Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

quote:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
quote:
martinusz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:56:
[...]

Vind het ook wel uitzonderlijk hoog voor een junior medewerker, hij mag in zijn handjes knijpen denk ik :Y en duizend euro lager bruto zou veel "logischer" zijn, en dan doorgroeien binnen 5-10 jaar naar dit bedrag.
Tenzij dit een enorme niche in de markt is ofzo wat dit hoge salaris verklaard :?
Knap is het zeker (mobiliteit mee gerekend door vind ik wat simpel overigens, die kosten maak je toch gewoon?) Zeker voor HBO. Maar als het wat meer dataanalyse/modelling heavy is en hij kon aantonen dat daar z'n kwaliteit ligt. Dan is het Imho niet zo enorm Speciaal. Sowieso liggen de huidige lonen in Nederland TOV. De kosten van levensonderhoud gewoon enorm laag.

Als je in een fatsoenlijke richting na een jaar of 5 niet op z'n bedrag zit zou ik mezelf achter de oren krabben.

GoldenSample wijzigde deze reactie 08-02-2017 01:04 (9%)

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 19:27
quote:
Members only:
quote:
Members only:

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 30-04 12:56
quote:
NBlade schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:52:
[...]
Dan kijken ze naar de laatste 12 maanden. Dat was bij mij ook het geval, heb in september een hypotheek kunnen krijgen en dat was dus gebaseerd op een inkomen van 9 maanden (want ze keken niet naar mijn vorige werkgever).
Is dat ook zo voor bijvoorbeeld inzetbonus in de detachering (als je in opdracht zit)? Bij mij bedraagt dat zo'n 500 euro bruto per maand, het scheelt nogal voor een hypotheek of ik het er bij mag rekenen of niet (geen moment de bonus niet ontvangen)

I refused to believe my road worker father was stealing from his job, but when I got home, all the signs were there.

• Mindz
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 08-02 08:25
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO
• Certificering: allerlei MS certificaten
• Werkervaring: 6,5 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Consultant
• Werkgever/branche: ISV
• (Werk) Locatie(s):Randstad
• Uren/week: 40
• Reistijd: verschillend
• Werkdruk: redelijk

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 4400
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Wisselend
• Pensioeninleg per jaar: 50/50
• Laptop: ja
• GSM: ja
• Leaseauto*: ja, ¤850 pm

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤ 65 a 70k
• Winstdeling/bonus: 1 maandsalaris

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 05:29
quote:
Remko24 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:44:
Niet om gelijk een lijstje in te vullen, maar even een algemene vraag.

Ik draai bereikbaarheidsdiensten en tijdens deze diensten schrijf je over het algemeen best veel uren.
Daarnaast is er een eindejaarsbonus.

Als ik deze diensten/uren en bonus bij elkaar optel dan kom ik op ruim 11k bruto bovenop mijn reguliere salaris+vakantiegeld.

Bij elkaar een lekker salaris maar staan ook veel uren tegenover.

Nu ben ik niet helemaal tevreden met mijn "basis" salaris (naar mijn mening 300-400 euro onder marktconform), maar zie een beetje tegen de onderhandelingen op.
Dit omdat ik weet dat mijn jaarinkomen incl bereikbaarheidsdiensten en bonus bijna nergens anders zal krijgen in dezelfde functie. Dus rondkijken is niet echt lonend. En dat weet de werkgever ook.

Ik heb de wens om ooit nog een keer te verhuizen, en de hypotheekverstrekker kijkt vaak alleen naar mijn basis salaris. ook al zijn de overuren en bonus structureel, het blijft lastig.
Iemand hetzelfde en wat tips?
Je hypotheekverstrekker kan ook kijken naar je gemiddelde inkomen van de afgelopen 3 jaar. Als ik jou zo hoor moet dat gunstiger voor je uitpakken

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• Ruvetuve
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 25-04 10:12
Hierbij mijn eerste post. Eindejaar gesprek 2016 net gehad en ik ga een stapje omhoog (niet opgenomen in opsomming). Impact salaris nog niet bekend maar zal waarschijnlijk ~¤150,- bruto zijn.

Ruvetuve wijzigde deze reactie 06-03-2017 13:40 (83%)

• LuPo
quote:
Ruvetuve schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:27:
Hierbij mijn eerste post. Eindejaar gesprek 2016 net gehad en ik ga een stapje omhoog (niet opgenomen in opsomming). Impact salaris nog niet bekend maar zal waarschijnlijk ~¤150,- bruto zijn.

Ik heb lang getwijfeld om dit bericht te plaatsen. Maar ik denk dat het wel tijd is om feedback te vragen van anderen. Wat vinden jullie? Markconform?

***members only***
Members only:

LuPo wijzigde deze reactie 08-02-2017 10:42 (8%)

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 30-04 10:20
Voortgangsgesprek gehad:

Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: LPIC 1 & 2, VCP55, Sharepoint 2010, Windows 7 Install & Configure, Puppet Fundamentals (alleen training), RedHat Certified OpenStack Administrator, RedHat Certified Gluster Administrator, RHCE, RHCSA, ITIL Foundation
Werkervaring: ~7-9 jaar (afhankelijk of je eigen bedrijf tijdens studie meerekent)
Werkgever: Linux Detacheerder
Huidige functie: Linux Engineer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 + 10 studiedagen
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Lenovo Thinkpad Carbon X1
GSM: Galaxy S7
Leaseauto: Golf 2016 model Connected Series 10.000KM Privé, 50 euro eigen bijdrage voor 2500KM extra.
Werkweek: 40h
Pensioenregeling: Middeloon 100% target, 100% betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Functiebudget, keuze uit een paar opties, niet meer vrije keuze in aanschaf hardware, maar wel wat keuze (iPhone vs Android, Macbook vs Lenovo)
~2700 euro trainingsbudget.
Land: NL
Regio: Midden Nederland
Reistijd: 2 klussen gehad met beide ~10-15 minuten reistijd

Members only:

Zeker niet ontevreden :)

FireDrunk wijzigde deze reactie 08-02-2017 11:01 (4%)

[E5-2620v3/64GB DDR4/SM X10SRH-CLN4F/6*4TB Hitachi/4*256GB MX100/2*128GB 840Pro/2*QLogic 2462]

• xypds
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 24-04 21:45
quote:

Ik heb lang getwijfeld om dit bericht te plaatsen. Maar ik denk dat het wel tijd is om feedback te vragen van anderen. Wat vinden jullie? Markconform?

