Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.040 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

durian schreef op zondag 9 april 2017 @ 21:55:
[...]

(Dat members-only quoten werkt geloof ik niet.)

Mijn achtergrond heeft vrij weinig met mijn werk te maken :) ik (plus anderen) werken aan de displays en display software (instrumenten en het infotainment display in het midden). Dat is trouwens niet alleen de software, maar ook gedeeltelijk hardware, lekker afwissend dus, en van alles wat. Omdat ik geen electronica achtergrond heb doe ik meer high-level programmeer spul, anderen doen juist weer meer low-level spul.
Ongetwijfeld een hele toffe omgeving om in te werken (zelf ook Automotive). Maar is het salaris gezien je leeftijd, ervaring, en het feit dat het in Zweden is, niet vrij laag? Zeker gezien er niets secundairs bijzit ook nog eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Bio op 10-04-2017 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmsdekees
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-07 16:19
.

[ Voor 119% gewijzigd door jmsdekees op 17-05-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
unezra schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:15:
[...]

Zoals je iets eerder in deze thread kunt zien heb ik dezelfde uitdaging. Volgende week eens met mijn manager om tafel omdat ik vind dat daar een mouw aan gepast moet kunnen worden. (Deze week niet, want spoedproject dat met wat geluk net weer even extra duidelijk maakt waarom dit jaar een salarisverhoging van 16 EUR bruto en volgend jaar 0 EUR wegens "einde schaal" niet echt in verhouding is met wat ik bij draag aan het bedrijf.)

[...]

Doorgroeimogelijkheden kunnen ook in de breedte of diepte van je functie zitten. Bij ons zijn de mogelijkheden qua functiedoorgroei ook beperkt. Ok, in theorie zou ik manager kunnen worden maar dat wil ik niet. Wil niet zeggen dat ik verwacht de komende 6 jaar uitgegroeid te zijn.
Ik duim voor je dat je bij je manager duidelijk krijgt wat je toegevoegde waarde is en dat dit ook beloond mag worden. De cultuur bij ons is helaas zo dat de functie die ik bekleed als een soort afvoer putje wordt gezien van ellende uit projecten en volgens de manager zelfs te hoog is ingeschaald... altijd fijn.

De doorgroei in de breedte heb ik inmiddels wel gehad, 8 jaar dezelfde functie bekleed. tijd om vooruit te kijken, als het intern niet lukt dan extern!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 11:59

Frituurman

Mjam!

Kleine update per april:

Leeftijd: 34 (pfff)
Opleiding(en): HBO P&A
Certificaten: TMap, ISTQB, Prince2, TMap Next Testmanager, CAT, ITIL
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: *een grote verzekeraar*
Huidige functie: Testmanager

Vakantiegeld: 8,33% (ca. € 4150,- bruto)
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 8,0% 13de maand (ca. € 3600,- bruto)[/b]
Laptop: Lenovo Thinkpad T530
GSM: iPhone 4s / Moto G (2015)
Leaseauto: Helaas
Werkweek: 38 uur (Oh ja, een deel van mijn reistijd benut ik als werktijd. Tevens werk ik 3 dagen op kantoor en 1 dag thuis en heb ik een 'papadag', waarbij ik over de dag verspreid nog een paar uurtjes maak)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Tegemoetkoming zorgverzekering, 1ste klas OV, kortingen op verzekeringen, opleidingsbudget (6%)
Land: Nederland
Regio: Gelderland
Reistijd: ca. 2 uur (enkele reis)
Maand salaris (bruto): € 4150,00

Op jaarbasis zit ik op een kleine 58K per jaar (bruto). Ben daardoor prima in staat om de hypotheek te betalen en nog een paar keer per jaar met het gezin op vakantie te gaan. Heb nu wel de kans om bij een middelgrote IT-dienstverlener voorlopig als meewerkend voorman een testafdeling op te zetten en bij het behalen van de beoogde groei afdelingsmanager te worden. Maar dat vergt nog wat onderhandeling. Voordeel is wel dat ik dan weer een leasewagen krijg. Voorlopig zit ik ook goed waar ik nu zit, geen druk dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Frituurman op 12-04-2017 10:12 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolai3
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-07-2023
1. Wie ben je: Wishaal
• Leeftijd: 24 jaar
• Opleiding: MBO 2 MBO 3 MBO 4 (IT)
• Werkervaring: 3 jaar
• Bertificaten: MTA ITIL HDI
• (Woon) Locatie: Den Haag

2. Wat doe je: Systems Administrator
• Functie: Helpdeskmedewerker/ Werkplekken beheer
• Werkgever/branche: Laboratorium
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Uren/week: 38 uur
• Reistijd: 25 uur

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1650
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € 13de maand
• Pensioeninleg per jaar: € ?
• Reiskostenvergoeding (netto): 220 euro per maand

Ik vraag me af hoeveel ik ongeveer kan verdienen. Ik heb namelijk een contract aangeboden gekregen. Daarbij moet ik vertellen welke certificaten ik nog meer wil behalen. Alle kosten van de certificaten willen hun vergoeden. Het totale bedrag van de certificaten die ik dit jaar wil halen moet ik bij mijn salaris optellen.

De Certificaten die ik wil halen:

Windows 10 MCSA
Windows server 2012 MSCA

Iemand enig idee hoeveel ik kan vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocochaos
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:46
Chocochaos schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:40:
[...]

Maandag begin ik bij een nieuwe werkgever, dus even een update:

Leeftijd: 26
Opleiding(en): Bachelor Kunstmatige Intelligentie, niet afgemaakt.
Certificaten: Zend Certified Engineer: PHP 5.3
Werkervaring: Een paar maanden als ZZPer, 2,5 jaar in loondienst.
Werkgever: Softwarebedrijf
Huidige functie: Ontwikkelaar

Vakantiegeld: inbregrepen in bruto-salaris
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto*: nee (ook geen rijbewijs)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Land: Nederland
Regio: Groningen
Reistijd**: 20 minuten te fiets

Maandsalaris (bruto): 2625
Kleine update. Recent loonsverhoging gehad:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Bolai3 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:43:
Iemand enig idee hoeveel ik kan vragen?
Er zijn aardig wat mensen met jouw opleiding/ervaring in dit forum als je daarop zoekt. Gokje; 1800-2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Bolai3 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 10:43:

Ik vraag me af hoeveel ik ongeveer kan verdienen. Ik heb namelijk een contract aangeboden gekregen. Daarbij moet ik vertellen welke certificaten ik nog meer wil behalen. Alle kosten van de certificaten willen hun vergoeden. Het totale bedrag van de certificaten die ik dit jaar wil halen moet ik bij mijn salaris optellen.
Hoezo het totale bedrag bij je salaris optellen? Is er geen los opleidingsbudget? Of bedoel je dat je na het behalen van de certificaten een salary-bump krijgt op basis van de waarde van de gevolgde opleidingen? Dat is wel een mooi systeem. Dan had ik ook wat meer mogen verdienen, haha!

Volgens het interwebs ben je met 6.000 tot 8.000 euro klaar voor beide certificaten (kan er wat naast zitten). Dat betekent dus dat je, volgens je bericht, pakweg tussen de 500 en 666 euro per maand kunt optellen.

Off-topic: Ik dacht dat ik met gemiddeld 4 uur reistijd per dag veel had, maar 25 uur reistijd.. man :) Of is dat per maand?

