Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 13) Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 100 Laatste
Acties:
  • 2.033.731 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
sorted.bits schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:03:
Best tevreden, maar al een jaar of 3 vast in dit salaris. Zou graag ondertussen graag wat meer gaan verdienen, maar dat heeft meestal als nadeel dat ik een hoop moet gaan reizen. Zo nu en dan wel eens een sollicitatie gesprek gehad, maar de afweging tussen thuis zijn en leuk verdienen en altijd weg zijn en goed verdienen is moeilijk.

Dingen als telefoon (Microsoft 640LTE), laptop (Macbook Pro) hoef je als developer neem ik aan niet te noemen. Dat is eigenlijk zo'n beetje standaard.
Ziet er goed uit! Ik heb eenzelfde soort dilemma eigenlijk.
In mijn geval gaat het om het werk, als ik nog wil groeien de komende periode zal ik van functie en dus werk moeten wijzigen en dat zie ik (nu) nog niet zitten. (van techniek naar architecten/consultancy rol)
Plezier telt voor mij ook zwaar mee naast salaris en andere voorwaarden vandaar dat ik nu de wijziging nog niet ambieer.
Wellicht geld dit voor jou ook? Als je nu plezier hebt, goed rond kan komen en lekker op je plek zit, wat veranderd die 2-300 euro daar dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06:45

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

GeeMoney schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 07:59:
[...]

Als je nu plezier hebt, goed rond kan komen en lekker op je plek zit, wat veranderd die 2-300 euro daar dan aan?
Je gaat toch sowieso niet overstappen voor 2 a 300 euro? Dat is een (gewone) jaarlijkse verhoging bij goed presteren en moet dus ook bij een huidige werkgever gewoon mogelijk zijn. Als je een overstap maakt dan verwacht ik dat je er flink op vooruit gaat.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:18:
[...]

Je gaat toch sowieso niet overstappen voor 2 a 300 euro? Dat is een (gewone) jaarlijkse verhoging bij goed presteren en moet dus ook bij een huidige werkgever gewoon mogelijk zijn. Als je een overstap maakt dan verwacht ik dat je er flink op vooruit gaat.
Op een gegeven moment zit je gewoon boven in je loonschaal voor je functie op dat moment.
Je kan natuurlijk niet verwachten dat je er elk jaar maar 2-300 euro "gewoon" bovenop krijgt.
Als ik momenteel zou overstappen naar een andere werkgever voor exact eenzelfde functie dan zal dat aangeboden salaris toch wel heel erg dicht op mijn huidige liggen hoor. En dus 2 a 300 euro bedragen, daarvoor ga ik in principe niet weg tenzij ik het absoluut niet naar mijn zin zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hussie01
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik ben toch wel benieuwd wat jullie er van vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tost
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-10-2023
sorted.bits schreef op maandag 09 mei 2016 @ 21:03:
Best tevreden, maar al een jaar of 3 vast in dit salaris. Zou graag ondertussen graag wat meer gaan verdienen, maar dat heeft meestal als nadeel dat ik een hoop moet gaan reizen. Zo nu en dan wel eens een sollicitatie gesprek gehad, maar de afweging tussen thuis zijn en leuk verdienen en altijd weg zijn en goed verdienen is moeilijk.
Ooit overwogen om de ZZP kant op te gaan? Daar is toch wel wat meer te halen en er is veel vraag naar als ik zo even snel rond kijk op de freelance websites. Maar dan moet je natuurlijk wel de risico's van een ZZP'er accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:25

Sandyman538

SandstorM [148839]

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:18:
[...]

Beetje overdreven denk ik. Ik snap je punt dat je vaak grotere stappen kunt maken als je naar een andere werkgever gaat, maar 250 euro erbij per jaar (gemiddeld volgens jou), zou betekenen dat je (als je begint op je 22e met 2k bruto) op je 42e op 7k bruto zou moeten zitten. Ik zeg niet dat het niet kan, maar dit is voor een gemiddelde werknemer echt niet weg gelegd.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-05 23:25
hussie01 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:45:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 23
• Opleiding: MBO N4 ICT
• Werkervaring: 2 jaar
• Certificering: MOS, ITIL, MCSA Windows 8.1 (687,688), MCSA Windows Server 2012 (410-411-412)
• (Woon) Locatie: Schiedam

2. Wat doe je:
• Functie: Werkplekbeheer
• Werkgever/branche: Detachering
• (Werk) Locatie(s): Den Haag
• Uren/week: 40
• Reistijd: 1 uur p.dag
• Werkdruk: normaal
• Vakantiedagen: 25

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1750
• Vakantiegeld: € ongeveer gelijk aan maand salaris
• Dertiende/veertiende maand: € nee
• Pensioeninleg per jaar: € geen idee
• Mobiliteit per jaar: € Auto en betaal bijtelling
• Overige: zorgverzekering 10%, internet vergoeding €20 p.maand
• Niet-monetaire compensatie:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 21000
• Winstdeling/bonus: € 1000 max

Ik ben toch wel benieuwd wat jullie er van vinden
*kuch kuch* cen.. *kuch* tric? :P
Ik denk dat je best om je heen mag kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 23:42
GeeMoney schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 07:59:
[...]

Ziet er goed uit! Ik heb eenzelfde soort dilemma eigenlijk.
In mijn geval gaat het om het werk, als ik nog wil groeien de komende periode zal ik van functie en dus werk moeten wijzigen en dat zie ik (nu) nog niet zitten. (van techniek naar architecten/consultancy rol)
Plezier telt voor mij ook zwaar mee naast salaris en andere voorwaarden vandaar dat ik nu de wijziging nog niet ambieer.
Wellicht geld dit voor jou ook? Als je nu plezier hebt, goed rond kan komen en lekker op je plek zit, wat veranderd die 2-300 euro daar dan aan?
Plezier is inderdaad ook belangrijk, maar 99% remote is best lastig soms. Werk-technisch, maar ook sociaal. Voor 2 tot 300 euro er bij (per maand bedoel je?) ga ik niet wisselen van baan. Dan ga ik er namelijk netto op achteruit.
Tost schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:07:
[...]
Ooit overwogen om de ZZP kant op te gaan? Daar is toch wel wat meer te halen en er is veel vraag naar als ik zo even snel rond kijk op de freelance websites. Maar dan moet je natuurlijk wel de risico's van een ZZP'er accepteren.
Yup, wel ooit aan gedacht, maar die risico's wil ik eigenlijk niet nemen. Mijn vrouw werkt part-time, heb 2 kids en een hypotheek die ik graag op tijd betaal ;). Ik ben een bangerik daarin, misschien tegen de tijd dat ik wat meer afgelost heb (zijn we druk mee bezig).
Sandyman538 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:54:
[...]

Beetje overdreven denk ik. Ik snap je punt dat je vaak grotere stappen kunt maken als je naar een andere werkgever gaat, maar 250 euro erbij per jaar (gemiddeld volgens jou), zou betekenen dat je (als je begint op je 22e met 2k bruto) op je 42e op 7k bruto zou moeten zitten. Ik zeg niet dat het niet kan, maar dit is voor een gemiddelde werknemer echt niet weg gelegd.
Eigenlijk was dat wel een beetje de richting waarin ik werk, maar inderdaad.

Het valt me op dat er bij veel vacatures tegenwoordig maar (relatief) weinig te verdienen valt, althans, er zijn weinig plekken waar ik in ieder geval hetzelfde ga verdienen als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 10:09

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

msmeenge schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 11:04:
[...]

*kuch kuch* cen.. *kuch* tric? :P
Ik denk dat je best om je heen mag kijken.
Klinkt ook als Call2 :P

Verder detachering is in mijn ogen geen vetpot. Misschien kun je rustig om je heen kijken of eventueel kijken hoe je binnen je huidige werkgever stappen kan maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Kapteynn op 10-05-2016 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:40
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietjuhhh1990
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: HBO Informatica
• Werkervaring: 1 jaar full time, 2.5 jaar part-time naast opleiding.
• (Woon) Locatie: Omgeving Eindhoven

2. Wat doe je:
• Functie: Software Engineer WEB (front + back)
• Werkgever/branche: Hardware development
• (Werk) Locatie(s): Son
• Reistijd: 15 min
• Werkdruk: middel/laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2220
• Vakantiegeld: 8%
• Dertiende/veertiende maand:
• Pensioeninleg per jaar: 1st jaar €3200, 2e €3600 vanaf 3e €4000 per jaar
• Mobiliteit per jaar: Kilometervergoeding tot 25 km enkele rit a 19 (€ 189.75 per maand)
• Overige: iPhone 6s, iPad air, Dell Latitude 5450, 100% vrij in uren (kan om 2 uur midden in de nacht beginnen en dan om 10 uur naar huis als ik wil, lunch en diner gratis (volgens bedrijf in package voor 140 lijkt me overrated).