***members only***
Blue Spades?

• Ruvetuve
quote:
Uhu :) denk je ervan?

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

quote:

***members only***
Members only:

GoldenSample wijzigde deze reactie 08-02-2017 14:31 (8%)

• Ruvetuve
quote:
Members only:

Ruvetuve wijzigde deze reactie 06-03-2017 13:41 (20%)

• KoudeKoffie
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 29-04 16:11
Members only:

• Lisadr
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 30-04 02:33
Members only:

GoT, You have to love it!

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 01:35

Boudewijn

omdat het kan

Het is wmb ook maar net wat je aan byod meeneemt, en wat de eisen daaraan zijn.
Als ik zelf iets mag inleggen en werk wil daar inzage op verandert dat het plaatje.

Wie doen niet aan byod. Krijg wel een macbook pro van de baas voor cursus en CTFjes enzo.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• endness
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 01:30
Het is vaak ook maar net wat je zelf handig vind. Een apparaat van de baas is handig, maar vaak in bruikleen. In mijn geval heb ik een Macbook Pro te leen, maar op het moment dat ik besluit weg te gaan en er bij m'n volgende baan geen laptop in in zit, zal ik toch zelf wat moeten fixen. Als dat een vergelijkbare laptop is kost me dat toch ineens zo'n 3000 euro. Dit kan je overigens natuurlijk opvangen door er geld voor apart te leggen...

Telefoon is bij mij zo geregeld dat ik maximaal 50 euro per maand mag declareren aan telefoonkosten. Of daar een lease/huur-constructie voor het toestel bij zit maakt niet uit. Mocht ik een toestel leasen dan kan ik dit toestel dus wel houden als ik de baan verlaat.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 26-04 14:02

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Ik hecht niet zo veel waarde aan apparatuur van de zaak, in the end is het spul dat ik voor mijn werk gebruik.

Telefoon mag ik privé gebruiken maar ik hou dan heel strict gescheiden. Bijna niemand heeft mijn privé nummer en dan wil ik graag zo houden. Werktelefoon kan namelijk uit als ik vrij ben. :) (Handig, want niet alleen staat dat nummer in mijn signature en heeft dus iedere leverancier en collega dat nummer binnen 2 minuten te pakken, maar er draait ook een monitoring applicatie op waar ik op werkdagen heel blij mee ben maar als ik vrij ben niets mee te maken wil hebben.)

Laptop is eigenlijk ook vooral een zakelijk ding. Ok, ik geef er soms een presentatie mee, maar gebruik 'm nauwelijks privé ook al is het een ding van wat is het, 1500 EUR ofzo. (HP Elitebook)

Wat ik veel leuker vind, maar daarin is mijn werkgever volgens mij behoorlijk vrij, dat ik oude afgeschreven apparatuur thuis in mijn lab kan gebruiken voor studiedoeleinden. Dat zou ik harder missen als ik ergens anders heen ga dan die telefoon en laptop van de zaak. (Zolang ze me niet verplichten mijn eigen apparatuur of privé nummer zakelijk in te zetten dus. Dat doe ik niet.)

Stichting An Meaisín Dénártha
Non-profit Virtual Private Servers, ICT Services & education.
Supported by you!

https://anmd.org

• Martijn19
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 30-04 06:07
quote:
Members only:

• NBlade
  • Laatst online: 09-02 14:49
quote:
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 07:40:
[...]

Is dat ook zo voor bijvoorbeeld inzetbonus in de detachering (als je in opdracht zit)? Bij mij bedraagt dat zo'n 500 euro bruto per maand, het scheelt nogal voor een hypotheek of ik het er bij mag rekenen of niet (geen moment de bonus niet ontvangen)
Dat weet ik niet, maar volgens mij ligt het er aan hoe het op je loonstrookje staat.

• voil
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:34
Members only:

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:49
quote:
Netjes! Waren er geen eisen mbt certificering? In welke branche werk je? Functioneel beheerder van een bekend pakket?

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

quote:
unezra schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 00:39:
Ik hecht niet zo veel waarde aan apparatuur van de zaak, in the end is het spul dat ik voor mijn werk gebruik.

Telefoon mag ik privé gebruiken maar ik hou dan heel strict gescheiden. Bijna niemand heeft mijn privé nummer en dan wil ik graag zo houden. Werktelefoon kan namelijk uit als ik vrij ben. :) (Handig, want niet alleen staat dat nummer in mijn signature en heeft dus iedere leverancier en collega dat nummer binnen 2 minuten te pakken, maar er draait ook een monitoring applicatie op waar ik op werkdagen heel blij mee ben maar als ik vrij ben niets mee te maken wil hebben.)

Laptop is eigenlijk ook vooral een zakelijk ding. Ok, ik geef er soms een presentatie mee, maar gebruik 'm nauwelijks privé ook al is het een ding van wat is het, 1500 EUR ofzo. (HP Elitebook)

Wat ik veel leuker vind, maar daarin is mijn werkgever volgens mij behoorlijk vrij, dat ik oude afgeschreven apparatuur thuis in mijn lab kan gebruiken voor studiedoeleinden. Dat zou ik harder missen als ik ergens anders heen ga dan die telefoon en laptop van de zaak. (Zolang ze me niet verplichten mijn eigen apparatuur of privé nummer zakelijk in te zetten dus. Dat doe ik niet.)
Dat, nu hebben sommige collega's ook mijn privé nummer, (wat ik niet zo erg vind, men belt toch niet op de privé telefoon als 't werk gerelateerd is) maar inderdaad: Lekker je werk op je werk kunnen laten daar helpt een telefoon waar niet je werkmail etc. savonds wel voor. Of pron streamen naar je chromecast met je werktelefoon/laptop, mwah, lijkt me niet handig :+

Idem met laptop (nu zit ik sowieso weinig meer achter de computer thuis) maar ook dat houd ik graag gescheiden. Om nog maar te zwijgen van 't feit dat ik natuurlijk niet zelf software kan installeren (iets wat imho logisch is in een gigantisch bedrijfsnetwerk) dus voor privé dingen zou missen.

