Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:23

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

quote:
Piet_Piraat7 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 07:59:
Het valt me op dat vrijwel iedereen hier boven modaal inkomen zit (37k in 2017), al op jonge leeftijd. Zou dat aan de sector liggen, of omdat men eerder geneigd is hier het salaris te delen als die goed zit?
Het neigt er naar dat mensen hier vooral posten als ze vinden dat ze te weinig krijgen, of willen pochen met hun hoge salaris. De middenmoot zit er amper tussen.

Klinkt ook logisch, waarom zou je hier posten als je vind dat je eerlijk betaald word voor het werk dat je levert?

Los van dat zou het me ook niets verbazen als mensen hier en daar wat eh, creatief zijn met hun salaris. Zeker de groep die extreem goed verdient, twijfel ik af en toe bij of dat wel klopt. (Of dat zulke mensen bijvoorbeeld in een stad als Londen wonen en werken, waar de salarissen veel hoger liggen dan hier, onder andere vanwege de veel hogere woonlasten. Wat ook nog kan is dat mensen hun overuren in hun salaris hebben verdiscontinueerd en daarom een hoger vast salaris krijgen, terwijl ze wel standaard overuren per maand hebben of bijvoorbeeld consignatiedienst waar ze niet apart voor worden betaald.)

Uitzonderingen zijn er overigens ook, ik begon zelf op mijn 18e en kreeg toen volgens mij net het minimum jeugdloon of iets daar boven. Geen idee wat dat was in 1995, wel dat het toen nog in guldens was.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

unezra wijzigde deze reactie 23-01-2017 08:18 (6%)

Stichting An Meaisín Dénártha
Non-profit Virtual Private Servers, ICT Services & education.
Supported by you!

https://anmd.org

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:53

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik zit, voor mijn vak, over de hele sector gezien boven het gemiddelde. Voor de niche waarin mijn werk zich bevindt zit ik met 4k/maand echter weer onder het gemiddelde. Klagen doe ik niet, ik ben ook relatief gezien een van de minst ervaren krachten, met nu 10 jaar ervaring. Verder heb ik goed in het achterhoofd dat ik buiten mijn VWO geen andere opleiding afgerond heb en ik realiseer me dus goed dat ik vaak simpelweg een stapje harder moet lopen dan collega's die wel dat papiertje hebben. Daarnaast heb ik een uitstekend vooruitzicht, waarbij ik de komende jaren door zal groeien naar 5k+ per maand en daarmee netjes in lijn kom binnen de niche.

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 23-01-2017 08:29 (20%)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:11

avotar

P0werd by Black Coffee

quote:
Het valt me op dat vrijwel iedereen hier boven modaal inkomen zit (37k in 2017), al op jonge leeftijd. Zou dat aan de sector liggen, of omdat men eerder geneigd is hier het salaris te delen als die goed zit?
Het is voor mij reden genoeg om het topic vaak links te laten liggen in elk geval.

"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• Metaalhoofd
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22:33
quote:
De meesten die hier posten hebben een HBO of WO diploma op zak, daarmee behoren ze al tot de groep met boven-modaal kennisniveau en zullen daarom ook al snel op een boven modaal salaris zitten.

Bij de meeste WO studies is het modale salaris al bijna het start-salaris in die sector, veel HBO beginnen daar net onder, maar met 3 jaar werk ervaring zal je er toch wel boven moeten zitten.

• MGSNK
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:56

MGSNK

Flight

quote:
Lijkt mij erg kort door de bocht, want je doet nu alsof je spreekt voor iedereen die hier post :/
Heb je hier gedegen onderzoek naar gedaan? Ik heb geen DM gezien waarin je mij vraagt een questionnaire in te vullen namelijk :+

On-topic:

Werken in de IT is echt een kwestie van vraag en aanbod. Ik werk zelf toevallig in een sector met een enorm tekort aan goed personeel. Niet alleen moet je technische affiniteit hebben, maar ook inhoudelijk begrijpen waar de industrie om draait.
Goed personeel in deze sector moet daarnaast beschikken sterke sociale vaardigheden, wat vrij lastig is in een IT wereld welke gedomineerd wordt door 'autisten'.
Heb je die vrij unieke combinatie van skills dan zal een bedrijf diep in de buidel moeten tasten.

Ander feitje: wees er van bewust dat je een melk koe bent. In de consultancy verdient een werkgever brutto +- 150.000 tot 200.000 euro aan een consultant die 80% billable is. Een developer levert al gauw 100.000 euro op...

Er is geen excuus om je niet goed te belonen als je je werkgever een hoop geld oplevert en je ook duidelijk kan laten zien waar en wanneer je dat doet...
Kijk dan ook altijd goed naar wat je toegevoegde waarde is voor de organisatie en gebruik dat argument ook tijdens je salarisonderhandeling.

MGSNK wijzigde deze reactie 23-01-2017 09:03 (5%)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• JaQ
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:56
quote:
MGSNK schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:00:
[...]

Lijkt mij erg kort door de bocht, want je doet nu alsof je spreekt voor iedereen die hier post :/
Heb je hier gedegen onderzoek naar gedaan? Ik heb geen DM gezien waarin je mij vraagt een questionnaire in te vullen namelijk :+

On-topic:
Ander feitje: wees er van bewust dat je een melk koe bent. In de consultancy verdient een werkgever brutto +- 150.000 tot 200.000 euro aan een consultant die 80% billable is. Een developer levert al gauw 100.000 euro op...

Er is geen excuus om je niet goed te belonen als je je werkgever een hoop geld oplevert en je ook duidelijk kan laten zien waar en wanneer je dat doet...
Kijk dan ook altijd goed naar wat je toegevoegde waarde is voor de organisatie en gebruik dat argument ook tijdens je salarisonderhandeling.
In dit topic wordt consultancy en detachering losjes door elkaar heen gebruikt, niet helemaal terecht naar mijn mening.

Maar je punt klopt wel, wees je bewust van je omzet. Verlies daarbij ook reële kosten van werkgevers niet uit het oog (denk ook aan alle overhead, werkgeverslasten, "potjes" voor ziekte etc).

Zelf ben ik 4.5 jaar geleden vanuit een freelance-rol weer in loondienst gegaan met exact deze berekening. Nu ben ik net 40 en zit op een bruto jaarloon rond de 120k + benefits als pensioen en auto. Uiteraard weet ik dat ik een uitzonderlijk cv heb, maar als je weet wat je waard bent word je heel serieus genomen. Zowel tijdens de loononderhandelingen als daarna in je functie.

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• unezra

unezra

quote:
MGSNK schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:00:
[...]
Ik lees dit topic nu een tijdje mee, en grofweg valt het uiteen in 2 categorieën:
- Ik twijfel of ik wel genoeg verdien, is mijn salaris realistisch
- Hier is mijn salaris

In de meeste gevallen staat bij de laatste categorie een salaris waar diegene absoluut niet over mag klagen.
Geen questionnaire nodig dus. :)

Daarbij word regio amper meegenomen in de salarissen, terwijl regio wel zinvol invloed heeft op iemands salaris. In de randstad verdien je in de regel meer dan ergens op de waddeneilanden.

Consultancy vs intern systeembeheer is ook een ander ding, de consultancy hoek lijkt meer te verdienen dan de hoek van intern beheerders, overheid en grotere organisaties betalen in de regel meer dan kleinere. (Maar goed, dat staat dan juist vaak wel beschreven alleen word daar in de reacties of in de post niet altijd rekening mee gehouden lijkt het.)
quote:
On-topic:
Werken in de IT is echt een kwestie van vraag en aanbod. Ik werk zelf toevallig in een sector met een enorm tekort aan goed personeel. Niet alleen moet je technische affiniteit hebben, maar ook inhoudelijk begrijpen waar de industrie om draait.
Goed personeel in deze sector moet daarnaast beschikken sterke sociale vaardigheden, wat vrij lastig is in een IT wereld welke gedomineerd wordt door 'autisten'.
Heb je die vrij unieke combinatie van skills dan zal een bedrijf diep in de buidel moeten tasten.
Hoewel ik het wel met je eens ben (mijn ervaring is ook dat de ICT wereld redelijk autistisch kan zijn), ga je nu hier zelf wat kort door de bocht. Ik heb ook het idee dat het verschuift. Voor bepaalde functies is het niet erg / een voordeel als mensen wat autistische trekjes hebben maar in veel functies zijn sociale vaardigheden ook juist erg belangrijk. Soms word dat onderkend, soms niet. Lang niet altijd word die combinatie naar waarde beloond.
quote:

In de consultancy is dat meetbaar.
Uurtje factuurtje, je hebt wat overhead maar het is prima om te rekenen naar een bruto salaris van een medewerker.

Zit je intern, dan is het lastiger. ICT is dan een kostenpost en dat je als ICTer als je je werk goed doet, er voor zorgt dat het bedrijf überhaupt kan functioneren word niet altijd gezien. Ook dat een ICTer kostenbesparend werkt, omdat hetgeen hij/zij aan loon krijgt, een efficiëntieverbetering van de organisatie betekend (ICT is een enabler), is veel lastiger uit te leggen. Dat drukt de salarissen van interne beheerders. Dat kan de nodige gevolgen hebben die in mijn beleving door werkgevers niet altijd voldoende worden onderkend.

Supported by you!

• muffstuff
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 14:55
quote:
DingenEnzo_ schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 17:36:
[...]

Geen afgeronde opleiding. Zit nu m'n 4e jaar, ga er in totaal 6 jaar over doen.
Ben eigenlijk gewoon frontend developer, maar heb nu de backend op me genomen dus baas vond het nodig m'n functie titel te veranderen.
Okay, dan is de definituie van full stack bij je werkgever iets anders dan ik gewend ben ;)

• unezra

unezra

quote:
muffstuff schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:06:
[...]