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): ~€35.000 (€3600 pensioenbijdrage geteld)
• Winstdeling/bonus: Rond de 10% jaarsalaris gemiddeld over laatste 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youlabeest
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-06-2024
Members only:

[ Voor 95% gewijzigd door youlabeest op 11-05-2016 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sailor_ej
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 15:39
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 45
• Opleiding: VWO
• Werkervaring: 18 jaar
• (Woon) Locatie: Utrecht

2. Wat doe je:
• Functie: Senior Consultant
• Werkgever/branche: ICT - Consultancy
• (Werk) Locatie(s): Landelijk
• Reistijd: Kantoor 40 minuten, gemiddeld 1 uur enkele reis
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 4750,-
• Vakantiegeld: € 4560,-
• Dertiende/veertiende maand: € 0
• Pensioeninleg per jaar: € 826,-
• Mobiliteit per jaar: Leasebudget € 850,- per maand ex. brandstof
• Overige: laptop Budget € 1200 per 3 jaar, Mobile, onkosten declaratie, (buitenlandse) Seminars

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € 67580
• Winstdeling/bonus: € it depends ;)

[ Voor 5% gewijzigd door sailor_ej op 10-05-2016 14:33 ]

We cannot direct the wind, but we can adjust the sails

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 490741

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20
• Opleiding: Applicatie Ontwikkelaar MBO 4
• Werkervaring: 3x half jaar stage , 2,5 jaar part time naast school
• (Woon) Locatie: Omgeving Zwolle

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Front End Developer
• Werkgever/branche: Internet reclame
• (Werk) Locatie(s): Mooie overijssel
• Werkdruk: laag

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1250 (eerste halfjaar daarna automatisch verhoogt naar € 1500 )
• Dertiende/veertiende maand: €
• Pensioen regeling: geen
• Mobiliteit per jaar: geen
• Overige: Galaxy S6

Ik ben net afgestuurd en heb dit aangeboden gekregen door het stagebedrijf waar ik afgestudeerd heb. Echter heb ik geen enkel idee of dit acceptabel is , voor een full time job lijkt mij als 20 jarige 1250,- wel een beetje weinig. Maar dit kan natuurlijk ook aan mn "newby" op de arbeidsmarkt blik liggen :P

Jullie mening zou ik zeer waarderen!

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 490741 op 10-05-2016 14:44 . Reden: Salaris aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05 10:16
Anoniem: 490741 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:38:
-snip-

Ik ben net afgestuurd en heb dit aangeboden gekregen door het stagebedrijf waar ik afgestudeerd heb. Echter heb ik geen enkel idee of dit acceptabel is , voor een full time job lijkt mij als 20 jarige 1250,- wel een beetje weinig. Maar dit kan natuurlijk ook aan mn "newby" op de arbeidsmarkt blik liggen :P

Ondanks dat je 20 jaar jong bent en daarmee al vrij vroeg op de arbeidsmarkt zit vind ik dit wel echt heel laag. Ik denk dat als je gaat solliciteren je best een paar honderd euro meer per maand kan krijgen. Ik denk dat rond de €1750,- bruto per maand best realistisch is.

Edit: Dat je na een half jaar naar €1500 bruto gaat is al wat beter, maar ik denk toch dat je beter kan krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ionicawa op 10-05-2016 14:51 . Reden: aanvulling op edit van SyndicateX ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tost
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-10-2023
Anoniem: 490741 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:38:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 20
• Opleiding: Applicatie Ontwikkelaar MBO 4
• Werkervaring: 3x half jaar stage , 2,5 jaar part time naast school
• (Woon) Locatie: Omgeving Zwolle

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Front End Developer
• Werkgever/branche: Internet reclame
• (Werk) Locatie(s): Mooie overijssel

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €1250 (eerste halfjaar daarna automatisch verhoogt naar € 1500 )
• Dertiende/veertiende maand: €
• Pensioen regeling: geen
• Mobiliteit per jaar: geen
• Overige: Galaxy S6

Hoewel je geen "echte" werkervaring hebt vindt 1250,- alsnog aan de lage kant. Dat zou 7,5euro per uur betekenen, dat salaris kan je ook bereiken zonder geschoold werk te doen. Daar komt nog eens bovenop dat je geen tot weinig secundaire arbeidsvoorwaarden hebt. Als ik jou was zou ik toch even in overleg gaan met je werkgever voor een beter aanbod.

Of gaan solliciteren, dan zie je pas echt wat je waard bent voor een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 14:34
Bart_GR schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:54:
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 25
• Opleiding: MBO niv 4 systeembeheer
• Werkervaring: 3 jaar
• (Woon) Locatie:Randstad

2. Wat doe je:
• Functie: junior systeembeheerder
• Werkgever/branche:retail
• (Werk) Locatie(s):randstad
• Uren/week:40 (ex standby)
• Reistijd: 40 min
• Werkdruk: gemiddeld/hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2100
• Vakantiegeld: €2000
• Dertiende/veertiende maand: €nvt
• Pensioeninleg per jaar: €700
• Mobiliteit per jaar: €200
• Overige: standby vergoeding van €75 netto, telefoon en laptop. Redelijk veel vakantiedagen (42), en ik krijg tijd voor tijd voor overwerk tijdens standby dienst.

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): €27200
• Winstdeling/bonus: hangt van hoogte winst af, tot nu toe niet ontvangen.

Opzich redelijk tevreden. Het is een leuke en afwisselende functie met fijne collega's, redelijk veel vakantiedagen. Wordt ook soepel gedaan met dagen vrij nemen. Het salaris zou wel wat meer mogen zijn naar mijn idee, maar niet geheel ontevreden ivm opleidings achtergrond en werkervaring (mbo niv 4 met 3 jaar ervaring). Wat vinden jullie?
Redelijk veel vakantiedagen? Ruim dubbel het minimum, 8+ weken per jaar. :>
Als je doorgroeimogelijkheden goed zijn, heb je niets te klagen met deze voorwaarden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Alweer een paar jaar geleden, dus ook maar weer eens een update. Alles gekopieerd van mijn laatste post en even aangepast naar nieuwe layout:

1. Wie ben je:
• Leeftijd: 26 29
• Opleiding: MBO4 ICT Beheerder
• Werkervaring: 8 11 jaar
• (Woon) Locatie: Zuid-Holland

2. Wat doe je:
• Functie: Software-/Web Developer
• Werkgever/branche:
• (Werk) Locatie(s):
• Reistijd: 10 min
• Werkdruk: Gemiddeld / Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2.630 € 3.467,73
• Vakantiegeld: € 3.329,02
• Dertiende/veertiende maand: bonus
• Pensioeninleg per jaar: -
• Mobiliteit per jaar: € ~500
• Overige: Internet/thuiswerk vergoeding van €30 netto. Thuiswerk, Flex werk tijden, mogelijkheid om cursussen te volgen, laptop, telefoon (cheap Lumia, deze mag ik ook privé gebruiken, maar doe ik niet).

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € ~49.000
• Winstdeling/bonus: Afhankelijk van verschillende factoren binnen het bedrijf, tussen de 0,8-1,2 maandsalaris.

Zit nog wel eens te twijfelen wat ik wil. Het werk vind ik leuk en heb hier eigenlijk volledige vrijheid in.
In de ~8 jaar dat ik in deze functie zit ben ik ~7jr geleden van VB.NET naar C# gegaan, ~5jr geleden van C# (Software) naar ASP.NET WebForms, ~2jr geleden van ASP.NET WebForms naar MVC en dit jaar overgestapt van MVC naar .NET WebApi2 + losse front end (VueJS). Ondanks dat dit redelijk wat investering kost (onderzoek, kennis opbouwen) heb ik wel de mogelijkheid om dit te doen. De eerste overstappen heb ik gedaan aan de hand van cursussen, dit jaar is er (tijdelijk) personeel ingehuurd om mij hiermee te helpen en scholen.
Toch twijfel ik nog wel eens of dit het juiste bedrijf is voor mij. Volgend jaar zit ik er 10jr en ondanks dat ik het prima naar mijn zin heb voel ik gewoon dat ik meer wil. Dit komt voornamelijk omdat ik de enige niet C++ programmeur ben en dus al mijn projecten grotendeels alleen uitvoer. De vrijheid is heerlijk, maar toch mis ik wel om in een team lekker te sparren over hoe bepaalde zaken aan te pakken. En aan de andere kant denk ik, als ik het nu alleen kan, waarom begin ik dan niet gewoon voor mezelf? Zijn allemaal lange termijn plannen natuurlijk, afgelopen jaar is de eerste geboren en de tweede is onderweg, voorlopig kies ik nog even voor zekerheid en zit ik hier prima op mijn plek :).

[ Voor 0% gewijzigd door Black Eagle op 10-05-2016 21:53 . Reden: Jaaropgaaf erbij gezocht voor jaarsalaris afgelopen jaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exoOw
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-02-2024
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:06
In een jaar tijd bijna 50% in salaris omhoog gegaan, ik denk dat je weinig te klagen hebt :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
24 jaar, geen hoger diploma en €3000 bruto + bedrijfswagen? Dat is zéér netjes.

