Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 49 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.060 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
unezra schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:24:
[...]

Hij geeft aan dit jaar te stijgen van 3500 naar 5500 per maand...
Bij dat salaris (5500 bij 70 UUR per week), moet je je afvragen of het wel onderbetaald is.

Even snel gerekend:
Uurloon bij 40 uur per week: 20 EUR
Uurloon bij 70 uur per week: 17.50 EUR

Dus ja, het uurloon gaat omlaag (da's dan wel weer een verrassing), maar het bruto salaris stijgt fors.
(Vraag me wel af hoe je dat voor elkaar krijgt, een salarisstijging van 60% in 1 jaar.)
Wat is dit nu voor rare conclusie, ja je bruto loon gaat omhoog, dus je gaat erop vooruit? :?
Hij gaat er dus gewoon op achteruit door 70 uur per week te werken ;) (en dan nog eens reistijd erbij van minimaal 7,5 uur, dus hij is 77,5 uur per week bezig met zijn werk)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gymnasiast
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 20:09
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Goes

2. Wat doe je:
• Functie: Backend-programmeur
• Werkgever/branche: Online-loyalty (spaarprogramma's en dergelijke, enkele grote klanten)
• (Werk) Locatie(s): Tilburg
• Uren/week: 40
• Reistijd: 100 minuten
• Werkdruk: Goed

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2400
• Vakantiegeld: 8%, dus € 192 per maand
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: weet ik zo gauw niet, maar is 50/50 gedeeld.
• Mobiliteit per jaar: € 3000
• Overige: € 0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 34104 (exclusief pensioenbijdrage werkgever)
• Winstdeling/bonus: € 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:28
Aan de andere kant, hij heeft 0 werkervaring en is inmiddels ook 28 (ook niet heel jong als je van een HBO komt. No offence!). Als het een baan is die je leuk vind, uitdaging en kansen geeft om jezelf te ontwikkelen kan hij vanzelf stappen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29

Shunt

Boe

Mike-n88 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 00:03:
Hallo,
Vandaag een aanbod gekregen voor een baan.
Ik heb zelf een gevoel dat het salaris wel vrij laag is.
Wat denken jullie er van?

Dit is het aanbod

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO - Communicatie, Media en Design (informatica kant)
• Werkervaring: Dit zal de eerste baan worden. Wel ervaring tijdens school opgedaan.
• (Woon) Locatie: Almelo Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Developer + consultancy
• Werkgever/branche: ICT Consultancy en development
• (Werk) Locatie(s): Deventer
• Reistijd: 35 - 45 minutes
• Werkdruk: normaal?

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2000 €
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: 0 €
• Pensioeninleg per jaar: geen
• Mobiliteit per jaar: onbekend
• Overige: Lease auto nog niet helemaal duidelijk qua bijtelling, cursussen en opleidingen mogelijk
Zeer "standaard" start punt voor een HBO functie, let alleen wel op dat je geen penseninleg hebt dat kost je snel 100 / 200 euro per maand netto als je ooit iets over wilt houden. Ik zou zeggen shop eens rond wellicht dat je ergens in de buurt tussen de 2000/2300 kunt krijgen + wat betere secundaire voorwaarden.
jongetje schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:47:
[...]

Aan de andere kant, hij heeft 0 werkervaring en is inmiddels ook 28 (ook niet heel jong als je van een HBO komt. No offence!). Als het een baan is die je leuk vind, uitdaging en kansen geeft om jezelf te ontwikkelen kan hij vanzelf stappen maken.
Een hogere leeftijd vanuit het HBO heeft over het algemeen geen negatief effect op je salaris.
Het wordt regelmatig zelfs als een pluspunt gezien of dit terecht of onterecht is laat ik even in het midden.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Martinusz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:42:
[...]

Wat is dit nu voor rare conclusie, ja je bruto loon gaat omhoog, dus je gaat erop vooruit? :?
Hij gaat er dus gewoon op achteruit door 70 uur per week te werken ;) (en dan nog eens reistijd erbij van minimaal 7,5 uur, dus hij is 77,5 uur per week bezig met zijn werk)
Hij gaat er bruto en netto toch op vooruit?

Zijn uurloon gaat omlaag, dat is iets waar ik ook van op kijk omdat dat over het algemeen juist stijgt. Blijft dat 'ie er netto fors meer aan over houd en dat 5500 EUR by all means een vorstelijk salaris is.

Alleen, structureel 70 uur per week. Dat moet je maar net willen. :)
5500 EUR zou ik best willen verdienen maar niet als daar tegenover staat dat ik altijd 70 uur per week moet werken. Vind de give or take 48 die ik nu gemiddeld per week doe (regelmatig avond, nacht en weekend werk) eigenlijk wel zat.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
unezra schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:54:
[...]

Hij gaat er bruto en netto toch op vooruit?

Zijn uurloon gaat omlaag, dat is iets waar ik ook van op kijk omdat dat over het algemeen juist stijgt. Blijft dat 'ie er netto fors meer aan over houd en dat 5500 EUR by all means een vorstelijk salaris is.

Alleen, structureel 70 uur per week. Dat moet je maar net willen. :)
5500 EUR zou ik best willen verdienen maar niet als daar tegenover staat dat ik altijd 70 uur per week moet werken. Vind de give or take 48 die ik nu gemiddeld per week doe (regelmatig avond, nacht en weekend werk) eigenlijk wel zat.
Dan heb je het dus niet begrepen :)
Hij gaat er idd absoluut gezien op vooruit, maar in feite gaat hij er gewoon op achteruit. Wat als hij straks ineens maar 40 uur mag werken tegen dat uurloon ;)

Als mijn baas mij 10 euro bruto opslag geeft, ga ik er ook op vooruit, maar als ik daarvoor 10 uur meer moet werken dus niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Martinusz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:57:
[...]

Hij gaat er idd absoluut gezien op vooruit, maar in feite gaat hij er gewoon op achteruit. Wat als hij straks ineens maar 40 uur mag werken tegen dat uurloon ;)
Ik gok zo dat zijn uurloon wel degelijk stijgt omdat 'ie op contract gewoon 40 uur per week werkt. :)
En dan gaat 'ie opeens van 19.5 EUR per uur naar 30.5 EUR per uur.

Lijkt me sterk namelijk dat d'r contractueel gezien 70 uur per week vast gelegd is of dat 'ie van 40 uur per week naar 70 uur per week gaat. Je gaat niet opeens van de ene op de andere dag bijna 2x zo veel uren maken.
Als mijn baas mij 10 euro bruto opslag geeft, ga ik er ook op vooruit, maar als ik daarvoor 10 uur meer moet werken dus niet ;)
Klopt maar dat zal hier waarschijnlijk niet het geval zijn. Niet op papier in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

unezra schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:02:
[...]

Ik gok zo dat zijn uurloon wel degelijk stijgt omdat 'ie op contract gewoon 40 uur per week werkt. :)

Lijkt me sterk namelijk dat d'r contractueel gezien 70 uur per week vast gelegd is of dat 'ie van 40 uur per week naar 70 uur per week gaat. Je gaat niet opeens van de ene op de andere dag bijna 2x zo veel uren maken.

[...]

Klopt maar dat zal hier waarschijnlijk niet het geval zijn. Niet op papier in ieder geval. :)
Dat is leuk maar dan nog verdient hij in vergelijking met een contract van 40 waar je ook daadwerkelijk 40 uur werkt "slechts" 3100 euro per maand.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
unezra schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:02:
[...]

[...]

Ik mag het hopen voor hem :) maar ervaring leert dat wanneer men gewend van je is dat je 70 uur per week maakt, dit in de praktijk vaak niet ineens weer normaal 40 uur wordt. In die zin vind ik dus eigenlijk dat hij erop achteruit is gegaan, tenzij hij die uren naar beneden kan krijgen.

5500 is een manager salaris, maar wel bij 40 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike-n88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-05 11:20
Shunt schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:51:
[...]

Zeer "standaard" start punt voor een HBO functie, let alleen wel op dat je geen penseninleg hebt dat kost je snel 100 / 200 euro per maand netto als je ooit iets over wilt houden. Ik zou zeggen shop eens rond wellicht dat je ergens in de buurt tussen de 2000/2300 kunt krijgen + wat betere secundaire voorwaarden.

[...]

