Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.030 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Amens schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:44:

3. Wat verdien je:

• Overige: Auto van de zaak, ook privegebruik.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~33.000
De auto kost niets? Stel dat het leasebudget EUR 750,00 per maand is, dan wordt de package een stuk hoger.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

DennusB schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:53:
[...]
Je betaalt altijd bijtelling bij privegebruik
Bijstelling staat los van een eventuele eigen bijdrage of salarisderving.

Eigen bijdrage is transparant, salarisderving veel minder maar kost ook gewoon salaris. (Of levert salaris op.)

Moet in beide gevallen wel worden meegeteld. :)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Paprika schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:26:
[...]

unezra in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)" ;)

[...]

Mocht het lukken om zowel de eerste als de laatste alinea van je bericht te realiseren dan zou dat natuurlijk al een stuk beter zijn. Uiteindelijk is het zeker heel belangrijk dat je blij bent waar je zit, maar waardering zal toch voor iedereen een grote bijdrage vormen voor het stukje "blij bent waar je zit".
Dat dus en einde schaal wist ik wel, maar ik vind dat ze daar best een beetje flexibel in mogen zijn. :)
Het is zo'n dooddoener. Alsof als je aan het eind van je schaal zit, je bent uitgegroeid en je niet *nog* beter in je werk kunt worden. (En dus *nog* waardevoller voor het bedrijf.)

Geld is een mooie manier om te zeggen "fijn dat je voor ons werkt".

Met de flexibiliteit en loyaliteit die ik toon, vind ik dat ze dat best mogen waarderen met een wat hoger salaris. (Ik zeur _nooit_ over overwerk, ook is het inplannen daarvan eigen verantwoordelijkheid en heeft nog nooit iemand me gevraagd over te werken. Als het nodig is doe ik het gewoon. Ook op de momenten dat ik privé afspraken moet verzetten of het directe gevolgen heeft voor mijn privé leven en ik het echt even niet leuk vind.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09 15:45
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:46:
[...]
Auto van de zaak scheelt nogal, zeker in privé gebruik. Je betaalt geen leasebedrag hierover?
Los van bijtelling geen extra kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:22
Ik blijf het meetellen van mobiliteit, dan vooral de leaseauto's, vreemd vinden. Dit omdat de meeste mensen die een km vergoeding krijgen dit niet meetellen, omdat dit vaak niet overzichtelijk en variabel is. Ook de mensen die een businesscard hebben kijken waarschijnlijk nauwelijks (of nooit) wat ze in 1 jaar hebben verbruikt.

Ik heb net "even" (duurde best lang) gekeken voor mezelf. Maar in 2016 heb ik ~6100 aan reiskosten vergoed gekregen. Dat is nog exclusief het gebruik van een businesscard, gezien ik daar geen inzicht op de kosten heb. Dergelijke bedragen zijn flexibel en worden bij de meesten hier zonder leaseauto niet meegerekend.

In mijn ogen kan je door mobiliteit veel verschil krijgen in bedragen. Bij mijn package van 44k zonder mobiliteit is die 6k extra voor de auto dan ineens een aanzienlijk bedrag en op het OV heb ik niet eens zicht. Een retour reis 1e klas vanuit mijn woonplaats naar Den Haag is al €50 wat er zomaar bij komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:46
unezra schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:22:
[...]

Dat dus en einde schaal wist ik wel, maar ik vind dat ze daar best een beetje flexibel in mogen zijn. :)
Het is zo'n dooddoener. Alsof als je aan het eind van je schaal zit, je bent uitgegroeid en je niet *nog* beter in je werk kunt worden. (En dus *nog* waardevoller voor het bedrijf.)
Je moet het andersom zien. Die salarisschaal is wat ze overhebben voor iemand in die functie. Als ze vinden dat jouw functie meer verdient dan moeten ze die functie hoger inschalen. Is wel transparant voor jou en je collega's wat je kunt verdienen (of juist niet). Ik vraag daarom ook altijd bij sollicitatie welke schaal of schalen er bij mijn functie horen, dat voorkomt teleurstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:22:
[...]

Je moet het andersom zien. Die salarisschaal is wat ze overhebben voor iemand in die functie. Als ze vinden dat jouw functie meer verdient dan moeten ze die functie hoger inschalen. Is wel transparant voor jou en je collega's wat je kunt verdienen (of juist niet). Ik vraag daarom ook altijd bij sollicitatie welke schaal of schalen er bij mijn functie horen, dat voorkomt teleurstellingen.
+1.
Ik vind dit ook een van de meest eerlijke manier van belonen.
Als je oneindig door kunt groeien op bv een helpdesk functie betekend dat je na 25 jaar supportdesk ook 4k in de maand zou kunnen verdienen. Dit is buiten alle proporties en daarom is een salaris plafond voor een functie wel eerlijk.

Vind je dat je meer verdiend, doe er dan wat taken bij die bij een functie hoger zit, of bekleed een andere functie.
Bij een vorige werkgever is het opgelost door een "Sernior" functie toe te voegen die een schaal hoger zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:46
-

[ Voor 99% gewijzigd door Oggy op 30-03-2017 13:13 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-09 13:07
Misschien ben ik wel gek hoor, maar
Members only:
euro op je 30e verdienen, en dan 'klagen' dat je er 'maar' 115 euro per maand bij krijgt?

Klinkt ernstig verwend, je hebt een top salaris?

(Even los van het feit dat je het niet naar je zin hebt he :), leuk werk gaat boven alles, en als je het niet naar je zin hebt, blijft dat kut, hoeveel je ook verdiend)

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerCy
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 21:27
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

-knip-

[ Voor 99% gewijzigd door ragged op 26-04-2017 12:41 ]

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

Lijkt mij netjes toch? Heb je het idee dat je iets mist ?

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
FireDrunk schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 15:12:
[...]

Misschien ben ik wel gek hoor, maar
***members only***
euro op je 30e verdienen, en dan 'klagen' dat je er 'maar' 115 euro per maand bij krijgt?

Klinkt ernstig verwend, je hebt een top salaris?

(Even los van het feit dat je het niet naar je zin hebt he :), leuk werk gaat boven alles, en als je het niet naar je zin hebt, blijft dat kut, hoeveel je ook verdiend)
Misschien ben ik wel verwend inderdaad, bij mijn vorige werkgever kreeg ik die verhoging bovenop de jaarlijkse CAO-verhoging. Deze salarisverhoging zie ik als een royale inflatiecorrectie. Als dan de bonus tegenvalt om redenen waar ik geen invloed op heb, dan baal ik wel ja. :P

Maar zoals ik al zei, over de financiële compensatie hoef ik zeker niet te klagen.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelorono
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:22
Sinds maart een nieuwe baan. :)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibbel
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-02-2021
Het is natuurlijk nogal gek om een structurele salarisverhoging te verwachten, vanwege een situatie die enkel een paar maanden geduurd heeft in het verleden? Of snap ik het niet goed en blijft de werkdruk zo hoog?
Je had beter toen gelijk kunnen aankaarten dat je structureel overwerkte en daar een(tijdelijke) bonus oid over af moeten spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ibbel schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 13:25:
[...]

Het is natuurlijk nogal gek om een structurele salarisverhoging te verwachten, vanwege een situatie die enkel een paar maanden geduurd heeft in het verleden? Of snap ik het niet goed en blijft de werkdruk zo hoog?
Je had beter toen gelijk kunnen aankaarten dat je structureel overwerkte en daar een(tijdelijke) bonus oid over af moeten spreken.
Members only:

Je hebt gelijk dat zoiets beter van tevoren besproken kan worden. Neemt niet weg dat ik ontevreden mag zijn over de salarisverhoging (ondanks het toch al zeer goede salaris voor m'n leeftijd) gezien m'n inzet en prestaties. Dat geeft mij niet het gevoel gewaardeerd te worden (al spreekt mijn manager wel regelmatig zijn waardering uit). Maak ik daar wellicht een denkfout? Dat ik het werkinhoudelijk niet naar m'n zin heb zal hierop ook wel invloed hebben.

