Wat bedoel je met 0, 4 jaar werkervaring?Isengrim schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:08:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Was een typo, moet 4 jaar zijnHatsieflatsie schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:51:
[...]
Wat bedoel je met 0, 4 jaar werkervaring?
ANdrode schreef op maandag 12 september 2016 @ 19:11:
[...]
Members only:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ik weet het waarschijnlijk wel:Isengrim schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:23:
[...]
Was een typo, moet 4 jaar zijn![]()
[...]
Members only:
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
Ook maar eens mijn steentje bijdragen hier
De totaalwaarde houdt geen rekening met dingen zoals bijtelling, maar al met al mag ik niet klagen. Ik leer veel bij dit bedrijf, er zijn genoeg cursussen/seminars/conferenties waar we naar toe mogen, en ik verdien genoeg om de dingen te doen die ik wil doen in mijn eigen tijd. Het bedrijf groeit langzaamaan ook de kant op die ik zelf meer interessant vindt, dus ik blijf lekker waar ik zit
Members only:
Inloggen
De totaalwaarde houdt geen rekening met dingen zoals bijtelling, maar al met al mag ik niet klagen. Ik leer veel bij dit bedrijf, er zijn genoeg cursussen/seminars/conferenties waar we naar toe mogen, en ik verdien genoeg om de dingen te doen die ik wil doen in mijn eigen tijd. Het bedrijf groeit langzaamaan ook de kant op die ik zelf meer interessant vindt, dus ik blijf lekker waar ik zit
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Sowieso een prima baan lijkt mij, maar nog belangrijker dan al het salaris op de planeet vind ik de argumenten die je aandraagt. Veel kunnen leren en goed zitten. Een enthousiaste en ontspannen werknemer levert de werkgever altijd meer op.Widow schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:45:
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Helemaal mee eens! Dat is ook precies de reden waarom ik van baan ben veranderd. Op salaris ingeleverd maar erg veel werkplezier ervoor terug gekregen! Niets ergers dan 5 dagen in de week met "tegenzin" ergens naartoe te gaan.Khaine schreef op woensdag 14 september 2016 @ 14:38:
[...]
Sowieso een prima baan lijkt mij, maar nog belangrijker dan al het salaris op de planeet vind ik de argumenten die je aandraagt. Veel kunnen leren en goed zitten. Een enthousiaste en ontspannen werknemer levert de werkgever altijd meer op.
Members only:
Inloggen
Geen idee of het 'goed' is of niet. Ik heb verder geen certificering naast wat werkplekbeheer en noobie netwerkbeheer op locatie bij kleine bedrijfjes. Dit is het aanbod zoals het nu staat en opdrachtgever is akkoord met 40 uur met veel ruimte voor cursussen. Lijkt mij dat er met mijn beperkte ervaring en gebrek aan relevante opleiding niet veel meer uit te persen valt, toch?
[ Voor 10% gewijzigd door Lampiz op 11-05-2017 15:40 ]
Lijkt mij sowieso niet slecht, maar misschien is het wel belangrijker om te polsen hoe het staat als je de certificaten gehaald hebt? Leren op kosten van de werkgever is vooral fijn voor de duurdere certificaten heb ik gemerkt.[b]Lampiz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:05:
Geen idee of het 'goed' is of niet. Ik heb verder geen certificering naast wat werkplekbeheer en noobie netwerkbeheer op locatie bij kleine bedrijfjes. Dit is het aanbod zoals het nu staat en opdrachtgever is akkoord met 40 uur met veel ruimte voor cursussen. Lijkt mij dat er met mijn beperkte ervaring en gebrek aan relevante opleiding niet veel meer uit te persen valt, toch?
Ik denk dat je best safe zit zo.
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Volgens mij zit je gewoon goed hoor. Zeker met de kans op door ontwikkeling. Wat je eigenlijk zou moeten onderzoeken is waar je naartoe wilt groeien. Functioneel Beheer, Netwerkbeheer, Packager, (technisch)projectleider etc. dan kun je in die richting relevantie opleidingen/ certificaten halen om intern (of later extern) door te groeien.Lampiz schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:05:
Ik ben bijna toe aan mijn eerste contract verlening gesprek. (gestart op 2100)
Heb halverwege een compensatie vergoeding gehad. Omdat ik ergens anders kon starten met een verhoogd salaris huidig bedrijf wou mij behouden en heeft dat bod geëvenaard. (naar 2400)
Wat is een beetje normaal als software engineering na een jaar de verhoging die je kan verwachten?
Heb halverwege een compensatie vergoeding gehad. Omdat ik ergens anders kon starten met een verhoogd salaris huidig bedrijf wou mij behouden en heeft dat bod geëvenaard. (naar 2400)
Wat is een beetje normaal als software engineering na een jaar de verhoging die je kan verwachten?
Verwijderd
Ligt een beetje aan de tijdlijn, wanneer ben je gestart op 2100?
Wanneer heb je de verhoging gekregen?
Aanname: Stel dat je nu een jaar in dienst zou zijn, begin dit jaar een stap naar 2400 gemaakt, en nu wil je weer een stap maken?
Denk dat je blij mag zijn met 2-5% 50-120 euro
Mocht het al wat langer zijn geleden dat je de stap naar 2400 euro hebt gemaakt zul je meer naar de 5% gaan denk ik..
Maar sta er ook niet van te kijken wanneer ze je niets willen geven omdat ze je al gecompenseerd hebben.
Aanname: Stel dat je nu een jaar in dienst zou zijn, begin dit jaar een stap naar 2400 gemaakt, en nu wil je weer een stap maken?
Mocht het al wat langer zijn geleden dat je de stap naar 2400 euro hebt gemaakt zul je meer naar de 5% gaan denk ik..
Maar sta er ook niet van te kijken wanneer ze je niets willen geven omdat ze je al gecompenseerd hebben.
5% is 120Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:19:
Ligt een beetje aan de tijdlijn, wanneer ben je gestart op 2100?
Ik heb in mijn achterhoofd toch wel iets meer verhoging in gedachten.
Want de compensatie is in februari gegeven en maart ingegaan.
[ Voor 4% gewijzigd door Joostje123 op 15-09-2016 08:46 ]
Dus dit jaar maart ben je van 2100 naar 2400 gegaan en nu wil je naar de 2600 (bv)?Joostje123 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 08:45:
[...]
5% is 120
Ik heb in mijn achterhoofd toch wel iets meer verhoging in gedachten.
Want de compensatie is in februari gegeven en maart ingegaan.
Lijkt me stug dat je dat gaat krijgen, je hebt net verhoging gehad, waarom zou hij (na ruim een half jaar) nog eens verhogen?
Ík ga het over 2 weken zien.Cue_ schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:00:
[...]
Dus dit jaar maart ben je van 2100 naar 2400 gegaan en nu wil je naar de 2600 (bv)?
Lijkt me stug dat je dat gaat krijgen, je hebt net verhoging gehad, waarom zou hij (na ruim een half jaar) nog eens verhogen?
Ik dacht eerlijk gezegd naar 2750 te gaan als doel
Ze hebben ieder geval aangegeven het te willen verhogen dat heb ik namelijk ook uitgesproken.
Maar als ik jullie hoor mag ik al in mijn handjes klappen als ik iets er bij krijg.
[ Voor 9% gewijzigd door Joostje123 op 15-09-2016 10:09 ]
Als ik iemand zoals jij tegenover mij zou hebben dan zou ik je geen nieuw contract geven. Ik heb al eens zo'n gesprek gehad met iemand die ook nog meer wilde verdienen en dat werd een exit gesprek.Joostje123 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:08:
[...]
Ík ga het over 2 weken zien.
Ze hebben ieder geval aangegeven het te willen verhogen dat heb ik namelijk ook uitgesproken.
Maar als ik jullie hoor mag ik al in mijn handjes klappen als ik iets er bij krijg.
Verwijderd
Meestal moet er ook flink wat tegenover staan om een grotere sprong te kunnen maken.
Wat heb je afgelopen 6 maanden extra laten zien t.o.v. wat de baas van jou verwacht voor 2400 euro?
Wat heb je afgelopen 6 maanden extra laten zien t.o.v. wat de baas van jou verwacht voor 2400 euro?
je hebt de compensatie gekregen omdat je eigenlijk dreigt te vertrekken wegens een verbeterd bod van een andere partij.
Vraag is wil je puur voor de centen blijven en het gesprek aangaan of zijn er ook andere secundaire voorwaarden die nu om de hoek komen kijken.
Volgen van studies etc... om extra vaardigheden op te doen. Mogelijk op basis daarvan enkele verhoging in het vooruitzicht stellen. (bij behalen van dit, 2% erbij, bij behalen van dat 2% erbij etc..
nu gelijk door naar 2750 gaat mijninziens wel erg hard... in net een half jaar tijd.
Vraag is wil je puur voor de centen blijven en het gesprek aangaan of zijn er ook andere secundaire voorwaarden die nu om de hoek komen kijken.
Volgen van studies etc... om extra vaardigheden op te doen. Mogelijk op basis daarvan enkele verhoging in het vooruitzicht stellen. (bij behalen van dit, 2% erbij, bij behalen van dat 2% erbij etc..
nu gelijk door naar 2750 gaat mijninziens wel erg hard... in net een half jaar tijd.
