Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.036.029 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• isvbommel
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-08-2022
@Barrycade Het zou dan een werkend leren traject moeten worden (BBL). Weggaan bij mijn huidige bedrijf en zoeken naar een leerbedrijf in die opleidingsrichting die een maandelijks salaris betaald (en bij voorkeur ook de dag school) .
Het moet alleen financieel haalbaar en voor september geregeld zijn...:P

@Boudewijn Werkweken van 4x9 zou inderdaad ook een hele goeie optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Found you ;) Erg interessant profiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:50:
***members only***

[...]

Dan is 4x9 wellicht een mooie optie. Beetje terugval (als je een 40u contract hebt) in pieken maar wel een hele dag te besteden aan je studie.
4x9 is zeker mooi :)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 21:36
Murk schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:35:
[...]
Ik lees dit soort berichten altijd met enige frustratie, ik zal wel geen zakelijk inzicht hebben. 5 jaar ervaring op je 30e en dan 3.5k kunnen verdienen... Hoe veel moet je elk jaar dan wel niet omhoog gaan vanaf je 25e, beginnend zonder ervaring?

***members only***
Members only:

[ Voor 64% gewijzigd door Paprika op 10-03-2017 10:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
[...]

Ik lees dit soort berichten altijd met enige frustratie, ik zal wel geen zakelijk inzicht hebben. 5 jaar ervaring op je 30e en dan 3.5k kunnen verdienen... Hoe veel moet je elk jaar dan wel niet omhoog gaan vanaf je 25e, beginnend zonder ervaring?
offtopic:
Veel mensen blijven lang plakken bij een baan, en dat schiet qua salaris (en vele andere zaken) niet echt op, heb ik ervaren.

Mijn sprongen in salaris gingen van 2500 (oosten van het land) naar 3500 (Amsterdam). Toen dat bedrijf na een jaar niet beviel ging ik op zoek naar iets anders: ik had de keuze uit 5 bedrijven, 3 zelf geregeld, 2 door een recruiter. Die heeft mij geleerd hoe je moet onderhandelen. Ik kwam toen uit op 4500 euro bij een bedrijf waar ik 3 jaar heb gewerkt.

En mijn meest recente stap was minder groots, maar net zo interessant: ik werk nu 1 dag minder per week maar verdien exact hetzelfde. Dat zie ik als een indirecte 20% salarisverhoging :7

Je moet weten wat je waard bent, je moet durven bluffen, en in deze sector (en deze regio) ben je als gewilde kandidaat in de luxepositie dat je het werk voor het uitzoeken hebt.

Ik had tijdens mijn laatste sollicitatieronde meerdere aanbiedingen:
  1. Bij 32 uur per week 4500 bruto
  2. Bij 32 uur per week 5400 bruto
  3. Bij 40 uur per week 6200 bruto
De laatste twee waren om andere redenen niet interessant, en de eerste optie leek mij helemaal prima bij een super leuk bedrijf :)

Ik heb zelf ook sollicitaties afgenomen waarbij ik ook te horen kreeg wat het budget was voor een functie. We mochten tot 4000 euro gaan voor een medior web developer. Diegene die we aannamen was erg blij met zijn salaris van 3300.

In zijn geval ging hij er ruim 800 euro op vooruit vergeleken met zijn oude baan. Maarja, als hij had gezegd "ik verdien nu 3200" dan had m'n baas een bod van 3800 gedaan. En als hij dan zou zeggen: "Ik kijk nog even verder, maar ik teken morgen als je er 4200 van maakt", dan krijg je een tegenbod van 4000 en kraait er geen haan naar en is iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:29
[...]

***members only***
Tot mijn 30 was mijn salaris leeftijd * 100 euro = bruto salaris. Let wel vanaf mijn 18e begonnen en geen afgeronde hbo diploma, enkel propedeuse. Na mijn 30e ging het in eens hard (3300,3600,3750,4500,4400)

Ik denk dat rond je 30e het in eens hard kan gaan. Let wel, die als programmeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Members only:
Blue-eagle schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 21:12:
[...]

offtopic:
Veel mensen blijven lang plakken bij een baan, en dat schiet qua salaris (en vele andere zaken) niet echt op, heb ik ervaren.

In zijn geval ging hij er ruim 800 euro op vooruit vergeleken met zijn oude baan. Maarja, als hij had gezegd "ik verdien nu 3200" dan had m'n baas een bod van 3800 gedaan. En als hij dan zou zeggen: "Ik kijk nog even verder, maar ik teken morgen als je er 4200 van maakt", dan krijg je een tegenbod van 4000 en kraait er geen haan naar en is iedereen blij.
Members only:

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Murk schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:18:
[...]
***members only***
[...]
***members only***
Members only:

[ Voor 32% gewijzigd door Paprika op 07-03-2017 23:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
muffstuff schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:16:
[...]

Tot mijn 30 was mijn salaris leeftijd * 100 euro = bruto salaris. Let wel vanaf mijn 18e begonnen en geen afgeronde hbo diploma, enkel propedeuse. Na mijn 30e ging het in eens hard (3300,3600,3750,4500,4400)

Ik denk dat rond je 30e het in eens hard kan gaan. Let wel, die als programmeur.
Ik had hetzelfde. Ik zat al iets hoger bij 30. 31 op 3800, nu op 33j 8.5k (variabel). Had ook aanbieding van 4.8k vast +leaseauto en bonus. Is wel risico's nemen en grote projecten doen, niet bij kleine mkb blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ANdrode schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:29:
[...]

4x9 is zeker mooi :)

***members only***
Ja dat is wel grappig. ik heb wel eens gepraat met een vergelijkbaar persoon bij een infosecbedrijf uit Delft, en ik meen dat ik net iets meer verdiende. Het maakt op mijn niveau geen bal uit dus.
Zit overigens prima op mijn plek :).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoldenSample schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 14:02:
[...]

Een opleiding helpt sowieso maar die 21-2800 euro voor een admistratief medewerker op MBO niveau? In guldens zit je misschien dichter in de buurt met die 2800 :x
Ja, dit zijn normale salarissen voor een administratieve functie.
Misschien niet voor data-entry, maar wel voor een gemiddelde persoon die de administratie/boekhouding doet.

En ik heb het ook niet over mensen die net van school komen, die zullen inderdaad op 1800-2000 euro starten, maar een wat ervaren persoon vanaf 30-35 zit echt wel rond de 2400-2500 en hebben ook wel zicht op 2800-3000 euro bij sommige bedrijven/functies. (hoofd administratie etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooshx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-02 15:24
1. Wie ben je:
• Leeftijd:22
• Opleiding:MBO4
• Werkervaring:1jaar
• (Woon) Locatie:Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie:Service Engineer ( Helpdesk op locatie) + veel contact met leveranciers,klanten.
• Werkgever/branche:IT
• (Werk) Locatie(s):Hele land
• Uren/week:40
• Reistijd:30/45
• Werkdruk:Normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):1600
• Vakantiegeld:8%
• Dertiende/veertiende maand:
• Pensioeninleg per jaar:?
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: Auto, Telefoon en laptop. Vooral omdat ik veel onderweg ben en bij klanten ben.

Ik heb hier een vraag bij, afgelopen maand heb ik een gesprek gehad met mijn baas voor een andere functie, ze wouden mij graag behouden. Ik mag meer de systeem/netwerk kant op en mag certificaten gaan halen. Daarnaast krijg ik een leidinggevende functie op kantoor over een aantal mensen en het contact met de klanten.

Mijn vraag is eigenlijk, wat kan ik straks als salaris gaan vragen? Ik heb NU vooral servicedesk gedaan, stagiaires ondersteund, en het afhandelen en aanmelden van tickets. Dit ga ik straks waarschijnlijk niet meer doen, of een ieder geval veel minder.

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door wooshx op 08-03-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59

Shunt

Boe

wooshx schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:13:
1. Wie ben je:
• Opleiding:MBO4
• Werkervaring:1jaar
• (Woon) Locatie:Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie:Service Engineer ( Helpdesk op locatie) + veel contact met leveranciers,klanten.
• Werkgever/branche:IT
• (Werk) Locatie(s):Hele land
• Reistijd:30/45
• Werkdruk:Normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):1600
• Dertiende/veertiende maand:
• Pensioeninleg per jaar:?
• Mobiliteit per jaar:
• Overige: Auto, Telefoon en laptop. Vooral omdat ik veel onderweg ben en bij klanten ben.

Ik heb hier een vraag bij, afgelopen maand heb ik een gesprek gehad met mijn baas voor een andere functie, ze wouden mij graag behouden. Ik mag meer de systeem/netwerk kant op en mag certificaten gaan halen. Daarnaast krijg ik een leidinggevende functie op kantoor over een aantal mensen en het contact met de klanten.

Mijn vraag is eigenlijk, wat kan ik straks als salaris gaan vragen? Ik heb NU vooral servicedesk gedaan, stagiaires ondersteund, en het afhandelen en aanmelden van tickets. Dit ga ik straks waarschijnlijk niet meer doen, of een ieder geval veel minder.

Alvast bedankt!
Je functie klinkt dan eerder als junior systeembeheerder.
Maar dit is wel iets wat een investering is vanuit je werkgever natuurlijk die zullen tijd en geld moeten investeren in jou om je up to date te krijgen. Ga niet uit van de hoofdprijs maar ik denk dat een bump naar de 1800 / 1900 wel zou moeten kunnen. Als je straks een paar jaar systeem beheer hebt gedaan is het een heel ander beeld natuurlijk dan kun je waarschijnlijk veel grotere stappen maken aangezien je dan ook gewoon veel meer waard bent qua kennis en kunde.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

muffstuff schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:16:
[...]

Die 100 euro van 2002 is inmiddels ook geen 100 euro meer.

