Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.035.971 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Finwe schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:58:
[...]
Het enige wat echt duur was was de huur (3500$) - maar zoals gezegd compenseerde mijn salaris daar toen ruimschoots voor.
Maar in de randstad zijn woningen ook duur en zijn de salarissen relatief laag voor IT-ers. Wat was de netto huur-quote? Bij mijn berekeningen op de achterkant van een envelop compenseert het salaris de hogere huur met gemak voor gewilde werknemers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crip.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-09 15:48
wildcardxl schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:10:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: Sociaal juridisch Dienstverlening
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Hardenberg

2. Wat doe je:
• Functie: bewindvoerder
• Werkgever/branche: Bewindvoerderskantoor
• (Werk) Locatie(s): Emmen
• Uren/week: 40
• Reistijd: 30 minuten heen en 30 terug.
• Werkdruk: Meningen op kantoor verschillen, ik vind het meevallen.
• vakantiedagen: 25

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2870
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Reiskostenvergoeding: €0,19 ct/km woon-werk
tuinïnen schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:57:
@Wildcardxl, dat is best aardig.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Tevreden over de ontwikkeling van het bedrijf en potentie, het verbleekt wel een beetje bij de IT salarissen die hier voorbij komen.
Interessant om te zien!
Redelijk marktconform lijkt het

Members only:

Vooral 4x9 is wat me aansprak. Bij mijn vorige kantoor was het: 26jr 2200bruto 40u/pw en 0,09 cent p/km
Werkdruk is echt heel prima te doen. Piekmomenten heb je uiteraard. Dan leg je wat meer bij de assistent neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:26

Sandyman538

SandstorM [148839]

DennusB schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:05:
Even een update aangezien ik nu via mijn detacheerde op een klus zit :

Members only:
Members only:

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sandyman538 schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:29:
[...]

Members only:
Jep :) Thanks!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 16:13
Zeker niet slecht voor 24 jaar en mbo.
Zijn er weinig die je dat nadoen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

fonsoy schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:00:
Members only:

Mobiliteit vertekent het beeld een beetje. Die auto kost €1100 p/m, omdat mijn kilometrage erg hoog is. Ik ben begonnen op €2700 en kreeg na een jaar, ondanks een burnout die er bij kwam (en twee maanden bankzitten betekende), €100 opslag. Volgende loonronde wil ik graag naar €3000. Salaris lijkt misschien hoog, maar ik maak redelijk veel uren en zet een stapje extra als dat nodig is.
Genoeg consultancy en detacheringsbedrijven in de ERP die wel in NH zitten, en wiens klanten ook daar zitten. ERP wordt veel gevraagd, zeker de grote pakketen, werk zat. En doe je nu een kleiner onbekender pakket dan is de overstap naar iets als SAP, een van de Oracle of de MS systemen echt niet zo groot. Hooguit moet je een iets ander taaltje leren maar dat heb je zo onder de knie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 12:47
ANdrode schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:44:
[...]

Maar in de randstad zijn woningen ook duur en zijn de salarissen relatief laag voor IT-ers. Wat was de netto huur-quote? Bij mijn berekeningen op de achterkant van een envelop compenseert het salaris de hogere huur met gemak voor gewilde werknemers
Het eerste jaar was mn huurquote 22%; de jaren daarna ging dat nog omlaag, omdat mijn salaris verder omhoog ging en de huur hetzelfde bleef (aardige landlords :)). Ik kan me indenken dat het in de randstad niet veel beter is inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Finwe schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:58:
Naar mijn ervaring compenseerde het salaris daar ruimschoots voor - ik hield in de US veel meer over dan in Nederland, en ik woonde in hartje Silicon Valley (Mountain View).
De meeste salarissen die ik voor vacatures in Silicon Valley heb gezien liggen rond de $100k - 120k per maand, dat zal zo'n $5.5k - $6.5k netto per maand zijn. Dan lijkt een huur van $3.5k toch erg veel. Ik heb ook veel salarissen gezien die lager liggen, bijvoorbeeld $70k per jaar. Dat houdt niet echt over, helemaal als je je realiseert dat een koophuis daar ver boven de miljoen dollar kost.

Van de afdeling waar ik nu werk hebben 4 van de 10 mensen in de VS gewoond, allemaal zijn ze terug komen, inclusief mezelf. Het is gewoon niet meer wat het ooit geweest is. Ik ben het met je eens dat de salarissen van ontwikkelaars in Nederland ook veel te laag liggen. En dan las ik vorige week weer dat ASML zich zorgen maakt over het tekort aan gekwalificeerd personeel, ja hoe zou dat nou komen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finwe
gold_dust schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:39:
[...]

De meeste salarissen die ik voor vacatures in Silicon Valley heb gezien liggen rond de $100k - 120k per maand, dat zal zo'n $5.5k - $6.5k netto per maand zijn. Dan lijkt een huur van $3.5k toch erg veel. Ik heb ook veel salarissen gezien die lager liggen, bijvoorbeeld $70k per jaar. Dat houdt niet echt over, helemaal als je je realiseert dat een koophuis daar ver boven de miljoen dollar kost.
120k is vaak inderdaad je base salary als je zo'n 5 jaar ervaring hebt, maar bij veel bedrijven zitten daar ook nog flinke stock grants en bonussen bij. Je komt al snel op 200k, zeker bij de grotere tech bedrijven in dat gebied. Ja, housing is belachelijk duur daar, maar in veel gevallen zul je toch meer overhouden dan in Nederland.
Van de afdeling waar ik nu werk hebben 4 van de 10 mensen in de VS gewoond, allemaal zijn ze terug komen, inclusief mezelf. Het is gewoon niet meer wat het ooit geweest is. Ik ben het met je eens dat de salarissen van ontwikkelaars in Nederland ook veel te laag liggen. En dan las ik vorige week weer dat ASML zich zorgen maakt over het tekort aan gekwalificeerd personeel, ja hoe zou dat nou komen? :)
Ik ben ook teruggekomen, niet omdat het te duur was of omdat het "vergane glorie" is - ik denk dat Silicon Valley nog steeds een van de beste plekken is om als software engineer te werken. Maar ik zou niet graag mijn kinderen in de VS laten opgroeien, zeker niet nu potentieel die idioot aan de macht komt. Ik heb het geluk dat ik wel op afstand kan blijven werken voor het bedrijf waar ik in de US voor werkte, dus ik houd nu nog steeds een behoorlijk bedrag over >:)

Je hebt helemaal gelijk dat goede devs in Nederland te weinig betaald krijgen, en niet alleen dat, ze worden vaak ook minder gewaardeerd dan het management. Dat was een van de dingen die ik aan SV echt mooi vindt - een engineering culture waar je wordt beoordeeld op je output, niet op je 'seniority' en management positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09 14:46

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-09 14:44
Members only:

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:57
Members only:

Denk niet verkeerd als ik het vergelijk met het salariskompas van intermediair. Kom je uit met je reiskosten of leg je zelf nog geld bij?

BTW, wellicht wil je je informatie verborgen houden voor niet Tweakers leden? Gebruik hiervoor de code
code:
1
[mo] voor je tekst en [/mo] na je tekst.

Ik zal mijzelf ook even voorstellen middels het formulier
Members only:

[ Voor 28% gewijzigd door Bo0bz op 27-09-2016 14:47 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Laatst online: 24-09 14:44
Bo0bz schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:39:
Members only:

Denk niet verkeerd als ik het vergelijk met het salariskompas van intermediair. Kom je uit met je reiskosten of leg je zelf nog geld bij?

BTW, wellicht wil je je informatie verborgen houden voor niet Tweakers leden? Gebruik hiervoor de code
code:
1
[mo] voor je tekst en [/mo] na je tekst.
Ik leg zelf nog een 100,- gemiddeld bij per maand qua reiskosten helaas.

Bedankt voor de info over het verborgen houden!

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildcardxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-05-2022
tuinïnen schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:57:
@Wildcardxl, dat is best aardig.ANdrode in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 1..."

Members only:

Tevreden over de ontwikkeling van het bedrijf en potentie, het verbleekt wel een beetje bij de IT salarissen die hier voorbij komen.
Klopt maar dat relativeer ik altijd door te zeggen dat ik maar een vak had moeten leren ;) Door mijn reiskosten kom ik netto boven de 2300 uit, terwijl ik door brandstofprijzen/carpoolen lang niet zoveel kwijt ben dus dat maakt het nog interessant.

