Dan nog is het wel een heel minimaal salaris. Had eerder rond de 2300/2500 verwacht.
En hoe zit het dan wanneer je wel een relevante opleiding hebt gevolgd? Ik verdien namelijk hetzelfde.Hydra schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:43:
[...]
Je hebt 1 jaar ervaring en geen relevante opleiding. Dus dan is het aardig markt-conform. Daarnaast verdien je in de randstad meer omdat de lasten hier ook hoger zijn.
Hoe gehecht ben je aan Overijssel?
Lies are obvious to read because the truth is already written
Hier even geen ICT-er maar wel een GoT-er.
Werk bij internationaal groot bedrijf, maar hier in Nederland relatief klein plm 40 werknemerns, Heb bij verschillende werkgevers gewerkt, klein waar de baas je in je nek hijgt en groot waar je gewoon een nummertje bent. Vorige werkgever 10 jaar gewerkt, stond al jaren stil qua groei. Huidige werkgever bevalt prima, veel vrijheid en flexibiliteit.
Werk bij internationaal groot bedrijf, maar hier in Nederland relatief klein plm 40 werknemerns, Heb bij verschillende werkgevers gewerkt, klein waar de baas je in je nek hijgt en groot waar je gewoon een nummertje bent. Vorige werkgever 10 jaar gewerkt, stond al jaren stil qua groei. Huidige werkgever bevalt prima, veel vrijheid en flexibiliteit.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Post gewoon even al je 'stats'; alleen hierop kan ik geen antwoord geven.David Regeling schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:02:
En hoe zit het dan wanneer je wel een relevante opleiding hebt gevolgd? Ik verdien namelijk hetzelfde.
Ik niet. Da's meer het salaris voor iemand met 4 jaar HBO achter de kiezen.Cue_ schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 07:39:
Dan nog is het wel een heel minimaal salaris. Had eerder rond de 2300/2500 verwacht.
[ Voor 31% gewijzigd door Hydra op 16-08-2017 09:32 ]
https://niels.nu
Klinkt zeer karig. Je hebt misschien geen IT-opleiding gedaan, maar wel een serieuze WO opleiding. Ik neem aan dat je niet door een collega aan het handje wordt gehouden tijdens je werk en dat al je code gecontroleerd wordt. Wij kunnen het natuurlijk niet echt goed beoordelen, dat kan jij veel beter...Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:01:
Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: MSc Psychologie, omgeschoold Java Developer
• Werkervaring: 1 jaar
• Certificaten: OCA.
• (Woon) Locatie: Overijssel
2. Wat doe je:
• Functie: Junior Java Developer (veel Full-Stack bezig)
• Werkgever/branche: Documentatie
• (Werk) Locatie(s): Overijssel
• Uren/week: 40
• Reistijd: +- 15 mins
• Werkdruk: laag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2000,-
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: -
• Mobiliteit per jaar: geen
• Overige: Geen
Als ik de salarissen hier zie, lijkt €2000 toch wel wat krap.
Heb je wel werkervaring in de psychologie?
Hydra schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:43:
[...]
Je hebt 1 jaar ervaring en geen relevante opleiding. Dus dan is het aardig markt-conform. Daarnaast verdien je in de randstad meer omdat de lasten hier ook hoger zijn.
Hoe gehecht ben je aan Overijssel?
En iemand die WO heeft gedaan dan? Sorry hoor maar dat is grote BS, daar is niets marktcomfort aan.Hydra schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:32:
[...]
Ik niet. Da's meer het salaris voor iemand met 4 jaar HBO achter de kiezen.
[ Voor 22% gewijzigd door Abom op 16-08-2017 09:47 ]
WO zegt helemaal niets als het niet gerelateerd is, dan heb ik liever een MBO'er met wel de juiste papieren.Abom schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:43:
[...]
En iemand die WO heeft gedaan dan? Sorry hoor maar dat is grote BS, daar is niets marktcomfort aan.
Zero.
Het is een opleiding die op geen enkele manier relevant is voor z'n werk. Dus z'n hoogst genoten opleiding is wat zijn werk betreft VWO. Hij is dus 'self taught' en heeft bovendien slechts een jaartje werkervaring. Dus vanuit de optiek van de werkgever is dat geen raar bedrag.Abom schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 09:43:
En iemand die WO heeft gedaan dan? Sorry hoor maar dat is grote BS, daar is niets marktcomfort aan.
Voor iemand met zijn leeftijd en zijn opleidingsniveau is het erg laag natuurlijk, maar dat is het gevolg van een dergelijke stap maken. Zijn gebrek aan opleiding zal hij in de komende jaren moeten gaan compenseren met ervaring.
[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 16-08-2017 10:26 ]
Waarom?Cue_ schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 07:39:
Die master is enkel relevant omdat iedere master algemene skills aan leert maar vaktechnisch gezien is het totaal irrelevant.
Het gaat om iemand met minder dan 1 jaar ervaring die minimale vakspecifieke scholing heeft gedaan. Logisch dat daar een wat lager salaris bij past.
Binnen zijn vakgebied had 'ie ws op dit moment meer kunnen verdienen.
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Ik vind het geen vreemd salaris wanneer het een risico voor de werkgever is. Prima wanneer iemand een dergelijk salaris aangeboden krijgt op het moment van overstappen. Maar iedereen weet hoe zeer ontwikkelaars worden gezocht, daarvoor mag ook worden betaald. Het is op dit moment echt een markt voor de werknemer. Daarbij kan hij beter bepalen hoe waardevol hij is voor het bedrijf, wij hebben daar geen enkel beeld bij.Hydra schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:26:
[...]
Het is een opleiding die op geen enkele manier relevant is voor z'n werk. Dus z'n hoogst genoten opleiding is wat zijn werk betreft VWO. Hij is dus 'self taught' en heeft bovendien slechts een jaartje werkervaring. Dus vanuit de optiek van de werkgever is dat geen raar bedrag.
Voor iemand met zijn leeftijd en zijn opleidingsniveau is het erg laag natuurlijk, maar dat is het gevolg van een dergelijke stap maken. Zijn gebrek aan opleiding zal hij in de komende jaren moeten gaan compenseren met ervaring.
Overigens heeft een startende HBO'er ook veel te weinig kennis om zonder begeleiding te beginnen. En de opmerkingen over liever een MBO'er met een relevante opleiding ipv WO'er kan ik echt niet serieus nemen...
Die master laat zien dat hij niet dom is, zelfstandig is, dingen kan leren etc etc. True, het is een alpha-vakgebied, maar wij weten niet hoe goed zijn beta-skills zijn.unezra schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:27:
[...]
Waarom?
Die master is enkel relevant omdat iedere master algemene skills aan leert maar vaktechnisch gezien is het totaal irrelevant.
Geloof me, hij kan makkelijk veel meer verdienen. Of dat terecht is, weet ik niet. Maar 2k voor een WO'er die 1 jaar ervaring heeft, is echt karig.
[ Voor 18% gewijzigd door Abom op 16-08-2017 10:51 ]
Dat is zeker niet helemaal waar. Ik ken zat mensen die compleet ander werk doen dan waar ze voor gestudeerd hebben en waarbij het hebben van een MSc-diploma van een technische WO-opleiding al prima was en het geen zichtbare gevolgen voor salaris had. Het maakte dan echt niet uit wat voor opleiding dat was (wiskunde, informatica, elektrotechniek, werktuigbouwkunde, natuurkunde). Zelfde geldt overigens op de universiteiten zelf. Ken meerdere mensen die 'compleet ongerelateerde' bachelor en master hebben gedaan, bijvoorbeeld electrical engineering bachelor en mechanical engineer master. Als je cijfers goed zijn is dat zelden een probleem en hoef je geen premaster te doen voor omscholen.Pelox schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:07:
WO zegt helemaal niets als het niet gerelateerd is, dan heb ik liever een MBO'er met wel de juiste papieren.
