Mooie lijn qua studie. Hoe bevalt de WO opleiding en de OU? Gok dat je die daar volgt.Stephanvr schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:20:
Zoals beloofd. Het werk is erg leuk: Audits begeleiden, conformeren aan de Europese Privacy verordening (PIA's, PII-register, bewerkersovereenkomsten, communicatie, training, informatiebeveiliging) adviseren van management en directie op security, compliance en privacy en nog veel meer..
Leeftijd: 26
Opleiding(en):
Voltijd: MBO Nv. 3 Assistent Systeembeheer, MBO Nv. 4 Systeembeheer
Deeltijd: HBO AD IT Servicemanagement, HBO Bachelor IT Management & Security, WO MSc. BPMIT (halverwege)
Certificaten: ITIL V3, ISO 9001, ISO 27001
Werkervaring: 7 jaar. (3,5 jaar servicedesk, 1 jaar functioneel applicatie beheer, 1 jaar applicatiebeheer, 1,5 jaar in huidige functie.
Werkgever: Commerciële instelling in het zuiden van Nederland
Huidige functie: Trainee IT Management & Security.
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 (o.b.v. 40 uur)
13/14e maand of winstuitkering: Niet van toepassing
Laptop: Niet van toepassing
GSM: Niet van toepassing
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja, regeling niet bekend.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Niet van toepassing
Land: Nederland[/b]
Regio: Zuid Nederland
Reistijd: 15 minuten
Maand salaris (bruto): 2500 (o.b.v. 40 uur)
Je kan ook gewoon toegeven dat je het niet zo handig vermeld hebt, deze vijandigheid is nergens voor nodig.CKastelein schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:06:
[...]
Aangezien er geen (bruto) achter vermeld staat, is het netto. Om dit gezever te stoppen, maar in procenten uitgedrukt. Houdoe
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Precies! Is erg goed te doen. Ik ben heel tevreden. Ik combineer mijn 36-urige werkweek met deze avondstudie. Daarnaast heb ik niet lang geleden een huis gekocht en doe ik relatief veel vrijwilligerswerk (4u + per week). Mijn hobby's hebben wel enige tijd op een lager pitje gestaan. Al met al mag ik niet klagen. Zeker niet in vergelijking met deeltijd HBO.OrangeBerry schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:33:
[...]
Mooie lijn qua studie. Hoe bevalt de WO opleiding en de OU? Gok dat je die daar volgt.
Quad schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:34:
[...]
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Dus je wilt een leaseauto en dan nog salarisverhoging die de kilometervergoeding en de bijtelling compenseert?Quad schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:34:
[...]
***members only***
Maar wel interessant om de verschillen te zien.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Tuurlijk.Tsurany schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 18:50:
[...]
Dus je wilt een leaseauto en dan nog salarisverhoging die de kilometervergoeding en de bijtelling compenseert?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: WO-bachelor Computer Science
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Amsterdam
2. Wat doe je:
• Functie: Medior Java developer
• Werkgever/branche: Internationaal bedrijf in ICT
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 40
• Reistijd: 15 minuten
• Werkdruk: Laag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2890
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Pensioeninleg per jaar: € 0
• Mobiliteit per jaar: € 120 netto
• Overige per jaar: € 240 netto
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 37,814.40
• Winstdeling/bonus: € 0
Notities:
- OCAJP7 en OCPJ7 certificaten behaald
- Werkdruk/leercurve valt tegen.
Is dit redelijk, of kan ik meer verdienen?
Ben benieuwd.
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Notities:
Ben benieuwd.
Gezien de regio waarin je werkzaam bent en jouw opleidingsniveau denk ik wel dat er nog wat meer in kan zitten. Ik zou niet zeggen dat je te weinig verdiend maar meer is zeker wel mogelijk.JohnDoe70 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:07:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Notities:
Ben benieuwd.
Lies are obvious to read because the truth is already written
Kan je met die leaseauto ook niet gelijk weer minder hypotheek krijgen?
Nee juist niet! Als je een leaseauto neemt met bijtelling, is je brutosalaris op je jaaropgaaf hoger.TheBrut3 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:54:
[...]
Kan je met die leaseauto ook niet gelijk weer minder hypotheek krijgen?
Tenzij je ervoor kunt kiezen om een leasevergoeding bruto uitgekeerd te krijgen, want dan is het bedrag natuurlijk nog hoger.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO2, MBO3, MBO4 ICT Beheer
• Certificaten: ITIL V3
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Overijssel
2. Wat doe je:
• Functie: Functioneel Beheerder
• Werkgever/branche: Gemeente
• (Werk) Locatie(s): Overijssel
• Uren/week: 36
• Reistijd: 60 minuten
• Werkdruk: normaal
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2097
• Dertiende/veertiende maand: 8%
• Overige: Geen reiskosten vergoeding, etc. Wel mogelijkheden m.b.t thuiswerken
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 29265
• Winstdeling/bonus: n.v.t
Ik ben benieuwd of dit redelijk is, of dat ik toch meer kan verdienen?
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Lijkt me prima salaris voor een startende beheerder.wouterh93 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 00:28:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Verwijderd
Kleine update ivm salarisgesprekken gisteren. Wat vinden jullie?Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:52:
Wie ben je:
• Leeftijd: net 23.
• Opleiding: MBO Niv.4 IT beheer voltooid, HBO BIM niet afgerond.
• Werkervaring: 4 Jaar.
2. Wat doe je:
• Functie: Product Manager
• Werkgever/branche: Commercieel.
• (Werk) Locatie(s): Heel NL
• Uren/week: 40 uur.
• Reistijd: 10 minuten fietsen, 2x per week 2 uur enkele reis
• Werkdruk: Hoog, verantwoordelijk voor 6 man in het team en rapportage aan directie.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2686
• Vakantiegeld: 8%.
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Vakantiedagen: 27
• Pensioeninleg per jaar: 600,- eigen bijdrage (3%)
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: nvt
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~34.810 bruto
Ondanks mijn freelance wens, wat vinden jullie van bovenstaand?
Wie ben je:
2. Wat doe je:
• Werkdruk: Hoog, verantwoordelijk voor 6 man in het team en rapportage aan directie.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2722
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~35.277,12
@wouterh93
Members only:
Inloggen
wouterh93 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 00:28:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Members only:
Inloggen
Even ter verduidelijking voordat we je blij maken met een dooie mus. We hebben zojuist een nieuwe hypotheek afgesloten en de bijtelling van een leaseauto wordt niet gezien als inkomen. Dus nee, je kunt met een (niet private) leaseauto niet meer (of minder) hypotheek krijgen. Wat wel zo kan zijn is dat, waneer je met de bijtelling in een hogere belastingschijf in box 1 valt, je de hypotheekrente mag aftrekken van je hoger belast deel van je inkomen in box 1. Dit kan mogelijk een gunstig effect hebben op je netto inkomen. Scheelt een paar tientjes in de maand.Canaria schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:16:
[...]
Nee juist niet! Als je een leaseauto neemt met bijtelling, is je brutosalaris op je jaaropgaaf hoger.
Tenzij je ervoor kunt kiezen om een leasevergoeding bruto uitgekeerd te krijgen, want dan is het bedrag natuurlijk nog hoger.
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 07:38:
[...]
Kleine update ivm salarisgesprekken gisteren. Wat vinden jullie?
Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2722
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~35.277,12
Members only:
Inloggen
Wat is de reden dat je bij FB ITIL hebt? BISL lijkt mij logischer.wouterh93 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 00:28:
Salaris lijkt mij oké, ik neem aan dat je in de junior schaal van een FB'er zit? Misschien kan je bij een beoordelingsgesprek vragen of je BISL kan doen en bij behalen een salaris stap over kan slaan? Of een HBO FB leergang zodat je een schaal hoger kan komen?
Zolang je niet verteld wat je hiervoor hebt gedaan, hoe veel werkervaring je hebt, in hoeverre die aan sluit bij je functie, etc, etc, etc, is dit niet zulk goed vergelijkingsmateriaal voor @wouterh93.fender89 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:00:
@wouterh93
Members only:
Het vertekend nogal. Puur vergelijkend op basis van euro's is of jouw salaris erg hoog, of dat van wouter juist laag. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.
ITIL lijkt me voor een Functioneel Beheerder een van de basis certificaten naast eventueel BISL (maar voor een junior FB vind ik ITIL relevanter). Je zit in de operatie, bezig met incidenten, changes, releases, CMDB etc. = ITILTheBrut3 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:42:
[...]