...
koentjuh1987 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:41:
Members only:
Inloggen
Zonder relevante ervaring niet, depending op de rest van de voorwaarden. Relevante ervaring != stagesANdrode schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:45:
[...]
Members only:
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Dat kun je sowieso niet te vaak doen. Als je dreigt weg te gaan en dan na een half jaar exact hetzelfde truukje doet gaan mensen toch kijken of het niet gewoon beter is je te laten gaan. Afgezien van dat het niet echt 'fair' is, veroorzaakt het ook onrust.koentjuh1987 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:41:
je hebt de compensatie gekregen omdat je eigenlijk dreigt te vertrekken wegens een verbeterd bod van een andere partij.
https://niels.nu
Members only: title
Inloggen
Geen idee of dit goed of slecht is. Ik moet er wel bijzeggen dat mijn werkgever mijn huidige AD opleiding betaald, dus dat is positief. Ik heb verder geen auto, mobiel of laptop van de zaak. Maar aangezien ik vrij plots-klaps in de ICT ben gerolt heb ik geen idee waar ik sta
hangt van de overige arbeidsvoorwaarden af. Ga jij bij een detacheerder werken incl auto etc... dan is die 2100 nog niet zo slecht als start. Maar om dan na 6 maanden gelijk door te stoten naar 2750...ANdrode schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:45:
[...]
Members only:
persoon kan beter zijn totaal plaatje posten ipv alleen een bedrag.
...
Jaartijd en ik heb niet gedreigd. Ik kreeg een aanbod heb dit doorgespeeld. En toen zeiden ze we willen dit evenaren om je tevreden te houden. ook omdat mijn startsalaris niet heel erg hoog was was hier wel ruimte voor.koentjuh1987 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:41:
Dus die tussentijdse salaris verhoging was eigenlijk eerder om op niveau te komen wat ik "waard ben"
Maar ik zal jullie laten weten over 2 weken! Wat er uit is gekomen.
Het totaalplaatje gaat er juist niet om, want dat heb ik allemaal al.koentjuh1987 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:07:
[...]
hangt van de overige arbeidsvoorwaarden af. Ga jij bij een detacheerder werken incl auto etc... dan is die 2100 nog niet zo slecht als start. Maar om dan na 6 maanden gelijk door te stoten naar 2750...
persoon kan beter zijn totaal plaatje posten ipv alleen een bedrag.
Ik heb studievergoeding, ik heb een auto.
Maar dat heb ik al met mijn startaanbod gekregen dat heeft niks met mijn verlenging te maken lijkt mij?
met de term dreigen zet ik het wel heel zwart/wit neer maar komt het uiteindleijk wel op neer. Waarom zou je anders bij je baas aangeven dat je een aanbod hebt gekregen van 2400. En om je tevreden te houden gaan zij mee...Joostje123 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:08:
[...]
Jaartijd en ik heb niet gedreigd. Ik kreeg een aanbod heb dit doorgespeeld. En toen zeiden ze we willen dit evenaren om je tevreden te houden. ook omdat mijn startsalaris niet heel erg hoog was was hier wel ruimte voor.
Dus die tussentijdse salaris verhoging was eigenlijk eerder om op niveau te komen wat ik "waard ben"
Maar ik zal jullie laten weten over 2 weken! Wat er uit is gekomen.
Misschien kun je beter het totaalplaatje posten zoals de rest dat ook doet. Dan is die 2100/2400 of 2750 ook veel beter te beoordelen of het gepast is dat te vragen...
...
1. Wie ben je:koentjuh1987 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:11:
[...]
met de term dreigen zet ik het wel heel zwart/wit neer maar komt het uiteindleijk wel op neer. Waarom zou je anders bij je baas aangeven dat je een aanbod hebt gekregen van 2400. En om je tevreden te houden gaan zij mee...
Misschien kun je beter het totaalplaatje posten zoals de rest dat ook doet. Dan is die 2100/2400 of 2750 ook veel beter te beoordelen of het gepast is dat te vragen...
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring:1 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht
2. Wat doe je:
• Functie: Java Developer
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Randstad
• Uren/week: 40
• Reistijd: 15 minuten bij geen file
• Werkdruk: Laag
• Certificering: PSM1
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2400
• Vakantiegeld: 8%
• Pensioeninleg per jaar: weet niet precies
• Mobiliteit per jaar: Aygo met tankpas (voor 12000km prive)
• Overige: cursussen vergoed
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31.200
Maar wat ik juist vindt het gaat om een een verlenging.
Niet om wat ik al heb toch?
Dus die secundaire arbeidsvoorwaarden heb ik al.
Ik verdien al zoveel, ik ben weer een jaar verder. Daar hoort een compensatie tegenover te staan.
ik ben nu veel minder junior dan dat ik een jaar geleden was namelijk
[ Voor 11% gewijzigd door Joostje123 op 15-09-2016 11:17 ]
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 43
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 25 Jaar
• (Woon) Locatie: Friesland
2. Wat doe je:
• Functie: Projectleider (non ICT)
• Werkgever/branche: Installatietechniek
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Uren/week: 38
• Reistijd: 3/4 uur
• Werkdruk: middel tot hoog
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4200,--
• Vakantiegeld: % 8%
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: 100% werkgever
• Mobiliteit per jaar: auto van de zaak, met privé gebruik
• Overige: €
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 54.432,--
• Winstdeling/bonus: € n.v.t.
• Leeftijd: 43
• Opleiding: HBO
• Werkervaring: 25 Jaar
• (Woon) Locatie: Friesland
2. Wat doe je:
• Functie: Projectleider (non ICT)
• Werkgever/branche: Installatietechniek
• (Werk) Locatie(s): Friesland
• Uren/week: 38
• Reistijd: 3/4 uur
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4200,--
• Vakantiegeld: % 8%
• Mobiliteit per jaar: auto van de zaak, met privé gebruik
• Overige: €
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 54.432,--
• Winstdeling/bonus: € n.v.t.
1 jaar relevante ervaringJoostje123 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:14:
[...]
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 27
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring:1 jaar
2. Wat doe je:
• Functie: Java Developer
• Werkgever/branche: Detacheerder
• Reistijd: 15 minuten bij geen file
• Certificering: PSM1
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2400
• Pensioeninleg per jaar: weet niet precies
• Mobiliteit per jaar: Aygo met tankpas (voor 12000km prive)
• Overige: cursussen vergoed
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 31.200
Maar wat ik juist vindt het gaat om een een verlenging.
Niet om wat ik al heb toch?
Dus die secundaire arbeidsvoorwaarden heb ik al.
Ik verdien al zoveel, ik ben weer een jaar verder. Daar hoort een compensatie tegenover te staan.
Lage werkdruk
Marktconforme secundaire voorwaarden (wel een kleine auto, maar dat zal zijn omdat je een beginner bent)
Dit jaar al een forse verhoging gekregen (15%!!)
Oftewel: ik zou als ik jou was vast in de handjes knijpen als je er nog 2 tot 5% bij krijgt.
Ik denk dat je teveel waarde hecht aan het begrip 'contractverlenging'. Het is vrij normaal (in een aantrekkende economie) dat een jaarcontract verlengd wordt. Dat is niet zo heel erg bijzonder. Een verhoging is dan ook niet afhankelijk van de verlenging, maar van je inzet en prestaties, waarbij je die laatste simpelweg moet kunnen laten zien.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik post mijn gegevens om duidelijk te maken wat er kan gebeuren bij het maken van verkeerde keuzes binnen de ICT:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 32
• Opleiding: MBO ICT nivo 3, MCSA Win 7, ITIL v3, MCSA Win 2012, bezig met MCSE Win 2012.
• Werkervaring: 8 Jaar
• (Woon) Locatie: Zuid Holland
2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk Medewerker
• Werkgever/branche: Satelliet
• (Werk) Locatie(s): Zuid Holland
• Uren/week: 32 (40 uur contract)
• Reistijd: 30 met OV
• Werkdruk: Laag/gemiddeld
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2000,-
• Vakantiegeld: €1920,-
• Dertiende/veertiende maand: -
• Pensioeninleg per jaar: -
• Mobiliteit per jaar: -
• Overige: -
Voor het geval dat je jezelf afvraagt waarom ik MCSE doe: Vind het interessant.
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO ICT nivo 3, MCSA Win 7, ITIL v3, MCSA Win 2012, bezig met MCSE Win 2012.
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Steam ID: TheLastOttoman
Euh, ja. Daarom ben je ook van 2100 naar 2400 gegaan. Je hebt 1 jaar relevante werkervaring en een auto van de zaak. Da's voor iemand van jouw niveau echt behoorlijk prima en je zult echt je best moeten doen om ergens anders meer te krijgen. Een half jaar na een verhoging van 300E er nog eens en dergelijk bedrag bijvragen is iets wat nogal kan back-firen. Wees daar voorzichtig mee, "Nee heb je, ja kan je krijgen" gaat niet helemaal op als je iemand er chagrijnig mee maakt.Joostje123 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:14:
Ter leering; wat waren die verkeerde keuzes?TheLastOttoman schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:39:
Ik post mijn gegevens om duidelijk te maken wat er kan gebeuren bij het maken van verkeerde keuzes binnen de ICT:
[ Voor 15% gewijzigd door Hydra op 15-09-2016 11:44 ]
8 uur ouderschapsverlof opgenomen of?TheLastOttoman schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:39:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
En wat zijn dan de verkeerde keuzes?
