Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.035.966 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:08
Je geeft zelf het antwoord al: het is echt te weinig voor je opleiding en ervaring. Wij kunnen natuurlijk niet zien wat je in de praktijk kunt en presteert ;)

Zo op papier zou ik zeggen: of 500,- bruto er bij of 8 uur per week er af.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

EvaluationCopy schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:09:
Je geeft zelf het antwoord al: het is echt te weinig voor je opleiding en ervaring. Wij kunnen natuurlijk niet zien wat je in de praktijk kunt en presteert ;)

Zo op papier zou ik zeggen: of 500,- bruto er bij of 8 uur per week er af.
Ik snap het enigszins vanuit het bedrijf ook wel, maar ik ben ook niet verplicht het te accepteren. ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:14
Metalfreak schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:01:
Ik heb nu dit:

***members only***

En heb het volgende aanbod gekregen bij een andere werkgever:

***members only***

***members only***

Wat vinden jullie?
Tja, dan moet je voor jezelf nagaan of je dit wel wilt. Ik proef wel erge twijfel. Daarnaast, als je die auto alleen zakelijk rijdt en bijvoorbeeld de laatste maanden van het jaar wel privé (meer dan 500KM) dan moet je over het hele jaar (dat je de auto had) bijtelling betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:34
Ik vind het moeilijk te zien hoe je er op vooruit gaat. Die auto gaat er inhakken en het salaris is ook nog lager. 4 vakantie dagen minder(Dat is effectief 20% maandsalaris).

Ik heb ook geen idee qua salaris hoogte in Limburg, maar 2700 voor een 34 jarige met 11 jaar ervaring lijkt mij vrij minimaal voor een een IT'er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Zou ook niet zo snel dat aanbod in deze hoedanigheid accepteren, in vrijwel elk financieel aspect ga je er dan op achteruit.
Mogelijk dat je er werkinhoudelijk wel op vooruit gaat, dan is de vraag of je dat aspect dan nu belangrijker vindt dat je je financiële positie minder sterk maakt.

In mijn beleving is het wel te laag voor je werkervaring, maar dat is van afstand moeilijk in te schatten.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

jongetje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:37:
[...]

Tja, dan moet je voor jezelf nagaan of je dit wel wilt. Ik proef wel erge twijfel. Daarnaast, als je die auto alleen zakelijk rijdt en bijvoorbeeld de laatste maanden van het jaar wel privé (meer dan 500KM) dan moet je over het hele jaar (dat je de auto had) bijtelling betalen.
Dat weet ik en dat is ook een van de redenen waarom ik niet akkoord kan gaan met dit voorstel.
muffstuff schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:41:
Ik vind het moeilijk te zien hoe je er op vooruit gaat. Die auto gaat er inhakken en het salaris is ook nog lager. 4 vakantie dagen minder(Dat is effectief 20% maandsalaris).

Ik heb ook geen idee qua salaris hoogte in Limburg, maar 2700 voor een 34 jarige met 11 jaar ervaring lijkt mij vrij minimaal voor een een IT'er.
Goed om te horen dat ik niet gek ben om het af te wijzen. Werkinhoudelijk ga ik er wel op vooruit, maar dat laat ik niet ten koste van alles gaan.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-09 22:09

3DDude

I void warranty's

Ik zou zeggen als ze er 3500 van maken bruto, dat het dan redelijk is.
ik bedoel

- 4 vakantie dagen
- bijtelling lease (ok mocht je er voor kiezen om prive te rijden inderdaad - maar gaat wel van je netto af.. ;))
- 350 bruto

Dan moet die nieuwe job wel heel leuk zijn... en dan is het nog de vraag waar wordt je gedetacheerd. Ik heb al gehad dat ik andere kant van het land zat. Opdracht was wel tof maar 100KM enkele reis is niet tof meer. Als je dat eventjes moet doen (maand of 2) ze ik ok. Maar als dat gewoon ruim half jaar is tsjah.

[ Voor 9% gewijzigd door 3DDude op 06-12-2016 15:08 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

3DDude schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:27:
Ik zou zeggen als ze er 3500 van maken bruto, dat het dan redelijk is.
ik bedoel

- 4 vakantie dagen
- bijtelling lease
- 350 bruto

Dan moet die nieuwe job wel heel leuk zijn... en dan is het nog de vraag waar wordt je gedetacheerd. Ik heb al gehad dat ik andere kant van het land zat. Opdracht was wel tof maar 100KM enkele reis is niet tof meer. Als je dat eventjes moet doen (maand of 2) ze ik ok. Maar als dat gewoon ruim half jaar is tsjah.
Als je je lease auto niet prive gebruikt hoef je daar ook geen bijtelling over te betalen. Dat is je eigen keuze en niet van het bedrijf.

Dat je meer loon wil omdat je bijtelling moet betalen is wel vreemd in mijn ogen.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
DeluxZ schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:59:
[...]

Als je je lease auto niet prive gebruikt hoef je daar ook geen bijtelling over te betalen. Dat is je eigen keuze en niet van het bedrijf.

Dat je meer loon wil omdat je bijtelling moet betalen is wel vreemd in mijn ogen.
Probeer maar eens onder die 500 km te blijven. Dan moet je dus de auto op je werk laten staan, alles bijhouden.

Hier nog een die een baan afgewezen heeft wegens gebrek aan compensatie voor lease auto. Ik heb geen behoefte aan een auto en het kost mij dan gewoon netto inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
muffstuff schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:35:
[...]

Probeer maar eens onder die 500 km te blijven. Dan moet je dus de auto op je werk laten staan, alles bijhouden.

Hier nog een die een baan afgewezen heeft wegens gebrek aan compensatie voor lease auto. Ik heb geen behoefte aan een auto en het kost mij dan gewoon netto inkomen.
Uhm, woon - werkverkeer valt gewoon buiten de 500km prive...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Napo schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:59:
[...]

Uhm, woon - werkverkeer valt gewoon buiten de 500km prive...
Ik was/ben in de veronderstelling dat ook woon werk verkeer in die 500 zit. maw woon je iets te ver, dan zit je er al snel overheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

muffstuff schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:07:
[...]

Ik was/ben in de veronderstelling dat ook woon werk verkeer in die 500 zit. maw woon je iets te ver, dan zit je er al snel overheen.
Dat heb je dan fout verondersteld: http://www.belastingdiens...0_kilometer_privegebruik/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tabee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-08 19:06
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO 3 ICT, MBO 4 systeembeheer, ITILv3, 70-680, 70-410, 70-662 CCNA exploration 1,2,3
• Werkervaring: bijna 5 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Softwarebedrijf
• Uren/week: 40
• Reistijd**: uur gemiddeld
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2000
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € 13de
• Pensioeninleg per jaar: € 0
• Overige: € 150 euro bonus p/m

Ik heb het idee dat het salaris wat aan de lage kant is, wat zeggen jullie?

