Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.033.717 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Hrolfr schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 09:54:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik dacht dat vakantiegeld een wettelijke verplichting was?
Artikel 15 lid 1 van MWL
"De werknemer heeft jegens de werkgever recht op een vakantiebijslag ten minste tot een bedrag van 8% van zijn ten laste van de werkgever komende loon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
TheBrut3 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:10:
[...]

Artikel 15 lid 1 van MWL
"De werknemer heeft jegens de werkgever recht op een vakantiebijslag ten minste tot een bedrag van 8% van zijn ten laste van de werkgever komende loon"
Die zit bij zn volgende punt verwerkt ;)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Oogje schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:20:
[...]
Die zit bij zn volgende punt verwerkt ;)
Sorry, niet helemaal goed gelezen. Maar dan moet je alsnog minimaal die 8% krijgen toch? Of mag vakantiegeld gebruikt worden als keuzebudget? Bij ons gaat dat van de eindejaars af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-05 10:56
TheBrut3 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:10:
[...]

Artikel 15 lid 1 van MWL
hoorde vanochtend bij 538 op de radio dat het minimale 6% is. maar veel werkgevers hier 8% van maken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-05 09:32
koentjuh1987 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:48:
[...]

hoorde vanochtend bij 538 op de radio dat het minimale 6% is. maar veel werkgevers hier 8% van maken.
een snelle blik op meerdere bronnen met behulp van Google zegt anders toch 8% dus gok dat 538 onjuist hierin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:55
Als de werknemer op papier afspreekt met de werkgever dat hij akkoord gaat met 0% vakantiegeld dan heeft de wet hier verder weinig mee te maken. Je mag ook afspreken dat je geen salaris wilt ontvangen toch (vrijwilligerswerk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrolfr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:47
TheBrut3 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:25:
[...]

Sorry, niet helemaal goed gelezen. Maar dan moet je alsnog minimaal die 8% krijgen toch? Of mag vakantiegeld gebruikt worden als keuzebudget? Bij ons gaat dat van de eindejaars af.
Er wordt geen onderscheid meer gemaakt tussen vakantiegeld en andere bijdragen aan het keuzebudget; het zit in 1 pot. Het aantal vakantiedagen dat bij kan worden gekocht is wel aan een maximum gebonden, maar ik weet niet of je met de maximale bijkoop onder de 8% kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:49

Metalfreak

Hoije woh!

B-lex schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:57:
Als de werknemer op papier afspreekt met de werkgever dat hij akkoord gaat met 0% vakantiegeld dan heeft de wet hier verder weinig mee te maken. Je mag ook afspreken dat je geen salaris wilt ontvangen toch (vrijwilligerswerk)?
Wet gaat altijd voor andere afspraken, altijd.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 22:05

KabalA!

[ No-Life ]

Metalfreak schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:52:
[...]

Wet gaat altijd voor andere afspraken, altijd.
Tenzij je het in een contract zet en dat samen getekend hebt, dan is dat contract maatgevend op het moment dat het voor een rechter komt of datgene wat daar in staat nu volgens de wet is of niet.

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
KabalA! schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:11:
[...]

Tenzij je het in een contract zet en dat samen getekend hebt, dan is dat contract maatgevend op het moment dat het voor een rechter komt of datgene wat daar in staat nu volgens de wet is of niet.
Nee hoor, als jij een contract ondertekend waarin je onder het minimum loon betaald wordt is het niet geldig. Anders kan je net zo goed al die zaken gewoon afschaffen, gezien elke werkgever het dan weg kan strepen.

Maar ik heb een zelfde situatie, mijn vakantiegeld gaat in mijn keuzebudget. Wat gewoon een leuke naam is voor een stuk van mijn loon wat elke maand wordt uitbetaald. Ik kan er ook vakantiedagen van kopen (van een gedeelte dan), maar als je het uitrekent krijg je gewoon onder de streep altijd je vakantiegeld van 8%. Dat ze het op papier in een ander potje zetten wat je ook gewoon krijgt maakt weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:55
Sissors schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:18:
[...]

Nee hoor, als jij een contract ondertekend waarin je onder het minimum loon betaald wordt is het niet geldig. Anders kan je net zo goed al die zaken gewoon afschaffen, gezien elke werkgever het dan weg kan strepen.
Nee hoor, die wet m.b.t. minimunloon is een houvast voor werknemers. Als jij als werknemer nou totaal tevreden bent met een loon wat lager ligt (er is dus geen conflict) dan zijn alle partijen blij en komt de wet er niet bij kijken. Daar tekenen wij dan samen voor. Als ik nou een aanbod krijg wat onder het minimum loon zou liggen, en ik vind dat niet leuk, dan kan ik die wet gebruiken om minimumloon af te dwingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

B-lex schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:30:
[...]

Nee hoor, die wet m.b.t. minimunloon is een houvast voor werknemers. Als jij als werknemer nou totaal tevreden bent met een loon wat lager ligt (er is dus geen conflict) dan zijn alle partijen blij en komt de wet er niet bij kijken. Daar tekenen wij dan samen voor. Als ik nou een aanbod krijg wat onder het minimum loon zou liggen, en ik vind dat niet leuk, dan kan ik die wet gebruiken om minimumloon af te dwingen.
Dat klopt gewoon niet.
https://www.rijksoverheid...het-wettelijk-minimumloon

Die wetten / regels zijn er om misbruik te voorkomen en om iedereen een gelijke kans te geven op een fatsoenlijk leven met fatsoenlijke verdiensten en dan kun je die niet eventjes weg tekenen met een simpel contactje. Indien je het er mee eens bent dat jij minder verdient is de werkgever alsnog strafbaar ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Shunt op 18-05-2016 14:03 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:49

Metalfreak

Hoije woh!

KabalA! schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:11:
[...]

Daar klopt geen hol van. Een werkgever kan ook vanalles in een arbeidsovereenkomst of CAO zetten, maar als de wet anders dicteert, zal een rechter nooit in het voordeel van die arbeidsovereenkomst beslissen. Bij ons bedrijf is dat al enkele malen voorgekomen dat bepalingen uit de CAO (met terugwerkende kracht) hersteld dienden te worden omdat zij niet geheel voldeden aan de wet. De wet gaat altijd boven afspraken, echt altijd.

En om maar ontopic te blijven:
Members only:

[ Voor 43% gewijzigd door Metalfreak op 18-05-2016 14:19 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Om die discussie even af te kaarten (IAAL):

In het kort:
Er zijn regels in de wet van dwingend recht; daarvan kan en mag je niet afwijken (de wet zet een eventuele partij afspraak dan aan de kant).
Er zijn ook regels in de wet van 'regelend recht', dan kan je wel uit gaan van de afspraak tussen partijen en gaan deze boven die regel van regelend recht.

Om het ingewikkeld te maken heb je in het arbeidsrecht ook nog zoiets als drie kwart dwingend recht. Dat houdt kort gezegd in dat een afwijkende afspraak alleen mag als deze in een CAO staat.

Om het héél ingewikkeld te maken is volgens een hoogleraar uit Nijmegen nu zelfs sprake van 8 3/4e dwingend recht, maar dat laten we maar even buiten beschouwing.

edit: ik vergeet nog het semi-dwingende recht. Kort gezegd: afwijken van de wet mag, maar alleen als het schriftelijk is vastgelegd.

[ Voor 10% gewijzigd door Dionysos op 18-05-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Dionysos schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:11:
Om die discussie even af te kaarten (IAAL):

In het kort:
Er zijn regels in de wet van dwingend recht; daarvan kan en mag je niet afwijken (de wet zet een eventuele partij afspraak dan aan de kant).
Er zijn ook regels in de wet van 'regelend recht', dan kan je wel uit gaan van de afspraak tussen partijen en gaan deze boven die regel van regelend recht.

Om het ingewikkeld te maken heb je in het arbeidsrecht ook nog zoiets als drie kwart dwingend recht. Dat houdt kort gezegd in dat een afwijkende afspraak alleen mag als deze in een CAO staat.

Om het héél ingewikkeld te maken is volgens een hoogleraar uit Nijmegen nu zelfs sprake van 8 3/4e dwingend recht, maar dat laten we maar even buiten beschouwing.

edit: ik vergeet nog het semi-dwingende recht. Kort gezegd: afwijken van de wet mag, maar alleen als het schriftelijk is vastgelegd.
Leuk maar dit zegt helemaal niets over waar minimum loon en vakantie toeslag onder vallen. (volgens mij onder dwingend recht)

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Shunt schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:24:
[...]

Leuk maar dit zegt helemaal niets over waar minimum loon en vakantie toeslag onder vallen. (volgens mij onder dwingend recht)
WML is dwingend recht.

Uit die wet volgt:
Artikel 19
Bedingen, die strijdig zijn met het bij of krachtens deze wet bepaalde, zijn nietig.

[ Voor 26% gewijzigd door Dionysos op 18-05-2016 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm-Fox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:58
Hierbij mijn huidige situatie.
Ik ben uiteraard zeer tevreden, maar hoop dit jaar een salarisverhoging te krijgen.

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 34
• Opleiding: HIO: Hogere Informatica aan de HvA
• Certificaten: diverse Linux en cisco certificaten, maar nog bezig voor CCNP certificering
• Werkervaring: 10 jaar (sinds het afronden van mijn laatste stage).

