Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.033.702 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als bijbaantje op de uni zou je al meer verdienen, met een master CS van de TU is €3300 helemaal niet out of range. Het zit wel boven het gemiddelde wat je aangeboden krijgt van de detacheerders etc, maar het is geen gek bedrag. Je leeftijd met daarbij ontbrekende ervaring speelt natuurlijk niet in je voordeel, bij de beter betalende werkgevers kijken ze niet naar je papiertje maar naar wat je verder meebrengt aan ervaringen.

Heb je je nog totaal niet omgekeken naar andere potentiële werkgevers? De markt snakt naar technisch afgestudeerden, je nu voor een fooi verkopen (+3 uur reistijd per dag!!!) lijkt me echt onverstandig.

Bedenk ook wat je graag wilt gaan doen, als je code schrijven leuk vindt kan je dat doen, maar je kan van alles doen met die studie. Gerelateerd aan je studie wel, maar waarbij je niet in de code zit en meer voor de bigger picture verantwoordelijk bent.

[ Voor 17% gewijzigd door fsfikke op 04-06-2016 13:36 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@omg: obv 40 uur zou je op 2080 per maand uitkomen. En dan geen vakantiegeld of whatsoever, puur op basis van gewerkte uren. En dan heb ik vakanties waarin je dus niks verdient niet meegerekend. Dus je komt onder de 2k per maand uit. Dat vind ik voor een CS (computer sciences toc?) master heel karig.
Sowieso, in zuid holland zit ook telecom zat als je die richting in wilt, dus dan zou ik als je het al aanneemt rustig verder kijken. Collega's doen veel, maar leuke collegas kun je in een ander bedrijf ook treffen natuurlijk :)

3300 startsalaris vind ik wel erg veel, WO of niet. Een HBO'er met 5+ jaar ervaring komt daar nog onder volgens mij, die zitten rond de 3k.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 730957

Bedankt voor je reactie, goed om te zien dat ik er niet naast zat met het denken dat dit niet een marktconform salaris is. Over het kijken naar de toekomst; ik wil uiteindelijk inderdaad toegroeien naar een 'bigger picture' developer alleen ik dacht dat het hiervoor wel handig zou zijn om eerst een tijdje als developer te hebben gewerkt.
Ook bedankt voor jouw reactie, het betreft inderdaad de master Computer Science. Het is inderdaad ook handig om deze kans maar gewoon te pakken en verder te kijken als men met zulke aanbiedingen blijft steken.

Ik dacht er zelf ook wel over na om met een tegenbod van 15 euro per uur te komen en in het ergste geval te settlen met iets als 13.50 euro per uur. Denken jullie dat dat nog zin heft of hou ik hiermee allen mijzelf voor de gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:17
Anoniem: 730957 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 14:01:
[...]

Bedankt voor je reactie, goed om te zien dat ik er niet naast zat met het denken dat dit niet een marktconform salaris is. Over het kijken naar de toekomst; ik wil uiteindelijk inderdaad toegroeien naar een 'bigger picture' developer alleen ik dacht dat het hiervoor wel handig zou zijn om eerst een tijdje als developer te hebben gewerkt.

[...]

Ook bedankt voor jouw reactie, het betreft inderdaad de master Computer Science. Het is inderdaad ook handig om deze kans maar gewoon te pakken en verder te kijken als men met zulke aanbiedingen blijft steken.

Ik dacht er zelf ook wel over na om met een tegenbod van 15 euro per uur te komen en in het ergste geval te settlen met iets als 13.50 euro per uur. Denken jullie dat dat nog zin heft of hou ik hiermee allen mijzelf voor de gek?
Als ik jou was zou ik voor minder dan 2500 echt niet m'n nest uitkomen eerlijk gezegd, zeker niet met een MSc Informatica en 3u reistijd per dag(!!!!). En dan nog vind ik het vrij karig en zou ik dat als absolute ondergrens hanteren. Ik ben zelf TA geweest op de uni en als vierdejaars (afhankelijk van je aantal ECTS) verdien je al meer. Nu is €3300 wel vrij veel als starter, tenzij je echt een nog schaarser dan gemiddeld gebied in gaat, maar €2080 is weer het andere uiterste. Ervaring is natuurlijk nooit verkeerd, maar dat wil nog niet zeggen dat je per se dáár ervaring moet opdoen. €2080 klinkt meer als een startsalaris voor een HBO'er met 0 ervaring in een werkgebied waar de arbeidsmarkt véél minder krap is.

Verder heb je niet echt verteld wat je baan precies inhoudt, maar gebaseerd op je salaris en het feit dat ze je via een uitzendconstructie willen laten werken zou ik me ook heel erg serious gaan afvragen of je er werkinhoudelijk wel voldoening uit gaat halen, 32 uur per week. Het komt op mij een beetje over alsof ze je misbruik maken van je onervarenheid mbt je positie op de arbeidsmarkt. Ga alsjeblieft op z'n minst 2 à 3 andere werkgevers langs die je interessant lijken.

edit: geen vakantiegeld lijkt me sterk, dit is wettelijk verplicht, zelfs in een uitzendconstructie. Maar als je óók geen vakantiegeld krijgt zou ik ze echt in hun gezicht uitlachen. Dan is het helemáál geen serieus aanbod.

[ Voor 10% gewijzigd door HarmoniousVibe op 04-06-2016 15:57 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
€2000 is weinig, €3300 is niet onmogelijk maar echt heel hoog. €2500 is niet een vreemd salaris, en dat mensen voor €2499 niet hun bed voor uit zouden komen, tja. En laten we wel wezen, hij is nog niet afgestudeerd! Je in principe alleen nog een formaliteit, maar als daaraan zou hangen dat je als je je papiertje hebt significant omhoog gaat zou ik het weer meer kunnen begrijpen.

Hoewel ieder zijn ding, maar is het echt zo'n bijzonder geweldige werkgever? (Buiten dat die weinig betaald?). Want voor mij ben je wel een beetje gek als je 3 uur per dag gaat reizen, en al helemaal als je in Zuid-Holland woont. Ik zou lekker daar in de buurt eens gaan solliciteren persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 19:22
Sissors schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:58:

Hoewel ieder zijn ding, maar is het echt zo'n bijzonder geweldige werkgever? (Buiten dat die weinig betaald?). Want voor mij ben je wel een beetje gek als je 3 uur per dag gaat reizen, en al helemaal als je in Zuid-Holland woont. Ik zou lekker daar in de buurt eens gaan solliciteren persoonlijk.
Dit dus. Als ik naar huis moet rijden en ik doe er 1 uur over dan staat de snelweg muurvast. Echt complete chaos. Normaal zo'n 20 tot 25 minuten. Dat is twee uur extra vrije tijd per dag.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:48

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kevinp schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:58:
[...]

Dit dus. Als ik naar huis moet rijden en ik doe er 1 uur over dan staat de snelweg muurvast. Echt complete chaos. Normaal zo'n 20 tot 25 minuten. Dat is twee uur extra vrije tijd per dag.
Ach, ik moet van de onderkant van Rotterdam naar de bovenkant. Zonder file 30 minuten, maar in de praktijk ook een uur.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 727139

Anoniem: 730957 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:07:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: WO CS (scriptieschrijf fase van mijn master)
• Werkervaring: 0 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Software developer
• Werkgever/branche: Telecommunicatie
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland
• Uren/week: 32
• Reistijd: 1,5 uur (enkele reis)
• Werkdruk:

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € -, uurloon van 12 euro per uur aangeboden gekregen
• Vakantiegeld: € -
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: € -
• Mobiliteit per jaar: € -, reiskostenvergoeding aangeboden gekregen
• Overige: -

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € -
• Winstdeling/bonus: € -

Voor de afgelopen 3 maanden heb ik, op eigen initiatief, stage gelopen bij een bedrijf; mijn school en het werk staan dus volledig los van elkaar. Hierbij kreeg ik de desbetreffende, d.m.v. cao-geregelde stagevergoeding, aangezien men tevreden blijkt met mijn werk, stellen zij mij voor dat ik nu, via een uitzendbureau, in dienst treedt bij het bedrijf voor een 32-urige werkweek (vaste aanstelling zou op het moment niet kunnen; maar het zou aan het einde van het jaar wel geregeld kunnen).

