Dan ben je wel de sjaak als je rond de kerst bij een school zit. Die zijn dus 2 weken dicht rond de feestdagen, misschien fijn, maar als je geen dagen meer hebt dan gaat dat je dus geld kosten?Avalaxy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:43:
[...]
Kleine correctie: feestdagen gaan van die 30 dagen af. In de praktijk is het dus slechts 24 dagen. Daarbij staat in het contract dat je verplicht bent vrij te nemen als het bedrijf waar je zit dat wilt.
Wat moet je als developer doen INTERN bij een basis school?jongetje schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:02:
[...]
Dan ben je wel de sjaak als je rond de kerst bij een school zit. Die zijn dus 2 weken dicht rond de feestdagen, misschien fijn, maar als je geen dagen meer hebt dan gaat dat je dus geld kosten?
De IT afdelingen van grote overkoepelende organisaties van schoolgemeenschappen gaan gewoon door hoor.
Wellicht dat het local OSS team dat niet doet maar mijn stages binnen scholen zijn altijd gewoon een vol jaar geweest.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Juist tijdens die vakanties is het fijner werken daar je bv zaken even offline kan laten gaan.Shunt schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:39:
[...]
Wat moet je als developer doen INTERN bij een basis school?
De IT afdelingen van grote overkoepelende organisaties van schoolgemeenschappen gaan gewoon door hoor.
Wellicht dat het local OSS team dat niet doet maar mijn stages binnen scholen zijn altijd gewoon een vol jaar geweest.
Avalaxy schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:43:
[...]
Kleine correctie: feestdagen gaan van die 30 dagen af. In de praktijk is het dus slechts 24 dagen. Daarbij staat in het contract dat je verplicht bent vrij te nemen als het bedrijf waar je zit dat wilt.
Wie heeft het over een basisschool? Daarnaast gaat het toch juist om iemand die gedetacheerd is?Shunt schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:39:
[...]
Wat moet je als developer doen INTERN bij een basis school?
Ik zit nu bij een Hogeschool gedetacheerd en die zijn gesloten in de kerstvakantie. Kun je hoog en laag springen maar daar ligt die zo goed als alles stil.
Omdat naar mijn weten alleen basisscholen 100% dicht zijn tegenwoordig. Schijnbaar voor sommige hoge scholen ook. Echter als je een groter bestuur orgaan achter een school hebt hangen draait die 99% van de tijd gewoon door in de vakantie periode's. Geen idee wat voor functie je vervult maar als je ergens in een periode onderhoud pleegt op een school is dat in mijn ervaring in de vakantie periodes.
Mijn oude hogeschool was het hele jaar gewoon open want studeren moet je altijd kunnen (vinden zij).
Universiteiten zijn volgens mij tegenwoordig ook altijd open.
Mijn oude hogeschool was het hele jaar gewoon open want studeren moet je altijd kunnen (vinden zij).
Universiteiten zijn volgens mij tegenwoordig ook altijd open.
[ Voor 17% gewijzigd door Shunt op 27-10-2016 11:06 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
2500 is al meer dan 10% verhoging, wat dus al redelijk wat zou zijn, maar je kunt er altijd op inzetten. Wellicht komen ze zelf al met een royaal aanbod?
Float like a butterfly, sting like a bee.
2600 voorstellen en hopen dat je 2500 krijgt
Ik heb het idee dat ik iets te laag ben gestart (dit is mijn 1e contractverlenging daar) dus ik probeer dat enigszins recht te trekken nu. Laat hun eerst komen met het aanbod en dan zien we het wel!
Dan kun je over het algemeen beter van werkgever wisselen.vinom schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:47:
Ik heb het idee dat ik iets te laag ben gestart (dit is mijn 1e contractverlenging daar) dus ik probeer dat enigszins recht te trekken nu.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ja, dat klinkt aardig, maar vind maar eens een betere baan

| Security Management |
We gaan nu redelijke off-topic, maar ik heb niet het idee dat er een tekort aan banen is voor jonge IT'ers die zichzelf professioneel goed profileren. Eerder een tekort aan dat soort mensen.bord4kop schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:30:
Ja, dat klinkt aardig, maar vind maar eens een betere baan
Dat is ook zeker een optie! Mocht het gesprek op niks uitdraaien of ik ben er niet tevreden over, heb ik nog redelijk de tijd om iets nieuws te vinden, voordat mijn contract daadwerkelijk afloopt.MrAngry schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:13:
[...]
Dan kun je over het algemeen beter van werkgever wisselen.
Je kunt altijd aangeven dat je vind dat je huidige werkzaamheden en prestaties niet in lijn staan met je verdiensten en dat je daar graag over wilt praten.
Ik zat in een vergelijkbare situatie. Ik had bewust lager ingezet tijdens mijn overstap (dit heb ik ook uitvoerig besproken) omdat ik vond dat ik me eerst moest bewijzen voordat ik dingen kon eisen. Na een jaar werk en me bewezen te hebben heb ik het bovenstaande bespreekbaar gemaakt en werd het rechtgetrokken. Het heeft natuurlijk wel alles te maken met de manier waarop je je geprofileerd hebt bij je huidige werkgever en of zij die mening delen.
Ik zat in een vergelijkbare situatie. Ik had bewust lager ingezet tijdens mijn overstap (dit heb ik ook uitvoerig besproken) omdat ik vond dat ik me eerst moest bewijzen voordat ik dingen kon eisen. Na een jaar werk en me bewezen te hebben heb ik het bovenstaande bespreekbaar gemaakt en werd het rechtgetrokken. Het heeft natuurlijk wel alles te maken met de manier waarop je je geprofileerd hebt bij je huidige werkgever en of zij die mening delen.
Nav. promotie een update:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30
• Opleiding: bachelor Multimedia- en communicatietechnologie
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: België, West-Vlaanderen
2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer (Linux, IoT, networking)
• Werkgever/branche: netwerk/telecom/IT
• (Werk) Locatie(s): West-Vlaanderen, beperkt Brussel/buitenland
• Uren/week: 38
• Reistijd: 15 min (auto), meerdere dagen per week thuiswerk mogelijk
• Werkdruk: gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):
• Maandsalaris (netto):
• Vakantiegeld: 92% van maandloon:
• Dertiende/veertiende maand: dertiende
• Pensioeninleg per jaar: België...ingewikkeld maar dik in orde
[b]• Mobiliteit per jaar:[/b
• Overige: vergoeding voor standby, internetvergoeding (+-€45), luxe hospitalisatieverzekering (voor het hele gezin), groepsverzekering, echocheques (€250/jaar), maaltijdcheques (€120/maand)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
• Winstdeling/bonus:
1. Wie ben je:
• Opleiding: bachelor Multimedia- en communicatietechnologie
• Werkervaring: 9 jaar
• (Woon) Locatie: België, West-Vlaanderen
2. Wat doe je:
• Functie: Support Engineer (Linux, IoT, networking)
• Werkgever/branche: netwerk/telecom/IT
• (Werk) Locatie(s): West-Vlaanderen, beperkt Brussel/buitenland
• Uren/week: 38
• Reistijd: 15 min (auto), meerdere dagen per week thuiswerk mogelijk
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto):
• Maandsalaris (netto):
• Vakantiegeld: 92% van maandloon:
• Dertiende/veertiende maand: dertiende
• Pensioeninleg per jaar: België...ingewikkeld maar dik in orde
[b]• Mobiliteit per jaar:[/b
• Overige: vergoeding voor standby, internetvergoeding (+-€45), luxe hospitalisatieverzekering (voor het hele gezin), groepsverzekering, echocheques (€250/jaar), maaltijdcheques (€120/maand)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
• Winstdeling/bonus:
[ Voor 6% gewijzigd door DSK op 30-10-2016 21:57 . Reden: negatieve reacties ]
Blog (Linux-related)
Uitstekende voorwaarden DSK! Bijna geen reistijd, 38 uur werken en dan ~100k per jaar! Proficiat!