Wat is de reden dat je bij FB ITIL hebt? BISL lijkt mij logischer.
Salaris lijkt mij oké, ik neem aan dat je in de junior schaal van een FB'er zit? Misschien kan je bij een beoordelingsgesprek vragen of je BISL kan doen en bij behalen een salaris stap over kan slaan? Of een HBO FB leergang zodat je een schaal hoger kan komen?
Je bent net begonnen. In de beginjaren zou ik mij veel meer focussen op je ontwikkeling en waar je heen wilt met je carriere. Dan komen die extra centjes vanzelf wel.JohnDoe70 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:07:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Notities:
Ben benieuwd.
Kun je meer verdienen? Mogelijk, maar ik zou als ik jou was je focus verleggen.
Om een situatie te schetsen:
Je kunt meer verdienen bij bedrijven waar je "vast" zit in je positie, of minder verdienen bij een bedrijf wat investeert in de ontwikkeling van de medewerker. Het 2e bedrijf is waar je zijn wilt op jouw leeftijd.
Dat is jezelf wel een beetje rijk rekenen. De bijtelling zorgt er immers voor dat je niet meer geld krijg, maar wel meer loonbelasting moet betalen. De HRA "geeft" loonbelasting terug, maar je wordt er nooit rijker van dan de kosten van de bijtelling. Dus uiteindelijk heeft het geen gunstig effect, maar een minder negatief effect op netto salaris.righthand schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:31:
[...]
Even ter verduidelijking voordat we je blij maken met een dooie mus. We hebben zojuist een nieuwe hypotheek afgesloten en de bijtelling van een leaseauto wordt niet gezien als inkomen. Dus nee, je kunt met een (niet private) leaseauto niet meer (of minder) hypotheek krijgen. Wat wel zo kan zijn is dat, waneer je met de bijtelling in een hogere belastingschijf in box 1 valt, je de hypotheekrente mag aftrekken van je hoger belast deel van je inkomen in box 1. Dit kan mogelijk een gunstig effect hebben op je netto inkomen. Scheelt een paar tientjes in de maand.
[ Voor 42% gewijzigd door Hann1BaL op 20-07-2017 08:58 ]
Dat lijkt me ook meer dan logisch; bijtelling (fictief inkomen) is puur voor de belasting van het voordeel van het privégebruik van een auto van de werkgever. Het wordt wellicht anders als het leasebudget als (bruto)salaris uitgekeerd wordt.righthand schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:31:
[...]
Even ter verduidelijking voordat we je blij maken met een dooie mus. We hebben zojuist een nieuwe hypotheek afgesloten en de bijtelling van een leaseauto wordt niet gezien als inkomen. Dus nee, je kunt met een (niet private) leaseauto niet meer (of minder) hypotheek krijgen. Wat wel zo kan zijn is dat, waneer je met de bijtelling in een hogere belastingschijf in box 1 valt, je de hypotheekrente mag aftrekken van je hoger belast deel van je inkomen in box 1. Dit kan mogelijk een gunstig effect hebben op je netto inkomen. Scheelt een paar tientjes in de maand.
Na enige tijd weer eens een update.
Members only:
Inloggen
Tijdens mijn opleiding kreeg ik de mogelijkheid om vanuit school het ITIL certificaat te halen. BiSL staat inderdaad nog op het lijstje.TheBrut3 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:42:
[...]
Wat is de reden dat je bij FB ITIL hebt? BISL lijkt mij logischer.
Beoordelingsgesprek heb ik toevallig net gehad, ik zat in een aanloopschaal en wordt nu overgeplaatst naar de functieschaal. Ondanks het recentelijk behalen van mijn MBO4 en ITIL diploma is het waarschijnlijk niet mogelijk om in een hogere periodiek geplaatst te worden. Dit wordt nog nagevraagd bij personele zaken. (niet geschoten is altijd mis).
Opleidingen die ik zou willen volgen kan ik tot aan het einde van dit jaar doorgeven. Ik kan dus nog even op zoek gaan naar interessante opleidingen, certificaten etc. Mochten jullie hier tips voor hebben dan ontvang ik die graag.
Overigens allemaal bedankt voor jullie reactie!
Uit eigen ervaring: natuurlijk kán het. Als HR aangeeft dat het niet kan, bedoelen ze dat ze het niet willen of dat het tegen de standaardregeltjes is. De manager bepaalt toch zeker wat 'ie je waard vindt? PZ is een uitvoerende afdeling.wouterh93 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:57:
[...]
Tijdens mijn opleiding kreeg ik de mogelijkheid om vanuit school het ITIL certificaat te halen. BiSL staat inderdaad nog op het lijstje.
Beoordelingsgesprek heb ik toevallig net gehad, ik zat in een aanloopschaal en wordt nu overgeplaatst naar de functieschaal. Ondanks het recentelijk behalen van mijn MBO4 en ITIL diploma is het waarschijnlijk niet mogelijk om in een hogere periodiek geplaatst te worden. Dit wordt nog nagevraagd bij personele zaken. (niet geschoten is altijd mis).
Opleidingen die ik zou willen volgen kan ik tot aan het einde van dit jaar doorgeven. Ik kan dus nog even op zoek gaan naar interessante opleidingen, certificaten etc. Mochten jullie hier tips voor hebben dan ontvang ik die graag.
Overigens allemaal bedankt voor jullie reactie!
"Het beleid staat het niet toe" is in de regel ook een vorm van "het kan niet".wheel schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:19:
[...]
Uit eigen ervaring: natuurlijk kán het. Als HR aangeeft dat het niet kan, bedoelen ze dat ze het niet willen of dat het tegen de standaardregeltjes is. De manager bepaalt toch zeker wat 'ie je waard vindt? PZ is een uitvoerende afdeling.
We zijn ICTers, ik krijg vrij regelmatig de vraag "kan dit of dat" waarbij mijn standaard antwoord is "het is ICT, technisch kan vrijwel alles, alleen soms wil je het niet omdat er budgettaire beperkingen zijn, het om wat voor reden dan ook niet verantwoord is of het niet past binnen het beleid van de organisatie".
Ook een manager is een uitvoerend medewerker. Best kans dat die manager van zijn manager (of de directie) restricties opgelegd heeft gekregen over beloningen en dan kan het inderdaad niet. Hoe frustrerend dat ook is.
Niet kunnen, niet willen, niet mogen, tja. Als TS weg zou gaan en opnieuw zou solliciteren, kan hij ook opnieuw onderhandelen. Wat is het verschil met iemand die reeds in dienst is? Soms stijgt je marktwaarde harder dan je salarisontwikkeling; het kan voor beide partijen prettig zijn wel met elkaar door te gaan...unezra schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:29:
[...]
"Het beleid staat het niet toe" is in de regel ook een vorm van "het kan niet".
We zijn ICTers, ik krijg vrij regelmatig de vraag "kan dit of dat" waarbij mijn standaard antwoord is "het is ICT, technisch kan vrijwel alles, alleen soms wil je het niet omdat er budgettaire beperkingen zijn, het om wat voor reden dan ook niet verantwoord is of het niet past binnen het beleid van de organisatie".
Ook een manager is een uitvoerend medewerker. Best kans dat die manager van zijn manager (of de directie) restricties opgelegd heeft gekregen over beloningen en dan kan het inderdaad niet. Hoe frustrerend dat ook is.
Members only:
Inloggen
We zijn weer een tijdje verder en de volgende afspraken zijn gemaakt:
Awesomo4k schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:48:
Geen ICTer maar wel een Tweaker:
Members only:
Per wet heeft de belgische regering loonsverhoging stop gezet vanaf 2013. Het begint weer op gang te komen dus ik ga proberen de gelede schade in te halen. Wish me luck!
Groetjes
Members only:
Ondanks de bevroren salarissen toch een individuele verhoging ontvangen!Ofjeh afgedwongen
Members only:
Inloggen
Wat ik niet helemaal snap, hoe kan de Belgische wetgever loonsverhogingen stop zetten bij een Amerikaans bedrijf?Awesomo4k schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:54:
We zijn weer een tijdje verder en de volgende afspraken zijn gemaakt:
[...]
[...]
***members only***
Belgie is nog net geen communistisch landTsurany schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:57:
[...]
Wat ik niet helemaal snap, hoe kan de Belgische wetgever loonsverhogingen stop zetten bij een Amerikaans bedrijf?