Ondanks dat ik niet op het geld belust ben, vind ik het uurloon wel karig, en hierom ben ik huiverig dit aanbod te accepteren. Het werk en de collega's zijn echter wel aardig en bekwaam, maar ik krijg toch een beetje de indruk dat er van mij, als starter, een laag aanbod lijkt te worden gemaakt. Nu kan mijn beeld van de arbeidsmarkt geheel verstoort zijn door al die salariskompassen; die onwaarschijnlijk hoge startsalarissen lijken aan te geven. Denk aan 3300 euro voor een starter zonder ervaring.

Dus ik vroeg mij het volgende af; vinden jullie dit een marktconform uurloon? Of moet ik meer op mijn strepen gaan staan? Of denken jullie dat het sowieso verstandig is om dit aanbod te accepteren, ondanks het iets minder dan marktconforme salaris; en zo de aankomende periode in ieder geval werkervaring op te doen. Ik ben een beetje in dubio en mijn angst is ook een beetje dat ik wellicht in de toekomst dan wel bij het uitzendbureau vast blijf te zitten of dat ik bij vaste aanstelling een lagere uurloon aangeboden krijg, omdat ik nu al dit aanbod had geaccepteerd.
Vertrouw nooit op "vast kan volgend jaar wel geregeld worden". Zwart op wit of anders kunnen ze opzouten. Want anders lig je er volgend jaar gewoon uit, of ze zeggen gewoon "vast gaat op dit moment niet lukken maar misschien in 2018". Sowieso dat je dan "via een uitzendbureau" bij ze moet gaan werken laat bij mij al alarmbellen afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 27-05 21:44

Grvy

Bot

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: MBO
• Werkervaring: 5 jaar
• (Woon) Locatie: Rotterdam - Zuid Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Systeembeheerder
• Werkgever/branche: MKB <200 man.
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Uren/week: 40
• Reistijd: 10minuten
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2350
• Vakantiegeld: €1800~
• Dertiende/veertiende maand: €1000
• Pensioeninleg per jaar: €geenideeee
• Mobiliteit per jaar: €0
• Overige: €0

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €-
• Winstdeling/bonus: €0-

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Sissors schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 16:58:
€2000 is weinig, €3300 is niet onmogelijk maar echt heel hoog. €2500 is niet een vreemd salaris, en dat mensen voor €2499 niet hun bed voor uit zouden komen, tja. En laten we wel wezen, hij is nog niet afgestudeerd! Je in principe alleen nog een formaliteit, maar als daaraan zou hangen dat je als je je papiertje hebt significant omhoog gaat zou ik het weer meer kunnen begrijpen.

Met een BSc en bijna MSc aan een Nederlandse TU is €2000 écht veel te laag. Zeker als je geen vakantiegeld krijgt, wat dan effectief zou betekenen dat hij €1925 verdient. Teruglezende komt mijn uitspraak arroganter over dan ik bedoelde, maar wat ik bedoelde is dat hij in zijn situatie simpelweg veel meer kan verdienen, dus kijk dan ook op z'n minst even rond. Met je tweede alinea ben ik het dan ook helemaal eens.
Anoniem: 727139 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 20:18:
[...]

Vertrouw nooit op "vast kan volgend jaar wel geregeld worden". Zwart op wit of anders kunnen ze opzouten. Want anders lig je er volgend jaar gewoon uit, of ze zeggen gewoon "vast gaat op dit moment niet lukken maar misschien in 2018". Sowieso dat je dan "via een uitzendbureau" bij ze moet gaan werken laat bij mij al alarmbellen afgaan.
Ook helemaal mee eens, ik heb zelf ook geleerd dan vage toekomstige beloftes niks waard zijn. Zou de uitzendconstructie sowieso eens ter tafel brengen. Als je ze gewoon met een tijdelijk contract op de payroll zetten, kun je zo een paar honderd euro meer krijgen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
-

[ Voor 178% gewijzigd door HarmoniousVibe op 05-12-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodejoost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:50
• Opleiding: MBO 4 ict systeem beheer
• Werkervaring: sinds 2010 (6 jaar)
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je
• Functie: systeem / netwerk van alles beheer
• Certificaten: Windows 7, VMWARE VCP 5.5
• Werkgever/branche: ict service organisatie dus we hebben allerlei soorten klanten
• (Werk) Locatie(s): hoofd kantoor zit amsterdam noord. klanten zitten door nl heen
• Reistijd: 45 - 75 min.
• Werkdruk: druk
• Extra: hp Laptop, IPhone

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2300
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Pensioeninleg per jaar: geen pensioen regeling. wel pensioen compensatie €45
• Mobiliteit per jaar: € lease auto (golf 6)
• Overige:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande):
• Winstdeling/bonus: € niet

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Hoor t graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je bouwt geen pensioen op. Dat maakt het totaalplaatje in mijn ogen per definitie slecht.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodejoost
ja excuus, er is op het moment geen pensioen regeling met de werkgever.
maar ik krijg wel een pensioen compensatie €45 zal het aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:49
Rodejoost schreef op zondag 05 juni 2016 @ 14:56:
ja excuus, er is op het moment geen pensioen regeling met de werkgever.
maar ik krijg wel een pensioen compensatie €45 zal het aanpassen
Is er een plan met hoeveel dit elk jaar omhoog gaat? Ik ben nu 30+ en probeer elk jaar toch wel 4000 in te leggen en dat gaat elk jaar nog steeds omhoog. Ook omdat ik toch overal wel ziet dat je op zijn minst 3 ton moet hebben staan voor je over een goed pensioen kan praten

[ Voor 12% gewijzigd door gr8-jen op 05-06-2016 16:32 . Reden: Toelichting ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 778363

Leeftijd: 24
Opleiding: HBO Bachelor Informatica
Werkervaring: 1,5 jaar
Functie: Software developer (python, js, java, you name it)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 778363 op 05-06-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodejoost
nee er is geen regeling dat het omhoog gaat ofzo. althans niet dat ik weet. dus dat is matig.
waarom ik heb hier neer heb gezet is omdat ik er over nadenk ergens anders te gaan werken.
ik verwacht aankomende week een contract aangeboden te krijgen door een groot bedrijf. (althans groter dan waar ik nu werk) en ik mede denk dat ik nu te weinig verdien waardoor ik dat wel wil ga doen.

ik zal de verschillen hier posten om mede tweakers hun mening te kunnen geven. ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 13:48
Voor een allround beheerder verdien je echt niet slecht hoor...MBO 4, 26 jaar en dan 2300 + leaseauto is een prima salaris. Sommige secundaire voorwaarden mogen misschien beter, maar ik zou op salarisgebied niet te veel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
Geen ICT-profiel maar wel een technisch. Ben begonnen als programmeur (R&D afdeling), dan naar allround (programmeren, project manager, customer service, support...) naar een engineering functie bij een klant van mijn vorig bedrijf.

1. Wie ben je
• Leeftijd: 35
• Opleiding: Bachelor Elektriciteit + Master elektronica (België)
• Werkervaring: sinds 2005 (10,5 jaar)
• (Woon) Locatie: Limburg (België)

2. Wat doe je
• Functie: Engineering functie (expert level, management niveau, niet leidinggevend)
• Certificaten: Prince 2, tech gerelateerde certificaten die geen nut hebben buiten de branche
• Werkgever/branche: Telecom
• (Werk) Locatie(s): Antwerpen, Brussel
• Reistijd: 60 min.
• Werkdruk: normaal, er wordt gestreefd naar 0 overuren

Members only:

Niet het grote geld maar ben niet ontevreden over combinatie ervaring/loon en work-life balance. Ben in mijn carrière maar 1 keer van werkgever geswitched en dat heeft een ietwat nadelige invloed op mijn loon. Maar voel me hier goed en er dienen zich wat mogelijkheden aan naar de toekomst toe.