Als dat het geval is, dat hij dus meer waard is, dan kan hij dat toch gewoon aantonen door te gaan solliciteren? Hij vraagt aan ons of dat salaris marktconform is. Kan hij meer krijgen ergens anders? Vast. Maar dan moet je gaan solliciteren.Abom schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:40:
Ik vind het geen vreemd salaris wanneer het een risico voor de werkgever is. Prima wanneer iemand een dergelijk salaris aangeboden krijgt op het moment van overstappen. Maar iedereen weet hoe zeer ontwikkelaars worden gezocht, daarvoor mag ook worden betaald. Het is op dit moment echt een markt voor de werknemer. Daarbij kan hij beter bepalen hoe waardevol hij is voor het bedrijf, wij hebben daar geen enkel beeld bij.
Je moet wel ff goed kijken op wie je reageert. Ik heb niks over MBO gezegd. Voor een baan waar je normaliter HBO informatica vraagt is wat mij betreft zowel een WOer zonder relevante opleiding of een MBO-er met een 'programmeer' opleiding geen goeie fit.Overigens heeft een startende HBO'er ook veel te weinig kennis om zonder begeleiding te beginnen. En de opmerkingen over liever een MBO'er met een relevante opleiding ipv WO'er kan ik echt niet serieus nemen...
Maar daar gaat het ook niet om. Het punt is gewoon dat hij vast wel een pienter type is, maar voor een werkgever gewoon compleet self-taught is en bovendien maar een jaar ervaring heeft. Daarvoor is 2k geen heel raar salaris. Als hij vindt dat hij hoger wil; prima. Gewoon gaan solliciteren. Sowieso is dat verstandig om te blijven doen gewoon om te kijken wat je waard bent.
Ja, precies. Dus we moeten afgaan op de info die hij WEL geeft.Die master laat zien dat hij niet dom is, zelfstandig is, dingen kan leren etc etc. True, het is een alpha-vakgebied, maar wij weten niet hoe goed zijn beta-skills zijn.
Vanuit de optiek van een werkgever heeft hij geen WO want het is geen relevante opleiding. Als het nu natuurkunde ofzo was okay. Dus voor een werkgever is hij iemand met als hoogstgenoten opleiding VWO met maar 1 jaar ervaring. Balen voor hem, maar dat is het gewoon. En als hij meer wil verdienen is er maar een goeie manier en dat is gaan solliciteren.Of dat terecht is, weet ik niet. Maar 2k voor een WO'er die 1 jaar ervaring heeft, is echt karig.
Die ken ik net zo goed (wie niet) maar het gaan dan vrijwel altijd om mensen met een Beta opleiding. Dat is niet wat de persoon in kwestie heeft; die heeft Psychologie gedaan.Kid Jansen schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:41:
Dat is zeker niet helemaal waar. Ik ken zat mensen die compleet ander werk doen dan waar ze voor gestudeerd hebben en waarbij het hebben van een MSc-diploma van een technische WO-opleiding al prima was en het geen zichtbare gevolgen voor salaris had.
Maar ik snap sowieso niet waarom dit zo'n discussie moet zijn. Er is vast wel een werkgever die meer dan 2k wil bieden. Daar moet 'ie dan naar op zoek.
[ Voor 12% gewijzigd door Hydra op 16-08-2017 11:01 ]
Klopt, was een reactie op een andere post, excuses.Hydra schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:58:
[...]
Je moet wel ff goed kijken op wie je reageert. Ik heb niks over MBO gezegd.
Huh? Sinds wanneer is VWO relevant en een hogere opleiding dan zijn master? Sorry maar die stelling slaat echt helemaal nergens op.Vanuit de optiek van een werkgever heeft hij geen WO want het is geen relevante opleiding. Als het nu natuurkunde ofzo was okay. Dus voor een werkgever is hij iemand met als hoogstgenoten opleiding VWO met maar 1 jaar ervaring. Balen voor hem, maar dat is het gewoon. En als hij meer wil verdienen is er maar een goeie manier en dat is gaan solliciteren.
Ik ben het met je eens dat hij moet gaan solliciteren. Maar het kan toch ook zijn dat hij graag bij zijn werkgever wil blijven omdat het een leuke tent is. Wat is er dan mis om referentie op te halen en een goed gesprek te gaan voeren met zijn huidige werkgever?
Het punt is heel simpel dat voor die werkgever die psychologie opleiding gewoon niet relevant is. Dat is alles.Abom schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:04:
Huh? Sinds wanneer is VWO relevant en een hogere opleiding dan zijn master? Sorry maar die stelling slaat echt helemaal nergens op.
Tuurlijk. Waar zeg ik dat dat niet kan? Misschien geeft 'ie hem er wel 1k per maand bij. Who knows. Die kans acht ik een stuk minder hoog dan dat die werkgever hem er als zoethoudertje een procentje bij geeft ofzo. Je staat in zo'n discussie een heel stuk sterker als je weet dat een ander je X euro's per maand meer wil geven.Ik ben het met je eens dat het moet gaan solliciteren. Maar het kan toch ook zijn dat hij graag bij zijn werkgever wil blijven omdat het een leuke tent is. Wat is er dan mis om referentie op te halen en een goed gesprek te gaan voeren met zijn huidige werkgever?
Ik heb zelf enkele jaren geleden een overstap gemaakt naar Java Ontwikkelaar en ik kom ook uit Overijssel, maar 2000 is echt belachelijk laag. De grote detacheerders betalen al minimaal 2150 + lease auto voor starters en dan is dat ook nog incl een opleidingstraject van 2 maanden. En als ze je vorige werkervaring relevant genoeg vinden, dan zou je wat hoger startsalaris kunnen ontvangenVerwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:01:
Wie ben je:
• Werkervaring: 1 jaar
• Certificaten: OCA.
2. Wat doe je:
• Functie: Junior Java Developer (veel Full-Stack bezig)
• Werkgever/branche: Documentatie
• Reistijd: +- 15 mins
• Werkdruk: laag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2000,-
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Mobiliteit per jaar: geen
• Overige: Geen
Als ik de salarissen hier zie, lijkt €2000 toch wel wat krap.
Aangezien je dat al achter de rug hebt en 1 jaar werkervaring, zou je bij die grotere detacheerders al rond 2400-2600 + auto moeten verdienen en na 3-4 jaar zit je bij zo'n grotere detacheerder rond 2800-3200.
En dat zijn detacheerders die de naam hebben al minder dan marktconform te betalen, bij een kleinere detacheerder zou je meer kunnen krijgen (daarom ben ik eerder dit jaar overgestapt) en een niet-detacheerder heeft doorgaans geen kosten voor een lease-auto, dus als je dat ook meerekent wordt je naar mijn idee behoorlijk onderbetaald.
Hoe was die omscholing? Goed te doen?Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:01:
Over het algemeen (starters, na enige jaren is ervaring vaak belangrijker):
MBO: Vakgebied zeer relevant
HBO: Vakgebied relevant
WO: Vooral relevant of het een Alpha/Beta Master is en de functie een alpha/beta functie is. Het specifieke vakgebied is vaak minder relevant. Hoeveel top it'ers ik al heb gezien met een achtergrond als bv sterrenkunde
In ieder geval, zo heb ik het altijd ervaren bij het aannemen van mensen
Hangt allemaal beetje van het niveau af maar ik ken mensen met dezelfde achtergrond die het vakgebied met programmeren heel mooi samen weten te brengen en ook een mooi salaris verdienen. Over het algemeen zou ik inderdaad voor deze leeftijd+opleiding meer dan 2K verwachten
WO: Vooral relevant of het een Alpha/Beta Master is en de functie een alpha/beta functie is. Het specifieke vakgebied is vaak minder relevant. Hoeveel top it'ers ik al heb gezien met een achtergrond als bv sterrenkunde
Hangt allemaal beetje van het niveau af maar ik ken mensen met dezelfde achtergrond die het vakgebied met programmeren heel mooi samen weten te brengen en ook een mooi salaris verdienen. Over het algemeen zou ik inderdaad voor deze leeftijd+opleiding meer dan 2K verwachten
[ Voor 6% gewijzigd door laurens0619 op 16-08-2017 15:02 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
Na het atheneum nu dan ook mijn hbo afgerond en klaar voor een nieuwe uitdaging als front end developer. Betreft een startersfunctie met enkele bootcamps en trainingen met vaste verhoging na 6 maanden.