2. Wat doe je:
• Functie: Network Engineer
• Werkgever/branche: Hosting
• Uren/week: 40
• Locatie(s): Amsterdam en 3x per jaar in het buitenland
• Reistijd: 20 min met de auto, 1 uur met het OV
• Werkdruk: medium
• Leaseauto: nee
• Laptop : Ja
• GSM : Ja (iphone5)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €4800
• Vakantiegeld: 8%
• vast internetvergoeding : €25
• Dertiende/veertiende maand: een bonusregeling die nog vorm moet krijgen voor 2016, maar
ik schat rond de 400 euro (bruto)
• Pensioen regeling: Ja
• Mobiliteit per jaar: €0.19 per km

edit: typo

[ Voor 12% gewijzigd door Storm-Fox op 19-05-2016 13:50 ]

PSN: StormFox81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Update :)

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 19-05-2016 13:48 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 18:54

Koppensneller

winterrrrrr

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Koppensneller op 19-05-2016 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-05 11:04

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Koppensneller schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:49:
Members only:
Ik ga waarschijnlijk dezelfde richting op met mijn studie en vroeg me af of dit je eerste werkgever is en of je hier lang naar hebt gezocht.
Sorry als ik een beetje brutaal overkom :P

Meester in de kunsten van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-05 18:54

Koppensneller

winterrrrrr

TheAncientDovah schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 19:28:
[...]

Ik ga waarschijnlijk dezelfde richting op met mijn studie en vroeg me af of dit je eerste werkgever is en of je hier lang naar hebt gezocht.
Sorry als ik een beetje brutaal overkom :P
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11-2024
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:38

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Spacejockey schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 08:56:
3500 (daar ga ik maar vanuit als je zegt dat je salaris verdubbeld is) als developer met tien jaar ervaring is nog steeds ontzettend laag. Dan kun je wel zeggen dat het startsalaris niet uitmaakt, maar als het je je hele carrière blijft achtervolgen maakt het wel degelijk uit.
huh wat? Ontzettend laag? 3500 is een normaal gemiddeld salaris voor een programmeur van midden 30. Wat je hier in dit topic gepost zien worden zijn vaak extremen naar beneden van mensen die denken te weinig te verdienen en dat willen reflecteren en mensen die het heel goed voor elkaar hebben en dat graag willen laten zien. De grote grijze hoop programmeurs die niet eens lid zijn van Tweakers...dat zijn er veel. Heel veel.

reviews: Wat verdient de ict'er? - Tweakers onderzoekt de arbeidsmarkt

[ Voor 18% gewijzigd door FunkyTrip op 20-05-2016 14:08 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 23:16

MM99

That is the way I am!

3V3RT schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 12:59:
Members only:
Voor jou opleiding en leeftijd erg netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:10
FunkyTrip schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:07:
[...]

huh wat? Ontzettend laag? 3500 is een normaal gemiddeld salaris voor een programmeur van midden 30. Wat je hier in dit topic gepost zien worden zijn vaak extremen naar beneden van mensen die denken te weinig te verdienen en dat willen reflecteren en mensen die het heel goed voor elkaar hebben en dat graag willen laten zien. De grote grijze hoop programmeurs die niet eens lid zijn van Tweakers...dat zijn er veel. Heel veel.

reviews: Wat verdient de ict'er? - Tweakers onderzoekt de arbeidsmarkt
Ik ga vooral af op wat ontwikkelaars met vergelijkebare ervaring in mijn omgeving verdienen en met 3500 zou je onderaan bungelen. Ik zit al op dat bedrag met minder dan de helft van die ervaring en mijn bedrijf betaald nou niet echt uitzonderlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:38

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Spacejockey schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:32:
[...]

Ik ga vooral af op wat ontwikkelaars met vergelijkebare ervaring in mijn omgeving verdienen en met 3500 zou je onderaan bungelen. Ik zit al op dat bedrag met minder dan de helft van die ervaring en mijn bedrijf betaald nou niet echt uitzonderlijk.
Dat kan zijn, maar die enquetes lijken mij over het algemeen een betrouwbaarder beeld geven. Met 6-9 jaar ervaring verdient 70% tussen de 2k en 4k en met 10-15 jaar ervaring zit bijna 40% tussen de 3k en 4k.
Zoals ik al zei, posters en lezers hier onderschatten de massale grote grijze hoop ITers die hier nooit komt. Wat hier post of wat zij hier als 'omgeving' zien is volgens mij absoluut geen 'gemiddelde' omgeving. Dat is simpelweg onmogelijk op basis van die enquete-resultaten die je hier, maar ook bij allerlei andere clubjes voorbij ziet komen.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-05 21:28
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Lease auto moet je er wel bij kunnen onderhandelen denk ik! :)

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
rem4rk4ble schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:37:
Members only:
Waarom gaat je mobiliteit €200 naar beneden als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

DennusB schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:42:
Lease auto moet je er wel bij kunnen onderhandelen denk ik! :)
Ik denk dat het vooral een kwestie is of dat bij de functie hoort Nu is het wel een 'consultant' functie, maar consultants binnen een managed services partij zitten toch 99% van de tijd op het hoofdkantoor voor remote support (e.d.). Mocht dat niet zo zijn, en is on-site bij klanten zitten echt groot onderdeel van de werkzaamheden dan zou een leaseauto geen overbodige luxe zijn.

Als ik het totaalplaatje bekijk, dan vallen mij twee dingen gelijk op:
  • de mobiliteit is met 200€ p/j lager geworden
  • een pensioensbijdrage van 29€ p/j is wel ontzettend laag
Ik zou de mobiliteit minstens gelijk houden (even aannemende dat het een voorstel is van je huidige werkgever), en je pensioensbijdrage omhoog zou moeten. Mocht dat geen optie zijn dan is de enige parameter om iets aan te passen in ieder geval het salaris.

Met de stand-by vergoeding is het uiteindelijk wel leuk, maar daar lever je ook een stuk privétijd voor in.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
ZroBioNe schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:05:
[...]

Waarom gaat je mobiliteit €200 naar beneden als ik vragen mag?
Ik ga van vergoeding op basis van OV naar een €0,19 de kilometer. En het OV was duurder :+ 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-03-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: MBO Tech. Informatica Niv. 4, ITILv3 Foundation
• Werkervaring: 8,5 jaar developer, sinds 2013 IT coordinator/project manager
• (Woon) Locatie: Leeuwarden

2. Wat doe je:
• Functie: IT coordinator/project manager
• Werkgever/branche: Openbaar vervoer
• (Werk) Locatie(s): Groningen (3/5), Amersfoort en Utrecht (2/5)
• Uren/week: 40 (+ 1 keer in de drie weken een week storingsdienst en af een toe een weekje langer of korter naar eigen inzicht)
• Reistijd: heen en terug: Groningen 2 uur, Amersfoort/Utrecht 4 á 5 uur (volledig vergoed, extra reistijd is werktijd)
• Werkdruk: Wisselend, maar over het algemeen hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3563
• Vakantiegeld: € c.a. 3426
• Dertiende/veertiende maand: EJU ca € 933
• Pensioeninleg per jaar: € 0
• Mobiliteit per jaar: € 0
• Overige: Toeslag storingsdienst c.a. € 3730 p/j, € 140 reiskosten p/m en nog een paar kleine andere onkosten vergoedingen

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € pak hem beet 53k
• Winstdeling/bonus:

An sich een prima pakket. Heb alleen een plateau bereik in mijn loonschaal waardoor ik nu met tientjes ophoog ga als de CAO er een paar procent bij krijgt.

Leuke uitdagende baan, iets heel anders dan ontwikkelen. Ben voornamelijk bezig met de 'harde' techniek. Ik beweeg mij door alle lagen van de organisatie en heb ontzettend veel vrijheid en zelfstandigheid. En als bonus: de werkzekerheid binnen het OV is redelijk hoog.

Ik doe dit werk nu drie jaar en zou het zo nog drie jaar kunnen doen binnen dit bedrijf maar ben de laatste tijd wel aan het twijfelen of ik toch niet liever bij een software bureau of iets dergelijks mijn ding wil doen. Ben alleen bang voor een loonval en dat het lastig wordt voor mij om zo'n functie te krijgen omdat ik geen papiertjes heb en ook niet direct de relevante werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
rem4rk4ble schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:04:
[...]

Ik ga van vergoeding op basis van OV naar een €0,19 de kilometer. En het OV was duurder :+ 8)7
Allright, als ik het zo hoor ga je er waarschijnlijk op achteruit qua reiskosten.
Er van uitgaand dat je OV vergoeding alles dekt, heb je dan ook gelijk alle kosten gehad.

Met €0,19/km is het een ander verhaal. Zeker met minder kilometers, dekt de 19 cent de brandstof kosten, maar met zaken erbij zoals wegenbelasting & verzekering wordt 19 cent al krap.
Tel daar nog je afschrijving van de auto bij op en regulier onderhoud en de 19 cent is veel te kort. Er is veel te vinden over hoeveel je kunt rekenen voor onderhoud en afschrijving, ligt ook een beetje aan je auto (soms heb je geluk ;) )

(Ik rijd zelf 130km enkele reis voor 19 cent en kom er ook niet mee uit. Met minder kilometers is het nog slechter).