Okay, dan is de definituie van full stack bij je werkgever iets anders dan ik gewend ben ;)
*grinnik*
Bij de ene werkgever moet je een jaar zeuren voor de upgrade naar senior (zonder dat daar ook maar een EUR salarisverhoging tegenover staat), bij de ander krijg je een forse upgrade zo in je mik geschoven.

Ik weet niet wat het beter doet in sollicitatiegesprekken...

Supported by you!

• muffstuff
quote:
unezra schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:28:
[...]

*grinnik*
Bij de ene werkgever moet je een jaar zeuren voor de upgrade naar senior (zonder dat daar ook maar een EUR salarisverhoging tegenover staat), bij de ander krijg je een forse upgrade zo in je mik geschoven.

Ik weet niet wat het beter doet in sollicitatiegesprekken...
Dat ligt er inderdaad aan, als je solliciteert als Full Stack Developer, maar andere werkgever hanteren een andere definitie dan ga je nat. Probleem is dan ook dat je wellicht beter die titel weg kan laten omdat werkgever anders denken dat je over gekwalificeerd bent.

Hoe dan ook, die titels en benamingen laat ik al jaren weg bij mijn functie omschrijvingen. Het is mij om het even, zolang mijn salaris maar naar verwachting is, mogen ze mij noemen wat ze willen. Ik heb ook een broertje dood aan bedrijfs kaartjes.

• unezra

unezra

quote:
muffstuff schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:38:
[...]

Dat ligt er inderdaad aan, als je solliciteert als Full Stack Developer, maar andere werkgever hanteren een andere definitie dan ga je nat. Probleem is dan ook dat je wellicht beter die titel weg kan laten omdat werkgever anders denken dat je over gekwalificeerd bent.
Dat dus...
quote:
Hoe dan ook, die titels en benamingen laat ik al jaren weg bij mijn functie omschrijvingen. Het is mij om het even, zolang mijn salaris maar naar verwachting is, mogen ze mij noemen wat ze willen. Ik heb ook een broertje dood aan bedrijfs kaartjes.
Ik merk dat het zowel in je voor- als in je nadeel kan werken.
Bij mij staat mijn functietitel steevast onder mijn digitale handtekening, in gesprekken met (potentiële) leveranciers helpt de toevoeging "senior" merkbaar bij het serieus genomen worden. Hoe sneu ook.

Niet altijd, want het is ook wel eens voorgekomen dat een partij te laat in de gaten had dat ik min of meer zou bepalen of ze zaken met ons gingen doen of niet. Die leverancier is niet meer teruggekomen.

In gesprekken met andere techneuten geeft het context. Je gesprek start anders als je weet dat je met een sr. admin praat of met een 1e lijns helpdeskmedewerker. Het maakt de start van een gesprek in de regel sneller.

Voor mij heeft de functietitel wel degelijk persoonlijke (emotionele) en zakelijke waarde, maar dat zal voor iedereen anders zijn. Jammer alleen dat in mijn geval de titel de functie niet dekt en dat zal voor veel meer mensen zo zijn. Dan kan het een nadeel zijn. Je kunt moeilijk 10 titels op een kaartje proppen of met eoa vage titel aan komen die helemaal nietszeggend is. (Zoals bijvoorbeeld "consultant" of "engineer".)

Visitekaartjes vind ik een groot goed. Ik heb ze graag en bewaar ze ook actief. Zowel zakelijk als privé. Halve boeken vol. Worden zo goed als wekelijks gebruikt ook... (Zelf heb ik vanuit mijn werkgever geen visitekaartje. Da's alleen voor managers. Privé heb ik er wel een, vanuit de stichting gaan we er ook een maken zodra we een goed logo en huisstijl hebben.)

Supported by you!

• MajinZ
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 30-03 11:12
quote:
unezra schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:50:
Je kunt moeilijk 10 titels op een kaartje proppen of met eoa vage titel aan komen die helemaal nietszeggend is. (Zoals bijvoorbeeld "consultant" of "engineer".)
I resent that :P

• DingenEnzo_
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 13-03 23:18
quote:
muffstuff schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:06:
[...]

Het is een startup, dus niets is zoals men gewend is ;)

• unezra

unezra

quote:
Jouw visitekaartje zegt "consultant" of "engineer"?
8)

Supported by you!

• MajinZ
quote:
unezra schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:49:
[...]

Jouw visitekaartje zegt "consultant" of "engineer"?
8)
Aangezien Consultant mijn functie(titel) is, ja :p

• unezra

unezra

quote:
MajinZ schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:54:
[...]

Aangezien Consultant mijn functie(titel) is, ja :p
En wat is je functie? :)
(Ofwel, wat doe je echt...)

Supported by you!

• MajinZ
quote:
unezra schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:00:
[...]

En wat is je functie? :)
(Ofwel, wat doe je echt...)
Consultancy ;)

Iets specifieker: Network Consultant. Maar dat is niet de titel die men mij heeft toebedeeld.

Oftewel, ik knoop apparaatjes aan elkaar en laat door middel van stroom of door middel van licht die apparaatjes met elkaar praten :)

• unezra

unezra

quote:
MajinZ schreef op maandag 23 januari 2017 @ 13:25:
[...]

Consultancy ;)

Iets specifieker: Network Consultant. Maar dat is niet de titel die men mij heeft toebedeeld.

Oftewel, ik knoop apparaatjes aan elkaar en laat door middel van stroom of door middel van licht die apparaatjes met elkaar praten :)
Netwerk Guru dus.
Waarom zetten ze *dat* niet op je visitekaartje?
Beter dan zo'n compleet nietszeggende term als "consultant".

Supported by you!

• Canaria
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:20

Canaria

4313-3581-4704

quote:
unezra schreef op maandag 23 januari 2017 @ 10:50:
[...]
Visitekaartjes vind ik een groot goed. Ik heb ze graag en bewaar ze ook actief. Zowel zakelijk als privé. Halve boeken vol. Worden zo goed als wekelijks gebruikt ook... (Zelf heb ik vanuit mijn werkgever geen visitekaartje. Da's alleen voor managers. Privé heb ik er wel een, vanuit de stichting gaan we er ook een maken zodra we een goed logo en huisstijl hebben.)
Ik heb ook geen functietitel op mijn visitekaartje. Sterker nog, ik heb geen visitekaartjes. Hoef ik ook niet na te denken over de vraag of ik m'n academische titel er wel of niet op moet zetten.

Visitekaartjes van anderen bewaar ik wel, maar passief. In het vakje achterin mijn Moleskine.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Jalex83
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 28-03 14:36
Een functietitel zegt me nooit zo veel. Door met de persoon in gesprek te gaan kom je er vaak pas echt achter wat deze persoon doet en welke functie en niveau daar bij hoort. Ik denk daarom dat het goed is om functietitels wat algemeen te houden.

Jalex83 wijzigde deze reactie 24-01-2017 04:15 (91%)

• bosskiss
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 06-03 09:20
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO ICT Niveau 3
• Certificaten: Itil V3
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Werkplekondersteuning
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Uren/week: 40
• Reistijd: 15-30 min
• Werkdruk: Medium - Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 1700
• Vakantiegeld: ¤ 8%
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Mobiliteit per jaar: Lease auto klasse B (¤ 550) + 1000 prive kilometers per maand.
• Overige: Ik werk via een detacheerder.

Ik zie dit soort salaris veel binnen mijn omgeving, ik weet niet of dit een goed gemiddelde is.

• fietsbel81
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20-03 10:40
1. Wie ben je:
• Leeftijd:35
• Opleiding: HBO Elektrotechniek (IT/TCK)
• Werkervaring:10 jaar bij dezelfde werkgever (tevens mijn eerste)
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Medior analist
• Werkgever/branche: ICT
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant
• Uren/week: 40u
• Reistijd: 60min / dag
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 3400,-
• Vakantiegeld: ¤ 3264,- (8%)
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand: ¤ 3400,-
• Pensioeninleg per jaar: 50% van maximale % door werkgever.
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto
• Overige: ¤

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤ 47.464,-
• Winstdeling/bonus: ¤ 0

Graag jullie mening.

fietsbel81 wijzigde deze reactie 24-01-2017 09:08 (3%)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:53

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

quote:
fietsbel81 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:39:
1. Wie ben je:

• Pensioeninleg per jaar: ¤ 0,-
• Mobiliteit per jaar: ¤ 0

Graag jullie mening.
Karig in de secundaire voorwaarden. Ik neem aan dat je zelf een voorziening getroffen hebt om een pensioen op te bouwen (door de band genomen is een inleg ter hoogte van 10% van je bruto salaris een inleg waarmee te zijner tijd een doorsnee pensioen kan worden aangekocht)?
Zo nee, dan heb je inmiddels een aardig pensioengat opgebouwd....

AllSeeyinEye wijzigde deze reactie 24-01-2017 09:02 (4%)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Paralectic
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 22:41
quote:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Dertiende/veertiende maand: ¤ 3400,-

Graag jullie mening.
Met 10 jaar werkervaring, geen mobiliteit en geen pensioen vind ik de 3400 een beetje aan de lage kant.
Ook zeker zonder 13e maand.

• fietsbel81
quote:
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:01:
[...]

Karig in de secundaire voorwaarden. Ik neem aan dat je zelf een voorziening getroffen hebt om een pensioen op te bouwen (door de band genomen is een inleg ter hoogte van 10% van je bruto salaris een inleg waarmee te zijner tijd een doorsnee pensioen kan worden aangekocht)?
Zo nee, dan heb je inmiddels een aardig pensioengat opgebouwd....
Sorry, niet goed aangegeven, ik spaar zelf (nog?) niet bij, maar mijn werkgever legt 50% van het maximum percentage van wat er ingelegd mag worden in.
quote:
Paralectic schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:02:
[...]

