Precies weet ik het ook niet, maar ik ken wel mensen in Dubai die ruim boven het hier genoemde bedrag zitten. En dat zijn echt geen Nyenrode MBA figuren. Ook geen 100% specalisten. Ik rij in elk geval geen 4 Porsche 911 Turbo's op drie verschillende kentekens uit bouwjaar 2015Dennis van der Stelt schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:16:
[...]
Wordt er €5000 gebruikt tbv persoonlijke beveiliging ofzo? Hoe goed je ook bent, dit verdien je nooit in loondienst, tenzij je een hogere management functie hebt ofzo. Wat is de redenatie achter dit bedrag?
EMEA betekent zeker niet per definitie standplaats Dubai...
Geef mij maar een Warsteiner.
Nee, maar de toeslagen voor Middle East zijn per definitie hoog. Voor iedereen. Een 'simpele timmerman' die daar te werk gaat strijkt ook tussen de 5 en 10k per maand op, exclusief huisvestingskosten.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Klopt ik zoek inderdaad wat compensatie voor de auto, hoef niet soortgelijk te kunnen rijden, maar moet toch mobiel zijn.Dennis van der Stelt schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:20:
[...]
Die auto moet wel enigzins gecompenseerd worden. Maar verder is dit toch een heel mooi bedrag? Die reistijd is voor mij echt belangrijk. Zo belangrijk, dat ik vanaf januari 100% thuis werk
Ik verwacht volgende week het bod, ben benieuwd of het eerder 3700 zal zijn of meer richting de 4000, over de 4000 verwacht ik niet, maar zeg nooit nooit
Reistijd is mij steeds meer gaan tegenstaan zeker nu ik een gezin heb. Het is nutteloze tijd verdoen waar je niks voor terug krijgt en waar je zoveel leukere dingen voor kunt doen. En dan nog fysiek is het ook niet best om 8 uur veel zittend te werken en dan ook nog 3 uur in een auto. De lol gaat er wel vanaf
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik ben nog eens het gesprek aan gegaan en laten merken dat ik het aanbod niet aantrekkelijk vond.MrAngry schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:34:
[...]
Als je 4 jaar werkervaring hebt in deze functie is het vreemd om je in trede 0 te laten starten. Je gaat normaalgesproken elk jaar een trede omhoog, ik zou hier inzetten op trede 4 dus (20xx euro). Kan je het FWG profiel van je functie eens hier posten? Het dichtste bij wat ik kan vinden in onze FWG lijst is supportmedewerker en die zit in 45. Ik werk bij een organisatie die sterk gelieerd is aan de zorg en de zorg cao grotendeels overneemt.
Weet je zeker dat de periode 4 weken is? Je hebt precies het salaris wat bij ons per maand wordt betaald in die schaal en trede.
Nu heb ik een nieuw voorstel gekregen voor trede 4 (2050Euro) gekregen.
internetinfo schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:24:
Dief van eigen portemonnee? Maybe, maar ik ben tot nu toe erg tevreden of het totaalplaatje en mag gemiddeld gezien volgens mij niet klagen.
offtopic:
Een werkgever die het begrepen heeft denk ik. Het verloop aan personeel zal ws ook erg laag zijn.
Tijd die een werkgever moet investering in sollicaties / gesprekken / selectieprocedures / inwerken / inproductiviteit door onbekenheid zijn enorme kostenposten. Zegmaar de totale overhead aan het aannemen van een nieuwe medewerker,
Een medewerker tevreden houden en degelijk belonen klinkt dan helemaal niet zo gek meer.
Hier worden ook degelijke beloningen gegeven bij tevredenheid. En de doorloop is praktisch nul.
Een werkgever die het begrepen heeft denk ik. Het verloop aan personeel zal ws ook erg laag zijn.
Tijd die een werkgever moet investering in sollicaties / gesprekken / selectieprocedures / inwerken / inproductiviteit door onbekenheid zijn enorme kostenposten. Zegmaar de totale overhead aan het aannemen van een nieuwe medewerker,
Een medewerker tevreden houden en degelijk belonen klinkt dan helemaal niet zo gek meer.
Hier worden ook degelijke beloningen gegeven bij tevredenheid. En de doorloop is praktisch nul.
Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler
Netjes! Toch even >5k bruto op jaarbasis! Mijn standaard consultancy fee is 10% ;-)Willem30 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:51:
[...]
Ik ben nog eens het gesprek aan gegaan en laten merken dat ik het aanbod niet aantrekkelijk vond.
Nu heb ik een nieuw voorstel gekregen voor trede 4 (2050Euro) gekregen.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Tja MBO is leuk maar het is maar een papiertje wat ik 15 jaar geleden gehaald heb, daarna ben ik gaan werken in de detachering en heb gewoon veel ervaringKnakker schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:40:
[...]
Je snapt zelf neem ik aan dat dit geen 'normale' bedragen zijn voor 'normale mensen' met een MBO opleiding?
Dit soort salarissen is voorbehouden aan mensen die zeer tot uitzonderlijk goed zijn, helemaal in het cohort met een MBO opleiding...
Dit salaris is vrij "normaal" in de wereld van de startups en zeker voor een leidinggevende functie op EMEA niveau. Standplaats is gewoon "zuhause" maar zal me regelmatig moeten melden op het kantoor in de UK en zal natuurlijk de Solutions Engineers regelmatig bezoeken.
Ik besef heel goed dat ik gewoon veel geluk heb gehad en wellicht precies op het juiste moment bepaalde carriere keuzes heb gemaakt. In loondienst bij een "gewone" nationale speler is een salaris zoals dit vrijwel onmogelijk (zeker voor een soortgelijke functie).
Staar je vooral niet blind op het MBO "papiertje" .. voor mij is ieder papiertje gelijk of het nou MBO/HBO/Uni is.
Het was niet mijn LinkedIn profiel iigVerwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:00:
[...]
Dat lijkt verdacht veel op het LinkedIn profiel van een connectie die ik nu voor me zie
Dat moet dan een heel specifiek soort startups zijn, want het normale salaris bij startups ligt meestal (significant) onder dat wat je bij een gewone multinational verdiend, enkel met (mogelijk) een aandeel in toekomstige winst en beloftes dat als het later goed gaat je snel gaat groeien.PsychoG schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:03:
[...]
Dit salaris is vrij "normaal" in de wereld van de startups
Start-up in software voor IT Infrastructuren. Dit is niet mijn eerste en geloof mij ik heb gewoon een "marktconform" salaris voor deze branche.Sissors schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:12:
[...]
Dat moet dan een heel specifiek soort startups zijn, want het normale salaris bij startups ligt meestal (significant) onder dat wat je bij een gewone multinational verdiend, enkel met (mogelijk) een aandeel in toekomstige winst en beloftes dat als het later goed gaat je snel gaat groeien.
Besef dat SE (Sales Engineer/Solutions Engineer etc etc) tot de top 15 van de best betaalde tech jobs behoord (zeker in de US). Je onderhandelingen zijn ook met een US bedrijf dus zorg, als je voor zo'n bedrijf gaat werken, dat je weet wat je mag vragen.
Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Informatica, MBO Applicatie ontwikkeling
Certificaten: Geen
Werkervaring: 1 Jaar stage HBO, 1/2 jaar stage MBO
Werkgever: Software bedrijf
Huidige functie: Developer
Vakantiegeld: 8,25%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: premievrije pensioenregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 0,19 cent per km
Land: Nederland
Regio: Friesland
Reistijd: 1 uur
Maand salaris (bruto): 2200,-
Opleiding(en): HBO Informatica, MBO Applicatie ontwikkeling
Werkervaring: 1 Jaar stage HBO, 1/2 jaar stage MBO
Werkgever: Software bedrijf
Huidige functie: Developer
Vakantiegeld: 8,25%
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Pensioenregeling: premievrije pensioenregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 0,19 cent per km
Regio: Friesland
Reistijd: 1 uur
Maand salaris (bruto): 2200,-
Eind beoordeling weer gehad voor het jaar, tevreden 
Leeftijd: 27 28
Opleiding: MBO ICT Beheer Niv 4
Certificaten: 70-680 & 70-685 & 70-659 70-680 & 70-685 & 70-659 & 70-410
Werkervaring: 5 jaar 6 jaar
Branche: Label & Verpakkingsindustrie
Functie: Systeembeheerder
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 dagen + 13 ATV
13e maand: Ja
Laptop: HP 8570W
GSM: iPhone 6
Werkweek 40u
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire voorwaarden: 300e reiskosten
Land Nederland
Regio Zuid-Holland
Reistijd 75 min trein
Maand salaris bruto: 2800 p/m 3100 p/m
Leeftijd: 27 28
Opleiding: MBO ICT Beheer Niv 4
Certificaten: 70-680 & 70-685 & 70-659 70-680 & 70-685 & 70-659 & 70-410
Werkervaring: 5 jaar 6 jaar
Branche: Label & Verpakkingsindustrie
Functie: Systeembeheerder
Vakantiedagen: 25 dagen + 13 ATV
13e maand: Ja
Laptop: HP 8570W
GSM: iPhone 6
Werkweek 40u
Andere secundaire voorwaarden: 300e reiskosten
Land Nederland
Regio Zuid-Holland
Reistijd 75 min trein
Maand salaris bruto: 2800 p/m 3100 p/m
[ Voor 10% gewijzigd door apexia0087 op 18-12-2015 10:54 ]
Dat was 15 jaar geleden misschien zo, maar inmiddels ligt dat wel ietsje anders. In 'onze branch' valt dat misschien nog mee maar in heel veel anderen niet. Zeker als je je carriere zou willen beginnen met iets van een traineeship.PsychoG schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:03:
[...]
Staar je vooral niet blind op het MBO "papiertje" .. voor mij is ieder papiertje gelijk of het nou MBO/HBO/Uni is.
Ja maar hoe kom je bij middle east? Onder emea valt ook nl.AllSeeyinEye schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:30:
Nee, maar de toeslagen voor Middle East zijn per definitie hoog. Voor iedereen. Een 'simpele timmerman' die daar te werk gaat strijkt ook tussen de 5 en 10k per maand op, exclusief huisvestingskosten.
Je hoeft mij niet te overtuigen...
Geef mij maar een Warsteiner.
Typhone schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:20:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Een M550D als leaseauto klinkt erg leuk! Hoe zit die constructie precies in elkaar als ik vragen mag?Typhone schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:20:
Members only:
Dat is wel echt een UBER (ja, met caps) bak inderdaad. Heel plezierig naar je werk vermoed ik zo, gewoon in een dikke auto met dikke opgepompte motor en niet van die downsize dingen.
Ik weet niet wat ik hier nu van moet vinden. Is geen mooie afsluiting van het jaar zo...Trishul schreef op donderdag 10 december 2015 @ 13:25:
Members only:
In de ICT branche valt dat inderdaad wel mee en ik besef dat het als starter zeker moeilijk is zonder het "juiste" papiertje. Ik denk dat wanneer je voldoende ervaring (en uiteraard capaciteiten) het in geen enkele branche iets mag uitmaken wat het papiertje is dat je als laatste gehaald hebt (dat bedoelde ik er meer mee).VR46 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:59:
[...]
Dat was 15 jaar geleden misschien zo, maar inmiddels ligt dat wel ietsje anders. In 'onze branch' valt dat misschien nog mee maar in heel veel anderen niet. Zeker als je je carriere zou willen beginnen met iets van een traineeship.
Ik denk overigens wel dat er veel talent verspilt wordt doordat mensen zich beperken en alleen maar kijken naar mensen met een "hogere" opleiding.
Je ziet dat ik nog vaak aanhalingstekens gebruikt.. denk dat mijn mening inmiddels wel duidelijk is
Tijd voor een update na 1 jaar en 1 maand werkloos geweest te zijn. Veel tegenslagen gehad, maar uiteindelijk iets gevonden wat helemaal bij me past en ook echt de uitdaging geeft die ik zoek.
Volgende aanbieding gekregen en direct op ingegaan. Ook direct een contract voor onbepaalde tijd.
Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO Management
Certificaten: Nima A, Nima B,
Werkervaring: +10 jaar
Werkgever: vertrouwelijk
Huidige functie: Inkoper
Vakantiegeld: 8% per jaar
Vakantiedagen: 25 + compensatiedagen bij buitenlandse reizen
13/14e maand of winstuitkering: bonus van maximaal 2,5 maandsalaris
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: ja Volvo V60 D6 uit aug 2015 Ocean editie. Normaliter budget 875,- (op basis van 40.000 en 60 mnd). Privé tanken in buitenland ook vergoed.
Werkweek: 40+ uren
Pensioenregeling: 50/50 (excedentregeling aanwezig)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: voor 10 euro per maand altijd verse lunches op kantoor, onkosten vergoeding 125 netto per maand, studiemogelijkheden
Regio: Midden Nederland
Reistijd: 20 tot 30 minuten
Maand salaris (bruto): per datum in dienst 4600 euro, na 7 maanden 5100 bruto
Volgende aanbieding gekregen en direct op ingegaan. Ook direct een contract voor onbepaalde tijd.
Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO Management
Certificaten: Nima A, Nima B,
Werkervaring: +10 jaar
Werkgever: vertrouwelijk
Huidige functie: Inkoper
Vakantiegeld: 8% per jaar
Vakantiedagen: 25 + compensatiedagen bij buitenlandse reizen
13/14e maand of winstuitkering: bonus van maximaal 2,5 maandsalaris
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: ja Volvo V60 D6 uit aug 2015 Ocean editie. Normaliter budget 875,- (op basis van 40.000 en 60 mnd). Privé tanken in buitenland ook vergoed.
Werkweek: 40+ uren
Pensioenregeling: 50/50 (excedentregeling aanwezig)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: voor 10 euro per maand altijd verse lunches op kantoor, onkosten vergoeding 125 netto per maand, studiemogelijkheden
Regio: Midden Nederland
Reistijd: 20 tot 30 minuten
Maand salaris (bruto): per datum in dienst 4600 euro, na 7 maanden 5100 bruto
Foutje van mijn kant. 4070 bruto en 230 netto. Ik heb het aangepastValorian schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:48:
[...]
Verdiende je nu eerst € 4.000,- (bruto) + € 200 euro reiskostenvergoeding (netto) en nu € 4.300 (bruto) zonder aparte reiskostenvergoeding? En kom je onder de streep, netto, dan niet lager uit?
"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett
Bij de start heb ik gevraagd of een auto erbij inbegrepen zat. Dat was niet zo. Ik heb toen een BMW gekocht (full option, goede motor en een diesel) en gezorgd dat die klaar was (bijna 20K). Mijn km vergoeding van 0,45cent per km (!!!) bleek een hele klap duurder te zijn na de eerste 3 maanden. Toen wilden ze een pool auto geven waar ik niet mee akkoord ging (Golf 7, kaal als een neet). Omdat ik een vast contract heb en het gebruikelijk is dat men langere tijd werkt bij ons bedrijf hebben ze toen een voorstel gedaan dat ik een kwalitatief betere auto kon krijgen die ik dan enkel zakelijk mag gebruiken. Dat is een M550D geworden bij een lokale dealer daar in het dorp. Dat was een hele klap goedkoper per maand voor het bedrijf dan mij regelmatig in hotels stoppen met een dito km-vergoeding. Niet te denken van de heerlijke trips naar Milaan (1100km x 0,45ct x 2 - 42% belasting over het verschil tussen 0,19 en 0,45ct). Dat bedrag komt dan netto nog eens bovenop mijn normale salaris namelijk! Het is veel maar voor Duitse begrippen relatief gebruikelijk. Ik heb helaas al veel kwade/jaloerse gezichten gezien maar het offer wat ik moet brengen is wel groot. Vrije tijd door de week heb ik niet meer (max 1-2 uur per dag).Hoteldebotel schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:19:
[...]
