Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.032.545 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:15
Je hebt weinig werkervaring, maar 2000 euro is wel heel erg minimaal voor je functie. Dus het is inderdaad te hopen dat je er snel op vooruit gaat :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUninvited
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:33
David Regeling schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:06:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: hbo ICT & software (software engineering)
• Werkervaring: 4 maanden
• (Woon) Locatie: Zuid-Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: junior software engineer
• Werkgever/branche: start-up
• (Werk) Locatie(s): Maastricht
• Uren/week: 40 (soms 45)
• Reistijd: 1 uur
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2000
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: geen -
• Pensioeninleg per jaar: geen -
• Mobiliteit per jaar: € 2100 (0,19 p/km)
• Overige: -

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 25000
• Winstdeling/bonus: -

Op het moment is dit mijn 2e baan. Mijn eerste baan was bij een grote detacheerder waarbij het loon een stuk hoger lag (+ secundaire arbeidsvoorwaarden). Helaas waren er voor mij geen projecten na mijn afstuderen bij ditzelfde bedrijf waardoor ik dus bij mijn 2e baan terecht ben gekomen.

Bij aanvang van mijn 2e baan heb ik wel te horen gekregen dat er na een halfjaar waarschijnlijk een groei in salaris is te verwachten. Op het moment ben ik blij dat ik wat ervaring kan opdoen maar uiteraard hoop ik ook nog wel in loon te kunnen groeien. Wat denken jullie?
Heb je al dit aanbod geaccepteerd dit is nogal laag voor een software engineer en als je goed rond zoekt kan je vast iets beters vinden, of je moet betere secundaire voorwaarden hebben dan hier beschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-04 22:53
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Op het moment is dit mijn 2e baan. Mijn eerste baan was bij een grote detacheerder waarbij het loon een stuk hoger lag (+ secundaire arbeidsvoorwaarden). Helaas waren er voor mij geen projecten na mijn afstuderen bij ditzelfde bedrijf waardoor ik dus bij mijn 2e baan terecht ben gekomen.

Bij aanvang van mijn 2e baan heb ik wel te horen gekregen dat er na een halfjaar waarschijnlijk een groei in salaris is te verwachten. Op het moment ben ik blij dat ik wat ervaring kan opdoen maar uiteraard hoop ik ook nog wel in loon te kunnen groeien. Wat denken jullie?
Ik vind €2000 per maand voor jou leeftijd en die functie, ondanks dat je geen ervaring hebt, erg weinig. Daarnaast moet je er een uur (of is dat enkele reis?) per dag ervoor reizen en is er geen pensioen inleg.

Die stijging zal nergens vastliggen, waardoor het zomaar kan zijn dat ze daar op terug komen. Ik verwacht dat je met een beetje zoeken ergens anders een beter voorstel kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:45
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Dit is wel heel erg karig hoor, als HBO starter van 23 (9 jaar geleden) was dit mijn startsalaris (maar met lease-auto + pensioen), mag er toch vanuit gaan dat je meer ervaring al is het alleen al levenservaring hebt.
Ik mag hopen dat er na dat half jaar een fikse verhoging komt, anders zou ik als ik jou was verder zoeken.
Woon je in Zuid Limburg of werk je daar? Richting Eindhoven liggen de salarissen in ieder geval beter, wellicht is Duitsland zelfs een optie voor je?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09-2024
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:04
Het is nou ook weer niet zo dat in Zuid Limburg de banen voor het opruimen liggen. Het is daar echt niet te vergelijken met regio Eindhoven. Ik denk ook dat het loon en de voorwaarden hoger kunnen, maar het is nou eenmaal geen gunstige regio.
Martinusz schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:37:
Daarom ook de vraag of hij daar woont of werkt, want hij heeft 1 uur reistijd, vanuit Limburg ben je binnen een uur ook in Eindhoven namelijk...
Er staat Woon Locatie: Zuid Limburg en werklocatie Maastricht.
Reistijd kan natuurlijk met OV zijn en ook vanuit Heerlen (om maar wat te noemen) ben je ook met de auto in de spits echt niet in een uur in Eindhoven.

[ Voor 49% gewijzigd door TheBrut3 op 09-06-2017 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:45
TheBrut3 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:35:
Het is nou ook weer niet zo dat in Zuid Limburg de banen voor het opruimen liggen. Het is daar echt niet te vergelijken met regio Eindhoven. Ik denk ook dat het loon en de voorwaarden hoger kunnen, maar het is nou eenmaal geen gunstige regio.
Daarom ook de vraag of hij daar woont of werkt, want hij heeft 1 uur reistijd, vanuit Limburg ben je binnen een uur ook in Eindhoven namelijk...

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krahk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-04 18:01
Members only:

Edit: kleine nuances toegevoegd

[ Voor 4% gewijzigd door Krahk op 09-06-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krahk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-04 18:01
Ik ben in zowel pm als developer ingeschaald als junior omdat ik voorheen geen ervaring met beide functies had. Die 6 jaar webdesign was tijdens studie als ZZP. Dus 2 jaar directe ervaring en 6 jaar relevante ervaring.
Ik vind salaris niet zo belangrijk. Zo lang ik voldoening uit mijn werk haal en ik aan mijn toekomst kan werken. maar geen pensioen en maar 20 vakantie dagen vind ik zelf wel te weinig gezien de markt en in combinatie met hoge werkdruk niet houdbaar voor de lange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
Krahk schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:19:
Ik ben in zowel pm als developer ingeschaald als junior omdat ik voorheen geen ervaring met beide functies had. Die 6 jaar webdesign was tijdens studie als ZZP. Dus 2 jaar directe ervaring en 6 jaar relevante ervaring.
Ik vind salaris niet zo belangrijk. Zo lang ik voldoening uit mijn werk haal en ik aan mijn toekomst kan werken. maar geen pensioen en maar 20 vakantie dagen vind ik zelf wel te weinig gezien de markt en in combinatie met hoge werkdruk niet houdbaar voor de lange termijn.
Als je geld niet zo belangrijk vindt, dan kan je wellicht 1 probleem verhelpen.. en dat is je eigen pensioen regelen. Weet niet precies wat het kost, maar is prima zelf te doen. Rest zal een overweging voor jezelf zijn denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BucWild
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-03 10:59
BucWild schreef op zondag 24 juli 2011 @ 12:32:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): Bachelor in Media Studies (VS) en HBO Informatica (SE)
Certificaten: Prince2 Foundation, ITIL v2 Foundation, ASL Foundation, BiSL Foundation, etc.
Werkervaring: Ruim 3 jaar relevant
Werkgever:
Huidige functie: SAP ABAP Applicatiebeheerder/Ontwikkelaar

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 37 dagen (24 vakantie / 13 ADV dagen)
13/14e maand of winstuitkering: Variabele winstuitkering (4% - 12%)
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Nee, wel 171 Euro p.m reiskostenvergoeding
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja, Pensioen Metaalnijverheid (werk op een interne IT afdeling)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding, onkostenvergoeding (E70), Collectieve zorgverzekering, WGA Hiaat verzekering, korting op overige verzekeringen, 2x per jaar opslag o.b.v Metaal CAO, etc.
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd: 20 min enkele reis

Maand salaris (bruto): 4120 p.m bruto
Wauw, tijd voor een update merk ik. Ik ben inmiddels al weer 2 werkgevers verder en ben een mid-lance (midlance) constructie aangegaan. Eerst maar eens mijn vorige functie (Maart 2014 tot oktober 2016) opsommen:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: Bachelor in Media Studies (USA) en HBO Informatica (Software Engineering)
• Werkervaring: Ruim 8 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: SAP Developer
• Werkgever/branche: Klein SAP Consultancy bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Voornamelijk provincies Utrecht en Zuid-Holland
• Uren/week: 40
• Reistijd: Maximaal een uur
• Werkdruk: Laag tot normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4600
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand
• Pensioeninleg per jaar: €1680
• Mobiliteit per jaar: € 1100 p.m leasevergoeding
• Overige: € 50 p.m netto onkostenvergoeding

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 64.216
• Winstdeling/bonus: Geen