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 0 jaar (wel 2 jaar stage ervaring)
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: Java software ontwikkelaar
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Voornamelijk randstad
• Uren/week: 40
• Reistijd: 30/60min. afhankelijk van locatie
• Werkdruk: Laag/gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1900 (gedurende het eerste jaar komt er ong. €450 bij)
• Vakantiegeld: € 160
• Dertiende/veertiende maand: €
• Pensioeninleg per jaar: € 350
• Mobiliteit per jaar: € Standaard leaseauto + tankpas EU
• Overige: € 60 internetabonnement en mobiel
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 27.000
• Winstdeling/bonus: € 100 performancebeloning p/m
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1900 (gedurende het eerste jaar komt er ong. €450 bij)
Afgesproken dat je maandelijkse beloning oneindig doorloopt?vincent.78 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 13:25:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1900 (gedurende het jaar komt er ong. €450 bij)
Hahaha zou wel mooi zijn, maar helaas.. heb mm bericht gelijk maar aangepast haha.ybos schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 15:18:
[...]
Afgesproken dat je maandelijkse beloning oneindig doorloopt?![]()
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: Applicatieontwikkelaar Niveau 4
• Werkervaring: 0,5 jaar
• (Woon) Locatie: Regio Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: PHP Developer
• Werkgever/branche: Financieel
• (Werk) Locatie(s): Regio Rotterdam
• Reistijd: 30-45 min
• Werkdruk: Gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2250
• Vakantiegeld: € 2160
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Pensioeninleg per jaar: € 0
• Mobiliteit per jaar: € 1100
• Overige: € 0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 30.260
• Winstdeling/bonus: € 0
• Leeftijd: 21
• Opleiding: Applicatieontwikkelaar Niveau 4
• Werkervaring: 0,5 jaar
• (Woon) Locatie: Regio Rotterdam
2. Wat doe je:
• Functie: PHP Developer
• Werkgever/branche: Financieel
• (Werk) Locatie(s): Regio Rotterdam
• Reistijd: 30-45 min
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2250
• Vakantiegeld: € 2160
• Mobiliteit per jaar: € 1100
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 30.260
[ Voor 0% gewijzigd door kefkef123 op 04-11-2016 11:32 . Reden: werkervaring ]
Das heel netjes met alleen MBO 4
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dank je, de vacature vroeg om een HBO+ denk/werk niveau, maar ben toch gaan solliciteren, en uiteindelijk toch aangenomen
.
[ Voor 101% gewijzigd door Woohooo op 18-03-2018 09:08 ]
Upgrade! Netjes hoorWoohooo schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:01:
Laat ik hier ook maar eens wat posten ipv alleen lurken.
Oud:
***members only***
Nieuw
***members only***
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
40 uur is 2000 euro bruto. Gezien dat je geen ervaring hebt, is het prima startersloon.Obeliski schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:31:
***members only***
Is dit ongeveer marktconform?
Ik zie dat regelmatig en vraag me keer op keer af wat de reden is: een baan die niet aan je opleiding gerelateerd is. Waarom? Heb je dan een verkeerde studiekeuze gedaan? If so, dat weet je na één of twee jaar toch ook al en kan je toch overstappen? Of geen baan te vinden in de beroepskeuze en is dit nu voor the time being?Hatsieflatsie schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:37:
[...]
40 uur is 2000 euro bruto. Gezien dat je geen ervaring hebt, is het prima startersloon..
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: Technische Informatica
• Werkervaring: 4 jaar
• (Woon) Locatie: Friesland, Nederland
2. Wat doe je:
• Functie: Full stack (Scala/angular) developer
• Werkgever/branche: Zorg software
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Reistijd: 30 minuten
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2550
• Maandsalaris (netto): ~2000
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: Is wel een regeling voor.. maar weet niet precies hoe en wat
• Mobiliteit per jaar: Nee
• Overige: Macbook pro met beste specs van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~32000
• Winstdeling/bonus: Nee
Heb eerlijk gezegd een beetje het gevoel dat ik laag zit qua salaris voor Scala ontwikkelaar als ik kijk naar vacatures die ik vind op internet.. ben begonnen als Java ontwikkelaar en in-house omgeschoold naar Scala ontwikkelaar, wel beloond (maar misschien niet voldoende) ervoor. Wat denken jullie ervan?
• Opleiding: Technische Informatica
• (Woon) Locatie: Friesland, Nederland
2. Wat doe je:
• Functie: Full stack (Scala/angular) developer
• Werkgever/branche: Zorg software
• (Werk) Locatie(s): Friesland
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2550
• Maandsalaris (netto): ~2000
• Pensioeninleg per jaar: Is wel een regeling voor.. maar weet niet precies hoe en wat
• Mobiliteit per jaar: Nee
• Overige: Macbook pro met beste specs van de zaak
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~32000
• Winstdeling/bonus: Nee
Heb eerlijk gezegd een beetje het gevoel dat ik laag zit qua salaris voor Scala ontwikkelaar als ik kijk naar vacatures die ik vind op internet.. ben begonnen als Java ontwikkelaar en in-house omgeschoold naar Scala ontwikkelaar, wel beloond (maar misschien niet voldoende) ervoor. Wat denken jullie ervan?
Je salaris klinkt redelijk laag voor hetgeen wat je doet en de hoeveelheid ervaring, maar komt dat niet ook doordat je in Friesland zit?
The devil is in the details.
Salarisen zijn idd wel lager in Friesland dan bijv. in de Randstad, maar hoeveel dat zou schelen weet ik ook niet zo goed..Hahn schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:42:
Je salaris klinkt redelijk laag voor hetgeen wat je doet en de hoeveelheid ervaring, maar komt dat niet ook doordat je in Friesland zit?
Zeker weten doe je het nooit, maar dat zou makkelijk 500 euro kunnen schelen. Is alleen de vraag of je dat het extra reizen of verhuizen waard is
Ik gok dat je in Friesland ook weer goedkoper woont, dus misschien dat dat elkaar redelijk opheft?
The devil is in the details.
Ja dat zou zeker kunnen, maar ben wel benieuwd of andere mensen hier ook een beeld van hebben :-)Hahn schreef op zondag 06 november 2016 @ 22:46:
Zeker weten doe je het nooit, maar dat zou makkelijk 500 euro kunnen schelen. Is alleen de vraag of je dat het extra reizen of verhuizen waard isIk gok dat je in Friesland ook weer goedkoper woont, dus misschien dat dat elkaar redelijk opheft?
Zit er namelijk aan te denken om met komende functioneringsgesprek een loonsverhoging te vragen..
Ik heb je niet aan het werk gezien natuurlijk. Maar als je verhoging wilt en je wilt sterk overkomen dan moet je niet beginnen met dat je bij andere bedrijven meer kunt verdienen. Sterker is als jij kunt onderbouwen waarom je meer waard bent voor het bedrijf. Als jullie salarisschalen e.d. hebben dan kun je het daaraan toetsen.dikkie91 schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:07:
[...]
Ja dat zou zeker kunnen, maar ben wel benieuwd of andere mensen hier ook een beeld van hebben :-)
Zit er namelijk aan te denken om met komende functioneringsgesprek een loonsverhoging te vragen..
