Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.035.963 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hydra schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:39:
[...]

Als je twee aanbiedingen hebt voor hetzelfde maandbedrag is een aanbieding met leaseauto ook heel veel beter. Ik denk dat je onderschat hoeveel een auto kost.

Daarnaast is het heel normaal om dat leasebudget als bruto loon te krijgen als je al een eigen auto hebt.
Bij de aanbieding zonder lease-auto hoef je niet zo een zelfde auto privé aan te schaffen, dat is een keuze, misschien kun je wel met de fiets gaan. Bij een aanbieding met lease auto heb je die auto meestal ook nodig voor je werk; consultancy, sales etc.

Uiteindelijk betaal je uit je netto salaris voor de lease auto.

ik heb zelf een auto, dus ik weet heel goed wat die kost.
En ja, een lease auto is een heel leuk extraatje, want je krijgt heel veel auto voor een relatief laag bedrag, zeker als je een laag tarief auto kiest, zoals jij doet. Maar het is en blijft een extraatje, waarvoor je netto betaalt.

[ Voor 17% gewijzigd door Dark Matter op 15-11-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:45
Dark Matter schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:46:
[...]
Bij de aanbieding zonder lease-auto hoef je niet zo een zelfde auto privé aan te schaffen, dat is een keuze, misschien kun je wel met de fiets gaan. Bij een aanbieding met lease auto heb je die auto meestal ook nodig voor je werk; consultancy, sales etc.
Als je twee aanbiedingen met elkaar vergelijkt, vergelijk dan ook de situaties. Natuurlijk is het voordeliger om op de fiets te komen dan een auto te leasen. Maar als bedrijf A 2300 bruto biedt plus auto en bedrijf B 2500 bruto zonder auto en ga het zelf maar regelen, heb je een grote kans dat A een beter deal biedt. Je kan lease niet zomaar bij je maandsalaris optellen, maar het is wel degelijk een extraatje in je package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[...]

Uiteindelijk betaal je uit je netto salaris voor de lease auto.
Als ik er voor kies geen leaseauto te nemen, dan zal mijn werkgever mij het bedrag dat hij nu voor mij kwijt is aan mij uitkeren. Ik betaal er dan belasting over en vervolgens zal de werkgever van mij verlangen dat ik een vergelijkbare, representatieve auto zal gaan rijden. Natuurlijk zal hij niet verlangen dat ik een nieuwe auto rijd, een auto van 3 tot 5 jaar zal ook vast nog wel mogen. Maar dus wel iets dat zakelijk is, waarvan een opdrachtgever die meerijdt niet zoiets heeft van: waar stap ik nu bij in. Daarnaast moet ik kunnen garanderen dat ik ook mobiel ben als de auto in de garage oid staat.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Daarom neem je hem ook op in je package aanbieding, en niet in je maandsalaris. Ik snap de discussie niet zo? Het maakt toch deel uit van het totaal wat je werkgever je biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
En ja, een lease auto is een heel leuk extraatje, want je krijgt heel veel auto voor een relatief laag bedrag, zeker als je een laag tarief auto kiest, zoals jij doet. Maar het is en blijft een extraatje, waarvoor je netto betaald.
En als je dat niet wil pak je het budget als extra bruto loon. Dat stukje vergeet je keer op keer. P.s. "je betaalt".

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Hydra schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:52:
[...]

En als je dat niet wil pak je het budget als extra bruto loon. Dat stukje vergeet je keer op keer. P.s. "je betaalt".
Bedankt voor de correctie.

Welk budget gebruik je dan om bij de package op te tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dark Matter schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:57:
[...]

Bedankt voor de correctie.

Welk budget gebruik je dan om bij de package op te tellen?
Je leasebudget, of de leasekosten van de auto die je rijdt als je niet een vast budget hebt, of je mobiliteitsvergoeding.

Nogmaals: je telt het niet bij een package op, het is onderdeel van de package.

[ Voor 10% gewijzigd door AllSeeyinEye op 15-11-2016 13:59 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:59:
[...]

Je leasebudget, of de leasekosten van de auto die je rijdt als je niet een vast budget hebt, of je mobiliteitsvergoeding.
Daar zit dus ook een tankpas in.
Rondjes rijden in de tijd van de baas, en dan de benzinekosten bij je salaris optellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dark Matter schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:01:
[...]

Rondjes rijden in de tijd van de baas, en dan de benzinekosten bij je salaris optellen....
Je telt niets bij je salaris op. Je telt beloningen op. En ja, feitelijk zou je ook de brandstofkosten van prive gereden kilometers in je package op kunnen nemen, maar doorgaans volstaat daarvoor gewoon de melding dat je (gelimiteerd of ongelimiteerd) prive de tankpas mag gebruiken.

Waarom je de zakelijk gereden kilometers in je package op zou willen nemen is mij niet geheel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Dark Matter schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:01:
[...]
Niemand hier heeft het over gemaakte brandstofkosten optellen bij je salaris. Het begint een zinloze discussie te worden als je het zo graag niet wil begrijpen.

Je krijgt een lease budget waardoor je geen eigen kosten meer maakt voor je vervoer. Dat zit bij je totale aanbieding/pakket/extra's, maar niet in je maandsalaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:31:
[...]

Niemand hier heeft het over gemaakte brandstofkosten optellen bij je salaris. Het begint een zinloze discussie te worden als je het zo graag niet wil begrijpen.

Je krijgt een lease budget waardoor je geen eigen kosten meer maakt voor je vervoer. Dat zit bij je totale aanbieding/pakket/extra's, maar niet in je maandsalaris.
Dit lease budget is om je zakelijke reiskosten te dekken, en dus kun je deze niet zomaar als extraatje bestempelen.
Iemand die een ongelimiteerde tankpas krijgt, omdat ie meer kilometers moet maken, heeft toch niet een betere package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:03:
[...]

Je telt niets bij je salaris op. Je telt beloningen op. En ja, feitelijk zou je ook de brandstofkosten van prive gereden kilometers in je package op kunnen nemen, maar doorgaans volstaat daarvoor gewoon de melding dat je (gelimiteerd of ongelimiteerd) prive de tankpas mag gebruiken.

Waarom je de zakelijk gereden kilometers in je package op zou willen nemen is mij niet geheel duidelijk.
Ik zeg juist dat je niet de zakelijke kilometers in je package moet meenemen, terwijl jullie dat wel doen.
Jullie tellen het volledige leasebedrag bij de package op, terwijl slechts een gedeelte privé wordt gebruikt.
Dat klopt niet.

Ik blijf erbij, het enige dat je kan zeggen is dat de ene voor een x netto bedrag een mooie auto privé mag rijden via een lease constructie, en de ander kan kiezen wat ie met dat bedrag doet. En ja, privé kun je voor dat netto bedrag niet dezelfde auto rijden, maar dat is een keuze.

Jezelf rijk rekenen terwijl je meer geld uitgeeft, is een beetje krom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Dark Matter schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:23:
Ik zeg juist dat je niet de zakelijke kilometers in je package moet meenemen, terwijl jullie dat wel doen.
Jullie tellen het volledige leasebedrag bij de package op, terwijl slechts een gedeelte privé wordt gebruikt.
Dat klopt niet.
Niemand rekent kilometers mee. Het is gewoon geld. Je hebt een leasebudget. Dat is onderdeel van je package. Dat is gewoon geld. Over het algemeen kun je dat, als je zelf een auto hebt / geen leaseauto wil, dat 1 op 1 bruto krijgen.
Ik blijf erbij, het enige dat je kan zeggen is dat de ene voor een x netto bedrag een mooie auto privé mag rijden via een lease constructie, en de ander kan kiezen wat ie met dat bedrag doet. En ja, privé kun je voor dat netto bedrag niet dezelfde auto rijden, maar dat is een keuze.
Maar je kan datzelfde bedrag, 950E in mijn geval, bruto krijgen. Hoe reken je dat dan?

[ Voor 25% gewijzigd door Hydra op 15-11-2016 15:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Ik vind het wel grappig om te lezen over de discussie wat een lease auto zou kosten in vergelijking met een prive auto.

Er wordt vaak gemeld dat een lease auto goedkoper is. Maar hier ben ik het niet volledig mee eens. Uiteindelijk zal het niet zoveel verschillen. Ik rijd namelijk zelf een Peugeot 208 nieuw gekocht. Deze kost mij 350 euro per maand exclusief brandstof, dit is dus inclusief afschrijving, onderhoud, verzekering en motorrijtuigenbelasting. Brandstof is per maand tussen de 200 en 250 euro. Dus laten we zeggen dat ik 600 euro per maand kwijt ben aan mijn auto. Echter krijg ik een 100% reiskostenvergoeding van 19 cent per kilometer. Dit is ongeveer 400 euro in de maand. Effectief kost mijn auto mij dus 200 euro per maand.

Dus als je leasebudget mee rekent in je package dan kun je reiskostenvergoeding ook meerekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Hydra schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:34:
[...]