[ Voor 6% gewijzigd door Frituurman op 12-04-2017 11:29 ]

"Het probleem van quotes op internet is dat ze vaak niet kloppen of in elk geval niet herleidbaar zijn" - Vincent van Gogh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xypds
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-06 16:07
durian schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 14:22:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 51
• Opleiding: WO computerlinguistiek
• Werkervaring: 20 jaar
• (Woon) Locatie: zuid-Zweden

2. Wat doe je:
• Functie: programmeur
• Werkgever/branche: Fabrikant hypercars
• (Werk) Locatie(s): Ängelholm
• Uren/week: 40
• Reistijd: 11 km
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4400
• Vakantiegeld: €0
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: €0
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: €0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €52800
• Winstdeling/bonus: €0
Koeningsegg? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolai3
Frituurman schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:28:
[...]

Hoezo het totale bedrag bij je salaris optellen? Is er geen los opleidingsbudget? Of bedoel je dat je na het behalen van de certificaten een salary-bump krijgt op basis van de waarde van de gevolgde opleidingen? Dat is wel een mooi systeem. Dan had ik ook wat meer mogen verdienen, haha!

Volgens het interwebs ben je met 6.000 tot 8.000 euro klaar voor beide certificaten (kan er wat naast zitten). Dat betekent dus dat je, volgens je bericht, pakweg tussen de 500 en 666 euro per maand kunt optellen.

Off-topic: Ik dacht dat ik met gemiddeld 4 uur reistijd per dag veel had, maar 25 uur reistijd.. man :) Of is dat per maand?
Helaas is er geen opleidingsbudget. Het is er wel, maar die word niet gebruikt. Ik moet het alvast bij mijn salaris optellen omdat na dat mijn contract vast staat, ik geen mogelijkheid heb om salarisverhoging te krijgen. (Ik krijg een jaarcontract om daarna verder te kunnen studeren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Helaas?? Dat is juist geen helaas! Want als jij die opleidingen af hebt, is je basis salaris simpelweg hoger. Nog los van dat je pensioenopbouw wordt gebaseerd op je basis salaris, dus ook hoger zal zijn!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolai3
AllSeeyinEye schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:12:
[...]

Helaas?? Dat is juist geen helaas! Want als jij die opleidingen af hebt, is je basis salaris simpelweg hoger. Nog los van dat je pensioenopbouw wordt gebaseerd op je basis salaris, dus ook hoger zal zijn!
Haha dat klopt. Maar ik moet dus net zo veel verdienen als iemand met MBO 2,3,4 + HDI ITIL Foundation, MTA Windows server fundamentals, MCSA windows 10 en MCSA Server 2012..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Bolai3 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:59:
[...]

Helaas is er geen opleidingsbudget. Het is er wel, maar die word niet gebruikt. Ik moet het alvast bij mijn salaris optellen omdat na dat mijn contract vast staat, ik geen mogelijkheid heb om salarisverhoging te krijgen. (Ik krijg een jaarcontract om daarna verder te kunnen studeren.)
Dan blijft mijn vraag: Hoe werkt het dan precies? Krijg jij, na het afronden van je opleidingen, extra salaris (dus zeg maar 2150 tot 2316 euro bruto)? Of krijg je dat salaris 'op papier' en worden de opleiding hiervan afgehaald? Vind het, persoonlijk, een beetje een schimmige werkwijze.

Dus, m.a.w., wat is het gevolg voor je salaris als je de opleidingen hebt afgerond? Wat gebeurt er tijdens het volgen van de opleidingen met je salaris? Etc. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolai3
Frituurman schreef op woensdag 12 april 2017 @ 12:28:
[...]

Dan blijft mijn vraag: Hoe werkt het dan precies? Krijg jij, na het afronden van je opleidingen, extra salaris (dus zeg maar 2150 tot 2316 euro bruto)? Of krijg je dat salaris 'op papier' en worden de opleiding hiervan afgehaald? Vind het, persoonlijk, een beetje een schimmige werkwijze.

Dus, m.a.w., wat is het gevolg voor je salaris als je de opleidingen hebt afgerond? Wat gebeurt er tijdens het volgen van de opleidingen met je salaris? Etc. :)
Voordat mijn volgende contract in gaat moet ik aangeven wat ik allemaal verdien. Ik haal de certificaten op mijn eigen kosten. Dus alle opleidingen en cursussen die ik dit jaar wil halen moet ik alvast bij mijn salaris optellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 22:39
Bolai3 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:33:
[...]

Voordat mijn volgende contract in gaat moet ik aangeven wat ik allemaal verdien. Ik haal de certificaten op mijn eigen kosten. Dus alle opleidingen en cursussen die ik dit jaar wil halen moet ik alvast bij mijn salaris optellen.
Per saldo dus 0 :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolai3
hoe bedoelt u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:49

Metalfreak

Hoije woh!

Hoeveel andere hypercar fabrikanten uit Zweden ken je? :P Het lijkt me wel eigenlijk...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Een hoop gebeurd sinds een jaar, nu 4,5 jaar bij dezelfde werkgever.

1. Wie ben je: Mantus
• Leeftijd: 31
• Opleiding: Geen, twee jaar HBO MWD gedaan en deze niet afgerond. Daarna gaan werken op 19 jaar.
• Werkervaring: 7 jaar logistieke ervaring. (Begonnen als planner en in 7 jaar naar Engineer, Projectmanager en functioneel beheer. Nu 4,5 jaar als SAP consultant aan het werk vanuit beheer EN vanuit project.
• (Woon) Locatie: Utrecht (werk door het hele land)

2. Wat doe je:
• Functie: SAP Consultant (logistiek)
• Werkgever/branche: SAP dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): op dit moment Delft, Hilversum en Amstelveen
• Reistijd: 60 minuten per dag op dit moment. Vorig jaar 3 uur per dag.
• Werkdruk: Gemiddeld/Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3900
• Vakantietoeslag: 8%
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: Weet ik zo even niet.
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto met onbeperkt prive kilometers
• Overige: Laptop en telefoon van de zaak en een zo goed als ongelimiteerd opleidingsbudget

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +/- € 50.000
• Winstdeling/bonus: max €250 netto per maand aan bonus

Zeer tevreden op dit moment, ik mag zeker niet klagen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mantus op 13-04-2017 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 22:39
Jij betaalt vooruit <---> baas betaalt het terug middels salaris
Per saldo is dat dus 0 als het goed is ;)

Edit: naja, eigenlijk hou je er minder aan over denk ik aangezien er op salaris natuurlijk belastingen afgaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Martinusz op 12-04-2017 13:47 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolai3
martinusz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:46:
[...]

Jij betaalt vooruit <---> baas betaalt het terug middels salaris
Per saldo is dat dus 0 als het goed is ;)

Edit: naja, eigenlijk hou je er minder aan over denk ik aangezien er op salaris natuurlijk belastingen afgaan.
Precies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurman

Frituurman

Mjam!

Hmmm. Ach, je doet eigenlijk dus de studie en krijgt je oude salaris nog betaald. Dat je er op papier uiteindelijk minder aan overhoud.. dat is wel jammer. Of zou je opleidingsvergoedingen die verdisconteerd worden bij de salarisuitbetaling netto mogen uitbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-09 18:28
Mooi om te zien dat een werkgever jou de kansen biedt om aan je ambities te werken. En natuurlijk dat jij niet bij de pakken neer gaat zitten maar jezelf wilt ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:44

B2

wa' seggie?

Even een soort van check.