Realiteit is een hallucinatie die optreedt bij gebrek aan alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Nee, die zijn geen onderdeel van de 500km. (!)

http://www.belastingdiens...ver/auto_van_de_werkgever
Let op!
Alle kilometers die u niet voor uw werk rijdt, zijn privékilometers. Kilometers voor woon-werkverkeer zijn zakelijke kilometers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Okay, dat scheelt dan weer. Sinds wanneer is dit veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

muffstuff schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:15:
[...]

Niet :P Dit was altijd al zo :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennG
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-09 20:39
Ik kan de verwarring begrijpen. Voor de correctie btw privé gebruik welke de werkgever maakt tellen de woon- werk kilometers wel mee in de beoordeling.

Voor de beoordeling van de bijtelling (inkomstenbelasting) tellen de woon- werk kilometers niet als privé gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:14
muffstuff schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:15:
[...]

Ritje naar garage, eventjes om rijden om boodschappen te doen.
Zit je zo op die 500 km toch nog hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

DeluxZ schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:59:
[...]

Voor mij zit het ergens in het midden. Natuurlijk is een leaseauto wel fijn voor de privékilometers, maar is het ook gewoon een gereedschap om je werk mee te kunnen uitvoeren. Bijtelling hoeft wat mij betreft niet gecompenseerd te worden, maar om nu het loon te verlagen en het volledige leasebedrag als salaris te zien vind ik ook een beetje vreemd. Of tel je de kosten van de bureaustoel op je werk ook mee in je salaris? Daarnaast zit je vaak vooral vast aan de saaie dertien-in-een-dozijn burgerlullenauto's waarvan er al zoveel op de weg rondhobbelen. Als autoliefhebber word ik daar een beetje droevig van. Sommige mensen zien een leaseauto echt als het hoogst haalbare, maar zo speciaal vind ik dat ook weer niet. Bij sommige functies is het gewoon onmisbaar net zoals een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Joostje123 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:23:
[...]

Ritje naar garage, eventjes om rijden om boodschappen te doen.
Zit je zo op die 500 km toch nog hoor.
Ritje garage valt onder zakelijke km's, eventjes om en boodschappen natuurlijk niet. Dat moet je dan ook gewoon niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Compensatie voor een leaseauto? Da's raar of op zijn best, ongebruikelijk.

Normaliter word je voor een leasewagen 2x aangeslagen:
1x door de belastingdienst (bijtelling)
1x door een lager loon (leasebudget gaat immers gewoon bij je arbeidskosten en *dus* krijg je een lager loon dan dat je zou kunnen krijgen zonder leasewagen)

Wil je dat niet, kun je hooguit bij je werkgever aankloppen dat je *geen* leasewagen wilt en dus een hoger salaris. (Maar dan zijn wel alle kosten voor een eventuele auto, los van brandstofkosten, voor jezelf.)

Ik heb ooit eens uitgerekend wat voordeliger is, een goede 2e hands van pak 'm beet 5000 EUR of een gloednieuwe leasewagen. Het is ruim in het voordeel van de 2e hands. Veel leaserijders vinden alleen het gemak en het feit dat ze een nieuwe auto rijden opwegen tegen de kosten. Ik persoonlijk vind zo'n leasewagen niet zo interessant. Leuk, zo'n gloednieuwe VW Polo onder je kont maar ik rij toch echt liever in mijn eigen Peugeot 206 SW van 12 jaar oud.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

unezra schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 22:37:

Ik heb ooit eens uitgerekend wat voordeliger is, een goede 2e hands van pak 'm beet 5000 EUR of een gloednieuwe leasewagen. Het is ruim in het voordeel van de 2e hands. Veel leaserijders vinden alleen het gemak en het feit dat ze een nieuwe auto rijden opwegen tegen de kosten. Ik persoonlijk vind zo'n leasewagen niet zo interessant. Leuk, zo'n gloednieuwe VW Polo onder je kont maar ik rij toch echt liever in mijn eigen Peugeot 206 SW van 12 jaar oud.
Daar gaan we weer. Maak nu eens die vergelijking met een leasebak van €45k versus dezelfde auto, maar dan jonggebruikt (Max 5 jaar) van zo'n €25k. Maakt 't al een stuk eerlijker.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 december 2016 @ 05:36:
Daar gaan we weer. Maak nu eens die vergelijking met een leasebak van €45k versus dezelfde auto, maar dan jonggebruikt (Max 5 jaar) van zo'n €25k. Maakt 't al een stuk eerlijker.
Ja en nee. Als ik die lease VW Polo vergelijk met onze eigen Peugeot 206 SW, zit er qua bruikbaarheid en veiligheid amper verschil tussen. Zelfde klasse auto, grofweg zelfde verbruik (allebei rond de 1:17, 1:18), redelijk dezelfde specs qua accelleratie, aantal airbags, ABS, veiligheid, opties, etc.

Tuurlijk, als je een moderne hybride of electrische auto, of een met allerlei electronische snufjes zoals parkeersensoren, ingebouwde navigatie en andere dingen gaat vergelijken met onze auto uit 2004 (die we in 2012 kochten voor 5000 EUR) gaat het vergelijk op functioneel vlak mank en koop je een andere auto. De opties zoals we ze nu kennen waren toen nog veel minder gangbaar.

Op een bepaalde leeftijd kan een auto financieel minder aantrekkelijk worden omdat er te veel onderhoud aan zit. Da's ook een kwestie van geluk hebben. Je hoort ook verhalen van gloed nieuwe auto's of vrij jonge 2e hands wagens die van ellende uit elkaar vallen terwijl er bij ons eigenlijk zelden meer aan de hand is dan wat reguliere slijtage zoals een distributieriem, een wiellager, etc. (APK kwam hij zoals gezegd doorheen met een defect kenteken lampje en de ophangbeugel van de brandstoftank die was versleten.)

Als je bedenkt dat je voor een nieuwe leasewagen, als je die "krijgt" van je werkgever heel snel 600-800 EUR per maand betaald (200-300 EUR bijtelling, de rest salarisderving), kan lease opeens heel onaantrekkelijk worden tenzij je het om wat voor reden dan ook (niet zelden "prestige") belangrijk vind om nieuw te rijden.

