Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:01
Dubbel

Hydra wijzigde deze reactie 30-07-2017 14:30 (97%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 02-09 16:44

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

quote:
Hydra schreef op zondag 30 juli 2017 @ 14:22:
[...]
Tja. Gewoon je opleiding afmaken. Dit was een beetje wat ik verdiende toen ik in m'n 3e jaar een bijbaantje had. Stelt niks voor natuurlijk maar het is mooi als je straks op zoek gaat naar je eerste baan: je hebt al bewezen dat je geen complete debiel bent ;)
[...]
Yup. Hou er alleen wel rekening mee dat private lease meeweegt in wat je voor een hypotheek kunt krijgen. Dus als je van plan bent binnen de leasetermijn te verhuizen kun je het beter niet doen.
Private lease klinkt hip, maar het is gewoon een verkapte lening. Hoewel je met full operational lease wel flink ontzorgd word, is het ook een relatief dure vorm van autorijden.

En zoals je zegt, het heeft *fors* invloed op je hypotheek omdat het gewoon word gezien als consumptief krediet.

Stichting An Meaisín Dénártha
Non-profit Virtual Private Servers, ICT Services & education.
Supported by you!

https://anmd.org

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:34
quote:
unezra schreef op zondag 30 juli 2017 @ 15:41:
[...]

Private lease klinkt hip, maar het is gewoon een verkapte lening. Hoewel je met full operational lease wel flink ontzorgd word, is het ook een relatief dure vorm van autorijden.

En zoals je zegt, het heeft *fors* invloed op je hypotheek omdat het gewoon word gezien als consumptief krediet.
Daar heb je 100% gelijk in. Het wordt echt enkel aangehaald om een nette vergelijking te maken.
Wat trouwens flink vertekent is dat een auto voor een zaak echt véél goedkoper is. De BTW kan grotendeels afgetrokken worden. Verder is de loonbelasting ook nog niet van de leaseprijs af.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-09 23:29
quote:
Hokkie schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 12:38:
Mijn loopbaan is te typeren als 'bijzonder'. Ooit begonnen binnen de handel en daar, denk ik, alle aspecten (B2C en B2B) wel gezien (laatste functie leidinggevende). Daarna in de gezondheidszorg gestapt en als verpleegkundige gewerkt (ook als leidinggevende geëindigd). Handjes aan het bed wilde ik niet meer en toen kwam deze functie voorbij.

De mix;
- handel (belangen, onderhandelen, verkoop, oog voor winst/verlies en een handige babbel) en;
- verpleging (procesmatig kunnen denken, weten wat een arts wil, belangen patiënt snappen etc.)
tussen deze twee beroepen is best ok. Ik haal dagelijks ervaringen uit beide en pas dit toe binnen de gezondheidszorg in mijn functie.

Alhoewel ik de theoretische kaders mis (reden HBO BKM), weet ik mij best goed staande te houden. Inmiddels al een jaar een vast contract.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: MBO-4 Verpleegkunde, daarvoor MBO-4 Detailhandel (wel veel! cursussen in allerlei vakgebieden. Per september start HBO BKM
• Werkervaring: 20 jaar bij uiteenlopende bedrijven (B2C, B2B, overheid en gezondheidszorg)
• (Woon) Locatie: noord-Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Manager bedrijfsvoering
• Werkgever/branche: Gezondheidszorg
• (Werk) Locatie(s):
• Uren/week: 38
• Reistijd: 5 minuten per fiets
• Werkdruk: Gemiddeld, wel te maken met allerlei (soms tegenstrijdige) belangen.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 4250
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: 13e
• Mobiliteit per jaar: Fietsplan mogelijk
• Overige: iPhone 7 + abonnement, MacBook Pro 15"

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- 59k
• Winstdeling/bonus: nope...
Voor iemand die een jaar vast in dienst is lijkt het me niet slecht.
MBO diploma's worden in BE vaak ook niet echt herkend/erkend maar wel al flink wat ervaring in de plaats.

Verbaasd me eigenlijk dat je nog geen Auto van de zaak hebt. Of is dat een bewuste keuze?
quote:
Awesomo4k schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:04:
[...]

Belgie is nog net geen communistisch land :+ .... Het zal je verbazen wat de overheid(en de rode vakbond) hier te zeggen heeft/hebben.

Natuurlijk is onze hoofdzetel Amerikaans maar dit gedeelte van de firma staat geregistreerd in Belgie en moet dus voldoen aan de Belgische wetgeving. Dan zou je zeggen... Waarom kan de overheid de lonen bevriezen van een commeciele organisatie? Ik vind dat ook een trieste zaak maar dat kan dus.... Ze doen dat omdat de bruto lonen te hoog liggen t.o.v. de buurlanden en ze daardoor niet kunnen concureren in lonen en misschien zo de firma's naar het buitenland verhuizen.

Gelukkig krijg ik een hercalculatie in Nederland en krijg ik daardoor jaarlijks teveel betaalde belasting terug door de belastingregels tussen Nederland en Belgie.

Hoop dat het zo iets duidelijker is voor je.
Dat kunnen ze ook helemaal niet. De tactiek om je als bedrijf daar achter te verschuilen heb ik wel vaker langs zien komen. Maar de overheid kan een bedrijf echt niet verbieden iemand opslag te geven. Doelen ze niet op de spilindex waarbij lonen soms automatisch geindexeerd moeten worden? Dat is echter geen opslag maar een compensatie voor inflatie. Dat je geen officieel recht hebt op verhogeng betekend niet dat het verboden is die te krijgen.

Afhankelijk van de omvang van het bedrijf en de sector komt vaak wel de vakbond om de hoek kijken en dan begint het gelazer.
quote:
Awesomo4k schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:49:
[...]

Het is natuurlijk ook een excuus en ben het met je eens maar het is om de lammetjes mak te houden :). Zoals ik aangaf heb ik salarisverhoging gekregen en ga het nog 2x krijgen. Buiten dat is het natuurlijk nog onzin om collectieve opslagen te (kunnen) verbieden voor niet overheidsinstellingen.
Collectieve opslagen kunnen ze volgens mij ook niet verbieden, die worden bij grotere ondernemingen vaak door de ondernemingsraad onderhandeld met de vakbonden. Die stellen dan echt barema's in aan de hand van functie en bijvoorbeeld leeftijd, jaren in dienst etc. Daar staat bedrag x tegenover. Als je eenmaal in dat systeem zit is het bijna onmogelijk om INDIVIDUEEL opslag te krijgen. Dan komt de vakbond eer om de hoek en moet iedereen in die functie dat ineens ook krijgen. Dan moet de werkgever al bijna speciaal een nieuwe titel voor je creeren om te verantwoorden dat je een andere verloning hebt. In praktijk is dat dus al snel dat de lonen bevroren zijn tenzij je promotie maakt naar een andere functie.

Als manager bedrijfsvoering heb je een aparte functie die individueel beloond kan worden. Maar dat weet je volgens mij ook wel :)

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Nu online
Zonder te kunnen vergelijken met andere bedrijven, maar ik werk bij een multinational met CAO, die door de vakbonden wordt uit onderhandeld, waarbij uiteindelijk een collectieve verhoging eruit komt (die geloof ik je niet krijgt als je een hele slechte beoordeling hebt), en daarbovenop nog een individuele verhoging die afhankelijk is van je beoordeling + afhankelijk van de bui van HR krijgt de manager nog extra vrijheid om wat te schuiven met hoeveel iedereen krijgt.

Maar bij mij zit dat dus niet met functiejaren, en functieschalen zijn nogal ruim, dus daar blijf je wel redelijke tijd in dezelfde.

Uiteindelijk is voor elk systeem wat te zeggen, maar ik vind het principe niet slecht: Je wordt gewoon individueel beoordeeld, maar je weet ook wat je ruwweg hoort te krijgen als je naar de schalen kijkt.

• Hokkie
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:29

Hokkie

Hello

quote:
Skimovic schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:06:
Voor iemand die een jaar vast in dienst is lijkt het me niet slecht.
MBO diploma's worden in BE vaak ook niet echt herkend/erkend maar wel al flink wat ervaring in de plaats.

Verbaasd me eigenlijk dat je nog geen Auto van de zaak hebt. Of is dat een bewuste keuze?
Ik werk daar nu 2,5 jaar. Je hebt gelijk, ondanks mijn MBO heb ik een bak aan ervaring bij diverse werkgevers en branches. Dit compenseert een hoop ;)

Een auto? Ik heb maar 1 werkplek en woon dichtbij huis. Ik heb niet eens recht op kilometervergoeding (<10km woon-werk) :P

 MacBook Pro 2015 15inch  Apple TV 4 64GB  iPhone 7  iPad Air || PS Audio Delta 100 || Opera Mezza 2012 || Panasonic TX-P42GT30 || Philips HUE || Synology DS716+

• unezra

unezra

quote:
Hokkie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:57:
[...]
Ik werk daar nu 2,5 jaar. Je hebt gelijk, ondanks mijn MBO heb ik een bak aan ervaring bij diverse werkgevers en branches. Dit compenseert een hoop ;)

Een auto? Ik heb maar 1 werkplek en woon dichtbij huis. Ik heb niet eens recht op kilometervergoeding (<10km woon-werk) :P
Bij ons is er bizar genoeg geen minimum. Ze hebben me alleen gevraagd of ik het erg vond dat ze mijn reiskosten vergoeding niet zouden betalen toen ik op 80 meter afstand woonde. Nu woon ik op 1.7Km en krijg ik bijna 10 EUR per maand aan reiskosten vergoeding. Da's serieus per jaar genoeg om een paar schoenen en sokken van te kopen. :)

Supported by you!