[ Voor 17% gewijzigd door Engineer Stewie op 06-06-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calivaty
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:36
Wow als ik dit topic zo lees heb ik toch de verkeerde opleiding gekozen :) Ik zie wel veel van jullie in de ICT sector. Ik hoop dat er wat mensen zijn met een marketingachtergrond waarmee ik kan vergelijken.(appels met appels dus). Ik heb namelijk geen idee hoe ik 'scoor' in mijn vakgebied met mijn leeftijd en ervaring. Hier komt mijn lijstje:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 29
• Opleiding: Commerciele Economie, daarna NIMA B Consumentenmarketing
• Werkervaring: 3,5 jaar
• (Woon) Locatie: Maarssen

2. Wat doe je:
• Functie: Marketing en Communicatiemedewerker
• Werkgever/branche:Leverancier hulpmiddelen
• (Werk) Locatie(s): Almere (vaste standplaats)
• Uren/week: 38 uur. Werkweek van 40 (dus 1 ADV in de maand)
• Reistijd: 35 min
• Werkdruk: Normaal
• Extra: Laptop

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2641
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand: geen
• Pensioeninleg per jaar: geen idee
• Mobiliteit per jaar: €1560 (130 per maand)
• Overige: geen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €35.787
• Winstdeling/bonus: geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diazepam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:14
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: WO Urban, Port & Transport Economics
• Werkervaring: 8 jaar
• (Woon) Locatie: Haarlem

2. Wat doe je:
• Functie: Projectmanager Infra
• Werkgever/branche: Regionale overheid
• (Werk) Locatie(s): Haarlem, Zaanstreek
• Uren/week: Officieel 36 (4*9). In de praktijk 44-48 uur per week
• Reistijd: 12 minuten enkele reis naar kantoor. Afhankelijk van de werkdag moet ik naar Haarlem, Amsterdam, Zaandam of Purmerend. Deze reistijd is in theorie zakelijk, maar komt er vaak bovenop.

Members only: title

Op zich wel tevreden, maar het begin na 8 jaar bij deze werkgever ook wel wat te vervelen. Dus het begint wel te jeuken. De indruk is dat ik elders niet veel beter verdien voor vergelijkbaar werk. En het werk bevalt op zich wel heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 23:55

Insehh

Define good enough.

Vanaf 01-09 dus switchen naar nieuwe werkgever, heel tevreden met de nieuwe stap ondanks dat de huidige werkgever absoluut niet slecht was. :)

Members only: Nieuwe werkgever

De enige ekte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:08

backupdevice

Boeh!

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door backupdevice op 06-06-2016 15:07 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:18
backupdevice schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:05:
Members only:
Niet echt een goede pensioeninleg voor iemand met 110K euro vast per jaar, voor 4000 euro per jaar inleg koop je misschien 10-15k aan pensioen per jaar (hele snelle berekening). Heb je gerekend met deze terugval later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 778711

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: Bachelor software engineer (bezig met master)
• Werkervaring: 11
• (Woon) Locatie: Tessenderlo, BE

2. Wat doe je:
• Functie: .NET developer/architect
• Werkgever/branche: distributie
• (Werk) Locatie(s): Turnhout
• Uren/week: 38
• Reistijd: 45min
• Werkdruk: onder controle

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tja, netjes dat ze een beter bod doen, maar het geeft wel aan dat je altijd te weinig gekregen hebt...
Wat is er trouwens anders aan de lead functie dat daar een auto voor nodig zou zijn?

En je vakantiegeld is aan de lage kant als ik naar de wettelijke 8% kijk (of zit je niet in NL?)

[ Voor 20% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-06-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Hoe werkt zoiets? Kom je met een contract aanlopen en je zegt tegen je baas: Ik ga weg. En baas zegt wacht even, hier krijg je 4000 euro en blijf dan. Ik zou als baas achter mijn oren krabben en een vervanger zoeken, want blijkbaar ben je niet tevreden en heb je ergens anders gesolliciteerd. Wat gebeurd er volgend jaar en je krijgt geen of een kleine salarisverhoging. Ga je dan alsnog weg, mijn inziens zou ik geen tegenvoorstel accepteren (er zien diverse artikelen daarover te vinden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
DeveloperNL schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:32:
Hoe werkt zoiets? Kom je met een contract aanlopen en je zegt tegen je baas: Ik ga weg. En baas zegt wacht even, hier krijg je 4000 euro en blijf dan. Ik zou als baas achter mijn oren krabben en een vervanger zoeken, want blijkbaar ben je niet tevreden en heb je ergens anders gesolliciteerd. Wat gebeurd er volgend jaar en je krijgt geen of een kleine salarisverhoging. Ga je dan alsnog weg, mijn inziens zou ik geen tegenvoorstel accepteren (er zien diverse artikelen daarover te vinden).
Ligt eraan wat de reden van vertrek is, het is niet zo makkelijk dat iemand altijd perse weg wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AllSeeyinEye schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:28:
Tja, netjes dat ze een beter bod doen, maar het geeft wel aan dat je altijd te weinig gekregen hebt...
Wat is er trouwens anders aan de lead functie dat daar een auto voor nodig zou zijn?

En je vakantiegeld is aan de lage kant als ik naar de wettelijke 8% kijk (of zit je niet in NL?)
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 15:03

DarkKnight

Narf

Anoniem: 778711 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 00:51:
[...]

[...]

Members only:
Members only:

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:08

backupdevice

Boeh!

Black Sparrow schreef op maandag 06 juni 2016 @ 15:58:
[...]

Niet echt een goede pensioeninleg voor iemand met 110K euro vast per jaar, voor 4000 euro per jaar inleg koop je misschien 10-15k aan pensioen per jaar (hele snelle berekening). Heb je gerekend met deze terugval later?
Met mijn pensioen gaten wordt het toch een drama. Het is trouwens wel 50%. Dus ik betaal 4000 per jaar en de baas ook.

Daarnaast is mijn gehele huis vrij als ik mag stoppen met werken.

[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 07-06-2016 11:06 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
[...]

[...]

Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DeveloperNL schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:27:
[...]

Members only:
Sterke argumenten... Is hier iemand die in een soortgelijke situatie heeft gestaan?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 778711 op 07-06-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:49

Members only:
net als alle anderen: bedenkt heel goed wat je vervelend vond en krijg op papier dat dit niet zal gebeuren. Ik zat zelf 9 maanden geleden bij een werkgever die van alles beloofde maar al een jaar niet nakwam en zelf ergens heel vaag lieten doorschemeren dat ik misschien mensen ging leiden. Ik heb toen gewaarschuwd dat ik weg zou gaan en dat ik de wijzigingen op papier wilde zien. Dat gaf een boze reactie en heb niets gezien. Na een half jaar nog een keer aangegeven en direct weggegaan.

we zijn nu 9 maanden verder sinds ik weg ben en blijkbaar zijn ze nog niet veranderd want er wil niemand komen werken. Ze zijn nu zover dat ze zelfs een vacature aanbieden die 15k meer opbrengt dan ik daar kreeg. Toch wil er niemand komen.

Ik krijg het idee dat het hetzelfde soortwerkgever is die toch niet wil aanpassen. Kijk hoe ze reageren als je de wijzigingen op papier wilt zien. Als ze het toch willen veranderen maakt het niet uit om het vast te leggen :) en anders weet je wel hoe laat het is.

EDIT:
Anoniem: 778711 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:42:
[...]

Sterke argumenten... Is hier iemand die in een soortgelijke situatie heeft gestaan?
Bij deze ;)

[ Voor 6% gewijzigd door gr8-jen op 07-06-2016 11:47 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gr8-jen schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 11:46:
[...]

net als alle anderen: bedenkt heel goed wat je vervelend vond en krijg op papier dat dit niet zal gebeuren. Ik zat zelf 9 maanden geleden bij een werkgever die van alles beloofde maar al een jaar niet nakwam en zelf ergens heel vaag lieten doorschemeren dat ik misschien mensen ging leiden. Ik heb toen gewaarschuwd dat ik weg zou gaan en dat ik de wijzigingen op papier wilde zien. Dat gaf een boze reactie en heb niets gezien. Na een half jaar nog een keer aangegeven en direct weggegaan.

we zijn nu 9 maanden verder sinds ik weg ben en blijkbaar zijn ze nog niet veranderd want er wil niemand komen werken. Ze zijn nu zover dat ze zelfs een vacature aanbieden die 15k meer opbrengt dan ik daar kreeg. Toch wil er niemand komen.

Ik krijg het idee dat het hetzelfde soortwerkgever is die toch niet wil aanpassen. Kijk hoe ze reageren als je de wijzigingen op papier wilt zien. Als ze het toch willen veranderen maakt het niet uit om het vast te leggen :) en anders weet je wel hoe laat het is.

EDIT:

[...]

Bij deze ;)
Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
[...]