Een M550D als leaseauto klinkt erg leuk! Hoe zit die constructie precies in elkaar als ik vragen mag?
Jammer dat ik hem privé niet kan gebruiken maar het rijdt heerlijk en ik kom uitgerust aan op bestemming. Nadeel van deze baan zijn de lange maar vooral vroege werkdagen. Ik heb een ijzeren discipline op het moment qua voeding, rust en drinken omdat het voor mij ook allemaal nog redelijk nieuw is. Laten we hopen dat ik hierna het gebrek aan universiteit kan compenseren met deze baan. Ben daar helaas al wel een paar keer op afgewezen maar ik zie het nut daarvan niet zo in in de business waarin ik zit.
Overigens zijn motoren onder de 2.0l bij bepaalde modellen niet toegestaan bij ons. Dat is precies andersom dan in Nederland. Dat zal wel te maken hebben met het feit dat sales mensen regelmatig 's nachts op pad moeten in Duitsland (ritjes, Hannover-Frankfurt, Düsseldorf-Berlijn, Dresden-München).
[ Voor 18% gewijzigd door Typhone op 19-12-2015 21:42 ]
Vinden jullie dit marktconform? op hoeveel zou ik ongeveer moeten zitten?Keystone schreef op maandag 14 december 2015 @ 00:33:
Leeftijd:25
Opleiding(en): MBO Niv 4 ICT
Certificaten: - Itil v3 win 7 en 8 bijna MCSA Server 202
Werkervaring: ( meest relevant ) 3 jaar
Werkgever: ICT dienstverlener[/quote]
Huidige functie: Systeembeheerder
Vakantiegeld: 8.3%
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering:
Eindejaars bonus hangt af van presteren meestal +/- 80% salaris
Laptop: Ja
GSM: Ja, onbeperkt internet en bellen
Leaseauto: In 2016 budget 550
Reis vergoeding: Ja, €0,19-
Pensioenregeling: 40%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificeringen kunnen gratis via het het bedrijf.
Land: NL
Regio: Utrecht
Reistijd: 30 minuten.
Maand salaris (bruto): 2100
Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden.
Interessant, bedankt dat je dit wilde delen met ons! 1 a 2 uur vrije tijd per dag klinkt inderdaad als een groot offer, hoewel je wel goed beloond wordt met het salaris en de auto. Ik vraag me dan wel af hoe je het in het weekend doet als je de auto niet prive mag gebruiken? Of heb je de eerste, eigen BMW nog?Typhone schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 21:37:
[...]
Bij de start heb ik gevraagd of een auto erbij inbegrepen zat. Dat was niet zo. Ik heb toen een BMW gekocht (full option, goede motor en een diesel) en gezorgd dat die klaar was (bijna 20K). Mijn km vergoeding van 0,45cent per km (!!!) bleek een hele klap duurder te zijn na de eerste 3 maanden. Toen wilden ze een pool auto geven waar ik niet mee akkoord ging (Golf 7, kaal als een neet). Omdat ik een vast contract heb en het gebruikelijk is dat men langere tijd werkt bij ons bedrijf hebben ze toen een voorstel gedaan dat ik een kwalitatief betere auto kon krijgen die ik dan enkel zakelijk mag gebruiken. Dat is een M550D geworden bij een lokale dealer daar in het dorp. Dat was een hele klap goedkoper per maand voor het bedrijf dan mij regelmatig in hotels stoppen met een dito km-vergoeding. Niet te denken van de heerlijke trips naar Milaan (1100km x 0,45ct x 2 - 42% belasting over het verschil tussen 0,19 en 0,45ct). Dat bedrag komt dan netto nog eens bovenop mijn normale salaris namelijk! Het is veel maar voor Duitse begrippen relatief gebruikelijk. Ik heb helaas al veel kwade/jaloerse gezichten gezien maar het offer wat ik moet brengen is wel groot. Vrije tijd door de week heb ik niet meer (max 1-2 uur per dag).
Jammer dat ik hem privé niet kan gebruiken maar het rijdt heerlijk en ik kom uitgerust aan op bestemming. Nadeel van deze baan zijn de lange maar vooral vroege werkdagen. Ik heb een ijzeren discipline op het moment qua voeding, rust en drinken omdat het voor mij ook allemaal nog redelijk nieuw is. Laten we hopen dat ik hierna het gebrek aan universiteit kan compenseren met deze baan. Ben daar helaas al wel een paar keer op afgewezen maar ik zie het nut daarvan niet zo in in de business waarin ik zit.
Overigens zijn motoren onder de 2.0l bij bepaalde modellen niet toegestaan bij ons. Dat is precies andersom dan in Nederland. Dat zal wel te maken hebben met het feit dat sales mensen regelmatig 's nachts op pad moeten in Duitsland (ritjes, Hannover-Frankfurt, Düsseldorf-Berlijn, Dresden-München).
Wel grappig trouwens dat motoren onder de 2.0 liter niet is toegestaan bij sommige modellen, en sales mensen in de nacht op pad in Duitsland
Ik heb nog twee BMW's prive. Ben nog aan het twijfelen beide houden of beide inruilen tegen een nieuwere. Die m550 is leuk maar ik vind het serieus klote. Zit veel geld in de andere auto's (5k in oktober voor de 5serie) omdat ik geen problemen wilde hebben tijdens mijn ritten. Nu zit ik ermee in m'n maag en wegdoen is een behoorlijke bak verlies. Overigens zijn de andere voorwaarden lang niet allemaal zo goed hoor.
Werktijden zijn fixed van 07:15 tot 16:45 en vrijdag tot 12:00. Eerder of later beginnen heeft vanwege het entry systeem geen zin of nut.
Werktijden zijn fixed van 07:15 tot 16:45 en vrijdag tot 12:00. Eerder of later beginnen heeft vanwege het entry systeem geen zin of nut.
Zojuist functioneringsgesprek gehad, ze zijn heel tevreden over mij. 5.2% salarisverhoging gehad (2275-> 2400) is dit een beetje marktconform? Hoe accuraat is een salariswijzer bijvoorbeeld? Daar komt een marketing professional met 2 jaar werkervaring gemiddeld rond de 2500 uit.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Voor bijna 2 jaar werkervaring en de reistijd in ogenschouw genomen een goed salaris. Niks mis mee in elk geval.
Members only:
Inloggen
Kan niet stoppen met ontploffen!
.
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 19-08-2018 11:11 ]
Wat valt er bij jou onder 'veel reizen naar het buitenland?' En wat is je officiele functie titel? Wil na komende zomer(laatste jaar studie) misschien wel iets vergelijkbaars.Bob Popcorn schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:15:
Bruto loon: €3000,-
Weer een jaartje verder en wijzer. Wegens goede prestaties weer loonsverhoging gekregen
[/mo]
Eens per maand/twee maanden een week in ver buitenland om een training te geven of een door mij georganiseerde beurs te bezoeken.trummel schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:29:
[...]
Wat valt er bij jou onder 'veel reizen naar het buitenland?' En wat is je officiele functie titel? Wil na komende zomer(laatste jaar studie) misschien wel iets vergelijkbaars.
Kan niet stoppen met ontploffen!
Nadat ik helaas heb gefaald met mijn tweede HBO opleiding (Technische Bedrijfskunde)
heb ik besloten full-time te gaan werken bij de werkgever van mijn vakantiebaantje.
