaal een factor 6 minder in de auto zitten. Het is een 40u dienstverband, dus geen 36 meer (al werk ik eigenlijk altijd meer dan 36 uur, dus beetje dief van eigen portomonnee op dit moment), wel flexibel in werktijden en werkplek (thuis of kantoor).

Qua salaris op basis van 40 uur scheelt het dus niet heel veel. Vakantiedagen scheelt op basis van 40 uur, 2 extra vakantiedagen.

Wat ik natuurlijk inlever is een auto, hier twijfel ik nog heel erg aan, aan de ene kant vind ik de reistijd heel zwaar meetellen dat dat minder wordt, maar ik heb echt een auto nodig, dus deze moet toch aangeschaft worden, en dat wordt nu niet helemaal gecompenseerd.

Ik denk dat ik een tegenvoorstel ga doen van 200,- bruto meer per maand.

Wat vinden jullie?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
*knip onderhandelingstaktieken voor arbeidsvoorwaarden is ook offtopic*

[ Voor 90% gewijzigd door Rukapul op 06-01-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aconitum
  • Laatst online: 10-11-2024
*knip offtopic*

[ Voor 97% gewijzigd door Rukapul op 06-01-2016 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
*knip offtopic + ban*

[ Voor 98% gewijzigd door Rukapul op 06-01-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quinz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 14:25

Quinz

Tsja...

*knip offtopic hypotheekgeneuzel*

[ Voor 93% gewijzigd door Rukapul op 06-01-2016 09:28 ]

There comes the monkey out of the sleeve...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
*knip offtopic + ban*

[ Voor 98% gewijzigd door Rukapul op 06-01-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
*knip offtopic + ban*

[ Voor 97% gewijzigd door Rukapul op 06-01-2016 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:02
We zijn weer een jaartje verder en weer tevreden al zeg ik het zelf :)

Members only:

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-09 14:24

Rub3s

+3 , omdat het kan

[ Voor 4% gewijzigd door Rub3s op 12-01-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:49
Brutes schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:50:
Ik ben bijna afgestudeerd en heb het volgende aanbod geaccepteerd:

Members only:

Is dit een beetje marktconform voor mijn situatie?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
geenstijl schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:49:
Update:
Leeftijd: 3032
Opleiding(en): HBO - Informatica
Certificaten: MCTS SharePoint
Werkervaring: 6
Werkgever: Overheid
Huidige functie: SharePoint-architect/ontwikkelaar

Vakantiedagen: 22 + 13 ADV
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: laptop, ipad
GSM: blackberry
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur (38 uur contract, vandaar 13 ADV-dagen)
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 2 dagen thuiswerken, 1 dag op locatie dichtbij, helft reistijd = werktijd 2 dagen thuiswerken, openbaar vervoer volledig vergoed, cursussen volledig vergoed,
Regio: Utrecht
Reistijd: 1,5 uur (enkele reis, deur-tot deur via OV)
Maand salaris (bruto): € 3929 € 4433
Na twee jaar wel weer tijd voor een update:
Leeftijd:34
Opleiding(en): HBO - Informatica
Certificaten: wat MS-certificaten (SharePoint, HTML etc.), Scrum Master
Werkervaring: 8
Werkgever: Overheid
Huidige functie: SharePoint-architect/developer

Vakantiedagen: 22 + 13 (ivm 40 uur werken, 38 uur betaald)
Laptop: laptop, ipad
GSM: windows phone
Werkweek: 40 uur (38 uitbetaald, 2 uur verlofuren opbouw)
Pensioenregeling: ABP (30% werknemer, 70% werkgever)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 2 dagen thuiswerken, € 55 netto reiskosten, cursussen/examens vergoed
Regio: Utrecht
Reistijd: 1 uur enkele reis auto

Maand salaris (bruto): € 4.860

Op zich zit ik nu wel aardig op de top van mijn salaris binnen mijn huidige schaal/functie (nu 4 jaar dezelfde werkgever). Af en toe kijk ik rustig om mijn heen (niet voor verbetering salaris, maar voor minder reistijd en/of andere werkuitdaging), maar ik heb het nog wel steeds goed naar mijn zin.
Dit jaar wordt wel belangrijk om te weten of er nog uitdagende opdrachten komen op het werk of dat ik de uitdaging ergens anders moet gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
martinusz schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 22:07:
Ik denk dat ik een tegenvoorstel ga doen van 200,- bruto meer per maand.

