Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden..
Een van de redenen om het ook te posten is toch wel omdat ik soms aan een vernieuwing denk. Ik worstel echter nog een beetje welke richting ik uit zal moeten gaan. (mogelijk maak ik hier nog een separaat topic voor)
Maar het is in elk geval altijd goed om te weten hoe de huidige beloning een beetje gewaardeerd wordt.
Persoonlijk denk ik overigens dat ik een heel mooi salaris krijg.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35 Jaar
• Opleiding: MBO Systeembeheerder Niveau 4, Middle Management, MCSA, SQL server, Citrix, VMare certificeringen (wel wat gedateerd inmiddels)
• Werkervaring: na een uitstapje van 2 jaar op de binnenvaart, nu 13 jaar in de ICT
• (Woon) Locatie: Bergen op Zoom
2. Wat doe je:
• Functie: ICT Manager
• Werkgever/branche: Groothandel / ~350 FTE
• (Werk) Locatie(s): Hoofdkantoor omgeving Dordrecht
• Uren/week: 38 (praktijk 42 - 44)
• Reistijd: 30 Minuten
• Werkdruk: Vrij Hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4296
• Vakantiegeld: € 4125 (8%)
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Pensioeninleg per jaar: 2470 waarvan 612 door werkgever. Wia: 146,- per jaar
• Mobiliteit per jaar: Lease auto van de zaak (Peugeot 308) mogelijkheid prive te rijden (bijtelling)
• Overige: Laptop / Mobiel van de zaak. Overigens is het verder redelijk karig mbt secundair / uitjes / studiemogelijkheden / kerstpaketten e.d.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€ 55.000
• Winstdeling/bonus: € 2500 op basis van enigszins vage targets die verre van smart zijn

en dus elk jaar wel gehaald worden.
Even wat toelichting van mijn takenpakket:
Dagelijkse leiding aan team van 4 personen ICT afdeling
Meewerkend voorman past ook wel bij de omschrijving; ik los dagelijks derde lijn zaken op en zit regelmatig "met mijn handen aan de knoppen"
Naast de techniek heb ik ook een grote rol in het coördineren van het maatwerk in het ERP systeem
vul de rol in van "projectleider" van alle projecten die door ICT gerealiseerd worden.
Ik ben verantwoordelijk voor het ICT budget (> 1 Mio per jaar)
Ben de spin in het web tussen de business en ICT (innovatie)
Om het een beetje inhoudelijker te maken:
Soms ben ik in de ochtend bezig om systeembeheer te helpen met een probleem op een Fiberchannel controller op de storage-omgeving, in de middag overleg bij de directie van een van onze klanten om te kijken hoe we ze beter kunnen ondersteunen, en einde van de middag bespreek ik met de applicatiebeheerder en ontwikkelaar de status van changes.
Ik hoop dat deze omschrijving een beeld geeft van de enorme brede vak-kennis die ik aan boord heb.
Gemiddeld per week maak ik 4 overwerkuren die niet los beloond worden (part of the Job)
Overigens zal opvallen dat ik in een HBO functie aan de slag ben, en een MBO achtergrond heb. Ik ben dan ook als assistent systeembeheerder gestart en mezelf kunnen opwerken naar de functie die ik nu heb.
Als ik nog iets toe moet lichtten hoor ik het graag !