Verder is het een kwestie van juist switchen, niet te bescheiden zijn, locatie, goed ontwikkelen & juiste branche/Richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Members only:

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Laatst online: 12-07 19:04
Overstap gemaakt van Big4 naar een klein consultancy bedrijf omdat ik meer uitdaging wilde op technisch vlak. Qua salaris, werkzaamheden en uitdaging ben ik er op vooruit gegaan! Het enige kleine nadeel is dat ik een jaarcontract heb gekregen terwijl ik voorheen een vast contract had; hier hecht ik momenteel nog niet zoveel waarde aan.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO -> HBO, nu part-time MSc (Digital Forensics)
• Werkervaring: 4 jaar (inclusief parttime baan tijdens HBO)
• (Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: SOC analist / Incident Responder
• Werkgever/branche: Eén van de Big4 Consultancy bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland
• Uren/week: 24 uur ivm studie
• Reistijd: Reistijd na overstap is hetzelfde gebleven; ~35 min
• Werkdruk: Middel tot hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1500 , nu €1800 (€3.000 op basis van 40 uur)
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Bonus Nee
• Pensioeninleg per jaar: Nee, afgesproken dat ik bij het mogelijk volgende contract wel pensioen krijg
• Mobiliteit per jaar: van €338 per maand bruto naar €300 per maand netto (€3600 per jaar)
• Overige: Prima laptop, iPhone 6s, Internetabonnement thuis vergoed, overuren niet betaald, standaard onkostenvergoeding en mogelijkheid tot krijgen van een fiets. Prima laptop, overuren niet betaald

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €21.096 €25.200
• Winstdeling/bonus Is afhankelijk van performance en wordt jaarlijks toegekend.Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu officieel! Vanaf 1 mei bij een nieuwe werkgever aan de slag.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO 3 ICT-Beheer
• Werkervaring: 4-5 jaar (echte werkervaring)
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland (omgeving R'dam)

2. Wat doe je:
• Functie: All-Round ICT-beheer (1e / 2e lijns)
• Werkgever/branche:Rijksoverheid
• (Werk) Locatie(s): Heel NL
• Uren/week: 36
• Reistijd: 30-45 minuten enkele reis OV
• Werkdruk: Verwachting is middel/hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2710
• Vakantiegeld: €2710
• Dertiende/veertiende maand: €2710
• Pensioeninleg per jaar: €? Gaat via ABP, geen idee wat het precies inhoudt.
• Mobiliteit per jaar: OV kaart voor werk
• Overige: 42 vakantiedagen als ik 40 uur per week werk / HBO opleiding 100% vergoed / persoonlijk opleidingsplan, waarbij er ieder jaar een aantal certificaten op de planning staan en nog andere voorwaarden.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38k
• Winstdeling/bonus: vaste 13e maand.

Hiervoor bij een detachering gewerkt, maar kan deze kans absoluut niet laten schieten.
Kan niet wachten om te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, in hoeverre nemen jullie structurele overuren mee in de package deal?
Ik draai bereikbaarheids diensten en regelmatig een onderhoudje, dit zijn gemiddeld 300 extra uren per jaar die ik schrijf.
Bij elkaar ongeveer 6000 euro bruto inkomsten.
Ja dit kan op sommige momente best belastend zijn, maar komt ook wel een beetje met het werk mee.
Rekenen jullie dit mee in het totaal plaatje als je banen/salarissen vergelijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Verwijderd schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 22:27:
Vraagje, in hoeverre nemen jullie structurele overuren mee in de package deal?
Ik draai bereikbaarheids diensten en regelmatig een onderhoudje, dit zijn gemiddeld 300 extra uren per jaar die ik schrijf.
Bij elkaar ongeveer 6000 euro bruto inkomsten.
Ja dit kan op sommige momente best belastend zijn, maar komt ook wel een beetje met het werk mee.
Rekenen jullie dit mee in het totaal plaatje als je banen/salarissen vergelijkt?
Ik ben niet op zoek naar werk, dus ben het ook niet aan het vergelijken. :)

Maar ik vind het wel belangrijk dat er een goede regeling is. Toen ik hier begon is er voorgesteld het met mijn salaris te verdiscontinueren waarop ik vrij letterlijk heb gezegd "dat mag, maar dan wil ik anderhalf keer zo veel salaris".

Discussie heeft even gelopen maar uiteindelijk is er een redelijke overwerkregeling gekomen. Er zijn maanden dat ik daar niet of nauwelijks gebruik van hoef te maken, er zijn ook maanden dat ik d'r een paar honderd EUR netto aan over hou.

Om hoeveel uur het per jaar gaat weet ik niet. Het wisselt. In mijn beleving is het een ruw maandsalaris, misschien anderhalf. Ik hou de uren strict bij om ze de maand er op in te dienen, maar niet hoe veel uur ik ieder jaar declareer aan overuren en hoe veel ik daar precies aan verdien.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooshx
Shunt schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:57:
[...]

Je functie klinkt dan eerder als junior systeembeheerder.
Maar dit is wel iets wat een investering is vanuit je werkgever natuurlijk die zullen tijd en geld moeten investeren in jou om je up to date te krijgen. Ga niet uit van de hoofdprijs maar ik denk dat een bump naar de 1800 / 1900 wel zou moeten kunnen. Als je straks een paar jaar systeem beheer hebt gedaan is het een heel ander beeld natuurlijk dan kun je waarschijnlijk veel grotere stappen maken aangezien je dan ook gewoon veel meer waard bent qua kennis en kunde.
Dankjewel! Het is inderdaad de bedoeling om samen met de systeembeheerder te gaan werken. Ik moet uitzoeken welke certificaten ik wil gaan halen, heeft iemand nog een bepaald advies waar ik het beste mee kan starten?

We doen heel veel met BYOD, dus ik zat te denken aan administering System Center Configuration Manager and Intune, maar dan stopt het wel een heel eind met m'n ideeën :9 De wereld van de certificaten is natuurlijk heel breed, maar ik zoek eigenlijk de standaard certificaten die je kunt halen als Junior beheerder.

[ Voor 6% gewijzigd door wooshx op 09-03-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unezra schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:36:
[...]

Ik ben niet op zoek naar werk, dus ben het ook niet aan het vergelijken. :)

Maar ik vind het wel belangrijk dat er een goede regeling is. Toen ik hier begon is er voorgesteld het met mijn salaris te verdiscontinueren waarop ik vrij letterlijk heb gezegd "dat mag, maar dan wil ik anderhalf keer zo veel salaris".

Discussie heeft even gelopen maar uiteindelijk is er een redelijke overwerkregeling gekomen. Er zijn maanden dat ik daar niet of nauwelijks gebruik van hoef te maken, er zijn ook maanden dat ik d'r een paar honderd EUR netto aan over hou.

Om hoeveel uur het per jaar gaat weet ik niet. Het wisselt. In mijn beleving is het een ruw maandsalaris, misschien anderhalf. Ik hou de uren strict bij om ze de maand er op in te dienen, maar niet hoe veel uur ik ieder jaar declareer aan overuren en hoe veel ik daar precies aan verdien.
Bij ons is er een goede overwerk regeling, het is heel duidelijk wat je wel/niet mag schrijven.
Ik schrijf 90% van alle uren, kwartiertje of een half uurtje langer om een klus af te krijgen doe ik niet moeilijk over, een kwartiertje eerder weg gaan om nog effe een boodschap te doen ook niet (kwestie van een beetje compenseren), maar een (nachtelijk) onderhoud of een bereikbaarheids dienst wordt goed geregistreerd op mijn overuren formuliertje..

Maar wat ik probeer te zeggen, het is gemiddeld 500 euro bruto extra loon. De uren zijn erg geconcentreerd. Weekje bereikbaarheids dienst is zo 40 declarabele uren, een onderhoud in het weekend zijn ook zo 12 uur (8 x 150%).

Stel dat ik nu een andere baan aangeboden krijg en ik krijg er 300 euro bruto bij op en ik heb geen overuren meer, dan ga ik er eigenlijk 200 euro op achteruit.
Als overwerk elke dag is dan is de belasting vrij hoog en zou waarschijnlijk 200 euro verlies graag aannemen om bv terug te gaan naar 8 uur per dag.
Maar nu is het gewoon 95% van de tijd dat ik gewoon om 5 uur naar huis kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:11
wooshx schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:52:
maar ik zoek eigenlijk de standaard certificaten die je kunt halen als Junior beheerder.
Als jullie in een windows/microsoft omgeving zitten kun je bij Microsoft aan de slag met MSCA certificering. Anders op gebied van beveiliging als je die kan op wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:19:
[...]

Als jullie in een windows/microsoft omgeving zitten kun je bij Microsoft aan de slag met MSCA certificering. Anders op gebied van beveiliging als je die kan op wilt.
MCSA / MCSE
CCNA
ITIL/Prince2
VCA (Vm-ware Associate) evt later VCP
LPIC1 (als je linux leuk vind).
Netapp Associate (gratis te doen via netapp university). Geeft je veel inzicht in de basis van storageland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooshx
jongetje schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 09:19:
[...]

Zover was ik al haha! Wat ik eigenlijk wou weten, is er een MSCA/E certificaat wat handig is om mee te starten ongeacht welke kant je later op gaat? Ik heb bijvoorbeeld MCSA Windows Server voorbij zien komen, of is dit niet voor iedereen van toepassing?

Mocht dit er niet zijn is het nog geen probleem, er zijn sowieso al een aantal certificaten waarvan ik weet dat ik ze wil halen. Maar als er een aantal standaard certificaten zijn die je kan halen als junior systeembeheerder waar je later altijd wat aan hebt, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhndy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 09:32
Bij ons wordt van iedere beheerder wel verwacht MCSA server te doen, ook zie ik steeds meer MCSA office365 voorbij komen. Voorheen was er een manier om met 5 certificaten beide MCSA's te halen, maar volgens mij bestaat dat niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITguru
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09-2024
ITguru schreef op vrijdag 7 oktober 2016 @ 07:07:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO management (nog mee bezig), MBO 4 netwerkbeheer
• Certificaten: ITIL v3, ITIL OSA
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Flevoland

2. Wat doe je:
• Functie: Incident manager
• Uren/week: 40 op contract. Praktijk 50
• Reistijd: 35 min enkele reis
• Werkdruk: erg hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2100
• Vakantiegeld: € 1800
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Pensioeninleg per jaar: € Onbekend
• Mobiliteit per jaar: € Renault Clio, 15k privé per jaar. tankpas Europa.
• Overige: € Certificaten / trainingen betaald door werkgever

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 27k
• Winstdeling/bonus:

Overal niet erg tevreden met mijn salaris. Als ik kijk naar de werkdruk en verantwoordelijkheid welke ik draag op dit moment, denk ik dat het karig is. Ik moet ervoor zorgen dan +- 20 outsourcing klanten tevreden blijven en de afgesproken service level agreement gewaarborgd blijft. Mijn dagelijkse werkzaamheden bestaan uit: coordineren bij grote verstoringen en/of calimiteiten, bewaken van de integriteit van de service management tooling, prioriteren van de incidenten/aansturen medewerkers op basis van impact/urgency en Service level agreement, rapporteren/trend-analyse richting management en de klant, en nog wat randzaken

Nieuwe situatie:
Members only:

Iemand ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paralectic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-09 19:39
ITguru schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:41:
[...]