Met 10 jaar werkervaring, geen mobiliteit en geen pensioen vind ik de 3400 een beetje aan de lage kant.
Ook zeker zonder 13e maand.
Wel 13e maand, geen 14e maand.

Ook niet goed aangegeven: Ik heb een leaseauto.
Heb het aangepast.

fietsbel81 wijzigde deze reactie 24-01-2017 09:08 (3%)

• L0we
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:59
quote:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Dertiende/veertiende maand: ¤ 3400,-

Graag jullie mening.
Heb je het nog naar je zin daar?

Het is altijd een beetje tegenstrijdig, je salaris groeit het snelst als je wisselt van werkgevers, maar tegelijk kan je na 10 jaar ook wel een heel waardevolle kracht voor het bedrijf zijn.

Ik ben vorig jaar na 11.5 jaar weggegaan bij mijn eerste werkgever, moet zeggen dat dat een stap is die ik eigenlijk veel eerder had moeten doen. Naast een fikse salaris-stap die ik heb gemaakt moet ik zeggen dat ik het ontzettend fijn vind om een nieuwe uitdaging aan te gaan, en in iets compleet nieuws te springen.

Verder heb ik niet echt een heel duidelijke mening over je salaris, hangt ook voor een groot deel af van je skills :)

ANMD

• fietsbel81
quote:
L0we schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:19:
[...]

Heb je het nog naar je zin daar?

Het is altijd een beetje tegenstrijdig, je salaris groeit het snelst als je wisselt van werkgevers, maar tegelijk kan je na 10 jaar ook wel een heel waardevolle kracht voor het bedrijf zijn.

Ik ben vorig jaar na 11.5 jaar weggegaan bij mijn eerste werkgever, moet zeggen dat dat een stap is die ik eigenlijk veel eerder had moeten doen. Naast een fikse salaris-stap die ik heb gemaakt moet ik zeggen dat ik het ontzettend fijn vind om een nieuwe uitdaging aan te gaan, en in iets compleet nieuws te springen.

Verder heb ik niet echt een heel duidelijke mening over je salaris, hangt ook voor een groot deel af van je skills :)
Ik heb het naar m'n zin, heb geen ambities om over te stappen, maar heb een week geleden wel voor het eerst aangegeven dat ik erg teleurgesteld was met de salarisverhoging die ik dit jaar gekregen heb.
Goede beoordeling gehad, en ik had er dus wel meer van verwacht. Zeker aangezien ik dit jaar een redelijk groot project (voor mijn klant) goed heb begeleid. 2 Collega's aangestuurd hiervoor. Naar mijn mening werkzaamheden verricht wat bij ons normaal projectleider genoemd wordt. Maar mag me nog niet als zodanig noemen.
Er zijn collega's die een hoger % gekregen hebben (iemand zelfs het dubbele). Ik weet niet op welk salaris die zit, maar toch.

• Metaalhoofd
quote:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand: ¤ 3400,-
• Pensioeninleg per jaar: 50% van maximale % door werkgever.
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto

Graag jullie mening.
blijkbaar heb je wel een lease auto, dus dan is het package (totaal van bovenstaande) wel wat hoger dan 47k wat is het lease budget, want dat komt er dan bij

zoals het er nu zo uit ziet, lijkt het me niet heel laag, enorme vetpot is het ook niet

• L0we
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:59
quote:
fietsbel81 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:28:
[...]

Ik heb het naar m'n zin, heb geen ambities om over te stappen, maar heb een week geleden wel voor het eerst aangegeven dat ik erg teleurgesteld was met de salarisverhoging die ik dit jaar gekregen heb.
Goede beoordeling gehad, en ik had er dus wel meer van verwacht. Zeker aangezien ik dit jaar een redelijk groot project (voor mijn klant) goed heb begeleid. 2 Collega's aangestuurd hiervoor. Naar mijn mening werkzaamheden verricht wat bij ons normaal projectleider genoemd wordt. Maar mag me nog niet als zodanig noemen.
Er zijn collega's die een hoger % gekregen hebben (iemand zelfs het dubbele). Ik weet niet op welk salaris die zit, maar toch.
Klinkt bekend, het is bij een huidige werkgever altijd heel lastig om een verhoging erdoor te krijgen. Ik ben bang dat je dat niet zomaar veranderd krijgt.

Ik heb ook met veel pijn en moeite wel wat verhoging erdoor gekregen, maar na zo'n lange tijd bij een werkgever is het gevaar dat het als normaal gezien wordt dat je extra zaken doet zonder dat je er voor betaald wordt.

Als je niet wil overstappen ben ik bang dat je eigenlijk altijd wel achter de feiten aan loopt.

ANMD

• Stoell
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15:42
quote:
bosskiss schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:37:

Ik zie dit soort salaris veel binnen mijn omgeving, ik weet niet of dit een goed gemiddelde is.
Salaris is niet heel hoog. Maar je krijgt er wel een lease-auto bij. Als je dat bij je salaris optelt is het zeker niet slecht.

• royjn
  • Laatst online: 29-03 16:42
Een update bij mijn huidige werknemer.

Members only:

Canon ixus 70 || Canon 400D || Canon efs 17-85 mm f/4-5.6 is usm || Canon ef 70-300 mm f/4-5.6 is usm || Canon Speedlite 580EX II

• nemesis2212
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 28-03 11:07
quote:
Metaalhoofd schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 09:31:
[...]

blijkbaar heb je wel een lease auto, dus dan is het package (totaal van bovenstaande) wel wat hoger dan 47k wat is het lease budget, want dat komt er dan bij

zoals het er nu zo uit ziet, lijkt het me niet heel laag, enorme vetpot is het ook niet
ik denk als jij van werknemer switched dat je makkelijk boven de 4k bruto kan krijgen met 10 jaar werk ervaring. switchen helpt wel vaak om een hoger salaris te krijgen. echter moet je dan wel tevreden zijn met het ''nieuwe werk"

ik ben de afgelopen 6 jaar 3x geswitched van werknemer. begon op mijn 26e op 2k bruto, 2 jaar later (zelfde werkgever) op 2,7k bruto. 3 jaar geleden nieuwe baan gekregen en toen 3150 begonnen. sinds afgelopen maart weer een nieuwe functie bij ander bedrijf en zit nu op 3,9k en ben 33 jaar nu... zegt genoeg lijkt me.
verschilt wel per functie en bedrijf natuurlijk wat ze bieden

• Koningklost
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 27-03 14:03
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: vertrouwelijk
Huidige functie: Functioneel Ontwerper

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: zorgverzekering + autoverzekering korting, reiskostenvergoeding ¤120 p.m.
Land: NL
Regio: Brabant
Reistijd: 30 min.

Maand salaris (bruto): 2250

Net te horen gekregen dat mijn jaarcontract in een vast contract omgezet wordt, ze zijn erg tevreden over me.

Het huidige is niet heel verkeerd voor een starter dacht ik... maar zit er wel aan te denken om wat meer salaris te vragen, heb echt enorm veel geleerd het afgelopen jaar in een complexe organisatie en ik merk dat ze me absoluut niet kwijt willen.

Niet dat ik die positie wil misbruiken, maar een beloning in de zin van salarisverhoging leek me naast een vast contract wel logsich... maar misschien ben ik te gierig.. :')

Hoe denken jullie hierover?

Koningklost wijzigde deze reactie 24-01-2017 21:10 (4%)

• dommerick
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 28-03 06:56

dommerick

is domm

Je bent zelf de beste die in kan schatten of je dat kan vragen. Ik ben zelf gestart voor een soortgelijk salaris in de randstad bij een detacheerder. In vijf jaar tijd heb ik mijn startsalaris bijna weren te verdubbelen. Ik kan je alleen vertellen dat ik hiervoor geen enkel jaar kon veroorloven zonder verhoging ;)

Heeft geen signature.

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

@^ zeker netjes, weet niet hoe duur je je huid aan het begin verkocht had/of je een zwaardere functie kreeg maar sowieso erg netjes.
quote:
Metaalhoofd schreef op maandag 23 januari 2017 @ 08:37:
[...]

De meesten die hier posten hebben een HBO of WO diploma op zak, daarmee behoren ze al tot de groep met boven-modaal kennisniveau en zullen daarom ook al snel op een boven modaal salaris zitten.

Bij de meeste WO studies is het modale salaris al bijna het start-salaris in die sector, veel HBO beginnen daar net onder, maar met 3 jaar werk ervaring zal je er toch wel boven moeten zitten.
Dit, combi met dat IT en ook met een technische opleiding (zeker als je dan buiten de techniek werkzaam bent) best redelijk verdienen kan.

Verder komen hier mensen die of toch een tikkie patsen/trots zijn & mensen die iig er aardig in geïnteresseerd zijn en een oprechte vraag hebben.

De mensen die hondstrouw aan een werkgever zijn en al 10 jaar 2% er bij krijgen, die hoor je niet zo snel. De: 'als mijn baas goed voor mij is ben ik goed voor hem' modus zeg maar. Als je er meer waarde aan hecht/anders in elkaar steekt was je namelijk allang weg al dan niet via dit topic.
quote:
Koningklost schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 21:02:
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Geen
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: vertrouwelijk
Huidige functie: Functioneel Ontwerper

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: zorgverzekering + autoverzekering korting, reiskostenvergoeding ¤120 p.m.
Regio: Brabant
Reistijd: 30 min.

Maand salaris (bruto): 2250

Net te horen gekregen dat mijn jaarcontract in een vast contract omgezet wordt, ze zijn erg tevreden over me.