Kijkend naar je opleiding lijkt me dat je wel in een beter verdienende branche terecht kan?
Crip. schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:14:
[...]

[...]

Interessant om te zien!
Redelijk marktconform lijkt het

Vooral 4x9 is wat me aansprak. Bij mijn vorige kantoor was het: 26jr 2200bruto 40u/pw en 0,09 cent p/km
Werkdruk is echt heel prima te doen. Piekmomenten heb je uiteraard. Dan leg je wat meer bij de assistent neer.
Altijd wel een stagiaire in de buurt mocht de tijd komen dat alle bbb, iit en fma aanvragen weer de deur uit moeten.

Je zult nooit rijk worden met dit werk, maar een leuke werkgever, collega's, werkplek en werkdruk maakt een hele boel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deluge
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-04-2019
Ik kijk al een tijdje op dit forum, nog nooit zelf gepost. Zit nu echter in een situatie dat ik op zoek ben naar wat anders en me afvraag wat ik kan verwachten. Ik weet dat ik met mijn huidige pakket aan de hoge kant zit. Vind het dan ook moeilijk om aan te geven wat mijn wensen zijn richting nieuwe potentiele werkgevers, omdat dit ze mogelijk afschrikt. Hoor graag hoe jullie hierover denken!

Members only:

PSN: ZogstotenV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
Deluge schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:09:
Ik kijk al een tijdje op dit forum, nog nooit zelf gepost. Zit nu echter in een situatie dat ik op zoek ben naar wat anders en me afvraag wat ik kan verwachten. Ik weet dat ik met mijn huidige pakket aan de hoge kant zit. Vind het dan ook moeilijk om aan te geven wat mijn wensen zijn richting nieuwe potentiele werkgevers, omdat dit ze mogelijk afschrikt. Hoor graag hoe jullie hierover denken!
Je kunt je best kijken hoever je komt in salaris onderhandelingen. Alleen is mijn mening (en een cliché) dat geld in principe niet gelukkig maakt. Je hebt natuurlijk een bepaald bedrag nodig om rond van te komen maar plezier in werk (en bij een werkgever) is ook erg belangrijk. Ik heb daarom afgelopen voorjaar een stap terug gedaan in salaris en secundaire voorwaarden maar heb nu een veel leukere en afwisselendere baan en zit daardoor beter in mijn vel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:34
Deluge schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:09:

Members only:
Tja wat aan de hoge kant is nogal zwak uitgedrukt denk ik zo ;)
Alleen op basis van je lijstje (want we kennen je natuurlijk niet en misschien ben je een super consultant ;) ), kan ik je zeggen dat je dit waarschijnlijk niet ergens anders gaat vinden. Je verdient een manager salaris voor een consultant rol (nogmaals misschien ben je van uitzonderlijke kwaliteit, maar dat weten we niet).

Dusja grote kans dat je best fors moet inleveren elders....

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crip.
  • Laatst online: 23-09 15:48
wildcardxl schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:48:
[...]

Altijd wel een stagiaire in de buurt mocht de tijd komen dat alle bbb, iit en fma aanvragen weer de deur uit moeten.

Je zult nooit rijk worden met dit werk, maar een leuke werkgever, collega's, werkplek en werkdruk maakt een hele boel goed.
Wij werken wat weinig met stagiaires. Cliënten gewoon goed opvoeden. In de ochtend de post, mail en telefoontjes erdoorheen jassen. In de middag de andere dingen doen. Dan heb ik soms echt wel tijd voor een eigen IIT/BB. Vind ik soms ook gewoon leuk om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Finwe schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:17:
[...]
120k is vaak inderdaad je base salary als je zo'n 5 jaar ervaring hebt, maar bij veel bedrijven zitten daar ook nog flinke stock grants en bonussen bij. Je komt al snel op 200k, zeker bij de grotere tech bedrijven in dat gebied. Ja, housing is belachelijk duur daar, maar in veel gevallen zul je toch meer overhouden dan in Nederland.
Voor WO-informatici met bijbaan ervaring + eventueel nog een buitenland stage zou ik 120K 'start' ook realistisch vinden.
Je hebt helemaal gelijk dat goede devs in Nederland te weinig betaald krijgen, en niet alleen dat, ze worden vaak ook minder gewaardeerd dan het management. Dat was een van de dingen die ik aan SV echt mooi vindt - een engineering culture waar je wordt beoordeeld op je output, niet op je 'seniority' en management positie.
Ja :). En de vakbondsmentaliteit, waardoor iedereen in een soortgelijke functie een gelijk salaris heeft, niet iedereen die gelijk presteert/gelijke waarde creërt.

Als je wilt lachen: Parool: 'Expat mijdt Amsterdam om huizenmarkt en onderwijs'. Het gebrek aan internationale scholen is mijnsinziens een echt probleem. Alleen als jij jouw expats niet genoeg biedt om te huren in Amsterdam, dan betaal je wereldwijd gezien gewoon geen marktconform salaris.

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04-2023
Finwe schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 10:17:
[...]

Enkel indien je goed bent. Er zijn twee klassen van software engineers: diegene die belachelijk veel verdienen en diegene die rond de 60k zitten (mid-career perspectief). Overigens is het ook mogelijk om eenzelfde bedrag in een andere regio dan Silicon Valley te verdienen.
Ik ben ook teruggekomen, niet omdat het te duur was of omdat het "vergane glorie" is - ik denk dat Silicon Valley nog steeds een van de beste plekken is om als software engineer te werken. Maar ik zou niet graag mijn kinderen in de VS laten opgroeien, zeker niet nu potentieel die idioot aan de macht komt. Ik heb het geluk dat ik wel op afstand kan blijven werken voor het bedrijf waar ik in de US voor werkte, dus ik houd nu nog steeds een behoorlijk bedrag over >:)
Wij zien ons hier ook niet oud worden, omdat onze interne normen en waarden conflicteren met die van de Amerikaanse cultuur. Ik kan en mag net zoals jij mijn werk vanop afstand doen. Voor mijn vrouw is het een pak moeilijker om een andere professor positie te vinden (zie is haar lab aan het uitbouwen).
Gedeeltelijk eens.
  • Goede ingenieurs krijgen een pak meer betaald dan in Nederland. Een heel groot deel verdient een gelijkaardig bedrag als ingenieurs in West Europa.
  • Indien je in Europa onder gelijkaardige werkomstandigheden werkt (dwz geen tot amper rechten, goedkoop om te ontslaan, dus als ZZP'er), heb je gelijkaardige inkomsten.
  • [i] Wanneer je goed bent, is er veel mogelijk. Het bedrijf waar ik in Belgie voor werkte, bood mij ook [mo]100k+ euro[/mo] per jaar aan om te blijven. [/li]

[ Voor 15% gewijzigd door koentje115 op 28-09-2016 01:54 ]

• Finwe
koentje115 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 01:06:
Enkel indien je goed bent. Er zijn twee klassen van software engineers: diegene die belachelijk veel verdienen en diegene die rond de 60k zitten (mid-career perspectief). Overigens is het ook mogelijk om eenzelfde bedrag in een andere regio dan Silicon Valley te verdienen.
Met je eens; het is trouwens ook vrij lastig om als 'mediocre' engineer in Silicon Valley aan de slag te kunnen, zeker als buitenlander. 'Belachelijk veel' zou ik het trouwens niet willen noemen; meer vraag en aanbod. Goede engineers zijn ontzettend schaars. Waarom dat in Nederland niet leidt tot hogere salarissen begrijp ik nog steeds niet. Het is een culture-thing, denk ik. Waarom zou een engineer die twee keer zo productief is niet twee keer zoveel mogen verdienen?
• Goede ingenieurs krijgen een pak meer betaald dan in Nederland. Een heel groot deel verdient een gelijkaardig bedrag als ingenieurs in West Europa.
• Indien je in Europa onder gelijkaardige werkomstandigheden werkt (dwz geen tot amper rechten, goedkoop om te ontslaan, dus als ZZP'er), heb je gelijkaardige inkomsten.
[i] Wanneer je goed bent, is er veel mogelijk. Het bedrijf waar ik in Belgie voor werkte, bood mij ook
Members only:
per jaar aan om te blijven. [/li]
[/list]
In mijn ervaring moet je in Nederland al bijna als ZZP'er aan de slag om ook maar in de buurt te komen van een goed salaris in de VS, en dan heb je nog niet alle perks (pensioen ed). Als software engineer zo'n bedrag (ruim boven de Balkenende-norm!) in loondienst krijgen is volgens mij uitzonderlijk in Nederland.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Finwe schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:35:
[...]
(ruim boven de Balkenende-norm!)
Die norm is alleen voor ambtenaren, he ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Finwe
AllSeeyinEye schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:38:
[...]