Waarom ben je gestopt met TI? Teveel programmeren? :p

[ Voor 26% gewijzigd door Bv202 op 10-05-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exoOw
Bv202 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 21:13:
24 jaar, geen hoger diploma en €3000 bruto + bedrijfswagen? Dat is zéér netjes.

Waarom ben je gestopt met TI? Teveel programmeren? :p
Ik was ongemotiveerd en had niet de juiste prioriteiten (uitgaan, gamen, etc.), het programmeren lukte goed maar had veel meer interesse in systeem/netwerkbeheer en dat was pas echt een keuze in het 3de jaar.

Nu wel spijt van uiteraard dat ik het niet heb afgemaakt, maar ik overweeg om in avondopleiding nog een diploma te halen.
Hahn schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:22:
In een jaar tijd bijna 50% in salaris omhoog gegaan, ik denk dat je weinig te klagen hebt :P
Het is inderdaad een snelle stijging, zal moeilijk zijn dat in de toekomst nog voor elkaar te krijgen :p, krijg wel per certificaat 60€ bruto erbij (soms meer afhankelijk van het certificaat) dus dat wordt studeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
exoOw schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 00:28:
[...]

Ik was ongemotiveerd en had niet de juiste prioriteiten (uitgaan, gamen, etc.), het programmeren lukte goed maar had veel meer interesse in systeem/netwerkbeheer en dat was pas echt een keuze in het 3de jaar.

Nu wel spijt van uiteraard dat ik het niet heb afgemaakt, maar ik overweeg om in avondopleiding nog een diploma te halen.

[...]

Het is inderdaad een snelle stijging, zal moeilijk zijn dat in de toekomst nog voor elkaar te krijgen :p, krijg wel per certificaat 60€ bruto erbij (soms meer afhankelijk van het certificaat) dus dat wordt studeren :D
Goh, heb je dat diploma nog nodig? Uiteindelijk heb je dat diploma enkel nodig om aan een eerste job te geraken en ervaring op te doen. Daarna kijken werkgevers enkel naar je ervaring.

Mag ik vragen welke werkgever dit is (mag ook via DM)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 28-05 14:07

Shunt

Boe

Bv202 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:58:
[...]

Goh, heb je dat diploma nog nodig? Uiteindelijk heb je dat diploma enkel nodig om aan een eerste job te geraken en ervaring op te doen. Daarna kijken werkgevers enkel naar je ervaring.

Dat is niet altijd zo en je kunt daar niet gewoon 100% van uit gaan. Een hoop bedrijven hebben een dak waar je tegen aan loopt als je de juiste papieren niet hebt of dat nu certificering zijn of diploma's dat maakt dan niet veel uit. Sommige bedrijven nemen alleen HBO geschoold personeel aan.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Shunt schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:46:
[...]

Dat is niet altijd zo en je kunt daar niet gewoon 100% van uit gaan. Een hoop bedrijven hebben een dak waar je tegen aan loopt als je de juiste papieren niet hebt of dat nu certificering zijn of diploma's dat maakt dan niet veel uit. Sommige bedrijven nemen alleen HBO geschoold personeel aan.
Dat zal ongetwijfeld zo zijn, maar ik denk dat door de band genomen bewezen kwaliteiten (= ervaring) toch zwaarder wegen, want dat is waar een werkgever het immers mee moet doen. Zeker als je wat langer op de arbeidsmarkt actief bent zal de nieuwe werkgever precies weten wat hij met je in huis haalt, diploma of niet (hierbij ga ik er natuurlijk wel vanuit dat de nieuwe werkgever jou zelf scout / binnenhengelt en niet van recruiters gebruik maakt, of dat de recruiter nauw contact met de nieuwe werkgever heeft).

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:55:
[...]

Dat zal ongetwijfeld zo zijn, maar ik denk dat door de band genomen bewezen kwaliteiten (= ervaring) toch zwaarder wegen, want dat is waar een werkgever het immers mee moet doen. Zeker als je wat langer op de arbeidsmarkt actief bent zal de nieuwe werkgever precies weten wat hij met je in huis haalt, diploma of niet (hierbij ga ik er natuurlijk wel vanuit dat de nieuwe werkgever jou zelf scout / binnenhengelt en niet van recruiters gebruik maakt, of dat de recruiter nauw contact met de nieuwe werkgever heeft).
Zeker in de huidige markt waarin er vaak veel sollicitanten op een vacature afkomen is opleiding een eerste vereiste. Als er WO wordt gevraagd en je hebt dat niet wordt je sowieso niet uitgenodigd voor een gesprek als er nog 20+ andere gegadigden zijn met wel een WO opleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Maar jij haalt nu een heel ander marktsegment aan dan dat ik bedoel. Ik noem namelijk specifiek de markt waarin de werkgever zelf de nieuwe medewerker uitzoekt en binnenhaalt. De bovenkant van de markt veelal, en juist niet de functies waar tig reacties van 'onbekenden' (vanuit het perspectief van de werkgever) op af komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exoOw
Bv202 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:58:
[...]

Zie DM :)
Ik wil het enerzijds voor mezelf behalen, anderzijds om mogelijk in de toekomst bij een groter bedrijf binnen te kunnen komen, of door te groeien naar een andere functie, ik weet dat bijvoorbeeld Amerikaanse bedrijven vaak naar het diploma kijken om te bepalen hoe ver je kunt groeien.
[...]

Inderdaad, maar ik merk dat in België de meeste IT firma's vaak in hun advertenties zetten Bachelor/Master of gelijkwaardig door ervaring, weet niet of dat in Nederland ook zo is. Maar als het er op aankomt zal een diploma toch de voorkeur krijgen denk ik. Of je moet jezelf heel goed kunnen verkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 22:00
AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 09:55:
Ervaring is moeilijk hard te maken. Zelfs als je referenties hebt is het moeilijk te vergelijken en makkelijk mooier te maken dan het is. Een diploma is duidelijk en hard, geen speld tussen te krijgen. Daarnaast is het bij ouderen (45+) gebruikelijk om minder te studeren en op het werk te leren, maar als je nu als <30er geen diploma haalt dan ben je gewoon een uitzondering en dan vraag elke werkgever zich af waarom je wel het niveau zou hebben maar het dan niet hebt kunnen opbrengen om het bijbehorende diploma te behalen. Bovendien concurreer je dan met mensen die een diploma en ervaring hebben.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 20:06
1. Wie ben je:
• Leeftijd: 22
• Werkervaring: Half jaar stage bij dit bedrijf, half jaar stage bij een ander bedrijf
• (Woon) Locatie: Dordrecht

2. Wat doe je:
• Functie: iOS Developer
• Werkgever/branche: Software development
• (Werk) Locatie(s): Rotterdam
• Reistijd**: 40-60 min enkele reis
• Werkdruk: Normaal

3. Wat verdien je:
• Dertiende/veertiende maand: n.v.t.
• Pensioeninleg per jaar: n.v.t
• Mobiliteit: Kilometervergoeding €0.19/km
• Overige: 22 vakantie dagen, waarschijnlijk laptop van de zaak.

Bovenstaand aanbod gekregen bij het bedrijf waar ik momenteel afstudeer. Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:15
Xisuthros333 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 18:31:
1. Wie ben je:
• Werkervaring: Half jaar stage bij dit bedrijf, half jaar stage bij een ander bedrijf

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Bovenstaand aanbod gekregen bij het bedrijf waar ik momenteel afstudeer. Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden..
Beetje laag. Ik zou inzetten op 2500. Wie weet krijg je 2300~2400, lijkt me redelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Als dat niet mogelijk is kijken of je wellicht wat meer vakantiedagen er bij kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

Salaris is niet belangrijk bij eerste baan. Wat zijn de doorgroei mogelijkheden, cursussen, kun je veel leren van ervaren collega's? Salaris komt vanzelf als vorige punten mogelijk zijn (bij dit bedrijf of andere bedrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xisuthros333
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 20:06
Doorgroeimogelijkheden zijn er praktisch niet. Bedrijf is relatief klein en plat (geen managers oid). Cursussen/certificaten wordt na mijn weet niet aan gedaan. Collega's kan ik wel veel van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Xisuthros333 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 23:20:
Doorgroeimogelijkheden zijn er praktisch niet. Bedrijf is relatief klein en plat (geen managers oid). Cursussen/certificaten wordt na mijn weet niet aan gedaan. Collega's kan ik wel veel van leren.
Dan zou ik zeggen: leuk om niet thuis te hoeven zitten, maar ondertussen gewoon door solliciteren bij bedrijven die zulke dingen wel aanbieden. Jezelf kunnen ontwikkelen en doorgroeien is in de eerste jaren wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-05 11:46
Voordeel bij een klein bedrijf is dat je je kunt ontwikkelen op meer dan alleen je vakgebied. Je krijgt alles mee.. en als je goede collega's hebt waar je je aan kunt optrekken in je vakgebied (zoals hij aangeeft) is dat alleen nog maar mooi meegenomen.