Met het OV is het dus een betere optie financieel gezien.
In je nieuwe plaatje ga je er dus €200 op reiskosten achteruit én komen er nog indirecte kosten bij voor je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rem4rk4ble
ZroBioNe schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:58:
[...]

Allright, als ik het zo hoor ga je er waarschijnlijk op achteruit qua reiskosten.
Er van uitgaand dat je OV vergoeding alles dekt, heb je dan ook gelijk alle kosten gehad.

Met €0,19/km is het een ander verhaal. Zeker met minder kilometers, dekt de 19 cent de brandstof kosten, maar met zaken erbij zoals wegenbelasting & verzekering wordt 19 cent al krap.
Tel daar nog je afschrijving van de auto bij op en regulier onderhoud en de 19 cent is veel te kort. Er is veel te vinden over hoeveel je kunt rekenen voor onderhoud en afschrijving, ligt ook een beetje aan je auto (soms heb je geluk ;) )

(Ik rijd zelf 130km enkele reis voor 19 cent en kom er ook niet mee uit. Met minder kilometers is het nog slechter).

Met het OV is het dus een betere optie financieel gezien.
In je nieuwe plaatje ga je er dus €200 op reiskosten achteruit én komen er nog indirecte kosten bij voor je auto.
Mwah. Ik snap je verhaal en je hebt helemaal gelijk, echter....

Ik ging al met de auto. Dus ik krijg nu ipv €0,20. de kilometer €0,19. Is niet heel schokkend en snap wel waarom dit nu zo gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
rem4rk4ble schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:19:
[...]

Mwah. Ik snap je verhaal en je hebt helemaal gelijk, echter....

Ik ging al met de auto. Dus ik krijg nu ipv €0,20. de kilometer €0,19. Is niet heel schokkend en snap wel waarom dit nu zo gedaan is.
Dus je verhoging in salaris is een sigaar uit eigen doos :P

Nou ja, niet helemaal natuurlijk, want hoger salaris heb je uiteindelijk wel meer aan op de lange termijn, maar zoals je het plaatje nu schetst is de promotie minimaal. Ik weet niet wat normaal is bij het bedrijf waar je werkt, maar bij een promotie is 10% toch niet zo gek denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
/

[ Voor 99% gewijzigd door shoombak op 24-05-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p-de-geus
  • Laatst online: 29-05 18:14
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Opleiding: MBO Technische Informatica Niveau 4, CCNA/CCNA wifi/CCNA security
• Werkervaring: 9 jaar, Vooral met Cisco apparatuur bezig
• (Woon) Locatie: Gouda

2. Wat doe je:
• Functie: Support Enigeneer 2e lijns
• Werkgever/branche: ICT dienst verlener
• (Werk) Locatie(s): Nieuw-vennep
• Reistijd: 45 minuten(zonder file)
• Werkdruk:

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2830
• Vakantiegeld: €2716,8/Jaar
• Dertiende/veertiende maand:
• Pensioeninleg per jaar: +- €648 door de baas + €648 eigen inleg
• Mobiliteit per jaar: Auto van de zaak voor zakelijk en prive gebruik, kleine station wagen.
• Overige: €135/mnd consignatie vergoeding, Overuren met toeslag wat per maand verschillend is.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38.944,8
• Winstdeling/bonus: Hoop dat winstdeling vanaf dit jaar gaat plaats vinden.

Kan hoger, maar mag niet klagen vindt ik :)

[ Voor 2% gewijzigd door p-de-geus op 25-05-2016 12:25 . Reden: pensioen aangepast. ]

dSLR: Nikon D5300;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:11
p-de-geus schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 17:01:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 31
• Maandsalaris (bruto): €2830
• Pensioeninleg per jaar: +- €648 door de baas
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €38.944,8
• Winstdeling/bonus: Hoop dat winstdeling vanaf dit jaar gaat plaats vinden.

Kan hoger, maar mag niet klagen vindt ik :)
loon is niet slecht nee. Ik zie dat je als 1 van de weinige je pensioen neerzet. Is dat bedrag alsnog inleg gezamelijk per maand of echt wat je werkgever per jaar inlegt?

En zo ja: is dit dan een keuze dat je zelf een pension opbouwt? Zoals ik het zie is er namelijk met 650 per jaar geen hoog pensioen opgebouwd op latere leeftijd. Ik had het al een keer eerder hier bij een ander nagevraagd omdat ik zelf al een tijdje mee zit te stoeien en vroeg me af hoe jij hier tegen aankijkt.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:37

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik zie dat bij heel veel posters, dat ze, als hun opgave klopt, nagenoeg geen pensioen opbouwen... Ik doe mee in een beschikbare premie regeling die op een middelloon regeling lijkt. De jaarlijkse inleg die mijn werkgever doet is ruim €5k (op een maandsalaris van bijna €4k). Dit is een relatief laag percentage nog dat de werkgever inlegt, omdat ik nog relatief jong ben (onder de 40). Het percentage zal met de jaren stijgen richting 30% van het inkomen. Premies voor aanvullende (vrijwillige) dekkingen, zoals Partnerpensioen, Wezenpensioen en Nabestaandenoverbruggingspensioen) reken ik zelf af en worden dus niet van de inleg van de werkgever afgetrokken. Dit is overigens slechts enkele tientjes in de maand (gebaseerd op leeftijd en inkomen)

Iedereen kan zijn pensioeninfo (als het goed is) gewoon navragen / nakijken in zijn of haar arbeidsovereenkomst en/of het pensioenregelement, of gewoon opvragen bij de werkgever. En ik stel dan ook voor dat iedereen die nu niet weet hoe zijn/haar regeling er uit ziet, ongeacht hoe oud of jong je bent, dat dan ook gewoon doet! Het is zó belangrijk, want reken maar dat je van alleen een AOW-tje, indien die voorziening uberhaupt nog bestaat tegen de tijd dat je met pensioen gaat, niet vrolijk wordt....

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 25-05-2016 09:06 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:16
AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:04:
Ik zie dat bij heel veel posters, dat ze, als hun opgave klopt, nagenoeg geen pensioen opbouwen... Ik doe mee in een beschikbare premie regeling die op een middelloon regeling lijkt. De jaarlijkse inleg die mijn werkgever doet is ruim €5k (op een maandsalaris van bijna €4k). Dit is een relatief laag percentage nog dat de werkgever inlegt, omdat ik nog relatief jong ben (onder de 40). Het percentage zal met de jaren stijgen richting 30% van het inkomen. Premies voor aanvullende (vrijwillige) dekkingen, zoals Partnerpensioen, Wezenpensioen en Nabestaandenoverbruggingspensioen) reken ik zelf af en worden dus niet van de inleg van de werkgever afgetrokken. Dit is overigens slechts enkele tientjes in de maand (gebaseerd op leeftijd en inkomen)

Iedereen kan zijn pensioeninfo (als het goed is) gewoon navragen / nakijken in zijn of haar arbeidsovereenkomst en/of het pensioenregelement, of gewoon opvragen bij de werkgever. En ik stel dan ook voor dat iedereen die nu niet weet hoe zijn/haar regeling er uit ziet, ongeacht hoe oud of jong je bent, dat dan ook gewoon doet! Het is zó belangrijk, want reken maar dat je van alleen een AOW-tje, indien die voorziening uberhaupt nog bestaat tegen de tijd dat je met pensioen gaat, niet vrolijk wordt....
Ik vind 5k per jaar inleg van de werkgever nog relatief weinig op een maandsalaris van 4k p/m

Als starter verdien ik 2.5k p/m en de werkgever legt 1500,- in waarvan 5% eigen inleg(75,-)
Op jaarbasis dus 15k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Artopaper schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:31:
[...]

Ik vind 5k per jaar inleg van de werkgever nog relatief weinig op een maandsalaris van 4k p/m

Als starter verdien ik 2.5k p/m en de werkgever legt 1500,- in waarvan 5% eigen inleg(75,-)
Op jaarbasis dus 15k.
1500 per maand? Want dat is echt veel. Het verschilt natuurlijk per regeling. Ik zit nu in de staffel op 12% inleg van m'n inkomen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:39:
[...]

1500 per maand? Want dat is echt veel. Het verschilt natuurlijk per regeling. Ik zit nu in de staffel op 12% inleg van m'n inkomen.
Volgens mij loonstrookje wel , en de 5% eigen inleg in ook conform de CAO. Dus ik denk wel dat het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Gezien de AOW franchise ruwweg 1000 euro per maand is (met vakantiegeld erbuiten gehouden), betekend het dat met 2500 euro salaris je pensioen grondslag zo'n 1500 euro per maand is. Ik neem dus aan dat je dat op je loonstrookje ziet, tenzij je 100% pensioen inleg hebt van je werkgever, wat wel heel hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p-de-geus
  • Laatst online: 29-05 18:14
Dit is de inleg van mijn werkgever.
Standaard wordt van mijn bruto salaris hetzelfde ingelegd.
Echter ga ik extra inleggen omdat het idd niet veel is.
gr8-jen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 08:51:
[...]

loon is niet slecht nee. Ik zie dat je als 1 van de weinige je pensioen neerzet. Is dat bedrag alsnog inleg gezamelijk per maand of echt wat je werkgever per jaar inlegt?