Nieuwe situatie:

***members only***

Het wegvallen van het pensioen in z'n geheel en het niet meer krijgen van een reiskostenvergoeding weegt niet echt op tegen de salarisverhoging.
Ik zie pensioen als uitgesteld loon dus dat haal ik van je "salarisverhoging" af in mijn berekening.

[ Voor 11% gewijzigd door Paralectic op 09-03-2017 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:31

Barrycade

Through the...

En je bent ook nog je lease auto kwijt. Ik zou zeggen dat je opzij gestapt bent.

Alleen je bent er wel op vooruitgegaan op je werkdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 18:15
Als verlaging van de werkdruk ervoor zorgt dat je snel je studie af kunt ronden prima. Pensioenopbouw zou je zelf kunnen doen maar praktijk wijst uit dat er weinig mensen zijn die dit echt (bruto) wegzetten. Denk dat je na je studie snel de benen moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
[...]

Nieuwe situatie:

***members only***

Hoe zijn je carrierekansen? Kun je nog enorm omhoog of ben je enige IT'er? Op jouw leeftijd zijn ervaren personen om je heen belangrijk en mogelijkheid tot groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas19903
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:28
Korte introductie:
In 2015 afgestudeerd, vervolgens een half jaar op projectbasis in Kuala Lumpur gewerkt als consultant. Vervolgens een eigen bedrijf gestart, maar besloten na een jaar om ermee te gaan stoppen aangezien het te lang ging duren om een redelijk salaris eruit te halen. Geen moment twijfel gehad over de keuzes die ik heb gemaakt mede door de significante leercurve die je doormaakt in zo'n periode.

Nu heb ik verschillende mogelijkheden. Werken voor een corporate of weer starten bij een startup waarvoor ik gevraagd ben. Rationeel kies ik voor de corporate, maar emotioneel voor de startup. Ik heb de volgende aanbieding gekregen van de corporate:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: BSc in Engineering MSc in Business Administration
• Werkervaring: 1.5 jaar
• (Woon) Locatie: Noord Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Consultant IT & Business
• Uren/week: 40
• Reistijd: Ligt aan klant
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2600
• Dertiende/veertiende maand: ja, 13e maand
• Pensioeninleg per jaar: €
• Mobiliteit per jaar: €600 vrij te besteden
• Overige: Laptop, mobiel etc.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 36k (ligt aan invulling mobiliteitsbudget)
• Winstdeling/bonus: 6% van jaarsalaris

Twijfel twijfel twijfel, voorwaarden zullen nooit zo goed zijn bij de startup. Maar wat als het slaagt? Dan zijn de kansen enorm..Hoe kijken jullie er tegen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 15:22
Wil je vastigheid dan kies je voor de corporate. Kies je een uitdaging de start up...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarbij die €36k een 'ok' salaris is als starter die vers uit de uni komt. Denk je niet dat je met de ervaring die je de afgelopen jaren hebt opgedaan meer te bieden hebt?
Hangt er natuurlijk vanaf wat je gedaan hebt, was je style consultant in een lokale kapperszaak of deed je strategy consulting bij Fortune 500's ;) "Consultant IT & Business" klinkt eerder als ICT dienstverlening/detachering met een sexy titel :p

[ Voor 45% gewijzigd door fsfikke op 09-03-2017 22:33 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
DeveloperNL schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:19:
[...]

Hoe zijn je carrierekansen? Kun je nog enorm omhoog of ben je enige IT'er? Op jouw leeftijd zijn ervaren personen om je heen belangrijk en mogelijkheid tot groeien.
Carrièrekansen zijn niet heel hoog ben ik nu achtergekomen.. Ik werk hier nu 3 maanden pas, maar zit niet echt op mijn plek. Tijdens mijn sollicitatiegesprek is verteld dat ik vanaf dag 1 de verantwoordelijkheid zou krijgen om alles opnieuw op te bouwen vanaf het nul punt (Infrastructuur hier is echt een puinhoop). en projecten moest opzetten hiervoor een aansturen. Wat ik vanaf dag 1 ben nu is een soort vliegende keep. Ben zeg maar de Local IT.. tot er weer wat omvalt.. dan ben ik systeembeheerder.. en als niks kapot is of omvalt ben ik tester. Ik heb meerdere gesprekken gevoerd ondertussen, met de vraag of ik mijn ideeën op papier mag zetten en uitwerken / testen / implementeren.. maar dan word het onder de banken geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ITguru schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:59:
[...]

Carrièrekansen zijn niet heel hoog ben ik nu achtergekomen.. Ik werk hier nu 3 maanden pas, maar zit niet echt op mijn plek. Tijdens mijn sollicitatiegesprek is verteld dat ik vanaf dag 1 de verantwoordelijkheid zou krijgen om alles opnieuw op te bouwen vanaf het nul punt (Infrastructuur hier is echt een puinhoop). en projecten moest opzetten hiervoor een aansturen. Wat ik vanaf dag 1 ben nu is een soort vliegende keep. Ben zeg maar de Local IT.. tot er weer wat omvalt.. dan ben ik systeembeheerder.. en als niks kapot is of omvalt ben ik tester. Ik heb meerdere gesprekken gevoerd ondertussen, met de vraag of ik mijn ideeën op papier mag zetten en uitwerken / testen / implementeren.. maar dan word het onder de banken geschoven.
Kennelijk heb je een goed beeld van wat je wel wil.

Ik denk echter dat er ook in dergelijke bedrijven / functies hele mooie kansen liggen. Wat daarbij wel van belang is, is dat je feeling / een band hebt met het bedrijf. Je moet je er thuis voelen en je moet betrokkenheid hebben en tonen, zodat je met jouw vaardigheden de ondersteuning kan bieden op IT vlak die nodig is om het bedrijf draaiend te houden en wellicht om zo ook processen te versnellen / optimaliseren. Dat is namelijk denk ik de man die jouw baas op het oog heeft. Een betrokken all round IT guy waar ze op kunnen terugvallen en op kunnen bouwen.

Als je eenmaal dat vertrouwen van je baas gekregen hebt (en het bedrijf doet het goed zodat er geïnvesteerd kan worden) dan kan je veel plannen (die doorgaans simpelweg geld kosten) uitvoeren.

Verder staat niets je in de weg om toch ideeën uit te werken en op papier te zetten. Tip: neem dan, zeker in het begin, wel ideeën die weinig tot niets zouden kosten. Zo kan je namelijk aan je baas laten zien dat je betrokken bent (of wil zijn) en mee denkt in het belang van het bedrijf.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-09 14:35
[...]

Nieuwe situatie:

***members only***

An sich niet heel slecht.
Members only:
ITguru schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:59:
[...]

Ik zou zeker op zoek gaan naar wat anders... Beetje zuur dat de beloftes die gedaan zijn tijdens het gesprek gewoon niet (kunnen) worden nagekomen.

Je zou bijna gaan denken dat het financieel nu niet haalbaar is om zulk soort dingen aan te pakken. Dat kan misschien ook te denken geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:08:
[...]

Kennelijk heb je een goed beeld van wat je wel wil.

Ik denk echter dat er ook in dergelijke bedrijven / functies hele mooie kansen liggen. Wat daarbij wel van belang is, is dat je feeling / een band hebt met het bedrijf. Je moet je er thuis voelen en je moet betrokkenheid hebben en tonen, zodat je met jouw vaardigheden de ondersteuning kan bieden op IT vlak die nodig is om het bedrijf draaiend te houden en wellicht om zo ook processen te versnellen / optimaliseren. Dat is namelijk denk ik de man die jouw baas op het oog heeft. Een betrokken all round IT guy waar ze op kunnen terugvallen en op kunnen bouwen.

Als je eenmaal dat vertrouwen van je baas gekregen hebt (en het bedrijf doet het goed zodat er geïnvesteerd kan worden) dan kan je veel plannen (die doorgaans simpelweg geld kosten) uitvoeren.

Verder staat niets je in de weg om toch ideeën uit te werken en op papier te zetten. Tip: neem dan, zeker in het begin, wel ideeën die weinig tot niets zouden kosten. Zo kan je namelijk aan je baas laten zien dat je betrokken bent (of wil zijn) en mee denkt in het belang van het bedrijf.
Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Ik word de alround IT guy, en ik krijg de kans om vanaf nul iets (hopelijks) mooi op te bouwen. Dat was eigenlijk ook mijn motivatie om over te stappen. Ik vind het uitdagend en leuk om van een puinhoop iets op te bouwen waar processen en structuur in verwerkt zitten.

Mijn ideeën heb ik ook zeker opgeschreven, onderzocht en onderbouwd met een kosten/baat analyse. Wat het kost qua tijd, geld en wat het oplevert. Wat ik letterlijk te horen kreeg is dat structuur geen prioriteit heeft voor het jaar 2017. Dit was wel even een domper, aangezien ik mijn prima baan met zekerheid ervoor heb opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
L0we schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:11:
[...]

An sich niet heel slecht.

***members only***

[...]

Ik zou zeker op zoek gaan naar wat anders... Beetje zuur dat de beloftes die gedaan zijn tijdens het gesprek gewoon niet (kunnen) worden nagekomen.

Je zou bijna gaan denken dat het financieel nu niet haalbaar is om zulk soort dingen aan te pakken. Dat kan misschien ook te denken geven :)
Ja letterlijk 0 euro pensioen en 0 euro reiskostenvergoeding.

Ik zit er ook over na te denken om verder te kijken. Geld was niet mijn hoofdzaak, maar wilde graag naar een plek waar ik veel zou kunnen leren, maar dat zit er voorlopig niet in ben ik bang.

Ik denk ook persoonlijk dat de overstap terug naar techniek misschien niet mijn beste keuze was. Ik genoot wel echt van het maken van een verbeterplan, tijdlijn maken en nadenken over kosten/bate analyse. Zegt denk ik ook wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@ITguru Dat is balen, kan me je gevoel precies voorstellen. Mooi sollicitatiegesprek met veel kansen en in de praktijk zit alles vastgeroest. Heb het ook meegemaakt, dan is er nog maar één optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

ITguru schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:38:
[...]

Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte. Ik word de alround IT guy, en ik krijg de kans om vanaf nul iets (hopelijks) mooi op te bouwen. Dat was eigenlijk ook mijn motivatie om over te stappen. Ik vind het uitdagend en leuk om van een puinhoop iets op te bouwen waar processen en structuur in verwerkt zitten.

Mijn ideeën heb ik ook zeker opgeschreven, onderzocht en onderbouwd met een kosten/baat analyse. Wat het kost qua tijd, geld en wat het oplevert. Wat ik letterlijk te horen kreeg is dat structuur geen prioriteit heeft voor het jaar 2017. Dit was wel even een domper, aangezien ik mijn prima baan met zekerheid ervoor heb opgegeven.
jongetje schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:44:
@ITguru Dat is balen, kan me je gevoel precies voorstellen. Mooi sollicitatiegesprek met veel kansen en in de praktijk zit alles vastgeroest. Heb het ook meegemaakt, dan is er nog maar één optie...
Ik denk dat weggaan niet perse de enige optie is. Ik vermoed dat het een kleiner bedrijf is (<50 man). De baas is dan veelal niet alleen een manager, maar ook eigenaar of op zijn minst grootaandeelhouder. De baas is dus erg betrokken en begaan met het bedrijf. Je zal dan simpelweg eerst het vertrouwen van de baas moeten verdienen voordat hij jou zijn geld uit laat geven. Zodra je dat vertrouwen gewonnen hebt dan gaan er deuren open. Althans, zo werkt het voor zover ik weet in kleinere bedrijven.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:47:
[...]

[...]

Ik denk dat weggaan niet perse de enige optie is. Ik vermoed dat het een kleiner bedrijf is (<50 man). De baas is dan veelal niet alleen een manager, maar ook eigenaar of op zijn minst grootaandeelhouder. De baas is dus erg betrokken en begaan met het bedrijf. Je zal dan simpelweg eerst het vertrouwen van de baas moeten verdienen voordat hij jou zijn geld uit laat geven. Zodra je dat vertrouwen gewonnen hebt dan gaan er deuren open. Althans, zo werkt het voor zover ik weet in kleinere bedrijven.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Laatst online: 10:29
Thomas19903 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:23:
Korte introductie:
In 2015 afgestudeerd, vervolgens een half jaar op projectbasis in Kuala Lumpur gewerkt als consultant. Vervolgens een eigen bedrijf gestart, maar besloten na een jaar om ermee te gaan stoppen aangezien het te lang ging duren om een redelijk salaris eruit te halen. Geen moment twijfel gehad over de keuzes die ik heb gemaakt mede door de significante leercurve die je doormaakt in zo'n periode.

Nu heb ik verschillende mogelijkheden. Werken voor een corporate of weer starten bij een startup waarvoor ik gevraagd ben. Rationeel kies ik voor de corporate, maar emotioneel voor de startup. Ik heb de volgende aanbieding gekregen van de corporate:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: BSc in Engineering MSc in Business Administration
• Werkervaring: 1.5 jaar
• (Woon) Locatie: Noord Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Consultant IT & Business
• Reistijd: Ligt aan klant
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2600
• Dertiende/veertiende maand: ja, 13e maand
• Pensioeninleg per jaar: €
• Mobiliteit per jaar: €600 vrij te besteden
• Overige: Laptop, mobiel etc.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 36k (ligt aan invulling mobiliteitsbudget)
• Winstdeling/bonus: 6% van jaarsalaris

Twijfel twijfel twijfel, voorwaarden zullen nooit zo goed zijn bij de startup. Maar wat als het slaagt? Dan zijn de kansen enorm..Hoe kijken jullie er tegen aan?
Gezien je leeftijd en dito minder verantwoordelijkheden(gezin etc) zou ik zeggen startup! persoonlijk vind ik dat een erg inspirerende omgeving.

Geen pensioen? Dat zal je sowieso niet bij een startup hebben, maar zorg wel voor financiele compensatie (10% extra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:44
Ik heb ook weer mijn beoordelingsgesprek achter de rug. Geen verrassingen, minimale verhoging die past bij een goede beoordeling. Wel de toezegging om werk te gaan maken van een wat significantere stap aankomend jaar.

Wel heb ik nog een vraag aan jullie: Hoe gaat jullie werkgever om met opleidingen. Hebben jullie een persoonlijk (jaar) buget. Of moet je beargumenteerd budget aanvragen om aanspraak te maken op een deel van een afdelingsbudget. Kortom hebben jullie positieve of negatieve ervaringen met (financiële) ondersteuning vanuit je werkgever om je kennis en kunde up to date te houden.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 37
• Opleiding: HBO-WTB
• Werkervaring: 11 jaar
• (Woon) Locatie: Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Safety Engineer
• Werkgever/branche: Pharma
• (Werk) Locatie(s): Standplaats in Brabant, werkzaamheden 80% Brabant 20% Benelux
• Reistijd: 15 minuten
• Werkdruk: wisselend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ca €4.500 €4600
• Dertiende/veertiende maand: ca een halve 13e maand in november
• Pensioeninleg per jaar: Een heel redelijke regeling waar ik zo de details niet van weet
• Mobiliteit per jaar: geen km vergoeding woon werk (10km) Dienstreizen met huurauto of openbaar vervoer 1e klas
• Overige: Ben momenteel 1 dag in de week op de kosten van de baas een opleiding aan het volgen. Heel nette regeling, opleiding is in de baas zijn tijd en op kosten van de baas.
•37,5 vakantie dagen per jaar, met optie tot koop of verkoop van dagen.

• Winstdeling/bonus: Afhankelijk van de bedrijfsprestatie is er een jaarlijkse bonus (varieert maar ca a half maand salaris)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFA HENRY 14
  • Laatst online: 15-08 15:44
• Opleiding:MBO 3 medewerker/beheer geloof ik :P
• Werkervaring:3 jaar
• (Woon) Locatie Breda:

• Functie: Algemeen medewerker ( ICT-Beheer, Programmeren van kassa's, Vpn verbindingen onderhouden)
• Werkgever/branche: Kasregisters
• (Werk) Locatie(s):regio breda
• Reistijd:5 min
• Werkdruk:zomers niks november tot mei gekkenhuis

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):1390
• Dertiende/veertiende maand: Nope
• Pensioeninleg per jaar:geen idee
• Mobiliteit per jaar:nope

Verdien na mijn idee echt weinig maar binnenkort word ik 23 hoop dat het dan flink omhoog gaat.
Heb wel pasgeleden een vast contract gehad

Note: Ik heb door ziekte niet verder kunnen leren zat op mbo 4 toen ik ziek werd, maar kon niet meer naar school dus heb toen snel mbo 3 competenties afgerond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paralectic
FIFA HENRY 14 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:58:
• (Woon) Locatie Breda:

• Functie: Algemeen medewerker ( ICT-Beheer, Programmeren van kassa's, Vpn verbindingen onderhouen)

3. Wat verdien je:

Verdien na mijn idee echt weinig maar binnenkort word ik 23 hoop dat het dan flink omhoog gaat.

Note: Ik heb door ziekte niet verder kunnen leren zat op mbo 4 toen ik ziek werd, maar kon niet meer naar school dus heb toen snel mbo 3 competenties afgerond.
Op een paar tientjes na krijg je het minimumloon betaald voor full time geschoold werk.
Ik vind het écht onderbetaald, ik zou naar je werkgever gaan of een andere baan zoeken eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFA HENRY 14
Paralectic schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:20:
[...]

Op een paar tientjes na krijg je het minimumloon betaald voor full time geschoold werk.
Ik vind het écht onderbetaald, ik zou naar je werkgever gaan of een andere baan zoeken eerlijk gezegd.
Ja twijfel hier al een tijdje aan maar me vast contract kwam eraan dat heb ik afgewacht.
En deze heb ik nu ook en tegenwoordig is een vast contract op zichzelf al veel waard.
Ik ken wel een paar mensen die zijn monteur bij ziggo/kpn en die begonnen met 1500 bruto ofzo dacht ik.
En hoe vaak ik zo'n koekenbakker aan de lijn heb omdat hij er geen reet van snapt dat wil jij niet weten. :P
al lijkt het me wel kut werk installatiemonteur. zit nu heel de dag op kantoor _/-\o_
Wat ik zelf denk te kunnen vragen is toch wel 1600-1800 bruto of is dit een beetje teveel van het goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paralectic
FIFA HENRY 14 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 12:53:
[...]

Ja twijfel hier al een tijdje aan maar me vast contract kwam eraan dat heb ik afgewacht.
En deze heb ik nu ook en tegenwoordig is een vast contract op zichzelf al veel waard.
Ik ken wel een paar mensen die zijn monteur bij ziggo/kpn en die begonnen met 1500 bruto ofzo dacht ik.
En hoe vaak ik zo'n koekenbakker aan de lijn heb omdat hij er geen reet van snapt dat wil jij niet weten. :P
al lijkt het me wel kut werk installatiemonteur. zit nu heel de dag op kantoor _/-\o_
Wat ik zelf denk te kunnen vragen is toch wel 1600-1800 bruto of is dit een beetje teveel van het goede?
Dat is meer een marktconform salaris, je hebt ook al werkervaring namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cue_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
lithoijen schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 11:25:

Wel heb ik nog een vraag aan jullie: Hoe gaat jullie werkgever om met opleidingen. Hebben jullie een persoonlijk (jaar) buget. Of moet je beargumenteerd budget aanvragen om aanspraak te maken op een deel van een afdelingsbudget. Kortom hebben jullie positieve of negatieve ervaringen met (financiële) ondersteuning vanuit je werkgever om je kennis en kunde up to date te houden.
Hier is het motto: Opleiding kan en mag, mits zelf aangeven wat en waarvoor je het wilt. De werkgever ondersteunt daar wel in als je wilt. Hoe zij zitten met budget geen idee. Mijn manager zegt zelf altijd over de afdeling "er is geen budget, dus kan alles doen wat mogelijk is, mits onderbouwing mogelijk is"

Voor mij waren er ook wat persoonlijke cursussen mogelijk waar ik ook geen opleidingscontract voor heb hoeven tekenen dus gewoon gekregen.
Tis meer dat ik er zelf te weinig gebruik van maak.