Daarom is het goed juist zoiets af te zetten tegen enerzijds jong gebruikt zoals jij voor stelt, maar juist OOK een wat oudere auto met hogere kilometerstand zoals die van ons. Voor mensen die niet veel geven om wat de buren van hun auto vinden en die hun geld liever uitgeven aan dingen die ze wel belangrijk vinden, kan het wel eens een interessante rekensom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:21
tabee schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:12:
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO 3 ICT, MBO 4 systeembeheer, ITILv3, 70-680, 70-410, 70-662 CCNA exploration 1,2,3

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Persoonlijke vind ik dit aan de lage kant, zelf heb ik MBO 3 met 5 jaar ervaring en zit rond de 2700 momenteel bij 40 uur per week.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09 14:51

Koppensneller

winterrrrrr

Downloader_NL schreef op woensdag 7 december 2016 @ 06:58:
[...]

Persoonlijke vind ik dit aan de lage kant, zelf heb ik MBO 3 met 5 jaar ervaring en zit rond de 2700 momenteel bij 40 uur per week.
Dan denk ik dat jij eerder hoog zit dan dat hij laag zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-08 14:21
Koppensneller schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:42:
[...]

Heb ongeveer de zelfde lijst. Verdien alleen €1800,- en geen 13e maand & bonussen ;)
Niet bepaald hoog idd. Maar 2700 is imo redelijk uniek. En dan €2000,- met €150,- bonus is dan niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-09 22:27
Stoell schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:52:
[...]

Heb ongeveer de zelfde lijst. Verdien alleen €1800,- en geen 13e maand & bonussen ;)
Niet bepaald hoog idd. Maar 2700 is imo redelijk uniek. En dan €2000,- met €150,- bonus is dan niet mis.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door Lekiame op 07-12-2016 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Laatst online: 23-09 14:51

Koppensneller

winterrrrrr

Met uniek bedoelt 'ie vast niet dat het letterlijk het enige geval ter wereld is. Maar ik denk wel dat jullie ruim boven het gemiddelde zitten hoor :) Hoe dan ook, goed voor elkaar! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
Koppensneller schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:01:
[...]

Met uniek bedoelt 'ie vast niet dat het letterlijk het enige geval ter wereld is. Maar ik denk wel dat jullie ruim boven het gemiddelde zitten hoor :) Hoe dan ook, goed voor elkaar! d:)b
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Lekiame op 07-12-2016 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:39
Misschien niet in de IT branche, maar toch:
Members only:

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-08 14:21
Koppensneller schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:01:
[...]

Misschien niet de juiste woordkeuze. Maar er zijn mindere pakketten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Downloader_NL schreef op woensdag 7 december 2016 @ 06:58:
Moet je niet bij ons gaan solliciteren. :)
Ik weet vrij zeker dat je dat met MBO 3 en 5 jaar werkervaring in een Jr. functie niet gaat krijgen.

Nu zitten we in de buurt van Utrecht, waar de lonen volgens mij over het algemeen iets lager liggen dan in de "echte" randstad, maar toch. Het is denk ik een vorstelijk salaris. (Helemaal als je daar ook nog een 13e maand bij krijgt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 09:29

Dat valt reuze mee hoor. Je bent ook pas 23 jaar. Ik begon pas met 27 jaar met werken en verdiende toen bruto 2600 bruto voor een HBO functie bij de overheid.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 08:42
unezra schreef op woensdag 7 december 2016 @ 06:42:
[...]

Ja en nee. Als ik die lease VW Polo vergelijk met onze eigen Peugeot 206 SW, zit er qua bruikbaarheid en veiligheid amper verschil tussen. Zelfde klasse auto, grofweg zelfde verbruik (allebei rond de 1:17, 1:18), redelijk dezelfde specs qua accelleratie, aantal airbags, ABS, veiligheid, opties, etc.

Tuurlijk, als je een moderne hybride of electrische auto, of een met allerlei electronische snufjes zoals parkeersensoren, ingebouwde navigatie en andere dingen gaat vergelijken met onze auto uit 2004 (die we in 2012 kochten voor 5000 EUR) gaat het vergelijk op functioneel vlak mank en koop je een andere auto. De opties zoals we ze nu kennen waren toen nog veel minder gangbaar.

Op een bepaalde leeftijd kan een auto financieel minder aantrekkelijk worden omdat er te veel onderhoud aan zit. Da's ook een kwestie van geluk hebben. Je hoort ook verhalen van gloed nieuwe auto's of vrij jonge 2e hands wagens die van ellende uit elkaar vallen terwijl er bij ons eigenlijk zelden meer aan de hand is dan wat reguliere slijtage zoals een distributieriem, een wiellager, etc. (APK kwam hij zoals gezegd doorheen met een defect kenteken lampje en de ophangbeugel van de brandstoftank die was versleten.)

Als je bedenkt dat je voor een nieuwe leasewagen, als je die "krijgt" van je werkgever heel snel 600-800 EUR per maand betaald (200-300 EUR bijtelling, de rest salarisderving), kan lease opeens heel onaantrekkelijk worden tenzij je het om wat voor reden dan ook (niet zelden "prestige") belangrijk vind om nieuw te rijden.

Daarom is het goed juist zoiets af te zetten tegen enerzijds jong gebruikt zoals jij voor stelt, maar juist OOK een wat oudere auto met hogere kilometerstand zoals die van ons. Voor mensen die niet veel geven om wat de buren van hun auto vinden en die hun geld liever uitgeven aan dingen die ze wel belangrijk vinden, kan het wel eens een interessante rekensom zijn.
Lease klinkt inderdaad erg leuk, en het is absoluut een hele prettige voorwaarde om te hebben, maar privé is zo erg nog niet. Het grootste nadeel is misschien dat je geld moet hebben liggen voor de aanschaf, maar de maandelijkse kosten kun je wel beter sturen. Ik vertaal het nu zo: ik rij in een zeer luxe wagen, wat me totaal zo'n ~700 euro per maand kost. Dit zie ik even voor de vergelijking als 700 bruto, want ik krijg ~300 netto vergoeding, dus onder de streep kost het me nu 400 euro. Ja, dit is hoger dan de netto bijtelling van menig lease contract, maar waar ik nu in rij zou ik niet in een lease budget weten te krijgen met mijn salaris.

@tabee - kijk je niet stuk op je kale maandsalaris. Met de extra 150 euro bonus en 13e maand ligt deze effectief wel wat hoger. Ik kijk persoonlijk graag naar wat er per jaar onder de streep staat, inclusief vakantiegeld e.a. Dit kan je dan door 12 delen voor je totaal maandsalaris, en zo vergelijken met anderen die eventueel geen extra's bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:21
Koppensneller schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:42:
[...]

nja ligt er een beetje aan wat je doet als je systeembeheerder bent met 5 jaar ervaring dan is een bruto salaris van 2000 wel aan de lage kant.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Metalfreak schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:23:
[...]