• mamorunl
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 14:36
quote:
unezra schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:24:
[...]

Bij ons is er bizar genoeg geen minimum. Ze hebben me alleen gevraagd of ik het erg vond dat ze mijn reiskosten vergoeding niet zouden betalen toen ik op 80 meter afstand woonde. Nu woon ik op 1.7Km en krijg ik bijna 10 EUR per maand aan reiskosten vergoeding. Da's serieus per jaar genoeg om een paar schoenen en sokken van te kopen. :)
Ach, je krijgt in ieder geval iets :D
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09:34
quote:
unezra schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:24:
[...]

Wel een maximum?
Ik ben nu meerdere organisaties tegengekomen waar er sprake is van een limiet (max 265 p/m en max 310 p/m). Eigenlijk vind ik dat vreemd, want belastingvrij vergoedingen uitbetalen is toch altijd interessant? :)

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Magicw00b
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 07:55
*

Magicw00b wijzigde deze reactie 02-08-2017 14:09 (101%)

• unezra

unezra

quote:
fonsoy schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:03:
[...]

Wel een maximum?
Ik ben nu meerdere organisaties tegengekomen waar er sprake is van een limiet (max 265 p/m en max 310 p/m). Eigenlijk vind ik dat vreemd, want belastingvrij vergoedingen uitbetalen is toch altijd interessant? :)
Geen idee. :-) Ik heb dat nooit onderzocht.

Ik weet dat er collega's op meer dan 50Km wonen die 100% reiskostenvergoeding krijgen. Aan de andere kant weet ik ook van organisaties waar bijvoorbeeld de eerste 10Km niet vergoed worden, OOK niet als je verder weg woont.

Bij ons vind ik het juist apart dat er helemaal geen minimum is. Don't get me wrong, het is 120 EUR per jaar aan extra salaris en daar ben ik natuurlijk blij mee. Maar ik had het ook niet heel raar gevonden als ik ook met deze 1.7Km (die ik eigenlijk altijd te voet af leg) geen reiskosten vergoeding had gekregen.

Supported by you!

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:10
quote:
fonsoy schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 23:03:
[...]

Wel een maximum?
Dat het een onbelaste vergoeding is, betekent niet dat het betalen daarvan de werkgever niets kost. Een lagere kilometervergoeding dan het wettelijk vrijgestelde maximum van ¤0,19 scheelt de werkgever óók gewoon geld.

Heb ook wel vaker gehoord van een maximum (in elk geval in afstand, maar daarmee impliciet ook in geld). Bij mijn werkgever wordt een reiskostenvergoeding gemaximeerd op 40 km enkele reis en een vergoeding onder ¤2,50 per maand wordt niet uitbetaald.

wheel wijzigde deze reactie 02-08-2017 08:38 (9%)

• assje
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online
En bovendien kan de fiscale ruimte gewoon benut worden d.m.v. uitruil reiskostenvergoeding. Je krijgt dan een gedeelte van bijvoorbeeld je vakantiegeld fictief als reiskosten uitbetaald en dus bruto = netto.
Edit, link belastingdienst

Ik ga straks op 42km enkele reis van mijn werk wonen en krijg geen reiskostenverogeding. Geeft dus een fiscale ruimte van 214x42x2x¤0,19 = ¤3.415,44 die netto uitbetaald kan worden. Hetzelfde kan ook als je op 10km van je werk woont en geen vergoeding krijgt of als hij gemaximaliseerd is en je daardoor fiscale ruimte hebt.

Daarmee is in ieder geval het fiscale nadeel opgelost (als je werkgever hier aan mee wil werken, behalve wat moeite kost het hem niets).
quote:
fonsoy schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 00:48:
[...]

Even los van voertuigen heb ik bij het gedane bod een salaris dat netto ¤500 hoger ligt. Hierbij komt ¤265 aan reiskosten (dit is gelimiteerd, max 25 km per enkele reis ongeveer). Verder nog ¤160 netto aan het wegvallen van de bijtelling die ik nu wél betaal.

Je hebt natuurlijk gelijk, echter is dat een keuze qua auto die ik zou willen maken, en niet een noodzaak. Privé lease is inderdaad zonder bijtelling.
Voor deze vergelijking zou ik sowieso kijken naar jaarbedragen en niet per maand. Je auto betaal je maar 12 maanden en salaris krijg je sowieso 8% extra en misschien ook nog wel een 13e maand of bonus. Je pensioenopbouw gaat ook over een hoger bedrag, als je bijvoorbeeld 50% bijdrage door werkgever hebt scheelt dat ook nog aanzienlijk.

Daarnaast worden vakantiedagen meer waard mocht je die ooit willen verkopen, overuren leveren meer op (if any), ontslagvergoeding en WW zijn hoger etc. etc.

Hoe zwaar deze argumenten wegen zal heel erg per situatie verschillen maar ze negeren lijkt me niet de juiste benadering.

assje wijzigde deze reactie 02-08-2017 08:53 (72%)

• MrSleeves
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 19-09 23:08

MrSleeves

You'll thank me later.

Hier is de maximum vergoeding ¤250 / maand wat op ongeveer 30 km enkele reis neerkomt.
En dat terwijl de verhuisvergoeding pas begint vanaf 50 km.

• wheel
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 09:10
quote:
MrSleeves schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 08:57:
Hier is de maximum vergoeding ¤250 / maand wat op ongeveer 30 km enkele reis neerkomt.
En dat terwijl de verhuisvergoeding pas begint vanaf 50 km.
Tja, deel van de overeenkomst. Zint het je niet, heb je een aantal opties:

• accepteren dat je een deel van je reiskosten zelf betaalt
• zonder verhuisvergoeding verhuizen
• op zoek naar een werkgever/standplaats dichter bij huis
• op zoek naar een werkgever die wél volledige reiskosten vergoedt

Ik neem aan dat de verhuisvergoeding alleen geldt als de verhuizing op initiatief van de werkgever plaatsheeft.

• assje
  • Nu online
Een reiskostenvergoeding is ook niet verplicht, ik vind het vanuit de werkgever gezien zelfs vrij zinloos.

Dat er fiscaal voordeel is daar is wel iets voor te zeggen wat mij betreft. Een auto is behoorlijk belast en effectief krijg je dus vrijstelling van (een gedeelte van) deze belasting voor kilometers die je maakt om op het werk te komen.

Het is dus ook absoluut niet noodzakelijk dat een reiskostenvergoeding kostendekkend is, sterker nog wat mij betreft is dat eigenlijk onwenselijk.

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 18-09 12:52

Metalfreak

Hoije woh!

quote:
assje schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:19:
Een reiskostenvergoeding is ook niet verplicht, ik vind het vanuit de werkgever gezien zelfs vrij zinloos.

Dat er fiscaal voordeel is daar is wel iets voor te zeggen wat mij betreft. Een auto is behoorlijk belast en effectief krijg je dus vrijstelling van (een gedeelte van) deze belasting voor kilometers die je maakt om op het werk te komen.

Het is dus ook absoluut niet noodzakelijk dat een reiskostenvergoeding kostendekkend is, sterker nog wat mij betreft is dat eigenlijk onwenselijk.
Want je wil natuurlijk niet dat je werknemers tevreden over je als werkgever zijn :? En je wil dat je werknemers graag weglopen naar je concurrenten :?

Op mijn vorige werk was de max. reiskostenvergoeding 165 euro per maand, maar aan het einde van het jaar was er nog de uitruil reiskosten. Bij mijn huidige werk krijg ik niets, maar dat komt omdat ike r slechts 3,5 km vandaan woon en daardoor val ik onder het minimum.

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

quote:
wheel schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:03:
[...]

Tja, deel van de overeenkomst. Zint het je niet, heb je een aantal opties:

• accepteren dat je een deel van je reiskosten zelf betaalt
• zonder verhuisvergoeding verhuizen
• op zoek naar een werkgever/standplaats dichter bij huis
• op zoek naar een werkgever die wél volledige reiskosten vergoedt

Ik neem aan dat de verhuisvergoeding alleen geldt als de verhuizing op initiatief van de werkgever plaatsheeft.
Nee, volgens mij krijg je die vergoeding ook als je dit als werknemer aangeeft (is ook fiscaal aantrekkelijk voor de werkgever).