Maar goed, genoeg hierover. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 13:17:
[...]

+1.
Ik vind dit ook een van de meest eerlijke manier van belonen.
Als je oneindig door kunt groeien op bv een helpdesk functie betekend dat je na 25 jaar supportdesk ook 4k in de maand zou kunnen verdienen. Dit is buiten alle proporties en daarom is een salaris plafond voor een functie wel eerlijk.
Ik vraag me af of je na 25 jaar op een supportdesk, je jezelf nog verder kunt ontwikkelen. Als het niet realistisch is dat je na 10 jaar _nog_ meer waard word voor het bedrijf en je werk _nog_ beter kunt doen, is het eerlijk dat je ook aan het plafond van je salaris zit.

Aan de andere kant, als je het juist ieder jaar *nog* beter doet dan het vorige, er duidelijk groei in de breedte en diepte van je functie zit, je ieder jaar weer meer waard word voor het bedrijf, waarom zou je dan niet ieder jaar financieel ook meer beloond mogen worden?
Vind je dat je meer verdiend, doe er dan wat taken bij die bij een functie hoger zit, of bekleed een andere functie.
Bij een vorige werkgever is het opgelost door een "Sernior" functie toe te voegen die een schaal hoger zat.
De grap is dat ik die taken van een functie hoger het eerste jaar al deed. (Ik werk hier nu 4 jaar en 7 maanden.) Takenpakket is in die tijd wel iets veranderd, ik heb na een jaar of 2 wat management-achtige taken afgestoten en ben me meer gaan focussen op de techniek. Op een gegeven moment was ik 80% van de tijd bezig met aansturen van leveranciers en maar 20% met daadwerkelijk systeembeheer en support.

Toen besloten is tussen mij en de directie een manager te plaatsen en ik taken kon afstoten was dat eigenlijk alleen maar een zegen. Ik werd niet gelukkig van de verhouding niet-techniek vs techniek. Effectief heb ik nu een voor mij ideale mix van support, beheer (systeem/netwerk), beleid, wat financiële verantwoordelijkheden (projecten bedenken en motiveren, waar een fors deel financiële onderbouwing in zit), security, aansturing van leveranciers, dagelijkse sturing van onze 2-mans subafdeling, etc.

Al met al dus taken die ik nu ruim 4.5 jaar uit voer, maar waar ik ieder jaar steeds beter in word en dus vind ik het ook realistisch dat er een passende beloning tegenover staat die met me mee groeit. :)

Functieschalen moeten een richtlijn zijn, geen wet van meden en perzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:25
Update, ingaand per 1 april:
Kwakkel schreef op dinsdag 4 oktober 2016 @ 14:47:

Members only:
Tevreden met de gekregen verhoging (ongeveer 13%)- heb nu niet meer het gevoel dat ik zwaar onderbetaald wordt voor mijn inzet. Mijn 2 jaar dit aankaarten, heeft dan toch iets opgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:53
unezra schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 16:09:
[...]

Ik vraag me af of je na 25 jaar op een supportdesk, je jezelf nog verder kunt ontwikkelen. Als het niet realistisch is dat je na 10 jaar _nog_ meer waard word voor het bedrijf en je werk _nog_ beter kunt doen, is het eerlijk dat je ook aan het plafond van je salaris zit.

Aan de andere kant, als je het juist ieder jaar *nog* beter doet dan het vorige, er duidelijk groei in de breedte en diepte van je functie zit, je ieder jaar weer meer waard word voor het bedrijf, waarom zou je dan niet ieder jaar financieel ook meer beloond mogen worden?

[...]

De grap is dat ik die taken van een functie hoger het eerste jaar al deed. (Ik werk hier nu 4 jaar en 7 maanden.) Takenpakket is in die tijd wel iets veranderd, ik heb na een jaar of 2 wat management-achtige taken afgestoten en ben me meer gaan focussen op de techniek. Op een gegeven moment was ik 80% van de tijd bezig met aansturen van leveranciers en maar 20% met daadwerkelijk systeembeheer en support.

Toen besloten is tussen mij en de directie een manager te plaatsen en ik taken kon afstoten was dat eigenlijk alleen maar een zegen. Ik werd niet gelukkig van de verhouding niet-techniek vs techniek. Effectief heb ik nu een voor mij ideale mix van support, beheer (systeem/netwerk), beleid, wat financiële verantwoordelijkheden (projecten bedenken en motiveren, waar een fors deel financiële onderbouwing in zit), security, aansturing van leveranciers, dagelijkse sturing van onze 2-mans subafdeling, etc.

Al met al dus taken die ik nu ruim 4.5 jaar uit voer, maar waar ik ieder jaar steeds beter in word en dus vind ik het ook realistisch dat er een passende beloning tegenover staat die met me mee groeit. :)

Functieschalen moeten een richtlijn zijn, geen wet van meden en perzen.
No offence, maar het klinkt zo als een klaagzang. Heb je al deze argumenten ook aangedragen in je gesprek :?
IK heb de discussie ook eens gehad, ook standaard verhoging binnen de schaal, terwijl alles goed was en inderdaad ook vaak overwerken. Toen gevraagd, je hebt 10 "ybos"-en in dienst, 3 lopen de kantjes er vanaf, 5 doen ok, en 2 ver bovengemiddeld, hoe laat je dit dan terugkomen :? Wisten ze niet.
Stinksago naar huis gegaan en voorgenomen dat ik dan ook maar gemiddeld ging inzetten. En terwijl ik nooit sago ben was ik het de volgende dag nog (normaal als er goed muziekje op de radio komt is het al weg, dus was echt pissed). Om 10 uur de volgende dag op t matje geroepen want het was gewoon aan me te zien. 200 euro erbij, kon toen ineens wel. Toen was t kwaad echter geschied en heb ik wat anders gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja als je zo'n enorme groei en meerwaarde kent, wordt het dan niet eens tijd om van de supportdesk af te gaan vraag ik me af. Ik ben dus wel voor schalen. Een supportdesker is over het algemeen in mijn ervaring gewoon geen 5k ofzo waard.

In een aantal jaren ben ik ook van schaal n naar schaal >n gegaan, anders zat ik ook al vast. Ik zou me overigens voor 200 piek ook niet laten paaien. Ook niet op maandbasis.

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 19-03-2017 00:21 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:40
Boudewijn schreef op zondag 19 maart 2017 @ 00:20:
Een supportdesker is over het algemeen in mijn ervaring gewoon geen 5k ofzo waard.
Tja, dat blijft een interessante discussie. Waarom is een supportdesker geen 5k waard, maar een programmeur/advocaat/enzovoort wel? Waarom verdient de een met 40 uur hard werken meer dan de ander met 40 uur hard werken? Als programmeur loop je het risico op RSI, een Timmerman loopt hogere/meer risico's maar verdient minder. De ene HBO'er verdient meer dan de andere HBO'er in een andere functie. Een schoonmaker welke met 25 graden met het zweet op het voorhoofd wc's poetst verdient minder dan die kantoormedewerker die alleen maar op de computer met airco aan het werk is. Een bedrijf met slechte supportmedewerkers functioneert niet, een bedrijf met slechte programmeurs ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

President schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:45:
[...]

Tja, dat blijft een interessante discussie. Waarom is een supportdesker geen 5k waard, maar een programmeur/advocaat/enzovoort wel? Waarom verdient de een met 40 uur hard werken meer dan de ander met 40 uur hard werken? Als programmeur loop je het risico op RSI, een Timmerman loopt hogere/meer risico's maar verdient minder. De ene HBO'er verdient meer dan de andere HBO'er in een andere functie. Een schoonmaker welke met 25 graden met het zweet op het voorhoofd wc's poetst verdient minder dan die kantoormedewerker die alleen maar op de computer met airco aan het werk is. Een bedrijf met slechte supportmedewerkers functioneert niet, een bedrijf met slechte programmeurs ook niet.
Omdat bepaalde kennis nou eenmaal schaars is. Een dev kan waarschijnlijk best supportdesk werk gaan doen (mits inzet), andersom mogelijk niet.