Het huidige is niet heel verkeerd voor een starter dacht ik... maar zit er wel aan te denken om wat meer salaris te vragen, heb echt enorm veel geleerd het afgelopen jaar in een complexe organisatie en ik merk dat ze me absoluut niet kwijt willen.

Niet dat ik die positie wil misbruiken, maar een beloning in de zin van salarisverhoging leek me naast een vast contract wel logsich... maar misschien ben ik te gierig.. :')

Hoe denken jullie hierover?
100% om vragen, z'n vast contract zegt niet zo bijster veel en daar koop je geen brood van. Als men echt tevreden is en je flink bij leert/geleerd hebt van je afgelopen jaar (wat normaal gesproken juist in de eerste jaren sterk het geval is) ben je ook van een stuk meer waarde.

Verder weet ik natuurlijk niet hoegroot jouw informatica component was maar 2250 vind ik zeker niet zo bijster veel allemaal dat je overvraagd.

Imho een voordeel van een grote werkgever, je groeiperspectief is een stuk duidelijker en binnen een range afhankelijk van je beoordeling. Dit kan ook juist de rede zijn om weg te gaan/ergens niet te gaan werken, been there, done that.

Tegelijkertijd kan het natuurlijk ook tegen je werken.

FYI Overigens. Bij een normale/gemiddelde beoordeling zijn er bedrijven waar je (ex inflatie correctie) 6% groeit in je inkomen als je onderin de schaal zit (wat je als starter bij een job op niveau zit).

GoldenSample wijzigde deze reactie 24-01-2017 23:01 (22%)

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• RobertRijs
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09-03 10:30
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO ICT niv. 4
• Werkervaring: 4 jaar bij huidige werkgever
• (Woon) Locatie: Leiden (Zuid-Holland)

2. Wat doe je:
• Functie: Support medewerker
• Werkgever/branche: Museum
• Uren/week: 36
• Reistijd: 20 min. per dag
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 2600
• Dertiende/veertiende maand: Eindejaarsuitkering 3,15%.
• Pensioeninleg per jaar: Via werkgever
• Overige: Telefonie- en k.m. vergoeding

• Paralectic
quote:
RobertRijs schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:32:
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO ICT niv. 4
• Werkervaring: 4 jaar bij huidige werkgever
• (Woon) Locatie: Leiden (Zuid-Holland)

2. Wat doe je:
• Functie: Support medewerker
• Werkgever/branche: Museum
• Uren/week: 36
• Reistijd: 20 min. per dag
• Werkdruk: Laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 2600
• Dertiende/veertiende maand: Eindejaarsuitkering 3,15%.
• Pensioeninleg per jaar: Via werkgever
• Overige: Telefonie- en k.m. vergoeding
Mooi salaris & voorwaarden voor een 36 urige werkweek met een relatief korte reistijd en een lage werkdruk op zo'n leeftijd :)

• RobertRijs
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09-03 10:30
quote:
Paralectic schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 11:40:
[...]

Mooi salaris & voorwaarden voor een 36 urige werkweek met een relatief korte reistijd en een lage werkdruk op zo'n leeftijd :)
Ik kan inderdaad wel zeggen dat ik een aardige werkgever heb en een prima CAO.

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:28
Ik ben .NET developer en heb via mijn wg MSDN en pluralsight. Hoe normaal is dat? Neem aan dat je dat bij elke wg krijgt? Vind ik wel belangrijk om te hebben.

Dit is offtopic hier.

Rukapul wijzigde deze reactie 25-01-2017 20:48 (9%)

• Paralectic
quote:
Tennisbal schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:07:
Ik ben .NET developer en heb via mijn wg MSDN en pluralsight. Hoe normaal is dat? Neem aan dat je dat bij elke wg krijgt? Vind ik wel belangrijk om te hebben.
Dit zijn toch gewoon benodigheden voor de werkzaamheden?

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23:28
quote:
Paralectic schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:28:
[...]

Dit zijn toch gewoon benodigheden voor de werkzaamheden?
Klopt maar hoorde laatst van iemand dat hij dat niet kreeg...

• muffstuff
quote:
Tennisbal schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 15:07:
In principe alle werkgevers die ik ben tegen gekomen. Hoewel, ik ken pluralsight absoluut niet.

Maar standaard vraag ik altijd om een licentie voor pakketten als redgate profiler en resharper (hoe deze nog wel eens de perfomance wilt killen)

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:04

St@m

@ Your Service

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO ICT niv. 4 en nog een paar jaar PABO en BI
• Certificaten: Veel, o.a. MCSE 2003, BiSL, ASL, ITIL, OBM, Lean Six Sigma en nog wel een stuk of 10 in dat straatje.
• Werkervaring: 10 jaar bij huidige werkgever
• (Woon) Locatie: Overijssel

2. Wat doe je:
• Functie: Consultant / lid van MT
• Werkgever/branche: Detacheringsbureau
• Reistijd: Gemiddeld 90 minuten enkele reis (als ik niet thuis werk)
• Werkdruk: Gemiddeld / Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 3250
• Dertiende/veertiende maand: Neuh
• Pensioeninleg per jaar: 50% via werkgever (geen idee wat dat precies is, als ik 35 ben ga ik het uitzoeken :+ )
• Overige: Lease-auto, smartphone van de zaak, laptop van de zaak

Members only:

St@m wijzigde deze reactie 25-01-2017 16:40 (4%)

• Buitenspel
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 17:18
quote:
PrettyPuppy schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 20:45:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: WO bachelor psychologie
• Werkervaring: 1 maand bij huidige werkgever
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: IT trainee (richting staat nog niet vast)
• Werkgever/branche: detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Reistijd: 3 uur per dag (ov)
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 2100
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: volledige maand bonus op basis van ziekteverzuim
• Pensioeninleg per jaar: 50%werkgever (hier heb ik geen verstand van, vrij standaard geregeld geloof ik)
• Mobiliteit per jaar: ov-trajectkaart
• Overige: laptop

Over ongeveer een maand ga ik aan de slag bij een bedrijf en zal dan bruto 2500 gaan verdienen en beschikking krijgen over een auto. Ben zelf zeer tevreden. Krijg betaald terwijl ik certificaten en opleidingen krijg en heb totaal geen ervaring in de IT-sector.
Ik weet bij welke werkgever jij werkt haha.

• mitchd
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 24-03 20:50
quote:
sandervri schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:19:
[...]

Ik weet bij welke werkgever jij werkt haha.
Haha ik durf daar ook wel een gokje aan te wagen! 8)7 :P

• Remko24
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:51
quote:
Waarom zou een manager meer moeten verdienen als de techneut of andere mensen onder hem?
Ik vind dit zo 1999 :+

Ja een manager is verantwoordelijk voor de daden en het werk van zijn werknemers, maar het werk en de kennis zit vaak bij de werknemers.

Manager moet zeker niet onderbetaald krijgen, maar een goede techneut moet betaald worden naar waarde en niet volgens een loonschaaltje icm functiehuis.

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:59

FunkyTrip

Funky vidi vici!

quote:
Remko24 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:56:
[...]
Waarom zou een manager meer moeten verdienen als de techneut of andere mensen onder hem?
Ik vind dit zo 1999 :+

Ja een manager is verantwoordelijk voor de daden en het werk van zijn werknemers, maar het werk en de kennis zit vaak bij de werknemers.

Manager moet zeker niet onderbetaald krijgen, maar een goede techneut moet betaald worden naar waarde en niet volgens een loonschaaltje icm functiehuis.
Ook altijd raar gevonden. Managers zijn onderling uitwisselbaar en de verantwoordelijkheid valt vaak reuzemee (afhankelijk van de afrekencultuur binnen het bedrijf). Bij ons kunnen ze een manager inhuren en die is bij wijze van na een week ingewerkt en operabel. Als ie weg gaat mist niemand hem en kunnen ze een ander inhuren. Als een techneut weggaat staat de vacature jaren open en moet al zijn kennis opnieuw over het team verdeeld worden.

FunkyTrip wijzigde deze reactie 26-01-2017 15:15 (4%)

Dit dus.

• Buitenspel
quote:
FunkyTrip schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:14:
[...]

Ook altijd raar gevonden. Managers zijn onderling uitwisselbaar en de verantwoordelijkheid valt vaak reuzemee (afhankelijk van de afrekencultuur binnen het bedrijf). Bij ons kunnen ze een manager inhuren en die is bij wijze van na een week ingewerkt en operabel. Als ie weg gaat mist niemand hem en kunnen ze een ander inhuren. Als een techneut weggaat staat de vacature jaren open en moet al zijn kennis opnieuw over het team verdeeld worden.
Marktwerking. Als je het zo oneerlijk vindt, wordt dan zelf manager.

Dit vind ik altijd een waardeloze discussie van techneuten. Wil je meer verdienen, ben je echt zo overtuigd van je eigen kunnen? Wordt dan zelfstandige en je gaat een stuk meer verdienen dan je manager.

Echter vaak zijn dit mensen die veel ervaring in dit systeem bij dit bedrijf hebben. Hiermee heb je dan ook meteen je eigen vraag beantwoord. Jij kan niet zo maar ergens anders heen om hetzelfde te mogen doen / betaald te krijgen. Dus hoeven ze je niet meer te betalen.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 22:17
quote:
nemesis2212 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:20:
[...]

ik denk als jij van werknemer switched dat je makkelijk boven de 4k bruto kan krijgen met 10 jaar werk ervaring. switchen helpt wel vaak om een hoger salaris te krijgen. echter moet je dan wel tevreden zijn met het ''nieuwe werk"

ik ben de afgelopen 6 jaar 3x geswitched van werknemer. begon op mijn 26e op 2k bruto, 2 jaar later (zelfde werkgever) op 2,7k bruto. 3 jaar geleden nieuwe baan gekregen en toen 3150 begonnen. sinds afgelopen maart weer een nieuwe functie bij ander bedrijf en zit nu op 3,9k en ben 33 jaar nu... zegt genoeg lijkt me.
verschilt wel per functie en bedrijf natuurlijk wat ze bieden
Leg eens uit, van werknemer wisselen? 8)7

• Kevinp
  • Laatst online: 29-03 21:15
quote:
Buitenspel schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:43:
[...]