Ik heb binnen de OR hier wel eens een punt van gemaakt (iemand die woonde vrij ver en wilde een hoger vergoeding) en de werkgever heeft toen alleen gevraagd aan de mensen tussen de 30 en 50 km of ze wilden verhuizen. Niet helemaal het resultaat wat die collega wilde, maar wel een mooie oplossing van de werkgever.

Woon zelf 3,5 km van mijn werk dus geen probleem hier.

• assje
  • Nu online
quote:
Metalfreak schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:28:
[...]
Want je wil natuurlijk niet dat je werknemers tevreden over je als werkgever zijn :? En je wil dat je werknemers graag weglopen naar je concurrenten :?
Reiskostenvergoeding is niet de enige manier om je werknemers te belonen. Het gaat erom dat het systeem onnodig gecompliceerd is.

• Metalfreak
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 18-09 12:52

Metalfreak

Hoije woh!

quote:
assje schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:35:
[...]

Reiskostenvergoeding is niet de enige manier om je werknemers te belonen. Het gaat erom dat het systeem onnodig gecompliceerd is.
Nee hoor, helemaal niet: per km dat je van het werk woont krijg je een belastingvrije vergoeding, met daaraan gekoppeld een minimum en een maximum. Veel eenvoudiger dan dat gaat het niet worden. De normale loonheffing en sociale premies zijn vele malen ingewikkelder lijkt me.

• Antrax
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15:36

Antrax

Pixelated

Members only: Lets do this!

Nintendo FC: SW-6670-3316-6323

• Lekiame
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
quote:
Members only:

• harm12
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15:36
quote:
1.5 jaar verder
Members only:

• assje
  • Nu online
quote:
Metalfreak schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:42:
[...]

Nee hoor, helemaal niet: per km dat je van het werk woont krijg je een belastingvrije vergoeding, met daaraan gekoppeld een minimum en een maximum. Veel eenvoudiger dan dat gaat het niet worden. De normale loonheffing en sociale premies zijn vele malen ingewikkelder lijkt me.
En als je te maken hebt met een minimum of maximum ontstaat er weer fiscale ruimte die benut kan worden. Wat heeft de werkgever er eigenlijk mee te maken hoe ver zijn werknemer besluit te willen reizen? Ik zou meer zien in gewoon standaard fiscale ruimte benutten (dat is dan dus je reiskostenvergoeding).

Werknemer krijgt hierdoor ook meer gevoel bij reiskosten wat een mooie incentive geeft om minder te willen reizen.

Simpelweg:
- werkgever bepaalt wat hij werknemer wil betalen
- werknemer beoordeelt reistijd en kosten die het gevolg zijn van een keuze
- overheid geeft voor alle zakelijke kilometers fiscale ruimte

Dit is dus exact de situatie zoals ik die bij mijn nieuwe werkgever heb. Het zou een harstikke transparant zijn als dit overal zo zou werken. Benutten van de fiscale ruimte kan dan ook rustig per maand waardoor er niet veel verandert.

Ook bij verhuizing is dit ontzetend eenvoudig, voor de werkgever verandert er niets, voor de werknemer verandert de fiscale ruimte (dus geen discussie over het al dan niet verhogen van RKV bij verder weg verhuizen).

assje wijzigde deze reactie 02-08-2017 11:06 (19%)

• Great-Force
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 07-09 13:06
Na een tijdje twijfelen, ben ik toch wel benieuwd naar wat anderen vinden:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO ICT Beheerder Niveau 4 (afgerond), HBO ICT Deeltijd (bezig)
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Den Helder

2. Wat doe je:
• Functie: Systeem- en netwerkbeheer
• (Werk) Locatie(s): Den Helder (fietsafstand) en incidenteel aan boord van schepen
• Uren/week: 32
• Reistijd: < 10 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld/Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 1.750,-
• Dertiende/veertiende maand: Nee, wel een kerstpakket en verse oliebollen bakken op kantoor.
• Pensioeninleg per jaar: Geen
• Mobiliteit per jaar: Reiskostenvergoeding bij zakelijk gebruik van privé auto á ¤ 0,19 per km.
• Overige:
- Laptop van de zaak naar keuze (HP ZBook 15 G2)
- Telefoon van de zaak naar keuze (Samsung Galaxy S5 Neo).
- Volledige studiekostenvergoeding HBO, incl. boeken, benodigdheden (Raspberry Pi, enz) en verplichte excursies (zoals CEBIT).
- Regelmatig cursussen, welke ik zelf mag uitzoeken en vergoed worden.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤ 21.000
• Winstdeling/bonus: Geen

Het is een fijne werkgever, waarbij ik veel medezeggenschap en verantwoordelijkheid krijg over diverse onderwerpen en projecten.
De werksfeer is heel informeel en de organisatie heel plat, hierdoor is het erg prettig werken.
Daarbij is er ontzettend veel flexibiliteit qua werkuren, moet ik eerder weg voor school of zijn er andere zaken privé die extra aandacht nodig hebben. Dan is hier begrip voor, met als voorwaarde dat ik wel bereikbaar blijf en ook flexibiliteit terug biedt. Dus al moet ik een keer 's ochtends vroeg naar Vlissingen en om 5 uur in de auto zitten of 's avonds ondersteuning bieden aan crewleden aan boord, dan moet ik deze flexibiliteit ook bieden.

• Greencap
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16:27
@Lekiame Hoezo dat? Lijkt me een minimum loon voor iemand met die functietitel. Dat die functietitel niet altijd hetzelfde betekent is waar, maar een senior developer die minder krijgt dan dat is gewoon onderbetaald of niet echt senior.

@Great-Force Zo lang je nog aan het studeren bent en je werkgever je hier veel vrijheid in geeft lijkt het me dat je het prima voor elkaar hebt, toch? Na je studie is het een goed moment om (weer) te onderhandelen.

• Lekiame
  • Nu online
quote:
Greencap schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:28:
@Lekiame Hoezo dat? Lijkt me een minimum loon voor iemand met die functietitel. Dat die functietitel niet altijd hetzelfde betekent is waar, maar een senior developer die minder krijgt dan dat is gewoon onderbetaald of niet echt senior.

@Great-Force Zo lang je nog aan het studeren bent en je werkgever je hier veel vrijheid in geeft lijkt het me dat je het prima voor elkaar hebt, toch? Na je studie is het een goed moment om (weer) te onderhandelen.
Members only:

• Greencap
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 16:27
Ja, maar leeftijd en opleiding is ook niet alles. In een "perfecte" wereld wordt je beloond naar je competenties en capaciteiten en dat staat los van je opleiding en leeftijd. Die dragen daar natuurlijk wel aan bij, maar geven geen garanties (net zo min als het ontbreken daar van). Ervan uitgaande dat hij inderdaad de nodige competenties heeft, dan is dat geen uitzonderlijk loon. Bij ons zou het in ieder geval niet mogelijk zijn om senior te zijn met dat loon (want die lonen beginnen veel hoger).

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Laat ik ook eens meedoen:

Members only:

MrSleeves wijzigde deze reactie 02-08-2017 13:42 (3%)

• DeZaag
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:23
Recent de overstap gemaakt naar een nieuwe werkgever waarbij ik een behoorlijke stap in arbeidsvoorwaarden heb kunnen realiseren. Uitdagende functie bij een interessante werkgever, ik ben tevreden!

Members only:

• OrangeBerry
  • Registratie: juli 2014
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

quote:
DeZaag schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:13:
Recent de overstap gemaakt naar een nieuwe werkgever waarbij ik een behoorlijke stap in arbeidsvoorwaarden heb kunnen realiseren. Uitdagende functie bij een interessante werkgever, ik ben tevreden!

***members only***
Lijkt inderdaad een mooie stap als ik naar de cijfers kijk, de rest weet ik natuurlijk niet. Wat voor Master? :9

• JaQ
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:21
quote:
DeZaag schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:13:

***members only***
In welke sector ga je werken als EA? En heb je ervaring in het werken met hoger management?

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• DeZaag
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 16:23
quote:
OrangeBerry schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:55:
[...]

Lijkt inderdaad een mooie stap als ik naar de cijfers kijk, de rest weet ik natuurlijk niet. Wat voor Master? :9
Het betreft een master op het gebied van governance en enterprise architectuur.
quote:
JaQ schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 22:12:
[...]

In welke sector ga je werken als EA? En heb je ervaring in het werken met hoger management?
De afgelopen jaren ben ik met name in de telecom, utilities, transport en retail werkzaam geweest. In principe zullen de klanten waarvoor ik werkzaam ga zijn ook met name in die sectoren actief zijn. Ik heb de afgelopen jaren al ervaring opgedaan in het werken met senior management, maar ik realiseer me terdege dat ervaring hierin een belangrijke rol speelt.

• stervis
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 12-09 16:12
|:(

stervis wijzigde deze reactie 06-08-2017 13:09 (103%)

Moo, I say.

• Skimovic
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-09 23:29
quote:
Hokkie schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

Auto's worden in Belgie toch vaak als verkapt loon gebruikt vanaf een bepaald salaris omdat het wat belasting betreft een voordelig voordeel is dat gunstiger is dan een verhoging van het bruto loon.