Leeftijd:23
Opleiding(en): MBO nv4 elektrotechniek
Certificaten:VOL-VCA
Werkervaring:3 jaar bij huidige werkgever (stage en vakantiekracht)
Werkgever:Paneelbouwer
Huidige functie:Projectleider
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering:Winstuitkering
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 39 uur
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 160% overwerkvergoeding
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 10 min (fiets)
Maand salaris (bruto): € 2250,-
Ben zelf zeer tevreden. Goede werkgever en heb de mogelijkheid om in deeltijd of avond opleiding door te studeren op kosten van de baas

Leeftijd:23
Opleiding(en): MBO nv4 elektrotechniek
Certificaten:VOL-VCA
Werkervaring:3 jaar bij huidige werkgever (stage en vakantiekracht)
Werkgever:Paneelbouwer
Huidige functie:Projectleider
13/14e maand of winstuitkering:Winstuitkering
Werkweek: 39 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 160% overwerkvergoeding
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 10 min (fiets)
Maand salaris (bruto): € 2250,-
Ben zelf zeer tevreden. Goede werkgever en heb de mogelijkheid om in deeltijd of avond opleiding door te studeren op kosten van de baas
Leeftijd:22
Opleiding(en): MBO BBL Niveau 3 - IT Beheer
Certificaten: ECDL
Werkervaring: 4 jaar (Bij huidige werkgever 2 jaar 2 maand)
Werkgever: In de zorg
Huidige functie:Support medewerker
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Werkweek: 32uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting op zorgverzekering, km-vergoeding; 19ct p/km
Reistijd: 45 minuten
Maand salaris (bruto): € 1550
Jammer genoeg moeten ze bezuinigen dus vlieg ik er per 1 januari uit. Opzoek naar een nieuwe uitdaging!
Opleiding(en): MBO BBL Niveau 3 - IT Beheer
Certificaten: ECDL
Werkervaring: 4 jaar (Bij huidige werkgever 2 jaar 2 maand)
Werkgever: In de zorg
Huidige functie:Support medewerker
Werkweek: 32uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting op zorgverzekering, km-vergoeding; 19ct p/km
Maand salaris (bruto): € 1550
Jammer genoeg moeten ze bezuinigen dus vlieg ik er per 1 januari uit. Opzoek naar een nieuwe uitdaging!
[ Voor 12% gewijzigd door Chaise op 11-01-2016 18:11 ]
Kijk dat maakt het interessant. Jouw functie spreekt mij wel aan haha. Ik wil zoiets vergelijkbaars gaan doen voor bijvoorbeeld een software club.Bob Popcorn schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:37:
[...]
Eens per maand/twee maanden een week in ver buitenland om een training te geven of een door mij georganiseerde beurs te bezoeken.Officieel ben ik marketing manager voor de EMEA klanten.
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ict niveau 4.
Certificaten: Niets
Werkervaring: Nu 16 maanden bij huidige werkgever. Dit is na mijn studie mijn eerste 'echte' baan.
Werkgever: Klein automatiseringsbedrijf
Huidige functie: Ik heb geen titel, maar laten we het eerstelijns support medewerker noemen.
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: Nee.
Laptop: Wel mogelijk, maar gebruik een eigen.
GSM: Ja
Leaseauto: Ja, met onbeperkte km’s en tankpas. Bijtelling is maar liefst €36,- p/m (Auto is ouder dan 15 jaar en lage dagwaarde)
Werkweek: 4 dagen / 32 uur
Pensioenregeling: Geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Omgeving Amsterdam
Reistijd: 25 minuten
Maand salaris (bruto): €1400,-
Ik wil binnenkort toch eens een balletje opgooien over het salaris. Wat denken jullie dat redelijk is?
Werkervaring: Nu 16 maanden bij huidige werkgever. Dit is na mijn studie mijn eerste 'echte' baan.
Huidige functie: Ik heb geen titel, maar laten we het eerstelijns support medewerker noemen.
Leaseauto: Ja, met onbeperkte km’s en tankpas. Bijtelling is maar liefst €36,- p/m (Auto is ouder dan 15 jaar en lage dagwaarde)
Ik wil binnenkort toch eens een balletje opgooien over het salaris. Wat denken jullie dat redelijk is?
Wat heb je in de afgelopen 16 maanden bereikt waardoor je baas meer zou moeten betalen? Als je deze vraag goed kan beantwoorden is het misschien makkelijker om het te beoordelen.Driftkikker schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:11:
Heb je in de 16 maanden dat je er zit verhogingen gehad?
23 jaar. 1800 obv 40 uur. 1 jaar werkervaring en geen certificaten. Denk dat het niet heel slecht is om eerlijk te zijn.
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Goede dag jongens,
Wie weet hoe dit zit?
Ik werk bij een bedrijf met cao "Klein metaal".
Hierin staat het onderstaande:
Stel ik heb het volgende:
Uren per periode: 160uur.
Maandsalaris: € 2000,-
per uur € 12,50
En ik werk 4 uur over per maand. Deze zouden dan gecompenseerd moeten worden via de "0,78% van het maandsalaris "
€2000,- / 100 = 20 * 0.78 = € 15,60 per uur.
Klopt dit dan? Dit is maar een voorbeeld som...
Voor de beloning van overwerk gelden de volgende vergoedingen:
•
Voor de eerste 2 uren na het werk per overuur: 0,78% van het maandsalaris
of 0,84% van het vierweekse salaris.
•
Voor de uren daarna of voor werk op zaterdag per overuur: 0,89% van het
maandsalaris of 0,97% van het vierweekse salaris.
•
Voor werk op zondag of op een feestdag per overuur: 1,12% van het maandsalaris
of 1,21% van het vierweekse salaris.
•
Als er gewerkt is op een feestdag, maar er wordt vervangend vrij gegeven in dezelfde
of de daarop volgende week, moet er, per gewerkt uur, 0,56% van het maandsalaris of
0,6% van het vierweekse salaris extra betaald worden (overwerktoeslag in geld, deze
toeslag kan ook in vrije tijd worden omgezet).[/quote]
[quote].
Wie weet hoe dit zit?
Ik werk bij een bedrijf met cao "Klein metaal".
Hierin staat het onderstaande:
Stel ik heb het volgende:
Uren per periode: 160uur.
Maandsalaris: € 2000,-
per uur € 12,50
En ik werk 4 uur over per maand. Deze zouden dan gecompenseerd moeten worden via de "0,78% van het maandsalaris "
€2000,- / 100 = 20 * 0.78 = € 15,60 per uur.
Klopt dit dan? Dit is maar een voorbeeld som...
Voor de beloning van overwerk gelden de volgende vergoedingen:
•
Voor de eerste 2 uren na het werk per overuur: 0,78% van het maandsalaris
of 0,84% van het vierweekse salaris.
•
Voor de uren daarna of voor werk op zaterdag per overuur: 0,89% van het
maandsalaris of 0,97% van het vierweekse salaris.
•
Voor werk op zondag of op een feestdag per overuur: 1,12% van het maandsalaris
of 1,21% van het vierweekse salaris.
•
Als er gewerkt is op een feestdag, maar er wordt vervangend vrij gegeven in dezelfde
of de daarop volgende week, moet er, per gewerkt uur, 0,56% van het maandsalaris of
0,6% van het vierweekse salaris extra betaald worden (overwerktoeslag in geld, deze
toeslag kan ook in vrije tijd worden omgezet).[/quote]
[quote].
Als je 0,78% van je maandsalaris per uur krijgt voor overwerk, dan krijg je €15,60 per uur voor overwerk, ja. Het is een simpele rekensom waar je weinig aan fout kunt doen, waarom twijfel je?
The devil is in the details.
Bijna 125% (124,80) betaald dus de overuren
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Ik zit meer te kijken hoeveel je dan ook daadwerkelijk overhoud "netto" met overwerken..Hahn schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 17:56:
Als je 0,78% van je maandsalaris per uur krijgt voor overwerk, dan krijg je €15,60 per uur voor overwerk, ja. Het is een simpele rekensom waar je weinig aan fout kunt doen, waarom twijfel je?