Collega van mij was bezig met de open universiteit en die kosten zijn ook gedekt door de werkgever. Wel netjes dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFA HENRY 14
Paralectic schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:02:
[...]

Dat is meer een marktconform salaris, je hebt ook al werkervaring namelijk.
Ja dat is waar klote dat ik met zulke dingen zo slecht ben. ben er begonnen als uitzendkracht daarna 2x half jaar contact toen 1 jaar contract en uiteindelijk vast contract sinds maart.
Ben er wel blij mee alleen het salaris is niet om naar huis te schrijven dacht eerst dat dit wel meeviel omdat ik maar mbo heb afgerond. Maar na een beetje navragen blijkt het echt zelfs slecht betaald te zijn :(
Juni word ik 23 zal ik dan een gesprek aanvragen of hoe gaat zoiets eigenlijk geen ervaring mee i know slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
• (Woon) Locatie Breda:

• Functie: Algemeen medewerker ( ICT-Beheer, Programmeren van kassa's, Vpn verbindingen onderhouden)

3. Wat verdien je:

Salaris is wel erg karig. Denk dat 1700 - 1800 best wel redelijk is voor je 3 jaar werkervaring. Zou je het niet willen om je MBO 4 nog te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• (Woon) Locatie Breda:

3. Wat verdien je:

Zwaar onderbetaald. Met jouw leeftijd, opleiding en 3 jaar werkervaring moet je op zo'n 1800-1900 euro zitten. Een goede pensioensregeling en een 13e maand moet ook zeker nog wel kunnen.

Een vast contract is tegenwoordig niks meer waard, dus daar zou ik mezelf ook niet al teveel aan vastbinden.

Ik heb ook alleen mijn MBO 3, weliswaar 2 extra jaren werkervaring en ik verdien het dubbele van wat jij nu krijgt. Ook nog eens een 13e maand.
Nou is dat wel een buitenkansje, maar als ik jou was, zou ik zeker inzetten op meer dan 1900 en proberen om op minimaal 1800 uit te komen.

Anders een andere werkgever die jouw waarde voor het bedrijf beter kan inschatten. Echt schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:42

Woohooo

Smilie, James Smilie

FIFA HENRY 14 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 13:40:
[...]

Ja dat is waar klote dat ik met zulke dingen zo slecht ben. ben er begonnen als uitzendkracht daarna 2x half jaar contact toen 1 jaar contract en uiteindelijk vast contract sinds maart.
Ben er wel blij mee alleen het salaris is niet om naar huis te schrijven dacht eerst dat dit wel meeviel omdat ik maar mbo heb afgerond. Maar na een beetje navragen blijkt het echt zelfs slecht betaald te zijn :(
Juni word ik 23 zal ik dan een gesprek aanvragen of hoe gaat zoiets eigenlijk geen ervaring mee i know slecht.
Je salaris is echt zwaar onderbetaald. Ik zou niet afwachten tot juni, maar iets anders zoeken in de regio als junior beheerder. Als ze het eerst geen normaal loon betalen, gaan ze je straks ook geen normaal loon betalen. Ik werk zelf ook in regio Breda en zie genoeg leuks voorbij komen (ook junior functies). Misschien zijn sommige vacatures voor jou iets te hoog nog maar als je bij een fatsoenlijke club gaat werken, je motivatie goed is, je bereid bent om certificaten te halen en kennis snel op kan krikken heb je over 7jaar 3000+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

• (Woon) Locatie Breda:

3. Wat verdien je:

Anderen zeiden het ook al, 1390 voor 40 uur is laag, zelfs voor als ik het zo in schat een soort van skilled helpdesk achtige functie is met lichte systeembeheer taken op MBO3 niveau.

Of 1700-1900 EUR realistisch is weet ik niet. Dat associeer ik eerder met MBO4 Junior Systeembeheerder, maar misschien vergis ik me in je functie. 1500-1600 lijken me iig prima haalbaar.

Neem aan dat je wel reiskostenvergoeding krijgt, of dat ook niet?
(5 minuten reistijd is niet veel maar ik krijg met mijn 1.7Km reisafstand gewoon nog reiskostenvergoeding, geloof een tientje per maand. Daar doe ik te voet 20 minuten over, op de fiets ongeveer hetzelfde want fiets pakken en op kantoor weer parkeren in de kelder. Dus loop ik iedere dag.)

Pensioenregeling zou ik navragen. Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen en veel werkgevers dragen daar aan bij.

Overigens "geloof ik" bij je opleiding. Je *weet* neem ik aan wat voor opleiding je hebt gevolgd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
[membersonly=title]
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: 3de graad Secundair onderwijs Computerbeheer (A2 dus voor de Belgen onder ons, ik weet trouwens niet aan wat dit gelijk is in NL?)
• Werkervaring: 7 maanden
• (Woon) Locatie: België

2. Wat doe je:
• Functie: All-round IT-medewerker (installatie van computers, (ver)plaatsing van IT-materiaal, fysieke support (wanneer de helpdesk dit niet via remote support kan), interventies aanvragen bij leveranciers, beheer van stock IT)
• Werkgever/branche: Uitgeverij
• (Werk) Locatie(s): België
• Uren/week: 38 uur
• Reistijd: 20 minuten
• Werkdruk: Afwisseld. De ene keer is er amper iets te doen, de andere keer heb ik tijd tekort.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2025€
• Vakantiegeld: Enkel betaald (dus doorlopend tijdens de periode dat ik mijn verlof neem) + dubbel (90% van normaal nettoloon)
• Dertiende/veertiende maand: Dertiende maand, bedrag is hetzelfde als mijn normale loon.
• Pensioeninleg per jaar: 84€/maand x 12 = 1008€/jaar.
• Mobiliteit per jaar: 32.50€ / maand (op basis van wat en hoe dit berekend wordt ben ik niet echt op de hoogte van)
• Overige:
- 250€/jaar bonus als ik heel het jaar full-time werk (dat is inclusief mijn wettelijke verlofdagen en ziekte),
- Hospitalisatieverzekering (volgens degene die mijn privé pensioensparen beheert zijn de voordelen heel mooi)

Ik mag dus zeker niet klagen voor wat ik er 'fysiek' voor terug krijg, maar ik denk niet dat ik hier heel lang zal werken. Het werk än sich is heel leuk en uitdagend (buiten wanneer de hel uitbreekt, dan is het even niet leuk meer en wat te uitdagend. :+ ), maar er zijn weinig toekomstperspectieven hier in het bedrijf. Als er iemand het bedrijf verlaat maak ik natuurlijk kans om zijn plek over te nemen. Nu gaan er toevallig twee mensen naar een ander bedrijf, maar voor de rest zie ik dit niet zo snel gebeuren.k heb ook het gevoel dat ik meer ben aangenomen om als een nieuwe zondebok te fungeren. In het begin dacht ik dat dit was om mij uit te testen, maar ik begin meer en meer het gevoel te krijgen dat dit nu eenmaal bij mijn functie hoort.

Ik ben ook niet echt ingewerkt (enkel de eerste week en dan was het enkel de basic dingen die ze toonden) en ik kom te vaak in situaties die ik beter en sneller kon oplossen als ze de moeite hadden genomen om mij deftig in te werken. Nu ben ik wel iemand die snel mee is met dingen en qua computerkennis was ik snel mee met de rest, maar het frustreert me enorm dat ik wat te vaak zit te klungelen als ik bij een eindgebruiker iets moet oplossen. Als je dan de hele dag bezig bent geweest met het zoeken naar een oplossing en deze dan ook op eigen houtje hebt gevonden, dan durven ze nog te klagen over mijn openstaande taken. Af en toe eens een complimentje kan geen kwaad, denk ik dan. En als je dan nog iedere dag moet werken met iemand die constant je voor de bus gooit, zodat hij zelf op een goed blaadje kan staan, dan denk ik wel dat jullie mijn frustratie kunnen begrijpen.

Uiteraard weet ik dat ik een niet zo mooi profiel heb, dus heb ik besloten om vanaf september te starten met een bachelor-opleiding 'New Media and Communication Technology'. Dit zal de volgende vier jaar beslaan, dus ga ik waarschijnlijk ook nog enkele certificaten behalen om zo ergens als junior systeembeheerder te kunnen starten tot ik mijn bachelor heb. [/membersonly=title]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje_1988
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-07 13:19
Tijd voor een update. Begin volgende maand beginnen bij een nieuwe werkgever.

Oud:

Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO ICT niveau 4
Certificaten: MCSA Server 2012 R2, MCP server 2003, ITIL Foundation, diverse Cisco certificaten
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Grote zorgverlener
Huidige functie:Medior Systeembeheerder
Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winstuitkering
Laptop: Nee
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36u
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire: nee
Land:NL
Regio:Utrecht
Reistijd: 15 min
Maand salaris (bruto): 3200

Nieuw:

1. Wie ben je:
Leeftijd: 29
Opleiding: MBO ICT niveau 4
Certificaten: MCSA Server 2012 R2, MCP server 2003, ITIL Foundation, diverse Cisco certificaten
Werkervaring: 9,5 jaar relevant
(Woon) Locatie: Midden van het land

2. Wat doe je:
Functie: Medior Systeembeheerder (allround)
Uren/week: 36
Reistijd: 20 min enkele reis
Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): € 3425
vakantiegeld: ja, 8% van bruto jaarsalaris
Dertiende maand: ja, 13e maand 7% van bruto jaarsalaris
Pensioeninleg per jaar: nee
Mobiliteit per jaar: € 90 KM vergoeding per maand. Dus netto €1080 per jaar km vergoeding
Overige: laptop / telefoon

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 47k

Zelf goed tevreden. Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 20-09 21:52
Dat ziet er netjes uit, overheid neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje_1988
Klopt :)
Silent Thunder schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:31:
Dat ziet er netjes uit, overheid neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Laatst online: 20-09 21:52
Het is ook belangrijk om je lopende werkervaring te kunnen blijven verdedigen aan de hand van genoeg certificaten. Dat doe je ook wel redelijk goed zo te zien. Zit er voldoende groei in je salaris? Hoever kun je nog groeien in je huidige functie?