Loop dus op mijn werk met 2 telefoons rond ;)
quote:
endness schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 00:21:
Het is vaak ook maar net wat je zelf handig vind. Een apparaat van de baas is handig, maar vaak in bruikleen. In mijn geval heb ik een Macbook Pro te leen, maar op het moment dat ik besluit weg te gaan en er bij m'n volgende baan geen laptop in in zit, zal ik toch zelf wat moeten fixen. Als dat een vergelijkbare laptop is kost me dat toch ineens zo'n 3000 euro. Dit kan je overigens natuurlijk opvangen door er geld voor apart te leggen...

Telefoon is bij mij zo geregeld dat ik maximaal 50 euro per maand mag declareren aan telefoonkosten. Of daar een lease/huur-constructie voor het toestel bij zit maakt niet uit. Mocht ik een toestel leasen dan kan ik dit toestel dus wel houden als ik de baan verlaat.
Vraag is wel wat het je zelf waard is. Net als een lease auto. Leuk dat je een auto van 40k nieuw mag rijden maar als je het privé nooit zou doen & het voor jou weinig toegevoegde waarde heeft.. Tja hoe reëel is het dan om een bedrag gebaseerd op die BMW mee te rekenen in je inkomen?
quote:
Members only:

GoldenSample wijzigde deze reactie 09-02-2017 21:34 (6%)

• Mitch377
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 28-04 16:11
quote:
endness schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 00:21:
In mijn geval heb ik een Macbook Pro te leen, maar op het moment dat ik besluit weg te gaan en er bij m'n volgende baan geen laptop in in zit, zal ik toch zelf wat moeten fixen. Als dat een vergelijkbare laptop is kost me dat toch ineens zo'n 3000 euro. Dit kan je overigens natuurlijk opvangen door er geld voor apart te leggen...
Members only:

Xiaomi Mi5 64GB || War Robots || WoT: StormTip (WoTLabs | NoobMeter | vBAddict)

• sopsop
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-04 18:14

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Alweer een jaartje ouder en beoordeling gehad
Members only:

• ITguru
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 24-04 17:40
*knip* niet offtopic grappen in dit topic

Rukapul wijzigde deze reactie 10-02-2017 09:41 (85%)

• voil
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:34
Members only:

• drie0029
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-02 15:31
Members only: title

drie0029 wijzigde deze reactie 12-02-2017 11:30 (2%)
Reden: members only

• MarcoC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:33
quote:
Snel wegwezen dan.

• Penait1
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:21
Members only:

Penait1 wijzigde deze reactie 12-02-2017 14:53 (11%)

• Dongel
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 29-04 09:53
Even een kleine update na bijna een jaar.
Begin februari nieuwe baan begonnen waarbij het gevoel dat goed zat ook waar is gemaakt.
quote:
Dongel schreef op maandag 4 april 2016 @ 06:08:
Graag wil ik om jullie mening vragen.

Leeftijd: 24
Opleiding(en): VMBO 3
[b]Certificaten: 70-860, 70-868, 70-410 en nu bezig met 70-411 waarvoor ik op 18-04 examen ga doen
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: detachering
Huidige functie: Servicedesk IT professional momenteel op een servicedesk waar ik een manusje van alles ben.

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nooit gezien :p
Laptop: Ja, vanuit het project
GSM: Ja, Iphone 5s
Leaseauto: ja Volkswagen polo
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: weet niet precies hoeveel wat maar Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: Nederland
Regio: Randstad
Reistijd: 40 minuten

Maand salaris (bruto): 2200 waarvoor 200 standby is om de 3 weken.
Leeftijd: 25
Opleiding(en): VMBO 3
[b]Certificaten: 70-860, 70-868, 70-410, 70-411
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Servicedesk medewerker

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Nope
GSM: Nope
Leaseauto:Nope
Werkweek: 36 uur hierdoor één keer in de 2 weken een dagje vrij
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: Nederland
Regio: Randstad
Reistijd: ongeveer 10 minuutjes lopen naar werk

Maand salaris (bruto): 2400

Graag jullie mening
Ik ben er op salaris niet heel erg op voorruit gegaan maar toch een stap gemaakt.
Daarbij komt bij dat werken in je eigen woonplaats wel erg fijn is 8)

Dongel wijzigde deze reactie 12-02-2017 22:45 (3%)

• Kovogar
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 21-04 14:48
quote:
Dit doe jij heel erg goed, mag je zeker trots op zijn! Goed bezig!

• ehoutgast
  • Niet online
quote:
sopsop schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:28:
Alweer een jaartje ouder en beoordeling gehad

***members only***
Netjes, is dat bij de boerenleenbank?

• sopsop
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 30-04 18:14

sopsop

[v] [;,,;] [v]

quote:
ehoutgast schreef op maandag 13 februari 2017 @ 10:52:
[...]

Netjes, is dat bij de boerenleenbank?
Gelieerd.

• nemesis2212
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 24-04 14:46
quote:
voor je leeftijd en ervaring en voornamelijk dat je in de randstad werkt zou ik een hoger salaris verwachten. maarja dat verschilt per werkgever natuurlijk

• hoi3344
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23:49
quote:
hoi3344 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 14:14:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: Business IT & Management
• Werkervaring: Na afstuderen jaarcontract gekregen sinds Feb 2016 (toen 0 jaar werkervaring)
• (Woon) Locatie: Losser

2. Wat doe je:
• Functie: ERP ontwikkelaar / consultant
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Apeldoorn
• Reistijd: 1 uur heen 1 uur terug | Renault Clio Diesel á 1lt op 18-20km
• Werkdruk: Normaal
• vakantiedagen: 25