Die norm is alleen voor ambtenaren, he ;)
I know, top-ambtenaren..maar het is toch apart als je als software engineer in loondienst meer verdient dan de minister-president ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-09 06:42

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Finwe schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:41:
[...]

I know, top-ambtenaren..maar het is toch apart als je als software engineer in loondienst meer verdient dan de minister-president ;)
Dat is omdat onze topambtenaren (waaronder ministers en consorten) relatief weinig verdienen, omdat er iemand huilie huilie heeft gedaan over hun inkomens. De linkse invloed in Nederland is al jaren te groot.
Simpel voorbeeld: vacatures (voor de meer specialistische beroepen) in veel landen spreken uit dat iets "a great opportunity for wealth creation" is. Kan je je voorstellen dat in Nederland een bedrijf in de vacature zet dat het een mooie kans is om rijkdom te vergaren? Dacht het niet! Stel je voor dat iemand ziet dat je rijk bent of wordt. Dan verdien je dus meer dan de buurman en dan ben je evil!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:51:
[...]

Dat is omdat onze topambtenaren (waaronder ministers en consorten) relatief weinig verdienen, omdat er iemand huilie huilie heeft gedaan over hun inkomens. De linkse invloed in Nederland is al jaren te groot.
Simpel voorbeeld: vacatures (voor de meer specialistische beroepen) in veel landen spreken uit dat iets "a great opportunity for wealth creation" is. Kan je je voorstellen dat in Nederland een bedrijf in de vacature zet dat het een mooie kans is om rijkdom te vergaren? Dacht het niet! Stel je voor dat iemand ziet dat je rijk bent of wordt. Dan verdien je dus meer dan de buurman en dan ben je evil!
Het is een beroep wat zonder risico is: De kans dat je de volgende maand op straat staat is nihil en als je toch op straat komt te staan vanuit eigen beweging (want niemand die jouw zetel kan afpakken) dan heb je alsnog wachtgeld voor een periode van 4 jaar. Qua pensioen is het ook lekker geregeld en binnen deze kringen heb je vrijwel garantie om binnen de kringen een nieuwe job gaat vinden. Daarnaast is dat salaris een basis inkomen, daar tel je niet bij op de hoeveelheid etentjes, gratis eten op de zaak, betaalde onkosten voor allerlei zaken zoals stomerij, 100% vervoer etc.

En nee, ik ben niet links.

Maar dit is geheel offtopic.

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-09 11:57

JaQ

init6 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:57:
Het is een beroep wat zonder risico is: De kans dat je de volgende maand op straat staat is nihil en als je toch op straat komt te staan vanuit eigen beweging (want niemand die jouw zetel kan afpakken) dan heb je alsnog wachtgeld voor een periode van 4 jaar. Qua pensioen is het ook lekker geregeld en binnen deze kringen heb je vrijwel garantie om binnen de kringen een nieuwe job gaat vinden. Daarnaast is dat salaris een basis inkomen, daar tel je niet bij op de hoeveelheid etentjes, gratis eten op de zaak, betaalde onkosten voor allerlei zaken zoals stomerij, 100% vervoer etc.

En nee, ik ben niet links.

Maar dit is geheel offtopic.
Typisch secondaire zaken die veel 120k+ rollen binnen multinationals ook hebben ;) (nou ja, met uitzondering van wachtgeld dan).

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• ANdrode
  • Niet online
Finwe schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:35:
[...]
Met je eens; het is trouwens ook vrij lastig om als 'mediocre' engineer in Silicon Valley aan de slag te kunnen, zeker als buitenlander.
Dit speelt inderdaad ook mee: In de US moet je toch? laten zien dat je voor een positie geen US-citizen kan krijgen met dezelfde skills. Die eisen zijn er in Nederland minder, waardoor je "goedkope" expats hebt (ook van niet-Shengen).
'Belachelijk veel' zou ik het trouwens niet willen noemen; meer vraag en aanbod. Goede engineers zijn ontzettend schaars. Waarom dat in Nederland niet leidt tot hogere salarissen begrijp ik nog steeds niet. Het is een culture-thing, denk ik. Waarom zou een engineer die twee keer zo productief is niet twee keer zoveel mogen verdienen?
Ik zou engineers niet afrekenen op twee keer zo productief. Ik zou een software engineer die een klasse beter is afrekenen op "minder risico dat hij man-maanden wegpist doordat hij in een ontwerp iets mist (of scope opblaast)".

In de consultancy-development wereld is daar een negatieve geen sterke prikkel voor in Nederland: de prijs toch per uur of bepaald door de scope, in beide gevallen met risico voor klant.

Als je echt een product maakt heeft een werkgever een grotere prikkel om echt goede devs in te huren. En daarvoor te betalen…

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:16
En wat valt onder mediocore en wat niet? In de IT hangt het salaris in mijn ogen ook enorm af in wat je precies doet. Ik ga er vanuit dat ze standaard developers niet uit Nederland hoeven halen voor 120k per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finwe
ANdrode schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:07:
[...]

Dit speelt inderdaad ook mee: In de US moet je toch? laten zien dat je voor een positie geen US-citizen kan krijgen met dezelfde skills. Die eisen zijn er in Nederland minder, waardoor je "goedkope" expats hebt (ook van niet-Shengen).
Officieel wel ja, en bij veel bedrijven is dat ook zo. Het bedrijf moet zelfs een vacature plaatsen in de krant en bewijzen dat er geen geschikte US citizens zijn voor de positie. Natuurlijk zijn er bedrijven die misbruik maken van dit systeem (vooral bedrijven die goedkoop Indiers naar de US halen), maar in principe is het een goed idee.
Ik zou engineers niet afrekenen op twee keer zo productief. Ik zou een software engineer die een klasse beter is afrekenen op "minder risico dat hij man-maanden wegpist doordat hij in een ontwerp iets mist (of scope opblaast)".

In de consultancy-development wereld is daar een negatieve geen sterke prikkel voor in Nederland: de prijs toch per uur of bepaald door de scope, in beide gevallen met risico voor klant.
Ja het is natuurlijk lastig om te bepalen wat productiviteit is; een manier om het te doen is door alleen maar goede devs in te huren, en die gewoon goed te betalen. Dat is sowieso de moeite waard; een slechte dev heeft niet alleen minder goede output, maar vertraagt ook vaak de rest van het team. Goede devs in de US zijn echt niet beter dan goede devs in de EU; het verschil is dat veel tech giants in de US *alleen maar* goede devs aannemen (of dat iig proberen te doen).
Als je echt een product maakt heeft een werkgever een grotere prikkel om echt goede devs in te huren. En daarvoor te betalen…
Ben het wel met je eens, maar heb dat in Nederland nog maar heel weinig gezien. Als ik naar de salarissen in de topic kijk (waar ongetwijfeld veel goede devs tussen zitten), vind ik dat goede ICTers nog steeds erg weinig betaald worden.

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 20:03
Door verlenging van contract afgelopen Mei ben ik er 100 euro op vooruit gegaan (zit dus op 1800 bruto).

Dit is voor mijn doen op zich wel acceptabel lijkt mij?