Marktwerking. Als je het zo oneerlijk vindt, wordt dan zelf manager.

Dit vind ik altijd een waardeloze discussie van techneuten. Wil je meer verdienen, ben je echt zo overtuigd van je eigen kunnen? Wordt dan zelfstandige en je gaat een stuk meer verdienen dan je manager.

Echter vaak zijn dit mensen die veel ervaring in dit systeem bij dit bedrijf hebben. Hiermee heb je dan ook meteen je eigen vraag beantwoord. Jij kan niet zo maar ergens anders heen om hetzelfde te mogen doen / betaald te krijgen. Dus hoeven ze je niet meer te betalen.
Ik weet niet of het hier wel hoort, maar goed:
https://www.computable.nl...en-voor-meer-salaris.html

Er zijn teveel techneuten die manager worden vanwege een beter salaris, en in het begin zullen ze nog wel technisch bezig zijn maar later niet meer. Is het niet beter om techneuten beter te betalen. Managers zijn er vaak voldoende, maar echt goede techneuten zijn schaars. Ook al is het op een specifiek onderwerp.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• dikkie91
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20-03 13:33
Per ongeluk dubbel gepost.. verwijder aub?

dikkie91 wijzigde deze reactie 26-01-2017 18:25 (96%)

• dikkie91
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 20-03 13:33
1. Wie ben je:
• Opleiding: Technische Informatica
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Friesland, Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: Full stack (Scala/angular) developer
• Werkgever/branche: Zorg software
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Reistijd: 30 minuten
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2550 3000
• Maandsalaris (netto): Nog afwachten
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: Is wel een regeling voor.. maar weet niet precies hoe en wat :o
• Mobiliteit per jaar: Nee
• Overige: Macbook pro met beste specs van de zaak

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~32000 ~39000
• Winstdeling/bonus: Nee

Jaarlijkse functionering gesprek weer gehad.. Ben behoorlijk tevreden hoe het er nu voor staat, ben echt een stuk omhoog :)

• Ghostrider
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 25-03 11:35

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Tsja ik snap sommige reacties wel in dit topic, tijdens een eerst sollicitatie na mijn studie kreeg ik ook een aanbod van 1600 a 1800 euro. Uiteindelijk kreeg ik een aanbod van 2200 bij mijn huidige werkgever, wat ineens ruim 2500 bruto bleek te zijn :)
Members only:

Ghostrider wijzigde deze reactie 27-01-2017 11:27 (13%)

Asus Zenbook i7 256gb

• unezra

unezra

quote:
Ghostrider schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:46:
Members only:
Members only:

Supported by you!

• Shunt
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:30
quote:
Ghostrider schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 20:46:
Tsja ik snap sommige reacties wel in dit topic, tijdens een eerst sollicitatie na mijn studie kreeg ik ook een aanbod van 1600 a 1800 euro. Uiteindelijk kreeg ik een aanbod van 2200 bij mijn huidige werkgever, wat ineens ruim 2500 bruto bleek te zijn :)

***members only***
Members only:
quote:
Begin je weer met je slap geouwehoer. We gaan weer collectief op onze blote knietjes voor onze oppermachtige super werkgevers oh grote heren wij zijn zo dankbaar dat wij het licht in uw ogen waard zijn en dat wij iedere maand onze lonen mogen ontvangen. Danku heren CEO!

Verder wie heeft het ergens dan ook nog maar over overheid. FMCG is volgens mij Fast Moving Consumer Goods iets in de trand van ene Coolblue / of boll?

Als die 4% een issue is kan ik me voorstellen dat er ergens wat vervelend voelt omdat bijvoorbeeld het bedrijf top resultaten laat zien maar de beloning niet mee groeit. Of ze staan al jaren stil en krijgen nu die beloofde salaris verhoging en dan blijkt het na 8 jaar een whopping 4% te zijn. Zo veel redenen dat er mensen gaan lopen. Maar nee vooral je werkgever dankbaar zijn.

Kan je dit slap geouwehoer AUB in een eigen topic gooien?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:36

ShitHappens

Shit, I fucked up again

Members only:

Coolblue en Bol.com zitten overigens beiden niet in Friesland en FMCG is nog veel breder - onder andere supermarkten, drogisterijen en tankstations vallen er ook onder.

I reject your reality, and substitute my shit

• unezra

unezra

quote:
ShitHappens schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:22:
Members only:
Members only:

Supported by you!

• Sandyman538
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 23:46

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
Members only:

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Metaalhoofd
Mijn streven was om 8 uur minder per week te hoeven werken, zonder achteruitgang in salaris. Dat is uiteindelijk goed gelukt, meerdere aanbiedingen gehad die in de buurt kwamen, maar met het volgende bedrijf had ik de beste klik

Members only:

• Buitenspel
quote:
Kevinp schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:28:
[...]

Ik weet niet of het hier wel hoort, maar goed:
https://www.computable.nl...en-voor-meer-salaris.html

Er zijn teveel techneuten die manager worden vanwege een beter salaris, en in het begin zullen ze nog wel technisch bezig zijn maar later niet meer. Is het niet beter om techneuten beter te betalen. Managers zijn er vaak voldoende, maar echt goede techneuten zijn schaars. Ook al is het op een specifiek onderwerp.
Het schijnt niet nodig te zijn, want blijkbaar zijn er nog genoeg techneuten over ondanks dat er een hoop manager worden, want het werk wordt nog steeds gedaan.

Je kan als techneut ook consultant worden, en dan kan je over het algemeen ook wel een stukje meer verdienen. Naast dat ik al had genoemd dat je jezelf ook gewoon als zelfstandige kan gaan laten inhuren. Maar als ze dat niet voor je willen betalen schijnt het niet nodig te zijn, en er dus wel vervanging is.

Wat weer simpelweg voor gevolg heeft dat je ze niet meer hoeft te betalen.

• Antoniya001
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 26-03 03:14
quote:
RDDD schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:55:
[...]

Wat late reactie, excuus, maar scroll zoals de meeste zo af en toe door het thread heen.

Mbt je salaris lijkt bedrag best ok. Niet spectaculair, maar als je een leuke job hebt wel ok.
Wat betreft je totale pakket, daar schrik ik wel van. Geen 'extra'tje' ( bijv 13e maand of bonus), maar vooral het stukje geen pensioen. Op alle leeftijden ben ik van mening dat je hier aan moet denken, maar met name als je de 35-40 passeert.

Denk dat het gesprek hier over aangaan met je werkgever een heel logische is: 'Heb het heel erg naar mijn zin (inhoudelijk, omgeving, collega's, voldoening) en ik zit hier for the long run in. Dat gezegd hebbende, is het voor mij moeilijk houdbaar om dit zonder pensioen te blijven doen, laat staan tot mijn 67ste. Kunnen we om de tafel hoe we ofwel overgaan tot een structurele pensioen bijdrage (procentueel of nominale bijdrages - kan in de vorm van formeel pensioen via werkgever, je kan het zelf regelen waarbij zij bijstorten, etc.) ofwel overgaan op een salarisaanpassing die periodiek met een bepaald percentage stijgt zodat ik het zelf kan regelen.'

Een extra argument (wat ik nooit zou uitspreken, maar wel bewust van zijn): je lijkt onmisbaar; hier zal je werkgever zich ook van bewust zijn. En een pensioenregeling geeft de indruk dat je je committeert (=prettig voor werkgever). ¤200-400 is lekker, maar ik zou het hoger (en structureler) insteken.
Bedankt voor de reactie.
Dat staat de laatste 3 jaar al op mijn lijstje. Maar zelfs onze filiaal manager heeft geen pensioenregeling. Erg slecht in mijn optiek maar helaas de werkelijkheid.
Gelukkig voor mij is iedereen op het werk zich bewust van mijn onmisbaarheid. Krijg verder ook veel voor elkaar vwb budget en inspraak. Ze nemen over het algemeen al mijn aanbevelingen over zolang ik het goed kan onderbouwen.

• osbourne1903
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 29-03 21:36
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: Industrial Engineering and Management (WO, Bachelor)
• Werkervaring: 1 jaar
• (Woon) Locatie: Gelderland/Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Business Analyst
• Werkgever/branche: Supply Chain Management Software
• (Werk) Locatie(s): Nederland
• Reistijd: Gemiddeld 1 uur
• Werkdruk: gemiddeld/hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2400 2600
• Pensioeninleg per jaar: geen idee
• Mobiliteit per jaar: 7500
• Overige: HP Elitebook
• Winstdeling/bonus: Nee

na 1 jaar in dienst te zijn contractverlening gekregen van 1 jaar. Zowel in het begin als tijdens het verlengen niet onderhandeld over mijn salaris

osbourne1903 wijzigde deze reactie 27-01-2017 13:59 (5%)

• wimjongil
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
quote:
osbourne1903 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:56:
na 1 jaar in dienst te zijn contractverlening gekregen van 1 jaar. Zowel in het begin als tijdens het verlengen niet onderhandeld over mijn salaris
Waarom niet? En wat is de reden dat je geen MSc hebt?