En een timmerman hoeft bijv. ook niet duizenden euro's aan studiekosten op te hoesten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
President schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:45:
[...]

Vraag en aanbod.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tonnusos
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-08-2024
Na tijdenlang lurken besloten om ook mijn bijdrage te doen aan dit topic.

Members only:

Thoughts? Zelf ben ik in ieder geval tevreden. 2% pensioen is wat aan de lage kant, maar mijn plan is om door te beleggen zelf aan mijn pensioen te werken.

Overigens heb ik niet veel gebruik gemaakt van m'n opleiding - heb maar kortstondig ergens als programmeur gewerkt. Dat gezegd hebbende is het zeker een handige achtergrond om te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Mijn gedachte? Dat ik het vrij bizar vind voor je leeftijd en je ervaring. Goed gedaan dus ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 10:12

oer

Vind het altijd wel een interessant topic, dus zal mijn info ook es delen.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

PLAE schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:24:
[...]

Ik lees dit als: mijn functie is wat ingedamd omdat ik niet met teveel verantwoordelijkheden om kon springen. Weinig reden om echt te verhogen....waarschijnlijk iets te hoog gestart daardoor en weinig reden om buiten een schaal te gaan zitten (ook al ben je inmiddels heel goed in wat je doet).
Dat zit toch "subtiel" anders. :)

Toen ik begon bestond er niet zoiets als een afdeling ICT. Er was afdeling technisch beheer (ik, waar zo'n beetje alles op ICT vlak onder viel dat niet het functioneel beheer van 1 applictie is) en 2 functioneel beheerders. Mijn functie viel direct onder de directie. Omdat die indeling toch wat onlogisch is, is besloten een afdeling ICT te formeren waar zowel techniek als functioneel beheer onder viel. (Maar nog steeds zijn het 2 subafdelingen.)

Manager van die afdeling is een van de 2 functioneel beheerders geworden. Iemand die volgens mij al 15 jaar of langer bij het bedrijf werkt en dus de meest logische keuze voor die functie. (Even los van het feit dat ik me hoe dan ook niet op die positie op mijn plek zou voelen.)

Mijn werk inhoudelijk is niet zo veel veranderd, verantwoordelijkheden ook niet maar ik kan me nu wel meer richten op techniek en heb als het ware een soort buffer tussen mijn afdeling en directie / rest van het bedrijf.

Effectief _kan_ ik nu de delen afstoten die ik niet leuk vind in plaats van dat er niemand is om die delen heen af te stoten, terwijl ik tegelijkertijd de taken naar me toe kan trekken waar ik echt blij van word en ik ook daadwerkelijk tijd heb die taken uit te voeren. :)

Kortom, het heeft _niets_ te maken met de verantwoordelijkheden niet aankunnen of te snel gegroeid zijn. Ik kan prima zonder mijn manager. Manager er tussen maakt het leven alleen voor mij wel een heel stuk aangenamer.

Overigens, ik werk hier nu dus ruim 4.5 jaar, maar in totaal nu bijna 21 jaar in de ICT. Het is niet bepaald mijn eerste baantje waar ik nog moet laten zien wat ik kan en hoeveel verantwoordelijkheid goed voor mij en het bedrijf is. (Wel de baan waar ik voor het eerst in jaren voluit _kan_ laten zien wat ik toe in staat ben zonder ingedamd te worden. Met succes. Gezien mijn beoordelingen tot dusver.)
Boudewijn schreef op zondag 19 maart 2017 @ 00:20:
Tsja als je zo'n enorme groei en meerwaarde kent, wordt het dan niet eens tijd om van de supportdesk af te gaan vraag ik me af. Ik ben dus wel voor schalen. Een supportdesker is over het algemeen in mijn ervaring gewoon geen 5k ofzo waard.

In een aantal jaren ben ik ook van schaal n naar schaal >n gegaan, anders zat ik ook al vast. Ik zou me overigens voor 200 piek ook niet laten paaien. Ook niet op maandbasis.
Zie boven. :) We hebben geen aparte supportdesk binnen het bedrijf. Dus worden de support taken verdeeld tussen mij en mijn directe collega. (Maar ligt mijn focus dus maar beperkt op support. Alleen als achtervang en bij ziekte & verlof.)

Meer generiek gesproken, ik ben het met je eens dat de gemiddelde supportdesker geen 5K per jaar waard is, juist omdat de groei op een gegeven moment wel uit die functie is en je weinig meerwaarde kunt bieden dan je doet.

Salarsgroei moet te maken hebben met persoonlijke groei en waardevermeerdering voor het bedrijf. Als je als supportdesker 10 jaar hetzelfde werk doet, kun je daar misschien ieder jaar nog 0,5% beter in worden, maar zit daar een grens aan. Je kunt niet oneindig verder groeien in efficiëntie van oplossen.

Aan de andere kant vind ik dat ook een supportdesker een goed salaris mag krijgen, doet hij/zij zijn werk goed, levert dat aan de ene kant een betere support aan de voorkant op (en dus efficiëntieverbetering), aan de andere kant een lastenverlichting bij de achterliggende ICT afdelingen als 3e lijns, beheer, etc. Hoe beter een 1e lijner zijn/haar werk doet, hoe minder er bij beheer terecht komt en *wat* er bij beheer terecht komt, is voorzien van het juiste vooronderzoek zodat die afdeling beter en efficiënter kan werken.
ybos schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:53:
[...]
No offence, maar het klinkt zo als een klaagzang. Heb je al deze argumenten ook aangedragen in je gesprek :?
Dat gesprek komt nog. :)
Tijdens het gesprek wist ik namelijk niet de financiële uitkomst en normaliter is een beoordeling redelijk een 1-way gesprek. Thuis kwam de onprettige verrassing.
IK heb de discussie ook eens gehad, ook standaard verhoging binnen de schaal, terwijl alles goed was en inderdaad ook vaak overwerken. Toen gevraagd, je hebt 10 "ybos"-en in dienst, 3 lopen de kantjes er vanaf, 5 doen ok, en 2 ver bovengemiddeld, hoe laat je dit dan terugkomen :? Wisten ze niet.
Stinksago naar huis gegaan en voorgenomen dat ik dan ook maar gemiddeld ging inzetten. En terwijl ik nooit sago ben was ik het de volgende dag nog (normaal als er goed muziekje op de radio komt is het al weg, dus was echt pissed). Om 10 uur de volgende dag op t matje geroepen want het was gewoon aan me te zien. 200 euro erbij, kon toen ineens wel. Toen was t kwaad echter geschied en heb ik wat anders gezocht.
"Gemiddeld doen" is niet mijn stijl. DInsdagavond heb ik er even grof van gebaald, nagedacht over wat ik hier mee wilde doen. Woensdag ben ik doorgegaan waar ik gebleven was. Wel besloten het deze keer niet gewoon te laten gaan maar te kijken wat ik aan de situatie kan veranderen.

Als het aan het eind betekend dat ik moet accepteren dat dit het is, dat er geen salarisverhoging anders dan een collectieve meer komt, is de kans groot dat ik d'r even goed van baal maar uiteindelijk dat geen merkbare gevolgen voor mijn werkgever heeft.

Weggaan denk ik niet aan. Paar EUR per maand extra is echt heel leuk, maar ik heb genoeg ervaring met werkgevers en posities waar ik niet op mijn plek zat. Nu meer dan ooit, heb ik een baan die ik helemaal tegek vind, waar ik mezelf voorlopig prima verder kan ontwikkelen, ultieme vrijheid heb en een werkgever waar ik ondanks dit en het gedoe over studie, me vol voor wil inzetten. (Oh ja, het is ook nog eens op minder dan 20 minuten lopen.)

Kortom, het mag misschien over gekomen zijn als een klaagzang, ik _baal_ er ook enorm van, maar ben mezelf ook al voorzichtig aan het voorbereiden op het feit dat het accepteren of weggaan is en dan is de keuze vooralnog voor mij doodeenvoudig: accepteren.