...
Er is nogal wat gebeurt dit jaar. Het bedrijf waarvoor ik werkte is sinds dit jaar overgenomen door one of the Big Four. Dit had nogal consequenties voor contract/profiel. Het meeste is overigens gehonoreerd wat ik al had, of ben gecompenseerd in salaris. Vorige salaris lag op 3750,- bruto p/m. De die overname heeft me in iedergeval niet slechter gemaakt.
Voordeel wat ik nu vooral zie is dat ik mij breder kan ontwikkelen op PM en op bredere vraagstukken dan voorheen het BI vraagstuk. Die mogelijkheden liggen er gelukkig ook.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO Middenkader Kantoor Automatisering Niveau 4, HBO Information Engineering, HBO Minor Consultancy
• Opleiding/Certificering: Certified Scrummaster, IPMA-D, CBIP Certified Business Intelligence professional, Certified IBM Cognos
• Werkervaring: 14 Jaar, waarvan 10 jaar in huidige branche
2. Wat doe je:
• Functie: Business Intelligence Consultant/BI Project Manager
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Hele land
• Reistijd: Wisselend, hangt van klant af
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4275,--
• Vakantiegeld: 8% (28 vakantiedagen per jaar)
• Mobiliteit per jaar: auto van de zaak, met privé gebruik (+ NS Business Card)
• Overige: €40 euro internet vergoeding, €25 euro onkosten vergoeding per maand.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 56.184,--
• Winstdeling/bonus: Dit is nu afwachten door de overname, dit bedrijf doet iets met winstdeling maar hoe dit eruit gaat zien is afwachten.
Voordeel wat ik nu vooral zie is dat ik mij breder kan ontwikkelen op PM en op bredere vraagstukken dan voorheen het BI vraagstuk. Die mogelijkheden liggen er gelukkig ook.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO Middenkader Kantoor Automatisering Niveau 4, HBO Information Engineering, HBO Minor Consultancy
• Opleiding/Certificering: Certified Scrummaster, IPMA-D, CBIP Certified Business Intelligence professional, Certified IBM Cognos
• Werkervaring: 14 Jaar, waarvan 10 jaar in huidige branche
2. Wat doe je:
• Functie: Business Intelligence Consultant/BI Project Manager
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Hele land
• Reistijd: Wisselend, hangt van klant af
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4275,--
• Vakantiegeld: 8% (28 vakantiedagen per jaar)
• Mobiliteit per jaar: auto van de zaak, met privé gebruik (+ NS Business Card)
• Overige: €40 euro internet vergoeding, €25 euro onkosten vergoeding per maand.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 56.184,--
• Winstdeling/bonus: Dit is nu afwachten door de overname, dit bedrijf doet iets met winstdeling maar hoe dit eruit gaat zien is afwachten.
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
1: Ben binnengestapt binnen een detacheerder waar ik weg van moest blijven.Hydra schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:43:
[...]
Ter leering; wat waren die verkeerde keuzes?
2: Zelfde jaar kreeg ik van bedrijf 'A' kans om te werken aan mijn certificering en een baan bij HP 2e lijn helpdesk. Daar tegenover stond bedrijf 'B' met een nietszeggende baan maar wel 450,- extra bruto. Heb op een vrijdag gekozen voor bedrijf 'B' en contract getekend om vervolgens maandagochtend te horen dat het niet door gaat. Bedrijf 'A' wilde mij niet meer hebben omdat ik hun teleurgesteld had.
Les van vandaag: Zorg ervoor dat je iets op je CV heb staan voordat je aan een hoger loon probeert te komen.
Mijn 32 uur komt door mijn voorganger, die had gekozen daarvoor. Eind september krijg ik te horen dat ik of 40 uur mag werken of dat mijn contract word vernieuwd met 32 uur en dit zorgt er ook voor dat ik minder ga verdienen (lees: mininimumloon).
[ Voor 14% gewijzigd door TheLastOttoman op 15-09-2016 11:56 ]
Knap klote. Ik moet ook wel zeggen dat ik de reactie van A best suf vond. Heb tot nu toe eigenlijk altijd gehoord van 2 keus bedrijven dat als het toch niet leuk was bij 1e keus dat ik dan terug kon komen.TheLastOttoman schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:51:
Les van vandaag: Zorg ervoor dat je iets op je CV heb staan voordat je aan een hoger loon probeert te komen.
Je hebt overigens helemaal gelijk. Staar je niet dood op puur het salaris. Wat je doet en je groei in je werk is op lange termijn vele malen belangrijker dan wat je nu exact verdient. Natuurlijk is die 200E netto per maand lekker maar uiteindelijk corrigeer je dat wel in je volgende overstap.
Bedankt voor je uitleg in ieder geval.
Pfff dat is wel een flinke verhoging die je wiltJoostje123 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:08:
[...]
Ík ga het over 2 weken zien.
De vraag is, ben je wel zoveel veranderd / functie verandert dat het te verantwoorden is? Want blijkbaar was je in maar 2400 waard (+ wat compensatie van eerder), dus wat is er in een half jaar gebeurd dat je inees 350 euro meer waard bent geworden.
En als het je echt om het geld te doen is, dan maar gaan bedrijfhoppen.
Ja, elk jaar een andere werkgever. Staat top op je CV (not!).Cue_ schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:38:
[...]
Pfff dat is wel een flinke verhoging die je wilt![]()
De vraag is, ben je wel zoveel veranderd / functie verandert dat het te verantwoorden is? Want blijkbaar was je in maar 2400 waard (+ wat compensatie van eerder), dus wat is er in een half jaar gebeurd dat je inees 350 euro meer waard bent geworden.
En als het je echt om het geld te doen is, dan maar gaan bedrijfhoppen.
in de IT is dat niet ongebruikelijk. Ik heb er weinig last van ondervonden, vaak ook goed te onderbouwen. Als ik geen verhoging kreeg terwijl een ander bedrijf mij wel dat waard vond, dan veranderde ik van werkgever. En de standaard antwoord dan van de werkgevers, "oh maar als we je dat nu ook betalen blijf je dan?" vertelde ik ze altijd nee.DeluxZ schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:06:
[...]
Ja, elk jaar een andere werkgever. Staat top op je CV (not!).
[ Voor 40% gewijzigd door mannowlahn op 15-09-2016 13:25 ]
Niet elk jaar hoop ik. Als ik als recruiter bij een IT bedrijf zou werken zou ik die meteen aan de kant schuiven als die persoon elk jaar een andere werkgever heeft. Waarom zou je als bedrijf geld in iemand steken die bij zijn oude werkgevers na een jaar weer vertrokken is?muffstuff schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:22:
[...]
in de IT is dat niet ongebruikelijk. Ik heb er weinig last van ondervonden, vaak ook goed te onderbouwen. Als ik geen verhoging kreeg terwijl een ander bedrijf mij wel dat waard vond, dan veranderde ik van werkgever. En de standaard antwoord dan van de werkgevers, "oh maar als we je dat nu ook betalen blijf je dan?" vertelde ik ze altijd nee.
Dan moet je als recruiter (hr?) zorgen dat je personeel een marktconform salaris betaald krijgen.DeluxZ schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:45:
[...]
Niet elk jaar hoop ik. Als ik als recruiter bij een IT bedrijf zou werken zou ik die meteen aan de kant schuiven als die persoon elk jaar een andere werkgever heeft. Waarom zou je als bedrijf geld in iemand steken die bij zijn oude werkgevers na een jaar weer vertrokken is?
En elk jaar is inderdaad wel overdreven, heb tussendoor wel 3 jaar ergens gezeten. Maar vaak genoeg na een jaar / 1 1/2 jaar van werkgever gewisseld.
Om vervolgens tijdens sollicitatiegesprekken te horen: Ik zie dat je vaak van werkgever wisselt, hoezo komt dat?muffstuff schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:49:
[...]
Dan moet je als recruiter (hr?) zorgen dat je personeel een marktconform salaris betaald krijgen.![]()
En elk jaar is inderdaad wel overdreven, heb tussendoor wel 3 jaar ergens gezeten. Maar vaak genoeg na een jaar / 1 1/2 jaar van werkgever gewisseld.
Ik miste de waardering van mijn werkgever die een ander wel toonde.TheLastOttoman schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:54:
[...]
Om vervolgens tijdens sollicitatiegesprekken te horen: Ik zie dat je vaak van werkgever wisselt, hoezo komt dat?
Het werkt twee kanten op he, als je werkgever jouw een jaar contract biedt ipv vaste aanstelling, dan kan je aan het eind bepalen dat jij die niet wilt voortzetten.
[ Voor 21% gewijzigd door mannowlahn op 15-09-2016 14:01 ]
Das een goeie, moet dat onthouden.muffstuff schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:59:
[...]
Ik miste de waardering van mijn werkgever die een ander wel toonde.
[..]