Natuurlijk is onze hoofdzetel Amerikaans maar dit gedeelte van de firma staat geregistreerd in Belgie en moet dus voldoen aan de Belgische wetgeving. Dan zou je zeggen... Waarom kan de overheid de lonen bevriezen van een commeciele organisatie? Ik vind dat ook een trieste zaak maar dat kan dus.... Ze doen dat omdat de bruto lonen te hoog liggen t.o.v. de buurlanden en ze daardoor niet kunnen concureren in lonen en misschien zo de firma's naar het buitenland verhuizen.
Gelukkig krijg ik een hercalculatie in Nederland en krijg ik daardoor jaarlijks teveel betaalde belasting terug door de belastingregels tussen Nederland en Belgie.
Hoop dat het zo iets duidelijker is voor je.
[ Voor 5% gewijzigd door Awesomo4k op 20-07-2017 13:05 . Reden: Typo's en beetje extra info gegeven ]
@Awesomo4k Ik snap het wel maar begrijp het niet 
Ik kan er niet bij dat een regering de macht heeft om lonen te bevriezen als ze vinden dat het te hoog is. Kennelijk is dat hoe het er in België aan toe gaat maar het komt inderdaad wel heel communistisch over.
Ik kan er niet bij dat een regering de macht heeft om lonen te bevriezen als ze vinden dat het te hoog is. Kennelijk is dat hoe het er in België aan toe gaat maar het komt inderdaad wel heel communistisch over.
Alle niet Belgische werknemers begrijpen het ook nietTsurany schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:06:
@Awesomo4k Ik snap het wel maar begrijp het niet
verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door Viducius op 17-04-2018 14:10 ]
Dat is een goedkope kracht. Bij een grote organisatie zitten is vaak echter wel goed voor je ontwikkeling.xJesseGFX schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:01:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 19
• Opleiding: Applicatie Ontwikkelaar (Niveau 4 MBO)
...
• Functie: Software Developer
...
...
• Maandsalaris (bruto): € 1250
[ Voor 9% gewijzigd door Abom op 20-07-2017 15:06 ]
Tja het minimumloon per maand voor een 19 jarige is 860 euro.
Dus hij zit daar 400 euro boven.
Het is geen vetpot inderdaad. Maar Jesse: let wel op dat je stappen blijft maken.
Het is geen vetpot inderdaad. Maar Jesse: let wel op dat je stappen blijft maken.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO niv3
• Certificaten: MCITP 2008 Enterprise Administrator, MCSE 2012: Cloud platform and infrastructure, MCTS: Administering and deploying SCCM 2012 en nog een berg certs.
• Werkervaring: 15 jaar
• (Woon) Locatie: Noord Holland
2. Wat doe je:
• Functie: Senior System Administrator - technisch verantwoordelijk voor wereldwijde infrastructuur
• Werkgever/branche: Internationaal zadenbedrijf
• (Werk) Locatie(s): Nederland, en meerdere malen per jaar reizen voor buitenlandse projecten (alle continenten)
• Reistijd: 15 min fietsen
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3.850
• Dertiende/veertiende maand: winstuikering
• Pensioeninleg per jaar: Volledig betaald
• Mobiliteit per jaar: geen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 55k
• Winstdeling/bonus: afhankelijk van resultaten
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO niv3
• Certificaten: MCITP 2008 Enterprise Administrator, MCSE 2012: Cloud platform and infrastructure, MCTS: Administering and deploying SCCM 2012 en nog een berg certs.
• Werkervaring: 15 jaar
• (Woon) Locatie: Noord Holland
2. Wat doe je:
• Functie: Senior System Administrator - technisch verantwoordelijk voor wereldwijde infrastructuur
• Werkgever/branche: Internationaal zadenbedrijf
• (Werk) Locatie(s): Nederland, en meerdere malen per jaar reizen voor buitenlandse projecten (alle continenten)
• Reistijd: 15 min fietsen
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3.850
• Dertiende/veertiende maand: winstuikering
• Pensioeninleg per jaar: Volledig betaald
• Mobiliteit per jaar: geen
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 55k
• Winstdeling/bonus: afhankelijk van resultaten
We zijn opzich geen groot bedrijf, 25 man.Abom schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:04:
[...]
Dat is een goedkope kracht. Bij een grote organisatie zitten is vaak echter wel goed voor je ontwikkeling.
Klopt zeker, er is afgesproken dat het snel omhoog zou gaan zolang ik inzet bleef tonen. En het is mijn eerste baan dus voor ervaring is dit ideaal. Mocht ik weinig van die stijging merken, ik ben nog jongBarrycade schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:16:
Tja het minimumloon per maand voor een 19 jarige is 860 euro.
Ik heb 4 jaar ervaring in mijn huidige sector maar daarvoor al wel ander werk gedaan. In totaal heb ik nu zo'n 10 jaar werkervaring ;-)vectormatic schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:17:
[...]
Damn, kwa leeftijd, opleiding en sector ben ik redelijk vergelijkbaar, maar wel 10 jaar werkervaring, en ik verdien grofweg hetzelfde, waarschijnlijk net wat minder..
Dit is gewoon zwaar onderbetaald, vanaf 1600 is het pas normaal voor een full-time geschoolde functie.Abom schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:04:
[...]
Dat is een goedkope kracht. Bij een grote organisatie zitten is vaak echter wel goed voor je ontwikkeling.
Dit is wel een beetje bovengemiddeld. Ik schat een 1000 euro bruto meer.Bio schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 21:18:
[...]
Netjes. Is dit marktconform voor een ingenieur in België?
Dit hangt natuurlijk sterk af van sector (paritair comité) en prestaties.
Hoe zit dit in Nederland?
Ja dat is normaal en dit zou ook verplicht moeten zijn, ik ben zelf ook schoolverlater en ben ook bang om over een maand door bedrijven het wettelijk minimumloon aangeboden te krijgen.Paralectic schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:53:
[...]
Dit is gewoon zwaar onderbetaald, vanaf 1600 is het pas normaal voor een full-time geschoolde functie.
Weliswaar een andere opleiding en leeftijd. (MBO4 ICT Beheerder, 20 jaar)
Maar dit betekend maar een magere € 1.095,80 bruto per maand, zo wordt het lastig sparen als ik ook voor mijzelf nog veel wil kopen.
TaZTeD schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 02:00:
[...]
Ja dat is normaal en dit zou ook verplicht moeten zijn, ik ben zelf ook schoolverlater en ben ook bang om over een maand door bedrijven het wettelijk minimumloon aangeboden te krijgen.
Weliswaar een andere opleiding en leeftijd. (MBO4 ICT Beheerder, 20 jaar)
Maar dit betekend maar een magere € 1.095,80 bruto per maand, zo wordt het lastig sparen als ik ook voor mijzelf nog veel wil kopen.
Members only:
Inloggen
Misschien ben ik er al te lang uit, maar ik weet niet meer zo goed hoe hoe het opleidingenstelsel in NL in elkaar zit. Hoe kan je op je 19e al een MBO opleiding hebben afgerond? Snelle leerling of is dat regulier? Ik was 18 toen ik van de HAVO afkwam...xJesseGFX schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:01:
***members only***
[ Voor 6% gewijzigd door Spacecowboy op 21-07-2017 12:41 ]
HENG HENG
Misschien:Spacecowboy schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:36:
[...]
Misschien ben ik er al te lang uit, maar ik weet niet meer zo goed hoe hoe het opleidingenstelsel in NL in elkaar zit. Hoe kan je op je 19e al een MBO opleiding hebben afgerond? Snelle leerling of is dat regulier? Ik was 18 toen ik van de HAVO afkwam...
12 jaar van de basisschool af.
16 jaar van het VMBO af.
dan 3 jarige MBO opleiding?
Dan heb jij ergens wat dubbel gedaan. Ik was nog 15 toen ik klaar was met VMBO, dus zou 16 zijn als ik HAVO had gedaan. MBO3 kan in 2 jaar, MBO4 kan in 3 jaar en HBO kan ook in 3 jaar. Dus je kan vrij snel klaar zijn als je in de juiste maand bent geboren en de juiste inzet hebtSpacecowboy schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:36:
Misschien ben ik er al te lang uit, maar ik weet niet meer zo goed hoe hoe het opleidingenstelsel in NL in elkaar zit. Hoe kan je op je 19e al een MBO opleiding hebben afgerond? Snelle leerling of is dat regulier? Ik was 18 toen ik van de HAVO afkwam...
