Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.035.967 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58
Hoi Allen,

zie hier mijn doopceel, want vinden we ervan?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 39
• Opleiding: HBO Bachelor Bedrijfskundige informatica
• Werkervaring: +10 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: IT-coordinator
• Werkgever/branche: Zorg
• (Werk) Locatie(s): Noord-brabant
• Uren/week: 32 uur per week
• Reistijd: 30min met de auto
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2712
• Vakantiegeld: € 2519
• Dertiendemaand: € 2538
• Pensioeninleg per jaar: ?
• Mobiliteit per jaar: €73,56 per/maand + km vergoeding van 27ct/km
• Overige: Laptop/GSM/iPad

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 37k
• Winstdeling/bonus: nvt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Probub schreef op woensdag 14 december 2016 @ 11:36:
Hoi Allen,

zie hier mijn doopceel, want vinden we ervan?
Zo'n € 3400 bruto bij 40 uur p/w bij 10+ werkervaring? IT-coördinator is een breed begrip, maar misschien lichtelijk aan de lage kant

[ Voor 11% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 14-12-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:30:
[...]

Zo'n € 3400 bruto bij 40 uur p/w bij 10+ werkervaring? IT-coördinator is een breed begrip, maar misschien lichtelijk aan de lage kant
Die 32 uur vertekent alles, dus de totale package is zo'n 46000 op basis van 40 uur. Lijkt me gewoon marktconform.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

MrAngry schreef op woensdag 14 december 2016 @ 12:37:
[...]
Die 32 uur vertekent alles, dus de totale package is zo'n 46000 op basis van 40 uur. Lijkt me gewoon marktconform.
~3400 voor 40 uur zou ik niet heel warm van worden, maar het hangt er een beetje vanaf wat de functie in houd. Als het echt een management functie is, is het laag. Als het een soort van menselijke incidenten-flipperkast is, klinkt het niet heel onredelijk.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probub
ter aanvulling, het is wel een mgmt functie waar je meebeslist over allerlei IT zaken en randvoorwaarden. ook qua beleid heb je hier een stem in. Maar niet een functie waar je 5+ mensen aanstuurt.
unezra schreef op woensdag 14 december 2016 @ 13:09:
[...]

~3400 voor 40 uur zou ik niet heel warm van worden, maar het hangt er een beetje vanaf wat de functie in houd. Als het echt een management functie is, is het laag. Als het een soort van menselijke incidenten-flipperkast is, klinkt het niet heel onredelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
north schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:32:
Ik ben wel benieuwd wat jullie van mijn huidige salaris vinden. Ik wil weer solliciteren en krijg van recruiters steeds te horen dat ik veel te hoog zit.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: WO Master in een of andere gamma studie
• Werkervaring: 5 jaar, waarvan 3 jaar in de IT
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Software developer (Vooral Java icm SQL, maar momenteel ook soms Javascript en PHP hoewel dat niet mijn sterkste punten zijn)
• Werkgever/branche: Financiële dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Uren/week: 40
• Reistijd: 30 minuten fietsen.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3400
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: geen
• Overige: 26 vakantiedagen, verder geen bonussen, vergoedingen of speelgoed van de zaak. Geen mogelijkheid tot thuiswerken
Ik vind het niet excessief veel voor die sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• north
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-09 10:25
Config schreef op woensdag 14 december 2016 @ 18:14:
[...]

Ik vind het niet excessief veel voor die sector.
Nee, dat dacht ik zelf ook al, heb het idee dat het een spelletje is om je zo voor een lager salaris ergens makkelijk weg te kunnen zetten. Ik heb wel eens te horen gekregen dat ik 500 omlaag zou moeten om aantrekkelijk te zijn voor bedrijven, maar dat vind ik wel een beetje overdreven. De laatste keer dat ik van baan wisselde ben ik qua totale package ongeveer gelijk overgestoken, dus lijkt me niet dat ik nu ineens omlaag moet gaan als ik een salarisindicatie moet geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 15:31

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik heb eens door de laatste paar pagina's van dit thread gelezen en ik zie nu in dat het toch echt tijd wordt om over te stappen. ;)

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Probub schreef op woensdag 14 december 2016 @ 14:47:
ter aanvulling, het is wel een mgmt functie waar je meebeslist over allerlei IT zaken en randvoorwaarden. ook qua beleid heb je hier een stem in. Maar niet een functie waar je 5+ mensen aanstuurt.
[...]
Meebeslissen is niet echt management toch?

Ik heb een goeddeels zelfstandige functie als Sr. Sysadmin, waarbij ik op momenten ook contracten van 10.000 EUR en meer teken op niet meer dan een in de gang geroepen "Harmen, regel dat maar" of zelfs nog veel vagere mondelinge akkoorden. (Ik heb 2 complete verhuizingen op ICT vlak geregeld van A - Z met op delen daarvan carte-blanche van de directie om alles te regelen. Bijvoorbeeld toen de aannemer failliet ging en er geen directie aanwezig was. Toen heb ik de vervangend / achtervang directrice gebeld met "ik kan het fixen, maar op 1 voorwaarde: carte blanche, nu". Dat was goed en de deadline hebben we gehaald. Alles bij elkaar toen in heel korte tijd geloof ik 20.000 EUR stuk gemaakt.

Bij een GO op een groter project, is het vaker voorgekomen dat ik alle voortkomende opdrachten tekende en de GO van de directie enkel high-level op het project was.

Tot een jaar geleden viel ik rechtstreeks onder de directie en was ik min of meer mijn eigen manager en informeel die van mijn directe collega. Sinds een jaar zit er een manager tussen en is een deel van die taken naar hem gegaan, doe ik meer techniek, maar nog steeds is mijn werk behoorlijk zelfstandig en ziet mijn manager aan het eind van de maand wel de door mij getekende opdrachten voor bijvoorbeeld onderhoudscontract verlengingen.

Als ik dat zo lees klinkt jouw functie wat lichter dan die van mij. Dan is 2712 voor 32 uur denk ik helemaal niet verkeerd. (Ik verdien zelf 3500 EUR voor 38 uur per week, met 20 jaar ICT ervaring en een functie die alles is tussen 1e lijns support en wat ik boven omschreef, plus de nodige technische uitvoering, beleid, etc, etc, etc.)

Edit: Het kan natuurlijk ook zijn dat ik te weinig betaald krijg voor het werk dat ik uit voer en de verantwoordelijkheden die ik draag...

[ Voor 3% gewijzigd door unezra op 14-12-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:15
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Laatst online: 19-09 22:24
Ik snap dat het steekt wanneer een collega meer verdient dan jij. Maar als je kijkt naar wat je krijgt op dit moment is het zo slecht nog niet.

Vergeet ook die 42 vakantiedagen niet. Dat zijn er nogal wat. De meeste mensen krijgen er maar 25 per jaar. Of met andere woorden, op basis van die 17 extra vakantiedagen kun jij 34 weken 36 uur werken zonder dat je daardoor minder gaat verdienen, of minder vakantieuren over houdt dan een 'gemiddelde' Nederlander.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
north schreef op woensdag 14 december 2016 @ 19:38:
[...]

Nee, dat dacht ik zelf ook al, heb het idee dat het een spelletje is om je zo voor een lager salaris ergens makkelijk weg te kunnen zetten. Ik heb wel eens te horen gekregen dat ik 500 omlaag zou moeten om aantrekkelijk te zijn voor bedrijven, maar dat vind ik wel een beetje overdreven. De laatste keer dat ik van baan wisselde ben ik qua totale package ongeveer gelijk overgestoken, dus lijkt me niet dat ik nu ineens omlaag moet gaan als ik een salarisindicatie moet geven.
Het lijkt erop dat je op zoek bent naar iets anders. Ik zou die indicatie sowieso 20% boven je huidige zetten. Beetje weten wat je waard bent helpt ook, en het meetbaar maken van het verschil dat jij maakt.

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23-09 22:35
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Prima aanbod ndthien :)

Ik dacht dat ik oké zat met 28 vakantiedagen, maar bijna iedereen hier heeft meer :')

• Martinusz
  • Laatst online: 22-09 21:34
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:43:
Prima aanbod ndthien :)

Ik dacht dat ik oké zat met 28 vakantiedagen, maar bijna iedereen hier heeft meer :')
Zal wel meevallen, overheid/onderwijs/zorg hebben vaak aardige CAO met veel vakantiedagen. De standaard consultants/detacheerders moeten het vaak met 25 of minder doen hoor.

Ik zelf mag ook niet klagen, 29 stuks O-)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• Kovogar
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ziet er netjes uit, zeker geen verkeerd startpunt :) Hoe zijn de doorgroeimogelijkheden binnen dit bedrijf? Als die in orde zijn zou ik dit zeker accepteren! Goed bezig!

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
*

[ Voor 99% gewijzigd door hussie01 op 13-07-2018 15:25 ]

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:58
martinusz schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:50:
[...]

Zal wel meevallen, overheid/onderwijs/zorg hebben vaak aardige CAO met veel vakantiedagen. De standaard consultants/detacheerders moeten het vaak met 25 of minder doen hoor.