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-05 17:54

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

1. Wie ben je:
• Opleiding: Communication & Multimedia Design / Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
• Werkervaring: 3 maand
• (Woon) Locatie: Groningen

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Front-end webdeveloper
• Werkgever/branche: SchoolMaster
• (Werk) Locatie(s): Leeuwarden
• Reistijd: 3 kwartier
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2400
• Vakantiegeld: € 96% van brutomaandloon
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Pensioeninleg per jaar: € ?
• Mobiliteit per jaar: € 213,75 p/m
• Overige:

In maart begonnen bij SchoolMaster. Erg leuk en open bedrijf dat de zaken goed voor elkaar heeft. Helaas vonden zij uiteindelijk mijn niveau nog niet hoog genoeg (nadat er een cursustraject was ingestart) waardoor ik als tester verder zou gaan. Maar dit ligt mij helemaal niet waardoor ik heb gekozen ontslag te nemen en op een MEAN stack developer traineeship van Young Capital te reageren. Daar begin ik 4 juli aan.

Aanvankelijk is het 2 maand onbetaald (op 600 euro "studiefinanciering" en reiskosten na). Vervolgens gedetacheerd worden bij een bedrijf en dan sta ik onder contract bij YC voor 2200 bruto, dit duurt zo'n 2 jaar. Het belangrijkste voor mij is dat ik leer wat ik nodig heb om de stap te maken zodat ik zelfstandig op een professioneel niveau kan meedraaien.

[ Voor 13% gewijzigd door MrVegeta op 07-06-2016 12:08 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3clectic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-05 20:44
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: HBO-ICT Information management
• Werkervaring: 2 jaar
• (Woon) Locatie: Maastricht

2. Wat doe je:
• Functie: Tester
• Werkgever/branche: Kleine IT detacheerder (100 werknemers)
• (Werk) Locatie(s): Heerlen
• Uren/week: 40 uur
• Reistijd: Varieert
• Werkdruk: Normaal
• Extra: Telefoon van de zaak

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2540
• Dertiende/veertiende maand:
• Pensioeninleg per jaar: geen idee
• Mobiliteit per maand: 790 (Ik heb echter zelf een max van 700 aangehouden waarbij de rest wordt uitbetaald)
• Overige: geen

Ryzen 9 5900x | RTX 3080 FE | ASUS B550M PLUS | G.Skill Neo 32 GB CL16 @ 3600 MHz | Corsair 280x | Samsung 980 500 GB NVMe | Samsung 870 1 TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 778943

Het gaat helemaal niet over tevreden zijn met je werk... Je zou je als baas achter de oren moeten krabben omdat je een waardevolle werknemer verwaarloosd hebt. Dan is het logisch dat ze gaan lopen. Tegenwoordig kun je alleen nog fatsoenlijk carriere maken als je elke x jaar van baan wisselt. Dit is het gevolg van werkgevers/HR die kosten wat het kost willen besparen besparen besparen op loonkosten. Alles moet het zo laag mogelijk. En ja, mijns insziens is het geheel terecht dat je getalenteerde en waardevolle medewerkers die veel omzet genereren elk jaar een kleine salarisverhoging geeft. Wat dacht jij dan, er is toch inflatie? En inderdaad, het is wel waar, je moet nooit een tegenoffer accepteren. Een werkgever heeft een doel met een tegenoffer: tijd rekken totdat ze een geschikte vervanger voor jou gevonden hebben. Grote kans dat je daarna er gewoon uitligt Genoeg verhalen inderdaad van mensen die dat ervaren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hualletje
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-11-2022
Ik heb onderstaand aanbod gekregen. Mijn achtergrond: geen enkele werkervaring in de ICT en een economische HBO-studie afgerond. Ik krijg certificeringen en opleidingen betaald. Doel is om binnen 1 jaar te groeien naar junior consultant.

Overuren worden niet gecompenseerd, reistijd is eigen tijd. Werkgever biedt veel eigen vrijheid en verantwoordelijkheden. Wat vinden jullie van het aanbod?

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Economie
• Werkervaring: 0 relevant
• (Woon) Locatie: Utrecht (functie landelijk)

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Consultant SAP
• Werkgever/branche: Professionele IT consultant SAP/CRM
• (Werk) Locatie(s): Utrecht (functie landelijk)
• Uren/week: 40 uur op papier, in praktijk zal dit iets hoger uitvallen
• Reistijd: Varieert per project, eigen tijd.
• Werkdruk: Normaal-hoog
• Extra: Telefoon, laptop vd zaak incl prive gebruik

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2350
• Vakantiedagen: 25
• Dertiende/veertiende maand: winstdeling en bonus bij behalen persoonlijke en team doelstellingen
• Pensioeninleg per jaar: 50% wg / 50% wn
• Mobiliteit per maand: 500 leasebudget
• Overige: volledige onkostenvergoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Mooie kans om te starten in de ICT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:47

Rem

Inderdaad een prima pakket, vind alleen 'overuren worden niet gecompenseerd' vreemd. Ik draai niet in een bedrijf waar overuren uberhaupt bestaan, dus misschien is dat wel 'industry standard'.

Zelf heb ik bij zoiets direct de insteek 'Mooi! Overuren bestaan dus niet?". Voor niets komt de zon op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:44
Rem schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 16:49:
Inderdaad een prima pakket, vind alleen 'overuren worden niet gecompenseerd' vreemd. Ik draai niet in een bedrijf waar overuren uberhaupt bestaan, dus misschien is dat wel 'industry standard'.

Zelf heb ik bij zoiets direct de insteek 'Mooi! Overuren bestaan dus niet?". Voor niets komt de zon op. ;)
Lijkt op een aanbod van de big-4 audit kantoren maar dan consultancy tak.
edit: niet goed gelezen gaat dus om een Professionele IT consultant SAP/CRM... Maar ook die zitten bij big-4 kantoren. Of zoiets als een Accenture of Capgemini.

Ik weet van twee van de partijen dat zij overuren onder de "consulting BV" niet compenseren.
Daar krijg je natuurlijk verder wel een mooi aanbod aan arbeidsvoorwaarden voor terug.

[ Voor 10% gewijzigd door SquareOne op 07-06-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

hualletje schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:46:
Ik heb onderstaand aanbod gekregen. Mijn achtergrond: geen enkele werkervaring in de ICT en een economische HBO-studie afgerond. Ik krijg certificeringen en opleidingen betaald. Doel is om binnen 1 jaar te groeien naar junior consultant.

Overuren worden niet gecompenseerd, reistijd is eigen tijd. Werkgever biedt veel eigen vrijheid en verantwoordelijkheden. Wat vinden jullie van het aanbod?

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
• Dertiende/veertiende maand: winstdeling en bonus bij behalen persoonlijke en team doelstellingen
Net startsalaris waarbij je ook nog eens een deel van je studiekennis kunt gebruiken. En prima kansen. Hard werken, veel leren. Je woont centraal dus ook redelijk qua reistijd. Ik zeg gewoon lekker doen :)
Enige kanttekening die ik zou hebben is dat ik met economie geen CRM (customer relation mgt) maar meer de SAP FICO / ECC hoek (finance) had verwacht. Maar CRM is ook leuk, zeker als boekhouden je niet zo ligt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:35

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Members only:

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:30

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
Ik zat vorig jaar in zelfde schuitje. Dit is wel een beetje de max wat je kan krijgen op deze positie. Bedenk wel of je deze richting (SAP/CRM) op wilt. En dat je sommige dingen misschien toch zwart/wit wilt. Want dit zegt natuurlijk niets: "Doel is om binnen 1 jaar te groeien naar junior consultant.". En ik neem aan dat er ook een opleidingstraject bij zit gezien je achtergrond?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-04 07:23

1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:
Prima start. Ik zat ongeveer in hetzelfde positie. Was 27/28 jaar, HBO Small business en MBO ICT gedaan alleen pas laat begonnen met werken. Wel een aantal jaar een eigen bedrijf gehad wat goed is geweest voor mijn CV. Op 28 jarige leeftijd bij een grote IT detacheerder aan de slag gegaan voor € 1800,-. Gedachten was eerste een stapje terug en dan snel vooruit. Binnen 1.5 jaar, 2 keer van baan gewisseld en zit nu op € 3000,- waar ik zelfs € 2500,- aan overhoud dus het kan zeker snel gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

-delete-

[ Voor 99% gewijzigd door ragged op 26-04-2017 12:46 ]

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusjee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-05 14:39

Guusjee

Omdat ik groot ben..

1. Wie ben je:
• Opleiding: HBO Civiele Techniek
• Werkervaring: 4,5 jaar

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousrickz
  • Laatst online: 24-03 17:30
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-Rey
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:32
Members only:

Eerste baan na afronding van mijn HBO opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-05 09:32
[...]