Reistijd wel aan de lange kant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

AllSeeyinEye schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:19:
Maar jij haalt nu een heel ander marktsegment aan dan dat ik bedoel. Ik noem namelijk specifiek de markt waarin de werkgever zelf de nieuwe medewerker uitzoekt en binnenhaalt. De bovenkant van de markt veelal, en juist niet de functies waar tig reacties van 'onbekenden' (vanuit het perspectief van de werkgever) op af komen.
Dat kon ik natuurlijk niet uit je posts halen. Als je door een werkgever gevraagd wordt zal het inderdaad niet zo zijn dat een diploma het belangrijkst is of uberhaupt een vereiste. Dat segment is wel maar erg klein hoor. In de meeste beroepen moet je met 10 of 15+ jaar ervaring nog steeds gewoon solliciteren en dan loop je wel vaak tegen de beperking van geen of een te lage opleiding aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopshondje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-11-2023
Mopshondje schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:34:

Leeftijd: 20 21
Opleiding(en): MBO ICT beheer niveau 3
Certificaten: ITIL
Werkervaring:6 maanden 9
Werkgever: Detacheerder Overheid
Huidige functie: Servicedesk medewerker

Vakantiegeld:8 %
Vakantiedagen:23 39
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop:Nee
GSM:Nee
Leaseauto*: OV Pas
Werkweek: 40 36
Pensioenregeling: Ja
Land:Nederland
Reistijd**:15 min

Maand salaris (bruto): €1515 €1992
1. Wie ben je:
• Opleiding: MBO ICT beheer niveau 3
• Certificaten: ITIL, ISyf, 70-685
• Werkervaring: 2 jaar

2. Wat doe je:
• Functie: Coördinator Servicedesk (Tijdelijk voor 6 maanden i.v.m. afwezigheid huidige Coördinator)
• Werkgever/branche: Overheid
• Uren/week: 36
• Reistijd: 8 min

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): €2214 (SD Medewerker) € 2581 (Coördinator Servicedesk)
• Dertiende/veertiende maand: 8,3%
• Pensioen regeling: Ja
• Mobiliteit per jaar: OV Kaart en fietsvergoeding

Ondanks dat vrouwen soms wat minder in de IT verdienen, best wel redelijk vind ik zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 11:00
1. Wie ben je:

2. Wat doe je:

3. Wat verdien je:

HBO Informatica start salaris zit rond de 2300, vaak met auto. Daarnaast zijn 22 vakantie dagen erg weinig (minimale volgens mij?) ~26 is meer de norm.

Maar doorgroei mogelijkheden zijn ook belangrijk al zit je als iOS developer al in een nice, kan/wil je misschien nog ooit door groeien naar frontend of backend developer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

thejoker80 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:34:
[...]

Dat kon ik natuurlijk niet uit je posts halen. Als je door een werkgever gevraagd wordt zal het inderdaad niet zo zijn dat een diploma het belangrijkst is of uberhaupt een vereiste. Dat segment is wel maar erg klein hoor. In de meeste beroepen moet je met 10 of 15+ jaar ervaring nog steeds gewoon solliciteren en dan loop je wel vaak tegen de beperking van geen of een te lage opleiding aan.
Met 10+ jaar ervaring mag je toch wel je markt kennen en jouw markt jou? In ieder geval in je regio zou je voldoende aan je netwerk moeten hebben gewerkt dat je alle senioren, managers en directeuren van concullegas en je opdrachtgevers kent en vice versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

AllSeeyinEye schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:48:
[...]

Met 10+ jaar ervaring mag je toch wel je markt kennen en jouw markt jou? In ieder geval in je regio zou je voldoende aan je netwerk moeten hebben gewerkt dat je alle senioren, managers en directeuren van concullegas en je opdrachtgevers kent en vice versa.
Hmmm. Ik denk dat werkelijk waar niemand mij kent en andersom (op een enkeling na).... misschien ligt dat aan mij (ik heb overigens geen externe contacten in mijn werk en zit niet in de IT. Ik zie het ook terug bij mijn vrouw in de overheid). Het zijn nogal wat managers en directeuren waar je het over hebt hè? Ik weet ook zeker dat mijn huidige leidinggevende een vacature zou uitschrijven als hij iemand nodig heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
GrooV schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 10:36:
[...]

HBO Informatica start salaris zit rond de 2300, vaak met auto. Daarnaast zijn 22 vakantie dagen erg weinig (minimale volgens mij?) ~26 is meer de norm.

Maar doorgroei mogelijkheden zijn ook belangrijk al zit je als iOS developer al in een nice, kan/wil je misschien nog ooit door groeien naar frontend of backend developer?
Is er echt zoveel veranderd? Ik zie dat je de tweede bent in zeer korte tijd die reageert met naar mijn ogen behoorlijk hoge startsalarissen. 10 jaar geleden (de gouden ICT tijden) begon ik met 1800euro en een leaseauto (peugeot 207) maar blijkbaar is dat tegenwoordig te laag? Ik heb meer het idee dat men wat te hoog inzet. Rond de 2000 euro + leaseauto als HBO starter is volgens mij meer richting het normale. Ga je daar boven zitten (als startende HBOer) dan ga je meer richting de uitzonderingen toe. Of je hiertoe behoort mag je uiteraard zelf beoordelen. Maar startsalarissen van 2500 of 2300 + leaseauto zijn imo echt niet gangbaar. Zeker als je nagaat dat we ook nog eens flink geraakt zijn door de crisis en het hele gebeuren.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:55
thewizard2006 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:41:
[...]

Is er echt zoveel veranderd? Ik zie dat je de tweede bent in zeer korte tijd die reageert met naar mijn ogen behoorlijk hoge startsalarissen. 10 jaar geleden (de gouden ICT tijden) begon ik met 1800euro en een leaseauto (peugeot 207) maar blijkbaar is dat tegenwoordig te laag? Ik heb meer het idee dat men wat te hoog inzet. Rond de 2000 euro + leaseauto als HBO starter is volgens mij meer richting het normale. Ga je daar boven zitten (als startende HBOer) dan ga je meer richting de uitzonderingen toe. Of je hiertoe behoort mag je uiteraard zelf beoordelen. Maar startsalarissen van 2500 of 2300 + leaseauto zijn imo echt niet gangbaar. Zeker als je nagaat dat we ook nog eens flink geraakt zijn door de crisis en het hele gebeuren.
Dit dus, ook gestart met 2000 + leaseauto in de nog goede jaren (direct vast contract enzo).
Het zal de generatie wel zijn nu, je ziet ook steeds meer jongeren niet meer nadenken over wat ze leuk vinden als baan, maar de vraag stellen wat gaat dat verdienen :N Kan mij niet herinneren dat ik ooit in mijn tienerjaren heb nagedacht over als ik dit kies zo en zo dan ga ik veel verdienen.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-05 18:15
Ik ben als HBOer dit jaar gestart met 2400 zonder leaseauto maar ik kreeg bij een ander bedrijf 2600 aangeboden en eventueel leaseauto wanneer ik niet inhouse kon werken.

Dus het is mogelijk maar je moet denk ik wel de goede bedrijven treffen.

Edit: ik moet toegeven. Het tweede bedrijf was mijn afstudeerbedrijf dus die kende mij al. Daarnaast wouden ze mij bewust een goede aanbieding doen om mij binnen te halen.

[ Voor 26% gewijzigd door Vissert op 12-05-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:04

3DDude

I void warranty's

[...]

Na mijn MBO niv4 had ik 1800 bruto (was intern bij it dienstverlener)
Na mijn HBO had ik 2100 bruto (met een up!). (echt brood detachering haha).
Het verschilt per persoon; maar voor de spreekwoordelijke appel en een ei kan je overal werken.
Dus ik zou iets kiezen waarbij je certificering kan halen, danwel leuke projecten kan doen.
Combinatie daarvan is belangrijk in het begin certificering en de werkervaring. :)
Doorgroeimogelijkheden zijn ook belangrijk tenzij je van plan bent met een jaar over te stappen.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
[...]

Naar mijn ervaring is 2300 toch echt wel degelijk het minimum startsalaris voor een afstudeerde HBO informaticus in de randstad. Lager dan dat heeft men mij nooit geboden. Ik zie ook niet in waarom je níet op minimaal 2300 in zou zetten, als informaticus heb je het voor het uitkiezen. Er is verschrikkelijk veel werk in de informatica, dus je hoeft echt niet voor minder te settlen. Een baan vind je toch wel.