En zo ja: is dit dan een keuze dat je zelf een pension opbouwt? Zoals ik het zie is er namelijk met 650 per jaar geen hoog pensioen opgebouwd op latere leeftijd. Ik had het al een keer eerder hier bij een ander nagevraagd omdat ik zelf al een tijdje mee zit te stoeien en vroeg me af hoe jij hier tegen aankijkt.

dSLR: Nikon D5300;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB83
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-05 16:51
Volgens mij 'mag' het niet eens, 1500 euro p/m inleggen op een salaris van 2500.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Artopaper schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:52:
Volgens mij loonstrookje wel , en de 5% eigen inleg in ook conform de CAO. Dus ik denk wel dat het klopt.
Je zult 5% van de pensioengrondslag (=salaris minus franchise) zelf betalen, dat is iets heel anders dan het bedrag dat de werkgever betaalt.
Heel ruw geschat zal je werkgever ongeveer hetzelfde bedrag erbovenop leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

AllSeeyinEye schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 09:39:
[...]

12% van je inkomen of van je pensioengrondslag? Omdat het allemaal zo 'ingewikkeld' is negeren de meesten het waarschijnlijk :p

Maar wat je noemt zijn inderdaad normalere bijdragen. Ik draag zelf 2% bij en m'n werkgever vult dat dan leeftijdsafhankelijk aan naar 13% tot richting de 40%.
Dat gaat overigens in een bedrijfseigen pensioenfonds met een dekkingsgraad van 125%. Volgens mij zit dat dus wel redelijk goed. Maar als nog kan je beter zelf voorzieningen treffen denk ik altijd maar, dan is alles wat je nog extra krijgt mooi meegenomen :Y)
Artopaper schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 06:38:
[...]

Zou goed kunnen , heb me er niet erg in verdiept aangezien ik het pas over 55 jaar ga gebruiken(als het dan nog bestaat :P )
Toch een verschil of je 55 jaar lang €18.000 in een potje stopt of €1800 :X

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 26-05-2016 07:54 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
asmi schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 22:47:
[...]

Je zult 5% van de pensioengrondslag (=salaris minus franchise) zelf betalen, dat is iets heel anders dan het bedrag dat de werkgever betaalt.
Heel ruw geschat zal je werkgever ongeveer hetzelfde bedrag erbovenop leggen.
Zou goed kunnen , heb me er niet erg in verdiept aangezien ik het pas over 55 jaar ga gebruiken(als het dan nog bestaat :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:09
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

fender89 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:47:
Members only:
En weet je zeker dat de genoemde inleg per maand is? Want dat zou belachelijk veel zijn. Ook hier lijkt het meer op de pensioengrondslag die je noemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 17:03

Pater

Terry Tate

AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:56:
[...]

En weet je zeker dat de genoemde inleg per maand is? Want dat zou belachelijk veel zijn. Ook hier lijkt het meer op de pensioengrondslag die je noemt...
Dat is volgens mij ook de pensioengrondslag, het verschil met je huidige salaris en het pensioengrondslag is de AOW.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:56:
[...]

En als zijn deel 5% is, dan kan het zomaar zijn dat aandeel werkgever <4% (~€65,-) is (beschikbare premie regeling), afhankelijk van leeftijd...

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStoryTeller
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05 20:25
Net contract verlenging / verhoging gehad, ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErrorCode7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-12-2021
Leeftijd: 27
Opleiding(en): HBO Technisch Informatica
Certificaten: Certified Ethical Hacking (V8)
Werkervaring: Starter
Werkgever: MKB ERP
Huidige functie: Software ontwikkelaar voor Microsoft Dynamics AX

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:27
13/14e maand of winstuitkering: - (Alleen bij vast contract)
Laptop:-
GSM:-
Leaseauto*: -
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling: Ja (100% werkgever)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: Nederland
Regio: Drenthe
Reistijd**: kwartier per dag

Maandsalaris (bruto): € 2450,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO Systeem Beheer & HBO Communicatie Multimedia Design (Nog niet behaald) Vooral zelfstudie
• Werkervaring: ca. 4 jaar part time 9maanden fulltime
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Medior Java Developer (Fullstack)
• Werkgever/branche: Prepaid Telecom + Pilot Prepaid Energie branche (soon)
• (Werk) Locatie(s): Schijndel (Nabij Den Bosch) tijdendelijk 2 dagen Utrecht (zie pilot in branche)
• Reistijd: 30m tot 70m (Schijndel / Utrecht
• Werkdruk: Hard werk wordt gewaardeerd maar overwerk niet aangemoedigd (ook niet betaald).

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2500 €
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: € 526.80
• Mobiliteit per jaar:
VW Up, Fiscale bijtelling auto 218,33 ca 70 euro per maand.
Geen limiet prive rijden, geen kosten brandstof prive binnen nederland
• Overige:
iPhone 6 Limiet op 60gb data (shared)
Macbook Pro ook voor prive gebruik

Verder handig om te vermelden dat ik super veel input heb in wat ik doe en welke technieken toegepast worden. Ondanks dat wij met een monolitische oude Back-end werken ben ik vrij om nieuwe zaken in te brengen. Met deze reden dat ik veel met Angular2 bezig ben.

Graag kritiek e.d. betr. mijn functie.
Ik had bij mijn laatste gesprek vanuit mijn leidingevende teruggekregen dat mijn salaris makkelijk hoger had gekund. Ik was zelf al best blij met de Auto e.d.

[ Voor 4% gewijzigd door Gopher op 27-05-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 21:07
fender89 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:47:
Members only:
Even heel kort door de bocht is de fiscaal maximaal toegestane inleg 12% over de pensioengrondslag (wat zo maar het bedrag kan zijn dat je hier noemt). Dat zou betekenen dat jij zelf 5% inlegt en jouw werkgever waarschijnlijk 5% - 7%. Dat is overigens heel standaard.

[ Voor 10% gewijzigd door Knakker op 27-05-2016 15:20 ]

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Knakker schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:19:
[...]

Even heel kort door de bocht is de fiscaal maximaal toegestane inleg 12% over de pensioengrondslag (wat zo maar het bedrag kan zijn dat je hier noemt). Dat zou betekenen dat jij zelf 5% inlegt en jouw werkgever waarschijnlijk 5% - 7%. Dat is overigens heel standaard.
Nog wel redelijke ruimte daar hoor. Bijvoorbeeld bij het ABP is het 6.5% + 13.2% van de werkgever. En PME zit totaal op 23% (en als ik hun tabel begrijp nog eens 2.9% om reserves te versterken, en desondanks dat hebben ze een te laag dekkingspercentage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-01 11:55

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Sinds enkele weken begonnen met mijn eerste full-time baan!

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickoooname
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 19:05
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO Informatica, daarvoor MBO Applicatie Ontwikkelaar
• Werkervaring:
a. 3 jaar bij huidige werkgever
b. half jaar stage bij huidige werkgever
c. Stage tijdens studie.
b. Tijdens MBO en HBO eigen onderneming gehad, web ontwikkelaar (PHP, Ruby, html/js/css)
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer (om precies te zijn: Java backend developer)
• Werkgever/branche: IT bedrijf dat allerlei web applicaties maakt voor uiteenlopende klanten. Ongeveer 30 personen in dienst.
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Reistijd**: 30 minuten met de auto. 25 km.
• Werkdruk: Redelijk hoog, maar dat vindt ik niet erg.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2800
• Dertiende/veertiende maand: nee.
• Pensioeninleg per jaar: € uhhh
• Mobiliteit per jaar:* gebruikelijke 19 cent per kilometer.
• Overige: €

• Winstdeling/bonus: meestal een maandsalaris, maar dit staat niet op papier.

4. Overige:
Afgelopen jaar gemiddeld 2 keer per maand naar de UK geweest voor deze werkgever. Elke keer 3 nachten. Hierbij werken alle kosten vergoed en kreeg ik 50 euro per nacht extra op mijn loon (hier gaat uiteraard nog een hoop belasting van af..) Dit is overige per direct gestopt omdat ik op een ander project wordt gezet. Hierdoor dus geen reizen meer naar de UK.
Ook een maand of 2 geleden gevraagd om een leaseauto, hier wil de werkgever niet aan, aangezien het een klein bedrijf is en ze geen leasecontract willen aan gaan voor 3/4 jaar oid.

Over een paar weken weer een gesprek met mijn werkgever. Ik denk dat ik wel een goede reden heb om een loonsverhoging te vragen, namelijk mijn prestatie het afgelopen jaar, heb me volledig ingezet voor het project. (bijvoorbeeld overuren en op vrije dagen ook nog even een paar uur werken)

Graag jullie input, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

nickoooname schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 23:12:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26
• Opleiding: HBO Informatica, daarvoor MBO Applicatie Ontwikkelaar
• Werkervaring:
a. 3 jaar bij huidige werkgever
b. half jaar stage bij huidige werkgever
c. Stage tijdens studie.
b. Tijdens MBO en HBO eigen onderneming gehad, web ontwikkelaar (PHP, Ruby, html/js/css)

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer (om precies te zijn: Java backend developer)
• Werkgever/branche: IT bedrijf dat allerlei web applicaties maakt voor uiteenlopende klanten. Ongeveer 30 personen in dienst.
• (Werk) Locatie(s): Zuid-Holland
• Reistijd**: 30 minuten met de auto. 25 km.
• Werkdruk: Redelijk hoog, maar dat vindt ik niet erg.