Want hey, al zou ik elders 500 EUR mere kunnen verdienen, ga ik het dan ook voor 500 EUR meer naar mijn zin hebben? Ik denk het niet. Ik denk eerder dat ik het voor 500-1000 EUR *minder* naar mijn zin ga hebben en dan is opeens de keuze best eenvoudig. Liever ergens helemaal op mijn plek zitten en wat minder verdienen, dan meer verdienen en mezelf zondag met de shit in mijn lijf naar kantoor moeten slepen.

[ Voor 53% gewijzigd door unezra op 19-03-2017 15:26 . Reden: Meerdere reacties toegevoegd om meerdere posts te voorkomen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:15

JaQ

oer schreef op zondag 19 maart 2017 @ 14:52:
Vind het altijd wel een interessant topic, dus zal mijn info ook es delen.

***members only***
Je bonus is bijna 60% van je salaris? Klopt dat, of staat er een nul teveel? (anders is je bonus voor een niet-sales/management rol buitensporig riant)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
unezra schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:04:
[...]

Dat zit toch "subtiel" anders. :)
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
JaQ schreef op zondag 19 maart 2017 @ 15:50:
[...]

Je bonus is bijna 60% van je salaris? Klopt dat, of staat er een nul teveel? (anders is je bonus voor een niet-sales/management rol buitensporig riant)
Als hij voor een HFT-shop werkt is dit volgens mij "normaal". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:42
[...]

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande, excl bonus):
• Winstdeling/bonus:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Zijn bonus is bijna 60% van z'n salaris, wat dus nog bovenop z'n salaris komt, wat bijzonder veel is. Dus zijn vraag is vrij legitiem. Of wat was je punt? :)

[ Voor 18% gewijzigd door Hahn op 19-03-2017 17:31 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

wimjongil schreef op zondag 19 maart 2017 @ 16:24:
Als hij voor een HFT-shop werkt is dit volgens mij "normaal". :)
Dat is dan een serieuze bonus. Blijkbaar zijn er toch nog bedrijven waar voor specialistisch werk goed verloond wordt.
Ik kan lezen :+ , in veruit de meeste sectoren is 60% van je salaris als bonus ongebruikelijk.
Hahn schreef op zondag 19 maart 2017 @ 17:30:
Zijn bonus is bijna 60% van z'n salaris, wat dus nog bovenop z'n salaris komt, wat bijzonder veel is. Dus zijn vraag is vrij legitiem. Of wat was je punt? :)
Precies dit :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:50
Members only:

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Zeer netjes, zeker als eerste aanbod.
Ik zou inderdaad niet snel meer elders kijken omdat je het zo te horen zelf ook naar je zin hebt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Het aanbod is volgens mij prima om mee te beginnen, als je niet gebonden bent (verliefd, verloofd, getrouwd: oftewel, samenwonend) zou ik snel verhuizen naar een lokatie dicht bij je werk.

Ik woon zelf in Dalen (Z-O Drenthe) en werk in Amsterdam, dat is met de auto (buiten spitstijden) ongeveer 1.5 uur rijden. Met het OV kost dat 2:15, als ik tenminste in Zwolle de aansluiting haal. Dat is een serieuze aanslag op je tijd, zeker aan het begin van je carrière wil je niet meteen allerlei planningsproblematiek door lange reistijd erbij hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ik ga dingen weer even tussen mo tags zetten. :)
Voelt toch net even wat prettiger als ik erg inhoudelijk op de materie in ga.
Members only:
Members only:
Members only:
Members only:
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HogRider
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-02 10:06
Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: WO, Master Technische Bedrijfskunde

• Werkervaring: 2.5 jr

Wat doe je:
Ontwerp algoritme voor complexe berekeningen and data analyse/raportering

De functietitel is consulting engineer.

• Werkgever/branche: IT / Spoorwegen
• (Werk) Locatie(s): EU
• Uren/week: 37
• Reistijd: 30 min
• Werkdruk: normaal/hoog

Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 5200
• Vakantiegeld: 1%
• Dertiende/veertiende maand: beide
• Pensioeninleg per jaar: geen
• Overige: gratis lunch
• Laptop: Ja

Totaal: €74.624,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:31
[...]

In sommige delen van de financiële wereld is dit niet ongebruikelijk als je het goed doet. In andere zijn tegenwoordig bonusplafonds...
JaQ schreef op maandag 20 maart 2017 @ 08:16:
[...]

zeker aan het begin van je carrière wil je niet meteen allerlei planningsproblematiek door lange reistijd erbij hebben.
Niet dat het niet handig is om vlak bij je werk te wonen maar als er nou een moment in je carrière is waar reistijd het minst een rol speelt dan is het wel aan het begin. Als je ouder wordt krijg je meer verplichtingen (begint vaak met partner en later kinderen met alles wat daar bij komt) en wordt het alleen maar lastiger. Toen ik net begon reed ik 60000+ km's per jaar, daar zou ik nu voor passen.

Aan het begin van je carrière zou ik het meest letten op ontwikkelingsmogelijkheden (wel serieus) dan inkomen en dan zaken als reistijd etc.

[ Voor 20% gewijzigd door timag op 20-03-2017 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HogRider schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:28:
Wie ben je:

Wat doe je:

Wat verdien je:

Damn, da's niet slecht verdienen.

Opvallend is 37 uur per week, staat dit ook zo in het contract of is dit waar je gemiddeld op uitkomt.
Ik neem niet aan dat dit bij de NS/Prorail is :+
complexe berekeningen, daarbij moet ik altijd aan films denken waarbij zo'n stereo type nerd met bril bij de Nasa werkt en allemaal ingewikkelde shit op een groot bord uitwerkt 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Viper® op 20-03-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:45
Wie ben je:

Wat doe je:

Wat verdien je:

1% vakantiegeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HogRider
Deense werkgever... Echt op vakantie kun je er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
HogRider schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:16:
Deense werkgever... Echt op vakantie kun je er niet van.
Maar je werkt in Nederland, is 8% dan niet verplicht? Lijkt me dat wanneer je hier werkzaam bent de Nederlandse regels voor jou gelden. Maar eerlijk gezegd geen idee.

In ieder geval vrij karig. Wordt gelukkig goed gecompenseerd met de rest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Of je het nou vakantiegeld, kerstgeld, of een 13e/14e maand noemt maakt aan het eind weinig uit. Geen pensioeninleg zou ik me eerder druk om maken :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HogRider
Ja ik werkte voor ze in DK, maar sinds kort weer terug in NL. Het lijkt er inderdaad op dat ze alles volgens de Nederlandse wet nu moeten gaan doen.

Op vakantiegeld ga ik er op vooruit, als ik kinderen krijg heb ik weer niet de voordelen die ze in DK hebben.

Zoals fsfikke zegt, gaat om het bedrag onderaan de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
fsfikke schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:27:
Of je het nou vakantiegeld, kerstgeld, of een 13e/14e maand noemt maakt aan het eind weinig uit. Geen pensioeninleg zou ik me eerder druk om maken :p
Op zo'n package maakt het qua geld idd weinig uit, maar bedrijven moeten zich wel aan bepaalde regels houden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Ik kan niet zo goed rekenen? €5200 * 14 * 1,01 = €73528. Ergens komt nog een keer €1096 tevoorschijn?
timag schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:39:
In sommige delen van de financiële wereld is dit niet ongebruikelijk als je het goed doet. In andere zijn tegenwoordig bonusplafonds...
Daar weet ik alles van ;) (mijn bonus is in mijn salaris verdisconteerd, naar het schijnt)
timag schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:39:
Niet dat het niet handig is om vlak bij je werk te wonen maar als er nou een moment in je carrière is waar reistijd het minst een rol speelt dan is het wel aan het begin. Als je ouder wordt krijg je meer verplichtingen (begint vaak met partner en later kinderen met alles wat daar bij komt) en wordt het alleen maar lastiger. Toen ik net begon reed ik 60000+ km's per jaar, daar zou ik nu voor passen.