• k995
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:08
quote:
Metaalhoofd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 07:15:
Mijn streven was om 8 uur minder per week te hoeven werken, zonder achteruitgang in salaris. Dat is uiteindelijk goed gelukt, meerdere aanbiedingen gehad die in de buurt kwamen, maar met het volgende bedrijf had ik de beste klik
Ik heb een tijdje geleden ook zoiets gezocht maar nooit echt gevonden.

Hoe heb je dat aangepakt?

• osbourne1903
  • Laatst online: 29-03 21:36
quote:
wimjongil schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:41:
[...]

Waarom niet? En wat is de reden dat je geen MSc hebt?
die positie om te onderhandelen had/heb ik nog niet namelijk, dat komt ook nog wel nadat ik voldoende kennis heb en eventuele certificaten/cursussen heb behaald.

Ik vind werkervaring/persoonlijke ontwikkeling belangrijker dan een MSc, dat is de reden waarom ik na het behalen van mijn bachelor-opleiding ging stoppen.

• Metaalhoofd
quote:
k995 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:46:
[...]

Ik heb een tijdje geleden ook zoiets gezocht maar nooit echt gevonden.

Hoe heb je dat aangepakt?
Het hangt misschien ook erg af van de huidige situatie. Mijn huidige werkgever staat niet bekend als goed betalend (al vindt deze zichzelf wel marktconform) en van meerdere collega's die afgelopen jaar vertrokken waren had ik gehoord dat ze elders een stuk meer kregen (al variëerde dat van 5-20%).

Toen ik eenmaal besloot actief op zoek te gaan, gaf ik al tijdens het initiële telefoongesprek/email-wisseling aan dat ik op zoek was naar een dienstverband voor 32 uur per week, maar dat ik niet evenredig wilde inleveren tov mijn huidige salaris & arbeidsvoorwaarden.

Een van de eerste partijen kwam met hun aanbod niet eens in de buurt en daarom had ik die afgewezen (ik hoefde van mezelf nog niet weg) en toen eenmaal het eerste gewenste bod er lag (van detacheerder waar concullega mijn CV naar voren heeft geschoven), volgden er meer.

Als je het idee hebt dat je niet al boven marktconform verdient en je wens haalbaar zou kunnen zijn, kan je het beste direct aangeven bij het eerste contact-moment dat je op zoek bent naar een dienstverband voor minder uren, maar niet minder wil verdienen.
Bedrijven stellen naar mijn idee wel op prijs dat je duidelijk bent in je wensen en proberen dan ook erachter te komen of je ook zo duidelijk bent in wat je wil bereiken in je vakgebied (dus zorg voor een duidelijk verhaal over wat je hebt bereikt, wat je nog moet leren en wat je wil bereiken).

Daarnaast is het bij detachering gewoon zo dat jouw inzet 1 op 1 te vertalen is naar bruto omzet, dus je kosten/baten zijn veel duidelijker en afhankelijk van de overhead van de detacheerder, de mate waarin zij je graag willen hebben (gun-factor) en hun gewenste winst-marges is er naar mijn idee altijd meer mogelijk dan je denkt.

Edit:
Ik maak het nu klinken alsof het heel makkelijk is, maar na de eerste paar aanbiedingen begon ik het me ook een beetje af te vragen of ik niet te hoog gemikt had.
Het was dan ook als een gebedsverhoring dat het derde bedrijf waarmee ik sprak met genoemd aanbod kwam. Een gun-factor zal zeker wel hebben meegespeeld, naast het feit dat ik via concullega daar op gesprek ging.

Toen bleek dat ik een interessant aanbod had kwamen andere bedrijven ook met interessante aanbiedingen.

Metaalhoofd wijzigde deze reactie 27-01-2017 22:29 (11%)
Reden: Taalvauten

• 3DDude
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23:02

3DDude

I void warranty's

Members only:

Wat vinden jullie? :)

3DDude wijzigde deze reactie 08-02-2017 19:37 (32%)

PC - Intel i7 6700k 4.2Ghz :Asus Hero: 16GB DDR4 3200Mhz : 800GB Intel 750: 256GB Samsung 840 PRO: 480GB Crucial M500: AMD R9 280X | TP-Link Archer C9 Review!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

quote:
Shunt schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:20:
[...]

***members only***
[...]

Verder wie heeft het ergens dan ook nog maar over overheid. FMCG is volgens mij Fast Moving Consumer Goods iets in de trand van ene Coolblue / of boll?

Als die 4% een issue is kan ik me voorstellen dat er ergens wat vervelend voelt omdat bijvoorbeeld het bedrijf top resultaten laat zien maar de beloning niet mee groeit. Of ze staan al jaren stil en krijgen nu die beloofde salaris verhoging en dan blijkt het na 8 jaar een whopping 4% te zijn. Zo veel redenen dat er mensen gaan lopen. Maar nee vooral je werkgever dankbaar zijn.
Nee wij produceren zelf en verkopen aan bijvoorbeeld supermarkten en tankstations. Ons kantoor doet support en projecten op internationaal niveau voor manufacturing. Het hoort er dan ook bij om regelmatig te reizen naar het buitenland, dit kan dan bijvoorbeeld zijn Marokko, echter net zo goed Rusland of Oekraine.

De 4% is opzich prima, echter had ik verwacht door te groeien zoals enigszins indirect beloofd was een half jaar terug. Het werkt natuurlijk niet echt motiverend als je projecten zeer succesvol afrond en dan dit krijgt.

Mobiliteit hier is ook matig imho, kilometer vergoeding is teruggeschroeft naar rond de 11cent voor woon-werk ;(
quote:
Metaalhoofd schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 17:04:
[...]

Toen bleek dat ik een interessant aanbod had kwamen andere bedrijven ook met interessante aanbiedingen.
Goed geregeld +1

Ghostrider wijzigde deze reactie 27-01-2017 20:23 (18%)

Asus Zenbook i7 256gb

• hayder19912
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 31-01 03:42
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO ICT Niv 3
• Werkervaring: Bijna 1,5 jaar
• (Woon) Locatie:Zwolle

2. Wat doe je:
• Functie: Eerstelijnsmedewerker
• Werkgever/branche:ICT
• (Werk) Locatie(s):Zwolle
• Reistijd**: 12 min
• Werkdruk: Geen idee, ik start 06-01-2017

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤1900
• Vakantiegeld: 8 %
• Pensioenregeling: Ja

Volgens mij zit ik wel op het gemiddelde toch? Zeker omdat ik ook nog geen certificaten heb.

• Sport_Life
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22:36
quote:
3DDude schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 18:37:
***members only***

Wat vinden jullie? :)
Members only:

Anima Sana in Corpore Sano

• Hydra
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 29-03 18:24
quote:
Niet de persoon waarop je reageert maar ik heb dit zelf gedaan bij een overstap naar m'n huidige werkgever. Gewoon aangegeven dat ik 36 uur wil werken. That's it. Dit soort zaken zijn veruit 't makkelijkst te regelen bij een overstap. Ik ging van een werkgever die vooral naar eigen mening "marktconform" betaalt naar eentje die gewoon erg goed betaalt, dus ik ging er zelfs met 4 uur minder per week ruim op vooruit.

Daarnaast staan steeds meer werkgevers positief tegenover minder dan 40 uur werken. In veel gebieden is 36 uur al de norm en is 32 uur maar 4 uur minder.

• VorCha
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 30-03 11:21
quote:
hayder19912 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:14:
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:
• Functie: Eerstelijnsmedewerker
• Werkgever/branche:ICT
• (Werk) Locatie(s):Zwolle
• Reistijd**: 12 min
• Werkdruk: Geen idee, ik start 06-01-2017

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤1900
• Vakantiegeld: 8 %
• Pensioenregeling: Ja

Volgens mij zit ik wel op het gemiddelde toch? Zeker omdat ik ook nog geen certificaten heb.
Het salaris heeft in dit geval meer te maken met de functie dan jouw vaardigheden. Zelfs al zou je wel certificaten hebben dan nog ga je niet meer verdienen totdat je overstapt naar een andere (hogere) functie.

Het salaris is wel marktconform voor de functie.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

quote:
hayder19912 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 22:14:
1. Wie ben je:

Lijkt mij persoonlijk voor de functie niet slecht. Je begint er net, nogmaals ik kreeg voor een zelfde soort functie met HBO diploma eens een lager salaris aangeboden :X

Al met al: In jouw geval zou ik nog even proberen door te studeren. Niv4 moet niet heel erg lastig zijn met bijvoorbeeld een avond studie.

Asus Zenbook i7 256gb

• Milzor
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 24-03 06:49
Members only:

• minkjaah
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21-03 03:17
Na 1,5 jaar geleden aan de slag gegaan te zijn via het uitzendbureau ga ik deze week ik mijn contract direct in dienst tekenen. Ingestroomd als tijdelijke opvulling voor zieke collega maar door omstandigheden mogen blijven zitten. Waar ik als een van de weinige een commerciële opleiding heb gevolgd even mijn situatie:

Members only:

minkjaah wijzigde deze reactie 29-01-2017 23:58 (7%)

• Saturate
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:10
Members only:

• Niku
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22-03 14:42

Niku

Alagaesii

quote:
Net bruto salaris inderdaad!

JT: I'm an outlaw, cabron, not a suicide bomber.

• ragged
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 27-03 14:24
Leeftijd:24
Opleiding(en): MBO Ict beheer.

Certificaten: MCSA mee gestopt, de technische kant kan met niet meer interesseren.
Gaan focussen op Prince2, ITIL, deze gehaald aankomende periode bezig met CCSP en information security:foundation.

Werkervaring: +/- 3.5 jaar bij huidige werkgever. 1 jaar als freelancer systeem/werkplekbeheer en diverse stages ( 9 maand ).