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2800
• Dertiende/veertiende maand: nee.
• Pensioeninleg per jaar: € uhhh
• Mobiliteit per jaar:* gebruikelijke 19 cent per kilometer.
• Overige: €

• Winstdeling/bonus: meestal een maandsalaris, maar dit staat niet op papier.

4. Overige:
Afgelopen jaar gemiddeld 2 keer per maand naar de UK geweest voor deze werkgever. Elke keer 3 nachten. Hierbij werken alle kosten vergoed en kreeg ik 50 euro per nacht extra op mijn loon (hier gaat uiteraard nog een hoop belasting van af..) Dit is overige per direct gestopt omdat ik op een ander project wordt gezet. Hierdoor dus geen reizen meer naar de UK.
Ook een maand of 2 geleden gevraagd om een leaseauto, hier wil de werkgever niet aan, aangezien het een klein bedrijf is en ze geen leasecontract willen aan gaan voor 3/4 jaar oid.

Over een paar weken weer een gesprek met mijn werkgever. Ik denk dat ik wel een goede reden heb om een loonsverhoging te vragen, namelijk mijn prestatie het afgelopen jaar, heb me volledig ingezet voor het project. (bijvoorbeeld overuren en op vrije dagen ook nog even een paar uur werken)

Ik lees nergens dat je van hot naar her moet rijden waarom zou je dan een lease auto willen / verwachten?
Verder is inzet op vrije dagen niet echt iets om over naar huis te schrijven over uurtjes ook niet. Bij veel werkgevers is dat zelfs een negatief punt. (bedrijven die daadwerkelijk kijken naar de gezondheid van de medewerker en niet alleen naar het winst / productie plaatje.) Verder vind ik je salaris prima voor iemand met 3 jaar werk ervaring.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

nickoooname schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 23:12:

[...]

Dat je je inzet voor je werk word je al voor gecompenseerd dmv. salaris, en dat je het werk niet in de 40 uur af krijgt kan je idd ook minder positief zien :p
Dus echt een reden om er opeens een auto bij te krijgen of een paar honderd Euro extra lijkt me dat niet. Maar als je daar al drie jaar zit weet je denk ik wel wat je kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickoooname
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-05 19:05
Om die leaseauto heb ik gevraagd uit meer persoonlijk oogpunt. Hierbij, dit was meer vraag naar de mogelijkheid, dan een verwachting.

Afgelopen 10 maanden ben ik flink gegroeid in verantwoordelijkheden binnen het project. Denk hierbij aan het begeleiden en sturing geven aan een klein team (4 man)(onder enig toezicht). Dit ligt ook binnen de verwachting van mijn werkgever, welke graag wil dat ik binnen een jaar deze rol volledig op me neem. Hieronder vallen taken als het bedenken van de architectuur en sturing geven aan een klein team (4-6 man).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 13:14
Short lease is misschien een mogelijkheid, dat kan meestal vanaf 6 maanden. Dat is wel iets duurder, maar van jouw kant kun je dan misschien ervoor kiezen om iets kleins te rijden, scheelt je ook weer bijtelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 10:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met 50km per dag kom je bij 40 werkweken op 10000 km per jaar aan woonwerkverkeer. Kost je werkgever 1900 euro op jaarbasis. Een auto klasse Golf kost hem 502 euro per maand (directlease, kaalste golf die er is, geen enkele optie of winterbandenregeling of whatever aangevinkt) obv 10k per jaar voor 2 jaar. Das ruim 6200 euro. Zakelijk gezien is er de noodzaak niet, dus impliciet vraag je je werkgever om een salarisverhoging van 350 bruto per maand. En die kost jou dan ook nog eens 21% bijtelling als je er prive mee rijdt. Dus effectief schiet je er zowel jezelf als je wekgever mee in de voeten, want nu ben je aan onderhoud en afschrijving ongetwijfeld minder kwijt dan 250 in de maand of 3000 per jaar. En dat voor een kale Golf....

TL;DR: ik zou gewoon salarisverhoging vragen obv functie en verantwoordelijkheden :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Gopher schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:06:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 28
• Opleiding: MBO Systeem Beheer & HBO Communicatie Multimedia Design (Nog niet behaald) Vooral zelfstudie
• Werkervaring: ca. 4 jaar part time 9maanden fulltime
• (Woon) Locatie: Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Medior Java Developer (Fullstack)
• Werkgever/branche: Prepaid Telecom + Pilot Prepaid Energie branche (soon)
• (Werk) Locatie(s): Schijndel (Nabij Den Bosch) tijdendelijk 2 dagen Utrecht (zie pilot in branche)
• Reistijd: 30m tot 70m (Schijndel / Utrecht
• Werkdruk: Hard werk wordt gewaardeerd maar overwerk niet aangemoedigd (ook niet betaald).

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): 2500 €
• Pensioeninleg per jaar: € 526.80
• Mobiliteit per jaar:
VW Up, Fiscale bijtelling auto 218,33 ca 70 euro per maand.
Geen limiet prive rijden, geen kosten brandstof prive binnen nederland
• Overige:
iPhone 6 Limiet op 60gb data (shared)
Macbook Pro ook voor prive gebruik

Verder handig om te vermelden dat ik super veel input heb in wat ik doe en welke technieken toegepast worden. Ondanks dat wij met een monolitische oude Back-end werken ben ik vrij om nieuwe zaken in te brengen. Met deze reden dat ik veel met Angular2 bezig ben.

Graag kritiek e.d. betr. mijn functie.
Ik had bij mijn laatste gesprek vanuit mijn leidingevende teruggekregen dat mijn salaris makkelijk hoger had gekund. Ik was zelf al best blij met de Auto e.d.
Bert pensioen is dat mijn Eigenaar inleg, is dat nog steeds weinig of moet ik daarvoor in mijn contract kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Gopher schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:36:
[...]

Bert pensioen is dat mijn Eigenaar inleg, is dat nog steeds weinig of moet ik daarvoor in mijn contract kijken?
Het gaat hier om de beloning. Daar is de pensioeninleg van de werkgever een onderdeel van, dus dat is wat je hier noteert. Je kan daar eventueel je eigen inleg bij vermelden, omdat dat weer deel uit maakt van jouw voorwaardenpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaHeeb
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-03 22:48
Ik heb een vraag, die ik niet in deze topicserie heb kunnen vinden (en niet ouder als 3 jaar zijn).
Momenteel heb ik mijn MBO-4 Applicatieontwikkeling afgerond en kan bij mij stagebedrijf onder contract verder. Bij dit bedrijf heb ik de vorige 5 maand stage gelopen. Tevens ga ik deeltijd HBO-ICT er bij doen. Ze hebben mij een aanbod van 1197 bruto per maand op basis van 40u gedaan. Is dit reëel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 21:51
Je bent dan onder de 22 neem ik aan? Het miniumumloon voor 21-jarigen is op dit moment 1114.45 euro per maand, voor 22-jarigen is dat 1306.60, daarboven 1537.20. Je krijgt dus een bod van 80 euro boven het minimumloon en ik vind dat zeer karig. Met een afgeronde MBO4 opleiding moet je denk ik meer kunnen verdienen, al hangt eea sterk af van de regio waarin je woont, vakgebied etc. Ik ben geen expert maar ik vind 1197 euro erg weinig voor 40u per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:17
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 33
• Opleiding: HBO Hogere Informatica
• Werkervaring: 10 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Business Analist
• Werkgever/branche: Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Nu, Utrecht
• Reistijd: 30 min
• Werkdruk: Prima

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4900
• Vakantiegeld: € 8%
• Pensioeninleg per jaar: € Middenloon, 70/30 %, exacte bedragen moet ik opzoeken
• Mobiliteit per jaar: € Lease, 750 ex. btw en ex. brandstof
• Overige: € Onkostenvergoeding netto 85 euro, Laptop

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 63.500, basissalris en vakantiegeld
• Winstdeling/bonus: € per kwartaal max. 7% bonus bij voldoende declarabele uren. En op jaarbasis winstdeling max. 8%

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl3rf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04 21:52
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:10
Hoe kan je vakantiegeld zo laag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Spacejockey schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:24:
Is gewoon grof 8.33% hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Laatst online: 10:05
Spacejockey schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:24:
Zal wel een nulletje vergeten zijn denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Jolly_Jumper op 30-05-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 08:53
needenaar25 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:59:
Ik heb een vraag, die ik niet in deze topicserie heb kunnen vinden (en niet ouder als 3 jaar zijn).
Momenteel heb ik mijn MBO-4 Applicatieontwikkeling afgerond en kan bij mij stagebedrijf onder contract verder. Bij dit bedrijf heb ik de vorige 5 maand stage gelopen. Tevens ga ik deeltijd HBO-ICT er bij doen. Ze hebben mij een aanbod van 1197 bruto per maand op basis van 40u gedaan. Is dit reëel?
Is er voor de branche waar je in gaat werken geen cao?