[ Voor 100% gewijzigd door Dick op 02-10-2016 14:50 ]
Misschien was het wel een test om te kijken hoe goed je pleidooi was om er meer salaris of een auto bij te krijgen 
Geen idee hoe de markt is voor jouw vakgebied, maar het startsalaris vind ik ook een beetje karig. (als ik naar mezelf kijk, bedong ik voor mezelf op dezelfde leeftijd 2550 euro bruto startsalaris en toen moest ik mijn scriptie nog verdedigen (HBO ook nog eens). Maar goed, dat was ook een kwestie van onderhandelen en wellicht is dit wel heel gebruikelijk in jouw vakgebied. Lopen nog wel meer mensen uit het wereldje rond dus die zullen er vast iets zinnigs over kunnen roepen.
Maar had je wel bij zo'n big4 kantoor kúnnen werken, als je het had gewild (je zegt dat je dat bewust niet kiest)? Want dan lig je toch ook wel goed in de markt, de vraag is alleen of dat een onderhandelingspositie voor jou versterkt of dat het kantoor nog steeds iets heeft van 'boeiend, voor jou 10 anderen').
Geen idee hoe de markt is voor jouw vakgebied, maar het startsalaris vind ik ook een beetje karig. (als ik naar mezelf kijk, bedong ik voor mezelf op dezelfde leeftijd 2550 euro bruto startsalaris en toen moest ik mijn scriptie nog verdedigen (HBO ook nog eens). Maar goed, dat was ook een kwestie van onderhandelen en wellicht is dit wel heel gebruikelijk in jouw vakgebied. Lopen nog wel meer mensen uit het wereldje rond dus die zullen er vast iets zinnigs over kunnen roepen.
Maar had je wel bij zo'n big4 kantoor kúnnen werken, als je het had gewild (je zegt dat je dat bewust niet kiest)? Want dan lig je toch ook wel goed in de markt, de vraag is alleen of dat een onderhandelingspositie voor jou versterkt of dat het kantoor nog steeds iets heeft van 'boeiend, voor jou 10 anderen').
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Bedankt voor je reactie.LuNaTiC schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:21:
Misschien was het wel een test om te kijken hoe goed je pleidooi was om er meer salaris of een auto bij te krijgen
De markt is redelijk tot goed te noemen. Veel kantoren zijn opzoek en werven actief studenten. Ik heb zelf ook enige tijd als werkstudent bij een Big4 kantoor gewerkt en ik mocht daar ook blijven. Ik vond het daar echter veel te onpersoonlijk, daarom heb ik voor een iets kleiner kantoor gekozen met wat kleinere vestigingen (nog steeds Top10).
Misschien ben ik inderdaad wat te voorzichtig geweest bij het onderhandelen en had ik zelf met een concreet ander voorstel moeten komen. Het leek er echter geen moment op dat er ook maar iets ging veranderen. Het enige dat gewijzigd is, is dat het in plaats van een jaarcontract een contract voor onbepaalde tijd is geworden.
Ik ben overigens ook nog in gesprek met een ander kantoor en krijg daar als het goed is begin volgende week ook een aanbod van. Als het verschil te groot is kan ik natuurlijk altijd nog switchen in mijn proeftijd, maar liever doe ik dat uiteraard niet. Het is een redelijk klein wereldje waar veel mensen elkaar wel kennen en dat soort acties geven geen goed signaal af denk ik...
Ik heb ook geen goed beeld van wat gebruikelijke bedragen zijn in die branche. Je zegt zelf dat je het verschil met de big 4 erg groot vond, wat is dat verschil dan? Als je dat weet heb je toch al een aardig beeld van wat mogelijk is. Als vergelijking zou met een technische studie en dergelijke goede kaarten (dat je bij de grote jongens terecht kan) 50-55k zeker mogelijk zijn.Dick schreef op donderdag 15 september 2016 @ 18:03:
[...]
Bedankt voor je reactie.
De markt is redelijk tot goed te noemen. Veel kantoren zijn opzoek en werven actief studenten. Ik heb zelf ook enige tijd als werkstudent bij een Big4 kantoor gewerkt en ik mocht daar ook blijven. Ik vond het daar echter veel te onpersoonlijk, daarom heb ik voor een iets kleiner kantoor gekozen met wat kleinere vestigingen (nog steeds Top10).
Misschien ben ik inderdaad wat te voorzichtig geweest bij het onderhandelen en had ik zelf met een concreet ander voorstel moeten komen. Het leek er echter geen moment op dat er ook maar iets ging veranderen. Het enige dat gewijzigd is, is dat het in plaats van een jaarcontract een contract voor onbepaalde tijd is geworden.
Ik ben overigens ook nog in gesprek met een ander kantoor en krijg daar als het goed is begin volgende week ook een aanbod van. Als het verschil te groot is kan ik natuurlijk altijd nog switchen in mijn proeftijd, maar liever doe ik dat uiteraard niet. Het is een redelijk klein wereldje waar veel mensen elkaar wel kennen en dat soort acties geven geen goed signaal af denk ik...
Uit je posts lijkt het dat je het aanbod al geaccepteerd hebt, terwijl je nog in gesprek bent met anderen. Ik snap dat het moeilijk is om nee te zeggen als je een aanbod op tafel hebt liggen, maar het is altijd makkelijker twee opties te vergelijken ipv een switch te moeten maken.
Ik had een tijd geleden eigenlijk hetzelfde 'probleem', net een nieuwe baan begonnen, maar door wat initiële twijfels toch al snel ergens anders gesolliciteerd omdat het een optie was die ik altijd al interessant vond. Uiteindelijk daar een aanbod gekregen maar intussen had ik het reuze naar m'n zin in mijn nieuwe baan en merkte ik dat ik een geweldig team + manager had en geweldige kansen kreeg. Dat is uiteindelijk vaak toch belangrijker dan de centjes.
Dat aanbod was uit een iets andere hoek dan wat hier normaal voorbij komt, maar misschien toch leuk om eens te posten:
Members only:
Inloggen
Mwa ik ken meerdere mensen die er werken, en het is vooral klagen van hoog niveau. Vroeger was alles nog relaxter en bij elk klein stapje wat het iets minder paradijselijk maakt schreeuwt iedereen moord en brandANdrode schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:19:
[...]
Members only:
Overigens is die 50-55k zonder lease-auto. Ik vind het sowieso altijd gek om dat bij je salaris op te tellen, je krijgt voor het uitvoeren van je baan een auto, en dan moet ik dat als salaris zien? De huur van het gebouw waar ik in zit tel ik ook niet bij m'n salaris op
[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 15-09-2016 19:31 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dat package getal vertekend behoorlijk tov de bruto maandsalarissenfsfikke schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:01:
[...]
Ik heb ook geen goed beeld van wat gebruikelijke bedragen zijn in die branche. Je zegt zelf dat je het verschil met de big 4 erg groot vond, wat is dat verschil dan? Als je dat weet heb je toch al een aardig beeld van wat mogelijk is. Als vergelijking zou met een technische studie en dergelijke goede kaarten (dat je bij de grote jongens terecht kan) 50-55k zeker mogelijk zijn.
Members only:
Members only:
Inloggen
fsfikke schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:01:
[...]
Overigens is die 50-55k zonder lease-auto. Ik vind het sowieso altijd gek om dat bij je salaris op te tellen, je krijgt voor het uitvoeren van je baan een auto, en dan moet ik dat als salaris zien? De huur van het gebouw waar ik in zit tel ik ook niet bij m'n salaris op
Members only:
Inloggen
ANdrode schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:32:
[...]
Members only:
Members only:
Inloggen
Members only:
Inloggen
[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 15-09-2016 21:04 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
fsfikke schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:01:
Vrijstelling van inkomstenbelasting (is wel een leuke)
Members only:
Inloggen
Startsalarissen voor de functie die ik uit ga oefenen lopen bij de Big4 van zo'n € 2800,- tot € 3300 en lopen door tot €3800,- bij niche-kantoren. Bij de Big4 krijg je ook standaard een lease-auto, bij de niche-kantoren (meestal) niet.fsfikke schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:01:
[...]
Ik heb ook geen goed beeld van wat gebruikelijke bedragen zijn in die branche. Je zegt zelf dat je het verschil met de big 4 erg groot vond, wat is dat verschil dan? Als je dat weet heb je toch al een aardig beeld van wat mogelijk is. Als vergelijking zou met een technische studie en dergelijke goede kaarten (dat je bij de grote jongens terecht kan) 50-55k zeker mogelijk zijn.
Uit je posts lijkt het dat je het aanbod al geaccepteerd hebt, terwijl je nog in gesprek bent met anderen. Ik snap dat het moeilijk is om nee te zeggen als je een aanbod op tafel hebt liggen, maar het is altijd makkelijker twee opties te vergelijken ipv een switch te moeten maken.
Ik had een tijd geleden eigenlijk hetzelfde 'probleem', net een nieuwe baan begonnen, maar door wat initiële twijfels toch al snel ergens anders gesolliciteerd omdat het een optie was die ik altijd al interessant vond. Uiteindelijk daar een aanbod gekregen maar intussen had ik het reuze naar m'n zin in mijn nieuwe baan en merkte ik dat ik een geweldig team + manager had en geweldige kansen kreeg. Dat is uiteindelijk vaak toch belangrijker dan de centjes.
