Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.079 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junior Joker
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 15-07-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: ICT Beheerder MBO 4
• Werkervaring: 2 Jaar
• (Woon) Locatie: Westland

2. Wat doe je:
• Functie: IT Engineer
• (Werk) Locatie(s): Europoort
• Uren/week: 40
• Reistijd: ~30m enkel
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ~€1675
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: /
• Mobiliteit per jaar: /
• Overige: cursussen vergoed, Laptop vd Zaak, Toyota Aygo geen prive.

Ben momenteel via detachering werkende op europoort ben tevreden met mijn salaris, Kan beter maar mag niet klagen ben net klaar met mijn opleiding zit er over na te denken om mijn CCNA te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:31
Junior Joker schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:57:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: ICT Beheerder MBO 4
• Werkervaring: 2 Jaar
• (Woon) Locatie: Westland

2. Wat doe je:
• Functie: IT Engineer
• (Werk) Locatie(s): Europoort
• Reistijd: ~30m enkel

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ~€1675
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: /
• Mobiliteit per jaar: /
• Overige: cursussen vergoed, Laptop vd Zaak, Toyota Aygo geen prive.

Ben momenteel via detachering werkende op europoort ben tevreden met mijn salaris, Kan beter maar mag niet klagen ben net klaar met mijn opleiding zit er over na te denken om mijn CCNA te gaan halen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Members only:

[ Voor 98% gewijzigd door JT op 25-09-2017 15:10 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Bruto bedoel je denk ik?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Klopt ;) Aangepast, dank.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik denk dat je met 3500 a 4000 netjes zit, waarbij wel in je contract moet worden vastgelegd dat verblijf in het buitenland op basis van een all expenses paid gaat, en daarbij een dagvergoeding van ergens tussen de 15 en 25 netto wordt uitbetaald.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 17:06

Goku33

Ownage!

smoken schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:15:
Okay, ben, als ik het goed gezien heb, nog niemand uit mijn beroepsgroep tegengekomen, maar ben toch erg benieuwd wat jullie hier van denken. Bij deze werkgever werk ik nu 8 jaar (gestart met een totaal andere functie dan de huidige) en heb ik het enorm naar mijn zin.

***members only***
Allereerst is het natuurlijk heel erg fijn en belangrijk dat je het naar je zin hebt bij jouw huidige werkgever, maar pas wel op dat je je niet laat uitbuiten! In veel sectoren (met name: Retail) verdient een regiomanager met jouw ervaring richting het dubbele! Je kan sterk overwegen om eens rond te kijken en een gesprek aan te gaan over een dergelijke vacature. Kon wel eens een mooie salarisstap voor je betekenen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:48

Barrycade

Through the...

@JT Ik denk dat je minimaal op 4250 per maand moet gaan zitten. (aannemende dat er ook een 13e maand in het pakket zit)

Niet geschoten is altijd mis, maar ik denk dat je momenteel met je 3500 aan de lage kant zit. Dus daar moet je je nieuwe stap niet aan reflecteren.

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:34
Goku33 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:48:
[...]

Allereerst is het natuurlijk heel erg fijn en belangrijk dat je het naar je zin hebt bij jouw huidige werkgever, maar pas wel op dat je je niet laat uitbuiten! In veel sectoren (met name: Retail) verdient een regiomanager met jouw ervaring richting het dubbele! Je kan sterk overwegen om eens rond te kijken en een gesprek aan te gaan over een dergelijke vacature. Kon wel eens een mooie salarisstap voor je betekenen ;)
Dank je voor je reactie!!

Sport is niet de best betaalde branche en dan ook nog zonder cao en dergelijke, dat klopt helaas ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruiwagen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 14:56
Kruiwagen schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:55:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO-ICT
• Werkervaring: 1,5
• (Woon) Locatie: Zuid-Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Support medewerker
• Werkgever/branche: Software developer
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Limburg
• Reistijd: 30min
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2000
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: door werkgever
• Mobiliteit per jaar: geen
• Overige: € 350 diverse vergoeding per jaar
Update:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO-ICT
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Technisch adviseur
• Werkgever/branche: Overheid
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Reistijd: 30min

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2519
• Dertiende/veertiende maand: ja, 13e maand
• Pensioeninleg per jaar: door werkgever
• Mobiliteit per jaar: geen
• Overige: 48 verlofdagen bij 40urige werkweek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-09 10:30
Ga binnenkort over op een nieuwe inkomensprovider na 3 jaar bij de vorige, waar ik redelijk op een dood spoor zat. Nieuwe ronde, nieuwe kansen! Best tevreden met het resultaat :)

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door PhWolf op 17-09-2017 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike6383
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-06 10:18
Is 'ongelimiteerd betaald verlof' wat ik denk dat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

mike6383 schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:29:
Ik interpreteer dat als: als je je werk maar af krijgt maakt het niet uit waar je daarna bent.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:34
mike6383 schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:29:
Dat is een manier om met sociale druk mensen zo weinig mogelijk verlof te laten nemen omdat dan de collega's je met een scheef gezicht aankijken dat jij alweer vrij bent en zij je werk moeten overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhWolf
AllSeeyinEye schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:42:
[...]

Ik interpreteer dat als: als je je werk maar af krijgt maakt het niet uit waar je daarna bent.
Dit dus ;) er is geen 'aantal vakantiedagen' waar je het mee moet doen. Zolang je je verplichtingen naar het bedrijf kunt voldoen kun je in principe 8 weken of langer per jaar op vakantie.
jongetje schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:58:
[...]

Dat is een manier om met sociale druk mensen zo weinig mogelijk verlof te laten nemen omdat dan de collega's je met een scheef gezicht aankijken dat jij alweer vrij bent en zij je werk moeten overnemen.
En daarom hebben we nog steeds een wettelijk en/of cao vastgelegd aantal vakantiedagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 21:28
Bijna 9 maanden in dienst en de eerste salarisverhoging te pakken. Ik was niet content met het startsalaris, maar door de verhoging ben ik tevreden. Zeker met de wetenschap dat er vastligt dat er nog drie verhogingen aankomen. Maar nog veel belangrijker is dat de baan erg goed bevalt. Ook het bedrijf zelf is erg leuk en denkt goed met de medewerker mee. Zo heb ik na 3 maanden een ander contract gekregen (tot 01-11-2018 ipv 2017) i.v.m. aanschaf woning.
Heel blij met mijn keuze om over te stappen!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je dat vond. Kijkend naar je pakket ben je echt goed begonnen. Velen doen het je niet na.

Ik krijg wel eens de indruk dat HBOers verwachten met 2500-3000 overal te kunnen starten. Een illusie naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-10 21:28
Mythio schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:42:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je dat vond. Kijkend naar je pakket ben je echt goed begonnen. Velen doen het je niet na.

Ik krijg wel eens de indruk dat HBOers verwachten met 2500-3000 overal te kunnen starten. Een illusie naar mijn mening.
Na mijn studie ben ik aan de slag gegaan bij mijn afstudeerbedrijf. Hier verdiende ik al €2500,- per maand. Dan is een overgang naar €2200,- best groot. Daarnaast ben ik al wat ouder en voor mijn HBO studie heb ik twee jaar elders gewerkt. Laten we zeggen dat ik had verwacht dat 4 jaar HBO iets meer zou opleveren.