Werkgever: ICT dienstverlener diverse sectors.

Huidige functie: officieel servicedesk eerste lijns/skilled servicedesk, in de realiteit zitten wij daar qua werkzaamheden boven en komt het in de richting van beheerder/support engineer.

Vakantiegeld: 8.3%
Vakantiedagen: 26

13e maand of winstuitkering: Geen, ¤500,- bij niet ziek gedurende jaar.
Eindejaar bonus hangt af van presteren meestal +/- ¤700 netto maar dit was in 2014 voor het laatst.

Laptop: Nee
GSM: Ja.
Leaseauto: Nee.
Reis vergoeding: ¤0,19- max ¤150,- p.m.
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: 40%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Certificeringen kunnen gratis via het het bedrijf.
Regio: Amersfoort
Reistijd: 40-50 minuten enkele reis.

Maand salaris (bruto): 1800,80/ 1960,30/ jan 2017:¤1981,56

Overigens wel te horen gekregen dat ik een aansturende functie krijg ( coördinator o.i.d. ).
Wat ik hiervan moet verwachten weet ik nog niet, ook geen idee wat er als verhoging word geboden.
tevens ook geen idee wat ik kan vragen, we zullen zien.
Tips/ideeën zijn welkom :)

Intel core i7 940 @ 3.84 || GTX960 4GB|| 12GB Geil Black dragon RAM@ 1600MHz|| Intel 330 120GB SSD + 1TB HDD||

• ludacrash
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 27-03 15:12
Hallo, ik ben momenteel een HBO ICT student en rond binnenkort deze studie af. Nu heb ik een baan aangeboden gekregen met onderstaande voorwaarden. Is dit een beetje marktconform of niet?

Alvast bedankt!

Members only:

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:21
quote:
ludacrash schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 00:32:
Hallo, ik ben momenteel een HBO ICT student en rond binnenkort deze studie af. Nu heb ik een baan aangeboden gekregen met onderstaande voorwaarden. Is dit een beetje marktconform of niet?

Alvast bedankt!

***members only***
Ik zou zeggen van wel. [leeftijd] * 100 = brutoloon wordt hier wel vaker gezegd, waar bij komt dat de lonen buiten de randstad nog wat lager liggen over het algemeen. Qua vakantiedagen zit je volgens mij ook wel goed. Het is een beetje afhankelijk van de werkgever of er misschien een mobiliteitsbudget in zou zitten, dit is ook maar net of je dat wil.

Belangrijker: is het een plek waar je graag wil werken? Genoeg doorgroeimogelijkheden? En marktconform of niet: als je de indruk hebt dat je meer waard bent en dat kan onderbouwen... :9

Mijn PC - Download mijn MiLight app voor Android

• ludacrash
quote:
Richh schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 00:47:
[...]

Ik zou zeggen van wel. [leeftijd] * 100 = brutoloon wordt hier wel vaker gezegd, waar bij komt dat de lonen buiten de randstad nog wat lager liggen over het algemeen. Qua vakantiedagen zit je volgens mij ook wel goed. Het is een beetje afhankelijk van de werkgever of er misschien een mobiliteitsbudget in zou zitten, dit is ook maar net of je dat wil.

Belangrijker: is het een plek waar je graag wil werken? Genoeg doorgroeimogelijkheden? En marktconform of niet: als je de indruk hebt dat je meer waard bent en dat kan onderbouwen... :9
Oke dankjewel! Mobiliteitsbudget denk ik niet maar ben ook wel van plan naar de desbetreffende stad te verhuizen als ik de baan zou nemen.

Het lijkt me een vrij leuk bedrijf maar het is niet heel groot dus qua doorgroeien vraag ik mij af wat de mogelijkheden zijn, hier zal ik nog naar vragen! Ik vind dat laatste lastig te beoordelen, ik ben goed in wat ik doe maar heb naast mijn stages geen relevante werkervaring.

Gr

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Loon = leeftijd * 100 is z'n quatsch, of je nu een HBO wildlife management of een gedegen IT/Beta opleiding hebt (en de 'business' hoek in gaat) maakt nogal een verschil.

Voor de rest, na 4 jarige HBO opleiding 20 zijn kan maar 24 zijn is ook niet raar. Op de uni wordt het verschil nog groter.

Verder, als ik er in de eerste jaren elk jaar 100 euro bij krijg dan mogen ze een ander gaan zoeken.
quote:
ShitHappens schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 22:22:
***members only***

Coolblue en Bol.com zitten overigens beiden niet in Friesland en FMCG is nog veel breder - onder andere supermarkten, drogisterijen en tankstations vallen er ook onder.
Members only:

GoldenSample wijzigde deze reactie 31-01-2017 00:57 (16%)

Nog oude Videobanden of cassettes over? Stuur me een DM!

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:21
quote:
GoldenSample schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 00:53:
Loon = leeftijd * 100 is z'n quatsch, of je nu een HBO wildlife management of een gedegen IT/Beta opleiding hebt (en de 'business' hoek in gaat) maakt nogal een verschil [...] na een 4 jarige HBO opleiding 20 zijn kan maar 24 zijn is ook niet raar. Op de uni wordt het verschil nog groter.
Dat is natuurlijk helemaal waar, maargoed je moet ergens beginnen. Ik denk dat je met leeftijd * 100 toch wel redelijk gemiddeld uitkomt. Met 'kansloze' studies en inderdaad een hogere afstudeerleeftijd kan je er van dromen en met de gewilde studies kan je er ook wel bovenkomen.

Wat zou volgens jou marktconform zijn voor @ludacrash? Volgens mij is de combi HBO en IT en 0 jaar werkervaring goed voor grofweg ¤2000-2500?

Richh wijzigde deze reactie 31-01-2017 01:10 (9%)

Mijn PC - Download mijn MiLight app voor Android

• RomeoJ
  • Laatst online: 30-03 09:48

RomeoJ

Matched: (.*)

quote:

Alvast bedankt!

***members only***
Zoals hierboven gezegd, lijkt me dit een vrij aardig aanbod.

Vind het alleen wel opmerkelijk dat je de studie Service Management hebt gevolgd, maar dat je nu toch een technische functie gaat inkleden.
Aangezien je nog geen duidelijkheid hebt over je doorgroeimogelijkheden, lijkt me dit dan toch wel essentieel om even vooraf te polsen, tenzij je studie niet helemaal in lijn is met wat je er van verwachtte en toch meer de inhoudelijke/technische kant op wilt gaan?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• unezra

unezra

quote:
Verder, als ik er in de eerste jaren elk jaar 100 euro bij krijg dan mogen ze een ander gaan zoeken.
Stevige eis.

Misschien dat het in bepaalde sectoren gebruikelijk is meer dan 100 EUR per jaar te stijgen maar heel veel sectoren is het minder of zelfs nul. Daarbij is het ook afhankelijk van waar je in je functieschaal zit. Zit je bovenin, kan het zijn dat je er niets bij krijgt tenzij je een functie op schuift maar als je al ergens aan de top van je functie zit, word dat lastig. :)

(Overheid kent bijvoorbeeld al jaren een nullijn, je mag blij zijn als je inflatiecorrectie krijgt van 1% en voor de meeste mensen is dat fors minder dan 100 EUR.)

Is dat geld echt zo belangrijk? Tuurlijk is het fijn als je loon ieder jaar wat stijgt, maar belangrijker vind ik dat ik het naar mijn zin heb ergens en voldoende geld krijg om zo te leven als ik prettig vind. Daar kan geen 200 EUR per jaar aan stijging tegenop. (Even los van dat het onredelijk zou zijn als je ieder jaar fors zou stijgen. Of je moet op een gegeven moment van bijvoorbeeld uitvoerend naar management gaan. Daar moet je maar net zin in hebben.)

Supported by you!

• iRbn
Januari update:
Members only:

• ludacrash
quote:
RomeoJ schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 07:53:
[...]

Zoals hierboven gezegd, lijkt me dit een vrij aardig aanbod.

Vind het alleen wel opmerkelijk dat je de studie Service Management hebt gevolgd, maar dat je nu toch een technische functie gaat inkleden.
Aangezien je nog geen duidelijkheid hebt over je doorgroeimogelijkheden, lijkt me dit dan toch wel essentieel om even vooraf te polsen, tenzij je studie niet helemaal in lijn is met wat je er van verwachtte en toch meer de inhoudelijke/technische kant op wilt gaan?
Bedankt voor je antwoord!

De studie heet inderdaad IT Service management maar is vrij technisch ingericht en je kan er meerdere kanten mee op, onder andere de consultancy maar ook ICT / Security beheerder, ICT architect en ICT projectleider.

Ik wil dan ook wel beginnen als ICT beheerder om vervolgens door te groeien naar een andere functie binnen een paar jaar.