Ik heb het aanbod inderdaad al geaccepteerd. Bij voorkeur had ik inderdaad ook nog even willen wachten tot het andere aanbod ook echt op tafel lag, maar ik voelde mij er niet geheel comfortabel bij om dat zo te zeggen. Achteraf wellicht stom, dit kantoor heeft mij benaderd voor deze functie en er heeft volgens mij nooit een vacature online gestaan. Het iets langer afhouden had dus vast wel gekund.
Ondanks dat ik het salaris en ook de secundaire voorwaarden flink tegen vind vallen heb ik er nog steeds wel een redelijk gevoel over. Ik heb wel het idee dat mij hier thuis zou kunnen voelen, ik er een leuke tijd kan hebben en snel door zou kunnen groeien. Het is alleen wel een beetje een domper dat de verdiensten zo laag zijn en dat mijn besteedbaar inkomen er ten opzichte van mijn studententijd maar bar weinig op vooruit gaat. Uiteraard ben ik zeer benieuwd naar het aanbod van kantoor 2, maar het moet wel een noemenswaardig verschil zijn wil ik de switch maken.
Volledig meetellen gaat inderdaad wat ver, maar het (privé-)gebruik van een lease-auto levert je natuurlijk wel voordeel op. Als je die wagen echt alleen zakelijk gebruikt is er natuurlijk geen sprake van een voordeel, maar als jij er ook ineens gratis mee op vakantie kan en in het weekend het hele land door kan crossen zonder dat het je ook maar een cent kost is dat best wat waard. Hoeveel je dat waard is zal echter per persoon verschillen en zeker niet perse gelijk zijn aan het leasebedrag of de bijtelling.fsfikke schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:01:
[...]
[ Voor 15% gewijzigd door Dick op 15-09-2016 21:53 ]
Die gebruiken ze natuurlijk ook gewoon, maar dat zijn afspraken tussen de landen en de EU. Als Europese organisaties wel belastingen zouden gaan afdragen aan de landen zou de bijdrage van die landen aan de EU weer omhoog moeten gaan. Dan loopt je dus alleen maar geld rond te pompenZoijar schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:25:
[...]
Members only:
Lief dat je het me gunt
Niet de organisatie, de werknemers gewoon inkomstenbelasting. Dan zal het argument wel zijn, maar dan moeten we ze meer betalen, maar dat zal best wel meevallen imho.fsfikke schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:06:
Die gebruiken ze natuurlijk ook gewoon, maar dat zijn afspraken tussen de landen en de EU. Als Europese organisaties wel belastingen zouden gaan afdragen aan de landen zou de bijdrage van die landen aan de EU weer omhoog moeten gaan. Dan loopt je dus alleen maar geld rond te pompen
~120k basis met nog vele extra perks op je 27e? Je bent gekLief dat je het me guntMaar als dat nog niet helemaal duidelijk was, ik heb dat aanbod niet aangenomen.
Over het meenemen van de waarde van secundaire arbeidsvoorwaarden in een package: het is in Nederland niet gebruikelijk, maar in het buitenland zeker wel. Daar onderhandel je een package (bedrag) waar je diverse dingen uit moet betalen, zoals je reguliere salaris, een auto etc.
Je moet een package dus ook niet zien als de monetaire beloning, maar als de totale beloning, oftewel je package!
Je moet een package dus ook niet zien als de monetaire beloning, maar als de totale beloning, oftewel je package!
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Precies. Het is ook de beste manier om aanbiedingen te vergelijken, alles bij elkaar optellen.
Ik vind een lease auto persoonlijk alleen maar een nadeel. Ik heb geen behoefte aan een auto. Een baan met auto zou ik bijna zelfs gecompenseerd willen zien in salaris. Zelfs woon<>werk verkeer is bijna niet zo te minimaliseren dat ik geen bijtelling heb.ANdrode schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:32:
[...]
Members only:
Wanneer jij dat vindt en je krijgt een aanbieding met auto, dan neem ik toch aan dat je vervolgens uitonderhandeld dat je dat bedrag bij het salaris krijgt en gewoon 19c de kilometer krijgt. Ik zie mijn lease-auto wel als voordeel. Wanneer je op gaat tellen hoeveel benzine ik zelf minder hoeft te betalen... dat zijn echt wel de bedragen!muffstuff schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:23:
[...]
Ik vind een lease auto persoonlijk alleen maar een nadeel. Ik heb geen behoefte aan een auto. Een baan met auto zou ik bijna zelfs gecompenseerd willen zien in salaris. Zelfs woon<>werk verkeer is bijna niet zo te minimaliseren dat ik geen bijtelling heb.
Ja die benzine is fijna als je dus al een auto gebruikt. En die 19ct per km erbij dan redeneer je dus dat je een eigen auto rijdt? Dat is ook weer een investering.Ninjetsu NL schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:40:
[...]
Wanneer jij dat vindt en je krijgt een aanbieding met auto, dan neem ik toch aan dat je vervolgens uitonderhandeld dat je dat bedrag bij het salaris krijgt en gewoon 19c de kilometer krijgt. Ik zie mijn lease-auto wel als voordeel. Wanneer je op gaat tellen hoeveel benzine ik zelf minder hoeft te betalen... dat zijn echt wel de bedragen!
Ikzelf heb een lease-auto dus alle diesel op privekilometers wordt vergoed. Dat scheelt voor mij enorm. Hiervoor heb ik een baan gehad waar ik naar mijn werk kon fietsen en evengoed die 19ct per kilometer kreeg... stom genoeg had ik daar nog niet door dat ik daar ook uit kon onderhandelen dat ik extra salaris kon krijgen omdat ik geen lease-auto had...muffstuff schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:45:
[...]
Ja die benzine is fijna als je dus al een auto gebruikt. En die 19ct per km erbij dan redeneer je dus dat je een eigen auto rijdt? Dat is ook weer een investering.

Voor iemand van jou leeftijd, met jouw ervaring, is dit een zeer uitzonderlijke functie dat je hebt gekregen. En vooral als je nog een aantal vakantiedagen bij telt. Gekkenwerk! Wel super voor jou natuurlijk, maar ik hoop dat je niet te snel gevoel hebt dat je in een gouden kooi zit.fsfikke schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:01:
[...]
Dat aanbod was uit een iets andere hoek dan wat hier normaal voorbij komt, maar misschien toch leuk om eens te posten:
Members only:
[...]
Mwa ik ken meerdere mensen die er werken, en het is vooral klagen van hoog niveau. Vroeger was alles nog relaxter en bij elk klein stapje wat het iets minder paradijselijk maakt schreeuwt iedereen moord en brandVroeger konden ze zelf bepalen of ze bepaalde patenten behandelden of gewoon lieten liggen, dat cherry-picken gaat sinds een paar jaar niet meer en die die er al 30-40 jaar zitten vinden die veranderingen niet leuk.
Werkte jij niet in de hardcore finance..?Zoijar schreef op donderdag 15 september 2016 @ 22:32:
[...]
~120k basis met nog vele extra perks op je 27e? Je bent gek
Members only:
Inloggen
Ik loop steeds meer tegen muren en onmogelijkheden aan. Begin het behoorlijk zat te worden en ga rondkijken

Wat is je mening voor zwaarte van mijn functie? Volgende baan zal gelijkwaardig of meer zijn, waarschijnlijk meer FTE/teams.
Ik denk zelf dat het iets als volgt moet zijn:
basis: > €5700,-
lease/mobiliteits budget van +/- 800,-
opleidingsbudget
bonusdeling/regeling?
pensioen vergoeding minimaal 50%
| Security Management |
• Leeftijd: 22
• Opleiding: Pc-Techniek (A2)
• Werkervaring: 5 jaar
• Certificaten: Geen
• (Woon) Locatie: Zaventem
2. Wat doe je:
• Functie: IT Service Desk engineer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Antwerpen
• Uren/week: 38 + 2 (40u)
• Reistijd: 35 min
• Werkdruk: middel
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1900
• Vakantiegeld: €970
• Dertiende/veertiende maand: 13e €975
• Pensioeninleg per jaar: Nee
• Vakantiedagen: 20 + 12 ADV (32 Dagen)
• Mobiliteit per jaar: Tankkaart
• Overige: €150 forfaitair onkosten vergoeding per maand + Lease (BMW 118d) + GSM (4GB + onbeperkt sms + bellen) + DKV hospitalisatieverzekering + Opleidingen via bedrijf
Wat denken jullie? :-)
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
• Overige: €150 forfaitair onkosten vergoeding per maand + Lease (BMW 118d) + GSM (4GB + onbeperkt sms + bellen) + DKV hospitalisatieverzekering + Opleidingen via bedrijf
Ik denk dat je jezelf dan ook te laag weg zet. Je bent simpelweg een manager die een aardig team of zelfs teams aanstuurt, met bijbehorende verantwoordelijkheden. Een basisloon van 6k is dan zeker reeel. Lease/mobiliteit van 1250 tot 1500 past daar m.i. ook prima bij. Bonus/winstdeling/13e maand hangt puur van het bedrijf af.bord4kop schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:12:
Wat is je mening voor zwaarte van mijn functie? Volgende baan zal gelijkwaardig of meer zijn, waarschijnlijk meer FTE/teams.