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 19
• Opleiding: MBO2 fietstechnicus, per 1-8 MBO4 Systeembeheerder
Diverse certificaten, zowel relevant aan zeevaart, als aan fietstechniek en ICT (PHP, HTML)
• Werkervaring: 3 jaar en 8 maanden
• (Woon) Locatie: Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: Matroos/kok en beunhaas
• Werkgever/branche: Internationale bagger
• (Werk) Locatie(s): op het moment Argentinië
• Uren/week: 84
• Reistijd**: niet
• Werkdruk: laag/gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2608 incl toeslagen
• Vakantiegeld: € 2503
• Dertiende/veertiende maand: € 2608
• Pensioeninleg per jaar: € Geen idee
• Mobiliteit per jaar:* -
• Overige: Business class vliegtickets, 1e klas OV, ziektekosten door werkgever

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 36407
• Winstdeling/bonus: € gemiddeld 1000/1500 euro per jaar

Een redelijk klein bedrijf, mijn vader werkt hier als kapitein op hetzelfde schip, zodoende hier terecht gekomen. Nodige certificaten etc. zijn betaald door de werkgever. Ik loop hier nog tot eind juli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:43
Members only:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@B2 package even snel doorrekenen naar 40 uur per week omdat meer standaard
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 12-04-2017 21:26 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

unezra schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:56:
[...]

Hou je er wel rekening mee dat voor die 20% belasting, je *minimaal* een jaar in Ierland moet werken?

Werk je korter dan een jaar in Ierland, mag je daarna het verschil tussen de Ierse en Nederlandse belasting vereffenen. (Been there, done that...)
Sorry helemaal gemist dit,

eerste 4 maanden wat ik verdien is belastingvrij (wordt afgetrokken van tax credits) (op 100 euro voor de national health na dan), daarna is het 20% omdat ik minder dan 31k per jaar verdien. Pas naar 1 jaar heb ik recht op standaard gezondsheidszorg dus een privaat zorgverzekeringspakket is sowieso slim om te hebben (niet verplicht bij wet trouwens).

En dat ik binnen 1 jaar terug naar NL ga, daar hoef ik me geen zorgen over te maken, ik woon al ruim bijna 3 jaar buiten NL aan 1 periode (hiervoor woonde ik nog in Polen ;))

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

The Eagle schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:25:

***members only***
Members only:

[ Voor 16% gewijzigd door B2 op 12-04-2017 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

tha_crazy

Mafketel

Huidig
Members only:

Nieuwe aanbieding

Members only:

Al met al geen slechte stap volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstH
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
B2 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:44:

***members only***
Er zijn wel bedrijven in Nederland die engineers goed betalen. Je kunt altijd zeggen, ik heb minimaal X nodig omdat ik inmiddels aan dat inkomensniveau gewend ben. Dat heb ik ook gedaan. Dan zie je vanzelf wel of ze erop ingaan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:55
B2 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 19:44:

***members only***
Marktconform? Vast niet. Ik denk dat marktconform heel lastig is om te bepalen. Techneuten van een bepaald nivo zijn nu eenmaal heel lastig in te schalen.

Wat je kan doen is gewoon de huidige situatie (in een totaal jaarpackage) op tafel leggen, en eens kijken waar ze mee komen. Ligt er een beetje aan wat je zelf ook wil, of je juist wil groeien, of tevreden bent met je huidige package :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

L0we schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:56:
[...]

Marktconform? Vast niet. Ik denk dat marktconform heel lastig is om te bepalen. Techneuten van een bepaald nivo zijn nu eenmaal heel lastig in te schalen.

Wat je kan doen is gewoon de huidige situatie (in een totaal jaarpackage) op tafel leggen, en eens kijken waar ze mee komen. Ligt er een beetje aan wat je zelf ook wil, of je juist wil groeien, of tevreden bent met je huidige package :)
Zoiets zal het inderdaad worden, het is voor mij geen noodzakelijke overstap. Zoals ik al aangaf, ik hoef er niet beter van te worden. Wel leuk/typerend dat de eerste reactie er vooral over ging dat ik nu teveel zou krijgen voor het werk wat ik nu doe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

B2 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:07:
[...]

Zoiets zal het inderdaad worden, het is voor mij geen noodzakelijke overstap. Zoals ik al aangaf, ik hoef er niet beter van te worden. Wel leuk/typerend dat de eerste reactie er vooral over ging dat ik nu teveel zou krijgen voor het werk wat ik nu doe 8)7
Dat is het mooie ervan, als het niet noodzakelijk is dan kan je lekker wachten op een aanbod die je wel aanstaat. Men moet er maar aan wennen dat goede techneuten ook een salaris tussen de 5-6k kunnen verdienen...Vind dat er al snel wordt geroepen dat iemand teveel verdiend en niet marktconform is. Wij zoeken bijvoorbeeld al jaren naar een geschikte 3de + 4de man als control engineer maar niet kunnen vinden. Uiteindelijk iemand uit het buitenland gevonden die geen nederlands sprak maar wel de skills had..dus zo desperate waren "ze" maar goede Nederlandse programmeurs aannemen en de salaris schaal wat aanpassen? Nee joh ben je gek want was al "markt conform"..(persoon was na 1,5jaar alweer vertrokken btw kon elders meer verdienen)

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:55
B2 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:07:
[...]

Wel leuk/typerend dat de eerste reactie er vooral over ging dat ik nu teveel zou krijgen voor het werk wat ik nu doe 8)7
Puur op basis van de informatie die je noemde in je eerste bericht kan je denk ik wel stellen dat je boven marktconform zit. Daar is niet zoveel mis mee toch?

Daarnaast kan het natuurlijk zijn dat vaardigenheden of verantwoordelijkheden je salaris behoorlijk opstuwen, maar dat kon je op basis van je porfiel ook niet ruiken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

L0we schreef op donderdag 13 april 2017 @ 12:03:
[...]

Puur op basis van de informatie die je noemde in je eerste bericht kan je denk ik wel stellen dat je boven marktconform zit. Daar is niet zoveel mis mee toch?

Daarnaast kan het natuurlijk zijn dat vaardigenheden of verantwoordelijkheden je salaris behoorlijk opstuwen, maar dat kon je op basis van je porfiel ook niet ruiken natuurlijk.
De vraag was of ik dat salaris ergens anders met droge ogen op tafel kon leggen. De functie/verantwoordelijkheden zijn niet 1:1 vergelijkbaar, misschien wel even belangrijk maar in een heel andere categorie.

De eerste reactie ging overigens een heel andere kant op "Je zit bij de overheid, voert geen reet uit, krijgt dik betaald, en oh ja je hebt veel vrij". Het kwam in ieder geval niet over als iets wat een goede onderbouwing had, maar meer een persoonlijke ervaring of vete.

Blijkbaar zit ik (misschien inderdaad met wat ik in het profiel beschrijf) behoorlijk hoog in salaris. Geen idee, dit is in mijn functiegroep het salaris wat een senior krijgt. Vandaar ook mijn vraag. Let wel, dit is het maximum voor mij. Enige rek zit er niet meer in, salarisonderhandelingen kun je vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonwin7
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 17:02
niks te zien hier

[ Voor 98% gewijzigd door leonwin7 op 06-11-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:28

Freakie1NL

Grote Baas

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Freakie1NL op 15-04-2017 15:22 ]

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Members only:

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-09 02:06
Members only:

[ Voor 16% gewijzigd door mamorunl op 15-04-2017 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:22

Shunt

Boe

tha_crazy schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:15:
Huidig

***members only***

Nieuwe aanbieding

***members only***

Al met al geen slechte stap volgens mij
Zo even vies brekend zul je 2000 euro per jaar er op vooruit gaan.
Je levert vakantie dagen in bent iets langer onder weg levert een 13e maand in voor een bonus structuur en je hebt geen pensioen inleg meer ?
Dan heb je het dus over ongeveer 160 / 200 euro verschil per maand netto ergens rond de 100/150 euro.
Persoonlijk zou ik dan alleen overstappen als het werk aanzienlijk beter gaat worden of als ik op hete kolen zou zitten.

