1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: WO CS (scriptieschrijf fase van mijn master)
• Werkervaring: 0 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland
2. Wat doe je:
• Functie: Software developer
• Werkgever/branche: Telecommunicatie
• (Werk) Locatie(s): Noord-Holland
• Uren/week: 32
• Reistijd: 1,5 uur (enkele reis)
• Werkdruk:
3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € -, uurloon van 12 euro per uur aangeboden gekregen
• Vakantiegeld: € -
• Dertiende/veertiende maand: € -
• Pensioeninleg per jaar: € -
• Mobiliteit per jaar: € -, reiskostenvergoeding aangeboden gekregen
• Overige: -
• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € -
• Winstdeling/bonus: € -
Voor de afgelopen 3 maanden heb ik, op eigen initiatief, stage gelopen bij een bedrijf; mijn school en het werk staan dus volledig los van elkaar. Hierbij kreeg ik de desbetreffende, d.m.v. cao-geregelde stagevergoeding, aangezien men tevreden blijkt met mijn werk, stellen zij mij voor dat ik nu, via een uitzendbureau, in dienst treedt bij het bedrijf voor een 32-urige werkweek (vaste aanstelling zou op het moment niet kunnen; maar het zou aan het einde van het jaar wel geregeld kunnen).
Ondanks dat ik niet op het geld belust ben, vind ik het uurloon wel karig, en hierom ben ik huiverig dit aanbod te accepteren. Het werk en de collega's zijn echter wel aardig en bekwaam, maar ik krijg toch een beetje de indruk dat er van mij, als starter, een laag aanbod lijkt te worden gemaakt. Nu kan mijn beeld van de arbeidsmarkt geheel verstoort zijn door al die salariskompassen; die onwaarschijnlijk hoge startsalarissen lijken aan te geven. Denk aan 3300 euro voor een starter zonder ervaring.
Dus ik vroeg mij het volgende af; vinden jullie dit een marktconform uurloon? Of moet ik meer op mijn strepen gaan staan? Of denken jullie dat het sowieso verstandig is om dit aanbod te accepteren, ondanks het iets minder dan marktconforme salaris; en zo de aankomende periode in ieder geval werkervaring op te doen. Ik ben een beetje in dubio en mijn angst is ook een beetje dat ik wellicht in de toekomst dan wel bij het uitzendbureau vast blijf te zitten of dat ik bij vaste aanstelling een lagere uurloon aangeboden krijg, omdat ik nu al dit aanbod had geaccepteerd.
[
Voor 11% gewijzigd door
Anoniem: 730957 op 04-06-2016 13:18
]