Voor mij zit het ergens in het midden. Natuurlijk is een leaseauto wel fijn voor de privékilometers, maar is het ook gewoon een gereedschap om je werk mee te kunnen uitvoeren. Bijtelling hoeft wat mij betreft niet gecompenseerd te worden, maar om nu het loon te verlagen en het volledige leasebedrag als salaris te zien vind ik ook een beetje vreemd. Of tel je de kosten van de bureaustoel op je werk ook mee in je salaris? Daarnaast zit je vaak vooral vast aan de saaie dertien-in-een-dozijn burgerlullenauto's waarvan er al zoveel op de weg rondhobbelen. Als autoliefhebber word ik daar een beetje droevig van. Sommige mensen zien een leaseauto echt als het hoogst haalbare, maar zo speciaal vind ik dat ook weer niet. Bij sommige functies is het gewoon onmisbaar net zoals een laptop.
Bij mijn werkgever heb je de keuze. Leaseauto of niet. Kies je het niet krijg je je leasebedrag bij je salaris. Daar betaal je dan dus gewoon belasting over.

Ik weet wel dat ik mijn leaseauto niet kan rijden voor de bijtelling die ik betaal (onderhoud,verzekering,diesel,wegenbelasting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
DeluxZ schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:39:
[...]

Bij mijn werkgever heb je de keuze. Leaseauto of niet. Kies je het niet krijg je je leasebedrag bij je salaris. Daar betaal je dan dus gewoon belasting over.

Ik weet wel dat ik mijn leaseauto niet kan rijden voor de bijtelling die ik betaal (onderhoud,verzekering,diesel,wegenbelasting).
Wat veel mensen vergeten is dat je zonder leaseauto ook meer pensioen opbouwt, meer vakantiegeld bijvoorbeeld. Neemt niet weg dat een lease-auto veel gemak met zich mee brengt en geen zorgen over onderhoud etc.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

DeluxZ schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:39:

Maar je moet dus juist niet alleen de bijtelling rekenen, ook het bedrag dat je anders *extra* zou krijgen als salaris. Die twee tel je bij elkaar op en dan heb je waarschijnlijk een bedrag van give or take 600-800 EUR per maand.

Voor dat bedrag kun je een behoorlijk leuke 2e hands auto rijden.

Even snelle rekensom voor onze auto per jaar:
- Wegenbelasting: 1056 EUR
- Verzekering: 552 EUR
- Onderhoud (gemiddeld): 800 EUR (het wisselt per jaar, het ene jaar is het 250 EUR, soms zitten we boven de 100 EUR)
- Afschrijving: 1000 EUR (5000 EUR aanschaf, in 5 jaar afgeschreven, dit is ws in de praktijk minder want restwaarde en we verwachten dat hij langer dan 5 jaar in ons bezit zal zijn)
Totaal: 3408 EUR per jaar, 284 EUR per maand

Ok, daar rij je geen gloednieuwe bolide voor maar (in ons geval), een toen 6 jaar oude Peugeot 206 SW Diesel met ik meen toen we 'm kochten 260.000Km op de klok. Evengoed is dat fors minder dan de 600-800 EUR per maand die je leasewagen je nu kost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

unezra schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:51:
[...]

Maar je moet dus juist niet alleen de bijtelling rekenen, ook het bedrag dat je anders *extra* zou krijgen als salaris. Die twee tel je bij elkaar op en dan heb je waarschijnlijk een bedrag van give or take 600-800 EUR per maand.

- Onderhoud (gemiddeld): 800 EUR (het wisselt per jaar, het ene jaar is het 250 EUR, soms zitten we boven de 100 EUR)
- Afschrijving: 1000 EUR (5000 EUR aanschaf, in 5 jaar afgeschreven, dit is ws in de praktijk minder want restwaarde en we verwachten dat hij langer dan 5 jaar in ons bezit zal zijn)

Ok, daar rij je geen gloednieuwe bolide voor maar (in ons geval), een toen 6 jaar oude Peugeot 206 SW Diesel met ik meen toen we 'm kochten 260.000Km op de klok. Evengoed is dat fors minder dan de 600-800 EUR per maand die je leasewagen je nu kost. :)
Maar met die auto rijd je zelf ook nog eens 50k km/jaar? Waaronder naar wintersport en zuid Spanje? Met drie kinderen op de achterbank? Ik mis trouwens ook je banden. Ik verslijt een set per jaar. Ook 1000 euro's.

Het is simpelweg geen eerlijke vergelijking die je maakt. Lease is nieuw, dus minimaal met jonggebuikt zelfde auto vergelijken.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 15:48

Shunt

Boe

martinusz schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:49:
[...]

Wat veel mensen vergeten is dat je zonder leaseauto ook meer pensioen opbouwt, meer vakantiegeld bijvoorbeeld. Neemt niet weg dat een lease-auto veel gemak met zich mee brengt en geen zorgen over onderhoud etc.
Je denkt echt dat jij er 700 euro +- bij geluld krijgt op je salaris als je geen auto neemt ?
Als je een functie hebt met lease bak dan heb je die auto nodig om naar klanten te gaan of van hot naar her te rijden. Dus je krijgt OF een lease budget voor een auto OF een budget uitgekeerd waar je zelf een auto voor mag kiezen / rijden. In beide gevallen krijg je daar gewoonweg geen vakantiegeld over of pensioen.

Een lease auto krijg je over het algemeen omdat je een lease auto nodig hebt om kosten te drukken. Niet als een "beloninkje" want dan heb ik ook liever gewoon geld. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar over het algemeen is het gewoon een stuk gereedschap net zoals een laptop.
unezra schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:51:
[...]

Waar zijn je tankbeurten ?
Waar zijn je banden?
Hoe veel KM rij je in deze vergelijking ? Volgens mij geen 30/40k per jaar of wel?
Dan zal je onderhoud ook nog wel eens flink omhoog schieten + je afschrijving.
Waar is je budget dat je opzij moet zetten om weer een nieuwe auto te kopen nadat deze op is? Nee dat rekent iedereen mooi weer weg.

En als je nu gaat zeggen ik krijg van mijn werkgever 19c de kilometer daar dek ik mijn brandstof van dan klopt je vergelijking helemaal niet meer. Want je hebt 2 keuzes Een lease auto en dus reiskosten dekkend of geen lease auto maar een vast bedrag bij je salaris. Niet nog eens daar boven op een KM vergoeding. Want bij 99% van de functies die een lease auto nodig hebben zit dat gewoon dicht gespijkerd.

[ Voor 47% gewijzigd door Shunt op 07-12-2016 11:13 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:57:
Maar met die auto rijd je zelf ook nog eens 50k km/jaar? Waaronder naar wintersport en zuid Spanje? Met drie kinderen op de achterbank? Ik mis trouwens ook je banden. Ik verslijt een set per jaar. Ook 1000 euro's.