Uiteraard weet ik dat dit meer een langetermijninvestering is geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door SimplySimon op 19-09-2017 14:58 ]

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 14:53

D33F

Tweelingtemmer

Over anderhalve maand verloopt mijn contract en hoop dat ik dan opnieuw mag onderhandelen. Ik ben werkzaam als junior software engineer met een afgeronde hbo-opleiding. In totaal heb ik 8 maanden werkervaring (exclusief stage).

Op het moment verdien ik €2000,- en krijg ik €0,19 reiskostenvergoeding. Voor de rest zijn er niet veel secundaire arbeidsvoorwaarden van toepassing (behalve flexibele tijden).

Wat zou in mijn geval een realistische eis zijn? Ik zat zelf te denken aan minimaal €2200,-

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:41

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Mythio schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:42:

€2500 tot €3000 lijkt me toch voor een afgeronde HBO'er met voldoende inhoud (en een relevante opleiding!) een redelijk startsalaris. Zelf 10 jaar terug gestart op €2500, met daarnaast leaseauto. Gezien de krapte op de huidige markt moet dat toch echt wel haalbaar zijn; het is ook een kwestie van jezelf verkopen en laten zien wat je kan en wat je wil.

[ Voor 3% gewijzigd door Spacecowboy op 20-09-2017 08:17 ]

HENG HENG

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30
David Regeling schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:56:
Over anderhalve maand verloopt mijn contract en hoop dat ik dan opnieuw mag onderhandelen. Ik ben werkzaam als junior software engineer met een afgeronde hbo-opleiding. In totaal heb ik 8 maanden werkervaring (exclusief stage).

Op het moment verdien ik €2000,- en krijg ik €0,19 reiskostenvergoeding. Voor de rest zijn er niet veel secundaire arbeidsvoorwaarden van toepassing (behalve flexibele tijden).

Wat zou in mijn geval een realistische eis zijn? Ik zat zelf te denken aan minimaal €2200,-
Waar werk je en wat maak je zoal in je functie? Ik denk dat richting 2500 wel haalbaar moet zijn overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
Spacecowboy schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:13:
[...]

€2500 tot €3000 lijkt me toch voor een afgeronde HBO'er met voldoende inhoud (en een relevante opleiding!) een redelijk startsalaris.
Behalve IT misschien was dit de laatste jaren echt niet de standaard. Ik betaalde met met €2.100 in de financiële sector al bovengemiddeld. En een leaseauto werd al helemaal niet aan gedacht. Inmiddels gaat het wat schuiven maar genoeg hoeken waar je met €1.800/€1.900 start. En dat hoeft echt niet te betekenen dat je in de pretstudie-hoek terecht komt.

Ook bij zoiets als accountancy is dat niet gek. Al ga je dan nog veel leren en kun je snel stappen zetten. Niks mis mee overigens.

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-10 14:53

D33F

Tweelingtemmer

EyeWitness schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:29:
[...]

Waar werk je en wat maak je zoal in je functie? Ik denk dat richting 2500 wel haalbaar moet zijn overigens.
Ik werk bij een startup. Verder ben ik zowel bezig met frontend (Polymer) als backend development (asp.net).

Lies are obvious to read because the truth is already written

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03:52
SimplySimon schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:55:
Bijna 9 maanden in dienst en de eerste salarisverhoging te pakken. Ik was niet content met het startsalaris, maar door de verhoging ben ik tevreden. Zeker met de wetenschap dat er vastligt dat er nog drie verhogingen aankomen. Maar nog veel belangrijker is dat de baan erg goed bevalt. Ook het bedrijf zelf is erg leuk en denkt goed met de medewerker mee. Zo heb ik na 3 maanden een ander contract gekregen (tot 01-11-2018 ipv 2017) i.v.m. aanschaf woning.
Heel blij met mijn keuze om over te stappen!

***members only***
In deze markt is de krapte enorm. Ik ben er actief mee, en praktisch elke organisatie die iets met dit pakket doet, zoekt mensen die er handig mee zijn. Je hebt nu nog weinig ervaring, maar je kunt prima elk jaar met €200 groeien in salaris.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• PhWolf
fonsoy schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:17:
[...]

In deze markt is de krapte enorm. Ik ben er actief mee, en praktisch elke organisatie die iets met dit pakket doet, zoekt mensen die er handig mee zijn. Je hebt nu nog weinig ervaring, maar je kunt prima elk jaar met €200 groeien in salaris.
Nulletje vergeten hoop ik? Met 200 per jaar dek je de inflatie nauwelijks 8)7

• Barrycade
  • Laatst online: 08:48

Barrycade

Through the...

Per maand? Of krijg jij per jaar betaald? ;)

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 13:28
David Regeling schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:56:

Bedenk vooral waar je zelf op uit wil komen, en hou daar rekening mee in je eis.

Ik denk dat 2500 helemaal geen slecht salaris is om op uit te komen, maar het is de vraag of je dat bij een startup wel gaat halen. Kan natuurlijk prima zijn dat je daar genoegen mee neemt, maar dat is aan jou :)

• Xeriuk
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 16:59
1. Wie ben je:
• Leeftijd:24
• Opleiding: MBO-4 Systeembeheerder
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie:Fullstack Webdeveloper
• Werkgever/branche: Reclame/Marketing bureau
• (Werk) Locatie(s):Rotterdam
• Uren/week:40
• Reistijd:20minuten
• Werkdruk:Normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2000
• Vakantiegeld: €1920
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: €0
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: €50 (reiskosten)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €24000
• Winstdeling/bonus: €0

Mijn werkzaamheden omvatten alles rondom webdevelopment (PHP, MySQL, HTML, CSS/SASS). Ik ben een onmisbare schakel in het bedrijf aangezien ik momenteel de enige ben die al deze werkzaamheden kan verrichten. Echter vraag ik mij af of ik modaal verdien, ik krijg in mijn omgeving veelal te horen dat dit niet het geval is.

Wat mij vooral bij dit bedrijf houdt is de sfeer, ik zit volledig op me plek hier! Maar het werkt wel een beetje demotiverend wetende dat ik bij een ander bedrijf wellicht 500euro meer zou kunnen verdienen per maand.

Wat kunnen jullie mij zoal vertellen hierover :)?

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

PhWolf schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:46:
[...]

Nulletje vergeten hoop ik? Met 200 per jaar dek je de inflatie nauwelijks 8)7
De inflatie is rond de 2/3%. Als jij met 200 euro onder de 3% zit, dan heb je een goedbetaalde baan. De meeste mensen die pas beginnen, zullen rond de 2000-2500 beginnen en dan is 200 euro groei een kleine 10%. Dat is zeker niet slecht te noemen. De enige grote stappen die je kunt maken, is wanneer je wisselt van werkgever. Maar meestal kun je binnen je eigen bedrijf niet veel groeien (uitzonderingen daargelaten).

• PLAE
  • Laatst online: 26-09 18:15
Joh hij zat flauw te doen. Alsof t om €200 per jaar ging.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:24
marcojacobs schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:40:
Wat mij vooral bij dit bedrijf houdt is de sfeer, ik zit volledig op me plek hier! Maar het werkt wel een beetje demotiverend wetende dat ik bij een ander bedrijf wellicht 500euro meer zou kunnen verdienen per maand.