Ik, Mij (en het hele team) zat de machtsverhouding binnen het bedrijf dwars en dan voornamelijk de nukken van het management. De directeur had totaal niet verwacht dat ik m'n ontslag in zou dienen. Ik kon vrijuit mijn hart luchten ik had immers een contract met een andere partij in handen dus ik hoefde me geen zorgen te maken aan die kant.

Hierdoor ben ik er wel zo'n 15% op vooruit gegaan maar het management geeft nu ook veel meer vrijheid en daar ging het mij om. Als hij volgend jaar geen verhoging geeft, so be it, de sfeer binnen een bedrijf en wat je aan je collega's had is veel meer waard dan een simpele verhoging (Naja op zekere hoogte natuurlijk >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobtoebes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-02-2024
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickoooname
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 19:05
bobtoebes schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:26:
Members only:
Lekker beginnen hoor zo, zou ik zeker tevreden mee zijn. Begon zelf op € 2000,- na HBO informatica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
bobtoebes schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 17:26:
Members only:
Goed bruto loon, niks ernaast vind ik wel vreemd. Bij zo'n bedrijf had ik wel gewoon pensioen verwacht.

Overigens het wordt een beetje standaard gedaan, maar je afstuderen is geen werkervaring, en bijbaantjes al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
EdjeCageman schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:17:
[...]

Ik, Mij (en het hele team) zat de machtsverhouding binnen het bedrijf dwars en dan voornamelijk de nukken van het management. De directeur had totaal niet verwacht dat ik m'n ontslag in zou dienen. Ik kon vrijuit mijn hart luchten ik had immers een contract met een andere partij in handen dus ik hoefde me geen zorgen te maken aan die kant.

Hierdoor ben ik er wel zo'n 15% op vooruit gegaan maar het management geeft nu ook veel meer vrijheid en daar ging het mij om. Als hij volgend jaar geen verhoging geeft, so be it, de sfeer binnen een bedrijf en wat je aan je collega's had is veel meer waard dan een simpele verhoging (Naja op zekere hoogte natuurlijk >:) )
Ik ben anderhalf jaar nadat ik 20% (+ werkinhoudelijke toezeggingen) erbij kreeg weggegaan. Die werkinhoudelijke toezeggingen hebben ze niet kunnen waarmaken... Ook het feit dat ik lange tijd ben onderbetaald begon te knagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 762617

Anoniem: 762617 schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:54:
Members only:
Marktwaarde bij een detacheringsbureau gechecked: € 3.000 (soortgelijke arbeidsvoorwaarden). Na promotie bij huidige werkgever (over 1 jaar) krijg ik er circa 10% bij dus 2800 EURO. Heb 't naar mijn zin alleen denk ik er na onderhandelen bij een andere werkgever (en certs behalen) wel € 3200 in zou moeten zitten. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Dat zou mogelijk zijn. De vraag is of je het die verhoging waard vind. Gaat het je alleen om het geld of is er meer binnen het bedrijf of functie wat je niet aanstaat?

Als je het naar je zin hebt en goede opleidingsmogelijkheden hebt, is het geen verkeerd pakket.

Je lijkt nu alleen wel wat stil te staan en je reistijd is erg hoog. Als je dat laatste kunt verminderen bij een andere werkgever en meer kunt verdienen, is het wellicht wel een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Opleiding: HBO Commerciele Economie (niet afgemaakt)
• Werkervaring: +-9 jaar
• (Woon) Locatie: Antwerpen BE

2. Wat doe je:
• Functie: Business consultant / Solution sales
• Werkgever/branche: Telecom & ICT
• (Werk) Locatie(s): Heel Vlaanderen
• Uren/week: Officieel 38, praktijk soms 50
• Reistijd:15 min naar kantoor, naar klanten toe variabel maar dat is onder werktijd.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2600 + €700 voorschot op bonus, elk half jaar afrekening bonus. Dat is dan afhankelijk van het resultaat eenmalig €1500-€4000 (bovenop het voorschot)
• Vakantiegeld: Standaard
• Dertiende/veertiende maand: 13e maand.
• Pensioeninleg per jaar: Geen idee
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak + tankkaart.
• Overige: Baanvergoeding van 14 euro per werkdag netto + variabele bonussen. Af en toe een citytrip, uiteten gaan met met klanten/concullega's op kosten van de zaak.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): NVT
• Winstdeling/bonus: Bonus variabel.

Verder auto van de zaak met tankpas die ongelimiteerd prive gebruikt mag worden, laptop, smartphone + onbeperkt abonnement, Tablet.

Geen vaste werktijden, mag mijn uren grotendeels zelf invullen, thuiswerken etc. ook veel ruimte voor eigen initiatiatief dus heb wat dat betreft niks te klagen. Werkdruk en bijbehorende targets liggen wel hoog dus ondanks de vrijheden is het wel hard werken.

Heb niet echt te klagen maar ben toch niet helemaal tevreden, mijn volgende doel is het vaste loon op te laten trekken tot 3K, vergoeding van internet thuis en een representatievergoeding.

[ Voor 14% gewijzigd door Skimovic op 13-06-2016 00:49 ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:35

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Skimovic schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:39:

2. Wat doe je:
• Reistijd:15 min naar kantoor, naar klanten toe variabel maar dat is onder werktijd.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2600 + €700 voorschot op bonus, elk half jaar afrekening bonus. Dat is dan afhankelijk van het resultaat eenmalig €1500-€4000 (bovenop het voorschot)
• Overige: Baanvergoeding van 14 euro per werkdag netto + variabele bonussen. Af en toe een citytrip, uiteten gaan met met klanten/concullega's op kosten van de zaak.

Verder auto van de zaak met tankpas die ongelimiteerd prive gebruikt mag worden, laptop, smartphone + onbeperkt abonnement, Tablet.

Geen vaste werktijden, mag mijn uren grotendeels zelf invullen, thuiswerken etc. ook veel ruimte voor eigen initiatiatief dus heb wat dat betreft niks te klagen. Werkdruk en bijbehorende targets liggen wel hoog dus ondanks de vrijheden is het wel hard werken.

Heb niet echt te klagen maar ben toch niet helemaal tevreden, mijn volgende doel is het vaste loon op te laten trekken tot 3K, vergoeding van internet thuis en een representatievergoeding.
Ik heb ook CE gedaan en niet afgemaakt. Hoe ervaar jij dat in je carriere?

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinxedworld
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-05 09:11
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Skimovic schreef op maandag 13 juni 2016 @ 00:39:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Jij vindt omgerekend ca. 4k per maand weinig? Voor iemand van 29 jaar oud zonder diploma's in een land waar ze normaal wel een beetje diplomageil zijn? Je mag in je handjes klappen. Ik heb veel Belgische vrienden die van dat salaris dromen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 13:31

BasilFX

BasilFX

In het verleden dit topic veelvuldig bekeken om een beeld te vormen, nu mijn duty om wat terug te geven :9

Members only:

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousrickz
Furiousrickz schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:14:
Members only:
Nu ik ben afgestudeerd en er twee nieuwe Support medewerkers zijn aangenomen is er ruimte voor mij om door te groeien binnen dit bedrijf. Ik ga waarschijnlijk vanaf juli een functie als junior consultant vervullen. Ik heb al veel ervaring met onze applicatie, alleen zal ik er op een andere manier mee omgaan.

Ik twijfel echter over het onderhandelen over de arbeidsvoorwaarden. Ik vermoed (hier moeten we het nog over hebben) dat een leaseauto bij deze functie hoort, aangezien ik klanten zal bezoeken.

Stel ik krijg een leaseauto, vinden jullie het dan realistisch om dan ook nog om een salarisverhoging te vragen? Zo ja, hoeveel? Ik heb geen idee hoeveel een beginnende IT consultant op HBO niveau ongeveer verdient..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
Tjebakka schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 10:21:
[...]

Ik heb ook CE gedaan en niet afgemaakt. Hoe ervaar jij dat in je carriere?
Ik werkte al deeltijds bij ons op de binnendienst toen ik de keuze heb gemaakt de studie niet af te maken in het laatste jaar (oa wat priveomstandigheden). Ik heb redelijk bewust de keus gemaakt te stoppen en fulltime te gaan werken en daarin te groeien. (voldoende doorgroeimogelijkheden bij mijn werkgever).

Eens in dienst kijken ze bij ons niet meer naar diploma's maar naar prestaties. Zeker als je in een salesfunctie zit gaat alles om resultaten en prestaties. Ik kan me voorstellen dat dat in andere functies anders is.