Een hogere leeftijd vanuit het HBO heeft over het algemeen geen negatief effect op je salaris.
Het wordt regelmatig zelfs als een pluspunt gezien of dit terecht of onterecht is laat ik even in het midden.
Ja, ik snap dat 28 vrij oud is voor een starter. Dit komt doordat ik mijzelf via het mbo met omwegen naar het hbo heb gewerkt. Of dit veel uit moet maken op het loon denk het niet.

Er wordt wel aangegeven dan ik na een half jaar 250€ extra per maand zal verdienen als alles goed verloopt.
Maar dan nog vind ik 2000 vrij laag dat komt dan een keer neer op 1300 netto denk ik als er ook nog de standaard bijtelling is van de auto.

Het pensioenfonds weet ik niet precies hoe dat gaat, wordt geregeld via Stipp.
Ik zal in ieder geval er goed over nadenken en kijken of er meer uit te halen valt.

Bedankt voor de informatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:44
Martinusz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 08:57:
[...]

Heb jij het wel begrepen? :)

Hij werkt nu al 70 uur en hij gaat ergens dit jaar €5.500 verdienen. Dan gaat hij er dus dik op vooruit.

Ook als hij nu 40 uur zou werken en straks 70 uur, dan gaat hij er gewoon €2.000 op vooruit. Of 30 uur werken dat rechtvaardigt is persoonlijk. Voor mij zou dat nee zijn en voor jou klaarblijkelijk ook. Maar er zijn genoeg mensen die liever langer werken voor meer geld (ook als dat zou betekenen dat dan het uurloon naar beneden gaat).
Mike-n88 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:51:
[...]

Ja, ik snap dat 28 vrij oud is voor een starter. Dit komt doordat ik mijzelf via het mbo met omwegen naar het hbo heb gewerkt. Of dit veel uit moet maken op het loon denk het niet.

Er wordt wel aangegeven dan ik na een half jaar 250€ extra per maand zal verdienen als alles goed verloopt.
Maar dan nog vind ik 2000 vrij laag dat komt dan een keer neer op 1300 netto denk ik als er ook nog de standaard bijtelling is van de auto.

Het pensioenfonds weet ik niet precies hoe dat gaat, wordt geregeld via Stipp.
Ik zal in ieder geval er goed over nadenken en kijken of er meer uit te halen valt.

Bedankt voor de informatie. :)
Je moet het salaris vergelijken met starters, niet met leeftijdsgenoten. Ervaring is vaak belangrijker dan leeftijd. €2.000 is een startsalaris voor velen. Ik weet niet hoe het in jouw branche zit, maar veel van mijn (ex-)collega's begonnen na hun HBO lager of gelijk. En die maakten doorgaans geen stap van €250 na een half jaar.

[ Voor 37% gewijzigd door barrymossel op 12-05-2017 09:57 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Mike-n88 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:51:
[...]
Lekker vaag, leg op papier vast wat de voorwaarden zijn om die 250euro per maand erbij te krijgen. Mijn ervaring is dat als je dit niet doet als je getekend hebt opeens iedereen dit vergeten is.

Daarnaast, die auto hoef je natuurlijk niet privé te rijden. Als je dat wel doet bespaar je waarschijnlijk kosten omdat je geen privé auto hoeft te rijden (aanschaf/afschrijving, onderhoud, pechhulp, verzekering, belasting, brandstof etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
barrymossel schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:53:
[...]

Heb jij het wel begrepen? :)

Hij werkt nu al 70 uur en hij gaat ergens dit jaar €5.500 verdienen. Dan gaat hij er dus dik op vooruit.

Ook als hij nu 40 uur zou werken en straks 70 uur, dan gaat hij er gewoon €2.000 op vooruit. Of 30 uur werken dat rechtvaardigt is persoonlijk. Voor mij zou dat nee zijn en voor jou klaarblijkelijk ook. Maar er zijn genoeg mensen die liever langer werken voor meer geld (ook als dat zou betekenen dat dan het uurloon naar beneden gaat).
Ah shit je hebt gelijk, ik dacht dat er stond van 40 naar 70 uur, maar er staat officieel 40, maar praktijk 70.
Dusja dan werkte hij eerst zwaar onderbetaald 70 uur ;) nu niet meer.

Maar feit blijft wel als je eenmaal zoveel uur per week werkt, dit zeer waarschijnlijk niet meer op niveau van 40 uur komt. In die zin zou ik er dus alsnog niet aan beginnen, ondanks de hogere beloning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Martinusz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:11:
[...]

Ah shit je hebt gelijk, ik dacht dat er stond van 40 naar 70 uur, maar er staat officieel 40, maar praktijk 70.

Maar feit blijft wel als je eenmaal zoveel uur per week werkt, dit zeer waarschijnlijk niet meer op niveau van 40 uur komt. In die zin zou ik er dus alsnog niet aan beginnen, ondanks de hogere beloning.
Nou ja, als je het niet erg vindt om 70 uur te werken en je je baan leuk vindt, dan is 2k extra mooi meegenomen. Maar ik kan me niet voorstellen dat je zonder wijziging in werkzaamheden of verantwoordelijkheden er zo'n bedrag zomaar bij krijgt.

Overigens zou ik sowieso nooit 70 uur gaan werken. Ik heb nog wel wat beters te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MijnAccount
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-01 10:35
[...]

Aan de andere kant, hij heeft 0 werkervaring en is inmiddels ook 28 (ook niet heel jong als je van een HBO komt. No offence!).
Ja 28 met 0 ervaring is lastig. Hopelijk heb je al wel wat zij projecten gedaan. Of open source of betaald. Met een blog kom je ook heel ver!
[...]
Als het een baan is die je leuk vind, uitdaging en kansen geeft om jezelf te ontwikkelen kan hij vanzelf stappen maken.
Dat is hét sociaal geaccepteerde antwoord. Ben ik het niet mee eens. Als beginner, kan je met net zoveel moeite, een baan krijgen met >=2.4k per maand en lease auto bij een detacheerder. Scheelt toch weer wat.
Er wordt nu meteen een niet reëel verband gelegd tussen "uitdaging en kansen" en geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 09:19:
[...]

Ik mag het hopen voor hem :) maar ervaring leert dat wanneer men gewend van je is dat je 70 uur per week maakt, dit in de praktijk vaak niet ineens weer normaal 40 uur wordt. In die zin vind ik dus eigenlijk dat hij erop achteruit is gegaan, tenzij hij die uren naar beneden kan krijgen.

5500 is een manager salaris, maar wel bij 40 uur.
Gewoon na een korte tijd overstappen naar een werkgever die wel gewoon 40 uur verwacht, maar dan wel zorgen dat je salaris gematched wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Martinusz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:11:
[...]

De hamvraag is alleen wel of je met 70 uur productiever bent dan met 40 uur.

Wat er overigens *niet* staat, is of die 30 overuren per week betaald zijn of niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
MijnAccount schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:21:

Dat is hét sociaal geaccepteerde antwoord. Ben ik het niet mee eens. Als beginner, kan je met net zoveel moeite, een baan krijgen met >=2.4k per maand en lease auto bij een detacheerder. Scheelt toch weer wat.
Er wordt nu meteen een niet reëel verband gelegd tussen "uitdaging en kansen" en geld.
Ik ken Mike-n88 niet en is daarom altijd om dat hier op een forum in te schatten. Als ik het met mezelf vergelijk was ik met mijn 23ste klaar met MAVO -> MBO -> HBO (3jaar, versneld) en startte iets boven het minimum loon omdat ik allang blij was met een baan destijds (in 2003). Daarnaast heb ik zoiets van ga lekker aan de slag, doe ervaring op. Als het bedrijf of de opdrachten niet bevallen kun je altijd verder kijken. Dan heeft ie iig die 2 jaar ervaring en wat klussen op zijn CV staan.

