Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.035.960 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:25:
[...]

Dit is in mijn mening (zonder natuurlijk je verdere ervaring te kunnen pijlen) zeer laag.
1.5 uur per dag onderweg met het OV of auto? is die 200 euro dan sluitend?
En je salaris is in mijn mening ook veel te laag na anderhalf jaar zou ik zelf verwachten dat je rond de 2500 zou moeten zitten. Als je opnieuw gaat solliciteren en je een beetje weet te verkopen al ergens rond de 2700 /2800. Alleen ga er wel eens over denken om je certificering te halen.

Compleet nutteloos als je intern zit ergens maar zeer nuttig als je wilt gaan solliciteren.
Dit is met de auto. Ik heb uitgerekend dat ik precies uitkom per maand met de reiskostenvergoeding.
Welke certificering raad je me aan om als eerst te halen?
Lees: Welke certificering zou mijn salaris het meest positief beinvloeden?

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:28:
[...]

Dit is met de auto. Ik heb uitgerekend dat ik precies uitkom per maand met de reiskostenvergoeding.
Lees: Welke certificering zou mij salaris het meest positief beinvloeden?

Bedankt voor je reactie!
Een auto rijden voor 200 euro?
Dan ga ik er vanuit dat je het hebt over puur en alleen brandstof kosten?

Behaal certificaten die betrekking hebben op de techniek die je bezighoud in je dagelijkse werkzaamheden.
Zowel java als C# zijn zeer hot op het moment. Dus een certificaat in een van die twee kan geen kwaad.

Je kunt voor je MCSD gaan bij Microsoft. Of de Java tegenhanger (die zal er vast wel zijn).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:34:
[...]

Een auto rijden voor 200 euro?
Dan ga ik er vanuit dat je het hebt over puur en alleen brandstof kosten?

Behaal certificaten die betrekking hebben op de techniek die je bezighoud in je dagelijkse werkzaamheden.
Zowel java als C# zijn zeer hot op het moment. Dus een certificaat in een van die twee kan geen kwaad.

Je kunt voor je MCSD gaan bij Microsoft. Of de Java tegenhanger (die zal er vast wel zijn).
Thanks, ik zal eens kijken welke certificaten het beste aansluiten bij mijn werkzaamheden.

Verder heb ik geen lease auto oid. Dit zijn dan inderdaad alleen de brandstof kosten.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:21:
[...]

Thanks, ik zal eens kijken welke certificaten het beste aansluiten bij mijn werkzaamheden.

Verder heb ik geen lease auto oid. Dit zijn dan inderdaad alleen de brandstof kosten.
Wat ik bedoel is dat brandstof kosten NIET je totale kosten van je auto dekken.
Denk aan onderhoud door alle gereden kilometers voor je werk, alle kosten van verzekeringen en wegenbelastingen en vergeet niet dat je auto per gereden kilometer en jaar minder waard zal worden. Dan is die 200 euro bij lange na niet dekkend.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shunt schreef op maandag 28 november 2016 @ 14:28:
[...]

Wat ik bedoel is dat brandstof kosten NIET je totale kosten van je auto dekken.
Denk aan onderhoud door alle gereden kilometers voor je werk, alle kosten van verzekeringen en wegenbelastingen en vergeet niet dat je auto per gereden kilometer en jaar minder waard zal worden. Dan is die 200 euro bij lange na niet dekkend.
Ja inderdaad, zover was is ook. :+
200 euro reiskostenvergoeding vind ik een mooi bedrag aangezien dit bij mijn vorige werkgever 150 euro was, of is 200 ook aan de lage kant?

Maar 2250 is dus zeer laag voor iemand met mijn profiel, hmmm. Binnenkort maar eens met mijn werkgever aan tafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:49
Ik denk niet er veel werknemers zijn die zoveel reiskostenvergoeding krijgen dat wél alle autokosten gedekt zijn. Dat slaat ook nergens op, die auto heb je ongetwijfeld privé ook nodig. Daarnaast is het jouw eigen keuze om op een bepaalde afstand van het bedrijf te gaan wonen.

Ik krijg ook maar de helft in km's vergoed, bij de nieuwe werkgever gelukkig wel de volledige km's * 19 cent. Kun je daar van autorijden? Nee natuurlijk niet.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EvaluationCopy schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:11:
Ik krijg ook maar de helft in km's vergoed, bij de nieuwe werkgever gelukkig wel de volledige km's * 19 cent. Kun je daar van autorijden? Nee natuurlijk niet.
Zelfs met 19 cent ga je keihard het schip in, zelfs als je alleen naar de afschrijving en het onderhoud naar aanleiding van de extra kilometers kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dan ga je toch lekker met het OV, collega van mij krijgt ongeveer 230 euro aan reiskosten, trajectkaart kost 150 euro..
Hij vind het best.. Auto hoeft natuurlijk niet..
Speed-Pedelec kan natuurlijk ook :)

Ik ga ook op de fiets, van mijn reiskosten vergoeding zou ik elke 1,5 jaar een nieuwe fiets kunnen kopen..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat denk ik ook, een lease auto lost dit probleem dan natuurlijk helemaal op. Maar ik zie mijzelf geen lease contract afsluiten bij mijn huidige werkgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mauritio
  • Laatst online: 20-09 11:49
Kleine update sinds april:

Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: B.Sc Life Science
• Werkervaring: 2 jaar in R&D
• (Woon/Werk) Locatie: Gebied NL en Vlaanderen.

2. Wat doe je:
• Functie: Sales Rep
• Werkgever/branche: Laboratoria/R&D/BioTech en Automatisering
• (Werk) Locatie(s): Keulen, Vlaanderen en Nederland
• Uren/week: >40
• Reistijd: 35 minuten naar kantoor, anders afhankelijk van de klant (>2u)
• Werkdruk: hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € ~4100
• Vakantiedagen: 30 + tussen kerst en O&N vrij van de baas.
• Mobiliteit: Onbeperkt brandstof en privé KM. Opel Astra K (Fiscale waarde in NL ~34K) bij gebruik van Prive auto 30ct/km vergoeding (voor personeel zonder company car).
• Overige: iPhone 6 alles onbeperkt binnen europa (ook prive) en laptop van de zaak.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~55000 inc auto.
• Winstdeling/bonus: 8% van omzet behaald boven 100% target, Robot-verkoop = 8% van prijs

Al met al niet slecht voor een 24 jarig 'broekie' en voor een eerste echte baan.
Het werk is zwaar maar het is echt een geweldig team en krijg veel kansen binnen het bedrijf. Zit veel in de auto maar kan dit gelukkig binnen werktijd doen. Overuren worden niet uitbetaald maar daar is het salaris ook naar.

Salarisverhogingen vinden 1x per jaar plaats en vinden plaats op basis van performance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:25:
[...]

Zelfs met 19 cent ga je keihard het schip in, zelfs als je alleen naar de afschrijving en het onderhoud naar aanleiding van de extra kilometers kijkt.
Dat meen je niet. Als rechtgeaard nerd Tweaker zitten mijn autokosten natuurlijk in een Excel, zo weet ik dat mijn auto 26 cent per km kost (privé lease over 3 jaar). Zoveel verlies ik er dus niet op, bovendien zijn het geen extra km's, want deze zijn al begroot 8)

(In deze berekening zitten natuurlijk ook mijn privé kilometers, maar die kosten ben ik toch kwijt). In de nieuwe situatie ga ik gelukkig van 130,- naar 270,- vergoeding terwijl het dichterbij is.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 21:59
Nieuwe baan en iets wat betere voorwaarden. De reisafstand is nu ook echt fijn. Lopend is ook nog een optie.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 7% gewijzigd door mannowlahn op 29-11-2016 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kovogar
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-09 14:43
Mauritio schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:49:
Kleine update sinds april:

Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: B.Sc Life Science
• Werkervaring: 2 jaar in R&D
• (Woon/Werk) Locatie: Gebied NL en Vlaanderen.

2. Wat doe je:
• Functie: Sales Rep
• Werkgever/branche: Laboratoria/R&D/BioTech en Automatisering
• (Werk) Locatie(s): Keulen, Vlaanderen en Nederland
• Uren/week: >40
• Reistijd: 35 minuten naar kantoor, anders afhankelijk van de klant (>2u)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € ~4100
• Vakantiedagen: 30 + tussen kerst en O&N vrij van de baas.
• Mobiliteit: Onbeperkt brandstof en privé KM. Opel Astra K (Fiscale waarde in NL ~34K) bij gebruik van Prive auto 30ct/km vergoeding (voor personeel zonder company car).
• Overige: iPhone 6 alles onbeperkt binnen europa (ook prive) en laptop van de zaak.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~55000 inc auto.
• Winstdeling/bonus: 8% van omzet behaald boven 100% target, Robot-verkoop = 8% van prijs

Al met al niet slecht voor een 24 jarig 'broekie' en voor een eerste echte baan.
Het werk is zwaar maar het is echt een geweldig team en krijg veel kansen binnen het bedrijf. Zit veel in de auto maar kan dit gelukkig binnen werktijd doen. Overuren worden niet uitbetaald maar daar is het salaris ook naar.

Salarisverhogingen vinden 1x per jaar plaats en vinden plaats op basis van performance.
Inderdaad helemaal niet slecht voor een 24 jarig 'broekie' :9 reisafstanden zijn dus soms wel lang, maar lijkt mij dat dit met salaris, vrije dagen, en eventuele bonus goed gecompenseerd kan worden ;) al met al mag je in je handjes knijpen :) goed gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:47

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Binnenkort weer functioneringsgesprek en vroeg mij af of mijn salaris ok is, laag of hoog.