En nu mijn huidige mid-lance dienstverband (vanaf oktober 2016 dus):

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: Bachelor in Media Studies (USA) en HBO Informatica (Software Engineering)
• Werkervaring: Ruim 8 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: SAP ABAP en Process Integration Developer
• Werkgever/branche: Klein SAP Consultancy bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Huidige opdrachtgever in Utrecht
• Uren/week: 40 (Huidige opdracht 36 uur p.w.)
• Reistijd: Momenteel 30 minuten
• Werkdruk: Laag tot normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3500
• Dertiende/veertiende maand: Geen
• Maandelijkse omzetbonus: Gemiddeld €3200 bij huidige opdrachtgever
• Pensioeninleg per jaar: Geen, volledig door werkgever vergoed
• Mobiliteit per jaar: € 950 p.m leasevergoeding
• Overige: € 75 p.m bruto onkostenvergoeding

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 46.260
• Winstdeling/bonus: Hier ben ik dus van afhankelijk, anders was ik wel bij mijn vorige werkgever gebleven. Het is 70% van mijn maandelijkse netto omzet en afhankelijk van het aantal facturabele uren x het afgesproken uurtarief bij de opdrachtgever (tussen de €80 ~ €100). Momenteel zit ik (gelukkig) op een langdurige opdracht (2 jaar minimaal) tegen een uurtarief van €80,40. Dit is een relatief laag uurtarief, maar de lengte van de opdracht maakt veel goed. Door deze bonusstructuur wordt mijn basissalaris van €3500 (wat ik krijg als ik geen opdracht heb) vrijwel elke maand verdubbeld.

[ Voor 27% gewijzigd door BucWild op 09-06-2017 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 13:33
Nadat ik ruim 4,5 jaar bezig ben bij mijn huidige werkgever, heb ik toevallig onlangs twee keer een aanbod van andere werkgevers gekregen. Er ligt nog geen contract, maar wat ik hieronder uiteen heb gezet is waarmee is geopend.

Ik heb het nu erg naar mijn zin: een naar mijn idee aardig salaris, gemoedelijke werkgever, leuke collega's waarmee we ook buiten kantoor wel eens wat doen en over het algemeen leuke projecten.
Echter is dit ook mijn eerste job en ben ik mij er deels van bewust dat je juist aan het begin van je loopbaan makkelijker kan (moet?) switchen. Ik vind het dus alleen erg lastig omdat ik nu weet wat ik heb.

Daarnaast ben ik mij ervan bewust dat salaris niet alles is en plezier in werk ook wat mag "kosten".
De vraag aan jullie: Ik zal vast niet de eerste zijn die ondanks tevredenheid toch eens om zich heen kijkt. Wat is überhaupt verstandig?

Members only:

tl;dr

Nieuw aanbod met vergelijkbare werkzaamheden en vergelijkbare bedrijfscultuur, wel andere software als basis. Ik heb het nu dus eigenlijk best naar mijn zin bij een leuk bedrijf, maar vraag me dus af of ik open "moet" staan voor verandering. Het geld is niet mijn primaire drijfveer, mede gelet op de stappen die ik heb gemaakt verwacht ik nog wel even goed te zitten, en als tweeverdieners houden we "bakken" met geld over.

+ Salarisstijging van €500 per maand
+ Vaste onkostenvergoeding van €150 voor bijv. thuiswerken, lunch buiten de deur, etc.
+ Premievrij pensioen vs nu €±130 (al zijn de details van beiden mij (nog) niet duidelijk)
+ 30 vakantiedagen vs 24+3
- Iets langere reistijd naar kantoor
- Onzekerheid van jaarcontract vs huidige onbepaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:18
@internetinfo Volgens mij heb je een prima salaris.

Offtopic (als je echt twijfelt en wilt discussiëren even een eigen topic maken): Wat betreft dat jaarcontract, als ze je echt willen hebben moet een onbepaalde tijd contract ook wel kunnen. Al zou ik me er persoonlijk niet zo druk over maken, er is genoeg werk. Ik vind dat je in jouw situatie alleen weg moet gaan voor uitdaging, veel betere werktijden oid. Ik denk dat dat best veel waard is om met plezier naar je werk te gaan. Aan de andere kant doe je wel weer andere ervaring op en ga je ook nog meer verdienen plus een paar extra dagen (pensioen is veel te lastig vergelijken op alleen de eigen bijdrage). Het zegt ook al genoeg dat je blijkbaar al aan een aantal gesprekken hebt gehad en nu aan de onderhandelingstafel zit en een concreet aanbod hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lixis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:19
Niet echt actief op dit forum (alleen als lezer), maar misschien ook weleens leuk om als niet-ICT'er aan te haken:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO-master Leraar scheikunde 1e graads
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Amersfoort

2. Wat doe je:
• Functie: Leraar scheikunde (kleinere school, dus ong. 50/50 bovenbouw havo/vwo en onderbouw mavo/havo/vwo)
• Werkgever/branche: Onderwijs
• (Werk) Locatie(s): Amersfoort
• Uren/week: I.v.m. een nieuwe opleiding 0,8 fte
• Reistijd: 20 min fietsen :)
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2731 (€ 3414 bij fulltime)
• Vakantiegeld: € 2620 (8,0%)
• Dertiende/veertiende maand: € 2425 (7,4%)
• Pensioeninleg per jaar: ~€ 1800 zelf / geen idee wat de onderwijsgroep inlegt
• Mobiliteit per jaar: geen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 38k
• Winstdeling/bonus: nope

Daarnaast dit schooljaar onderhandelt met de rector dat ik meer coördinerende taken oppak. Na gebleken competentie schuif ik per augustus 2019 naar schaal LD8 (€ 4009 bruto bij fulltime).

Al met al best tevreden, al weet ik dat als scheikundedocent (tekortvak tenslotte) ook wel direct schaal LD kan eisen bij een andere school. Op mijn huidige school is het echter de afspraak dat we een portfolio moeten schrijven om aan te tonen dat we op een bepaald niveau - en dus schaal - functioneren. Dat heb ik er gelukkig al uit onderhandeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucsa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-09-2024
Ik kom uit een compleet andere branche en heb de IT eigenlijk een beetje per toeval ontdekt. Dit is mij destijd erg goed bevallen, maar door omstandigheden geen ruimte om scholing te gaan doen dus mijn ontwikkeling gedaan op basis van werk ervaring.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO2 Civiel Timmerman
• Werkervaring: 4 Jaar Technische Kantenservice (ISP en Computer Hardware Leverancier), 4 Jaar Servicedesk/Werkplekbeheer/Systeembeheer
• (Woon) Locatie: Almere

2. Wat doe je:
• Functie: Werkplek/Systeembeheer
• Werkgever/branche: MKB
• (Werk) Locatie(s): Amersfoort
• Uren/week: 40 (Exlusief bereikbaarheid)
• Reistijd: 45min per rit

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2550
• Dertiende/veertiende maand: 13e Maand
• Pensioeninleg per jaar: €650 zelf / weet niet wat mijn werkegever inlegt
• Mobiliteit per jaar: €2650 (vast maandelijks bedrag)
• Overige: nvt

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Ongeveer 38K
• Winstdeling/bonus: nvt

Ik heb altijd het idee gehad dat ik best goed zit, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee. wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: WO Aerospace Engineering
• Werkervaring: 6 jaar bij hetzelfde bedrijf, daarvoor naast me studie wat bijbeunen
• (Woon) Locatie: Omgeving Nijmegen

2. Wat doe je:
• Functie: Systeem Architect in de product ontwikkeling
• Werkgever/branche: Productontwikkeling
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Uren/week: 32
• Reistijd: 1u enkele reis
• Werkdruk: middel-hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4335
• Vakantiegeld: inclusief
• Dertiende/veertiende maand: inclusief
• Pensioeninleg per jaar: € 60 eigen inleg
• Mobiliteit per jaar: € 3828 reiskostenvergoeding

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 51455
• Winstdeling/bonus: € 2000
• Vakantiedagen: 28 (35 full-rate, maar ik werk 80%)

Erg tevreden ermee eerlijk gezegd. Netto kom ik rond de 3000 uit, voor 32 uur. Het is ook uitdagend genoeg, me op het lijf geschreven en heeft veel groeimogelijkheden.