Wat vinden jullie?
Reken alsjeblieft ook het wegvallen van die leaseauto mee. Dat is nogal een groot verschil. Die octavia zou ik rekenen als minimaal 500E bruto per maand; dit ben je minstens kwijt voor een vergelijkbare auto en brandstof.

Ik snap dat je graag dichter bij wil werken (3 uur per dag is echt veel) maar je gaat er wel flink op achteruit.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-09 19:50
Geen ICTer maar wel een Tweaker:

Members only:

Per wet heeft de belgische regering loonsverhoging stop gezet vanaf 2013. Het begint weer op gang te komen dus ik ga proberen de gelede schade in te halen. Wish me luck! :)

Groetjes

[ Voor 0% gewijzigd door Awesomo4k op 07-01-2016 10:06 . Reden: Members only ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoxorr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 16:42
Inmiddels bijna 2 jaar verder, oude situatie:
Members only: oud

Huidige situatie: In dienst getreden bij de klant, iets andere richting op gegaan :)
Members only: nieuw

Redelijk marktconform zou ik zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaish
  • Laatst online: 13-08 13:31
Na de stap te hebben genomen om mij te richten op wat ik al doe, heb ik een aantal certificaten behaald de afgelopen tijd. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging/werkgever en heb een aanbieding gekregen. Is dit een redelijke aanbieding, of sta ik sterk om te onderhandelen?

Members only:

Waar een scheidingsteken bij staat is de wijziging bij de nieuwe werkgever. Waar geen scheidingsteken staat, verandert niet.

Bij voorbaat _/-\o_

I'm empty inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaish schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 12:12:
Na de stap te hebben genomen om mij te richten op wat ik al doe, heb ik een aantal certificaten behaald de afgelopen tijd. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe uitdaging/werkgever en heb een aanbieding gekregen. Is dit een redelijke aanbieding, of sta ik sterk om te onderhandelen?

Members only:

Waar een scheidingsteken bij staat is de wijziging bij de nieuwe werkgever. Waar geen scheidingsteken staat, verandert niet.

Bij voorbaat _/-\o_
Geen afgeronde MBO, HBO of WO opleiding werkt natuurlijk niet in je voordeel. Daarom denk ik dat je met dit aanbod het absoluut niet slecht getroffen hebt. Sta je ervoor open om de komende jaren te werken aan een CCIE certificering? De basiscertificeringen daarvoor heb je al en als je met deze nieuwe functie de juiste werkervaring op kunt doen, moet dat haalbaar zijn. Dan kun je de echte grote stappen maken.

Verder staat het je natuurlijk altijd vrij om te onderhandelen ;) Misschien zit er nog wel wat rek in het salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:23:
[...]

Reken alsjeblieft ook het wegvallen van die leaseauto mee. Dat is nogal een groot verschil. Die octavia zou ik rekenen als minimaal 500E bruto per maand; dit ben je minstens kwijt voor een vergelijkbare auto en brandstof.

Ik snap dat je graag dichter bij wil werken (3 uur per dag is echt veel) maar je gaat er wel flink op achteruit.
*offtopic lease meuk over type auto. Alleen financiele waardering (secundaire) arbeidsvoorwaarden is relevant!*

[ Voor 46% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 09:27

iLikeNoobies

With Big Boobies

Members only:

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 08:47:
Waarom zou hij een vergelijkbare auto moeten rijden?
Dat zeg ik niet. Hij moet in welke auto hij dan ook wil gaan rijden. Maar er hangt gewoon een prijskaartje aan secundaire arbeidsvoorwaarden. In mijn geval is mijn leasebudget ook gewoon het bedrag dat ik bruto kan krijgen als ik geen leaseauto wil. Als ik dus naar een andere werkgever ga die geen dergelijk budget heeft ga ik er dus z'n 900E op achteruit als ik daar voor hetzelfde salaris ga werken. Zo zijn er meer voorwaarden: mijn werkgever betaalt 66% van m'n pensioeninleg en regelt een arbeidsongeschikheidsverzekering. Dat is ook gewoon allemaal geld waard. Heck; een fitnessabonnement van 50E per maand is geld waard.