Ik heb voor de gein even het bakkerscao erbij gepakt. (omdat dat mijn achtergrond is):
http://files.flexnieuws.n...CAO-Bakkers-2016-2020.pdf

Een banketbakker op niveau 3 (schaal 5) (niveau 4 zal niet veel meer zijn, omdat je in de bakkerij doorgaans niet direct een niveau 4 (leidinggevende / specialist) functie zal krijgen (je gaat het vak pas echt leren als je in de bakkerij werkt) begint op 20 jarige leeftijd bij €8,88 per uur, *168= €1492,- per maand. Op 21 jarige leeftijd op €10,46 per uur *168 = €1757,- per maand, en vanaf 22 jarige leeftijd op €12,26 per uur *168= €2059,- per maand.

Een helpdeskmedewerker (binnen een industriële bakkerij, de laagste functie op IT gebied in dit CAO), om het even naar de IT branche te tillen, valt in schaal 6. Daarvoor zijn geen jeugdlonen benoemd, en begint bij €12,52 per uur *168= €2103,- per maand.

Het bakkerscao is een goede cao, dus iets minder dan dat zou best ook nog acceptabel zijn. En de bakkersfunctie is misschien een betere vergelijking dan de ICT functie.

Maar €1197,- is wel erg karig.

Nog 1 vergelijk, een vakkenvuller van 20, verdient €1172,- per maand.
bron
Let wel, dat is de laagste schaal die de supermarkt kent, een Kassamedewerker (de 2e schaal) verdient op die leeftijd €1315,-

[ Voor 4% gewijzigd door Wild Chocolate op 30-05-2016 22:08 . Reden: aanvullingen, verbeteringen ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaHeeb
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-03 22:48
Wild Chocolate schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:03:
[...]

Is er voor de branche waar je in gaat werken geen cao?

Ik heb voor de gein even het bakkerscao erbij gepakt. (omdat dat mijn achtergrond is):
http://files.flexnieuws.n...CAO-Bakkers-2016-2020.pdf

Een banketbakker op niveau 3 (schaal 5) (niveau 4 zal niet veel meer zijn, omdat je in de bakkerij doorgaans niet direct een niveau 4 (leidinggevende / specialist) functie zal krijgen (je gaat het vak pas echt leren als je in de bakkerij werkt) begint op 20 jarige leeftijd bij €8,88 per uur, *168= €1492,- per maand. Op 21 jarige leeftijd op €10,46 per uur *168 = €1757,- per maand, en vanaf 22 jarige leeftijd op €12,26 per uur *168= €2059,- per maand.

Een helpdeskmedewerker (binnen een industriële bakkerij, de laagste functie op IT gebied in dit CAO), om het even naar de IT branche te tillen, valt in schaal 6. Daarvoor zijn geen jeugdlonen benoemd, en begint bij €12,52 per uur *168= €2103,- per maand.

Het bakkerscao is een goede cao, dus iets minder dan dat zou best ook nog acceptabel zijn. En de bakkersfunctie is misschien een betere vergelijking dan de ICT functie.

Maar €1197,- is wel erg karig.

Nog 1 vergelijk, een vakkenvuller van 20, verdient €1172,- per maand.
bron
Let wel, dat is de laagste schaal die de supermarkt kent, een Kassamedewerker (de 2e schaal) verdient op die leeftijd €1315,-
Thanks voor de uitleg! Ik ga onder CAO ziekenhuis werken. Ik krijg het minimum jeugdloon van een 21 jarige + 10% betaald. Over die hele schaalverdeling ben ik me eigenlijk niet van kennis, dus ik ga daar eens naar kijken. Wel bouw ik dan pensioen op, vakantiegeld en heb ik vooruitzicht op een welvaartsbonus alszijnde een extra maand salaris als het bedrijf goede cijfers draait. Eveneens komt er over die 1200 bruto nog wel 150 Euro netto aan reiskostenvergoeding bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bl3rf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04 21:52
fsfikke schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:48:
[...]

Is gewoon grof 8.33% hoor :)
Klopt, is per maand ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adimeuz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-04 10:29
Ik heb onlangs een aanbieding gekregen van het bedrijf waar ik nu afstudeer.
Dit is het aanbod:

Members only:

[ Voor 5% gewijzigd door Adimeuz op 01-06-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvl-2
  • Laatst online: 28-05 19:59
Volg al enige tijd dit topic en verbaas me dat de salarissen over het algemeen lager zijn dan ik had verwacht van functies met HBO niveau en aantal jaar werkervaring. In de branch waar ik werkzaam ben (zware industrie) zijn de salarissen blijkbaar echt wel een stuk hoger.
Members only:

Ik weet dat ik absoluut niet ontevreden mag zijn maar genoeg collega's met dezelfde/mindere werkzaamheden hebben zitten zomaar nog 10% hoger terwijl ik al 2 jaar nagenoeg stil sta dus in dat opzicht toch nog beetje ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treinentom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 17:07
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

dvl-2 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:18:
Volg al enige tijd dit topic en verbaas me dat de salarissen over het algemeen lager zijn dan ik had verwacht van functies met HBO niveau en aantal jaar werkervaring. In de branch waar ik werkzaam ben (zware industrie) zijn de salarissen blijkbaar echt wel een stuk hoger.
Die zelfde verbazing heb ik ook keer op keer. Het zal wellicht er mee te maken hebben dat ICT (uitzonderingen natuurlijk daargelaten) niet zo goed betaalt als andere branches, in ieder geval niet vergelijkbaar met construction / engineering / energy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 07:34
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: WO niet relevant
• Werkervaring: 5-6 jr functioneel beheer, 3jr java ontwikkelaar
• (Woon) Locatie: Overijssel/Gelderland

2. Wat doe je:
• Functie: Java Software Ontwikkelaar
• Werkgever/branche: Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Detacheerder heeft vnl contracten in Randstad, maar zit sinds kort op project dichter bij huis (half uur rijden)
• Reistijd**: momenteel 30 min, daarvoor 2 jaar lang 1,5-2 uur enkele reis
• Werkdruk: goed
• Certificaten: oa OCA, OCP, WCD

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3023,-
• Vakantiegeld: 8,25% (dus ca € 3000 per jaar)
• Dertiende/veertiende maand: Nee,
• Pensioeninleg per jaar: € 3150 (8%) per jaar, waarvan 82% betaald door werkgever
• Mobiliteit per jaar:* € 625 (Clio + onbeperkt prive)
• Overige: € 35 ( belastingvrije onkostenvergoeding) + 145 (bijdrage ziektekosten) + 45 (aandelenregeling)

• Winstdeling/bonus: € winstdeling van max 2% (laatste keer 1%, verwacht dat dit komend jaar nog minder zal zijn)

Momenteel ben ik nog tevreden ivm huidige opdracht, maar de salarisgroei die ik mijn eerste 3 jaren heb genoten als java ontwikkelaar is er nu wel uit (misschien jaarlijks +50-100, maar ken genoeg collega's die zijn overgeslagen in de verhogingsrondes).
Ik zit er niet op te wachten om na mijn huidig project (geen vaste einddatum, loopt wel door in 2017) weer in de randstad te moeten gaan werken, dus denk er over om (als ik wat anders wil) over te stappen naar een vaste werkgever (of een detacheerder die gericht is op de regio (Overijssel, Gelderland, Oost-Utrecht).

Ben benieuwd of ik bij zo'n overstap ook een leuke salarissprong kan verwachten, ik wil nl over enkele jaren ook verhuizen naar een grotere woning

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:52
AllSeeyinEye schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:12:
[...]

Die zelfde verbazing heb ik ook keer op keer. Het zal wellicht er mee te maken hebben dat ICT (uitzonderingen natuurlijk daargelaten) niet zo goed betaalt als andere branches, in ieder geval niet vergelijkbaar met construction / engineering / energy.
Kunnen jullie dit concretiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-05 21:34
[...]

Die zelfde verbazing heb ik ook keer op keer. Het zal wellicht er mee te maken hebben dat ICT (uitzonderingen natuurlijk daargelaten) niet zo goed betaald als andere branches, in ieder geval niet vergelijkbaar met construction / engineering / energy.
ICT is ook gewoon zo uitgebreid.
Systeembeheerders nee die hebben meestal geen vet pot.

Maar developers moeten gewoon vaker overstappen maar die zitten gewoon jaar in jaar uit bij dezelfde werkgever. Waardoor ze op een veel lager mogelijk salaris zitten dan mogelijk is.

Ik wil mijn startsalaris verdubbelen na 5 jaar, zodat ik boven de 4000 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

darryl schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:19:
[...]

Kunnen jullie dit concretiseren?
Ik werk als schade expert op gebied van hoofdzakelijk technische risico's en qua 'gewone' brand voor de grotere en complexere branden. Daarnaast het duurdere equipment (werkmaterieel) en grotere transporten of juist transporten van technische dingen. Dat is wel een beetje een niche wellicht, maar salarissen (maand) liggen ergens rond de 3000 voor jonge starters in het vak (oudere starters komen met vaak al 15 a 20 jaar ervaring op hun vakgebied, ook weer (zware) techniek, en beginnen dan doorgaans op een 4,5 a 5k per maand). Je groeit door tot circa 6 a 7k per maand als senior. Hoger is zeker ook mogelijk, trouwens, als je omzet daar naar is en je mooie klanten binnen haalt.