Ik heb MBO3 ook op mijn 19e al afgerond. MBO4 toen op 20 (kon in minder dan een jaar - dus maar gedaan, was er klaar mee). Gewoon normaal traject verder - Lagere school, VMBO/MAVO/TL (hoe je het maar wilt noemen), MBO3, MBO4 -- HBOSpacecowboy schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:36:
[...]
Klopt, 5 HAVO 2x gedaan, dus geen hele eerlijke vergelijking, maar ik vroeg het me gewoon af.TheBrut3 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:56:
[...]
Dan heb jij ergens wat dubbel gedaan. Ik was nog 15 toen ik klaar was met VMBO, dus zou 16 zijn als ik HAVO had gedaan. MBO3 kan in 2 jaar, MBO4 kan in 3 jaar en HBO kan ook in 3 jaar. Dus je kan vrij snel klaar zijn als je in de juiste maand bent geboren en de juiste inzet hebt
HENG HENG
Alle opleiding zijn sinds 3 jaar geleden verkort, MBO2 is nu vaak 2 jaar. (Met een aantal uitzonderingen)TheBrut3 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:56:
[...]
Dan heb jij ergens wat dubbel gedaan. Ik was nog 15 toen ik klaar was met VMBO, dus zou 16 zijn als ik HAVO had gedaan. MBO3 kan in 2 jaar, MBO4 kan in 3 jaar en HBO kan ook in 3 jaar. Dus je kan vrij snel klaar zijn als je in de juiste maand bent geboren en de juiste inzet hebt
MBO 4 opleidingen duren standaard 3 jaar, met een mogelijkheid om het in 2 jaar te doen.
Zelf ben ik net klaar met MBO4 en ben ik 20 jaar, maar ik heb op de middelbare een jaar overgedaan, dus een "perfecte" MBO student is met 19 jaar klaar.
TheBrut3 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:56:
Al had je HAVO gedaan en daarna een MBO sprintopleiding van 1 jaar dan ben je zelfs op je 17e klaar met het MBOTaZTeD schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 13:54:
Alle opleiding zijn sinds 3 jaar geleden verkort, MBO2 is nu vaak 2 jaar. (Met een aantal uitzonderingen)
MBO 4 opleidingen duren standaard 3 jaar, met een mogelijkheid om het in 2 jaar te doen.
Zelf ben ik net klaar met MBO4 en ben ik 20 jaar, maar ik heb op de middelbare een jaar overgedaan, dus een "perfecte" MBO student is met 19 jaar klaar.
Spacecowboy schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:36:
[...]
offtopic:
Het kan ook anders, ik was 29 toen ik vorig jaar (tegelijk met mijn 11 jaar jongere halfbroertje) een havo-diploma kreeg
Het kan ook anders, ik was 29 toen ik vorig jaar (tegelijk met mijn 11 jaar jongere halfbroertje) een havo-diploma kreeg
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Ik heb tot de 4e op HAVO gezeten, dat jaar ben ik blijven zitten met zeer slechte cijfers, en als je HAVO 3 haalt heb je je MAVO diploma. Dus ik heb besloten om MBO te gaan doen, toen was ik 16. Mijn opleiding was inderdaad 3 jarig, en ben nu dus net klaar sinds juni.Spacecowboy schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:36:
[...]
Netjes gedaan dan. Tot betalen ze je wel erg karig. Voor gewoon een geschoold iemand zou ik eigenlijk gewoon rond het minimumloon verwachten, misschien iets daarboven. Dat die persoon 19 is, is hier denk ik niet meer zo relevant, gezien het feit dat het geen "bij" baantje is.xJesseGFX schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:30:
[...]
Ik heb tot de 4e op HAVO gezeten, dat jaar ben ik blijven zitten met zeer slechte cijfers, en als je HAVO 3 haalt heb je je MAVO diploma. Dus ik heb besloten om MBO te gaan doen, toen was ik 16. Mijn opleiding was inderdaad 3 jarig, en ben nu dus net klaar sinds juni.
HENG HENG
Mijn loopbaan is te typeren als 'bijzonder'. Ooit begonnen binnen de handel en daar, denk ik, alle aspecten (B2C en B2B) wel gezien (laatste functie leidinggevende). Daarna in de gezondheidszorg gestapt en als verpleegkundige gewerkt (ook als leidinggevende geëindigd). Handjes aan het bed wilde ik niet meer en toen kwam deze functie voorbij.
De mix;
- handel (belangen, onderhandelen, verkoop, oog voor winst/verlies en een handige babbel) en;
- verpleging (procesmatig kunnen denken, weten wat een arts wil, belangen patiënt snappen etc.)
tussen deze twee beroepen is best ok. Ik haal dagelijks ervaringen uit beide en pas dit toe binnen de gezondheidszorg in mijn functie.
Alhoewel ik de theoretische kaders mis (reden HBO BKM), weet ik mij best goed staande te houden. Inmiddels al een jaar een vast contract.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: MBO-4 Verpleegkunde, daarvoor MBO-4 Detailhandel (wel veel! cursussen in allerlei vakgebieden. Per september start HBO BKM
• Werkervaring: 20 jaar bij uiteenlopende bedrijven (B2C, B2B, overheid en gezondheidszorg)
• (Woon) Locatie: noord-Nederland
2. Wat doe je:
• Functie: Manager bedrijfsvoering
• Werkgever/branche: Gezondheidszorg
• (Werk) Locatie(s):
• Uren/week: 38
• Reistijd: 5 minuten per fiets
• Werkdruk: Gemiddeld, wel te maken met allerlei (soms tegenstrijdige) belangen.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4250
• Dertiende/veertiende maand: 13e
• Mobiliteit per jaar: Fietsplan mogelijk
• Overige: iPhone 7 + abonnement, MacBook Pro 15"
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- 59k
• Winstdeling/bonus: nope...
De mix;
- handel (belangen, onderhandelen, verkoop, oog voor winst/verlies en een handige babbel) en;
- verpleging (procesmatig kunnen denken, weten wat een arts wil, belangen patiënt snappen etc.)
tussen deze twee beroepen is best ok. Ik haal dagelijks ervaringen uit beide en pas dit toe binnen de gezondheidszorg in mijn functie.
Alhoewel ik de theoretische kaders mis (reden HBO BKM), weet ik mij best goed staande te houden. Inmiddels al een jaar een vast contract.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: MBO-4 Verpleegkunde, daarvoor MBO-4 Detailhandel (wel veel! cursussen in allerlei vakgebieden. Per september start HBO BKM
• Werkervaring: 20 jaar bij uiteenlopende bedrijven (B2C, B2B, overheid en gezondheidszorg)
• (Woon) Locatie: noord-Nederland
2. Wat doe je:
• Functie: Manager bedrijfsvoering
• Werkgever/branche: Gezondheidszorg
• (Werk) Locatie(s):
• Uren/week: 38
• Reistijd: 5 minuten per fiets
• Werkdruk: Gemiddeld, wel te maken met allerlei (soms tegenstrijdige) belangen.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4250
• Dertiende/veertiende maand: 13e
• Mobiliteit per jaar: Fietsplan mogelijk
• Overige: iPhone 7 + abonnement, MacBook Pro 15"
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- 59k
• Winstdeling/bonus: nope...
MacBook Air M2 Apple TV 4 64GB HomeKit iPhone 13 Pro Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130
Je zou met een afgeronde opleiding toch wel meer verwachten. Vul ik snel de salariswijzer in kom ik rond de 1500 euro uit.xJesseGFX schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:01:
***members only***
Ik weet of je wil, maar ik zou serieus denken aan een HBO opleiding. Het start salaris waar ik werk was ( bijna 10 jaar gelden) voor een HBO'er 2400 euro.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Kon je bij die salariswijzer ook leeftijd invullen? Want 1500 euro klinkt als minimumloon voor een 23-jarige, maar hij is 19.Kevinp schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 13:09:
[...]
Je zou met een afgeronde opleiding toch wel meer verwachten. Vul ik snel de salariswijzer in kom ik rond de 1500 euro uit.
Ik weet of je wil, maar ik zou serieus denken aan een HBO opleiding. Het start salaris waar ik werk was ( bijna 10 jaar gelden) voor een HBO'er 2400 euro.
The devil is in the details.
Ja dat kan(en heb ik gedaan) het salaris lag iets onder het minimumloon voor 22+(1.565,40 )Hahn schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 13:12:
[...]
Kon je bij die salariswijzer ook leeftijd invullen? Want 1500 euro klinkt als minimumloon voor een 23-jarige, maar hij is 19.