Inhoudelijk: Dat STIPP Pensioen betaal je in principe niets aan het eerste jaar en start je eigen bijdrage pas na 1 jaar. Komt omdat elke detacherings werkgever verplicht is om dit aan te bieden aan zijn werknemer. Ik zit er ook bij en ik en mijn werkgever had veel liever een ander pensioen aangeboden maar dat mag niet van onze overheid. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337mhz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-07 14:14
Ik denk dat ik ontzettend tevreden mag zijn :)

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO Systeembeheerder niv. 4, HBO Informatica niet afgemaakt.
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Breda

2. Wat doe je:
• Functie: Jr. Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Importeur groenten/fruit
• (Werk) Locatie(s): Breda
• Uren/week: 38 op contract maar in de praktijk 45-50
• Reistijd: 10 minuten
• Werkdruk: wisselend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3000 €
• Dertiende/veertiende maand: x
• Pensioeninleg per jaar:
• Mobiliteit per jaar: Tankpas
• Overige: Lease auto 14% bijtelling, MCSA zojuist begonnen.

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 38800 (exclusief pensioenbijdrage werkgever, auto etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:28
1337mhz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:51:
Ik denk dat ik ontzettend tevreden mag zijn :)
Dat denk ik ook wel ja! Gezien het gemiddelde start tarief van MBO'ers rond de 1700,- ligt en je meestal al heel blij mag zijn als je in de buurt van de 2k komt. 3k bruto + lease bak is netjes voor een 23 jarige Junior met 2 jaar werkervaring.

Steam profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 00:58:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: MBO Bank- en Verzekeringswezen. Geen aanv. opleidingen genoten.
• Werkervaring: 13 jaar.
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Strategie / Sales / Marketing Consultant
• Werkgever/branche: IT / Online
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Uren/week: 40 officieel, 70 praktijk
• Reistijd: 90 minuten

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): was 3.500, wordt dit jaar 5.500 €
• Dertiende/veertiende maand: 5.500 €
• Pensioeninleg per jaar: yep
• Mobiliteit per jaar: yep
• Overige: Lease auto, laptop van de zaak, telefoon van de zaak, bonusregeling.
Huh, Je gaat dit jaar naar €5.500 en je gaat een sollicitatieprocedure in? Verwijderd in "Afgewezen omdat... Te hoog gekwalificeerd?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1337mhz
  • Laatst online: 17-07 14:14
quintox schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 11:29:
[...]

Dat denk ik ook wel ja! Gezien het gemiddelde start tarief van MBO'ers rond de 1700,- ligt en je meestal al heel blij mag zijn als je in de buurt van de 2k komt. 3k bruto + lease bak is netjes voor een 23 jarige Junior met 2 jaar werkervaring.
Mijn werkgever vind ook dat je wel marktconform kan gaan zitten maar je ziet dan dat mensen over het algemeen toch net wat minder gemotiveerd zijn. Dus zij vinden dat je een salaris moet hebben waardoor je ook echt wil presteren en natuurlijk niet zomaar weggaat.

Het bedrijf verdubbelt zijn omzet ook elk jaar dus ik kan denk ik wel stellen dat het een succesformule is.
Je merkt dat er echt een teamspirit aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:54
barrymossel schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:31:
[...]

Huh, Je gaat dit jaar naar €5.500 en je gaat een sollicitatieprocedure in? Verwijderd in "Afgewezen omdat... Te hoog gekwalificeerd?"
Kan toch? Niets mis met solliciteren, ook wanneer je een royaal salaris hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Abom schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:23:
[...]

Kan toch? Niets mis met solliciteren, ook wanneer je een royaal salaris hebt.
Ehm, hij gaat _nu_ in 1 klap van 3500 naar 5500.

Maar ik begin even te twijfelen of 'ie niet rekent op 5500 wegens 2 bedrijven waar 'ie denkt naar de laatste ronde te gaan en dat daar dus het geboden salaris 5500 is.

Als dit bij zijn huidige werkgever is zou ik niet blij zijn. Eerst 2K er bij en dan zeggen "doei". Daar maak je geen vrienden mee zeg maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Ik vind het wat vreemd overkomen, laat ik het zo zeggen. 70 uur normaal vinden, "zomaar" een stap maken van €2.000, als naam IkZoekEenBaan (5 mei geregistreerd) hebben en aan het solliciteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:54
Ik vind het ook allemaal vreemd overkomen. Maar wanneer je 70 uur per week maakt, vind ik het niet zo gek dat je €5.500,- verdient. Volgens mij weten wij ook niet van hoe lang geleden die 3500 is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Volgens mij staat er nu €3.500 met 70 uur en wordt later dit jaar €5.500. Maar goed, whateverrrrr!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jongetje
Los van het bedrag. Het is niet gezond om 70 uur per week te werken. Als je dit al op een dag doet:
70 / 5 = 14uur per dag + 1,5 uur reistijd = 15,5 uur. Bij zulke werktijden verwacht ik ook wel een anderhalf uur pauze, laat ik een half uur nemen omdat je de rest vast doorwerkt

Kom ik op een totaal van 16uur per dag. Dan heb je nog 8 uur over om te ontbijten, douchen etc., ontspannen, avondeten. Dan houd je ongeveer 4 uur over om te slapen.

Ik zou dit als werkgever/manager niet toestaan als iemand zoveel uur werkt, is totaal niet gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Nu online
Als ik 70 uur ging werken en zou mijn huidige uurloon aanhouden zou ik uitkomen op 6700 euro.
Zelfs voor dat geld zou ik het nooit doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Martinusz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:18:
Als ik 70 uur ging werken en zou mijn huidige uurloon aanhouden zou ik uitkomen op 6700 euro.
Zelfs voor dat geld zou ik het nooit doen :)
Ook voor 10k, of 15k, of whatever zou ik het niet doen. Buiten dat je er totaal aan onderdoor gaat volgens mij, heb je niet eens tijd om je geld te besteden, of van je gezin te "genieten"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

unezra schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 13:53:
[...]

Ehm, hij gaat _nu_ in 1 klap van 3500 naar 5500.

Maar ik begin even te twijfelen of 'ie niet rekent op 5500 wegens 2 bedrijven waar 'ie denkt naar de laatste ronde te gaan en dat daar dus het geboden salaris 5500 is.

Als dit bij zijn huidige werkgever is zou ik niet blij zijn. Eerst 2K er bij en dan zeggen "doei". Daar maak je geen vrienden mee zeg maar...
Over het algemeen interesseert dat niemand wat ja ze zullen het jammer vinden ( je directe collega's of managers) maar verder zal er echt niemand boos worden als er iemand opstapt om redenen x of y.

Game PC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

jongetje schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:09:
Los van het bedrag. Het is niet gezond om 70 uur per week te werken. Als je dit al op een dag doet:
70 / 5 = 14uur per dag + 1,5 uur reistijd = 15,5 uur. Bij zulke werktijden verwacht ik ook wel een anderhalf uur pauze, laat ik een half uur nemen omdat je de rest vast doorwerkt

Kom ik op een totaal van 16uur per dag. Dan heb je nog 8 uur over om te ontbijten, douchen etc., ontspannen, avondeten. Dan houd je ongeveer 4 uur over om te slapen.

Ik zou dit als werkgever/manager niet toestaan als iemand zoveel uur werkt, is totaal niet gezond.
Opgefikt na een jaar, uitkering aanvragen en daarna blij zijn met 2000 EUR per maand.

Ik ben echt niet vies van een beetje werken en lange dagen, maar structureel 70 uur per week? In geen 5500 jaar... (Los van dat ik denk dat je in die 70 uur niet netto meer resultaat boekt dan in 40 uur.)

[ Voor 4% gewijzigd door unezra op 12-05-2017 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

unezra schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:38:
[...]

Opgefikt na een jaar, uitkering aanvragen en daarna blij zijn met 2000 EUR per maand.
Dat is 3000 bruto/mnd. Scheelt nog altijd flink, maar is toch 50% meer dan jouw bedrag!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:41:
[...]

Dat is 3000 bruto/mnd. Scheelt nog altijd flink, maar is toch 50% meer dan jouw bedrag!
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. :)
70 uur per week, zelfs bij 5500 EUR is een redelijke garantie om binnen een jaar opgefikt te zijn en overspannen thuis te zitten.

Je krijgt dan nog een tijdje WW maar ook dat is op een gegeven moment voorbij. Mag je de bijstand in, of opnieuw aan het werk waarbij de kans heel groot is dat je daarna nooit meer 70 uur per week kunt werken en het maar de vraag is of je ooit weer op dat salarisniveau uit kunt komen.