Edit: mijn startsalaris was destijds zelfs 3000 (had ingezet op 2900). Wel tijdens m'n studie al veel gewerkt voor m'n eigen bedrijfje en na m'n studie ook eerst nog een half jaar voor mezelf gewerkt. Ik heb toen bij meerdere bedrijven gesolliciteerd via een recruiter en van 4 van de 5 bedrijven een bod gehad (de meesten in lijn met wat ik vroeg). De reden dat ik meer kreeg dan dat ik vroeg was omdat het voor die bedrijven ook wel duidelijk was dat ze niet de enigen waren maar moeten concurreren. Zeker voor kleine bedrijfjes is het gewoon heel erg moeilijk om goede programmeurs te vinden. Dan móet je wel gewoon een degelijk salaris betalen.

[ Voor 20% gewijzigd door Avalaxy op 12-05-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
Startsalaris is niet relevant. Het gaat om mogelijkheden in je carrière. 3000 is leuk, maar als je weinig groeimogelijkheden hebt, zit je in een gouden kooi (overstappen wordt steeds lastiger als je niet in jezelf investeert en je huidige salaris wilt behouden bij een andere werkgever). Ben zelf begonnen met 1750 als hbo it'er (ben ook gebleven bij mijn afstudeerstage bij klein bedrijfje), waar ik de mogelijkheid kreeg om mijn eigen gemaakte product af te maken en in de markt te zetten. Daarna waren er geen mogelijkheden om door te groeien als ontwikkelaar (ik moest product gaan verkopen en training geven) en ben ik weggegaan. Nu verdien ik ruim het dubbele 10 jaar later als lead dev.

Ik zie het ook bij een aantal bedrijven waar ik gewerkt heb. Mensen zitten vast aan hun salaris en huidige werkgever en omdat het lekker dichtbij is. Bij een oud werkgever moeten nu 10 developers op straat omdat ontwikkelwerk outsourced wordt. Kun je opnieuw gaan solliciteren als 43 jarige medior developer met 15 jaar vb.net ervaring, zonder certificaten en cursussen. Dan ga je wel een flink stapje achteruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Avalaxy schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:01:
[...]

Naar mijn ervaring is 2300 toch echt wel degelijk het minimum startsalaris voor een afstudeerde HBO informaticus in de randstad. Lager dan dat heeft men mij nooit geboden. Ik zie ook niet in waarom je níet op minimaal 2300 in zou zetten, als informaticus heb je het voor het uitkiezen. Er is verschrikkelijk veel werk in de informatica, dus je hoeft echt niet voor minder te settlen. Een baan vind je toch wel.

Edit: mijn startsalaris was destijds zelfs 3000 (had ingezet op 2900). Wel tijdens m'n studie al veel gewerkt voor m'n eigen bedrijfje en na m'n studie ook eerst nog een half jaar voor mezelf gewerkt. Ik heb toen bij meerdere bedrijven gesolliciteerd via een recruiter en van 4 van de 5 bedrijven een bod gehad (de meesten in lijn met wat ik vroeg). De reden dat ik meer kreeg dan dat ik vroeg was omdat het voor die bedrijven ook wel duidelijk was dat ze niet de enigen waren maar moeten concurreren. Zeker voor kleine bedrijfjes is het gewoon heel erg moeilijk om goede programmeurs te vinden. Dan móet je wel gewoon een degelijk salaris betalen.
Gaat er ook niet echt om of je dit vind maar wat de realiteit is. Zoals ik al zei, misschien is het echt een stuk beter dan 10 jaar geleden maar ik vermoed van niet (10 jaar geleden was nl zo ongeveer het hoogte punt in de gouden tijden van de ICT en daar zitten we nu nog laaaaaaang niet aan. Waar ik toendertijd voor 100 euro weggezet kon worden is dat nu vaak niet meer dan 75euro en dat vertaalt door in salarissen).
Ik denk nog steeds dat je het echt hebt over uitzonderingen. Natuurlijk komen die voor maar voor het gros zal dit niet het geval zijn. Je komt in de ICT toch vaak uit bij grote partijen (CAP, Ordina, Accenture etc) en die zitten wellicht wat laag in het segment. Dus het is zeker mogelijk om 2500+ te verdienen als startende HBOer maar ik ben nog steeds van mening dat dit echt vaker een uitzondering is dan de regel. Blijft natuurlijk ook een onderbuik gevoel want ik heb geen keiharde cijfers. Had Tweakers niet een tijdje geleden een soort onderzoek hier naar gedaan?
reviews: Wat verdient de ict'er? - Tweakers onderzoekt de arbeidsmarkt Wat lastig te zien omdat de range 2000-3000 euro is dus daar kan je niet heel veel aan afleiden denk ik. Echter als je ziet dat bijna 50% van de starters minder dan 2000euro verdient lijkt het waarschijnlijk dat de bedragen boven de 2000euro dichter tegen deze grens aan zitten dan tegen de 3000.

[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 12-05-2016 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Tja, het is slechts anekdotisch bewijs natuurlijk, maar mijn ervaring is dat het geen one-off situatie is, maar het structureel prima lukt om dergelijke aanbiedingen te krijgen bij veel bedrijven.

En nogmaals: "wat de realiteit is" kan mij geen donder schelen. Een bedrijf zal je altijd proberen te lowballen en een bod doen van 2000 euro, maar uiteindelijk ben ik degene die het voor het kiezen heeft, niet zij. Je hoeft er echt geen genoegen mee te nemen. De meeste Nederlandse bedrijven willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar dat is niet hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 22:36
martinusz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:46:
Het zal de generatie wel zijn nu, je ziet ook steeds meer jongeren niet meer nadenken over wat ze leuk vinden als baan, maar de vraag stellen wat gaat dat verdienen :N Kan mij niet herinneren dat ik ooit in mijn tienerjaren heb nagedacht over als ik dit kies zo en zo dan ga ik veel verdienen.
Dat lijkt me anders niet per definitie verkeerd als het gevolg is dat mensen een studie met enige potentie kiezen.
DeveloperNL schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:26:
Ben zelf begonnen met 1750 als hbo it'er. [...] Nu verdien ik ruim het dubbele 10 jaar later als lead dev.
Ik mag hopen dat iedereen na 10 jaar z'n startsalaris wel verdubbeld heeft (zéker als het startsalaris aan de lage kant is).

[ Voor 43% gewijzigd door wheel op 12-05-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Laatst online: 28-05 10:16
martinusz schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 11:46:
[...]

Dit dus, ook gestart met 2000 + leaseauto in de nog goede jaren (direct vast contract enzo).
Nu ligt het misschien aan mij, maar ik heb wel degelijk een keuze gemaakt voor wat ik leuk vind, dat ik het prospect heb dat ik er ook nog eens goed aan ga verdienen aanvaard ik met open armen.

Ik studeer (als het goed is) in november af en ik verwacht een startsalaris tussen de 2000 en 2400 euro bruto (ik zet zelf in op 2400). Het is natuurlijk nog even afwachten wat er geboden wordt, maar anders is er altijd nog de mogelijk om te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
wheel schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:15:
[...]

Ik mag hopen dat iedereen na 10 jaar z'n startsalaris wel verdubbeld heeft (zéker als het startsalaris aan de lage kant is).
Volgens mij is dat echt niet het geval bij heel veel mensen. Ik zal mijn huidig salaris volgende keer posten. 4000€ verdienen niet veel mensen als ze 30 zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spacejockey
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-05 12:10
3500 (daar ga ik maar vanuit als je zegt dat je salaris verdubbeld is) als developer met tien jaar ervaring is nog steeds ontzettend laag. Dan kun je wel zeggen dat het startsalaris niet uitmaakt, maar als het je je hele carrière blijft achtervolgen maakt het wel degelijk uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Spacejockey op 13-05-2016 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:34
[b]wheel schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:15

Sorry, ik begon als leerkracht basisonderwijs (vwo, daar na HBO) op ongeveer 2200 bruto op mijn 25e en zit op mijn 35e op ongeveer 3000 bruto. Wel vakantiegeld, eindejaarsuitkering en iets van 11 weken leerling vrij.

Die verdubbeling ga ik nooit redden. Wat jij zegt geldt niet voor alle groepen, zeker niet onderwijs en zorg. Natuurlijk verdien ik meer alsik bijvoorbeeld groei naar directeur, maar het verloop in het onderwijs is niet zo groot. Desondanks voel ik mij wel een bijdrage leveren aan de maatschappij en niet eens zozeer aan mijn werkgever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 10:00
tweakerdennis schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:21:
[...]

Sorry, ik begon als leerkracht basisonderwijs (vwo, daar na HBO) op ongeveer 2200 bruto op mijn 25e en zit op mijn 35e op ongeveer 3000 bruto. Wel vakantiegeld, eindejaarsuitkering en iets van 11 weken leerling vrij.

Die verdubbeling ga ik nooit redden. Wat jij zegt geldt niet voor alle groepen, zeker niet onderwijs en zorg. Natuurlijk verdien ik meer alsik bijvoorbeeld groei naar directeur, maar het verloop in het onderwijs is niet zo groot. Desondanks voel ik mij wel een bijdrage leveren aan de maatschappij en niet eens zozeer aan mijn werkgever
Dat geeft een ander soort van voldaan gevoel. Zorg en onderwijs zijn toch wel twee sectoren waar, uitzonderingen daar gelaten, naar mijn mening meer overheids geld naar toe mag

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
Chief-XL schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:25:
[...]