Het is simpelweg geen eerlijke vergelijking die je maakt. Lease is nieuw, dus minimaal met jonggebuikt zelfde auto vergelijken.
Sorry, detail dat ik vergat is dat ik in beide gevallen uit ga van een tankpas die je ook privé mag gebruiken, waardoor je enkel de reguliere kosten van je auto hebt en geen brandstofkosten. Daarom heb ik die bewust niet mee genomen.

De berekening word inderdaad iets complexer als je met je leaseauto een tankpas hebt en met je privé auto enkel vergoeding van je daadwerkelijk gemaakte woon-werk kilometers.

Reken ik voor onze persoonlijke situatie brandstof mee, dan is dat ongeveer 1400 EUR per jaar aan brandstof (20.000 Km, veel meer rijden we niet inclusief woon- werk verkeer, uitgaande van 1:17 verbruik en een dieselprijs van 1,20 EUR bij een witte pomp).

Qua banden, ik geloof dat een setje banden ons maximaal 480 EUR kost en daar doen we per set een jaar of 3 mee. Ofwel, ruwe 166 EUR per jaar. Dat zit dus bij het jaarlijks onderhoud in, inclusief opslag van de banden en 6-maandelijkse vervanging. (We rijden vooralsnog op zomer/winter banden. Misschien dat we als de winters zo slap blijven, we over gaan op goede all-seizon banden. Qua slijtage scheelt dat niet veel maar het spaart opslag en wisselkosten uit. Toch ook weer een paar tientjes.)

Ik vergelijk JUIST niet nieuw met jong gebruikt, omdat het verschil qua rijcomfort, veiligheid, etc, etc, etc, tussen nieuw en een wat oudere auto (6+ jaar) vrij nihil is. Sure, als je alle moderne gadgets enzo wilt hebben is dat 2e hands lastig omdat het 6+ jaar geleden nog niet op iedere auto zat, maar persoonlijk heb ik niet heel veel behoefte aan meer luxe en veiligheid dan "8 airbags, ABS, stuurbekrachtiging en climate control".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

AllSeeyinEye schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:57:
[...]

1000 euro voor een set nieuwe banden? Is daar goud in verwerkt? Ik ben de helft kwijt voor A-merk niet goedkope banden, als je wil kan dat nog een stuk goedkoper met eveneens A-merk.

Ik heb overigens een pleurishekel aan wintersport en voor zuid Spanje hebben ze vliegtuigen uitgevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Het zijn maar voorbeelden hé, om aan te geven dat de gemaakte vergelijking mank gaat op diverse punten:

Oude auto vs nieuwe
Ik zag de banden er niet in terugkomen (iedere 35 a 50k een set)
Sparen voor nieuwe auto niet begroot
Onderhoud wel heel erg laag begroot, reken echt gewoon op 1500/jaar want er gaat ook groot onderhoud aankomen
Etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Shunt schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:09:
Waar zijn je tankbeurten ?
Waar zijn je banden?
Hoe veel KM rij je in deze vergelijking ? Volgens mij geen 30/40k per jaar of wel?
Dan zal je onderhoud ook nog wel eens flink omhoog schieten + je afschrijving.
Waar is je budget dat je opzij moet zetten om weer een nieuwe auto te kopen nadat deze op is? Nee dat rekent iedereen mooi weer weg.
Tankbeurten + Km's: Zie mijn andere post
Banden: Meegerekend in "Onderhoud"
Budget dat ik opzij moet zetten: Afschrijving (1000 EUR per jaar, voor een 2e hands auto van 5+ jaar is dat *geen* laag raar bedrag en eerder aan de hoge kant. Uiteraard ben ik ook daar, net als in de rest van de berekening, uitgegaan van onze specifieke situatie.)

Die kosten zitten dus keurig in mijn berekening, samen met dingen als wegenbelasting en verzekering. (Verzekering is wat ik op dit moment betaal, met ik meen iets van 10 schade vrije jaren en zonder "leeftijdstoeslag" zoals je soms wel eens ziet.)
Shunt schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:09:
En als je nu gaat zeggen ik krijg van mijn werkgever 19c de kilometer daar dek ik mijn brandstof van dan klopt je vergelijking helemaal niet meer. Want je hebt 2 keuzes Een lease auto en dus reiskosten dekkend of geen lease auto maar een vast bedrag bij je salaris. Niet nog eens daar boven op een KM vergoeding. Want bij 99% van de functies die een lease auto nodig hebben zit dat gewoon dicht gespijkerd.
De constructie die ik ken is die dat je een leaseauto krijgt of privé mag rijden, beiden met tankpas. Rij je privé, dan krijg je domweg extra salaris. Dat kan inderdaad oplopen tot 600 EUR en omdat je geen bijtelling hebt, heb je daar ook geen 200-300 EUR aan kosten. Voor de bijtelling alleen al rij ik onze huidige auto, inclusief afschrijving, onderhoud, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Interessante constructie. Zijn er dan eisen aan de auto? Of mag je iets kopen wat 1:5 rijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:19
Dwalen we niet erg af? De discussie lease auto vs eigen auto komt zo vaak terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
(verwijder maar, zie net dat er een poging gedaan word deze discussie te beëindigen)

[ Voor 84% gewijzigd door wildcardxl op 07-12-2016 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krystman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:27
Laat ik na 2 1/2 jaar maar weer eens meedoen.

Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Informatica/Systeembeheer (2012)
Certificaten: Verlopen CCNA, NCDA 7-mode, NCDA Cmode EMC ISMv2
Werkervaring: 2 jaar Consultant bij dit bedrijf. 2 jaar storage beheerder bij grote automatiseerder, 5 maand afstudeerstage.
Werkgever: Middelgrote Detacheerder in Eindhoven.
Huidige functie: Consultant bij een chipsmachinefabrikant

Vakantiegeld: Ja 8 %
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Prestatiebonus tot 7%
Laptop: Ja
GSM: Ja, eens per 2 jaar een telefoon voor 2/3 vergoed, plus abbo.
Leaseauto: Ja, leasebudget € 850,- "onbeperkt" kilometers + tankpas europa. (Currently Renault Kadjar)
Werkweek: 40u+
Pensioenregeling: Ja.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
€156,- maand onkostenvergoeding.
Consignatietoeslag voor Stand-by 12% van maandsalaris per week,
Opkomsturen vergoed bij stand-by 150% nacht en weekend.
Tegemoetkoming ziektekosten 50% familiepolis.
Regio: Eindhoven
Reistijd: 1u45m met auto

Maand salaris (bruto): €3500 (+ gemiddeld €500,- opkomst/standby)

- Spes consilium non est -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:51
Krystman schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:29:
Laat ik na 2 1/2 jaar maar weer eens meedoen.