Members only: title
Inloggen
Hangt dat ook niet van de functie af?laurens0619 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:01:
Over het algemeen (starters, na enige jaren is ervaring vaak belangrijker):
Een WO afgestudeerde muziekwetenschappen die na 2 maanden cursus systeembeheer denkt te kunnen gaan doen lijkt me niet ideaal zeg maar. Wellicht dat dat voor programmeursbanen anders werkt.
Jazeker, vandaar ook de afhankelijkheid van de alfa/beta functie en alfa/beta opleiding. Muziekwetenschappen is een alfa (?) achtige opleiding en systeembeheer een beta achtig beroep. Die match is inderdaad niet ideaalunezra schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 17:30:
[...]
Hangt dat ook niet van de functie af?
Een WO afgestudeerde muziekwetenschappen die na 2 maanden cursus systeembeheer denkt te kunnen gaan doen lijkt me niet ideaal zeg maar. Wellicht dat dat voor programmeursbanen anders werkt.
CISSP! Drop your encryption keys!
Hmm, dat was inderdaad het verkeerde voorbeeld. Ik had "wiskunde" of een betastudie moeten roepen natuurlijk. (En dan niet toevallig een waarbij programmeren een van de standaard vakken is. Wat me overigens wel doet denken aan Prof. Hans Paijmans, die C heeft geleerd omdat 'ie daarmee zijn linguistieke vraagstukken op kon lossen.)laurens0619 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 17:44:
[...]
Jazeker, vandaar ook de afhankelijkheid van de alpha/beta functie en alpha/beta opleiding. Muziekwetenschappen is een alpha (?) achtige opleiding en systeembeheer een beta achtig beroep. Die match is inderdaad niet ideaal
Members only:
Inloggen
Ik ben ook rond 35 ingestroomd met een niet-relevante WO-studie. Begonnen op 1950 bruto + leaseauto, de standaard voorwaarden voor starters bij de (grote) toko waar ik begon.
Omdat je vanuit je eerdere banen allerlei algemene skills hebt opgedaan (organisatorisch, communicatief, presentatievaardigheden, arbeidsethos) zul je (mits op IT-gebied niet langzamer lerend dan de rest) waarschijnlijk beter presteren dan ze van een starter verwachten en op basis daarvan salarisstappen maken. Zo liep het althans hier.
Komt wel goed dus met dat salaris. Is het niet bij je huidige werkgever, dan bij een andere.
Omdat je vanuit je eerdere banen allerlei algemene skills hebt opgedaan (organisatorisch, communicatief, presentatievaardigheden, arbeidsethos) zul je (mits op IT-gebied niet langzamer lerend dan de rest) waarschijnlijk beter presteren dan ze van een starter verwachten en op basis daarvan salarisstappen maken. Zo liep het althans hier.
Komt wel goed dus met dat salaris. Is het niet bij je huidige werkgever, dan bij een andere.
vekeerd forum sorry
[ Voor 65% gewijzigd door Paralectic op 16-08-2017 21:06 ]
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Verwijderd
Inmiddels nieuwe baan gevonden met de volgende voorwaarden:Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:29:
Leeftijd:
25
Opleiding(en):
- ICT Beheerder Niv 4
- HBO Informatica Propedeuse
Certificaten:
- TS: Windows 7, Configuring
- Copernica Marketing Software - Certified Fundamental User
- Copernica Marketing Software - Certified Advanced User
Werkervaring:
- 4 jaar
Werkgever:
Huidige functie:
- .NET Developer
Vakantiegeld:
- 8%
Vakantiedagen:
- 30
13/14e maand of winstuitkering:
- Nee
Laptop:
- Ja
GSM:
- Ja
Leaseauto:
- Ja
Werkweek:
- 40 uur
Pensioenregeling:
- Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land:
- Nederland
Regio:
- Zuid Holland
Reistijd:
- 10 minuten
Maand salaris (bruto):
- 3500
Erg tevreden mee moet ik zeggen. Om mij heen wel eens de reactie dat het weinig is, maar onderschat ik mezelf nu of is dit gewoon meer dan prima?
Leeftijd:
27
Opleiding(en):
- ICT Beheerder Niv 4
Certificaten:
Werkervaring:
- 5 jaar
Werkgever:
Huidige functie:
- .NET Developer
Vakantiegeld:
- 8%
Vakantiedagen:
- 30
- Ja
Laptop:
- Ja
GSM:
- Ja
Leaseauto:
- Ja
Werkweek:
- 40 uur
Pensioenregeling:
- Ja
Thuiswerken:
Volledig thuiswerken en eigen uren indelen
Land:
- Nederland
Regio:
- Zuid Holland
Reistijd:
- 10 minuten
Maand salaris (bruto):
- 4000 met minimale jaarlijkse verhoging van 5%
Super, nooit meer weggaan daar!Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:26:
[...]
Maand salaris (bruto):
Prima salaris maar zet hem ook even in het nieuwe format.Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:26:
[...]
Inmiddels nieuwe baan gevonden met de volgende voorwaarden:
Leeftijd:
27
Opleiding(en):
- ICT Beheerder Niv 4
Certificaten:
Werkervaring:
- 5 jaar
Werkgever:
Huidige functie:
- .NET Developer
Vakantiegeld:
- 8%
Vakantiedagen:
- 30
- Ja
Laptop:
- Ja
GSM:
- Ja
Leaseauto:
- Ja
Werkweek:
- 40 uur
Pensioenregeling:
- Ja
Thuiswerken:
Volledig thuiswerken en eigen uren indelen
Land:
- Nederland
Regio:
- Zuid Holland
Reistijd:
- 10 minuten
Maand salaris (bruto):
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Waar doel je op met 'not'? Dat het lekker is, of dat z'n salaris met 63% zou zijn gestegen?upje schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:18:
[...]
Dat is lekker. Over 10 jaar is je salaris met 63% gestegen. Not.
The devil is in the details.
Dat het op zijn minst onwaarschijnlijk is dat 'ie garanties heeft dat zijn salaris ieder jaar met minimaal 5% gaat stijgen...Hahn schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 22:25:
[...]
Waar doel je op met 'not'? Dat het lekker is, of dat z'n salaris met 63% zou zijn gestegen?
1. Goed werk leverenMitashi schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:49:
[...]
Hoe doe je zoiets precies? Ik ben zelf niet heel lang aan het werk maar zou niet weten hoe zoiets aan te gaan pakken.
2. Verstand van zaken hebben.
3. Juiste moment aanvoelen om overstap te nemen
4. Heel en heel goed voorbereiden op de gesprekken - je waarde verhogen.
5. Zelf verzekerd zijn zonder arrogant te doen
6. Arbeidsvoorwaarden pas aansnijden in laatste gesprek - laat hun erover beginnen.
7. Extra gesprekken met toekomstige directe collega's vragen omdat je "zeker wilt zijn van je keuze" - dit geeft je de kans dat ze nog enthousiaster worden (je kan laten zien wie je bent en dat je serieus bent in de overstap)
8. De belangrijkste - naast hard werken - veel geluk hebben .
Onderhandelen gaat makkelijk als je ergens goed zit ; kan me voorstellen dat dat lastiger is als je werkeloos bent of bv heel jong bent <25 en je lult met gasten van 35+ .
Ik had goed onderhandeld bij huidige baan maar doordat ik ook erna echt goed werk heb geleverd ben ik er vorige maand 10% in totaal op vooruit gegaan zonder al teveel erover te hoeven zeuren / vechten.
Ik spaar idd veel in het buitenland.The Eagle schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:20:
Ik gok gewoon een daggeldvergoeding in het buitenland. Als verder all expenses paid worden en je dus niks uitgeeft kan dat aardig oplopen
Bijna dubbel salaris en lage vaste lasten op t thuis front (nee ik woon niet thuis of op kamers 😊)
Dus maandje in buitenland spaar ik +/- 3000/4000 .
[ Voor 10% gewijzigd door saybolt op 18-08-2017 02:04 ]
8 is inderdaad een hele belangrijke.saybolt schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:52:
[...]
1. Goed werk leveren
6. Arbeidsvoorwaarden pas aansnijden in laatste gesprek - laat hun erover beginnen.
7. Extra gesprekken met toekomstige directe collega's vragen omdat je "zeker wilt zijn van je keuze" - dit geeft je de kans dat ze nog enthousiaster worden (je kan laten zien wie je bent en dat je serieus bent in de overstap)
Onderhandelen gaat makkelijk als je ergens goed zit ; kan me voorstellen dat dat lastiger is als je werkeloos bent of bv heel jong bent <25 en je lult met gasten van 35+ .