Leeftijd: 28
Opleiding(en): MBO Niveau 2
Werkervaring: 12 jaar
Certificaten: ITIL V3, MCSA Windows 7 (70-680 + 70-685)
Werkgever: Detachering (inmiddels 16 maanden)
Huidige functie: Servicedesk

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 20 denk ik, niet zeker.
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee,
GSM: Nee
Leaseauto: Ja (maar heb nog geen rijbewijs)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: word via werk geregeld
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV word volledig vergoed, certificaten halen op kosten van bedrijf
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd: 1 uur

Maand salaris (bruto): 1700

[ Voor 9% gewijzigd door mugenmarco op 28-09-2016 12:24 ]

• ANdrode
  • Niet online
Finwe schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:24:
[...]
Goede devs in de US zijn echt niet beter dan goede devs in de EU; het verschil is dat veel tech giants in de US *alleen maar* goede devs aannemen (of dat iig proberen te doen).
Dat geeft trouwens echt een opmerkelijk verschil met samenwerken. Paradoxaal genoeg minder ego's/minder snel op tenen getrapt.
Finwe schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:24:
[...]
Ben het wel met je eens, maar heb dat in Nederland nog maar heel weinig gezien. Als ik naar de salarissen in de topic kijk (waar ongetwijfeld veel goede devs tussen zitten), vind ik dat goede ICTers nog steeds erg weinig betaald worden.
Daar ben ik het helaas mee eens :X

Wat ik niet herken is wat het Parool schrijft, dat expats geen (vrijesector)huurwoning kunnen vinden in Amsterdam. Dat kan net met de salarissen. En die 25% regeling helpt ook mee.

Internationaal competitief is het in mijn ogen niet… Zowel niet als je naar netto salaris kijkt als wanneer je naar netto huur- of leef-quote kijkt. Terwijl wij in Nederland goed (academisch) onderwijs hebben

[ Voor 19% gewijzigd door ANdrode op 28-09-2016 12:55 ]

Verwijderd

@mugen4u, vind het nogal mager, het is net boven minimum loon..
Kan niet goed inschatten wat je werkervaring is, maar na 12 jaar werkzaam in de IT had ik je hoger verwacht.

Ik zou eens goed kijken wat je kunt en doet en kijken of je misschien ergens anders een passender salaris kunt krijgen. 21-2200 voor een goede SD'er is makkelijk haalbaar.

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 18:38

Jebus4life

BE User

Members only:

Waarschijnlijk kan ik inmiddels al wat meer krijgen aangezien ik m'n checkpoint certificaten gehaald heb; maar ze vragen hier of ik geen CCSM wil gaan doen (hoogste certifieringsniveau van Checkpoint) dus dan kan ik waarschijnlijk een iets hoger bedrag onderhandelen.

Maar eigenlijk ben ik erg tevreden!

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 14:45
ANdrode schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:48:
[...]

Dat geeft trouwens echt een opmerkelijk verschil met samenwerken. Paradoxaal genoeg minder ego's/minder snel op tenen getrapt.

[...]

Daar ben ik het helaas mee eens :X

Wat ik niet herken is wat het Parool schrijft, dat expats geen (vrijesector)huurwoning kunnen vinden in Amsterdam. Dat kan net met de salarissen. En die 25% regeling helpt ook mee.

Internationaal competitief is het in mijn ogen niet… Zowel niet als je naar netto salaris kijkt als wanneer je naar netto huur- of leef-quote kijkt. Terwijl wij in Nederland goed (academisch) onderwijs hebben
Al mijn oud collega's die niet nederlands waren konden net aan een appartement vinden voor 1500 euro per maand. Dan is die 30 % belastingregel leuk, maar het is een behoorlijke slok op een borrel hoor.

Amsterdam is sowieso al moeilijk wat te vinden en als expat betaal je gewoon meer want de verhuurders weten ook dat die gasten meer verdienen.

Maar we zijn wel competief in de zin dat men hier minder lange dagen werkt, meer vakantiedagen hebben, dus tja.

• ANdrode
  • Niet online
muffstuff schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:06:
[...]
Al mijn oud collega's die niet nederlands waren konden net aan een appartement vinden voor 1500 euro per maand. Dan is die 30 % belastingregel leuk, maar het is een behoorlijke slok op een borrel hoor.

Amsterdam is sowieso al moeilijk wat te vinden en als expat betaal je gewoon meer want de verhuurders weten ook dat die gasten meer verdienen.
Aah... Ik ging uit van vrije sector huur bij een corporatie. Daar hadden wat collega's een scraper voor. Gemeubileerd huren is waarschijnlijk inderdaad echt een ramp. Ongemeubileerd iets krijgen in de vrije sector is makkelijker maar wel een investering - je moet dan zeker weten dat je een jaar blijft.
Maar we zijn wel competief in de zin dat men hier minder lange dagen werkt, meer vakantiedagen hebben, dus tja.
Het aantal uren dat men werkt is ook bedrijfscultuur. In mijn ogen zijn de salarissen niet competitief. Maar dat ligt er echt aan welk segment je vergelijkt. Mijn referentiekader in de US is natuurlijk vertekend: dat zijn de mensen die goed zijn/er tussen komen.

En dan maakt het verschil tussen lineaire beloning en bijna exponentieële beloning heel veel uit.

• Unusable
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-07 21:46
Jaartje verder en dus even weer een update.

Nog tips of dingen die jullie adviseren?

Members only:

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
mugenmarco schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:24:
Door verlenging van contract afgelopen Mei ben ik er 100 euro op vooruit gegaan (zit dus op 1800 bruto).

Dit is voor mijn doen op zich wel acceptabel lijkt mij?

Laptop: Nee,
Leaseauto: Ja (maar heb nog geen rijbewijs)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: OV word volledig vergoed, certificaten halen op kosten van bedrijf

Maand salaris (bruto): 1700
Sorry maar hier kom je je nest toch niet voor uit? Heel karig vind ik.
12 jaar ervaring? Op de servicedesk? Zo ja, zou ik persoonlijk verder zoeken.

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
muffstuff schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:06:
[...]

Herkenbaar. In 2011 kwam ik voor mijn werkgever terug na een aantal jaren in het buitenland. We hadden in NL geen woning meer en zijn gaan huren in Amsterdam: we waren RUIM €2k kwijt voor een appartement met ~120m2 woonoppervlak in Oost. Het was een nette, afgewerkte appartement en gemeubilaird maar ik denk dat een expat gezin toch graag groter woont. Het grootste probleem voor expats in Nederland is het gebrek aan internationale basis en middelbare scholen. Ze zijn er wel maar relatief weinig als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld Londen, Hong Kong en Singapore

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:11

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Binnenkort vindt mijn functioneringsgesprek plaats en zal ik ook over mijn loon onderhandelen. Ik verdien sinds november 2014 hetzeflde en is niet meer omhoog gegaan. Tijdens het gesprek aan het begin van dit jaar toen ik om loonsverhoging vroeg, is mij verteld dat dat nog niet ging wegens het niet winst draaien van mijn afdeling. Ik (en een nieuwe collega) zijn zowat als enige verantwoordelijk voor deze afdeling. Ik moest loyaal blijven, de target halen, trainingen volgen en ik zou beloond worden. Nu ben ik dit allemaal en halen we in december waarschijnlijk netjes de target. Kan ik meer vragen en zo ja op hoeveel zou ik inzetten?

Members only:

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02:55

3DDude

I void warranty's

Techno, ik zou zeggen tussen 3.5 en 4K?
Het enige is dat je in Limburg zit en daardoor niet snel/makkelijk? kunt overstappen. Als er al 2 jaar geen opslag is geweest mag er wel is wat bij ;)

Wat gebeurt er als jij weg gaat met die afdeling? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door 3DDude op 29-09-2016 10:12 ]

Be nice, You Assholes :)

• mannowlahn
Chief-XL schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:53:
[...]

Herkenbaar. In 2011 kwam ik voor mijn werkgever terug na een aantal jaren in het buitenland. We hadden in NL geen woning meer en zijn gaan huren in Amsterdam: we waren RUIM €2k kwijt voor een appartement met ~120m2 woonoppervlak in Oost. Het was een nette, afgewerkte appartement en gemeubilaird maar ik denk dat een expat gezin toch graag groter woont. Het grootste probleem voor expats in Nederland is het gebrek aan internationale basis en middelbare scholen. Ze zijn er wel maar relatief weinig als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld Londen, Hong Kong en Singapore
120 m2? :o mijn appartement is 45 m2. Die 2k voor 120 m2 gemeubileerde appartement snap ik dan wel. En groter wonen? Tja dan moet je niet in een stad zitten ;)

• mannowlahn
CrawlFish schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:29:
[...]

Inderdaad, je zou toch zeggen dat je op je 28e wel wat meer mogelijkheden hebt. Mazzel dat hij nog geen rijbewijs heeft, anders houdt hij helemalaniets over aan die 1700.