Auto + tankpas kost me op de loonbrief +-150 euro aftrek als voordeel. Krijg er daarna weer 150 euro compensatie bij. Je betaald dan alleen extra inkomensbelasting omdat die 150 euro belastbaar inkomen is.

Kost je dus effectief +- 60 euro per maand. Dat lukt je prive niet :)
Of je moet het gewoon helemaal zonder doen.

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

• Hokkie
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 08:29

Hokkie

Hello

quote:
Skimovic schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 05:23:
Of je moet het gewoon helemaal zonder doen.
Dit dus... Had ik, geloof ik, ook in post gezet. Leef gezond, pak een fiets. Maximaal 5 minuten fietsen en dan zeuren over een auto? Lekkere manager ben je dan...

 MacBook Pro 2015 15inch  Apple TV 4 64GB  iPhone 7  iPad Air || PS Audio Delta 100 || Opera Mezza 2012 || Panasonic TX-P42GT30 || Philips HUE || Synology DS716+

• manii
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 19:27
In september ga ik beginnen bij een nieuwe werkgever, momenteel ben ik nog werkzaam bij defensie, ik ben een aantal jaar uit de IT geweest om andere doelen te behalen, sinds april vorig jaar weer terug in de IT en daarbij ben ik afgelopen jaar begonnen met een Deeltijd HBO IT.

Omdat ik geen uitdaging in mijn werk heb, ben ik opzoek gegaan naar een andere baan, binnen defensie had ik wel hogerop kunnen komen maar dan zou ik de studie moeten stop zetten. Dus heb ik de keuze gemaakt naar het civiele leven.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: MBO4 ICT beheer (2009) momenteel deeltijd HBO ICT (ga over naar het 2e jaar)
• Werkervaring: 1.5 jaar ICT (servicedesk) + 2 jaar stages in mijn MBO
• (Woon) Locatie: Apeldoorn

2. Wat doe je:
• Functie: IT consultant
• Werkgever/branche: automatisering
• (Werk) Locatie(s):
• Uren/week: 36u
• Reistijd: 35 min
• Werkdruk: onbekend,

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤2500
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: 50/50
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak + onbeperkt prive KM
• Overige:
- Bonus regeling, N.V.T. momenteel omdat ik eerst ervaring moet opdoen
- Laptop
- Telefoon
- Volledige studie wordt vergoed
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 32.500 ongeveer denk ik?

Ik ga beginnen in september en ben zeer blij hiermee, de werkgever weet dat ik veel ervaring moet opdoen, de insteek is dat ik voor heel wat jaren bij dit bedrijf ga werken.

Toen ik opzoek ging naar een baan heb ik letterlijk enorm veel telefoontjes gehad en had keuzes. Ik heb dit bedrijf gekozen om het gevoel en niet om het geld, ik had nog zelfs een beter aanbod gekregen maar afgeslagen. Ze begrepen mijn keuze en ik ben alsnog welkom mocht mijn gevoel verkeerd zijn bij mijn nieuwe werkgever.

Wat vinden jullie?
Ik vind dat ik ondanks mijn ervaring een mooie start heb gekregen met een goede toekomst. Ondanks dat ik in de IT veel te leren heb neem ik wel andere kwaliteiten en ik hoop deze dan te kunnen combineren met de ervaring die ik daar ga opdoen.

• mike6383
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 18-09 18:48
quote:
Klinkt goed. Zeker omdat het bedrijf je studie betaald. Ik zou wel even goed kijken hoe het geregeld is met eventuele terugbetaling als je vertrekt bij dit bedrijf, ook al denk je nu dat je er jaren wilt blijven.

• MGSNK
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 14:50

MGSNK

Flight

Als je een goed vooruitzicht hebt je salaris de komende jaren te verhogen is dit niet een slechte zet.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 12:39
Members only:

Grvy wijzigde deze reactie 05-08-2017 14:41 (12%)

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
quote:
Geen pensioen? Of weet je het niet?

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Grvy
  • Laatst online: 12:39
quote:
Martinusz schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:38:
[...]

Geen pensioen? Of weet je het niet?
Jawel, maar ik heb geen idee wat het is. Zal het even aanpassen.

Hou me ook niet zo bezig met mn pensioen op mijn leeftijd, heb het idee dat als ik die leeftijd bereik ze er weer 3 jaar bijplakken :+ :D

Grvy wijzigde deze reactie 05-08-2017 14:44 (23%)

• JRBonenberg
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18-09 21:51
quote:
manii schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:55:
In september ga ik beginnen bij een nieuwe werkgever, momenteel ben ik nog werkzaam bij defensie, ik ben een aantal jaar uit de IT geweest om andere doelen te behalen, sinds april vorig jaar weer terug in de IT en daarbij ben ik afgelopen jaar begonnen met een Deeltijd HBO IT.

Omdat ik geen uitdaging in mijn werk heb ben ik opzoek gegaan naar een andere baan, binnen defensie had ik wel hogerop kunnen komen maar dan zou ik de studie moeten stop zetten. Dus heb ik de keuze gemaakt naar het civiele leven.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: MBO4 ICT beheer (2009) momenteel deeltijd HBO ICT (ga over naar het 2e jaar)
• Werkervaring: 1.5 jaar ICT (servicedesk) + 2 jaar stages in mijn MBO
• (Woon) Locatie: Apeldoorn

2. Wat doe je:
• Functie: IT consultant
• Werkgever/branche: automatisering
• (Werk) Locatie(s):
• Uren/week: 36u
• Reistijd: 35 min
• Werkdruk: onbekend,

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤2500
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: 50/50
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak + onbeperkt prive KM
• Overige:
- Bonus regeling, N.V.T. momenteel omdat ik eerst ervaring moet opdoen
- Laptop
- Telefoon
- Volledige studie wordt vergoed
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 32.500 ongeveer denk ik?

Ik ga beginnen in september en ben zeer blij hiermee, de werkgever weet dat ik veel ervaring moet opdoen, de insteek is dat ik voor heel wat jaren bij dit bedrijf ga werken.

Toen ik opzoek ging naar een baan heb ik letterlijk enorm veel telefoontjes gehad en had keuzes. Ik heb dit bedrijf gekozen om het gevoel en niet om het geld, ik had nog zelfs een beter aanbod gekregen maar afgeslagen. Ze begrepen mijn keuze en ik ben alsnog welkom mocht mijn gevoel verkeerd zijn bij mijn nieuwe werkgever.

Wat vinden jullie?
Ik vind dat ik ondanks mijn ervaring een mooie start heb gekregen met een goede toekomst. Ondanks dat ik in de IT veel te leren heb neem ik wel andere kwaliteiten en ik hoop deze dan te kunnen combineren met de ervaring die ik daar ga opdoen.
Waar ga je werken? Volgens mij ben je o.a. bij ons (Matrix IT) geweeest :) ....je verhaal komt erg bekend voor :)

• manii
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 19:27
quote:
mike6383 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:17:
[...]

Klinkt goed. Zeker omdat het bedrijf je studie betaald. Ik zou wel even goed kijken hoe het geregeld is met eventuele terugbetaling als je vertrekt bij dit bedrijf, ook al denk je nu dat je er jaren wilt blijven.
Staat in de voorwaarden, ik meende binnen 2 a 3 jaar afbetaald (na studie).
quote:
MGSNK schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 14:17:
Als je een goed vooruitzicht hebt je salaris de komende jaren te verhogen is dit niet een slechte zet.
Ik neem aan dat dit wel aan de orde is, voor mij is ervaring en mijn diploma halen eerst een prioriteit.

manii wijzigde deze reactie 05-08-2017 16:22 (28%)

• xtaix
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-09 23:58
Ben geswitcht van werkgever:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25 jaar 26 jaar
• Opleiding: HBO Business IT en management
• Certificaten: ITIL 2011
• Werkervaring: 0 jaar 1 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel beheerder Applicatiebeheerder
• Werkgever/branche: Zorgverzekeraar Gezondheidszorg
• Uren/week: 34 p.w. 36 p.w.
• Reistijd: OV 1,5 uur/auto 1 uur 10 min auto
• Werkdruk: gemiddeld.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤1940,- ¤2502,-
• Vakantiedagen: 26 dagen per jaar
• Dertiende/veertiende maand: ja
• Pensioen per maand: 7.3% 12% p.m.
• Mobiliteit per maand: ¤192 woon-werk verkeer. Woon-werk verkeer 0,19 per km / dienstreizen 0,27 per km.
• Overig:: hoge korting op zorgverzekering Diverse cursussen/opleidingen mogelijk.