[ Voor 23% gewijzigd door Silent Thunder op 11-03-2017 16:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• appeltje_1988
Klopt, op de huidige arbeidsmarkt wordt toch vaak een HBO opleiding gevraagd. Ik vind dan ook dat je als MBO'er jezelf kan onderscheiden op de arbeidsmarkt door je werkervaring + certificering. Er zit nog wel wat wat groeimogelijkheden in qua salaris, echter ben ik van mening dat het nooit puur om salaris gaat, groei in salaris en opleidingsmogelijkheden zijn voor mij de pijlers waar het om gaat.
Silent Thunder schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:35:
Het is ook belangrijk om je lopende werkervaring te kunnen blijven verdedigen aan de hand van genoeg certificaten. Dat doe je ook wel redelijk goed zo te zien. Zit er voldoende groei in je salaris? Hoever kun je nog groeien in je huidige functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FIFA HENRY 14
unezra schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 13:33:
[...]

Anderen zeiden het ook al, 1390 voor 40 uur is laag, zelfs voor als ik het zo in schat een soort van skilled helpdesk achtige functie is met lichte systeembeheer taken op MBO3 niveau.

Of 1700-1900 EUR realistisch is weet ik niet. Dat associeer ik eerder met MBO4 Junior Systeembeheerder, maar misschien vergis ik me in je functie. 1500-1600 lijken me iig prima haalbaar.

Neem aan dat je wel reiskostenvergoeding krijgt, of dat ook niet?
(5 minuten reistijd is niet veel maar ik krijg met mijn 1.7Km reisafstand gewoon nog reiskostenvergoeding, geloof een tientje per maand. Daar doe ik te voet 20 minuten over, op de fiets ongeveer hetzelfde want fiets pakken en op kantoor weer parkeren in de kelder. Dus loop ik iedere dag.)

Pensioenregeling zou ik navragen. Daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen en veel werkgevers dragen daar aan bij.

Overigens "geloof ik" bij je opleiding. Je *weet* neem ik aan wat voor opleiding je hebt gevolgd?
Ik onderhoud de pc's inderdaad als een soort systeembeheerder.
Heb bijvoorbeeld een backup plan gemaakt, hadden ze toen ik er kwam helemaal niet.
Maar ook ondersteuning en uitleg aan bijvoorbeeld de secretaresse die weer een bestand heeft verplaats en kwijt is :9
Vpn verbindingen moet ik configureren voor nieuwe installaties. En daarna herstellen voorbeeld:
port forwarding opnieuw instellen doordat de klant een nieuw modem heeft of een nieuw ict-er die alles even lekker door de war heeft gegooit altijd fijn.
Daarnaast heb ik nog een soort van helpdesk functie voor de klanten (ik ben de helpdesk :P )
dit bestaat uit :

- uitleggen van het programma waarmee de kassa kan worden geprogrammeerd artikelen etc.
- Werking van de kassa
- Ondersteuning als er een storing is.

Ik kan het heel rustig hebben maar ook ineens heel druk omdat ik voor best veel dingen verantwoordelijk ben

Reiskostenvergoeding krijg ik inderdaad wel
Pensioenregeling zit er ook in verwerkt.

Het nadeel aan een klein bedrijf is dat meestal je baas gewoon een collega/vriend is.
we werken maar met 8 man

Maar ik ga er wel werk van maken hoe kan ik het beste zo'n gesprek aankaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 7.5 jaar
• (Woon) Locatie: randstad

2. Wat doe je:
• Functie: php developer
• Reistijd: 40min
• Werkdruk:laag-gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 3650
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: nee
• Mobiliteit per jaar: 19ct/km vergoeding, standaard dus
• Overige: geen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): 47K€
• Winstdeling/bonus: nee

Ik twijfel echt enorm om te gaan solliciteren. Vooral het gebrek aan pensioenregeling zit me dwars. Ik vermoed dat ik wel ergens rond de 4000 / 4200 kan krijgen inclusief pensioen. Dat gaat dat wel minimaal 1.5 uur extra reistijd opleveren per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje_1988
FIFA HENRY 14 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:32:
[...]

Heb bijvoorbeeld een backup plan gemaakt, hadden ze toen ik er kwam helemaal niet.
Maar ook ondersteuning en uitleg aan bijvoorbeeld de secretaresse die weer een bestand heeft verplaats en kwijt is :9
Vpn verbindingen moet ik configureren voor nieuwe installaties. En daarna herstellen voorbeeld:
port forwarding opnieuw instellen doordat de klant een nieuw modem heeft of een nieuw ict-er die alles even lekker door de war heeft gegooit altijd fijn.
Daarnaast heb ik nog een soort van helpdesk functie voor de klanten (ik ben de helpdesk :P )
dit bestaat uit :

- uitleggen van het programma waarmee de kassa kan worden geprogrammeerd artikelen etc.
- Werking van de kassa

Ik kan het heel rustig hebben maar ook ineens heel druk omdat ik voor best veel dingen verantwoordelijk ben

Het nadeel aan een klein bedrijf is dat meestal je baas gewoon een collega/vriend is.
we werken maar met 8 man

Het werk wat je doet, klinkt niet heel erg ingewikkeld, echter vind ik dat je zeker onderbetaald wordt. Het beste kun je een gesprek aanvragen met je leidinggevende. Hierin geef je aan dat je niet tevreden bent met je salaris en dat je graag wat meer zou willen verdienen. Pak hierbij als ondersteuning bijvoorbeeld de website van loonwijzer. Mocht er niet direct een verhoging inzitten, maak dan concrete smart afspraken met je leidinggevende. Daarin zet je doelen om te behalen om tot een salarisverhoging te komen . Een salaris rond de 1800 bruto met jouw ervaring en leeftijd lijkt me gepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

FIFA HENRY 14 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:32:
[...]
Da's meer werkplekbeheer.
Bij systeembeheer denk ik aan het beheer van de achterliggende ICT infra. Servers, netwerken, storage en alle bijbehorende en onderliggende infra.

Daarom twijfel ik ook of je jouw salaris moet vergelijken met het salaris van een echte junior systeembeheerder die wel (dagelijks) bezig is met de achterliggende infra. Als junior zal dat in de regel geen hoofdverantwoordelijkheid zijn en ben je minder bezig met beleid, dat ligt in kleinere organisaties bij de seniors en grotere organisaties bij andere ICT functies, maar die functies kennen dan ook andere salarissen.

Het is denk ik goed eens te kijken naar wat de salarissen voor vergelijkbare functies als die van jou zijn en ik denk dat je dan moet kijken naar "skilled helpdesk en werkplekbeheer", misschien nog een kleine correctie voor het semi systeembeheer werk dat je doet. (Maar let dan wel op of de functie MBO3, MBO4 of HBO als eis heeft. De salarissen tussen MBO3 en MBO4 verschillen.)

Overigens, als je de kans hebt, kijk of je op termijn een MBO4 diploma te pakken kan krijgen. Maakt je onderhandelingspositie veel sterker en dus je kans op een hoger salaris groter dan MBO3. Ook vergroot je daarmee je kansen door te groeien naar de systeembeheer of beleidsfuncties.
dit bestaat uit :

- Werking van de kassa
Da's skilled helpdesk.
Vaak in de ICT. Het is hollen of stil staan. (Hoewel in mijn specifieke geval het stilstaan vooral een keuze is. Ik kan niet altijd rennen. Dus kies ik mijn momenten om het even rustig aan te doen bewust.)

Zeker in operationele (beheer) functies kan het zijn dat je het ene moment rustig een oude klus op pakt, wat documentatie leest of een testsetup bouwt en 5 minuten later de pleuris dusdanig uit breekt dat je 's nachts niet thuis slaapt en een werkdag van 24 uur aan 1 stuk hebt.
Beetje redelijke reiskostenregeling? (Normaal is volgens mij 19 cent per kilometer onbelast, maar veel werkgevers hanteren bijvoorbeeld een maximum of de eerste 10Km voor eigen rekening.)

Pensioen kan het loon deels compenseren, als het een goede regeling is, moet je dat zeker meetellen.
we werken maar met 8 man
Onze ICT afdeling is 4 man groot, in mijn subteam zitten 2 mensen. (Ik en een directe collega.) Hele bedrijf is rond de 50 man vast en nog eens maximaal 50 man flex. Stafafdelingen bij elkaar (waar wij ook onder vallen) zijn pak 'm beet 10 mensen inclusief directie. Ik vind dat geen nadeel. Nu zit ik niet snel in de kroeg met mijn collega's, maar het is klein genoeg juist wel heel persoonlijk aan te voelen.

Ik heb er wel even aan moeten wennen dat mijn directeur een jaar of 4, 5 jonger is dan ik. Mijn manager is juist ongeveer zo veel ouder dan ik. Aan de andere kant, die leeftijdsverschillen zijn zo klein dat ze gevoelsmatig redelijk wegvallen en we behoorlijk amicaal met elkaar om gaan. Het is even wennen maar ik vind het inmiddels wel fijn.
Eerst zorgen dat je een *goede* indicatie hebt van wat mensen met een vergelijkbaar profiel als dat van jou (opleiding, leeftijd, werkervaring, functie inhoud) en in dezelfde branche en regio (!) werken. Regio maakt uit. In de randstad liggen de lonen hoger dan in een willekeurig dorp in Drenthe.

Als je dat hebt, bepaal wat jij vind dat je zou moeten verdienen en waarom je dat loon verdient. (Of wat je eventueel als extra voorwaarden zou willen zien zoals studiebudget, etc.) Ook kun je nadenken over of je NU een grote sprong wilt maken, of juist een groeipad wilt afspreken en of je waarde hecht aan een vast contract of niet. (Groeipad kan ook zijn, naar een andere functie met bijbehorend salaris.)

Wed niet op 1 paard, zorg dat je een onderhandelingspositie en onderhandelingsruimte hebt.

Wellicht kun je ook bij je collega's informeren wat wij verdienen. Wellicht liggen *alle* lonen laag en weet je dat het geen zin heeft. Dan moet je bedenken of je je werk en werkgever interessant genoeg vind om voor te blijven werken (kan me voorstellend dat die woon-werk afstand ook wel heel fijn is en je geen zin hebt iedere dag een uur enkele reis te moeten reizen), of dat je om je heen gaat kijken.

Roep iig *niet* "als ik dit niet krijg ga ik weg", da's een zwaktebod en grote kans dat je werkgever dan zegt "ok, doei" of je contract niet verlengd word als je nog geen vast contract hebt.