Bonussen liggen ook vaak hoger, 2 maandsalarissen bij goed presteren is niet vreemd.

Ik heb ook aardig wat contacten in de oil en energy sector en in de consultancy sector voor grote projecten (internationaal). Daar liggen salarissen veelal ook tussen de 4k en 8k per maand. Het grote verschil in die beide sectoren is meestal de bonus, die ligt vaak tussen de 25 en 50k per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 24-05 19:22
Joostje123 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:23:
[...]

ICT is ook gewoon zo uitgebreid.
Systeembeheerders nee die hebben meestal geen vet pot.

Maar developers moeten gewoon vaker overstappen maar die zitten gewoon jaar in jaar uit bij dezelfde werkgever. Waardoor ze op een veel lager mogelijk salaris zitten dan mogelijk is.

Ik wil mijn startsalaris verdubbelen na 5 jaar, zodat ik boven de 4000 zit.
Om eerlijk te zijn afhankelijk van jou verhaal, en de regio zal het lastig zijn.

Wij werken bv met een klein team aan een project, afhankelijk van hoe goed je bent ben je pas na ca 6 maanden tot 1 jaar redelijk goed ingewerkt.

Wanneer je ziet dat iemand zelf 3x is gewisseld van baan zou ik toch goed nadenken om iemand aan te nemen.

Pas dus ook daarmee op. Ambities zijn leuk, maar ik denk dat je beter goed met je huidige baas kan praten. Ik heb hier even gekeken, regio brabant in 7 jaar van 2000 naar 4000+ euro.

Ik heb ook een vriend welke er nauwelijks op vooruit ging. Maar afhankelijk van de baan kan je snel groeien bij bedrijven.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 11:50
Members only:

[ Voor 8% gewijzigd door wvkreg op 14-06-2016 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Edit: Laat maar anders heb ik weer een ban te pakken

Voor de nieuwsgierigen (ja jij Shunt ;) ), ging over AllSeeyinEye in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13)" zijn nogal optimistische kijk wat gemiddelde salarissen zouden moeten zijn.

[ Voor 160% gewijzigd door Sissors op 01-06-2016 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Sissors schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:40:
Edit: Laat maar anders heb ik weer een ban te pakken
En nu ben ik alleen nog benieuwder.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:31
Shunt schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:16:
[...]

En nu ben ik alleen nog benieuwder.
Stond dat IT helemaal niet slecht verdient, modaal salaris ligt een stuk lager dan wat je hier gemiddeld tegenkomt. En dat olie/gas branche sowieso goed betaalt en een slechte vergelijking is.

Snap serieus niet waarom hij die post weghaalt en zelfs bang is voor een ban?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic798
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:45
Metaalhoofd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:14:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 35
• Opleiding: WO niet relevant
• Werkervaring: 5-6 jr functioneel beheer, 3jr java ontwikkelaar
• (Woon) Locatie: Overijssel/Gelderland
2. Wat doe je:
• Functie: Java Software Ontwikkelaar
• Werkgever/branche: Detacheerder
<KNIP>
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 3023,-
<KNIP>
Ben benieuwd of ik bij zo'n overstap ook een leuke salarissprong kan verwachten, ik wil nl over enkele jaren ook verhuizen naar een grotere woning
Jouw salaris is naar mijn mening vrij laag voor een WO-opgeleide Java-developer. Het lastige is echter dat je geen relevante vooropleiding hebt en 'maar' 3 jaar develop-ervaring. Ik ben zelf een paar jaar jonger dan jou en ook WO-opgeleid maar ik zit een stuk(je) hoger qua salaris. Echter ik heb wel een relevante opleiding gevolgd en ben na m'n studie gelijk begonnen als ontwikkelaar. Dat maakt de vergelijking vrij lastig. Het ligt er een beetje aan waar je ingeschaald wordt op de junior-medior-senior schaal. En dat ligt zowel aan je ervaring, als je daarmee samenhangende technische vaardigheden en soft skills. De markt is echter goed momenteel voor ontwikkelaars :)

(Ik werk zelf voor een detacheerder in dezelfde regio als jou. Mocht je meer info willen, kun je me een DM sturen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kell.nl
  • Laatst online: 27-09-2023

kell.nl

Fizzgig&#039;s evil twin

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 38
• Opleiding: HAVO
• Werkervaring: 18 jaar (laatste 10 jaar in de VS)
• (Woon) Locatie: Sacramento, California

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Technical Marketing Engineer
• Werkgever/branche: Cloud Security vendor
• (Werk) Locatie(s): San Jose, California
• Reistijd: 2 uur/10 minuten*
• Werkdruk: Vrij hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 11.175
• Vakantiegeld: € -
• Pensioeninleg per jaar: € -
• Mobiliteit per jaar: € -
• Overige: 22.000 aandelenopties verspreid over 4 jaar, goede ziektekostenverzekering, thuis werken 2~3 dagen per week

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 135.000
• Winstdeling/bonus: € -

Ben in oktober van baan verwisseld. Niet echt op loon vooruit gegaan, maar wel op aandelenopties. Het bedrijf is nog niet beursgenoteerd, maar doet het heel erg goed. De verwachting is dan ook dat de aandelenopties mij een leuke cent gaan opleveren :9
Bij mijn vorig bedrijf had ik ook aandelenopties. Toen dat bedrijf de beurs opging heb ik ook wat extra geld verdiend, maar helaas niet zo veel.

Lonen in de VS liggen over het algemeen hoger dan in NL, maar gaat helaas wel gepaard met minder vakantiedagen. Ik heb er 15. Gelukkig is mijn bedrijf heel flexibel: toen ik pas geleden in NL was voor een week, heb ik geen vakantiedagen hoeven te schrijven zolang ik maar mijn mail checkte 1 keer per dag.

Ik heb de ziektekostenverzekering bij "overige" gezet, aangezien dat hier heel erg verschild van bedrijf tot bedrijf. Ik heb 200 USD eigen inleg per maand (voor mij en mijn vrouw), maar goede voorwaarden. Dit is beter dan veel bedrijven (die of een hogere eigen inleg hebben, of slechtere voorwaarden zoals hoge eigen risico etc).

Over de reistijd... Met de auto vanaf waar ik woon tot werk is ongeveer 2 uur rijden (zonder file). Maar ik huur ook vlak bij het kantoor. En dan is het maar 10 minuten rijden. Ik rij oftewel de avond voordat ik op kantoor moet zijn of laat in de morgen op dezelfde dag. Tijdens spitsuur rijden is niet te doen. Dan duurt het gauw 3.5 of 4 uur voordat ik op kantoor ben...

De reden dat ik zover weg woon is dat mijn vrouw en ik al in Sacramento woonde. 2 jaar geleden wilden we verhuizen naar een nieuwbouw huis met allerlei wensen etc. Het probleem met San Jose (Sillicon Valley) is dat huisprijzen daar 3 tot 4 keer zo hoog zijn, en dat hadden (hebben) we er niet voor over. Koophuis in Sacramento en huren in San Jose is veel goedkoper dan een koophuis in San Jose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
-edit-

[ Voor 99% gewijzigd door BastaRhymez op 28-02-2018 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:52
Loopt die schaal bijna tot 17.000 euro per maand ja? Nice :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:37:
Loopt die schaal bijna tot 17.000 euro per maand ja? Nice :P
Nee, dat helaas niet
Doelde meer op het feit dat ik nu op ongeveer 25% van de schaalindeling zit. Deze begint niet op 0 en eindigt niet op 17k.

Overigens is de max trede in de hoogste schaal wel richting de 17k per maand (hiervoor moet ik nog wel wat promoties maken 😝)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 28-05 15:59
[...]

ICT is ook zeker niet de beste betaalde job. Lonen liggen wel boven het gemiddelde.

Dat ik in 1999 begon in de IT waren de lonen en sec. arbeidsvoorwaarden beter dan vandaag.

Was laatste mijn loon administratie aan het opruimen en kwam oude loonstroken tegen.
Ik was een jr system engineer toen 26 jaar. netto loon was € 2734. En als lease had ik een E46 320ci.

Nu wat jaartjes verder. Netto loon € 3260 en lease een 308 sw 8)7

Door die IT bubble zijn er veel ITers bijgekomen. Dus vraag en aanbod is verzadigd. Destijds was er veel meer vraag naar ITers. en veel minder aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Unknown Alien schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:38:
[...]

ICT is ook zeker niet de beste betaalde job. Lonen liggen wel boven het gemiddelde.

Dat ik in 1999 begon in de IT waren de lonen en sec. arbeidsvoorwaarden beter dan vandaag.

Was laatste mijn loon administratie aan het opruimen en kwam oude loonstroken tegen.
Ik was een jr system engineer toen 26 jaar. netto loon was € 2734. En als lease had ik een E46 320ci.