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤2300,-
• Vakantiegeld: 8% dus ¤184,- p/m | ¤2208,- p/j
• Dertiende/veertiende maand: Nope
• Pensioeninleg per jaar: Weet ik zo niet uit mijn hoofd
• Mobiliteit per jaar: ¤
• Reiskostenvergoeding: ¤0,19 ct/km woon-werk | ¤0,35 ct/km zakelijk | Houd maandeljiks zo'n 300-350¤ over na aftrek brandstofkosten en lunchkosten. Onderhoud doe ik zelf en is dus erg voordelig.
• Overige: Lunchkosten ¤-3,20 per werkdag

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤ 29.808,-
• Winstdeling/bonus: Bij vast contract een loyaliteitsuitkering van 2-4% jaarsalaris
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: Business IT & Management
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: Losser

2. Wat doe je:
• Functie: ERP ontwikkelaar / consultant
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Apeldoorn
• Reistijd: 1 uur heen 1 uur terug
• Werkdruk: Normaal
• vakantiedagen: 25

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤2392,-
• Vakantiegeld: 8% dus ¤191,36 p/m | ¤2296,32 p/j
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: i.d.k.
• Mobiliteit per jaar: ¤
• Reiskostenvergoeding: ¤0,19 ct/km woon-werk | ¤0,35 ct/km zakelijk | Houd maandeljiks zo'n 300-350¤ over na aftrek brandstofkosten en lunchkosten.
• Overige: Lunchkosten ¤-3,30 per werkdag

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤ 31000,32
• Winstdeling/bonus: loyaliteitsbonus 4%

• ErA
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 01:01
Members only:

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:49
Klinkt goed! Wat voor soort sales zit je? Wat verkoop je?

• ErA
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 01:01
quote:
Wackmack schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:59:
Klinkt goed! Wat voor soort sales zit je? Wat verkoop je?
Ik werk in de ICT Healthcare. Nederland.

Het bedrijf waar ik werk voert een breed portfolio wat goed samengevat kan worden als middleware. Integratie en communicatie.

Ik ben na het stoppen van mijn studie (21 jaar oud) eerst aan de slag gegaan als Sales advisor in een showroom voor Business2Business Telecom, vervolgens als junior account manager in de Provider wereld, en op mijn 25e ben ik aan de slag gegaan bij mijn huidige werkgever.

Het mooie van de Healthcare ICT is dat wanneer je eenmaal in die wereld zit, als Sales of ICT specialist, je een Niche kennis ontwikkeld waarmee je altijd elders aan de bak kunt. Een grote aanrader dus!

• Xevor
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01:19
quote:
ErA schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:05:
[...]

Ik werk in de ICT Healthcare. Nederland.

Het bedrijf waar ik werk voert een breed portfolio wat goed samengevat kan worden als middleware. Integratie en communicatie.

Ik ben na het stoppen van mijn studie (21 jaar oud) eerst aan de slag gegaan als Sales advisor in een showroom voor Business2Business Telecom, vervolgens als junior account manager in de Provider wereld, en op mijn 25e ben ik aan de slag gegaan bij mijn huidige werkgever.

Het mooie van de Healthcare ICT is dat wanneer je eenmaal in die wereld zit, als Sales of ICT specialist, je een Niche kennis ontwikkeld waarmee je altijd elders aan de bak kunt. Een grote aanrader dus!
Leuk om te lezen :) Je komt weinig IT-ers tegen die de stap naar Sales maken, maar ik raad het twee jaar na mijn switch ook absoluut aan. Bij deze dan ook een update vanuit mijn kant!

Members only:

Xevor wijzigde deze reactie 14-02-2017 23:52 (3%)

http://specs.tweak.to/6663

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Members only:

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Mitch377
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 28-04 16:11
Members only:

Mitch377 wijzigde deze reactie 15-02-2017 12:49 (28%)

Xiaomi Mi5 64GB || War Robots || WoT: StormTip (WoTLabs | NoobMeter | vBAddict)

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:20
Members only:

Sissors wijzigde deze reactie 15-02-2017 12:41 (3%)

• miicker
  • Niet online
Members only:

• LuPo
quote:
Members only:

• Lampie
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 28-04 12:31
quote:
Members only:

Lampie wijzigde deze reactie 16-02-2017 14:53 (0%)
Reden: tag

• z55xino
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-02 11:51
Members only: title

• jongetje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:41
quote:
Lijkt me ook logisch dat je 40uur werkt. Die 2uur zijn om je 12 ATV dagen op te bouwen ;-)

• miicker
  • Niet online
Members only:

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Members only:

Ligt het aan mij of is het hoogst ongebruikelijk om dit expliciet van het brutoloon van de werknemer af te trekken?

Ik zou om een proforma loonstrook vragen zodat je ziet wat er feitelijk als bruto salaris overblijft

• miicker
  • Niet online
quote:
ANdrode schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:33:
***members only***

Ligt het aan mij of is het hoogst ongebruikelijk om dit expliciet van het brutoloon van de werknemer af te trekken?

Ik zou om een proforma loonstrook vragen zodat je ziet wat er feitelijk als bruto salaris overblijft
Geen idee, het is mijn eerste baan en eerste contract.

• RomeoJ
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 30-04 08:03

RomeoJ

Matched: (.*)

Vind het in ieder geval een mooie totaal package en leuk vooruitzicht. Goede bonusregeling, aardig aantal vakantiedagen en toekomstig nog een lease-auto. Je hebt volgens mij niets te klagen, zeker niet voor een eerste echte job.

RomeoJ wijzigde deze reactie 17-02-2017 21:03 (12%)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

quote:
ANdrode schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:33:
***members only***

Gebeurt vaker in de uitzendbranche en veredelde varianten er van. Gaat waarschijnlijk om eurotje of 5 a 10.

Verder bonus regeling, waar hangt het vanaf? Verder had ik wat hoger ingezet, zakken kan altijd.

Laat zelf de ander idealiter de eerste move maken. Als men echt wat wil horen zeg ik opnieuw dat het sterk met de overige voorwaarden samenhangt. Anders ga ik uit van wat ik met minimale secundaire arbeidsvoorwaarden redelijk vind + minimaal 500 euro.