Een lease auto is een luxe die je goed moet afwegen of dit het voor je waard is. Want aan de ene kant kost hij geld en aan de andere kant kan het geld besparen (in mijn geval maak ik ruim 15k prive kilomters per jaar. En dan weegt het best wel op samen met de luxe die ik er voor terug krijg.)

offtopic:
Iedere euro is er natuurlijk eentje maar ik heb voor mij zelf altijd gesteld dat ik alleen weg ga voor de uitdaging / omgeving of een substantiële primaire / secundaire verbetering. Mijn vorige stap ben ik van 3000 ish naar 3900 gegaan. Ik heb veel sollicitaties gehad waar ze uit eindelijk kwamen met een stapje van 200 euro per maand en daar heb ik vriendelijk voor bedankt.
(voordat de moraal ridders langs komen)
Voordat ik überhaupt zou overwegen bij een bedrijf in dienst te gaan moet het natuurlijk klikken op persoonlijk gebied en werk sfeer dus nee geld is niet het belangrijkste maar het helpt wel :P.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Nu online

tha_crazy

Mafketel

Shunt schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 23:38:
[...]

Zo even vies brekend zul je 2000 euro per jaar er op vooruit gaan.
Je levert vakantie dagen in bent iets langer onder weg levert een 13e maand in voor een bonus structuur en je hebt geen pensioen inleg meer ?
Dan heb je het dus over ongeveer 160 / 200 euro verschil per maand netto ergens rond de 100/150 euro.
Persoonlijk zou ik dan alleen overstappen als het werk aanzienlijk beter gaat worden of als ik op hete kolen zou zitten.

Een lease auto is een luxe die je goed moet afwegen of dit het voor je waard is. Want aan de ene kant kost hij geld en aan de andere kant kan het geld besparen (in mijn geval maak ik ruim 15k prive kilomters per jaar. En dan weegt het best wel op samen met de luxe die ik er voor terug krijg.)

offtopic:
Iedere euro is er natuurlijk eentje maar ik heb voor mij zelf altijd gesteld dat ik alleen weg ga voor de uitdaging / omgeving of een substantiële primaire / secundaire verbetering. Mijn vorige stap ben ik van 3000 ish naar 3900 gegaan. Ik heb veel sollicitaties gehad waar ze uit eindelijk kwamen met een stapje van 200 euro per maand en daar heb ik vriendelijk voor bedankt.
(voordat de moraal ridders langs komen)
Voordat ik überhaupt zou overwegen bij een bedrijf in dienst te gaan moet het natuurlijk klikken op persoonlijk gebied en werk sfeer dus nee geld is niet het belangrijkste maar het helpt wel :P.
Als ik de personeelsgids goed lees, wordt mijn premie door de werkgever betaald.
Die 3 vakantiedagen zal ik niet zo snel missen (daarnaast bouw je elke 5 jaar een extra dag op)
De overstap gaat mij voornamelijk voor de werkzaamheden, ik zit hier vast, weinig doorgroei, weinig nieuwe kennis.
Een stap omhoog is altijd mooi meegenomen, maar ook de mogelijkheden die dit met zich meebrengt zijn een stuk beter.

Wat betreft de lease, ik ben er nog niet over uit of ik deze neem, en als ik deze neem of ik hem alleen zakelijk of ook prive zal gebruiken.
Vriendin heeft ook een auto en ik heb 3 motoren (al 4 jaar geen auto meer ongeveer en mis deze niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Bij het betreffende bedrijf heb ik 2 jaar gedetacheerd gewerkt als trainee. Nu het traineeship afgerond is willen ze mij graag overnemen en heb ik bovenstaande aanbieding gehad. Ik werk nu al op de afdeling waar ik in dienst ga komen dus heb me daar al bewezen. Ik vraag mij af wat jullie hier van denken? Is dit een realistisch bod van hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:12

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:49:
***members only***

Bij het betreffende bedrijf heb ik 2 jaar gedetacheerd gewerkt als trainee. Nu het traineeship afgerond is willen ze mij graag overnemen en heb ik bovenstaande aanbieding gehad. Ik werk nu al op de afdeling waar ik in dienst ga komen dus heb me daar al bewezen. Ik vraag mij af wat jullie hier van denken? Is dit een realistisch bod van hun?
3u per dag reistijd en maar €210,- op jaarbasis vergoed krijgen?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xypds
Huidige situatie:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Business IT & Management
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Gouda

2. Wat doe je:
• Functie: Pega Testconsultant
• Werkgever/branche: Groot detacheringsbureau uit Utrecht
• Reistijd: 1 uur enkele reis
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2555
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: 4%
• Pensioeninleg per jaar: 100% werkgever (332€ per maand)
• Mobiliteit per jaar: € 9810 + NS business card
• Overige: Connectiviteitsvergoeding (€50)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 38.325
• Winstdeling/bonus: nvt.

Nieuw aanbod om als freelancer aan de slag te gaan. (min. 12 mnd met optie tot verlenging)

Wel op payroll dus sociaal vangnet is aanwezig (WW, WIA etc)

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Bank pal naast Utrecht CS
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Werkdruk: nnb

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 7200
• Vakantiegeld: n.v.t
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t
• Pensioeninleg per jaar: n.v.t
• Mobiliteit per jaar: n.v.t
• Overige: n.v.t

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €93.312,00

Wat vinden jullie ervan? Waar moet ik extra opletten als freelancer buiten dat ik me vakantiegeld en pensioen inleg zelf moet regelen?

Ik hoop dat jullie me kunnen informeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik neem aan dat je als freelancer ook nog belasting ed afdraagt? het is een leuk pakket maar je hebt 0 zekerheid, 0 verzekering, 0 pensioen.
Is dat je +-4500E waard?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xypds
Boudewijn schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:09:
Ik neem aan dat je als freelancer ook nog belasting ed afdraagt? het is een leuk pakket maar je hebt 0 zekerheid, 0 verzekering, 0 pensioen.
Is dat je +-4500E waard?
Ik sta wel op de payroll van een bedrijf dus sociaal vangnet is er (WW, WIA etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisteRMeesteR schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 20:56:
[...]

3u per dag reistijd en maar €210,- op jaarbasis vergoed krijgen?
Moet inderdaad €210 per maand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
xypds schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:12:
[...]