Aan het begin van je carrière zou ik het meest letten op ontwikkelingsmogelijkheden (wel serieus) dan inkomen en dan zaken als reistijd etc.
We hebben het niet over detachering, maar over een vaste werkplek, daarom redeneer ik andersom: als je nu al veel reistijd hebt, hoe moet dat dan als je wel verplichtingen buiten werk hebt? Het is niet alsof de (interessante) IT banen in Drenthe voor het opscheppen liggen.

Je hebt gelijk dat ontwikkelingsmogelijkheden veruit het belangrijkste zijn, maar als je minimaal 3.5 uur per dag in de auto zit dan ontwikkel je vooral chauffeurskwaliteiten en die zijn toch net wat minder relevant voor een IT-er ;)

[ Voor 2% gewijzigd door JaQ op 20-03-2017 10:39 . Reden: ik kan blijkbaar ook niet quoten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HogRider
Ligt niet aan je rekenen, de rest komt van de overige categorie. Heb daar ook niet alles gezet. Krijg af en toe extra vrije dagen of vliegtickets. Had er voor de gemak 100e pm bij geteld.

Daarnaast heb ik de 1% alleen genomen over 12 maanden. Weet eigenlijk niet of dat wel zo is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 13:59

Shunt

Boe

HogRider schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:48:
Ligt niet aan je rekenen, de rest komt van de overige categorie. Heb daar ook niet alles gezet. Krijg af en toe extra vrije dagen of vliegtickets. Had er voor de gemak 100e pm bij geteld.

Daarnaast heb ik de 1% alleen genomen over 12 maanden. Weet eigenlijk niet of dat wel zo is..
In Nederland is 8% vakantie geld verplicht samen met 20 vakantie dagen. Dus ik gok dat jij daar ook aan zult voldoen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
unezra schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:16:
Ik ga dingen weer even tussen mo tags zetten. :)
Voelt toch net even wat prettiger als ik erg inhoudelijk op de materie in ga.

***members only***
Heb eerdere ook ff tussen MO gezet :)
Ben benieuwd of jij uiteindelijk jouw wensen in kunt willigen bij deze werkgever. Zou jammer zijn als je moet gaan bewegen omdat het hierop stukloopt! Kan het nadeel zijn van een net wat kleinere werkgevers, waar natuurlijk ook weer genoeg voordelen bij komen kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door PLAE op 20-03-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Laatst online: 10:25
JaQ schreef op maandag 20 maart 2017 @ 10:38:
[...]

Je hebt gelijk dat ontwikkelingsmogelijkheden veruit het belangrijkste zijn, maar als je minimaal 3.5 uur per dag in de auto zit dan ontwikkel je vooral chauffeurskwaliteiten en die zijn toch net wat minder relevant voor een IT-er ;)
Bwa, misschien eens de zelfrijdende auto doorbreekt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

PLAE schreef op maandag 20 maart 2017 @ 12:46:
[...]

Heb eerdere ook ff tussen MO gezet :)
Ben benieuwd of jij uiteindelijk jouw wensen in kunt willigen bij deze werkgever. Zou jammer zijn als je moet gaan bewegen omdat het hierop stukloopt! Kan het nadeel zijn van een net wat kleinere werkgevers, waar natuurlijk ook weer genoeg voordelen bij komen kijken.
:)
Voor mij is bewegen niet aan de orde. Belangrijkste vind ik dat de loyaliteit wederzijds bevestigd word en er dus tegemoed word gekomen aan (een deel van) mijn wensen en eisen.

We'll see.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperko
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-07 19:38
Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: Bachelor Bedrijfskunde

• Werkervaring: 7 jaar

Wat doe je:
BAG/WOZ beheerder

• Werkgever/branche: Overheid
• Uren/week: 40 uur (4 spaaruur)
• Reistijd: 20 min
• Werkdruk: normaal

Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4450 (inclusief 16,3% idividueel keuzebudget)
• Pensioen: ABP
• Overige: 30,- euro netto vergoeding ziektekosten/ 130 euro netto reiskosten
• Vakantie: 346 uur per jaar exclusief Dag van de Arbeid, Goedevrijdag en 5 mei.

Totaal: €55.000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSynn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-09 14:02
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: WO Bsc, bezig met Msc BPMIT. ITIL3, BiSL, PSM1, TOGAF
• Werkervaring: 9,5j
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Technisch Coordinator
• Werkgever/branche: vliegindustrie
• Uren/week: 36 (4*9)
• Reistijd: 25min
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € ~4870,- (+5%)
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: 6%
• Pensioeninleg per jaar: pm 510 (2/3 wg) = pj 6120 wg
• Mobiliteit per jaar: €1872,- (netto)
• Overige: studiekosten vergoed, 50% studietijd, 2% extra potje voor vrije dagen, vitaliteit, etc, telefoon vd zaak, 30e netto onkosten.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~75.000,-
Heb hier de mobiliteit, studiekosten en -tijd, telefoon en netto onkosten (en bonus) niet bij geteld.
• Winstdeling/bonus: 0-7,5%

Alles meegenomen: het salaris, de werkdruk, work/life balance en de inhoud van de werkzaamheden, ben ik ontzettend blij met deze job :*) . Enige nadeel dat gaat spelen is dat ik denk dat de uitdaging er snel uit is. Maar dat zie ik tegen die tijd wel weer.

[ Voor 10% gewijzigd door LordSynn op 21-03-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlimax43
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-01-2022
Wie ben je:
• Leeftijd: 22 (over een maand 23)
• Opleiding: MBO Applicatie ontwikkeling niveau 4 (afgerond), nu HBO Software Engineering deeltijd (3e jaar bijna afgerond dus nog 1 jaar te gaan :D )

• Werkervaring: 2,5 tot 3 jaar

Wat doe je:
Allround Software Engineer;
Van minimaal 1 project als Lead Developer aangewezen, maar beheer meerdere grotere projecten alleen.
Van bug fixes en feature requests tot support en detachering op locatie.
Heb altijd wel 1 of 2 MBO en/of HBO stagiairs die ik mag begeleiden/opleiden. Ook nieuwe collega's mag ik begeleiden en opleiden.

De functietitel is Software Engineer

• Werkgever/branche: IT / Dienstverlening
• Uren/week: 32
• Reistijd: minimaal 30 min tot maximaal 1 uur

Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1500
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: Ja
• Na elk gehaald schooljaar betaald het bedrijf het schooljaar (huidig schooljaar ~€2000)

Ik heb zelf alleen geen idee of dit echt 'marktconform' o.i.d. is. Ik heb wel salaris check gedaan, maar daaruit bleek dat ik ongeveer 1100 bruto per maand van het gemiddelde af zit. Weet niet tot hoever dat klopt? 8)7. Dus ik zou graag willen horen of mijn salaris is zoals die is, of dat ik de salaris check moet geloven.

[ Voor 14% gewijzigd door qlimax43 op 21-03-2017 21:09 . Reden: Salarischeck toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO systeembeheer niveau 4
• Werkervaring: 5 jaar

Wat doe je:
Hardware support voor servers.

De functietitel is Server Support Engineer

• (Werk) Locatie(s): Dublin, Ierland
• Uren/week: 40
• Reistijd: minimaal 30 min (lopen), bus 5 min.

Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2100
• Relocatie pakket: € 1250
• Overige: Korting op mobiel abbo, 500 eur korting op cursussen (maakt niet uit wat), gratis zorgverzekering, korting op HPE spul.

Al in al, voor Dublin redelijk netjes, ik betaal maar slechts 20% aan belasting hier, dus ik houd redelijk wat over, echter is het huren van een huis duur (betaal nu 600 euro per maand voor 6m4 in een gedeelde huis met 1 ander persoon en een hond..).

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
qlimax43 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:58:
Wie ben je:
• Leeftijd: 22 (over een maand 23)
• Opleiding: MBO Applicatie ontwikkeling niveau 4 (afgerond), nu HBO Software Engineering deeltijd (3e jaar bijna afgerond dus nog 1 jaar te gaan :D )

• Werkervaring: 2,5 tot 3 jaar

Wat doe je:
Allround Software Engineer;
Van minimaal 1 project als Lead Developer aangewezen, maar beheer meerdere grotere projecten alleen.
Van bug fixes en feature requests tot support en detachering op locatie.
Heb altijd wel 1 of 2 MBO en/of HBO stagiairs die ik mag begeleiden/opleiden. Ook nieuwe collega's mag ik begeleiden en opleiden.