Wij kunnen je weinig verstellen. Wat je kan doen is solliciteren en kijken wat voor aanbod je krijgt in de markt. Wat je ook kan doen is naar je baas gaan en vertellen waarom jij vindt dat je €500,- per maand meer waard bent.

Je package is overigens bijna €26k en niet €24k. Verder heb je wel héél weinig secundaire voorwaarden. Weet je ze niet of heb je ze echt niet? Anders verwacht ik dat er buiten de deur al snel een beter package te vinden is.

Edit: Om even een mier te neuken. 'Modaal inkomen' is een standaard bepaalde waarde, in 2017 is dat €37k op jaarbasis.

[ Voor 6% gewijzigd door TheBrut3 op 21-09-2017 10:08 ]

• Xeriuk
TheBrut3 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:06:
[...]

Wij kunnen je weinig verstellen. Wat je kan doen is solliciteren en kijken wat voor aanbod je krijgt in de markt. Wat je ook kan doen is naar je baas gaan en vertellen waarom jij vindt dat je €500,- per maand meer waard bent.

Je package is overigens bijna €26k en niet €24k. Verder heb je wel héél weinig secundaire voorwaarden. Weet je ze niet of heb je ze echt niet? Anders verwacht ik dat er buiten de deur al snel een beter package te vinden is.

Edit: Om even een mier te neuken. 'Modaal inkomen' is een standaard bepaalde waarde, in 2017 is dat €37k op jaarbasis.
Ik heb begin dit jaar een salarisverhoging gekregen, en hoor momenteel van alle collega's dat ze op de 'lijst' staan om meer te krijgen alleen is het budget daar niet voor beschikbaar.

Ik weet daarbij ook zeker dat er geen secundaire voorwaarden zijn, wat best vervelend is natuurlijk.
Wellicht dat ik binnenkort even rond ga kijken :)

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:31
marcojacobs schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:40:
1. Wie ben je:
• Leeftijd:24
• Opleiding: MBO-4 Systeembeheerder
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie:Fullstack Webdeveloper
• Werkgever/branche: Reclame/Marketing bureau
• (Werk) Locatie(s):Rotterdam
• Uren/week:40
• Reistijd:20minuten
• Werkdruk:Normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2000
• Vakantiegeld: €1920
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: €0
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: €0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €24000
• Winstdeling/bonus: €0

Mijn werkzaamheden omvatten alles rondom webdevelopment (PHP, MySQL, HTML, CSS/SASS). Ik ben een onmisbare schakel in het bedrijf aangezien ik momenteel de enige ben die al deze werkzaamheden kan verrichten. Echter vraag ik mij af of ik modaal verdien, ik krijg in mijn omgeving veelal te horen dat dit niet het geval is.

Members only:

• Xeriuk
Ah reiskosten krijg ik wel, maar aangezien het letterlijk om de hoek is krijg ik ongeveer 50euro per maand

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Update van afgelopen jaar

Members only:

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 20:10
DeveloperNL schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:55:

***members only***
Members only:

• DeveloperNL
Members only:

• JaQ
  • Laatst online: 23:54

JaQ

DeveloperNL schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:55:

***members only***
Let op met je pensioen, leg je niet veel te weinig in?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Maverick_tfd
  • Laatst online: 09:07
Members only:

• DeveloperNL
JaQ schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:05:
[...]

Let op met je pensioen, leg je niet veel te weinig in?
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:18

Prx

Na een aantal jaar geen update te hebben gegeven gooi ik mijn huidige situatie per begin 2017 maar weer eens ter referentie in het topic. :)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 30-09 15:40

TommyGun

Stik er maar in!

Voorheen:
Members only:
Binnenkort:

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO 3 & 4, ICT Beheerder
HBO Associate Degree, ICT Service Management
HBO Bachelor's degree, ICT & Management and Security
LPI 1, RHCSA 7, RHCE 7
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: omgeving Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Technical Expert (Linux Engineer)
• Werkgever/branche: IT dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Reistijd: 30 minuten enkele reis

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3700
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand á 8,33%
• Pensioeninleg per jaar: Nog niet bekend
• Mobiliteit per jaar: €763,- inclusief brandstof
• Overige: Laptop/GSM, collectieve verzekeringen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €51.650,52 bruto (leaseauto niet doorberekend)
• Winstdeling/bonus: -

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:43
Verwijderd schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:34:
[...]

Het is toch gewoon heel simpel: als je kinderen hebt zijn de vakanties een extra voordeel omdat het kosten uitspaart (t.o.v. andere branches). Dat mag best benoemd worden.
Detail: Vakanties zijn in die periode over het algemeen een stuk duurder dan daarbuiten.
Mijn vrouw staat ook voor de klas. Ik kan in een reisgids precies lezen wanneer wij op vakantie gaan: Als de prijzen het hoogst zijn.

Overigens vind ik het niet echt nuttig om alle directe en indirecte voordeeltjes van functies volledig uit te spitten.

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Prx schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 00:42:
Na een aantal jaar geen update te hebben gegeven gooi ik mijn huidige situatie per begin 2017 maar weer eens ter referentie in het topic. :)

***members only***
Members only:

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:00
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Laatst online: 23:54

JaQ

Members only:

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:52
Members only:

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Maverick_tfd
  • Laatst online: 09:07
Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door Maverick_tfd op 23-09-2017 15:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prx

Prx

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter6022
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-03 10:34
-

[ Voor 100% gewijzigd door wouter6022 op 09-03-2018 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
[membersonly=gegevens]

1. Wie ben je:
Leeftijd: 29
Opleiding: MBO systeembeheer niveau 4
Werkervaring: 5 jaar waarvan 3 jaar als linux systeembeheer. Ruim 11 jaar ervaring met linux als ik thuis projecten e.d. mee reken. Voor mijn huidige baan servicedesk werk gedaan.
• (Woon) Locatie: Regio Twente

2. Wat doe je:
Functie: Unix en Linux systeembeheer
Werkgever/branche: ISP / shared hosting / managed hosting
(Werk) Locatie(s): Regio Twente
Uren/week: 40
Reistijd: +-20 min
Werkdruk: Gemiddeld, met regelmaat avond en nachtwerkwerk en -+ 6 keer per jaar standby dienst draaien

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): €2649
Vakantiegeld: 8%
Dertiende/veertiende maand: geen
Pensioeninleg per jaar: € 3/4 werkgever, maximum fiscaal toegestaan
Mobiliteit per jaar: geen
Overige: Toeslag voor Stand-by 8% per gedraaide week, laptop en telefoon per 2-3 jaar.

Winstdeling/bonus: € geen
[/membersonly=gegevens]

Het werk bestaat voornamelijk uit uitrol en beheer van linux systemen. Hardening van deze systemen hoort hier ook bij en wordt regelmatig door werkgever en eindklanten getoetst. Tevens maak ik veel gebruik van Ansible om zaken te automatiseren.

Als ik zo om me heen kijk is mijn salaris aan de lage kant. Het einde van het jaar nadert weer en daar wordt ook bekend gemaakt hoeveel ik erbij krijg dit jaar. Je voelt hem al aankomen; ik wil dus meer beloond worden voor het werk wat ik doe, maar wat is redelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door MainframeX op 25-09-2017 11:28 ]

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
Keurig salaris voor een starter dacht ik zo. Klopt je vakantiegeld daarentegen wel? Dat bedrag is wel erg laag.