Ik sta wel op de payroll van een bedrijf dus sociaal vangnet is er (WW, WIA etc)
Heb je uitgerekend wat pensioeninleg je kost? Stukje buffer opbouwen als je ff zonder klus zit?
Als je nog geen ton omzet uitgaande van 1600 uur per jaar is je uurtarief 60 euro?
En volgens mij heb je niet de fiscale voordelen van een echte zzp'er als je in een payrol constructie zit.
Ik zou het ff goed laten doorrekenen door iemand die t klappen van de zweep kent en die je kan vertrouwen.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
xypds schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 21:04:
Huidige situatie:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Groot detacheringsbureau uit Utrecht
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2555
• Dertiende/veertiende maand: 4%
• Pensioeninleg per jaar: 100% werkgever (332€ per maand)
• Mobiliteit per jaar: € 9810 + NS business card
• Overige: Connectiviteitsvergoeding (€50)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 38.325

Nieuw aanbod om als freelancer aan de slag te gaan. (min. 12 mnd met optie tot verlenging)

Wel op payroll dus sociaal vangnet is aanwezig (WW, WIA etc)

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Werkgever/branche: Bank pal naast Utrecht CS
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Werkdruk: nnb

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 7200
• Vakantiegeld: n.v.t
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t
• Pensioeninleg per jaar: n.v.t
• Mobiliteit per jaar: n.v.t
• Overige: n.v.t

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €93.312,00

Wat vinden jullie ervan? Waar moet ik extra opletten als freelancer buiten dat ik me vakantiegeld en pensioen inleg zelf moet regelen?

Ik hoop dat jullie me kunnen informeren :)
Ik zou proberen je marge wat te verhogen. Een uurtarief van 60 euro is laag. Kijk even goed wat je payroll bedrijf aan jou verdient (het zou een beetje lullig zijn als je payroll bedrijf 30 euro per uur op jou pakt en jij alle risico, tussen 7,50 en 10 euro is normaal, alles daaronder top, alles daarboven schofterig).

Ik zit zelf in een vergelijkbare tussenvorm en verdien ietsjes meer, maar moet wel meer per uur afstaan, maar heb wel meer zekerheden (bij geen opdracht krijg ik een basissalaris). Als ik het goed begrijp ben je niet echt freelancer toch? Vraag ook even om een proforma uitdraai van een salarisstrook bij opdracht. Daar verkeek ik me ook een beetje op. Allerlei premies gaan nog van je bruto salaris af.

Je betaald volgens mij namelijk zelf ook je reiskosten, maar mag je wel weer bruto/netto verrekenen, maar daar kun je niet echt een auto van rijden. Als je opdrachten dan ook nog eens ver weg zijn en je voor werk veel training nodig hebt, dan is de marge wel heel weinig.

Ik bouw zelf wel veel meer pensioen op dan bij een werkgever (500 pm) en leg ongeveer 500 euro per maand opzij dat ik een opdracht heb. Ik ga er vanuit dat ik 8 maanden werk heb, 2 maanden vrij, 2 maanden geen opdracht (1500 uur declarabel). Ik kom dan rond de 90k. In de praktijk zit ik ongeveer op 1800 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-09 15:21
edit, niet meer van toepassing

[ Voor 106% gewijzigd door mugenmarco op 19-04-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 28-09 18:28
mugenmarco schreef op woensdag 19 april 2017 @ 10:22:
[...]
Andere bedrijven die mij bellen komen met bedragen van minimaal 2K aanzetten maar iets zegt mij dat dit meer mooie praatjes is o.i.d.

Wat vinden jullie ervan als jullie in mijn schoenen zouden staan?
Waarom ga je niet vrijblijvend praten? Ik zou niet zomaar met elk bedrijf gaan praten, maar doe wat onderzoek en kies een of twee bedrijven waarbij je een goed gevoel hebt en ga daar op gesprek.

Andere vraag is, waarom bellen die bedrijven jou? Zijn er connecties?

Sowieso zou ik in jouw geval eerder naar ontwikkelkansen kijken dan het salaris. Kun of wil je jezelf ontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W0rk3holic
  • Laatst online: 24-09 14:05
Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door W0rk3holic op 19-04-2017 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

W0rk3holic schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:03:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO Technische Bedrijfskunde
• Werkervaring: geen
• (Woon) Locatie: Noorden

2. Wat doe je:
• Functie: Jr. Maintenance Consultant
• Werkgever/branche: Consultancy in olie/gas, via intermediair

Lijkt me een redelijk standaard pakket voor een starter(sfunctie), iemand feedback/comments?
Ben zelf benieuwd wat de intermediair aan mij verdient en waar ik over een jaar sta ;) .
Zeker in deze sector zou ik zo snel mogelijk proberen om dat intermediair er tussenuit te krijgen. De oil & gas sector betaalt namelijk zoveel beter dan dat intermediair...

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 12 april 2017 @ 21:25:

***members only***
En toch zijn er omgevingen waar iemand 5-6k krijgt en ook dubbel en dwars waard is, er zijn zelfs omgevingen waar je het dubbele kan binnen halen. :) Dat jij je dit niet kan voorstellen zegt imho niet zo veel, snap wel dat mensen hierdoor huiverig worden om berichten te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:04
.

[ Voor 102% gewijzigd door Lekiame op 20-04-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 13:57
Members only:

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
.

[ Voor 105% gewijzigd door Lekiame op 20-04-2017 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 23:42
B2 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:41:
[...]

De vraag was of ik dat salaris ergens anders met droge ogen op tafel kon leggen. De functie/verantwoordelijkheden zijn niet 1:1 vergelijkbaar, misschien wel even belangrijk maar in een heel andere categorie.

De eerste reactie ging overigens een heel andere kant op "Je zit bij de overheid, voert geen reet uit, krijgt dik betaald, en oh ja je hebt veel vrij". Het kwam in ieder geval niet over als iets wat een goede onderbouwing had, maar meer een persoonlijke ervaring of vete.

Blijkbaar zit ik (misschien inderdaad met wat ik in het profiel beschrijf) behoorlijk hoog in salaris. Geen idee, dit is in mijn functiegroep het salaris wat een senior krijgt. Vandaar ook mijn vraag. Let wel, dit is het maximum voor mij. Enige rek zit er niet meer in, salarisonderhandelingen kun je vergeten.
Dat kun je zeker wel met droge ogen op tafel leggen. Als je het echt interessant lijkt om van baan te wisselen moet je dat gewoon bespreekbaar maken.

Zo extreem hoog is je salaris nou ook weer niet hoor, en dat bedoel ik niet negatief ofzo, maar gewoon serieus op basis van wat ik om me heen zie (misschien zijn dat wel niet de mensen die het eerste hun details hier op deze thread posten 8) ). Verder zie ik ook meerdere bedrijven op hun schreden terugkeren van outsourcing naar lagelonenlanden en weer meer zelf willen doen. Die moeten intern ook hun technische skills weer opbouwen en dat zie je ook terug in de beloning voor goede engineers.

[ Voor 3% gewijzigd door marklinfan op 20-04-2017 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

marklinfan schreef op donderdag 20 april 2017 @ 20:29:
[...]

Dat kun je zeker wel met droge ogen op tafel leggen. Als je het echt interessant lijkt om van baan te wisselen moet je dat gewoon bespreekbaar maken.

Zo extreem hoog is je salaris nou ook weer niet hoor, en dat bedoel ik niet negatief ofzo, maar gewoon serieus op basis van wat ik om me heen zie (misschien zijn dat wel niet de mensen die het eerste hun details hier op deze thread posten 8) ). Verder zie ik ook meerdere bedrijven op hun schreden terugkeren van outsourcing naar lagelonenlanden en weer meer zelf willen doen. Die moeten intern ook hun technische skills weer opbouwen en dat zie je ook terug in de beloning voor goede engineers.
Hah, leuk. Ik heb het inderdaad aangegeven, en ze vielen nog net niet van hun stoel. En dan zat er geen 3 of 400 euro bruto tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Laatst online: 13:57
B2 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:41:
[...]

Je kunt inderdaad, als je in het begin op een redelijk salaris instroomt en nog wat beloning krijgt, vrij snel in salaris stijgen bij de overheid. Weet er zelf alles van, werk ook bij een overheidsinstantie.