Niemand rekent kilometers mee. Het is gewoon geld. Je hebt een leasebudget. Dat is onderdeel van je package. Dat is gewoon geld. Over het algemeen kun je dat, als je zelf een auto hebt / geen leaseauto wil, dat 1 op 1 bruto krijgen.

[...]

Maar je kan datzelfde bedrag, 950E in mijn geval, bruto krijgen. Hoe reken je dat dan?
Je krijgt dat geld bruto en vervolgens moet je dan zelf een auto regelen die hoort bij je functie.
Die auto heeft vervolgens in vijf jaar tijd 200.000 kilometer op de teller, en die afschrijving moet je ook meenemen. En dan gaan we er vanuit dat je wel een tankpas hebt, want als je die kosten ook nog zelf moet betalen, blijft er wel erg weinig over.

[ Voor 5% gewijzigd door Dark Matter op 15-11-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:03:
[...]

Je telt niets bij je salaris op. Je telt beloningen op.
En dan wordt het dus lastig, want tal van beloningen kan je niet direct aan een monetaire waarde koppelen.
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:31:
[...]

Je krijgt een lease budget waardoor je geen eigen kosten meer maakt voor je vervoer.
Ik heb geen lease-auto, maar maak ook geen kosten voor vervoer. Op dit moment ben ik veel onderweg, vandaar dat ik al maanden lang in een huurauto rij (ook voor prive). Maar ik zie die €3k/maand niet echt als deel van m'n 'package' :p

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 15-11-2016 15:52 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik was ff vergeten in welk topic we bezig waren. Excuses voor de offtopic spam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:53:
[...]
Als ik er voor kies geen leaseauto te nemen, dan zal mijn werkgever mij het bedrag dat hij nu voor mij kwijt is aan mij uitkeren. Ik betaal er dan belasting over en vervolgens zal de werkgever van mij verlangen dat ik een vergelijkbare, representatieve auto zal gaan rijden. Natuurlijk zal hij niet verlangen dat ik een nieuwe auto rijd, een auto van 3 tot 5 jaar zal ook vast nog wel mogen. Maar dus wel iets dat zakelijk is, waarvan een opdrachtgever die meerijdt niet zoiets heeft van: waar stap ik nu bij in. Daarnaast moet ik kunnen garanderen dat ik ook mobiel ben als de auto in de garage oid staat.
Als een werkgever van jou verlangt dat je een representatieve auto rijd dan moet hij die beschikbaar stellen? En als hij verlangt dat je met de privé auto naar klanten rijd hoort daar een reële kilometervergoeding bij (= een waar je de auto van kan rijden, niet de 19 cent fiscale grens)

Ik snap het als een werkgever in zo'n situatie een lease auto verplicht. Het is alleen niet direct een beloning. Anders kan je sec bij "package" ook de andere marginale kosten per werknemer (verzekeringen, kosten van kantoor, overhead etc) gaan meetellen.

Ik vind het package denken raar. Ik zie het "voorzien worden" van een lease auto en de bijkomende ~6-12 uur reistijd per week in eigen tijd (standplaats <-> opdracht) als een nadeel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
Volgens mij werken hier veel mensen in het MKB. Package is gewoon een internationale standaard om arbeidsvoorwaarden te vergelijken. Dat is meer dan alleen salaris (primaire voorwaarden), maar de hele reutemeteut: pensioenregeling, leasebudget, bonusregeling, opleidingsbudget etc. etc. Dat betaalt zich niet allemaal direct uit in centjes op je bankrekening, maar maakt het totaalpakket makkelijker te vergelijken als je bijvoorbeeld wil switchen van job. Pensioen zie je bijv. ook niks van terug iedere maand, maar als je werkgever 0 inlegt dan weet je dat je zelf iets moet regelen.

Als mensen alleen interesse hebben in salaris (ivm hypotheek ofzo) moeten ze het maandsalaris gewoon * 12,96 doen, zoals Hydra terecht in dit topic aangaf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dan vind ik het wel apart dat die leaseauto per sé in dat totaalpakket moet, maar dat de helft geen flauw idee heeft wat hun pensioeninleg is, en vakantiedagen zijn uberhaupt verdwenen uit het template (alle bovenwettelijke vakantieuren keer je uurloon doen en bij je totaalpakket optellen?).

Overigens zijn internationale standaarden leuk hoor, maar je kan toch niet fatsoenlijk tussen landen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
Sissors schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:40:
Dan vind ik het wel apart dat die leaseauto per sé in dat totaalpakket moet, maar dat de helft geen flauw idee heeft wat hun pensioeninleg is, en vakantiedagen zijn uberhaupt verdwenen uit het template (alle bovenwettelijke vakantieuren keer je uurloon doen en bij je totaalpakket optellen?).

Overigens zijn internationale standaarden leuk hoor, maar je kan toch niet fatsoenlijk tussen landen vergelijken.
Dat ligt natuurlijk aan de meeste mensen meer interesse hebben in auto's dan pensioen. :+ Maar dat zou je uiteraard consequent moeten invullen, net als vakantiedagen. En overurenregeling zou je ook mee moeten in het totaalpakket. Er zijn bijv. werkgevers die overuren niet compenseren (zit bij salaris in) en dat werpt wel een andere blik als je structureel 50 uur per week maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

_vision schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:36:
Volgens mij werken hier veel mensen in het MKB. Package is gewoon een internationale standaard om arbeidsvoorwaarden te vergelijken. Dat is meer dan alleen salaris (primaire voorwaarden), maar de hele reutemeteut: pensioenregeling, leasebudget, bonusregeling, opleidingsbudget etc. etc. Dat betaalt zich niet allemaal direct uit in centjes op je bankrekening, maar maakt het totaalpakket makkelijker te vergelijken als je bijvoorbeeld wil switchen van job. Pensioen zie je bijv. ook niks van terug iedere maand, maar als je werkgever 0 inlegt dan weet je dat je zelf iets moet regelen.

Als mensen alleen interesse hebben in salaris (ivm hypotheek ofzo) moeten ze het maandsalaris gewoon * 12,96 doen, zoals Hydra terecht in dit topic aangaf.
Is dat ook volgens die 'internationale standaard'? Want bij mij moet je het keer 14 doen, plus 10-20%. Geen MKB, maar een van de grootste bedrijven ter wereld. Bij m'n vorige werkgever (omzet ~€100 miljard) keer 16.5. En bij geen van allen zaten pensioen, bonus en tig extra´tjes in het bedrag dat als vergoeding genoemd werd. In dezelfde sector (hier waarschijnlijk vooral ICT dienstverlening) is het misschien vergelijkbaar. Maar zodra je verder kijkt gelden weer andere gebruiken. Opleidingsbudget bijv. ik heb het afgelopen jaar voor 25k aan cursussen gedaan, maar dat betaalt het bedrijf toch gewoon :?
_vision schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:58:
[...]

Je salaris betaalt het bedrijf ook toch gewoon? :?

Wat jij juist opsomt, pleit juist voor het vermelden van een totale package. Stel dat jij dus naar een ander bedrijf wil gaan maar die meldt dat je opleidingsbudget 0 is, terwijl je nu 25k hebt...dat lijkt me toch relevant om mee te nemen?
Ik bedoel dat opleidingen gewoon betaalt worden, ongeacht een vastgelegd budget.
Misschien zou je het in 2-en opdelen om beide kampen tevreden te houden:
- Primair salaris: wat krijg je per maand / jaar met zekerheid op je rekening gestort? (exclusief bonus dus, maar incl. vakantiegeld / 13e maand)
- Package: Overzicht van alle extra's (en als het uitgedrukt kan worden: diens financiele waarde).
Klinkt goed.

[ Voor 32% gewijzigd door fsfikke op 15-11-2016 17:09 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
fsfikke schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:50:
[...]

Is dat ook volgens die 'internationale standaard'? Want bij mij moet je het keer 14 doen, plus 10-20%. Geen MKB, maar een van de grootste bedrijven ter wereld. Bij m'n vorige werkgever (omzet ~€100 miljard) keer 16.5. En bij geen van allen zaten pensioen, bonus en tig extra´tjes in het bedrag dat als vergoeding genoemd werd. In dezelfde sector (hier waarschijnlijk vooral ICT dienstverlening) is het misschien vergelijkbaar. Maar zodra je verder kijkt gelden weer andere gebruiken. Opleidingsbudget bijv. ik heb het afgelopen jaar voor 25k aan cursussen gedaan, maar dat betaalt het bedrijf toch gewoon :?
Je salaris betaalt het bedrijf ook toch gewoon? :?

Wat jij juist opsomt, pleit juist voor het vermelden van een totale package. Stel dat jij dus naar een ander bedrijf wil gaan maar die meldt dat je opleidingsbudget 0 is, terwijl je nu 25k hebt...dat lijkt me toch relevant om mee te nemen?