Het niet aanbieden van een marktconform salaris is een zeer sterke reden om bij je bedrijf duidelijk te maken dat je niet tevreden bent met het salaris en zou voor het bedrijf een aanleiding moeten zijn om naar de beloningsstructuur te kijken (als ze iets doen met dergelijke feedback).jongetje schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:31:
[...]
Maar als je verhoging wilt en je wilt sterk overkomen dan moet je niet beginnen met dat je bij andere bedrijven meer kunt verdienen.
Dit moet je natuurlijk wel doen als je overeenstemming hebt met de werkgever dat het werk wat je levert goed is en ze tevreden zijn over jouw functioneren.
Ik ken toevallig ook een software bedrijf in Friesland waar de salarissen wel wat hoger zijn, voor zover ik weet.
Ik heb namelijk een 'aanbieding' gehad van een bedrijf in Leeuwarden. Het ging dan wel om een .NET rol. De aanbieding zag er als volgt uit:
- 4100 euro bij 40 uur
- 24 vakantiedagen en 13 ADV dagen
- Maximaal 213 euro reiskosten vergoeding per maand
- Bedrijfsresultaat afhankelijke bonus
Op dat moment had ik 7,5 jaar ervaring als ontwikkelaar en is van de zomer in dit jaar.
Ik heb namelijk een 'aanbieding' gehad van een bedrijf in Leeuwarden. Het ging dan wel om een .NET rol. De aanbieding zag er als volgt uit:
- 4100 euro bij 40 uur
- Bedrijfsresultaat afhankelijke bonus
Op dat moment had ik 7,5 jaar ervaring als ontwikkelaar en is van de zomer in dit jaar.
]The_Ghost16 schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:27[/message]:[/b]
Ik ken toevallig ook een software bedrijf in Friesland waar de salarissen wel wat hoger zijn, voor zover ik weet.
- 4100 euro bij 40 uur
- Resultaat afhankelijke bonus
[/quote]
vind dat persoonlijk geen slecht aanbod. Waarschijnlijk werk je vanuit een vaste standplaats en weinig reizen. Alleen zullen dit de primaire voorwaarden zijn en geeft het een aardig beeld. Secundaire voorwaarden kunnen wellicht ook interessant zijn.
- 4100 euro bij 40 uur
[/quote]
vind dat persoonlijk geen slecht aanbod. Waarschijnlijk werk je vanuit een vaste standplaats en weinig reizen. Alleen zullen dit de primaire voorwaarden zijn en geeft het een aardig beeld. Secundaire voorwaarden kunnen wellicht ook interessant zijn.
...
Ik werk hier zelf niet hoor. Ben destijds niet in gegaan op het aanbod omdat de reiskosten vergoeding niet op weegt tegen de te maken reis (100km enkele reis).koentjuh1987 schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:34:
[The_Ghost16 schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:27[/message]:[/b]
- 4100 euro bij 40 uur
[/quote]
Je werkt inderdaad op een vaste plek (gewoon op kantoor in Leeuwarden). Ging mij meer om even een beeld te geven wat een ander software bedrijf in Friesland eventueel te bieden heeft voor de onderhandelingspositie van dikkie91. En deze kende ik toevallig en had de aanbieding nog in mijn mail staan
Thanks voor de reactie, geef idd een goed beeld.The_Ghost16 schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:33:
[...]
Ik werk hier zelf niet hoor. Ben destijds niet in gegaan op het aanbod omdat de reiskosten vergoeding niet op weegt tegen de te maken reis (100km enkele reis).
Je werkt inderdaad op een vaste plek (gewoon op kantoor in Leeuwarden). Ging mij meer om even een beeld te geven wat een ander software bedrijf in Friesland eventueel te bieden heeft voor de onderhandelingspositie van dikkie91. En deze kende ik toevallig en had de aanbieding nog in mijn mail staan
Mijn functionering dit jaar is naar mijn inziens wel goed, denk dat ik me op een aantal punten zeker heb verbeterd t.o.v. vorig jaar..
Graag gedaan.dikkie91 schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:33:
[...]
Thanks voor de reactie, geef idd een goed beeld.nou heb ik zelf niet zoveel ervaring als dat jij hebt, maar wel duidelijk dat het iets hoger kan.. wellicht zou ik 3k kunnen vragen?
Mijn functionering dit jaar is naar mijn inziens wel goed, denk dat ik me op een aantal punten zeker heb verbeterd t.o.v. vorig jaar..
Mijn ervaring is wel dat een overstap vaker een salaris verhoging van 10 tot 15% met zich mee brengt dan een functioneringsgesprek. Tenzij de salarissen scheef zijn en ze die aan het recht trekken zijn.
Mocht je niet goed aan kunnen tonen dat je verbeterd bent, zorg dan dat je duidelijke doelstellingen maakt voor het komende jaar. Wanneer je deze doelen SMART opstelt dan zouden ze meetbaar moeten zijn en kun je dus duidelijk aangeven hoe je functioneren was over dat jaar. Echter heb je daar voor je huidige functioneringsgesprek niks aan, maar wel voor eventuele volgende.
Oke, duidelijk.. heb mijn baas om de loonschalen gevraagd die we hier hanteren zodat ik kan kijken hoe ik ongeveer zit..The_Ghost16 schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:41:
[...]
Graag gedaan.
Mijn ervaring is wel dat een overstap vaker een salaris verhoging van 10 tot 15% met zich mee brengt dan een functioneringsgesprek. Tenzij de salarissen scheef zijn en ze die aan het recht trekken zijn.
Mocht je niet goed aan kunnen tonen dat je verbeterd bent, zorg dan dat je duidelijke doelstellingen maakt voor het komende jaar. Wanneer je deze doelen SMART opstelt dan zouden ze meetbaar moeten zijn en kun je dus duidelijk aangeven hoe je functioneren was over dat jaar. Echter heb je daar voor je huidige functioneringsgesprek niks aan, maar wel voor eventuele volgende.
Mijn doelen waren voor mezelf wel duidelijk.. denk dat ik dat wel kan aantonen, mijn baas zit er pas een jaar, dus weet niet hoe hij daar dan weer tegen aankijkt. Nouja, ik zal er over gaan nadenken. Bedankt voor de tips in ieder geval
bepaalde reden waarom je 28 uur werkt? Gezien de reistijd 3-5 uur per dag ben je bijna meer aan het reizen dan aan het werk...Obeliski schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:31:
***members only***
Is dit ongeveer marktconform?
...
koentjuh1987 schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:15:
[...]
bepaalde reden waarom je 28 uur werkt? Gezien de reistijd 3-5 uur per dag ben je bijna meer aan het reizen dan aan het werk...
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hatsieflatsie schreef op zondag 06 november 2016 @ 17:37:
[...]
40 uur is 2000 euro bruto. Gezien dat je geen ervaring hebt, is het prima startersloon..
Members only:
Inloggen
1. Wie ben je:
• Opleiding: Technische informatica
• (Woon) Locatie: Zuid holland
2. Wat doe je:
• Functie: fullstack developer
• Werkgever/branche: software leverancier
• (Werk) Locatie(s): Zuid holland
• Reistijd: 5 min
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3.025 € 3.400
• Pensioeninleg per jaar: standaard pensioenregeling, bedrag weet ik niet
• Mobiliteit per jaar: € 0,19 per km
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44.200
• Opleiding: Technische informatica
• (Woon) Locatie: Zuid holland
2. Wat doe je:
• Functie: fullstack developer
• Werkgever/branche: software leverancier
• (Werk) Locatie(s): Zuid holland
• Reistijd: 5 min
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3.025 € 3.400
• Pensioeninleg per jaar: standaard pensioenregeling, bedrag weet ik niet
• Mobiliteit per jaar: € 0,19 per km
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 44.200
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO systeembeheer niveau 3, HDI, ITIL Foundation
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland
2. Wat doe je:
• Functie: Servicedeskmedewerker
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Reistijd**: 30 min, heen en terug, op de fiets
• Werkdruk: Middelmatig
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1.650
• Vakantiegeld: 8%, €1.584
• Pensioeninleg per jaar: Nee
• Mobiliteit per jaar: €480
• Overige: Opleiding mogelijkheden
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €21.864
• Winstdeling/bonus: Geen
Momenteel bezig met Windows 7-680 en 7-685.