Ik vind dus dat hij er nogal dik op achteruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaish
  • Laatst online: 13-08 13:31
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:43:
[...]

Geen afgeronde MBO, HBO of WO opleiding werkt natuurlijk niet in je voordeel. Daarom denk ik dat je met dit aanbod het absoluut niet slecht getroffen hebt. Sta je ervoor open om de komende jaren te werken aan een CCIE certificering? De basiscertificeringen daarvoor heb je al en als je met deze nieuwe functie de juiste werkervaring op kunt doen, moet dat haalbaar zijn. Dan kun je de echte grote stappen maken.

Verder staat het je natuurlijk altijd vrij om te onderhandelen ;) Misschien zit er nog wel wat rek in het salaris.
Bedankt voor de input. Dit jaar wil ik aan de Security en CCIE, afhankelijk van wat er allemaal mogelijk is met de werkgever. Zonder al teveel op de zaken vooruit te lopen, moet er ook nog een WO bedrijfskunde gedaan worden. Anyway, veel plannen. Nu stap voor stap alles doen. Ik zal updaten hoe/wat/waar/wanneer!

I'm empty inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Members only:

Afgelopen jaar heb ik een sterke ontwikkeling doorgemaakt in de internationale markt. Ca 1/3 van mijn werkvoorraad betreft zaken in het buitenland of opdrachten van internationale klanten (met schade in Nederland). Diverse inspecties in het buitenland gedaan (Scandinavie, Zuid Europa, Noord-West Europa), alsmede verschillende besprekingen buiten Nederland verricht. Veel contact met internationale klanten, met name in UK en US. De verhoging van de structurele beloning (het maandsalaris) ziet bij ons alleen op je eigen ontwikkeling en hoe je in het bedrijf staat. Uren en omzet worden beloond middels de bonus. Die wordt voor dit jaar dus significant hoger verwacht dan afgelopen jaar, omdat ik ca een ton boven budget gedraaid heb.

En eind dit jaar een nieuwe auto uitzoeken, levering begin 2017 (yes, één bijtellingspercentage is maar relevant!), een A4 of A5 is voor de baas geen probleem, zo geeft hij aan.

[ Voor 6% gewijzigd door AllSeeyinEye op 08-01-2016 16:14 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 23:51
Hier nog een tweaker die niet in de IT werkt.

Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO CE + post hbo
Certificaten: Hele berg projectmanagement, consultancy en kennis gerelateerd.
Werkervaring: 9 jaar
Werkgever: Zorgsector
Huidige functie: Strategisch Marketeer

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand 8,33%
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36 uur, in de praktijk, 36 uur. _/-\o_
Pensioenregeling: Zorg & Welzijn
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve zorgverzekering, betaalde master opleiding
Regio: Oost NL.
Reistijd: 14 minuten

Maand salaris (bruto): €4131 , 40 uur: € 4590

Gezien mijn studierichting ben ik zeer tevreden. Ik de financiële sector zou ik wat meer verdienen (vooral auto + meer betaald pensioen) maar ik heb niet echt iets te klagen met max 14min reistijd en veel vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 13:37
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

*offtopic lease meuk*

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2016 11:53 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:25

FreakNL

Well do ya punk?