In de techniek (CAO metalektro bijvoorbeeld) is 27 vakantiedagen + 13 ATV dagen redelijk standaard (dus 40 vakantiedagen) met via CAO mogelijkheid tot 10 dagen per jaar bij kopen.

In mijn team zit een oudere man die lang in dienst is, die heeft door oude regelingen (die nu versoberd zijn) 48 vakantiedagen.

Zelf is het me nog nooit gelukt er 40 op te maken. De 7 bovenwettelijke dagen heb ik al 1x uit laten betalen en nu al 4 jaar opgespaard (ik ga dus het nieuwe jaar in met nog 33 vakantiedagen en krijg er weer 40 bij).

[ Voor 14% gewijzigd door assje op 15-12-2016 09:05 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
Kovogar schreef op donderdag 15 december 2016 @ 08:58:
[...]

Ziet er netjes uit, zeker geen verkeerd startpunt :) Hoe zijn de doorgroeimogelijkheden binnen dit bedrijf? Als die in orde zijn zou ik dit zeker accepteren! Goed bezig!
Certificaten worden volledig betaald. Bij het niet slagen hoef ik het niet terug te betalen. Dus zelfontwikkeling wordt wel goed gestimuleerd. En eigenlijk hoe meer certificaten, hoe meer loon en uiteindelijk een hogere functie.

• Probub
Meebeslissen is misschien niet het juiste woord, ik doe qua techniek nagenoeg niets. Ik regel en organiseer allen IT zaken hier. Van het outsourcing traject tot het vervangen van de telefooncentrale/datalijnen. Ik ben dan niet diegene die uiteindelijk de handtekening zet, maar dat is eerder iets van de organisatie. Mijn leidinggevende mag maar tot 500 euro zelf tekenen, de rest moet via directie en controller. Maar vervolgens wordt mijn "advies" meestal gevolgd. Ook met grote projecten =500k.

wellicht iets meer duidelijkheid. :)
unezra schreef op woensdag 14 december 2016 @ 20:52:
[...]

Meebeslissen is niet echt management toch?

Ik heb een goeddeels zelfstandige functie als Sr. Sysadmin, waarbij ik op momenten ook contracten van 10.000 EUR en meer teken op niet meer dan een in de gang geroepen "Harmen, regel dat maar" of zelfs nog veel vagere mondelinge akkoorden. (Ik heb 2 complete verhuizingen op ICT vlak geregeld van A - Z met op delen daarvan carte-blanche van de directie om alles te regelen. Bijvoorbeeld toen de aannemer failliet ging en er geen directie aanwezig was. Toen heb ik de vervangend / achtervang directrice gebeld met "ik kan het fixen, maar op 1 voorwaarde: carte blanche, nu". Dat was goed en de deadline hebben we gehaald. Alles bij elkaar toen in heel korte tijd geloof ik 20.000 EUR stuk gemaakt.

Bij een GO op een groter project, is het vaker voorgekomen dat ik alle voortkomende opdrachten tekende en de GO van de directie enkel high-level op het project was.

Tot een jaar geleden viel ik rechtstreeks onder de directie en was ik min of meer mijn eigen manager en informeel die van mijn directe collega. Sinds een jaar zit er een manager tussen en is een deel van die taken naar hem gegaan, doe ik meer techniek, maar nog steeds is mijn werk behoorlijk zelfstandig en ziet mijn manager aan het eind van de maand wel de door mij getekende opdrachten voor bijvoorbeeld onderhoudscontract verlengingen.

Als ik dat zo lees klinkt jouw functie wat lichter dan die van mij. Dan is 2712 voor 32 uur denk ik helemaal niet verkeerd. (Ik verdien zelf 3500 EUR voor 38 uur per week, met 20 jaar ICT ervaring en een functie die alles is tussen 1e lijns support en wat ik boven omschreef, plus de nodige technische uitvoering, beleid, etc, etc, etc.)

Edit: Het kan natuurlijk ook zijn dat ik te weinig betaald krijg voor het werk dat ik uit voer en de verantwoordelijkheden die ik draag...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kovogar
ndthien schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:28:
[...]

Certificaten worden volledig betaald. Bij het niet slagen hoef ik het niet terug te betalen. Dus zelfontwikkeling wordt wel goed gestimuleerd. En eigenlijk hoe meer certificaten, hoe meer loon en uiteindelijk een hogere functie.
Klinkt goed, goed bezig! Zoals ik al zei; ik zou hier absoluut akkoord mee gaan ;)

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

[...]

Het vertekend soms ook, omdat bij sommige functies 365 dagen per jaar wordt gewerkt, waarbij je dus met die extra dagen compenseert voor de dagen dat je met kerst/Pasen/nieuwjaar aan het werk bent, waarbij de rest van Nederland 'gewoon' vrij is.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Members only:

Wat vinden jullie er van?

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Dat heb ik wel gemerkt ja, onlangs een aanbod bij een detacheerder gehad met slechts 24 vakantiedagen. Dat vind ik wel erg weinig als iemand die erg houdt van reizen. 3 weken zomervakantie (en soms er een dagje nog aangeplakt omdat dat makkelijker is met vluchten), een paar dagen met carnaval en tussen kerst en oud en nieuw vrij en het is al op. Heb er nu 28, maar dankzij een goede tijd voor tijd regeling heb ik er makkelijk meer, anders zou ik dat al aan de lage kant vinden...

Maar als ik dan vrienden bekijk;
1 als financieel controller: 40 vrije dagen
1 in de wegenbouw: 40 vrije dagen
1 bij grote chipfabrikant: 40 vrije dagen

Ik doe ergens iets verkeerd volgens mij...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:58
Toch is het uiteindelijk de flexibiliteit en de mogelijkheid om dagen op te nemen die het hem doet.

Ik mag 7 dagen per jaar verkopen en 10 jaar kopen, bijna niemand doet één van beide. Het eerste betaal je heel veel belasting (denkt met onterecht) en het tweede kost geld (net alsof niet verkopen geen geld kost).

Als je maar 20 vakantiedagen hebt maar je krijgt wel de mogelijkheid 20 dagen per jaar onbetaald verlof te nemen (bijvoorbeeld) dan heb je uiteindelijk dezelfde mogelijkheden.

Om die reden is het belangrijk het aantal vakantiedagen te beoordelen als secundaire voorwaarde. Met 260 werkdagen in een jaar is het verschil tussen 20 of 40 vakantiedagen (220 vs 240 werkdagen) een verschil van bijna 10% (en hier kijkt men minder naar dan 10% salaris).

Sowieso wel bijzonder te zien dat ik met mijn kantoorbaan 40 vakantiedagen (+mogelijkheid 10 te kopen) heb en dat iemand in de bouw met zwaar werk er vaak maar 25 heeft (waarvan deel vastligt in de bouwvak).

[ Voor 12% gewijzigd door assje op 15-12-2016 10:51 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Business IT & Management (Bedrijfskundige informatica)
• Werkervaring: 0
• (Woon) Locatie: Losser

2. Wat doe je:
• Functie: Junior IT professional (Applicatiebeheer)
• Werkgever/branche: IT-systemen
• (Werk) Locatie(s): Hengelo
• Reistijd: 25m
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2600
• Vakantiegeld: 8% + 2% vaste eindejaarsuitkering
• Dertiende/veertiende maand: denk het niet
• Pensioeninleg per jaar: weet ik nog niet
• Mobiliteit per jaar: reiskosten aantal kilometers * 2 * € 0,175* dagen weekrooster * 3.5667
Maximaal € 187,25 per maand en ik woon ongeveer 22-24 km van het werk.
• Overige: opleidingen en trips naar het buitenland worden vergoed.
• Vakantiedagen: 27 en 13 roostervrij.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33660
• Winstdeling/bonus: 0-5%

What do you think?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:45
Zijn dat ook echt allemaal vrije dagen? Ik zie bij mijn vrienden her en der wel 40 dagen, maar die zijn dan opgebouwd uit 27 vakantiedagen + 13 ADV dagen.

edit: Als reactie op Metalfreak, lijkt dat rdlfcuboy hierboven een soortgelijke constructie heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door GhandiHarder op 15-12-2016 11:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
2600 als startsalaris met 0 ervaring, zeker niet verkeerd

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:13
Jelmer93 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:16:
***members only***

Prima toch?

ben zelf 32, 5jaar actief als servicedesk medewerker.
Zit zelf maar op €1650,- voor 32uur p/w en dan is dit salaris incl. €250,- voor consignatiedienst wat ik om de week doe.

• Jelmer93
G.Scholtens schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:40:
[...]

Prima toch?

Zit zelf maar op €1650,- voor 32uur p/w en dan is dit salaris incl. €250,- voor consignatiedienst wat ik om de week doe.
Ik heb hier collegas van jou leeftijd zitten die 32uur per week werken en daar €3200 voor krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 12:14
[...]

Prima toch?

Sorry hoor dit is echt uitknijperij van het minimum loon. Als ik jou was ging ik toch eens rondkijken.