GoldenSample wijzigde deze reactie 17-02-2017 23:41 (27%)

• ANdrode
  • Niet online
quote:
GoldenSample schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:37:
[...]
Gebeurt vaker in de uitzendbranche en veredelde varianten er van. Gaat waarschijnlijk om eurotje of 5 a 10.
Valt erg mee dan :). Ik had 5-10% van brutoloon verwacht :X

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 30-04 12:36
Members only:

• miicker
  • Niet online
quote:
GoldenSample schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 23:37:
[...]

Verder bonus regeling, waar hangt het vanaf? Verder had ik wat hoger ingezet, zakken kan altijd.

Laat zelf de ander idealiter de eerste move maken. Als men echt wat wil horen zeg ik opnieuw dat het sterk met de overige voorwaarden samenhangt. Anders ga ik uit van wat ik met minimale secundaire arbeidsvoorwaarden redelijk vind + minimaal 500 euro.
Members only:

• jasbroek
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:50
Members only:

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19:42
quote:
jasbroek schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:03:
voorwaarde dat ik 5 jaar na afstuderen blijf werken bij werkgever
Het is een bijbaantje (12 uur per week). Natuurlijk blijf je niet nog eens 5 jaar bij die werkgever. Lekker makkelijk dus.

Daarnaast is ¤ 433.68 bruto per maand op basis van 12 uur ¤ 1443 per maand op basis van 40. Natuurlijk is dat geen marktconform salaris. Je titel "Head of Programming (IT-manager)" is ook kul; je zit als 'mannetje' bij een klein bedrijf en bent verantwoordelijk voor waarschijnlijk alles wat een stekker heeft.

Ten eerste: dat studiegeld moet je zelf op gaan hoesten want je blijft geen 5 jaar bij dat bedrijf. Want 5 jaar bij dat bedrijf is praktisch gezien nauwelijks relevante werkervaring; het zijn een stelletje prutsers die geen zak betalen. Ik vermoed dat die andere 5 developers geen opleiding hebben en waarschijnlijk net zo slecht betaald worden.

Ik snap dat je daar zit omdat je je masters af wil ronden en ik zou dat ook zeker doen. Maar zogauw je die masters hebt moet je daar weg.

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 12-04 22:45
quote:
Members only:

Menesis wijzigde deze reactie 19-02-2017 11:17 (22%)

• ANdrode
  • Niet online
quote:
jasbroek schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:03:
Members only:
Het lijkt er op dat je minder vergoeding krijgt dan je als student-assistent zou ontvangen, terwijl je wel veel verantwoordelijkheden hebt.

Ik weet niet of ik in jouw situatie voor het geld zou gaan… Hier leer je mogelijk meer dan bij een gemiddelde bijbaan als programmeur.

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23:00

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

quote:
Members only:

Because they exist and appearently emoji's are the shit now

• jasbroek
Members only:
quote:
Members only:
quote:
ANdrode schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:58:
[...]
Ik weet niet of ik in jouw situatie voor het geld zou gaan… Hier leer je mogelijk meer dan bij een gemiddelde bijbaan als programmeur.
Members only:
quote:
Hydra schreef op zondag 19 februari 2017 @ 10:34:
[...]

Daarnaast is ¤ 433.68 bruto per maand op basis van 12 uur ¤ 1443 per maand op basis van 40.

Ten eerste: dat studiegeld moet je zelf op gaan hoesten want je blijft geen 5 jaar bij dat bedrijf. Want 5 jaar bij dat bedrijf is praktisch gezien nauwelijks relevante werkervaring; het zijn een stelletje prutsers die geen zak betalen. Ik vermoed dat die andere 5 developers geen opleiding hebben en waarschijnlijk net zo slecht betaald worden.

Ik snap dat je daar zit omdat je je masters af wil ronden en ik zou dat ook zeker doen. Maar zogauw je die masters hebt moet je daar weg.
Members only:

• Gropah
  • Laatst online: 23:00

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

quote:
Members only:

Because they exist and appearently emoji's are the shit now

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@^Eens, zie dat ook niet vaak. Ja voor wat los werk wel maar voor een echt bijbaantje, niet echt.
quote:
Members only:

GoldenSample wijzigde deze reactie 19-02-2017 15:35 (5%)

• jasbroek
quote:
Members only:

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:20
Members only:

• jasbroek
quote:
Members only:

• DJ-Visto
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-04 09:06

DJ-Visto

Aye aye, sir!

quote:
Naar mijn inziens

Members only:

Ik ben nu trouwens 21 en werk er nog ook nog steeds inmiddels school afgemaakt en een nieuwe iPhone en een nieuwe auto :+

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Schrijf dan je archaďsche uitlatingen ook even goed qua naamval aub. Daar heb je mijns inziens meer aan dan een auto en een of andere telefoon. :+

Los van het geld, ik ben light-leidinggevende (dagelijkse gang van zaken, maar geen p-verantwoordelijkheid) en ik merk al de stap van 5 naar 4 dagen. Ik wil er ook nog inhoud en wat projecten bij doen en word echt gedwongen keuzes te maken. (die 5e dag gebruik ik om mijn stuwmeer wat af te bouwen)

Boudewijn wijzigde deze reactie 20-02-2017 07:28 (4%)

• blaatschaaap
  • Laatst online: 21:31
Members only: werk

blaap

• Arcastin
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 26-04 13:53
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: starter
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: (Java/AngularJS) Application Developer
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s): Eindhoven
• Reistijd**: 20min
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤2400
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: 8.3%
• Pensioeninleg per jaar: - (weet ik zo niet uit m'n hoofd)
• Mobiliteit per jaar:* ¤8160 (680 p/m)
• Overige: simkaart, laptop, 12k privé km's/jaar met ongelimiteerde (Europese) tankpas, 29 vakantiedagen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤33k

Arcastin wijzigde deze reactie 22-02-2017 13:35 (6%)

• Randojongen
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21:03
Ben hier nu 4 maanden in dienst na ZZPer te zijn geweest in dezelfde branche. Ben weer in vaste dient gegaan om me verder te kunnen ontwikkelen als tekenaar en uiteindelijk engineer.
Members only:

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 23:28
Members only:

