Probub schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:41:
Meebeslissen is misschien niet het juiste woord, ik doe qua techniek nagenoeg niets. Ik regel en organiseer allen IT zaken hier. Van het outsourcing traject tot het vervangen van de telefooncentrale/datalijnen. Ik ben dan niet diegene die uiteindelijk de handtekening zet, maar dat is eerder iets van de organisatie. Mijn leidinggevende mag maar tot 500 euro zelf tekenen, de rest moet via directie en controller. Maar vervolgens wordt mijn "advies" meestal gevolgd. Ook met grote projecten =500k.
wellicht iets meer duidelijkheid.
[...]
Hmm, het is enerzijds redelijk, anderzijds totaal niet vergelijkbaar met wat ik doe.
Qua beslissingsbevoegdheid, de bedragen lopen niet in de tonnen en op papier ben ik tekenbevoegd tot geloof ik 500 EUR, maar omdat ik al ZO vaak facturen van veel hogere bedragen heb getekend is mijn tekenbevoegdheid allang een halve ton of meer. (Verworven recht, als je regelmatig de opdracht krijgt en uit voert, is dat vanaf dat moment je tekenbevoegdheid tenzij ze op een gegeven moment expliciet aangeven dat het niet meer mag.)
Een van de meest bizarre dingen die ik op dat gebied heb meegemaakt, los van de eerder genoemde verhuizing, was een migratie van Hyper-V naar VMWare en gelijktijdige oplevering van 40 extra werkplekken. Ik heb het advies geschreven en volgens mij kreeg ik een mondelinge GO en een deadline (2 of 3 weken). Na die GO heb ik opgestaan en binnen een halve dag had ik meen ik iets in de orde van grootte van 40 of 50K uitgegeven. (Leveranciers waren al een paar weken voorbereid, ze wisten dat ALS de GO kwam, de deadline ook achterlijk krap zou zijn dus iedereen stond in de startblokken.)
Bij mij zit er juist wel veel techniek bij en ik schuif langzaam weer op naar techneut. Het eerste jaar was ik vooral 1e lijns brandjes aan het blussen, me de systemen eigen aan het maken en leveranciers aan het aansturen. (Met dus ook dit soort voor onze omvang, 50FTE en 50 inhuur, heel grote projecten.) Daarna verschoof mijn taak meer en meer richting het zuiver aansturen van leveranciers, opstellen van de jaarbegroting, adviezen, etc, etc, etc. Nu mijn manager er tussen is geschoven verschuif ik opnieuw, het adviesdeel blijft, aansturen is nu wat meer op de techniek en ik doe weer heel veel techniek. Hardcore systeem- en netwerkbeheer, etc. (Maar ook support, dat hoort er nu eenmaal bij in zo'n kleine organisatie waar je met 2 FTE de volledige technische ICT doet, samen met externe leveranciers als het nodig is.)
Overigens ben ik 39 jaar, woon- en werk in Zeist en zit ik 20 jaar "in het vak", waar ik redelijk wat functies heb gehad. Werk- en denkniveau (aangetoond) is HBO+/Universitair, opleiding helaas niet, ik ben door omstandigheden een middelbare school dropout. (2 VWO, stukje LTS) (Vandaar dus ook die 20/21 jaar werkervaring met mijn 39 jaar. Dat haal je niet als je eerst nog MBO, HBO of Universiteit hebt gedaan.)
Ná Scaoll. - Don’t Panic.