Huidige functie: Consultant bij een chipsmachinefabrikant
Knispert zo heerlijk tussen de tanden he, dat silicium :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:48
Ben je ook daadwerkelijk consultant of eigenlijk gewoon een engineer op locatie?
Waar moet je vandaan komen als je 1u45 reistijd hebt>?
Toevallig het bedrijf wat laatst ook een vestiging in de VS heeft geopend?

[ Voor 64% gewijzigd door FDMK op 08-12-2016 11:47 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
Kleine update, +225 salaris.

Members only:

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauperesk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-08 11:08
Ook mijn voorwaarden maar eens posten. Over het algemeen zeer tevreden, alleen het leasebudget is wat laag. Om een beetje leuk te rijden moet er altijd bijgelegd worden.

Members only: Voorwaarden:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:42
Members only: gegevens

Is dit een beetje marktconform? Ik krijg de indruk dat ik nogal aan de lage kant zit maar een verhoging van meer dan 2% zit er niet echt in volgens mijn werkgever. Ze zijn overigens wel zeer tevreden over mijn functioneren. Ook gezien het feit dat er geen enkele vorm van bonus of 13e maand is voelt bij mij erg goedkoop aan.

[ Voor 3% gewijzigd door 3dmaster op 08-12-2016 21:46 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:48
3dmaster schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:29:
***members only***

Is dit een beetje marktconform? Ik krijg de indruk dat ik nogal aan de lage kant zit maar een verhoging van meer dan 2% zit er niet echt in volgens mijn werkgever. Ze zijn overigens wel zeer tevreden over mijn functioneren. Ook gezien het feit dat er geen enkele vorm van bonus of 13e maand is voelt bij mij erg goedkoop aan.
Ik weet niet wat die regio voor je doet maar ik vind jouw package nogal aan de lage kant. Zeker zonder auto, winstdeling denk ik dat je makkelijk 500 meer kan verdienen voor een, neem ik aan, medior functie die je nu hebt.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:42
Faddermakker schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 07:42:
[...]

Ik weet niet wat die regio voor je doet maar ik vind jouw package nogal aan de lage kant. Zeker zonder auto, winstdeling denk ik dat je makkelijk 500 meer kan verdienen voor een, neem ik aan, medior functie die je nu hebt.
De regio haalt 't wel wat naar beneden denk ik. Maar ik heb zojuist maar is op wat recruiters gereageerd op linkedin en gevraagd of ze me een salarisindicatie kunnen geven voor de functie die ze me proberen aan te smeren. Kan ik in elk met die informatie het gesprek aan hier.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3rd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 14:26
3dmaster schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:55:
[...]

De regio haalt 't wel wat naar beneden denk ik. Maar ik heb zojuist maar is op wat recruiters gereageerd op linkedin en gevraagd of ze me een salarisindicatie kunnen geven voor de functie die ze me proberen aan te smeren. Kan ik in elk met die informatie het gesprek aan hier.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phate84
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-05-2022
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:11
Misschien een stomme vraag maar hoe kan je salaris 4000 per maand zijn en je vakantiegeld 1700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phate84
  • Laatst online: 09-05-2022
Ja ik zag het ook net, ik heb het vakantie geld en 13de maand even berekend online maar dat lijkt toch niet echt te kloppen dan. Ik ben nog maar sinds begin november begonnen hier dus het juiste bedrag kan ik er nog niet opplakken.

Netto vakantiegeld is 1 700,64€
Belastbaar loon is 3 477,20 €

Dubbel vakantiegeld is 3 400,00 €
Aanvullend vakantiegeld is 280,00 €
Bruto vakantiegeld is 3 680,00 €

RSZ op vakantiegeld is 444,38 €
Belastbaar vakantiegeld is 3 235,62 €
Berekening BV vakantiegeld is 47,44% of 1 534,98 €

Volgens de voorwaarden dus wel 4000 x 13,92 :-)

[ Voor 38% gewijzigd door phate84 op 09-12-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 17:12

dlmh

Lo-Fi

Een update:

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door dlmh op 09-12-2016 19:50 ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Members only:

De mondelinge toezegging gekregen dat bij doorgroei op zelfde niveau volgend jaar een zelfde stap mogelijk is, for what's it worth. Verhaal een beetje zoals elders, er word een groot tekort aan ervaren ontwikkelaars ervaren.

Eerst maar eens de master afronden en dan maar eens evalueren wat er verder nog mogelijk is.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Laatst online: 01-09 11:14
Members only:

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-09 22:15
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vayne
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 09:29
Members only:

Ik denk dat je best wel wat hoger mag zitten, wellicht dat de regio waarin je werkt een rol speelt. Met 5 jaar werkervaring mag je echt wel boven de 3000 zitten, zeker met een HBO en als Unix/Linux guy zonder leasewagen.

Persoonlijk zou ik een marktonderzoekje gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 20:21

Metalrick

tcpdump ninja

Alweer een tijdje geleden van werkgever gewisseld, kleine erbij gekomen in het gezin, dagje minder werken (belastingtechnisch interessant zelfs :P)

Members only:

Qua salaris is het wel een sprong (minder uren en meer betaald krijgen :D) maar dat is vooral om het gebrek aan een pensioenregeling te compenseren. De hoofdreden om te switchen was om weer wat interessanter werk te krijgen, en dat is gelukt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-09 14:44

Plainside

I browse when I'm at work

Update :
Members only:

Eerste wat ik moet zeggen is dat ik veel geluk heb gehad dat ik deze baan heb kunnen krijgen.
Ik heb totaal geen ervaring met VOIP of Mitel dus gaan zij mij volledig opleiden.
Zelf totaal niet verwacht dat ik zou worden aangenomen maar nu zeker blij dat ze dat hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 12:55
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:19
11 euro netto per dag? dat is niet mis als extraatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Inderdaad, scheelt toch gauw 350 bruto per maand.

[ Voor 11% gewijzigd door Hatsieflatsie op 12-12-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 12:55
Piet_Piraat7 schreef op maandag 12 december 2016 @ 13:55:
11 euro netto per dag? dat is niet mis als extraatje
Klopt, op die manier hou ik netto vrij veel over in verhouding met mijn bruto loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 15:46

ThomasXCI

Mine!

Members only:

[ Voor 7% gewijzigd door ThomasXCI op 12-12-2016 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Members only:

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Laatst online: 09:50
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awaken1
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-04 11:18

Awaken1

All hail the mighty hypnotoad!

Members only:

Ben hier al heel blij mee en door mijn studie kan ik hopelijk ook verder doorgroeien.
Keerzijde van het prima salaris is de hoge werkdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMei
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-07 13:33
Members only:

www.inthenapoftime.com - Bordspellen | Fan van koffie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:39
Members only:

Werkzaamheden zijn vooral veel Javascript: Angular, sinds een jaar ook ReactJS. Op zich niet heel ontevreden, maar ik zit nu een jaar op dit salaris... Wat is hierin reeël? De reistijd is prima te doen, mits de NS meewerkt. Aangezien dat de laatste tijd niet zo is begin ik me hier langzaamaan goed aan te irriteren. Ik wil sowieso minimaal 1 dag thuis gaan werken.