Ik had goed onderhandeld bij huidige baan maar doordat ik ook erna echt goed werk heb geleverd ben ik er vorige maand 10% in totaal op vooruit gegaan zonder al teveel erover te hoeven zeuren / vechten.
Niet ieder bedrijf is van de hoge salarissen en soms heb je de pech dat salarissen niet of nauwelijks stijgen, ook al werk je er 100 jaar.
Maar verder, eens. Je kunt er zelf veel aan doen. Bij IEDER bedrijf kun je onderhandelen, ook bij de overheid, al zeggen ze vaak van niet. Er zijn zat mogelijkheden alsnog je instapsalaris omhoog te krijgen. Daarna word het lastiger. (Behalve dus als je bij de overheid zit en je een jaarlijks periodiek er bbij krijgt, minimaal, TENZIJ je aan het eind van je functieschaal zit.)
Ik denk dat geluk hebben het nog niet eens is, het is denk ik de "gunfactor".unezra schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:51:
[...]
8 is inderdaad een hele belangrijke.
Niet ieder bedrijf is van de hoge salarissen en soms heb je de pech dat salarissen niet of nauwelijks stijgen, ook al werk je er 100 jaar.
Maar verder, eens. Je kunt er zelf veel aan doen. Bij IEDER bedrijf kun je onderhandelen, ook bij de overheid, al zeggen ze vaak van niet. Er zijn zat mogelijkheden alsnog je instapsalaris omhoog te krijgen. Daarna word het lastiger. (Behalve dus als je bij de overheid zit en je een jaarlijks periodiek er bbij krijgt, minimaal, TENZIJ je aan het eind van je functieschaal zit.)
Soms. Het is ook geluk hebben met het bedrijf waar je voor werkt.Lekiame schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:11:
[...]
Ik denk dat geluk hebben het nog niet eens is, het is denk ik de "gunfactor".
Hoge salarissen en salarisstijgingen zijn zeker niet overal standaard zeg maar.
Heeft heb ik de indruk weinig met de individuele gunfactor te maken maar meer met regulier beleid of economische omstandigheden.
En gunfactor is 1 ding, maar als je aan het eind van je functieschaal zit ben je uitgeprocedeerd. (Op inflatiecorrectie na.)
Ik begin de laatste tijd liever zelf direct over (arbeidsvoorwaarden) een salaris indicatie, de rest komt inderdaad later wel. Er zijn een aantal gesprekken geweest waar ik al praktisch binnen was na 2 gesprekken en technical testen + assessments. En vervolgens kon men alleen een salaris bieden wat 10% onder mijn huidige salaris zit. Heb er dit jaar toch 8 vakantiedagen door gemist. Door partijen direct kunnen afserveren, heeft mij 15 minuten gekost ipv een halve dag opnemen om mij voor te bereiden, er heen te gaan, gesprek loopt bij mij altijd uit dus een uur is meestal anderhalf uur. Dan nog terugreis, we kennen het allemaal wel.saybolt schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 01:52:
[...]
1. Goed werk leveren
Het valt mij heel erg op dat er bij praktisch geen enkele functie meer een indicatie staat, iemand een idee hoe dat komt?
Omdat ze allemaal zo laag mogelijk willen bieden..init6 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:21:
[...]
Het valt mij heel erg op dat er bij praktisch geen enkele functie meer een indicatie staat, iemand een idee hoe dat komt?
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Ook ik denk dat werkgevers bang zijn dat de salarissen van IT'ers nog veel verder zullen gaan stijgen. Het blijft mij verbazen dat de salarissen maar beperkt stijgen, ondanks dat er zelfs tijdens de crisis werd geroepen dat er een te kort aan IT'ers is.
• Opleiding: MBO 4 (x2)
• Werkervaring: 16jr
2. Wat doe je: Support 3e lijns
• Functie: Office 365 Consultant
• Werkgever/branche: Dienstverlener
• Reistijd: 30m
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3750
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Pensioeninleg per jaar: € Premie voor werkgever
• Mobiliteit per jaar: €
• Overige: € Onkostenvergoeding 60 euro p/mnd
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 42500
• Winstdeling/bonus: €
• Opleiding: MBO 4 (x2)
• Werkervaring: 16jr
2. Wat doe je: Support 3e lijns
• Functie: Office 365 Consultant
• Werkgever/branche: Dienstverlener
• Reistijd: 30m
3. Wat verdien je:
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Pensioeninleg per jaar: € Premie voor werkgever
• Overige: € Onkostenvergoeding 60 euro p/mnd
Mwah. Een tekort wil niet altijd zeggen dat de prijs omhoog gaat.Abom schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:40:
Ook ik denk dat werkgevers bang zijn dat de salarissen van IT'ers nog veel verder zullen gaan stijgen. Het blijft mij verbazen dat de salarissen maar beperkt stijgen, ondanks dat er zelfs tijdens de crisis werd geroepen dat er een te kort aan IT'ers is.
Logisch ook, als je als bedrijf 10.000 EUR [er maand aan ICT personeel *kunt* uitgeven en 20.000 EUR onverantwoord is, zul je voor 10.000 EUR personeel zoeken en dan kan het best zijn dat je daar 3 ICTers voor in huurt met een lager salaris dan 1 of 2 met een hoger salaris.
Zou het eerder raar vinden dat enkel vanwege krapte, salarissen stijgen.
(En wat als er dan minder krapte is na een tijdje, mag iedereen dan EUR inleveren? Doe mij liever een stabiel maar wat lager salaris, dan een salaris dat onredelijk hoog is, waar ik bij de eerste de beste reorganisatie d'r uit vlieg omdat ik te duur ben.)
De wet van vraag en aanbod is niet compleet zonder de betalingsbereidheid van de koper mee te nemen. Er is een punt waarop ICT afnemers zeggen "laat maar zitten, dat is het niet waard".Abom schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:40:
Als je eerlijk kijkt, zie je dat dit allang gedaan is.unezra schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:05:
[...]
(En wat als er dan minder krapte is na een tijdje, mag iedereen dan EUR inleveren? Doe mij liever een stabiel maar wat lager salaris, dan een salaris dat onredelijk hoog is, waar ik bij de eerste de beste reorganisatie d'r uit vlieg omdat ik te duur ben.)
Sinds ik werk hoor ik over al over ontslag rondes, tijdens de crisis hoorde ik constant om mij heen dat salaris niet werden geïndexeerd en bonussen werden niet uitbetaald bij iedereen(op twee bankiers na.). Dus ja: Salarissen worden gekort tijdens crisis, je bent je baan kwijt of een half maandsalaris(bonus). Dan is het ook normaal dat salarissen stijgen als het beter gaat en als er tekort is. Zeker als dat tekort er al was tijdens crisis.
Hoger of lager salaris heeft niet super veel invloed op reorganisaties, zoals ik er een aantal maal heb mogen meemaken als externe. De eerste die eruit vlogen waren de laagste schalen (ondersteunend personeel) en externen. Goedkoper om kwijt te raken.
Inderdaad een vraag die men kan stellen, helaas is het niet zo makkelijk: Hoever verlies je werk en mogelijkheden doordat je geen mensen hebt en ze verliest aan bedrijven die wel die bedragen betalen?RagingPenguin schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:19:
[...]
De wet van vraag en aanbod is niet compleet zonder de betalingsbereidheid van de koper mee te nemen. Er is een punt waarop ICT afnemers zeggen "laat maar zitten, dat is het niet waard".
Het zal geen 1 op 1 gevolg van elkaar zijn (10% tekort aan mensen, dus 10% salarisstijging), maar het heeft zeker wel effect. Kijk maar wat er op dit moment in de bouw gebeurt met de ZZP tarieven, die zijn door veel grotere vraag fors toegenomen.unezra schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 09:13:
[...]
Soms. Het is ook geluk hebben met het bedrijf waar je voor werkt.
Hoge salarissen en salarisstijgingen zijn zeker niet overal standaard zeg maar.