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

3DDude schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:11:
Techno, ik zou zeggen tussen 3.5 en 4K?
Het enige is dat je in Limburg zit en daardoor niet snel/makkelijk? kunt overstappen. Als er al 2 jaar geen opslag is geweest mag er wel is wat bij ;)

Wat gebeurt er als jij weg gaat met die afdeling? ;)
Overstappen is inderdaad een PITA. Als ik wegga dan stopt die afdeling direct en zakt het bedrjif in partnership niveau (door wegvallen van mijn certificeringen) waardoor er hogere inkoopprijzen zijn. Mijn collega staat dan ook op straat want de afdeling bestaat niet meer/kan niet verder. Ik heb natuurlijk wat ammo tijdens het gesprek maar de directie wilt graag niet met de rug tegen de muur gezet worden door hun personeel. Apart bedrijf kwa bedrijfsvoering. ;)

Forever raver!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
muffstuff schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:17:
[...]

120 m2? :o mijn appartement is 45 m2. Die 2k voor 120 m2 gemeubileerde appartement snap ik dan wel. En groter wonen? Tja dan moet je niet in een stad zitten ;)
Sorry voor het offtopic gaan hier.

Ik reageerde op de post waar 1.5k genoemd wordt aan huur wat ik uit eigen ervaring kan beamen. Kleiner en/of goedkoper dan ook in Amsterdam maar dat is vaak niet wat een expat zoekt. Een expat die naar Nederland komt verdient doorgaans ver boven modaal en ditto wensen. Buiten de stad wonen is vaak moeilijk als ze schoolgaande kinderen hebben aangezien de meeste internationale scholen in steden als Amsterdam en Den Haag zitten.

Vergis je niet, tenzij de expat uit steden als Londen, New York, Hong Kong en nog een handjevol komt dan zal die schrikken van de huurprijzen in Amsterdam.

Wat de huurprijzen in die sector ook geen goed doet: een expat krijgt vaak een housing allowance. Dat zit niet in hun salaris maar is apart zeg maar. Ik denk niet dat er heel veel expats zijn die niet volledig gebruik wil maken van hun housing budget aangezien ze het niet bij hun salaris krijgen. Dus als ze een budget van 2k hebben dan huren ze ook voor 2k. Dat weten verhuurders ook dondersgoed.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Martinusz
Techno Overlord schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:28:
[...]

Overstappen is inderdaad een PITA. Als ik wegga dan stopt die afdeling direct en zakt het bedrjif in partnership niveau (door wegvallen van mijn certificeringen) waardoor er hogere inkoopprijzen zijn. Mijn collega staat dan ook op straat want de afdeling bestaat niet meer/kan niet verder. Ik heb natuurlijk wat ammo tijdens het gesprek maar de directie wilt graag niet met de rug tegen de muur gezet worden door hun personeel. Apart bedrijf kwa bedrijfsvoering. ;)
Ik zou minimaal 3300 vragen, maar gezien wat je hier verteld mag het toch ook wel tussen de 3500 en 4000 liggen eerlijk gezegd :)
Maarja als ze al zo karig zijn nu, wordt het wel een battle denk ik ;)

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

martinusz schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:41:
[...]

Ik zou minimaal 3300 vragen, maar gezien wat je hier verteld mag het toch ook wel tussen de 3500 en 4000 liggen eerlijk gezegd :)
Maarja als ze al zo karig zijn nu, wordt het wel een battle denk ik ;)
Ja een battle wordt het hoe dan ook. Ik zat hiervoor bij een grote detacheerder en daar was alles kwa groei in loon al vastgelegd en wist je van te voren wat je moest doen om voor bepaalde verhogingen in aanmerking te komen. Bij dit bedrijf staat niets vast en moet je dus elke keer weer opnieuw "het gevecht" aan gaan. Ik ga sowieso hoog inzetten zodat ik wat ruimte heb om te zakken en dan nog steeds tevreden ben.

Forever raver!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Techno Overlord schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:28:
[...]

Jouw werkgever legt het bedrijfsrisico bij jouw neer en als je daar voor betaald moet worden dan 'worden ze niet graag met de rug tegen de muur gezet' 8)7

Jij bent niet verantwoordelijk voor het bedrijf noch je collega. Wat hebben sommige mensen toch een vreemde kijk op ondernemen.

• mannowlahn
Goodfellas schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:37:
[...]

Jouw werkgever legt het bedrijfsrisico bij jouw neer en als je daar voor betaald moet worden dan 'worden ze niet graag met de rug tegen de muur gezet' 8)7

Jij bent niet verantwoordelijk voor het bedrijf noch je collega. Wat hebben sommige mensen toch een vreemde kijk op ondernemen.
Is erg sneaky van het bedrijf, want ze weten ook al wel dat hij beseft als hij weg gaat dat hij dan iemand ook indirect op straat zet.

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-09 20:03
CrawlFish schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:29:
[...]

Mijn excuus ik heb het er niet goed neer gezet.

Laptop: Nee, maar bij het huidige project wel laptop van de zaak
Leaseauto: Ja (heb 2 maanden geleden rijbewijs gehaald

Maand salaris (bruto): 1800

Ben er dus 100 euro op vooruit gegaan in 6 maanden, maar toch voelt dit niet goed gezien mijn werkervaring en certificaten. Is MBO 2 echt een niveau waarbij werkgevers sowieso niet veel geld aan geven? Want mij word meerdere malen gezegd dat het wel slim is om HBO opleiding te starten (iets wat ik weiger ivm een hele slechte school ervaring in het verleden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Techno Overlord

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

mugenmarco schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:09:
[...]

Ben er dus 100 euro op vooruit gegaan in 6 maanden, maar toch voelt dit niet goed gezien mijn werkervaring en certificaten. Is MBO 2 echt een niveau waarbij werkgevers sowieso niet veel geld aan geven? Want mij word meerdere malen gezegd dat het wel slim is om HBO opleiding te starten (iets wat ik weiger ivm een hele slechte school ervaring in het verleden).
Toegelaten worden op HBO gaat je sowieso niet lukken met een MBO niveau 2 opleiding. Met niveau 4 wordt je wel toegelaten. Met niveau 3 alleen als je een (vaak wiskundige) toelatingstoets succesvol maakt. Of je moet al een HAVO of VWO opleiding hebben. Ben je ouder dan 21 en je hebt die diploma's niet. Dan kan dit als nog maar dan moet je ook een aparte toelatingstoets doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Techno Overlord op 29-09-2016 12:14 ]

Forever raver!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 18:03
Members only:

[ Voor 10% gewijzigd door Goldman op 29-09-2016 12:23 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrawlFish
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-07-2024
[...]

Mijn excuus ik heb het er niet goed neer gezet.

Laptop: Nee, maar bij het huidige project wel laptop van de zaak
Leaseauto: Ja (heb 2 maanden geleden rijbewijs gehaald

Maand salaris (bruto): 1800

Ik zat in hetzelfde schuitje als jij zat, zeker het slechte ervaring met school verhaal.
Laat ik je 1 ding zeggen, stop met weigeren en ga die HBO opleiding doen. Stop met het vergelijken van een Hogeschool als een ''school'' die je van vroeger kent. Dit is de meest kromme vergelijking die er is.
HBO is er zitten voor jezelf en je eigen toekomst, het is je eigen verantwoording. Dit geldt ook voor iedereen die daar zit. De mentaliteit is heel anders en het type mens wat je daar tegenkomt ook.
Werkgevers kijken nu eenmaal graag naar papiertjes. Ze kijken naar wat je KENT, en niet altijd naar wat je KAN.

Zelf vind ik je salaris benedenmaats, ik ben recent begonnen aan HBO Business IT & Management, geen recente werkervaring, veelal hobbymatig bezig geweest en ik zit op een helpdesk met 2500 euro bruto.
Dat incl. leuke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals telefoon, laptop en uitzicht op een auto bij doorgroeien.

Die certificaten die je hebt zeggen echt wel wat, je leeftijd ook, en de werkervaring ook.
Praten bij huidige werkgever over salaris en anders rondkijken.. denk toch echt dat je, ondanks de MBO2, echt wel rond de 2-2.1k moet uit kunnen komen, misschien zelfs wel wat meer.

Andere optie zoals iemand al noemde, ga lekker op kosten van de baas certificaten halen en groei!

• mannowlahn
Techno Overlord schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:13:
[...]