Members only:

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellStorm666 schreef op woensdag 30 november 2016 @ 11:53:
Binnenkort weer functioneringsgesprek en vroeg mij af of mijn salaris ok is, laag of hoog.

***members only***
Op zich een gemiddeld salaris..
Ik heb geen idee wat je werkzaamheden zijn, maar 100-150 euro erbij zou gewoon moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:47

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 12:53:
[...]

Op zich een gemiddeld salaris..
Ik heb geen idee wat je werkzaamheden zijn, maar 100-150 euro erbij zou gewoon moeten kunnen.
Ik houdt de systemen draaiende, het netwerk veilig en stabiel.
Maak en beoordeel Risicoanalyses.
Programmeer PLC's
Beheer de website.
Beheer de mobile telefoon abonnementen.
Zit bij het ontwikkelteam met de "safety-bril"

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich prima salaris, je hebt net 4 jaar bezig, niet echt noemenswaardige certificaten. Je werkzaamheden lijken me gewoon voor een medior.
Ik zou inzetten op 3-5% verhoging, meer zit er niet in denk ik, tenzij je echt dingen hebt gedaan die echt boven de standaard verwachtingen uit komen.
Met normaal presteren naar verwachting krijg je vaak geen extra salaris bovenop een trrede (CAO) of correctie (infatie etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

.

[ Voor 99% gewijzigd door kazz1980 op 02-12-2016 12:14 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Dit is mijn huidige situatie, ik heb het goed naar mijn zin bij deze werkgever maar toch jeukt het om een keer ergens anders te gaan kijken.
Ik heb alleen het idee dat ik de beloning die ik bij mijn huidige werkgever krijg niet ergens anders ga vinden, wat denken jullie?

Mischien goed om te melden, ik heb een MCSD en PSD (scurm) certificaat.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Technische Informatica
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Noord Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: .Net ontwikkelaar (lead)
• Werkgever/branche: softwareboer
• (Werk) Locatie(s): Noord Brabant, 1 keer in de week randstad
• Uren/week: 40
• Reistijd: 30 minuten enkele reis, 1 keer in de week 75 minuten enkele reis
• Werkdruk: hoog (maar niet te)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3850
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: nvt
• Pensioeninleg per jaar: 50/50
• Mobiliteit per jaar: Leasebedrag van 600 p/m zonder brandstof
• Overige: Telefoon en laptop van de zaak

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €57672 (inclusief leasebedrag)
• Winstdeling/bonus: nvt

[ Voor 2% gewijzigd door Jarrean op 30-11-2016 14:25 . Reden: certificaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:28:
[...]
Lees: Welke certificering zou mijn salaris het meest positief beinvloeden?

Bedankt voor je reactie!
Voor een programmeur boeien die certificaten niet zo.

Het belangrijkste heb je al binnen en dat is het HBO diploma.

In jouw situatie moet je gewoon een duidelijk gesprek met je werkgever houden en anders een andere baan zoeken.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jarrean schreef op woensdag 30 november 2016 @ 14:24:
Dit is mijn huidige situatie, ik heb het goed naar mijn zin bij deze werkgever maar toch jeukt het om een keer ergens anders te gaan kijken.
Ik heb alleen het idee dat ik de beloning die ik bij mijn huidige werkgever krijg niet ergens anders ga vinden, wat denken jullie?

Mischien goed om te melden, ik heb een MCSD en PSD (scurm) certificaat.

[...]
Ik denk dat je een mooi pakket hebt en zonder context het best lastig is dit los te weken bij een andere werkgever. Waarom rondkijken als je nog uitdaging hebt (heb je die?) en het financieel prima voor elkaar hebt?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarrean
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 10:56
Boudewijn schreef op woensdag 30 november 2016 @ 15:54:
[...]

Ik denk dat je een mooi pakket hebt en zonder context het best lastig is dit los te weken bij een andere werkgever. Waarom rondkijken als je nog uitdaging hebt (heb je die?) en het financieel prima voor elkaar hebt?
Ik heb vanaf mijn stage nooit bij een ander bedrijf gewerkt en ben dus wel benieuwd hoe het er bij een ander bedrijf aan toe gaat. Ik heb het hier heel goed (dat idee had ik al en dat bevestig je nu) dus ik houd het op mijn gemak in de gaten tot er echt iets voorbij komt wat hier aan kan tippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb sinds een half jaar een functie wijziging gehad van ontwikkelaar+scrummaster naar product owner. Ik ben gecertificeerd Scrum product owner en Scrum master. Op het moment van de wijziging heb ik geen extra salaris gekregen voor de functie wijziging behalve een lease auto die ook bij de functie hoort omdat ik veel bij de klanten zit. Ik heb bij mijn leidinggevende aangegeven dat ik niet tevreden ben met mijn salaris ivm mijn verantwoordelijkheden als product owner. Mijn leidinggevende heeft aangegeven met een voorstel te komen per 1 januari. Ik ben erg benieuwd waar hij mee aan gaat komen maar verwacht toch eigenlijk wel minimaal 250 verhoging. Wat is jullie mening ? Wat denken jullie dat reeel is ?

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 2,5 jaar. 0,5 jaar in huidige functie
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Product Owner
• Werkgever/branche: Software bedrijf
• (Werk) Locatie(s): Noord-Brabant
• Reistijd: 15 min als ik op kantoor zit

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2800
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Pensioeninleg per jaar: € niet bij de hand
• Mobiliteit per jaar: lease auto Audi A3 onbeperkt km
• Overige: € laptop en telefoon ook privé te gebruiken. 10 euro internet vergoeding

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
• Winstdeling/bonus: € variabel op basis van bedrijfsresultaten maar gemiddeld 1 a 2 maandsalarissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:06:
Ik heb sinds een half jaar een functie wijziging gehad van ontwikkelaar+scrummaster naar product owner. Ik ben gecertificeerd Scrum product owner en Scrum master. Op het moment van de wijziging heb ik geen extra salaris gekregen voor de functie wijziging behalve een lease auto die ook bij de functie hoort omdat ik veel bij de klanten zit. Ik heb bij mijn leidinggevende aangegeven dat ik niet tevreden ben met mijn salaris ivm mijn verantwoordelijkheden als product owner. Mijn leidinggevende heeft aangegeven met een voorstel te komen per 1 januari. Ik ben erg benieuwd waar hij mee aan gaat komen maar verwacht toch eigenlijk wel minimaal 250 verhoging.
Even los van je verantwoordelijkheden en opleiding, vind ik 2800 EUR een heel net bedrag voor iemand die net 2.5 jaar in de ICT werkt en een half jaar in zo'n functie. Zeker als je daarbij ook nog een behoorlijk nette leasewagen (een A3 is *zeker* niet standaard) en forse winstdeling krijgt.

Het is niet ongebruikelijk dat je zonder leasewagen of met een bescheidener model (VW Polo oid), meer salaris zou krijgen domweg omdat je leasebudget zo goed als altijd van invloed is op je bruto salaris. (Daar word vaker geheimzinnig over gedaan, netto telt het wel mee.)

Kortom, minimaal 250 EUR er bij? Anderen kunnen daar een andere mening over hebben, ik denk dat je heel blij mag zijn met het salaris dat je hebt. De ICT bomen groeien allang niet meer tot in de hemel, de salarissen zijn de afgelopen jaren gedaald tot redelijk.

Edit:
Voor jouw beeldvorming, ik heb geen HBO Inf, maar werk nu een ruwe 20 jaar in de ICT en ben net een paar maanden 39 jaar jong. Mijn functie is extreem breed en omvat letterlijk alles van 1e lijns helpdesk tot een grote verantwoordelijkheid op gebied van de ICT aankopen, budgetten en adviezen. Op mijn visitekaartje staat "Sr. Systeembeheerder", maar dat dekt de lading niet. Ik viel een ruwe 3 jaar direct onder de directie, een jaar geleden is de afdeling breder getrokken en er een manager bij geplaatst waardoor ik me weer meer op de techniek en het advies kan focussen, me minder hoef te bemoeien met de complete financiële winkel.

Salaris? 3500 EUR bruto, ongeveer, op basis van 40 uur en een vaste 13e maand. (Maar geen winstuitkering, geen leasewagen (ik loop in 15 minuten naar mijn werk), etc.) Wel overwerkvergoedingen. (Dat komt nogal eens voor, operationeel beheer betekend soms avonden, nachten en weekenden door.) Werkgever: financieel dienstverlener, zelfstandig dochter van een grote onderneming.

Mijn salaris is voor mijn functie te laag, toch is het geen totaal onredelijk salaris. :)

[ Voor 25% gewijzigd door unezra op 30-11-2016 19:49 ]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
https://www.vecozo.nl/content.aspx?id=4234

Kijk hier maar eens wat een productowner kan verdienen. Bedenk dan wel dat ze daar iemand zoeken met 10+ jaar werkervaring (niet per definitie in deze rol), geen lease-auto en geen winstdeling. En er zijn al meer mensen op stukgelopen, deze vacature komt al 4 jaar om de zoveel tijd terug. Ergo, jouw salaris is meer dan prima voor iemand van 25 met 2,5 jaar werkervaring.

Als je werkgever al een voorstel verwacht dan zou ik het bescheiden houden op +200, niet overvragen. Dan zijn beide partijen blij. Meer geld lijkt altijd zo leuk maar met meer werkervaring leer je wat tactische spelletjes, bv. dat het niet wenselijk is als je werkgever het gevoel heeft dat hij teveel betaalt.