• mcdronkz
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 19:54
Members only:

mcdronkz wijzigde deze reactie 08-08-2017 13:10 (198%)

• Paralectic
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 19-09 20:28
quote:
Klinkt een beetje als ieder bedrijf waar ze wel geld verdienen maar over het algemeen geen verstand van zaken hebben.
Weliswaar hebben ze er een net salaris tegenover gezet :)

• bar05081
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 19-09 13:21
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO4 Netwerkbeheerder
• Werkervaring: 5 Jaar
• Certificaten: MSCA2012 MSCE2012 MSCA-Cloud

• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche:IT dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Midden Nederland
• Uren/week: 40
• Reistijd: 2 uur totaal per dag
• Werkdruk: gemiddeld

• Maandsalaris (bruto): ¤ 2400
• Vakantiegeld: ¤ 8%
• Vakantiedagen: 25
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioenregeling: Ja, volledig betaald door de baas
• Leaseauto: Ja, Clio
• Overige: ¤

• Winstdeling/bonus: Winstdeling

Mijn werkzaamheden zijn beheer/troubleshooting/inrichting Citrix, RES , Vmware en O365.

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

• banaliteit
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14:13
Members only:

Wat ik persoonlijk wel fijn vind is dat als ik een leaseauto neem onder de leasenorm, dat ik het verschil bruto uitgekeerd krijg.

banaliteit wijzigde deze reactie 09-08-2017 10:18 (10%)

• Guusjee
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:45

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Afgelopen week functioneringsgesprek gehad en de baas was zeer te spreken over het afgelopen jaar!

Members only:

Al met al een leuk stapje gemaakt en jaarcontract is omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd! :)

"Mama always said life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get."

• beautjweetj
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 19-09 13:42
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 16
• Opleiding: Bezig met Medewerker Beheer ICT
• Werkervaring: Half jaar
• (Woon) Locatie: Zuid- Holland

2. Wat doe je:
• Functie: ServiceDesk + Webdeveloper
• (Werk) Locatie(s): Zuid- Holland
• Reistijd: Ongeveer een uur per dag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 624,24

Geen idee hoe het zit met pensioen regeling en of men salaris hoog of laag is, maar k vind het prima en kan er makkelijk mee leven op mijn leeftijd :)

• Road-runner83
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:21
@beautjweetj Is dat geen stage salaris? Dan is het prima idd maar anders niet lijkt me :)

• beautjweetj
quote:
Road-runner83 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:50:
@beautjweetj Is dat geen stage salaris? Dan is het prima idd maar anders niet lijkt me :)
Ik doe BBL, 4 dagen werken 1 dag school.

• CheesePizza
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 31-08 10:54
quote:
beautjweetj schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:52:
[...]

Ik doe BBL, 4 dagen werken 1 dag school.
Ach je verdiend zo te zien meer dan het minimum. Dat is 540,05 voor 40 uur voor jou:
https://www.rijksoverheid...bedragen-minimumloon-2017

Betaalt je bedrijf de studiekosten? dan is het natuurlijk helemaal mooi.

• Milzor
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19-09 08:01
Wie ben je:
• Leeftijd: 26 27
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 3,5 4 jaar
• (Woon) Locatie: Den Haag

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer
• Werkgever/branche: Zorg
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Reistijd: 20-25 minuten
• Werkdruk: Normaal
• Certificering: OCA Java SE 8 (Bezig voor OCP)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 3150 3300 3500
• Pensioeninleg per jaar: 5% van grondslag betaald door werkgever (Eigen inleg van ¤ 95 p/m van bruto salaris)
• Mobiliteit per jaar: Polo blueGT en 12k km prive p/j - ¤ 645 p/m budget met kilometrage van 25k
• Onkostenvergoeding: Geen
• Overige: Opleiding en cursussen op aanvraag

Salarisverhoging doorgevoerd vorige maand dus even een update.

• Divak
  • Laatst online: 16:11
quote:
Guusjee schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 11:34:
Afgelopen week functioneringsgesprek gehad en de baas was zeer te spreken over het afgelopen jaar!

Al met al een leuk stapje gemaakt en jaarcontract is omgezet naar een contract voor onbepaalde tijd! :)
Members only:

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:58

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

quote:
Members only:

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• beautjweetj
quote:
CheesePizza schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 15:56:
[...]

Ach je verdiend zo te zien meer dan het minimum. Dat is 540,05 voor 40 uur voor jou:
https://www.rijksoverheid...bedragen-minimumloon-2017

Betaalt je bedrijf de studiekosten? dan is het natuurlijk helemaal mooi.
Deze hoef ik niet te betalen. Ik ben nog 16 Dus de overheid betaald het :P

• Ikwilinternet
  • Laatst online: 28-08 16:25
• Leeftijd: 30 jaar
• Opleiding: MBO 4
• Werkervaring: 8 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker ICT
• Werkgever/branche: Agrarisch
• (Werk) Locatie(s): Buitendienst Brabant, Limburg, Zeeland, Vlaanderen
• Uren/week: 40uur in contract, soms wat overuren.
• Reistijd: Dagelijks verschillend.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤1750
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak, geen prive km
• Overige: *Mobiel *Laptop

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤ 21000
• Winstdeling/bonus: ¤ nvt

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:20

|sWORDs|

macOS 10.12.6 (16G29)

quote:
Ikwilinternet schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:21:
• Leeftijd: 30 jaar
• Opleiding: MBO 4
• Werkervaring: 8 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker ICT
• Werkgever/branche: Agrarisch
• (Werk) Locatie(s): Buitendienst Brabant, Limburg, Zeeland, Vlaanderen
• Uren/week: 40uur in contract, soms wat overuren.
• Reistijd: Dagelijks verschillend.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤1750
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak, geen prive km
• Overige: *Mobiel *Laptop

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤ 21000
Met 8 jaar werkervaring vind ik dit wel extreem laag, achter de kassa van een supermarkt zou je ongeveer hetzelfde verdienen (19-23K, maar dan natuurlijk geen auto van de zaak).

15" Apple MacBook Pro Retina, i7-4960HQ (Crystal Well/Haswell, 2.6GHz), 16GB RAM, 1TB Samsung PCIe Flash, GT 750M 2GB/Iris Pro 5200, 27" Thunderbolt Display, LG BD RW via FireWire 800. macOS Sierra Server. Matias Tactile Pro 3, Magic Trackpad.

• assje
  • Nu online
quote:
|sWORDs| schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:38:
[...]

Met 8 jaar werkervaring vind ik dit wel extreem laag, achter de kassa van een supermarkt zou je ongeveer hetzelfde verdienen (19-23K, maar dan natuurlijk geen auto van de zaak).
Een auto van de zaak die niet privé gebruikt wordt en dus geen waarde vertegenwoordigt.

Minimumloon is ¤20.287,58, dit zit daar dus 3,5% boven. Nu kan ik de inhoud van de functie niet beoordelen maar dit zit dus sowieso tegen de absolute bodem.

Edit:
Vakantiegeld is vergeten in het jaarsalaris, ik kom op ¤22.680,- wat dus +11,8% op minimumloon geeft.

assje wijzigde deze reactie 11-08-2017 14:00 (26%)

• |sWORDs|
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:20

|sWORDs|

macOS 10.12.6 (16G29)

quote:
assje schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

Een auto van de zaak die niet privé gebruikt wordt en dus geen waarde vertegenwoordigt.

Minimumloon is ¤20.287,58, dit zit daar dus 3,5% boven. Nu kan ik de inhoud van de functie niet beoordelen maar dit zit dus sowieso tegen de absolute bodem.

Edit:
Vakantiegeld is vergeten in het jaarsalaris, ik kom op ¤22.680,- wat dus +11,8% op minimumloon geeft.
Die had ik al meegenomen. Qua netto inkomen met toeslagen is er nauwelijks verschil tussen 20K en 37K (~250 euro per maand, met kinderen is het verschil nog kleiner), dus maakt het eigenlijk geen fluit uit wat je tussen minimum en modaal ontvangt, maar bruto vind ik het toch erg weinig met 8 jaar werkervaring.

|sWORDs| wijzigde deze reactie 11-08-2017 15:25 (5%)

15" Apple MacBook Pro Retina, i7-4960HQ (Crystal Well/Haswell, 2.6GHz), 16GB RAM, 1TB Samsung PCIe Flash, GT 750M 2GB/Iris Pro 5200, 27" Thunderbolt Display, LG BD RW via FireWire 800. macOS Sierra Server. Matias Tactile Pro 3, Magic Trackpad.