Vandaar mijn opmerking "en dan blij zijn met 2000 EUR per maand".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike-n88
  • Laatst online: 21-05 11:20
Oké, ik heb even iets onderhandeld en heb toch wat meer duidelijkheid en een beter aanbod.
Ik ga denk ik ook verder in op dit aanbod.
1. Wie ben je:
• Werkervaring: Dit zal de eerste baan worden. Wel ervaring tijdens school opgedaan.

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2000 2300€
• Pensioeninleg per jaar: geen eigen inleg eerste half jaar, daarna overlegbaar
• Overige: Lease auto nog niet helemaal duidelijk qua bijtelling, cursussen en opleidingen mogelijk

Leaseauto heb ik zelf dus nog een eigen keuze in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

Mike-n88 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 14:54:
Oké, ik heb even iets onderhandeld en heb toch wat meer duidelijkheid en een beter aanbod.
Ik ga denk ik ook verder in op dit aanbod.
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2000 2300€
• Pensioeninleg per jaar: geen eigen inleg eerste half jaar, daarna overlegbaar

Leaseauto heb ik zelf dus nog een eigen keuze in.
Als "starter" is dit wel netjes. :)

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-09 20:28
1337mhz schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:58:
[...]

Het bedrijf verdubbelt zijn omzet ook elk jaar dus ik kan denk ik wel stellen dat het een succesformule is.
Je merkt dat er echt een teamspirit aanwezig is.
Dat is zeker waar, maar het kan ook op andere manieren! :) Ik zit namelijk bij een bedrijf dat hevig in de groei zit. Begonnen met 3 man, inmiddels 5 jaar en 20 man verder. Hierdoor was er een lange tijd weinig groei mogelijk wat betreft salarissen en extra's. De budgetten waren immers zo goed als op en investering in nieuw personeel was hard nodig. Nu het bedrijf eindelijk commercieel goed draait ( ook wij zien de omzet jaarlijks verdubbelen ) hebben ze eindelijk de ruimte gecreëerd om ook meer te gaan investeren in het eigen personeelsbestand en niet zozeer verdere uitbreiding.

Hier was de teamspirit en loyaliteit al aanwezig vóór de hoge(re) salarissen. Hier werd een hecht team gebouwd met soepele arbeidsvoorwaarden, verlofregelingen, lunch die betaald werd en een soepele bedrijfshiërarchie. Dat de salarissen nu groeien is lekker en voelt ook aan als "het plukken van de vruchten", maar het bedrijf hoeft dus niet bang te zijn dat personeel gaat lopen omdat ze minder betalen.

Steam profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamcj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-09-2024
Silver7 schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 07:42:
[...]

Ergens had je beter moeten aanpakken in die voortgangsgesprek en met technische oplossingen (b.v. patent/je naam staat erbij). 2% van besparing krijgen wanneer iemand jouw technise oplossing gebruikt.

Maar, hoe lang werk je daar?
Daar maak ik denk ik weinig kans mee, 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Cocytus schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:31:
[...]

Het gaat om de harde euro's maar iedereen kan z'n eigen interpretatie geven aan de waarde van de secundaire arbeidsvoorwaarden _O- ;) Intussen staat de voor velen belangrijkste secundaire voorwaarde - aantal vakantiedagen - in het geheel niet in de lijst
De harde euro's staan er ook he, maar niet in de package. Voordat ik deze opzet voorstelde stond er een maandelijks (sic..) salaris wat gegamed werd. Dus, als iemand 36k bruto verdient per jaar met een leaseauto van 1000 euro, dat iemand zei:

Maandsalaris: 4000

Toen waren we nog verder van huis, omdat geeneens duidelijk was wat het belastbaar inkomen was. Om nog maar te zwijgen van de onzin van het noemen van een maandsalaris in Nederland (met vakantiegeld en 13e maand als storende factoren). Het was toen onbegonnen werk om dingen te vergelijken, en dus kwam ik met het huidige lijstje.

Dat van de vakantiedagen vind ik anders best verrassend, ik hoor niemand over vakantiedagen. Volgens mij zitten de meesten zo rond 25 per jaar met een wettelijk minimum van 21, dus hoe relevant is dit als vergelijkingsmateriaal?
Cocytus schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 21:31:
Ik vind het een nobel streven maar ik denk helaas dat het te ingewikkeld is om er één bedrag op te plakken. Het kan, maar niet als je het door iedereen zelf laat uitrekenen. Op de huidige manier vertekent het volgens mij alleen maar méér dan de afzonderlijke dingen.
Ja, en uw concrete verbeteringsvoorstel is...? Dat blijft dan weer achterwege...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
mridgew schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 11:34:
Jaarlijkse standaard verhoging... Bonus was heel matig dit jaar en Brexit beslissing was ook niet positief voor mij :'(

***members only***
Wel pijnlijk dat je zo direct wordt blootgesteld aan de wisselkoers, zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 12:31:
[...]

Haha, het eerste aanbod ligt er inderdaad. Ik mag er het weekend over nadenken. Die 5.500 is wat er nu dus uit de gesprekken komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik zit er over te denken om mijn volledige loontontwikkeling op een non-it functie(27 - 35 jaar oud, 2k - 4k) die zich meer en meer naar een IT functie beweegt te gaan posten. Het zou dan zijn van starten ( na WO) tot nu, ik moet daar uiteraard wel wat voor graven in oude loonstroken enzo, dus daarom deze post: Is daar interesse voor?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-09 07:48
Wat is jullie ervaring met het overstappen van servicedesk naar beheer? Wanneer kan je zeggen iemand is klaar om als junior systeembeheerder (Windows) te beginnen, (zonder Ba Informatica uiteraard)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

MrAngry schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:42:
Ik zit er over te denken om mijn volledige loontontwikkeling op een non-it functie(27 - 35 jaar oud, 2k - 4k) die zich meer en meer naar een IT functie beweegt te gaan posten. Het zou dan zijn van starten ( na WO) tot nu, ik moet daar uiteraard wel wat voor graven in oude loonstroken enzo, dus daarom deze post: Is daar interesse voor?
indien finance functie ben ik wel benieuwd.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

MrAngry schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 22:42:
Interessant kan t zeker zijn, maar bedenk je wel dat in een dag tijd je post volledig ondergesneeuwd zal zijn in dit topic en vrijwel niet meer terug te vinden zal zijn...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:33:
[...]

Haha, het eerste aanbod ligt er inderdaad. Ik mag er het weekend over nadenken. Die 5.500 is wat er nu dus uit de gesprekken komt.
Oke, maar bij je nieuwe baan zal je vast niet 70 uur moeten werken
Dus nu krijg je voor 70 uur zon 3500 euro (weet het niet meer precies)
en je gaat naar 5500 voor 40 uur? (mits de gesprekken goed gaan / je wordt aangenomen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 108% gewijzigd door Cocytus op 19-08-2018 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:45

ZieMaar!

Moderator General Chat
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: WO Bedrijfskunde (niet afgerond)
• Werkervaring: ca 9 - 10 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Apeldoorn

2. Wat doe je:
• Functie: Manager (team met ca 15 wo professionals)
• Werkgever/branche:Telecom
• (Werk) Locatie(s): Hele land (behalve de uithoeken)
• Reistijd: gemiddeld 2 uur per dag denk ik, maar ook 1 a 2 dagen thuis
• Werkdruk: Goed te doen, zelden overwerk

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5300
• Vakantiegeld: € 5300
• Dertiende/veertiende maand: _
• Pensioeninleg per jaar: € geen idee, werkgever draagt wel bij (betaal zelf zo'n € 300,- p/m)
• Overige: Lease auto (V60), mobiel ook privé te gebruiken, ruim opleidingsbudget (ook voor niet direct functiegerelateerd) en ca € 100,- per maand personeelsvoordeel. Tot slot 7,5 weken vakantie per jaar.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 75k denk ik, excl lease auto
• Winstdeling/bonus: € € 4000-6000 bonus p/j (obv afgelopen jaren)

Al met al best tevreden, maar ben toe aan een nieuwe werkgever. Ik ben in gesprek met een potentiele nieuwe werkgever en ben tevreden met bovenstaande package, maar dan wel minder werken (36 uur ipv 40 uur). Ik wil ook geen management functie meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
ZieMaar! schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 14:01:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: WO Bedrijfskunde (niet afgerond)
• Werkervaring: ca 9 - 10 jaar relevant
• (Woon) Locatie: Apeldoorn