Als je dan op 3000 uitkomt, 25 jaar oud, een luxe auto onder je kont en amper reistijd? Dan mag je jezelf een schouderklopje geven omdat je meer verdient dan 95% van je leeftijdsgenoten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:29
Ben pas sinds kort werkzaam in deze functie en ben redelijk tevreden, het werk en de organisatie bevallen me verder erg goed en dat is voor mij het belangrijkste.

[ Voor 76% gewijzigd door Pelox op 07-12-2016 09:37 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2016 @ 19:06:
Hoi allemaal,

Ik heb sinds een half jaar een functie wijziging gehad van ontwikkelaar+scrummaster naar product owner.
Ik zou dat persoonlijk eerder een demotie vinden dan een promotie. Ik hoop dat je snapt dat dit carrieretechnisch wel eens onhandige stap kan zijn. De vraag naar techneuten is een stuk dringender; Product Owners zijn niet zo moeilijk te vinden.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Maar wie weet is dit wel wat hij leuk(er) vindt? Niet alles hoeft een stap 'omhoog' te zijn.

Daarentegen is die Audi A3 natuurlijk ook gewoon een verkapte salarisverhoging, dus ik kan me voorstellen dat je werkgever voet bij stuk gaat houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 15:29:
Leeftijd:
25
Opleiding(en):
- ICT Beheerder Niv 4
- HBO Informatica Propedeuse
Certificaten:
- TS: Windows 7, Configuring
- Copernica Marketing Software - Certified Fundamental User
- Copernica Marketing Software - Certified Advanced User
Werkervaring:
- 4 jaar
Werkgever:
Huidige functie:
- .NET Developer
Vakantiegeld:
- 8%
Vakantiedagen:
- 30
13/14e maand of winstuitkering:
- Nee
Laptop:
- Ja
GSM:
- Ja
Leaseauto:
- Ja
Werkweek:
- 40 uur
Pensioenregeling:
- Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land:
- Nederland
Regio:
- Zuid Holland
Reistijd:
- 10 minuten
Maand salaris (bruto):
- 2600

Erg tevreden mee moet ik zeggen. Om mij heen wel eens de reactie dat het weinig is, maar onderschat ik mezelf nu of is dit gewoon meer dan prima?
Dit salaris ben ik mee begonnen bij mijn huidige werkgever op 1 januari. Nu bijna 1 jaar verder zijn beide partijen méér dan tevreden met elkaar en heb ik een verhoging gekregen.

Alle voorwaarden zijn hetzelfde gebleven, echter is het maand salaris omhoog gegaan naar 3500 euro. Ook krijg ik een eenmalige eindejaars bonus van 500 euro.

Ik denk dat hier wel waardering uit spreekt en gelukkig ervaar ik de samenwerking ook als zéér prettig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
35% salarisverhoging na een jaar dekt in ieder geval de inflatie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

EvaluationCopy schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:15:
https://www.vecozo.nl/content.aspx?id=4234

Kijk hier maar eens wat een productowner kan verdienen. Bedenk dan wel dat ze daar iemand zoeken met 10+ jaar werkervaring (niet per definitie in deze rol), geen lease-auto en geen winstdeling. En er zijn al meer mensen op stukgelopen, deze vacature komt al 4 jaar om de zoveel tijd terug.

snip
68.800 incl vakantiegeld en 8,33 eindjaars (13e maand) is ca 4800 per maand bruto. En da's bij hun echt de max. Lang niet verkeerd maar daarvoor zit je wel in een uiterst wollig en snel veranderend werkveld van zorgaanbieders, verzekeraars en andere onvermurwbare instanties (vergeet de lokale overheden niet). Een goede project / programmamanager verdient meer / beter en heeft er dan ook een auto bij, een minder dynamisch werkveld en geen achterlijk salarisplafond. Dus snap wel dat de echt goede dat aan zich voorbij laten gaan ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Inmiddels weer een jaartje langer werkzaam, dus loonsverhoging

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
tweakerdennis schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:46:
Inmiddels weer een jaartje langer werkzaam, dus loonsverhoging

***members only***
Wat we snel vergeten is hoe waardevol je werk is. Je doet tenminste moeite voor al die kinderen en helpt hun naar een betere toekomst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
bvbal79 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 00:29:
[...]

Wat we snel vergeten is hoe waardevol je werk is. Je doet tenminste moeite voor al die kinderen en helpt hun naar een betere toekomst....
Daar schiet mijn vrouw/bankrekening weinig mee op als ik weer 1.000 bij de garage mag afrekenen, of als ik de kinderopvang (gewoon de volledige 52 weken, ondanks 12 weken vakantie waarbij het niet nodig is) mag betalen aan het eind van de maand. Ben uiteindelijk toch de kostwinnaar en alhoewel ik vroeger het maatschappelijk belang bovenop inkomen stelde, is dat inmiddels toch wel veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
tweakerdennis schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 06:26:
[...]

als ik de kinderopvang (gewoon de volledige 52 weken, ondanks 12 weken vakantie waarbij het niet nodig is) mag betalen aan het eind van de maand.
Je hebt (hier in Den Haag iig) ook kinderopvang waarbij je die zonder schoolvakanties, of iig iets van 40 weken kunt afnemen.

Daarnaast moet je het gaan accepteren dat het zo is als het is OF een opleiding gaan volgen om een volgende stap te kunnen zetten. Anders kom je in een negatieve spiraal terecht en kost ook veel energie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• unezra

unezra

tweakerdennis schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:46:
***members only***
Was ik nou maar gewoon net als iedereen bedrijfskunde, rechten, ICT, enzovoort gaan studeren
Gelukkig niet. Land met enkel bedrijfskundigen, juristen en ICTers is in no-time failliet.

Daarbij, ik zit persoonlijk niet te wachten op een collega ICTer die dat vak alleen maar uitoefend omdat hij of zij op een bepaald moment bedacht dat daar het beste geld mee te verdienen viel, in plaats van voor het vak te kiezen uit passie.

Ook in de ICT zijn de salarissen inmiddels genormeerd en de tijd dat de salarissen tot mars groeiden ligt lang achter ons. Als ICTer kun je goed verdienen, maar het is absoluut geen garantie en de groep die bovenmatig goed verdiend, is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO Medewerker beheer ICT (Daarna nog MBO Media Technologie, waar ik niks mee doe)
• Werkervaring: 7 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: Applicatiebeheerder / Coordinator ICT
• Werkgever/branche: Deurwaarderij
• (Werk) Locatie(s): Gelderland
• Vakantiedagen: 25
• Reistijd**: 1 uur heen en 1 uur terug, auto van de zaak (Alleen zakelijk)
• Werkdruk: Hoog (maar prettig)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2900
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: 50/50
• Mobiliteit per jaar: 45,00.- p/m
• Overige: Prestatie bonus op basis van voltooide projecten i.p.v. dertiende maand. (gemiddeld 3x per jaar helft van maand salaris dus een kleine 4.350)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 42.000 ongeveer
• Winstdeling/bonus: geen

Ben mijn werk ervaring op 18 jaar begonnen in de deurwaarderij en sindsdien er ook niet meer uit gegaan. Werk nu bij mijn derde deurwaarderskantoor en heb me zelf gespecialiseerd in het pakket wat de "standaard" is binnen de deurwaarderij en de rand pakketten die er om heen draaien.

Auto alleen zakelijk rijden is een bewuste keus geweest, woon zelf in Breda 5 minuten van het centrum af waar ik alles nodig heb en privé als ik 10.000 km op jaar basis rij is het heel veel.

Prestatie bonus is dus als vervanger voor een 13de maand, tot nu toe bevalt dat goed en gaat dat ook goed (meestal ronden we in december ook een project af :-)).

Momenteel via de zaak bezig met scrum master :).

Werk nu hier 1 jaar en 2 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 21:02:
[...]

Dit salaris ben ik mee begonnen bij mijn huidige werkgever op 1 januari. Nu bijna 1 jaar verder zijn beide partijen méér dan tevreden met elkaar en heb ik een verhoging gekregen.

Alle voorwaarden zijn hetzelfde gebleven, echter is het maand salaris omhoog gegaan naar 3500 euro. Ook krijg ik een eenmalige eindejaars bonus van 500 euro.

Ik denk dat hier wel waardering uit spreekt en gelukkig ervaar ik de samenwerking ook als zéér prettig. :)
Dit zie je inderdaad steeds vaker, eerst bewijzen of je het wel waard bent i.p.v. direct een hoog startsalaris, gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
jongetje schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 07:12:
[...]

Je hebt (hier in Den Haag iig) ook kinderopvang waarbij je die zonder schoolvakanties, of iig iets van 40 weken kunt afnemen.

Daarnaast moet je het gaan accepteren dat het zo is als het is OF een opleiding gaan volgen om een volgende stap te kunnen zetten. Anders kom je in een negatieve spiraal terecht en kost ook veel energie.
Dat is 'm.i. het punt waarom moeten we in dit land accepteren dat leerkrachten maar weinig verdienen...het is een essentieel onderdeel van de maatschappij..of ben jij niet naar school geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Ernemmer schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:43:
Dit zie je inderdaad steeds vaker, eerst bewijzen of je het wel waard bent i.p.v. direct een hoog startsalaris, gefeliciteerd.
Ook niet onterecht. Het eerste contract word vaak gezien als een soort van extended proeftijd, zeker met die nieuwe wet- en regelgeving waardoor je na 2 jaar al een vast contract moet krijgen in plaats van na 3 jaar.