Idempotent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:54
MainframeX schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:01:
[...]

Keurig salaris voor een starter dacht ik zo. Klopt je vakantiegeld daarentegen wel? Dat bedrag is wel erg laag.
Zo te zien is dat zijn maandelijkse "spaarinleg" zeg maar van vakantiegeld, doe het maar eens *12.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

MainframeX schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:01:
[...]

Dat vakantiegeld is per maand. :) En dan is het keurig 8%.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Seraphin

Meep?

Nope, niks mis mee met je redenatie. Het enige waar je nog rekening mee zou kunnen houden, is dat de door jou aangehaald pensioenpremie (die sowieso al behoorlijk aan de hoge kant ligt) met grote waarschijnlijkheid is gebaseerd op een doorsneepremie (d.w.z. dat iedere deelnemer aan die pensioenregeling hetzelfde percentage als premie heeft). Voor jongere deelnemers zou het percentage een stuk lager kunnen zijn (want de inleg kan langer renderen). Dus specifiek voor DeveloperNL, is een vergelijking met een wat lager tarief nog wel te rechtvaardigen.

Onderstaand staatje wordt door een grote bekende pensioenverzekeraar gebruikt als premie% bij een defined contribution regeling:

LeeftijdsgroepPremie
18-196.88%
20-247.64%
25-298.92%
30-3410.36%
35-3912.06%
40-4414.02%
45-4916.31%
50-5419.03%
55-5922.42%
60-6426.67%
65-6630.32%

% weer obv de bekende formule (percentage maal [salaris incl. vakantiegeld & 13e maand, bijna altijd afgetopt op ~103k, -/- de franchise])

Dit dus wel o.b.v. defined contribution (dus geen langlevenrisico voor verzekeraar, ergo lagere percentages), maar wel met gegarandeerd eindkapitaal (op basis van een behoorlijk laag rendement overigens).

Ik ben in dit opzicht wel benieuwd in hoeverre men zich bewust is van de daadwerkelijke bijdrage van de werkgever aan pensioen (bij sommigen heb ik het idee dat ze de door henzelf betaalde premie in het lijstje zetten), en/of de kwaliteit van die bijdrage.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 08:17
Seraphin schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 15:49:
Ik ben in dit opzicht wel benieuwd in hoeverre men zich bewust is van de daadwerkelijke bijdrage van de werkgever aan pensioen (bij sommigen heb ik het idee dat ze de door henzelf betaalde premie in het lijstje zetten), en/of de kwaliteit van die bijdrage.
Eens. En wat je zelf betaalt, is nou net niet zo relevant voor de package-bepaling. Een voorkomende verhouding is 80% werkgever en 20% werknemer. Als je dat niet weet, en niet meeneement in een vergelijking, scheelt dat nogal.

[ Voor 13% gewijzigd door wheel op 26-09-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
[...]
Nope, niks mis mee met je redenatie. Het enige waar je nog rekening mee zou kunnen houden, is dat de door jou aangehaald pensioenpremie (die sowieso al behoorlijk aan de hoge kant ligt) met grote waarschijnlijkheid is gebaseerd op een doorsneepremie (d.w.z. dat iedere deelnemer aan die pensioenregeling hetzelfde percentage als premie heeft). Voor jongere deelnemers zou het percentage een stuk lager kunnen zijn (want de inleg kan langer renderen). Dus specifiek voor DeveloperNL, is een vergelijking met een wat lager tarief nog wel te rechtvaardigen.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MainframeX
TommyGun schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:56:
Voorheen:

[...]

Binnenkort:

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO 3 & 4, ICT Beheerder
HBO Associate Degree, ICT Service Management
HBO Bachelor's degree, ICT & Management and Security
LPI 1, RHCSA 7, RHCE 7
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: omgeving Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Technical Expert (Linux Engineer)
• Werkgever/branche: IT dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Reistijd: 30 minuten enkele reis

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3700
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand á 8,33%
• Pensioeninleg per jaar: Nog niet bekend
• Mobiliteit per jaar: €763,- inclusief brandstof
• Overige: Laptop/GSM, collectieve verzekeringen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €51.650,52 bruto (leaseauto niet doorberekend)
• Winstdeling/bonus: -
Dit beantwoord min of meer mijn salaris vraag wel eerlijk gezegd. Dan zou ik naar het schijnt zo'n 1000 euro per maand mislopen. Dat is nogal wat 8)7

@unezra @Martinusz Ik zie het, bedankt voor het toelichten.

Idempotent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Idd. Ik vind het ook raar. Dat kan honderden euro's per maand schelen. Nogal een dingetje.

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MainframeX schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:05:
[...]

Dit beantwoord min of meer mijn salaris vraag wel eerlijk gezegd. Dan zou ik naar het schijnt zo'n 1000 euro per maand mislopen. Dat is nogal wat 8)7

Regio speelt een rol, maar ook jobhoppen natuurlijk. Dit is je eerste werkgever qua Linux werkzaamheden? 2600,- is desondanks redelijk karig. Ik denk dat je wel aanspraak maakt op 3200,- of meer. Zeker als je RedHat certificaten gaat behalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MainframeX schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:05:
[...]

Dan ga je er voor het gemak wel van uit dat jullie beiden even goed zijn in het werk en dezelfde waarde toevoegen aan jullie bedrijf.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Uit dit topic blijkt wel dat de meeste geen flauw idee hebben. Hooguit wordt de eigen bijdrage hier mee genomen, maar die van de werkgever is veel interessanter voor je totale inkomsten berekening.
Tsurany schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:56:
[...]

Dan ga je er voor het gemak wel van uit dat jullie beiden even goed zijn in het werk en dezelfde waarde toevoegen aan jullie bedrijf.
Dat is iets wat je hier wel altijd hebt, en je ook niet makkelijk iets aan kan doen. Maar er wordt vanuit gegaan dat je gemiddeld of boven gemiddeld presteert. Terwijl bij een standaard verdeling de helft onder gemiddeld presteert. (Oké, groot gedeelte daarvan valt ruwweg onder gemiddeld, maar uiteindelijk zijn er ook gewoon mensen die echt boven gemiddeld of onder gemiddeld presteren).

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Sissors schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:06:
[...]

Uit dit topic blijkt wel dat de meeste geen flauw idee hebben. Hooguit wordt de eigen bijdrage hier mee genomen, maar die van de werkgever is veel interessanter voor je totale inkomsten berekening.
Nou, dan is dit topic hopelijk dus ook goed voor de bewustwording bij die bewuste groep mensen die geen flauw benul hebben van wat hun pensioenopbouw is!
[...]

Niet alleen dat, maar ook dat je beiden even goed onderhandelt over de beloning, dat de beide werkgevers even goed presteren in hun markt(en) en dat de winst ook even groot is, dat je beiden een zelfde voorkomen hebt (ja, uiterlijk speelt een rol in de hoogte van de beloning, zie ook: https://www.ad.nl/economi...-dan-je-lelijke~a0bf8ef0/) en zo spelen er nog wel wat meer factoren mee!