2. Wat doe je:
• Functie: Manager (team met ca 15 wo professionals)
• Werkgever/branche:Telecom
• (Werk) Locatie(s): Hele land (behalve de uithoeken)
• Reistijd: gemiddeld 2 uur per dag denk ik, maar ook 1 a 2 dagen thuis
• Werkdruk: Goed te doen, zelden overwerk

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5300
• Vakantiegeld: € 5300
• Dertiende/veertiende maand: _
• Pensioeninleg per jaar: € geen idee, werkgever draagt wel bij (betaal zelf zo'n € 300,- p/m)
• Overige: Lease auto (V60), mobiel ook privé te gebruiken, ruim opleidingsbudget (ook voor niet direct functiegerelateerd) en ca € 100,- per maand personeelsvoordeel. Tot slot 7,5 weken vakantie per jaar.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 75k denk ik, excl lease auto
• Winstdeling/bonus: € € 4000-6000 bonus p/j (obv afgelopen jaren)

Al met al best tevreden, maar ben toe aan een nieuwe werkgever. Ik ben in gesprek met een potentiele nieuwe werkgever en ben tevreden met bovenstaande package, maar dan wel minder werken (36 uur ipv 40 uur). Ik wil ook geen management functie meer.
Denk niet dat je ergens zo'n package krijgt als niet manager. Als je dat wel krijgt, zal je waarschijnlijk veel harder moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-09 00:42
Config schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:38:
[...]

Wel pijnlijk dat je zo direct wordt blootgesteld aan de wisselkoers, zeg.
Ik denk maar zo, ik heb ook de (hele) goede jaren meegemaakt... al denk ik dat de komende 2-3 jaar het alleen maar slechter kan gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoxorr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 16:42
Ook maar eens een update van mij. Begonnen bij een nieuwe werkgever, grootste winst hierbij is de reistijd waardoor ik 4 uur meer kan draaien en nog steeds meer tijd over heb. Lange dagen maken heeft toch een grote impact op het prive leven.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
DeveloperNL schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 16:54:
[...]

Denk niet dat je ergens zo'n package krijgt als niet manager. Als je dat wel krijgt, zal je waarschijnlijk veel harder moeten werken.
Jawel hoor, ik ga dit met de partij waar ik nu mee in gesprek biedt dat gewoon. Het betreft overigens niet een
IT functie.

En dat harder werken, tja...ik denk dat ik daar maar even niet op in ga? Of ben je daar heel serieus in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
ZieMaar! schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:32:
[...]

Jawel hoor, ik ga dit met de partij waar ik nu mee in gesprek biedt dat gewoon. Het betreft overigens niet een
IT functie.

En dat harder werken, tja...ik denk dat ik daar maar even niet op in ga? Of ben je daar heel serieus in?
Sorry bedoelde niet harder werken, maar 36 uur lijkt me wel lastig, met zo'n package. Ik hoop voor je dat het lukt. Ik had recent een vergelijkbaar aanbod gekregen, alleen een V60 zat er niet in 😁 Wel veel meer vrije dagen. Toch maar als zelfstandige gebleven. Kan ik alles zelf bepalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Lampiz schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 11:35:
[...]

Wat is jullie ervaring met het overstappen van servicedesk naar beheer? Wanneer kan je zeggen iemand is klaar om als junior systeembeheerder (Windows) te beginnen, (zonder Ba Informatica uiteraard)?
Dat is een lastige vraag.
Als ik heel eerlijk ben zou ik daar een eigen topic voor openen omdat het echt een discussie op zichzelf waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Cue_ schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 12:48:
[...]

Oke, maar bij je nieuwe baan zal je vast niet 70 uur moeten werken
Dus nu krijg je voor 70 uur zon 3500 euro (weet het niet meer precies)
en je gaat naar 5500 voor 40 uur? (mits de gesprekken goed gaan / je wordt aangenomen)
Het zal mogelijk niet op contract staan maar in de praktijk mogelijk wel verwacht worden.
Sowieso vind ik het een dusdanig forse stijging, dat ik me af vraag welke boa constrictor daar onder het gras zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DeveloperNL schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:51:
[...]

Sorry bedoelde niet harder werken, maar 36 uur lijkt me wel lastig, met zo'n package. Ik hoop voor je dat het lukt. Ik had recent een vergelijkbaar aanbod gekregen, alleen een V60 zat er niet in 😁 Wel veel meer vrije dagen. Toch maar als zelfstandige gebleven. Kan ik alles zelf bepalen
Zo bijzonder is een D segment auto toch niet? (En dan niet qua auto maar om die te gaan rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
DeveloperNL schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 17:51:
[...]

Ok, tnx :) !

Dat zou voor mij ook een optie kunnen zijn, om zelfstandig aan de slag te gaan, maar ik zie nog iets te veel voordelen van werken voor een baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 41
• Opleiding: HAVO
• Werkervaring: 20 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Dev Ops Engineer
• Werkgever/branche: Financiële instelling
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Reistijd: 25 min enkele reis
• Werkdruk: Wisselt maar meestal redelijk hoog.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5420
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € 5420
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: € 1460 netto
• Overige: € 9% als persoonlijk budget

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 85000 bruto ongeveer
• Winstdeling/bonus: nvt

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

worldfastest schreef op zondag 14 mei 2017 @ 10:44:
1. Wie ben je:
• Opleiding: HAVO

2. Wat doe je:
• Functie: Dev Ops Engineer
• Werkgever/branche: Financiële instelling
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Reistijd: 25 min enkele reis
• Werkdruk: Wisselt maar meestal redelijk hoog.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5420
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € 5420
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: € 1460 netto
• Overige: € 9% als persoonlijk budget

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 85000 bruto ongeveer
• Winstdeling/bonus: nvt
Ik ben altijd benieuwd wat gedene die het post er zelf van vind, dus. Wat vind je er zelf van ? :)

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1b2c3
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-03-2023
Wie ben je:
• Leeftijd: 42
• Opleiding: mbo E
• (Woon) Locatie: rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: storingsmonteur / industrieel programeur
• Werkgever/branche: container terminal
• (Werk) Locatie(s): rotterdam
• Reistijd**: 20 minuten
• Werkdruk: laag en hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3850
• Vakantiegeld: € 3850
• Dertiende/veertiende maand: € 3850
• Pensioeninleg per jaar: € 2%
• Mobiliteit per jaar:* €0
• Overige: €0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €0
• Winstdeling/bonus: €0

13 atv 25 vakantie dagen veel overwerk gemiddeld 70.000 euro bruto verdiend in dagdienst functie. All het overwerk mag ook in tijd voor tijd.
Met 61 kun je 4 dagen in de week gaan werken en met 65 kun je met pensioen.
Tevens extra pensioen voorziening om tot je aow te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:59
j1b2c3 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 09:33:
Wie ben je:
• Leeftijd: 42
• Opleiding: mbo E
• (Woon) Locatie: rotterdam

2. Wat doe je:
• Functie: storingsmonteur / industrieel programeur
• Werkgever/branche: container terminal
• (Werk) Locatie(s): rotterdam
• Reistijd**: 20 minuten
• Werkdruk: laag en hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3850
• Vakantiegeld: € 3850
• Dertiende/veertiende maand: € 3850
• Pensioeninleg per jaar: € 2%
• Mobiliteit per jaar:* €0
• Overige: €0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €0
• Winstdeling/bonus: €0

13 atv 25 vakantie dagen veel overwerk gemiddeld 70.000 euro bruto verdiend in dagdienst functie. All het overwerk mag ook in tijd voor tijd.
Met 61 kun je 4 dagen in de week gaan werken en met 65 kun je met pensioen.
Tevens extra pensioen voorziening om tot je aow te overbruggen.
Begrijp ik goed dat je ruim 15.000 euro hebt verdiend met overwerk? Dat is best wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1b2c3
En 2 maanden op vakantie geweest.
Bij ons is 1 dag overwerk 200 euro netto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

j1b2c3 schreef op maandag 15 mei 2017 @ 10:44:
En 2 maanden op vakantie geweest.
Bij ons is 1 dag overwerk 200 euro netto
Dat haal ik alleen als ik op een zon- of feestdag 9 uur werk of op een zaterdag 12 uur.

Evengoed, 15K in een jaar is absurd veel.

Even snel gerekend: Dat is gemiddeld 6.25 dagen per maand, ruwe 50 uur per maand, 10 uur per week.