Is dit salaris normaal? En wat kan ik verwachten met MSCA Windows 7?
• Opleiding: MBO systeembeheer niveau 3, HDI, ITIL Foundation
2. Wat doe je:
• Functie: Servicedeskmedewerker
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Reistijd**: 30 min, heen en terug, op de fiets
• Werkdruk: Middelmatig
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1.650
• Vakantiegeld: 8%, €1.584
• Pensioeninleg per jaar: Nee
• Mobiliteit per jaar: €480
• Overige: Opleiding mogelijkheden
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €21.864
• Winstdeling/bonus: Geen
Momenteel bezig met Windows 7-680 en 7-685.
Is dit salaris normaal? En wat kan ik verwachten met MSCA Windows 7?
Het minimumloon van 2016 is 1.524,60, daar zit je maar 125 boven. Voor 40 uur. Dan verdien je dus 8% boven het minimumloon. MBO niveau 3 is geen top opleiding maar dat is toch wel aan de lage kant... Ik zou zeggen: 1800/1900 is normaal.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: MBO4
• Werkervaring: Servicedesk -> Incident coordinator -> Change coordinator
2. Wat doe je:
• Functie: Change coordinator
• Werkgever/branche: Telecombedrijf
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Reistijd: 40 minuten enkele reis / werk 2 dagen in de week thuis
• Werkdruk: middel-hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2.980
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Pensioeninleg per jaar: € Standaardregeling (bedrag onbekend uit mijn hoofd)
• Mobiliteit per jaar: € 0,14 per km
• Overige: € 1614 bij 100% behaald resultaat
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 40.734
• Winstdeling/bonus: € nvt
Ik werkte eerst via detachering. Ben onlangs (maand geleden) door het bedrijf waar ik ingehuurd was overgenomen.
Salaris van 2.150 naar 2.980 gegaan.
Ben wel tevreden, er is nog veel ruimte voor groei in de schaal waar ik zit (gaat tot 4400 ong).
• Opleiding: MBO4
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Ik werkte eerst via detachering. Ben onlangs (maand geleden) door het bedrijf waar ik ingehuurd was overgenomen.
Ben wel tevreden, er is nog veel ruimte voor groei in de schaal waar ik zit (gaat tot 4400 ong).
-
[ Voor 99% gewijzigd door xypds op 09-11-2016 07:33 ]
Tja voor iemand die net klaar met zijn HBO is, niet verkeerd salaris lijkt me.xypds schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:39:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Business IT & Management
• Werkervaring: Horeca als bijbaan naast studie (niets relevant dus)
2. Wat doe je:
• Functie: Softwaretester (sinds 8 mnd)
• Werkgever/branche: Grote detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Utrecht/ Gelderland
• Reistijd: 75 minuten enkele reis (A12)
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2.440
• Dertiende/veertiende maand: 4%
• Pensioeninleg per jaar: 100% door werkgever (13% van salaris)
• Mobiliteit: € 804,50 bruto leasebudget (momenteel rij ik een A3 SB)
• Overige: Connectiviteitsvergoeding € 36 netto, All you can learn trainingsmogelijkheden
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 43.963,08
Ik ben heel content met me werkgever en de opdracht waar ik nu op zit.
Wat vinden jullie ervan?
Wat is de cataloguswaarde van de A3? Best 'forse' auto voor iemand met dat bruto salaris. (imho)
www.google.nl
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO4 Netwerkbeheer / MCSA, MCSE, VCP en HP ATP.
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Twente
2. Wat doe je:
• Functie: Consulant
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Twente
• Uren/week: 40 uur
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3065
• Vakantiegeld: € 2942 (8%)
• Mobiliteit: Budget 650 excl. per maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 47.522
• Opleiding: MBO4 Netwerkbeheer / MCSA, MCSE, VCP en HP ATP.
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Twente
2. Wat doe je:
• Functie: Consulant
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Twente
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3065
• Vakantiegeld: € 2942 (8%)
• Mobiliteit: Budget 650 excl. per maand
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 47.522
Verwijderd
8 jaar werkervaring als netwerkbeheerder? Dan moet je toch tussen 4000-4500 kunnen verdienen. Als ik online de vacatures bekijk.
Als jij een Cisco gecertificeerd bent off course.
Lijkt geen netwerkbeheerder te zijn gezien zijn certificaten. De MBO 4 Netwerkbeheerder opleiding is hetzelfde als de ICT Beheer opleiding, alleen bij ICT beheer moet je nog examen extra doen.
Plus die oude MS certificaten schijnen tegenwoordig ook geen drol meer waard te zijn. Zeker in de detachering niet. Denk dat met alleen een MBO diploma en een hoop werkervaring je prima verdient
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO ICT beheer niv. 4 + 1 jaar HBO ICT Beheerder / MCP, MCTS, MCIPT, MCPIT:SA 2008R2, MCSA 2012R2
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant
2. Wat doe je:
• Functie: Medior System Engineer
• Werkgever/branche: ICT Dienstverlener / transportsector
• (Werk) Locatie(s): Geheel Nederland, maar meeste remote
• Reistijd: 30m enkele reis
• Werkdruk: hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3400,--
• Vakantiegeld: € 3264,-- (8%)
• Pensioeninleg per jaar: onbekend.
• Mobiliteit per jaar: € 6600,-- Seat Leon ST 14% met tankpas en onbeperkt prive kilometers.
• Overige: Standby vergoeding in de weekenden, 1200,-- bruto per jaar. Zelfstudie vergoed.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 51k
• Winstdeling/bonus: Vorig jaar € 1500,-- netto!
Ben aan het rondkijken voor Senior System Engineer functies en diverse gesprekken gevoerd. Alles positief dus dat zit wel oke.
Zit er qua salaris nog iets meer in of is dit wel de max zonder extra certificeringen (is er door werkdruk niet van gekomen, nog steeds wel mijn wens te behalen)
Wat is op dit moment marktconform voor deze functie?
• Opleiding: MBO ICT beheer niv. 4 + 1 jaar HBO ICT Beheerder / MCP, MCTS, MCIPT, MCPIT:SA 2008R2, MCSA 2012R2
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Mobiliteit per jaar: € 6600,-- Seat Leon ST 14% met tankpas en onbeperkt prive kilometers.
• Overige: Standby vergoeding in de weekenden, 1200,-- bruto per jaar. Zelfstudie vergoed.
Ben aan het rondkijken voor Senior System Engineer functies en diverse gesprekken gevoerd. Alles positief dus dat zit wel oke.
Zit er qua salaris nog iets meer in of is dit wel de max zonder extra certificeringen (is er door werkdruk niet van gekomen, nog steeds wel mijn wens te behalen)
[ Voor 7% gewijzigd door tweakict op 09-11-2016 22:42 ]
Members only:
Inloggen
Super blij mee, eerst vol-tijds maand na het MBO, tijdje HBO ICT geprobeerd maar bleek niet voor mij.
Nu ben ik dus werkzaam bij mijn oude stage bedrijf.
Momenteel een contract tot juli met (grote) kans op verlenging.
Super leuke baan, leuk team etc.
Wat vinden jullie?