Minimumloon voor 40 uur en 19 jaar is 800 euro dus ik zit daar iig al boven.Kevinp schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 13:17:
[...]
Ja dat kan(en heb ik gedaan) het salaris lag iets onder het minimumloon voor 22+(1.565,40 )
Members only:
Inloggen
Euh sorry om je te zeggen maar dat is een excuus. Buiten dat je werkt bij de overheid zelf kan de overheid je bedrijf niks verbieden.Awesomo4k schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:04:
[...]
Belgie is nog net geen communistisch land.... Het zal je verbazen wat de overheid(en de rode vakbond) hier te zeggen heeft/hebben.
Natuurlijk is onze hoofdzetel Amerikaans maar dit gedeelte van de firma staat geregistreerd in Belgie en moet dus voldoen aan de Belgische wetgeving. Dan zou je zeggen... Waarom kan de overheid de lonen bevriezen van een commeciele organisatie? Ik vind dat ook een trieste zaak maar dat kan dus.... Ze doen dat omdat de bruto lonen te hoog liggen t.o.v. de buurlanden en ze daardoor niet kunnen concureren in lonen en misschien zo de firma's naar het buitenland verhuizen.
Gelukkig krijg ik een hercalculatie in Nederland en krijg ik daardoor jaarlijks teveel betaalde belasting terug door de belastingregels tussen Nederland en Belgie.
Hoop dat het zo iets duidelijker is voor je.
Het enige wat de overheid "verboden" heeft is collectieve opslagen over sectoren (de zgn CAO's) maar individuele opslagen kunnen wel degelijk nog zonder enige probleem.
Ja, maar dat is ter bescherming van mensen zonder opleiding. Mensen met een afgemaakte (mbo) studie nog in de jeugdlonen laten vallen vind ik eigenlijk niet kunnen als je je werknemers serieus neemt.xJesseGFX schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:08:
[...]
Minimumloon voor 40 uur en 19 jaar is 800 euro dus ik zit daar iig al boven.
Maar goed uiteindelijk gaat het er om of je zelf tevreden bent.
1. Wie ben je: Rick
• Leeftijd: 26
• Opleiding: ICT Beheerder Niv 3
• Werkervaring: Bijna 5 jaar, Detachering 4 jaar (verzekering/bouwbedrijf/rijksoverheid)
• (Woon) Locatie: Lelystad
2. Wat doe je:
• Functie: ICT Servicedesk
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Utrecht/Groningen
• Uren/week: 36 uur
• Reistijd**: 45 - 60 min
• Werkdruk: Redelijk
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2581
• Vakantiegeld: €2438
• Dertiende/veertiende maand: €2500
• Pensioeninleg per jaar: €1250
• Mobiliteit per jaar:* €0
• Overige: € Per maand €310 aan km vergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36120
• Winstdeling/bonus: €0
Elk jaar wordt er in Juni gekregen naar behaalde resultaten waarna salaris verhoging volgt van €70-100 bruto per maand.
• Leeftijd: 26
• Opleiding: ICT Beheerder Niv 3
• Werkervaring: Bijna 5 jaar, Detachering 4 jaar (verzekering/bouwbedrijf/rijksoverheid)
• (Woon) Locatie: Lelystad
2. Wat doe je:
• Functie: ICT Servicedesk
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Utrecht/Groningen
• Uren/week: 36 uur
• Reistijd**: 45 - 60 min
• Werkdruk: Redelijk
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2581
• Vakantiegeld: €2438
• Dertiende/veertiende maand: €2500
• Pensioeninleg per jaar: €1250
• Mobiliteit per jaar:* €0
• Overige: € Per maand €310 aan km vergoeding
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €36120
• Winstdeling/bonus: €0
Elk jaar wordt er in Juni gekregen naar behaalde resultaten waarna salaris verhoging volgt van €70-100 bruto per maand.
[ Voor 4% gewijzigd door eppo16 op 22-07-2017 22:29 ]
Vraag een pen en ontbloot je buik
Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.
Na een tijdje meegelezen te hebben wordt het tijd om zelf ook eens mee te doen. Daarnaast ligt er een nieuw aanbod op tafel.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Bachelor Technische Bedrijfskunde
• Werkervaring: 6 jaar binnen supply chain management (planning, interne logistiek, inkoop, warehousing).
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: ERP / Business consultant - supply chain management
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Benelux, mogelijkheden tot Europese en/of wereldwijde projecten. Nu met name werkzaam door heel Nederland, hoofdkantoor gevestigd in Gelderland.
• Reistijd: Variërend per project / opdracht. Bij reistijden boven de anderhalf uur enkel, bestaat de mogelijkheid om te overnachten.
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3009
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: Ja, maar het bedrag is mij onbekend
• Leaseauto: € 700,- excl. btw en brandstof. Volkswagen golf variant (tankpas + onbeperkte km binnen heel Europa)
• Overige: Contract voor onbepaald tijd, laptop, smartphone, 28 vakantiedagen, mogelijkheid tot thuiswerken.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 39K excl. bonus & leaseauto. +/- 47K, excl. bonus incl. leaseauto.
• Winstdeling/bonus: € 9600 op jaarbasis, afhankelijk van declarable uren.
Al met al, redelijk tevreden. Echter het type bedrijven waarbinnen ik mijn huidige projecten uitvoer liggen niet direct binnen mijn interesse gebied. Uiteindelijk wil ik mij daarom weer richten op manufacturing bedrijven waarbij wat meer techniek om de hoek komt kijken. Echter, de vrijheid van consultancy / detachering en de mogelijkheden die dit biedt om ervaring op te doen binnen verschillende bedrijven, is zeker een pré. Mogelijkheid tot reizen bij mijn huidige organisatie ook.
Aanbod wat ik nu heb.
2. Wat doe je:
• Functie: Interim supply chain management
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant.
• Reistijd: Max 75 minuten.
• Werkdruk: Onbekend
3. Wat zou ik gaan verdienen:
• Maandsalaris (bruto): € 3300
• Leaseauto: Project/poule auto, volkswagen golf (tankpas + onbeperkte km binnen NL)
• Overige: Jaarcontract, € 1000,00 opleidingsbudget per jaar, 25 vakantiedagen.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 43K, excl. bonus, excl. auto.
• Winstdeling/bonus: Max € 3168 op jaarbasis, afhankelijk van declarable uren en bedrijfsbreed EBITA.
Het bruto vaste salaris zou hoger liggen, reistijd komt lager te liggen. Echter zou ik inboeten op vast naar tijdelijk contract, bonus, leaseauto, laptop, telefoon, flexibiliteit van thuiswerken, en mogelijkheid tot internationale opdrachten.
Indien het om een vast dienstverband zou gaan, zou ik het overwegen echter de onzekerheid van een jaarcontract i.c.m. een minder totaal package maken het voor nu een nee. Wat denken jullie?
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 6 jaar binnen supply chain management (planning, interne logistiek, inkoop, warehousing).
2. Wat doe je:
• (Werk) Locatie(s): Benelux, mogelijkheden tot Europese en/of wereldwijde projecten. Nu met name werkzaam door heel Nederland, hoofdkantoor gevestigd in Gelderland.
• Reistijd: Variërend per project / opdracht. Bij reistijden boven de anderhalf uur enkel, bestaat de mogelijkheid om te overnachten.
3. Wat verdien je:
• Leaseauto: € 700,- excl. btw en brandstof. Volkswagen golf variant (tankpas + onbeperkte km binnen heel Europa)
• Overige: Contract voor onbepaald tijd, laptop, smartphone, 28 vakantiedagen, mogelijkheid tot thuiswerken.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 39K excl. bonus & leaseauto. +/- 47K, excl. bonus incl. leaseauto.
Al met al, redelijk tevreden. Echter het type bedrijven waarbinnen ik mijn huidige projecten uitvoer liggen niet direct binnen mijn interesse gebied. Uiteindelijk wil ik mij daarom weer richten op manufacturing bedrijven waarbij wat meer techniek om de hoek komt kijken. Echter, de vrijheid van consultancy / detachering en de mogelijkheden die dit biedt om ervaring op te doen binnen verschillende bedrijven, is zeker een pré. Mogelijkheid tot reizen bij mijn huidige organisatie ook.
Aanbod wat ik nu heb.
2. Wat doe je:
• Leaseauto: Project/poule auto, volkswagen golf (tankpas + onbeperkte km binnen NL)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 43K, excl. bonus, excl. auto.
• Winstdeling/bonus: Max € 3168 op jaarbasis, afhankelijk van declarable uren en bedrijfsbreed EBITA.