Je zal je wellicht in eerste instantie wel echt meer in moeten zetten en duidelijk bewijzen zonder diploma, mede omdat je in eerste instantie lager in zal stromen. Eens je een paar jaar verder bent gaat het vooral om je ervaring en hetgeen je bewezen hebt.

Moet wel zeggen dat ik al 4-5 jaar bij dezelfde werkgever zit, wellicht als ik zou gaan solliciteren dat het wel vragen op zou roepen. Maar ik denk dat dan meer doorweegt dat je bewezen x jaar succesvol in zon functie bent geweest met mooie referenties.
BFmango schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:45:
[...]
Jij vindt omgerekend ca. 4k per maand weinig? Voor iemand van 29 jaar oud zonder diploma's in een land waar ze normaal wel een beetje diplomageil zijn? Je mag in je handjes klappen. Ik heb veel Belgische vrienden die van dat salaris dromen.
Weinig niet nee, ik heb op zich niet te klagen.

Maar als ik kijk naar de werkdruk, resultaten etc dan wil ik toch proberen er wat meer uit te halen.
Wat diploma betreft, in de b2b sales gaat het uiteindelijk meer om prestaties dan om je diploma's, al zijn diploma's wel handig om die plek te bereiken. Daar heb ik nu een aantal jaar over moeten doen dmv doorgroeien.

Vergeet niet dat op comissieloon bijna 50% belasting zit, daar blijft netto weinig van over.
Netto is het +-2200-2250. Met daarbij wel og wat voordelen inderdaad. Ik zou dat graag naar de 2500 Netto krijgen. (zeker aangezien ik alleen woon zonder vangnet)

De halfjaarafrekeningen (bonus) kunnen leuk zijn maar zijn geen zekerheid. Om dat te realiseren moet je echt hard werken met veel overuren, avonden en weekenden. Brengt ook een bepaalde stress met zich mee. Als je het niet weet te halen heb je niks, of erger moet je stukken voorschot terug betalen (al is de werkgever in dat laatste heel mild). Het is echt een extra en geen zekerheid waar je op kan bouwen voor bijvoorbeeld een hypotheek.

Maargoed, ik klaag ook niet hoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Skimovic op 14-06-2016 21:24 ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:21
Members only:

Ik zoek even een stukje feedback, ik vind een dergelijke verhoging vrij summier.
Mijn vriendin zit al enige tijd op haar nieuwe functie en is nu al redelijk "senior" in deze nieuwe functie omdat ze eerdere ervaring heeft in waar ze zich nu mee bezig houd.

Iemand ervaring met dit soort functies en salaris verhogingen?
Oftewel klopt mijn gut-feeling?

[ Voor 57% gewijzigd door Vandread op 17-06-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Horeca verdient ook gewoon geen klote. Hotels zijn geen uitzonderingen. Mijn vriendin had op een gegeven moment een team van 30 man. Twee floormanagers. Haalde ze mijn startsalaris IT niet eens mee.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Mijn gevoel zegt ook dat het hele "junior" verzonnen is om je schaal maar laag te houden

[ Voor 28% gewijzigd door Vandread op 17-06-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:59
Vandread schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 10:11:
Mijn gevoel zegt ook dat het hele "junior" verzonnen is om je schaal maar laag te houden, want als normale accountmanager hoor je te starten op ~2200 euro....
Junior is iemand met geen ervaring (of in ieder geval weinig). Ik ben zelf niet zo van junior, medior en senior voor je functie zetten. Er zijn bedrijven waar de mensen het zelf zeggen bij een voorstel rondje "Hoi, ik ben Harrie en ben Senior XXXX". Junior is nog wel uit te leggen, maar Medior en Senior is niet te meten. Ik heb meegemaakt dat iemand binnenkwam zonder ervaring en al Senior werd terwijl een collega er al 8 jaar zat en nog medior was en alles van de applicatie wist. Blijkbaar kon die persoon zich goed verkopen (zijn contract werd alleen niet verlengt, een keer raden: te weinig verstand van zaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Furiousrickz schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 16:15:
[...]

Nu ik ben afgestudeerd en er twee nieuwe Support medewerkers zijn aangenomen is er ruimte voor mij om door te groeien binnen dit bedrijf. Ik ga waarschijnlijk vanaf juli een functie als junior consultant vervullen. Ik heb al veel ervaring met onze applicatie, alleen zal ik er op een andere manier mee omgaan.

Ik twijfel echter over het onderhandelen over de arbeidsvoorwaarden. Ik vermoed (hier moeten we het nog over hebben) dat een leaseauto bij deze functie hoort, aangezien ik klanten zal bezoeken.

Stel ik krijg een leaseauto, vinden jullie het dan realistisch om dan ook nog om een salarisverhoging te vragen? Zo ja, hoeveel? Ik heb geen idee hoeveel een beginnende IT consultant op HBO niveau ongeveer verdient..
Allereerst gefeliciteerd met het doorgroeien!

Ik zou zeker over de arbeidsvoorwaarden gaan spreken als je een leaseauto krijgt.
Uit je post begrijp ik, dat je nu een eigen auto rijdt en hier € 0,19 per kilometer krijgt (voor 100 van de 120 km). Ik weet niet of je al hebt nagedacht over je eigen auto, maar met een leaseauto komt natuurlijk je km vergoeding te vervallen, terwijl je privé nog wel je MRB, verzekering en afschrijving dient te betalen. Uiteraard haalde je dit ook niet volledig uit je vergoeding, maar nu krijg je 0,00 meer vergoed!
Daarnaast kost een lease auto ook geld. Ik weet niet of je al weet wat voor auto je mogelijk gaat krijgen, maar een paar honderd euro (bruto) zal je sowieso al wel kwijt zijn.

Met je salarisstrook zal je dus zien, dat je er netto flink op achteruit zal gaan! (Geen km vergoeding meer en inhouding lease auto). Ik zou dus kijken of je zelf simpel kan berekenen / inschatting kan maken van wat je er netto op achteruit gaat en dit vervolgens deels door een salarisverhoging laat compenseren. Natuurlijk is een km vergoeding een vergoeding voor kosten die je hebt gemaakt (en met een leaseauto niet meer maakt), maar ik zou gewoon een poging wagen! Nooit geschoten is altijd mis!

Succes met je onderhandeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Met een leasebak hoef je geen belastingen, verzekeringen of afschrijving te betalen. Enkel bijtelling, mits je hem ook privé rijdt. Wellicht ook een brandstofbijdrage, afhankelijk van hoeveel je privé kosteloos mag rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
HarmoniousVibe schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:35:
Met een leasebak hoef je geen belastingen, verzekeringen of afschrijving te betalen. Enkel bijtelling, mits je hem ook privé rijdt. Wellicht ook een brandstofbijdrage, afhankelijk van hoeveel je privé kosteloos mag rijden.
Dat zeg ik toch ook niet, ik zeg dat hij deze kosten blijft houden voor zijn privé auto, naast de evt kosten (bijtelling) voor een leaseauto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Niet goed gelezen inderdaad, maar in principe kun je die natuurlijk gewoon verkopen als geen twee auto's nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
jongetje schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:15:
[...]
Junior is iemand met geen ervaring (of in ieder geval weinig). Ik ben zelf niet zo van junior, medior en senior voor je functie zetten. Er zijn bedrijven waar de mensen het zelf zeggen bij een voorstel rondje "Hoi, ik ben Harrie en ben Senior XXXX". Junior is nog wel uit te leggen, maar Medior en Senior is niet te meten. Ik heb meegemaakt dat iemand binnenkwam zonder ervaring en al Senior werd terwijl een collega er al 8 jaar zat en nog medior was en alles van de applicatie wist. Blijkbaar kon die persoon zich goed verkopen (zijn contract werd alleen niet verlengt, een keer raden: te weinig verstand van zaken).
Precies een soortgelijke situatie doet zich ook voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 jaar
• Opleiding: HBO-Informatica
• Werkervaring: Eerste werkgever, wel inmiddels vier jaar in dienst met wat wisseling van taken & functies.

2. Wat doe je:
• Functie: Beleidsmedewerker Automatisering
• Werkgever/branche: Gemeente / Overheid
• (Werk) Locatie(s): Gemeente binnen Zuid-Holland
• Uren/week: 36 uur
• Reistijd: 5 minuten op de fiets

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3360
• Vakantiegeld: Ja, 8%
• Dertiende/veertiende maand: Eindejaarsuitkering van 6%
• Overige: Mobiel (inclusief abonnement) en tablet van de zaak.