Heeft heb ik de indruk weinig met de individuele gunfactor te maken maar meer met regulier beleid of economische omstandigheden.
En gunfactor is 1 ding, maar als je aan het eind van je functieschaal zit ben je uitgeprocedeerd. (Op inflatiecorrectie na.)
En ja, een werkgever wil natuurlijk altijd het liefst voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Als die een senior developer zou kunnen krijgen voor 1000 euro per maand in plaats van 5000 euro per maand, dan doet die werkgever dat natuurlijk gewoon doen. Bij sollicitaties is het het spelletje wat gespeeld wordt en het ligt eraan hoe hard elke kant het speelt; de werkgever wil zo min mogelijk betalen, de werkgever wil zo veel mogelijk krijgen.
Heb het zelf ook gehad toen ik bij mijn huidige werkgever solliciteerde, daar kwamen zij met aanbod X en heb ik gezegd "sorry, maar dat is me te laag". Toen kwam direct een reactie in de trend van "met een dergelijk antwoord hebben we al rekening mee gehouden" en toen kwam er direct een hoger/beter aanbod uit de ordner. Had ik niets gezegd en direct wanhopig "ja" gezegd, was ik gewoon 1 of 2 salaristreden lager begonnen. Niet dat dat rampzalig zou zijn geweest, in principe krijg ik elk jaar (bij goede beoordeling) 1 trede meer.
Je kunt het natuurlijk ook te hard spelen, met het risico dat het bedrijf jou feestelijk bedankt en dat ze verder kijken. Wellicht dat ze ondanks schaarste snel iemand anders vinden, die wel bij het eerste het beste aanbod instemt.
Het valt mij trouwens ook wel op dat (voor mijn gevoel) steeds minder bedrijven in hun vacature zetten wat het salaris is. Bijna overal staat "marktconform salaris", slechts een enkeling durft een getal op te geven. En vergelijk ik dat getal met mijn huidige salaris (en secundaire voorwaarden) dan heb ik in 95% van de gevallen zoiets van mhoah.. dan ga ik er (flink) op achteruit. De enige werkgever(s) die vrijwel altijd een salaris opgave doen bij haar vacatures zijn overheidsinstanties. Daar staat gewoon vast dat functie X in overheidsschaal Y valt.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Is er iemand die als scrum master werkt hier op het forum?
Af en toe, hoezo?klie2003 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:47:
Is er iemand die als scrum master werkt hier op het forum?
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO4 ICT-Beheer, HBO Associate Degree ICT-Service Management
• Certificaten: CCNA R&S, MTA en vast nog wel iets wat ik vergeten ben.
• Werkervaring: 1.5 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland
2. Wat doe je:
• Functie: IT-Engineer
• Werkgever/branche: Techniek (grote speler)
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Reistijd: 20 minuten met de auto
• Werkdruk: Hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: Weet ik even niet
• Mobiliteit per jaar: KM vergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Zal wel iets boven de 32k zijn.
• Winstdeling/bonus: Bonus van x-aantal procent afhankelijk van performance.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hetgeen wat ik moet vragen wanneer ik bij andere bedrijven over de vloer kom om dingetjes te doen. Afgelopen week nog een bedrijf gehad die wilde dat ik een monitoringssysteem voor ze zou opzetten en een geo-redundante omgeving met virtual machines, nas-servers etc. Tjah, wat vraag ik daar nu voor? Gewoon mijn uurloon nemen die ik normaalgesproken verdien of toch hoger in de boom zitten? Heb totaal geen indicatie om eerlijk te zijn.
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO4 ICT-Beheer, HBO Associate Degree ICT-Service Management
• Certificaten: CCNA R&S, MTA en vast nog wel iets wat ik vergeten ben.
• Werkervaring: 1.5 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland
2. Wat doe je:
• Functie: IT-Engineer
• Werkgever/branche: Techniek (grote speler)
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Reistijd: 20 minuten met de auto
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: Weet ik even niet
• Mobiliteit per jaar: KM vergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Zal wel iets boven de 32k zijn.
• Winstdeling/bonus: Bonus van x-aantal procent afhankelijk van performance.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar hetgeen wat ik moet vragen wanneer ik bij andere bedrijven over de vloer kom om dingetjes te doen. Afgelopen week nog een bedrijf gehad die wilde dat ik een monitoringssysteem voor ze zou opzetten en een geo-redundante omgeving met virtual machines, nas-servers etc. Tjah, wat vraag ik daar nu voor? Gewoon mijn uurloon nemen die ik normaalgesproken verdien of toch hoger in de boom zitten? Heb totaal geen indicatie om eerlijk te zijn.
Verwijderd
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO ICT Servicedesk medewerker niveau 2
• Werkervaring: 9 jaar servicedesk
• (Woon) Locatie: Leiden
2. Wat doe je:
• Functie: Customer Service medewerker
• Werkgever/branche: Grote speler op het gebied van domeinnamen, hosting e.d.
• (Werk) Locatie(s): Leiden
• Uren/week: 40, om de week 46 uur
• Reistijd: 10 minuten fietsen
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2650,00
• Dertiende/veertiende maand: € 0,00
• Pensioeninleg per jaar: € Volledig vergoed door werkgever
• Mobiliteit per jaar: € 0,00
• Overige: € 0,00
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €
• Winstdeling/bonus: € 34.344
Gezien de enorme werkdruk en dat het nogal lopende band werk is (per dag zo een +/- 80 vragen beantwoorden per mail) niet helemaal tevreden. Qua secundaire arbeidsvoorwaarden verder wel goed geregeld. Het pensioen wordt volledig betaald door de werkgever, je kan sporten tijdens werk. Verder beperkte doorgroeimogelijkheden.
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Gezien de enorme werkdruk en dat het nogal lopende band werk is (per dag zo een +/- 80 vragen beantwoorden per mail) niet helemaal tevreden. Qua secundaire arbeidsvoorwaarden verder wel goed geregeld. Het pensioen wordt volledig betaald door de werkgever, je kan sporten tijdens werk. Verder beperkte doorgroeimogelijkheden.
Ik heb op papier een salarisvoorstel gekregen, waar ik morgen voor het eerst over ga praten.
Is het enigzins marktconform? Heb het idee dat ik er nog wel wat uit kan halen, aangezien ik drie gesprekken gevoerd heb en morgen nog het aanbod ga bespreken. Daarnaast hebben we het niet over lease, telefoon of laptop gehad en staat dat niet in het aanbod. Ga er dus niet vanuit dat ik het krijg, alhoewel ik de mogelijkheden van lease wel aangekaart heb, maar dit 'in beperkte gevallen verstrekt wordt'.
Members only: title
Inloggen
Is het enigzins marktconform? Heb het idee dat ik er nog wel wat uit kan halen, aangezien ik drie gesprekken gevoerd heb en morgen nog het aanbod ga bespreken. Daarnaast hebben we het niet over lease, telefoon of laptop gehad en staat dat niet in het aanbod. Ga er dus niet vanuit dat ik het krijg, alhoewel ik de mogelijkheden van lease wel aangekaart heb, maar dit 'in beperkte gevallen verstrekt wordt'.
Waarom zou je lease auto moeten krijgen? Moet je naar klanten of vaste plek op kantoor?Sheva schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 22:59:
Ik heb op papier een salarisvoorstel gekregen, waar ik morgen voor het eerst over ga praten.
***members only***
20 min. Reistijd lijkt mij niet heel rendabel voor lease voor je baas.
Verder lijkt het mij voor een junior een behoorlijk stevig aanbod al, vergeet niet dat je vaak snel groeit je eerste jaren.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Leaseauto lijkt mij niet van toepassing. Het lijkt een binnenfunctie (Business Controller) en dus hoef je niet naar (interne) klanten en daarnaast zit je nog niet hoog genoeg in de salarisladder voor een lease auto. Zou me dus verbazen als ze een lease auto aanbieden met hetzelfde loon.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
Besef je goed dat dit voor servicedesk een net salaris is.Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:36:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Verwijderd
Als ik kijk naar mijn collega's op support verdien ik relatief veel. Met mijn salaris ben ik dus niet geheel ontevreden. Alleen wat ik aangeef, het is lopende band werk en daardoor kost het veel kracht en moeite om gemotiveerd te blijven.init6 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 08:37:
[...]