Daardoor zie je dat werkgevers 7 + 7 + 8 maanden contracten geven in plaats van 12, 12, 12 of 6, 12, 12 zoals het eerder vaak ging.

7 maanden is een prima periode om iemand goed te leren kennen en kan dus als verlengde proeftijd worden gezien. Juist dus ook een periode waarin iemand zichzelf kan bewijzen.

Tijdens een sollicitatieprocedure heb je als werkgever maar kort de kans iemand te leren kennen. Een brief, een CV, 2 gesprekken en dat is het vaak wel. Een enkele keer een assessment of een 3e gesprek. Dat is by far niet genoeg om goed te bepalen of iemand echt geschikt is voor die positie of past binnen het team. Het enige dat je kunt bepalen in zo'n korte periode is of iemand beter lijkt te zijn dan de andere kandidaten.

Ik vind het ook terecht dat ze daarom iemand laten beginnen met een wat lager salaris. Bewijs jezelf eerst maar, laat maar zien dat je een hoger salaris waard bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
bvbal79 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 09:36:
[...]

Dat is 'm.i. het punt waarom moeten we in dit land accepteren dat leerkrachten maar weinig verdienen...het is een essentieel onderdeel van de maatschappij..of ben jij niet naar school geweest?
In het basisonderwijs is het misschien geen topsalaris maar verder betaald het onderwijs echt heel erg goed. Goede vriend van me is natuurkundeleraar op een mavo (LC functie) en met een salaris van 4700 pm excl. allerlei extra's hoor je hem niet klagen. Dat alle leraren slecht betaald krijgen is dan ook echt een fabel.

De treden beginnen ook nog eens terwijl je met de opleiding begint, dus als je eenmaal echt aan de slag gaat zit je al in trede 5.

[ Voor 12% gewijzigd door Pelox op 03-12-2016 12:56 ]

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
4700? Fascinerend! Ik dacht dat dat iets van vroeger was, docenten die al 25+ jaar in het vak zaten. Maar zo slecht zien die schalen er inderdaad niet uit, prima zelfs. Denk ook even aan het hele pakket (aantal vakantiedagen etc.)

http://www.straksvoordekl...l/42/wat-ga-ik-verdienen-

Daarnaast: de salarissen hier zijn ook niet echt maatgevend hoor, voor wat de gemiddelde ICT'er verdient. Sowieso zijn de wat mindere goden minder snel geneigd hun loon hier te posten. En 40% liegt er een fors deel bij, geen reden aan te nemen dat dat online anders is. (God weet waarom)

http://www.nu.nl/overig/2...lander-liegt-salaris.html

[ Voor 5% gewijzigd door EvaluationCopy op 03-12-2016 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
EvaluationCopy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:52:
4700? Fascinerend! Ik dacht dat dat iets van vroeger was, docenten die al 25+ jaar in het vak zaten. Maar zo slecht zien die schalen er inderdaad niet uit, prima zelfs. Denk ook even aan het hele pakket (aantal vakantiedagen etc.)

http://www.straksvoordekl...l/42/wat-ga-ik-verdienen-

Daarnaast: de salarissen hier zijn ook niet echt maatgevend hoor, voor wat de gemiddelde ICT'er verdient. Sowieso zijn de wat mindere goden minder snel geneigd hun loon hier te posten. En 40% liegt er een fors deel bij, geen reden aan te nemen dat dat online anders is. (God weet waarom)

http://www.nu.nl/overig/2...lander-liegt-salaris.html
Waarom zou men hier redelijk anoniem liegen? Dat artikel gaat over direct contact met vrienden (kroegpraat), op een enkeling na lijkt wat gepost wordt hier toch reeel.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
EvaluationCopy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:52:
Je haalt een artikel aan dat het heeft over wat mensen tegen vrienden vertellen. Dat is dus geen enkele basis voor je bewering dat mensen er hier zaken bij elkaar verzinnen. Waarom zouden we? Wat boeit het wat anderen hier van je vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pelox schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 10:10:
In het basisonderwijs is het misschien geen topsalaris maar verder betaald het onderwijs echt heel erg goed. Goede vriend van me is natuurkundeleraar op een mavo (LC functie) en met een salaris van 4700 pm excl. allerlei extra's hoor je hem niet klagen. Dat alle leraren slecht betaald krijgen is dan ook echt een fabel.
4700 euro per maand plus de ruime vakanties is inderdaad helemaal niet verkeerd. Daar kijken veel mensen jaloers naar, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Hydra schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:07:
[...]

Je haalt een artikel aan dat het heeft over wat mensen tegen vrienden vertellen. Dat is dus geen enkele basis voor je bewering dat mensen er hier zaken bij elkaar verzinnen. Waarom zouden we? Wat boeit het wat anderen hier van je vinden?
iets met human nature ofzo...wat in het beestje zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Verwijderd schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:36:
[...]

4700 euro per maand plus de ruime vakanties is inderdaad helemaal niet verkeerd. Daar kijken veel mensen jaloers naar, gok ik.
Maar dat is dus met 13 jaar werkervaring als ik die tabel van leraar middelbare school mag geloven, misschien nu iets minder door de inflatie. Als leraar middelbare school begin je dus ook gewoon op 2470.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:47:
Maar dat is dus met 13 jaar werkervaring als ik die tabel van leraar middelbare school mag geloven, misschien nu iets minder door de inflatie. Als leraar middelbare school begin je dus ook gewoon op 2470.
"Gewoon" is al grofweg modaal. Dat is echt niet verkeerd als je zonder ervaring de arbeidsmarkt op stapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

bvbal79 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:47:
[...]

Ik werk 20 jaar in de ICT en verdien *fors* minder dan 4700 EUR bruto. (Rond de 3500, voor 38 uur.)
4700 EUR per maand is by all means echt geen slecht salaris voor wat voor functie dan ook met 13 jaar ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietTeSpreken
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 02-05-2022
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27, bijna 28
• Opleiding: Hogeschool
• Werkervaring: 6
• (Woon) Locatie: Oost-Vlaanderen randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Dynamics AX development consultant, bijna 3 jaar lang
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Voornamelijk kantoor in Gent
• Reistijd**: 30 minuten heen
• Werkdruk: Laag - gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2600
• Vakantiegeld: € 1200 netto
• Dertiende/veertiende maand: € 1180
• Pensioeninleg per jaar: 3% van werkgever
• Overige: Gsm abbo van 50€ bruto p/m, auto (v40) + tankkaart en privégebruik, maaltijdcheques van 7€

• Winstdeling/bonus: Onbestaand

Ik heb wel het vermoeden dat ik nogal weinig betaald word, wat zeer jammer is aangezien er mooie groeikansen zijn voor mij in het bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
bvbal79 schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 09:36:
[...]

Dat punt wil ik helemaal niet maken. Het gaat erom dat als je niet tevreden bent met je salaris of baan dat je dan in actie moet komen (en niet je energie in negatieve dingen moet stoppen zoals klagen). En ja dit kost energie. Wat mij betreft kan dit ook andersom zijn en ga je juist minder verdienen en krijg je er een super toffe baan voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Nu online
jongetje schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:01:
[...]

Dat punt wil ik helemaal niet maken. Het gaat erom dat als je niet tevreden bent met je salaris of baan dat je dan in actie moet komen (en niet je energie in negatieve dingen moet stoppen zoals klagen). En ja dit kost energie. Wat mij betreft kan dit ook andersom zijn en ga je juist minder verdienen en krijg je er een super toffe baan voor terug.
Ik ben het met je eens hoor, bevalt het niet dsn zoek je wat anders. Vandaar dat ik ook op zoek bdn naar iets anders, waarbij ik helaas al snel tot de conclusie kom dat ik niks aan mijn hbo papiertje heb... Mijn vwo papiertje is bij wijze van evenveel waard.

En ja, er zijn ook mensen die vanuit bedrijfsleven op hun 40e bijvoorbeeld in te stappen.

Alleen: als je als leerkracht begint begin je in schaal 1. Of je de komende 9 jaar nou gemiddeld of uitmuntend presteert maakt niet uit, je zit dan beiden in schaal 10. Iemand die vanuit het bedrijfsleven instroomt stapt met zijn/haar Loon in en begint dan bijvoorbeeld in schaal 15 terwijl hij/zij minder kennis en vaardigheden heeft en minder taken krijgt. Ga ik nu een jaartje het bedrijfsleven in en dsn weer terug naar het onderwijs kan mijn salaris ineens wel met honderden euro's stijgen, terwijl dat dus niet kan als je binnen het onderwijs blijft.

Maar goed, dat is een discussie welke hier geen meerwaarde heeft. ICT vind ik leuk en ook daar kan ik minstens dezelfde voldoening uit halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
unezra schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:17:
[...]

Ik werk 20 jaar in de ICT en verdien *fors* minder dan 4700 EUR bruto. (Rond de 3500, voor 38 uur.)
4700 EUR per maand is by all means echt geen slecht salaris voor wat voor functie dan ook met 13 jaar ervaring.
Dat is het zeker niet maar ik neem aan dat die schaal voor 1e graads docenten bewaard wordt (bovenbouw HAVO/VWO), daar is ook een universitaire opleiding voor nodig. Mag ook goed beloond worden. Maar het veel gehoorde adagio 'leraren verdienen zo slecht' herken ik in deze schalen in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 17:52
tweakerdennis schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:24:
[...]