• LordKnox
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Recentelijk ook mijn jaarlijkse beoordeling gehad en mag een kleine salarigroei verwachten i.c.m. een 'functieverhoging'. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Members only:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pl0xs
Kovogar schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:41:
[...]

Klinkt goed, goed bezig! Zoals ik al zei; ik zou hier absoluut akkoord mee gaan ;)
Ik heb nu net getekend! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 15:48

Shunt

Boe

iamjustin schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:06:
Recentelijk ook mijn jaarlijkse beoordeling gehad en mag een kleine salarigroei verwachten i.c.m. een 'functieverhoging'. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

***members only***
Ik weet niet waar in Limburg je werkt maar voor 6 jaar + vind ik dit extreem laag.
Senior ontwikkelaar dan denk ik aan 4000+ om eerlijk te zijn.
Als je ergens in het noorden zit zou je kunnen kijken om eens in Eindhoven te solliciteren.
Zit je in het echte diepe zuiden kijk eens bij de buren. Duitsland en België betalen developers in het algemeen een stuk beter als dit.

[ Voor 20% gewijzigd door Shunt op 15-12-2016 12:27 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• G.Scholtens
alki schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:59:
[...]

Sorry hoor dit is echt uitknijperij van het minimum loon. Als ik jou was ging ik toch eens rondkijken.
Ben er zelf ook niet heel blij mee, maar werk bevalt goed en sfeer is ook prima te doen.
In mijn omgeving (zuid west friesland) is zelf weinig werk te vinden.

Heb nu ook reistijd van dik 5 kwartier (enkele reis) (Friesland - Groningen)

Verwijderd

Jelmer93 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:53:
Ik heb hier collegas van jou leeftijd zitten die 32uur per week werken en daar €3200 voor krijgen
3200 euro voor servicedesk?

• unezra

unezra

Jelmer93 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 11:53:
[...]
Als servicedesk medewerker op die leeftijd en voor 32 uur €3200 krijgen?
Da's echt lomp veel en niet bepaald representatief voor zo'n functie...

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:28
[...]

Prima toch?

Gast.... ik hoop dat dit netto is.

+-7.000 ICT vacatures in Nederland, als jij echt voor dat bedrag bruto werkt zou ik snel verder zoeken.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

• Jelmer93
Had er wellicht wel moeten bijvertellen dat zij niet gedetacheerd zijn en dus intern bij een overheidsonderdeel werken.

Edit: Dat bedrag is natuurlijk wel bruto

[ Voor 7% gewijzigd door Jelmer93 op 15-12-2016 12:36 ]

• unezra

unezra

G.Scholtens schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:27:
[...]

Ben er zelf ook niet heel blij mee, maar werk bevalt goed en sfeer is ook prima te doen.
In mijn omgeving (zuid west friesland) is zelf weinig werk te vinden.

Heb nu ook reistijd van dik 5 kwartier (enkele reis) (Friesland - Groningen)
Groningen...
Daar kunnen de lonen voor een gelijke functie zomaar 20-25% lager liggen dan voor een vergelijkbare functie in de randstad. Levensonderhoud is daar dan ook weer een stuk goedkoper.

Regio telt wel mee. Je kunt ws wel iets meer gaan verdienen (hoewel servicedesk medewerkers over het algemeen niet heel hoog zitten), maar dan moet je willen verhuizen naar de randstad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kovogar
rdlfcuboy schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:57:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: Business IT & Management (Bedrijfskundige informatica)
• Werkervaring: 0
• (Woon) Locatie: Losser

2. Wat doe je:
• Functie: Junior IT professional (Applicatiebeheer)
• Werkgever/branche: IT-systemen
• (Werk) Locatie(s): Hengelo
• Reistijd: 25m

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2600
• Vakantiegeld: 8% + 2% vaste eindejaarsuitkering
• Dertiende/veertiende maand: denk het niet
• Pensioeninleg per jaar: weet ik nog niet
• Mobiliteit per jaar: reiskosten aantal kilometers * 2 * € 0,175* dagen weekrooster * 3.5667
Maximaal € 187,25 per maand en ik woon ongeveer 22-24 km van het werk.
• Overige: opleidingen en trips naar het buitenland worden vergoed.
• Vakantiedagen: 27 en 13 roostervrij.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €33660
• Winstdeling/bonus: 0-5%

What do you think?
Helemaal niet slecht, zeker voor 0 ervaring en in die regio. Goed bezig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra

unezra

Jelmer93 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:35:
[...]

Had er wellicht wel moeten bijvertellen dat zij niet gedetacheerd zijn en dus intern bij een overheidsonderdeel werken.

Edit: Dat bedrag is natuurlijk wel bruto
Dan nog.
3200 EUR voor een servicedesk functie.
Mensen klagen wel eens dat de overheid zo slecht betaald, maar dat is echt ongelooflijk goed voor servicedesk, zelfs als het skilled helpdesk is.

Geloof me, wij zoeken ook naar een collega, die nog iets meer moet gaan doen dan alleen servicedesk en die gaat *niet* dat salaris krijgen. (Welk salaris wel weet ik niet, maar wel dat het van 3200 EUR bruto best een eindje af gaat zitten en dan bedoel ik niet "er boven".)

Verwijderd

unezra schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:40:
Geloof me, wij zoeken ook naar een collega, die nog iets meer moet gaan doen dan alleen servicedesk en die gaat *niet* dat salaris krijgen. (Welk salaris wel weet ik niet, maar wel dat het van 3200 EUR bruto best een eindje af gaat zitten en dan bedoel ik niet "er boven".)
Zelfs modaal zou ik al veel vinden. Dat komt dan ook doordat servicedesk vaak een startpositie is en mensen doorstromen naar groenere weiden. Al zou ik er zelf ook totaal naast kunnen zitten :)

• Jelmer93
Jelmer93 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:16:
Members only:

Iemand hier trouwens nog feedback op?
Ik zit naar mijn idee wel goed. Ik ga volgend jaar leren voor MSCA Server 2012 en het laatste deel van Windows 10 om daar ook MCSA gecertificeerd in te zijn. Wil graag doorgroeien en mijn werkgever ondersteund me daar heel goed bij. Wellicht later nog een HBO associate opleiding.

• unezra

unezra

Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:46:
[...]

Zelfs modaal zou ik al veel vinden. Dat komt dan ook doordat servicedesk vaak een startpositie is en mensen doorstromen naar groenere weiden. Al zou ik er zelf ook totaal naast kunnen zitten :)
Zelfs het gemiddelde inkomen van alle werkende mensen is al niet zo'n heel raar bedrag. (€ 29.700)
Modaal zit daar met € 36.500 per jaar best een eindje boven. (Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Modaal_inkomen)

Het is vaak een startpositie, soms ook niet. Ik kan me goed voorstellen dat als je een carriëreswitch naar de ICT maakt (herintreder m/v), je helemaal tevreden bent met een baan als servicedesk medewerker. Het is denk ik ook best een mooi vak, maar je moet wel een mensen-mens zijn voor zo'n functie. Technische skills zijn minder belangrijk (en aan te leren), dan de skills hoe je om moet gaan met mensen en technische dingen moet vertalen naar iets dat een normaal persoon ook begrijpt.

• G.Scholtens
Bschnitz schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:34:
[...]

Gast.... ik hoop dat dit netto is.

+-7.000 ICT vacatures in Nederland, als jij echt voor dat bedrag bruto werkt zou ik snel verder zoeken.
Houd 1650netto over, Loon is ook maar 1680bruto ongeveer.
Maar door de 250euro consignatievergoeding houd ik dus iets meer over.

Anders dus meer 1400netto.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

unezra schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:40:
[...]

Dan nog.
3200 EUR voor een servicedesk functie.
Mensen klagen wel eens dat de overheid zo slecht betaald, maar dat is echt ongelooflijk goed voor servicedesk, zelfs als het skilled helpdesk is.

In mijn functietitel staat ook dat ik servicedesk medewerker ben, maar in werkelijk ben ik gewoon systeembeheerder/allround beheerder en dat salaris haal ik ook wel (wel op basis van 40 uur dan). Dat krijg je als je bedrijf alle ICT-ers onder dezelfde noemer wil laten vallen ;)
GhandiHarder schreef op donderdag 15 december 2016 @ 10:58:
Zijn dat ook echt allemaal vrije dagen? Ik zie bij mijn vrienden her en der wel 40 dagen, maar die zijn dan opgebouwd uit 27 vakantiedagen + 13 ADV dagen.

edit: Als reactie op Metalfreak, lijkt dat rdlfcuboy hierboven een soortgelijke constructie heeft.
Tja, maar als die ADV dagen vervolgens gewoon vrij inzetbaar zijn, dan zijn dat voor mij gewoon vrije dagen. Het beestje hoeft maar een naam te hebben.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Whiteflashh
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08-09 15:06
Tja, maar als die ADV dagen vervolgens gewoon vrij inzetbaar zijn, dan zijn dat voor mij gewoon vrije dagen. Het beestje hoeft maar een naam te hebben.
Bij ons heb je een aantal vaste vrije dagen die je op moet nemen van die 13. Denk hierbij aan de week na kerst (4 dagen) of de dag na koningsdag en zo zijn er nog wel een paar. Dan gaat het bedrijf namelijk gewoon dicht.