Ik denk zelf dat het iets als volgt moet zijn:
basis: > €5700,-
lease/mobiliteits budget van +/- 800,-
opleidingsbudget
bonusdeling/regeling?
pensioen vergoeding minimaal 50%
Vrij netjes voor je functie, al denk ik dat je met 5 jaar werkervaring misschien een zwaardere functie kan tillen.nickyke5123 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:34:
• Leeftijd: 22
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Maar de secundaire voorwaarden zijn vrij riant voor een SD medewerker. Vooral omdat je nog geen certificaten hebt. Die zou ik wel gaan halen als ik jouw was.
Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!
Precies, ik ben ook niet gek en laat dat niet liggen
Niet heel denderend, voor een seniorfunctie, moet ik zeggen. Ik zou zeggen dat een echte seniorfunctie begint vanaf ~€3500.OK13 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:31:
Wat vinden jullie ervan?
Voor die €200 per maand wil ik overigens letterlijk mijn bed niet uit komen. Maar dat ligt misschien aan mij. 9 van de 10 keer zou ik het niet erg vinden om 's avonds of 's nachts te werken, maar het probleem is dat je daar wel de hele week rekening mee moet houden. Een keer 's avonds of in het weekend de kroeg in met wat vrienden zit er dan eigenlijk niet in.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Gelukkig word er gemiddeld maar 1 keer per maand een keer gebeld. Eigenlijk nog nooit midden in de nacht gebeld. Meestal gebeurt dit in de avond of vroeg in de morgen als je toch al op bent.
Gemaakte uren worden daarnaast uiteraard gedeclareerd tegen het geldende tarief voor week, avond of weekend.
Qua salaris valt er zo te zien nog wat in te lopen, dat geeft stof tot nadenken.
Gemaakte uren worden daarnaast uiteraard gedeclareerd tegen het geldende tarief voor week, avond of weekend.
Qua salaris valt er zo te zien nog wat in te lopen, dat geeft stof tot nadenken.
Ja of ik gek ben geweest moet zich noch uitwijzen. Tot nu toe geen spijt ervan, maar geen loonsverhoging waarbij ik niet denk 'Ja, ik had al lang het dubbele kunnen verdienen...'Zoijar schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 18:57:
[...]
Precies, ik ben ook niet gek en laat dat niet liggen
Het was zeker geen makkelijke keuze, maar uiteindelijk zag ik die functie toch als een doodlopend pad. Ik vind het op zich heel interessant om met nieuwe technologie te werken, maar het is wel erg theoretisch en individualistisch werk. Terwijl ik nu een baan heb waarbij ik ontzettend brede mogelijkheden heb, de hele wereld over reis en gewoon heel veel nieuwe dingen leer. Op mijn leeftijd lijkt het me beter die ervaringen mee te pakken ipv m'n lot vastleggen om de komende 40 jaar hetzelfde te doen
Dat begrepen ze ook wel toen ik hun aanbod afsloeg. De deur staat altijd nog open, dus dat is een leuke optie als ik er een keer wel klaar voor ben om te settelen

Ik snap het wel hoor (heb zelf onderzoek gedaan tot m'n 33ste wat ook geen vetpot is). Hoewel ik tegenwoordig zo'n keuze steeds meer betwijfel. M'n oom zei altijd, tot je 40ste moet je zoveel geld verzamelen als mogelijk, en dan begint het leven. Ik snap nu ik naar de 37 ga wel eindelijk wat hij bedoelde. Als ik het over kon doen en nu een afbetaald huis had en een paar ton achter de hand kon ik helemaal alleen nog doen wat ik leuk vond (niet dat ik me nu verveel overigens maar goed).fsfikke schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 20:38:
Ja of ik gek ben geweest moet zich noch uitwijzen. Tot nu toe geen spijt ervan, maar geen loonsverhoging waarbij ik niet denk 'Ja, ik had al lang het dubbele kunnen verdienen...'
Het was zeker geen makkelijke keuze, maar uiteindelijk zag ik die functie toch als een doodlopend pad. Ik vind het op zich heel interessant om met nieuwe technologie te werken, maar het is wel erg theoretisch en individualistisch werk. Terwijl ik nu een baan heb waarbij ik ontzettend brede mogelijkheden heb, de hele wereld over reis en gewoon heel veel nieuwe dingen leer. Op mijn leeftijd lijkt het me beter die ervaringen mee te pakken ipv m'n lot vastleggen om de komende 40 jaar hetzelfde te doen
Dat begrepen ze ook wel toen ik hun aanbod afsloeg. De deur staat altijd nog open, dus dat is een leuke optie als ik er een keer wel klaar voor ben om te settelenDie functieschaal loopt op tot 12k/maand dus dan loont het zich ook nog wat meer
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Propedeuse + voornamelijk 2de jaars en 3de jaars programmeervakken Technische informatica aan de uni (geen bachelor!)
• Werkervaring: 4 1/2 jaar
• (Woon) Locatie: Groningen
2. Wat doe je:
• Functie: PHP developer (backend)
• Werkgever/branche: Ecommerce
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Reistijd: 20 min op de fiets
• Werkdruk: normaal
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2550
• Vakantiegeld: € 8% (2450)
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: €0
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: €0 (20% korting op producten in de shops)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33000
• Winstdeling/bonus: €
Ik ben vorig jaar overgestapt naar deze werkgever voornamelijk vanwege een grotere IT afdeling waar ik veel kan leren en de reistijd. Ik ging daarbij van 32 uur voor 2280 (2850 op basis van 40 uur) naar 2450 voor de eerste 6 maanden en 2550 voor de tweede 6 maanden.
Ik heb een beetje bijzondere carrière gehad, nadat ik gestopt ben met studeren heb ik een tijdje van internet poker geleefd, maar heeft mijn ontwikkeling een beetje stil gestaan. Dat ben ik nu in heel rap tempo aan het inlopen.
Ik heb eerst via een half jaar re-integratiestage werkervaring opgedaan, maar daar was eigenlijk helemaal geen vacature ze wilden gewoon een goedkope (gratis) kracht. Ik kon toen in Emmen gaan werken waar ik mezelf enorm ontwikkeld heb. Zover zelfs dat ik het na bijna 3 jaar tijd vond om een stap te maken, zo ben ik bij mijn huidige werkgever terecht gekomen.
Daar ben ik nu bijna een jaar aan het werk en ik heb net een functioneringsgesprek achter de rug. Ze waren erg tevreden, eigenlijk was de enige zorg dat ik soms wat snelheid/doelmatigheid tekort kom, de kwaliteit die ik aflever is uitstekend.
Ze hebben me een jaar verlenging onder de huidige voorwaarden aangeboden, 2550 per maand, na wat onderhandelen is dat 2650 geworden en krijg ik er 2 vakantiedagen bij (22 totaal). Ook komt er voor het hele bedrijf volgens jaar een pensioenbijdrage, die komt voor mij neer op ongeveer 70 euro per maand vanuit de werkgever.
Wat vinden jullie van dit pakket?
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Propedeuse + voornamelijk 2de jaars en 3de jaars programmeervakken Technische informatica aan de uni (geen bachelor!)
• Werkervaring: 4 1/2 jaar
• (Woon) Locatie: Groningen
2. Wat doe je:
• Functie: PHP developer (backend)
• Werkgever/branche: Ecommerce
• (Werk) Locatie(s): Groningen
• Reistijd: 20 min op de fiets
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2550
• Vakantiegeld: € 8% (2450)
• Dertiende/veertiende maand: €0
• Pensioeninleg per jaar: €0
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: €0 (20% korting op producten in de shops)
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 33000
• Winstdeling/bonus: €
Ik ben vorig jaar overgestapt naar deze werkgever voornamelijk vanwege een grotere IT afdeling waar ik veel kan leren en de reistijd. Ik ging daarbij van 32 uur voor 2280 (2850 op basis van 40 uur) naar 2450 voor de eerste 6 maanden en 2550 voor de tweede 6 maanden.
Ik heb een beetje bijzondere carrière gehad, nadat ik gestopt ben met studeren heb ik een tijdje van internet poker geleefd, maar heeft mijn ontwikkeling een beetje stil gestaan. Dat ben ik nu in heel rap tempo aan het inlopen.
Ik heb eerst via een half jaar re-integratiestage werkervaring opgedaan, maar daar was eigenlijk helemaal geen vacature ze wilden gewoon een goedkope (gratis) kracht. Ik kon toen in Emmen gaan werken waar ik mezelf enorm ontwikkeld heb. Zover zelfs dat ik het na bijna 3 jaar tijd vond om een stap te maken, zo ben ik bij mijn huidige werkgever terecht gekomen.
Daar ben ik nu bijna een jaar aan het werk en ik heb net een functioneringsgesprek achter de rug. Ze waren erg tevreden, eigenlijk was de enige zorg dat ik soms wat snelheid/doelmatigheid tekort kom, de kwaliteit die ik aflever is uitstekend.