Vast contract kan trouwens wel degelijk heel belangrijk zijn ook al denken sommigen daar anders over. Wellicht dat je nu nog niet bezig bent met het kopen van een huis, maar banken doen aanzienlijk minder moeilijk met het verstrekken van een hypotheek als je een vaste aanstelling hebt. Onderschat dat belang dus niet. :)
appeltje_1988 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:50:
[...]
Het werk wat je doet, klinkt niet heel erg ingewikkeld, echter vind ik dat je zeker onderbetaald wordt. Het beste kun je een gesprek aanvragen met je leidinggevende. Hierin geef je aan dat je niet tevreden bent met je salaris en dat je graag wat meer zou willen verdienen. Pak hierbij als ondersteuning bijvoorbeeld de website van loonwijzer. Mocht er niet direct een verhoging inzitten, maak dan concrete smart afspraken met je leidinggevende. Daarin zet je doelen om te behalen om tot een salarisverhoging te komen . Een salaris rond de 1800 bruto met jouw ervaring en leeftijd lijkt me gepast.
Ik denk dat 1800 EUR gezien de functie aan de hoge kant is, maar ik heb niet goed gekeken naar zaken als regio en branche dus het kan zijn dat ik er naast zit.

[ Voor 6% gewijzigd door unezra op 11-03-2017 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje_1988
unezra schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:00:
[...]

Da's meer werkplekbeheer.
Bij systeembeheer denk ik aan het beheer van de achterliggende ICT infra. Servers, netwerken, storage en alle bijbehorende en onderliggende infra.

Daarom twijfel ik ook of je jouw salaris moet vergelijken met het salaris van een echte junior systeembeheerder die wel (dagelijks) bezig is met de achterliggende infra. Als junior zal dat in de regel geen hoofdverantwoordelijkheid zijn en ben je minder bezig met beleid, dat ligt in kleinere organisaties bij de seniors en grotere organisaties bij andere ICT functies, maar die functies kennen dan ook andere salarissen.

Het is denk ik goed eens te kijken naar wat de salarissen voor vergelijkbare functies als die van jou zijn en ik denk dat je dan moet kijken naar "skilled helpdesk en werkplekbeheer", misschien nog een kleine correctie voor het semi systeembeheer werk dat je doet. (Maar let dan wel op of de functie MBO3, MBO4 of HBO als eis heeft. De salarissen tussen MBO3 en MBO4 verschillen.)

Overigens, als je de kans hebt, kijk of je op termijn een MBO4 diploma te pakken kan krijgen. Maakt je onderhandelingspositie veel sterker en dus je kans op een hoger salaris groter dan MBO3. Ook vergroot je daarmee je kansen door te groeien naar de systeembeheer of beleidsfuncties.

[...]

Da's skilled helpdesk.

[...]

Vaak in de ICT. Het is hollen of stil staan. (Hoewel in mijn specifieke geval het stilstaan vooral een keuze is. Ik kan niet altijd rennen. Dus kies ik mijn momenten om het even rustig aan te doen bewust.)

Zeker in operationele (beheer) functies kan het zijn dat je het ene moment rustig een oude klus op pakt, wat documentatie leest of een testsetup bouwt en 5 minuten later de pleuris dusdanig uit breekt dat je 's nachts niet thuis slaapt en een werkdag van 24 uur aan 1 stuk hebt.

[...]

Beetje redelijke reiskostenregeling? (Normaal is volgens mij 19 cent per kilometer onbelast, maar veel werkgevers hanteren bijvoorbeeld een maximum of de eerste 10Km voor eigen rekening.)

Pensioen kan het loon deels compenseren, als het een goede regeling is, moet je dat zeker meetellen.

[...]

Onze ICT afdeling is 4 man groot, in mijn subteam zitten 2 mensen. (Ik en een directe collega.) Hele bedrijf is rond de 50 man vast en nog eens maximaal 50 man flex. Stafafdelingen bij elkaar (waar wij ook onder vallen) zijn pak 'm beet 10 mensen inclusief directie. Ik vind dat geen nadeel. Nu zit ik niet snel in de kroeg met mijn collega's, maar het is klein genoeg juist wel heel persoonlijk aan te voelen.

Ik heb er wel even aan moeten wennen dat mijn directeur een jaar of 4, 5 jonger is dan ik. Mijn manager is juist ongeveer zo veel ouder dan ik. Aan de andere kant, die leeftijdsverschillen zijn zo klein dat ze gevoelsmatig redelijk wegvallen en we behoorlijk amicaal met elkaar om gaan. Het is even wennen maar ik vind het inmiddels wel fijn.

[...]

Eerst zorgen dat je een *goede* indicatie hebt van wat mensen met een vergelijkbaar profiel als dat van jou (opleiding, leeftijd, werkervaring, functie inhoud) en in dezelfde branche en regio (!) werken. Regio maakt uit. In de randstad liggen de lonen hoger dan in een willekeurig dorp in Drenthe.

Als je dat hebt, bepaal wat jij vind dat je zou moeten verdienen en waarom je dat loon verdient. (Of wat je eventueel als extra voorwaarden zou willen zien zoals studiebudget, etc.) Ook kun je nadenken over of je NU een grote sprong wilt maken, of juist een groeipad wilt afspreken en of je waarde hecht aan een vast contract of niet. (Groeipad kan ook zijn, naar een andere functie met bijbehorend salaris.)

Wed niet op 1 paard, zorg dat je een onderhandelingspositie en onderhandelingsruimte hebt.

Wellicht kun je ook bij je collega's informeren wat wij verdienen. Wellicht liggen *alle* lonen laag en weet je dat het geen zin heeft. Dan moet je bedenken of je je werk en werkgever interessant genoeg vind om voor te blijven werken (kan me voorstellend dat die woon-werk afstand ook wel heel fijn is en je geen zin hebt iedere dag een uur enkele reis te moeten reizen), of dat je om je heen gaat kijken.

Roep iig *niet* "als ik dit niet krijg ga ik weg", da's een zwaktebod en grote kans dat je werkgever dan zegt "ok, doei" of je contract niet verlengd word als je nog geen vast contract hebt.

Vast contract kan trouwens wel degelijk heel belangrijk zijn ook al denken sommigen daar anders over. Wellicht dat je nu nog niet bezig bent met het kopen van een huis, maar banken doen aanzienlijk minder moeilijk met het verstrekken van een hypotheek als je een vaste aanstelling hebt. Onderschat dat belang dus niet. :)

[...]

Ik denk dat 1800 EUR gezien de functie aan de hoge kant is, maar ik heb niet goed gekeken naar zaken als regio en branche dus het kan zijn dat ik er naast zit.
Bij nader inzien met je eens. 1600 bruto zou beter passen qua leeftijd, ervaring, werkzaamheden. Nu wordt er wel echt het minimumloon betaald. Zeker een gesprek aanvragen met je leidinggevende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje_1988
PainkillA schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:47:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Ik twijfel echt enorm om te gaan solliciteren. Vooral het gebrek aan pensioenregeling zit me dwars. Ik vermoed dat ik wel ergens rond de 4000 / 4200 kan krijgen inclusief pensioen. Dat gaat dat wel minimaal 1.5 uur extra reistijd opleveren per dag.
Als php developer kan je tegenwoordig wel meer verdienen, maar ligt er denk ik aan wat je doet. Ben je frontend, backend, lead? Medior of senior? Ik vind je salaris eigenlijk best prima voor je leeftijd en ervaring. Zou je alleen om je heen kijken voor je pensioen of zoek je gewoon een nieuwe uitdaging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
appeltje_1988 schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:31:
[...]

Als php developer kan je tegenwoordig wel meer verdienen, maar ligt er denk ik aan wat je doet. Ben je frontend, backend, lead? Medior of senior? Ik vind je salaris eigenlijk best prima voor je leeftijd en ervaring. Zou je alleen om je heen kijken voor je pensioen of zoek je gewoon een nieuwe uitdaging?
Frontend, backend of lead? Hij doet PHP, dus dat is sowieso backend en geen frontend. En lead is het niveau, dus dat hoort in het rijtje van 'medior of senior' :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appeltje_1988
Hahn schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:37:
[...]

Frontend, backend of lead? Hij doet PHP, dus dat is sowieso backend en geen frontend. En lead is het niveau, dus dat hoort in het rijtje van 'medior of senior' :+
True :+ ik hoop wel dat het duidelijk is wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Hahn schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 18:37:
[...]

Ik ben backend php developer, ik zou het zo inschatten als senior niveau

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:45
Members only: Supergeheim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
PainkillA schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 17:47:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Waarom zou je 1.5 uur enkele reis (zo lees ik het, bovenop je huidige namelijk) nodig hebben om vanuit de randstad bij ander werk te kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ludacrash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 12:57
ludacrash schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 00:32:
Hallo, ik ben momenteel een HBO ICT student en rond binnenkort deze studie af. Nu heb ik een baan aangeboden gekregen met onderstaande voorwaarden. Is dit een beetje marktconform of niet?

Alvast bedankt!

***members only***
X
Members only:

[ Voor 58% gewijzigd door ludacrash op 03-04-2017 15:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jep vanaf je zestiende voltijds werkervaring en HBO gedaan. Tegelijk.

Kun je aub echte werkervaring opgeven? Hetzij parttime tijdens de studie/school of ervoor/erna?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:38
Members only:

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Online marketing is nog niet zo'n oud vakgebied. Daar is dus ervaring veel belangrijker dan opleiding. Er wordt vrijwel nooit naar mijn opleiding gevraagd, enkel door bepaalde bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 17:38
barrymossel schreef op maandag 13 maart 2017 @ 15:04:
[...]

Online marketing is nog niet zo'n oud vakgebied. Daar is dus ervaring veel belangrijker dan opleiding. Er wordt vrijwel nooit naar mijn opleiding gevraagd, enkel door bepaalde bedrijven.
Dan heb jij geluk of weet jij jezelf beter te verkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Lisadr op 13-03-2017 15:22 ]

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
Members only:

Kan iemand mij vertellen hoe ik de pensioeninleg per jaar bepaal, zodat ik het lijstje compleet kan maken? Thanks!

[ Voor 0% gewijzigd door wheel op 16-03-2017 08:48 . Reden: pensioenbijdrage werkgever toegevoegd (en package aangepast) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
wheel schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 10:30:
***members only***

Kan iemand mij vertellen hoe ik de pensioeninleg per jaar bepaal, zodat ik het lijstje compleet kan maken?
Erg mooi salaris :) Over pensioen kan ik je helaas niet helpen. Pensioen is bij mij niet geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
***members only***

Kan iemand mij vertellen hoe ik de pensioeninleg per jaar bepaal, zodat ik het lijstje compleet kan maken?
Pensioen kan via de werkgever geregeld zijn. Je legt dan zelf een percentage van je salaris in en je werkgever ook. Die percentages verschillen per werkgever. Als je er helemaal niks van hebt gehoord en/of er staat niets op je loonstrook, dan is het waarschijnlijk niet geregeld denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
barrymossel schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 14:19:
[...]