De opzet is eigenlijk dat ik op papier 38 uur per week werk, terwijl ik 40 uur op kantoor ben. Die 2 uur spaar je iedere week op en zo ontstaan de 13 ADV dagen.

[ Voor 22% gewijzigd door Whiteflashh op 15-12-2016 13:06 ]

• Syndroom
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-08 09:36
G.Scholtens schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:58:
[...]

En is er een reden waarom je de job aanhoud?
Mijn eerste job was ongeveer aan dezelfde voorwaarden, maar ik bouw toch ook graag wat op voor later; en dat doe je met dit amper..

Wat je zelf doet, heb je toch maar mooi zelf gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xypds
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-06 16:07
[...]

Prima toch?

Dat je er mee kan rondkomen 8)7 :?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:49
[...]

Ieder zijn ding uiteraard, maar wat voor opleiding heb je ? Als je 5 jaar op de servicedesk zit en hier tevreden mee bent prima.

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 15-12-2016 13:43 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xypds

• LordKnox
  • Laatst online: 08-09 20:43

LordKnox

Opperbaas.

Shunt schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:25:
[...]

Ik weet niet waar in Limburg je werkt maar voor 6 jaar + vind ik dit extreem laag.
Senior ontwikkelaar dan denk ik aan 4000+ om eerlijk te zijn.
Als je ergens in het noorden zit zou je kunnen kijken om eens in Eindhoven te solliciteren.
Zit je in het echte diepe zuiden kijk eens bij de buren. Duitsland en België betalen developers in het algemeen een stuk beter als dit.
Nah, dat is juist het lastige. Ik ben geen Senior Developer maar Senior Applicatiebeheerder. De afgelopen 4 jaar heb ik vooral support gedraaid en weinig projectwerk uitgevoerd. Het laatste jaar ben ik zelfs meer team lead geweest dan beheerder. Persoonlijk zou ik verwachten rond de 3100 uit te komen (ook inclusief de lease-auto). Het stomme is dat als ik mijn huidige baan opzeg en daarna solliciteer bij mijn huidige bedrijf als Business Analist, ik zo 600 euro omhoog schiet. Maar goed, dat schijnt niemand in te zien.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:28
[...]

kijk, dat is wat voor eerste lijns helpdesk krijgt als je 20-23 bent ofzo, jij bent 32 :F

€1500 is minimumloon he, je zit daar net boven.

Dit loon is echt alleen acceptabel als je echt nog niks kan op de helpdesk en niet langer dan 15 minuten per klant mag bezig zijn. Maar ik neem aan dat je met 5 jaar wel iets meer kan.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

iamjustin schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:18:
[...]

Nah, dat is juist het lastige. Ik ben geen Senior Developer maar Senior Applicatiebeheerder. De afgelopen 4 jaar heb ik vooral support gedraaid en weinig projectwerk uitgevoerd. Het laatste jaar ben ik zelfs meer team lead geweest dan beheerder. Persoonlijk zou ik verwachten rond de 3100 uit te komen (ook inclusief de lease-auto). Het stomme is dat als ik mijn huidige baan opzeg en daarna solliciteer bij mijn huidige bedrijf als Business Analist, ik zo 600 euro omhoog schiet. Maar goed, dat schijnt niemand in te zien.
Ja, als ik mijn baan op zeg en ik solliciteer op de positie van directeur verdubbel ik mijn salaris ook.
Maar ik denk niet dat ze me op die plek willen hebben, of dat ik zelf op die plek zou willen zitten. :)

Leuk van dat salaris, maar laat mij maar lekker ICT doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:45
rdlfcuboy schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:02:
[...]

Bij ons heb je een aantal vaste vrije dagen die je op moet nemen van die 13. Denk hierbij aan de week na kerst (4 dagen) of de dag na koningsdag en zo zijn er nog wel een paar. Dan gaat het bedrijf namelijk gewoon dicht.

De opzet is eigenlijk dat ik op papier 38 uur per week werk, terwijl ik 40 uur op kantoor ben. Die 2 uur spaar je iedere week op en zo ontstaan de 13 ADV dagen.
Precies. ADV dagen zijn vaak net wat minder flexibel dan gewone vakantiedagen. Daarnaast zou je eigenlijk (puur voor een goede vergelijking) moeten stellen: 38 uur per week + 40 dagen, of 40 uur per week + 27 dagen. Maar ach, ik ben aan het muggenziften. Ik had graag elke week twee uurtjes ingeleverd, voor 13 dagen :X

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

rdlfcuboy schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:02:
[...]

Nou ja, prima, die dagen hoef je niet te werken en zou ik toch zelf ook vrij nemen ;) Ik had bijvoorbeeld laatst een aanbod van 40 uur en 24 vrije dagen, linksom of rechtsom, dat vind ik gewoon erg weinig.

Nu heb ik officiëel ook 24 vrije dagen en 4 ADV dagen waarvan er 2 als collectief vrij ingezet zouden kunnen worden, maar in de praktijk is dat nog nooit gebeurd en gezien de vraag van onze klanten gaat dat ook nooit gebeuren, dus voor mij zijn het gewoon 28 vrije dagen. Bij mijn vorige werk exact hetzelfde, maar daar had ik dus ook 13 ADV dagen die gewoon als verlofdagen functioneerden.

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Het hebben van veel vrije dagen zal resulteren in een lager bruto salaris. Bedrijven zijn geen liefdadigheidsinstellingen en zullen je niets gratis geven.

Met 24 vrije dagen kun je overigens meer dan een maand op vakantie, dat is vrij royaal.

Verwijderd

iamjustin schreef op donderdag 15 december 2016 @ 14:18:
Dat is dan ook precies de reden dat van baan wisselen zin heeft. Binnen een bedrijf zit je vaak vast in een stramien van maximaal zoveel procent meer per jaar. Daarboven is vaak lastig. Als je overstapt kan je zomaar een stevige stap vooruit maken, omdat je zonder enige beperking de onderhandelingen in stapt. Sommige mensen wisselen zelfs heen en weer - toch weer hetzelfde bedrijf, maar wel veel meer loon.

Je zou ook nog kunnen proberen te solliciteren op je eigen baan of volgende functie. Wellicht dat dat het perspectief verschuift.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:48
Jelmer93 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 12:50:
[...]

Iemand hier trouwens nog feedback op?
Ik zit naar mijn idee wel goed. Ik ga volgend jaar leren voor MSCA Server 2012 en het laatste deel van Windows 10 om daar ook MCSA gecertificeerd in te zijn. Wil graag doorgroeien en mijn werkgever ondersteund me daar heel goed bij. Wellicht later nog een HBO associate opleiding.
Ik denk dat je wel prima zit voor je leeftijd+opleiding+auto. Lekker doorleren en doorgroeien.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• G.Scholtens
xypds schreef op donderdag 15 december 2016 @ 13:42:
[...]

Dat je er mee kan rondkomen 8)7 :?
Heb ook nog een vrouw die werkt, beetje hetzelfde inkomen.
Dus bij elkaar is het prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:09
Op 11 april had ik het volgende
Members only:
Per 2 januari begin ik bij mijn nieuwe werkgever als Junior Systeembeheerder

Members only:

Een mooie stap vooruit in meerdere opzichten. Niet alleen primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden, maar ook doorgroeimogelijkheden.
Ik ben blij

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:18
Update sinds mijn laatste reactie in 2013:
DRAFTER86 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:04:
Ik zit weliswaar niet in de IT, maar wellicht leuk ter referentie.
Leeftijd: 26
Opleiding(en): WO Werktuigbouw
Certificaten: -
Werkervaring: 0 jaar
Werkgever: Offshore
Huidige functie: R&D Engineer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: nee, winstuitkering optioneel maar vziw niet gebruikelijk
Laptop: nee
GSM: nee
Tablet: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: ja, exacte verdeelsleutel heb ik nog niet helemaal helder
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Land: Nederland
Regio: Zuid Nederland
Reistijd: 15km enkele reis, half uur fietsen

Maand salaris (bruto): €2900,-

Direct vanaf de universiteit hier begonnen, erg naar mijn zin tot nu toe!
Ben wel benieuwd hoe ik er over, zeg, een jaar bij zit.
Zit nog bij dezelfde werkgever, op min of meer dezelfde plek. Wel aardig doorgegroeid qua verantwoordelijkheid en taken, maar officieel nog dezelfde functie:

Members only:

Zit hier vooralsnog goed op m'n plek, informele sfeer, veel verantwoordelijkheid en mogelijkheden. Eerlijk gezegd heb ik moeite om (niet perse in deze sector, wel in de techniek) werkgevers te noemen met een vergelijkbare arbeidssfeer.