Misschien zou je het in 2-en opdelen om beide kampen tevreden te houden:
- Primair salaris: wat krijg je per maand / jaar met zekerheid op je rekening gestort? (exclusief bonus dus, maar incl. vakantiegeld / 13e maand)
- Package: Overzicht van alle extra's (en als het uitgedrukt kan worden: diens financiele waarde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
_vision schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:36:

Maar wat moet dan allemaal in de package?
Moet ik ook mijn business class vliegtickets in de package doen, of geldt dat alleen als ik er een weekendje vakantie aan vastplak?
En terzijde, ik werk niet in het mkb, maar bij een multinational met 17+ miljard omzet per jaar, 50000+ werknemers, en ik ben minimaal 3 maanden per jaar van huis, wereldwijd.

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Matter op 15-11-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
En om on topic te blijven

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 191% gewijzigd door Dark Matter op 16-11-2016 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
Dark Matter schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 17:54:
[...]

Maar wat moet dan allemaal in de package?
Moet ik ook mijn business class vliegtickets in de package doen, of geldt dat alleen als ik er een weekendje vakantie aan vastplak?
En terzijde, ik werk niet in het mkb, maar bij een multinational met 17+ miljard omzet per jaar, 50000+ werknemers, en ik ben minimaal 3 maanden per jaar van huis, wereldwijd.
Er moet helemaal niks natuurlijk, maar je ziet vaak dezelfde dingen terugkomen in "compensation packages" zoals vrije dagen, mobiliteitsregeling, pensioenregeling en bonus. Business class tickets heb ik i.i.g. nog niet gezien en dat is met een reden vermoed ik.

Je moet je namelijk afvragen of een extraatje als business tickets van doorslag kunnen zijn bij een job switch. Ik vermoed in 99% gevallen van niet, net als gratis koffie en een bureaustoel, maar dat zal per persoon verschillen. ;) Een goede pensioen-, bonus- of mobiliteitsregeling kunnen daarentegen zeker een job aantrekkelijk maken, weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
_vision schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 18:24:
[...]

Er moet helemaal niks natuurlijk, maar je ziet vaak dezelfde dingen terugkomen in "compensation packages" zoals vrije dagen, mobiliteitsregeling, pensioenregeling en bonus. Business class tickets heb ik i.i.g. nog niet gezien en dat is met een reden vermoed ik.

Je moet je namelijk afvragen of een extraatje als business tickets van doorslag zijn bij een job switch. Ik vermoed in 99% gevallen van niet, net als gratis koffie en een bureaustoel, maar dat zal per persoon verschillen. ;) Een goede pensioen-, bonus- of mobiliteitsregeling kunnen zeker een job aantrekkelijk maken, weet ik uit ervaring.
Ok, daar heb je helemaal gelijk in.
En als er een auto nodig is voor je werk, dan is de mobiliteitsvergoeding zeker van belang.

Alleen, we zitten hier in het topic, wat verdient een tweaker, en niet welke package heeft de tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovogar
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-09 14:43
zazadanger68 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:37:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO Niv. 4
• Werkervaring: 3 jaar
• Certificaten: oa MCSA 2012, Windows 8.1 en SCCM etc...
• (Woon) Locatie: Dordrecht

2. Wat doe je:
• Functie: MDM Specialist / Windows Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam / Den Haag
• Uren/week: 40
• Reistijd: Amsterdam 60min / Den Haag 40min
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3450
• Bonus: Ja, ligt eraan hoeveel uren je hebt geschreven.
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak Volvo V40 Sport Business, ook voor prive gebruik.
• Laptop: Ja, Lenovo T450
• GSM: Ja, iPhone 5s

Mag niet klachen denk ik...
Jij mag inderdaad niet klagen, erg netjes voor je leeftijd incl. ervaring! _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 13:27

Mitchell

Ondertitel

Inderdaad, wat een salaris en dan ook nog een auto, laptop en telefoon van de zaak. Man man man.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:37
Man man man met een MBO opleiding, pas 3 jaar werkervaring.. dan moet je wel een énorme topper zijn om in 3 jaar jezelf naar medior/senior op te werken qua kennis, ervaring, softskills en jezelf dan ook nog zo kunnen verkopen aan een detacheerder die over het algemeen 1000 euro minder betalen voor jouw CV. Als ze überhaupt al MBO'ers aannemen. En ze meteen een C-segment auto onder hun kont geven.

Dan mag je niet klaCHen nee. Alles is mogelijk, of course.

[ Voor 10% gewijzigd door EvaluationCopy op 16-11-2016 08:40 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Sissors schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:40:
Dan vind ik het wel apart dat die leaseauto per sé in dat totaalpakket moet, maar dat de helft geen flauw idee heeft wat hun pensioeninleg is
Ik vind het sowieso heel raar en kortzichtig dat mensen niet weten / kunnen opzoeken wat hun pensioeninleg is. Een dreigend pensioengat is op je 20e een stuk simpeler te repareren dan op je 40e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
Sterker nog, de meesten hebben geen weet wat voor pensioenregeling ze hebben. Er wordt wel ingezet op 100/200 meer salaris bij sollicitatie maar er wordt dan vergeten dat verschillen in pensioenen tussen werkgevers potentieel veel meer waard is. Jammer.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Chief-XL schreef op woensdag 16 november 2016 @ 09:49:
Sterker nog, de meesten hebben geen weet wat voor pensioenregeling ze hebben. Er wordt wel ingezet op 100/200 meer salaris bij sollicitatie maar er wordt dan vergeten dat verschillen in pensioenen tussen werkgevers potentieel veel meer waard is. Jammer.
Om eerlijk te zijn, is het ook vrij lastig om alle details van pensioen te krijgen bij sollicatie. Heb het weleens geprobeerd, maar of je krijgt halve antwoorden omdat ze het zelf (HR dame) niet goed weten of het komt later wel....

Sowieso lijkt het mij al vrij lastig om je aanbod pensioen helemaal te kunnen vergelijken met je huidige pensioenregeling, dat is volgens mij een aardige opgave om te zien of je beter of slechter af bent :)

Al is het wellicht makkelijker voor de grote pensioenfondsen zoals bijv. in de zorg etc, dat kan je allemaal wat makkelijk checken.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
Eensch hoor maar je hoeft niet perse alle details te hebben van een regeling om een inschatting te maken. Zaken als opbouwpercentage, franchise, DC/DB stelsel en voor hoeveel WG bijdraagt. Dat moet voldoende zijn. Ik snap ook wel dat HR vaak zelf inhoudelijk daar niet veel van weet maar bedenk dat je het kan gebruiken als argument voor salarisonderhandelingen.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 21:59
Ik heb gemerkt dat pensioen je zo 300 netto kan schelen zoals bij mij dat het geval was van switch naar huidige werkgever. De vorige betaalde alles 100% en nu betaal ik het grootste deel helemaal zelf. Dus ook een goed les geweest door altijd een loonstrook op te vragen en na te gaan hoe het pensioen in elkaar steekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
muffstuff schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:14:
Ik heb gemerkt dat pensioen je zo 300 netto kan schelen zoals bij mij dat het geval was van switch naar huidige werkgever. De vorige betaalde alles 100% en nu betaal ik het grootste deel helemaal zelf. Dus ook een goed les geweest door altijd een loonstrook op te vragen en na te gaan hoe het pensioen in elkaar steekt.
Dat is wel een goede inderdaad, heb ik ook gedaan, dan zie je in ieder geval welk bedrag je zelf moet inleggen :) proef-salarisstrook is dus zeer aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:52
Hydra schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:34:
[...]

[...]

Vaak is het zo als je bij een bedrijf werkt waar je ook kunt leasen maar je kiest om het leasebudget uitbetaald te krijgen, wordt dit bij een eventueel kopen van een huis volgens mij niet meegerekend. Dus in dat opzicht zou je het "Package" kunnen zien wat je kunt gebruiken om een huis te kopen, zonder dus dat leasebudget. Ik krijg netto een kilometervergoeding maar die heb ik ook niet bij mijn package opgeteld.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
adjego schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:38:
Vaak is het zo als je bij een bedrijf werkt waar je ook kunt leasen maar je kiest om het leasebudget uitbetaald te krijgen, wordt dit bij een eventueel kopen van een huis volgens mij niet meegerekend. Dus in dat opzicht zou je het "Package" kunnen zien wat je kunt gebruiken om een huis te kopen, zonder dus dat leasebudget. Ik krijg netto een kilometervergoeding maar die heb ik ook niet bij mijn package opgeteld.
Nogmaals; package is NIET hetzelfde als je jaarsalaris. Je pensoeninleg kun je ook geen huis van kopen.
Modbreak:We gaan ophouden met deze discussie. Het zijn verschillende typen beloningen, ze worden los vermeld, en als een geheel. Kies welke je jou het meeste aanstaat.

De eerstvolgende post is weer een salaris + info.

Edit: hieronder stonden stonden die verwijderd zijn om bovengenoemde reden.