De functietitel is Software Engineer

• Uren/week: 32
• Reistijd: minimaal 30 min tot maximaal 1 uur

Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1500
• Na elk gehaald schooljaar betaald het bedrijf het schooljaar (huidig schooljaar ~€2000)

Ik heb zelf alleen geen idee of dit echt 'marktconform' o.i.d. is. Ik heb wel salaris check gedaan, maar daaruit bleek dat ik ongeveer 1100 bruto per maand van het gemiddelde af zit. Weet niet tot hoever dat klopt? 8)7. Dus ik zou graag willen horen of mijn salaris is zoals die is, of dat ik de salaris check moet geloven.
Heb je daar ook rekening gehouden met t feit dat je 80% van 40 uur werkt?
Dan nog is het een redelijk laag salaris imo.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlimax43
Oogje schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:25:
[...]

Heb je daar ook rekening gehouden met t feit dat je 80% van 40 uur werkt?
Dan nog is het een redelijk laag salaris imo.
Ja hier heb ik rekening mee gehouden inderdaad. Wat zou jouw mening zijn? Mag ik de salarischeck indicatie qua loon wel geloven/aanhouden of komen er uit zijn zulke salarischeck tools geen realistische resultaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
qlimax43 schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 22:38:
[...]

Ja hier heb ik rekening mee gehouden inderdaad. Wat zou jouw mening zijn? Mag ik de salarischeck indicatie qua loon wel geloven/aanhouden of komen er uit zijn zulke salarischeck tools geen realistische resultaten?
Als indicatie kun je het wel aanhouden, niet als harde eis/richtlijn. Maar het feit dat je er dus schijnbaar zo ver af zit, zegt zeker wat. Ik zou gaan praten: met je manager of met een ander bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
Omgerekend verdien je een kleine 1900 per maand (exclusief vakantiegeld, pensioeninleg en opleidingsbudget). Je bent nog niet hbo-afgestudeerd, maar wel paar jaar relevante ervaring (voor 32/40 deel). Na je afstuderen zou je toch zeker wat omhoog moeten kunnen. Ik denk niet dat het reëel is te verwachten dat je huidige werkgever het gemiddelde uit je salarischeck gaat matchen... Overigens heb ik altijd twijfels bij de uitkomsten van dergelijke checks, omdat de invoer veel te generiek is om wat zinnigs te kunnen zeggen.

Ik verbaas me ook een beetje over het feit dat de ene student/starter een andere stagiair opleidt, maar dat is irrelevant in dit topic.

[ Voor 11% gewijzigd door wheel op 22-03-2017 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlimax43
barrymossel schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 07:48:
[...]

Als indicatie kun je het wel aanhouden, niet als harde eis/richtlijn. Maar het feit dat je er dus schijnbaar zo ver af zit, zegt zeker wat. Ik zou gaan praten: met je manager of met een ander bedrijf.
Ja zulke ideeën had ik dus ook al eigenlijk, bedankt voor je bevestiging/feedback 8)7 . Het is nou niet echt alsof ik zomaar op mezelf zou gaan kunnen wonen :F .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlimax43
wheel schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 07:57:
Omgerekend verdien je een kleine 1900 per maand (exclusief vakantiegeld, pensioeninleg en opleidingsbudget). Je bent nog niet hbo-afgestudeerd, maar wel paar jaar relevante ervaring (voor 32/40 deel). Na je afstuderen zou je toch zeker wat omhoog moeten kunnen. Ik denk niet dat het reëel is te verwachten dat je huidige werkgever het gemiddelde uit je salarischeck gaat matchen... Overigens heb ik altijd twijfels bij de uitkomsten van dergelijke checks, omdat de invoer veel te generiek is om wat zinnigs te kunnen zeggen.

Ik verbaas me ook een beetje over het feit dat de ene student/starter een andere stagiair opleidt, maar dat is irrelevant in dit topic.
Bedankt voor je feedback :*) !
Nee de salarischeck heb ik op MBO niveau (wat ik ook echt heb) ingesteld met 2 jaar werk ervaring, daar kwam het verschil in uit.

En wat betreft het stagiair en nieuwe collega verhaal; ik zal dan wel
1. Goedkoop zijn om stagiairs te begeleiden
2. Het begeleiden misschien wel redelijk doen (hoop ik dan :X) ? Heb nog geen klachten gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
qlimax43 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:26:
[...]

Bedankt voor je feedback :*) !
Nee de salarischeck heb ik op MBO niveau (wat ik ook echt heb) ingesteld met 2 jaar werk ervaring, daar kwam het verschil in uit.

En wat betreft het stagiair en nieuwe collega verhaal; ik zal dan wel
1. Goedkoop zijn om stagiairs te begeleiden
2. Het begeleiden misschien wel redelijk doen (hoop ik dan :X) ? Heb nog geen klachten gehoord
Even checken: mbo-4 met 2 jaar ervaring en de salarischeck geeft (1500/32) * 40 + 1100 = 2975? Ik denk niet dat dat reëel is, nee.

De verbazing zit meer in het feit dat de opleiding er (kennelijk) mee akkoord gaat dat een student (formeel) optreedt als stage-begeleider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlimax43
wheel schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:38:
[...]

Even checken: mbo-4 met 2 jaar ervaring en de salarischeck geeft (1500/32) * 40 + 1100 = 2975? Ik denk niet dat dat reëel is, nee.

De verbazing zit meer in het feit dat de opleiding er (kennelijk) mee akkoord gaat dat een student (formeel) optreedt als stage-begeleider.
Ja dat is het nou net met deeltijd opleidingen. Werk en school hebben niks met elkaar te maken, ik werk 32 uur in de week, en de andere 8 uren ga ik in de avonden (verspreid over 2 avonden) + zelfstudie-uren. De school heeft dat ook verteld aan het begin van de opleiding. Het werk wat ik langs mijn opleiding doe mogen wij niet zien als 'stage' of iets dergelijks, maar mogen we gewoon als normaal werk zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buitenspel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-08 10:15
Members only:

[ Voor 97% gewijzigd door Buitenspel op 23-03-2017 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Bensimpel schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 21:13:
Al in al, voor Dublin redelijk netjes, ik betaal maar slechts 20% aan belasting hier, dus ik houd redelijk wat over, echter is het huren van een huis duur (betaal nu 600 euro per maand voor 6m4 in een gedeelde huis met 1 ander persoon en een hond..).
Hou je er wel rekening mee dat voor die 20% belasting, je *minimaal* een jaar in Ierland moet werken?

Werk je korter dan een jaar in Ierland, mag je daarna het verschil tussen de Ierse en Nederlandse belasting vereffenen. (Been there, done that...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedie
  • Laatst online: 17-09 18:59
1. Wie ben je:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Information Engineering
Certificaten: / Informatica Powercenter 9.6.x certified specialist
Werkervaring: 3 jaar
(Woon) locatie: Leiden

2. Wat doe je:
Functie: Informatie analist / developer in een Business Intelligence scrum team
Werkgever/branche: Retail
(Werk) Locatie(s): Zaandam
Uren/week: 40
Reistijd: 35 minuten
Werkdruk: Gemiddeld-Hoog

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): € 3000
Vakantiegeld: 8%
Eindejaarsuitkering 4%
Mobiliteit: leasebudget: € 854
Overige: NS Businesscard, Pensioenopbouw, €50 onkostenvergoeding per maand
Tentiéme: € 2000 per jaar (variabel, maar 2K minimaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-08 13:15
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Tot 1-1-2017 of vanaf/per 1-1-2017? Nogal een verschil (afhankelijk van hoe lang je al bij je huidige werkgever werkt). Verder: geen pensioenregeling?