• saybolt
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10-09 01:13
Leeftijd: 30 jaar
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: Effectief: 6/7 jaar verspreid over 12 jaar (waarvan 2.5 fulltime na afronden HBO, 5 jaar full time gestudeerd)

2. Wat doe je:
• Functie: Manusje van alles, Project Management - geen leidinggevende rol
• Werkgever/branche: Maritiem
• (Werk) Locatie(s): Wereldwijd projecten of kantoor in NL
• Uren/week: Op project 50-90 uur per week - op kantoor 40 pw
• Reistijd: Op project varieert - Kantoor 1 uur
• Werkdruk: Op project - hoog/erg stressvol soms . Op kantoor heerlijk rustig :)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):Kantoor 3900 bruto - Project 7500-8500 bruto
• Vakantiegeld: 8.3%
• Pensioeninleg per jaar: Werkgever betaald pensioen volledig
• Mobiliteit per jaar: Geen auto - reisvergoeding van EUR 250 - niet genoeg
• Overige: Telefoon onbeperkt gebruik, laptop etc. Tussen de 50/60 vakantie dagen per jaar. Verblijf en alle kosten in buitenland vergoed.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Prognose voor dit jaar: 75-85K. Netto jaar salaris is dus ergens tussen 45 en 55K. Afhankelijk van aantal en duur van projecten.
• Winstdeling/bonus: Afhankelijk van bedrijf performance . tussen de 500 en 2000 bruto

Beste baan ter wereld qua werkzaamheden - als ze helft zouden betalen zou ik het waarschijnlijk nog steeds doen :) maar zeg dat maar niet tegen de baas.

Ooit op 18e in de maritieme branche begonnen voor bruto 10 eur per uur op oproep basisen altijd in min of meer in zelfde branche gebleven bij verschillende bedrijven. Bij elke werkgever switch probeerde ik er het maximale eruit te halen - met succes.

Gezien opleiding en leeftijd verdien ik vrij veel denk ik, alhoewel als je totaal aantal gewerkte uren op jaarbasis afzet tegen jaarsalaris doe ik het niet erg goed. Ook doe ik in huidige functie waardevolle internationale werkervaring op en extreem veel vrijheid in mijn werkzaamheden met tegelijk beperkte eind verantwoordelijkheid. Flip side is wel vaak van huis en keihard werken als ik op project ben.

saybolt wijzigde deze reactie 12-08-2017 01:09 (29%)
Reden: privacy

• Config
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 18-09 22:26
Klinkt idd als goede plek.
quote:
saybolt schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 00:10:
• Maandsalaris (bruto):Kantoor 3900 bruto - Project 7500-8500 bruto
Hoe werkt dit precies? Zijn het overuren?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik gok gewoon een daggeldvergoeding in het buitenland. Als verder all expenses paid worden en je dus niks uitgeeft kan dat aardig oplopen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Arthur-M.
  • Laatst online: 14:48
quote:
beautjweetj schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:30:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 16
• Opleiding: Bezig met Medewerker Beheer ICT
• Werkervaring: Half jaar
• (Woon) Locatie: Zuid- Holland

2. Wat doe je:
• Functie: ServiceDesk + Webdeveloper
• (Werk) Locatie(s): Zuid- Holland
• Reistijd: Ongeveer een uur per dag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 624,24

Geen idee hoe het zit met pensioen regeling en of men salaris hoog of laag is, maar k vind het prima en kan er makkelijk mee leven op mijn leeftijd :)
Wel een laag uurloon imo. Ik verdien in de supermarkt zelfs meer. 5,86 als 17 jarige en 5,16 als 16 jarige.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:27

Hahn

Tegendraads

quote:
Arthur-M. schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:39:
[...]

Wel een laag uurloon imo. Ik verdien in de supermarkt zelfs meer. 5,86 als 17 jarige en 5,16 als 16 jarige.
Jij kreeg 5,16 euro als 16-jarige, hij krijgt 4,88 euro. Scheelt een whooping 28 cent ;)

Is natuurlijk totaal niet veel, maar het is dik boven het minimumloon van een 16-jarige (3,12 euro per uur). Op die leeftijd zou ik me niet druk gaan maken daarom.

The devil is in the details.

• Arthur-M.
  • Laatst online: 14:48
quote:
Hahn schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:43:
[...]

Jij kreeg 5,16 euro als 16-jarige, hij krijgt 4,88 euro. Scheelt een whooping 28 cent ;)

Is natuurlijk totaal niet veel, maar het is dik boven het minimumloon van een 16-jarige (3,12 euro per uur). Op die leeftijd zou ik me niet druk gaan maken daarom.
Toch wel weer 40 euro per maand :P

Was meer verbaasd dat je in een supermarkt kennelijk meer verdient dan servicedesk medewerker en webdeveloper.

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:27

Hahn

Tegendraads

quote:
Arthur-M. schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:51:
[...]

Toch wel weer 40 euro per maand :P

Was meer verbaasd dat je in een supermarkt kennelijk meer verdient dan servicedesk medewerker en webdeveloper.
Waarschijnlijk een klein bedrijf :)

The devil is in the details.

• Paralectic
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 19-09 20:28
quote:
Hahn schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:52:
[...]

Waarschijnlijk een klein bedrijf :)
Volgens mij heeft het meer te maken met dat hij zo'n laag salaris heeft geaccepteerd, als bijbaantje kreeg ik al veel meer als web ontwikkelaar.

• Kid Jansen
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Members only:

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 13:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gewoon zoeken, op een gegeven moment en op sommige gebieden telt werkervaring zwaarder dan opleiding. Cloud is er daar eentje van, ERP een andere, en Cloud ERP dus helemaal ;)

Zag laatst een toko die veel Salesforce zocht omdat ze als kool groeiden, ben ff de naam kwijt. Maar trust me: zit wel goed :)

Wat ik me wel afvraag: wat moet je doen voor zo'n certificaat? Dagje CBT en dan examen doen? M.a.w. Wat kost het je? Minder dan 2 dagen voor een certificaat is imho wel erg weinig nl (ben zelf Oracle gewend, das minimaal een week trainen plus een zut werkervaring). En dat zegt natuurlijk iets over de waarde van zo'n certificaat.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• unezra

unezra

quote:
Hahn schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 14:43:
[...]

Daarbij, dit klinkt als BBL en dan is het een soort van betaalde stage. Helemaal niet slecht dus omdat je ook nog eens flink aan je toekomst bouwt met zo'n baan.

Supported by you!

• Kelnarath
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 13:16
Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO Systeembeheerder Niveau 4
• Werkervaring: 8
• Certificaten: ITIL,MOS,W7,W8,W10.
• (Woon) Locatie: Noord holland

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer/Remote Support/Werkplekbeheer.
• Werkgever/branche: Grote Detacheerder.
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland ( Regio Amsterdam, of boven Amsterdam ).
• Reistijd: +- 50 min, soms langer ivm file.
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤2030,-
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: -
• Mobiliteit per jaar: auto + onbeperkt tankpas.
• Overige: Auto, woon-werk verkeer ( Prive mogelijk tegen eigen inleg, maar al in bezit van een eigen auto ).

Ik ben inmiddels wat om me heen aan het kijken, er is mij een baan aangeboden, maar dan zonder lease auto ( afstand is dagelijk 86 km ), wat zouden jullie een redelijk (minimum)loon vinden als je naar bovenstaande gegevens kijkt?
Dit in combinatie met en zonder lease auto.

• James25
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 15-09 14:09
Members only:

• Mitashi
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 19-09 17:40
quote:
saybolt schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 00:10:
Ooit op 18e in de maritieme branche begonnen voor bruto 10 eur per uur op oproep basisen altijd in min of meer in zelfde branche gebleven bij verschillende bedrijven. Bij elke werkgever switch probeerde ik er het maximale eruit te halen - met succes.
Hoe doe je zoiets precies? Ik ben zelf niet heel lang aan het werk maar zou niet weten hoe zoiets aan te gaan pakken.

• Martinusz
  • Nu online
quote:
Mitashi schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 09:49:
[...]

Hoe doe je zoiets precies? Ik ben zelf niet heel lang aan het werk maar zou niet weten hoe zoiets aan te gaan pakken.
Gewoon zorgen dat je goed in de markt ligt en gaan solliciteren bij andere bedrijven? :?

• Lekiame
  • Nu online
quote:
James25 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 07:56:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO niv3
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk medewerker
• Werkgever/branche: Detachering.
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Reistijd: 35 minuten
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 2200
• Vakantiegeld: ¤ 2200
• Dertiende/veertiende maand: ¤ 0
• Pensioeninleg per jaar: ¤
• Mobiliteit per jaar: lease auto, budget ¤700 p/m
• Overige: communicatie vergoeding ¤55

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤ 28600
• Winstdeling/bonus: ¤0

Ik heb momenteel 2 aanbiedingen die mij bijna 400 euro brutto meer opleveren per maand. Is dit een bedrag waarbij een detachering nog wel eens zou in zou willen tegemoet komen? (heb al een gesprek ingepland) 1 van de 2 functies is ook via een detachering.
Members only:

• Lekiame
  • Nu online
quote:
Kelnarath schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 07:20:
Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO Systeembeheerder Niveau 4
• Werkervaring: 8
• Certificaten: ITIL,MOS,W7,W8,W10.
• (Woon) Locatie: Noord holland

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer/Remote Support/Werkplekbeheer.
• Werkgever/branche: Grote Detacheerder.
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland ( Regio Amsterdam, of boven Amsterdam ).
• Reistijd: +- 50 min, soms langer ivm file.
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤2030,-
• Mobiliteit per jaar: auto + onbeperkt tankpas.
• Overige: Auto, woon-werk verkeer ( Prive mogelijk tegen eigen inleg, maar al in bezit van een eigen auto ).