[ Voor 8% gewijzigd door endness op 13-12-2016 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 21:13
-

[ Voor 107% gewijzigd door Oggy op 30-03-2017 13:14 ]

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:05
endness schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 10:29:
***members only***

Werkzaamheden zijn vooral veel Javascript: Angular, sinds een jaar ook ReactJS. Op zich niet heel ontevreden, maar ik zit nu een jaar op dit salaris... Wat is hierin reeël? De reistijd is prima te doen, mits de NS meewerkt. Aangezien dat de laatste tijd niet zo is begin ik me hier langzaamaan goed aan te irriteren. Ik wil sowieso minimaal 1 dag thuis gaan werken.
Ik vind het redelijk hoog. Tenzij je echt extreem goed bent en een keiharde werker bent die alles geeft lijkt me het stug dat een werkgever je nog meer wilt geven. Een gestage groei wellicht, 100 erbij af en toe, maar geen grote stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Een update;

Members only:

Switch nu veel tussen talen/projecten/werkzaamheden, zou me liever specialiseren en heb het idee dat daarmee ook (elders) een hoger salaris te behalen is. Ik weet het eigenlijk niet, vandaar de vraag aan mensen die deze functie/opleiding situatie herkennen wat voor pad zij gevolgd hebben en of ze tips hebben. :)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 15:46

ThomasXCI

Mine!

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 13-09 12:49
Overstap naar een nieuwe werkgever, update t.o.v. jaar geleden.
Wat meer op kantoor ipv permanent bij klanten :)

Geen schokkende salaris stijging o.i.d., maar iig betere secundaire arbeidsvoorwaarden :)

Members only:

[ Voor 16% gewijzigd door Ikke_Niels op 13-12-2016 16:21 . Reden: Spelfoutjes ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Onbeperkt opleidingsbudget icm 80%+ bij klanten en consultancy.
Ik lees: cursussen vergoeden we wel, maar alleen als wij daar ook snel de meerwaarde van zien. Voor de rest ben je bij klanten meer aan het opleveren ipv ons geld te kosten. Wil je in je eigen tijd nog in boeken duiken dan mag je die met goedkeuring van je manager declareren.

Been there, done that.

Nofi uiteraard, hoop van harte dat je nieuwe werkgever er anders in zit. Maar de tijd zal dat leren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• north
  • Laatst online: 04-09 10:25
Ik ben wel benieuwd wat jullie van mijn huidige salaris vinden. Ik wil weer solliciteren en krijg van recruiters steeds te horen dat ik veel te hoog zit.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: WO Master in een of andere gamma studie
• Werkervaring: 5 jaar, waarvan 3 jaar in de IT
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Software developer (Vooral Java icm SQL, maar momenteel ook soms Javascript en PHP hoewel dat niet mijn sterkste punten zijn)
• Werkgever/branche: Financiële dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Reistijd: 30 minuten fietsen.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3400
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: geen
• Overige: 26 vakantiedagen, verder geen bonussen, vergoedingen of speelgoed van de zaak. Geen mogelijkheid tot thuiswerken

[ Voor 5% gewijzigd door north op 13-12-2016 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-09 22:21
north schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:32:
Ik ben wel benieuwd wat jullie van mijn huidige salaris vinden. Ik wil weer solliciteren en krijg van recruiters steeds te horen dat ik veel te hoog zit.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: WO Master in een of andere gamma studie
• Werkervaring: 5 jaar, waarvan 3 jaar in de IT
• (Woon) Locatie: Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Software developer
• Werkgever/branche: Financiële dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam
• Reistijd: 30 minuten fietsen.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3400
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: geen
• Overige: 26 vakantiedagen, verder geen bonussen, vergoedingen of speelgoed van de zaak. Geen mogelijkheid tot thuiswerken
Hoog/marktconform

Ik zit met mijn 29 (bijna 30) op 2400 bruto. Met 9 jaar werkervaring in software ontwikkeling en 1 jaar in de IT.
Maar wel weer in Friesland, ik juist weer vrij laag wat dat betreft gezien mijn werkervaring (allen bij dezelfde werkgever overigens, dus daar groei je totaal niet).

Kwam onlangs echter wel een positie tegen waar ik naar de 2900 toe kan, maar moet nog ff zien hoe en wat.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: MBO ICT
• Werkervaring: 9 jaar bij dezelfde werkgever
• (Woon) Locatie: Friesland

2. Wat doe je:
• Functie: Applicatie ontwikkelaar (web en iOS applicaties)
• Werkgever/branche: Webdesign
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Reistijd: 15 minuten
• Werkdruk: Zeer hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.400
• Dertiende/veertiende maand: N.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: Zo even niet bekend
• Mobiliteit per jaar: N.v.t.
• Overige: Ik gebruik mijn eigen MacBook Pro (werkt toch het prettigste), geen vergoeding. Verder ook geen andere vergoedingen zoals telefoon, auto of wat dan ook.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 28.800
• Winstdeling/bonus: N.v.t.

Niet een bijzonder salaris bij mijn werkervaring en loyaliteit naar het huidige bedrijf waar ik 9 jaar werk.
Tevens met het oog op het feit dat ik een gezin heb en een koophuis.
Verder kunnen we een karig budget gebruiken voor cursussen, maar enkel als je dan zoveel jaar blijft werken, anders moet je het zelf vergoeden. *De vinger*

[ Voor 37% gewijzigd door xoniq op 13-12-2016 23:49 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-08 20:04
Snel wegwezen daar, je zit met je negen jaar ervaring op het salarisniveau van een hbo-starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 13-09 12:49
The Eagle schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:27:
Onbeperkt opleidingsbudget icm 80%+ bij klanten en consultancy.
Ik lees: cursussen vergoeden we wel, maar alleen als wij daar ook snel de meerwaarde van zien. Voor de rest ben je bij klanten meer aan het opleveren ipv ons geld te kosten. Wil je in je eigen tijd nog in boeken duiken dan mag je die met goedkeuring van je manager declareren.

Been there, done that.