[ Voor 5% gewijzigd door wheel op 22-03-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
Na lang meekijken, ook mijn situatie.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO (HvA Information Engineering)
• Werkervaring:12 jaar waarvan 9 jaar relevante werkervaring
• (Woon) Locatie: Regio Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Functioneel Beheerder
• Werkgever/branche: Nutsbedrijf
• (Werk) Locatie(s): Utrecht, Gelderland en Overijssel
• Reistijd: 45 tot 60 minuten met de auto
• Werkdruk: 'Normaal' tot redelijk druk

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3.701 (€4519,31 inc FAB)
• Vakantiegeld: 8% (maandelijks uitbetaald middels FAB, flexibel arbeidsbudget)
• Dertiende/veertiende maand: -
• Pensioeninleg per jaar: €207,47
• Mobiliteit per jaar: €5.000 (omgerekend 26.667km tegen een vergoeding van €0,19 per km, dit haal ik)
• Overige: €15 per maand onkostenvergoeding, internet ed

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€53.545
• Winstdeling/bonus: nvt

Helaas zit ik al wel 6 jaar 'bevroren' op deze positie inc financien en ben daardoor niet meer tevreden over mijn groei/carriere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik ben er iets op vooruit gegaan sinds mijn laatste post. Updates in bold.

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door ongewoongewoon op 23-03-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09-2024
ongewoongewoon schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 11:27:
Ik ben er iets op vooruit gegaan sinds mijn laatste post. Updates in bold.

***members only***
Ben jij hier zelf tevreden mee? Ik vind het salaris niet denderend om eerlijk te zijn.
Wat zijn de beweegredenen van het bedrijf om 2x 10 minuten extra pauze te hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
ITguru schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:53:
[...]

Ben jij hier zelf tevreden mee? Ik vind het salaris niet denderend om eerlijk te zijn.
Wat zijn de beweegredenen van het bedrijf om 2x 10 minuten extra pauze te hebben?
Lekker even een rondje buiten lopen om met een verse blik weer in de materie te duiken!
En tevreden? Ja best wel. Niet primair door het salaris hoor, maar de rest (zoals vrijheden in mijn werkzaamheden en direct klantcontact) is gewoon prima en de reistijd is super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Laatst online: 08:31
Lof102 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:50:
Helaas zit ik al wel 6 jaar 'bevroren' op deze positie inc financien en ben daardoor niet meer tevreden over mijn groei/carriere.
Zit je aan het eind van je schaal (dan is het gewoon wat het is) of heeft het bedrijf gewoon alle salarissen bevroren (dan zou ik ondertussen verder gaan kijken)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:09
Huidige functie:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 jaar
• Opleiding: HBO (Bedrijfswiskunde)
• Werkervaring: +- 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Consultant ICT
• Werkgever/branche: Detachering pensioen
• (Werk) Locatie(s): Zuid -Holland
• Uren/week: 40 uur
• Reistijd: 30 min. enkele reis
• Werkdruk: laag/normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2315
• Vakantiegeld:8%
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: ja (exact bedrag weet ik niet)
• Mobiliteit per jaar: +- € 1200
• Overige: Onkostenvergoeding (€47), 20 vakantiedagen, 5 flexdagen, opleidingsbudget (€5500)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- € 32.600
• Winstdeling/bonus: € 2000

Nieuwe functie

2. Wat doe je:
• Functie: Data analist
• Werkgever/branche: Bank/ verzekeraar
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Reistijd: 45 min. enkele reis

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2700
• Vakantiegeld:8%
• Dertiende/veertiende maand: Ja
• Pensioeninleg per jaar: 6% van de pensioengrondslag
• Mobiliteit per jaar: +- €3000
• Overige: VPL toeslag (1%), toeslag i.v.m. tijd voor geld (40 u werk i.p.v. 38 u dienstverband) 5,26% 25 vakantiedagen, opleidingsbudget, korting op schadeverzekeringen (40%) en zorgverzekeringen (25%)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- 40.000
• Winstdeling/bonus: Nee

Wat vinden jullie ervan?

Gr. Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:55
michaelrr schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:44:

Wat vinden jullie ervan?

Gr. Michael
Mooie stap :) zeer prima salaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelrr
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-09 10:09
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:43:
[...]

Mooie stap :) zeer prima salaris
Dankjewel! :-) In mijn huidige functie ontbreekt de uitdaging (voornamelijk muterend/administratief van aard) en ook in toekomstige projecten zou ik vergelijkbare werkzaamheden moeten doen (omdat de vraag binnen operations pensioen groot is). Gelukkig kan ik in de nieuwe functie werkzaamheden die sterk gerelateerd zijn aan mijn studie en meer verantwoordelijkheid vereist, dus ik ben benieuwd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lof102
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-01 15:51
timag schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 14:20:
[...]

Zit je aan het eind van je schaal (dan is het gewoon wat het is) of heeft het bedrijf gewoon alle salarissen bevroren (dan zou ik ondertussen verder gaan kijken)?
Het is het einde van de salarisschaal waar ik mee te maken heb, het is wat het is.
Nadeel binnen dit bedrijf is dat de doorgroeimogelijkheden totaal verstopt zitten. Vele oud gedienden die zitten wel goed op hun positie en verlaten het bedrijf dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 05:27

Spinez0r

At your service.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO ICT Beheer Niv. 4, niet afgemaakt HBO ICT Beheer
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Elst

2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer/Systeembeheer
• Werkgever/branche: Universiteit
• (Werk) Locatie(s): Nijmegen
• Uren/week: 38
• Reistijd: 1.5 uur in totaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2471 €
• Dertiende/veertiende maand: 8%
• Pensioeninleg per jaar: betaald door werkgever (ABP)
• Mobiliteit per jaar: 75% van OV kosten
• Overige: 42 vakantiedagen per jaar

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- 34.000 €
• Winstdeling/bonus: €[/quote]

Sinds vorige keer een salarisverhoging gekregen, best tevreden al zeg ik 't zelf, wat denken jullie?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: MBO ICT Beheer Niv. 4, niet afgemaakt HBO ICT Beheer
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Elst, GLD

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Universiteit
• (Werk) Locatie(s): Nijmegen
• Uren/week: 40 ( 38 uitbetaald, 2 per week opgespaard)
• Reistijd: 1.5 uur in totaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2871 €
• Dertiende/veertiende maand: 8,7%
• Pensioeninleg per jaar: betaald door werkgever (ABP)
• Mobiliteit per jaar: 75% van OV kosten vergoed
• Overige: 42 vakantiedagen per jaar

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): +- 40.149 €
• Winstdeling/bonus: €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:55
Spinez0r schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:47:
Sinds vorige keer een salarisverhoging gekregen, best tevreden al zeg ik 't zelf, wat denken jullie?
Mooie stap, maar hoe doe je anderhalf uur over Elst - Radboud? :p

Woordje 'totaal' niet gezien :>

[ Voor 7% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 28-03-2017 09:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:23
Huidige functie:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32 jaar
• Opleiding: HBO (Bedrijfskundige informatica)
• Werkervaring: 6 jaar consultancy, daarvoor als leidinggevende bij Jumbo
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Solution Consultant
• Werkgever/branche: Exact ERP voor productie en logistieke bedrijven (MKB)
• (Werk) Locatie(s): Zuid -Holland
• Reistijd: varieert per afspraak, 45 min naar kantoor
• Werkdruk: Pieken en dalen, maar 1 kans om een opdracht binnen te halen.