[ Voor 42% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-09-2017 10:21 ]

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

[...]

Dat is zeker waar, en lastig te beoordelen aan de hand van de gegevens die hier gedeeld worden.

• MainframeX
TommyGun schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:47:
[...]

Regio speelt een rol, maar ook jobhoppen natuurlijk. Dit is je eerste werkgever qua Linux werkzaamheden? 2600,- is desondanks redelijk karig. Ik denk dat je wel aanspraak maakt op 3200,- of meer. Zeker als je RedHat certificaten gaat behalen.
Dit is inderdaad mijn eerste werkgever waar ik als linux admin aan het werk ben. Ik schat mijn kansen op verhoging tot de genoemde bedragen dan ook mager in. Om die reden ben ik al rond aan het kijken. Is het redelijk om een e.v.t. nieuwe werkgever het salaris van een redhat gecertificeerde te vragen, maar met als tegenprestatie dat deze dan z.s.m. behaald worden? Of zou ik deze in de regel al van tevoren behaald moeten hebben? Ik kan me voorstellen dat er genoeg ongecertificeerd talent rond loopt en dat dit ook een manier zou kunnen zijn om een vacature te vullen.
[...]

Dat vind ik maar lastig meetbaar te maken op een internetforum, maar je hebt wel een valide punt.
TommyGun schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:20:
[...]

Dat is zeker waar, maar lastig te beoordelen aan de hand van de gegevens die hier gedeeld worden.
Dit geeft wellicht wat meer inzage in het werk dat ik doe:

Members only:

Geen junior functie vind ik zelf.

P.s. wel een boel vragen aan mijn kant, als ik beter een MainframeX' carrière advies topic kan aanmaken, dan hoor ik het wel. Voor nu kijk ik even of dat hier kan.

[ Voor 4% gewijzigd door MainframeX op 27-09-2017 10:58 ]

Idempotent.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

MainframeX schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:41:
Dit is inderdaad mijn eerste werkgever waar ik als linux admin aan het werk ben. Ik schat mijn kansen op verhoging tot de genoemde bedragen dan ook mager in. Om die reden ben ik al rond aan het kijken. Is het redelijk om een e.v.t. nieuwe werkgever het salaris van een redhat gecertificeerde te vragen, maar met als tegenprestatie dat deze dan z.s.m. behaald worden? Of zou ik deze in de regel al van tevoren behaald moeten hebben. Ik kan me voorstellen dat er genoeg ongecertificeerd talent rond loopt en dat dit ook een manier zou kunnen zijn om een vacature te vullen.
Je kunt meerdere kanten op. Ik kom uit de detachering alwaar het behalen van certificaten vaak (zo niet altijd) resulteert in salarisverhoging. Buiten de detachering is dat lang niet zo gebruikelijk, zeker als je in "de baas z'n tijd" mag studeren. Dus in laatstgenoemde situatie is het vaak lastig (afgezien van de jaarlijkse verhoging als resultaat van een goede beoordeling of wijzigingen in werkzaamheden) om snel meer te gaan verdienen. Wat dat betreft is jobhoppen dé manier om dat te bewerkstelligen, zeker als je jong bent. Daarnaast is het goed voor je ervaring (diverse omgevingen leren kennen) en CV. Onder jobhoppen versta ik overigens 3 tot 5 jaar ergens werken.

Of een toekomstige werkgever akkoord gaat met een hoger salaris onder de voorwaarde dat je je certificering gaat behalen is natuurlijk erg afhankelijk van het bedrijf (in de detachering is het al wat makkelijker vermoedelijk). Bij een niet-IT-dienstverlener geef ik je weinig kans. Daarnaast moet de certificering wel toegevoegde waarde hebben binnen je huidige/toekomstige werkzaamheden. Certificering zegt niet direct iets over je kwaliteiten, maar werkgevers willen gewoon graag zien dat je het hebt (soort bewijs dat je beschikt over de discipline / leergierig bent / de "basis"kennis beheerst).
Dit geeft wellicht wat meer inzage in het werk dat ik doe:

***members only***

Termen die het goed doen in de IT-wereld zijn natuurlijk cloud, automation, big data, dat soort zaken. Dus als jij nu beheer doet met Puppet of Ansible, in een omgeving waar Docker of OpenStack draait dan zit je warm. Dat haal ik niet echt uit je verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 27-09-2017 11:07 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MainframeX schreef op woensdag 27 september 2017 @ 10:41:
[...]
Het beheersen van deze devops tooling is enkel iets dat nu wat meer salaris en ontwikkeling, en op langere termijn baanzekerheid geeft. In het werk dat deze tools niet gebruikt zitten in de toekomst in mijn ogen steeds minder [goede] banen.

Zonde dat je pas drie jaar direct relevante werkervaring in deze rol hebt. Als je deze richting eerder in was gegaan (c.f. servicedesk) zat je nu beter

• MainframeX
TommyGun schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:02:
[...]

Je kunt meerdere kanten op. Ik kom uit de detachering alwaar het behalen van certificaten vaak (zo niet altijd) resulteert in salarisverhoging. Buiten de detachering is dat lang niet zo gebruikelijk, zeker als je in "de baas z'n tijd" mag studeren. Dus in laatstgenoemde situatie is het vaak lastig (afgezien van de jaarlijkse verhoging als resultaat van een goede beoordeling of wijzigingen in werkzaamheden) om snel meer te gaan verdienen. Wat dat betreft is jobhoppen dé manier om dat te bewerkstelligen, zeker als je jong bent. Daarnaast is het goed voor je ervaring (diverse omgevingen leren kennen) en CV. Onder jobhoppen versta ik overigens 3 tot 5 jaar ergens werken.
Duidelijk. Dat wordt waarschijnlijk van baan wisselen, wat ik al vermoedde. Kan ook leuk zijn, bij iemand anders in de keuken kijken.
TommyGun schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:02:

Of een toekomstige werkgever akkoord gaat met een hoger salaris onder de voorwaarde dat je je certificering gaat behalen is natuurlijk erg afhankelijk van het bedrijf (in de detachering is het al wat makkelijker vermoedelijk). Bij een niet-IT-dienstverlener geef ik je weinig kans. Daarnaast moet de certificering wel toegevoegde waarde hebben binnen je huidige/toekomstige werkzaamheden. Certificering zegt niet direct iets over je kwaliteiten, maar werkgevers willen gewoon graag zien dat je het hebt (soort bewijs dat je beschikt over de discipline / leergierig bent / de "basis"kennis beheerst).
Bedankt voor je toelichting.

[...]

Termen die het goed doen in de IT-wereld zijn natuurlijk cloud, automation, big data, dat soort zaken. Dus als jij nu beheer doet met Puppet of Ansible, in een omgeving waar Docker of OpenStack draait dan zit je warm. Dat haal ik niet echt uit je verhaal.
[/quote]

Daar heb je gelijk in. Probleem is dat ik niet beheer wat onze klanten niet gebruiken. Docker en Openstack zitten daar dus niet tussen. Verder draait het meeste spul wel virtueel maar niet in een IAAS opzet als Openstack, Amazon, Google cloud o.i.d. Dan is het vergelijkbaar met fysieke machines in dat opzicht.