Besef je goed dat dit voor servicedesk een net salaris is.
Support functies zijn ook vaak doorgroei-functies. De meesten gebruiken dit om mee op te starten.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:11:
[...]
Als ik kijk naar mijn collega's op support verdien ik relatief veel. Met mijn salaris ben ik dus niet geheel ontevreden. Alleen wat ik aangeef, het is lopende band werk en daardoor kost het veel kracht en moeite om gemotiveerd te blijven.
Vandaar dat je motivatie ook minder wordt naderhand...
Dan zou ik kijken of je opleidingen kan gaan doen om intern of extern door te groeien.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:11:
[...]
Als ik kijk naar mijn collega's op support verdien ik relatief veel. Met mijn salaris ben ik dus niet geheel ontevreden. Alleen wat ik aangeef, het is lopende band werk en daardoor kost het veel kracht en moeite om gemotiveerd te blijven.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO (+ Post-master)
• Werkervaring: 3 jaar in de BI tak, hiervoor 5 jaar in programmeren
• (Woon) Locatie: Arnhem
2. Wat doe je:
• Functie: Business Intelligence Developer
• Werkgever/branche: Financiele dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Reistijd: 45 min auto/1u10min OV
• Werkdruk: Redelijk
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3600
• Vakantiegeld: Ja
• Dertiende/veertiende maand: Ja, 13e maand. Evt 14e maand (evt te besteden voor bv pensioen etc)
• Pensioeninleg per jaar: 50/50
• Overige: OV-jaarkaart
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +-€55000 per jaar
• Winstdeling/bonus: nvt
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO (+ Post-master)
• Werkervaring: 3 jaar in de BI tak, hiervoor 5 jaar in programmeren
• (Woon) Locatie: Arnhem
2. Wat doe je:
• Functie: Business Intelligence Developer
• Werkgever/branche: Financiele dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Reistijd: 45 min auto/1u10min OV
• Werkdruk: Redelijk
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3600
• Dertiende/veertiende maand: Ja, 13e maand. Evt 14e maand (evt te besteden voor bv pensioen etc)
• Pensioeninleg per jaar: 50/50
• Overige: OV-jaarkaart
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +-€55000 per jaar
Meer salaris werkt ook niet motiverend. Je zult dus moeten uitkijken naar een andere functie als je door wil groeien.Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:11:
Wat voor functie zou je ambiëren? Waar gaan je wensen naar uit? Wil je dieper de techniek in, wil je veel contact met eindgebruikers, wil je de management kant op?Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:11:
[...]
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 46
• Opleiding: MBO (chemisch analist)
• Werkervaring: 7 jaar in de chemische industrie, daarna 10 jaar applicatiebeheer sinds 5 jaar BI-developer/consultant
• (Woon) Locatie: Roermond
2. Wat doe je:
• Functie: BI Consultant
• Werkgever/branche: Allerlei
• (Werk) Locatie(s): 50 km rondom Eindhoven
• Reistijd: 1 uur als ik vroeg kan beginnen
• Werkdruk: normaal
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4250
• Vakantiegeld: € ja
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Pensioeninleg per jaar: € 100% door werkgever, geen idee hoeveel dit is
• Mobiliteit per jaar: € 7200 (leasenorm € 850 incl. brandstof, ongeveer € 600 zonder)
• Overige: ziektenkostenverzekering (€150) door werkgever betaald. € 85,- netto onkostenvergoeding, €35,- telefoonvergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 65690 (exclusief pensioen)
• Winstdeling/bonus: ja, afhankelijk van aantal declarabele uren
• Opleiding: MBO (chemisch analist)
• Werkervaring: 7 jaar in de chemische industrie, daarna 10 jaar applicatiebeheer sinds 5 jaar BI-developer/consultant
• (Woon) Locatie: Roermond
2. Wat doe je:
• Functie: BI Consultant
• Werkgever/branche: Allerlei
• (Werk) Locatie(s): 50 km rondom Eindhoven
• Reistijd: 1 uur als ik vroeg kan beginnen
• Werkdruk: normaal
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4250
• Vakantiegeld: € ja
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Mobiliteit per jaar: € 7200 (leasenorm € 850 incl. brandstof, ongeveer € 600 zonder)
• Overige: ziektenkostenverzekering (€150) door werkgever betaald. € 85,- netto onkostenvergoeding, €35,- telefoonvergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 65690 (exclusief pensioen)
• Winstdeling/bonus: ja, afhankelijk van aantal declarabele uren
Wel lekker. op je 57e € 16.464 bruto pakken en als je bijna aan het pensioen zit op je 67e € 26.819Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:26:
[...]
Inmiddels nieuwe baan gevonden met de volgende voorwaarden:
Leeftijd:
27
[ Voor 9% gewijzigd door Wijnbo op 21-08-2017 14:42 ]
Klinkt te mooi om waar te zijn, ja. Als die user dat werkelijk contractueel heeft afgesproken, zit 'ie in een gouden kooiWijnbo schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:41:
[...]
Wel lekker. op je 57e € 16.464 bruto pakken en als je bijna aan het pensioen zit op je 67e € 26.819

Volgens mij zit je met de genoemde voorwaarden op een totaal package van bijna € 49.500 (3750 * 12 + 8% + 720).Lienuks schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:00:
[...]
3. Wat verdien je:
[• Overige: € Onkostenvergoeding 60 euro p/mnd
Zal wel maximaal x aantal keer zijn, totdat hij de hoogste trede heeft bereikt. Volgens mij is het bij mij gemiddeld 3% per trede, maximaal 11 keer. Daarna is de enige optie om een trede op te schuiven, dan kom je in de volgende schaal op de 9e trede terecht.wheel schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:53:
[...]
Klinkt te mooi om waar te zijn, ja. Als die user dat werkelijk contractueel heeft afgesproken, zit 'ie in een gouden kooi
Wellicht, maar zo staat het er nietTehh schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:16:
[...]
Volgens mij zit je met de genoemde voorwaarden op een totaal package van bijna € 49.500 (3750 * 12 + 8% + 720).
[...]
Zal wel maximaal x aantal keer zijn, totdat hij de hoogste trede heeft bereikt. Volgens mij is het bij mij gemiddeld 3% per trede, maximaal 11 keer. Daarna is de enige optie om een trede op te schuiven, dan kom je in de volgende schaal op de 9e trede terecht.
Niet als het zo in het contract staat.wheel schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:33:
[...]
Gegarandeerd elk jaar 5% verhoging is maar beperkt houdbaar.
De vraag is dan ook of het echt zo hard in het contract staat
[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 21-08-2017 15:44 ]
Met houdbaar bedoelde ik dat werkgevers dat (over het algemeen) niet kunnen opbrengen - als ze het afspreken, tja, dan moeten ze het nakomen. Nakoming eisen kan, ja.Het Fantoom schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:40:
[...]
Niet als het zo in het contract staat.
Dit ook. Ik acht de kans niet zo groot. Als dat zo is, dan is het mogelijk onbedoeldJackSparrow schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:44:
[...]
De vraag is dan ook of het echt zo hard in het contract staatKlinkt haast te mooi om waar te zijn...of het is een contract voor bepaalde tijd.

[ Voor 42% gewijzigd door wheel op 21-08-2017 15:53 ]
Inmiddels ook weer 1.5 verder en pas een andere functie.
Ben tevreden, leuke nieuwe functie. Héél wat anders dan voorheen, maar in elk opzicht er op vooruit gegaan. Ook de doorgroei is goed, de medior functie groeit momenteel door tot €4300,- en de coördinerende functie tot €4850,-.
Ben er over aan het denken om volgend jar 38 uur te gaan werken. is ongeveer €2700,- extra en wat extra verlof, telt mee voor pensioen enz enz.
Members only:
Inloggen
Ben tevreden, leuke nieuwe functie. Héél wat anders dan voorheen, maar in elk opzicht er op vooruit gegaan. Ook de doorgroei is goed, de medior functie groeit momenteel door tot €4300,- en de coördinerende functie tot €4850,-.
Ben er over aan het denken om volgend jar 38 uur te gaan werken. is ongeveer €2700,- extra en wat extra verlof, telt mee voor pensioen enz enz.