Over de 2e en 3e schijf wordt per 1 januari 2016 40,4% belasting betaald.erikvanhoutert schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 23:38:
[...]
Ik zit meer te kijken hoeveel je dan ook daadwerkelijk overhoud "netto" met overwerken..
0,596 * 15,60 = € 9,30
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Nog nooit eerder gepost, maar in januari of februari een overstap naar een nieuwe werkgever. Ben erg blij, dus bij deze
Members only:
Inloggen
5k voor een onderhoudsbeurt?Typhone schreef op zondag 20 december 2015 @ 17:27:
Die m550 is leuk maar ik vind het serieus klote. Zit veel geld in de andere auto's (5k in oktober voor de 5serie) omdat ik geen problemen wilde hebben tijdens mijn ritten. Nu zit ik ermee in m'n maag en wegdoen is een behoorlijke bak verlies.
Klagen met biefstuk in de mond :-)Typhone schreef op zondag 20 december 2015 @ 17:27:
Ik heb nog twee BMW's prive. Ben nog aan het twijfelen beide houden of beide inruilen tegen een nieuwere. Die m550 is leuk maar ik vind het serieus klote. Zit veel geld in de andere auto's (5k in oktober voor de 5serie) omdat ik geen problemen wilde hebben tijdens mijn ritten. Nu zit ik ermee in m'n maag en wegdoen is een behoorlijke bak verlies. Overigens zijn de andere voorwaarden lang niet allemaal zo goed hoor.
Klinkt als een leuke baan. Alleen met een gezin lijkt het me niks om zoveel weg te zijn.
Ik werk alweer een tijdje voor mezelf. Ben bewust kleiner gegaan ( en tot mijn verbazing meer gaan verdienen.. ) Maar heb nu een reistijd van 2 minuten en kan tussen de middag met de fam een broodje eten.
Is ook weer wat waard. Je kan die tijd maar een keer beleven.
Ik merk soms aan mijzelf , zoals afgelopen maand , is het giga druk. Vroeg beginnen en 's avonds weer terug. Maar dan is de koek op een gegeven moment wel op. Ondanks dat je een hoop centen verdiend.
Hm, heb je met die BMW iedere dag 200+km/h gereden op de Autobahn, zo duur onderhoud, dit moet het wel zijn
Was dat maar, dan had hij behalve banden en draagarmen vrijwel nooit onderhoud nodig. Bij de ZF-automaat reiniging zeiden ze al, wanneer je 90% snelweg km's maakt dan is de olie vrijwel altijd nog helder al kom je na 10 jaar binnen. Ik had die auto pas net gekocht (3 weken) toen ik het onderhoud deed. Ik weet van veel zaken ook niet of het echt nodig was maar heb het gewoon mee aangepakt. Uiteraard wel na controle van een en ander.Trishul schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:11:
Hm, heb je met die BMW iedere dag 200+km/h gereden op de Autobahn, zo duur onderhoud, dit moet het wel zijn
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Technische Informatica met minor Mobile App Development
Certificaten: Android development (iOS development was primair tijdens de opleiding)
Werkervaring: 2 jaar full-time als mobile developer, nu ca. 6 jaar als developer.
Werkgever:
Huidige functie: Medior iOS Developer
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: MacBook Pro
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Levensverzekering van 3x jaarsalaris
Regio: Noord Brabant
Reistijd: 30 minuten
Maand salaris (bruto): 2.300,- per maand
Dit is mijn lijstje. Vraag me een beetje af of dit een normaal salaris is. Veel van de lijstjes hier zijn geen developers en iOS schijnt helemaal schaars te zijn. Morgen functioneringsgesprek en kijken of ik iets in salaris omhoog ga of niet. Hopelijk weet iemand wat een normaal salaris zou zijn ;-)
Opleiding(en): HBO Technische Informatica met minor Mobile App Development
Certificaten: Android development (iOS development was primair tijdens de opleiding)
Werkervaring: 2 jaar full-time als mobile developer, nu ca. 6 jaar als developer.
Werkgever:
Huidige functie: Medior iOS Developer
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: MacBook Pro
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Levensverzekering van 3x jaarsalaris
Regio: Noord Brabant
Reistijd: 30 minuten
Maand salaris (bruto): 2.300,- per maand
Dit is mijn lijstje. Vraag me een beetje af of dit een normaal salaris is. Veel van de lijstjes hier zijn geen developers en iOS schijnt helemaal schaars te zijn. Morgen functioneringsgesprek en kijken of ik iets in salaris omhoog ga of niet. Hopelijk weet iemand wat een normaal salaris zou zijn ;-)
[ Voor 2% gewijzigd door Sietse1990 op 23-12-2015 18:01 . Reden: Toevoeging van iOS tijdens de opleiding. ]
Mee eens, geef het zelf liever ook aan de auto uit.Typhone schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:05:
Zeg maar alles wat BMW heeft voorgeschreven en dan gewoon preventief eruit geknald. Stilstaan is altijd vervelender dan 1000 euro extra uitgeven. Een vriend van mij gaat elke maand nog steeds stappen en is daarmee gemiddeld 500 euro kwijt en ik stop dat liever in mijn auto.
Inloggen
Ik vind het erg laag voor iemand met al een aantal jaar ervaring (ik neem aan dat van die 6 jaar een aantal part-time zijn?). 3000 per maand is ook echt wel haalbaar (zat ik al op met minder ervaring).Sietse1990 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:45:
Ja, maar 3k ga je niet waarschijnlijk krijgen in je gesprek morgen, dus laat je daar niet gek door maken. Je zal dan van werkgever moeten wisselen (of iig met een aanbod van een ander op zak komen). Iets hoger mag wel lijkt me.Avalaxy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:17:
[...]
Ik vind het erg laag voor iemand met al een aantal jaar ervaring (ik neem aan dat van die 6 jaar een aantal part-time zijn?). 3000 per maand is ook echt wel haalbaar (zat ik al op met minder ervaring).
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ja, part-time en ook een tijdje tijdens mijn studie dat ik ben gaan werken. 3.000 lijkt me een beetje veel van het goede, maar heb al een paar aanbiedingen gekregen van meer dan ik nu verdien, maar zit op zich goed in het bedrijf waar ik nu zit. Overstappen zal pas over een paar maanden zijn aangezien we bezig zijn met de hypotheek.Avalaxy schreef op woensdag 23 december 2015 @ 18:17:
[...]
Ik vind het erg laag voor iemand met al een aantal jaar ervaring (ik neem aan dat van die 6 jaar een aantal part-time zijn?). 3000 per maand is ook echt wel haalbaar (zat ik al op met minder ervaring).
Hey Tweakers! Vorige week aangenomen, vanmiddag de onderhandeling gehad (waarvoor ik o.a. dit topic heb gebruikt!)
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO ICT Beheer Niveau 4
Certificaten: Cisco CCNA, TopDesk, MS Office professional
Werkervaring: 2 jaar systeembeheer, 10 jaar reparatiewerk
Werkgever: Hou ik nog even voor me
Huidige functie: Netwerkbeheerder
Vakantiegeld: Ja, 8%
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 2 dagen, 16 uur
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Groningen
Reistijd**: 20 minuten van deur tot deur
Maandsalaris (bruto): €750,-
Ik werkte eerst parttime als afwasser 24/30 uur voor ongeveer hetzelfde loon met een eigen zaakje ernaast. Ik repareer als ZZP'er computers, laptops, tablets, telefoons, netwerken en printers. Dit is een hele upgrade en het is de bedoeling dat ik naar fulltime ga als alles aan beide kanten bevalt.