Dat geeft een ander soort van voldaan gevoel. Zorg en onderwijs zijn toch wel twee sectoren waar, uitzonderingen daar gelaten, naar mijn mening meer overheids geld naar toe mag
Ik weet dat ik met een andere HBO opleiding en werken voor een bedrijf ik een baan zou kunnen hebben waarin ik de helft meer zou verdienen, ik een auto van de zaak zou hebben, telefoon van de zaak, etc.

Maar mij zal je niet horen klagen over mijn loon, uiteindelijk heb ik wel:
- 100% zekerheid qua werk. Ik kan niet zomaar ontslagen worden, het bedrijf kan niet failliet gaan, bij slecht presteren moet er nog een traject van minimaal 2 jaar zijn voor verbeteren, etc.
- veel vakanties (helaas wel dure periodes qua zelf op vakantie gaan!). In totaal ongeveer 12 weken
- vrij als mijn kinderen ook vrij hebben - scheelt in de kosten voor kinderopvang

Geld is belangrijk, maar wij besparen wel gewoon wat extra geld door naar de LIDL te gaan, de C&A, enzovoort. En ik heb ook gewoon met mijn partner een tussenwoning gekocht van 250.000 waar we met plezier in leven.

Uiteindelijk vind ik het echt niet onredelijk hoe het met het loon in de zorg en het onderwijs is gesteld. En mensen die het wel onredelijk vinden die moeten zich maar laten omscholen: je hebt zelf voor deze sector gekozen toen je al wist (of had kunnen uitzoeken) dat het loon relatief gezien laag ligt in vergelijking met de bedrijfssector. Zo niet, dan verbaast het mij dat iemand een HBO opleiding heeft behaald :D

Members only:

[ Voor 29% gewijzigd door President op 13-05-2016 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 10:00
Weet je, eigenlijk valt dat qua dure vakantieperiode wel mee als je zelf kinderen hebt: je kan ze immers niet zomaar je kids van school houden.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05 00:06

tha_crazy

Mafketel

Members only:

Wat is jullie mening hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 08:15
tha_crazy schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:56:
Members only:

Aangezien je MBO hebt klinkt het niet heel verkeerd... Mogelijk dat er nog wel wat te halen valt, maar zoals je zelf al zegt krijg je er binnenkort meer bij...
En zeker omdat je cursussen mag volgen kun je daar ook (net als nu) afspraken over maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sethcb
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09-2023
Nieuwe baan gevonden, ik begin over +- 3 weken!

Oud

• Leeftijd: 24
• Opleiding: MBO Systeem Beheerder Niv 4
• Werkervaring: +- 3-4 jaar
• (Woon) Locatie: Zaanstad

2. Wat doe je:
• Functie: Medewerker Servicedesk
• Werkgever/branche: IT / Detacheerder
• (Werk) Locatie(s): Utrecht
• Uren/week: 40, in 24/7 rooster
• Reistijd**: 45 minuten zonder verkeer
• Werkdruk: Hoog

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 1750
• Vakantiegeld: € +- 1700
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Pensioeninleg per jaar: € N/A
• Mobiliteit per jaar:* € 750
• Overige: € -

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 23000
• Winstdeling/bonus: € 0

Nieuw

2. Wat doe je:
• Functie: Junior Systeembeheer
• Werkgever/branche: - / Bloemen branche
• (Werk) Locatie(s): Schiphol
• Uren/week: 40 uur
• Reistijd**: 30 minuten zonder verkeer
• Werkdruk: -

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € 2350
• Vakantiegeld: € +- 1900
• Dertiende/veertiende maand: € Nee
• Pensioeninleg per jaar: € 228
• Mobiliteit per jaar:* € 1560 reiskostenvergoeding
• Overige: € - N/A

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +- 29760
• Winstdeling/bonus: € 0

[ Voor 198% gewijzigd door sethcb op 13-05-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 22:36
DeveloperNL schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 14:30:
[...]

Volgens mij is dat echt niet het geval bij heel veel mensen. Ik zal mijn huidig salaris volgende keer posten. 4000€ verdienen niet veel mensen als ze 30 zijn.
Een verdubbeling maakt 3500, niet 4000. Procentueel nogal een verschil. Daarbij start niet iedereen met werken als 'ie 20 is.
tweakerdennis schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 09:21:
[...]

Mijn reactie was misschien te ongenuanceerd en meer van toepassing op de meer Tweakers-achtige functies dan op zorg en onderwijs. In die branche krijgt het merendeel niet wat 'ie verdient, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeuomorf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-11-2023
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06:29
tha_crazy schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 10:56:
Members only:

Ik vind het veel te weinig voor een leerkracht. Leerkrachten op de basisschool enorme invloed op de toekomst van onze kinderen en mogen wat mij betreft een dubbele loon krijgen. Zo fucking scheef dit.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Must. Resist. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
[...]

Simpel rekensommetje leert dat 1800 met elk jaar een verhoging van 2 procent (1800*1,02^10) op 2200 uitkomt. In het onderwijs was in 2002 het startsalaris voor een 2e graads docent 1900 euro, dus vind ik 1800 euro in 2006 in de ICT ook wat karig...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Wild Chocolate schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 21:57:
[...]

Simpel rekensommetje leert dat 1800 met elk jaar een verhoging van 2 procent (1800*1,02^10) op 2200 uitkomt. In het onderwijs was in 2002 het startsalaris voor een 2e graads docent 1900 euro, dus vind ik 1800 euro in 2006 in de ICT ook wat karig...
Plus een lease auto. Dat is ook al snel 400euro bruto (budget was 700euro maar dat mag je niet zo omrekenen). Dus 1800 + leaseauto of 2200 zonder leaseauto (ongeveer) als startende HBOer.
En mbt het onderwijs, zie de post van tweakerdennis een paar hierboven.

[ Voor 6% gewijzigd door thewizard2006 op 13-05-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:26
Waarom mag je dat niet zomaar omrekenen?

Is dat omdat met een leasebudget er geen andere werkgeverskosten zijn die een werkgever bij een salarisverhoging wel zou moeten betalen: vakantiegeld, verzekeringen, verhoogde pensioeninleg?

Aan de andere kant, voor 400 euro bruto (+/- 240 euro netto) rijd je privé geen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Laatst online: 06-01 00:49
SyS_ErroR schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:33:
Waarom mag je dat niet zomaar omrekenen?

Is dat omdat met een leasebudget er geen andere werkgeverskosten zijn die een werkgever bij een salarisverhoging wel zou moeten betalen: vakantiegeld, verzekeringen, verhoogde pensioeninleg?

Aan de andere kant, voor 400 euro bruto (+/- 240 euro netto) rijd je privé geen auto.
Sommigen zullen ook hun budget inclusief brandstofvoorschot noemen. En dat gaat natuurlijk o.a. op aan zakelijke kilometers.

Plus inderdaad, de dingen die jij noemt. Je krijgt geen WW of pensioen over je leasebudget, etc. En daar bovenop: een auto geeft niet voor iedereen dezelfde waarde. Hoe vaak komt het wel niet voor dat je accessoires aan een auto toevoegt, puur omdat je het budget toch hebt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0n
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 11:16
Het is alweer een héle poos terug, aanpassingen zijn vet gemaakt.:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 13:14
Config schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:53:
[...]
Geen WW ... over je leasebudget, etc.
De bijtelling telt wel mee voor je SVW loon en op basis daarvan krijg je een uitkering. En ik kan uit ervaring zeggen dat dit toch leuk meevalt daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 08:53
Was:
Members only:

Wordt:
Members only:

Nieuw contract aangeboden voor 6 maanden. Functie en bijbehorend salaris vind ik voor mijn achtergrond, en in deze regio, wat aan de lage kant... Heb ik ongelijk? Ik heb bij dit bedrijf 10+k studiekosten, en het contract bevat clausules mocht ik de komende 36 maanden weggaan. Ik weet niet of dit makkelijk overgenomen zou worden door een ander bedrijf. Wel leuk bedrijf verder, met leuke projecten.

[ Voor 3% gewijzigd door inquestos op 14-05-2016 22:08 ]

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facerafter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-05 10:17
Vraagje,

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik na mijn stage een jaar contract ga krijgen. Dit contract moeten ze nog gaan opstellen. Dit word mijn eerste echte baan en vroeg me af wat een beetje redelijk start salaris zou zijn. Hopelijk kunnen jullie mij hier iets meer inzicht in geven.

Members only:

Al een beetje in het topic rond gekeken maar kan niet veel vinden voor recent start salaris voor een soortgelijke functie.