[ Voor 10% gewijzigd door TheBrut3 op 22-08-2017 08:44 ]
Ik zit nog steeds in dezelfde branche, meer gaan specialiseren en naar een andere werkgever gegaan:Fab1Man schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:12:
***members only***
Members only:
Inloggen
Ik ben uiterst tevreden met mijn werkgever, dat het financieel aantrekkelijk geregeld is komt echt op de tweede plaats.
€1100 euro per jaar voor lease? Ik neem aan dat dit 11000 moet zijn?
Dan zou ik maar eens gauw nakijken hoeveel dat is. Op jouw leeftijd lijkt het me wel van belang hoeveel je hebt ingelegd, toch? Alhoewel je een mooi salaris hebt, is dat met een pensioen van een paar tientjes een stuk minder mooi.gooddaddy schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:14:
Moet zeggen dat bijna niemand daar bedragen over post, enkel percentages. Vind het zelf ook lastige materie, dus heb gekeken wat ik zo snel kan vinden voor mijzelf.cerberusss schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:30:Dan zou ik maar eens gauw nakijken hoeveel dat is. Op jouw leeftijd lijkt het me wel van belang hoeveel je hebt ingelegd, toch? Alhoewel je een mooi salaris hebt, is dat met een pensioen van een paar tientjes een stuk minder mooi.
Maar als ik voor mezelf ga zoeken betaal ik zo'n 6.5% van mijn salaris als pensioen inleg. Verder kan ik vinden dat mijn werkgever 70% betaalt en ik 30% (standaard bij ABP zover ik kan vinden, zie bron), dan neem ik dus aan dat mijn werkgever 6.5% / 30 * 70 betaalt per maand aan mijn pensioen inleg?
Bron: https://www.abp.nl/pensio...=email_nwsbrfwkg&ns_fee=0
6,5% is echt weinig, daarmee bouw je geen pot op waar je aan het eind van de rit gelukkig van wordt.TheBrut3 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:53:
[...]
Moet zeggen dat bijna niemand daar bedragen over post, enkel percentages. Vind het zelf ook lastige materie, dus heb gekeken wat ik zo snel kan vinden voor mijzelf.
Maar als ik voor mezelf ga zoeken betaal ik zo'n 6.5% van mijn salaris als pensioen inleg. Verder kan ik vinden dat mijn werkgever 70% betaalt en ik 30% (standaard bij ABP zover ik kan vinden, zie bron), dan neem ik dus aan dat mijn werkgever 6.5% / 30 * 70 betaalt per maand aan mijn pensioen inleg?
Onze regeling kent de volgende staffel:
Van deze inleg hoeven premies voor aanvullende verzekeringen (nabestaanden / wezen etc) niet af, want die premies worden separaat betaald (door de werknemer, omdat dat vrijwillige extra's zijn).Leeftijd deelnemer : Percentage van de pensioengrondslag
van 21 t/m 24 jaar : 7,60%
van 25 t/m 29 jaar : 8,84%
van 30 t/m 34 jaar : 10,26%
van 35 t/m 39 jaar : 11,88%
van 40 t/m 44 jaar : 13,87%
van 45 t/m 49 jaar : 16,15%
van 50 t/m 54 jaar : 18,81%
van 55 t/m 59 jaar : 22,13%
van 60 t/m 64 jaar : 26,31%
vanaf 65 jaar : 29,92%
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
ABP is aangesloten op mijnpensioenoverzicht.nl dus je kunt daar de werkelijke bedragen checken.TheBrut3 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:53:
Moet zeggen dat bijna niemand daar bedragen over post
[ Voor 33% gewijzigd door cerberusss op 22-08-2017 09:04 ]
Op basis van de percentages zijn de bedragen toch te berekenenTheBrut3 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:53:
[...]
Moet zeggen dat bijna niemand daar bedragen over post, enkel percentages. Vind het zelf ook lastige materie, dus heb gekeken wat ik zo snel kan vinden voor mijzelf.

Ik heb een tijd geleden gepost: wheel in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)". Met bedrag. Percentage is 23%, waarvan 18,5% (=80%) door werkgever. Premie is leeftijdsonafhankelijk.
Komt van jouw link; die pagina is voor werkgevers. Met "u" wordt dus de werkgever bedoeld. Volgens mij betaalt je werkgever dus 70% x 21,5% = 14,77% en jij 30% x 21,5% = 6,33% van de pensioengrondslag. De pensioengrondslag is pensioengevend salaris minus franchise.Vanaf 1 januari 2017 stijgt de premie voor het ouderdoms- en nabestaandenpensioen naar 21,1%. U betaalt 70% van deze premie, en uw werknemer 30%.
[ Voor 19% gewijzigd door wheel op 22-08-2017 09:27 ]
Dat is mijn deel, zoals ik aangaf in de post.wheel schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:09:
Even dubbelchecken: is die 6,5% je totale pensioeninleg, of alleen jouw deel?
Ik ga er dus vanuit dat ik zelf 6.5% van mijn salaris betaal (wat 30% van de inleg is). Mijn werkgever zou dan volgens mijn berekening 6.5% / 30 * 70 betalen, dat klopt dan toch?
Dus ik 6.5% van mijn salaris, werkgever 15.15% van mijn salaris, totaal 21.65% van het salaris.
En dat kan weinig zijn zoals @AllSeeyinEye aangeeft, maar daar heb ik geen invloed op. Dat is allemaal CAO geregeld volgens mij en de hele overheid/onderwijs zit bij het ABP. Dacht altijd te horen dat het daar wel goed zit met pensioen
Maar ik spaar voor mezelf natuurlijk ook nog bij.
Edit:
Dat stond er net nog niet, maar volgens mij zeggen we dus ongeveer hetzelfde.wheel schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:09:
Komt van jouw link; die pagina is voor werkgevers. Met "u" wordt dus de werkgever bedoeld. Volgens mij betaalt je werkgever dus 70% x 21,5% = 14,77% en jij 30% x 21,5% = 6,33% van de pensioengrondslag. De pensioengrondslag is pensioengevend salaris minus franchise.
[ Voor 22% gewijzigd door TheBrut3 op 22-08-2017 09:31 ]
Nee 6,5 is weinig. 21,65 is uitstekend.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Klopt, ik heb mijn post aangepast. Volgens mij was er een misverstand (ook bij @AllSeeyinEye). Die 6-ish is weinig, 21-ish is m.i. prima.TheBrut3 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:29:
[...]
Dat is mijn deel, zoals ik aangaf in de post.
Ik ga er dus vanuit dat ik zelf 6.5% van mijn salaris betaal (wat 30% van de inleg is). Mijn werkgever zou dan volgens mijn berekening 6.5% / 30 * 70 betalen, dat klopt dan toch?
Dus ik 6.5% van mijn salaris, werkgever 15.15% van mijn salaris, totaal 21.65% van het salaris.
En dat kan weinig zijn zoals @AllSeeyinEye aangeeft, maar daar heb ik geen invloed op. Dat is allemaal CAO geregeld volgens mij en de hele overheid/onderwijs zit bij het ABP. Dacht altijd te horen dat het daar wel goed zit met pensioen
Maar ik spaar voor mezelf natuurlijk ook nog bij.
Edit:
[...]
Dat stond er net nog niet, maar volgens mij zeggen we dus ongeveer hetzelfde.
Volgens mij kloppen alleen je percentages niet. En het is niet van je salaris, maar van je pensioengrondslag.
Foutje inderdaad, 1100 per maand.gooddaddy schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:22:
€1100 euro per jaar voor lease? Ik neem aan dat dit 11000 moet zijn?
Ik kreeg het volgende aanbod wat vinden jullie ervan?