Toegelaten worden op HBO gaat je sowieso niet lukken met een MBO niveau 2 opleiding. Met niveau 4 wordt je wel toegelaten. Met niveau 3 alleen als je een (vaak wiskundige) toelatingstoets succesvol maakt. Of je moet al een HAVO of VWO opleiding hebben. Ben je ouder dan 21 en je hebt die diploma's niet. Dan kan dit als nog maar dan moet je ook een aparte toelatingstoets doen.
Ik werd gewoon toegelaten op HVA met alleen mavo op zak, maar omdat ik al genoeg werk ervaring had op niveau(+ 5 jaar). Dus soms hoef je die toets niet eens te doen hoor ;) Die scholen hebben ook gewoon geld nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
[...]
Als je in de IT wilt blijven, zou ik het absoluut doen. Ik heb zelf ook een vage MBO opleiding gedaan (leraar Nederlands die dyslectisch was, dat idee) en was daarna zó klaar met school dat ik maar ben gaan werken om van het gezeur af te zijn. Inmiddels ben ik 10 jaar verder en doe ik deeltijd HBO om toch maar een keer te leren hoe ik m'n werk eigenlijk zou moeten doen :+

Maar zonder ongein, deeltijd HBO is niet te vergelijken met MBO. Als het eerste jaar voorbij is zit je met een groep studenten die daar komen omdat ze wat willen leren om verder te komen in het leven. Ik neem aan dat je niet je hele leven op de SD wilt doorbrengen, en dan helpt een HBO opleiding wel. Maar het is wel handig als je een beetje een idee hebt wélke kant je op wilt (programmeren, beheer, management etc).

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:15
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Members only:

Of moet ik dit in een apart topic gooien? O-)

Edit: Ik denk dat dit lastig in te schatten is omdat jullie niet weten waarin ik de ervaring heb. Maar zal het beknopt houden:
Werk: PHP, MySQL, CentOS, CodeIgniter, ExpressionEngine, Apache, ElasticSearch, koppeling naar API's zoals Campaign Monitor en Google (divers). Klanten zijn belangrijkere klanten met drukke websites (o.a. musicalwereld, synchronisatie vanuit CRM van boekingen, shows en verkoopstanden met website)
Privé: Laravel, PostgreSQL.
Zelfstudie: Codecadamy, veel googelen, Laracasts, paar boeken van Pearson Education

[ Voor 10% gewijzigd door Ruubster op 30-09-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-09 16:13
Is je salaris nou inclusief vakantiedagen en inclusief vakantiegeld? Voor de vergelijking wel handig als je het gesplitst invult, zoals iedereen dat doet. Verder werk je op kantoor. Waar staat dat kantoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Ruubster schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:31:
Members only:
Geen pensioen, geen bonus, vakantiegeld in het salaris van 2400, (ondanks hoge werkdruk) niet de tijd of middelen om te leren van de baas en je eigen laptop moeten betalen. Volgens mij zoek je bevestiging voor wat je zelf al weet :) . Helemaal raar is dat je vakantiedagen per maand 2 worden opgenomen?! uhh..
Enige reden om te blijven lijkt mij de combinatie van uren (30 als je dat wilt) met reistijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruubster
  • Niet online
wheel schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 13:26:
Is je salaris nou inclusief vakantiedagen en inclusief vakantiegeld? Voor de vergelijking wel handig als je het gesplitst invult, zoals iedereen dat doet. Verder werk je op kantoor. Waar staat dat kantoor?
Vakantiegeld had ik inderdaad verkeerd ingevuld en zit in salaris, salaris is exclusief uitbetaling van vakantiedagen, maar ik heb met vakantie dus vaak gewoon 2 niet-uitbetaalde weken.

Maar eh, waar staat dat kantoor...? Die snap ik niet helemaal. Regio Eindhoven/Den Bosch, gewoon waar mijn werkgever ook zit, 5 minuten reistijd.
secury schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 16:34:
[...]

Geen pensioen, geen bonus, vakantiegeld in het salaris van 2400, (ondanks hoge werkdruk) niet de tijd of middelen om te leren van de baas en je eigen laptop moeten betalen. Volgens mij zoek je bevestiging voor wat je zelf al weet :) . Helemaal raar is dat je vakantiedagen per maand 2 worden opgenomen?! uhh..
Enige reden om te blijven lijkt mij de combinatie van uren (30 als je dat wilt) met reistijd.
Mwa, ik weet dat ik niet lang meer hier zit :P Maar omdat ik dus geen opleiding heb in ICT/programmeren, wilde ik eerst ervaring doen in dit bedrijf. Met de hoop dat er nog wat zou veranderen. Ik vraag me alleen sterk af of dat al genoeg is, in zijn geheel gezien...

[ Voor 39% gewijzigd door Ruubster op 30-09-2016 16:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• secury
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 15:28
Ruubster schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 16:36:
Mwa, ik weet dat ik niet lang meer hier zit :P Maar omdat ik dus geen opleiding heb in ICT/programmeren, wilde ik eerst ervaring doen in dit bedrijf. Met de hoop dat er nog wat zou veranderen. Ik vraag me alleen sterk af of dat al genoeg is, in zijn geheel gezien...
Liever vandaag dan morgen weg, ga naar een detacheerder met een YP programma of een vastliggend groeipad.
Jouw salaris lijkt nog aardig wat, maar als je bedenkt dat je onbetaald verlof moet nemen voor vakantie, geen pensioen aan het opbouwen bent (en dus eigenlijk apart zou moeten leggen), je eigen hardware moet voorzien.. hou je daar feitelijk ook niets van over.

In het begin zal je netto salaris niet hoger liggen, maar je hebt vaak wel pensioen, bedrijfsmiddelen, opleidingen, fatsoenlijk verlof en een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desipio
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05 21:13
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Desipio schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 18:44:
Members only:
Members only:

Leuke uitdaging in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Members only:
Maar het belangrijkste, vindt je dit ook leuk, en is dit ook de kant die je op wilt? Ik mis een beetje jouw gevoel bij deze functie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:09
Members only:
Je werkt gewoon op kantoor toch? Ik zou die 3500 zonder auto aannemen en een goedkoop bakkie scoren. Goed dat je wat hebt gezegd, doet niet iedereen met z'n eerste echte baan.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
-

[ Voor 106% gewijzigd door Ferluci92 op 04-10-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Laatst online: 23-09 12:39

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik snap dat je graag wat meer wil met een hypotheek straks. Echter realiseer je goed dat niet iedereen die een huis gaat kopen daarom zijn/haar werkgever moet aankijken om meer te gaan krijgen p/mnd..

Ik denk dat je prima verdient zo..
2350,- + auto + 33 dagen vakantie bij 1,5 jaar ervaring.. (Ik neem aan dat dat jaar is tenminste? of uur, of maanden, of aardappelen??)

Als je uitzonderlijk hebt gepresteerd en er kan verwacht worden dat je dat het komende jaar ook blijft doen is er misschien wat mogelijk. Maar ik zou er niet teveel op rekenen.. Proberen kan geen kwaad natuurlijk :)

Als je in de detachering/consultancy zit en er is geen verhoging mogelijk, zou je je misschien kunnen richten op bonus bij veel/voldoende ingezette uren? Telt natuurlijk niet mee voor je hypo, maar genereert wel beter inkomen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bord4kop op 04-10-2016 00:25 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 02:43

SECURITEH

Man of legend.

gold_dust schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:39:En dan las ik vorige week weer dat ASML zich zorgen maakt over het tekort aan gekwalificeerd personeel, ja hoe zou dat nou komen? :)
ASML moet sowieso niet klagen, zij gooien relatief goedkoop maar gekwalificeerd personeel er uit om ze dan een jaar later weer in te huren (tegen een hoger bedrag) omdat ze de mensen toch wel kunnen gebruiken op een andere afdeling. Het is zo'n typisch groot bedrijf waar niet verder word gekeken als de neus lang is (in dit geval de afdeling waar iemand werkzaam is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 15:42
bord4kop schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 00:24:
Ik snap dat je graag wat meer wil met een hypotheek straks. Echter realiseer je goed dat niet iedereen die een huis gaat kopen daarom zijn/haar werkgever moet aankijken om meer te gaan krijgen p/mnd..