[ Voor 36% gewijzigd door Facerafter op 15-05-2016 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-05 13:19
Hou rekening tussen de 1600 en de 1800 euro bruto. Als je een hoger aanbod krijgt vinden ze je meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
VorCha schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:20:
[...]

De bijtelling telt wel mee voor je SVW loon en op basis daarvan krijg je een uitkering. En ik kan uit ervaring zeggen dat dit toch leuk meevalt daardoor.
Interesting. Wanneer jij "bijtelling" zegt, bedoel je dan het leasebudget? De bijtelling is belasting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Config schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:13:
[...]

Interesting. Wanneer jij "bijtelling" zegt, bedoel je dan het leasebudget? De bijtelling is belasting?
Hoe het met de betreffende regeling zit weet ik niet, maar bijtelling is geen belasting! Het is een inkomens deel gebaseerd op de waarde van het voertuig. En daarover betaal je dus belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
AllSeeyinEye schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:18:
[...]

Hoe het met de betreffende regeling zit weet ik niet, maar bijtelling is geen belasting! Het is een inkomens deel gebaseerd op de waarde van het voertuig. En daarover betaal je dus belasting.
True, het is nog wat vroeg op de ochtend. De bijtelling mag dan meetellen voor de SVW als ik het goed begrijp. Afijn, dat getal is wel een fooi vergeleken met de hoogte van het leasebudget zelf. Dus is er nog steeds de kans om jezelf rijk te rekenen op basis van een leasebudget. Des te meer reden om onderscheid te maken tussen cash en natura.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Config schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:21:
[...]

Afijn, dat getal is wel een fooi vergeleken met de hoogte van het leasebudget zelf.
Ook dat valt wel mee hoor. Mijn Octavia doet bijna 900 in de lease en ik mag er dik 600 voor bijtellen (beide bedragen maandelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Is bruto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:48

Sport_Life

Solvitur ambulando

Facerafter schreef op zondag 15 mei 2016 @ 01:26:
Vraagje,

Ik heb vorige week te horen gekregen dat ik na mijn stage een jaar contract ga krijgen. Dit contract moeten ze nog gaan opstellen. Dit word mijn eerste echte baan en vroeg me af wat een beetje redelijk start salaris zou zijn. Hopelijk kunnen jullie mij hier iets meer inzicht in geven.

Members only:

Al een beetje in het topic rond gekeken maar kan niet veel vinden voor recent start salaris voor een soortgelijke functie.
Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 15-05-2016 10:48 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
inquestos schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:00:

Nieuw contract aangeboden voor 6 maanden. Functie en bijbehorend salaris vind ik voor mijn achtergrond, en in deze regio, wat aan de lage kant... Heb ik ongelijk? Ik heb bij dit bedrijf 10+k studiekosten, en het contract bevat clausules mocht ik de komende 36 maanden weggaan. Ik weet niet of dit makkelijk overgenomen zou worden door een ander bedrijf. Wel leuk bedrijf verder, met leuke projecten.
Ik ben 2x van werkgever gewisseld met studiekosten en 2x zijn die studiekosten zonder al te veel moeite over genomen. Zeker voor de grotere bedrijven is dit vaak geen probleem. MKB heb ik geen ervaring mee. De hoogte van die studiekosten waren rond de 4K.
Het is belangrijk om te kijken naar je terugbetaalregeling. Bij veel werkgevers wordt de studieschuld afgebouwd over bijv een periode van 2 of 3 jaar, vaak met voorbehoud dat je de opleiding wel afgerond heb (diploma/certificaat). Dit scheelt dan ook weer in je schuld.

Bij mijn laatste wisseling gaf het nieuwe bedrijf aan dat als ik een hoge studieschuld zou hebben, dat ze wellicht lager salaris aanbod doen. Gelukkig viel dat mee, maar vond ik wel een interessante insight.

Mocht een nieuwe werkgever je studieschuld willen overnemen, is het wel belangrijk om ook daar naar de terugbetalingsregeling te kijken. Stel je hoeft nog maar 6 maanden bij je huidige werkgever te blijven om van je schuld af te zijn, dan loont het misschien om dat nog te blijven in plaats van bji een nieuwe werkgever weer een commitment van 2-3 jaar aan te gaan. In principe zou je dan een schuld van bijv 10K weer verlengen voor een paar jaar.

Last but not least: Als je gaat switchen: maak afspraken met je oude en nieuwe werkgever over hoe je de studiekosten terug betaald. Sommige werkgevers houden het namelijk in van je salaris, andere sturen een factuur. Het loont om hier vooraf over na te denken en met beide partijen een aantal opties te bespreken. Zo zorg je ervoor dat je niet een of twee maanden zonder salaris zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

Tijdje geleden, dus ook maar weer eens invullen...

1. Wie ben je:
• Opleiding: VWO (Universiteit niet afgemaakt)
• Werkervaring: 23 jaar
• (Woon) Locatie: regio Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Solution Architect
• Werkgever/branche: IT solution provider
• (Werk) Locatie(s): regio Utrecht, regelmatig naar het buitenland
• Uren/week: officieel 40, in praktijk vaak meer (rond de 55 gok ik)
• Reistijd: 40 minuten
• Werkdruk: Extreem :)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € +/- 6.800
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: € 50% werkgever (totaalbedrag weet ik zo snel niet)
• Mobiliteit per jaar: € 15.000 (1250,- incl brandstof per maand)
• Overige:

• Package (jaarbasis, totaal van bovenstaande): € +/- 103.000
• Winstdeling/bonus: € 15.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:31
[...]

Sterker nog, laatst een werkgever die vond mijn universitaire (Computer Science) diploma niet voldoende, omdat het een buitenlandse diploma betrof. Belachelijk gewoon dus ik ben ook direct afgehaakt, voor zo'n partij wil ik niet werken.

P.s. Heb ook nog een HBO informatica diploma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Jeroen V schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:18:
Tijdje geleden, dus ook maar weer eens invullen...

1. Wie ben je:
• Opleiding: VWO (Universiteit niet afgemaakt)
• Werkervaring: 23 jaar
• (Woon) Locatie: regio Amsterdam

2. Wat doe je:
• Functie: Solution Architect
• Werkgever/branche: IT solution provider
• (Werk) Locatie(s): regio Utrecht, regelmatig naar het buitenland
• Uren/week: officieel 40, in praktijk vaak meer (rond de 55 gok ik)
• Reistijd: 40 minuten
• Werkdruk: Extreem :)

3. Wat verdien je:
• Maandsalaris (bruto): € +/- 6.800
• Vakantiegeld: € 8%
• Dertiende/veertiende maand: nee
• Pensioeninleg per jaar: € 50% werkgever (totaalbedrag weet ik zo snel niet)
• Overige:

• Winstdeling/bonus: € 15.000
Hey dat komt qua functie en leeftijd overeen. Zeker een multinational? Want voor NL bedrijven zie ik zulke salarissen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Jeroen V schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:18:
[...]
• Overige:

Ik blijf het een beetje raar vinden om het mobiliteitsbudget zo mee te rekenen. Vooral brandstof die je verbruikt tijdens je werk. Als je voor je werk opeens 10.000km meer moet maken zie je dat toch ook niet als loonsverhoging? :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

fsfikke schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:51:
[...]

Ik blijf het een beetje raar vinden om het mobiliteitsbudget zo mee te rekenen. Vooral brandstof die je verbruikt tijdens je werk. Als je voor je werk opeens 10.000km meer moet maken zie je dat toch ook niet als loonsverhoging? :P
Ben ik op zich wel met je eens... Maar goed, dan streep je die weg en dan zet je de bonus ervoor in de plaats :) Eerlijk gezegd vond ik het wel mooi dat de belastingdienst dit jaar voor het eerst vond dat ik meer dan 100K belastbaar inkomen bij elkaar heb weten te sprokkelen. (aangezien de bijtelling 12.000 is) Toch een mooie mijlpaal in mijn carrière vind ik.
Vaevictis_ schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:27:
[...]
Hey dat komt qua functie en leeftijd overeen. Zeker een multinational? Want voor NL bedrijven zie ik zulke salarissen niet...
Klopt, bedrijf telt ongeveer 20.000 werknemers en we hebben kantoren in vrijwel ieder land wereldwijd. Overigens krijgt echt niet iedere solution architect dit salaris, de meeste krijgen een salaris wat vergelijkbaar is met de bedragen die in dit topic genoemd worden. (verschil met mijn functie is dat ik een global functie heb en de lokale teams ondersteun bij de complexere aanbiedingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
Jeroen V schreef op zondag 15 mei 2016 @ 20:01:
[...]

Ben ik op zich wel met je eens... Maar goed, dan streep je die weg en dan zet je de bonus ervoor in de plaats :) Eerlijk gezegd vond ik het wel mooi dat de belastingdienst dit jaar voor het eerst vond dat ik meer dan 100K belastbaar inkomen bij elkaar heb weten te sprokkelen. (aangezien de bijtelling 12.000 is) Toch een mooie mijlpaal in mijn carrière vind ik.