Echter zit er ook een nadeel aan, iets wat veel senior collega's van mij al jaren ervaren: voor jouw functie staat schaal X. Zit je aan de max van die schaal, jammer dan, that's it. Dan kan je een paar dingen doen; ofwel tevreden zijn met wat je verdient, of binnen de organisatie een andere functie zoeken met een hogere schaal, of buiten de deur kijken. Die andere functie in de organisatie moet je maar net liggen, vaak zijn het meer de management gerelateerde functies en niet iedereen heeft daar plezier in en/of de skills voor.

Buiten de deur kijken is ook een optie en daar zijn de doorgroeimogelijkheden vaak beter. Ik heb vaak genoeg goede functies voorbij zien komen, ook aangeboden gekregen, met eindsalarissen waar je U tegen zegt (zegge 85k of meer per jaar op termijn).
Maar dan komen de overige zaken er ook bij kijken. Bij de overheid heb je pensioen bij het ABP, je legt er maandelijks zelf ook redelijk wat voor in, maar uiteindelijk krijg je wel een heel royaal pensioen. Ook het 36 uur werken (bij mij 40 in de praktijk, dus veel ADV uren opbouw) is erg fijn, net als een vaste 13e maand. Met die extra ADV uren zit ik, per jaar, op iets van 48 of 50 vakantiedagen. En ja.. dat went heel snel en het kan zeker wanneer je kleine kinderen hebt erg fijn zijn om, wanneer zij vakantie hebben, ook gewoon vakantie te kunnen nemen.

Ik heb zelf nog een paar jaartjes speling voordat ik aan het einde van mijn schaal kom en ja, dan is het voor mij ook kijken wat ik doe. Ik gok dat ik niets te klagen heb de eerste paar jaar nadat ik aan de max kom, maar ik moet dan nog wel heel wat jaartjes tot aan mijn pensioen. Maar misschien dat tzt mijn functie, of een vergelijkbare, een hogere schaal toegediend krijgt.. wie weet :z

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Members only:

Wat vinden jullie er van gezien mijn leeftijd en vooropleidingen?
Het belangrijkste vind ik dat ik erg leuke collega's heb en het erg naar mijn zin heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Voor je leeftijd en opleiding is €41k een hele mooie binnenkomer. Maar met €28k (2088*12*1.12) mag je al starter ook niet klagen denk ik :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2017 @ 22:13:
***members only***

Wat vinden jullie er van gezien mijn leeftijd en vooropleidingen?
Het belangrijkste vind ik dat ik erg leuke collega's heb en het erg naar mijn zin heb :)
Ziet er prima uit. Alleen doe je voor werk? Consultant is wel erg algemeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDude22
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-07 18:39
Ik zou graag jullie mening willen over mijn salaris. Ik ben er zelf namelijk niet heel blij mee, maar weet niet zeker of dat terecht is.

Mijn situatie:
Ik heb een jaar lang stage gelopen bij een bedrijf voor mijn MBO4 opleiding Mediatechnologie. Deze stage heb ik succesvol afgerond en ben daarom aangenomen bij dit bedrijf, dit is nu zo'n 3 jaar geleden. Ik ben de enige webdeveloper in het team en werk nauw samen met een vierde jaars web stagiair, deze begeleid ik natuurlijk ook omdat ik de enige ben met web ervaring in het team. We werken met Wordpress, en mijn werkzaamheden zijn dan ook hoofdzakelijk op de front-end, de vormgever maakt een ontwerp en ik mag zelf een thema uitkiezen om deze technisch te realiseren. Daarnaast nemen we ook extra maatregelingen voor beveiliging van websites, Google Analytics, SEO en zorgen we ervoor dat de website responsive is. Ook sta ik klanten met vragen telefonisch te woord, en leg ik met regelmaat de basis van Wordpress aan klanten uit.

Momenteel verdien ik netto 1400,- per maand met alleen vakantiegeld als extra. Ik werk nu 34 uur en 38 uur zou fulltime zijn. Vorig jaar zomer is mijn salaris overigens al met 125 netto omhoog gegaan.

1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO4 Mediatechnolgie
• Werkervaring: 1 jaar full time stage en 3 jaar in dienst bij hetzelfde bedrijf
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Webdeveloper
• Werkgever/branche: Grafische vormgeving
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant
• Uren/week: 34
• Reistijd: 25 minuten
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1547
• Dertiende/veertiende maand: N.V.T.
• Pensioeninleg per jaar: N.V.T.
• Mobiliteit per jaar: N.V.T.
• Overige: N.V.T.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €19369
• Winstdeling/bonus: N.V.T.

[ Voor 25% gewijzigd door MRDude22 op 21-04-2017 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vul het lijstje aub even in, met dan ook je brutosalaris. Je post geeft te weinig aanknopingspunten om iets zinnigs te roepen.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:45
@MRDude22 Je zit nog geen 200euro boven het minimumloon: https://www.rijksoverheid...ulp-minimumloon-berekenen
Mag best iets meer lijkt me... Moet toch wel minimaal 300 bruto bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 08:05:
[...]

Ziet er prima uit. Alleen doe je voor werk? Consultant is wel erg algemeen...
Klopt, maar de werkzaamheden kunnen ook enorm variëren. Maar zoals ik al zei, ik heb tot op heden nog niet op een project gezeten, maar in principe is het een rol als analyst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-09 02:06
MRDude22 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:52:
Ik zou graag jullie mening willen over mijn salaris. Ik ben er zelf namelijk niet heel blij mee, maar weet niet zeker of dat terecht is.

Mijn situatie:
Ik heb een jaar lang stage gelopen bij een bedrijf voor mijn MBO4 opleiding Mediatechnologie. Deze stage heb ik succesvol afgerond en ben daarom aangenomen bij dit bedrijf, dit is nu zo'n 3 jaar geleden. Ik ben de enige webdeveloper in het team en werk nauw samen met een vierde jaars web stagiair, deze begeleid ik natuurlijk ook omdat ik de enige ben met web ervaring in het team. We werken met Wordpress, en mijn werkzaamheden zijn dan ook hoofdzakelijk op de front-end, de vormgever maakt een ontwerp en ik mag zelf een thema uitkiezen om deze technisch te realiseren. Daarnaast nemen we ook extra maatregelingen voor beveiliging van websites, Google Analytics, SEO en zorgen we ervoor dat de website responsive is. Ook sta ik klanten met vragen telefonisch te woord, en leg ik met regelmaat de basis van Wordpress aan klanten uit.

Momenteel verdien ik netto 1400,- per maand met alleen vakantiegeld als extra. Ik werk nu 34 uur en 38 uur zou fulltime zijn. Vorig jaar zomer is mijn salaris overigens al met 125 netto omhoog gegaan.

1. Wie ben je:
• Werkervaring: 1 jaar full time stage en 3 jaar in dienst bij hetzelfde bedrijf

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Dit is mijns inziens wel erg laag. Bij 40 uur zou je net op 1800 bruto zitten. Daar mag absoluut wel wat bij om een beetje 'marktconform' te zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtaix
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-09 16:05
MRDude22 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 09:52:

Mijn situatie:

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Je salaris is zoals de meeste zeggen net boven het minimumloon. Daarnaast krijg je ook geen 13e maand, mobiliteit vergoeding of andere secundaire voorwaarden. Ik zou als ik jou was doorkijken naar een andere werkgever, waarbij ook doorgroei mogelijkheden en betere arbeidsvoorwaarden zijn. Er zijn genoeg bedrijven die hierin wel willen investeren.