[ Voor 21% gewijzigd door Krisp op 16-11-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Nu weer paar maanden bij nieuwe werkgever, veel relaxter. Heerlijke sfeer, reistijd met dik 75% gereduceerd en uitdagende klant. Happy !

Members only:

[ Voor 6% gewijzigd door Insehh op 18-11-2016 11:54 ]

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamaar_jamaar
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:35
Overstap gemaakt vanuit consultancy naar een financial services partij. Wel mijn lease auto moeten inleveren,maar nu een reistijd van max 15min.
Members only:

Tevreden met package, als ik kijk naar leeftijd en groeimogelijkheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikk1984
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22:47
. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: HBO Information Management
• Werkervaring: ca. 10 jaar
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: IT consultant
• Werkgever/branche: -
• (Werk) Locatie(s): Maastricht & Eindhoven
• Reistijd: < 30 min
• Werkdruk: Gem tot hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4360,-
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Ja
• Pensioeninleg per jaar: Ja
• Mobiliteit per jaar: reiskosten 1600 p.j.
• Overige: iPhone, laptop

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 68250
• Winstdeling/bonus: Ja, variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:59
Leeftijd: 33
Opleiding(en): Mavo
Certificaten: Veel certificaten m.b.t. vorige (technische) functies. o.a. Prince 2, ITIL.
Werkervaring: 12 jaar.
Werkgever: (Cloud) Hosting
Huidige functie: Sales Manager
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: Ja
GSM: Ja
Auto: Alleen voor zakelijke kilometers
Werkweek: 40/60 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: volledige pensioenvergoeding
Land: Nederland
Regio: Amsterdam

Maandsalaris (bruto): €5600 vast, €8600 ote
Vanaf januari een nieuwe functie/bedrijf

Leeftijd: 35
Opleiding(en): Mavo
Certificaten: Veel certificaten m.b.t. vorige (technische) functies. o.a. Prince 2, ITIL.
Werkervaring: 14 jaar
Werkgever: Saas provider (internationaal)
Huidige functie: Senior sales cloud infrastructure
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: ja
Laptop: Ja
GSM: Ja
Auto: Ja, €1400 p.m inc. brandstof
Werkweek: 40 uur (zal wat meer zijn)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: volledige pensioenvergoeding, €200 onkostenvergoeding p.m.
Regio: Amsterdam

Maandsalaris (bruto): €7750 vast, €12900 ote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 08:05
.

[ Voor 99% gewijzigd door Archiebald op 24-11-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-09 09:45
Na bijna 2 jaar bij een zorggroep gewerkt te hebben was ik op het punt gekomen dat ik meer wilde gaan leren en groeien. Binnen de zorggroep heb ik hierover gesproken maar er is voor mij geen ruimte voor ontwikkeling en groei. Daarom ben ik om me heen gaan kijken en toevallig na een goed gesprek afgelopen maandag weer terecht gekomen bij de detacheerder die mij deta-vast aan het werk had gekregen bij de zorggroep. Ik heb van de zorggroep voor 2017 wel een jaarcontract aangeboden gekregen maar die ga ik niet tekenen dus mijn huidige contract eindigt op 31-12. Bij de detacheerder krijg ik een opleidingsbudget en mag/moet certificaten gaan halen. Iets wat ik graag wil.

Huidige situatie:

Aanbod:
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO 4 ICT Beheerder, HBO Communicatie propedeuse
Certificaten: ITIL V3
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Zorggroep (1500 werknemers)
Huidige functie: Servicedeskmedewerker
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 28 en een aantal verplichte.
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36 uur op papier maar bijna altijd 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding
Regio: Midden-Nederland
Reistijd: 20 minuten
Salaris: 2015 Euro per maand

Nieuwe situatie:

Aanbod:
Leeftijd: 31
Werkgever: Detacheerder
Vakantiegeld: Ja, 8,3%
Vakantiedagen: 28 .
Leaseauto: In het begin niet maar wellicht als ik meer op pad moet dat ik dan naar leaseauto ga.
Werkweek: 36/40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding,opleidingsbudget
Reistijd: afhankelijk van opdracht
Salaris: 2250 Euro per maand

[ Voor 3% gewijzigd door Willem30 op 23-11-2016 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Willem30 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:59:
Na bijna 2 jaar bij een zorggroep gewerkt te hebben was ik op het punt gekomen dat ik meer wilde gaan leren en groeien. Binnen de zorggroep heb ik hierover gesproken maar er is voor mij geen ruimte voor ontwikkeling en groei. Daarom ben ik om me heen gaan kijken en toevallig na een goed gesprek afgelopen maandag weer terecht gekomen bij de detacheerder die mij deta-vast aan het werk had gekregen bij de zorggroep. Ik heb van de zorggroep voor 2017 wel een jaarcontract aangeboden gekregen maar die ga ik niet tekenen dus mijn huidige contract eindigt op 31-12. Bij de detacheerder krijg ik een opleidingsbudget en mag/moet certificaten gaan halen. Iets wat ik graag wil.

Huidige situatie:

Aanbod:
Leeftijd: 30
Werkgever: Zorggroep (1500 werknemers)
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 28 en een aantal verplichte.
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36 uur op papier maar bijna altijd 40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding
Reistijd: 20 minuten
Salaris: 2015 Euro per maand

Nieuwe situatie:

Aanbod:
Leeftijd: 31
Werkgever: Detacheerder
Vakantiegeld: Ja, 8,3%
Vakantiedagen: 28 .
Leaseauto: In het begin niet maar wellicht als ik meer op pad moet dat ik dan naar leaseauto ga.
Werkweek: 36/40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding,opleidingsbudget
Reistijd: afhankelijk van opdracht
Salaris: 2250 Euro per maand
Vind het eerlijk gezegd heel erg laag! Is daar niet meer uit te persen?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Nadat ik dit topic meerdere keren voorbij zie komen toch maar eens zelf mijn situatie plaatsen:

Members only:

Binnenkort verplaatst het werk naar Zwolle dus dan is reistijd met OV enkele reis ongeveer 40 min.
Daarnaast hoop ik binnen een paar maanden over te gaan naar een senior functie.

Waar zou ik op moeten insteken qua salaris als senior?

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
DennusB schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:52:
[...]

Okee, ik dacht dat dit wel aardig was. Overigens gaat mijn salaris omhoog als ik in het eerste half jaar bepaalde certificaten heb behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:35
Mr.Viper schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:27:
Nadat ik dit topic meerdere keren voorbij zie komen toch maar eens zelf mijn situatie plaatsen:

***members only***

Binnenkort verplaatst het werk naar Zwolle dus dan is reistijd met OV enkele reis ongeveer 40 min.

Niet toevallig bij een ziekenhuis aan het werk? Daar verplaatst het werk ook binnenkort van Meppel naar Zwolle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Willem30 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:41:
[...]

Okee, ik dacht dat dit wel aardig was. Overigens gaat mijn salaris omhoog als ik in het eerste half jaar bepaalde certificaten heb behaald.
Nice, je gaat er 11.7% op vooruit qua loon, en de rest blijft ongeveer gelijk. Helemaal niet slecht, van zulke verhogingen kunnen velen slechts dromen.
Hoeveel kun je nog omhoog met certificaten?

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Viper
  • Laatst online: 23:04

Mr.Viper

Tja... iets met Dodge Vipers

Senaxx schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:15:
[...]

Niet toevallig bij een ziekenhuis aan het werk? Daar verplaatst het werk ook binnenkort van Meppel naar Zwolle :)
Nee, geen ziekenhuis.

|| System Specs || 36° Oost-West 4875Wp ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mannowlahn
[...]

Qua leeftijd en hbo propedeuse zou inderdaad ook zeggen van wel, maar qua functie zal er misschien niet veel rek in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Mr.Viper schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:27:

***members only***

rond de 4000? Althans dat ik in omgeving Amsterdam wel het minimum voor een senior developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
Sibylle schreef op woensdag 23 november 2016 @ 15:20:
[...]