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO ICT beheerder Niv 4
• Werkervaring: stage IT (2 jaar 2008 - 2010) 6 maanden stage 2017 IT / 9 jaar in de schoonmaak tot heden
• certificaten:
MCSA: Windows 10
MTA: Security Fundamentals
Microsoft Certified Professional
MTA: Networking Fundamentals
MOS: Office Word 2013
MTA: Windows® Operating System Fundamentals
Cisco IT Essentials I; basis ICT vaardigheden
• (Woon) Locatie: Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer (linux)
• Werkgever/branche: Datacenter
• (Werk) Locatie(s):Rotterdam
• Reistijd: 15 min
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1850 incl. onregelmatigheidstoeslag
• Vakantiegeld: €8%
• Dertiende/veertiende maand: €
• Pensioeninleg per jaar: €
• Mobiliteit per jaar: €150 per maand
• Overige: €
1. Wie ben je:
• Werkervaring: stage IT (2 jaar 2008 - 2010) 6 maanden stage 2017 IT / 9 jaar in de schoonmaak tot heden
• certificaten:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Klinkt heeeeel erg mager voor je leeftijd. Zeker omdat het inclusief onregelmatigheidstoeslag is. Dat was bij mijn vorige klant al 500 euro per maand, dan zou er nog 1350 euro overblijven bij jou....dready2 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:14:
1. Wie ben je:
• certificaten:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ja vind het ook wat aan de lage kant, vooral omdat het inclusief toeslagen is. Op dit moment krijg ik 2000 bruto per maand exclusief toeslagen/overwerk. En weekend vrij. en het is niet zo hard werken.. (alleen niet in de branche waar ik verder wil was meer als bijbaan)DennusB schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:28:
[...]
Klinkt heeeeel erg mager voor je leeftijd. Zeker omdat het inclusief onregelmatigheidstoeslag is. Dat was bij mijn vorige klant al 500 euro per maand, dan zou er nog 1350 euro overblijven bij jou....
Ik zou straks nachten moeten draaien ook in het weekend daarover geen toeslag.
Al zou het zonder onregelmatigheidstoeslag zijn, dan is het nog te weinig.
Zeker in die regio moet er toch wat meer uit te halen zijn.
Ik zou verder kijken.
Ik zou verder kijken.
A yawn is a silent scream for coffee.
Members only:
Inloggen
Lampiz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:06:
***members only***
Members only:
Inloggen
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Je stapt toch over als junior beheerder? Dan ben je toch niet opeens meer geld waard? Je moet je toch nog bewijzen? Enige wat ze nu hebben is je prestatie in je vorige functie.
Maar overheid heeft altijd een CAO en een salarishuis/schalen. Nu ben jij gedetacheerd maar ik zou even uitzoeken of het niet zo geregeld is dat je conform de CAO moet worden betaald. Wat soms zo geregeld is in de CAO.
Maar overheid heeft altijd een CAO en een salarishuis/schalen. Nu ben jij gedetacheerd maar ik zou even uitzoeken of het niet zo geregeld is dat je conform de CAO moet worden betaald. Wat soms zo geregeld is in de CAO.
Barrycade schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:17:
Je stapt toch over als junior beheerder? Dan ben je toch niet opeens meer geld waard? Je moet je toch nog bewijzen? Enige wat ze nu hebben is je prestatie in je vorige functie.
Members only:
Inloggen
[ Voor 1% gewijzigd door Krisp op 24-08-2017 11:07 . Reden: fix de quote ]
Dus als je als pas afgestudeerde begint dan zou je ook nog een stagevergoeding moeten krijgen het eerste jaar?Barrycade schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 16:17:
Met deze werkzaamheden en dan zo'n aanbod krijgen is de enige juiste reactie: "Gut, dat hoor je ook niet vaak, een werkgever die salaris per 2 weken uitkeert."dready2 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 13:14:
1. Wie ben je:
• certificaten:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Nee. Zonder onregelmatigheidstoeslag is het gewoon een heel net salaris voor iemand die net van school af komt en aan het begin van zijn carriëre staat.-MVR- schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:28:
Al zou het zonder onregelmatigheidstoeslag zijn, dan is het nog te weinig.
Ik zou verder kijken.
Alleen inclusief onregelmatigheidstoeslag vind ik het wat mager. Hangt er een beetje vanaf wat "onregelmatigheid" in houd. Kan ook zijn dat er heel veel tijd voor tijd word gecompenseerd, daar word nu te weinig over gezegd om daar een goed oordeel over te kunnen vellen.
Jullie betalen een support medewerker met een MBO niveau 4 en 0 jaar aan relevante werkervaring 3700 p/m?Wijnbo schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:36:
[...]
Met deze werkzaamheden en dan zo'n aanbod krijgen is de enige juiste reactie: "Gut, dat hoor je ook niet vaak, een werkgever die salaris per 2 weken uitkeert."
Het aanbod is aan de lage kant, maar het is dan ook 'maar' een eerste bod. Doe een tegenbod van ~2000 en je komt echt wel op een prima salaris uit.
Volgens mij hangt alles af van de invulling van de onregelmatigheid en eventueel overige secundair voorwaarden.RagingPenguin schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:16:
Doe een tegenbod van ~2000 en je komt echt wel op een prima salaris uit.
RagingPenguin schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:16:
[...]
Jullie betalen een support medewerker met een MBO niveau 4 en 0 jaar aan relevante werkervaring 3700 p/m?
Moet ik daar ook maar eens gaan solliciteren. Wil best voor mijn huidige salaris 20 uur per week in plaats van 40 werken. Uiteraard wel met alle overuren tegen een redelijk tarief uitbetaald.
Dat dus. Ik geloof dat er wat mensen heen lezen over het feit dat @dready2 nog amper werkervaring heeft en supportmedewerker is. Geen systeembeheerder, geen jarenlange vaktechnsiche ervaring.Het aanbod is aan de lage kant, maar het is dan ook 'maar' een eerste bod. Doe een tegenbod van ~2000 en je komt echt wel op een prima salaris uit.
Lijkt me helemaal geen verkeerd salaris maar zoals @TheBrut3 ook zegt hangt er wel eea af van de invulling van de onregelmatigheid. Dat kan ook nog wel mee vallen. Als het gewoon vroege en late diensten zijn (zeg tussen 7 uur 's ochtends en 11 uur 's avonds) en die goeddeels tijd voor tijd worden gecompenseerd hoeft het ook op dat gebied helemaal niet onredelijk te zijn.
Ok.dready2 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:08:
Avond uren van 14.00 tot 22.00 en nachten 22.00 tot 06.00..
In shiften van 3...
En daar staat geen enkele compensatie tegenover? (Bijvoorbeeld in de vorm van tijd voor tijd.)
Ik ben even aan het zoeken op "datacenter support engineer" maar kan niet zo 123 een vacature vinden die daar op lijkt. Probeer wat beeld te krijgen bij wat je werkzaamheden gaan zijn.
Is het technisch en word er van je verwacht dat je zelf inhoudelijke kennis hebt of is het vooral monitoren en procedures volgen?
Don't get me wrong, dat salaris, uitgaande van 40 uur per week in ploegendienst klinkt vrij laag maar ik heb het idee dat er wat essentiële informatie ontbreekt.
Vooral technisch.. kan wel eens voorkome date alleen de shift draait..unezra schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:39:
[...]
Ok.
En daar staat geen enkele compensatie tegenover? (Bijvoorbeeld in de vorm van tijd voor tijd.)
Ik ben even aan het zoeken op "datacenter support engineer" maar kan niet zo 123 een vacature vinden die daar op lijkt. Probeer wat beeld te krijgen bij wat je werkzaamheden gaan zijn.
Is het technisch en word er van je verwacht dat je zelf inhoudelijke kennis hebt of is het vooral monitoren en procedures volgen?
Don't get me wrong, dat salaris, uitgaande van 40 uur per week in ploegendienst klinkt vrij laag maar ik heb het idee dat er wat essentiële informatie ontbreekt.
Server configureren/asambleren.. technische support leveren aan klanten..
Na de 4 middag of ochtend dienst 2 dagen vrij en na 4 nachten 3 dagen vrij..
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38 jaar
• Opleiding: WO
• Werkervaring: 13 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Project Manager
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): -
• Reistijd: -
• Werkdruk: -
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5450
• Dertiende/veertiende maand: -
• Mobiliteit per jaar: € 650 leasebudget + tankpas
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
• Leeftijd: 38 jaar
• Opleiding: WO
• Werkervaring: 13 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Project Manager
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): -
• Reistijd: -
• Werkdruk: -
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5450
• Dertiende/veertiende maand: -
• Mobiliteit per jaar: € 650 leasebudget + tankpas
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
@klie2003 Ik heb duidelijk het verkeerde vak gekozen. ;-P
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.