[ Voor 154% gewijzigd door xtaix op 21-04-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:52

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik werk nu als interimmer, maar heb een voorstel ontvangen van huidige opdrachtgever die me over wilt nemen :

Members only:

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Bij vorige voorstellen wist ik altijd wel wat extra erbij te krijgen, maar omdat de baan me goed bevalt heb ik eigenlijk gelijk ja gezegd..

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 13-05-2017 10:13 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

init6 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 12:27:
[...]

En toch zijn er omgevingen waar iemand 5-6k krijgt en ook dubbel en dwars waard is, er zijn zelfs omgevingen waar je het dubbele kan binnen halen. :) Dat jij je dit niet kan voorstellen zegt imho niet zo veel, snap wel dat mensen hierdoor huiverig worden om berichten te delen.
Oh, dat kan ik me zeker wel voorstellen en ik ken ze zelfs ook :)
Maar in de omgeving van B2 zitten er geen detacheerders die dat zomaar doen. Het oosten is zo rijk niet, dan moet je naar de randstad. En een staffunctie bij de high end computing van Shell ofzo.
Maar een Linux engineer met RHCE zit vziw meestal ergens rond de 4k in de detachering / consultancy.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Sport_Life schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 23:03:
Ik werk nu als interimmer, maar heb een voorstel ontvangen van huidige opdrachtgever die me over wilt nemen :

***members only***

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Bij vorige voorstellen wist ik altijd wel wat extra erbij te krijgen, maar omdat de baan me goed bevalt heb ik eigenlijk gelijk ja gezegd..
Leuk om een financial te zien in het topic.

Controller is een ruim begrip; van één van de vele business controllers tot aan eindverantwoordelijke over honderden miljoenen, laat staan jouw inzet en kwaliteiten. Dus het is zo moeilijk in te schatten. Denk gezien jouw opleiding en leeftijd het prima is, zeker gezien de vrije dagen.

Ik zou bij de werkgever zeker afspraken maken over vervolgopleiding, daar heb je nu de leeftijd voor en er is veel concurrentie in dit vakgebied. Je hebt over een paar jaar wat onderscheidends nodig. Master, CMA, RC, HOFAM e.d.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

dubbel

[ Voor 119% gewijzigd door bombadil op 14-07-2017 10:51 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:52

Sport_Life

Solvitur ambulando

bombadil schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 09:56:
[...]

Leuk om een financial te zien in het topic.

Controller is een ruim begrip; van één van de vele business controllers tot aan eindverantwoordelijke over honderden miljoenen, laat staan jouw inzet en kwaliteiten. Dus het is zo moeilijk in te schatten. Denk gezien jouw opleiding en leeftijd het prima is, zeker gezien de vrije dagen.

Ik zou bij de werkgever zeker afspraken maken over vervolgopleiding, daar heb je nu de leeftijd voor en er is veel concurrentie in dit vakgebied. Je hebt over een paar jaar wat onderscheidends nodig. Master, CMA, RC, HOFAM e.d.
Dank voor je reactie :).
Members only:

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 22-04-2017 11:23 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

bille

Don't call me Buff

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 36
• Opleiding: HBO Information Engineering
• Werkervaring: 12 jaar
• (Woon) Locatie: Almere

2. Wat doe je:
• Functie: Software engineer (atm: React, Elixir)
• Werkgever/branche: Voiceworks BV/ Telecom
• (Werk) Locatie(s): Almere
• Uren/week: 32
• Reistijd: 10 minuten fietsen
• Werkdruk: Gezellig

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4000
• Vakantiegeld: €4000
• Dertiende/veertiende maand: € - (afaik)
• Pensioeninleg per jaar: €3330
• Mobiliteit per jaar: €~240
• Overige: Vergoeding voor een eventueel te volgen studie of training bedraagt tussen de 20% -100% afhankelijk van de aansluiting op en relevantie voor het werk,

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): tusen €55k - €60k
• Winstdeling/bonus: € nvt

Kan beter, kan ook slechter. 32 uur p/w + 10 minuten reistijd is wel echt een godszegen ;)

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 12:16
Inmiddels al weer een jaar verder, hard aan de weggetimmerd en gevraagd voor een nieuwe functie.

Members only:

Al met al een enorm mooie stap ten opzichte van vorig jaar gemaakt. Ik mag met nieuwe collega's het bedrijf en onze toekomst sturen en dat is een hele mooie uitdaging!

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:24

Barrycade

Through the...

Zeker knap pakket maar 50 uur werken en dan ook nog 3 uur woon-werk reistijd. Pff daar mag ook wat moois tegenover staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 21:19
bille schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:37:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): tusen €55k - €60k
13x 4000 is toch 'maar' 52k?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het Fantoom schreef op zondag 23 april 2017 @ 08:44:
[...]

13x 4000 is toch 'maar' 52k?
+ Pensioeninleg
+ Mobiliteit
+ Studiekosten
+ Bonussen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-09 21:19
AllSeeyinEye schreef op zondag 23 april 2017 @ 08:48:
[...]

+ Pensioeninleg
+ Mobiliteit
+ Studiekosten
+ Bonussen etc.
Bonussen heeft hij niet, maar als je pensioeninleg erbij telt kom je er inderdaad wel aan.
Dacht dat het ging om het totaal wat uiteindelijk op de jaaropgave staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het Fantoom schreef op zondag 23 april 2017 @ 08:54:
[...]

Bonussen heeft hij niet, maar als je pensioeninleg erbij telt kom je er inderdaad wel aan.
Dacht dat het ging om het totaal wat uiteindelijk op de jaaropgave staat.
Nope, package is het totaal van alle beloningen en voordelen. Oftewel: als je alles zelf moest betalen vanuit een pot, wat zou dat je kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

AllSeeyinEye schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:14:
[...]

Nope, package is het totaal van alle beloningen en voordelen. Oftewel: als je alles zelf moest betalen vanuit een pot, wat zou dat je kosten.
Package is geen officiële gedefineerde term. Je kan er van maken wat je wilt, natuurlijk kan je er je mobiliteit- en studiekosten erbij optellen om op een mooi bedrag te komen. Maar dan kan je net zo goed de huur voor het pand waarin je mag werken en de kosten van je bureauapparatuur meerekenen :p Als ik de tijd die mijn manager aan mij besteed met zijn uurloon bereken loop ik al helemaal binnen :+
Feit is dat je zonder die baan ook geen dure cursussen of leaseauto nodig gehad om honderden kilometers per week mee te rijden.

Ik zie je package als je totaal fiscaal loon in een jaar. Wat je verder nog aan (materiële)vergoedingen erbij krijgt zijn extra's. Je complete "package" is het lijstje wat men hier post, veel dingen kan je gewoon geen bedrag tegenover zetten.

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 23-04-2017 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tot je een werkgever treft die je een bedrag biedt waar alles uit gaat. Wat in internationale sfeer heel gebruikelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

AllSeeyinEye schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:35:
Tot je een werkgever treft die je een bedrag biedt waar alles uit gaat. Wat in internationale sfeer heel gebruikelijk is.
Maw. het verschilt per werkgever wat ze er in gooien :) Ik heb meerdere internationale werkgevers gehad (met omzetten van 100 tot 450 miljard/jaar) en nergens was het van begin af aan duidelijk wat precies in je package zat. Ja, je krijgt een totaalbedrag genoemd, maar er komen zo veel extraatjes bij zodat je pas na een hele tijd weet wat je echte package is. Het eindbedrag is dus altijd hoger dan wat je in het begin hoort.