Ze hebben me een jaar verlenging onder de huidige voorwaarden aangeboden, 2550 per maand, na wat onderhandelen is dat 2650 geworden en krijg ik er 2 vakantiedagen bij (22 totaal). Ook komt er voor het hele bedrijf volgens jaar een pensioenbijdrage, die komt voor mij neer op ongeveer 70 euro per maand vanuit de werkgever.
Om heel eerlijk te zijn een beetje karig... ook niet eens een 13e maand, dat scheelt toch ook 200 p/m, weinig vakantiedagen (20 is het wettelijk minimum wat ze dus eerst voorstelde) en het salaris zelf zit ook wel een beetje tegen het minimum wat je een developer kan bieden. Het kan allemaal net maar houdt niet over; ik zou ook nog even verder kijken en dit als laatste keuze houden.Hopscotch schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:55:
Puur kijkend naar de cijfers in combinatie met je leeftijd vind ik het geen vetpot, onder gemiddeld zelfs. Je geeft aan dat je het belangrijk vindt om jezelf te (blijven) ontwikkelen, zolang dit goed voelt bij je werkgever kun je het wel blijven zien als een investering in jezelf. Ik zou daarentegen in jouw situatie voor persoonlijke en professionele ontwikkeling eerder kiezen voor een grote IT consultancy / detachering, mocht je althans open staan voor lange(re) reistijd. Helemaal met ervaring in softwareontwikkeling ben je voor dit soort bedrijven momenteel zeer interessant en kom je onder de streep beter uit qua arbeidsvoorwaarden.Wat vinden jullie van dit pakket?
Members only:
Inloggen
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO4 ICT beheer
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Apeldoorn
2. Wat doe je:
• Functie: eerste lijns servicedesk
• Werkgever/branche: ICT diensten (voornamelijk cloudwerkplekken)
• (Werk) Locatie(s):veenendaal
• Reistijd: enkele reis ±35 minuten
3. Wat verdien je:
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Pensioeninleg per jaar: € 0
• Mobiliteit per jaar: € Toyota auris uit 2011 voor alleen zakelijk verkeer.
• Overige: een MBPr 2014 als werklaptop.
• Certificering: ITILFv3, MCSA Office365 & 70-410.
Zodra 70-411 word behaald kom ik in aanmerking voor de tweedelijns functie. wat zou dan een reëel salaris worden?
• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO4 ICT beheer
• (Woon) Locatie: Apeldoorn
2. Wat doe je:
• Functie: eerste lijns servicedesk
• Werkgever/branche: ICT diensten (voornamelijk cloudwerkplekken)
• (Werk) Locatie(s):veenendaal
• Reistijd: enkele reis ±35 minuten
3. Wat verdien je:
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Pensioeninleg per jaar: € 0
• Mobiliteit per jaar: € Toyota auris uit 2011 voor alleen zakelijk verkeer.
• Overige: een MBPr 2014 als werklaptop.
• Certificering: ITILFv3, MCSA Office365 & 70-410.
Zodra 70-411 word behaald kom ik in aanmerking voor de tweedelijns functie. wat zou dan een reëel salaris worden?
[ Voor 4% gewijzigd door thieske1 op 19-09-2016 18:54 ]
Thanks.AllSeeyinEye schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:38:
[...]
Ik denk dat je jezelf dan ook te laag weg zet. Je bent simpelweg een manager die een aardig team of zelfs teams aanstuurt, met bijbehorende verantwoordelijkheden. Een basisloon van 6k is dan zeker reeel. Lease/mobiliteit van 1250 tot 1500 past daar m.i. ook prima bij. Bonus/winstdeling/13e maand hangt puur van het bedrijf af.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik schat mijn beloning inderdaad te laag in.

| Security Management |
Toch vind ik dit lastig, ik zit zelf met een vergelijkbare situatie. Ik ben verantwoordelijk voor een productieafdeling ((project)engineering, planning, werkplaats en magazijn) van 18FTE met een jaaromzet van ca. €6kk (budgetverantwoordelijk en voor omzet/marge's & personeel etc.)AllSeeyinEye schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:38:
[...]
Ik denk dat je jezelf dan ook te laag weg zet. Je bent simpelweg een manager die een aardig team of zelfs teams aanstuurt, met bijbehorende verantwoordelijkheden. Een basisloon van 6k is dan zeker reeel. Lease/mobiliteit van 1250 tot 1500 past daar m.i. ook prima bij. Bonus/winstdeling/13e maand hangt puur van het bedrijf af.
Echter ben ik doorgegroeid vanuit engineering en is mijn salaris "slechts" een kleine €3,500,- (HBO, 29 jaar, 2 jaar in rol). Voor de functie, verantwoordelijkheden en werkdruk is het salaris natuurlijk erg laag. Echter is toch de vraag hoe hoog mijn marktwaarde is (kan ik zomaar een vergelijkbare functie bij een ander bedrijf krijgen).
Ik vind mijn werk nog heel erg leuk en zit er daarom niet erg mee (titel staat goed op m'n CV). Er flinke geld bij krijgen gaat nu echt niet zomaar lukken (zonder te dreigen met weggaan), er zijn veel wijzigingen recent en de kosten staan enorm onder druk.
Toch blijf ik er wel een beetje over nadenken als ik zie dat vrienden die om half 5 gewoon naar huis gaan hetzelfde verdienen.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ben je verantwoordelijk in de zin van -aan-sturing? Of het hele plaatje, dus ook personeel, in dienst nemen & ontslag, functioneringsgesprekken? En afdelingsbudget, visie, planning, verbetering, bezuiniging (altijd leuk), ben je beslissingsbevoegd maak je zelf de begroting? Er is een verschil tussen verantwoordelijk en eindverantwoordelijk.
Neemt niet weg dat je maar magertjes beloond wordt als je 18 full time medewerkers aanstuurt..
Neemt niet weg dat je maar magertjes beloond wordt als je 18 full time medewerkers aanstuurt..
[ Voor 5% gewijzigd door bord4kop op 19-09-2016 10:04 ]
| Security Management |
Ja ik ben voor dat alles eindverantwoordelijk. Beslissingen op gebied van personeel etc. gaan wel in overleg met mijn leidinggevende en HR (die zitten beide op een andere locatie).bord4kop schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:28:
Ben je verantwoordelijk in de zin van -aan-sturing? Of het hele plaatje, dus ook personeel, in dienst nemen & ontslag, functioneringsgesprekken? En afdelingsbudget, visie, planning, verbetering, bezuiniging (altijd leuk), ben je beslissingsbevoegd? Er is een verschil tussen verantwoordelijk en eindverantwoordelijk.
Ik ben dus een beetje "omhoog gevallen" en doe nu de functie die ik altijd in gedachten had om over 10/20 jaar te doen. Aan de ene kant super dus dat ik deze kans krijg aan de andere kant is het voor het bedrijf natuurlijk ook gewoon lekker makkelijk en goedkoop.
Op het moment verandert er dusdanig veel dat van een echte structuur waarin ik verantwoordelijk gehouden kan worden voor kosten/omzet etc nauwelijks sprake is. Op het moment is het meer het draaiend houden van alles (na wegvallen van aantal personen vanwege bezuinigingen). Echt grote beslissingen heb ik zelf niet gemaakt (vind ik) maar de uitvoering (gesprekken voor vertrek) lag dan weer wel bij mij.
Voorlopig maar eens zien welke kant het op gaat en of het leuk blijft, salaris vind ik dan ook minder belangrijk.
[ Voor 37% gewijzigd door assje op 19-09-2016 10:12 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
-
[ Voor 106% gewijzigd door thafang op 06-03-2017 20:18 ]
Fortune favours the bold
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: ICT Beheerder Niv.4 (MBO)
• Certificaten: Geen (wel bezig met certificaten, waardoor loon met €50 bruto zal stijgen per certificaat)
• (Woon) Locatie: Yerseke
2. Wat doe je:
• Functie: Servicedeskmedewerker/ICT Beheerder van locatie
• Werkgever/branche: Detachering/Groot scheepsvaart
• (Werk) Locatie(s): Vlissingen/Hoek van Holland
• Uren/week: 40u
• Reistijd: 30 min/1,5u
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2100
• Vakantiedagen: 24
• Overige: Panasonic Toughbook als werklaptop, iPhone 6 16GB als werktelefoon, VW Polo 1.2 Diesel 2010 van het Detacheringsbedrijf
Ik had hiervoor een baan in de Onderwijs sector, hier zat ik waarschijnlijk gunstiger (€73 bruto meer loon, 13e maand, meer vakantie dagen).
Maar heb het nu meer naar mijn zin en dat vind ik belangrijker!
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
EDIT: Opmaak toegevoegd
• Leeftijd: 26
• Opleiding: ICT Beheerder Niv.4 (MBO)
• Certificaten: Geen (wel bezig met certificaten, waardoor loon met €50 bruto zal stijgen per certificaat)
• (Woon) Locatie: Yerseke
2. Wat doe je:
• Functie: Servicedeskmedewerker/ICT Beheerder van locatie
• Werkgever/branche: Detachering/Groot scheepsvaart
• (Werk) Locatie(s): Vlissingen/Hoek van Holland
• Uren/week: 40u
• Reistijd: 30 min/1,5u
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2100
• Vakantiedagen: 24
• Overige: Panasonic Toughbook als werklaptop, iPhone 6 16GB als werktelefoon, VW Polo 1.2 Diesel 2010 van het Detacheringsbedrijf
Ik had hiervoor een baan in de Onderwijs sector, hier zat ik waarschijnlijk gunstiger (€73 bruto meer loon, 13e maand, meer vakantie dagen).