*offtopic lease meuk*

[ Voor 110% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 13:37
*offtopic lease meuk*

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:42

hneel

denkt er het zijne van

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 27-09 23:09
*knip offtopic carrierestrategie*

[ Voor 85% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

*knip offtopic carrierestrategie*

[ Voor 89% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 27-09 23:09
*knip offtopic carrierestrategie slowtalk*

[ Voor 82% gewijzigd door Rukapul op 09-01-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:42

hneel

denkt er het zijne van

Avalaxy schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:29:
Maar hoe relevant is dat nu nog dan? Je kunt bij een baanwissel toch gewoon (flink) hoger inzetten?
Ik wil vooral weten in hoeverre het marktconform is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

hneel schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 11:27:
[...]

Ik wil vooral weten in hoeverre het marktconform is.
€4.6k op basis van 40 uur klinkt niet laag. 't is geen topsalaris, maar aardig marktconform, dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-01-2024
Kleine Update:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-09 15:44
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:37:
Members only:

Afgelopen jaar heb ik een sterke ontwikkeling doorgemaakt in de internationale markt. Ca 1/3 van mijn werkvoorraad betreft zaken in het buitenland of opdrachten van internationale klanten (met schade in Nederland). Diverse inspecties in het buitenland gedaan (Scandinavie, Zuid Europa, Noord-West Europa), alsmede verschillende besprekingen buiten Nederland verricht. Veel contact met internationale klanten, met name in UK en US. De verhoging van de structurele beloning (het maandsalaris) ziet bij ons alleen op je eigen ontwikkeling en hoe je in het bedrijf staat. Uren en omzet worden beloond middels de bonus. Die wordt voor dit jaar dus significant hoger verwacht dan afgelopen jaar, omdat ik ca een ton boven budget gedraaid heb.

En eind dit jaar een nieuwe auto uitzoeken, levering begin 2017 (yes, één bijtellingspercentage is maar relevant!), een A4 of A5 is voor de baas geen probleem, zo geeft hij aan.
Je verwerkt in je jaarsalaris al standaard je eventuele verhoogde bonus van 2016 mee? Ik zie zelf een bonus niet als iets structureels (ook al kan dat in de praktijk wel zijn, telt in de meeste gevallen ook niet mee bij bijvoorbeeld een hypotheekaanvraag). Ik tel daarom mijn bonus ook nooit mee en zie het als een leuk extraatje (ook al is het gemiddeld tussen de 1,5 maandsalaris).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

thafusion schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:24:
[...]

Je verwerkt in je jaarsalaris al standaard je eventuele verhoogde bonus van 2016 mee? Ik zie zelf een bonus niet als iets structureels (ook al kan dat in de praktijk wel zijn, telt in de meeste gevallen ook niet mee bij bijvoorbeeld een hypotheekaanvraag). Ik tel daarom mijn bonus ook nooit mee en zie het als een leuk extraatje (ook al is het gemiddeld tussen de 1,5 maandsalaris).
Ik heb dat inderdaad gedaan, om de simpele reden dat die dus al aangekondigd is. Alleen de precieze hoogte nog niet, waarbij ik er vanuit mag gaan dat die tussen 5 en 10k zal liggen. Ik ben van 7k uitgegaan in mijn inschatting.

En ik besef dat een bonus niet gegarandeerd is, noch structureel. Echter kan ik de afgelopen 9 jaar terugkijken op ieder jaar een aanzienlijke bonus en omdat ik inzicht en tot zekere hoogte inzage heb in de cijfers van het bedrijf kan ik aardig inschatten of er winst gemaakt wordt of niet, dus of er weer bonussen te vergeven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
Kijk al een tijdje mee, eindelijk kan ik beginnen in de IT!