Dat ze je een vette worst voorhouden maar vervolgens de kosten van je laptop en de schoonmaakster etc. van je package aftrekken heb ik echter nog nooit meegemaakt :+ Hetzelfde voor kosten van opleidingen, maar misschien is dat iets specifieks van de IT dienstverlening met alle certificeringen die mensen mee kunnen nemen naar andere werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op zondag 23 april 2017 @ 11:35:
En in Nederland ben ik het nog nooit tegengekomen dat je reiskostenvergoeding van je brutoloon af gaat. Hooguit dat reiskostenvergoeding gelimiteerd is, en je extra van je brutoloon netto kan laten uitbetalen als reiskostenvergoeding.

Bij een leaseauto is het lastig te zeggen hoeveel voor privé is, maar als ik nu 30km verder van mijn werk ga wonen zodat ik meer reiskostenvergoeding krijg, vind ik toch niet dat je kan zeggen dat ik meer ga verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Ik heb dat 'package' ding ooit geïntroduceerd, en nee perfect is het zeker niet. Maar het is een verbetering op wat er aan voorafging. Het onderliggende probleem zoals eerder aangestipt is dat het lastig is om secundaire arbeidsvoorwaarden correct op waarde te schatten. Een euro is een euro, maar als je moet kiezen tussen:

- Een leaseauto van 1200 euro per maand
- Een leaseauto van 800 euro per maand + 400 euro bruto
- 1200 bruto en zelf vervoer betalen

...dan kiest niet iedereen hetzelfde. Maar dit hangt ook af van mijn afstand tot het werk en niet alleen van het geld en de auto. De 'package' is dus variabel, en ik nodig iedereen uit om zijn/haar eigen interpretatie te maken van 'package', als de harde euro's er ook maar bij staan. Zeg bijvoorbeeld "Ik krijg een leaseauto van 1200 euro met 10.000 km privé, en dit waardeer ik op 500 euro per maand na de bijtelling die ik dan moet betalen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sstfn
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-01-2023
Goedemorgen, ik volg dit topic al wel een aantal jaartjes. Ook toen ik nog op school zat, en nu wil ik graag jullie advies eens horen. Ik heb aan de ene kant het idee dat ik gewoon normaal loon heb maar andere kant het idee dat ik meer kennis heb dan loon krijg. Ik stel mij altijd zeer flexibel op en ben breed inzetbaar door veel praktijk ervaring en vanuit mijn hobby. Ik sta op papier als ICT Medewerker.

Ik heb een prima baan en het is exact wat ik altijd wou qua werkzaamheden. Maar ik vind mijn loon eigenlijk te laag, ik krijg er eind deze maand bruto 100 euro bij, dat maakt bruto 2000 p. maand + ik krijg een vaste aanstelling.

Werkzaamheden die ik momenteel doe bij mijn huidige werkgever is support op locatie bieden, inrichting van voip omgevingen, support bieden op linux server (centos), beantwoorden van gebruikersvragen die binnenkomen, gebruikers van bepaalde bedrijven kunnen mij de gehele dag bellen met gebruikersvragen eigenlijk ook maar alles wat met ict te maken heeft.
Members only:

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden, mij steekt vooral het wat (na mijn idee lage loon) en niks geen pensioenopbouw momenteel. Positieve kanten zijn dat ik het werk echt leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-09 22:54
sstfn schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:29:
  • [b]
  • Mobiliteit per jaar:
  • [/b] € 0,- / Ik rij een nieuwe VW Polo van de zaak, privé rij ik mijn eigen VW Polo gti. Ik mag hem privé rijden en mag dan 10.000km rijden.
Begrijp ik dit nou goed? Je rijdt privé níet in de lease Polo die dus "gratis" is, maar wel in een eigen Polo - waar je voor moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
barrymossel schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:47:
[...]

Begrijp ik dit nou goed? Je rijdt privé níet in de lease Polo die dus "gratis" is, maar wel in een eigen Polo - waar je voor moet betalen?
Zo lees ik hem ook, dan ben je wat mij betreft niet helemaal 100% :P maar ik gok dat er bijtelling betaald moet worden indien hij hem privé gaat rijden (dan nog moet je natuurlijk gewoon gaan leasen, een polo is nog geen €100 per maand aan bijtelling!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik kan me idd niet voorstellen dat de bijtelling van een Polo opweegt tegen de kosten van een eigen Polo. Zeker niet met 10.000 km aan benzine/diesel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
barrymossel schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:46:
Ik kan me idd niet voorstellen dat de bijtelling van een Polo opweegt tegen de kosten van een eigen Polo. Zeker niet met 10.000 km aan benzine/diesel.
Maar t rijplezier wel, een GTI is nogal wat anders dan de gemiddelde Polo Slowmotion in de lease..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekiame
Dank voor de reacties! *O*

[ Voor 97% gewijzigd door Lekiame op 24-04-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mooie stap zeg! Volgens mij helemaal als je het hier in de topic vergelijkt met andere mensen met dezelfde opleiding?

[ Voor 73% gewijzigd door barrymossel op 24-04-2017 14:15 . Reden: Members-only ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
barrymossel schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:50:
[...]

Mooie stap zeg! Volgens mij helemaal als je het hier in de topic vergelijkt met andere mensen met dezelfde opleiding?
Ben er zelf ook zeer tevreden mee. :) Heb er natuurlijk ook 7 jaar hard voor gewerkt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

barrymossel schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:50:
[...]

Vind je?
Als je oud en nieuw naar dezelfde grondslag herberekent (36 vs 40 uur) dan is de loonstijging bij nieuw 211 bruto/maand. Dat is dus dik 2500 per jaar meer, die vervolgens direct ingeleverd is door het verlies van de 13e maand.

Dan zitten de extra's m dus alleen in de secundaire voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
AllSeeyinEye schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:55:
[...]

Vind je?
Als je oud en nieuw naar dezelfde grondslag herberekend (36 vs 40 uur) dan is de loonstijging bij nieuw 211 bruto/maand. Dat is dus dik 2500 per jaar meer, die vervolgens direct ingeleverd is door het verlies van de 13e maand.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
AllSeeyinEye schreef op maandag 24 april 2017 @ 13:55:
[...]

Vind je?
Als je oud en nieuw naar dezelfde grondslag herberekend (36 vs 40 uur) dan is de loonstijging bij nieuw 211 bruto/maand. Dat is dus dik 2500 per jaar meer, die vervolgens direct ingeleverd is door het verlies van de 13e maand.

Als je er geen probleem mee hebt om 40 uur te maken dan ga je er wel aanzienlijk op vooruit. Zeker ook met het netto-salaris door eigen pensioeninleg. Dus ik zou dit een hele fijne stap vinden. Met 28 vrije dagen lijkt het me ook echt niet erg om 40 uur te maken.
Je houdt dus (veel) meer geld over, maar daar werk je dan ook wat extra voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
barrymossel schreef op maandag 24 april 2017 @ 14:00:
[...]

Als je er geen probleem mee hebt om 40 uur te maken dan ga je er wel aanzienlijk op vooruit. Zeker ook met het netto-salaris door eigen pensioeninleg. Dus ik zou dit een hele fijne stap vinden. Met 28 vrije dagen lijkt het me ook echt niet erg om 40 uur te maken.
Je houdt dus (veel) meer geld over, maar daar werk je dan ook wat extra voor.
Precies dit! ;) :)
Pagina: 1 ... 47 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.