• unezra

unezra

Probub schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:41:
Meebeslissen is misschien niet het juiste woord, ik doe qua techniek nagenoeg niets. Ik regel en organiseer allen IT zaken hier. Van het outsourcing traject tot het vervangen van de telefooncentrale/datalijnen. Ik ben dan niet diegene die uiteindelijk de handtekening zet, maar dat is eerder iets van de organisatie. Mijn leidinggevende mag maar tot 500 euro zelf tekenen, de rest moet via directie en controller. Maar vervolgens wordt mijn "advies" meestal gevolgd. Ook met grote projecten =500k.

wellicht iets meer duidelijkheid. :)
[...]
Hmm, het is enerzijds redelijk, anderzijds totaal niet vergelijkbaar met wat ik doe.

Qua beslissingsbevoegdheid, de bedragen lopen niet in de tonnen en op papier ben ik tekenbevoegd tot geloof ik 500 EUR, maar omdat ik al ZO vaak facturen van veel hogere bedragen heb getekend is mijn tekenbevoegdheid allang een halve ton of meer. (Verworven recht, als je regelmatig de opdracht krijgt en uit voert, is dat vanaf dat moment je tekenbevoegdheid tenzij ze op een gegeven moment expliciet aangeven dat het niet meer mag.)

Een van de meest bizarre dingen die ik op dat gebied heb meegemaakt, los van de eerder genoemde verhuizing, was een migratie van Hyper-V naar VMWare en gelijktijdige oplevering van 40 extra werkplekken. Ik heb het advies geschreven en volgens mij kreeg ik een mondelinge GO en een deadline (2 of 3 weken). Na die GO heb ik opgestaan en binnen een halve dag had ik meen ik iets in de orde van grootte van 40 of 50K uitgegeven. (Leveranciers waren al een paar weken voorbereid, ze wisten dat ALS de GO kwam, de deadline ook achterlijk krap zou zijn dus iedereen stond in de startblokken.)

Bij mij zit er juist wel veel techniek bij en ik schuif langzaam weer op naar techneut. Het eerste jaar was ik vooral 1e lijns brandjes aan het blussen, me de systemen eigen aan het maken en leveranciers aan het aansturen. (Met dus ook dit soort voor onze omvang, 50FTE en 50 inhuur, heel grote projecten.) Daarna verschoof mijn taak meer en meer richting het zuiver aansturen van leveranciers, opstellen van de jaarbegroting, adviezen, etc, etc, etc. Nu mijn manager er tussen is geschoven verschuif ik opnieuw, het adviesdeel blijft, aansturen is nu wat meer op de techniek en ik doe weer heel veel techniek. Hardcore systeem- en netwerkbeheer, etc. (Maar ook support, dat hoort er nu eenmaal bij in zo'n kleine organisatie waar je met 2 FTE de volledige technische ICT doet, samen met externe leveranciers als het nodig is.)

Overigens ben ik 39 jaar, woon- en werk in Zeist en zit ik 20 jaar "in het vak", waar ik redelijk wat functies heb gehad. Werk- en denkniveau (aangetoond) is HBO+/Universitair, opleiding helaas niet, ik ben door omstandigheden een middelbare school dropout. (2 VWO, stukje LTS) (Vandaar dus ook die 20/21 jaar werkervaring met mijn 39 jaar. Dat haal je niet als je eerst nog MBO, HBO of Universiteit hebt gedaan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Toch als je hier zo kijkt kun je makkelijk concluderen dat de gemiddelde Tweaker het helemaal niet slecht doet :) de meesten zitten rond hun 30e al boven modaal.
Het modaal inkomen 2016 volgens het CPB is € 36.500.
Per maand is dit bruto € 2.808 en netto ongeveer € 2.021.

[ Voor 69% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 16-12-2016 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
hussie01 schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:01:
Huidige:
Members only: title

Aanbod:
Members only: title

Ik hoor graag jullie meningen.
Ik hoor graag jullie meningen, moet binnenkort een beslissing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
hussie01 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:07:
[...]
Mooi aanbod :) niks te klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:56
hussie01 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:07:
[...]

Qua financiën ga je echt een flinke stap vooruit.
De beloning tov leeftijd, ervaring en opleiding is echt prima!

Gezien je leeftijd zou ik ook kijken naar aspecten als:
- onwikkelingsmogelijkheden
- opleiding / cursussen / certificeringen
- doorgroeimogelijkheden
- financiële groei in de jaren die volgen
- cultuur van het bedrijf?

Dan gewoon doen!

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
Valandil schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:17:
[...]

Qua financiën ga je echt een flinke stap vooruit.
De beloning tov leeftijd, ervaring en opleiding is echt prima!

Gezien je leeftijd zou ik ook kijken naar aspecten als:
- onwikkelingsmogelijkheden
- opleiding / cursussen / certificeringen
- doorgroeimogelijkheden
- financiële groei in de jaren die volgen
- cultuur van het bedrijf?

Dan gewoon doen!
Certificeringen zijn voor de werkgever en op zich is het een klein bedrijf en daar hou ik wel van. Je bent geen nummer.

Alleen dat er IT bedrijven zijn die geen laptop en een mobiel geven aan hun werknemers zal ik nooit begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

hussie01 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:28:
[...]

Certificeringen zijn voor de werkgever en op zich is het een klein bedrijf en daar hou ik wel van. Je bent geen nummer.

Alleen dat er IT bedrijven zijn die geen laptop en een mobiel geven aan hun werknemers zal ik nooit begrijpen.
He? Wat? Je werkt bij een detacheerder en krijgt geen laptop of mobiel :? Hoe moet je dan je werk uitvoeren? Met pen en een kladblokje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Metalfreak schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:36:
[...]
He? Wat? Je werkt bij een detacheerder en krijgt geen laptop of mobiel :? Hoe moet je dan je werk uitvoeren? Met pen en een kladblokje :?
Gewoon, daar waar je gedetacheerd zit?
Het is niet ongewoon dat klant je een werkplek geeft. Sterker nog, het is niet ongewoon dat je met je eigen laptop helemaal niet op hun infra mag inprikken.

Het nut van een eigen laptop valt dan goeddeels weg, zeker als de detacheerder zelf faciliteiten heeft om op hun kantoor en thuis systemen als webmail van je detacheerder te ontsluiten.

Telefoon is vaak wel handig, maar persoonlijk vind ik dat vooral handig zodat ik iedereen mijn werktelefoonnummer kan geven en bijna niemand mijn privé mobiel. Werktelefoon is buiten werktijd vaak niet bij de hand, privé heb ik wel bijna altijd bij me. Mijn manager heeft mijn privé en ik zit met mijn privé telefoon ook in mijn afdelings whatsapp groep, behalve als ik op vakantie ben.

Kortom, telefoon en laptop zijn wel gebruikelijk, maar zeker niet noodzakelijk om je werk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

unezra schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:40:
[...]

Gewoon, daar waar je gedetacheerd zit?
Het is niet ongewoon dat klant je een werkplek geeft. Sterker nog, het is niet ongewoon dat je met je eigen laptop helemaal niet op hun infra mag inprikken.

Het nut van een eigen laptop valt dan goeddeels weg, zeker als de detacheerder zelf faciliteiten heeft om op hun kantoor en thuis systemen als webmail van je detacheerder te ontsluiten.

Telefoon is vaak wel handig, maar persoonlijk vind ik dat vooral handig zodat ik iedereen mijn werktelefoonnummer kan geven en bijna niemand mijn privé mobiel. Werktelefoon is buiten werktijd vaak niet bij de hand, privé heb ik wel bijna altijd bij me. Mijn manager heeft mijn privé en ik zit met mijn privé telefoon ook in mijn afdelings whatsapp groep, behalve als ik op vakantie ben.

Kortom, telefoon en laptop zijn wel gebruikelijk, maar zeker niet noodzakelijk om je werk te doen.
Ja OK, het eerste kan ik zeker inkomen, maar je zult toch eens iets voor je werkgever (de detacheerder) moeten doen (thuis of op kantoor) en dan ben je toch behoorlijk onthand. Als het toch niet zo bedrijfskritisch is, hoeft een eenvoudig laptopje ook niet de wereld te kosten.

Dat van die mobiel had ik bij mijn vorige werk ook trouwens, gebruikte gewoon mijn privémobiel ervoor, maar daardoor gaf ik mijn telefoonnummer ook nooit aan klanten. Ze bellen de zaak maar en zij bellen mij maar als er wat is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Metalfreak schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 09:45:
[...]
Ja OK, het eerste kan ik zeker inkomen, maar je zult toch eens iets voor je werkgever (de detacheerder) moeten doen (thuis of op kantoor) en dan ben je toch behoorlijk onthand. Als het toch niet zo bedrijfskritisch is, hoeft een eenvoudig laptopje ook niet de wereld te kosten.
Voor de opdrachtgever: Gewoon remote inloggen op hun omgeving en mag dat niet, dan doe je alleen werk op kantoor. Dat kan bedrijfspolicy zijn. Ik zie niet in wat je met je eigen laptop (al dan niet die van je detacheringstoko) zou moeten doen zonder remote toegang te hebben tot hun omgeving. (En dat kan ook prima op je eigen PC of privé laptop.)