Al naar gelang mijn prestaties gemiddeld 6-8% loonsverhoging elk jaar.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:48

D33F

Tweelingtemmer

Martinusz schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:58:
[...]

Dit is wel heel erg karig hoor, als HBO starter van 23 (9 jaar geleden) was dit mijn startsalaris (maar met lease-auto + pensioen), mag er toch vanuit gaan dat je meer ervaring al is het alleen al levenservaring hebt.
Ik mag hopen dat er na dat half jaar een fikse verhoging komt, anders zou ik als ik jou was verder zoeken.
Woon je in Zuid Limburg of werk je daar? Richting Eindhoven liggen de salarissen in ieder geval beter, wellicht is Duitsland zelfs een optie voor je?
Ik woon in Kerkrade en 1 uur (+-) is enkele reis in combinatie met auto en OV.

In het verleden heb ik in Eindhoven gewerkt maar inclusief files ben je toch minimaal 1 uur en 40 minuten onderweg. Ik weet dat het salaris nogal laag is, zeker gezien ik ben begonnen met 2300 + leaseauto en pensioen + 13e maand.

Mijn huidige baan heb ik geaccepteerd omdat ik zo snel mogelijk weer aan de slag wilde (1 week zonder werk gezeten).

Ik zal zien wat de contractverlenging brengt. Mocht dit niet overeenkomen met mijn verwachtingen zal ik in de toekomst in ieder geval niet meteen toehappen maar goed onderhandelen. Ook gezien ik dan inmiddels al weer wat maanden werkervaring erbij heb gekregen en op het moment meer verantwoordelijkheden/taken heb dan een gemiddelde junior.

[ Voor 14% gewijzigd door D33F op 10-06-2017 08:24 ]

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rempi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-12-2024
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saido
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-03 15:52
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Informatica & MBO Systeembeheerder richting appliciatieontwikkelaar
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Friesland/Groningen/Drenthe

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer (Java, fullstack)
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Assen
• Reistijd: 1 uur en 30 min heen en terug

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2300
• Vakantiegeld: 8,3% €
• Pensioeninleg per jaar: ja

Lease auto en laptop van de zaak.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 29890
• Winstdeling/bonus: ja, bonus

Ik zou wel wat meer willen verdienen, verder programmeer ik al relatief lang (vanaf mijn 14de) en heb ik veel verschillende talen geprobeerd en aardig wat jaartjes in C++ geprogrammeerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Saido op 12-06-2017 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xypds
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-02 12:29
*knip* werving is niet toegestaan.

[ Voor 97% gewijzigd door Krisp op 14-06-2017 08:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
xypds schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:20:
[...]

Dat is zeker ook mogelijk en haalbaar. Stuur me anders een PM. Ik stel ervaren Java developers maar al te graag voor bij mijn baas.
Volgens mij is dat hier niet de bedoeling...

Daarnaast, 2300euro is wel erg minimaal voor een goede developer met jaren ervaring. Denk dat je ergens anders een stuk meer (>3000) kunt verdienen.

[ Voor 20% gewijzigd door jongetje op 12-06-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-04 09:58

iLikeNoobies

With Big Boobies

Members only:

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:13
wvkreg schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 13:27:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 47
• Opleiding: HEAO
• Werkervaring: 19
• (Woon) Locatie: Maastricht

2. Wat doe je:
• Functie: Enterprise Architect
• Werkgever/branche: Cegeka
• (Werk) Locatie(s): Veenendaal, Hasselt
• Reistijd: 60 minuten
• Werkdruk: zeer hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 6100
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: onbekend, voldoende
• Mobiliteit per jaar: lease € 990 euro p mnd +15% eigen bijdrage mogelijk.
• Overige: € 30 onkosten, GSM (byod), kosten betaald, variabele bonus.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 79.000
• Winstdeling/bonus: € variabel
Interessant profiel. De rol van Enterprise Architect, vervul je die intern voor Cegeka of voor klanten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:38
Ik vind het geen vreemd salaris. Het kan inderdaad hoger, maar ik heb mensen in vergelijkbare rollen gezien die minder verdienen. Ook meer overigens. Webredacteur is natuurlijk niet "moeilijk" in uitvoering. Goed uitvoeren van die functie is een tweede. Je zult je dus echt moeten bewijzen (ik neem aan dat je dat nog niet (voldoende) hebt kunnen doen, aangezien nieuwe functie). En ja, dan kun je wel een verhoging vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-04 23:17
Saido schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:03:
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Informatica & MBO Systeembeheerder richting appliciatieontwikkelaar
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Friesland/Groningen/Drenthe

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer (Java, fullstack)
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Assen
• Reistijd: 1 uur en 30 min heen en terug

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2300
• Vakantiegeld: 8,3% €
• Pensioeninleg per jaar: ja

Lease auto en laptop van de zaak.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 29890
• Winstdeling/bonus: ja, bonus

Ik zou wel wat meer willen verdienen, verder programmeer ik al relatief lang (vanaf mijn 14de) en heb ik veel verschillende talen geprobeerd en aardig wat jaartjes in C++ geprogrammeerd.
Veel te weinig idd., ikzelf zat op 3000 bruto na een half jaar ervaring, collega's met 2, 3 jaar ervaring zitten op ruim 3300... daar zou ik jou ook op inschatten. (Ik werk in het oosten v/h land btw.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Martinusz schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 08:58:
[...]

Meh, ik verwacht niet al te veel van Limburg, in het zuiden liggen de salarisen wat lager, kan dat het ding zijn? Veel is het zeker niet, maar als je echt maar 4 maanden ervaring hebt is dat best ok. Als 't goed is kun je wel makkelijk in 'n jaartje of zo 500 meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:14
Gopher schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 10:42:
[...]

Meh, ik verwacht niet al te veel van Limburg, in het zuiden liggen de salarisen wat lager, kan dat het ding zijn? Veel is het zeker niet, maar als je echt maar 4 maanden ervaring hebt is dat best ok. Als 't goed is kun je wel makkelijk in 'n jaartje of zo 500 meer doen.
In het zuiden/randstad liggen de salarissen juist hoger dan in het N-O van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik zit zelf in eindhoven, hier is 't wel ok. Maar in Limburg is qua techniek e.d. gewoon niet veel te doen.
Ik geloof dat het inderdaad in NO wel lager zal zijn, Ik doelde juist meer op de randstad maar dat is inderdaad meer West.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-04 15:35

Silence

Godlike

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO3 Systeembeheer / MBO4 Webmaster
• Werkervaring: 4 Jaar 3e lijns servicedeskmedewerker / 1.5 Jaar Systeembeheer
• (Woon) Locatie: Papendrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Online nascholing
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Reistijd: Zonder files 35min, maar altijd files dus rond +-60min enkel
• Werkdruk: Vrij relaxt

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2781 (incl reiskosten van €369)
• Vakantiegeld: €2624
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: €681,24
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: Eten/drinken op de zaak heel de dag door 60 euro p/m + Laptop van de zaak

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33.372
• Winstdeling/bonus: Afgelopen jaar €500 bonus

Nu heb ik een arbeidsovereenkomst voor me liggen voor een vast contract, nu wil ik natuurlijk nog wel overleggen voor extra salaris, zou dit een optie zijn en zoja hoeveel ongeveer?

[ Voor 3% gewijzigd door Silence op 13-06-2017 12:43 ]

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat zou je zelf redelijk vinden? En waarom? Ik denk dat het voor iemand met 1.5 jaar systeembeheer ervaring en een MBO opleiding niet echt slecht is maar ken de context verder niet.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iwes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-04 15:04

Iwes

Blaat

Members only:

Ik heb zo'n vermoeden dat het best wat omhoog kan en wil ook binnenkort eens gaan praten erover. Al helemaal gezien ik de laatste anderhalf jaar 'stil' sta wat betreft loon (en juist qua bijdrage binnen het bedrijf flinke stappen heb gezet). Heb alleen nog de volgende onzekerheden:
- Locatie. Hier in 't oosten liggen de lonen natuurlijk wat lager. Zuunige Twentse boer'n
- Unity3D. Wordt toch niet altijd door iedereen gezien als 'echte software ontwikkeling'.

Blaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:48
Silence schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 12:40:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO3 Systeembeheer / MBO4 Webmaster
• (Woon) Locatie: Papendrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Online nascholing
• Reistijd: Zonder files 35min, maar altijd files dus rond +-60min enkel
• Werkdruk: Vrij relaxt

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2781 (incl reiskosten van €369)
• Vakantiegeld: €2624
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: €681,24
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: Eten/drinken op de zaak heel de dag door 60 euro p/m + Laptop van de zaak

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33.372
• Winstdeling/bonus: Afgelopen jaar €500 bonus

Nu heb ik een arbeidsovereenkomst voor me liggen voor een vast contract, nu wil ik natuurlijk nog wel overleggen voor extra salaris, zou dit een optie zijn en zoja hoeveel ongeveer?
Dat ligt eraan of je ook Microsoft papieren hebt. Heb jij ook bijvoorbeeld MCSA of MCSE, dan kan je zeker richting de 2750 exclusief reiskosten gaan.
Als je daarop nog meer certificaten hebt, kan je zelfs naar de 3k gaan.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silence
  • Laatst online: 07-04 15:35

Silence

Godlike

Boudewijn schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 13:00:
Wat zou je zelf redelijk vinden? En waarom? Ik denk dat het voor iemand met 1.5 jaar systeembeheer ervaring en een MBO opleiding niet echt slecht is maar ken de context verder niet.
Wylana schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:33:
[...]

Dat ligt eraan of je ook Microsoft papieren hebt. Heb jij ook bijvoorbeeld MCSA of MCSE, dan kan je zeker richting de 2750 exclusief reiskosten gaan.
Als je daarop nog meer certificaten hebt, kan je zelfs naar de 3k gaan.
Heb helemaal geen certificaten, ik verdiende hiervoor op een servicedesk al bijna hetzelfde en daar zat ik alleen maar aan de telefoon en tickets door te zetten (+ 36 vakantie dagen, overheid he :p) En heb dan het gevoel omdat ik nu meer doe ook wel wat meer zou moeten krijgen maar in principe zit ik dus nog best wel goed?

[ Voor 18% gewijzigd door Silence op 13-06-2017 15:44 ]

Inventaris - Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:48
Silence schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:43:
[...]

[...]

Heb helemaal geen certificaten, ik verdiende hiervoor op een servicedesk al bijna hetzelfde en daar zat ik alleen maar aan de telefoon en tickets door te zetten (+ 36 vakantie dagen, overheid he :p) En heb dan het gevoel omdat ik nu meer doe ook wel wat meer zou moeten krijgen maar in principe zit ik dus nog best wel goed?
Zonder certificaten zit je op een prima salaris. Ik denk ook dat je pas meer salaris krijgt als je je certificeert.
Misschien handig om te beginnen met MCSA 2016?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:48
DeZaag schreef op maandag 12 juni 2017 @ 23:53:
[...]

Interessant profiel. De rol van Enterprise Architect, vervul je die intern voor Cegeka of voor klanten?
Voor outsourcing klanten, dus ik werk voor onze top 30 klanten. Geen detachering, maar governance (in beheer) en transities naar datacenter en public/hybride cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Silence schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 15:43:
[...]

[...]

Je reiskosten optellen bij je salaris is wat onlogisch. Even snel gerekend verdien je 2412 EUR bruto per maand. Omdat overheid, vertaald zich dat dan niet naar 26 vakantiedagen *extra* boven op je normale verlofdagen van 24 of 25 dagen per jaar?

Als ik op die manier reken kom je op 2680 EUR bruto voor 40 uur uit. Het klinkt wat aan de lage kant als ik eerlijk ben, ook al heb je nog maar 1.5 jaar systeembeheer ervaring.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Laatst online: 20:32

Quad

Doof

Members only:

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

unezra schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 22:38:
[...]

Je reiskosten optellen bij je salaris is wat onlogisch. Even snel gerekend verdien je 2412 EUR bruto per maand. Omdat overheid, vertaald zich dat dan niet naar 26 vakantiedagen *extra* boven op je normale verlofdagen van 24 of 25 dagen per jaar?

Als ik op die manier reken kom je op 2680 EUR bruto voor 40 uur uit. Het klinkt wat aan de lage kant als ik eerlijk ben, ook al heb je nog maar 1.5 jaar systeembeheer ervaring.
Huh een MBO startsalaris ligt op max 2k. Dan vind ik 2680 eigenlijk best wel veel geld voor iemand die 1.5 jaar ervaring heeft ;). Wmb een keurige deal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Boudewijn schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 00:50:
[...]

Huh een MBO startsalaris ligt op max 2k. Dan vind ik 2680 eigenlijk best wel veel geld voor iemand die 1.5 jaar ervaring heeft ;). Wmb een keurige deal dus.
@silence zegt dit:
Da's dus 6.5 jaar werkervaring waarvan 1.5 jaar als systeembeheerder. :) Daarbij is 'ie 28.
Ik vind dat die 4 jaar 3e lijns en zijn leeftijd ook zeker mee tellen en daarom vind ik het niet een extreem riant salaris. Overheid zit over het algemeen qua midden salarissen redelijk hoog en dit past daar niet bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattie_333
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-04-2024
mattie_333 schreef op vrijdag 5 februari 2016 @ 21:24:
Update na ruim een jaar hier aan het werk te zijn!
Oud:

[...]

Nieuw:

Leeftijd:24
Opleiding(en): MBO ict n3
Certificaten: MCSE:EDA, MCSA:2012, MCSA:W7, 70-336, 70-680, 70-685, 74-409, ITILv2 en MCDST
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Detachering
Huidige functie: IT support/engineer

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: -
GSM: vergoeding
Leaseauto: 800 Euro budget incl. brandstof
Werkweek: 40
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onbeperkte opleidingsmogelijkheden, zolang het relevant is
Land: NL (momenteel ook regelmatig werkzaam binnen EU)
Regio: ZH
Reistijd: Momenteel 45 minuten enkele reis

Maand salaris (bruto): 2625

Denk dat ik voorlopig wel weer goed zit :)
Nadat ik bij de vorige verhoging niet meer had verwacht zo'n riante verhoging te krijgen, heeft mijn werkgever het toch weten te toppen 8)7
Update:

Leeftijd:26
Certificaten: MCSE: Mobility, MCSE:EDA, MCSA:2012, MCSA:W7, 70-336, 70-680, 70-685, 74-409, ITILv2 en MCDST
Werkervaring: 6 jaar
Huidige functie: Systeem/netwerkbeheer

Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onbeperkte opleidingsmogelijkheden, zolang het relevant is
Land: NL (momenteel nogsteeds regelmatig werkzaam binnen EU)
Reistijd: Momenteel 30 minuten enkele reis

Maand salaris (bruto): 3250 >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 11:19
@mattie_333 dat is een keurig salaris!

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viperium
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-01 11:48
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 5 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Drenthe

2. Wat doe je:
• Functie: Allround ICTer / PHP programmeur
• Werkgever/branche: Drukkerij
• (Werk) Locatie(s): omg. Groningen
• Uren/week: 40 uur
• Reistijd: 45 min
• Werkdruk: laag / gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2168
• Vakantiegeld (bruto): 8% - € 2081,28
• Dertiende/veertiende maand: 13de (loon uitbetaling per 4 week dus niet echt)
• Pensioeninleg per jaar: 4,4%
• Mobiliteit per jaar: € 0.19 p/km - € 2974
• Overige: Geen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 28097

Benieuwd naar jullie reactie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:39

Polycom

Poes van goud

Vijf jaar ervaring, HBO opleiding en dan €2168 per maand.
Ik zie hier mensen voorbij komen die het dubbele verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
Viperium schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:37:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik zit niet echt in de IT, maar een HBO'er met 5 jaar werkervaring die allround werk doet mag toch wel iets meer krijgen dan €2168 bruto?