Nu wat jaartjes verder. Netto loon € 3260 en lease een 308 sw 8)7

Door die IT bubble zijn er veel ITers bijgekomen. Dus vraag en aanbod is verzadigd. Destijds was er veel meer vraag naar ITers. en veel minder aanbod.
Dat hangt toch echt heel erg aan wat je ambitie is in de IT.
Systeembeheerders bij een vaste klant of die jaren en jaren bij de zelfde deta toko blijven hangen zullen inderdaad jaren blijven hangen op ongeveer het zelfde salaris meestal rond de 3000 / 3500 euro.
Als je door wilt groeien naar architecht / Technical Consultant of specialist is de sky de limit.
Ik werk ongeveer 5 jaar in de IT na mijn HBO papiertje te hebben behaald en zit nu op 3900 euro met redelijke secundaire en een ok ish lease budget van 770 of 895 met een eige bijdrage van 125.
Met mijn 31 doe ik het dan volgens mij best goed.

Op het moment is de vraag naar systeembeheer aan het afnemen. Juist nu is de vraag naar consulting en specialisten erg hoog. Zoek maar eens naar een netwerk specialist of een cloud specialist.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Laatst online: 28-05 15:59
Shunt schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:55:
[...]

Dat hangt toch echt heel erg aan wat je ambitie is in de IT.
Systeembeheerders bij een vaste klant of die jaren en jaren bij de zelfde deta toko blijven hangen zullen inderdaad jaren blijven hangen op ongeveer het zelfde salaris meestal rond de 3000 / 3500 euro.
Als je door wilt groeien naar architecht / Technical Consultant of specialist is de sky de limit.
Ik werk ongeveer 5 jaar in de IT na mijn HBO papiertje te hebben behaald en zit nu op 3900 euro met redelijke secundaire en een ok ish lease budget van 770 of 895 met een eige bijdrage van 125.
Met mijn 31 doe ik het dan volgens mij best goed.

Op het moment is de vraag naar systeembeheer aan het afnemen. Juist nu is de vraag naar consulting en specialisten erg hoog. Zoek maar eens naar een netwerk specialist of een cloud specialist.
Ik heb het over netto lonen hierboven en geen bruto. Ik heb voor nu geen ambitie om meer te gaan moeten verdienen.
Bruto inkomen van 4800 pm en lease 850 ben ik tevreden mee. Ik ben ook vrijwel elke dag om 17:00 thuis en heb lekker de tijd om met mijn zoontje te spelen.

Heb altijd gewerkt voor de bekende grote corporate amerikaanse software bedrijven. Veel buitenland. Geweldig als je alleen bent of alleen een partner hebt, maar als ouder van jonge kids hell no..

Alle vakken waar schaarste is in personeel, bieden hogere inkomens. CCIE certified maakt je al erg interessant. Of exchange architect.

En je moet je goed bedenken of het de druk waard is. 1000e pm meer lijkt veel, maar je houdt er maar 480e netto van over. Als je dat deelt door 21 werkbare dagen dan is dat nog geen 23e netto pd. En dan ben je echt niet om 17:00 thuis.

Vandaar dat ik het nu prima vind. Geef trainingen aan de klanten doe implementatie en zorg dat de helpdesk goed blijft lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 07:34
Magic798 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:54:
[...]

Jouw salaris is naar mijn mening vrij laag voor een WO-opgeleide Java-developer. Het lastige is echter dat je geen relevante vooropleiding hebt en 'maar' 3 jaar develop-ervaring. Ik ben zelf een paar jaar jonger dan jou en ook WO-opgeleid maar ik zit een stuk(je) hoger qua salaris. Echter ik heb wel een relevante opleiding gevolgd en ben na m'n studie gelijk begonnen als ontwikkelaar. Dat maakt de vergelijking vrij lastig. Het ligt er een beetje aan waar je ingeschaald wordt op de junior-medior-senior schaal. En dat ligt zowel aan je ervaring, als je daarmee samenhangende technische vaardigheden en soft skills. De markt is echter goed momenteel voor ontwikkelaars :)

(Ik werk zelf voor een detacheerder in dezelfde regio als jou. Mocht je meer info willen, kun je me een DM sturen.)
3 jaar geleden werd ik het functioneel beheer-achtig werk beu en wilde de software ontwikkeling in. Heb de eerste jaren aardig moeten inleveren op salaris (en is mijn spaargeld er aardig hard doorheen gegaan). Op dit moment verdien ik ongeveer waar ik eind 2012 van af kwam (3200 obv 36 uur excl auto).

Ik vind het ook lastig inschatten wat ik waard ben. Het bedrijf (en de klanten) waar ik werk beschouwen mij als medior, maar als ik mezelf vergelijk met directe co(ncu)llega's van dezelfde leeftijd maar met +5 jr ervaring, dan heb ik nog veel te leren (maar hun werkgevers zien hun als senior) ook al kom ik er zelf op den duur ook wel uit.

Als ik mezelf vergelijk met iemand die na z'n hbo 3jr werkervaring heeft als java-ontwikkelaar binnen dezelfde detacheerder dan ik, dan zitten we qua java-werkervaring misschien wel op hetzelfde niveau, maar ik merk dan wel dat ik meer ervaring heb mbt de werkprocessen/softskills etc. Als ik me financieel vergelijk met die groep, dan verdien ik binnen dezelfde detacheerder ca 5-10% meer, maar ik ken een aantal die recentelijk zijn overgestapt naar andere werkgevers (incl detacheerders) en op het zelfde niveau zitten of nu 0-5% meer verdienen dan ik.

Zelf vind ik een marge van 0-5% niet groot genoeg om me over te halen om te vertrekken (ben momenteel niet ontvreden met m'n detacheerder), als ik overstap wil ik toch minimaal 10% extra (en liefst richting de 20%) of er moet iets gebeuren waardoor ik wel ontevreden wordt (mijn werkgever heeft een bepaalde reputatie om mensen ontevreden te maken).

Weet alleen niet of zo'n sprong nu reëel is.
Weet alleen wel dat ik mezelf erg in de vingers snijd als ik te lang bij mijn huidige werkgever blijf (waar ik jaarlijks 0-2% bij kan krijgen, tenzij ik senior word)

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04 15:58
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO 2 Medewerker ICT, MBO 3 Medewerker beheer ICT, MBO 4 ICT-beheerder
• Werkervaring: 1 jaar stage met afstuderen + 1 jaar fulltime
• (Woon) Locatie: Veghel

2. Wat doe je:
• Functie: ICT Beheerder (Systeembeheer / Soms Helpdesk ondersteuning / Projectmanagement)
• Werkgever/branche: ICT dienst verlener
• (Werk) Locatie(s): oss
• Reistijd: 20 minuten
• Werkdruk: Gemiddeld

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1.900,- + 130 reiskosten (netto)
• Vakantiegeld: € 8%
• Mobiliteit per jaar: € -
• Overige: opleidingsmogelijkheden in office 365 of azure, laptop van het werk HP probook ook voor prive gebruik, 29 vakantie dagen waarvan 4 ATV.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € -

[ Voor 8% gewijzigd door jokko op 03-06-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 730957

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: WO CS (scriptieschrijf fase van mijn master)
• Werkervaring: 0 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Software developer
• Werkgever/branche: Telecommunicatie
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland
• Uren/week: 32
• Reistijd: 1,5 uur (enkele reis)
• Werkdruk:

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € -, uurloon van 12 euro per uur aangeboden gekregen
• Vakantiegeld: € -
• Mobiliteit per jaar: € -, reiskostenvergoeding aangeboden gekregen
• Overige: -

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € -

Voor de afgelopen 3 maanden heb ik, op eigen initiatief, stage gelopen bij een bedrijf; mijn school en het werk staan dus volledig los van elkaar. Hierbij kreeg ik de desbetreffende, d.m.v. cao-geregelde stagevergoeding, aangezien men tevreden blijkt met mijn werk, stellen zij mij voor dat ik nu, via een uitzendbureau, in dienst treedt bij het bedrijf voor een 32-urige werkweek (vaste aanstelling zou op het moment niet kunnen; maar het zou aan het einde van het jaar wel geregeld kunnen).

Ondanks dat ik niet op het geld belust ben, vind ik het uurloon wel karig, en hierom ben ik huiverig dit aanbod te accepteren. Het werk en de collega's zijn echter wel aardig en bekwaam, maar ik krijg toch een beetje de indruk dat er van mij, als starter, een laag aanbod lijkt te worden gemaakt. Nu kan mijn beeld van de arbeidsmarkt geheel verstoort zijn door al die salariskompassen; die onwaarschijnlijk hoge startsalarissen lijken aan te geven. Denk aan 3300 euro voor een starter zonder ervaring.

Dus ik vroeg mij het volgende af; vinden jullie dit een marktconform uurloon? Of moet ik meer op mijn strepen gaan staan? Of denken jullie dat het sowieso verstandig is om dit aanbod te accepteren, ondanks het iets minder dan marktconforme salaris; en zo de aankomende periode in ieder geval werkervaring op te doen. Ik ben een beetje in dubio en mijn angst is ook een beetje dat ik wellicht in de toekomst dan wel bij het uitzendbureau vast blijf te zitten of dat ik bij vaste aanstelling een lagere uurloon aangeboden krijg, omdat ik nu al dit aanbod had geaccepteerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 730957 op 04-06-2016 13:18 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.