Same for thuiswerken voor je detacheringsclub. Als ze geen laptop geven maar wel remote toegang tot hun omgeving is dat lijkt me prima. Zo werken wij hier ook. (Geen detachering overigens.) Er zijn wat stafmedewerkers met een laptop (waaronder ICT) maar alle normale medewerkers kunnen aanspraak maken op een eenmalige vergoeding van 250 EUR voor ICT spullen of kantoorinrichting, toegang tot onze omgeving mag thuis via hun eigen PC. Hebben ze die niet, jammer, dan werken ze maar op kantoor. :)

Als ICTer heb ik dus wel een laptop, gebruik ik relatief weinig. Vooral als ik eens in het datacenter of de serverruimte werk moet doen. Ik heb 'm nog wel eens als wireshark doos ingezet. Staat 'ie een dag te sniffen op een switch. 9 van de 10x neem ik mijn PC op kantoor over en werk daar op.

Het is echt opvallend hoe weinig ik mijn laptop eigenlijk gebruik en dat ligt niet aan de kwaliteit van mijn laptop. :) (Ik had een kleine Probook, die helaas is naar zijn grootje, is nu vervangen door een Elitebook met 16G geheugen, 1T SSD en i7 van een collega die weg is gegaan. Heftig overkill voor wat ik er mee doe, wel leuk voor de heb.)
Dat van die mobiel had ik bij mijn vorige werk ook trouwens, gebruikte gewoon mijn privémobiel ervoor, maar daardoor gaf ik mijn telefoonnummer ook nooit aan klanten. Ze bellen de zaak maar en zij bellen mij maar als er wat is ;)
Ja. Ik heb hier bij mijn werkgever gezegd "OF je geeft me een zakelijke mobiel OF ik ben mobiel niet bereikbaar". Vanaf dag 1 loop ik met een zakelijke mobiel rond en dat nummer staat gewoon in mijn .sig. Collega's mogen dat nog steeds alleen in geval van nood bellen, leveranciers, etc, mogen dat nummer altijd bellen maar op vakantie gaat 'ie niet mee en 's avonds ligt 'ie buiten gehoor. Er staat wel ook onder andere een Zabbix app op zodat ik mijn systemen ook buiten werktijd kan monitoren als ik wil. Ook email en ons ticket systeem kan ik daar op zien. (Tickets zijn read-only, email kan ik uiteraard ook gewoon sturen.)

Twee telefoons is wat meer gesjouw, maar de voordelen wegen RUIM op tegen de nadelen voor mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Probub
helder verhaal! Ik ben overigens ook 39. en ook al 20 jaar in de IT.
Maar fijn dat je de toelichting geeft! Zo kan ik me goed spiegelen! ;)
unezra schreef op donderdag 15 december 2016 @ 18:42:
[...]

Hmm, het is enerzijds redelijk, anderzijds totaal niet vergelijkbaar met wat ik doe.

Qua beslissingsbevoegdheid, de bedragen lopen niet in de tonnen en op papier ben ik tekenbevoegd tot geloof ik 500 EUR, maar omdat ik al ZO vaak facturen van veel hogere bedragen heb getekend is mijn tekenbevoegdheid allang een halve ton of meer. (Verworven recht, als je regelmatig de opdracht krijgt en uit voert, is dat vanaf dat moment je tekenbevoegdheid tenzij ze op een gegeven moment expliciet aangeven dat het niet meer mag.)

Een van de meest bizarre dingen die ik op dat gebied heb meegemaakt, los van de eerder genoemde verhuizing, was een migratie van Hyper-V naar VMWare en gelijktijdige oplevering van 40 extra werkplekken. Ik heb het advies geschreven en volgens mij kreeg ik een mondelinge GO en een deadline (2 of 3 weken). Na die GO heb ik opgestaan en binnen een halve dag had ik meen ik iets in de orde van grootte van 40 of 50K uitgegeven. (Leveranciers waren al een paar weken voorbereid, ze wisten dat ALS de GO kwam, de deadline ook achterlijk krap zou zijn dus iedereen stond in de startblokken.)

Bij mij zit er juist wel veel techniek bij en ik schuif langzaam weer op naar techneut. Het eerste jaar was ik vooral 1e lijns brandjes aan het blussen, me de systemen eigen aan het maken en leveranciers aan het aansturen. (Met dus ook dit soort voor onze omvang, 50FTE en 50 inhuur, heel grote projecten.) Daarna verschoof mijn taak meer en meer richting het zuiver aansturen van leveranciers, opstellen van de jaarbegroting, adviezen, etc, etc, etc. Nu mijn manager er tussen is geschoven verschuif ik opnieuw, het adviesdeel blijft, aansturen is nu wat meer op de techniek en ik doe weer heel veel techniek. Hardcore systeem- en netwerkbeheer, etc. (Maar ook support, dat hoort er nu eenmaal bij in zo'n kleine organisatie waar je met 2 FTE de volledige technische ICT doet, samen met externe leveranciers als het nodig is.)

Overigens ben ik 39 jaar, woon- en werk in Zeist en zit ik 20 jaar "in het vak", waar ik redelijk wat functies heb gehad. Werk- en denkniveau (aangetoond) is HBO+/Universitair, opleiding helaas niet, ik ben door omstandigheden een middelbare school dropout. (2 VWO, stukje LTS) (Vandaar dus ook die 20/21 jaar werkervaring met mijn 39 jaar. Dat haal je niet als je eerst nog MBO, HBO of Universiteit hebt gedaan.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Kleine update qua salaris voor 2017.

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Morpheusk op 16-12-2016 13:38 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb al 10 jaar geen eigen mobiel meer. En mocht ik van werkgever wisselen dan neem ik het nummer mee. Dat is tegenwoordig normaal, zijn zelfs rechtszaken over geweest die in het voordeel van de werknemer uitpakten.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:08:
Ik heb al 10 jaar geen eigen mobiel meer. En mocht ik van werkgever wisselen dan neem ik het nummer mee. Dat is tegenwoordig normaal, zijn zelfs rechtszaken over geweest die in het voordeel van de werknemer uitpakten.
Lijkt me echt vreselijk irritant...

Op mijn privé nummer wil ik alleen voor privé zaken lastig gevallen worden. Mijn nummer heb ik ook al iets van 10 jaar ofzo. Mocht ik hier ooit weg gaan, krijgen ze mijn zakelijke mobiel en nummer terug. De mensen die me daarna nog nodig hebben weten me ook op een andere manier wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Niet online
unezra schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 10:53:
[...]

Voor de opdrachtgever: Gewoon remote inloggen op hun omgeving en mag dat niet, dan doe je alleen werk op kantoor. Dat kan bedrijfspolicy zijn. Ik zie niet in wat je met je eigen laptop (al dan niet die van je detacheringstoko) zou moeten doen zonder remote toegang te hebben tot hun omgeving. (En dat kan ook prima op je eigen PC of privé laptop.)

Same for thuiswerken voor je detacheringsclub. Als ze geen laptop geven maar wel remote toegang tot hun omgeving is dat lijkt me prima. Zo werken wij hier ook. (Geen detachering overigens.) Er zijn wat stafmedewerkers met een laptop (waaronder ICT) maar alle normale medewerkers kunnen aanspraak maken op een eenmalige vergoeding van 250 EUR voor ICT spullen of kantoorinrichting, toegang tot onze omgeving mag thuis via hun eigen PC. Hebben ze die niet, jammer, dan werken ze maar op kantoor. :)

Als ICTer heb ik dus wel een laptop, gebruik ik relatief weinig. Vooral als ik eens in het datacenter of de serverruimte werk moet doen. Ik heb 'm nog wel eens als wireshark doos ingezet. Staat 'ie een dag te sniffen op een switch. 9 van de 10x neem ik mijn PC op kantoor over en werk daar op.

Het is echt opvallend hoe weinig ik mijn laptop eigenlijk gebruik en dat ligt niet aan de kwaliteit van mijn laptop. :) (Ik had een kleine Probook, die helaas is naar zijn grootje, is nu vervangen door een Elitebook met 16G geheugen, 1T SSD en i7 van een collega die weg is gegaan. Heftig overkill voor wat ik er mee doe, wel leuk voor de heb.)

[...]

Ja. Ik heb hier bij mijn werkgever gezegd "OF je geeft me een zakelijke mobiel OF ik ben mobiel niet bereikbaar". Vanaf dag 1 loop ik met een zakelijke mobiel rond en dat nummer staat gewoon in mijn .sig. Collega's mogen dat nog steeds alleen in geval van nood bellen, leveranciers, etc, mogen dat nummer altijd bellen maar op vakantie gaat 'ie niet mee en 's avonds ligt 'ie buiten gehoor. Er staat wel ook onder andere een Zabbix app op zodat ik mijn systemen ook buiten werktijd kan monitoren als ik wil. Ook email en ons ticket systeem kan ik daar op zien. (Tickets zijn read-only, email kan ik uiteraard ook gewoon sturen.)