Wellicht zit ik compleet fout hoor, dus noem me niet als referentie bij je baas. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Polycom schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:54:
Dat zijn echt wel uitzonderingen hoor. Er zijn meer dan genoeg HBO-ers die tussen de 2500 de 3000euro zitten met 5 jaar ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:39

Polycom

Poes van goud

jongetje schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:35:
[...]

Dat zijn echt wel uitzonderingen hoor. Er zijn meer dan genoeg HBO-ers die tussen de 2500 de 3000euro zitten met 5 jaar ervaring.
Dat zijn natuurlijk uitzonderingen. Net zoals dat 5 jaar ervaring met een HBO diploma en dan €2170,- verdienen een uitzondering is. Geld is absoluut niet alles, maar dit is wel erg karig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
Viperium schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:37:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Lekiame op 14-06-2017 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-04 21:24
[b]Viperium schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:37:

3. Wat verdien je:

Krijg je nou betaald per 4 weken of per maand? Dat scheelt toch weer € 180
Maar dan nog steeds is de beloning inderdaad aan de lage kant, zelfs voor een regio buiten de randstad. Al weet ik ook wel dat Groningen nou niet bepaald bekend staat om hoge salarissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 594061

mattie_333 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:57:
[...]

Nadat ik bij de vorige verhoging niet meer had verwacht zo'n riante verhoging te krijgen, heeft mijn werkgever het toch weten te toppen 8)7
Update:

Leeftijd:26
Certificaten: MCSE: Mobility, MCSE:EDA, MCSA:2012, MCSA:W7, 70-336, 70-680, 70-685, 74-409, ITILv2 en MCDST
Werkervaring: 6 jaar
Huidige functie: Systeem/netwerkbeheer

Pensioenregeling:
Land: NL (momenteel nogsteeds regelmatig werkzaam binnen EU)
Reistijd: Momenteel 30 minuten enkele reis

Maand salaris (bruto): 3250 >:)
Haha, heb je lekker geregeld gozert! 8)
Maar je hebt je de afgelopen jaren flink ontwikkeld! Zeker verdiend!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Polycom schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 08:54:
Ik zie hier ook bedragen voorbij komen waarbij ik twijfel aan het waarheidsgehalte er van en of er niet stiekem toch wat dingen bij worden geteld (zoals overuren) die strict niet bij een bruto salaris horen.

Met andere woorden, ik heb het idee dat we hier een soms wat gekleurd beeld van de werkelijkheid zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:53
unezra schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:43:
[...]

Ik zie hier ook bedragen voorbij komen waarbij ik twijfel aan het waarheidsgehalte er van en of er niet stiekem toch wat dingen bij worden geteld (zoals overuren) die strict niet bij een bruto salaris horen.

Met andere woorden, ik heb het idee dat we hier een soms wat gekleurd beeld van de werkelijkheid zien. :)
Dit topic heeft al een enorme selectie bias natuurlijk. Als je je schaamt voor je loon, of het gevoel hebt dat er niets over te melden is (bijv. alles volledig grijze middenmoot) dan post je hier niet.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MrAngry schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:12:
[...]

Dit topic heeft al een enorme selectie bias natuurlijk. Als je je schaamt voor je loon, of het gevoel hebt dat er niets over te melden is (alles volledig grijze middenmoot) dan post je hier niet.
'Niets over te melden' hoeft niet de grijze middenmoot te zijn. Niet iedereen die (heel) goed verdient voelt de drang om daarmee te pronken. Als je weet wat je waarde in de markt is heb je er vrij weinig aan om je salaris te delen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZaag
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:13
wvkreg schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 16:59:
[...]

Voor outsourcing klanten, dus ik werk voor onze top 30 klanten. Geen detachering, maar governance (in beheer) en transities naar datacenter en public/hybride cloud.
Klinkt als een interessante en afwisselende rol. Mooie voorwaarden erbij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

unezra schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 07:45:
[...]

@silence zegt dit:
Da's dus 6.5 jaar werkervaring waarvan 1.5 jaar als systeembeheerder. :)
Uhh dat is 5,5 jaar samen, geen 6.5. Verder is ervaring als 3e lijns SDer is echt heel wat anders verwacht ik dan systeembeheer.
Daarbij is 'ie 28.
Ik vind dat die 4 jaar 3e lijns en zijn leeftijd ook zeker mee tellen en daarom vind ik het niet een extreem riant salaris. Overheid zit over het algemeen qua midden salarissen redelijk hoog en dit past daar niet bij. :)
Wat mij betreft zou leeftijd niet mee moeten tellen. Ik ben teamcoordinator bij de overheid en ik ga echt niet mensen financieel voortrekken omdat ze ouder zijn of niet. Mijn team zit in 2 schalen: kunnen mensen dingen, hebben ze de goede opleiding en hebben ze de juiste mentaliteit, prima dan ben ik voor de hogere schaal. Anders echt niet per se.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Boudewijn schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 00:54:

[...]

Wat mij betreft zou leeftijd niet mee moeten tellen. Ik ben teamcoördinator bij de overheid en ik ga echt niet mensen financieel voortrekken omdat ze ouder zijn of niet. Mijn team zit in 2 schalen: kunnen mensen dingen, hebben ze de goede opleiding en hebben ze de juiste mentaliteit, prima dan ben ik voor de hogere schaal. Anders echt niet per se.
Dat siert je, echter is dat heel vaak niet het geval. En vaak noemen ze dat leeftijdsverschil dan ervaring, maar in de praktijk gaat dat (zeker) niet altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

[...]

Uhh dat is 5,5 jaar samen, geen 6.5. Verder is ervaring als 3e lijns SDer is echt heel wat anders verwacht ik dan systeembeheer.
I stand corrected. :-)

Maar 3e lijns SD ligt niet zelden *heel* dicht bij systeembeheer en vind ik persoonlijk relevante werkervaring. Als 3e lijner ben je in de regel al lang niet meer bezig met eenvoudige problemen als "help, mijn PC gaat niet aan" of "ik kan niet inloggen". Vaak grenst het dusdanig aan systeembeheer, dat je het zeker als relevante werkervaring mag en moet meetellen.
[...]
Wat mij betreft zou leeftijd niet mee moeten tellen. Ik ben teamcoordinator bij de overheid en ik ga echt niet mensen financieel voortrekken omdat ze ouder zijn of niet. Mijn team zit in 2 schalen: kunnen mensen dingen, hebben ze de goede opleiding en hebben ze de juiste mentaliteit, prima dan ben ik voor de hogere schaal. Anders echt niet per se.
Leeftijd as-such zou niet mee moeten tellen maar toch zijn salarissen niet zelden direct of indirect daar aan gekoppeld. Een systeembeheerder van 40 komt echt zijn bed niet meer uit voor het bedrag waar een systeembeheerder van 25 nog heel vrolijk van word. Zit denk ik wel meer in ervaring dan in pure leeftijd.

Blijft wel dat in mijn beleving de overheid relatief goed betaald in het midden en lagere segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]
En bij een kennisorganisatie (overheid) is servicedesk geen midden functie maar valt dat met MBO onder de lager opgeleide functies die er überhaupt bestaan in de organisaties
[...]
Aan de andere kant adverteert de overheid niet met hoge salarissen en is mijn ervaring dat bij de politie zo'n soort team WO-opgeleide sollicitanten (met relevante master aan een TU) de MBO schaal aanbood (toen er meerdere rollen openstonden), terwijl het wel om het werk ging dat hoger ingeschaald was.

Bij overheidsvacatures (waar het om een specialisme gaat) ga ik er zelf vanuit dat de aangeboden salarisschaal niet haalbaar is. Wel als je al lang in de organisatie zit en doorstroomt, niet als zij-instromer. Als dat beeld niet klopt dan ben ik blij om dat te horen :)

offtopic:
Die niche + meer aanbod dan vraag van gekwalificeer personeel, dat gebeurt niet vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viperium
Polycom schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:54:
[...]

Dat zijn natuurlijk uitzonderingen. Net zoals dat 5 jaar ervaring met een HBO diploma en dan €2170,- verdienen een uitzondering is. Geld is absoluut niet alles, maar dit is wel erg karig.
jongetje schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 09:35:
[...]