Nice, je gaat er 11.7% op vooruit qua loon, en de rest blijft ongeveer gelijk. Helemaal niet slecht, van zulke verhogingen kunnen velen slechts dromen.
Hoeveel kun je nog omhoog met certificaten?
Als eerste stap 200Euro als ik bepaalde certificaten heb. Ik krijg nu eerst een 7 maanden contract. Daarna ga ik verder met ze praten. De intentie is in ieder geval verder te groeien dan servicedeskmedewerker. Misschien wel richting functioneel beheer/ applicatiebeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:03
x

[ Voor 99% gewijzigd door Ypuh op 24-11-2016 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03
YpeP schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:28:
Inmiddels heb ik ook een eerste aanbieding. De huidige voorwaarden vallen mij wat tegen en ik heb dan ook een gesprek gepland om hierover in gesprek te gaan. Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

***members only***

Naast het tegenvallende en niet kostendekkende bruto salaris, ben ik ook niet tevreden met een schamele €225,- netto per jaar voor het gebruik van mijn eigen MacBook. (...)
Huh? Hoezo kan je in de randstad niet rondkomen van €2000,- bruto? Hoeveel mensen denk jij dat er in de randstad wonen die van veel minder rondkomen?
(...)Mijn argumenten zijn:
- Dubbele opleiding
Ja, leuk, in die tijd had je ook werkervaring op kunnen doen, nu ben je gewoon een hele oude HBO-starter...
- Relevante werkervaring tijdens stages (verbeteringstrajecten opzetten en begeleiden)
Stage is geen werkervaring
- Multifunctioneel inzetbaar en bezit de gevraagde kwaliteiten
- Gedreven
- Verhuisbereidheid van het noorden naar de randstad
En jij denkt dat er mensen solliciteren die dit niet van zichzelf denken?
- 1e opdracht ligt al klaar voor 1 december

Alvast bedankt!
Ik denk best dat er een iets hoger startsalaris voor je in zou kunnen zitten. Maar als ik bovenstaande eisenlijstje van een starter op mijn bordje zou krijgen, dan zou ik toch denken: "Ga nou eerst maar eens laten ZIEN wat je kan". Als je beter kan moet je beter gaan, maar ga nou eerst eens wat ECHTE werkervaring opdoen, en bewijzen wat je waard bent, en dan praten we verder.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Inmiddels heb ik ook een eerste aanbieding. De huidige voorwaarden vallen mij wat tegen en ik heb dan ook een gesprek gepland om hierover in gesprek te gaan. Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken.

***members only***

Naast het tegenvallende en niet kostendekkende bruto salaris, ben ik ook niet tevreden met een schamele €225,- netto per jaar voor het gebruik van mijn eigen MacBook. Als deze stuk gaat onder werktijd dan werk ik het eerste jaar voor niets en de initiële investering ligt bij mij. Een verzekering maakt het alleen maar nog ongunstiger.

Verder zie ik een lease auto gewoon als noodzakelijk kwaad en hecht hier weinig waarde aan. Leuk dat ik hem privé gebruiken mag en dat zal ik ook zeker doen, maar in mijn vrije tijd rijdt ik liever op 2 wielen (motor of fiets).

Persoonlijke ontwikkeling, mogelijkheden, vrijheden/verantwoordelijkheden en gevoel/sfeer staan voor mij voorop. Een berekening leert mij echter dat €2.300,- bruto toch wel een minimum vereiste is om rond te komen in de randstad. Dan heb ik het nog niet over sparen of aflossen. Enige lichtpuntje is dat elke 6 maanden bij 'normaal' presteren een loonsverhoging a €200,- tegemoet kan zien, maar dit moet nog zwart op wit.

Ik wil inzetten op ten minste €2.400,- bruto en/of vergoedingen voor internet (i.v.m. thuiswerken), vergoeding zorgkosten, realistische BYOD vergoeding of laptop van de zaak of een 13e maand.

Verder heb ik een aantal erg fijne gesprekken achter de rug en heb ik het gevoel dat we samen iets voor elkaar kunnen betekenen. Moet ik gewoon accepteren dat ik een starter ben of juist hoger inzetten?

Mijn argumenten zijn:
- Dubbele opleiding
- Relevante werkervaring tijdens stages (verbeteringstrajecten opzetten en begeleiden)
- Gedreven

Alvast bedankt!
Elke 6 maanden 200 euro verhoging??
Dus tegen je pensioen verdien je dan 16000 euro per maand? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53

***members only***

Naast het tegenvallende en niet kostendekkende bruto salaris, ben ik ook niet tevreden met een schamele €225,- netto per jaar voor het gebruik van mijn eigen MacBook. Als deze stuk gaat onder werktijd dan werk ik het eerste jaar voor niets en de initiële investering ligt bij mij. Een verzekering maakt het alleen maar nog ongunstiger.

Verder zie ik een lease auto gewoon als noodzakelijk kwaad en hecht hier weinig waarde aan. Leuk dat ik hem privé gebruiken mag en dat zal ik ook zeker doen, maar in mijn vrije tijd rijdt ik liever op 2 wielen (motor of fiets).

Persoonlijke ontwikkeling, mogelijkheden, vrijheden/verantwoordelijkheden en gevoel/sfeer staan voor mij voorop. Een berekening leert mij echter dat €2.300,- bruto toch wel een minimum vereiste is om rond te komen in de randstad. Dan heb ik het nog niet over sparen of aflossen. Enige lichtpuntje is dat elke 6 maanden bij 'normaal' presteren een loonsverhoging a €200,- tegemoet kan zien, maar dit moet nog zwart op wit.

Ik wil inzetten op ten minste €2.400,- bruto en/of vergoedingen voor internet (i.v.m. thuiswerken), vergoeding zorgkosten, realistische BYOD vergoeding of laptop van de zaak of een 13e maand.

Verder heb ik een aantal erg fijne gesprekken achter de rug en heb ik het gevoel dat we samen iets voor elkaar kunnen betekenen. Moet ik gewoon accepteren dat ik een starter ben of juist hoger inzetten?

Mijn argumenten zijn:
- Dubbele opleiding
- Gedreven

Alvast bedankt!
Mijn ervaring:
2000 euro ligt wel redelijk binnen de range, wel aan de lage kant daarvan. Als starter heb je bij dit soort functies meestal weinig te eisen. Je kost in hun optiek nog heel veel geld (in de vorm van begeleiding/studie). Qua verhuisbereidheid: Voor €2000 moet je makkelijk kunnen rondkomen, vraag is eerder: kan je voor dit bedrag in die regio ook een nieuwe woning zoeken. Ik weet niet of je samenwoont, maar anders: qua huur/koop krijg je hier qua inkomenseisen net een garagebox voor. ;)

Ik stond hier redelijk hetzelfde voor, maar uiteindelijk gewoon gekozen om het wel te doen, want het bedrijf beviel wel echt goed. Als je hier niet op in gaat zit je waarschijnlijk een maand zonder werk? Dat scheelt ook €2000 en ervaring.

Ik zou zeggen: doen, en mocht het niet bevallen: gewoon verder kijken. Een laptop van de zaak lijkt me wel normaal.
Als deze stuk gaat onder werktijd dan werk ik het eerste jaar voor niets
De eerste maand bedoel je?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:26
martinusz schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:56:
[...]

Elke 6 maanden 200 euro verhoging??
Dus tegen je pensioen verdien je dan 16000 euro per maand? ;)
Dit zijn echt lokkertjes die ga je 1 keer krijgen die 200 euro. Daarna is t afgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:53
Kleine aanpassing. Na twee tijdelijke contracten (9 maanden, 6 maanden), weer een tijdelijk contract (6 maanden). Ben ik niet heel gelukkig mee, want verkleint kans op huurwoning.
Members only:

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
x

[ Voor 102% gewijzigd door Ypuh op 24-11-2016 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:38
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Omgeving Zwolle

2. Wat doe je:
• Functie: Full Stack Developer & Tech lead
• Werkgever/branche: Digitale educatie (50-100 werknemers)
• (Werk) Locatie(s): Omgeving Utrecht
• Reistijd: 1 uur enkele reis met de trein
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4800 €5100
• Dertiende/veertiende maand: N.v.t
• Pensioeninleg per jaar: € N.v.t
• Mobiliteit per jaar: €4560 (treinabbo)
• Overige: N.v.t

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €66.000
• Winstdeling/bonus: N.v.t

Net dit nieuwe bod gehad na mijn eerste jaar in dienst. Vaste aanstelling en 300 euro verhoging. Uiteindelijk best wel content mee. De totale package is redelijk simpel; geen pensioen, bonus of dertiende maand. Daarom zet ik in op salaris en dat lukt best goed. Daarbij steek ik van de reiskosten nog 230 euro netto in de zak door buiten de spits te reizen in de trein. Reistijd is goed te behappen omdat ik in de trein werk.

Werkinhoudelijk ook behoorlijk naar mijn zin. Veel ruimte om zelf dingen in te vullen en wat mij betreft lekker 'full stack'; veel web frontend, backend, native Android (java), devops. Voorlopig nog geen ambities om manager te worden, dus ben blij met deze ruime invulling van mijn functie.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:52
inquestos schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:44:
Kleine aanpassing. Na twee tijdelijke contracten (9 maanden, 6 maanden), weer een tijdelijk contract (6 maanden). Ben ik niet heel gelukkig mee, want verkleint kans op huurwoning.