+1. Helemaal mee eens.The Eagle schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:29:
Plus die oude MS certificaten schijnen tegenwoordig ook geen drol meer waard te zijn. Zeker in de detachering niet. Denk dat met alleen een MBO diploma en een hoop werkervaring je prima verdient
Is het bedrag niet perongeluk netto? Krijg je ook certificaten enzo? Natuurlijk een mooi begin maar kan misschien wel hoger? Verder ook geen ervaring mee eigenlijk..Luukwa schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:15:
***members only***
Super blij mee, eerst vol-tijds maand na het MBO, tijdje HBO ICT geprobeerd maar bleek niet voor mij.
Wat vinden jullie?
😲
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: HTS, Technische Informatica
• (Woon) Locatie: Midden
2. Wat doe je:
• Functie: Senior Software Designer + TechLead.
• Werkgever/branche: Healthcare
• (Werk) Locatie(s): Zuiden
• Reistijd: 30 minuten enkele reis
• Werkdruk: middel
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €6000 (incl. vakantiegeld + 13e maand)
• Vakantiegeld: -
• Dertiende/veertiende maand: -
• Pensioeninleg per jaar: +/- 100 euro bruto per maand
• Mobiliteit per jaar: +/- 6000 euro per jaar netto (geen lease auto)
• Overige: 4% bonus, 70 euro onkostenvergoeding, 25 vakantie dagen, laptop, mobiel.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Rond € 82.000 euro
Erg tevreden. Weinig bedrijven die meer kunnen bieden in Nederland.
• Leeftijd: 34
• Opleiding: HTS, Technische Informatica
• (Woon) Locatie: Midden
2. Wat doe je:
• Functie: Senior Software Designer + TechLead.
• Werkgever/branche: Healthcare
• (Werk) Locatie(s): Zuiden
• Reistijd: 30 minuten enkele reis
• Werkdruk: middel
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €6000 (incl. vakantiegeld + 13e maand)
• Vakantiegeld: -
• Dertiende/veertiende maand: -
• Pensioeninleg per jaar: +/- 100 euro bruto per maand
• Mobiliteit per jaar: +/- 6000 euro per jaar netto (geen lease auto)
• Overige: 4% bonus, 70 euro onkostenvergoeding, 25 vakantie dagen, laptop, mobiel.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): Rond € 82.000 euro
Erg tevreden. Weinig bedrijven die meer kunnen bieden in Nederland.
Geen 8 jaar ervaring als netwerkbeheerder. Zo heette de opleiding destijdsVerwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:55:
8 jaar werkervaring als netwerkbeheerder? Dan moet je toch tussen 4000-4500 kunnen verdienen. Als ik online de vacatures bekijk.
Mijn werkrichting is ook niet netwerk gerelateerd hoor.
Dit is het bedrag dat ik elke maand bij geschreven krijg, dus nee het is niet netto.mswp schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:37:
[...]
Is het bedrag niet perongeluk netto? Krijg je ook certificaten enzo? Natuurlijk een mooi begin maar kan misschien wel hoger? Verder ook geen ervaring mee eigenlijk..
Krijg persoonlijk ontwikkelings geld, en 13e maand + vakantiegeld.
Volgens mij verwar jij bruto en netto.Luukwa schreef op woensdag 09 november 2016 @ 08:54:
[...]
Dit is het bedrag dat ik elke maand bij geschreven krijg, dus nee het is niet netto.
Ik zie sowieso weinig waarde in Microsoft certificering aangezien iedereen die vragen van buiten kan leren ze kan halen.The Eagle schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:29:
Wordt het lease budget meegerekend in het totale package? Aangezien dit door bijvoorbeeld een bank niet direct gezien wordt als loon bij de berekening van wat je maandelijks verdient
Is dat niet gewoon rond het minimumloon? Al zitten MBO'ers daar vaak in de buurt en kan stap tov HBO'er best groot zijn.Luukwa schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:15:
***members only***
Wat vinden jullie?
Vraag me alleen af hoe je aan jaartotaal komt. Heb fractie meer, terwijl ik maandelijks flink hoger zit (hbo startsalaris).
Anyway, dat je het naar je zin hebt is het allerbelangrijkste!
Edit: bruto/netto discussie dus...
Moet zelf ook nodig weer eens achter mijn verhoging aan. Sta nu 2 jaar stil en wil toch wel wat meer kunnen sparen en later wat groter kunnen wonen.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Feedback anyone? Ben benieuwd of er soorgelijke cases (zelfde rol) hier zijn. Tot nu toe weinig kunnen vindenMatthias87 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:19:
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO4 / MCSA / MCSE / ccnp pt1
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Lijkt me prima toch?Matthias87 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 11:01:
[...]
Feedback anyone? Ben benieuwd of er soorgelijke cases (zelfde rol) hier zijn. Tot nu toe weinig kunnen vinden
Als er groeipotentieel is en je afspraken kunt maken
Be nice, You Assholes :)
Ben wel erg benieuwd of iemand hier een lichtje op kan schijnen...tweakict schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:35:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
In mijn ogen een super mooi salaris voor je opleiding en werkzaamheden.tweakict schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:10:
[...]
Ben wel erg benieuwd of iemand hier een lichtje op kan schijnen...
Nogal logisch... In je package wel omdat je leaseauto ook een waarde vertegenwoordigd, zo kun je verschillende 'packages' vergelijken. Logisch ook dat je bank dit niet meeneemt, want die zien het gewoon als kosten en gaan bij een hypotheek berekening uit van het bedrag wat je elke maand op je rekening krijgt gestort.Piet_Piraat7 schreef op woensdag 09 november 2016 @ 09:32:
Wordt het lease budget meegerekend in het totale package? Aangezien dit door bijvoorbeeld een bank niet direct gezien wordt als loon bij de berekening van wat je maandelijks verdient
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Nee? Het brutobedrag is wat ze vanuit gaan, niet wat je op je rekening gestort krijgt (netto).Sandyman538 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:41:
[...]
En gaan bij een hypotheek berekening uit van het bedrag wat je elke maand op je rekening krijgt gestort.
Vakantiedagen vertegenwoordigen ook een waarde, maar niemand telt 27 op bij z'n jaarsalaris. Je leasebudget en je jaarsalaris blijven appels en perenSandyman538 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:41:
[...]
Nogal logisch... In je package wel omdat je leaseauto ook een waarde vertegenwoordigd, zo kun je verschillende 'packages' vergelijken.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Het gaat denk om het punt dat je hypotheek over je basissalaris (bruto) berekend wordt.Hatsieflatsie schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:41:
[...]
Nee? Het brutobedrag is wat ze vanuit gaan, niet wat je op je rekening gestort krijgt (netto).
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
1. Wie ben je:
• Opleiding: Bedrijfskundige Informatica
• (Woon) Locatie: Groningen
2. Wat doe je:
• Functie: Technisch Consultant
• Werkgever/branche: ServiceNow partner
• (Werk) Locatie(s): Locatie van de klant
• Reistijd: Gemiddeld een uur enkele reis
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3100
• Vakantiegeld: €3000
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: €750
• Mobiliteit per jaar: €10800
• Overige: €1000
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €52000
• Bonus: Gemiddeld 10-20% per jaar van salaris
• Opleiding: Bedrijfskundige Informatica
• (Woon) Locatie: Groningen
2. Wat doe je:
• Functie: Technisch Consultant
• Werkgever/branche: ServiceNow partner
• (Werk) Locatie(s): Locatie van de klant
• Reistijd: Gemiddeld een uur enkele reis
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3100
• Vakantiegeld: €3000
• Pensioeninleg per jaar: €750
• Mobiliteit per jaar: €10800
• Overige: €1000
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €52000
• Bonus: Gemiddeld 10-20% per jaar van salaris
[ Voor 4% gewijzigd door nMad op 12-01-2018 23:07 ]
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Goed, men is toch terug gekomen met een goed aanbod en heb deze ook vandaag geaccepteerd. Ga er alsnog iets op achteruit (pensioen), maar hoop er veel voor terug te kunnen krijgen. Contract is initieel voor een jaar, zonder proefperiode of maandelijks opzegtermijn, na jaar gaan we kijken naar vast contract en terugbrengen van pensioen/winstdeling (middels aandelen of anderzijds).