Maar heb het nu meer naar mijn zin en dat vind ik belangrijker!
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.
EDIT: Opmaak toegevoegd
[ Voor 8% gewijzigd door Milo44 op 19-09-2016 16:46 ]
I, a stranger and afraid in a world I never made...
Verwijderd
Vraagje,
Bij ons in het bedrijf gaan komende jaar wat dingen veranderen, een kleine reorganisatie (positief, geen ontslagen maar juist meer mensen).
Management heeft mij gepolst of ik interesse had om te helpen om een afdeling te gaan coachen/coördineren etc.
Dit zal eerst tijdelijk zijn tot de nieuwe structuur staat en de (nieuwe) mensen goed ingewerkt zijn.
Maar mogelijk kan het ook een permanente functie/rol zijn en kan het zijn dat ik langer/permanent deze functie/rol op me zal "moeten/kunnen" nemen.
Ik sta er niet onwelwillend tegenover, er zullen goede afspraken gemaakt moeten worden over verantwoordelijkheden en taken die erbij horen, maar daarnaast vind ik dat er ook een waardering in salaris tegenover mag staan toch?
Ik ga toch meer in een coördinerende/leidinggevende rol.
Bij ons in het bedrijf gaan komende jaar wat dingen veranderen, een kleine reorganisatie (positief, geen ontslagen maar juist meer mensen).
Management heeft mij gepolst of ik interesse had om te helpen om een afdeling te gaan coachen/coördineren etc.
Dit zal eerst tijdelijk zijn tot de nieuwe structuur staat en de (nieuwe) mensen goed ingewerkt zijn.
Maar mogelijk kan het ook een permanente functie/rol zijn en kan het zijn dat ik langer/permanent deze functie/rol op me zal "moeten/kunnen" nemen.
Ik sta er niet onwelwillend tegenover, er zullen goede afspraken gemaakt moeten worden over verantwoordelijkheden en taken die erbij horen, maar daarnaast vind ik dat er ook een waardering in salaris tegenover mag staan toch?
Ik ga toch meer in een coördinerende/leidinggevende rol.
Dat hangt er vanaf. In de meeste CAOs is er een functiewaarderingssysteem en kun je inderdaad met extra verantwoordelijkheden een schaal hoger komen.
Zelf zou ik aansturen op een proefperiode. Geef aan dat je mits het allemaal goed gaat graag een andere functietitel wilt en een aanpassing van het salaris. Het is makkelijker voor de manager dat te accepteren, dan dat je nu meteen een verhoging krijgt. Spreek wel af wanneer (bijvoorbeeld over 6 maanden of als er zoveel mensen leiding van jouw ontvangen).
Zelf zou ik aansturen op een proefperiode. Geef aan dat je mits het allemaal goed gaat graag een andere functietitel wilt en een aanpassing van het salaris. Het is makkelijker voor de manager dat te accepteren, dan dat je nu meteen een verhoging krijgt. Spreek wel af wanneer (bijvoorbeeld over 6 maanden of als er zoveel mensen leiding van jouw ontvangen).
Fortune favours the bold
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: Informatica (Bachelor WO)
• Werkervaring: 6 jaar
• (Woon) Locatie: Randstad
2. Wat doe je:
• Functie: DevOps Engineer (Java ontwikkelaar)
• Reistijd: 60 min
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3300
• Dertiende/veertiende maand: 1 maandsalaris
• Pensioeninleg per jaar: €600
• Mobiliteit per jaar: Leaseauto - VW Golf 7
• Overige: €0
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €54.000
• Winstdeling/bonus: €0
Wat vinden jullie?
Binnenkort een gesprek aangaan of moet ik tevreden zijn?
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Wat vinden jullie?
Members only:
Inloggen
Werkzaam in een fijne omgeving met goede collega's. Binnenkort komen echter de contractonderhandelingen er weer aan en ik ben benieuwd of ik hoger kan inzetten?
ANdrode schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 22:28:
[...]
Members only:
Members only:
Inloggen
Isengrim schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:01:
[...]
Members only:
Members only:
Inloggen
Zou eerder voor een jaarcontract gaan met de intentie tot een vast contract o.i.d. (geen idee of ze dit accepteren maar oké), en daarnaast wat meer salaris 3600 á 3700?
Is dit reëel of overdrijf ik nu?
[/mo]
Members only:
Inloggen
edit:
duiding
duiding
[ Voor 17% gewijzigd door ANdrode op 19-09-2016 22:15 ]
Isengrim schreef op maandag 19 september 2016 @ 20:01:
[...]
Members only:
Members only:
Inloggen
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Los ervan dat hij mij niet echt veel lijkt: Mist bij je pensioeninleg een 0?akkaya schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:28:
1. Wie ben je:
2. Wat doe je:
3. Wat verdien je:
Wat vinden jullie?Binnenkort een gesprek aangaan of moet ik tevreden zijn?
Dit komt omdat ik ook onsite support geef tussen meerdere vestigingen, een service corner bezet en telefonie (deze posten wisselen elke dag tussen collega's)Wylana schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:16:
[...]
Vrij netjes voor je functie, al denk ik dat je met 5 jaar werkervaring misschien een zwaardere functie kan tillen.
Maar de secundaire voorwaarden zijn vrij riant voor een SD medewerker. Vooral omdat je nog geen certificaten hebt. Die zou ik wel gaan halen als ik jouw was.
Certificaten moet ik inderdaad maar eens gaan behalen, ik heb 5 jaar werkervaring binnen IT maar niet persé op een service desk
Members only:
Inloggen
Erg tevreden met mijn huidige positie, afwisselende functie met een stukje language engineering en daarnaast het bouwen en onderhouden van een API. Qua groei is er nog veel mogelijk, zowel in functie als salaris.
[ Voor 58% gewijzigd door curvemod op 11-04-2017 15:29 . Reden: Guido is te nieuwsgierig ;-) ]
Niet veel als in je wordt onderbetaald?Sissors schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:10:
[...]
Los ervan dat hij mij niet echt veel lijkt: Mist bij je pensioeninleg een 0?
Pensioen bouw ik niet echt op. Volgens mij 50 euro per maand bruto of zo. Kijk er verder niet naar.
Verwijderd
Hallo iedereen,
Ik wil even vragen wat jullie ervaringen zijn i.v.m. leeftijd bij het solliciteren? I.v.m. omstandigheden, werk en andere opleiding zal ik waarschijnlijk klaar zijn met het hbo op m'n 26/27de. Zal ik hier problemen ondervinden namens mijn hogere afstudeerleeftijd? Ik kan me voorstellen dat bedrijven liever een jong iemand pakt dan een oudere.
Ik wil even vragen wat jullie ervaringen zijn i.v.m. leeftijd bij het solliciteren? I.v.m. omstandigheden, werk en andere opleiding zal ik waarschijnlijk klaar zijn met het hbo op m'n 26/27de. Zal ik hier problemen ondervinden namens mijn hogere afstudeerleeftijd? Ik kan me voorstellen dat bedrijven liever een jong iemand pakt dan een oudere.
*knip*
[ Voor 98% gewijzigd door 0c2 op 23-05-2017 21:50 ]
Nu ben ik aan de beurt:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: ICT-beheer, specialisatie netwerkbeheer MBO 4
• Werkervaring: alleen stage's
• (Woon) Locatie: Leeuwarden
2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk medewerker (1ste lijns)
• Werkgever/branche: Ziekenhuis
• (Werk) Locatie(s): Leeuwarden
• Uren/week: 40 (zonder standby uren meegeteld)
• Reistijd**:10-20 min
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2000.-
• Vakantiegeld: Nog niet besproken
• Dertiende/veertiende maand: Niet besproken
• Mobiliteit per jaar: €0,19 cent per KM
• Overige: Standby diensten vergoed, 25 vakantiedagen.
Wat vinden jullie hiervan? Dit is mijn eerste baantje en ik heb niet echt relevante werkervaring. Iemand nog tips in onderhandelingen? begin aankomende maandag.
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 21
• Opleiding: ICT-beheer, specialisatie netwerkbeheer MBO 4
• Werkervaring: alleen stage's
• (Woon) Locatie: Leeuwarden
2. Wat doe je:
• Functie: Servicedesk medewerker (1ste lijns)
• Werkgever/branche: Ziekenhuis
• (Werk) Locatie(s): Leeuwarden
• Uren/week: 40 (zonder standby uren meegeteld)
• Reistijd**:10-20 min
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2000.-
• Vakantiegeld: Nog niet besproken
• Dertiende/veertiende maand: Niet besproken
• Mobiliteit per jaar: €0,19 cent per KM
• Overige: Standby diensten vergoed, 25 vakantiedagen.
Wat vinden jullie hiervan? Dit is mijn eerste baantje en ik heb niet echt relevante werkervaring. Iemand nog tips in onderhandelingen? begin aankomende maandag.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.
Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.
Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren

Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.