Ik ben het met je eens hoor, bevalt het niet dsn zoek je wat anders. Vandaar dat ik ook op zoek bdn naar iets anders, waarbij ik helaas al snel tot de conclusie kom dat ik niks aan mijn hbo papiertje heb... Mijn vwo papiertje is bij wijze van evenveel waard
Ivm leerkracht Beu zijn .. Al eens gedacht om iT/ICT coördinator erbij te doen bv?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
EvaluationCopy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 16:14:
[...]

Dat is het zeker niet maar ik neem aan dat die schaal voor 1e graads docenten bewaard wordt (bovenbouw HAVO/VWO), daar is ook een universitaire opleiding voor nodig. Mag ook goed beloond worden. Maar het veel gehoorde adagio 'leraren verdienen zo slecht' herken ik in deze schalen in ieder geval niet.
Dat is dus niet het geval. Na opleiding begint een docent op het middelbaar onderwijs in schaal 5. Dus niet 1. De tijd van de opleiding telt hierin mee ivm stage. Daarnaast maakt het niet uit of het op een mavo, havo op vwo is. Het gaat om de functie. Bijvoorbeeld lb of lc. Je zit dus binnen no time op 4k+. Het maakt verder niet uit maar waar ik mij wel aan stoor is dat ik ieder jaar moet aanhoren dat een leraar onderbetaald wordt terwijl dat echt totale onzin is.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nietTeSpreken schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:18:
***members only***

Ik heb wel het vermoeden dat ik nogal weinig betaald word, wat zeer jammer is aangezien er mooie groeikansen zijn voor mij in het bedrijf.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:27
Als deze functie naar jouw idee te weinig oplevert en er zijn groeikansen voor je, wat let je die te pakken? Ik doe de aanname dat die gesuggereerde groei niet alleen inhoudelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietTeSpreken
Ik sta functioneel vaak toch sterker dan de meeste collega's, aangezien er een pak vragen bij mij komen over hoe er iets in elkaar zit (of hoe ze ergens geraken).
De reden dat ik mezelf meer waard vind is omdat ik zeer veel van een bepaald type werk op mij neem, enerzijds omdat ik dit graag doe, anderzijds omdat er niet veel mensen zijn die het willen / kunnen.
Ik denk dat we met 2 / 3 mensen zijn, waarvan ik het meeste weet / doe.

Bovendien krijg ik keer op keer goede evaluaties, zowel intern als van klanten.
wheel schreef op zondag 4 december 2016 @ 01:05:
[...]

Als deze functie naar jouw idee te weinig oplevert en er zijn groeikansen voor je, wat let je die te pakken? Ik doe de aanname dat die gesuggereerde groei niet alleen inhoudelijk is.
Wat let me? Enerzijds is het een zeer toffe omgeving, met super collega's.
Anderzijds zit ik momenteel op het niveau van een schoolverlater zonder diploma, terwijl ik al 3 jaar ervaring heb (EN een diploma).

Daarom ben ik nu recentelijk ook beginnen uitkijken voor een andere job, maar dat gaat niet op 1-2-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
nietTeSpreken schreef op zondag 4 december 2016 @ 08:29:
Wat let me? Enerzijds is het een zeer toffe omgeving, met super collega's.
Anderzijds zit ik momenteel op het niveau van een schoolverlater zonder diploma, terwijl ik al 3 jaar ervaring heb (EN een diploma).

Daarom ben ik nu recentelijk ook beginnen uitkijken voor een andere job, maar dat gaat niet op 1-2-3.
Die genoemde doorgroeimogelijkheden kunnen dat toch rechttrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 19:35

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Members only:
jongetje schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:01:
[...]

Dat is overigens de reden dat ik weg ben gegeaan bij mijn huidige functie. Ik werd er niet meer blij van en kwam moe en narrig thuis. Dat is ook voor het thuisfront niet leuk. |Plus daarbij nog het feit dat ik voor m'n vorige werkgever veel moest reizen. Zeker in het begin leuk, maar ook dat begon me de laatste tijd tegen te staan. Door deze stap te nemen heb ik mn energie weer terug. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Spacecowboy op 04-12-2016 10:06 ]

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:01
Meningen? Waar teken ik? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door KillaZ op 04-12-2016 10:29 ]

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietTeSpreken
wheel schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:42:
[...]

Die genoemde doorgroeimogelijkheden kunnen dat toch rechttrekken?
Jazeker, maar wanneer ik het er over had met mijn manager zei die "als je meer wilt verdienen moet je bij een ander gaan".
Ik hoop op een opslag van meer dan €50, maar je zal vast begrijpen dat ik er niet op reken.

Momenteel heeft een collega met gelijkaardige ervaring ongeveer 300-400 meer, voor hetzelfde werk.
Het enige verschil is dat die er nog maar recentelijk werkt, en dus met ervaring begonnen is.
Ik heb daar al mijn AX ervaring opgedaan, en dat merk ik in verloning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Pelox schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:22:
[...]

Dat is dus niet het geval. Na opleiding begint een docent op het middelbaar onderwijs in schaal 5. Dus niet 1. De tijd van de opleiding telt hierin mee ivm stage. Daarnaast maakt het niet uit of het op een mavo, havo op vwo is. Het gaat om de functie. Bijvoorbeeld lb of lc. Je zit dus binnen no time op 4k+. Het maakt verder niet uit maar waar ik mij wel aan stoor is dat ik ieder jaar moet aanhoren dat een leraar onderbetaald wordt terwijl dat echt totale onzin is.
Wel interessant punt hoor. Als je kijkt naar de maatschappelijke functie die leraren hebben, we moeten investeren in onze kinderen en goed opleiden, vind ik dat het onderwijs in zijn geheel een hogere status mag krijgen. Net als artsen, die dienen ook een groot maatschappelijk doel en die worden daarvoor goed gecompenseerd, waarom leraren niet ook flink meer compenseren, de lat hoger leggen voor het onderwijs en aantrekkelijk maken voor de mensen om voor de klas te willen staan.

Daarbij zeg ik niet dat ze slecht verdienen, maar ik ben van mening dat het onderwijs een stuk aantrekkelijker kan, en daarbij verwacht ik ook dat het niveau hoger komt te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ernemmer schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 08:43:
[...]

Zeker, kan ik mij ergens ook heel goed voorstellen. In principe is een maand proeftijd natuurlijk veel te kort om iemand te leren kennen. Tegelijkertijd vind ik het ontzettend fijn dat mijn werkgever dus niet te beroerd is om de werknemer, indien ze echt tevreden zijn, te belonen voor het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
nietTeSpreken schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:51:
[...]

Jazeker, maar wanneer ik het er over had met mijn manager zei die "als je meer wilt verdienen moet je bij een ander gaan".
Ik hoop op een opslag van meer dan €50, maar je zal vast begrijpen dat ik er niet op reken.
Ik vermoed dat we niet dezelfde definitie hanteren van de term doorgroei. Bij doorgroei denk ik aan inhoud én arbeidsvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 17:51
Pelox schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 20:22:
[...]

Nuance is wel op zijn plaats: dit is geen regel! Wellicht voor tekortvakken in de randstad, maar de meesten beginnen gewoon op trede 1 en groeien 1 trede per jaar. Dus no time staat ongeveer gelijk aan 8-10 jaar, afhankelijk van de schaal.

Verder krijg je een prima salaris in het VO, met name LC-LD functies, zolang je accepteert dat het bij 5.300 euro echt klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
ptholemy schreef op zondag 4 december 2016 @ 13:07:
[...]

Verder krijg je een prima salaris in het VO, met name LC-LD functies, zolang je accepteert dat het bij 5.300 euro echt klaar is.
5.300.. wat een geld! Het is trouwens niet klaar bij 5.300 want ieder jaar komt er weer zoveel procent bij. Iedereen mag van mij veel verdienen mits het niveau ook van dien aard is en juist daar heb ik mijn twijfels bij in het onderwijs.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:58
Pelox schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:11:
[...]

5.300.. wat een geld! Het is trouwens niet klaar bij 5.300 want ieder jaar komt er weer zoveel procent bij. Iedereen mag van mij veel verdienen mits het niveau ook van dien aard is en juist daar heb ik mijn twijfels bij in het onderwijs.
Naar mijn idee komt het niveau juist weer vanuit het "lage" salaris. Iemand met de juiste kwalificaties voor het onderwijs kan in het bedrijfsleven, met minder overwerk (onderwijs is structureel overwerk!) al makkelijk meer verdienen. En nee, docenten hebben geen 12 weken vakantie. Dat hebben de leerlingen wellicht, maar er zitten diverse studiedagen, er wordt verwacht dat de docent is voorbereid, er moeten toetsen nagekeken worden en ga zo maar door. En wanneer is er daar tijd voor? Niet tussen 8:15 en 16:30, want dan zijn er leerlingen waaraan les moet worden gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 10:55
[...]

Het is natuurlijk niet dat je in het onderwijs zo maar een LD functie toegeschoven krijgt. Dat is wel een tijd geweest, maar tegenwoordig moet daar best wel wat extra's voor gebeuren. Bij mij op het werk was het ooit zo dat wanneer je eerstegraads docent was en aan de bovenbouw les gaf, je standaard LD kreeg. Heb nu eerstegraads docentcollega's die aan de bovenbouw lesgeven gewoon in een LB functie, verdienen niet meer dan dat ik doe. Terwijl ik tweedegraads docent ben en vooral aan de onderbouw lesgeef.