Twee telefoons is wat meer gesjouw, maar de voordelen wegen RUIM op tegen de nadelen voor mij...
Ik krijg dan weer wel onkostenvergoeding van €30 maar wil werk en prive wel gescheiden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Morpheusk schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:41:
***members only***
F*ck. :(
Dat zijn echt ziek goede arbeidsvoorwaarden...

Daar word ik wel een beetje jaloers van.
Ok, mijn reisafstand is nog iets minder (15 minuten te voet), maar verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyjoey
  • Laatst online: 23-06-2021
Als nieuweling, ook een update vanuit mijn kant:

1. Wie ben je:
Leeftijd: 28
Opleiding: HBO Bedrijfseconomie
Werkervaring: 4 jaar relevante werkervaring
Certificaten: Prince 2 Practioner, Professional Scrum Master I (PSM), Six Sigma Green Belt, P3O, IPMA-D, (WFT-Basis, WWFT)

2. Wat doe je:
Functie: Project Management Consultant (PMO)
Werkgever/branche: Groot consultancy bedrijf in Utrecht
(Werk) Locatie(s): Op dit moment bij de klant in Duitsland (Dusseldorf/Hamburg). Vanaf begin februari weer op zoek naar een nieuwe opdracht.
Uren/week: 40
Reistijd: Maandag heen, woensdag terug. Donderdag+vrijdag thuiswerk. 250 km enkele reis
Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
Maandsalaris (bruto): €2680
Vakantiedagen: 27, bijkopen mogelijk
Dertiende/veertiende maand: 4%
Pensioeninleg: 100% werkgever
Mobiliteit: Budget, 850/maand incl brandstof (11,5k prive)
Overige: maandelijks €40 netto vergoeding voor werktelefoon, laptop van de zaak, simkaart van werk

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€36000 excl auto, ~€48.0000 incl. auto
Winstdeling/bonus: 4% van jaar salaris

Ben erg benieuwd hoe jullie hierover denken. Zelf vind ik het wat aan de karige kant eerlijk gezegd...
Begin februari is mijn project afgelopen. Op dit moment aan het denken om eventueel van baan te switchen.

[ Voor 11% gewijzigd door joeyjoey op 16-12-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_obi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01-2020
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO ICT NIV 4

• Werkervaring: 3,5j +- (bij IT dienstverlener, sinds 3 weken nieuwe job)
• (Woon) Locatie: Midden-Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: interne IT. Meer richting applicatiebeheer / procesverbetering met de applicaties die hier gebruikt worden. Erg uitgebreid applicatielandschap, +- 15-20 grote applicaties. Eerste project zal vervanging van +- 250 notebooks zijn.
• Werkgever/branche: één van de top accountancy bedrijven in NL
• (Werk) Locatie(s): Limburg
• Reistijd: 30 min +- enkel

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2700,-
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Vakantiedagen: 26 + 6x ADV (bij verkoop +3% bovenop salaris)
• Pensioeninleg per jaar: geen, wordt door werkgever betaald
• Mobiliteit per jaar: (nog) niet in te schatten, moet regelmatig naar andere vestigingen (+- afstand 30-50 km) reizen (tijdens werktijd). Lease auto, max 650/maand. Moet nog uitzoeken.

• Overige: Lease auto (650/maand, tankpas EU) incl 10k km privé, maar hoef geen KM's bij te houden. iPhone 6s 128GB inl 10GB data EU, laptop. opleidingen en cursussen mag ik zelf kiezen en worden vergoed. Betaal bijtelling en 1/3e van bruto kosten voor werknemer = eigen bijdrage.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €32400 + 8% vakantiegeld = € 34992
• Winstdeling/bonus: noppes

Sinds 3 weken werkzaam bij nieuwe werkgever. Hiervoor 3,5 jaar gewerkt bij IT dienstverlener waar ik als systeem-/ netwerkbeheerder in dienst was voor een groep klanten (+- 80-100).
Heb bij mijn leidinggevende gevraagd wat de mogelijkheden zijn t.b.v. HBO opleiding naast werktijd (Fontys ICT & Business waarschijnlijk), kosten willen zij vergoeden.

[ Voor 27% gewijzigd door o_obi op 16-12-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Laatst online: 14-08 11:08
joeyjoey schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:26:

1. Wie ben je:
Certificaten: Prince 2 Practioner, Professional Scrum Master I (PSM), Six Sigma Green Belt, P3O, IPMA-D, (WFT-Basis, WWFT)

2. Wat doe je:
(Werk) Locatie(s): Op dit moment bij de klant in Duitsland (Dusseldorf/Hamburg). Vanaf begin februari weer op zoek naar een nieuwe opdracht.
Reistijd: Maandag heen, woensdag terug. Donderdag+vrijdag thuiswerk. 250 km enkele reis

3. Wat verdien je:
Overige: maandelijks €40 netto vergoeding voor werktelefoon, laptop van de zaak, simkaart van werk

Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€36000 excl auto, ~€48.0000 incl. auto

Ben erg benieuwd hoe jullie hierover denken. Zelf vind ik het wat aan de karige kant eerlijk gezegd...
Begin februari is mijn project afgelopen. Op dit moment aan het denken om eventueel van baan te switchen.
Tja, heel hoog is het niet inderdaad. Ik weet niet wat je exacte rol is, PMO consultant kan natuurlijk van alles inhouden. Wat zijn je verantwoordelijkheden? Is het enkel ondersteuning? Ben je verantwoordelijk voor projecten of delen van een project?

Mijn gevoel (o.b.v. werkervaring, opleiding en certificering(en)) zegt dat je relatief weinig krijgt. Ook als "een groot consultancybedrijf in Utrecht" staat voor Ordina of Cap (toch meer detacheerders) dan is het in mijn optiek nog steeds laag. Het is ook niet dat je een bijvoorbeeld een hoge bonus hebt om te compenseren voor je relatief lage maandsalaris (snelle berekening geeft net iets meer dan €1400 op jaarbasis).

Mijn inschatting is dat je relatief eenvoudig (iets) boven de 3k zou moeten kunnen verdienen met ongeveer dezelfde secundaire arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 14:00

Ik zie niet hoe een leasebedrag / mobiliteitsbudget van 850 * 12 = 10.200 12k kan bijdragen aan je package.

Een belangrijk deel dit bedrag komt niet jou ten goede (prive gebruik = loon in natura) maar je werkgever (zakelijk gebruik = geen loonwaarde). Bij een mobiliteitsbudget krijg je een deel netto uitgekeerd (zakelijke ritten a 19 ct/km). Wat daarna overblijft is beloning. Bij een leaseauto zul je zelf een split moeten maken wat hij je echt als loon waard is. Maar meestal zal dat bedrag lager zijn dan de volle 850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyjoey
Pauperesk schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:19:
[...]

Tja, heel hoog is het niet inderdaad. Ik weet niet wat je exacte rol is, PMO consultant kan natuurlijk van alles inhouden. Wat zijn je verantwoordelijkheden? Is het enkel ondersteuning? Ben je verantwoordelijk voor projecten of delen van een project?

Mijn gevoel (o.b.v. werkervaring, opleiding en certificering(en)) zegt dat je relatief weinig krijgt. Ook als "een groot consultancybedrijf in Utrecht" staat voor Ordina of Cap (toch meer detacheerders) dan is het in mijn optiek nog steeds laag. Het is ook niet dat je een bijvoorbeeld een hoge bonus hebt om te compenseren voor je relatief lage maandsalaris (snelle berekening geeft net iets meer dan €1400 op jaarbasis).

Mijn inschatting is dat je relatief eenvoudig (iets) boven de 3k zou moeten kunnen verdienen met ongeveer dezelfde secundaire arbeidsvoorwaarden.
Dit verschilt per klant/project uiteraard. In mijn huidige rol coordineer ik een project met zo'n 10 medewerkers (let op, niet managen, dus geen budgetverantwoordelijkheid).
t_captain schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:25:
[...]

Ik zie niet hoe een leasebedrag / mobiliteitsbudget van 850 * 12 = 10.200 12k kan bijdragen aan je package.

Een belangrijk deel dit bedrag komt niet jou ten goede (prive gebruik = loon in natura) maar je werkgever (zakelijk gebruik = geen loonwaarde). Bij een mobiliteitsbudget krijg je een deel netto uitgekeerd (zakelijke ritten a 19 ct/km). Wat daarna overblijft is beloning. Bij een leaseauto zul je zelf een split moeten maken wat hij je echt als loon waard is. Maar meestal zal dat bedrag lager zijn dan de volle 850.
In mijn berekening heb ik de connectiviteitsvergoeding meegenomen (40/maand). Misschien wat te optimistisch ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:50
Ik vind dat eigenlijk alle vergoedingen niet echt bij het inkomen horen > Laptop, telefoon etc.. Als deze nodig zijn voor je werkzaamheden is het gewoon normaal dat je die krijgt. Zoals hierboven ook genoemd is geldt dit ook deels voor een auto, privé kms krijg je maar wat je voor de baas aan het rijden bent is natuurlijk niet van eigen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Nu online
Voor we weer afdwalen of lease budget (en andere vergoedingen) wel of niet bij het package horen: noteer ze los van elkaar en zie zelf welke jaarpackage jij pakt ter vergelijking.
Morpheusk schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 11:41:

***members only***
Die jaarlijkse verhogingen, is dat standaard of aan de hoge kant? Ik wil een beetje kijken waar ik moet inzetten op verhoging als ik een jaar in dienst ben. Natuurlijk niet 1 op 1 te vergelijken, maar zou tientjeswerk te weinig vinden maar enkele honderden euro's is niet reëel om te verwachten

[ Voor 11% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 16-12-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Laatst online: 14-08 11:08
joeyjoey schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:29:
[...]