Het bruto vaste salaris zou hoger liggen, reistijd komt lager te liggen. Echter zou ik inboeten op vast naar tijdelijk contract, bonus, leaseauto, laptop, telefoon, flexibiliteit van thuiswerken, en mogelijkheid tot internationale opdrachten.
Indien het om een vast dienstverband zou gaan, zou ik het overwegen echter de onzekerheid van een jaarcontract i.c.m. een minder totaal package maken het voor nu een nee. Wat denken jullie?
Voor mij zou een vast of tijdelijk contract enkel relevant zijn als ik op korte termijn een huis zou willen kopen. Dit omdat ik weet dat in mijn branche genoeg werkgelegenheid is zodat ik altijd weer snel aan het werk kom. Of dat voor jou ook zo is moet je zelf bepalen.
Je verliest ruim 6000 euro aan mogelijke bonus, dat is al 500 euro per maand. De verhoging van je vaste salaris is dus lager dan de potentiële bonus. Als jij altijd je target haalt voor je bonus ga je er dus flink op achteruit.
Qua overige voorwaarden zou ik er bedragen aan hangen. Hoeveel kost het als je je eigen laptop moet kopen? Hoeveel kost je eigen telefoon? Hoeveel kosten die privé kilometers in het buitenland? En je gaat er nu 3 vakantiedagen op achteruit, wil je die missen? En als je die bij koopt, hoeveel kost dat dan?
Zet dat allemaal op een rijtje en je weet precies hoeveel je er op voor- of achteruit gaat aan euro's. Zet dat dan af tegen minder reistijd en leuker werk.
Je verliest ruim 6000 euro aan mogelijke bonus, dat is al 500 euro per maand. De verhoging van je vaste salaris is dus lager dan de potentiële bonus. Als jij altijd je target haalt voor je bonus ga je er dus flink op achteruit.
Qua overige voorwaarden zou ik er bedragen aan hangen. Hoeveel kost het als je je eigen laptop moet kopen? Hoeveel kost je eigen telefoon? Hoeveel kosten die privé kilometers in het buitenland? En je gaat er nu 3 vakantiedagen op achteruit, wil je die missen? En als je die bij koopt, hoeveel kost dat dan?
Zet dat allemaal op een rijtje en je weet precies hoeveel je er op voor- of achteruit gaat aan euro's. Zet dat dan af tegen minder reistijd en leuker werk.
Nou, nee, je bent toelaatbaar op het mbo met een overgangsbewijs van havo 3 naar havo 4, maar je hebt daarmee nog geen mavo-diploma behaald.xJesseGFX schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 15:30:
[...]
Ik heb tot de 4e op HAVO gezeten, dat jaar ben ik blijven zitten met zeer slechte cijfers, en als je HAVO 3 haalt heb je je MAVO diploma. Dus ik heb besloten om MBO te gaan doen, toen was ik 16. Mijn opleiding was inderdaad 3 jarig, en ben nu dus net klaar sinds juni.
Minimumloon of minimumjeugdloon hangt af van de leeftijd, niet van het feit of het een bijbaantje is of niet, ook niet van geschoold of ongeschoold. Minimumloon is pas verplicht vanaf 22. Voor werknemers < 22 geldt het minimumjeugdloon, een vast percentage van het miniumumloon. Zie https://www.rijksoverheid...erhoging-minimumjeugdloon. Het staat bedrijven vrij om (afhankelijk van de leeftijd) minimumjeugdloon of minimumloon te betalen...Spacecowboy schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 08:08:
[...]
Netjes gedaan dan. Tot betalen ze je wel erg karig. Voor gewoon een geschoold iemand zou ik eigenlijk gewoon rond het minimumloon verwachten, misschien iets daarboven. Dat die persoon 19 is, is hier denk ik niet meer zo relevant, gezien het feit dat het geen "bij" baantje is.
Ik bedoelde het niet letterlijk haha, ik bedoelde meer dat je in principe hetzelfde idee als een MAVO diploma hebt.wheel schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:51:
[...]
Nou, nee, je bent toelaatbaar op het mbo met een overgangsbewijs van havo 3 naar havo 4, maar je hebt daarmee nog geen mavo-diploma behaald.
[...]
Minimumloon of minimumjeugdloon hangt af van de leeftijd, niet van het feit of het een bijbaantje is of niet, ook niet van geschoold of ongeschoold. Minimumloon is pas verplicht vanaf 22. Voor werknemers < 22 geldt het minimumjeugdloon, een vast percentage van het miniumumloon. Zie https://www.rijksoverheid...erhoging-minimumjeugdloon. Het staat bedrijven vrij om (afhankelijk van de leeftijd) minimumjeugdloon of minimumloon te betalen...
In mijn optiek moet een bedrijf kijken naar wat voor meerwaarde een medewerker oplevert en een medewerker daarnaar betalen. Niet 123 geven omdat regel xyz dat zo stelt.wheel schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:51:
[...]
Nou, nee, je bent toelaatbaar op het mbo met een overgangsbewijs van havo 3 naar havo 4, maar je hebt daarmee nog geen mavo-diploma behaald.
[...]
Minimumloon of minimumjeugdloon hangt af van de leeftijd, niet van het feit of het een bijbaantje is of niet, ook niet van geschoold of ongeschoold. Minimumloon is pas verplicht vanaf 22. Voor werknemers < 22 geldt het minimumjeugdloon, een vast percentage van het miniumumloon. Zie https://www.rijksoverheid...erhoging-minimumjeugdloon. Het staat bedrijven vrij om (afhankelijk van de leeftijd) minimumjeugdloon of minimumloon te betalen...
HENG HENG
Daar zijn we het denk ik over eens, maar het staat werkgevers vrij om te betalen vanaf de geldende ondergrens. Zolang medewerkers het accepteren steken zij het verschil tussen minimum(jeugd)loon en reëel (of marktconform) in hun zak.Spacecowboy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:51:
[...]
In mijn optiek moet een bedrijf kijken naar wat voor meerwaarde een medewerker oplevert en een medewerker daarnaar betalen. Niet 123 geven omdat regel xyz dat zo stelt.
Mijden als de pest dat soort bedrijven. Dat soort typen bedrijven geven ook 2x een halfjaarcontract en daarna mag je wegblijven omdat je "profiel niet helemaal in het team paste"... Dit alles natuurlijk tegen een "marktconform salaris". Right.wheel schreef op maandag 24 juli 2017 @ 11:53:
[...]
Daar zijn we het denk ik over eens, maar het staat werkgevers vrij om te betalen vanaf de geldende ondergrens. Zolang medewerkers het accepteren steken zij het verschil tussen minimum(jeugd)loon en reëel (of marktconform) in hun zak.
1x zelf meegemaakt, sindsdien heb ik daar echt een enorme allergie voor.
[ Voor 5% gewijzigd door Spacecowboy op 24-07-2017 11:59 ]
HENG HENG
Kijk ook even goed naar je pensioen. Dat kan honderden euro's per maand schelen per bedrijf. Zeker in detachering is pensioen vaak erg ruk geregeld. Je kan het ook zelf regelen, maar reken op 200-500 bruto in de maand (200 is ruk pensioen, 500 begint het ergens op te lijken). Daarnaast moet je kijken naar doorgroei mogelijkheden. Stel bij bedrijf B zit je op 3300 vast (omdat ze je binnen willen halen, hebben ze je nu een iets hoger salaris gegeven) en bij bedrijf A loop je promotie mis omdat je wegging.dewil1990 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:15:
Na een tijdje meegelezen te hebben wordt het tijd om zelf ook eens mee te doen. Daarnaast ligt er een nieuw aanbod op tafel.
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Aanbod wat ik nu heb.
2. Wat doe je:
Members only:
Inloggen
MerCy schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:42:
***members only***
Members only:
Inloggen
Geen salarisschalen bij de functies?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Nee, helemaal niets.. Manager en ik zijn de enige IT personen in NL
Het is natuurlijk ook een excuus en ben het met je eens maar het is om de lammetjes mak te houdenk995 schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:27:
[...]
Euh sorry om je te zeggen maar dat is een excuus. Buiten dat je werkt bij de overheid zelf kan de overheid je bedrijf niks verbieden.
Het enige wat de overheid "verboden" heeft is collectieve opslagen over sectoren (de zgn CAO's) maar individuele opslagen kunnen wel degelijk nog zonder enige probleem.
Kan handig zijn, maar hoeft niet perseeMerCy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:49:
[...]