Ik denk dat je prima verdient zo..
2350,- + auto + 33 dagen vakantie bij 1,5 jaar ervaring.. (Ik neem aan dat dat jaar is tenminste?
Bedankt voor je feedback, ik ben ook zeker tevreden. Het is niet de bedoeling om de verhoging direct te krijgen maar op papier te krijgen. Indien men loonsverhoging krijgt binnen 6 maanden, kan dat meegenomen worden in de hypotheek. Dit gaat dan in mijn geval ook pas over een half jaar in.

En ervaring is inderdaad 1.5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:31

Guusjee

Omdat ik groot ben..

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 13:07
Members only:

Laatste jaren niet onderhandeld over salaris omdat ik ruim rond kom, flink kon sparen en toch wel loonsverhoging kreeg zonder onderhandelen. Ga nu waarschijnlijk groter wonen en dan komt de hypotheker om de hoek. Vraag me af of ik eens stevig mag gaan onderhandelen om meer ruimte in de hypotheek te maken (om woning energieneutraal te maken, helaas telt leasebudget niet mee voor de hypotheker).

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Tassadar32 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 09:02:
Members only:

Laatste jaren niet onderhandeld over salaris omdat ik ruim rond kom, flink kon sparen en toch wel loonsverhoging kreeg zonder onderhandelen. Ga nu waarschijnlijk groter wonen en dan komt de hypotheker om de hoek. Vraag me af of ik eens stevig mag gaan onderhandelen om meer ruimte in de hypotheek te maken (om woning energieneutraal te maken, helaas telt leasebudget niet mee voor de hypotheker).
Richting 4K zou toch wel moeten lukken?
Ik zou alleen Hypotheek niet als reden opgeven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desipio
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-05 21:13
Fuff schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:56:
[...]
Members only:
Members only:
Widow schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:36:
[...]
Members only:
Members only:
MrAngry schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:38:
[...]
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:33
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Nu online
Het is een flink percentage en of men die schaalverhoging gaat accepteren zal er vanaf hangen of men jouw onderbouwing (die hierboven wel redelijk solide lijkt) accepteert. Nee heb je, ja kun je krijgen (maar pas wel op dat je niet overextend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwakkel
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09 17:19
Leve de automatische loonindexatie (en hoge inflatie) in België :) Sinds 1 juli salaris omhoog met 2%
Ook wat details aangepast, en totaal wat correcter gemaakt.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
Beste Tweakers,

Ik heb wat gesprekken gehad en heb twee aanbiedingen voor mij liggen. Een hoop is afhankelijk van mijn gevoel voor wie ik ga kiezen. Toch wil ik de keuzes hier ook even voorleggen en ben benieuwd naar de meningen

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-09 18:03
Members only:

[ Voor 27% gewijzigd door Goldman op 04-10-2016 16:14 ]

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:55
Is best een file gevoelig stuk, dus betwijfel of je 1 uur enkele reis wel gaat redden.
Ook regelmaat een stuk op dat traject gereden en toen zat ik al aan een uur en nog niet in de buurt van A'dam...

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO niveau 2 hardware/software, niveau 3 netwerk/servicedesk & niveau 4 applicatie ontwikkelaar.
• Werkervaring: 1,5 jaar op 3 verschillende werkplekken (uitzendkracht)
• (Woon) Locatie: Gemert

2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk & systeembeheer
• Werkgever/branche: Intern (alles IT gerelateerd voor bedrijven)
• (Werk) Locatie(s): Deurne
• Reistijd: ~30 minuten enkele reis
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1800
• Vakantiegeld: € 144
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Pensioeninleg per jaar: € 0
• Overige: -

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 23328
• Winstdeling/bonus:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDDD
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
VincentG schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:22:
Is best een file gevoelig stuk, dus betwijfel of je 1 uur enkele reis wel gaat redden.
Ook regelmaat een stuk op dat traject gereden en toen zat ik al aan een uur en nog niet in de buurt van A'dam...
Als consultant (lijkt mij) dat je weinig op HQ zit. Eerder bij klanten, ik zou vragen hoe de spreiding van hun klantenbestand eruit ziet. Als dat allemaal in de buurt zit, hoef je niet zoveel vna je eigen tijd op je offeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-06 21:15
Goldman schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:13:
Zoals ik het lees, is het mbt salaris ongeveer gelijk, als ik het salaris bereken op basis van 40 u ipv 36 is het 3945 p/m. Gevoel is denk ik belangrijker.
En ik zou de reistijd ook niet onderschatten, dat is ook 2 uur vs. 1 uur. Elke dag een uurtje meer dingen voor jezelf doen.
Netto is het verschil zelfs nog kleiner, maar de vrije tijd is mij best wel veel waard ook.
VincentG schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:22:
Widow schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 18:36:
[...]
Als consultant (lijkt mij) dat je weinig op HQ zit. Eerder bij klanten, ik zou vragen hoe de spreiding van hun klantenbestand eruit ziet. Als dat allemaal in de buurt zit, hoef je niet zoveel vna je eigen tijd op je offeren.
Wat betreft de reistijd, tot nu toe heb ik het afgelopen jaar veel mijn dag zelf in kunnen delen, dus thuis beginnen en dan achter de files aan naar kantoor. En ook vaak voor de files weer naar huis toe.
Of dat zo zal blijven, daar heb ik bij geen enkele werkgever, de huidige of 1 van de 2 nieuwe, geen enkele garantie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kovogar
  • Laatst online: 10-09 14:43
Beste tweakers,

Sinds vorig jaar november werk ik bij mijn huidige werkgever. Als volgt mijn arbeidsvoorwaarden:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO niveau 4 ICT Beheer, MCSE Server 2012, ITIL v3, PSM I (Professional Scrum Master)
• Werkervaring: +/- 5 jaar in MKB en Enterprise omgevingen
• (Woon) Locatie: Midden Nederland

2. Wat doe je:
• Functie: IT Consultant
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Afhankelijk van de klant locatie
• Reistijd**: Afhankelijk van de klant locatie
• Werkdruk: Midden

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3100
• Vakantiegeld: 8%, € 2976
• Dertiende/veertiende maand: € Ja, bij positief bedrijfsresultaat een eindejaarsuitkering (aantal % van jaarsalaris)
• Pensioeninleg per jaar: € 828,36, de rest doet de werkgever
• Mobiliteit per jaar:* € 9132 incl. brandstof, op dit moment Ford Focus uit 2013 (full option, 14% bijtelling)
• Overige:
Telefoon abonnement via het werk
Volop studie mogelijkheden
Urenbonus bij voldoende uren

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 49308 incl. auto excl. eventuele bonus (als ik goed gerekend heb)
• Winstdeling/bonus: € op basis van uren en positief bedrijfsresultaat aantal % van jaarsalaris

Eerste baan in de detachering, eind deze maand heb ik mijn eerste beoordelingsgesprek. Ik vroeg mij af:
- Is dit een beetje marktconform?
- Wat kan ik vragen bij mijn beoordeling, op basis van mijn huidige package? Ik wil wel graag een stap maken maar aangezien ik nooit in detachering gewerkt heb vind ik het moeilijk om te schatten. Ik wil namelijk EN niet (te) brutaal zijn, EN niet afgescheept worden met een flut bod :P

Als er iets onduidelijk is dan hoor ik het wel :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kovogar op 06-10-2016 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:38
Leeftijd+opleiding+werkervaring is dat bedrag dikke prima als je het mij vraagt :) Goed gedaan.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Laatst online: 03:02
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO Netwerkbeheer, HBO Network Infrastructure Design
• Certificeringen: VMware VCAP5-DCA, NetApp NCDA (7-mode/c-Dot), CommVault v9/10/11, CommVault Certificied Specialist (Virtualization)
• Werkervaring: 4 jaar fulltime
• (Woon) Locatie: New Jersey, USA

2. Wat doe je:
• Functie: Sr. Systems Engineer
• Werkgever/branche: Financiele instelling
• (Werk) Locatie(s): New Jersey, ongeveer 45 minuten van Manhatten
• Reistijd: 10 min
• Werkdruk: Laag/Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): $7915
• Vakantiedagen: 15 vakantiedagen, 3 personal days, 10 sick days.
• Vakantiegeld: -
• Dertiende/veertiende maand: -
• Pensioeninleg per jaar: -
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: Health/Vision/Dental insurance, 401K match (6%)

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): $95000
• Winstdeling/bonus: -

Situatie: Begin dit jaar naar de VS verhuist, sinds augustus deze baan gevonden. Netto hou ik ongeveer $5800 over. Woonlasten liggen hier in New Jersey relatief hoog ($2200 pm), boodschappen zijn ook ongeveer 2/3x zo duur geworden ten opzichte van wat ik in Nederland kwijt was (vooral verse producten).