Oud t/m 2015:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO 4 Handel
Certificaten: Paar verkoop/insurance certificaten
Werkervaring:9 jaar
Werkgever: Electronica retailer
Huidige functie: Filiaalmanager
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: bonus bij filiaaltargets, afhankelijk van target
Laptop: nee
GSM: nee
Werkweek: 36
Pensioenregeling: ja, standaard detailhandel
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: niks bijzonders
Reistijd: 10-20 min, afhankelijk van verkeerd

Maand salaris (bruto): 1385 :'(

Nieuw 2016 :
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO 4 Handel
Certificaten: geen relevante, bezig met ITIL en CCNA
Werkervaring: geen relevante (9 jaar shop ervaring)
Werkgever: Scheepvaart
Huidige functie: Applicatiebeheerder I.O. / Aankomend ICT Manager
Vakantiedagen:25
Laptop:bij goede ontwikkeling in overleg i.c.m. thuis werken
GSM: ja, naar keuze en volledig vergoed.
Werkweek: 40-50 uur
Pensioenregeling: ja, even geen specificaties bij de hand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: HBO en IT cursussen volledig vergoed.
Reistijd: 30-45 min afhankelijk van verkeer

Maand salaris (bruto): 2000 start, bij goed presteren verhoging overlegbaar.

HEEL erg blij!! :) _/-\o_

[ Voor 201% gewijzigd door CrawlFish op 12-01-2016 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig jaar
Members only:
Nu:
Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2016 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:39
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2016 @ 21:44:
Nu:
Members only:
20 vakantiedagen.... Dan mag je 4000 krijgen maar dat is wel heel erg weinig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
AllSeeyinEye schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:09:
Ik heb dat inderdaad gedaan, om de simpele reden dat die dus al aangekondigd is. Alleen de precieze hoogte nog niet, waarbij ik er vanuit mag gaan dat die tussen 5 en 10k zal liggen. Ik ben van 7k uitgegaan in mijn inschatting.

En ik besef dat een bonus niet gegarandeerd is, noch structureel. Echter kan ik de afgelopen 9 jaar terugkijken op ieder jaar een aanzienlijke bonus en omdat ik inzicht en tot zekere hoogte inzage heb in de cijfers van het bedrijf kan ik aardig inschatten of er winst gemaakt wordt of niet, dus of er weer bonussen te vergeven zijn.
Toch handiger het er even apart bij de zetten. Je kunt die bonus nl. ook niet meenemen in je jaarsalaris voor een hypotheek bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Hydra schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:35:
Toch handiger het er even apart bij de zetten. Je kunt die bonus nl. ook niet meenemen in je jaarsalaris voor een hypotheek bijvoorbeeld.
Volgens mij als je drie jaar op rij een bonus krijgt wordt het als structureel gezien en mag je het middelen oid en bij je inkomen optellen voor een hypotheek (mijn bonus is een vol extra jaarsalaris op het moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Variabel inkomen (bonus, overwerk, ect) wat drie jaar aantoonbaar structureel is kan gewoon worden meegenomen in de berekening.

Al ben ik zelf geen voorstander van maximaal financieren...

Edit: Zoijar was me al voor.

[ Voor 10% gewijzigd door Deveon op 12-01-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

sinasappel schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:34:
[...]

20 vakantiedagen.... Dan mag je 4000 krijgen maar dat is wel heel erg weinig...
Mja, gewoon wettelijke minimum aantal. Bij ons hebben we exact dezelfde regeling met een employee benefits budget waar je vakantiedagen van kán kopen. Dus niet zo heel vreemd. En met 10% van je jaarsalaris, kan je heus wel 5 dagen van kopen :+ .
En deze regeling is in het leven geroepen vanwege aangepaste fiscale wetgeving, als ik me niet vergis.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hydra schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:35:
[...]

Het is hier niet een staatje wat je bij de bank inlevert voor een hypotheek aanvraag, het is een overzicht van wat de Tweaker (al dan niet ICT gerelateerd) aan arbeidsvoorwaarden en inkomen geniet. In mijn geval is de bonus inmiddels toch wel structureel te noemen (van de 9 jaar heb ik m 8 jaar op rij gehad, mijn eerste jaar was geen volledig jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:20
Otherside schreef op maandag 11 januari 2016 @ 13:08:
Kleine Update:

Members only:
Ik denk dat je daar gelijk in hebt, volgens mij zijn salarissen binnen jouw kwalificaties toch beduidend hoger.
Pagina: 1 ... 7 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.