• iceice89
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 25-04 13:03
Members only:
1. Wie ben je:
• Leeftijd:27
• Opleiding: MBO niveau 4, HBO ICT
• Certificaten: JNCIA Junos, ITILv3, 70-410
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Holland

2. Wat ga je doen:
• Functie: Junior system engineer
• Werkgever/branche: IT Dienstverlener/Detachering
• (Werk) Locatie(s):Verschilt
• Uren/week: 40 uur
• Reistijd: Verschilt
• Werkdruk: n.n.b.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤2450
• Vakantiegeld: ¤8% van brutojaarsalaris
• Mobiliteit: geen leaseauto, mobiliteit volledig vergoed
• Overige: 'onbeperkt' opleidingsbudget

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤ 30.000
• Winstdeling/bonus: ¤ geen

Ben momenteel bezig met MCSA 2012, heb 70-411 en 70-412 nog te gaan.
Wat vinden jullie van mijn voorwaarden?

• overclock9001
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 06-03 22:28
Hallo,

Ik heb even gezocht en dit lijkt me de meest passende thread; weten jullie of het redelijk mogelijk is een baan of stage als (web) developer te krijgen wanneer je geen HBO/WO opleiding hebt gevolgd of afgemaakt? Ik heb helaas door gezondheidsproblemen een HBO opleiding niet kunnen afmaken en zit de laatste tijd veel dingen en vaardigheden te leren. Ik hoop in een paar jaar aan de bak te komen als een developer. Weten jullie of dit realistisch is? Alvast bedankt.

• Tassadar32
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18:21
quote:
overclock9001 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 23:56:
Hallo,

Ik heb even gezocht en dit lijkt me de meest passende thread; weten jullie of het redelijk mogelijk is een baan of stage als (web) developer te krijgen wanneer je geen HBO/WO opleiding hebt gevolgd of afgemaakt? Ik heb helaas door gezondheidsproblemen een HBO opleiding niet kunnen afmaken en zit de laatste tijd veel dingen en vaardigheden te leren. Ik hoop in een paar jaar aan de bak te komen als een developer. Weten jullie of dit realistisch is? Alvast bedankt.
De vraag in de markt is momenteel heel groot, afhankelijk van de regio zou je tegen een lager tarief best ongeschoold kunnen starten. Eea hangt er natuurlijk vanaf hoeveel risico de werknemer neemt qua gezondheidsklachten en op welk niveau je kan meekomen vanaf de start.

Je geeft aan dat je zelf aan vaardigheden hebt gewerkt, heb je hier ook bewijs van? Online cursussen zoals coursera, khan of (gratis) online semesters op universiteiten kunnen hier vaak handig bij zijn. Reken er op dat een potentiële werkgever je vaardigheden aan de tand zal willen voelen tijdens het sollicitatieproces.

Je bent nogal vaag over wat voor developmentwerk je wil gaan doen, "developer" is vooral als junior nogal moeilijk te verkopen. Kijk kritisch naar je vaardigheden en probeer een werkgever te vinden die je een baan kan aanbieden waar je algemene software ontwikkelingsvaardigheden kan opdoen (sociaal, team, proces, architectuur) in een taal/omgeving waar je al redelijk goed bekend mee bent, dit is op de korte termijn het meest waardevol voor zowel de werkgever als jezelf. ;)

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20:22
quote:
iceice89 schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:38:
Wat vinden jullie van mijn voorwaarden?
Geen slecht startersloon, omdat je net klaar bent met studie. Veel opleidingsmogelijkheden is ook altijd erg fijn, mits het bedrijf ook de doorgroei die daarbij hoort kan faciliteren. Gezien je HBO achtergrond neem ik aan dat je de eerste jaren ook aardige stappen kan maken in salaris.

Krijg je na bijvoorbeeld een jaar ook een leaseauto? En hoeveel vakantiedagen heb je?

• Yilar
  • Laatst online: 22-02 11:49

Yilar

3.055 Wp+Solior 3,1GJ

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 43
• Opleiding: HBO Informatica en informatiekunde
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Den Haag

2. Wat doe je:
• Functie: Programma manager / Sr Project Manager
• Werkgever/branche: Retail
• (Werk) Locatie(s): Parijs / Den Haag
• Reistijd: 2.5 uur (eens per twee weken naar Parijs voor drie dagen)
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤7850
• Vakantiegeld: ¤12%
• Dertiende/veertiende maand: Ja 15% van bruto jaar salaris
• Pensioeninleg per jaar: ¤9200
• Mobiliteit per jaar: OV, eerste klasse reis abonnement Thalys/NS
• Overige: Telefoon van de zaak (iPhone 6s Plus) inclusief prive gebruik, 29 vakantiedagen, belasting voordeel door werken in het buitenland, laptop.

• Belasting voordeel: Van 7850 euro bruto hou ik ruim 5800 netto over
• Winstdeling/bonus: 15% van Bruto salaris - niet afhankelijk van bedrijfsresultaat

Yilar wijzigde deze reactie 22-02-2017 11:49 (3%)
Reden: Tikfoutjes

Sonnenertrag Profiel

• iceice89
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 25-04 13:03
quote:
TheBrut3 schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:05:
[...]

Geen slecht startersloon, omdat je net klaar bent met studie. Veel opleidingsmogelijkheden is ook altijd erg fijn, mits het bedrijf ook de doorgroei die daarbij hoort kan faciliteren. Gezien je HBO achtergrond neem ik aan dat je de eerste jaren ook aardige stappen kan maken in salaris.

Krijg je na bijvoorbeeld een jaar ook een leaseauto? En hoeveel vakantiedagen heb je?
Doorgroeimogelijkheden zijn inderdaad mogelijk, intern zijn er meerdere beheerteams waar ik naar toe kan stromen maar helaas zijn er momenteel wachtlijsten.

In het eerste jaar kan ik inderdaad stappen maken in salaris, er wordt dan gekeken naar behaalde certificaten, gevolgde cursussen en evaluaties van klanten waar je eventueel gedetacheerd wordt.

Beheerders krijgen helaas geen leaseauto, accountmanagers wel.

Ik bouw jaarlijks 26 vakantiedagen op.