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO ICT Beheer Niveau 4
Certificaten: Cisco CCNA, TopDesk, MS Office professional
Werkervaring: 2 jaar systeembeheer, 10 jaar reparatiewerk
Werkgever: Hou ik nog even voor me
Huidige functie: Netwerkbeheerder
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 2 dagen, 16 uur
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Groningen
Reistijd**: 20 minuten van deur tot deur
Maandsalaris (bruto): €750,-
Ik werkte eerst parttime als afwasser 24/30 uur voor ongeveer hetzelfde loon met een eigen zaakje ernaast. Ik repareer als ZZP'er computers, laptops, tablets, telefoons, netwerken en printers. Dit is een hele upgrade en het is de bedoeling dat ik naar fulltime ga als alles aan beide kanten bevalt.
Geen ICT'er, maar wel een leuk topic en wil mijn ontwikkeling ook even delen:
Ik start binnenkort bij een andere werkgever, dus de oude regeling is doorgehaald, daarachter staat de nieuwe regeling indien van toepassing.
Leeftijd: 24 jaar
Opleiding(en): HBO Accountancy afgerond, momenteel bezig met MSc (waarschijnlijk zomer 2016 afgerond), vervolgens starten met post-master.
Certificaten: n.v.t.
Werkervaring: 2 jaar (stageperiodes niet meegenomen)
Werkgever: klein accountantskantoor / middelgroot accountantskantoor (top 30 van NL)
Huidige functie: Junior assistent accountant / Gevorderd assistent accountant
Vakantiegeld: 8% opbouw per maand.
Vakantiedagen: 200 uur = 25 dagen / 224 uur = 28 dagen
13/14e maand of winstuitkering: N.v.t.
Laptop: Ja, bij beiden
GSM: Nee, bij beiden niet (vanaf controleleider pas regeling)
Leaseauto*: Nee, nu niet. Kan straks wel.
Werkweek: Bij beiden: 40 uur (vrijdag studie = 50/50 maar wordt met vakantieuren gecompenseerd).
Pensioenregeling: Betaal een premie (ken exact percentage niet) / premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Huidig: vrij beperkt. Nieuw: € 30 onkostenvergoeding, 80u scriptieverlof dat volledig wordt doorbetaald ,
Regio: Brabant
Reistijd**: 30 minuten (bij beiden)
Maandsalaris (bruto): € 2050 € 2550
Ik start binnenkort bij een andere werkgever, dus de oude regeling is doorgehaald, daarachter staat de nieuwe regeling indien van toepassing.
Leeftijd: 24 jaar
Opleiding(en): HBO Accountancy afgerond, momenteel bezig met MSc (waarschijnlijk zomer 2016 afgerond), vervolgens starten met post-master.
Certificaten: n.v.t.
Werkervaring: 2 jaar (stageperiodes niet meegenomen)
Werkgever: klein accountantskantoor / middelgroot accountantskantoor (top 30 van NL)
Huidige functie: Junior assistent accountant / Gevorderd assistent accountant
Vakantiegeld: 8% opbouw per maand.
Vakantiedagen: 200 uur = 25 dagen / 224 uur = 28 dagen
13/14e maand of winstuitkering: N.v.t.
Laptop: Ja, bij beiden
GSM: Nee, bij beiden niet (vanaf controleleider pas regeling)
Leaseauto*: Nee, nu niet. Kan straks wel.
Werkweek: Bij beiden: 40 uur (vrijdag studie = 50/50 maar wordt met vakantieuren gecompenseerd).
Pensioenregeling: Betaal een premie (ken exact percentage niet) / premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Huidig: vrij beperkt. Nieuw: € 30 onkostenvergoeding, 80u scriptieverlof dat volledig wordt doorbetaald ,
Reistijd**: 30 minuten (bij beiden)
Maandsalaris (bruto): € 2050 € 2550
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Het Fantoom schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:58:
[...]
Mee eens, geef het zelf liever ook aan de auto uit.
Members only:
Inloggen
Overigens wel apart hier in dit topic. Meer openheid van zaken over wat men verdient dan de gemiddelde kennis/bekende van mij. Dat is en blijft altijd in grote nevelen gehuld. Waarom zou je er geheimzinnig over doen? Zoveel mensen die er hun hele status aan ontlenen soms, jammer is dat toch.
[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 23-12-2015 20:54 ]
Het jaar zit er weer op en weer een beoordelingsgesprek gehad. Werkgever was weer uiterst tevreden en dat resulteerde in een 5% stijging van het salaris en een "leuke" bonus.
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO Beheer ICT Niveau 4, HBO BE propedeuse
Certificaten: CCNA, MCSA, MCP, ITIL,Prince, MCSA 2012
Werkervaring: 10 jaar + 3 jaar stages.
Werkgever: MKBer
Huidige functie: Senior Engineer
Vakantiedagen: Ja, 25
13/14e maand of winstuitkering: Bonus die elk jaar wisselend is.Dit jaar +- 7%
Laptop: Ja Dell Lattitude E5550
GSM: Ja iPhone 6 (Onbeperkt prive)
Leaseauto*: Ja, incl 15k KM prive (Volvo V40 D4 Full Option)
Pensioenregeling: n.v.t.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 2x per jaar uitje.
Reistijd**: 15-30 minuten auto
Maandsalaris (bruto): 3300
Opleiding(en): MBO Beheer ICT Niveau 4, HBO BE propedeuse
Certificaten: CCNA, MCSA, MCP, ITIL,Prince, MCSA 2012
Werkervaring: 10 jaar + 3 jaar stages.
Werkgever: MKBer
Huidige functie: Senior Engineer
Vakantiedagen: Ja, 25
13/14e maand of winstuitkering: Bonus die elk jaar wisselend is.Dit jaar +- 7%
Laptop: Ja Dell Lattitude E5550
GSM: Ja iPhone 6 (Onbeperkt prive)
Leaseauto*: Ja, incl 15k KM prive (Volvo V40 D4 Full Option)
Pensioenregeling: n.v.t.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 2x per jaar uitje.
Reistijd**: 15-30 minuten auto
Maandsalaris (bruto): 3300
Ook net weer rond met een nieuwe werkgever. Leuke stap qua uitdaging in de functie en een leuk bedrijf. Qua maandsalaris vergelijkbaar met mijn huidige baan, maar wel een bonusregeling, leaseauto, beter pensioen en netto onkostenvergoeding erbij die ik nu niet heb.
Totaal toch wel een flinke vooruitgang, mij hoor je niet klagen.
Leeftijd: 36 jaar
Opleiding(en): HBO ICT, bezig met MBA traject
Certificaten: Niet langer relevant voor de functie.
Werkervaring: 15 jaar
Werkgever: Internationale handelsonderrneming
Huidige functie: Manager IT Infrastructuur
Vakantiedagen: 30 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + bonus van max. 1 maandsalaris
Leaseauto: Ja, budget 750 incl. met onbeperkt prive
Werkweek: 40 uur.
Pensioenregeling: Ja, beter dan in vorige functie
Regio: Amsterdam
Maandsalaris (bruto): € 5050 + € 120 netto onkostenvergoeding
[ Voor 7% gewijzigd door Asteroid9 op 24-12-2015 09:12 ]
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
Ja, u have DM
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Mooie stap vooruitEJPostema schreef op woensdag 23 december 2015 @ 08:22:
Nog nooit eerder gepost, maar in januari of februari een overstap naar een nieuwe werkgever. Ben erg blij, dus bij deze
Members only:
Prima salaris, vooral omdat lease auto bij zit en je nu enkel nog HBO opleding hebt. Hoeveel man stuur je aan? En wat zijn de verwachtingen na je MBA?Asteroid9 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:34:
Ook net weer rond met een nieuwe werkgever. Leuke stap qua uitdaging in de functie en een leuk bedrijf. Qua maandsalaris vergelijkbaar met mijn huidige baan, maar wel een bonusregeling, leaseauto, beter pensioen en netto onkostenvergoeding erbij die ik nu niet heb.