[...]

Klopt, bedrijf telt ongeveer 20.000 werknemers en we hebben kantoren in vrijwel ieder land wereldwijd. Overigens krijgt echt niet iedere solution architect dit salaris, de meeste krijgen een salaris wat vergelijkbaar is met de bedragen die in dit topic genoemd worden. (verschil met mijn functie is dat ik een global functie heb en de lokale teams ondersteun bij de complexere aanbiedingen)
Klinkt goed, bij mijn bedrijf doen ze weinig complexe aanbiedingen meer dus zetten (helaas) vooral in op detachering en soms projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79

Lordy79

Vastberaden

Facerafter schreef op zondag 15 mei 2016 @ 01:26:
Vraagje,

Members only:

Als ik naar de CAO kijk https://www.fnv.nl/site/a...os/27029/ICK_cao_2015.pdf dan zie ik bij systeembeheer een instapbedrag van 2002 euro bruto staan. Dat is wel 'schaal 0' en aangezien jij nog vrij jong bent zullen ze iets minder aanbieden.
Maar ik zou zelf aangeven dat de CAO 2002 euro aangeeft, je jezelf al hebt bewezen in je stage, dus dat je graag binnen een redelijke termijn (max een jaar ofzo) ook minstens die 2002 euro wilt verdienen.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 13:14
Config schreef op zondag 15 mei 2016 @ 09:13:
[...]

De bijtelling is een percentage van de nieuwwaarde van de auto die bij je bruto jaarsalaris wordt opgeteld. Dit komt omdat het als loon in natura wordt beschouwt door de belastingdienst. Omdat het als loon wordt gerekend, moet je er dus ook werknemerslasten over betalen. Omdat je er lasten over betaald en omdat het als loon wordt gezien, telt het dus ook mee voor je SVW loon. En uitkeringen worden berekend op basis van dit SVW loon.

Het leasebudget is iets anders, dit is een budget wat je werkgever opstelt waaruit jij een auto mag kiezen. Hoe vrij die keuze is, is afhankelijk van je werkgever.

Er zit een los verband tussen leasebudget en bijtelling. Hoe hoger het budget, hoe duurder de auto kan zijn die je gaat rijden, hoe hoger de bijtelling zal zijn. Maar dit is ook afhankelijk van het percentage, een 15% Golf GTE zal tot minder bijtelling leiden dan een BMW 118D met 21%. Beide auto's zijn uit mijn hoofd ongeveer even duur in nieuwprijs.

Maar bijtelling is dus niet gelijk aan (lease)budget.

Even nog over het SVW loon. Het svw loon (wat een bedrag per maand is) wordt berekend op basis van wat je de laatste 12 (of was het nou 13) maanden verdient hebt.
Ik heb de situatie meegemaakt dat ik 2 x in die 12 maanden een ontslagvergoeding mee kreeg en direct weer aan het werk was. Ook die ontslagvergoedingen werden meegeteld (want ook daar betaal je werknemerslasten over). Vervolgens kreeg ik een bruto SVW loon dat hoger was dan de bruto salarisen die ik in die periode verdiende.
De eerste 2 maanden krijg je 75% van dat SVW loon uitgekeerd (na aftrek van de loonheffing enz.) Omdat ik geen bijtelling had, was het netto bedrag hoger dan de netto bedragen van mn werkgevers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
  • Laatst online: 27-05 11:18
Aanpassing na nieuwe uitdaging.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:27:
[...]

Zo bijzonder is dat toch niet? Ik haal het niet hoor, maar heb ook nog geen 23 jaar ervaring. €6800 bij een 55 urige werkweek is €4920 bij een 40 urige werkweek. En dan heb ik nog niet de extreme werkdruk meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:19
Stoell schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:49:
Members only:
Andere werkgever? Anders lijkt het me vreemd dat de 13e maand weg is, maakt het verschil in salaris weer een stukje kleiner. Of zat dat al bij die 1550 in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Members only:
Standby zonder vergoeding zou k niet mee akkoord gaan. T kan flink wat van je vrije tijd opslokken..

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Members only:
Je hebt dus flink in moeten leveren mar ik ga er vanuit dat je meer groei mogelijkheden hebt gekregen?
Verder vind ik het nogal karig als je 5 jaar werkervaring hebt. Of heb je het dan over een deel stage ervaring en een deel werk ervaring?

En voor dat mensen vallen over het minder verdienen hij verdiende eerst voor 32 uur 1550 euro en dat zou bij veertig uur 1937 euro zijn. Aangezien hij nu veertig uur werkt + standby schijnbaar zonder vergoeding plus zijn 13e maand in heeft moeten leveren is dat volgens mij een flinke stap terug.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sissors schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 18:01:
[...]

Zo bijzonder is dat toch niet? Ik haal het niet hoor, maar heb ook nog geen 23 jaar ervaring. €6800 bij een 55 urige werkweek is €4920 bij een 40 urige werkweek. En dan heb ik nog niet de extreme werkdruk meegerekend.
Zo kan je dat natuurlijk niet terugrekenen :P Een bepaald level binnen een grote organisatie brengt gewoon een hoge werkdruk en daardoor ook langere dagen dan 9 tot 5 met zich mee. Door die hogere druk en verantwoordelijkheid groeit het salaris voor die functies. Multinationals zijn eerder in staat en bereid om dat competitief te belonen, vandaar dat je daar eerder hogere salarissen ziet dan bij een klein bedrijfje.
Hoe bijzonder een bepaald salaris is kan je natuurlijk moeilijk generiek definieren, €6800 verdienen de meeste mensen in het begin van hun carrière natuurlijk niet, maar aan de andere kant kan je het ook netto verdienen vers uit de uni (bij EU/NAVO organisaties).

[ Voor 5% gewijzigd door fsfikke op 17-05-2016 23:32 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:22
Members only:

Vorige post was ShitHappens in "Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
FitTiv schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 19:14:
[...]

Andere werkgever? Anders lijkt het me vreemd dat de 13e maand weg is, maakt het verschil in salaris weer een stukje kleiner. Of zat dat al bij die 1550 in?
Inderdaad andere werkgever. Vorige werkgever moest bezuinigen daardoor opzoek gegaan. Die 1550 was mijn bruto loon met 32 uur.
Shunt schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 20:43:
[...]

Je hebt dus flink in moeten leveren mar ik ga er vanuit dat je meer groei mogelijkheden hebt gekregen?
Verder vind ik het nogal karig als je 5 jaar werkervaring hebt. Of heb je het dan over een deel stage ervaring en een deel werk ervaring?

En voor dat mensen vallen over het minder verdienen hij verdiende eerst voor 32 uur 1550 euro en dat zou bij veertig uur 1937 euro zijn. Aangezien hij nu veertig uur werkt + standby schijnbaar zonder vergoeding plus zijn 13e maand in heeft moeten leveren is dat volgens mij een flinke stap terug.
Ik heb hier meer groeimogelijkheden. Kan veel cursussen doen en dus veel leren. Ik heb 1 jaar BOL gedaan en daarna gaan werken met een middagje studie erbij.
Heb inderdaad veel in moeten leveren qua salaris maar qua uitdaging en groeimogelijkheden kan ik me hier nog wel en tijd vermaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Stoell schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 08:33:
[...]

Inderdaad andere werkgever. Vorige werkgever moest bezuinigen daardoor opzoek gegaan. Die 1550 was mijn bruto loon met 32 uur.

[...]

Ik heb hier meer groeimogelijkheden. Kan veel cursussen doen en dus veel leren. Ik heb 1 jaar BOL gedaan en daarna gaan werken met een middagje studie erbij.
Heb inderdaad veel in moeten leveren qua salaris maar qua uitdaging en groeimogelijkheden kan ik me hier nog wel en tijd vermaken :)
Kijk op zo'n vroeg punt is dat nog niet zo erg, ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken maar zolang je dat passend kan krijgen is leren en groeien belangrijker dan geld. Zolang dat uit eindelijk ook maar wel eerlijk beloond gaat worden.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaise
Sta op het punt een appartementje te huren. M'n vriendin krijgt nog studiefinanciering en we redden en zo prima. Ik vind mijzelf ontwikkelen belangrijker dan wat centjes meer per maand. Dat komt wel als ik later groot ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrolfr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Members only:
Pagina: 1 ... 18 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om arbeidsvoorwaarden in relatie tot functie, werkzaamheden en achtergronden te delen.

Beperk vragen en bijbehorende reacties tot:
* redelijkheid van de arbeidsvoorwaarden gegeven het profiel
* verduidelijking van de arbeidsvoorwaarden en/of het profiel
Geen discussies! Daarvoor zijn andere topics.

Reageer je voor de 2e maal kort achter elkaar dan ben je waarschijnlijk offtopic aan het discussieren Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/wink.gif
Idem bij gebruik van ~~~~~~~~~~~~~~~[offtopic] tags.