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 30-04 10:20
quote:
Yilar schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:47:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 43
• Opleiding: HBO Informatica en informatiekunde
• Werkervaring: 14 jaar
• (Woon) Locatie: Den Haag

2. Wat doe je:
• Functie: Programma manager / Sr Project Manager
• Werkgever/branche: Retail
• (Werk) Locatie(s): Parijs / Den Haag
• Reistijd: 2.5 uur (eens per twee weken naar Parijs voor drie dagen)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤7850
• Vakantiegeld: ¤12%
• Dertiende/veertiende maand: Ja 15% van bruto jaar salaris
• Pensioeninleg per jaar: ¤9200
• Mobiliteit per jaar: OV, eerste klasse reis abonnement Thalys/NS
• Overige: Telefoon van de zaak (iPhone 6s Plus) inclusief prive gebruik, 29 vakantiedagen, belasting voordeel door werken in het buitenland, laptop.

• Belasting voordeel: Van 7850 euro bruto hou ik ruim 5800 netto over
• Winstdeling/bonus: 15% van Bruto salaris - niet afhankelijk van bedrijfsresultaat
Wauw, mooi salaris! Is dat 'belastingvoordeel' niet vooral omdat je het geld in een ander land verdient, en dus eigenlijk daar over dat gedeelte belasting moet betalen?

[E5-2620v3/64GB DDR4/SM X10SRH-CLN4F/6*4TB Hitachi/4*256GB MX100/2*128GB 840Pro/2*QLogic 2462]

• Knakker
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 30-04 01:03
Als hij in Nederland woont, is hij hier belastingplichtig. Eventueel betaalde Franse inkomstenbelasting mag met de Nederlandse box 1 belasting worden verrekend. Been there, done that. Komt dus vast nog een aanslag achteraan ;)

Geef mij maar een Warsteiner.

• V525
  • Laatst online: 08-04 05:13
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Werkervaring: 10 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Projectmanager
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Landelijk
• Reistijd: Wisselend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 4.090,00
• Vakantiegeld: 8 %
• Pensioeninleg per jaar: ¤ 2.340
• Mobiliteit per jaar: Lease auto / ¤ 800
• Overige: Laptop, iphone /12 ADV dagen / 25 vakantie

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤ 53.006,00
• Winstdeling/bonus: , gemiddels ¤ 1.000,00

V525 wijzigde deze reactie 23-02-2017 15:01 (12%)

• Kovogar
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 21-04 14:48
quote:
V525 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 14:54:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Werkervaring: 10 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Projectmanager
• Werkgever/branche: IT
• (Werk) Locatie(s): Landelijk
• Reistijd: Wisselend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 4.090,00
• Vakantiegeld: 8 %
• Pensioeninleg per jaar: ¤ 2.340
• Mobiliteit per jaar: Lease auto / ¤ 800
• Overige: Laptop, iphone /12 ADV dagen / 25 vakantie

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤ 53.006,00
• Winstdeling/bonus: , gemiddels ¤ 1.000,00
Goed bezig, ziet er goed uit? Waar ik benieuwd naar ben is, ben je als project manager gestart, of ben je doorgestroomd vanuit (bijvoorbeeld) een technische functie naar project manager? Wil zelf namelijk ook die kant op en ben een beetje aan het kijken hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken :)

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Mwa 10 jaar werkervaring op je 29e? dan ben je op je 19e fulltime begonnen en heb je je HBO dus toen al af gehad?
Lijkt me dat er wat lucht in dat CV zit.

• SwooX
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 29-04 20:57
quote:
Boudewijn schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:58:
Mwa 10 jaar werkervaring op je 29e? dan ben je op je 19e fulltime begonnen en heb je je HBO dus toen al af gehad?
Best mogelijk als hij nooit is blijven zitten en een vroege student was, ikzelf heb jongens van net 18 in m'n klas (laatste jaar mbo).

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 05:31

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

quote:
Hoeft niet perse, het zou zomaar zo kunnen zijn:

Klaar met Havo op je 16e, klaar met HBO op je 20e. Nu ruim 9 jaar ervaring = afgerond 10.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

Het kan maar als je het zonder context heel cru hier neer plempt lijkt me dat wat apart.

En op je 18e 4 jaar MBO gedaan hebben? Dan ben je met je 14e klaar met je middelbare school?

• SwooX
quote:
Boudewijn schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:02:
Het kan maar als je het zonder context heel cru hier neer plempt lijkt me dat wat apart.

En op je 18e 4 jaar MBO gedaan hebben? Dan ben je met je 14e klaar met je middelbare school?
Nja, dit is 3 jaar. Maar stel dat het HAVO + HBO was dan waren zij 20 als ze klaar waren.

Even wat anders;
Zijn er eigenaren van grote bedrijven, directeurs/CEO's etc die er op dit topic gereageerd hebben? Als ik de termen Directeur of CEO gebruik komt er niks te staan op gebied van inkomen. Ben wel benieuwd hoeveel zij ongeveer verdienen.

SwooX wijzigde deze reactie 24-02-2017 10:45 (24%)

• SwooX
Zijn er eigenaren van grote bedrijven, directeurs/CEO's etc die er op dit topic gereageerd hebben? Als ik de termen Directeur of CEO gebruik komt er niks te staan op gebied van inkomen. Ben wel benieuwd hoeveel zij ongeveer verdienen.

Oeps dubbele post 8)7

SwooX wijzigde deze reactie 24-02-2017 10:44 (6%)

• Hatsieflatsie
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 21:23
quote:
SwooX schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:03:
[...]Als ik de termen Directeur of CEO gebruik komt er niks te staan op gebied van inkomen. Ben wel benieuwd hoeveel zij ongeveer verdienen.
Is dat relevant dan? Voor een functie kun je wel inschalen hoeveel iemand verdient (bijv. junior PHP developer). Maar hoeveel een directeur verdient, is toch echt afhankelijk van bedrijfsgrootte, aantal werknemers (20 man of 2000 man?) en omzet.

• SwooX
quote:
Hatsieflatsie schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:55:
[...]