Ik tik best wat overuren weg maar niet _zo_ veel. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 25-09 16:34
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:14
Idd is dat vrijwel overal de insteek... unit-manager vindt dat je het verdient had, dan vraag ik mij af waarom hij het zelf nog niet had bedacht :9

Mooie stijging though, dat biedt houvast voor eigen onderhandelingen in de toekomst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1b2c3
het lijkt heel veel vergeet niet dat de belasting dienst daar flink wat van in doet houden.
het vele over werk valt wel meer ik werk namelijk 9,5 uur per dag, van 7:00 tot 17:00 dat levert al 1,5 x5 dus 7,5 uur in de week op. x 4 is 30 uur in de maand . pak je er nog weekend een keer bij of doe je een paar dagen van 16 maken zit je er echt zo aan.. ik heb collega's die verdienen bijna een ton maar die werken in ploegen dienst. hier door hebben ze 30% toeslag op het basis salaris en beginnen met 70K voor 32 uur in de week werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Ik was aangenaam verrast met dit aanbod en dus ook niet lang getwijfeld, volgens mij ligt dit wel aardig bovengemiddeld door de mobiliteitsvergoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:54
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2017 @ 18:19:
***members only***

Ik was aangenaam verrast met dit aanbod en dus ook niet lang getwijfeld, volgens mij ligt dit wel aardig bovengemiddeld door de mobiliteitsvergoeding.
Vaste aanstelling is wel fijn.

Ik vind mobiliteitsvergoedingen altijd erg lastig vergelijken. In theorie is dat makkelijk. Maar in de praktijk is dat veel lastiger.

Dat je zelf tevreden bent is het belangrijkst. Het enige wat ik je wil vragen; hoeveel reistijd vind je zelf nog fijn. Want nu zal het wel goed zijn. Maar wanneer het minder gaat met de economie (hopelijk ben je dan veel waard geworden) kan het wel zijn dat je verder moet reizen.

Verder natuurlijk ben duidelijk. Leuk veel projecten mee maken, maar als je daarom bij een detacheerder begint, zorg ook dat je de komende paar jaar een goede balans vind tussen lang genoeg ergens werken om ervaring op te doen en snel genoeg weg gaan.

Een account manager zal je vaak zo lang mogelijk ergens proberen te houden, dat is het makkelijkst voor ze.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kevinp schreef op maandag 15 mei 2017 @ 22:36:
[...]

Vaste aanstelling is wel fijn.

Ik vind mobiliteitsvergoedingen altijd erg lastig vergelijken. In theorie is dat makkelijk. Maar in de praktijk is dat veel lastiger.

Dat je zelf tevreden bent is het belangrijkst. Het enige wat ik je wil vragen; hoeveel reistijd vind je zelf nog fijn. Want nu zal het wel goed zijn. Maar wanneer het minder gaat met de economie (hopelijk ben je dan veel waard geworden) kan het wel zijn dat je verder moet reizen.

Verder natuurlijk ben duidelijk. Leuk veel projecten mee maken, maar als je daarom bij een detacheerder begint, zorg ook dat je de komende paar jaar een goede balans vind tussen lang genoeg ergens werken om ervaring op te doen en snel genoeg weg gaan.

Een account manager zal je vaak zo lang mogelijk ergens proberen te houden, dat is het makkelijkst voor ze.
Ja het jammere van mobiliteits is natuurlijk dat het geen salaris is en dus ook niet mee telt voor pensioen, sociale premies etc. Toch accepteer ik dat nu maar al te graag want ik ging er van uit dat ik 2300 bruto zou verdienen met veel minder reiskostenvergoeding (lees, wat ik redelijkerwijs gebruik of 19ct/km). Nu kan ik trajectkaart nemen en verschil krijg ik bruto vergoed. Is toch leuk meegenomen als starter. Lange termijn heb ik inderdaad liever extra salaris, eventueel in ruil voor het inleveren van wat mobiliteits.

Betreft de duur wordt het inderdaad een beetje aftasten wat strategisch is. Mijn nummer een prioriteit is dat de opdracht bevalt, uitdaagt en vooral goede werkervaring is. Maar ik moet natuurlijk niet iedere drie maanden ergens anders zitten. Dat zijn afwegingen die ik moet blijven maken en is lastig in te schatten. Misschien is het eerste bedrijf zo top dat ik niet meer weg wil, misschien heb ik er zes nodig voordat ik het weet.

De detacheerder is dusdanig klein dat er geen sprake is van een account manager, meer van twee eigenaren. Geloof dat ze tien man in dienst hebben. De grote reden dat ik voor ze getekend heb is dat ze belooft hebben dat ik altijd mag kiezen voor mijn opdracht, onder het motto "als het jou niet bevalt ga je weg en verdienen we niks aan je". Natuurlijk kan er eens gebrek zijn aan opdrachten en zal ik consessies moeten doen, maar als het te bont wordt ben ik er zo weg (en dat weten ze ook). Ik ben altijd heel sceptisch over detachering maar zij waren de eerste partij waar ik niet kriebelig van werd.

En daarnaast, mocht het toch niet bevallen (ook voor de reistijd) , dan ben ik er snel weg. Schijnt heel normaal te zijn voor starters tegenwoordig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Laatst online: 27-09 08:50
Members only:

Geswitched van werkgever met een flinke stap vooruit! Zowel in salaris als in reistijd. Heerlijk dat ik straks gewoon 1.5 uur per dag meer te besteden heb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeBerry
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

Vissert schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 09:18:
***members only***

Geswitched van werkgever met een flinke stap vooruit! Zowel in salaris als in reistijd. Heerlijk dat ik straks gewoon 1.5 uur per dag meer te besteden heb 8)
Mooi stap! Is de kortere reistijd ook de reden geweest dat je (vrij snel) bent overgestapt ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Laatst online: 27-09 08:50
OrangeBerry schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 11:01:
[...]

Mooi stap! Is de kortere reistijd ook de reden geweest dat je (vrij snel) bent overgestapt ? :)
Deels. Ik merkte dat een kleinere organisatie beter bij mij past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmsdekees
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-07 16:19
Anderhalf jaar na mijn eerste baan... Nieuwe werkplek, nieuwe uitdaging! Even wat buiten mijn comfort zone proberen, wel ten koste van reistijd maar ik vind het oke.

Per Juli wordt het:
Members only:

Vind het een beetje raar dat er al 'Senior' staat op mijn functie :P, maar niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werk nu al een tijdje voor deze werkgever, van interne IT helpdesk naar dit:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sstfn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-01-2023
Tijd voor een update.. Enkele weken terug vroeg ik jullie advies en het heeft positief uitgepakt voor mij.

De loonsverhoging van de komende jaren krijg ik nu in 1 keer en we gaan een nieuwe regeling afspreken voor komende jaren. Pensioen krijgen wij (beide medewerkers) na aanstippen van mij bij het gesprek een gratis adviesgesprek (t.w.v. 1500 euro) en gaan we alles hiervoor inregelen wat nodig is.

Hieronder de uitkomst:
Members only:

Na mijn idee mooie upgrade, en als ik het vergelijk met de mensen in mijn vakgebied dan zit ik iets boven (paar tientjes) gemiddeld nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Gefeliciteerd. Fijn dat het zo heeft uitgepakt voor je!

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spare123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-07 14:30
Members only:

Wat denken jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

. Wie ben je:
• Opleiding: Informatica
• Werkervaring: 15 jaar IT
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Enterprise Architect
• Werkgever/branche: Productie gerelateerd
• (Werk) Locatie(s): Fabriek
• Uren/week: 40 (altijd om en nabij)
• Reistijd**: 30-40 minuten
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €5000
• Vakantiegeld: zit al in het loon
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: geen idee
• Mobiliteit per jaar:* geen idee
• Overige: geen idee

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): nvt
• Winstdeling/bonus: 1-2 maandsalarissen

Na informatie analyst geweest te zijn voor IT bedrijfs processen en changes/ project vragen te beantwoorden met 65000 bruto per jaar ben ik net begonnen als enterprise architect. Zit denk ik op hetzelfde loon, maar zit nu aan de lagere kant in mijn salaris schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-09 12:10
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO 4 systeem/netwerkbeheer en aantal certificaten. 1 jarige B2B training door gerenommeerd trainingsbureau.
• Werkervaring: 6 jaar inclusief 3 jaar BBL opleiding bij huidige werkgever. Sinds jan 2014 begonnen als binnendienst sales om de klanten, producten en markt te leren kennen. Begin 2015 begonnen in de buitendienst voor met name onze documentverwerking tak (print/copy/scan solutions). Qua werkzaamheden hoofdzakelijk wat je doet als accountmanager (klant onderhoud, afspraken maken, klanten werven, offertes maken/presenteren) en zo nu en dan de technische dienst ondersteunen in drukke periodes.