***members only***
Mag dit nog wel, weer een tijdelijk contract?

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Piet_Piraat7
YpeP schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:59:
[...]
Hoe kom ik tot een realistische vergoeding, of is het gewoon dit topic doornemen en boven het gemiddelde gaan pokeren? Tot €2.400,- kan ik cijfermatig hard maken en beargumenteren, maar ik lees ook graag jullie visie en ervaring.
Wat eerder al gezegd is; je kan het vast mooi verwoorden in een gesprek maar een werkgever ziet gewoon twee keer stages op een CV (wat niet als werkervaring wordt gerekend vaak) en een MBO met daarna een HBO. Wat geen plus is, dat is gewoon studeren. Je kan proberen er 2400 van te maken, maar van wat ik van de grotere detacheerders weet is dat die vaak voet bij stuk houden en je blij moet zijn met 2000 plus opleidingsmogelijkheden. Daarom gaan velen, waaronder ik, na zo'n twee jaar en een hoop certificaten naar een andere werkgever die beter betaalt.

• Hydra
Hoe kom ik tot een realistische vergoeding, of is het gewoon dit topic doornemen en boven het gemiddelde gaan pokeren? Tot €2.400,- kan ik cijfermatig hard maken en beargumenteren, maar ik lees ook graag jullie visie en ervaring.
Sorry maar 2k + leasebak (als dat voor jou geen waarde heeft had je het budget als bruto erbij moeten bedingen, da's je eigen schuld) voor een Functioneel Beheerder starter zonder werkervaring is gewoon een prima startsalaris. Ga maar eens bij een concurrent solliciteren (gewoon om te kijken wat je waard bent) en je zult daar op ongeveer hetzelfde uit gaan komen.

Ik vind je focus daarnaast gewoon raar. Je startsalaris is vele malen minder belangrijk dat je groeipotentieel. Beetje penny wise pound foolish om nu mensen tegen je in 't harnas te gaan jagen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Wat Hydra zegt. Doodnormaal salaris. Ik vind je algemene houding overigens helemaal niet zo positief, al zul je daar zelf ongetwijfeld anders over denken, gezien de rest van je schrijfsels.

Drie opmerkingen:

- Wat zeur je nou over wonen in een studentenhuis? In New York wonen 30'ers met 200k inkomen vaak nog in een 'studentenhuis'. Ik had destijds ook liever een vrijstaande villa in het midden van een stad maar dat ging ook niet. Als die paar honderd euro meer (die 2400 ga je toch niet krijgen) bruto het verschil moeten maken dan liggen de prioriteiten in je uitgaven verkeerd.

- Een laptop is gewoon een commodity, vind ik. Daar zou ik wel een struikelpunt van maken, gewoon uit principe. Als de werkgever jou wil laten werken met een laptop dan regelen ze die laptop ook maar zelf. Die vergoeding is overigens over drie jaar ook gewoon 1500,- dus een Macbook. Je kunt ook andersom denken: als je laptop langer meegaat is het een extraatje.

- Er wordt hier net gedaan alsof iemand van 26 een enorme oude sok van een HBO'er is. Ik vind 26 echt doodnormaal. Als werkgever heb ik liever iemand van 26 die een beetje geleefd heeft naast de studie (reizen, verenigingsleven, buitenlandstages zijn echt wel een hele dikke plus! etc. de softskills die je opdoet in de kroeg worden vaak ook onderschat) dan een of andere nerd die met z'n 21e klaar is maar nog thuis woont en nooit z'n eigen brood heeft gesmeerd)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• mannowlahn

Alles is al gezegd inderdaad. Start salaris is prima voor iemand met HBO als beginner, wellicht 10 % er bovenop, je stages zullen voor jou erg indrukwekkend zijn maar voor een werkgever blijf je een starter. je laptop moet gewoon van je werkgever komen.

Daarnaast denk ik dat als je een opmerking als "Laat maar zien hoeveel potentie jullie in mij zien" Gaat gebruiken, je het best moeilijk gaat krijgen om een kans aangeboden te krijgen. Het komt namenlijk over dat je jezelf iets teveel overschat. Ik zeg niet dat je niet goed bent in je vakgebied, maar besef wel dat je 0 werk ervaring hebt. Dat je voor dat salaris niet meteen een huis kan kopen, tja, zoals gezegd er is niets mis met een huisgenoot hoor. Ik krijg het idee dat je een hoop vanzelfsprekend vind.

• Hydra
EvaluationCopy schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:36:
- Er wordt hier net gedaan alsof iemand van 26 een enorme oude sok van een HBO'er is. Ik vind 26 echt doodnormaal.
Volgens mij is dat niet het punt want mensen proberen te maken. Het gaat erom dat hij gewoon een starter is met dezelfde opleiding als een 22 jarige. Je krijgt niet meer geld puur omdat je een paar jaar ouder bent.

• Ypuh
Duidelijk. Schriftelijk en zonder achtergrond blijft het altijd wel een beetje gissen, maar deze feedback kan ik iets mee.

Wat betreft mijn houding kan ik mij wel vinden in de opmerkingen van @muffstuff en @evaluationcopy. Ik zie een contract gewoon als een zure appel waar je even door heen moet. Eén of twee keer een iets minder leuk/ongemakkelijk gesprek waar je vervolgens 2 jaar de vruchten van plukt (zowel de werknemer als werkgever). Het initiatief hiervoor ligt bij mij.

Om nog even in te gaan op de BYOD regeling, de voorgestelde vergoeding hiervoor staat op €35 bruto p/m en afschrijving op 36 maanden. €1.260,- bruto ofwel zo'n €750,- netto in 3 jaar tijd. Daarnaast liggen de risico's/investeringen van aanschaf, onderhoud en eventuele schade aan mijn kant. Buiten het feit dat ik mijn eigen laptop liever privé houdt, zal deze ook geen 3/4/5 jaar meer meegaan (begin van de studie gekocht).

Wat betreft een leaseauto, ik ben een groot fietsfanaat maar er wordt verwacht dat ik representatief bij een klant verschijn. Geen probleem, maar fietsen naar mijn werk is daarmee geen optie. Ook varieert de locatie elke 6-9 maanden en daarmee de WW afstand. Een auto is daarmee gewoon noodzaak (met het OV verdubbel je de reistijd en is ook niet gratis). Privé heb ik weinig nut voor een auto en daarom zie ik het niet als bonus. Om deze reden alleen een ander vak/baan/branche te kiezen is geen optie.

Het is overigens (bewust) geen hele grote detacheerder. Unique selling points zijn persoonlijke aandacht en ontwikkeling, om vervolgens een algemene aanbieding onder de neus te schuiven. Het gevoel en perspectief zijn moeilijk in geld uit te drukken, maar hecht ik wel veel waarde aan.

Even kort door de bocht is het gemiddelde advies hier is pakken wat je pakken kan (aan opleiding en ervaring) en dan over 2 jaar je baas de rug toekeren voor een salarisverhoging elders. Dat laatste past dan weer minder goed bij mij, maar is dus de keuze tussen direct profiteren (salaris) of direct profiteren (trainingen/certificeringen, CV). Is het teveel gevraagd om daar een middenweg in te vinden?

Verwijderd

YpeP schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:32:
Duidelijk. Schriftelijk en zonder achtergrond blijft het altijd wel een beetje gissen, maar deze feedback kan ik iets mee.

Wat betreft mijn houding kan ik mij wel vinden in de opmerkingen van @muffstuff en @evaluationcopy. Ik zie een contract gewoon als een zure appel waar je even door heen moet. Eén of twee keer een iets minder leuk/ongemakkelijk gesprek waar je vervolgens 2 jaar de vruchten van plukt (zowel de werknemer als werkgever). Het initiatief hiervoor ligt bij mij.

Om nog even in te gaan op de BYOD regeling, de voorgestelde vergoeding hiervoor staat op €35 bruto p/m en afschrijving op 36 maanden. €1.260,- bruto ofwel zo'n €750,- netto in 3 jaar tijd. Daarnaast liggen de risico's/investeringen van aanschaf, onderhoud en eventuele schade aan mijn kant. Buiten het feit dat ik mijn eigen laptop liever privé houdt, zal deze ook geen 3/4/5 jaar meer meegaan (begin van de studie gekocht).

Wat betreft een leaseauto, ik ben een groot fietsfanaat maar er wordt verwacht dat ik representatief bij een klant verschijn. Geen probleem, maar fietsen naar mijn werk is daarmee geen optie. Ook varieert de locatie elke 6-9 maanden en daarmee de WW afstand. Een auto is daarmee gewoon noodzaak (met het OV verdubbel je de reistijd en is ook niet gratis). Privé heb ik weinig nut voor een auto en daarom zie ik het niet als bonus. Om deze reden alleen een ander vak/baan/branche te kiezen is geen optie.

Het is overigens (bewust) geen hele grote detacheerder. Unique selling points zijn persoonlijke aandacht en ontwikkeling, om vervolgens een algemene aanbieding onder de neus te schuiven. Het gevoel en perspectief zijn moeilijk in geld uit te drukken, maar hecht ik wel veel waarde aan.