Nofi uiteraard, hoop van harte dat je nieuwe werkgever er anders in zit. Maar de tijd zal dat leren :)
Heb je helemaal gelijk in als je 100% bezet bent is het altijd lastiger ;)
Maar dat is precies iets waar je zelf bij bent hoe je je werkzaamheden plant, ken inmiddels het consultancy wereldje vrij goed ;)
Het is een kwestie van goed plannen op momenten dat je het rustiger hebt cursussen meepakken en aan je ontwikkeling werken.
Avonduren? Ongetwijfeld deels maar ook dat is te compenseren als het rustiger is ;)

Als je consultancy bedrijf echt meent dat je mensen ook je kapitaal is (en dat is zo bij elk consultancy bedrijf) dan moet je daar ook naar handelen. En je hebt helemaal gelijk er zijn er genoeg die dat niet doen ;)

(Ik weet gelukkig waar ik terecht kom, ken veel mensen daar al jaren persoonlijk :+ ).

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas09213
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-08-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 28
• Opleiding: Master Software Engineering
• Werkervaring: 3 5 jaar
• (Woon) Locatie: Westkust USA

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer Software Engineer 2 (niet veel verandered)
• (Werk) Locatie(s): Westkust USA
• Uren/week: 50-55
• Reistijd: 10 minuten
• Werkdruk: redelijk hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): $ 10916 12800
• Vakantiegeld: $0
• Dertiende/veertiende maand: $0
• Pensioeninleg per jaar: 50% van eigen inleg (trek 7% van salaris uit)
• Mobiliteit per jaar: $0 (heb een buskaart maar gebruik deze niet)
• Overige:
  • Zorgverzekering (t.w.v. ~$1100 per maand, wel 3.5k eigen risico, er wordt $2k per jaar op een belastingvrije rekening voor zorgkosten gestort)
  • $800 per jaar te besteden aan 'sportieve doeleinden', koop er skipassen van 8)
  • Zakelijke credit card maakt declaraties gemakkelijk
  • Laptop
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~$160k
• Winstdeling/bonus: ~$28k cash / ~$15k in aandelen

[ Voor 15% gewijzigd door bas09213 op 14-12-2016 01:34 . Reden: Overige toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:08
Mag ik vragen hoeveel vrije dagen je daar hebt?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas09213
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-08-2024
EvaluationCopy - Ik krijg momenteel 17 vrije dagen, dat worden er 22 over 11 maanden, dan werk ik er 3 jaar. Als je er 10 jaar werkt wordt het 27 dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:44
xoniq schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:37:
[...]

• Overige: Ik gebruik mijn eigen MacBook Pro (werkt toch het prettigste), geen vergoeding. Verder ook geen andere vergoedingen zoals telefoon, auto of wat dan ook.
Je gebruikt je eigen ik neem aan gekochte MacBook Pro om je werk uit te voeren? Krijg je hier ook een vergoeding voor o.i.d.
Het is je eigen keuze zo te lezen maar hopelijk zie je hier wel een vergoeding voor

[ Voor 7% gewijzigd door Murrays op 14-12-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Murrays schreef op woensdag 14 december 2016 @ 09:19:
[...]

Je gebruikt je eigen ik neem aan gekochte MacBook Pro om je werk uit te voeren? Krijg je hier ook een vergoeding voor o.i.d.
Het is je eigen keuze zo te lezen maar hopelijk zie je hier wel een vergoeding voor
Nee ik krijg er geen vergoeding voor.

Maar anderzijds, als ik het anders moet gaan doen met een schrale Windows desktop, daar zit ik niet op te wachten. En ik werk ook aan mijn eigen dingen thuis op mijn MacBook, dus ik geef de voorkeur aan het apparaat die ik ben gewend en qua software is ingesteld zoals ik dit wil.

Dus ik neem dat voor lief, ik werk zo een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Spacejockey schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 23:59:
Snel wegwezen daar, je zit met je negen jaar ervaring op het salarisniveau van een hbo-starter.
Daarom, ik kan elders voor 500+ meer aan de slag met betere doorgroei mogelijkheden. Waardoor je na een jaar alweer omhoog gaat, en daar zou ik op mijn huidige locatie nog steeds op hetzelfde zitten. De groei is eruit, wat überhaupt al minimaal was, dus is het tijd voor andere uitdagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
xoniq schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:25:
[...]

Daarom, ik kan elders voor 500+ meer aan de slag met betere doorgroei mogelijkheden. Waardoor je na een jaar alweer omhoog gaat, en daar zou ik op mijn huidige locatie nog steeds op hetzelfde zitten. De groei is eruit, wat überhaupt al minimaal was, dus is het tijd voor andere uitdagingen.
Je zou al minimaal op 3K moeten zitten en eigenlijk er al overheen als ik het zo lees.
Hoeveel vakantiedagen heb je nu?
Ik vind de secundaire arbeidsvoorwaarden ook niet zo denderend op het eerste oog namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbulleke
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-01-2022
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Werkervaring: 4,5 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: IT Specialist (on site support)
• Werkgever/branche: Biopharma bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Reistijd: 40 zonder file (meestal minimaal 1 uur reistijd)
• Werkdruk: Zeer hoog momenteel

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3350
• Vakantiegeld: 8,5%
• Mobiliteit per jaar: 0,19 per km
• Overige: Lenovo laptop, iPhone 6s met onbeperkt bellen in NL.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 43000
• Winstdeling/bonus: 1 x per jaar na doelen behaald te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
martinusz schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:28:
[...]

Je zou al minimaal op 3K moeten zitten en eigenlijk er al overheen als ik het zo lees.
Hoeveel vakantiedagen heb je nu?
Ik vind de secundaire arbeidsvoorwaarden ook niet zo denderend op het eerste oog namelijk.
Ik heb gewoon de standaard 24 vakantiedagen.
En de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn er überhaupt praktisch niet :+

En ik heb sinds vorig jaar een gezin met kind, dus het is hoog tijd voor wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
xoniq schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:39:
[...]

En ik heb sinds vorig jaar een gezin met kind, dus het is hoog tijd voor wat anders.
Time to go ;) zoals gezegd ik zou minimaal 3K aan salaris gaan zoeken en secundair mag er dus ook wel wat gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

xoniq schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:39:
[...]

De standaard 24 vakantiedagen? Standaard heb je er 20 bij een werkweek van 40 uur ;) Je hebt er dus 4 extra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

redbulleke schreef op woensdag 14 december 2016 @ 10:30:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Werkervaring: 4,5 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: IT Specialist (on site support)
• Werkgever/branche: Biopharma bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Reistijd: 40 zonder file (meestal minimaal 1 uur reistijd)
• Werkdruk: Zeer hoog momenteel

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3350
• Vakantiegeld: 8,5%
• Mobiliteit per jaar: 0,19 per km
• Overige: Lenovo laptop, iPhone 6s met onbeperkt bellen in NL.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 43000
• Winstdeling/bonus: 1 x per jaar na doelen behaald te hebben
Gefeliciteerd! Zeer net salaris met deze opleiding en werkervaring. Ligt misschien ook wel aan de sector van de werkgever :)

Pagina: 1 ... 34 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.