Sta zelf nu vier jaar voor de klas en zit gewoon braaf in een LB functie. Werk echter niet fulltime (ik heb maar zeer weinig collega's die full-time werken trouwens), dus het is in verhouding wel iets minder. Groeimogelijkheden naar een LC of LD functie zijn er op dit moment alles behalve, we zitten in een bezuinigingsgolf.. Het kromme is, dat wanneer er een LD functie weg gaat (pensioen bijvoorbeeld) er geen LD functie vrij komt. Heb al wel verder gekeken naar andere scholen en mogelijkheden, maar de kans op een LD functie is voor mij voorlopig nog lang niet aanwezig (laat staan LC).

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Zanzibar-1337 schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:25:
[...]
Het is natuurlijk niet dat je in het onderwijs zo maar een LD functie toegeschoven krijgt. Dat is wel een tijd geweest, maar tegenwoordig moet daar best wel wat extra's voor gebeuren. Bij mij op het werk was het ooit zo dat wanneer je eerstegraads docent was en aan de bovenbouw les gaf, je standaard LD kreeg. Heb nu eerstegraads docentcollega's die aan de bovenbouw lesgeven gewoon in een LB functie, verdienen niet meer dan dat ik doe. Terwijl ik tweedegraads docent ben en vooral aan de onderbouw lesgeef.
Ik dacht dat het onderwijs echt slecht betaalde. Nu ik naar die schalen kijk "valt het nog mee", mits je die fulltime 1e graads bovenbouw functie krijgt. Als je die eenmaal hebt krijg je marktconform betaald.

Uitleg zoals hieronder is dus te kort door de bocht?
Om in aanmerking te komen voor de nieuwe LC- en LD-functies, moet je in ieder geval minimaal zestig procent belast zijn met lesgeven. Daarnaast is je opleidingsniveau belangrijk. Vanaf 1 augustus 2014 heeft elke docent met een eerstegraads bevoegdheid, die structureel 50% of meer van zijn lessen geeft in een of meer van de jaren 4 en 5 HAVO en/of 4, 5 en 6 VWO recht op een LD functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
ANdrode schreef op zondag 4 december 2016 @ 14:58:
[...]

Ik dacht dat het onderwijs echt slecht betaalde. Nu ik naar die schalen kijk "valt het nog mee", mits je die fulltime 1e graads bovenbouw functie krijgt. Als je die eenmaal hebt krijg je marktconform betaald.
En dat krijgen maar weinigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
[...]

Om in aanmerking te komen voor de nieuwe LC- en LD-functies, moet je in ieder geval minimaal zestig procent belast zijn met lesgeven. Daarnaast is je opleidingsniveau belangrijk. Vanaf 1 augustus 2014 heeft elke docent met een eerstegraads bevoegdheid, die structureel 50% of meer van zijn lessen geeft in een of meer van de jaren 4 en 5 HAVO en/of 4, 5 en 6 VWO recht op een LD functie.
Ja, volgens deze uitleg hebben een aantal van mijn collega's 'recht' op een LD functie, echter krijgen ze deze niet. De redenen verschillen, soms is het vak niet 'uitdagend genoeg, collega's kunstvakken bijvoorbeeld', er zijn te veel LD functies uitgegeven dus er is geen plek voor een LD functie, er worden niet genoeg andere 'taken' gedaan buiten het lesgeven om. Was het maar zoals hierboven beschreven, dan was ik inmiddels al aan mijn eerstegraads IT studie begonnen.

Het onderwijs is echt niet 'slecht' betaald, nouja, het voortgezet onderwijs en alles wat daar boven komt. Het basisonderwijs is eigenlijk niet echt goed betaald. Daar kom je in een LA schaal, is doorgroeien naar een LB, LC, LD schaal bijna niet mogelijk en kom je ook nog eens slecht tot niet aan het werk. Werkdagen van 7 uur 's morgens tot 7 uur 's avonds zijn daar zeker wel bij en dan krijg je ook nog eens de ouders erbij die vinden dat je niet goed je best doet en om alles maar lopen te zeuren. Dan heb ik het nog niet eens gehad over alle extra taken en buitenschoolse activiteiten waarvan men verwacht dat je aanwezig bent en deelneemt. Het wordt dan vooral gegooid op, het onderwijs is een passie.

Dat is bij mij wel een reden geweest om naar het voortgezet over te stappen. De arbeidsvoorwaarden zijn daar iets beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 20:15
Ik ben bezig met een andere functie bij dezelfde werkgever (multinational) en ook binnen een ander onderdeel van het bedrijf. Nu is het bij promotie binnen het bedrijf zo dat je volgens de CAO standaard 3% van het hoogste salarisniveau in je nieuwe functieniveau omhoog gaat.
Ik vraag mij af, is het dan gek om te onderhandelen? Ik wil namelijk 10% maar er wordt bij ons zo weinig over gesproken dat ik geen idee heb of dit gek is.

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

Die zoveel procent erbij (als je op het maximum zit), is gewoon de CAO verhoging. Die loopt doorgaans gelijk op met de inflatie, dus je koopkracht gaat daar niet of nauwelijks van omhoog. (Soms is het wat hoger, maar er zijn jaren geweest dat er geen verhoging in zat, langjarig zal het rond de inflatie zitten).

En wat is veel? Genoemde salaris is het maximum salaris voor een 1e-graads docent. Dus iemand met een WO-Master, weet dat dat het maximum is wat hij gedurende zijn carrière gaat verdienen (exclusief inflatie-correctie). Ik ben bang dat er WO-starters zijn die meer verdienen...

Ik heb zelf in het onderwijs gewerkt. Net even gekeken, ik zou daar maximaal €4019,- per maand kunnen verdienen (LB-functie).

Members only:

Overigens is de reden dat ik niet meer in het onderwijs wil werken niet het salaris, maar het eeuwige politieke geneuzel en de bureaucratie binnen het onderwijs.
Omhooggevallen docenten als managers, een cultuur waarbij elke beslissing van hogerhand weer veranderd kan worden etc. Dat van die omhooggevallen docenten wordt weer in de hand gewerkt, doordat de enige manier voor een (goede) docent om meer geld te gaan verdienen, is om een functie zonder onderwijstaken te zoeken...

EDIT:
Dus als je goed bent in je vak, kan je in het bedrijfsleven echt wel veel beter verdienen. Vooral omdat er in het bedrijfsleven veel betere mogelijkheden zijn om iemand die excelleert extra te belonen. Dan behoud je mensen voor datgene waar ze goed in zijn, in plaats van ze weg te jagen.

[ Voor 8% gewijzigd door Wild Chocolate op 04-12-2016 16:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Wild Chocolate schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:30:
[...]
Overigens is de reden dat ik niet meer in het onderwijs wil werken niet het salaris, maar het eeuwige politieke geneuzel en de bureaucratie binnen het onderwijs.
Omhooggevallen docenten als managers, een cultuur waarbij elke beslissing van hogerhand weer veranderd kan worden etc. Dat van die omhooggevallen docenten wordt weer in de hand gewerkt, doordat de enige manier voor een (goede) docent om meer geld te gaan verdienen, is om een functie zonder onderwijstaken te zoeken...
En wat doe je nu precies dan? (weet niet of ik dat hier mag vragen) Ben namelijk wel benieuwd wat je voor een anders bent gaan doen. Zit zelf wel te twijfelen namelijk of ik in het onderwijs wil blijven, mede door hetgeen dat je hierboven beschrijft, ik erger mij er kapot aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
Zanzibar-1337 schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:33:
[...]

En wat doe je nu precies dan? (weet niet of ik dat hier mag vragen) Ben namelijk wel benieuwd wat je voor een anders bent gaan doen. Zit zelf wel te twijfelen namelijk of ik in het onderwijs wil blijven, mede door hetgeen dat je hierboven beschrijft, ik erger mij er kapot aan.
Al eens naar MBO/HBO gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietTeSpreken
wheel schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:54:
[...]

Ik vermoed dat we niet dezelfde definitie hanteren van de term doorgroei. Bij doorgroei denk ik aan inhoud én arbeidsvoorwaarden.
Ik denk dat jij en ik dezelfde definitie hanteren, maar mijn manager / HR zal eerder iets anders bedoelen (meer inhoud, minder voorwaarden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
Zanzibar-1337 schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:33:
[...]

Ja hoor, zie:
Wild Chocolate in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)"

Ik ben dus geen IT-er. (specifieker word ik niet zonder MO-tags, omdat er van mijn soort maar weinig zijn, en het daardoor teveel herleidbaar wordt naar privé-gegevens. Zie daarvoor gelinkte eerdere post). Daardoor kan ik ook juist goed de vergelijking maken, want het niveau van mijn functie is vergelijkbaar met dat van docent (HBO-niveau). Ik kwam uit het bedrijfsleven en ben vakdocent geweest in mijn beroep.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzibar-1337
Pizza_Boom schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:34:
[...]
Al eens naar MBO/HBO gekeken?
Half jaar geleden gesolliciteerd op het MBO, ook aangenomen maar uiteindelijk niet aangenomen. Reden, ik moest meer werk doen dan dat ik nu doe, voor hetzelfde LB salaris, doorgroei naar LC / LD was niet mogelijk (aantal docenten die er LC/LD hadden binnen de organisatie zaten al dik 20/25 jaar in het vak en waren 'senior' docent).