Nee, helemaal niets.. Manager en ik zijn de enige IT personen in NL
Als ik kijk naar je vorige verhogingen, zou ik zeggen wellicht +250,- per maand
Tja wat wil je horen. Je moet bij je werkgever zijn en die vindt dat je genoeg verdient blijkbaarangl2k schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:31:
***members only***
Ik ken genoeg bedrijven bij jou in de buurt en die bieden tussen de 4k -5k voor jouw profiel per maand (azure solution architect, senior .net developer).
Als ik het goed heb, mochten bedrijven wel opslag geven, maar mocht de totale salarismassa niet stijgen.Awesomo4k schreef op maandag 24 juli 2017 @ 16:49:
[...]
Het is natuurlijk ook een excuus en ben het met je eens maar het is om de lammetjes mak te houden. Zoals ik aangaf heb ik salarisverhoging gekregen en ga het nog 2x krijgen. Buiten dat is het natuurlijk nog onzin om collectieve opslagen te (kunnen) verbieden voor niet overheidsinstellingen.
Dat verbod is 1 of 2 jaar geleden afgelopen dacht ik (toen hebben ze wel een indexsprong doorgevoerd, wat wellicht voor veel meer mensen voelbaar was aangezien niet iedereen elk jaar opslag krijgt bovenop de inflatie).
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25 26
• Opleiding: MBO ICT 4
• Werkervaring: 2 jaar 2,5 jaar
• (Woon) Locatie: Den Haag
2. Wat doe je:
• Functie: IT Support
• Werkgever/branche: GZ
• (Werk) Locatie(s): Ergens in Zuid-Holland
• Uren/week: 36 (4x9, vrijdag vrij)
• Reistijd: 15 min
• Werkdruk: Laag/gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2158 €2345
• Vakantiegeld: €2071 €2251
• Dertiende/veertiende maand: €1942 €2110
• Pensioeninleg per jaar: Weet ik niet
• Mobiliteit per jaar: N.v.t.
• Overige: N.v.t.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €30K €32,5K
• Winstdeling/bonus: -
Leuk gesprek gehad en een aantal treden omhoog gegaan, volgend jaar ga ik richting applicatiebeheer en ga ik ook nog een salarisschaal omhoog wat ook meer geld gaat opleveren (2600+)
• Leeftijd: 25 26
• Opleiding: MBO ICT 4
• Werkervaring: 2 jaar 2,5 jaar
• (Woon) Locatie: Den Haag
2. Wat doe je:
• Functie: IT Support
• Werkgever/branche: GZ
• (Werk) Locatie(s): Ergens in Zuid-Holland
• Uren/week: 36 (4x9, vrijdag vrij)
• Reistijd: 15 min
• Werkdruk: Laag/gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2158 €2345
• Vakantiegeld: €2071 €2251
• Dertiende/veertiende maand: €1942 €2110
• Pensioeninleg per jaar: Weet ik niet
• Mobiliteit per jaar: N.v.t.
• Overige: N.v.t.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €30K €32,5K
• Winstdeling/bonus: -
Leuk gesprek gehad en een aantal treden omhoog gegaan, volgend jaar ga ik richting applicatiebeheer en ga ik ook nog een salarisschaal omhoog wat ook meer geld gaat opleveren (2600+)
Members only:
Inloggen
Voor mijn leeftijd en werkervaring is het geen hoog salaris imho. Zeker niet gezien ik op vrijwel alle projecten binnen de Benelux in de lead ben, maar wel maar bij een klein team. Ook leunen de andere landen redelijk op mijn schouders en hang ik dagelijks met verschillende collega's aan de telefoon op hen verder te helpen.
Gemiddeld werk ik wel 2-3 dagen per week vanaf huis wat wel fijn is, zodat ik geen reistijd heb.
Daar staat wel weer tegenover dat er soms maanden zijn waarop ik iedere week 2-3 nachten per week van huis ben. Iets wat mij steeds meer tegen gaat staan gezien ik thuis tegenwoordig een gezin draaiende heb te houden.
Werkdruk is gemiddeld/hoog, omdat we als ISV in een deel van het project betrokken worden en vaak tegen het einde van het project pas. Gezien de meeste ERP projecten flink uitlopen, stap je vaak meteen binnen bij een klant die al ontevreden is door het uitlopen van de ERP implementatie.
Zit er wel regelmatig over te denken om iets anders te gaan doen zoals een interne functie ergens.
Ben ik in ieder geval elke avond gewoon thuis na het werk, maar geen idee of ik dan in moet leveren op salaris.
Het lijkt me met jouw profiel dat je echt niet hoeft in te leveren op salaris. Kijk gewoon eens om je heen, ik durf te wedden dat je een flinke stap kunt maken met meer balans tussen werk en privé.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Members only:
Inloggen
Kijk om je heen, praten kan natuurlijk altijd en hoeft je werkgever ook helemaal niet te weten. Het kan natuurlijk wel zijn dat je die dagen thuiswerken dan in moet leveren, of naar 40 uur gaat. Maar dan kan je zelf de keuze maken tussen vastigheid of de ene maand veel vrijheid en de andere maand een heel stuk minder.AndereKoekoek schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:26:Zit er wel regelmatig over te denken om iets anders te gaan doen zoals een interne functie ergens.
Ben ik in ieder geval elke avond gewoon thuis na het werk, maar geen idee of ik dan in moet leveren op salaris.
Ik ga het je niet inpeperen, maar met jouw ervaring denk ik eveneens dat je (met de huidige marktomstandigheden) te weinig verdient.AndereKoekoek schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:26:
***members only***
Voor mijn leeftijd en werkervaring is het geen hoog salaris imho. Zeker niet gezien ik op vrijwel alle projecten binnen de Benelux in de lead ben, maar wel maar bij een klein team. Ook leunen de andere landen redelijk op mijn schouders en hang ik dagelijks met verschillende collega's aan de telefoon op hen verder te helpen.
Gemiddeld werk ik wel 2-3 dagen per week vanaf huis wat wel fijn is, zodat ik geen reistijd heb.
Daar staat wel weer tegenover dat er soms maanden zijn waarop ik iedere week 2-3 nachten per week van huis ben. Iets wat mij steeds meer tegen gaat staan gezien ik thuis tegenwoordig een gezin draaiende heb te houden.
Werkdruk is gemiddeld/hoog, omdat we als ISV in een deel van het project betrokken worden en vaak tegen het einde van het project pas. Gezien de meeste ERP projecten flink uitlopen, stap je vaak meteen binnen bij een klant die al ontevreden is door het uitlopen van de ERP implementatie.
Zit er wel regelmatig over te denken om iets anders te gaan doen zoals een interne functie ergens.
Reken maar eens voor de gein uit wat je jaarlijks oplevert aan billable werk.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het rondkijken.
Nu een aanbod liggen bij een interessant bedrijf. Leuke functie lijkt het me ook.
Echter, ik moet dan mijn lease-auto inleveren (C-segment), met onbeperkte privé km's.
Dit moet ik dan zelf gaan regelen. Echter, zal daar circa €1000 netto extra tegenover staan. Is het haalbaar om voor dat bedrag een vergelijkbare, nieuwere auto te rijden met 45,000 km/jr, en daarnaast ook nog iets over te houden?
Ik wil er natuurlijk ook niet op achteruit gaan. Duizend euro lijkt veel, maar auto's zijn ook erg duur. Wat is jullie gedachte hierbij?
Ik kan natuurlijk een oud barrel kopen en daarmee gaan rijden. Echter vind ik dat geen eerlijke vergelijking ten opzichte van mijn huidige voorwaarden.
Nu een aanbod liggen bij een interessant bedrijf. Leuke functie lijkt het me ook.
Echter, ik moet dan mijn lease-auto inleveren (C-segment), met onbeperkte privé km's.
Dit moet ik dan zelf gaan regelen. Echter, zal daar circa €1000 netto extra tegenover staan. Is het haalbaar om voor dat bedrag een vergelijkbare, nieuwere auto te rijden met 45,000 km/jr, en daarnaast ook nog iets over te houden?
Ik wil er natuurlijk ook niet op achteruit gaan. Duizend euro lijkt veel, maar auto's zijn ook erg duur. Wat is jullie gedachte hierbij?
Ik kan natuurlijk een oud barrel kopen en daarmee gaan rijden. Echter vind ik dat geen eerlijke vergelijking ten opzichte van mijn huidige voorwaarden.