• Shunt
quote:
Dat vind ik onzinnig, als jij in vijf jaar tijd van 2000 euro naar 2500 gaat is dat gewoon schandalig.
Zelfs bij bedrijven als een Atos hebben een Young professionals beleid waar iedereen stil kan staan op de YP's na. Als je als starter nog steeds stil staat na 5 jaar werken dan moet je gewoon per direct iets anders zoeken.
quote:
Misschien dat het in bepaalde sectoren gebruikelijk is meer dan 100 EUR per jaar te stijgen maar heel veel sectoren is het minder of zelfs nul. Daarbij is het ook afhankelijk van waar je in je functieschaal zit. Zit je bovenin, kan het zijn dat je er niets bij krijgt tenzij je een functie op schuift maar als je al ergens aan de top van je functie zit, word dat lastig. :)

(Overheid kent bijvoorbeeld al jaren een nullijn, je mag blij zijn als je inflatiecorrectie krijgt van 1% en voor de meeste mensen is dat fors minder dan 100 EUR.)
Bijna overal is er wel een soort van young professionals program of gewoon een CAO of een trappen systeem. Zoals eerder gemeld als bedrijven hun young professionals stil laten staan dan moet je als young professional gewoon per direct wat anders zoeken. Als ze dit niet hebben binnen de overheid dan moet je niet gaan werken binnen de overheid als YP. Dat noem je dan een slechte werkgever.
quote:
Is dat geld echt zo belangrijk? Tuurlijk is het fijn als je loon ieder jaar wat stijgt, maar belangrijker vind ik dat ik het naar mijn zin heb ergens en voldoende geld krijg om zo te leven als ik prettig vind. Daar kan geen 200 EUR per jaar aan stijging tegenop. (Even los van dat het onredelijk zou zijn als je ieder jaar fors zou stijgen. Of je moet op een gegeven moment van bijvoorbeeld uitvoerend naar management gaan. Daar moet je maar net zin in hebben.)
Lekker makkelijk praten. Probeer al starter met je 2000 euro in de maand en als je geluk hebt vriendin die 2000 euro in de maand verdient eens een huisje te huren? Vooral als je naar je werk moet / wilt verhuizen of niet al 10 jaar ingeschreven staat in bij een sociale woning verhuurder. Of nog beter probeer eens wat te kopen wat niet of zo klein is als een postzegel of in een buurt staat waar je nog niet dood gevonden wilt worden. Ja prachtig. Vooral in het begin is salaris groei van groot belang want zonder geld kun je niets behalve niet genoeg geld hebben. Dat jij genoegen zou nemen met een salaris van 2000 euro als je start als HBO'er en daar de komende 10 jaar op wilt zitten moet je zelf weten maar ik raad iedereen ten harte aan om als jij na vijf jaar nog onder de 2500 euro zit een serieus te overwegen wat anders te zoeken.

En al dat gelul over maar als je zo lekker zit daar en als je collega's zo leuk zijn enz enz enz. Ik zal je eens vertellen bij de buren hebben ze vaak ook leuke collega's en ook leuk werk. Wellicht kan het ergens eens flink tegen vallen maar dat is het mooie van de IT dan zoek je gewoon weer wat anders dat wel bij je past.

De wereld is zo fijn als je in oplossingen denkt in plaats van problemen.
quote:

Alvast bedankt!

***members only***
Redelijk mooi aanbod alleen ik zou toch echt op zijn minst een KM vergoeding verwachten.

Shunt wijzigde deze reactie 31-01-2017 09:37 (6%)

Game PC

• Reloader
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15:39
Members only:

Reloader wijzigde deze reactie 31-01-2017 09:24 (5%)

Ctrl+alt+Baksteendoorjescherm werkt altijd

• Montaner
  • Laatst online: 16:26
Members only:

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19:54
quote:
Shunt schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:55:
[...]
Onzin als jij in vijf jaar tijd van 2000 euro naar 2500 gaat is dat gewoon schandalig.
Zelfs bij bedrijven als een Atos hebben een Young professionals beleid waar iedereen stil kan staan op de YP's na. Als je als starter nog steeds stil staat na 5 jaar werken dan moet je gewoon per direct iets anders zoeken.
[...]

Lekker makkelijk praten. Probeer al starter met je 2000 euro in de maand en als je geluk hebt vriendin die 2000 euro in de maand verdient eens een huisje te huren? Vooral als je naar je werk moet / wilt verhuizen of niet al 10 jaar ingeschreven staat in bij een sociale woning verhuurder.
Wat een manier van discussiëren man :N volgens mij had hij het niet over young professionals specifiek en andermans mening afdoen als onzin kan toch ook op een andere manier?

Verder ben ik het er mee eens dat je in de IT sector jaarlijks meer mag verwachten dan een inflatie correctie en, als je het over young professionals specifiek hebt, je inderdaad elk jaar een verhoging van 100 euro mag verwachten. Van zo'n 2000 bruto doe je bijzonder weinig tegenwoordig met huureisen van 4x de huur bruto.

@Ludacrash prima aanbod :) 2250 bruto als startsalaris.

I refused to believe my road worker father was stealing from his job, but when I got home, all the signs were there.

• Shunt
quote:
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:27:
[...]

Wat een manier van discussiëren man :N volgens mij had hij het niet over young professionals specifiek en andermans mening afdoen als onzin kan toch ook op een andere manier?

Verder ben ik het er mee eens dat je in de IT sector jaarlijks meer mag verwachten dan een inflatie correctie en, als je het over young professionals specifiek hebt, je inderdaad elk jaar een verhoging van 100 euro mag verwachten. Van zo'n 2000 bruto doe je bijzonder weinig tegenwoordig met huureisen van 4x de huur bruto.

@Ludacrash prima aanbod :) 2250 bruto als startsalaris.
Hij quote iemand die het heeft over starters dus dan kan je er vanuit gaan dat hij of niet gelezen heeft of dat hij het daar ook over heeft. Ik heb gekozen voor het eerste. En ja het kan op een andere manier en zal het aanpassen, ik erger mij redelijk aan zijn instelling van de werkgever is heilig en wij moeten maar blij zijn met de restjes die ons gevoerd worden. Schijnbaar komt dit iets te duidelijk over in mijn posts, niet netjes.

Game PC

• Sandyman538
  • Laatst online: 23:46

Sandyman538

SandstorM [148839]

quote:
Shunt schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 09:37:
[...]

Hij quote iemand die het heeft over starters dus dan kan je er vanuit gaan dat hij of niet gelezen heeft of dat hij het daar ook over heeft. Ik heb gekozen voor het eerste. En ja het kan op een andere manier en zal het aanpassen, ik erger mij redelijk aan zijn instelling van de werkgever is heilig en wij moeten maar blij zijn met de restjes die ons gevoerd worden. Schijnbaar komt dit iets te duidelijk over in mijn posts, niet netjes.
Ik vind deze verschillende inzichten juist prettig om te lezen. Zo zie je dat er mensen zijn die gewoon tevreden zijn met een salaris waarmee ze kunnen doen wat ze willen en fijne collega's hebben en dat andere mensen bij minder dan 100 euro per maand salaris verhoging op zouden stappen naar een andere werkgever. Voor beide kanten is wat te zeggen, maar het is wel prettig om te zien dat niet iedereen voor het geld gaat en dat niet iedereen voor 2 grijpstuivers aan het werk is met 20 jaar ervaring.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• goalgetter
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 15-02 15:29
Members only:

• nemesis2212
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 28-03 11:07
quote:
Loon = leeftijd * 100 is z'n quatsch, of je nu een HBO wildlife management of een gedegen IT/Beta opleiding hebt (en de 'business' hoek in gaat) maakt nogal een verschil.
haha grappig dat je dit zegt. ik heb letterlijk hbo animal management (wildlife is een zijtak ervan) gestudeerd. 6 jaar geleden via detacheerder toch maar IT in gegaan als applicatie beheerder. begon met 2k bruto, nu 6 jaar later zit ik op bijna 4k bruto en ben nu 33....trust me, it does not matter ;)

• unezra

unezra

*knip tldr offtopic*

Rukapul wijzigde deze reactie 31-01-2017 20:48 (99%)

Supported by you!

• Kwakkel
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:20
quote:
iRbn schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 08:20:
Januari update:

***members only***
Als ik je maandsalaris maal 13.92 doe, daar 12 maal je leasebudget bijtel, evenals de dagvergoeding (220 x 11) + 140 maandvergoeding + 2% van 30k voor de groepsverzekering, kom ik al aan 40k.
Toch 1/3de meer dan wat jij aangeeft ;)

• Kwakkel
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:20
quote:
goalgetter schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 11:23:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: WO Technische Bedrijfskunde - Informatie Management + MBA
• Werkervaring: 15 (>10 jaar eigen IT bedrijf gehad met uiteindelijk 25 medewerkers)
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Chief Strategy Officer
• Werkgever/branche: Zorg IT ~180 medewerkers
• (Werk) Locatie(s): Hoofdkantoor in Overijssel, veel door het land heen
• Uren/week: ~60
• Reistijd: 45min naar kantoor; gemiddeld 2-2.5 uur per dag
• Werkdruk: zeer hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): ¤ 6000
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: nvt
• Mobiliteit per jaar: ¤3000 vaste reiskostenvergoeding woon/werk + 19ct/km overige reiskosten

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ¤75.000
• Winstdeling/bonus: Optie regeling; bij doorzetten groei van afgelopen jaren tussen de 5 en 10k per jaar
- je vergeet alleszins je vakantiegeld bij te tellen in je package, of zit dat reeds in de 6k bruto per maand?
- geen pensioeninleg? Lijkt me geen goede 'strategie' ;)

• goalgetter
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 15-02 15:29
quote:
Kwakkel schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:33:
[...]

- je vergeet alleszins je vakantiegeld bij te tellen in je package, of zit dat reeds in de 6k bruto per maand?
- geen pensioeninleg? Lijkt me geen goede 'strategie' ;)
Klopt idd, het vakantiegeld moet er nog bij.

Qua secundaire arbeidsvoorwaarden is het sowieso erg beperkt, muv de optie regeling natuurlijk (maar dat is alleen voorbehouden aan het management team). Daar staat dan wel weer tegenover dat ik een super leuke en uitdagende functie heb met enorm veel ruimte voor eigen initiatief en de invulling van mijn werkweek.

Het personeelsbeleid is een van de zaken die op de agenda staan om aangepakt te worden, aangezien het inmiddels een risico begint te worden voor de groeimogelijkheden van het bedrijf.

• AE86
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 24-03 17:11
Members only:
Pagina: 1 ... 40 ... 46 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*