Dit verschilt per klant/project uiteraard. In mijn huidige rol coördineer ik een project met zo'n 10 medewerkers (let op, niet managen, dus geen budgetverantwoordelijkheid).
Ok, helder.

Mijn gevoel is dat er toch echt wel meer mogelijk zou moeten kunnen zijn. Ik denk dat een bedrag in de richting van €3000 tot zo'n €3250 toch wel haalbaar zou moeten zijn (helemaal als je wat aansprekende klanten hebt gehad). Ik zou eens gaan rondshoppen met je CV en kijken wat de mogelijkheden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-08 09:32
Update van mijn oude post na ruim jaar.

Leeftijd: 29 31
Opleiding(en): WO Vastgoed
Werkervaring: 1 jaar 2,5 jaar
Werkgever: Consultancy (non-IT)
Huidige functie: Consultant.
Werkdruk: piek en dalen, gemiddeld. 40-45 u per week.

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Bonus, vorig jaar 4K en nu voor 2016 ook 4K
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: Geen
Werkweek: 40
Pensioenregeling: premievrij pensioen 100% werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Volledige reiskostenvergoeding OV, privium pas.
Land: NL
Regio: Randstad
Reistijd: 3.5 uur gemiddeld per dag. ik verhuis binnenkort naar randstad en alle bespaarde reiskosten zal ik ontvangen bovenop mijn brutoloon. Verwachting ca. 170 EU p/m 2 uur gemiddeld per dag. Verschil in reiskosten heb ik netto erbij gekregen.
Overig: regelmatig korte (1-2 dagen) werkbezoeken in Europa.

Maand salaris 2017 (bruto): ~€ 4.300
Maand salaris 2017 (netto): ~€ 2.885

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€60,000 (excl. pensioen premie vrij ~ca 5K)
Tevreden?:Ja, veel verantwoording en learning on the job. Alhoewel ik als doel heb gesteld na 3-5 jaar werkervaring open te staan voor carrière switch.

Salaris verloop:
2014: € 2.500 (Startsalaris)
2014: € 2.750 (6 maand dienst, vast contract +10% loon)
2015: € 2.833 (inflatie +3% loon)
2015: € 3.100 (1 jaar dienst +10% loon)
2015: € 3.400 (verhoging loon door verhuizing)
2016: € 3,900 (eindejaarsloonverhoging +10% loon)
2017: see above.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyjoey
Pauperesk schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:54:
[...]

Ok, helder.

Mijn gevoel is dat er toch echt wel meer mogelijk zou moeten kunnen zijn. Ik denk dat een bedrag in de richting van €3000 tot zo'n €3250 toch wel haalbaar zou moeten zijn (helemaal als je wat aansprekende klanten hebt gehad). Ik zou eens gaan rondshoppen met je CV en kijken wat de mogelijkheden zijn.
Internationale opdrachten gehad, met prima namen (verschillende sectoren).
Thanks voor je advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xypds

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Blue Spades? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrondsurion
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 09:30
laat ik ook maar eens mijn huidige situatie posten

Members only:

Zit nu een jaar in deze functie en het bevalt me nog goed. Persoonlijk veel ruimte om te ontwikkelen en te groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyjoey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:42:
[...]

Die jaarlijkse verhogingen, is dat standaard of aan de hoge kant? Ik wil een beetje kijken waar ik moet inzetten op verhoging als ik een jaar in dienst ben. Natuurlijk niet 1 op 1 te vergelijken, maar zou tientjeswerk te weinig vinden maar enkele honderden euro's is niet reëel om te verwachten
Door onderhandelen heb ik een beetje geluk gehad door steeds met +/- 10% te stijgen. Bij de verhoging in 2016 zit ook een deel cao verhoging. Vanaf volgend jaar verwacht ik nog een paar jaar met +/- 4~5% te stijgen wat standaard is.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Androide
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 30-08 18:45
Eerste post hier.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 12:14
unezra schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:12:
[...]

Lijkt me echt vreselijk irritant...

Op mijn privé nummer wil ik alleen voor privé zaken lastig gevallen worden. Mijn nummer heb ik ook al iets van 10 jaar ofzo. Mocht ik hier ooit weg gaan, krijgen ze mijn zakelijke mobiel en nummer terug. De mensen die me daarna nog nodig hebben weten me ook op een andere manier wel te vinden.
Klopt irritant.

Helaas maken ze van Apple geen dual sim telefoons :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderHorn
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 15:30
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica
• Werkervaring: 12j
• (Woon) Locatie: Gent, België

2. Wat doe je:
• Functie: Allround IT (.Net development, Netwerk- en systeembeheer, data analist, ...
• Werkgever/branche: Reclame, Communicatie
• (Werk) Locatie(s): Gent, Brussel
• Uren/week: 38
• Reistijd: +/- 30min enkel met de wagen
• Werkdruk: gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.500 (houd ik +/- 1.800 van over)
• Vakantiegeld: € 1.150
• Dertiende/veertiende maand: € 1.150
• Pensioeninleg per jaar: € 600
• Mobiliteit per jaar: Ongelimiteerde tankkaart in BE, per 5j wagen twv € 25.000
• Overige: Maaltijdcheques rato € 8 per gewerkte dag en GSM abo

• Winstdeling/bonus: € 2.400 netto per jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Maar even iets heel anders, om te vergelijken.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: MBO ICT niveau 3
• certificaten: ITIL, PRINCE 2, binnenkort AWS Certified Solutions Architect Associate
• Werkervaring: iets meer dan tien jaar in de IT nu.
• (Woon) Locatie: Makati, Filipijnen

2. Wat doe je:
• Functie: Head of Special Projects
• Werkgever/branche: ISP
• (Werk) Locatie(s): Taguig, Filipijnen
• Uren/week: officieel 40,vaak 50+
• Reistijd: ongeveer een uur enkele reis
• Werkdruk: bizar

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1950 netto (~2580 Bruto)
• Vakantiegeld: € niet van toepassing
• Dertiende/veertiende maand: € volledige 13e maand, onbelast.
• Pensioeninleg per jaar: € niet van toepassing
• Mobiliteit per jaar: € niet van toepassing
• Overige: kan er geen euro teken op pakken maar komen en gaan wanneer ik wil / nodig is. Onbeperkt gebruik van bedrijfschauffeur (indien niet ingeroosterd ook privé), telefoon met onbeperkt privégebruik, uiteraard de laptop. Zorgverzekering volledig betaald door de werkgever.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € puur salaris + 13e maand =€25k netto
• Winstdeling/bonus: € niet van toepassing

Steekt wellicht wat karig af bij een westers salaris, maar tegenover het gemiddelde inkomen hier is het best aardig. Alleen jammer dat het kantoor nu verhuisd is, het was voorheen 30 seconden lopen, nu een uur met de taxi / uber.

Als head of Special Projects ben ik afdelingshoofd van een afdeling waar verder geen medewerkers onder vallen. Ik leen iedereen die ik nodig heb op projectbasis van andere afdelingen. Hier komt overigens begin volgend jaar verandering in.

Mijn afdeling behandelt alle projecten die om wat voor reden dan ook 'out of the box' dan wel 'out of bounds' zijn. Dit kan dus zijn vanwege de complexiteit of omdat de klant VIP is, of wat dan ook. Momenteel ben ik bijvoorbeeld bezig met het opzetten van een ipvpn netwerk voor een financiële instelling met 21 locaties, waarvan elke locatie 2 uplinks heeft over verschillende netwerken / transport providers. Ik ben dus voornamelijk project manager, maar ik interface ook veel met de klant en vervul daarin ook soms een soort van sales rol.

[ Voor 60% gewijzigd door n1els op 19-12-2016 18:30 ]

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n1els schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:52:
1. Wie ben je:
• Leeftijd:
• Opleiding:
• Werkervaring:
• (Woon) Locatie:

2. Wat doe je:
• Functie:
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s):
• Uren/week:
• Reistijd:
• Werkdruk:

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):
• Vakantiegeld:
• Dertiende/veertiende maand:
• Pensioeninleg per jaar:
• Mobiliteit per jaar:
• Overige:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
• Winstdeling/bonus:
Niks te klagen lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Nee, daar stond niets verkeerds in. Nu maar wel iets ingevoerd.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Pagina: 1 ... 35 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.