Even kort door de bocht is het gemiddelde advies hier is pakken wat je pakken kan (aan opleiding en ervaring) en dan over 2 jaar je baas de rug toekeren voor een salarisverhoging elders. Dat laatste past dan weer minder goed bij mij, maar is dus de keuze tussen direct profiteren (salaris) of direct profiteren (trainingen/certificeringen, CV). Is het teveel gevraagd om daar een middenweg in te vinden?
Er wordt nu niet gesproken over verdere ontwikkelingen bij die werkgever. Misschien heb je over 1-2 jaar wel meer budget voor een laptop en een auto. Ik denk dat het een prima aanbod is, en zou de kans pakken. Nu al nadenken over weggaan over 2 jaar lijkt mij voorbarig.

Je kan altijd iets extra's vragen maar of je het krijgt is een tweede... :)

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:59
EvaluationCopy schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:36:
- Er wordt hier net gedaan alsof iemand van 26 een enorme oude sok van een HBO'er is. Ik vind 26 echt doodnormaal. Als werkgever heb ik liever iemand van 26 die een beetje geleefd heeft naast de studie (reizen, verenigingsleven, buitenlandstages zijn echt wel een hele dikke plus! etc. de softskills die je opdoet in de kroeg worden vaak ook onderschat) dan een of andere nerd die met z'n 21e klaar is maar nog thuis woont en nooit z'n eigen brood heeft gesmeerd)
En jij doet nu net alsof je als je op je 21e afstudeert niet geleefd hebt....
Ik ben op mijn 20e(Bijna 21e) afgestudeerd(ook HBO), had een genoeg vrije tijd naast mijn studie, hard gewerkt en veel leuke dingen gedaan... Waar komt die 6 jaar verschil vandaan tussen mijn afstudeerleeftijd en zijne? Heeft hij zoveel extreem leuke dingen gedaan of meerdere bestuursjaren?

Just my two cents..

• Ypuh
Artopaper schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:35:
[...]

Ik ben op mijn 20e(Bijna 21e) afgestudeerd(ook HBO), had een genoeg vrije tijd naast mijn studie, hard gewerkt en veel leuke dingen gedaan... Waar komt die 6 jaar verschil vandaan tussen mijn afstudeerleeftijd en zijne? Heeft hij zoveel extreem leuke dingen gedaan of meerdere bestuursjaren?

Just my two cents..
4 jaar MBO, 1 jaar foute studiekeuze, 1 jaar reizen.

Gaat zich dat vertalen naar meer salaris, absoluut niet. De 4 jaar MBO en 1 jaar foute studiekeuze had ik echter nodig om te komen waar ik nu ben en erachter te komen wat ik wil en wat ik kan. Het jaar reizen en de buitenlandse stages hebben *cliché* mijn horizon verbreed */cliché* en was gewoon leuk.

De vraag wat beter of waardevoller is, is totaal irrelevant en verschilt per persoon. Ik heb geen spijt en kan inmiddels redelijk verwoorden wat ik in die tijd heb geleerd en hoe ik mij als mens heb ontwikkeld (de softe kant).

[ Voor 31% gewijzigd door Ypuh op 24-11-2016 12:49 ]

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
1,5 jaar later, veel veranderd:
Members only:

[ Voor 36% gewijzigd door Tehh op 20-12-2016 10:03 ]

• EvaluationCopy
Artopaper schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:35:
[...]

Just my two cents..
Dan lees je niet goed want ik beweer nergens dat dat voor álle 21-jarigen HBO afstudeerders geldt. Het is geen harde waarheid, uiteraard.

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 10:46
Situatie oud:

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door SimplySimon op 19-09-2017 08:47 ]

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04

JB

Cédric roelt!

Eigen bijdrage voor een poolauto :?

Mijn boefje is liev!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:40
Heb ik ook ooit gehad bij mijn eerste werkgever /detacheerder. Toen vond ik het normaal, nu zou ik er nooit meer mee akkoord gaan.

• Rem
  • Laatst online: 00:22

Rem

Als je prive wilt rijden in je poolauto dan wil de belastingdienst toch echt bijtelling zien hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Rem schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:01:
Als je prive wilt rijden in je poolauto dan wil de belastingdienst toch echt bijtelling zien hoor...
Bijtelling is iets anders dan eigen bijdrage.
Overigens zou ik er zelf niet moeilijk over doen, zoland die eigen bijdrage niet hoger is dan de bijtelling mag je die er weer vanaf trekken.

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
secury schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:12:
[...]

Overigens zou ik er zelf niet moeilijk over doen, zoland die eigen bijdrage niet hoger is dan de bijtelling mag je die er weer vanaf trekken.
Vergeet niet dat veel bedrijven een regeling hebben waarbij je je eigen bijdrage * het resterende aantal maanden looptijd auto nog even af mag tikken als je vertrekt. En dat kan met 50 euro per maand aardig oplopen.
Voor mij de reden om NOOIT een eigen bijdrage te accepteren.

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-09 10:46
Klitse schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:15:
[...]

Vergeet niet dat veel bedrijven een regeling hebben waarbij je je eigen bijdrage * het resterende aantal maanden looptijd auto nog even af mag tikken als je vertrekt. En dat kan met 50 euro per maand aardig oplopen.
Dat is in dit geval niet aan de orde. Heb daar specifiek op gelet nadat ik dit soort dingen heb gelezen in het leaseforum hier. Zit bij vertrek qua lease auto nergens aan vast.

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
SimplySimon schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:18:
[...]

Dat is in dit geval niet aan de orde. Heb daar specifiek op gelet nadat ik dit soort dingen heb gelezen in het leaseforum hier. Zit bij vertrek qua lease auto nergens aan vast.
Gelukkig maar. Je wilt niet weten hoeveel mensen daar niet van op de hoogte zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Klitse schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:15:
[...]

We gaan wat off-topic, maar een dergelijk regeling ken ik alleen wanneer het boven budget leasen betreft.
Een dergelijke regeling is er vaak omdat mocht de werknemer uit dienst treden, de auto duurder is dan de meeste poolauto's.
En het is aan het bedrijf zelf om te kiezen hoe ze het leasen boven budget aanduiden.
Er zijn bedrijven die ervoor kiezen om dat de eigen bijdrage te noemen, zodat het belasting technisch interessant is voor de werknemers.

en nu hou ik erover op! ;)

• Rem
  • Laatst online: 00:22

Rem

[...]

Ah, bedankt voor de uitleg! :)
Ik ga weer in mijn hoekje zitten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Eens, echter mag je de netto eigen bijdragen alleen aftrekken van het bruto bijtellingsbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
*knip offtopic*

[ Voor 94% gewijzigd door Rukapul op 26-11-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3rd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 14:26
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
chronoz schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:40:
Laten jullie alle contracten doornemen door een jurist of gewoon zelf doorlezen?

Zou iemand tips kunnen geven qua boekhoudsoftware? Ik weet dat dit vast een veel voorkomend onderwerp is en las ook al wat in de geschiedenis. Reeleezee ziet er goed uit, tenzij iemand me echt aanraadt ergens anders voor te gaan.
Volgens mij is daar dit topic niet voor bedoelt. Als je een contract (in loondienst, waar het hier over gaat) krijgt dan krijg je of een Arbeidsvoorwaarden document of val je in een CAO. Zou niet weten wat een jurist hiermee zou moeten doen, lijkt me meer relevant voor een freelancer die zichzelf verhuurd aan bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
jongetje schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:16:
[...]

Volgens mij is daar dit topic niet voor bedoelt. Als je een contract (in loondienst, waar het hier over gaat) krijgt dan krijg je of een Arbeidsvoorwaarden document of val je in een CAO. Zou niet weten wat een jurist hiermee zou moeten doen, lijkt me meer relevant voor een freelancer die zichzelf verhuurd aan bedrijven.
Ja, verkeerde topic. :X Geplaatst in chronoz in "Het freelance ICT-ers discussie topic" nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO Communicatie Multimedia Design
• Werkervaring: Veel part-time, maar bezig vanaf 2009, fulltime sinds eind 2015
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Software Developer (Java + Angular)
• Werkgever/branche: Healthcare
• (Werk) Locatie(s): Best (Regio eindhoven)
• Reistijd: 30min met fiets 10 met auto
• Werkdruk: Onbekend

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3500
• Dertiende/veertiende maand: € 3500 verdeeld over 12 maanden (flexibel inkomen)
• Pensioeninleg per jaar: 2% (Ik weet weinig van pensioen)
• Mobiliteit per jaar: € Standaard reiskosten
• Overige:
ca. 32 euro representatievergoeding p/m
25 Vakantiedagen
13 ADV dagen
"persoonlijk budget" ~25% van totale bruto salaris (van 42.000 dus 13e maand, ADV en vakantie+pensioen zit hier al in).
performance bonus 7.5% van jaarsalaris * 0-1.25. (tot iets van 9.75% dus). Bij gewone performance 1x bij minder 0.75, bij slecht 0 (ofwel niets).
Nog wat andere extras die niet super relevant zijn zoals kortingen etc.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ca. 53000 exclusief variabele bonus
• Winstdeling/bonus: zie bovenstaand.