3. Wat verdien je:
Members only: voorwaarden

Zeer uitdagende en leuke baan met leuke en slimme collegae. De druk zit hem in het moeten presteren als salesteam in het geheel

[ Voor 5% gewijzigd door KnuCha op 28-03-2017 11:17 . Reden: aanvulling en MO gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Lof102 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 11:40:
[...]
Het is het einde van de salarisschaal waar ik mee te maken heb, het is wat het is.
Zoals je iets eerder in deze thread kunt zien heb ik dezelfde uitdaging. Volgende week eens met mijn manager om tafel omdat ik vind dat daar een mouw aan gepast moet kunnen worden. (Deze week niet, want spoedproject dat met wat geluk net weer even extra duidelijk maakt waarom dit jaar een salarisverhoging van 16 EUR bruto en volgend jaar 0 EUR wegens "einde schaal" niet echt in verhouding is met wat ik bij draag aan het bedrijf.)
Nadeel binnen dit bedrijf is dat de doorgroeimogelijkheden totaal verstopt zitten. Vele oud gedienden die zitten wel goed op hun positie en verlaten het bedrijf dus niet.
Doorgroeimogelijkheden kunnen ook in de breedte of diepte van je functie zitten. Bij ons zijn de mogelijkheden qua functiedoorgroei ook beperkt. Ok, in theorie zou ik manager kunnen worden maar dat wil ik niet. Wil niet zeggen dat ik verwacht de komende 6 jaar uitgegroeid te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
unezra schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:15:
[...]

Zoals je iets eerder in deze thread kunt zien heb ik dezelfde uitdaging. Volgende week eens met mijn manager om tafel omdat ik vind dat daar een mouw aan gepast moet kunnen worden. (Deze week niet, want spoedproject dat met wat geluk net weer even extra duidelijk maakt waarom dit jaar een salarisverhoging van 16 EUR bruto en volgend jaar 0 EUR wegens "einde schaal" niet echt in verhouding is met wat ik bij draag aan het bedrijf.)
[...]
Pas mijn eerste baan waar ze met schalen werken, dus heb er weinig verstand van, maar worden die schalen niet ieder jaar ge-ijkt en/of geïndexeerd? 0 EUR lijkt me nogal weinig, als een bedrijf dan toch werkt met vastgestelde regels en kaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

barrymossel schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:57:
[...]

Pas mijn eerste baan waar ze met schalen werken, dus heb er weinig verstand van, maar worden die schalen niet ieder jaar ge-ijkt en/of geïndexeerd? 0 EUR lijkt me nogal weinig, als een bedrijf dan toch werkt met vastgestelde regels en kaders.
Ja en nee.

Het hangt van het bedrijf af hoe star ze die regels interpreteren en hoe creatief ze er mee zijn.

Heb je een CAO, ligt het over het algemeen wat vaster dan als je geen CAO hebt en een loongebouw niet meer is dan een richtlijn. Aan de andere kant, ook dan kan het star worden geïnterpreteerd.

Yet, ik weet ook van situaties waar er gezegd word "je functie zit in schaal X, maar je voert voor percentage Y werk uit dat normaliter 2 schalen hoger gewaardeerd word, we geven je een toelage zolang die werkzaamheden tot je takenpakket behoren". Ze kunnen er wat makkelijker vanaf (want toelages kun je intrekken) maar het netto resultaat is nog steeds dat je er loon bij krijgt en beloond word naar het werk dat je uit voert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:25
Voor de bedrijven in Nederland waar ik voor heb gewerkt (financiele sector) werden de CAO schalen aangepast aan de CAO loonsverhogingen. Bij jou werkgever blijkbaar niet?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
unezra schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:28:
[...]

Ja en nee.

Het hangt van het bedrijf af hoe star ze die regels interpreteren en hoe creatief ze er mee zijn.

Heb je een CAO, ligt het over het algemeen wat vaster dan als je geen CAO hebt en een loongebouw niet meer is dan een richtlijn. Aan de andere kant, ook dan kan het star worden geïnterpreteerd.

Yet, ik weet ook van situaties waar er gezegd word "je functie zit in schaal X, maar je voert voor percentage Y werk uit dat normaliter 2 schalen hoger gewaardeerd word, we geven je een toelage zolang die werkzaamheden tot je takenpakket behoren". Ze kunnen er wat makkelijker vanaf (want toelages kun je intrekken) maar het netto resultaat is nog steeds dat je er loon bij krijgt en beloond word naar het werk dat je uit voert. :)
Bij ons worden sowieso regelmatig (jaarlijks) de schalen opnieuw getoetst. Ik neem aan dat daarin dus ook indexatie wordt meegenomen. Leek me eerlijk gezegd ook vrij standaard.
Zelf kunnen we tot maximaal 120% van de schaal groeien (bij zeer goede prestatie). Ik zit volgens mij ook al richting het randje van de schaal (nog 200-300 euro per maand kan erop). Dan maar beter m'n best gaan doen dus en richting de 120% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
Een collectieve verhoging van salarissen in verband met inflatiecorrectie geldt vaak ook voor schaalbedragen (zowel minimum als maximum). Die krijg je normaliter dus ook als de einde-schaal zit. Dit is in mijn ogen geen verhoging van salaris, maar op peil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
wheel schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:42:
Een collectieve verhoging van salarissen in verband met inflatiecorrectie geldt vaak ook voor schaalbedragen (zowel minimum als maximum). Die krijg je normaliter dus ook als de einde-schaal zit. Dit is in mijn ogen geen verhoging van salaris, maar op peil houden.
Klopt, vind ik ook (echter meerdere werkgevers niet, weet ik helaas uit ervaring). Maar dan dus nog krijg je er meer dan 0 EUR bij per jaar/maand/whatever. Dat dit niet meer dan normaal is, is een tweede. Het is schijnbaar geen gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 05:27

Spinez0r

At your service.

Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:05:
[...]

Mooie stap, maar hoe doe je anderhalf uur over Elst - Radboud? :p

Woordje 'totaal' niet gezien :>
Meestal is het zelfs langer, maar dan ga ik lekker met de fiets naar het werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:02
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:23
Lijkt mij een prima aanbieding qua loon en bijkomende voorwaarden. Met zoveel dagen verlof kun je altijd nog voor jezelf wat projecten blijven doen. dit zou ik dan wel bij in dienst treden aangeven en laten opnemen in je contract (dat dit mogelijk moet zijn naast je werk bij werkgever).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:58

Woohooo

Smilie, James Smilie

Voor je leeftijd en werkervaring is dit een super aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovogar
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-09 14:43
Eens met bovenstaande, echt een super aanbod gezien je leeftijd!

Wel inderdaad even goed zwart op wit in je contract (laten) zetten dat je naast je werk nog je andere werkzaamheden wil blijven doen, zo lang het in je contract staat kunnen ze daar nooit moeilijk over doen ;)

Helemaal goed, als ik jou was zou ik het gewoon aan nemen, zeker ook omdat je dit bedrijf dus al kent (en hier waarschijnlijk ook lekker op je plek zit, anders hadden ze je dit niet aangeboden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:00

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Volgens mij moet zo'n bedrijf ook wel met een goed aanbod komen. Het is behoorlijk dringen op de arbeidsmarkt voor goede ontwikkelaars.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvL88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-04-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: WO MSc. (geen IT)
• Certificering: geen
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Trainee
• Werkgever/branche: Logistiek
• (Werk) Locatie(s): Midden en Zuid-Nederland
• Reistijd**: 30-60 min

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2800
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Pensioeninleg per jaar: is er wel, moet ik nog in verdiepen.
• Laptop: ja
• GSM: ja
• Leaseauto*: nee
• Overige: standaard reiskosten van 155 euro per maand, alle extra km die niet via CAO worden vergoed mag ik declareren

Bedoeling is om over een halfjaar een vaste functie in te gaan in de lijn. Ik vind het lastig om te bepalen wat straks tijdens de contractonderhandelingen een redelijk/goed salaris is. Iemand tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:46
SvL88 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:58:
Bedoeling is om over een halfjaar een vaste functie in te gaan in de lijn. Ik vind het lastig om te bepalen wat straks tijdens de contractonderhandelingen een redelijk/goed salaris is. Iemand tips hiervoor?
Kijk eens in de CAO en op je intranet naar welke schalen bij je functie horen. Dat lijkt me een mooi startpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvL88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-04-2024
jongetje schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:12:
[...]

Kijk eens in de CAO en op je intranet naar welke schalen bij je functie horen. Dat lijkt me een mooi startpunt.
Zoals het er nu naar uitziet, valt de functie in dezelfde schaal als waar ik nu in zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Members only:

[ Voor 13% gewijzigd door Ernemmer op 30-03-2017 12:22 ]

Pagina: 1 ... 45 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.