Pensioen kan via de werkgever geregeld zijn. Je legt dan zelf een percentage van je salaris in en je werkgever ook. Die percentages verschillen per werkgever. Als je er helemaal niks van hebt gehoord en/of er staat niets op je loonstrook, dan is het waarschijnlijk niet geregeld denk ik.
Dank. Er is wel wat geregeld. Ik weet het totaalpercentage en de verdeling tussen werkgever en werknemer. Zet ik in m'n post het werkgeversdeel, het werknemersdeel of het totaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
wheel schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 15:44:
[...]

Dank. Er is wel wat geregeld. Ik weet het totaalpercentage en de verdeling tussen werkgever en werknemer. Zet ik in m'n post het werkgeversdeel, het werknemersdeel of het totaal?
Werkgeversdeel lijkt me. Werknemersdeel betaal je immers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 15:42
***members only***

Heel netjes! Wat doe je precies? Specialisatie in de online marketing? Is dit een normaal salaris in dit segment? Randstad werkt natuurlijk ook mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wheel
ITguru schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:25:
[...]

Erg mooi salaris :) Over pensioen kan ik je helaas niet helpen. Pensioen is bij mij niet geregeld.
Thanks!
Wackmack schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:28:
[...]

Heel netjes! Wat doe je precies? Specialisatie in de online marketing? Is dit een normaal salaris in dit segment? Randstad werkt natuurlijk ook mee.
Dank!

Zou mezelf geen specialist noemen, eerder een generalist (binnen het online vakgebied). Als online marketeer verantwoordelijk voor realisatie en optimalisatie van online zelfservice-kanalen. Enerzijds vanuit klantbehoefte, anderzijds vanuit bedrijfsbelang. Denk aan mijn-omgevingen, ontsluiten van service-content, klanttevredenheid (loyaliteit vergroten, verlagen churn, retentie) en e-mailmarketing.

Ik heb het idee dat het een bovengemiddeld salaris is (zeker gezien 36-urige werkweek). Nog niet einde schaal; paar jaar doorgroei mogelijk op basis van vaststaande periodieken (tot ruim 5k, of 6k in senior-functie). Meerdere factoren die een rol spelen: locatie, branche, prima cv, geluk en bluf bij onderhandeling.

[ Voor 10% gewijzigd door wheel op 15-03-2017 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Huidige arbeidssituatie:

Leeftijd: 36 jaar
Opleiding(en): HBO Information Engineering (Afgestudeerd als Informatie analist)
Certificaten: ITILv3, PRINCE2, MCSA2012, VMWare VSphere 5, Citrix Xenapp 6.5,
RES Workspace/ Automation Manager en veel ervaring met andere software pakketten

Werkervaring: 10+ Jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: System Engineer / Infrastructure Engineer
Werkweek: 36 uur (4x9) vrijdags vrij :)
Contract: onbepaalde tijd
Vakantiegeld: 8.33 %
Vakantiedagen: 20 dagen
13maand of winstuitkering: +13 maand
Overige: (laptop +onbeperkt data ) + (nieuwe mobiel +onbeperkt data en bellen)
Mobiliteit per jaar: NS of paar cent voor eigen vervoer per km
Pensioenregeling: €100-€150 netto

Land: Nederland.
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: auto (25 min) NS (50 min)
Maand salaris (bruto): €4050 +13e maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:42

Woohooo

Smilie, James Smilie

Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 01:10:
Mijn Huidige arbeidssituatie:

Leeftijd: 36 jaar
Opleiding(en): HBO Information Engineering (Afgestudeerd als Informatie analist)
Certificaten: ITILv3, PRINCE2, MCSA2012, VMWare VSphere 5, Citrix Xenapp 6.5,
RES Workspace/ Automation Manager en veel ervaring met andere software pakketten

Werkervaring: 10+ Jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: System Engineer / Infrastructure Engineer
Werkweek: 36 uur (4x9) vrijdags vrij :)
Contract: onbepaalde tijd
Vakantiegeld: 8.33 %
Vakantiedagen: 20 dagen
13maand of winstuitkering: +13 maand
Overige: (laptop +onbeperkt data ) + (nieuwe mobiel +onbeperkt data en bellen)
Mobiliteit per jaar: NS of paar cent voor eigen vervoer per km
Pensioenregeling: €100-€150 netto

Land: Nederland.
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: auto (25 min) NS (50 min)
Maand salaris (bruto): €4050 +13e maand
Netjes! Werkdruk? Dit soort functies ben ook al jaren naar opzoek, maar komen nooit beschikbaar hier in de regio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:25
Zo, review over 2016, die welgeteld 10 minuten duurde, weer achter de rug. Mag nog een jaartje blijven met +4% aan salaris.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Chief schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 01:39:
Zo, review over 2016, die welgeteld 10 minuten duurde, weer achter de rug. Mag nog een jaartje blijven met +4% aan salaris.
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door unezra op 17-03-2017 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Wij kennen geen min/max in salaris per functieniveau hier. Dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-09 23:42
adjego schreef op dinsdag 5 april 2016 @ 10:23:
Zo is het naar mijn idee duidelijker inderdaad.

Mijn overzicht:

***members only***
Weer een update vanuit mijn kant 8)

Members only:

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Chief schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:27:
[...]

Wij kennen geen min/max in salaris per functieniveau hier. Dat scheelt.
Hier ook niet. En dat is erg fijn. Mijn perspectief is gebaseerd op wat collega's verdienen die inmiddels rond hun 60e zitten, en dat is in de richting van 6.5 tot 7k/maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:32:
[...]

Hier ook niet. En dat is erg fijn. Mijn perspectief is gebaseerd op wat collega's verdienen die inmiddels rond hun 60e zitten, en dat is in de richting van 6.5 tot 7k/maand :)
En dat is toch een aantal maal modaal salaris! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
Members only:

[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 17-03-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Eerste eindejaarsevaluatie gehad bij nieuwe werkgever (half jaar in dienst). Beoordeling was goed, ze zijn blij :) en ik ook. Ik weet dat de salaris stappen bij dit bedrijf niet meer zijn zoals in de consultancy, maar daar ben ik mij zeer bewust van en accepteer ik ook. Veel belangrijker voor mij zijn de leuke werkplek, collega's en een perfecte work-life balance :) dat is mij uiteindelijk veel meer waard! (en daarnaast klaag ik niet over wat ik verdien op mijn leeftijd)

Members only:

Ik ben een tevreden man :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Paprika schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 08:57:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chief schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 01:39:
Herkenbaar.. Zo ging het hier ook..
Kwam binnen, kreeg te horen "Goed gedaan!!" Dit ga je nu meer verdienen.. (ook +4%)
Tot volgend jaar.. :+
Verder geen op of aanmerkingen. Gewoon zo doorgaan.
Onderhandelen over salaris kon helaas niet. Alles stond al vast.
Gelukkig hebben we over 6-9 maand nog een gesprek over aanpassing/correctie salaris.
Dus dan hoop ik weer een stap te maken van 5-8%. En dan ben ik wel tevreden komende 2-3 jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
Als je al lang bij dit bedrijf werkt dan had je dit aan moeten zien komen, zeker als er salarisschalen worden gehanteerd, dan wist je dat je bovenin zat. Daarnaast ook pure desinteresse van je manager in jou als het voor hem/haar en verassing was. Misschien klinkt het wat hard maar ik heb in dezelfde situatie gezeten en niemand gaat uit zichzelf jou in een hogere schaal zetten. In mijn ogen kun je 2 dingen doen:
- Je erbij neerleggen, lekker je werk doen en af en toe een opleiding
- Ontwikkelplannen maken met harde afspraken hoe je in die volgende schaal komt. Dit samen met HR en daar ook vastleggen (managers kunnen weleens wispelturig zijn of veranderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
jongetje schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:21:
[...]

Als je al lang bij dit bedrijf werkt dan had je dit aan moeten zien komen, zeker als er salarisschalen worden gehanteerd, dan wist je dat je bovenin zat.
unezra in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)" ;)
Mocht het lukken om zowel de eerste als de laatste alinea van je bericht te realiseren dan zou dat natuurlijk al een stuk beter zijn. Uiteindelijk is het zeker heel belangrijk dat je blij bent waar je zit, maar waardering zal toch voor iedereen een grote bijdrage vormen voor het stukje "blij bent waar je zit".

[ Voor 38% gewijzigd door Paprika op 17-03-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:49
Als je 23 wordt, dan gaat je minimum loon sowieso van €1320 naar €1550, je zal dus al minimaal €160,- omhoog gaan. Dus een bedrag tussen de €1600 en €1700 krijgen zou ik dan niet vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amens
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-09 15:45
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: MBO 4
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Noord Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Zakelijke dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Noord Nederland
• Reistijd: 10-15 minuten met de auto
• Werkdruk: Gemiddeld - Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2700
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per maand: €90,00
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: Auto van de zaak, ook privegebruik.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~33.000
• Winstdeling/bonus: Geen

Wat vinden jullie van mijn lijstje? Opzich ben ik redelijk tevreden, maar het salaris vind ik aan de magere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Amens schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:44:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: MBO 4
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Noord Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Zakelijke dienstverlener
• (Werk) Locatie(s): Noord Nederland
• Reistijd: 10-15 minuten met de auto
• Werkdruk: Gemiddeld - Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2700
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per maand: €90,00
• Mobiliteit per jaar: nvt
• Overige: Auto van de zaak, ook privegebruik.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~33.000
• Winstdeling/bonus: Geen

Wat vinden jullie van mijn lijstje? Opzich ben ik redelijk tevreden, maar het salaris vind ik aan de magere kant.
Auto van de zaak scheelt nogal, zeker in privé gebruik. Je betaalt geen leasebedrag hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:46:
[...]
Auto van de zaak scheelt nogal, zeker in privé gebruik. Je betaalt geen leasebedrag hierover?
Je betaalt altijd bijtelling bij privegebruik

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Pagina: 1 ... 44 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.