Ik mag zeker niet klagen op mijn leeftijd. Een leuke uitdagende baan, ondanks het negatieve en stoffige imago van een gemeente die de buitenwereld heeft. Voldoende doorgroei mogelijkheden waardoor ik nog prima op mijn plaats zit.

[ Voor 3% gewijzigd door DragonXZ op 16-06-2016 18:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:36
Vrij bizar salaris voor geen ervaring, 36 uur per week en 5 minuten reistijd op de fiets, daar mag je blij mee zijn inderdaad :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonXZ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-03 15:29
Hahn schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:13:
Vrij bizar salaris voor geen ervaring, 36 uur per week en 5 minuten reistijd op de fiets, daar mag je blij mee zijn inderdaad :P
Kleine aanvulling. Wel inmiddels al meer dan vier jaar werkzaam bij deze werkgever. Afstudeerstage gelopen en blijven hangen. Uiteraard niet op deze functie begonnen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:36
DragonXZ schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 18:41:
[...]

Kleine aanvulling. Wel inmiddels al meer dan vier jaar werkzaam bij deze werkgever. Afstudeerstage gelopen en blijven hangen. Uiteraard niet op deze functie begonnen. :)
Aah, dat verandert de zaak redelijk ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rek0n
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-05 14:33
Vraagje, zijn er hier mensen die zich gespecialiseerd hebben in cybersecurity en die momenteel werkzaam zijn in deze branche? Heb zelf HBO IT Service Management gedaan en begin vanaf september aan een WO master computer science - cybersecurity. Ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen. Heb namelijk van enkele professoren vernomen dat er echt een enorme vraag is naar security specialisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 09:59
rek0n schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:06:
Vraagje, zijn er hier mensen die zich gespecialiseerd hebben in cybersecurity en die momenteel werkzaam zijn in deze branche? Heb zelf HBO IT Service Management gedaan en begin vanaf september aan een WO master computer science - cybersecurity. Ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen. Heb namelijk van enkele professoren vernomen dat er echt een enorme vraag is naar security specialisten.
Als jij goed bent in security en ook nog kunt ontwikkelen (code kunt lezen en eventueel schrijven), kom je zo aan de bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 23:38
rek0n schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:06:
Zoals hierboven genoemd: dan hoef jij je geen zorgen te maken. Vanuit een hardcore technische, bedrijfskundige als culturele (social engineering) hoek is cyber security vrij hot. Bij het consulting bedrijf waar ik werk heeft de cyber security afdeling vrijwel altijd zat klantwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meilu
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-05 19:07
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO 4, Mediatechnologie
• Werkervaring: 6 jaar als webdeveloper

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer Web/Back-end (.NET backend en typescript frontend)
• Werkgever/branche: Gaming
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Reistijd: 15 minuten lopen

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3000
• Dertiende/veertiende maand: n.vt.
• Pensioeninleg per jaar: €1344, 50% inleg werkgever, 50% zelf
• Mobiliteit per jaar: n.v.t
• Overige: Iphone 6s plus met abbo van 30 p/m naar keuze

• Winstdeling/bonus: Komt eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llrais3r
  • Laatst online: 26-05 09:02
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: HBO, Technische informatica
• Werkervaring: 7 jaar als .NET Full stack Developer
• (Woon) Locatie: Noord-Brabant

2. Wat doe je:
• Functie: (Medior / Senior) .NET Full stack Developer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): max 1-uur reistijd enkele reis vanaf thuis
• Uren/week: 40~45
• Reistijd: max 1-uur reistijd enkele reis vanaf thuis
• Werkdruk: Laag (zelf in control)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2700
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Bonus: 5% van uur prijs bij detachering voor elk gewerkte uur (gemiddeld € 300~€ 500)
• Pensioeninleg per jaar: *Nog uitzoeken / niet bekend tijdens invullen deze vragenlijst*
• Mobiliteit per jaar: € 6600 => Lease bedrag
• Overige: Laptop van de zaak, welke je niet gebruikt @klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Laatst online: 03-04 14:36
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 30 jaar
• Opleiding: HBO-Informatica
• Werkervaring: Eerste werkgever, 6 jaar in dienst. Begonnen als Junior, na 1,5 jaar medior en nu sinds een paar maanden doorgezet naar Senior omdat mijn manager vond dat ik mijn functie ontgroeid was.
• (Woon) Locatie: Woon: Noord-Brabant werk: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Beheerder Back-up infrastructuur plus Product management (niet officieel op papier overigens)
• Werkgever/branche: Financiele sector
• (Werk) Locatie(s): Regio Utrecht
• Uren/week: 40 uur
• Vakantie dagen: 21 dagen
• Reistijd: gemiddeld 1,5 uur

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3685
• Dertiende/veertiende maand: 13de maand plus 9% over 13 + vakantiegeld. Dit is aan van alles te besteden zoals flexioen, fietsplan, extra dagen kopen, maandelijks uitbetalen, of ende van het jaar uit betalen.
• Salaris op jaarbasis: ruim 53.000 (zonder stand-by en reiskostenvergoeding, incl dit: rond de € 58.000,-)
• Overige: Laptop van de zaak, telefoon abbonement van de zaak (mag ook een iPhone 5 SE maar heb liever een telefoon die ik zelf kan uitzoeken)

Ik zit hier prima op mijn plekje, krijg voldoende ruimte en vrijheid van mijn huidige manager. Trainingen zijn over het algemeen geen probleem. Bovendien hebben we momenteel 2 externe coaches op de afdeling rond lopen die ons helpen om de teams om te vormen naar zelfsturende team waarbij ik een coördinerende rol in het team heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Casejunkie op 17-06-2016 11:33 ]

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Laatst online: 05-05 15:03

DarkKnight

Narf

Volgens mij spot ik een collega :+ .

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousrickz
BastaRhymez schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:51:
[...]

Dat zeg ik toch ook niet, ik zeg dat hij deze kosten blijft houden voor zijn privé auto, naast de evt kosten (bijtelling) voor een leaseauto
Thanks! De lease auto zou een vervanging zijn van de prive auto, niet een aanvulling op :P.
De reiskostenvergoeding zou dan inderdaad vervallen, maar de kosten (verzekering, wegenbelasting, benzine, afschrijving, onderhoud) die ik nu voor mijn prive auto moet maken ook.

Van wat ik gelezen heb mag je de bijdrage voor het privegebruik aftrekken van de bijtelling, dus ik gok dat ik met eenzelfde type auto (rij nu Kia Rio uit 2013) uiteindelijk netto goedkoper uit ben.

Afgezien van de auto, wat zou een realistisch salaris zijn voor een applicatie consultant met HBO diploma en 2 jaar werkervaring bij het bedrijf? (6 jaar ICT ervaring in totaal, maar dat is applicatieondersteuning in het algemeen, niet deze specifieke applicatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjay
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-05 21:36
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31 jaar
• Opleiding: Havo/CCNA
• Werkervaring: 4e werkgever, 2,6 jaar in dienst in de Netwerk branche (SD-WAN) en optimalisatie
• (Woon) Locatie: Woon: Noord-Holland Werk: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Network Engineer
• Werkgever/branche: Networking/Dienstverlenend
• (Werk) Locatie(s): thuiswerkend: 95%, 3% klant bezoek door Europa, 2% kantoor (meetings)
• Reistijd: afhankelijk: kantoor 55 minuten. Klanten: dag (vliegreis, mogelijke overnachting)
• Werkdruk: Hoog (te kort aan personeel)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €3436
• Dertiende/veertiende maand: Nee
• Pensioeninleg per jaar: 75% werkgever, 25% eigen inleg
• Mobiliteit per jaar: € 0,19 per KM en volledige vergoeding vliegticket + kosten locatie
• Overige: Retention bonus van klanten maand salaris bruto=netto. Extra vergoeding voor mobiele telefoon, laptop, thuis internet.
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): nee
• Winstdeling/bonus: Nee

Leuk jong bedrijf (opgezet in 2012) met een flinke groei. Werkdruk is hoog door nieuwe klanten en te weinig personeel wat goed thuis kan werken. Echter is het voor mij een heerlijke werkgever die mij m'n eigen gang laat gaan. Hierdoor voel ik me een ondernemer zonder de (financiele) risico's van het ondernemerschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:00
Onderstaande aanbod ontvangen. Ik denk redelijk. Zeker gezien locatie (oost Nederland)
Iemand die wellicht nog een kans ziet in de voorwaarden?

Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door t14wo op 16-08-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:15
Binnenkort beginnen bij mijn nieuwe werkgever 😂

Leeftijd: 25
Opleiding(en): MBO Medewerker Beheer ICT
Certificaten: MCSA Windows 7, MCSA 8, MCSA 2012, ITIL,
Werkervaring: 4 a 5 Jaar
Werkgever: Retail
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 18
13/14e maand of winstuitkering: Ja
Laptop: Ja
GSM: ja
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 32
Pensioenregeling: Ja
Land: Nederland
Regio: Noord-Holland
Reistijd**: +- 15 min

Maand salaris (bruto): 2400

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-05 16:43
t14wo schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:15:
Onderstaande aanbod ontvangen. Ik denk redelijk. Zeker gezien locatie (oost Nederland)

Members only:
Lijkt me een prachtig aanbod. Natuurlijk altijd proberen te onderhandelen maar als ze voet bij stuk houden, kun je hier best tevreden mee zijn denk ik. Enige wat ik even zou nakijken is pensioen. Premievrij is mooi maar ook van belang is hoeveel % van je loon erin gaat. Dat zou wat krapjes kunnen zijn en dan is het verstandig zelf extra in te leggen of bij te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:56

Sport_Life

Solvitur ambulando

Members only:

Ben vorig jaar bewust een stap naar beneden gegaan in salaris bij de overstap van vast naar detachering, maar in werkzaamheden cq toekomst perspectief gegroeid. Zit momenteel bij een leuke klant waar ik zonder detacheringsconstructie nooit was binnengekomen. (wel geprobeerd)

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:00
koksie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:19:
[...]

Lijkt me een prachtig aanbod. Natuurlijk altijd proberen te onderhandelen maar als ze voet bij stuk houden, kun je hier best tevreden mee zijn denk ik. Enige wat ik even zou nakijken is pensioen. Premievrij is mooi maar ook van belang is hoeveel % van je loon erin gaat. Dat zou wat krapjes kunnen zijn en dan is het verstandig zelf extra in te leggen of bij te sparen.
Goed idee om de pensioenvoorwaarden nog even te laten checken door iemand met verstand ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 16:40

Mitchell

Ondertitel

offtopic:
Mijn afstudeer bedrijf wil me vandaag een contract voorstel doen en ik heb geen idee hoeveel ik nou eigenlijk waard ben. Daarom zou ik graag willen weten wat het huidige gemiddelde is.

Ik ben 22 jaar en rond deze maand mijn HBO studie Informatica af. Mijn werkervaring bestaat uit de stages die ik heb gedaan tijdens mijn studie, wat dus een maand of 10 is. Ik woon en werk, op dit moment, in het oosten, maar wil graag zo snel mogelijk verhuizen naar de Amsterdam branch van dit bedrijf.

Is het trouwens normaal om een eigen werklaptop te eisen? Werk nu namelijk op een Mac uit 2009 en deze is af en toe erg langzaam.

[ Voor 212% gewijzigd door Mitchell op 21-06-2016 15:02 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Mitch377 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 07:58:
offtopic:
Mijn afstudeer bedrijf wil me vandaag een contract voorstel doen en ik heb geen idee hoeveel ik nou eigenlijk waard ben. Daarom zou ik graag willen weten wat het huidige gemiddelde is.

Ik ben 22 jaar en rond deze maand mijn HBO studie Informatica af. Mijn werkervaring bestaat uit de stages die ik heb gedaan tijdens mijn studie, wat dus een maand of 10 is. Ik woon en werk, op dit moment, in het oosten, maar wil graag zo snel mogelijk verhuizen naar de Amsterdam branch van dit bedrijf.

Is het trouwens normaal om een eigen werklaptop te eisen? Werk nu namelijk op een Mac uit 2009 en dat ding is af en toe extreem langzaam.
Het is normaal dat jij genoeg tools krijgt om je werk te kunnen uitvoeren, zoals een laptop dan wel een desktop, etc. Vrij vreemd als je met je privélaptop je werk moet uitvoeren, voor stages is dat overigens wat minder zwart/wit en moest ik ook vaak gebruik maken van eigen middelen tenzij anders voorgeschreven.

In dit topic zijn in ieder geval genoeg starters met hetzelfde profiel die hier voorwaarden hebben genoemd, dit kan ook voor jou een leidraad zijn als je even goed zoekt. Volgens mij is het niet ongewoon om met een HBO diploma te starten met €2100 - €2400 bij 40 uur.

Alles staat wel in contrast met wat je nu doet c.q. gaat doen? Kan je daar wat meer over vertellen? Branche, functieomschrijving e.d.? Aantal uren? Vul anders de template zo ver mogelijk in met de gegevens die je nu wel al hebt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 15:01
offtopic:

Is het trouwens normaal om een eigen werklaptop te eisen? Werk nu namelijk op een Mac uit 2009 en dat ding is af en toe extreem langzaam.
Stages != werkervaring.
Stage is onderdeel van je opleiding en stages zijn er voor bedoeld om project te draaien in een werksfeer.
Totaal anders als werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Nu online
offtopic:

Werk PC of Laptop is eigenlijk vrij standaard, die krijg je eigenlijk altijd wel bij elke dev functie. Hoe moet je anders je werk gaan doen ;)

In het oosten van het land liggen de salarissen over het algemeen wat lager dan in de randstad dus ik verwacht dat ze met een bod komen van tussen de €2000,- en €2200 bruto a.d.h.v. 40 uur per week. Het ligt er ook een beetje aan wat voor functie het is. Web development/Front-End of wat zwaardere zaken zoals low-level embedded of C++ maakt nogal een verschil meestal.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04:30
t14wo schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:15:

Members only:
Dit lijkt me bizar goed (100% pensioen, Volvo V40, 30 vakantiedagen, salaris voor een trainee). Dit is je aanbod?
Joostje123 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:34:
[...]

Stages != werkervaring.
Stage is onderdeel van je opleiding en stages zijn er voor bedoeld om project te draaien in een werksfeer.
Totaal anders als werkervaring.
Offtopic, maar dat lijkt me toch jouw persoonlijke mening. Een stage is m.i. juist bedoeld voor werkervaring (in tegenstelling tot een afstudeeropdracht bij een bedrijf). Mij werd door recruiters en andere mensen die er verstand van meenden te hebben aangeraden om stages te vermelden op je CV onder werkervaring (zolang het nog relevant is. Met 5+ werkervaring is dat hopelijk niet meer zo). Stuk relevanter dan je AH-vakkenvullersuren.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 15:01
inquestos schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:44:
[...]

Dit lijkt me bizar goed (100% pensioen, Volvo V40, 30 vakantiedagen, salaris voor een trainee). Dit is je aanbod?

[...]

Offtopic, maar dat lijkt me toch jouw persoonlijke mening. Een stage is m.i. juist bedoeld voor werkervaring (in tegenstelling tot een afstudeeropdracht bij een bedrijf). Mij werd door recruiters en andere mensen die er verstand van meenden te hebben aangeraden om stages te vermelden op je CV onder werkervaring (zolang het nog relevant is. Met 5+ werkervaring is dat hopelijk niet meer zo). Stuk relevanter dan je AH-vakkenvullersuren.
Ik zal het ook zeker onder je werkervaring op je cv zetten.
Want je hebt een speciale opdracht uitgevoerd of iets gedaan.
Maar iedere HBO informatica student heeft gewoon die 10 maanden stage gelopen hoor.
Dus qua werkervaring vergelijken met betrekking tot salaris zal ik niet die 10 maanden erbij op tellen.

Als je naast je studie wat relevante baantjes hebt gehad is dat werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 16:40

Mitchell

Ondertitel

Ik heb een werk pc aangewezen gekregen, maar deze is dus nogal sloom. Op zich kan ik wisselen naar een iets nieuwere Mac (2010), maar denk niet dat ik daar veel mee opschiet. Ik maak namelijk veel gebruik van dev's tools die nogal wat wegslurpen. :)

Daarom zit ik er dus aan te denken om gewoon een nieuwe te eisen. Mag dit? Is dit niet asociaal/arrogant? Anyway, ik zal even de template invullen:

-knip-

[ Voor 206% gewijzigd door Mitchell op 21-06-2016 15:03 ]

Signature

Pagina: 1 ... 20 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.