Ik ben inmiddels wat om me heen aan het kijken, er is mij een baan aangeboden, maar dan zonder lease auto ( afstand is dagelijk 86 km ), wat zouden jullie een redelijk (minimum)loon vinden als je naar bovenstaande gegevens kijkt?
Dit in combinatie met en zonder lease auto.
Members only:

• Guusjee
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 09:45

Guusjee

Omdat ik groot ben..

quote:
Members only:

"Mama always said life was like a box of chocolates. You never know what you're gonna get."

• Lxske
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 07:26
Ik ben benieuwd wat jullie vinden:

Members only:

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19-09 21:57
Sinds een half jaar in een nieuwe functie, veel groei gemaakt de afgelopen jaren. Ook voor het komende jaren mooie dingen in het vooruitzicht qua ontwikkeling (en salarisperspectief).

Ik heb voor mezelf heel helder gehad dat salaris bijzaak is, ik wil me vooral ontwikkelen en blijven groeien. We wonen goedkoop, mijn vrouw studeert nog en de kinderen zijn nog klein. Naar een andere werkgever voor alleen geld zal ik niet snel doen (en daar ben ik ook heel duidelijk over naar mijn huidige werkgever), maar ik ben wel geďnteresseerd in uitdagingen. Die heb ik ook weer gekregen in de functie die ik sinds een half jaar heb.

Members only:

Arjan90 wijzigde deze reactie 14-08-2017 11:47 (38%)

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• jordygrunn
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 09-09 17:29

jordygrunn

Front-end developer

Members only:

• BramStam
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 13:39
Dit is mij aangeboden, ik wil hiernaast een HBO opleiding in Deeltijd gaan lopen. Ik weet niet echt of dit een standaard salaris is of dat dit veel of weinig is.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 19 jaar
• Opleiding: MBO Systeembeheerder niveau 4
• Werkervaring: 0 jaar ( 2 keer een half jaar stage lopen]
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Systeembeheerder
• Werkgever/branche: IT bij diverse bedrijven
• (Werk) Locatie(s): Werkplek thuis en 1 a 2 keer in de week op kantoor
• Uren/week: 32 uur per week
• Reistijd: 30 minuten naar kantoor
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 830
• Vakantiegeld: ¤ Maandloon
• Dertiende/veertiende maand: ¤ -
• Pensioeninleg per jaar: ¤ -
• Mobiliteit per jaar: ¤ Reiskosten worden volledig vergoed
• Overige: ¤ -

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤ 10790

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:57
quote:
BramStam schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:36:
Dit is mij aangeboden, ik wil hiernaast een HBO opleiding in Deeltijd gaan lopen. Ik weet niet echt of dit een standaard salaris is of dat dit veel of weinig is.
Hou er rekening mee dat sommige hogescholen "enkele jaren ervaring" ervaring aanraden, ik weet niet of het ook verplicht is. Daar zou je bij je hogeschool van keuze eens naar moeten vragen! Overigens, vergis je niet in deeltijd opleidingen, de hoeveelheid stress die je er van krijgt kost je een paar jaar van je leven..
quote:
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 830
Klopt dat, 830 euro per maand? Niet 1830?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Maurice079
  • Laatst online: 08:56
quote:
BramStam schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:36:
Is dit de baan die je wilt combineren met je HBO-opleiding? Voor 32-uur vind ik dit gevoelsmatig wel een matig salaris. Maar ik moet er een kanttekening bij plaatsen dat ik totaal niet thuis ben in de wereld van systeembeheerders. (Wat doe ik hier eigenlijk? 8)7 )

PSN: iRoyalFlushh

• BramStam
quote:
Widow schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:47:
[...]

Hou er rekening mee dat sommige hogescholen "enkele jaren ervaring" ervaring aanraden, ik weet niet of het ook verplicht is. Daar zou je bij je hogeschool van keuze eens naar moeten vragen! Overigens, vergis je niet in deeltijd opleidingen, de hoeveelheid stress die je er van krijgt kost je een paar jaar van je leven..
Ik heb hier niet enkele jaren ervaring voor nodig. De enigste verplichting die ze stellen is dat je binnen de eerste dag en halverwege het jaar een baan in de IT hebt welke aansluit bij je studie.

[...]

Klopt dat, 830 euro per maand? Niet 1830?
[/quote]

Jaa, dit klopt 830 euro per maand. Ik zit nog te twijfelen of ik dit moet combineren met de deeltijd opleiding of dat ik dit aan mij voorbij laat gaan en gewoon de opleiding in voltijd moet gaan doen.

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15:57
quote:
BramStam schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:55:
Jaa, dit klopt 830 euro per maand. Ik zit nog te twijfelen of ik dit moet combineren met de deeltijd opleiding of dat ik dit aan mij voorbij laat gaan en gewoon de opleiding in voltijd moet gaan doen.
Goed om te weten dat de school die eisen niet stelt :) maar als ik het zo zie, vind ik 830/maand echt bizar weinig voor MBO niveau 4 met 32/uur week. Toen ik ging werken (met MBO niveau 4 diploma) zat ik op 1850 voor 40u/week, maar tel daar ook de inflatie van de afgelopen 10 jaar bij op.

Ik ben overigens derdejaars deeltijd student bij de HU en ho-ly shit, deeltijd is echt geen kattenpis. Bij de HU ben je ongeveer 12-15 uur per week kwijt aan je studie naast de studiedagen. Probeer voor jezelf een planning in te beelden hoe je dat gaat aanpakken... in de praktijk werk je de hele dag, kom je thuis, kan je even eten en kan je nog 2-3 uur aan je studie spenderen. Vakanties, stappen, uithangen met je vrienden, leuke dingen doen: vergeet het maar, dat red je echt niet naast werk en studie. Als je er uberhaupt de energie nog voor hebt.

Dus een laag salaris + onwijs veel stress en weinig vrije tijd, of geen salaris, minder stress en meer vrije tijd: ik zou het wel weten. Werken kan altijd nog :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Maurice079
  • Laatst online: 08:56
quote:
[...]

Ik zou je keuze voor een eventuele deeltijdopleiding van een aantal factoren laten afhangen:
1) Hoe is je MBO-studie verlopen? Ging de opleiding erg makkelijk? Of moest je nog redelijk aan de bak? In dat laatste geval zal een deeltijd-opleiding erg pittig worden, aangezien de studie-intensiteit alleen nog maar toeneemt.
2) Hoe wordt werkervaring gewaardeerd in de sector? Is de sector erg gericht op relevante werkervaring? Of kom je ook als afgestudeerde voltijd HBO-er makkelijk aan werk?

Ik heb zelf een voltijd HBO-opleiding gecombineerd met een bijbaantje als vulploegleider in de supermarkt. Dit deed ik voor zo'n 20 uur per week, waarmee ik bruto ongeveer evenveel verdiende als het door jou aangegeven brutosalaris.

Concluderend vind ik het salaris dus aan de lage kant en als relevante werkervaring niet uiterst essentieel is voor de arbeidsmarkt, zou ik wellicht voor voltijd kiezen. HBO is van nature, zoals de naam al zegt, behoorlijk beroepsgericht.

PSN: iRoyalFlushh

• BramStam
quote:
Widow schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:02:

Goed om te weten dat de school die eisen niet stelt :) maar als ik het zo zie, vind ik 830/maand echt bizar weinig voor MBO niveau 4 met 32/uur week. Toen ik ging werken (met MBO niveau 4 diploma) zat ik op 1850 voor 40u/week, maar tel daar ook de inflatie van de afgelopen 10 jaar bij op.

Ik ben overigens derdejaars deeltijd student bij de HU en ho-ly shit, deeltijd is echt geen kattenpis. Bij de HU ben je ongeveer 12-15 uur per week kwijt aan je studie naast de studiedagen. Probeer voor jezelf een planning in te beelden hoe je dat gaat aanpakken... in de praktijk werk je de hele dag, kom je thuis, kan je even eten en kan je nog 2-3 uur aan je studie spenderen. Vakanties, stappen, uithangen met je vrienden, leuke dingen doen: vergeet het maar, dat red je echt niet naast werk en studie. Als je er uberhaupt de energie nog voor hebt.

Dus een laag salaris + onwijs veel stress en weinig vrije tijd, of geen salaris, minder stress en meer vrije tijd: ik zou het wel weten. Werken kan altijd nog :)
Bedankt, ik ga dan denk ik toch voor de voltijds opleiding, dan kan ik altijd nog een bijbaantje nemen, dat ik in het weekend werk. Dit is dan toch gemakkelijker. Ik hoorde het al van anderen dat dit een laag salaris was, maar ook weer van anderen dat dit best veel is. Maar nogmaals bedankt.