Manhatten is ongeveer 45 minuten hier vandaan waar de salarissen ook een stuk hoger liggen voor mijn leeftijd / ervaring (richting de $130.000 p.j.), echter vind ik dat niet afwegen tegen de reistijd die ik nu heb.
Prima naar m'n zin tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49

B2

wa' seggie?

Per 1 november naar dezelfde functie, maar dan op senior niveau

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Pimmerd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:04:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO Netwerkbeheer, HBO Network Infrastructure Design
• Certificeringen: VMware VCAP5-DCA, NetApp NCDA (7-mode/c-Dot), CommVault v9/10/11, CommVault Certificied Specialist (Virtualization)
• Werkervaring: 4 jaar fulltime
• (Woon) Locatie: New Jersey, USA

Prima naar m'n zin tot nu toe :)
Hoe kun je naar VS verhuizen als je geen green card hebt, en toen nog geen bedrijf je ernaartoe gehaald heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmerd
  • Laatst online: 03:02
Hatsieflatsie schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:55:
Hoe kun je naar VS verhuizen als je geen green card hebt, en toen nog geen bedrijf je ernaartoe gehaald heeft?
Getrouwd met een Amerikaanse ;). In maart verhuist, april getrouwd. Na het trouwen een werkvergunning aangevraagd (duurt ongeveer 3/4 maanden). Begin augustus m'n werkvergunning ontvangen en half augustus hier begonnen.

[ Voor 26% gewijzigd door Pimmerd op 05-10-2016 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwelfusius
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2021
1. Wie ben je:
• Opleiding: cursus vdab & cevora: Pc & Netwerktechnicus (geen diplomas)
• Werkervaring: bijna 9jaar
• (Woon) Locatie: Halle (onder Brussel)

2. Wat doe je:
• Functie: officieel nog Service Desk, officieus 50% 1st line (max) 30% advanced support (co-op met 3e lijn) en 20% project/improvement
-sorry erg vage functie -> in december verhuis ik naar 3e lijn om junior citrix- AD support te gn doen want overduidelijk UIT functie gegroeid :)

• Werkgever/branche: Investment bank, 1200 werknemers
• (Werk) Locatie(s): Brussel
• Uren/week: 38
• Reistijd: ca. 45m
• Werkdruk: Midden/Hoog

3. Wat verdien je:
• Vakantiegeld: enkel en dubbel
• Dertiende/veertiende maand: 1 à 1,5 maandsalaris
• Mobiliteit per jaar: trein volledig terugbetaald
• Maaltijdcheques 7€ per dag
• Bijdrage groepsverzekering 280,67
• Bonus dit jaar :+- 3800€ (extra voor exceeds expectations op evaluatie)
• Overige: iPhone 6s van de zaak
• Hospitalisatieverzekering DKV
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ca. €34K give or take

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:04
dwelfusius schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 22:26:
1. Wie ben je:
• Opleiding: cursus vdab & cevora: Pc & Netwerktechnicus (geen diplomas)
• Werkervaring: bijna 9jaar
• (Woon) Locatie: Halle (onder Brussel)

2. Wat doe je:
• Functie: officieel nog Service Desk, officieus 50% 1st line (max) 30% advanced support (co-op met 3e lijn) en 20% project/improvement
-sorry erg vage functie -> in december verhuis ik naar 3e lijn om junior citrix- AD support te gn doen want overduidelijk UIT functie gegroeid

3. Wat verdien je:
• Vakantiegeld: enkel en dubbel
• Dertiende/veertiende maand: 1 à 1,5 maandsalaris
• Mobiliteit per jaar: trein volledig terugbetaald
• Maaltijdcheques 7€ per dag
• Bijdrage groepsverzekering 280,67
• Bonus dit jaar :+- 3800€
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ca. €34K give or take
Is je salaris op basis van 38 of 40u? Je package berekening is namelijk veel te laag, met alleen je bruto salaris kom je daar al aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Pimmerd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:57:
[...]

Getrouwd met een Amerikaanse ;). In maart verhuist, april getrouwd. Na het trouwen een werkvergunning aangevraagd (duurt ongeveer 3/4 maanden). Begin augustus m'n werkvergunning ontvangen en half augustus hier begonnen.
they tok ur jubs! ;) Maar knap inkomen zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Nou, het is alweer een tijdje geleden. Inmiddels van job geswitched:
Members only:

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mswp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 05-08-2024

mswp

Wie Niet?

Yariva schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:08:

***members only***
Mooie omstandigheden!

Niv. 3? 4?

😲

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

mswp schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 18:35:
[...]

Mooie omstandigheden!

Niv. 3? 4?
Niveau 4, nu bezig met een HBO Leergang Netwerkbeheer.

Maar niveau van mijn opleiding maakt mij weinig uit. Mijn certificaten hebben mij zoveel geholpen wat betreft kennis en inkomen, en school was gewoon ruk en veel te simpel.

En leuk om te horen dat mijn gevoel gedeeld wordt ^^

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-09 20:10

Khaine

Python liefhebber

Yariva schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:08:

***members only***
Lijkt mij een uitstekend begin van een mooie carriere. Je bent 20 dus er zit nog veel groeipotentie in en het vaste contract kan je aardig op weg helpen.

Met andere woorden: prima zo :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
  • Laatst online: 20-09-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: HBO management (nog mee bezig), MBO 4 netwerkbeheer
• Certificaten: ITIL v3, ITIL OSA
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie: Flevoland

2. Wat doe je:
• Functie: Incident manager
• Uren/week: 40 op contract. Praktijk 50
• Reistijd: 35 min enkele reis
• Werkdruk: erg hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2100
• Vakantiegeld: € 1800
• Dertiende/veertiende maand: € nvt
• Pensioeninleg per jaar: € Onbekend
• Mobiliteit per jaar: € Renault Clio, 15k privé per jaar. tankpas Europa.
• Overige: € Certificaten / trainingen betaald door werkgever

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 27k
• Winstdeling/bonus:

Overal niet erg tevreden met mijn salaris. Als ik kijk naar de werkdruk en verantwoordelijkheid welke ik draag op dit moment, denk ik dat het karig is. Ik moet ervoor zorgen dan +- 20 outsourcing klanten tevreden blijven en de afgesproken service level agreement gewaarborgd blijft. Mijn dagelijkse werkzaamheden bestaan uit: coordineren bij grote verstoringen en/of calimiteiten, bewaken van de integriteit van de service management tooling, prioriteren van de incidenten/aansturen medewerkers op basis van impact/urgency en Service level agreement, rapporteren/trend-analyse richting management en de klant, en nog wat randzaken

[ Voor 1% gewijzigd door ITguru op 07-10-2016 10:00 . Reden: Deel vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
Opzicht niet heel hoog, maar als je werkgever nu je HBO betaald waarmee je bezig bent dan is het ook niet heel slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITguru
  • Laatst online: 20-09-2024
jongetje schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 07:52:
Opzicht niet heel hoog, maar als je werkgever nu je HBO betaald waarmee je bezig bent dan is het ook niet heel slecht.
Ik heb hem een beetje ongelukkig gepost. Ik doelde op certificaten betaald door werkgever. HBO betaal ik zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakietweak
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 14:33
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
ITguru schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:01:
[...]

Ik heb hem een beetje ongelukkig gepost. Ik doelde op certificaten betaald door werkgever. HBO betaal ik zelf :)
Probeer bij de eerstvolgende onderhandelingen eens wat daar de mogelijkheden zijn. Studiekosten zijn volledig fiscaal aftrekbaar voor je werkgever, en daarnaast heeft jouw werkgever er ook profijt van.

Tenminste, ik neem aan dat de cursus in het verlengde is van wat je op je werk doet, niet dat het een cursus hydrauliek voor gevorderden is :+
Oud-overheidsmedewerker hier. Vergis je niet in de hoeveelheid bureaucratie en de "sloomheid" van dat soort organisaties. Als je een spijkers-met-koppen-slaan mentaliteit hebt (stappen zetten, vooruitgang boeken) kan overheid als werkgever een bittere pil zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Widow op 07-10-2016 11:30 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.