• (Woon) Locatie: Noord-oost Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Eerst systeembeheerder/netwerkbeheerder nu Commercieel medewerker / Accountmanager
• Werkgever/branche: B2B zakelijke ICT / Telecom / Documentverwerking
• (Werk) Locatie(s): Hoofdzakelijk Noord-Oost Nederland, soms ook verder weg
• Reistijd: 10min met auto
• Werkdruk: Goed te doen!

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € +- 2.038,00
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: Ja, zo niet bij de hand
• Mobiliteit per jaar: Auto v/d Zaak. Ocasion uit 2012 nu nog 14%, voorzien van bedrijfslogo.
• Overige: Niks bijzonders

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 26.413,00
• Winstdeling/bonus: over 2016 bruto bonus cq. € 1.500,00 bij een over-score van 32% van target

In eerste instantie gekozen om te gaan leren voor systeem/netwerkbeheerder, maar toen toch de conclusie getrokken dat sales mij toch beter ligt. Uiteraard eerst netjes mijn diploma gehaald en zo vanuit een binnendienst naar een buitendienst functie doorgegroeid, maar dan wel met een technische achtergrond.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

[ Voor 10% gewijzigd door NL_Scratch op 19-05-2017 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat vind je er zelf van? :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
NL_Scratch schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:48:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO 4 systeem/netwerkbeheer en aantal certificaten. 1 jarige B2B training door gerenommeerd trainingsbureau.
• Werkervaring: 6 jaar inclusief 3 jaar BBL opleiding bij huidige werkgever. Sinds jan 2014 begonnen als binnendienst sales om de klanten, producten en markt te leren kennen. Begin 2015 begonnen in de buitendienst voor met name onze documentverwerking tak (print/copy/scan solutions). Qua werkzaamheden hoofdzakelijk wat je doet als accountmanager (klant onderhoud, afspraken maken, klanten werven, offertes maken/presenteren) en zo nu en dan de technische dienst ondersteunen in drukke periodes.

• (Woon) Locatie: Noord-oost Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Eerst systeembeheerder/netwerkbeheerder nu Commercieel medewerker / Accountmanager
• Werkgever/branche: B2B zakelijke ICT / Telecom / Documentverwerking
• (Werk) Locatie(s): Hoofdzakelijk Noord-Oost Nederland, soms ook verder weg
• Reistijd: 10min met auto
• Werkdruk: Goed te doen!

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € +- 2.038,00
• Pensioeninleg per jaar: Ja, zo niet bij de hand
• Mobiliteit per jaar: Auto v/d Zaak. Ocasion uit 2012 nu nog 14%, voorzien van bedrijfslogo.
• Overige: Niks bijzonders

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 26.413,00
• Winstdeling/bonus: over 2016 bruto bonus cq. € 1.500,00 bij een over-score van 32% van target

In eerste instantie gekozen om te gaan leren voor systeem/netwerkbeheerder, maar toen toch de conclusie getrokken dat sales mij toch beter ligt. Uiteraard eerst netjes mijn diploma gehaald en zo vanuit een binnendienst naar een buitendienst functie doorgegroeid, maar dan wel met een technische achtergrond.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties
Voor je leeftijd en opleiding geen slechte package lijkt me. Salaris kan wel wat hoger misschien? Heb je ook niks van een bonusregeling wanneer je sales binnenhaalt? Of alleen die €1500 bij 32% boven target? Want dat laatste vind ik wel wat karig in een salesfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Ik vindt het lastig, het vervelende is dat ik geen diploma heb welke bij m'n daadwerkelijke fuctie hoort. Navraag bij anderen welke eenzelfde soort functie vervullen laat blijken dat het loon toch wat laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Even een vraagje aan iedereen.

Ik ben al 6 jaar aan het werk voor een grote elektronica winkel, eerst als computersupport, en nu sinds een jaar als monteur van tv`s, vaatwassers etc etc.

Ik zit al jaren op hetzelfde loon en ik wil een loonsverhoging gaan bespreken, maar wat past goed bij mijn functie.

Een medewerker verkoopt een tv met de service om hem op te hangen, ik bel de klant en ik ga langs op de afgesproken tijd, hang de tv op en zorg ervoor dat de klant tevreden is.

Tevens beheer ik zelf mijn eigen agenda met afspraken, tanken en schoonhouden van de werk bus doe ik ook, tevens beheer ik zelf de gereedschap in de bus en zorg dat deze netjes is.

Ik werk 38 uur per week met standaard 2 avonden en 3 zaterdagen per maand.

Mijn uurloon is net iets meer dat 10 euro.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazzycow1
  • Laatst online: 18-09 21:49
Mexel schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:32:

Ik ben al 6 jaar aan het werk voor een grote elektronica winkel, eerst als computersupport, en nu sinds een jaar als monteur van tv`s, vaatwassers etc etc.

Ik zit al jaren op hetzelfde loon en ik wil een loonsverhoging gaan bespreken, maar wat past goed bij mijn functie.

Een medewerker verkoopt een tv met de service om hem op te hangen, ik bel de klant en ik ga langs op de afgesproken tijd, hang de tv op en zorg ervoor dat de klant tevreden is.

Tevens beheer ik zelf mijn eigen agenda met afspraken, tanken en schoonhouden van de werk bus doe ik ook, tevens beheer ik zelf de gereedschap in de bus en zorg dat deze netjes is.

Als het een groot bedrijf is neem ik aan dat er een en ander is vastgelegd in een CAO, daarin staat dat je in ieder geval per gewerkt jaar een loonsverhoging krijgt van een paar procent. Verder is een loonsverhoging altijd bespreekbaar als je van functie veranderd denk ik.

Kijkend naar jou situatie kan je een stuk meer vragen dan je nu verdiend. Je bent zelfstandig, werkt onregelmatig en hebt voldoende ervaring.

Verder zal ik de brandstof kosten zowiezo door de werkgever laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druiper
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2019
Lijkt me niet dat hij de benzine van zijn werkbus zelf moet betalen :P. Is die 10 euro bruto? want dat is wel heel erg laag, amper het minimumloon. Zeker bij 6 jaar trouwe diens verwacht je wel meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Aan de andere kant moet je niet vergeten dat het om werk gaat dat feitelijk iedere student met een rijbewijs kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 18:24
Mexel schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:32:

Wat is je vraag nou eigenlijk? :)

Oh, "maar wat past goed bij mijn functie.", ik zocht naar een vraagteken ;)

Wat zou je willen verdienen? Misschien ook beetje rondkijken/rondvragen wat anderen voor vergelijkbaar werk krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hahn op 21-05-2017 13:53 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:16:
Aan de andere kant moet je niet vergeten dat het om werk gaat dat feitelijk iedere student met een rijbewijs kan doen.
Eens qua kunde, maar een goede servicemonteur is ook het uithangbord van een winkel/bedrijfje.
Een student valt niet altijd onder die categorie..

Los je ook problemen op? Of is het alleen spullen plaatsen?
Indien je ook storingen (garantiegevallen) oplost, bv een kapotte wasmachine repareren etc), dan mag je loon wel rond de 22-2400 euro liggen.
Is het alleen installeren van spullen, 20-2100 euro is redelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
barrymossel schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:47:
[...]

Voor je leeftijd en opleiding geen slechte package lijkt me. Salaris kan wel wat hoger misschien? Heb je ook niks van een bonusregeling wanneer je sales binnenhaalt? Of alleen die €1500 bij 32% boven target? Want dat laatste vind ik wel wat karig in een salesfunctie.
Indien ik mijn target heb gehaald krijg ik nog niets, vanaf het moment dat ik mijn target heb gehaald begint er een staffel te lopen voor de bonus. Indien ik 2x mijn target heb gehaald, dan bedraagt de bonus +- € 3.300,00 (bruto). Mijn inziens is het loon en de bonus mogelijkheid aan de lage kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
NL_Scratch schreef op maandag 22 mei 2017 @ 09:43:
[...]