Lekiame schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:00:
[...]

Ik vind deze verloning met jou profiel schrikbarend laag. Ligt dit aan mij of ben ik gewoon te veel eisend? :P
Nu moet ik wel voor duidelijkheid zeggen dat ik nog bijna één jaar bij huidige werkgever zit. En dat het relevante werkervaring is op gebied van ICT maar er geen rekening mee gehouden is toen ik hier kwam werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viperium
VorCha schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 10:09:
[...]

Krijg je nou betaald per 4 weken of per maand? Dat scheelt toch weer € 180
Maar dan nog steeds is de beloning inderdaad aan de lage kant, zelfs voor een regio buiten de randstad. Al weet ik ook wel dat Groningen nou niet bepaald bekend staat om hoge salarissen.
Bruto loon is echter voor de hele maand. Uitbetaling is dus 40*uurloon*4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalenderjaar
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-04 07:05
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 2 jaar (waarvan 1 jaar stage/afstuderen)
• (Woon) Locatie: Aalten (Oost Nederland)

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Software Developer
• Werkgever/branche: groothandel
• (Werk) Locatie(s): Wehl
• Uren/week: 38 (40 zonder ATV)
• Reistijd: totaal 1 uur per dag
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2400
• Vakantiegeld: €2400
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: €1020 1/3 eigen inleg 2/3e werkgever
• Mobiliteit per jaar: n.v.t.
• Overige: €1700 reisvergoeding per jaar, laptop van werkgever, mobiel abonnement (€40 p.m.), veel cursus mogelijkheden (vergoed)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33700
• Winstdeling/bonus: bonus +/- €800
• Vakantiedagen: 40 (25 vakantiedagen + 15 ATV dagen)

Gezellige collega's, veel vrijheid en veel vrije dagen :)
Binnenkort een vast contract, ben benieuwd :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Viperium schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 09:29:
[...]
Bruto loon is echter voor de hele maand. Uitbetaling is dus 40*uurloon*4
Mis.

Uitbetaling per 4 weken is uurloon*160
Uitbetaling per maand is uurloon *173,33

Een maand is namelijk altijd langer dan 4 weken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

1. Wie ben je:
• Opleiding: hbo informatica
• Werkervaring: 2 relevante stages (ook echt relevant voor functie, niet alleen vakgebied)
• (Woon) Locatie: Heerlen

2. Wat doe je:
• Functie: Web development (Javascript) en vb.net
• Werkgever/branche: ict
• (Werk) Locatie(s): Kerkrade
• Uren/week: 36
• Reistijd: 30min (9km) enkel

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1800
• Vakantiegeld: € 1700
• Pensioeninleg per jaar: Geen
• Mobiliteit per jaar: Geen
• Overige: Niets

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 23.300

Vind het allemaal vrij minimaal. Puur salaris en vakantietoeslag, verder niets, geen reiskosten, geen opleiding, geen pensioenopbouw, geen cao, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Laatst online: 24-06-2024
Anoniem: 328026 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:11:
1. Wie ben je:
• Werkervaring: 2 relevante stages (ook echt relevant voor functie, niet alleen vakgebied)

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Vind het allemaal vrij minimaal. Puur salaris en vakantietoeslag, verder niets, geen reiskosten, geen opleiding, geen pensioenopbouw, geen cao, etc.
Tja je hebt er zelf ja op gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:13
MrAngry schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 13:12:
[...]
Dit topic heeft al een enorme selectie bias natuurlijk. Als je je schaamt voor je loon, of het gevoel hebt dat er niets over te melden is (bijv. alles volledig grijze middenmoot) dan post je hier niet.
Ik heb mijn huidige baan te danken aan een mede-Tweaker, dat is de reden dat ik mijn situatie niet deel :') iets te openbaar. Ben het wel met je eens, vaak de meer uitzonderlijke gevallen zie je hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328026

DeveloperNL schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:23:
[...]

Tja je hebt er zelf ja op gezegd :)
Moet nog ja zeggen. Maar heb het idee dat er weinig ruimte voor verbetering is. Enige voordeel is dat 36 uur ook echt 36 uur is. En niet zoals bij andere stageplek waar mensen 40u werkte en vervolgens daarbovenop nog wekelijkse cursussen en vergaderingen moesten doen. Waardoor 40uur in de praktijk 45-48 werd.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 328026 op 15-06-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 24-04 14:07

Shunt

Boe

Anoniem: 328026 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:30:
[...]

Moet nog ja zeggen. Maar heb het idee dat er weinig ruimte voor verbetering is.
Wat let je om verder te kijken?
Ik weet dat Heerlen niet geweldig is qua baan kansen maar als je Duits goed is kun je ook bij de Duitsers eens kijken. Verder zijn er her en der wat leuke bedrijfjes in Heerlen die regelmatig developers zoeken.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alusion
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 13:04
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
Je bruto salaris mag misschien wel wat hoger, maar als je naar het complete pakket kijkt heb je het zeker niet slecht. Een laptop, telefoon en auto van de zaak en daarnaast nog een 13de maand en winstuitkering.

Zie mensen voorbij komen die het het krijgen.

Mocht je qua bruto loon omhoog willen kan je het wellicht over die VMware VCP DCV 6 gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Laatst online: 15-04 16:58
Karige stijging voor 2 jaar ervaring. Je variabele bonus maakt het totaalpackage acceptabel.

Je "ja" bij leaseauto en vakantiegeld zegt vrij weinig over de waarde ervan. Premievrij pensioen is leuk, maar het gaat om de kwaliteit van de regeling en de inleg. Als de werkgever maar een minimaal percentage inlegt, heb je er niet zoveel aan.
Leuk, maar dit is gewoon nodig voor z'n werk.

[ Voor 20% gewijzigd door wheel op 15-06-2017 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:24

Koppensneller

winterrrrrr

wheel schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:21:
[...]
Leuk, maar dit is gewoon nodig voor z'n werk.
Het toegestane (aanname) privégebruik natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:26:
[...]
Ik heb mijn huidige baan te danken aan een mede-Tweaker, dat is de reden dat ik mijn situatie niet deel :') iets te openbaar. Ben het wel met je eens, vaak de meer uitzonderlijke gevallen zie je hier
Toch is dat iets Nederlands.
Niet (willen/mogen) praten over je salaris.

Ik ben er ook voorzichtig mee, maar niet tot in het extreme. :-) Het is iets waar ik als de situatie er om vraagt vrij open over ben maar niet dagelijks, te pas en te onpas en overal op tafel smijt.

Het wereldje is klein. Ik werkte hier al voordat ik Tweakers echt ontdekte. (Werk hier nu zo'n 5 jaar.) Mijn directe collega kan meelezen en weet mijn nickname op Tweakers. Juist voor mijn directe collega is mijn salaris geen geheim. Waarom zou ik. We verschillen in salaris. Niet zo heel raar. Er zit ook ~20 jaar ervaring tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdb819
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-04 14:19
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO4 Mediatechnologie
• Werkervaring: 2.5 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Web developer (PHP & Front-end)
• Werkgever/branche: Marketing
• Reistijd: 5 min

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.200 (begonnen met 1600 2 jaar geleden)
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: n.v.t.
• Mobiliteit per jaar: Volledige reiskosten vergoeding indien relevant
• Overige: Laptop v.d. zaak

Wat vinden jullie hiervan? Overigens is het ook belangrijk om te melden dat ik het enorm naar m'n zin heb bij m'n huidige werkgever.

Denk dat ik enkel zou switchen van baan als ik iets geweldigs in het buitenland vind.

[ Voor 14% gewijzigd door vdb819 op 15-06-2017 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 311786

AlxRoelofs schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:16:
[...]
Mocht je qua bruto loon omhoog willen kan je het wellicht over die VMware VCP DCV 6 gooien.
Helaas peanut butter, certificeringen zeggen hier niet zoveel.
wheel schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 16:21:
[...]
Premievrij pensioen is leuk, maar het gaat om de kwaliteit van de regeling en de inleg. Als de werkgever maar een minimaal percentage inlegt, heb je er niet zoveel aan.
[...]
Pensioen is hier heel goed geregeld, niks te klagen!