Op het HBO heb ik wel even rondgekeken naar de mogelijkheden maar qua afstand ga ik er sowieso niet op vooruit, dichts bijzijnde HBO school ligt hier 35/40 km vandaan (en heb pas een huis gekocht, dus verhuizen gaat hem niet worden, lees: dat wil ik ook helemaal niet). Verder vind ik de leeftijd van de gemiddelde HBO leerling niet echt mijn doelgroep. Ook qua werkdruk, althans de scholen waar ik het gezien heb, is zo hoog dat het uitval van docenten flink is. De rest mag het werk opvangen, waardoor toetsresultaten / beoordelingen uitblijven, tot soms wel 6 tot 8 weken. Dit resulteert uiteindelijk weer in zeurende studenten, afdelingsleiders en collega's. Daar pas ik voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

PLAE schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:12:
Ik ben bezig met een andere functie bij dezelfde werkgever (multinational) en ook binnen een ander onderdeel van het bedrijf. Nu is het bij promotie binnen het bedrijf zo dat je volgens de CAO standaard 3% van het hoogste salarisniveau in je nieuwe functieniveau omhoog gaat.
Ik vraag mij af, is het dan gek om te onderhandelen? Ik wil namelijk 10% maar er wordt bij ons zo weinig over gesproken dat ik geen idee heb of dit gek is.

Hoe doen jullie dit?
CAO is een minimum, dus bedrijven kunnen je altijd meer geven. Het lastige is dat zeker in grote multinationals e.d. HR (en vaak ook lijnmanagement) de CAO als leidend ziet, en dus ook als maximum.

Dan krijg je van die reacties als "maar niemand krijgt er 10% bij, en hoe moeten we dat dan naar het overige personeel verantwoorden..." etc. Is voor mij een reden geweest om over te stappen naar een ander bedrijf.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Nu online
nietTeSpreken schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:39:
[...]

Ik denk dat jij en ik dezelfde definitie hanteren, maar mijn manager / HR zal eerder iets anders bedoelen (meer inhoud, minder voorwaarden).
Ik zou het in ieder geval proberen. En als dat het standpunt van het bedrijf is, dwingen ze je dus om je heil elders te zoeken. Dan kan je op je gemak wat anders gaan zoeken. Ikzelf zou daar overigens nooit mee dreigen, maar het gewoon doen. Maar dat is persoonlijk. Zelf gehad dat ik bij indiensttreding 2 schalen lager werd ingedeeld omdat er een functieherwaardering zou gaan plaatsvinden. Maakte bij starten niet uit, maar toen er na 2 jaar nog steeds geen herwaardering was, en het antwoord daarop bij herhaald vragen uitbleef, toch maar om me heen gaan kijken.
Spacecowboy schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:06:
[...]

CAO is een [i[minimum[/i], dus bedrijven kunnen je altijd meer geven. Het lastige is dat zeker in grote multinationals e.d. HR (en vaak ook lijnmanagement) de CAO als leidend ziet, en dus ook als maximum.

Dan krijg je van die reacties als "maar niemand krijgt er 10% bij, en hoe moeten we dat dan naar het overige personeel verantwoorden..." etc. Is voor mij een reden geweest om over te stappen naar een ander bedrijf.
Dat klopt. Maar je kan ze wel proberen uit te leggen dat het aan hen is om dat dan aan de collega's uit te leggen. Ervan uitgaande dat er een open cultuur is wat betreft salarissen, want anders hoeft dat dus ook niet. Bij ons is die er niet, dus waarom zou ik met mijn collega's mijn salaris bespreken? Wordt altijd iemand ongelukkig van, tenzij er echt een 100% open cultuur over is in een bedrijf.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ptholemy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 17:51
[...]

[...]
Ja, er is wel een addertje: het moet gaan om structurele bovenbouwuren: dus een jaar de helft van je lessen in de bovenbouw geven is niet afdoende. Het liefst deelt een schoolleiding de bovenbouw uren zo dat er geen 50% structurele uren zijn.

PS
Tegenwoordig zijn er ook LD functies los van het lesgeven: meer projectmanagement en ondersteunen schoolleiding. Met mijn vak (gs) had ik anders nooit een LD functie kunnen krijgen,

[ Voor 12% gewijzigd door ptholemy op 04-12-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Spacecowboy schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:06:
[...]

CAO is een [i[minimum[/i], dus bedrijven kunnen je altijd meer geven. Het lastige is dat zeker in grote multinationals e.d. HR (en vaak ook lijnmanagement) de CAO als leidend ziet, en dus ook als maximum.

onzin. Ik ben bij CAO bedrijven (multinationals zoals jij zegt) meerdere keren van functie gewisseld en iedere keer gekregen wat ik wilde, ook al staat het anders in de CAO. De cfo /ceo kan hr daarin makkelijk overrulen. En als je een goede baas hebt, gebeurt dat ook.

[ Voor 29% gewijzigd door Sport_Life op 04-12-2016 22:28 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Fuff schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:03:
Wel interessant punt hoor. Als je kijkt naar de maatschappelijke functie die leraren hebben, we moeten investeren in onze kinderen en goed opleiden, vind ik dat het onderwijs in zijn geheel een hogere status mag krijgen.
Ik denk dat niemand het daar mee oneens is in Nederland. Totdat een partij dit daadwerkelijk op de agenda zet en we met z'n allen een paar miljard extra belasting moeten betalen. Tja, en dan gaan ze toch liever stemmen op iemand die beweert alle moskeen te gaan sluiten.

Cynisch? Heul niet.
Wild Chocolate schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:57:
Ik zou het in ieder geval proberen. En als dat het standpunt van het bedrijf is, dwingen ze je dus om je heil elders te zoeken. Dan kan je op je gemak wat anders gaan zoeken. Ikzelf zou daar overigens nooit mee dreigen, maar het gewoon doen.
Ik kan mensen sowieso aanraden eens in de zoveel tijd eens om je heen te kijken. Gewoon puur om te kijken wat de markt nu vraagt (als je bepaalde antwoorden niet hebt op vragen kun je je daarop focussen) en wat diezelfde markt nu biedt. Weten dat er genoeg andere bedrijven zijn die je willen helpen maakt onderhandelen over salaris een stuk makkelijker.

Botweg stellen dat je voor meer loon het maar ergens anders moet zoeken is in een markt die krapper begint te worden (vanuit het perspectief van de werkgever) onverstandig.

[ Voor 41% gewijzigd door Hydra op 05-12-2016 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Hydra schreef op maandag 5 december 2016 @ 07:50:
[...]

Ik denk dat niemand het daar mee oneens is in Nederland. Totdat een partij dit daadwerkelijk op de agenda zet en we met z'n allen een paar miljard extra belasting moeten betalen. Tja, en dan gaan ze toch liever stemmen op iemand die beweert alle moskeen te gaan sluiten.

Cynisch? Heul niet.
Dat hoeft toch geen paar miljard te kosten?
Als alle 250.000 docenten in Nederland er 4000 euro bruto op jaarbasis bij krijgen, kost dat een miljard maar een heel groot deel van de daarvoor benodigde belasting brengen de docenten zelf op.
Bovendien is 4000 euro per docent per jaar erg veel, aangezien lang niet alle docenten fulltime werken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Canaria schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:16:
Bovendien is 4000 euro per docent per jaar erg veel, aangezien lang niet alle docenten fulltime werken.
Ik vind 330 E per maand bruto extra helemaal niet veel? Als ik kijk naar m'n salarisontwikkeling sinds de start van m'n carriere zit ik op ongeveer een stijging van 250E per maand per jaar. Vergeet niet dat docenten jaren lang op de nullijn gezeten hebben vanwege bezuinigingen en de daarbij ook nog eens alle administratieve taken van het niet-onderwijzend personeel dat wegbezuinigd is erbij gekregen hebben. Om het onderwijs weer op niveau te krijgen moet dat ook gerepareerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-09 09:55
Hydra schreef op maandag 5 december 2016 @ 09:32:
[...]

Ik vind 330 E per maand bruto extra helemaal niet veel? Als ik kijk naar m'n salarisontwikkeling sinds de start van m'n carriere zit ik op ongeveer een stijging van 250E per maand per jaar. Vergeet niet dat docenten jaren lang op de nullijn gezeten hebben vanwege bezuinigingen en de daarbij ook nog eens alle administratieve taken van het niet-onderwijzend personeel dat wegbezuinigd is erbij gekregen hebben. Om het onderwijs weer op niveau te krijgen moet dat ook gerepareerd worden.
Damn... 250E PER maand PER jaar? :o Dan zit je waarschijnlijk goed :P

Die reparatie waar je over spreekt klopt. Mijn vrouw zit dan wel op een LD-functie, echter is het inderdaad zo dat OOP-taken ook richting docenten worden geschoven. In haar situatie worden nu zelfs de taken van afdelingsleiders richting docenten geschoven en vervolgens vindt men het raar dat er zoveel uitval onder docenten is. Het werk komt dus vanuit twee kanten...