Krisp wijzigde deze reactie 15-08-2017 10:33 (0%)
Reden: layout fix

• assje
  • Nu online
quote:
BramStam schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 16:18:
[quote]Widow schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:02:

Bedankt, ik ga dan denk ik toch voor de voltijds opleiding, dan kan ik altijd nog een bijbaantje nemen, dat ik in het weekend werk. Dit is dan toch gemakkelijker. Ik hoorde het al van anderen dat dit een laag salaris was, maar ook weer van anderen dat dit best veel is. Maar nogmaals bedankt.
Ik zou iedereen aanbevelen zo lang mogelijk voltijd te studeren en als je het belangrijk vindt desnoods een bijbaan in de richting van je studie te zoeken.

Als ik mijn vrienden vergelijk die deeltijd hun studie deden zagen zij het echt als last terwijl voor mij de studietijd gewoon een feestje was. Daarnaast kwam bij mij na studiefnanciering en in de kroeg werken eigenlijk hetzelfde binnen (niet in alle gevallen). Het extra inkomen wordt snel gebruikt voor een auto voor woon-werk verkeer en dan schiet je er al helemaal niets meer mee op.

Tenzij je een gouden deal hebt waar je een goed salaris + studie betaald krijgt zou ik het dus gewoon niet doen. Gezien je beschrijving hier zou ik dus zeggen, ga absoluut voor die voltijd studie.

assje wijzigde deze reactie 14-08-2017 16:24 (5%)

• Martinusz
  • Nu online
Uiteindelijk is het gewoon minimumloon, dan is het aan jou of je dat de moeite waard vind ;)

• majoh
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

majoh

PSN id: majoh_nl

quote:
majoh schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:01:
Leeftijd: 31 32
Opleiding(en): Hogere Informatica Opleiding
Certificaten: Java Certified Programmer, Financiële Markten, Transactie Afwerking Financiële Markten, TOGAF 9 Certified, en nog wat dingen.
Werkervaring: 8,5 9,5 jaar
Werkgever: Bank
Huidige functie: Senior Java / Portal Developer
Vakantiegeld: 8% jaarsalaris
Vakantiedagen: 26 20
13/14e maand of winstuitkering: 13e Maand
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: ja, 1/3 zelf, 2/3 werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige OV vergoeding woon/werk verkeer, vergoede opleidingen, korting op verzekeringen, korting op hypotheek, variabele bonus van max 12% jaarsalaris, standaard vergoeding van 2,5% jaarsalaris, 10% jaarsalaris persoonlijk budget
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd: +- 60 minuten enkele reis met OV
Maand salaris (bruto): 3939 4282
Even geleden dat ik hier iets genoemd heb. Ondertussen stapje gemaakt van Senior Developer richting Architect.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Hogere Informatica Opleiding
• Certificaten: TOGAF 9 Certified, wat bank en develop gerelateerde certificaten.
• Werkervaring: 13 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Solution Architect
• Werkgever/branche: Bank
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Reistijd: +- 60 min deur tot deur met OV
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 4820
• Dertiende/veertiende maand: 13de Maand
• Pensioeninleg per jaar: 5%
• Mobiliteit per jaar: OV volledig vergoed
• Overige: 20 vakantiedagen, 10% jaarsalaris persoonlijk budget, vergoede opleidingen / conferenties, korting op verzekeringen, fietsregeling, mogelijkheid vakantiedagen kopen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤ 67672 + ¤ 6767 persoonlijk budget (is minder als ik vakantiedagen wil aanvullen...)
• Winstdeling/bonus: ¤0

Battlenet: majoh#2774

• Kid Jansen
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
quote:
The Eagle schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:53:
Gewoon zoeken, op een gegeven moment en op sommige gebieden telt werkervaring zwaarder dan opleiding. Cloud is er daar eentje van, ERP een andere, en Cloud ERP dus helemaal ;)

Zag laatst een toko die veel Salesforce zocht omdat ze als kool groeiden, ben ff de naam kwijt. Maar trust me: zit wel goed :)

Wat ik me wel afvraag: wat moet je doen voor zo'n certificaat? Dagje CBT en dan examen doen? M.a.w. Wat kost het je? Minder dan 2 dagen voor een certificaat is imho wel erg weinig nl (ben zelf Oracle gewend, das minimaal een week trainen plus een zut werkervaring). En dat zegt natuurlijk iets over de waarde van zo'n certificaat.
Meeste examens voor Salesforce certificeringen bestaan uit 60 multiple choice vragen, in de varianten selecteer 1 uit 4 (1:4 kans), 2 uit 4 (1:6 kans) en 3 uit 5 (1:10 kans). Je kan die online doen, je moet dan software op je pc/laptop installeren die alles op slot zet. Daarmee kunnen ze dan op je scherm meekijken. Daarnaast moet je dan een losse webcam aansluiten waarmee ze je gezicht, toetsenbord, muis en handen kunnen zien.

Ik heb er zelf zoveel in korte tijd gedaan omdat ik er van overtuigd was dat ik de kennis al in huis had uit ervaring. Maar normaal gesproken doe je hier trainingen voor. Voor twee van deze vijf zijn dat trainingen van vijf dagen, één van drie dagen, één van twee dagen en één van één dag.

Uiteindelijk heb ik alles zonder die trainingen gedaan en ben ik er twee volle weekenden aan zelfstudie aan kwijt geweest inclusief de examens (alles bij elkaar zo'n 40 uur, waren pittige weekenden dus).

Ik ben overigens de enige op kantoor die zoveel certificeringen heeft en ook de enige die er een aantal met zelfstudie heeft gedaan (En ik heb ze allemaal in één keer gehaald). Veel van m'n collega's hebben er een stuk meer moeite mee en hebben meerdere keren gedaan over het standaard administrator examen (dus nog niet eens de advanced) ondanks volgen van vijfdaagse training.

• Bronco08
  • Laatst online: 05-09 12:50
Wie ben je:
• Opleiding: MSc Psychologie, omgeschoold Java Developer
• Werkervaring: 1 jaar
• Certificaten: OCA.
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Java Developer (veel Full-Stack bezig)
• Werkgever/branche: Documentatie
• (Werk) Locatie(s): Overijssel
• Reistijd: +- 15 mins

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤2000,-
• Mobiliteit per jaar: geen
• Overige: Geen

Als ik de salarissen hier zie, lijkt ¤2000 toch wel wat krap.

• Vandread
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19-09 21:21
En voor dit jaar was je psycholoog? Zo slecht verdiende dat toch ook niet?
quote:
[...]
Je quotes zijn wel een puinhoop he :P maar ff zonder dollen, schiet ze niet volledig af, hou de lijn open.
Ze hebben wel interesse in je, wellicht kan je kijken of je flexibel voor ze kan werken voor minder uren in de toekomst bijvoorbeeld aangezien je toch een voltijd studie wil gaan doen.
Het laat zien dat je serieus bezig bent, op die manier kan je altijd in de toekomst kijken of ze je meer kunnen bieden.

Vandread wijzigde deze reactie 15-08-2017 09:43 (84%)

Autosport fanstore

• Pelox2002
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:34
quote:
Bronco08 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:01:
Wie ben je:

Niet blind staren op de salarissen hier. Er zijn inderdaad tweakers bij die enorm goed verdienen en dat zijn dan ook vaak degene die het posten ;)

2000 is inderdaad niet heel veel maar vergeet niet dat je pas 1 jaar ervaring hebt. De komende jaren gewoon een paar goede stappen maken als het kan bij je huidige werkgever en anders gaan rondkijken bij andere werkgevers. Let op; tijd is geld en nu werk je lekker dicht bij huis, dat is in mijn ogen ook zeker iets waard.

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 16:01
quote:
Je hebt 1 jaar ervaring en geen relevante opleiding. Dus dan is het aardig markt-conform. Daarnaast verdien je in de randstad meer omdat de lasten hier ook hoger zijn.

Hoe gehecht ben je aan Overijssel?

Hydra wijzigde deze reactie 15-08-2017 10:45 (17%)

• BombaAriba
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 09:43
quote:
Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Java Developer (veel Full-Stack bezig)
• Werkgever/branche: Documentatie
• (Werk) Locatie(s): Overijssel
• Reistijd: +- 15 mins

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤2000,-
• Mobiliteit per jaar: geen
• Overige: Geen

Je zou een goede sprong kunnen maken als je even (1-2 jaar) in je rol zit en jobhopt.

Probleem is dat je al redelijk oud bent en dat in combinatie met praktisch geen ervaring. Daarom biedt je huidige werkgever wat minder. Blijft natuurlijk ook moeilijk om te bepalen zonder precieze info over jouw situatie.

• Divak
  • Laatst online: 16:11
quote:
Wie ben je:
Knap hoor, hoe heb je je OCA gehaald? Via de werkgever, of zelf met eigen geld de cursus betaald? Kan volgens mij goed in de papieren lopen. Vind het knap dat je de stap hebt gemaakt. Met een MSc psychologie zou je ook denken dat je minimaal de helft van je salaris hebt ingeleverd, of was de markt daar niet zo happig op?

Verder snap ik het salaris wel, als de werkgever aan verdere ontwikkeling/cursussen meehelpt kan dat volgens mij snel beter worden.
Pagina: 1 ... 57 ... 61 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*