Die berekening heb ik niet gemaakt, aangezien mijn vriendin ook een leaseauto heeft.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:12:
[...]
Mooie stap vooruithou je onderaan de streep veel verschil over als je nu zelf je auto moet betalen? (Niet nodig nu je op de fiets kan, maar stel je schaft het zelf aan?)
Mocht ik dezelfde auto kopen, dus een renault clio van circa 21k wordt dit denk ik krap. Als ik het vakantiegeld + 13e maand even vergeet ga ik er ongeveer 500 euro netto op vooruit in de maand.
De clio zou ik via mijn werk 4 jaar lang rijden. De afschrijving van de auto in 4 jaar komt ongeveer op hetzelfde bedrag uit als mijn netto winst. Dan heb je nog onderhoud, belasting en benzinekosten.
Maargoed, een auto interesseert me weinig zolang ik daar geen woon/werk verkeer mee doe. Een auto kopen is ook niet nodig, aangezien mijn vriendin er ook een heeft. Mocht ik wel een auto aanschaffen wordt dit toch een goedkoop en klein tweedehandsje. Die zijn qua maandelijkse kosten (benzine even buiten beschouwing gelaten) een stuk goedkoper
Verhoging van €100 dus gekregen, en toezegging nog een verhoging van 100 in mei 2016.Trishul schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:47:
[...]
Members only:
[ Voor 70% gewijzigd door Trishul op 24-12-2015 11:58 ]
Oh zeker, die HBO opleiding was een kopstudie die ik een aantal jaar geleden heb gedaan, daarvoor had ik enkel een HBO propedeuse van een non-ICT opleiding. Ik ben tijdens mijn studie de ICT ingerold, maar ook zonder die diploma's wist ik mezelf altijd wel goed te verkopen.MM99 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:23:
[...]
Prima salaris, vooral omdat lease auto bij zit en je nu enkel nog HBO opleding hebt. Hoeveel man stuur je aan? En wat zijn de verwachtingen na je MBA?
Dit wordt een team van 8-10 personen, die MBA doe ik primair voor mijn eigen ontwikkeling, maar ik verwacht uiteindelijk meer naar een bredere management rol te gaan zoals operations, een pure ICT'er ben ik toch al nooit geweest...
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
Ik zal nog eens een update geven. Een half jaar geleden de overstap gemaakt van loondienst naar zelfstandig (met eigen vennootschap). Bevalt super tot nu toe
.
*leve de belastingsdruk hier*
Ik ben wel nieuwsgierig hoe zo'n plaatje er bij de Noorderburen ongeveer zou uitzien!
Members only:
Inloggen
Ik ben wel nieuwsgierig hoe zo'n plaatje er bij de Noorderburen ongeveer zou uitzien!
[ Voor 1% gewijzigd door Fisheke op 31-12-2015 13:29 . Reden: Absolute waarden vervangen door percentjes ]
Dan moet je even in het ZZP'ers topic kijken
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik hoop dat je e.e.a. ook nog langs een account laat gaan, want er komt een dag dat dit tegen gaat vallenFisheke schreef op donderdag 24 december 2015 @ 12:36:
Ik zal nog eens een update geven. Een half jaar geleden de overstap gemaakt van loondienst naar zelfstandig (met eigen vennootschap). Bevalt super tot nu toe.
Members only:
Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg
Heh, inderdaadKabalA! schreef op donderdag 24 december 2015 @ 14:32:
[...]
Ik hoop dat je e.e.a. ook nog langs een account laat gaan, want er komt een dag dat dit tegen gaat vallen![]()

Members only:
Inloggen
Alleen al vanwege de secondaire arbeidsvoorwaarden een top baan!
https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913
Heel de dag koekjes maken en opeten! Volgens mij hebben we een winnaar in dit topic! Of waren we niet op koek zoek?
Divide and conquer.
Ligt er een beetje aan. We hebben >100 verschillende producten. Van sommige is het wat moeilijker af te blijven. Maar ik loop zeker niet de hele dag te snoepen, en deel van die pakjes het meeste uit.
Voor mijn werk MOET ik ook proeven, en dan is het heel anders dan dat je wat voor het lekker eet.
Voor mijn werk MOET ik ook proeven, en dan is het heel anders dan dat je wat voor het lekker eet.
Beetje offtopic: Ik heb vroeger bijbaantje bij een bakkerij gehad. Kerstkransjes inpakken bijvoorbeeld, waarbij alle slechte weg mochten, of je at ze gewoon op. Voor degene die het altijd al wilde weten: Ja je kan je misselijk eten aan kerstkransjesgise schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:35:
Ik denk dat als je 19 jaar dezelfde koekjes eet je ze op een gegeven moment wel zat bent
Denk dat ik dan toch de ultieme heb gehad: achter de kassa in een snoepwinkel 
En idd, van schepsnoep kun je goed misselijk worden. Van belgische bonbons trouwens ook
En idd, van schepsnoep kun je goed misselijk worden. Van belgische bonbons trouwens ook
Vorige reacties:
Begin bij detacheerder (april 2012)
In dienst bij opdrachtgever (mei 2013)
Beoordeling (janunari 2013)
Nieuwe werkgever (juni 2014)
Vaste dienst (juni 2015)
Beoordeling/nieuwe functie:
Begin bij detacheerder (april 2012)
In dienst bij opdrachtgever (mei 2013)
Beoordeling (janunari 2013)
Nieuwe werkgever (juni 2014)
Vaste dienst (juni 2015)
Beoordeling/nieuwe functie:
Members only:
Inloggen
Sinds enkele weken een switch gemaakt in job, van internet marketing naar buitendienstfunctie. Ter info even de oude en nieuwe situatie. Een functie waar ik meer uit mezelf kan halen, waar ik meer verantwoording heb en waar ik meer leer dan bij mijn vorige werkgever.
Desalniettemin ben ik niet heel tevreden met mijn salaris gezien mijn leeftijd en ervaring. Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Oude situatie:
Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO Detailhandel, HBO Commerciele Economie
Certificaten: Google Adwords, Analytics
Werkervaring: 2 jaar fulltime verkoop in detailhandel, 1 jaar marktonderzoeker.
Werkgever: Groot online warenhuis
Huidige functie: Webshop assistent, in de praktijk categorie assistent en inrichting webshop categorie
Vakantiegeld: 8,3 %
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering a 4%
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Premievrij pensioen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Thuiswerken mogelijk
Regio: Midden NL
Reistijd: 30 min
Maand salaris (bruto): 2350.-
En de nieuwe situatie:
Werkervaring: 3 jaar bij vorige functie, 2 jaar fulltime verkoop in detailhandel, 1 jaar marktonderzoeker.
Werkgever: Producent van mondiaal bekend drankmerk
Huidige functie: Vertegenwoordiger regio Oost
Vakantiegeld: 8,5%
Vakantiedagen: 34
Laptop: ja, enkel zakelijk te gebruiken
GSM: ja, maar gebruik voor prive eigen nummer
Leaseauto: ja, 180 euro netto bijtelling
Werkweek: 39 uur in de praktijk vaak 50 met reistijd erbij.
Pensioenregeling: premievrij pensioen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 170 euro netto onkostenvergoeding, 6 trainingsdagen per jaar
Regio: Oost
Reistijd: Afhankelijk van te bezoeken adressen. Zie werkweek.
Maand salaris (bruto): 2800
Reken ik de onkostenvergoeding uit naar bruto loon dan ga ik dus iets over de 3100 euro. Ten opzicht van mijn vorige job een mooie stap. De vraag rijst nu wel bij mij of het carrière technisch niet verstandiger was geweest om me enkel op internetmarketing te richten.
