Da's meer werkplekbeheer.
Bij systeembeheer denk ik aan het beheer van de achterliggende ICT infra. Servers, netwerken, storage en alle bijbehorende en onderliggende infra.
Daarom twijfel ik ook of je jouw salaris moet vergelijken met het salaris van een echte junior systeembeheerder die wel (dagelijks) bezig is met de achterliggende infra. Als junior zal dat in de regel geen hoofdverantwoordelijkheid zijn en ben je minder bezig met beleid, dat ligt in kleinere organisaties bij de seniors en grotere organisaties bij andere ICT functies, maar die functies kennen dan ook andere salarissen.
Het is denk ik goed eens te kijken naar wat de salarissen voor vergelijkbare functies als die van jou zijn en ik denk dat je dan moet kijken naar "skilled helpdesk en werkplekbeheer", misschien nog een kleine correctie voor het semi systeembeheer werk dat je doet. (Maar let dan wel op of de functie MBO3, MBO4 of HBO als eis heeft. De salarissen tussen MBO3 en MBO4 verschillen.)
Overigens, als je de kans hebt, kijk of je op termijn een MBO4 diploma te pakken kan krijgen. Maakt je onderhandelingspositie veel sterker en dus je kans op een hoger salaris groter dan MBO3. Ook vergroot je daarmee je kansen door te groeien naar de systeembeheer of beleidsfuncties.
Maar ook ondersteuning en uitleg aan bijvoorbeeld de secretaresse die weer een bestand heeft verplaats en kwijt is
Vpn verbindingen moet ik configureren voor nieuwe installaties. En daarna herstellen voorbeeld:
port forwarding opnieuw instellen doordat de klant een nieuw modem heeft of een nieuw ict-er die alles even lekker door de war heeft gegooit altijd fijn.
Daarnaast heb ik nog een soort van helpdesk functie voor de klanten (ik ben de helpdesk

)
dit bestaat uit :
- uitleggen van het programma waarmee de kassa kan worden geprogrammeerd artikelen etc.
- Werking van de kassa
- Ondersteuning als er een storing is.
Da's skilled helpdesk.
Ik kan het heel rustig hebben maar ook ineens heel druk omdat ik voor best veel dingen verantwoordelijk ben
Vaak in de ICT. Het is hollen of stil staan. (Hoewel in mijn specifieke geval het stilstaan vooral een keuze is. Ik kan niet altijd rennen. Dus kies ik mijn momenten om het even rustig aan te doen bewust.)
Zeker in operationele (beheer) functies kan het zijn dat je het ene moment rustig een oude klus op pakt, wat documentatie leest of een testsetup bouwt en 5 minuten later de pleuris dusdanig uit breekt dat je 's nachts niet thuis slaapt en een werkdag van 24 uur aan 1 stuk hebt.
Reiskostenvergoeding krijg ik inderdaad wel
Pensioenregeling zit er ook in verwerkt.
Beetje redelijke reiskostenregeling? (Normaal is volgens mij 19 cent per kilometer onbelast, maar veel werkgevers hanteren bijvoorbeeld een maximum of de eerste 10Km voor eigen rekening.)
Pensioen kan het loon deels compenseren, als het een goede regeling is, moet je dat zeker meetellen.
Het nadeel aan een klein bedrijf is dat meestal je baas gewoon een collega/vriend is.
we werken maar met 8 man
Onze ICT afdeling is 4 man groot, in mijn subteam zitten 2 mensen. (Ik en een directe collega.) Hele bedrijf is rond de 50 man vast en nog eens maximaal 50 man flex. Stafafdelingen bij elkaar (waar wij ook onder vallen) zijn pak 'm beet 10 mensen inclusief directie. Ik vind dat geen nadeel. Nu zit ik niet snel in de kroeg met mijn collega's, maar het is klein genoeg juist wel heel persoonlijk aan te voelen.
Ik heb er wel even aan moeten wennen dat mijn directeur een jaar of 4, 5 jonger is dan ik. Mijn manager is juist ongeveer zo veel ouder dan ik. Aan de andere kant, die leeftijdsverschillen zijn zo klein dat ze gevoelsmatig redelijk wegvallen en we behoorlijk amicaal met elkaar om gaan. Het is even wennen maar ik vind het inmiddels wel fijn.
Maar ik ga er wel werk van maken hoe kan ik het beste zo'n gesprek aankaarten?
Eerst zorgen dat je een *goede* indicatie hebt van wat mensen met een vergelijkbaar profiel als dat van jou (opleiding, leeftijd, werkervaring, functie inhoud) en in dezelfde branche en regio (!) werken. Regio maakt uit. In de randstad liggen de lonen hoger dan in een willekeurig dorp in Drenthe.
Als je dat hebt, bepaal wat jij vind dat je zou moeten verdienen en waarom je dat loon verdient. (Of wat je eventueel als extra voorwaarden zou willen zien zoals studiebudget, etc.) Ook kun je nadenken over of je NU een grote sprong wilt maken, of juist een groeipad wilt afspreken en of je waarde hecht aan een vast contract of niet. (Groeipad kan ook zijn, naar een andere functie met bijbehorend salaris.)
Wed niet op 1 paard, zorg dat je een onderhandelingspositie en onderhandelingsruimte hebt.
Wellicht kun je ook bij je collega's informeren wat wij verdienen. Wellicht liggen *alle* lonen laag en weet je dat het geen zin heeft. Dan moet je bedenken of je je werk en werkgever interessant genoeg vind om voor te blijven werken (kan me voorstellend dat die woon-werk afstand ook wel heel fijn is en je geen zin hebt iedere dag een uur enkele reis te moeten reizen), of dat je om je heen gaat kijken.
Roep iig *niet* "als ik dit niet krijg ga ik weg", da's een zwaktebod en grote kans dat je werkgever dan zegt "ok, doei" of je contract niet verlengd word als je nog geen vast contract hebt.
Vast contract kan trouwens wel degelijk heel belangrijk zijn ook al denken sommigen daar anders over. Wellicht dat je nu nog niet bezig bent met het kopen van een huis, maar banken doen aanzienlijk minder moeilijk met het verstrekken van een hypotheek als je een vaste aanstelling hebt. Onderschat dat belang dus niet.

appeltje_1988 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:50:
[...]
Het werk wat je doet, klinkt niet heel erg ingewikkeld, echter vind ik dat je zeker onderbetaald wordt. Het beste kun je een gesprek aanvragen met je leidinggevende. Hierin geef je aan dat je niet tevreden bent met je salaris en dat je graag wat meer zou willen verdienen. Pak hierbij als ondersteuning bijvoorbeeld de website van loonwijzer. Mocht er niet direct een verhoging inzitten, maak dan concrete smart afspraken met je leidinggevende. Daarin zet je doelen om te behalen om tot een salarisverhoging te komen . Een salaris rond de 1800 bruto met jouw ervaring en leeftijd lijkt me gepast.
Ik denk dat 1800 EUR gezien de functie aan de hoge kant is, maar ik heb niet goed gekeken naar zaken als regio en branche dus het kan zijn dat ik er naast zit.
[
Voor 6% gewijzigd door
unezra op 11-03-2017 18:03
]
Ná Scaoll. - Don’t Panic.