Is dat relevant dan? Voor een functie kun je wel inschalen hoeveel iemand verdient (bijv. junior PHP developer). Maar hoeveel een directeur verdient, is toch echt afhankelijk van bedrijfsgrootte, aantal werknemers (20 man of 2000 man?) en omzet.
Zijn er eigenaren van grote bedrijven, directeurs/CEO's etc die er op dit topic gereageerd hebben?

Nieuwschierig zijn mag altijd toch? :|

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
SwooX schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:57:
[...]

Zijn er eigenaren van grote bedrijven, directeurs/CEO's etc die er op dit topic gereageerd hebben?

Het salaris van CEO's van grote bedrijven is meestal geen groot geheim en via Google te vinden. Mijn CEO verdient bijvoorbeeld ¤26 mln. Prima salaris :)

DUT Racing

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 05:31

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

quote:
SwooX schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:03:
[...]

Los van de relevantie zullen de meesten hier niet eens "mogen" posten, omdat zij veelal zelfstandigen zijn en dus in dienst zijn van hun eigen BV of holding. De beloning vanuit de onderneming wordt dan in de bv gestort zodat maximale voordelen qua belastingen worden benut.

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 24-02-2017 11:20 (10%)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 30-04 15:09

Zebby

Fervent gamer

quote:
SwooX schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 10:57:
[...]

Dit is inderdaad te breed. Bij grote bedrijven zie je vaak dat "top management" buiten de schalen valt, dus die salarissen zijn volledig afhankelijk van een groot aantal factoren. Dit kan wisselen tussen 100k en miljarden. Of uitbetaald in aandelen.

Waar ik nu zit, in het erg kleine bedrijf, zijn de eigenaren ondernemers. Al het geld gaat naar hun holdings, maar gezien de auto's, huizen en reizen die ze maken zitten die ruim >250k per jaar. Of dit allemaal "inkomen" is of vooral dividend? Geen idee.

• ehoutgast
  • Niet online
quote:
Zebby schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:31:
[...]
Waar ik nu zit, in het erg kleine bedrijf, zijn de eigenaren ondernemers. Al het geld gaat naar hun holdings, maar gezien de auto's, huizen en reizen die ze maken zitten die ruim >250k per jaar. Of dit allemaal "inkomen" is of vooral dividend? Geen idee.
Wellicht voeren ze ook veel op als "bedrijfskosten". :)

• Osxy
  • Laatst online: 21:20

Osxy

Holy crap on a cracker

quote:
Dan doe je de aanname dat hij een HBO heeft afgerond.

Niet iedereen op hogere functies heeft een hogere opleiding afgerond.

Als ik naar mijzelf kijk, ik heb slechts een MBO3 opleiding maar doe nu HBO+ niveau werk.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Boudewijn

Boudewijn

omdat het kan

quote:
Osxy schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:39:
[...]

Dan doe je de aanname dat hij een HBO heeft afgerond.

Niet iedereen op hogere functies heeft een hogere opleiding afgerond.

Als ik naar mijzelf kijk, ik heb slechts een MBO3 opleiding maar doe nu HBO+ niveau werk.
Er staat: "Opleiding: HBO" . Dan wek je bij mij de indruk dat je een afgeronde HBO-opleiding hebt.
Niet heel raar toch?

• Osxy
  • Laatst online: 21:20

Osxy

Holy crap on a cracker

quote:
Boudewijn schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:50:
[...]

Er staat: "Opleiding: HBO" . Dan wek je bij mij de indruk dat je een afgeronde HBO-opleiding hebt.
Niet heel raar toch?
Nee dan niet, las blijkbaar met me neus :F

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Boudewijn schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:50:
[...]

Niet heel raar toch?
Maar nergens staat dat hij pas na afronding van zijn HBO begonnen is met werken. Misschien heeft hij tijdens z'n werk wel een HBO opleiding gevolgd, er zijn tig mogelijkheden om valide werkervaring te verzamelen op jonge leeftijd. Ik snap de pet peeve van sommigen niet echt om altijd een huge punt daarvan te maken. Hebben ze er zelf problemen mee dat ze pas op late leeftijd begonnen zijn ofzo?

Modbreak:
En hier stopt deze offtopic subdiscussie. Denk niet dat je een uitzondering vormt en hierna toch nog kunt reageren hierop.

Rukapul wijzigde deze reactie 24-02-2017 14:07 (9%)

DUT Racing

• Onerra1900
  • Laatst online: 28-04 11:14
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding:Licentiaat Informatica
• Werkervaring:8j
• (Woon) Locatie:Horebeke (belgië)

2. Wat doe je:
• Functie: Software developer
• Werkgever/branche:IT
• (Werk) Locatie(s):Destelbergen (belgië)
• Uren/week: 38
• Reistijd: 40min
• Werkdruk: Matig

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):3650 ¤
• Vakantiegeld:(bruto) 3350 ¤
• Dertiende/veertiende maand:Ja
• Pensioeninleg per jaar:0 ¤
• Mobiliteit per jaar:Leasewagen Skoda octavia Combi ¤
• Overige:Maaltijdcheques 8¤ per dag + gsm abonnement + jaarlijkse premie netto 1200 ¤ 26 dagen verlof

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤
• Winstdeling/bonus:0 ¤

Onerra1900 wijzigde deze reactie 24-02-2017 15:21 (7%)

• MajinZ
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:32
quote:
fsfikke schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 13:23:
[...]

Maar nergens staat dat hij pas na afronding van zijn HBO begonnen is met werken. Misschien heeft hij tijdens z'n werk wel een HBO opleiding gevolgd, er zijn tig mogelijkheden om valide werkervaring te verzamelen op jonge leeftijd. Ik snap de pet peeve van sommigen niet echt om altijd een huge punt daarvan te maken. Hebben ze er zelf problemen mee dat ze pas op late leeftijd begonnen zijn ofzo?

[modbreak]En hier stopt deze offtopic subdiscussie. Denk niet dat je een uitzondering vormt en hierna toch nog kunt reageren hierop.[/]
HBO *O*
Pagina: 1 ... 42 ... 48 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One (Scorpio) Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*