Desalniettemin ben ik niet heel tevreden met mijn salaris gezien mijn leeftijd en ervaring. Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Oude situatie:
Huidige functie: Webshop assistent, in de praktijk categorie assistent en inrichting webshop categorie
En de nieuwe situatie:
Werkervaring: 3 jaar bij vorige functie, 2 jaar fulltime verkoop in detailhandel, 1 jaar marktonderzoeker.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 170 euro netto onkostenvergoeding, 6 trainingsdagen per jaar
Reken ik de onkostenvergoeding uit naar bruto loon dan ga ik dus iets over de 3100 euro. Ten opzicht van mijn vorige job een mooie stap. De vraag rijst nu wel bij mij of het carrière technisch niet verstandiger was geweest om me enkel op internetmarketing te richten.
Je hebt toch een paar extralegale voordelen zoals laptop, gsm en wagen.. Ik denk niet dat het zo slecht is.fabulaus schreef op maandag 28 december 2015 @ 14:42:
Sinds enkele weken een switch gemaakt in job, van internet marketing naar buitendienstfunctie. Ter info even de oude en nieuwe situatie. Een functie waar ik meer uit mezelf kan halen, waar ik meer verantwoording heb en waar ik meer leer dan bij mijn vorige werkgever.
Oude situatie:
En de nieuwe situatie:
Laptop is geen beloning, dat is gewoon een stuk gereedschap waar je je werk op doet.
Neemt niet weg dat je zelf geen laptop moet aanschaffen voor thuis of werk.Avalaxy schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:22:
Laptop is geen beloning, dat is gewoon een stuk gereedschap waar je je werk op doet.
Edit : al is dat niet het geval voor die persoon, want hij mag hem enkel zakelijk gebruiken.
[ Voor 14% gewijzigd door jmignolet op 28-12-2015 16:29 ]
Verwijderd
Opleiding(en): Bachelor Toegepaste Informatica (HBO?)
Werkervaring: 6 maanden
Werkgever: Dag22
Huidige functie: iOS Developer
Vakantiegeld:
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: Ja (MacBook Pro)
GSM: Ja + Onbeperkt abonnement
Leaseauto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hospitalisatie verzekering, Internet Thuis
Land: België
Regio: Antwerpen
Maand salaris (bruto): € 2800,00
Opleiding(en): Bachelor Toegepaste Informatica (HBO?)
Werkervaring: 6 maanden
Werkgever: Dag22
Huidige functie: iOS Developer
Vakantiegeld:
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: Ja (MacBook Pro)
GSM: Ja + Onbeperkt abonnement
Leaseauto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hospitalisatie verzekering, Internet Thuis
Land: België
Regio: Antwerpen
Maand salaris (bruto): € 2800,00
Wow, mooie voorwaarden
Vooral die vakantiedagen!
Uhh je zou zelf ergens een laptop voor de zaak aan moeten schaffen? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord. Een laptop zie ik overigens echt niet als voordeeltje tenzij je er alles mee mag.jmignolet schreef op maandag 28 december 2015 @ 16:28:
[...]
Neemt niet weg dat je zelf geen laptop moet aanschaffen voor thuis of werk.
Een zakelijk-only laptop of een dichtgetimmerd exemplaar? Mwa dat is gewoon gereedschap voor werkdingen. Niet meer, niet minder.
Is het ook. Dat je het mee mag nemen betekent in mijn geval dat ik in bepaalde situaties thuis nog even kan werken...Boudewijn schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:09:
[...]
Uhh je zou zelf ergens een laptop voor de zaak aan moeten schaffen? Ik heb daar echt nog nooit van gehoord. Een laptop zie ik overigens echt niet als voordeeltje tenzij je er alles mee mag.
Een zakelijk-only laptop of een dichtgetimmerd exemplaar? Mwa dat is gewoon gereedschap voor werkdingen. Niet meer, niet minder.
Als je de laptop zelf mag samenstellen of kiezen en ook privé mag gebruiken zie ik er voordeel in. Anders is het meer een last dan voordeel. Extra verantwoordlijkheid en dat ding elke dag heen en weer slepen.
Dat, mogelijkheid op toch nog ff dingen doen maar denk ook aan verantwoordelijk voor diefstal of verlies.SAWYER schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:35:
[...]
Is het ook. Dat je het mee mag nemen betekent in mijn geval dat ik in bepaalde situaties thuis nog even kan werken...
Als je de laptop zelf mag samenstellen of kiezen en ook privé mag gebruiken zie ik er voordeel in. Anders is het meer een last dan voordeel. Extra verantwoordlijkheid en dat ding elke dag heen en weer slepen.
Ik heb zelf, zonder te willen pochen overigens, een laptop mogen kiezen van de baas. Hier mag ik geen werk-gerelateerde dingen op doen maar gewoon meenemen naar CTFs, cursussen noem maar op.
Model waar ik voor gekozen heb is een dikke macbook, maar diverse collegas hebben wat anders uitgezocht. Voordeel van de baas is dat ik in eigen tijd vast wel weer wat nuttige skills opdoe.
Dat noem ik een vrij te gebruiken laptop, anders niet.
Super! Wat een droombaan, en dat ook nog eens voor een heel mooi salaris.Wild Chocolate schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 13:04:
Members only:
Verwijderd
Zojuist bij sollicitatie een aanbieding gehad van een werkgever in regio Utrecht:
Huidig situatie:
Aanbod gekregen:
Ervoor gaan of niet? Reistijd is wel aardig langer, en niet met fiets. Maar zit inmiddels alweer 2 jaar bij huidig werkgever, en salaris is niet om over naar huis te schrijven.
.
Huidig situatie:
Members only:
Inloggen
Aanbod gekregen:
Members only:
Inloggen
Ervoor gaan of niet? Reistijd is wel aardig langer, en niet met fiets. Maar zit inmiddels alweer 2 jaar bij huidig werkgever, en salaris is niet om over naar huis te schrijven.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2015 19:19 ]
Reistijd is nog steeds niet veel. Ziet eruit als een goede stap en ik vind dat ze je nu veel te weinige betalen... Ik zou de overstap maken als je een goed gevoel bij het kleine bedrijf hebt.
Verwijderd
35 minuutjes enkele reis is 10x niks, als je een goed gevoel hebt bij het nieuwe bedrijf, zeker doen. Niet verkeerdVerwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:03:
Zojuist bij sollicitatie een aanbieding gehad van een werkgever in regio Utrecht:
Huidig situatie:
Members only:
Aanbod gekregen:
Members only:
Ervoor gaan of niet? Reistijd is wel aardig langer, en niet met fiets. Maar zit inmiddels alweer 2 jaar bij huidig werkgever, en salaris is niet om over naar huis te schrijven..
Wat wil je Zelf? Ik had het gedaan, uitdaging en salaris whiseVerwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:03:
Huidig situatie:
Members only:
Aanbod gekregen:
Members only:
Ervoor gaan of niet? Reistijd is wel aardig langer, en niet met fiets. Maar zit inmiddels alweer 2 jaar bij huidig werkgever, en salaris is niet om over naar huis te schrijven..
Het is wat jaartjes geleden, maar ik dacht laat ik het ook weer eens plaatsen....
Members only:
Inloggen
[ Voor 91% gewijzigd door TheVMaster op 22-01-2016 14:57 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:25:
[...]
35 minuutjes enkele reis is 10x niks, als je een goed gevoel hebt bij het nieuwe bedrijf, zeker doen. Niet verkeerd
Reynouts schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:21:
Reistijd is nog steeds niet veel. Ziet eruit als een goede stap en ik vind dat ze je nu veel te weinige betalen... Ik zou de overstap maken als je een goed gevoel bij het kleine bedrijf hebt.
Ik zit meer met de vraag of hun salarisaanbod goed te noemen is voor een PHP/frontend developer. Qua secundair zit er niks bij.Fromz schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:39:
[...]
Wat wil je Zelf? Ik had het gedaan, uitdaging en salaris whise
*knip offtopic autogeneuzel*
[ Voor 87% gewijzigd door Rukapul op 31-12-2015 15:01 ]
www.google.nl
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.