Dit gaat van start 2 Januari bij nieuwe positie, voorheen had ik een simpel: 2500 + pensioen + auto e.d.
Best een redelijke switch lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywrong1982
  • Laatst online: 23-09 13:12
Ik lees hier al zo lang mee, dan zal ik ook maar een's mijn situatie toevoegen...

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: HBO netwerk infrastructuur design, daarnaast diverse certificeringen (waaronder ccnp)
• Werkervaring: 3 jaar detachering, met name 1e lijn netwerkondersteuning bij diverse providers. Afgelopen 7 jaar vast in dienst bij financiële dienstverlener. Ervaring met routing; switching, diverse firewalls, load-balancers en andere netwerkservice appliances en systemen.
• (Woon) Locatie: Limburg

2. Wat doe je:
• Functie: Netwerk engineer
• Werkgever/branche: Financiële dienstverlening
• (Werk) Locatie(s): Limburg
• Uren/week: 36 (4x9)
• Reistijd: 6min met auto
• Werkdruk: goed

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4550
• Dertiende maand: 7,5 %
• Pensioeninleg per jaar: 1/3 van premie zelf betalen (goede pensioenvoorziening)
• Mobiliteit per jaar: € Standaard reiskosten
• Overige:
ca. 45 euro onkostenvergoeding p/m
Ca. 600 Euro bruto p/m aan wachtdienst vergoedingen
26 Vakantiedagen
Telefoon van de zaak (inclusief. Privé bellen)
Laptop van de zaak
Geen auto

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ca. 70.000 inclusief variabel inkomen (wachtdiensten en overwerk)

Al met al mag ik niet klagen denken ik...

[ Voor 4% gewijzigd door copywrong1982 op 26-11-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: HBO Bedrijfs Informatica (Alleen propedeuse)
• Werkervaring: 3 jaar vast dienstverband en aantal jaar freelance
• (Woon) Locatie: Noord Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Front-end developer
• (Werk) Locatie(s): Noord Holland
• Reistijd: 2 uur per dag
• Werkdruk: geen

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3000
• Dertiende/veertiende maand: -
• Pensioeninleg per jaar: Weet niet precies
• Mobiliteit per jaar: €3600
• Overige: -

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €42000
• Winstdeling/bonus: -

Op het moment heb ik het niet echt meer naar mijn zin bij mijn huidige werkgever. Vooral vanwege het type projecten dat we hier doen en ik ben daarom ook van plan om iets anders te gaan zoeken (in de Randstad). Is het realistisch om voor minimaal €3500 per maand te gaan? Ik heb uitstekende kennis van Javascript (Met en zonder frameworks, ik kan goed overweg met zowel Angular als React + Redux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:53

Woohooo

Smilie, James Smilie

25 & 9 jaar (relevante) werkervaring? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: Universiteit - Engels
• Werkervaring: 2 jaar vakinhoudelijk
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Tester
• Werkgever/branche: IT / Midlance
• (Werk) Locatie(s): Afhankelijk van opdracht
• Reistijd**: Max 1 uur enkele reis
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 8500 bij inzet (op dit moment, gebaseerd op uurtarief), € 2750 bij geen inzet of ziekte
• Vakantiegeld: Vakantie op eigen kosten
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: Geen
• Mobiliteit per jaar:* 0.19 cent p/km
• Overige: Netto onkostenvergoeding van €150,- per maand (altijd), tegemoetkoming opleidingskosten

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Afhankelijk van inzet bij klant.
• Winstdeling/bonus: zie bovenstaande.

Voor sommigen is dit een goede tussenstop op weg naar helemaal freelance. Aangezien ik geen ster ben in netwerken, vind ik het wel fijn dat ik op deze manier altijd zeker ben van een inkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2016 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind je 2250 euro (plus) laag voor een servicedeskmedewerker?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2016 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.K
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-09 07:55
Oud:
• Opleiding(en): HBO Business IT & Management, MBO 4 Administrateur
• Certificaten: Exin Cloud Foundation
• Werkervaring: 0
• Werkgever: Consultancy
• Huidige functie: Junior BI Consultant

• Vakantiedagen: 26
• 13/14e maand of winstuitkering: Nee
• Laptop: Ja
• GSM: Iphone 6 + abonnement
• Leaseauto: nee
• Werkweek: 40 uur
• Pensioenregeling: ja 50/50
• Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten vergoeding +/- 450 euro
• Land: Nederland
• Regio: Zuid-West Nederland
• Reistijd: 1 uur
• Maand salaris (bruto): 2000

Nieuw:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO Business IT & Management, MBO 4 Administrateur
• Certificaten: Exin Cloud Foundation, OBIEE 11G Certified Implementation Specialist
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: BI Beheerder
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Reistijd: 2 uur enkele reis *4 uur per dag
• Werkdruk: normaal

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.400
• Vakantiedagen: 25
• Pensioeninleg per jaar: 50/50
• Mobiliteit: NS 1e klas vrij reizen
• Overige: Telefoon, laptop, opleidingen.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31.104
• Winstdeling/bonus: Ja, variabel afhankelijk van bedrijfsresultaat

Paar maanden geleden overstap gemaakt, omdat ik niet tevreden was. Ben erg blij met mijn nieuwe werkgever. Wel een verdubbeling van reistijd maar, ik ga verhuizen als ik een vast contract krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
R.E.K schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:24:
Oud:
• Opleiding(en): HBO Business IT & Management, MBO 4 Administrateur
• Certificaten: Exin Cloud Foundation
• Werkervaring: 0
• Werkgever: Consultancy
• Huidige functie: Junior BI Consultant

• Vakantiedagen: 26
• 13/14e maand of winstuitkering: Nee
• Laptop: Ja
• GSM: Iphone 6 + abonnement
• Leaseauto: nee
• Werkweek: 40 uur
• Pensioenregeling: ja 50/50
• Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskosten vergoeding +/- 450 euro
• Land: Nederland
• Regio: Zuid-West Nederland
• Reistijd: 1 uur
• Maand salaris (bruto): 2000

Nieuw:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO Business IT & Management, MBO 4 Administrateur
• Certificaten: Exin Cloud Foundation, OBIEE 11G Certified Implementation Specialist
• Werkervaring: 1,5 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: BI Beheerder
• Reistijd: 2 uur enkele reis *4 uur per dag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.400
• Mobiliteit: NS 1e klas vrij reizen
• Overige: Telefoon, laptop, opleidingen.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31.104
• Winstdeling/bonus: Ja, variabel afhankelijk van bedrijfsresultaat

Paar maanden geleden overstap gemaakt, omdat ik niet tevreden was. Ben erg blij met mijn nieuwe werkgever. Wel een verdubbeling van reistijd maar, ik ga verhuizen als ik een vast contract krijg.
4 uur per dag... holy moly. Knap dat je dat vol kan houden 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3rd
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-09 14:26
Woohooo schreef op zondag 27 november 2016 @ 01:25:
[...]

25 & 9 jaar (relevante) werkervaring? :?
Jep, veel gestelde vraag en redelijk lang en uniek verhaal maar vanaf 16e fulltime aan het werk in de ICT. Naast werk nog MBO gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of ik 'normaal' verdien in vergelijking met de gemiddelde IT'ers met dezelfde functie/werkervaring

Wie ben je:
• Certificaten: SCRUM
• Werkervaring: 2,5 jaar
• (Woon/Werk) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Java/C# programmeur
• Werkgever/branche: Automatisering
• Reistijd: 45 min, 1.5 u per dag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.250
• Dertiende/veertiende maand: 13e
• Mobiliteit: 200 euro reiskostenvergoeding per maand
• Overige: geen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31.410 (zonder reiskostenvergoeding)
• Winstdeling/bonus: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:21:
Kan iemand mij vertellen of ik 'normaal' verdien in vergelijking met de gemiddelde IT'ers met dezelfde functie/werkervaring

Wie ben je:
• Certificaten: SCRUM
• Werkervaring: 2,5 jaar
• (Woon/Werk) Locatie: Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: Java/C# programmeur
• Werkgever/branche: Automatisering
• Reistijd: 45 min, 1.5 u per dag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.250
• Dertiende/veertiende maand: 13e
• Mobiliteit: 200 euro reiskostenvergoeding per maand
• Overige: geen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31.298 (zonder reiskostenvergoeding)
• Winstdeling/bonus: Nee
Dit is in mijn mening (zonder natuurlijk je verdere ervaring te kunnen pijlen) zeer laag.
1.5 uur per dag onderweg met het OV of auto? is die 200 euro dan sluitend?
En je salaris is in mijn mening ook veel te laag na anderhalf jaar zou ik zelf verwachten dat je rond de 2500 zou moeten zitten. Als je opnieuw gaat solliciteren en je een beetje weet te verkopen al ergens rond de 2700 /2800. Alleen ga er wel eens over denken om je certificering te halen.

Compleet nutteloos als je intern zit ergens maar zeer nuttig als je wilt gaan solliciteren.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1 ... 32 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.