En het aangenomen bod:
Members only: Nu
Inloggen
En het aangenomen bod:
Members only: Aanbod
Inloggen
Stuk dichterbij, maar vergis je niet in de pensioenpremies. Vermoed dat je er inder de streep uiteindelijk iets op achteruit gaat eerlijk gezegd.
1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO ICT
• Werkervaring: 3 jaar
• Certificaten: MCSA 2012, Windows 7 en Office365
• (Woon) Locatie: Curacao
2. Wat doe je:
• Functie: Allround Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Managed Service Provider
• (Werk) Locatie(s): Kantoor of locatie van de klant
• Reistijd: 10 min
• Werkdruk: laag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2200 (omgerekend ongeever 4400 gulden, ja je leest het goed, gulden)
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak ook prive gebruik, inc benzine.
De lonen liggen hier lager dus mag niet klagen.
• Opleiding: HBO ICT
• Certificaten: MCSA 2012, Windows 7 en Office365
• (Woon) Locatie: Curacao
2. Wat doe je:
• Functie: Allround Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Managed Service Provider
• (Werk) Locatie(s): Kantoor of locatie van de klant
• Werkdruk: laag
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2200 (omgerekend ongeever 4400 gulden, ja je leest het goed, gulden)
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak ook prive gebruik, inc benzine.
De lonen liggen hier lager dus mag niet klagen.
[ Voor 1% gewijzigd door Tijs0289 op 09-12-2016 16:45 . Reden: loonsverhoging gekregen ]
Ik had op Curacao een hoge werkdruk ook heel vreemd gevonden 
Wist niet dat ze daar de gulden nog gebruikten btw, weer wat geleerd
Wist niet dat ze daar de gulden nog gebruikten btw, weer wat geleerd
Dat scheef hij toch ookThe Eagle schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 19:42:
Stuk dichterbij, maar vergis je niet in de pensioenpremies. Vermoed dat je er inder de streep uiteindelijk iets op achteruit gaat eerlijk gezegd.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: MBO 4 Logistiek
• Werkervaring: 3 jaar functie relevant, 7 jaar logistiek
• (Woon) Locatie: Nieuwegein
2. Wat doe je:
• Functie: Voorraadbeheer
• Werkgever/branche: Logistiek / Bezorging
• (Werk) Locatie(s): Nieuwegein
• Uren/week: 39,5
• Werkdruk: Gemiddeld, met seizoenspieken
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2900
• Vakantiegeld: €2784
• Pensioeninleg per jaar: Houd ik niet echt bij
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: Variabele winstuitkering, afhankelijk van nettowinst. Uitkering in aandelen van het bedrijf.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €37584 + waarde aandelen ontvangen dat jaar.
• Bonus: Geen
Al met al zeer tevreden, ik heb een maand geleden mijn MBO 4 afgerond en ben nu van logistiek medewerker werkzaam bij voorraadbeheer naar leidinggevende voorraadbeheer gegaan.
Daardoor nu een buiten CAO salaris met nog een flinke groeimogelijkheid. Hiervoor zat ik top van mijn schaal en kon ik tot aan mijn pensioen alleen nog maar CAO verhogingen ontvangen.
Vroeger kreeg mijn huidige functie nog een prestatie bonus (10%), dit is afgeschaft net voordat ik de functie kreeg
Pensioen zou ik me in moeten gaan verdiepen.. maar ja.
• Leeftijd: 31
• Opleiding: MBO 4 Logistiek
• Werkervaring: 3 jaar functie relevant, 7 jaar logistiek
• (Woon) Locatie: Nieuwegein
2. Wat doe je:
• Functie: Voorraadbeheer
• Werkgever/branche: Logistiek / Bezorging
• (Werk) Locatie(s): Nieuwegein
• Uren/week: 39,5
• Werkdruk: Gemiddeld, met seizoenspieken
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2900
• Vakantiegeld: €2784
• Pensioeninleg per jaar: Houd ik niet echt bij
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: Variabele winstuitkering, afhankelijk van nettowinst. Uitkering in aandelen van het bedrijf.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €37584 + waarde aandelen ontvangen dat jaar.
• Bonus: Geen
Al met al zeer tevreden, ik heb een maand geleden mijn MBO 4 afgerond en ben nu van logistiek medewerker werkzaam bij voorraadbeheer naar leidinggevende voorraadbeheer gegaan.
Daardoor nu een buiten CAO salaris met nog een flinke groeimogelijkheid. Hiervoor zat ik top van mijn schaal en kon ik tot aan mijn pensioen alleen nog maar CAO verhogingen ontvangen.
Vroeger kreeg mijn huidige functie nog een prestatie bonus (10%), dit is afgeschaft net voordat ik de functie kreeg
Pensioen zou ik me in moeten gaan verdiepen.. maar ja.
Howdy!
@photonios: gereedschap is geen beloning, dat is gewoon een tool om je job mee te doen. Reizen, hoe leuk het ook kan zijn, is toch tijd die je voor het werk ergens moet doorbrengen (weg van je eigen vrienden), dus is ook geen beloning, maar eerder iets waar je extra geld voor zou moeten krijgen.
Erg hoog salaris trouwens voor Roemenië en jouw leeftijd
Over dat reizen: waar staat dat het in de eigen tijd is? Als ik voor de baas reis, zowel met auto als met vliegtuig, dan is dat gewoon declarabel (muv commerciele bezoekjes aan London als ik die niet kan combineren met dossier gerelateerde besprekingen). En als het declarabel is, dan komt dat mijn uren ten goede en uiteindelijk dus ook mijn beloning en bonus. Dat geldt overigens ook voor de commerciele bezoeken, waar werk uit gegenereerd wordt, wat het bedrijf dus goed doet en wat uiteindelijk ook meetelt in de beloning.Avalaxy schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:49:
@photonios: gereedschap is geen beloning, dat is gewoon een tool om je job mee te doen. Reizen, hoe leuk het ook kan zijn, is toch tijd die je voor het werk ergens moet doorbrengen (weg van je eigen vrienden), dus is ook geen beloning, maar eerder iets waar je extra geld voor zou moeten krijgen.
Wat gereedschappen betreft vindt de belastingdienst dat wel degelijk beloning indien het prive gebruikt mag worden.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Verwijderd
Inderdaad. Reizen is niet in eigen tijd. Reizen voor werk, of dat nu een conferentie of een bezoek aan een klant is, wordt volledig vergoed. Hoe wij het nu hebben geregeld is dat je gewoon normaal door betaald krijgt, en alle reiskosten vergoed. Reis je op een zaterdag bijvoorbeeld? Dan krijg je een volledige dag extra uitbetaald. Daar boven op krijg je zak geld mee per dag dat je reist. Dit staat los van kosten voor eten en drinken, die kunnen gewoon gedeclareerd worden.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:01:
[...]
Over dat reizen: waar staat dat het in de eigen tijd is? Als ik voor de baas reis, zowel met auto als met vliegtuig, dan is dat gewoon declarabel (muv commerciele bezoekjes aan London als ik die niet kan combineren met dossier gerelateerde besprekingen). En als het declarabel is, dan komt dat mijn uren ten goede en uiteindelijk dus ook mijn beloning en bonus. Dat geldt overigens ook voor de commerciele bezoeken, waar werk uit gegenereerd wordt, wat het bedrijf dus goed doet en wat uiteindelijk ook meetelt in de beloning.