Dan zou ik misschien wat project werk thuis moeten doen met een public pay per use cloudprovider, zaakje op git zetten om zo op z'n minst te kunnen laten zien dat ik dat kan opzetten en zo m'n marktwaarde kan opschroeven.
ANdrode schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:55:
[...]

Het beheersen van deze devops tooling is enkel iets dat nu wat meer salaris en ontwikkeling, en op langere termijn baanzekerheid geeft. In het werk dat deze tools niet gebruikt zitten in de toekomst in mijn ogen steeds minder [goede] banen.
Eens. Het zou me niets verbazen als dit de komende jaren steeds meer als een functie eis gesteld gaat worden.
ANdrode schreef op woensdag 27 september 2017 @ 11:55:
[...]
Zonde dat je pas drie jaar direct relevante werkervaring in deze rol hebt. Als je deze richting eerder in was gegaan (c.f. servicedesk) zat je nu beter
Ik heb daarvoor 2 jaar servicedesk gewerkt. In die periode stond het me vrij om alle problemen te troubleshooten en te verhelpen naar eigen inzicht op de linux systemen. Dus je zou kunnen stellen dat ik 5 jaar ervaring heb, maar het is pas sinds 3 jaar dat ik in functie hoger op ben gegaan en mijn eigen systemen ontwerp en uitrol. Zou ik dan op job listing sites e.d. beter kunnen vermelden dat ik 5 jaar ervaring heb?

Idempotent.

• MadEgg
  • Laatst online: 08:47

MadEgg

Tux is lievvv

Ik ben op zoek naar nieuw werk. Mede vanuit de wetenschap dat ik veel meer kan verdienen maar mijn huidige werkgever dat simpelweg niet kan betalen.

Huidige situatie:

Members only:

Nu heb ik in ieder geval één contractvoorstel liggen van een mogelijke nieuwe werkgever. Ik vraag me af hoe redelijk dit is of dat er nog wel meer in zou kunnen zitten.

Voorstel:

Members only:

Tja

• Kaizah
  • Laatst online: 11-08 09:32
Kaizah schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:54:
Update van mijn oude post na 10 maanden.

Leeftijd: 31
Opleiding(en): WO Vastgoed
Werkervaring: 2,5 jaar 3,5 jaar
Werkgever: Management Consultancy (non-IT)
Huidige functie: Consultant.
Werkdruk: piek en dalen, gemiddeld. 40-45 u per week.

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Bonus (ca. 1 maand salaris)
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: Geen
Werkweek: 40
Pensioenregeling: premievrij pensioen 100% werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige reiskostenvergoeding OV, privium pas.
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd: 1 uur enkele rit.
Overig: regelmatig korte (1-2 dagen) werkbezoeken in Europa.

Maand salaris 2017 (bruto): ~€ 5.000 (+16.5%)
Maand salaris 2017 (netto): ~€ 3.300

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€69,800 (excl. pensioen premie vrij ~ca 6K)
Tevreden?:Ja, ben medior richting senior met veel onmisbare skills. Alhoewel ik binnen nu en 1,5 jaar neig om over te stappen om andere bedrijfsculturen te ervaren.

Salaris verloop:
2014: € 2.500 (Startsalaris)
2014: € 2.750 (6 maand dienst, vast contract +10% loon)
2015: € 2.833 (inflatie +3% loon)
2015: € 3.100 (1 jaar dienst +10% loon)
2015: € 3.400 (verhoging loon door verhuizing)
2016: € 3,900 (eindejaarsloonverhoging +10% loon)
2017: € 4,290 (+10% loon).

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:00
Mooie stap, toch? Er valt wellicht nog wat meer uit te slepen door scherp te onderhandelen, maar dit is een dusdanige verbetering dat ik daar niet al te hard in zou gaan zitten. Afspraken maken over een groeipad met bijbehorende beloning lijkt me dan zinvoller.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
MadEgg schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:45:
Ik ben op zoek naar nieuw werk. Mede vanuit de wetenschap dat ik veel meer kan verdienen maar mijn huidige werkgever dat simpelweg niet kan betalen.

Huidige situatie:

***members only***

Nu heb ik in ieder geval één contractvoorstel liggen van een mogelijke nieuwe werkgever. Ik vraag me af hoe redelijk dit is of dat er nog wel meer in zou kunnen zitten.

Voorstel:

***members only***
Je gaat er meer dan 60% op vooruit, dus je vraag of het 'redelijk' is vind ik bijna trollerig overkomen :X

The devil is in the details.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hahn schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:44:
[...]

Je gaat er meer dan 60% op vooruit, dus je vraag of het 'redelijk' is vind ik bijna trollerig overkomen :X
Mee eens :X

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

@DeZaag @Hahn bedankt voor de reactie.

Het is overigens niet trollerig bedoeld. Excuus als dat zo overkomt. Natuurlijk is het een mooie stap, maar ik heb destijds genoegen genomen met een slechtbetaalde baan vanwege de enorme flexibiliteit die ik hierbij had, wat mij de gelegenheid gaf om een eigen bedrijf te proberen op te zetten. Helaas hebben we na 5 jaar proberen besloten onze pogingen te staken. Daarmee is het voor mij tijd voor een andere baan.

Mijn referentiekader is daarmee een beetje krom - mijn huidige salaris ligt onder starterssalarissen die medestudenten kregen zonder enige werkervaring.

60% meer is inderdaad natuurlijk zeker mooi, maar als, ik zeg maar wat, 80% meer gebruikelijk is, voel ik niet direct de aandrang om daaronder te gaan zitten. Vrijwel alle vergelijkbare vacatures die ik tegen kom spreken van een 'marktconform' salaris, maar wat dat dan moge zijn? Vandaar mijn vraag.

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Hahn schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:44:
[...]

Er zit wel een verschil tussen een mooie stap voor jezelf en of het ook een beetje de beloning is die je mag verwachten. Gezien de leeftijd, functie, werkervaring en regio lijkt me dit een prima 'marktconform' salaris.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
MainframeX schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:10:
[...]
Ik heb daarvoor 2 jaar servicedesk gewerkt. In die periode stond het me vrij om alle problemen te troubleshooten en te verhelpen naar eigen inzicht op de linux systemen. Dus je zou kunnen stellen dat ik 5 jaar ervaring heb, maar het is pas sinds 3 jaar dat ik in functie hoger op ben gegaan en mijn eigen systemen ontwerp en uitrol. Zou ik dan op job listing sites e.d. beter kunnen vermelden dat ik 5 jaar ervaring heb?
Dan zou ik vooral omschrijven (bij gesprekken) dat het servicedesk is waarbij je oplossingen zelf kon kiezen. In plaats van het 'kaal' afhandelen van tickets waar ik in eerste instantie aan dacht. Die verwarring wil je niet :)

Misschien ligt het aan de terminologie. Zoals jij het nu omschrijft denk ik aan beheer, niet aan servicedesk. Waar ligt die lijn, 2e, 3e, 4e?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MadEgg schreef op woensdag 27 september 2017 @ 14:45:

Huidige situatie:

***members only***

Voorstel:

***members only***
Lijkt me redelijk marktconform, vraag is hoe snel je kunt stijgen. Bij een dienstverlener kan dat meestal wel, maar vraag dat gewoon na :)
Pensioen lijkt iets van 40/60 verdeling. Beetje jammer mar ook niet ongebruikelijk.
Bonus is altijd een tricky ding, die 50% van het bedrijf is arbitrair natuurlijk en je eigen targets ook.
Desalniettemin: je huidige werkgever betaalt met pinda's en je hebt nog net mooi de leeftijd om de overstap naar de detachering te maken en de softskills die daar voor nodig zijn aan te leren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 11 jaar
• (Woon) Locatie: Harderwijk

2. Wat doe je:
• Functie: Docent VO
• Werkgever/branche: VMBO
• Uren/week: 1,0 fte, fulltime, maar 1 dag ouderschapsverlof opgenomen
• Reistijd: 40 min auto
• Werkdruk: persoonsafhankelijk, maar ik vind die gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3800
• Eindejaarsuitkering: 7,4%

Kortom, prima salaris, leuke baan, fijne vakanties etc. Maar wel een groot verschil met docenten uit het basisonderwijs. Tijd om dat gelijk te trekken!