Mocht het nog niet duidelijk zijn, hij is mijn collega ;) En als ik kijk naar zijn inzet de afgelopen jaren, dan vind ik het een zeer karige verhoging. Mijns inziens was 300-400 (minstens) wel op z'n plaats geweest (en daar ben ik ook vanuit gegaan, maar heb er natuurlijk niet zoveel over te zeggen). 115 is ook een vaag bedrag (en exact 5%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:48

D33F

Tweelingtemmer

Anoniem: 328026 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 13:11:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

In onze regio (Zuid-Limburg) blijken zulke salarissen normaal te zijn voor een starter. Aan het begin van mijn carrière heb ik 2 maanden in Eindhoven gewerkt waar ik een paar honderd euro meer per maand verdiende met riante secundaire arbeidsvoorwaarden (incl. leaseauto).

In eerste instantie schrok ik ook aardig van de teruggang in salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden toen ik in Zuid-Limburg ging werken. In mijn geval was dit te verwachten door te gaan werken bij een start-up.

Verder heb ik op het moment zoiets dat ik eerst wat werkervaring wil opdoen waardoor ik mijzelf waardevoller kan maken en een betere onderhandelingspositie heb in de toekomst.

Zoals eerder in dit topic werd gezegd is Duitsland een andere mooie optie gezien de salarissen daar een stuk hoger liggen (rond 3000 voor een starter) maar vergis je niet de lat ligt daar ook een stuk hoger.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
David Regeling schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 20:26:
[...]

In eerste instantie schrok ik ook aardig van de teruggang in salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden maar dat kan je verwachten bij een start-up.
Dat de secundaire arbeidsvoorwaarden minder zijn bij een startup kan ik nog enigszins verwachten, het salaris daarentegen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjweele13
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:01
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 3,5 jaar (relevante werkervaring)
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie:
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• Reistijd: 75 minuten enkel met het OV

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.458
• Dertiende/veertiende maand: € 2.458
• Pensioeninleg per jaar: don't know, don't care. Tegen de tijd dat ik gepensioneerd ben hebben we toch het onvoorwaardelijk basisinkomen
• Mobiliteit per jaar: OV kaart van de baas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 17:15
zjweele13 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:20:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 3,5 jaar (relevante werkervaring)
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie:
• Werkgever/branche: Rijksoverheid
• Reistijd: 75 minuten enkel met het OV

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.458
• Dertiende/veertiende maand: € 2.458
• Pensioeninleg per jaar: don't know, don't care. Tegen de tijd dat ik gepensioneerd ben hebben we toch het onvoorwaardelijk basisinkomen
• Mobiliteit per jaar: OV kaart van de baas
Je vergeet het belangrijkste te vermelden: je functie.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
zjweele13 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:20:
[
Verstandig... :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

@zjweele13
Wat heeft je pensioen inleg te maken met het basis inkomen. Het basis inkomen zou eventueel een AOW vervangen. Een pensioen is daar op aanvullend. En dus erg belangrijk om te weten of dat voldoende is ja of nee.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-04 22:47

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Shunt schreef op zondag 18 juni 2017 @ 08:32:
@zjweele13
Wat heeft je pensioen inleg te maken met het basis inkomen. Het basis inkomen zou eventueel een AOW vervangen. Een pensioen is daar op aanvullend. En dus erg belangrijk om te weten of dat voldoende is ja of nee.
Met een baan bij de overheid hoef je je daar geen zorgen over te maken. Die hebben dat gewoon netjes geregeld.

9850X3D, x870, 5070TI, 64GB, Sonos, Samsung, Speciaalbier, Hardlopen, Fitness, Voetbal, F1, informatieanalist in ziekenhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zjweele13
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:01
Shunt schreef op zondag 18 juni 2017 @ 08:32:
@zjweele13
Basisinkomen zou voorzienend moeten zijn. Pensioen is dan alleen nog een extraatje. Daarom boeit het me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

zjweele13 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Basisinkomen zou voorzienend moeten zijn. Pensioen is dan alleen nog een extraatje. Daarom boeit het me niet zo.
Het is deel van de beloning die je op dit moment al ontvangt, dat kunnen duizenden euro's per jaar zijn die jij niet ziet of niet zou missen...

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 19:44
zjweele13 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Dit inderdaad, tegen die tijd is gezondheid belangrijker imo dan een mega-inkomen.
Als het goed is heb je tegen die tijd toch al minder lasten en genoeg gespaard om fijn van je oude dag te genieten. Ik ga er vanuit dat ik de verplichte pensioeninleg toch nooit meer terug zie, indien wel dan is het een leuk extraatje maar het is zeker geen garantie.

[ Voor 14% gewijzigd door Het Fantoom op 18-06-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Braverly
  • Niet online
• Opleiding: MBO 4
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
• Functie:
• Werkgever/branche: Reclame
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Reistijd: 10 min
• Werkdruk: gemiddelde drukte, veel overwerk

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3.300
• Winstdeling: Ja
• Overige: Business Card NS

2011: €1800
2012: €2150
2014: €2600
2015: €3300

Ik verdien iets te veel naar mijn mening. Ik zet een groot deel op een spaarrekening en leef van een klein deel salaris. In het verleden ook wat gelukjes gehad met early BTC's. Geluksvogeltje denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Braverly schreef op maandag 19 juni 2017 @ 01:08:
• Opleiding: MBO 4
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
• Functie:
• Werkgever/branche: Reclame
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Reistijd: 10 min
• Werkdruk: gemiddelde drukte, veel overwerk

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3.300
• Winstdeling: Ja
• Overige: Business Card NS

2011: €1800
2012: €2150
2014: €2600
2015: €3300

Ik verdien iets te veel naar mijn mening. Ik zet een groot deel op een spaarrekening en leef van een klein deel salaris. In het verleden ook wat gelukjes gehad met early BTC's. Geluksvogeltje denk ik
Wat doe je en welke mbo heb je gedaan? En hoe kan je bij een gemiddelde drukte veel overwerk hebben? Structureel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 900585

Ik ben ook heel benieuwd met mijn achtergrond, wat jullie van mijn salaris vinden. Let me know

Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Fysiotherapie
Certificaten: ITIL v3, Cloud Computing Foundation, onofficieel certificaat via detacheringsbedrijf
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Intern sinds 3 maanden
Huidige functie: Helpdesk medewerkster

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: fiets 20 min
Maand salaris (bruto): 1850 (+reiskostenvergoeding per km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
Anoniem: 900585 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:17:
Ik ben ook heel benieuwd met mijn achtergrond, wat jullie van mijn salaris vinden. Let me know

Certificaten: ITIL v3, Cloud Computing Foundation, onofficieel certificaat via detacheringsbedrijf

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel

Ik vind dit voor een HBO afgestudeerde ook wel erg laag. Daarentegen denk ik dat het wel marktconform je functie is. Ik neem aan dat je geen werk kan vinden binnen je vakgebied en dit tijdelijk is? Of is dit precies wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Mijn vriendin ook een fysio heeft de stap gemaakt naar programmeren. Toen zij startte kon ze gelijk beginnen met 2000 euro lease auto en bij behalen van een traineeship gelijk 2150. Inmiddels is zij 3 jaar verder en gaat ze de stap maken naar een vaste werkgever en zit ze rond de 3300.

Nu weet ik niet wat de groeimogelijkheden zijn bij je huidige klus maar als je op een helpdesk functie blijft zitten zullen je groeikansen niet echt groot zijn.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
wheel schreef op maandag 19 juni 2017 @ 07:27:
[...]
En hoe kan je bij een gemiddelde drukte veel overwerk hebben? Structureel?
Werkdruk en veel werk hebben zijn in mijn ogen verschillende dingen.
De werkdruk kan zeer laag zijn, ondanks dat er veel werk af te handelen is -> veel uren.

Als de werkdruk extreem hoog is en/of de noodzakelijkheid om goed te presteren, kan het nog steeds voorkomen dat je aan 36/38/40 uur genoeg hebt.