Wat gereedschappen betreft vindt de belastingdienst dat wel degelijk beloning indien het prive gebruikt mag worden.
"Gereedschap" is wel degelijk een beloning. Je laptop is van jou. Je hoeft hem niet terug te geven als je het bedrijf verlaat. Je kiest een laptop uit en dan is die van jou. Voor ander gereedschap geldt dat je deze wel eigendom zijn van het bedrijf, maar je vrij bent om deze in je eigen tijd te gebruiken. Als je in het weekend aan je side project wil werken op kantoor, dan is dat geen probleem. Als je je monitor elke dag heen en weer wil slepen om een film thuis te kijken is dat ook geen probleem.
Voor Roemenie is het een torenhoog salaris inderdaad. Gemiddelde salarissen liggen hier rond de 2800 RON (640 euro) netto. En het minimum inkomen is 287 euro als ik het me goed herinner.Avalaxy schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:49:
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk die lease bedragen optellen bij je inkomen ook niet helemaal correct vind. Ja in geval dat je zelf een auto hebt en gebruikt dan kan je dat zien als extra inkomen. Maar in mijn geval (ik heb er een baan op afgewezen, want een lease auto kost mij alleen maar) dan zou een lease auto mijn besteedbaar inkomen fors drukken..
Derhalve vind ik ik die jaarlijkse inkomen hier soms best bedrieglijk. Dan zie ik staan 50.000 op jaar basis incl lease budget en kijk ik naar bruto maand inkomen van 3000, Dan denk ik, ja allemaal leuk en wel,maar ik denk dat die persoon met een inkomen van 4000 bruto zonder lease auto per maand beter af is.
Dan gaan we nog verder met stoelen en bureaus, tja, die koffie tikt ook wel aan dan.
Is het niet wat eerlijker om dezelfde kwalificaties als een bank bij een hypotheek aan te houden? Want het geeft nogal een verdraaid beeld van iemands inkomen als we dit soort zaken er bij betrekken.
Derhalve vind ik ik die jaarlijkse inkomen hier soms best bedrieglijk. Dan zie ik staan 50.000 op jaar basis incl lease budget en kijk ik naar bruto maand inkomen van 3000, Dan denk ik, ja allemaal leuk en wel,maar ik denk dat die persoon met een inkomen van 4000 bruto zonder lease auto per maand beter af is.
Dan gaan we nog verder met stoelen en bureaus, tja, die koffie tikt ook wel aan dan.
Is het niet wat eerlijker om dezelfde kwalificaties als een bank bij een hypotheek aan te houden? Want het geeft nogal een verdraaid beeld van iemands inkomen als we dit soort zaken er bij betrekken.
Het is dan ook heel simpel: het is geen (besteedbaar) inkomen dat we hier vergelijken, maar een package. Zeker in de internationale markt is het namelijk heel gebruikelijk dat de beloning in de vorm van een package komt.muffstuff schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:56:
Ik moet zeggen dat ik persoonlijk die lease bedragen optellen bij je inkomen ook niet helemaal correct vind. Ja in geval dat je zelf een auto hebt en gebruikt dan kan je dat zien als extra inkomen. Maar in mijn geval (ik heb er een baan op afgewezen, want een lease auto kost mij alleen maar) dan zou een lease auto mijn besteedbaar inkomen fors drukken..
Dat snap ik ook wel hoor, ook dat een lease auto voor het gros van de mensen echt wel een uitbreiding is van hun contract. Maar ik voelde toch de behoefte dit op te merken want als aan het eind van het jaar deze info geaggregeerd wordt, ben ik wel benieuwd hoe men dan omgaat met deze package deals. Want als dan naar voren komen dat gemiddelde inkomen > 50.000 terwijl het gemiddelde een bruto salaris heeft van 3000, Dan ben ik van mening dat er iets te creatief omgesprongen wordt met de data.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:08:
[...]
Het is dan ook heel simpel: het is geen (besteedbaar) inkomen dat we hier vergelijken, maar een package. Zeker in de internationale markt is het namelijk heel gebruikelijk dat de beloning in de vorm van een package komt.
Mijn 'leaseauto' is gewoon mobiliteitsbudget. Dus ik kan dat budget ook bruto bij m'n salaris krijgen. Dus ik zie niet in waarom ik dat dan niet in m'n totaal mee zou rekening. Ook aangezien ik, omdat ik voor een 14% ecohok gekozen heb, voor iets van 140 netto in de maand gewoon nul mobiliteitskosten heb. Da's ook gewoon geld waard.muffstuff schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:56:
Daarnaast is het bruto maandbedrag toch altijd getoond? Dus als je puur het jaarsalaris wil weten vermenigvuldig je dat gewoon met 12.96.
Het is veel nuttiger om op te aggregeren dan puur op maandsalaris. Daarin zit namelijk niet of je wel of niet een leaseauto hebt en of en hoeveel je werkgever bijdraagt aan je pensioen. De mijne doet bijvoorbeeld 2/3e, en da's een aardig stukje meer dan de meer standaard 1/2e. En als je van een baan met salaris X en leaseauto gaat naar een baan met salaris X + 500 zonder leaseauto is dat in veel gevallen echt geen stap vooruit.muffstuff schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:11:
Dat snap ik ook wel hoor, ook dat een lease auto voor het gros van de mensen echt wel een uitbreiding is van hun contract. Maar ik voelde toch de behoefte dit op te merken want als aan het eind van het jaar deze info geaggregeerd wordt, ben ik wel benieuwd hoe men dan omgaat met deze package deals. Want als dan naar voren komen dat gemiddelde inkomen > 50.000 terwijl het gemiddelde een bruto salaris heeft van 3000, Dan ben ik van mening dat er iets te creatief omgesprongen wordt met de data.
[ Voor 35% gewijzigd door Hydra op 15-11-2016 11:25 ]
https://niels.nu
Maar ook daar verschilt de inhoud van die packages. Juist bij grote bedrijven is het vaak vrij ingewikkeld om van te voren wat je krijgt door de vele verschillende regelingen die er allemaal zijn. Ook over individuele bonussen worden zelden beloftes gemaakt, ik krijg bijv. 10-20% van m'n jaarsalaris afhankelijk van mijn presteren en dat van het bedrijf, maar HR gaat je dat van te voren echt niet op papier geven als onderdeel van je 'package'AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:08:
[...]
Het is dan ook heel simpel: het is geen (besteedbaar) inkomen dat we hier vergelijken, maar een package. Zeker in de internationale markt is het namelijk heel gebruikelijk dat de beloning in de vorm van een package komt.
Dus het geeft imo wel een vertekend beeld om 40k salaris even met 25% op te hogen voor de leaseauto. Als je het gelijke bedrag ook uitbetaalt kan krijgen is het natuurlijk anders, maar volgens mij kan dat ook niet altijd? En dan is het gewoon een hulpmiddel wat je van het bedrijf krijgt om je werk te verrichten, dat kan je niet zomaar optellen bij je salaris, alleen omdat bij beiden een Euro-teken er voor staat. Wel te vermelden waard natuurlijk, net zoals tig andere secundaire voorwaarden die je ook niet bij het totale bedrag optelt, vakantiedagen, pensioeninleg, etc.
Misschien ligt de focus in dit topic(/forum) wat meer richting de ICT dienstverleners, waarbij leaseauto's gebruikelijk zijn, maar genoeg banen waarbij je geen (lease)auto nodig hebt (hoeveel Euro's kan je voor die luxe optellen?