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Niet echt een bericht om dit topic te plaatsen lijkt mij, genoeg andere topics over soortgelijke onderwerpenfonsoy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:10:
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het rondkijken.
Als je voor 1000,- euro netto niet auto kunt rijden, dan is er iets goeds mis
45000 km prive? Ik neem aan dat er voor zakelijke kms ook nog wel een vergoeding tegenover staat...
45000 / 13 = 3461 liter en dan benzine = *1.5 = €5192. met een benzineauto wordt het dus krapjes als je onderhoud en afschrijving mee gaat rekenen:)
45000 / 13 = 3461 liter en dan benzine = *1.5 = €5192. met een benzineauto wordt het dus krapjes als je onderhoud en afschrijving mee gaat rekenen:)
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Maar wie gaat er dan ook 45.000km per jaar in een C segmenter op benzine rijdenSnowhite0901 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:23:
45000 km prive? Ik neem aan dat er voor zakelijke kms ook nog wel een vergoeding tegenover staat...
Met de juiste benzine hybride of diesel kan je rond de €0,20 per kilometer komen all-in, €750,- per maand dus. Je kan ook zonder enige moeite het dubbele kwijt zijn afhankelijk van je wensen.
Maar inderdaad, tenzij je 45.000km privé rijdt lijkt dit me een hele vreemde vergelijking. Vergeet ook niet dat je over een leaseauto geen pensioen opbouwt en over het extra salaris wel (en vakantiegeld, 13e maand etc).
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Het betreft niet enkel privékilometers, maar grotendeels woon/werkverkeer.
De organisatie heeft een lage limiet op de vergoedde kilometers á 19 cent. Dit proberen ze te verzachten door een hoger basissalaris te bieden. In de €1000 is die maximale woon/werkvergoeding ook meegenomen
De organisatie heeft een lage limiet op de vergoedde kilometers á 19 cent. Dit proberen ze te verzachten door een hoger basissalaris te bieden. In de €1000 is die maximale woon/werkvergoeding ook meegenomen
Op zich is dat natuurlijk prima, want je basissalaris is pensioengevend (indien van toepassing) en geeft recht op WW als je dat nodig hebt. Maar dat zijn een hoop woon-werk kilometers....
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Moet makkelijk kunnen. Je kan zelf de prijs zoeken van een diesel van 2/3 jaar oud, daar het verbruik bij zoeken en zelf een sommetje maken. Na die eerste jaren is er best wat afschrijving af en als je geen inruil hebt krijg je meestal aardig wat korting.fonsoy schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:10:
Verder is er veel verschil tussen C en C segment. Je kan een Mercedes A AMG van €70k nieuw kopen of een Kia Cee'd van €21k, beide is C segment volgens mij.
Uit eigen ervaring met zelfde aantal km's, rij je voor €1000 netto echt makkelijk een goede diesel waar je die 45k en vele uren ook echt in door wilt brengenassje schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 13:31:
[...]
Maar wie gaat er dan ook 45.000km per jaar in een C segmenter op benzine rijden![]()
Met de juiste benzine hybride of diesel kan je rond de €0,20 per kilometer komen all-in, €750,- per maand dus. Je kan ook zonder enige moeite het dubbele kwijt zijn afhankelijk van je wensen.
Maar inderdaad, tenzij je 45.000km privé rijdt lijkt dit me een hele vreemde vergelijking. Vergeet ook niet dat je over een leaseauto geen pensioen opbouwt en over het extra salaris wel (en vakantiegeld, 13e maand etc).

Kreeg ik er ook maar €1000 euro voor ...
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Informatica Software Ontwikkeling (ik ga nu naar het 3e jaar)
• Werkervaring: 2.5 jaar als Full Stack Developer (Java / AngularJS)
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland
2. Wat doe je:
• Functie: Full Stack Developer (C# / AngularJS) (Sinds kort begonnen)
• Werkgever/branche: Software ontwikkelingsbedrijf voor het slimmer maken van gebouwen (o.a. roommanagement & narrowcasting)
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Rotterdam
• Uren/week: 40 (nu vakantiewerk en binnenkort stage, na januari 2018 iets van 16u per week)
• Reistijd: 25 - 45 minuten
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1360
• Vakantiegeld: 8% van gemaakt uren
• Pensioeninleg per jaar: n.v.t
• Reiskostenvergoeding: € 240
• Overige: Opgespaarde vakantiedagen worden direct uitgekeerd, dus iets van ~ 10% extra.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~20k (indien ik fulltime zou werken)
• Winstdeling/bonus: n.v.t.
• Werkervaring: 2.5 jaar als Full Stack Developer (Java / AngularJS)
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland
2. Wat doe je:
• Functie: Full Stack Developer (C# / AngularJS) (Sinds kort begonnen)
• Werkgever/branche: Software ontwikkelingsbedrijf voor het slimmer maken van gebouwen (o.a. roommanagement & narrowcasting)
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Rotterdam
• Uren/week: 40 (nu vakantiewerk en binnenkort stage, na januari 2018 iets van 16u per week)
• Reistijd: 25 - 45 minuten
3. Wat verdien je:
• Vakantiegeld: 8% van gemaakt uren
• Pensioeninleg per jaar: n.v.t
• Reiskostenvergoeding: € 240
• Overige: Opgespaarde vakantiedagen worden direct uitgekeerd, dus iets van ~ 10% extra.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~20k (indien ik fulltime zou werken)
• Winstdeling/bonus: n.v.t.
En zojuist heb ik het even doorgerekend. Ik rij nu een zakelijke lease v40 (D2) met onbeperkte privé kilometers. Cataloguswaarde is €32k.Het Vosje schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:04:
[...]
Uit eigen ervaring met zelfde aantal km's, rij je voor €1000 netto echt makkelijk een goede diesel waar je die 45k en vele uren ook echt in door wilt brengen![]()
Kreeg ik er ook maar €1000 euro voor ...
Deze auto kost in de privélease zo'n €1050 p/m, als ik dit bereken op diverse sites. Bijtelling is 14% en zo'n €160 p/m. De auto moet bij mijn vorige baas ook eventueel nog afgekocht worden (of ik moet hem privé overnemen natuurlijk). Dat is even waarmee ik reken. Omdat in die afkoopsom geen bijdrage in geleverd mag worden volgens de policy, werd het bod met 250 bruto verhoogd.
Onder aan de streep ga ik er dan zo'n €100 op vooruit. Dat is in mijn geval circa 5%.
Dat vind ik te weinig voor een overstap

Private lease is zonder bijtelling toch?
Feitelijk zal je berekening verder wel kloppen maar ik zou altijd voor 1000 netto extra kiezen. Dat geeft je een mooie positie bij de baan daarna en die auto komt dan wel weer. En je kunt ook gewoon een fatsoenlijke auto van 15k kopen.
Edit: bedenk me dat die €1.000 deels reiskosten was. Hoe ligt die verhouding?
Feitelijk zal je berekening verder wel kloppen maar ik zou altijd voor 1000 netto extra kiezen. Dat geeft je een mooie positie bij de baan daarna en die auto komt dan wel weer. En je kunt ook gewoon een fatsoenlijke auto van 15k kopen.
[ Voor 12% gewijzigd door PLAE op 29-07-2017 00:33 ]
Even los van voertuigen heb ik bij het gedane bod een salaris dat netto €500 hoger ligt. Hierbij komt €265 aan reiskosten (dit is gelimiteerd, max 25 km per enkele reis ongeveer). Verder nog €160 netto aan het wegvallen van de bijtelling die ik nu wél betaal.PLAE schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 00:32:
Je hebt natuurlijk gelijk, echter is dat een keuze qua auto die ik zou willen maken, en niet een noodzaak. Privé lease is inderdaad zonder bijtelling.
[ Voor 3% gewijzigd door fonsoy op 29-07-2017 00:49 ]
Tja. Gewoon je opleiding afmaken. Dit was een beetje wat ik verdiende toen ik in m'n 3e jaar een bijbaantje had. Stelt niks voor natuurlijk maar het is mooi als je straks op zoek gaat naar je eerste baan: je hebt al bewezen dat je geen complete debiel bentjelledb schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 19:48:
1. Wie ben je:
3. Wat verdien je:
Yup. Hou er alleen wel rekening mee dat private lease meeweegt in wat je voor een hypotheek kunt krijgen. Dus als je van plan bent binnen de leasetermijn te verhuizen kun je het beter niet doen.PLAE schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 00:32:
[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 30-07-2017 14:30 ]
https://niels.nu
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.