Indien ik mijn target heb gehaald krijg ik nog niets, vanaf het moment dat ik mijn target heb gehaald begint er een staffel te lopen voor de bonus. Indien ik 2x mijn target heb gehaald, dan bedraagt de bonus +- € 3.300,00 (bruto). Mijn inziens is het loon en de bonus mogelijkheid aan de lage kant.
En die targets kun je maandelijks halen, of is die €3.300 per jaar? Dat laatste vind ik ook wel laag, voor een salesfunctie met een relatief laag basissalaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
barrymossel schreef op maandag 22 mei 2017 @ 10:16:
[...]

En die targets kun je maandelijks halen, of is die €3.300 per jaar? Dat laatste vind ik ook wel laag, voor een salesfunctie met een relatief laag basissalaris.
Dat is per jaar, in januari wordt gekeken hoeveel handel (marge) je hebt gedaan en wordt de bonus bepaalt a.d.h.v. de staffel. Volgens diverse "salaris checks" zou het loon richting de 2300-2500 mogen gaan per maand.

Tevens heb ik wat navraag gedaan bij mensen uit dezelfde branche welke ik tijdens een training heb gesproken en veelal hebben ze een hoger loon dan ik. (2.400,00 + )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08 12:54
Na lange tijd lurking en bij andere kijken of ik zelf goed zit, zal ik nu ook zelf bijdragen:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
NL_Scratch schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:24:
[...]

Dat is per jaar, in januari wordt gekeken hoeveel handel (marge) je hebt gedaan en wordt de bonus bepaalt a.d.h.v. de staffel. Volgens diverse "salaris checks" zou het loon richting de 2300-2500 mogen gaan per maand.

Tevens heb ik wat navraag gedaan bij mensen uit dezelfde branche welke ik tijdens een training heb gesproken en veelal hebben ze een hoger loon dan ik. (2.400,00 + )
En de grote vraag: ga je er iets aan doen, en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:44
NL_Scratch schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:24:
[...]

Je hebt nog niet verteld wat jouw salaris is.

€10 per uur zou uitgaande van 1800 uur in een jaar €1.500,- per maand zijn, minder dan het minimumloon dus ik gok dat je €10,- netto bedoelt.

Wellicht hebben we het dus over een €1.800 bruto per maand. Met enkele jaren ervaring is dat zeker laag, de enige manier om daar sterk in een onderhandeling te staan is wat mij betreft door je marktwaarde te weten.

Simpel gezegd, kan je elders meer verdienen dan kan je dat bespreken met je werkgever, lukt het niet elders mee te krijgen betaalt hij je blijkbaar genoeg.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
assje schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:36:
[...]

Je hebt nog niet verteld wat jouw salaris is.

€10 per uur zou uitgaande van 1800 uur in een jaar €1.500,- per maand zijn, minder dan het minimumloon dus ik gok dat je €10,- netto bedoelt.

Wellicht hebben we het dus over een €1.800 bruto per maand. Met enkele jaren ervaring is dat zeker laag, de enige manier om daar sterk in een onderhandeling te staan is wat mij betreft door je marktwaarde te weten.

Simpel gezegd, kan je elders meer verdienen dan kan je dat bespreken met je werkgever, lukt het niet elders mee te krijgen betaalt hij je blijkbaar genoeg.
Als je iets verder naar boven leest zul je zien dat het salaris 2.038,00 bruto per maand bedraagt.

@barrymossel tijdens het volgende functioneringsgesprek (op korte termijn) wil ik kenbaar maken dat het salaris naar mijn inziens te laag ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaiOcean
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09-2021
Hoi iedereen, nog vrij nieuw op dit forum, maar dit Topic is echt zeer interessant om te lezen!

Hierbij dan mijn lijstje :

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: Logistiek en Economie (HBO)
• Werkervaring: in IT land 3.5 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Integration Consultant
• Werkgever/branche: System integrator
• (Werk) Locatie(s): Benelux
• Uren/week: 40/50
• Reistijd: 30 minuten (maar ook vaak naar Belgie/Luxemburg, dus dan 4 uur reistijd :) )
• Werkdruk: normaal/hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): (vorig jaar 3200) dit jaar verhoging gekregen naar 3500, volgend jaar naar 3750
• Maandsalaris (netto): ~2300
• Pensioeninleg per jaar: Regelt werkgever 50%
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto, budget van 750 (volgend jaar 1.000), VW Polo genomen, lekker goedkoop :) Netto bijtelling 147 euro. kan ook kiezen om geen leaseauto te nemen, dan komt het totaal budget bij mijn salaris erbij.
• Overige: Laptop, Iphone 6s met onbeperkt internationaal bellen/sms/data zowel prive als werk (binnen normale waarde uiteraard). Hotels/eten etc bij buitenland reisjes. 30 Euro p/m internet vergoeding voor thuis.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~ 45.000 met Lease / 54.000 zonder lease
• Winstdeling/bonus: Ja Prestatiebonus tot max 8.000 euro, volgend jaar 10.000.
• Totaal dus rond de 60k aan arbeidsvoorwaarden.

Ik ben Zeer tevreden momenteel. Ooit begonnen bij de supermarkt en daar flink omhoog gewerkt. Daarna bij hoofdkantoor een boel IT dingen geleerd en sinds vorig jaar bij huidige bedrijf bezig. Lekker flexibel werken, Thuis/Kantoor/bij klanten, super afwisselend. leuke collega's. Ik heb alleen altijd weinig vergelijkingsmateriaal, dus zitten hier nog meer Integration consultants?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike6383
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-06 10:18
Beetje verontrustend dat er zoveel 30+ers zijn met weinig idee van hun pensioenregeling... Niet dat ik het zelf goed geregeld heb trouwens :)

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeciesXX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 19:19
hoi allen, ik weet niet of het helemaal hier thuis hoort. Ik heb 2 gesprekken bij een bedrijf gehad via een tussenpersoon. Dit is goed verlopen. Dacht dat er nog een derde gesprek zou komen voor de arbeidsvoorwaarden te bespreken, maar ik krijg te horen dat de salaris indicatie ok bevonden is en een concept voorwaarden worden opgestuurd. Ondertussen heb ik het concept nog niet binnen, maar weet ik wel de overige voorwaarden. Beetje vreemde gang van zaken? Ik wil eigenlijk gewoon een 3de gesprek om te onderhandelen over het totaalpakket.

Secundaire arbeidsvoorwaarden vallen imo tegen, terwijl in de vacature staat dat er zeer goede voorwaarden geboden worden. Vooral het aantal vakantiedagen doet mij pijn (momenteel heb ik er 33). En het feit dat er gezegd is dat er zeer goede secundaire arbeidsvoorwaarden zijn en dat niet zo is. Imo mag dan het salaris nog wel wat omhoog om dat te compenseren. Wat is jullie mening daarin?

Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: Hogere Informatica (HBO)
• Werkervaring: 12 jaar (ASP.NET, C#, Java, Dynamics Ax)
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer C# >NET
• Werkgever/branche: Medisch
• (Werk) Locatie(s): Limburg
• Reistijd**: 30 mins max
• Werkdruk: geen idee nog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4000
• Vakantiegeld: ja
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: € 2800
• Mobiliteit per jaar: nee
• Overige: x bedrag voor cursus volgen, weet nog niet hoeveel

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): geen
• Winstdeling/bonus: geen

Verdere voorwaarden:
- flexibele werktijden
- 25 vakantiedagen (erg laag imo)
- reiskosten 19 cent per km
- overwerk onbetaald
- geen pensieonregeling, wordt wel uitbetaald maar zelf regelen

[ Voor 15% gewijzigd door SpeciesXX op 23-05-2017 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:37
Klinkt niet echt super nee, 25 vakantiedagen is relatief marktconform (dacht ik). 33 is ruim.
Geen pensioen zou ik niet meer voor tekenen, raar dat je het zelf moet regelen, ik zou verwachten dat je dan ook wat belastingvoordeel misloopt? Maar ik kan het mis hebben.

Heb je ook nog specifieke certificaten of echt alleen je HBO, en 12 jaar ervaring?

Even niets...

Pagina: 1 ... 49 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.