Gelukkig heeft vrouwlief de scrupules overboord gegooid wat betreft over het hoofd van haar directe leidinggevende heen stappen. Dat scheelt haar qua bloeddruk en zo komt die leidinggevende er ook weer achter wat zijn taken ook alweer waren... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Sport_Life schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:18:
[...]
onzin. Ik ben bij CAO bedrijven (multinationals zoals jij zegt) meerdere keren van functie gewisseld en iedere keer gekregen wat ik wilde, ook al staat het anders in de CAO. De cfo /ceo kan hr daarin makkelijk overrulen. En als je een goede baas hebt, gebeurt dat ook.
Ligt er aan. De multinational waar ik zit/zat (20.000 man, 1 januari ga ik weg.) gaat de CEO zich niet bezighouden met het loon van individuele medewerkers. Ook niet op divisieniveau. Ligt denk ik ook aan de fase waarin het bedrijf zit; op dit moment moet er vele medewerkers gedwongen uit, en word er geprobeerd de loonkosten te temperen. Bij mij werd er gewoonweg naar de CAO verwezen: dit is de stijging, als je het niet goed genoeg vindt, helaas pindakaas.

Wat vervolgens niet heel motiverend werkt...

Overigens, een CAO bedrijf is niet altijd een multinational, en andersom, dat bedoel ik helemaal niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Spacecowboy op 05-12-2016 12:13 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:52
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27, bijna 28
• Opleiding: Hogeschool
• Werkervaring: 6
• (Woon) Locatie: Oost-Vlaanderen randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Dynamics AX development consultant, bijna 3 jaar lang
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Voornamelijk kantoor in Gent
• Reistijd**: 30 minuten heen
• Werkdruk: Laag - gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2600
• Vakantiegeld: € 1200 netto
• Dertiende/veertiende maand: € 1180
• Pensioeninleg per jaar: 3% van werkgever
• Overige: Gsm abbo van 50€ bruto p/m, auto (v40) + tankkaart en privégebruik, maaltijdcheques van 7€

• Winstdeling/bonus: Onbestaand

Je wordt voor belgie / vlaanderen in die functie gemiddeld tot bovengemiddeld betaald. Niet vergeten dat je auto + tanken veel geld waard zijn ! Als je die zelf gaat betalen met nettoloon ben je in Belgie al snel 200 euro per maand kwijt en meer (afhankelijk van afstand tot werk, autotype etc.).
Je moet zeker niet ontevreden zijn denk ik zo. Vergeet niet dat veel posters hier tot de top (lijken) te behoren en dat Belgie & nederland compleet anders werken !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
Ninjetsu NL schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:33:
Damn... 250E PER maand PER jaar? :o Dan zit je waarschijnlijk goed :P
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO
• Werkervaring: 5 jaar bij verschillende grote bedrijven
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: (med.) front-end dev
• Werkgever/branche: detachering
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Reistijd: 15min
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500 + variabele bonus (± 600€ /maand) = 3100 bruto
• Dertiende/veertiende maand: Nope, wel leuke kerstcadeau's. Dit jaar bol.com-bon van €400
• Pensioeninleg per jaar: :X geen idee
• Mobiliteit per jaar: leasebudget € 800
• Overige: MacBook + iPhone v/d zaak

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50/55k?
• Winstdeling/bonus: € maandlijkse bonus (zie salaris) en winstdeling 16% (dit jaar zo'n 3k)

---

Ik vind het over het algemeen best oke, echter wil een oud collega me nu graag freelance inhuren voor 1 jaar vast, tegen 60€ p/u. Netto zo'n 5k per maand. Ik twijfel nu heel erg om dit te gaan doen, in mijn branche is tenslotte genoeg werk te vinden. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:05
Dat is inderdaad best netjes voor een 22-jarige mbo-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Spacecowboy schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:00:
***members only***

[...]

Dat is overigens de reden dat ik weg ben gegeaan bij mijn huidige functie. Ik werd er niet meer blij van en kwam moe en narrig thuis. Dat is ook voor het thuisfront niet leuk. |Plus daarbij nog het feit dat ik voor m'n vorige werkgever veel moest reizen. Zeker in het begin leuk, maar ook dat begon me de laatste tijd tegen te staan. Door deze stap te nemen heb ik mn energie weer terug. :)
Damn, erg nice. Heb je ook specialisaties waardoor je dit er uit hebt kunnen slepen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvaluationCopy
*knip* als je niets nuttigs te posten hebt, post dan niet.

[ Voor 73% gewijzigd door Krisp op 06-12-2016 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Lampie schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:40:
[...]

Damn, erg nice. Heb je ook specialisaties waardoor je dit er uit hebt kunnen slepen?
Behalve ISTQB foundation level certified tester (het allereerste niveau), en ISTQB test automation engineer, eigenlijk niet (natuurlijk nog wel standaard agile certificering, ITIL, prince II en dat soort dingen), plus wat zelf opgedane C# kennis.

Het is een testfunctie waarbij ze testen veel meer bij development willen betrekken en andersom (Test driven development). Hiervoor vragen ze development kennis, en een technische achtergrond, welke ik beiden toevallig heb.

Tel daarbij nog op dat de markt voor technische tester op dit moment erg krap is, en dan verklaart het enigzinds.

Moet wel zeggen dat een aantal zaken die ik bij mijn vorige werkgever als secundaire arbeidsvoorwaarden had (hypotheekkorting en nog wat andere dingen) nu zijn omgezet in puur salaris.

[ Voor 18% gewijzigd door Spacecowboy op 05-12-2016 16:32 ]

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 18:16:
[...]

Ik zou dat persoonlijk eerder een demotie vinden dan een promotie. Ik hoop dat je snapt dat dit carrieretechnisch wel eens onhandige stap kan zijn. De vraag naar techneuten is een stuk dringender; Product Owners zijn niet zo moeilijk te vinden.
Ik zie het ook niet als een promotie maar meer een stap in de breedte met meer verantwoordelijkheid en de kans om andere competenties te ontwikkelen. Waarom zie jij dit als een demotie? Enkel omdat de vraag naar techneuten groter is? De voornaamste reden is voor mij toch dat ik de functie van product owner leuker vind en voormezelf meer groei zie vanuit deze functie. Maar wellicht zie ik dit fout de komende jaren maar eens ervaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:22:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Opleiding: MBO
• Werkervaring: 5 jaar bij verschillende grote bedrijven
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: (med.) front-end dev
• Werkgever/branche: detachering
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Reistijd: 15min
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2500 + variabele bonus (± 600€ /maand) = 3100 bruto
• Dertiende/veertiende maand: Nope, wel leuke kerstcadeau's. Dit jaar bol.com-bon van €400
• Pensioeninleg per jaar: :X geen idee
• Mobiliteit per jaar: leasebudget € 800
• Overige: MacBook + iPhone v/d zaak

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 50/55k?
• Winstdeling/bonus: € maandlijkse bonus (zie salaris) en winstdeling 16% (dit jaar zo'n 3k)

---

Ik vind het over het algemeen best oke, echter wil een oud collega me nu graag freelance inhuren voor 1 jaar vast, tegen 60€ p/u. Netto zo'n 5k per maand. Ik twijfel nu heel erg om dit te gaan doen, in mijn branche is tenslotte genoeg werk te vinden. Iemand tips?
Freelancen kan zeker interessant zijn. Paar tips: Bereken wat je weg moet zetten voor pensioen (en sluit een pensioenregeling af), en sluit een arbeidsongeschiktheid verzekering af. Daarnaast kan je grofweg de vuistregel hanteren dat elke maand die je omzet draait, je een maandsalaris moet sparen voor de periode dat je mogelijk geen omzet hebt.

Hoe dat tegenwoordig zit met VAR/DBA zou je even moeten uitzoeken...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:04:
Ik zie het ook niet als een promotie maar meer een stap in de breedte met meer verantwoordelijkheid en de kans om andere competenties te ontwikkelen. Waarom zie jij dit als een demotie? Enkel omdat de vraag naar techneuten groter is?
Niet perse techneuten; specialisten. Ik heb driekwart jaar als "sales manager" gewerkt en dat staat op je CV gewoon niet goed als men op zoek is naar een developer. Zelfde geldt voor een PO rol; dit is niet een 'breedte' ding wat je een betere developer maakt. Daarnaast zul je in principe als PO nooit ook als developer op een project werken (want dan heeft men de rol niet begrepen) dus de kans dat je relatief weinig dev werk doet is aanwezig.

Persoonlijk, en dit is dus gewoon mijn mening, zou ik op dat moment in mijn carriere voor verdieping en geen verbreding kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
1. Wie ben je:
• Leeftijd:37
• Opleiding:TIW (=secundair tot 18e)
• Werkervaring:15 jaar
• (Woon) Locatie: Oost vlaanderen

2. Wat doe je:
• Functie: Problem Manager
• Werkgever/branche:Infosys/Consultancy
• (Werk) Locatie(s):Brussel
• Uren/week:40
• Reistijd:40-45min (enkel, trein)
• Werkdruk: Hoog tegenwoordig

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):4556
• Vakantiegeld:100% maandloon
• Dertiende/veertiende maand:aan 92%
• Pensioeninleg per jaar:3.5% werkgever 3.5% werknemer dus een 150€/150€
• Mobiliteit per jaar:Trein vergoeding terugbetaald
• Overige:Onkosten allerhande (GSM/laptop/thuiswerken)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):70 000/jaar (bruto)
• Winstdeling/bonus: 7-800/trimester

Denk eraan om te veranderen, werkdruk is gewoonweg te hoog zonder enige inspraak en kans dat het binnen afzienbare tijd zal veranderen . Als ik iets gelijkaardig vind ...

[ Voor 8% gewijzigd door k995 op 06-12-2016 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb nu dit:

Members only:

En heb het volgende aanbod gekregen bij een andere werkgever:
Members only:

Members only:

Wat vinden jullie?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Pagina: 1 ... 33 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.