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

The Eagle schreef op woensdag 27 september 2017 @ 19:20:
...
Desalniettemin: je huidige werkgever betaalt met pinda's en je hebt nog net mooi de leeftijd om de overstap naar de detachering te maken en de softskills die daar voor nodig zijn aan te leren.
Dank voor je reactie. Ik zal eens informeren naar de groeimogelijkheden.

Kun je bovenstaande nog iets toelichten? Een dienstverlener is toch geen detacheerder? In de bovengenoemde functie gaat het om een vaste aanstelling. Ik zou wel op projectbasis voor klanten werken, maar meestal gewoon op het eigen kantoor. Of bedoel je dat ik beter voor een detacheerder kan gaan werken?

Tja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
MadEgg schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:31:
[...]

Kun je bovenstaande nog iets toelichten? Een dienstverlener is toch geen detacheerder? In de bovengenoemde functie gaat het om een vaste aanstelling. Ik zou wel op projectbasis voor klanten werken, maar meestal gewoon op het eigen kantoor. Of bedoel je dat ik beter voor een detacheerder kan gaan werken?
Ik denk dat het grote onderscheid vooral zit tussen 'in-house development' en 'klussen voor klanten'. In de eerste categorie werk je echt aan een (software)product van een bedrijf zelf, waar je doorgaans redelijk afgeschermd kunt werken. Wanneer je praat over 'klussen voor klanten', dan heb je een beetje het onderscheid tussen detachering waarbij je simpelweg als 'resource' bij een klant wordt geplaatst en constructies waarbij jouw bedrijf projecten doet of services (en bijbehorende klantimplementaties) levert.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Verwijderd

1. Wie ben je:
Leeftijd: 24
Opleiding: HBO Business IT &Management
Werkervaring: 0,5 jaar
(Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
Functie: Ontwikkelaar SQL
Werkgever/branche: Software ontwikkelaar
(Werk) Locatie(s): Utrecht
Uren/week: 40
Reistijd**: 0.50
Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): €2250
Dertiende/veertiende maand: €2250
Pensioeninleg per jaar: €?
Mobiliteit per jaar: €0
Overige: €500 per jaar

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31.910
Winstdeling/bonus: € -

Denk dat het wel redelijk is om bij het volgende contract naar €2500 bruto per maand te gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2017 18:19 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MadEgg schreef op donderdag 28 september 2017 @ 10:31:
[...]

Een dienstverlener is een dienstverlener. Die diensten kunnen vanalles zijn.
1) Je wordt als handjes bij een eindklant weggezet, al dan niet om als projectresource te dienen (detachering)
2) Projecten van A tot Z trekken, inclusief benodigde mankracht en kennis. Zie je bij de grote integrators vaak
3) kennishuizen. Worden ingehuurd voor specifieke kennis en advisering. Rapporten zijn vaak dik en eindigen meestal ergens in een la

Dat zijn de hoofdvarianten wel zo'n beetje. De kleinere consultantcyclubs zitten ergens tussen 2 en 3 in, die pakken soms deelprojecten en doen advisering.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• wouter6022
-

[ Voor 100% gewijzigd door wouter6022 op 27-03-2018 17:40 ]

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:36
wouter6022 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:20:
[...]

Het zou zeker mooi zijn als dat lukt maar het is gezien de hoogte van je verhoging (11%) en je werkdruk volgens mij niet 'marktconform'. Zeker omdat je ook een 13e maand hebt die ook 11% meestijgt. Als je nog geen vast contract hebt kun je daar beter op inzetten denk ik.
Als hij 250 verdiende was 250 erbij zelfs 100% verhoging (maar werd hij nog steeds onderbetaald).
Bij 5000 slechts 5%, is het dan wel marktconform? Het blijft in alle gevallen 250 euro erbij dus ik snap niet zo goed waarom dat in een percentage tov je huidige loon moet worden bekeken.

• wouter6022
-

[ Voor 100% gewijzigd door wouter6022 op 27-03-2018 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 18:24
Het is niet voor niets dat bij veel bedrijven een loonsverhoging in percentages is. Bij iemand die weinig verdient is 5% nog steeds gevoelsmatig evenveel als voor iemand die veel verdiend. Als je met absolute getallen gaat werken krijg je juist scheefgroei..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2017 @ 18:16:
Denk dat het wel redelijk is om bij het volgende contract naar €2500 bruto per maand te gaan.
Half jaar werkervaring en 10% salarisstijging verwachten?
Neuh, da's niet redelijk.

Reken eerder op ruim onder de 5% en met 5% ben je al behoorlijk spekkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hinotori
  • Laatst online: 05-08 14:36
Mythio schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:38:
Het is niet voor niets dat bij veel bedrijven een loonsverhoging in percentages is. Bij iemand die weinig verdient is 5% nog steeds gevoelsmatig evenveel als voor iemand die veel verdiend. Als je met absolute getallen gaat werken krijg je juist scheefgroei..
Een procentuele loonsverhoging voor mensen in de lagere inkomens is, net zoals het meedoen aan een loterij, voor mensen die niet zo goed zijn in wiskunde. Begin eens met de loonverhoging te corrigeren voor de inflatie sinds de laatste loonsverhoging. Vervolgens het bruto bedrag even omrekenen naar wat het netto oplevert en dan kijken wat je ervoor kunt kopen. En met gelijke procentuele loonsverhogingen wordt het absolute verschil tussen hoge en lage inkomens steeds groter, dus scheefgroei is ook maar net hoe je er naar kijkt.

In engineering there is too much stick and not enough carrot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Hinotori schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 12:55:
[...]
Een procentuele loonsverhoging voor mensen in de lagere inkomens is, net zoals het meedoen aan een loterij, voor mensen die niet zo goed zijn in wiskunde. Begin eens met de loonverhoging te corrigeren voor de inflatie sinds de laatste loonsverhoging. Vervolgens het bruto bedrag even omrekenen naar wat het netto oplevert en dan kijken wat je ervoor kunt kopen. En met gelijke procentuele loonsverhogingen wordt het absolute verschil tussen hoge en lage inkomens steeds groter, dus scheefgroei is ook maar net hoe je er naar kijkt.
Vergeet je in die rekensom niet dat belasting voor hogere inkomens veel hoger is dan voor lagere inkomens, waardoor absoluut gezien 250 EUR voor iemand met een laag inkomen, netto méér geld oplevert dan voor iemand met een hoog inkomen? Da's ook scheef.