[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 15-11-2016 11:39 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Verwijderd
Was niet geheel serieus, ben op de eerste plaats geen ontwikkelaar en op de tweede plaats niet van plan te emigreren
[ Voor 9% gewijzigd door Krisp op 15-11-2016 14:09 ]
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Een package inclusief lease auto vergelijken is leuk zolang je niet voor die extras hoeft te betalen uit je netto salaris. Echter in Nederland betaal je belasting voor het gebruik van de lease auto, en heb je dus netto minder te besteden.
De package die hier wordt gebruikt lijkt echter te suggereren dat je een bruto salaris hebt, en vervolgens hierbij nog een auto krijgt die extra bruto salaris vertegenwoordigt, terwijl er juist minder netto overblijft.
Het voordeel van een lease auto is dat je voor het netto bedrag niet zo een auto met tankpas zelf kunt aanschaffen, maar je betaalt er wel voor.
De package die hier wordt gebruikt lijkt echter te suggereren dat je een bruto salaris hebt, en vervolgens hierbij nog een auto krijgt die extra bruto salaris vertegenwoordigt, terwijl er juist minder netto overblijft.
Het voordeel van een lease auto is dat je voor het netto bedrag niet zo een auto met tankpas zelf kunt aanschaffen, maar je betaalt er wel voor.
Nee, die auto vertegenwoordigt geen extra (bruto) salaris. Het is alleen een onderdeel van je package. Je package is simpelweg een bedrag dat de waarde van alle werk gerelateerde beloningen laat zien, zoals bruto salaris, waarde van je mobiliteit, pensioen door werkgever en andere zaken die je zelf niet hoeft te betalen en die een zekere waarde vertegenwoordigen. Door al die dingen bij elkaar op te tellen bouw je je package op dat je heel simpel kan vergelijken met dat van anderen of met andere aanbiedingen.Dark Matter schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:21:
Een package inclusief lease auto vergelijken is leuk zolang je niet voor die extras hoeft te betalen uit je netto salaris. Echter in Nederland betaal je belasting voor het gebruik van de lease auto, en heb je dus netto minder te besteden.
Het voordeel van een lease auto is dat je voor het netto bedrag niet zo een auto met tankpas zelf kunt aanschaffen, maar je betaald er wel voor.
Ik heb niet zo heel lang geleden aanbiedingen ontvangen uit verschillende Angelsaksische landen. Die geven allemaal een package (waarin bijvoorbeeld 100k salaris, 15k auto, 10k pensioen) + bonusregeling. Oftewel een package van 125k + bonus.
Waar je ff voorbij gaat (en ja heb je hele post gelezen) aan dat een eigen auto nog al wat geld kost. Meer dan wat je netto aan een leaseauto kwijt bent. Ik kan zelf niet all-in een eigen Peugeot 308SW rijden voor 140 netto per maand in ieder geval. Dus die 950 bruto leasevergoeding van mij kan ik prima doorrekenen.Dark Matter schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:21:
Anyway; dit is een zichzelf herhalende discussie. Als jij niet aan deze internationaal behoorlijk standaard rekenmethode mee wil doen prima; dan doe je gewoon Maandsalaris * 12.96 en ben je klaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Hydra op 15-11-2016 13:33 ]
Als jij in Nederland twee aanbiedingen met elkaar vergelijkt, dan lijkt de package deal met lease auto altijd de betere, aangezien die veel hoger is. Echter betaal je voor die auto, en is het nog maar de vraag wat uiteindelijk de betere aanbieding is.AllSeeyinEye schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:28:
[...]
Nee, die auto vertegenwoordigt geen extra (bruto) salaris. Het is alleen een onderdeel van je package. Je package is simpelweg een bedrag dat de waarde van alle werk gerelateerde beloningen laat zien, zoals bruto salaris, waarde van je mobiliteit, pensioen door werkgever en andere zaken die je zelf niet hoeft te betalen en die een zekere waarde vertegenwoordigen. Door al die dingen bij elkaar op te tellen bouw je je package op dat je heel simpel kan vergelijken met dat van anderen of met andere aanbiedingen.
Ik heb niet zo heel lang geleden aanbiedingen ontvangen uit verschillende Angelsaksische landen. Die geven allemaal een package (waarin bijvoorbeeld 100k salaris, 15k auto, 10k pensioen) + bonusregeling. Oftewel een package van 125k + bonus.
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO Niv. 4
• Certificaten: oa MCSA 2012, Windows 8.1 en SCCM etc...
• (Woon) Locatie: Dordrecht
2. Wat doe je:
• Functie: MDM Specialist / Windows Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam / Den Haag
• Reistijd: Amsterdam 60min / Den Haag 40min
• Werkdruk: Normaal
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3450
• Bonus: Ja, ligt eraan hoeveel uren je hebt geschreven.
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak Volvo V40 Sport Business, ook voor prive gebruik.
• Laptop: Ja, Lenovo T450
• GSM: Ja, iPhone 5s
Mag niet klagen denk ik...
• Opleiding: MBO Niv. 4
• Certificaten: oa MCSA 2012, Windows 8.1 en SCCM etc...
• (Woon) Locatie: Dordrecht
2. Wat doe je:
• Functie: MDM Specialist / Windows Systeembeheerder
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Amsterdam / Den Haag
• Reistijd: Amsterdam 60min / Den Haag 40min
• Werkdruk: Normaal
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3450
• Bonus: Ja, ligt eraan hoeveel uren je hebt geschreven.
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak Volvo V40 Sport Business, ook voor prive gebruik.
• Laptop: Ja, Lenovo T450
• GSM: Ja, iPhone 5s
Mag niet klagen denk ik...
[ Voor 4% gewijzigd door zazadanger68 op 30-10-2017 11:10 ]
Als je twee aanbiedingen hebt voor hetzelfde maandbedrag is een aanbieding met leaseauto ook heel veel beter. Ik denk dat je onderschat hoeveel een auto kost.Dark Matter schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:36:
Als jij in Nederland twee aanbiedingen met elkaar vergelijkt, dan lijkt de package deal met lease auto altijd de betere, aangezien die veel hoger is. Echter betaal je voor die auto, en is het nog maar de vraag wat uiteindelijk de betere aanbieding is.
Daarnaast is het heel normaal om dat leasebudget als bruto loon te krijgen als je al een eigen auto hebt.
Je hebt mijn post niet helemaal gelezen, of je laat bewust de laatste zin weg.Hydra schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:32:
[...]
Waar je ff voorbij gaat (en ja heb je hele post gelezen) aan dat een eigen auto nog al wat geld kost. Meer dan wat je netto aan een leaseauto kwijt bent. Ik kan zelf niet all-in een eigen Peugeot 308SW rijden voor 140 netto per maand in ieder geval. Dus die 950 bruto leasevergoeding van mij kan ik prima doorrekenen.
Anyway; dit is een zichzelf herhalende discussie. Als jij niet aan deze internationaal behoorlijk standaard rekenmethode mee wil doen prima; dan doe je gewoon Maandsalaris * 12.96 en ben je klaar.
Dark Matter schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:21:
Het voordeel van een lease auto is dat je voor het netto bedrag niet zo een auto met tankpas zelf kunt aanschaffen, maar je betaald er wel voor.
[ Voor 15% gewijzigd door Dark Matter op 15-11-2016 13:40 ]
Ik zeg letterlijk dat ik dat wel gedaan heb. Je onderschat de kosten van een auto nogal.Dark Matter schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:39:
Je hebt mijn post niet helemaal gelezen, of je laat bewust de laatste zin weg.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.