Als ik voor mijzelf spreek is bij ons de werkdruk normaal gesproken niet heel hoog, maar maken we eigenlijk standaard 44uur. Op dit moment is de werkdruk wel erg hoog en maak ik 48-50 uur, maar dan merk je soms ook dat mensen geprikkelde naar elkaar reageren en soms de efficiëntie gemiddelde wat omlaag gaat.
Indien de druk minder hoog was, zou 44uur misschien wel genoeg geweest zijn.Hoge werkdruk betekend niet dat dingen altijd goed uitpakken en duurt het te lang kan dit weer voor andere problemen zorgen (nog inefficiënter, ziekte/burnout, onderlinge strubbelingen ed.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
srdevil schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:08:
[...]

Werkdruk en veel werk hebben zijn in mijn ogen verschillende dingen.
De werkdruk kan zeer laag zijn, ondanks dat er veel werk af te handelen is -> veel uren.

Als de werkdruk extreem hoog is en/of de noodzakelijkheid om goed te presteren, kan het nog steeds voorkomen dat je aan 36/38/40 uur genoeg hebt.

Als ik voor mijzelf spreek is bij ons de werkdruk normaal gesproken niet heel hoog, maar maken we eigenlijk standaard 44uur. Op dit moment is de werkdruk wel erg hoog en maak ik 48-50 uur, maar dan merk je soms ook dat mensen geprikkelde naar elkaar reageren en soms de efficiëntie gemiddelde wat omlaag gaat.
Indien de druk minder hoog was, zou 44uur misschien wel genoeg geweest zijn.Hoge werkdruk betekend niet dat dingen altijd goed uitpakken en duurt het te lang kan dit weer voor andere problemen zorgen (nog inefficiënter, ziekte/burnout, onderlinge strubbelingen ed.)
Als je standaard meer uren maakt dan waarvoor je bent aangenomen, werk je m.i. boven je niveau, ben je niet efficiënt genoeg of is er ondercapaciteit (of krijg je teveel werk op je bordje). Structureel 10% meer werken kan niet de bedoeling zijn. Bij een lage werkdruk en veel werk kan je werk uitsmeren.

[ Voor 5% gewijzigd door wheel op 19-06-2017 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
wheel schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:12:
[...]
Structureel 10% meer werken kan niet de bedoeling zijn. Bij een lage werkdruk en veel werk kan je werk uitsmeren.
Bij ons is 'meer werk aannemen dan verwerkt kan worden', waardoor dus onder ondercapaciteit ontstaat het grootste 'probleem'. Maar managers kijken vaak alleen naar omzet en winst.

Heb even gezocht en dit is wel een interessant stuk: https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/werkdruk

Normaal gesproken is er genoeg werk en wil je wat extra verdienen blijf je wat langer. Momenteel is er flink teveel werk waardoor de werkdruk wel te hoog ligt. Mensen die kunnen 'bijspringen' zijn allemaal al ingezet maar het blijft te druk, zeker met de zomerperiode in het vooruitzicht.
De planning zit persoonlijk al vol tot begin 2018, dus als er uitloop is op je huidige project heeft dat gevolgen voor de volgende. Normaal is de planning alleen de komende 6-10 weken ingevuld, nu de komende +- 30 weken.

Iemand die 'gewoon' 50 uur maakt kan het relax hebben. Tevens door een lage werkdruk kan, zoals je zegt, dingen uitgesmeerd worden of zelfs uitgesteld/overgeslagen worden omdat het niet 'echt' noodzakelijk is op dat moment.

iemand 40uur maakt kan een hoge werkdruk hebben (of voelen).

[ Voor 3% gewijzigd door srdevil op 19-06-2017 18:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
srdevil schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:28:
[...]

Bij ons is 'meer werk aannemen dan verwerkt kan worden', waardoor dus onder ondercapaciteit ontstaat het grootste 'probleem'. Maar managers kijken vaak alleen naar omzet en winst.

Heb even gezocht en dit is wel een interessant stuk: https://www.arboportaal.nl/onderwerpen/werkdruk

Normaal gesproken is er genoeg werk en wil je wat extra verdienen blijf je wat langer. Momenteel is er flink teveel werk waardoor de werkdruk wel te hoog ligt. Mensen die kunnen 'bijspringen' zijn allemaal al ingezet maar het blijft te druk, zeker met de zomerperiode in het vooruitzicht.
De planning zit persoonlijk al vol tot begin 2018, dus als er uitloop is op je huidige project heeft dat gevolgen voor de volgende. Normaal is de planning alleen de komende 6-10 weken ingevuld, nu de komende +- 30 weken.

Iemand die 'gewoon' 50 uur maakt kan het relax hebben. Tevens door een lage werkdruk kan, zoals je zegt, dingen uitgesmeerd worden of zelfs uitgesteld/overgeslagen worden omdat het niet 'echt' noodzakelijk is op dat moment.

iemand 40uur maakt kan een hoge werkdruk hebben (of voelen).
Dit 'probleem' is geen 'probleem' maar een probleem. Het blijft m.i. in stand als het uitgevoerd blijft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
wheel schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 07:06:
[...]
Dit 'probleem' is geen 'probleem' maar een probleem. Het blijft m.i. in stand als het uitgevoerd blijft worden.
Om die reden heb ik altijd gezegd: overwerken is geen probleem, ook niet onbetaald, maar als het structureel is, moet ik óf efficiënter werken, óf moet mijn baas extra capaciteit inhuren. Ik lijk daar overigens een uitzondering in te zijn in (bij mijn vorige werkgever tenminste). Toen de grote baas ook een keer verwijtend zei dat ik iedere dag stipt om 5 uur naar huis ging (ik was overigens altijd eerder op kantoor omdat ik dat prettiger vind werken), heb ik hem dan ook in zijn gezicht uitgelachen. Daarna heeft hij er nooit meer iets van gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 14:35

koli-man

Bartender!!!!

srdevil schreef op maandag 19 juni 2017 @ 18:28:
[...]

Bij ons is 'meer werk aannemen dan verwerkt kan worden', waardoor dus onder ondercapaciteit ontstaat het grootste 'probleem'. Maar middelmatige managers kijken vaak alleen naar omzet en winst.....
goede managers kijken onder andere naar omzet en winst. Maar vergeten niet de persoon en teamdynamiek. Daarnaast mogen zij ook (persoonlijke) groei bevorderen. Dat is lastig, vandaar dat deze rollen ook wel eens strikt gescheiden worden.

[ Voor 27% gewijzigd door koli-man op 20-06-2017 07:58 ]

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er was inderdaad geen werk in mijn vakgebied, plus ik twijfelde of ik wel verder wou gaan erin. Ik ben de ict ingerold door middel van een detacheringsbureau, die vrouwen de ict in willen helpen. Enige vereiste is dat je een hbo diploma hebt, in verband met denkniveau en de mogelijkheid om de rest te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

barrymossel schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:59:
[...]

Ik vind dit voor een HBO afgestudeerde ook wel erg laag. Daarentegen denk ik dat het wel marktconform je functie is. Ik neem aan dat je geen werk kan vinden binnen je vakgebied en dit tijdelijk is? Of is dit precies wat je wilt?
Op dat moment was, en nog steeds is er geen werk in de fysiotherapie. Plus ik weet niet of ik daarin verder wil. De ict vind ik erg leuk en zou hier wel verder in willen doorgroeien. Hoe ik dat precies moet aanpakken... weet ik nog niet precies. Ik ben nu intern in dienst genomen, eens kijken hoeveel ik hier kan leren en ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Anoniem: 900585 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:07:
[...]

Op dat moment was, en nog steeds is er geen werk in de fysiotherapie. Plus ik weet niet of ik daarin verder wil. De ict vind ik erg leuk en zou hier wel verder in willen doorgroeien. Hoe ik dat precies moet aanpakken... weet ik nog niet precies. Ik ben nu intern in dienst genomen, eens kijken hoeveel ik hier kan leren en ontwikkelen.
Wellicht kun je hier nog een apart topic over aanmaken, zodat de ervaringsdeskundigen je wat tips kunnen geven!
Pagina: 1 ... 51 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.