Ik vraag me af of, zelfs bij % loonsverhogingen, je bij hogere inkomens er niet alsnog netto minder aan over houd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 07:32
Kleine update :)

Members only:

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hinotori
  • Laatst online: 05-08 14:36
unezra schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:52:
[...]
Vergeet je in die rekensom niet dat belasting voor hogere inkomens veel hoger is dan voor lagere inkomens, waardoor absoluut gezien 250 EUR voor iemand met een laag inkomen, netto méér geld oplevert dan voor iemand met een hoog inkomen? Da's ook scheef.

Ik vraag me af of, zelfs bij % loonsverhogingen, je bij hogere inkomens er niet alsnog netto minder aan over houd. :)
De relatieve belastingdruk in Nederland lijkt meer op de Alpen dan op een nette oplopende curve, dus of een lager inkomen meer overhoudt hangt erg af van de plek op die belastingcurve. Verder is het verschil in inkomstenbelasting in Nederland maximaal 15,45%, dus als je ongeveer 35% meer verdient met een hoog inkomen tov een laag inkomen, dan hou je voor wat betreft de inkomstenbelasting al meer over. Onder de EUR 66.000 is er zo goed als geen verschil in de inkomstenbelasting.

In engineering there is too much stick and not enough carrot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 15:20
Nieuwe job

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door mannowlahn op 29-09-2017 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
Is nog niet de top, maar toch verwonderlijk dat met alleen Mavo een consultancy bedrijf je aanneemt. Vaak zitten klanten/opdrachtgevers niet te wachten op software ontwikkelaars onder HBO niveau (bij detachering). Ik ben zelf van mening dat het niet heel veel uitmaakt, maar ik snap wel dat opdrachtgevers wat kieskeuriger zijn (zeker als je bij grotere bedrijven met complexere materie te maken krijgt). Ik ben zelf aan het kijken of ik toch mijn master moet gaan afronden, om mijn huidige salaris of groeipad kan behouden met alleen HBO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 15:20
DeveloperNL schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:15:
[...]

Is nog niet de top, maar toch verwonderlijk dat met alleen Mavo een consultancy bedrijf je aanneemt. Vaak zitten klanten/opdrachtgevers niet te wachten op software ontwikkelaars onder HBO niveau (bij detachering). Ik ben zelf van mening dat het niet heel veel uitmaakt, maar ik snap wel dat opdrachtgevers wat kieskeuriger zijn (zeker als je bij grotere bedrijven met complexere materie te maken krijgt). Ik ben zelf aan het kijken of ik toch mijn master moet gaan afronden, om mijn huidige salaris of groeipad kan behouden met alleen HBO.
Ik heb vanaf mijn 20e alleen maar functies op HBO niveau gedaan dus ik denk dat dit wel een beetje meetelt voor werkgevers. Uiteraard heeft dit wel een beperking qua toepassingen voor mij. Je moet mij niet de zwaarste wiskundige oplossingen moeten laten bedenken want mijn niveau van wiskunde is niet zo hoog.

Ik heb dan wel op mijn 25e nog een jaar hbo avondschool gedaan maar na propedeuse jaar gestopt omdat ik voor mijn gevoel niet genoeg leerde t.o.v de tijd die je kwijt was. Ik heb toen met moeite eerste jaar discrete wiskunde afgerond met een 6.

Maar ik blijf van mening dat een opleiding weinig zegt over iemand zijn of haar kunde van programmeren. Ik denk dat creativiteit om tot een oplossing te komen soms zelfs zwaarder weegt.Daar ligt mijn kracht ook meer. Ben op vele vlakken behendig van iOs tot .net .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

muffstuff schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:25:
[...]

Ik heb vanaf mijn 20e alleen maar functies op HBO niveau gedaan dus ik denk dat dit wel een beetje meetelt voor werkgevers. Uiteraard heeft dit wel een beperking qua toepassingen voor mij.

Maar ik blijf van mening dat een opleiding weinig zegt over iemand zijn of haar kunde van programmeren. Ik denk dat creativiteit om tot een oplossing te komen soms zelfs zwaarder weegt.Daar ligt mijn kracht ook meer. Ben op vele vlakken behendig van iOs tot .net .
Dit. Ik denk zelfs dat een paar van de hogere (of zelfs behorend tot de hoogste) salarissen die in dit topic langskomen van mensen zijn die niet verder zijn gegaan na het middelbaar onderwijs (of in ieder geval HBO / WO niet hebben afgemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
muffstuff schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:25:
[...]

Ik heb vanaf mijn 20e alleen maar functies op HBO niveau gedaan dus ik denk dat dit wel een beetje meetelt voor werkgevers. Uiteraard heeft dit wel een beperking qua toepassingen voor mij. Je moet mij niet de zwaarste wiskundige oplossingen moeten laten bedenken want mijn niveau van wiskunde is niet zo hoog.

Ik heb dan wel op mijn 25e nog een jaar hbo avondschool gedaan maar na propedeuse jaar gestopt omdat ik voor mijn gevoel niet genoeg leerde t.o.v de tijd die je kwijt was. Ik heb toen met moeite eerste jaar discrete wiskunde afgerond met een 6.

Ik deel dezelfde mening, maar ik zie wel dat opdrachtgevers wel vrij kritisch zijn en als je in de consultancy zit, kan dat wel tegen je werken. Ik zie redelijk veel profielen langskomen en als je concurrenten allemaal HBO+ hebben met dezelfde ervaring denk ik op de lange termijn dat je aan het kortste eind gaat trekken of een eigen bedrijf moet gaan oprichten om je salarisgroei op pijl te houden (of accepteren dat je dit niveau houdt. Zal waarschijnlijk ook aan de sector liggen waar je voor werkt, de sectoren waarin ik werk heeft bijna iedereen een master of Phd, dus misschien ligt dat meer aan mijzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:21

Zenix

BOE!

Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door Zenix op 29-09-2017 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:33:
[...]

Dit. Ik denk zelfs dat een paar van de hogere (of zelfs behorend tot de hoogste) salarissen die in dit topic langskomen van mensen zijn die niet verder zijn gegaan na het middelbaar onderwijs (of in ieder geval HBO / WO niet hebben afgemaakt).
Nooit de uni afgemaakt, maar ik verdien obv 32p/w €6700 per maand als programmeur bij een webwinkel.

(Nu 42jr)

De stap richting ZZP lonkt overigens wel... :D

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:00

Wok

Dakloos...

Na ruim 11,5 jaar bij mijn huidige werkgever, ga ik vanaf 1 december beginnen met een nieuwe baan :)

Huidige situatie:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO - Hogere Informatica
• Werkervaring: 15 jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven
Members only:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €47000
• Winstdeling/bonus: €1500 over 2016

Nieuwe situatie:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO - Hogere Informatica
• Werkervaring: 15 jaar
• (Woon) Locatie: Eindhoven
Members only:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €62000
• Winstdeling/bonus: n.t.b.

Mooie sprong in salaris, premievrij pensioen en alleen nog bij eindgebruiker de boel draaiend houden i.p.v. van alle klanten het 'gezeik' krijgen... Ik ben blij :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Pagina: 1 ... 61 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.